Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 16:55
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 20:53:
[...]

90% is geen DXVA hé of je gebruikt ondertitels, dan werkt DXVA zowiezo niet...
Die codec geeft echt een mooie beeldkwaliteit vind ik...

Dat gezeik met die levels begint serieus mijn kloten uit te hangen, ik moet nu output op 255 zetten in CCC om normale kleuren te hebben tijdens video playback, anders is alles te licht. Ik gebruik de ATI AVIVO codec.
Wat die levels betreft. Ik gebruik de correcte (grijze) ati dvi->hdmi dongle en oude drivers, 8.10 meen ik. Die geven mij altijd de correct waardes (16-235), bij de nieuwere drivers waar je de levels zelf in CCC kan instellen had ikproblemen. Daar resette hij het elke keer op 0-255, wat niet correct is voor TV/Films etc.

Daarnaast moet je wel in het register de UseBT601CSC op 1 zetten, anders gaat hij bij 720p rips waarbij de zwarte balken weg zijn en dus het aantal beeldlijnen veel minder is dan 720 de levels veranderen en dat wil je niet. In CoreAVC zet ik input levels op auto detect en output op 16-235.

Wat betreft mijn codec gebruik:
MPC-HC, en in de optios h.264 uitgezet.
CoverAVC voor h.264
Haali splitter voor MKV
AC3filter voor AC3/DTS passthrough
ffdshow als achtervan voor de rest.

[ Voor 8% gewijzigd door Chilly_Willy op 28-04-2009 21:31 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
HaTe schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:01:
[...]

Weet niemand waarom hij FFdshow niet pakt als decoder, terwijl ik het toch goed(?) in heb gesteld?
Wat wil je precies "merken"? Staat de codec niet op disabled?
-Leon- schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:36:
[...]
Moet de handleiding nog doorworstelen om alle verschillen te zien maar het vreemde is dat een BluRay (Deep Blue) echt heel veel ruis in het beeld gaf :( terwijl een 1080p x264 hier aanzienlijk beter beeld geeft :(
Neem aan dat het dezelfde film betreft en de rip ook van die uitvoering van de film is?
Chilly_Willy schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:24:
[...]
Wat die levels betreft. Ik gebruik de correcte (grijze) ati dvi->hdmi dongle en oude drivers, 8.10 meen ik. Die geven mij altijd de correct waardes (16-235), bij de nieuwere drivers waar je de levels zelf in CCC kan instellen had ikproblemen. Daar resette hij het elke keer op 0-255, wat niet correct is voor TV/Films etc.
In principe maakt het niet uit of je 16-235 of 0-255 gebruikt, zolang je video-levels maar expand naar jouw gehanteerde levels.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat gezeik met die levels begint serieus mijn kloten uit te hangen, ik moet nu output op 255 zetten in CCC om normale kleuren te hebben tijdens video playback, anders is alles te licht. Ik gebruik de ATI AVIVO codec.
Inderdaad, zaten ondertitels onder de film, dus dan heeft het geen zin en kan ik net zo goed nog even met CoreAVC blijven werken aangezien ik altijd subs onder de films heb.
Van die levels word ik ook een beetje moe. Heb nu in ATI CCC output staan op FULL RGB, en input van mijn TV 0-255 gezet om het beeld strak te krijgen. Als ik hem op Limited RGB zet dan lijkt het erop dat het te wit word :S
LiquidT_NL schreef op woensdag 29 april 2009 @ 08:33:
Neem aan dat het dezelfde film betreft en de rip ook van die uitvoering van de film is?
Correct, Deep Blue als BluRay & 1080p rip. BluRay geeft rete veel ruis op het beeld daar waar de 1080p rip aanzienlijk strakker/helderder/schoner beeld geeft :S

[ Voor 54% gewijzigd door -Leon- op 29-04-2009 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
-Leon- schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:00:
Inderdaad, zaten ondertitels onder de film, dus dan heeft het geen zin en kan ik net zo goed nog even met CoreAVC blijven werken aangezien ik altijd subs onder de films heb.
Van die levels word ik ook een beetje moe. Heb nu in ATI CCC output staan op FULL RGB, en input van mijn TV 0-255 gezet om het beeld strak te krijgen. Als ik hem op Limited RGB zet dan lijkt het erop dat het te wit word :S
Als je met films geen crush krijgt en het zwart net zo zwart is als het zwart in het kader wanneer je het beeld niet volledig weergeeft, is het zo goed. Mogelijk moet je nog de UseBT601CSC=1 tweak gebruiken voor zover je dat niet hebt gedaan. Check wel voor zowel HD x264 rips en DVD/divx.

En over die subs: als je 1.0.1 van MP draait kan je een interne subtitle renderer gebruiken (zoals MPC-HC gebruikt). Dan kan je gewoon subs weergeven (zonder VSfilter) EN DXVA gebruiken. Moet je even zoeken op het forum. Vanaf 1.0.2 zal die functie ingebakken zijn als het goed is.
Correct, Deep Blue als BluRay & 1080p rip. BluRay geeft rete veel ruis op het beeld daar waar de 1080p rip aanzienlijk strakker/helderder/schoner beeld geeft :S
Is de rip ook direct van diezelfde BR? er zit verschil tussen uitgevers bij films.

Speel je het ook op hetzelfde apparaat af? En met welke codecs?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LiquidT_NL schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:12:
[...]

Als je met films geen crush krijgt en het zwart net zo zwart is als het zwart in het kader wanneer je het beeld niet volledig weergeeft, is het zo goed. Mogelijk moet je nog de UseBT601CSC=1 tweak gebruiken voor zover je dat niet hebt gedaan. Check wel voor zowel HD x264 rips en DVD/divx.

En over die subs: als je 1.0.1 van MP draait kan je een interne subtitle renderer gebruiken (zoals MPC-HC gebruikt). Dan kan je gewoon subs weergeven (zonder VSfilter) EN DXVA gebruiken. Moet je even zoeken op het forum. Vanaf 1.0.2 zal die functie ingebakken zijn als het goed is.
Lijkt er inderdaad niet op dat ik een crush heb. zwart is ECHT zwart, ik heb nog nooit zulk mooi zwart gezien :P Gisteravond (in een wat donkerdere kamer) zag ik tijdens het kijken van een serie gewoon de rand van mijn TV niet meer en dat is echt indrukwekkend.... Daarnaast is wit ook echt wit, ondertitels staan echt rete strak in beeld :P
Is de rip ook direct van diezelfde BR? er zit verschil tussen uitgevers bij films.

Speel je het ook op hetzelfde apparaat af? En met welke codecs?
Geen idee, maar het leek mij toch vrij eenvoudig dat een 45GB grootte BluRay een beter beeld moet geven dan een 1080p rip :( De BluRay speel ik af met PowerDVD9.
Ik zal straks nog eens een paar anderen proberen om te kijken of die ook zo slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:25

Sherlock

No Shit

D-e-n schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 07:31:
[...]

Je bent op de goede weg dus. Als het niet lukt wil ik mijn instellingen nog wel even opzoeken
Dat zou wel erg fijn zijn, het wil nog niet lukken :(

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
In Nvidia control center heb ik het ook op Full RGB ingesteld, een stuk beter beeld en veel minder grijs.

Tevens heb ik maar K-Lite Full geinstalleerd, met alleen FFDShow-pack uit de OP lukte het niet. Ook maar Cyberlink DVD-codec ingesteld in MP, een stuk beter beeld zeg! Wel flitst heel soms een groen venster voorbij? Duurt volgens mij maar 1 frame, maar iemand enig idee hoe dat kan?

Het duurt even, maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
-Leon- schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:38:
[...]

Lijkt er inderdaad niet op dat ik een crush heb. zwart is ECHT zwart, ik heb nog nooit zulk mooi zwart gezien :P Gisteravond (in een wat donkerdere kamer) zag ik tijdens het kijken van een serie gewoon de rand van mijn TV niet meer en dat is echt indrukwekkend.... Daarnaast is wit ook echt wit, ondertitels staan echt rete strak in beeld :P

[...]

Geen idee, maar het leek mij toch vrij eenvoudig dat een 45GB grootte BluRay een beter beeld moet geven dan een 1080p rip :( De BluRay speel ik af met PowerDVD9.
Ik zal straks nog eens een paar anderen proberen om te kijken of die ook zo slecht zijn.
Staan de instellingen wel goed in Powerdvd9? Staat bijv AVIVO aan en welke deinterlacing methode heb je gekozen? Je kan ook denoise gebruiken in Ati CCC, wellicht dat dat een beetje kan helpen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

En moving pictures 0.7.3 is uitgebracht :)
http://code.google.com/p/moving-pictures/

Iemand nog een idee betreft mijn eerdere vraag? Die van Windows 7 en Mediaplayer 12 play-to feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Lijkt me niet echt de moeite om te updaten, getuige de change-log.

Wat bugfixes voor het importeren van films die in een map staan met een naam van slechts één karakter. En wat updates aan "scraper scripts" voor een duitse, italiaanse en russische film website.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, maar het leek mij toch vrij eenvoudig dat een 45GB grootte BluRay een beter beeld moet geven dan een 1080p rip :(
Dit hoeft dus helemaal niet het geval te zijn. Remuxen zijn untouched en dus identiek en high encodes groups zoals EuReka en Esir zijn vaak 99,9% transparant aan het origineel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Question Mark schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:25:
[...]
Lijkt me niet echt de moeite om te updaten, getuige de change-log.

Wat bugfixes voor het importeren van films die in een map staan met een naam van slechts één karakter. En wat updates aan "scraper scripts" voor een duitse, italiaanse en russische film website.
Nee, t wachten is op 0.8.0, zo te zien worden daar een flink aantal dingen aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Niet online
Ik gebruik ook de Music plugin en op zich bevalt deze prima, het enige dat ik mis is de optie om een random nummer uit m'n muziekfolders af te spelen. Voor zover ik kan zien is dit wel mogelijk binnen een playlist, maar dit is niet wat ik zoek aangezien ik dan steeds 'n nieuwe playlist aan moet maken indien er een nummer bij komt.

Iemand een alternatief?

