WhySoSerious schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:27:
[...]
Hou toch op man. Er van uitgaande dat je gebruik hebt gemaakt van de zorg die in Nederland aan iedereen(!) geboden wordt, houdt dat in dat je behandeling is betaald door het collectief. Oftewel, je hebt het geluk gehad binnen de Nederlandse grenzen geboren te zijn en daarmee terug te kunnen vallen op de opoffering van iedereen. Hoe je dat voor jezelf vertaalt naar "ik heb het zelf gedaan, sta daardoor boven iedereen op de wereld wat betreft het hoeven aanpassen van gedrag en daarmee helemaal geen sympathie voor arme mensen en derdewereldlanden"
Ik bedoel, je moet zelf weten wat voor jou acceptabel is hoor, maar ik lees je posts vaker met de gedachte dat je ziekteverleden bijna een excuusbrief is om niets te doen. Me realiserende dat ik absoluut geen verdere details uit je verleden ken en daarmee jou als persoon gigantisch verkeerd inschat wil ik je wel aangeven dat dankbaarheid voor de samenleving die jouw genezing deels mogelijk gemaakt heeft wel op z'n plaats is. En die druk je niet uit met die laatste zin.
Wie zegt dat ik niets doe? Ik heb een huis gekocht met laag energielabel, zonnepanelen. En dat moet het ook gelijk maar zijn. Ok, als de energieprijzen zullen verdubbelen, daar kan ik ook nog mee leven. Dat is dan maar 100 piek per maand extra oid.
Mijn ziekte sterkte alleen een bestaande mindset. Ja, ik heb gebruik gemaakt van zorg, heel fors. Prima. Dankbaar voor dat wij een systeem hebben. Maar daar betaal ik ook gewoon voor. Dus dat recht heb ik afgekocht. De balans, voor wat ik extra betaal door de 'solidarieit' hier, slaat nog steeds in het voordeel van mij uit!
Ik kwam van niets, heb mooie dingen bereikt, alles kwijt geraakt (inclusief baan) en nu heb ik alles weer terug. En dat alleen maar doordat IK ZELF! in mezelf heb geinvesteerd tijdens de revalidatie. Ik was al richting WIA gedumpt, maar op 103 weken beter kunnen melden! Zonder mijn instelling was ik nooit meer aan het werk gekomen.
Daarna door hard werken mijn gezondheid verder op een acceptabel niveau gekregen zodat ik ook weer uitstekend kon werken, i.p.v. alleen meedoen. Dit is allemaal MIJN resultaat geweest.
En nu zou ik alles weer moeten inleveren voor iets wat over 200 jaar een issue gaat zijn voor Nederland.
De dijken zullen in mijn leven niet doorbreken, van jullie kinderen ook niet. Zonder dat we iets gaan doen, dan is rond 2230 de zeepspiegel zoveel gestegen dat het een issue gaat worden.
En als het eerder gebeurt, dan mogen jullie wel in mijn voortuin slapen. Ik woon 60 meter boven NAP.
Nee, last minute gehaast beginnen aan een energietransitie ga ik niet aan meedoen. Ik ga dat actief tegenwerken waar mogelijk. IK maak me geen illusies dat het op n=1 veel zal uitmaken. Maar zodra genoeg mensen dat doen, dan heeft het wel een kans.
En nogmaals, het is uiteraard gewoon slim om alle nieuwbouwhuizen nu zonder gas aan te leggen en met zonnepanelen. Sure, dat is te doen. Met zon en wind halen we de 2030 doelstellingen. Voor 2050, no fucking way. Daar hebben we kernenergie voor nodig. Maar ja dat willen die linkse hippies ook weer niet
Maar bestaande bouw, dat is de verantwoordelijkheid van de individuele eigenaar.
Het alternatief van fors minder energie verbruiken kan alleen door minder welvaart. Daar ga ik niet mee akkoord.
PS.
Technisch gezien moet ik het ziekenhuis het meest dankbaar zijn, omdat die het meest moesten betalen. Ze hebben volgens de DBC 10.000 euro gekregen, maar daar 5 operaties en maanden ziekenhuis moeten voor financieren
[
Voor 3% gewijzigd door
Adlermann op 24-11-2018 16:23
]