PS: de OneButtonMusic plugin lijkt een optie te hebben die wel overeenkomt met m'n vraag. Hij lijkt echter niet helemaal random te zijn (hetzelfde album komt vaak terug), dus ik houd me aanbevolen voor alternatieven.

[ Voor 40% gewijzigd door Flipmo2K op 29-04-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

[...]
DXVA kan wel i.c.m. subtitles (mpc-hc decoder + mp subtitle plugin)
http://forum.team-mediapo...c-subtitles-engine-54130/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

HaTe

haat niet

HaTe schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 01:32:
[...]

Dat telkens vast zitten had ik eerst toen ik Aero nog aan had staan. (waarschijnlijk kwam het door iets anders want nu heb ik er geen last meer van).
[afbeelding]
Ik dacht trouwens dat FFdshow de gebruikte decoder bij mij was:

Zo heb ik het ingesteld bij Video en Television. Moet dan toch gewoon goed zijn? Ik heb een aantal dingen in Ffdshow veranderd, maar er verandert helemaal niks in MediaPortal bij het afspelen van video. Hoe kan ik Ffdshow dan wel als decoder instellen?
Kan echt niemand uitleggen waarom hij als decoder ffdshow niet pakt?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Download Graphedit even, start MediaPortal Windowed op (niet fullscreen) en start het videobestand of live-tv (waar je maar problemen mee vermoed). Let even op dat er een speciale versie van Graphedit voor Vista is.

Start vervolgens Graphedit en kies voor de optie om naar een "remote Graph" te verbinden. Je krijgt vervolgens een schema te zien van alle Codecs die in gebruik zijn.

Da's de enige manier om te controleren welke codecs daadwerkelijk gebruikt worden.

Let er ook even op dat er onder "movie -player" een vinkje is om "Decoders Merits" te gebruiken. Als dit enabled is, dan wordt niet meer naar de instellingen gekeken, maar naar de preference (merit) die een bepaalde codec heeft.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Jij hebt gelukt dat je TV FULL RGB aanvaadt! Dan is er helemaal geen probleem.. Ik heb een Panny TH37-PX80 en die pakt enkel 16-235 (video levels)...

in 1080P mode kan ik zelfs geen 16-235 uitsturen... hij stuurt 0-255 uit... Echt tis om tschijt van te krijgen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 19-09 16:55
LiquidT_NL schreef op woensdag 29 april 2009 @ 08:33:
In principe maakt het niet uit of je 16-235 of 0-255 gebruikt, zolang je video-levels maar expand naar jouw gehanteerde levels.
Mijn Plasma doet alleen aan 16-235 levels, zoals het hoort. Dus alles daarbuiten worden word naar zwart of wit geclipt. Iig met de oude ati driver (pre handmatig instelling) output hij altijd 16-235. In CoreAVC ook de output zo gezet en input op automatisch.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 21:32:
[...]
Jij hebt gelukt dat je TV FULL RGB aanvaadt! Dan is er helemaal geen probleem.. Ik heb een Panny TH37-PX80 en die pakt enkel 16-235 (video levels)...

in 1080P mode kan ik zelfs geen 16-235 uitsturen... hij stuurt 0-255 uit... Echt tis om tschijt van te krijgen
Hij accepteerd 16-235, 0-255, YUV422 & YUV444 (zoals het hoort) :P dus ik wilde het ook weer eens met de nieuwe ATI drivers (9.4) proberen en kijken hoe de kleuren dan zijn.

Daarnaast zit ik soms nog steeds met een vervelende ruis in mijn signaal en ik weet niet hoe ik het eruit moet krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
-Leon- schreef op donderdag 30 april 2009 @ 10:29:
[...]

Hij accepteerd 16-235, 0-255, YUV422 & YUV444 (zoals het hoort) :P dus ik wilde het ook weer eens met de nieuwe ATI drivers (9.4) proberen en kijken hoe de kleuren dan zijn.

Daarnaast zit ik soms nog steeds met een vervelende ruis in mijn signaal en ik weet niet hoe ik het eruit moet krijgen :(
Dongle goed aangesloten? Andere kabel geprobeerd (klinkt stom want is digitaal blablalba,maar kan geen kwaad om te proberen)? Heb je dit alleen tijdens films of ook op je desktop?

Kun je een screenshot plaatsen van dat "ruis" ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Question Mark schreef op woensdag 29 april 2009 @ 19:23:
Download Graphedit even, start MediaPortal Windowed op (niet fullscreen) en start het videobestand of live-tv (waar je maar problemen mee vermoed). Let even op dat er een speciale versie van Graphedit voor Vista is.

Start vervolgens Graphedit en kies voor de optie om naar een "remote Graph" te verbinden. Je krijgt vervolgens een schema te zien van alle Codecs die in gebruik zijn.

Da's de enige manier om te controleren welke codecs daadwerkelijk gebruikt worden.

Let er ook even op dat er onder "movie -player" een vinkje is om "Decoders Merits" te gebruiken. Als dit enabled is, dan wordt niet meer naar de instellingen gekeken, maar naar de preference (merit) die een bepaalde codec heeft.
Bedankt, Maar ik kan Grahpedit voor Vista niet vinden.. Ik heb een paar versies geprobeerd en er kwamen geen resultaten uit als ik op remote graph druk...
Kan je (of iemand anders) de goede download link geven?

//edit
Ik heb het eindelijk gevonden. Heb hem zelf even online gezet.
Dan moet je 'proppage.dll' naar Windows>System kopieeren, Bij Uitvoeren typ je "rregsvr32 proppage.dll". Daarna werkt GraphEdit.

Dit poept hij uit:
Afbeeldingslocatie: http://foto.dragy.nl/tvgraph.jpg

Terwijl ik dit heb ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/815b511bcaffb29f5546528e4c3a5a8e.jpg

Ik wil dus ffdshow als decoder.. :'(

[ Voor 18% gewijzigd door HaTe op 30-04-2009 17:31 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rainesh schreef op donderdag 30 april 2009 @ 15:49:
[...]
Dongle goed aangesloten? Andere kabel geprobeerd (klinkt stom want is digitaal blablalba,maar kan geen kwaad om te proberen)? Heb je dit alleen tijdens films of ook op je desktop?

Kun je een screenshot plaatsen van dat "ruis" ? ;)
Ik had dus nog ATI 9.1 drivers omdat ik black & white crush had met mijn vorige TV en daar kon ik het ingangssignaal niet van instellen. Oude drivers eraf gemikt, nieuwe ATI 9.4 drivers installed, ATI CCC op 1920x1080 uitgang @ 50Hz en Pixel Format op Full RGB gezet. Input op TV ook op RGB 0-255 gezet en het ziet er aanzienlijk beter uit :P
TV komt na 1,5 dag spelen ook steeds meer tot leven, dus so far, so good.
Sneeuw/ruis is er nog steeds met sommige BluRays (downloads) maar dat kan maar zo aan de source liggen. Het lijkt in sommige kleuren ook meer op te vallen dan anders.
Wederom een stapje dichter bij perfectheid (als ik dat ooit mocht halen met de setup, dan maak ik gelijk 10 images) :P

'k zal eens kijken of ik een keer een screenshot kan maken, want volgens mij moet het gewoon op te lossen zijn. Nu eerst genieten van het beeld!

[ Voor 6% gewijzigd door -Leon- op 30-04-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is nu plots alles OK met levels ed... CCC staat op 16-235. Ik gebruik AVIVO codec van ATI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 21:45
hoe kan je weten of je tv 235 of 255 is? in mijn geval voor mijn samsung 40a656

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
-Leon- schreef op donderdag 30 april 2009 @ 20:24:
[...]

Ik had dus nog ATI 9.1 drivers omdat ik black & white crush had met mijn vorige TV en daar kon ik het ingangssignaal niet van instellen. Oude drivers eraf gemikt, nieuwe ATI 9.4 drivers installed, ATI CCC op 1920x1080 uitgang @ 50Hz en Pixel Format op Full RGB gezet. Input op TV ook op RGB 0-255 gezet en het ziet er aanzienlijk beter uit :P
TV komt na 1,5 dag spelen ook steeds meer tot leven, dus so far, so good.
Sneeuw/ruis is er nog steeds met sommige BluRays (downloads) maar dat kan maar zo aan de source liggen. Het lijkt in sommige kleuren ook meer op te vallen dan anders.
Wederom een stapje dichter bij perfectheid (als ik dat ooit mocht halen met de setup, dan maak ik gelijk 10 images) :P

'k zal eens kijken of ik een keer een screenshot kan maken, want volgens mij moet het gewoon op te lossen zijn. Nu eerst genieten van het beeld!
Dat is mooi! Bij mij is soms het geval dat CCC mijn hdmi output als DVI ziet en dan stuurt ie weer andere levels uit. Kan dan ook geen pixel format kiezen.

Dat sneeuw/ruis heb ik ook soms last van, dat is bij mij ook bij bepaalde kleuren! En bij bepaalde donkere scenes zie je duidelijk ruis/sneeuw. Een goed voorbeeldje is de film 300 @ 720p of 1080p! Daar zie je het heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Sherlock schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:38:
[...]
Dat zou wel erg fijn zijn, het wil nog niet lukken :(
Intussen weer wat verder gekomen, de EPG werkt nu vrij netjes, alleen zie ik nog de kanaalnummers in plaats van de naam. (dus bijv 277 in plaats van MTV) Waar moet ik dat aanpassen?

Verder wil ik ook nog graag mijn afstandsbediening (meegeleverd met de ASUS tv-kaart) werkende krijgen met MP. Het is dus niet één van de standaard afstandsbedieningen, maar hij werkt wel prima met Media Center dus moet het met MP ook kunnen werken. Waar moet ik dat dan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
Rainesh schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:31:
[...]

Dat is mooi! Bij mij is soms het geval dat CCC mijn hdmi output als DVI ziet en dan stuurt ie weer andere levels uit. Kan dan ook geen pixel format kiezen.

Dat sneeuw/ruis heb ik ook soms last van, dat is bij mij ook bij bepaalde kleuren! En bij bepaalde donkere scenes zie je duidelijk ruis/sneeuw. Een goed voorbeeldje is de film 300 @ 720p of 1080p! Daar zie je het heel duidelijk.
De film 300 is volgens mij ook met een soort filter opgenomen waardoor de film zelf al de nodige ruis heeft. Dit om de speciale look van de film 300 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rainesh schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:31:
[...]

Grrrrrrrrr... vanmorgen dus bezig geweest met wat tools om de kleuren, zwart/wit waardes en contrast, etc. goed in te stellen en dan krijg ik dus weer de indruk dat ik geen Full RGD doorgezet krijg aangezien ik simpelweg minder te zien krijg :?
Toch maar weer eens terug naar 9.1 en dan nog eens testen of het resultaat hetzelfde is.
2 be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het zo verstandig is om met de film 300 te gaan testen.
Van een collega van mijn werk weet ik dat de BLUE-RAY van 300 afgespeeld
via een SONY Playstation ook een beroerd beeld gaf. De DVD was nog beter zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

HaTe schreef op donderdag 30 april 2009 @ 15:50:
[...]

Bedankt, Maar ik kan Grahpedit voor Vista niet vinden.. Ik heb een paar versies geprobeerd en er kwamen geen resultaten uit als ik op remote graph druk...
Kan je (of iemand anders) de goede download link geven?

//edit
Ik heb het eindelijk gevonden. Heb hem zelf even online gezet.
Dan moet je 'proppage.dll' naar Windows>System kopieeren, Bij Uitvoeren typ je "rregsvr32 proppage.dll". Daarna werkt GraphEdit.

Dit poept hij uit:
[afbeelding]

Terwijl ik dit heb ingesteld:
[afbeelding]

Ik wil dus ffdshow als decoder.. :'(
Niemand? :(
Kan ik niet ergens anders de decoder veranderen ofzo?
Ik heb ffdshow zonder codec pack geïnstalleerd, dus gewoon als standalone..

[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 01-05-2009 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaTe schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:19:
[...]

Niemand? :(
Kan ik niet ergens anders de decoder veranderen ofzo?
Ik heb ffdshow zonder codec pack geïnstalleerd, dus gewoon als standalone..
ffdshow zonder codec pack?? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Download eens de laatste ffdshow tryout via deze link en probeer het dan nog eens.
-Leon- schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 15:52:
[...]
Grrrrrrrrr... vanmorgen dus bezig geweest met wat tools om de kleuren, zwart/wit waardes en contrast, etc. goed in te stellen en dan krijg ik dus weer de indruk dat ik geen Full RGD doorgezet krijg aangezien ik simpelweg minder te zien krijg :?
Toch maar weer eens terug naar 9.1 en dan nog eens testen of het resultaat hetzelfde is.
2 be continued...
LOL, stom stom stom... het filmpje was Limited en niet Full RGB :S
ATI Driver 9.4 op Full RGB werkt dus prima hier :)

[ Voor 29% gewijzigd door -Leon- op 01-05-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
-Leon- schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:54:
[...]

ffdshow zonder codec pack?? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Download eens de laatste ffdshow tryout via deze link en probeer het dan nog eens.

[...]

LOL, stom stom stom... het filmpje was Limited en niet Full RGB :S
ATI Driver 9.4 op Full RGB werkt dus prima hier :)
Hoe wist je dat het filmpje limited was? Gisteravond ging ik Underworld 3 kijken @ 720p, maar CCC zag mijn scherm als DVI-scherm en niet als HDMI. Dus het beeld was beetje wazig, soort van witte zweem erover heen. Zwart was niet echt diepzwart...

Vanmiddag heb ik weer stukje van Underworld 3 gekeken en toen zag CCC mijn tv wel als HDMI en was het beeld 10x beter. Ook nog Hooligans gekeken @ 720p en die zag er ook super goed uit.

Heeft iemand er ook soms last van dat CCC je scherm als DVI ziet en niet als HDMI? Volgens mij stuurt ie dan weer andere levels uit als dat gebeurd. :?

Kan niet wachten totdat ik mijn HD4770 krijgt voor mn andere mediacenter, dan heb ik daar ook eindelijk perfect beeld bij SD en HD! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rainesh schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:10:
[...]
Hoe wist je dat het filmpje limited was? Gisteravond ging ik Underworld 3 kijken @ 720p, maar CCC zag mijn scherm als DVI-scherm en niet als HDMI. Dus het beeld was beetje wazig, soort van witte zweem erover heen. Zwart was niet echt diepzwart...
Pixelformat settings niet goed staan?
Vanmiddag heb ik weer stukje van Underworld 3 gekeken en toen zag CCC mijn tv wel als HDMI en was het beeld 10x beter. Ook nog Hooligans gekeken @ 720p en die zag er ook super goed uit.

Heeft iemand er ook soms last van dat CCC je scherm als DVI ziet en niet als HDMI? Volgens mij stuurt ie dan weer andere levels uit als dat gebeurd. :?
Kan heel goed. Mijn TV onthoud per ingang de instellingen, dus als hij van HDMI naar DVI gaat, dan staan alle settings weer op standaard. Misschien heb jij dit ook?

Ik vond nog dat thx plaatje wat hier al eens voorbij is gekomen en zag dus duidelijk verschil tussen 7 & 16 toen ik output van ATI CCC op Full RGB had staan. Toen ik hem op limited zette was het verschil niet meer zichtbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
-Leon- schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:28:
[...]

Pixelformat settings niet goed staan?

[...]

Kan heel goed. Mijn TV onthoud per ingang de instellingen, dus als hij van HDMI naar DVI gaat, dan staan alle settings weer op standaard. Misschien heb jij dit ook?

Ik vond nog dat thx plaatje wat hier al eens voorbij is gekomen en zag dus duidelijk verschil tussen 7 & 16 toen ik output van ATI CCC op Full RGB had staan. Toen ik hem op limited zette was het verschil niet meer zichtbaar ;)
Ik kon geen pixel format settings aanpassen omdat mijn tv als DVI apparaat werd gezien.

Het THX plaatje gebruik ik ook om mn tv af te stellen! Bij Full RGB is het verschil inderdaad vele malen beter dan bij limited.

Leon, welke videokaart gebruik je voor je setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

-Leon- schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:54:
[...]

ffdshow zonder codec pack?? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Download eens de laatste ffdshow tryout via deze link en probeer het dan
Zonder codec pack ja, zoals k-lite bijvoorbeeld. Maar volgens mij weet ik het al. In ffdshow stond mpeg2 niet aan als decoder ofzo
Zit nu op ipod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb het aangezet. Het heeft niks geholpen :s Ik was er van overtuigd dat dit het probleem was..

ffdshow en ffdshow tryouts is toch het zelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
HaTe schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 22:59:
Ik heb het aangezet. Het heeft niks geholpen :s Ik was er van overtuigd dat dit het probleem was..

wat wil je precies hebben? In mediaportal zelf (dus niet cinfig scherm kan je ook nog dingen selecteren. Probeer dat eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 16:33:
via een SONY Playstation ook een beroerd beeld gaf. De DVD was nog beter zei hij.
Nou de 1080P mkv van 300 die ik hier heb behoort tot een van de mooie uit mijn collectie hoor...

Is denk ik juist een goede film is om kleuren mee te testen.
Ook de slow motion & fast motion scenes zijn goed test materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaClown schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 08:54:
[...]
Nou de 1080P mkv van 300 die ik hier heb behoort tot een van de mooie uit mijn collectie hoor...

Als ik 1 meter van mijn scherm af sta, en een BluRay bekijk, dan zie ik nog steeds een soort van 'sneeuw'. Ik zal nog proberen er een screenshot van te maken, maar ik vraag me af of het zichtbaar is. Ik ga er nog steeds vanuit dat met een BluRay ik het gevoel moet kunnen hebben dat ik naar bewegende foto's kijk, oftewel, retestrak beeld en geen sneeuw of wat dan ook, en dat is nog niet zo :(

Ben wel erg benieuwd naar jouw codec-instellingen TheClown.
Rainesh schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:53:
[...]
Leon, welke videokaart gebruik je voor je setup?
ATI HD2600XT

En aangezien ik met de hierboven vermeldde sneeuw zit, zat ik al te overwegen om die eens te upgraden maar of dat zin/nut gaat hebben is vraag 2

[ Voor 17% gewijzigd door -Leon- op 02-05-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
-Leon- schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 11:03:
[...]

Als ik 1 meter van mijn scherm af sta, en een BluRay bekijk, dan zie ik nog steeds een soort van 'sneeuw'. Ik zal nog proberen er een screenshot van te maken, maar ik vraag me af of het zichtbaar is. Ik ga er nog steeds vanuit dat met een BluRay ik het gevoel moet kunnen hebben dat ik naar bewegende foto's kijk, oftewel, retestrak beeld en geen sneeuw of wat dan ook, en dat is nog niet zo :(

Ben wel erg benieuwd naar jouw codec-instellingen TheClown.

[...]

ATI HD2600XT

En aangezien ik met de hierboven vermeldde sneeuw zit, zat ik al te overwegen om die eens te upgraden maar of dat zin/nut gaat hebben is vraag 2
Als ik het goed heb doet UVD 1 haast niks met HD-films vanaf 720p, enkel hardwarematig versnellen maar geen postprocessen etc. Dus geen denoise, sharpening etc...dit kan je checken met DXVA checker.

Dat is ook de reden dat ik mijn HD3450 vervang door een HD4770! Want mijn HD4830 in mijn hoofd mediacenter, die doet dat soort dingen weer wel en upscalen/postprocessen van dvd materiaal is echt subliem hierop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Kan iemand mij een goede link geven voor uitzending gemist/rtl gemist etc voor in mediaportal. Draai laatste versie van MP met monochrome. Ik heb er wel 1 kunnen vinden, maar die lijkt niet of slechts zeer beperkt te werken. Mede omdat ik er nog programma's tussen zie staan (gouden kooi) die al maanden niet meer draaien.

Deze had ik gevonden: http://www.team-mediaport...35/func,fileinfo/id,1117/

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystikal schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 12:37:
Kan iemand mij een goede link geven voor uitzending gemist/rtl gemist etc voor in mediaportal. Draai laatste versie van MP met monochrome. Ik heb er wel 1 kunnen vinden, maar die lijkt niet of slechts zeer beperkt te werken. Mede omdat ik er nog programma's tussen zie staan (gouden kooi) die al maanden niet meer draaien.

Die draait bij mij als een trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Mystikal schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 12:37:

Zelf werk ik met de volgende versie:
http://tvgemist.faihond.nl/tvgemist.zip

Zie het forum voor meer info: http://forum.team-mediapo...47/tvgemist-plugin-18930/
Werkt prima voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Rainesh schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 01:18:
[...]

wat wil je precies hebben? In mediaportal zelf (dus niet cinfig scherm kan je ook nog dingen selecteren. Probeer dat eens
Die is niks anders toch? En die optie heb ik btw ook uitgeschakeld.
ffdshow werkt alleen niet bij digitale televisie, bij gewone video wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 17:32
Ik heb sinds twee weken Mediaportal 1.0.0.1 draaien, werkt erg mooi, ik heb alleen twee issues:

1) Live TV loopt vast nadat mij HTPC uit standby/slapen komt. Dit komt mijns inziens door For the record, als ik na het uit standby komen de TVservice stop/start is er niets aan de hand. Als ik dit niet doe krijg ik een melding van MD dat Live TV niet gestart kan worden. Herkennen jullie dit issue? Is dit op te lossen zonder een stop/start hack?

2) Geen DVD menu's en geen subtitels.
Ik heb een aantal DVD in ts formaat op mijn HD staan. Helaas doen de DVD menu's het niet en ook niet de subtitels. Bij MKV bestanden heb ik wel subtitels. Ik heb gisteren MPc-HC subtitels er op gezet, dit mag helaas niet baten. Hoe kan ik de DVD menu's en subtitels activeren?

Qua codec gebruik ik CCCP en Cyberlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
konehead schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:39:
Ik heb sinds twee weken Mediaportal 1.0.0.1 draaien, werkt erg mooi, ik heb alleen twee issues:

1) Live TV loopt vast nadat mij HTPC uit standby/slapen komt. Dit komt mijns inziens door For the record, als ik na het uit standby komen de TVservice stop/start is er niets aan de hand. Als ik dit niet doe krijg ik een melding van MD dat Live TV niet gestart kan worden. Herkennen jullie dit issue? Is dit op te lossen zonder een stop/start hack?

2) Geen DVD menu's en geen subtitels.
Ik heb een aantal DVD in ts formaat op mijn HD staan. Helaas doen de DVD menu's het niet en ook niet de subtitels. Bij MKV bestanden heb ik wel subtitels. Ik heb gisteren MPc-HC subtitels er op gezet, dit mag helaas niet baten. Hoe kan ik de DVD menu's en subtitels activeren?

Qua codec gebruik ik CCCP en Cyberlink.
Heb je 1.0.0.1 of 1.0.1 ?? Die laatste is de meest recente, en die kan ik je ook zeker aanraden. Met de 1.0 Final release had ik probleem 1 (zoals jij hierboven beschrijft) ook en een nieuwe install van MediaPortal verhielp dat bij mij. Soms gaan dingen gewoon niet zoals ze moeten gaan en dan doet een schone install van MP soms wonderen :)

2) In MP config (DVD) houd je de standaard navigator aan en bij Video codec pak je de PowerDVD SP Video Codec (AC3 filter gebruik ik altijd als audio codec) en dan zouden de menu's het goed moeten doen (werkt hier met de paar DVD's die ik heb goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 17:32
-Leon- schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:42:
[...]

Heb je 1.0.0.1 of 1.0.1 ?? Die laatste is de meest recente, en die kan ik je ook zeker aanraden. Met de 1.0 Final release had ik probleem 1 (zoals jij hierboven beschrijft) ook en een nieuwe install van MediaPortal verhielp dat bij mij. Soms gaan dingen gewoon niet zoals ze moeten gaan en dan doet een schone install van MP soms wonderen :)

2) In MP config (DVD) houd je de standaard navigator aan en bij Video codec pak je de PowerDVD SP Video Codec (AC3 filter gebruik ik altijd als audio codec) en dan zouden de menu's het goed moeten doen (werkt hier met de paar DVD's die ik heb goed)
Ik heb 1.0.1 :)

1) Ok ga ik eens proberen als ik het menu/subtitel issue heb opgelost >> een clean install, heb nu een scripje gemaakt die de service afschiet en weer opstart, daar kan je alles van vinden maar ik moest de WAF ff in de gaten houden 8) (ps heb jij ook for the record?)
2) Bedoel je bij DVD of bij video's/movie?. Voor de duidelijkheid: Ik heb heel de tijd lopen rommelen bij video's/movie omdat ik .ts wil afspelen, mijns inziens moet ik dan bij video's/movie alles instellen en niet bij DVD. Ik moet bij DVD eea instellen als ik de settings voor het afspelen van een fysieke DVD wil aanpassen, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Mister I schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 14:37:
[...]

Zelf werk ik met de volgende versie:
http://tvgemist.faihond.nl/tvgemist.zip

Zie het forum voor meer info: http://forum.team-mediapo...47/tvgemist-plugin-18930/
Werkt prima voor mij :)
Hij 'werkt' wel, maar ik zie alleen maar oude programma's. Hoe krijg ik hem 'ge-updated'? Of is dat een kwestie van tijd?
Xffactor van vrijdag staat er niet tussen, en ik zie de gouden kooi en een hoop andere oude programma's uit 2008.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
konehead schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:58:
[...]
Ik heb 1.0.1 :)

1) Ok ga ik eens proberen als ik het menu/subtitel issue heb opgelost >> een clean install, heb nu een scripje gemaakt die de service afschiet en weer opstart, daar kan je alles van vinden maar ik moest de WAF ff in de gaten houden 8) (ps heb jij ook for the record?)
Nope.
2) Bedoel je bij DVD of bij video's/movie?. Voor de duidelijkheid: Ik heb heel de tijd lopen rommelen bij video's/movie omdat ik .ts wil afspelen, mijns inziens moet ik dan bij video's/movie alles instellen en niet bij DVD. Ik moet bij DVD eea instellen als ik de settings voor het afspelen van een fysieke DVD wil aanpassen, klopt dit?
MyVideos = Videos Configuratie
DVD (Drive/Image/HDD) = DVD Configuratie

Zet onder DVD configuratie de Navigator op PowerDVD9, en kies PowerDVD Video SP Decoder als videocodec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 22:59:

Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Ik heb CoreAVC gedownload en deze geinstalleerd (naast k-lite). In MP selecteer ik deze, maar hij pakt hem niet. Als ik namelijk in CoreAVC beeld instellingen op -50% brightness zet, zie ik in MPC wel enorm zwart beeld, maar in MP blijft het gewoon normaal. Ik heb eerder al eens K-Lite gedeinstalleerd en alleen CoreAVC geinstalleerd, maar toen kreeg ik in MP foutmeldingen bij afspelen van h.264...
Echt heel bizar.
Tevens problemen met DVD's. Ik heb Cyberlink's codec aangegeven. Als ik dan in de nVidia-settings de RGB-waarde e.d. instel, krijg ik groene flitsen tijdens afspelen in MP. In MPC weer geen enkel probleem. Die groene flitsen lijken ook een codecprobleem... Als ik in nVidia instel dat hij de videoplayer settings moet nemen, is het wel goed, alleen is dan het beeld heel wazig; daarom wilde ik het in nVidia instellen.

Ik snap er niets van, iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ben bezig met een nieuwe installatie en loopt tegen een probleem aan bij de installatie van de tv server.

Ik krijg niet alle kanalen en heb het idee dat ik iets verkeerd heb staan. Ik woon in zuid limburg en heb het volgende ingevuld:

Country: The netherlands.ziggo.limburg.brabant
Frequency: 356000 Khz
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6875

Hij vindt nu niet alle zenders, bijv nld 1 - 3. Ik heb geen eigen trasponderlist aangemaakt maar een manual scan laten doen met bovenstaande instellingen. Volgens mij zit daar de fout.

Ik gebruik:
Vista Ultimate 64bit, Media Portal 1.01, floppydtv dvb/c + alpha cam

Iemand enig idee wat er fout kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:45:
Hoi,

ben bezig met een nieuwe installatie en loopt tegen een probleem aan bij de installatie van de tv server.

Ik krijg niet alle kanalen en heb het idee dat ik iets verkeerd heb staan. Ik woon in zuid limburg en heb het volgende ingevuld:

Country: The netherlands.ziggo.limburg.brabant
Frequency: 356000 Khz
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6875

Hij vindt nu niet alle zenders, bijv nld 1 - 3. Ik heb geen eigen trasponderlist aangemaakt maar een manual scan laten doen met bovenstaande instellingen. Volgens mij zit daar de fout.

Ik gebruik:
Vista Ultimate 64bit, Media Portal 1.01, floppydtv dvb/c + alpha cam

Iemand enig idee wat er fout kan zijn?
Ik denk dat de transponderlijst die je gebruikt niet up-to-date is.
Deze kan je zelf wel aanpassen, link naar juiste frequencies vind je hier
Even de juiste regio zoeken en de frequenties controleren met de file die je gekozen hebt.
Die file kan je vinden in C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters.

Open die file met bijv. kladblok en pas de frequenties aan. Opslaan, en dan nogmaals scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Mystikal schreef op zondag 03 mei 2009 @ 09:15:
[...]

Hij 'werkt' wel, maar ik zie alleen maar oude programma's. Hoe krijg ik hem 'ge-updated'? Of is dat een kwestie van tijd?
Xffactor van vrijdag staat er niet tussen, en ik zie de gouden kooi en een hoop andere oude programma's uit 2008.
Hij houdt zich zelf up to date als het goed is. De makers van deze versie zorgen dat de db up to date blijft volgens mij.
Ik heb zojuist xfactor gekeken van afgelopen vrijdag. Dus nu staat iig er bij mij wel op en werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:28:
[...]

Ik denk dat de transponderlijst die je gebruikt niet up-to-date is.
Deze kan je zelf wel aanpassen, link naar juiste frequencies vind je hier
Even de juiste regio zoeken en de frequenties controleren met de file die je gekozen hebt.
Die file kan je vinden in C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters.

Open die file met bijv. kladblok en pas de frequenties aan. Opslaan, en dan nogmaals scannen.
Ik heb toch nog even opnieuw een scan gedaan met de predifined provider (the netherlands.ziggo.limburg.brabant) en nu vindt MP wel de kanalen. Alleen als ik een preview doe in TV server configuratie dan krijg ik de melding: unable to start graph. Indien ik in MP een tv kanaal selecteer krijg ik de mleding:
Unable to start timeshifting
Unable to start graph.

Ik heb al even op google gezocht maar kan geen pasklaar antwoord vinden.

Moet ik dan toch die frequenties van die site overnemen? Zo ja waar moet ik dat dan in plaatsen?
In de map tuningparameters staan enorm veel bestanden. Dit zijn .ini, .dvbc en .xml bestanden........

Wie heeft de oplossing?

Ik gebruik trouwens de beta driver versie van floppy/dtv aangezien ik 64bits draai. Ik denk niet dat daar het probleem ligt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:22:
[...]
Ik heb toch nog even opnieuw een scan gedaan met de predifined provider (the netherlands.ziggo.limburg.brabant) en nu vindt MP wel de kanalen. Alleen als ik een preview doe in TV server configuratie dan krijg ik de melding: unable to start graph. Indien ik in MP een tv kanaal selecteer krijg ik de mleding:
Unable to start timeshifting
Unable to start graph.

Ik heb al even op google gezocht maar kan geen pasklaar antwoord vinden.

Moet ik dan toch die frequenties van die site overnemen? Zo ja waar moet ik dat dan in plaatsen?
In de map tuningparameters staan enorm veel bestanden. Dit zijn .ini, .dvbc en .xml bestanden........

Wie heeft de oplossing?

Ik gebruik trouwens de beta driver versie van floppy/dtv aangezien ik 64bits draai. Ik denk niet dat daar het probleem ligt toch?
Het lijkt erop dat er ergens in de TV-Server iets niet goed zit. Als MP alle kanalen wel vind tijdens het scannen dan hoef je uiteraard niet alle frequenties over te nemen. Je kan ze natuurlijk altijd vergelijken met de frequenties in je files.
Zoek je bestand in de dir die ik je hiervoor heb opgegeven. De extensie van het bestand i .dvbc en de naam is gelijk aan de naam die je binnen MP geselecteerd hebt, dus zal je filename zijn:
The netherlands.ziggo.limburg.brabant.dbvc
Die file kan je openen in kladblok en controleren met de frequenties van de site, maar dat zal je probleem niet oplossen.

Denk dat een nieuwe install van MP het beste is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snell reactie. Ik heb de inhoud van dat bestand hieronder geplaatst, mis ik dan niet iets?

;This file contains the definitions for DVB-C networks. It contains the parameters needed
;to tune to one ore more DVB-C networks. For each network you have to specify
; -carrier frequency
; -modulation type
; -symbolrate
;format: frequency,modulation,symbolrate
;
;for modulation the following types can be choosen:
; 1024QAM , 112QAM, 128QAM, 160QAM, 16QAM , 16VSB, 192QAM, 224QAM, 256QAM, 320QAM, 384QAM
; 448QAM , 512QAM, 640QAM, 64QAM , 768QAM, 80QAM, 896QAM, 8VSB , 96QAM , AMPLITUDE,
; FREQUENCY, BPSK , OQPSK , QPSK
;
; following lines are valid for Provider: Ziggo area Brabant Limburg (1111) The Netherlands

420000,64QAM,6875000
364000,64QAM,6875000
372000,64QAM,6875000
380000,64QAM,6875000
460000,64QAM,6875000
396000,64QAM,6875000
284000,64QAM,6875000
404000,64QAM,6875000
642750,64QAM,6875000
276000,64QAM,6875000
586750,64QAM,6875000
388000,64QAM,6875000
412000,64QAM,6875000
682750,64QAM,6875000
658750,64QAM,6875000
562750,64QAM,6875000
356000,64QAM,6875000
428000,64QAM,6875000
674750,64QAM,6875000
578750,64QAM,6875000
826750,64QAM,6875000
690750,64QAM,6875000
498750,64QAM,6875000
452000,64QAM,6875000
436000,64QAM,6875000
444000,64QAM,6875000
618750,64QAM,6875000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:57
Sherlock schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:44:
[...]

Intussen weer wat verder gekomen, de EPG werkt nu vrij netjes, alleen zie ik nog de kanaalnummers in plaats van de naam. (dus bijv 277 in plaats van MTV) Waar moet ik dat aanpassen?
Dan neem ik aan dat je EPG gewoon gedownload wordt en de EPG zichtbaar is in de guide van MP?

Waar zie jij kanaalnummers? In de guide van MP dus? Zit hem dat gewoon niet in de instellingen van MP zelf? in mijn TV-server configuratie bij TV-channels zie ik gewoon dit, onafhankelijk van de EPG-instellingen.

Verder heb ik het in de TV-server bij de xmlt plugin de tabbladen settings en mappings ingesteld. C:\EPG is in dit geval de map waarin ik alle bestanden voor het programmaatje heb gezet.
Verder wil ik ook nog graag mijn afstandsbediening (meegeleverd met de ASUS tv-kaart) werkende krijgen met MP. Het is dus niet één van de standaard afstandsbedieningen, maar hij werkt wel prima met Media Center dus moet het met MP ook kunnen werken. Waar moet ik dat dan instellen?
Jij hebt Mediacenter op je pc staan? Volgens mij herkent Mediaportal automatisch de drivers van de originele Microsoft remote maar ik weet niet in hoeverre die Asus zich voordoet als officiële remote.

Ik zag wel op het MP-forum dit oudere topic over een Asus remote. Ik weet niet of het degene is die jij gebruikt maar dat zou je daar wel moeten kunnen lezen. Anders zijn er nog wel plugins om je remote commando's te kunnen laten leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:44:
Bedankt voor je snell reactie. Ik heb de inhoud van dat bestand hieronder geplaatst, mis ik dan niet iets?
Nope, als je naar die site gaat waar ik de link van had gepost, en je zoekt op "1111 : Ziggo Brabant Limburg" dan zie je daaronder de frequenties staan, en die komen dus precies overeen met jouw file, dus da's allemaal prima.

Ik heb even voor je gezocht maar kan ook niks vinden op MP forum, maar lijkt dat ergens iets niet goed zit.
Als het niet teveel werk is (en je kan natuurlijk je settings backuppen) zou ik MP gewoon opnieuw erop zetten.
Daar verhielp ik bij mij in ieder geval het probleem mee.

S6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal het niet geloven, maar na een reboot werkt het gewoon haha. Bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Hmm heb daar totaal geen problemen mee, beeld is gewoon super op BR. Net als de 1080P rip die ik ervan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
konehead schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:58:
[...]

Bij DVD. Bij "Videos" worden eigenlijk 2 dingen geconfigureerd: De GUI van de plug-in, dus ook het importeren van de movie library en welke files hij beschouwt als valide videofiles, maar ook de manier hoe hij Video zelf afspeelt. De afhandeling van ISO's gebeurt met de DVD plug-in. Wat er ook gebeurt als je een ISO aanklikt in de "my videos" plugin, is dat de ISO wordt doorgegeven aan daemon-tools en vervolgens wordt afgespeeld als DVD. Een soortgelijk iets gebeurt met VIDEO_TS als het goed is.

Dus bij DVD moet je ook alles goed instellen, omdat hiermee zowel DVD (fysiek en Iso) als VIDEO_TS wordt afgespeeld. Overigens is het toch niet zo'n moeite dit zelf te testen?
Wat een onzin, de film is opgenomen met imax camera's, bijna volledig digitaal nabewerkt en de Blu-ray conversie is goed gegaan. Dan moet die collega maar eens zijn TV gaan afstellen of eens opzoeken wat "film grain" is.
-Leon- schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 11:03:
[...]

Dat zul je altijd houden. Sowieso hebben we veel blu-rays die gewoon van oude analoge banden komen. Deze worden 1:1 overgezet naar Blu-Ray en dit geeft een beeld dat het dichtst bij de bron hoort, inclusief noise en soms zelfs artefacts. Hier kan natuurlijk alle noise digitaal uit worden gehaald, maar vaak heeft dit gevolgen voor de beeldkwaliteit.

Bij sommige films is het bewust gedaan (Band of Brothers, 300), oftewel gewoon bewust het toevoegen van Grain om het een meer "oude" uitstraling te geven.

En tja, het grote probleem van video-opnamen is gewoon dat de ruis bijna niet uit het beeld te halen is als het er eenmaal inzit, en ruis voorkom je nooit met het opnemen van films. Wel is er een groot verschil tussen verschillende films, zeker de nieuwere films en animaties hebben minder ruis. Goodfellas en The Shining zullen het wel gewoon altijd hebben. Ook low-budget is vaak slecht (Donnie Darko), dus houd er maar rekening mee :P
ThaClown schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 08:54:
[...]

Jup, maar wat kleurechtheid betreft zou ik toch een calibratiedisk of minstens een film nemen die wel natuurgetrouwe kleuren heeft. Voor het showen van je TV is 300 inderdaad wel een van de betere keuzes.

[ Voor 8% gewijzigd door LiquidT_NL op 04-05-2009 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

D-e-n schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:56:
[...]
Dan neem ik aan dat je EPG gewoon gedownload wordt en de EPG zichtbaar is in de guide van MP?
Ja, dat klopt.
Waar zie jij kanaalnummers? In de guide van MP dus? Zit hem dat gewoon niet in de instellingen van MP zelf? in mijn TV-server configuratie bij TV-channels zie ik gewoon dit, onafhankelijk van de EPG-instellingen.
Bedankt, ik had wel een idee dat ik ergens aan moest geven welk kanaalnummer welke naam had, maar wist niet waar. Heb het nu wel gevonden.
Verder heb ik het in de TV-server bij de xmlt plugin de tabbladen settings en mappings ingesteld. C:\EPG is in dit geval de map waarin ik alle bestanden voor het programmaatje heb gezet.
Dank, die instellingen zijn gelijk aan mijn instellingen.
Jij hebt Mediacenter op je pc staan?
Ja, is dat slecht?
Volgens mij herkent Mediaportal automatisch de drivers van de originele Microsoft remote maar ik weet niet in hoeverre die Asus zich voordoet als officiële remote.

Ik zag wel op het MP-forum dit oudere topic over een Asus remote. Ik weet niet of het degene is die jij gebruikt maar dat zou je daar wel moeten kunnen lezen. Anders zijn er nog wel plugins om je remote commando's te kunnen laten leren.
Topic had ik ook gezien, maar de plugin is voor een andere ASUS remote.

Ik zal eens op zoek gaan naar een plugin om de commando's voor de remote aan te leren, dat zou het gebruik wel een stuk praktischer maken! Bedankt voor je hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik heb inmiddels een heerlijk hopeloos exotische setup lekker strak draaien - een Samsung 320MXN TV met ingebouwde puter op basis van AMD's 780G chipset, waarop ik Windows XP Home SP3 heb lopen, met Hauppauge's WinTV Terrestrial PayTV kit, bestaande uit een WinTV HVR-900H USB2 receiver en een WinTV CI Module met Digitenne CAM+Smartcard.

Mediaportal werkt perfect, WinTV 6 en 7 spelen perfect ook alle encrypted channels van Digitenne, dus so far so good, tot ik in TV Server configuration channels ga scannen - dat is vrijwel direct knal zwart scherm spontane reboot. TV Server herkent de kaarten wel, en is er ooit 1 keer in geslaagd om de hele scan te overleven, maar ook toen was het onstabiel als wat want crashte Mediaportal vrijwel direct als ik de TV-screens in ging.

Nu is dit een bekend fenomeen, spontane crashes tijdens scans+kijken onder Windows XP, die door de dvbfix opgelost zouden moeten worden. Jammer maar helaas, dat lost het dus niet op.

Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen om deze laatste instabiliteit op te lossen?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 15:35
Na maanden dit topic te hebben gevolgd en zelf wat te zitten sleutelen heb ik met de tips een goede installatie staan. Deze vakantie heb ik mij eens verdiept in my-tvseries. Na de eerste installatie werkte alles goed en netjes.

Na verloop van tijd kreeg ik het probleem dat als ik een serie had gekeken en en op de stop knop boven in beeld klikte het beeld zwart werd en het goede beeld niet meer terug kwam. Dit had ik als eerste in de x-face skin. Ik heb ook andere skins geprobeerd en ook hier kreeg er mee te maken.

Nu ik toch bezig was besloot ik om heel mediaportal er opnieuw op te zetten, want misschien was er iets misgegaan na het vele proberen met verschillende skins ed.

Gisteren een nieuwe installatie gedaan. Alleen mediaportal My tv-series en moving pictures en de nieuwe x-face skin geinstalleerd.

Alles werkte nu goed. Als ik nu op de stop knop bovenin beeld klikte stopte de serie met spelen en bleef ik in het juiste beeld.
Vanmorgen echter weer hetzelfde probleem. Ik druk op de stopknop en het beeld wordt zwart. Ik heb wel gemerkt dat ik via de knop terug wel steeds een menu terug kan, maar dat is niet de bedoeling als ik een serie wil laten stoppen.

Heeft hier iemand enig idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 21:45
1.0.2 is af. alleen nog niet public. de ontwikkelingen gaan best hard. elke dag gevolgd en elke dag weer een paar procenten erbij :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Volgens mij niet. Bij mij werkt het ook zo.
[...]
Ik zal eens op zoek gaan naar een plugin om de commando's voor de remote aan te leren, dat zou het gebruik wel een stuk praktischer maken! Bedankt voor je hulp _/-\o_
In de IR Server suite plugin zit volgens mij naast een blaster ook een programma om commando's aan de toetsen van een remote toe te wijzen maar ik weet niet of dat met zo'n Asus-remote werkt. Als het werkt kun je bijvoorbeeld de sneltoetsen van MP toewijzen aan je remote. Verder was er nog een losstaand programma maar ik weet niet meer hoe dat heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
mknoppert schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:22:
Na maanden dit topic te hebben gevolgd en zelf wat te zitten sleutelen heb ik met de tips een goede installatie staan. Deze vakantie heb ik mij eens verdiept in my-tvseries. Na de eerste installatie werkte alles goed en netjes.

Na verloop van tijd kreeg ik het probleem dat als ik een serie had gekeken en en op de stop knop boven in beeld klikte het beeld zwart werd en het goede beeld niet meer terug kwam. Dit had ik als eerste in de x-face skin. Ik heb ook andere skins geprobeerd en ook hier kreeg er mee te maken.

Nu ik toch bezig was besloot ik om heel mediaportal er opnieuw op te zetten, want misschien was er iets misgegaan na het vele proberen met verschillende skins ed.

Gisteren een nieuwe installatie gedaan. Alleen mediaportal My tv-series en moving pictures en de nieuwe x-face skin geinstalleerd.

Alles werkte nu goed. Als ik nu op de stop knop bovenin beeld klikte stopte de serie met spelen en bleef ik in het juiste beeld.
Vanmorgen echter weer hetzelfde probleem. Ik druk op de stopknop en het beeld wordt zwart. Ik heb wel gemerkt dat ik via de knop terug wel steeds een menu terug kan, maar dat is niet de bedoeling als ik een serie wil laten stoppen.

Heeft hier iemand enig idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken?
Wellicht een codec probleem? Ik heb zelf de laatste versie van streamed MP, met de laatste versie van TV series, moving pictures en de SAF filter pack (MPC-HC codecs, staan op forum mediaportal) Hier totaal geen problemen met tv series plugin. Werkt zoals het moet werken. Misschien toch even naar je codecs kijken, zou anders niet weten waarom het niet goed werkt bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 15:35
keepitfrosty schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 07:55:
[...]

Wellicht een codec probleem? Ik heb zelf de laatste versie van streamed MP, met de laatste versie van TV series, moving pictures en de SAF filter pack (MPC-HC codecs, staan op forum mediaportal) Hier totaal geen problemen met tv series plugin. Werkt zoals het moet werken. Misschien toch even naar je codecs kijken, zou anders niet weten waarom het niet goed werkt bij jou.
Hmmm, een codec probleem. Codecs zorgen er toch voor dat je verschillende bestandsformaten kan afspelen en dit werkt goed. Ik kan alle films en series zonder problemen afspelen. Het gaat pas mis met het stoppen van een serie.

Het heeft een dag goed gewerkt en als het een codec probleem zou zijn dan had het toch van het begin af aan al een probleem moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel prutsen zijn mijn codec-problemen bijna allemaal opgelost. Ik had voor H.264 CoreAVC geselecteerd, maar die pakte hij niet bij HD-MPG's... Als ik die files hernoemde naar MKV kwam het CoreAVC icoon wel onderin?
Nja, prima.

Ik heb nu nog 1 probleem met DVD's. Deze zijn te licht. Ik wil dus de brightness instellen. Als ik dit probeer in nVidia-settings, verandert het wel bij afspelen HD-films, maar niet bij DVD's.
Oke, dan probeer ik het wel in de settings van de Cyberlink-DVD-codec. Daar kan ik alle sliders niet bewegen? En, als ik ffd als decoder selecteer, dan is het beeld echt waardeloos en krijg ik de eerder genoemde groene flitsen ook.

Ik wil gewoon Cyberlink gebruiken & in de Cyberlink instellingen de brightness & contrast aanpassen. Waarom kan ik deze sliders niet bewegen? Ik heb al gegoogled hierop, maar krijg geen enkel resultaat wat mijn probleem beschrijft. Of ik zoek niet goed... Anyone? Dit is het laatste probleem, na dagen prutsen heb ik dan MP eindelijk aan de praat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:30:
Na veel prutsen zijn mijn codec-problemen bijna allemaal opgelost. Ik had voor H.264 CoreAVC geselecteerd, maar die pakte hij niet bij HD-MPG's... Als ik die files hernoemde naar MKV kwam het CoreAVC icoon wel onderin?
Nja, prima.

Ik heb nu nog 1 probleem met DVD's. Deze zijn te licht. Ik wil dus de brightness instellen. Als ik dit probeer in nVidia-settings, verandert het wel bij afspelen HD-films, maar niet bij DVD's.
Oke, dan probeer ik het wel in de settings van de Cyberlink-DVD-codec. Daar kan ik alle sliders niet bewegen? En, als ik ffd als decoder selecteer, dan is het beeld echt waardeloos en krijg ik de eerder genoemde groene flitsen ook.

Ik wil gewoon Cyberlink gebruiken & in de Cyberlink instellingen de brightness & contrast aanpassen. Waarom kan ik deze sliders niet bewegen? Ik heb al gegoogled hierop, maar krijg geen enkel resultaat wat mijn probleem beschrijft. Of ik zoek niet goed... Anyone? Dit is het laatste probleem, na dagen prutsen heb ik dan MP eindelijk aan de praat :).
In de nvidea control panel kan je toch ook brightness enzo aanpassen bij video? Helpt dat niet? Want cyberlink neemt die instellingen over als t goed is. Heb je Purevideo ook aangevinkt in Powerdvd instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:45:
[...]

In de nvidea control panel kan je toch ook brightness enzo aanpassen bij video? Helpt dat niet? Want cyberlink neemt die instellingen over als t goed is. Heb je Purevideo ook aangevinkt in Powerdvd instellingen?
Dat is het probleem, dat heeft geen zin... Ik kan instellen in nVidia wat ik wil, maar bij DVD's neemt ie dat niet over.

Ik heb PowerDVD niet geinstalleerd, alleen de codec uit het K-Lite codec-pack. In deze codec kan ik ook wat instellen (bijv. wel of geen DXVA) en ook staan er 3 sliders voor brightness e.d., alleen zijn deze grijs en kan ik ze niet verschuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:35:
[...]

Dat is het probleem, dat heeft geen zin... Ik kan instellen in nVidia wat ik wil, maar bij DVD's neemt ie dat niet over.

Ik heb PowerDVD niet geinstalleerd, alleen de codec uit het K-Lite codec-pack. In deze codec kan ik ook wat instellen (bijv. wel of geen DXVA) en ook staan er 3 sliders voor brightness e.d., alleen zijn deze grijs en kan ik ze niet verschuiven...
Installeer Powerdvd, verwijder sowieso K-Lite Codec en neem de codecs over die ik net gepost had. Dat gebruik ik op vrijwel elke setup die ik moet installeren om video-materiaal goed af te spelen. De codec packs zijn nogal rommelig en zorgen voor problemen.

Als je powerdvd hebt geinstalleerd gebruik dan de Powerdvd codec en gebruik de slides van Nvidea control panel. Als t goed is hoef je de sliders niet eens te gebruiken, want het zou gelijk al goed moeten staan. Vergeet niet Purevideo aan t vinken in Powerdvd en kies de juiste deinterlacing methode (dit kan echt aanzienlijk je beeldkwaliteit van dvd's verbeteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:55:
[...]

Installeer Powerdvd, verwijder sowieso K-Lite Codec en neem de codecs over die ik net gepost had. Dat gebruik ik op vrijwel elke setup die ik moet installeren om video-materiaal goed af te spelen. De codec packs zijn nogal rommelig en zorgen voor problemen.

Als je powerdvd hebt geinstalleerd gebruik dan de Powerdvd codec en gebruik de slides van Nvidea control panel. Als t goed is hoef je de sliders niet eens te gebruiken, want het zou gelijk al goed moeten staan. Vergeet niet Purevideo aan t vinken in Powerdvd en kies de juiste deinterlacing methode (dit kan echt aanzienlijk je beeldkwaliteit van dvd's verbeteren).
Ik ben een beetje huiverig om weer te gaan prutsen met codecs, want het heeft me al zoveel tijd gekost het werkend te krijgen... Vooral geluid digitaal krijgen was al een gepruts. Maar je raadt wel aan K-Lite eraf te gooien?
Ik ga sowieso wel PowerDVD proberen!

Welke codecs bedoel je verder? "die ik net gepost had"?

/edit: Ik zie het al, je bedoelt post in HTPC-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:06:
[...]

Ik ben een beetje huiverig om weer te gaan prutsen met codecs, want het heeft me al zoveel tijd gekost het werkend te krijgen... Vooral geluid digitaal krijgen was al een gepruts. Maar je raadt wel aan K-Lite eraf te gooien?
Ik ga sowieso wel PowerDVD proberen!

Welke codecs bedoel je verder? "die ik net gepost had"?

/edit: Ik zie het al, je bedoelt post in HTPC-topic :)
Hmm ja dat begrijp ik. Hoe sluit je het digitaal aan? Via hdmi of optisch/coaxiaal? Als je de codecs gebruikt die ik in de HTPC-topic heb gepost dan moet alles perfect werken.

In powerdvd moet je ook aanvinken dat het geluid via Spidf doorgestuurd moet worden! Vergeten erbij te zeggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:55:
[...]

Hmm ja dat begrijp ik. Hoe sluit je het digitaal aan? Via hdmi of optisch/coaxiaal? Als je de codecs gebruikt die ik in de HTPC-topic heb gepost dan moet alles perfect werken.

In powerdvd moet je ook aanvinken dat het geluid via Spidf doorgestuurd moet worden! Vergeten erbij te zeggen :9
s/pdif optisch.
Ik heb in Media Portal idd ook aan moeten vinken dat het via s/pdif moet.

Vanavond maar weer even prutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

D-e-n schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:09:
[...]
In de IR Server suite plugin zit volgens mij naast een blaster ook een programma om commando's aan de toetsen van een remote toe te wijzen maar ik weet niet of dat met zo'n Asus-remote werkt. Als het werkt kun je bijvoorbeeld de sneltoetsen van MP toewijzen aan je remote. Verder was er nog een losstaand programma maar ik weet niet meer hoe dat heet
Ik heb gisteren maar eens ingesteld dat ik een MCE remote heb en nu werken er al weer meer toetsen :) Nog niet allemaal, maar daar gaan we vrolijk verder aan sleutelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sherlock op 05-05-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:09:
[...]

s/pdif optisch.
Ik heb in Media Portal idd ook aan moeten vinken dat het via s/pdif moet.

Vanavond maar weer even prutsen :)
Succes, stuur me maar een PM als het niet lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Het afraden van codecspack is hopeloos perfectionistisch.

Ik gebruik al jaren de Combined Community Codec Pack, sinds een jaar aangevuld met CoreAVC en AC3filter. En dit op meerdere setups, met het standaard stappenplan:
CCCP installeren
bij ffdshow video decoder settings: H264 codec op disabled
bij ffdshow audio decoder settings: AC3 en DTS op disabled

CoreAVC installeren en niet kiezen om Haali Media Splitter te installeren, die zit al bij CCCP.

AC3Filter installeren en instellen voor zover nodig.

Dan moet je tot slot nog bedenken of je Mediaportal voor alle films VobSubFilter laat starten (bij post-processing instellen, auto-load VSFilter uitzetten in Haali Media Splitter) of enkel bij MKVs (moet je hem bij Haali aanzetten en uit je post-processing).

Dit is in 5 minuten gedaan en lekker compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
LiquidT_NL schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:27:

Ik gebruik al jaren de Combined Community Codec Pack, sinds een jaar aangevuld met CoreAVC en AC3filter. En dit op meerdere setups, met het standaard stappenplan:
CCCP installeren

CoreAVC installeren en niet kiezen om Haali Media Splitter te installeren, die zit al bij CCCP.

Dan moet je tot slot nog bedenken of je Mediaportal voor alle films VobSubFilter laat starten (bij post-processing instellen, auto-load VSFilter uitzetten in Haali Media Splitter) of enkel bij MKVs (moet je hem bij Haali aanzetten en uit je post-processing).

Je Codec Pack die installeert nog 10.000 andere onnodige codecs en filters die je amper gebruikt. Terwijl je met ffdshow, coreavc en ac3filter al genoeg hebt. Eventueel Vobsub en Powerdvd voor subtitles en betere picturequality bij dvd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
mknoppert schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 08:56:
[...]

Hmmm, een codec probleem. Codecs zorgen er toch voor dat je verschillende bestandsformaten kan afspelen en dit werkt goed. Ik kan alle films en series zonder problemen afspelen. Het gaat pas mis met het stoppen van een serie.

Het heeft een dag goed gewerkt en als het een codec probleem zou zijn dan had het toch van het begin af aan al een probleem moeten zijn?
Ja heb je ook weer gelijk in. Maar ja ik weet ook hoe maf MP soms kan reageren. Ik weet alleen dat ik met mp 1.0.1 en SAF filters nu totaal geen problemen meer heb. Weleens met andere codec packs bezig geweest maar gaven soms toch weer rare resultaten terug. Maar klopt dat was dan meer met het afspelen van formaten en niet zozeer het bedienen van de functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
LiquidT_NL schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:27:

CCCP installeren

zo deed ik het ook, alleen ik liep vervolgens wel weer tegen het feit aan dat mytrailers plugin de quicktime bestanden niet wou afspelen (wel geluid / groen beeld of gewoon zwart beeld) Uiteindelijk dus weer verder gaan zoeken en tot nu toe met SAF filter pack eigenlijk nog geen formaat tegen gekomen wat die niet wou afspelen. Nu voorlopig dus maar bij SAF gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sherlock schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:06:
[...]

Ik heb gisteren maar eens ingesteld dat ik een MCE remote heb en nu werken er al weer meer toetsen :) Nog niet allemaal, maar daar gaan we vrolijk verder aan sleutelen.
Welke niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:00:
[...]

Je Codec Pack die installeert nog 10.000 andere onnodige codecs en filters die je amper gebruikt. Terwijl je met ffdshow, coreavc en ac3filter al genoeg hebt. Eventueel Vobsub en Powerdvd voor subtitles en betere picturequality bij dvd's
Hey, dan maar 10000 codecs te veel, ik heb wel mooi beeld :)
Net PowerDVD geinstalleerd. In PowerDVD eerst geen digitaal geluid, selecteer ik s/PDIF: helemaal geen geluid meer? Nja, in MP deze codec geselecteerd en erg mooi beeld EN digitaal geluid. Ik vind het wel best :D PowerDVD vind ik toch geen fijn programma.
Thanks voor de tip. Zo te zien werkt het nu allemaal.

Iemand enig idee hoe ik mijn Lost DVD-collectie goed in MovingPictures krijg? Ik heb van 4 seizoenen alle DVD's, in totaal dus iets van 28. TV-Seriesplugin is hier niet voor geschikt volgens mij en het is maar 1 IMDB-record, dus ik weet niet hoe ik dit handig kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Om het mooi te krijgen zul je ze toch in mptvseries moeten hebben, en daarvoor moeten ze op je hdd staan. Handig stukje software is http://www.videohelp.com/tools/VOB2MPG Daar krijg je netjes een MPG per episode als de vobs netjes aan elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 17:19
Welke tv guide gebruiken jullie tegenwoordig? Ik zit zelf met WebEPG te klooien, maar de programma tijd loopt niet gelijk met de tijd van het mediacenter, zo'n 2 uur achter. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Newjersey schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:23:
Welke tv guide gebruiken jullie tegenwoordig? Ik zit zelf met WebEPG te klooien, maar de programma tijd loopt niet gelijk met de tijd van het mediacenter, zo'n 2 uur achter. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Xmltv-plugin in combinatie met MC2XML.exe, een programmaatje om de EPG van Microsoft mee op te halen. Het is in dit topic aan de orde geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Iemand hier enig idee hoe ik gewoon de optie "DVD afspelen" kan toevoegen aan het WatchMenu van Monochrome? En hoe kan ik uberhaupt extra buttons toevoegen aan monochrome, zijn er dan nog dingen waar ik op moet letten of pakt monochrome automatisch bijvoorbeeld de orientatie? (als ik een button toevoeg boven de middelste button, dat hij daarheen springt als ik "up" indruk op mijn remote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:03
Newjersey schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:23:
Je kunt in MP Configuration (/Television/Program Guide) de optie "Use Time Zone information" aanvinken en dan bij "Compensate Time Zone" het verschil met de Time Zone info van het programmagids bestand aangeven. Ik gebruik XMLTV met TVxb en heb "Compensate Time Zone" op -2 uur staan en dat werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Onder andere de "back" button (is voor mij nog heel erg belangrijk omdat ik nog bezig ben met instellen en testen e.d.. Verder werkt channel up/down nog niet. Als je het handig vindt (of als het handig is om mij te helpen :)) dan kijk ik vanavond wel even welke knoppen er wel of niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:12:
[...]

Succes, stuur me maar een PM als het niet lukt!
Wordt lastig, je hebt dat niet aangezet of zo (moet je hier om de een of andere wazige reden aanzetten).

Het is allemaal gelukt, alleen waren mijn audiosettings in ffdshow vernaggeld; ik had geen geluid meer bij MKV's. Ik had user control in Windows 7 uitgezet & PowerDVD geinstalleerd, 1 van beide waren de oorzaak van het feit dat ik geen digitaal geluid meer had. Moest even S/PDIF weer activeren en nu werkt het weer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Rainesh schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:00:
[...]

Mwah, vind ik wel meevallen. Het is eigenlijk vooral ffdshow, aangevuld met codecs die ffdshow niet of niet goed ondersteund + Haali Matroska Splitter en VSFilter. Ik vind het ook een fijn afgeslankt product. In principe speelt het vrijwel alles, met uitzondering van een paar formaten zoals .mov. Met QTLite is dat opgelost. Ik vind het altijd wel makkelijk en geeft naar mijn mening de minste rommel tov andere codec packs.
keepitfrosty schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:10:
[...]

zo deed ik het ook, alleen ik liep vervolgens wel weer tegen het feit aan dat mytrailers plugin de quicktime bestanden niet wou afspelen (wel geluid / groen beeld of gewoon zwart beeld) Uiteindelijk dus weer verder gaan zoeken en tot nu toe met SAF filter pack eigenlijk nog geen formaat tegen gekomen wat die niet wou afspelen. Nu voorlopig dus maar bij SAF gebleven.
QTLite doet dat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
LiquidT_NL schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:21:
[...]

Mwah, vind ik wel meevallen. Het is eigenlijk vooral ffdshow, aangevuld met codecs die ffdshow niet of niet goed ondersteund + Haali Matroska Splitter en VSFilter. Ik vind het ook een fijn afgeslankt product. In principe speelt het vrijwel alles, met uitzondering van een paar formaten zoals .mov. Met QTLite is dat opgelost. Ik vind het altijd wel makkelijk en geeft naar mijn mening de minste rommel tov andere codec packs.

[...]

QTLite doet dat voor je.
ja had ik ook, maar toch ging er blijkbaar iets mis kreeg nog steeds geen beeld zelfs niet na installeren van itunes met quicktime. Uiteindelijk maar voor de SAF filters gekozen en AC3filter. compleet rommel vrij en DXVA ondersteuning waar mogelijk. Erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
keepitfrosty schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:01:
[...]

ja had ik ook, maar toch ging er blijkbaar iets mis kreeg nog steeds geen beeld zelfs niet na installeren van itunes met quicktime. Uiteindelijk maar voor de SAF filters gekozen en AC3filter. compleet rommel vrij en DXVA ondersteuning waar mogelijk. Erg tevreden mee.
Hmmz... dat het met Quicktime zelf niet lukt is logisch, dat is een player zonder directshow codec. QTLite is een directshow codec, zodat die ook door externe players wordt ondersteund. Maar goed om te horen dat het weer lekker draait met SAF :)

Ik heb zelf een flink irritant probleem bij mijn broer:
Hij heeft willekeurige crashes bij het afspelen van films. Mediaportal loopt vast, maar windows doet het wel goed na een forced shutdown met alt+f4, maar het duurt wel een paar minuten voordat Mediaportal echt pleite is.

De HTPC heeft 2 harddisks. Het vreemde is dat MP alleen crasht als files van de OS harddisk worden afgespeeld, met de DATA harddisk zijn er geen problemen. Het vreemde is echter dat streamen naar een Popcorn Hour Networked Media Tank perfect gaat. Ook afspelen met Mediaplayer classic is zonder problemen, dus ik neem aan dat het in Mediaportal foutgaat. Ik word ook niets wijzer uit de logs, iemand een idee?

Logfiles kunnen hier worden gedownload voor de log-guru's onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoop dat er iemand met verstand van geluid in de zaal is ;)

Ik heb deze week Mediaportal geinstalleerd.. Echt brilliant :) Ik heb een ati 4350 videokaart met hdmi uitgang aangeschaft om een zo strak mogelijk beeld op men lg lcd tv te toveren

Maar heb nog 1 probleempje waar ik tegenaanloop. Mijn tv (lg 37lf75) heeft een optische uitgang. Ik heb hier een kabeltje op aangesloten die naar me'n externe dts decoder gaat. Vanaf de pc loopt het geluid naar de tv via de hdmi kabel.

Als ik in ffd audio config "DTS passthrough" aanzet dan hoor ik (digitale) ruis over me'n speakers. Klaarblijkelijk wordt het signaal digitaal aangeboden aan men dts receiver maar kan die er niks mee. Ik heb uitgesloten dat de receiver verkeerd staat ingesteld (met een andere bron getest).

Ik vermoed dat de tv een of andere conversie doet tussen het binnenkomende DTS signaal vanaf de computer en het uitgaande signaal over de optische verbinding. Heeft iemand hier ervaring mee en weet of dit op te lossen is ? Of ben ik beter af met de aanschaf van een goedkoop audiokaartje voor in de pc met een digitale uitgang en deze direct op de receiver aansluit ?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Wilde schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:29:
Hoop dat er iemand met verstand van geluid in de zaal is ;)

Ik heb deze week Mediaportal geinstalleerd.. Echt brilliant :) Ik heb een ati 4350 videokaart met hdmi uitgang aangeschaft om een zo strak mogelijk beeld op men lg lcd tv te toveren

Maar heb nog 1 probleempje waar ik tegenaanloop. Mijn tv (lg 37lf75) heeft een optische uitgang. Ik heb hier een kabeltje op aangesloten die naar me'n externe dts decoder gaat. Vanaf de pc loopt het geluid naar de tv via de hdmi kabel.

Als ik in ffd audio config "DTS passthrough" aanzet dan hoor ik (digitale) ruis over me'n speakers. Klaarblijkelijk wordt het signaal digitaal aangeboden aan men dts receiver maar kan die er niks mee. Ik heb uitgesloten dat de receiver verkeerd staat ingesteld (met een andere bron getest).

Ik vermoed dat de tv een of andere conversie doet tussen het binnenkomende DTS signaal vanaf de computer en het uitgaande signaal over de optische verbinding. Heeft iemand hier ervaring mee en weet of dit op te lossen is ? Of ben ik beter af met de aanschaf van een goedkoop audiokaartje voor in de pc met een digitale uitgang en deze direct op de receiver aansluit ?
Je zou even moeten kijken of je tv ook passthrough ondersteund. Veel tv's kunnen maximaal stereo geluid door de optische uitgang pompen. Aangezien je tv waarschijnlijk niks met DTS kan, zal hij dat ook niet kunnen doorgeven aan je receiver. Het lijkt er op dat je je pc rechtstreeks op je receiver zou moeten aansluiten.. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
LiquidT_NL schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:10:
[...]

Hmmz... dat het met Quicktime zelf niet lukt is logisch, dat is een player zonder directshow codec. QTLite is een directshow codec, zodat die ook door externe players wordt ondersteund. Maar goed om te horen dat het weer lekker draait met SAF :)

Ik heb zelf een flink irritant probleem bij mijn broer:
Hij heeft willekeurige crashes bij het afspelen van films. Mediaportal loopt vast, maar windows doet het wel goed na een forced shutdown met alt+f4, maar het duurt wel een paar minuten voordat Mediaportal echt pleite is.

De HTPC heeft 2 harddisks. Het vreemde is dat MP alleen crasht als files van de OS harddisk worden afgespeeld, met de DATA harddisk zijn er geen problemen. Het vreemde is echter dat streamen naar een Popcorn Hour Networked Media Tank perfect gaat. Ook afspelen met Mediaplayer classic is zonder problemen, dus ik neem aan dat het in Mediaportal foutgaat. Ik word ook niets wijzer uit de logs, iemand een idee?

Logfiles kunnen hier worden gedownload voor de log-guru's onder ons.
Handige tip van die quicktime installatie van mij dat dat dus zowieso niet gaat werken 8)7 niet bij stil gestaan dat het met externe players dan niks doet. In ieder geval loopt het nu als een zonnetje.

Ik weet wel dat ik regelmatig backups draai van mijn systeem want MP blijft soms echt retevaag. Dat van je broer zou ik ook echt niet weten en het rare is dan weer dat ik dezelfde setup heb in principe. Op mijn OS schijf staan ook media bestanden en daarnaast heb ik ook een 2e schijf als Data schijf met alleen maar media bestanden en dat werkt perfect (zowel van OS schijf als Data schijf). Echt maffe app blijft MediaPortal, maar als het werkt oooooh zo heerlijk :). Maar na lang prutsen met MP en codecs en settings en plugins heb ik wel geleerd dat wanneer het werkt direct de backup te draaien. Vaak genoeg gehad dat ik dacht van oooooh dat nog even toevoegen en vervolgens MP weer compleet in de soep hahah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit nu al een paar uurtjes te klote met mp tv series maar kan de database file maar niet vinden
moet je die misschien ergens apart weghalen... wordt onderhand gek hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:40:
ik zit nu al een paar uurtjes te klote met mp tv series maar kan de database file maar niet vinden
moet je die misschien ergens apart weghalen... wordt onderhand gek hiero
Hoe bedoel je database file?? Hoef je niet apart te downloaden ofzo. Alles zit volledig bij de plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:53:
[...]

Hoe bedoel je database file?? Hoef je niet apart te downloaden ofzo. Alles zit volledig bij de plugin.
waar kan ik die precies vinden dan zodat ik mijn series er goed inkrijg???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:54:
[...]

waar kan ik die precies vinden dan zodat ik mijn series er goed inkrijg???
Via de config kun je van alles instellen. Hij staat onder plugins.
Pagina: 1 ... 35 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.