Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

help..

Heb afgelopen dagen ook de mediaportal maar geupdate naar 1.0.1 : heb van te voren wel even mijn TV settings ge-exporteerd. daarna een verse installatie gedaan en alles netjes geconfigureerd , seetings geimporteerd. alleen nu werkt mijn tv dus niet meer :( no audio/video detected. Ok maar even een verse scan gedaan. en zenders worden herkent , maar nog steeds niks. DB maar helemaal leegemaakt en opnieuw gescand, wederom worden alle zenders netjes gevonden en werd de tv gids goed geladen maar nog steeds de melding "no audio/video detected" met heel af toe afgewisseld een "unable to start graph"

ik gebruik een firedtv met alphacrypt op een Ziggo verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Sinds de komst van Windows 7 icm met Windows Media Player 12 en daarin de Feature "Play To" vroeg ik mij vanmorgen af of er zoiets mogelijk is in Mediaportal?

Ik zit vaak genoeg op mijn laptop te werken en dat ik dan een muziekje wil luisteren via Mediaportal. Normaal gesproken moet ik dan mijn TV aan doen om vervolgens handmatig een nummer te selecteren en die af te spelen. het lijkt me wel leuk om dit gewoon via mediaplayer 12 te doen vanuit Windows 7 en dit door middel van "Play To" direct te streamen naar Mediaportal.

Iemand enig idee of hier mogelijkheden in zijn of dat er al een plugin voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 09:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

CAM is wel enabled? (staat default op disabled).

Wat gebeurd er als je een preview doet vanuit de TV Server configuration tool. Zelfde error of werkt het dan wel. Wat staat er in de logfiles van Mediaportal?

[ Voor 33% gewijzigd door Question Mark op 20-04-2009 11:23 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remcoXP schreef op zondag 19 april 2009 @ 23:08:
klopt maar ik blijf altijd wel op de 1 a 2 hangen.
weet niet of het mogelijk is altijd 0 te hebben. en ik zou ook graag weten waarom hij pas na de 20-30 sec een lage waarde heeft.
Mijne springt na verloop van tijd wel op 0.
Weet niet zeker of het de reden is, maar het valt me wel op dat ik jitter heb zodra het aantal fps afwijkt van wat hij zou moeten doen volgens RR changer, dus misschien dat het daardoor komt. Hoe dichter het aantal fps bij de behoorde waarde komt, hoe minder Jitter hij aangeeft, maar ik ben ook wel benieuwd waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:53

Sherlock

No Shit

Sherlock schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:56:
Kan je via Mediaportal ook het volume van je sp/dif aansluiting aansturen? Zoals ik het nu heb ingesteld kan dit niet en dat vind ik wel erg jammer. Ik begrijp dat het enigzins ten koste kan gaan van de kwailiteit van het signaal, maar dat heb ik er graag voor over om niet een aparte afstandsbediening voor de receiver te hoeven pakken :)
Ik wil deze vraag toch nog een keertje een schop geven.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Sherlock schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:17:
[...]

Je digitale signaal word eigenlijk onbewerkt naar je digitale output gestuurd, en doordat er geen bewerkingen worden gedaan, is het volume dus niet aan te passen.
Misschien kan het door wat instellingen in AC3 filter te doen, maar dit zal wel wat processing kracht nodig hebben. (het signaal moet decode worden vanaf ac3/dts, volume aanpassen, en weer encoden naar ac3/dts)

Ik heb trouwens wat performance problemen met full-HD WMV files.
ik kan eigenlijk alles goed afspelen, behalve een aantal full HD WMV files. het geluid loopt niet goed synchroon, en hapert soms, en bij grote 'stotteringen' stotterd het beeld ook mee.
Nu weet ik alleen niet precies waar ik instellingen moet gaan wijzigen om hier wat aan te doen.
Voor HD materiaal gebruik ik coreavc, maar voor zover ik weet worden WMV bestanden door de interne processor van windows behandeld.
Waar moet ik wezen om dit te troubleshooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenZj
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:01
Sherlock schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:17:
[...]

zie;
http://www.hack7mc.com/20...olume-with-ac3filter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een quote uit een MP topic:
The AMD AVIVO Codecs are in the files with "xcode" in the name,
like "9-4_vista32_xcode.exe"

Just install and be surprised -- H.264 without illegal software --- AMD is paying royalties for the MPEG patents already with the hardware. It is only the driver for the hardware.

AMD (ATi) AVIVO Video Converter Engine 9.4

* Programm-/Gerätetyp: Grafikchip, Chipsatz
* Betriebssystem: Windows Vista 32-Bit
* Version: 9.4
* Letztes Update: 08.04.2009
* Sprache: International
* Status: offizieller De- und Encoder für die Video-Formate MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4/DivX, WMV und H.264/AVC
* Download: 9-4_vista32_xcode.exe - 18,7 MByteDownload
Iemand al getest? Lijkt mij een hardwarematige X264 codec !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
LiquidT_NL schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:34:
[...]
CoreAVC is kick-ass qua performance tov kwaliteit, de kwaliteit is vrij goed, maar het kan een stuk beter. Probleem is gewoon dat een 5600+ geen 1080p kan decoden bij snelle beelden. Vind wel dat je het erg overdrijft tbh :S
Nergens last van hoor, zal wel eerder aan een veel te hoge bitrate liggen i.p.v. de te "trage" 5600+ ,een AMD 3600 trekt het ook nog prima op 1080p i.c.m. avc.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Thanks, dat ga ik eens proberen! (Ook thanks naar RonnieB82)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:48

HaTe

haat niet

Ik ben bezig met MP aan het instellen. Ik bezit over FireDTV met alle benodigdheden (In WMC werkt het).
Ik wil dus de TV Server configureren. Ten eerste heb ik 2 vragen. Waarom een server? Het hoeft toch niet op internet en waarom is daar een database bij vereist?

Ik loop ook tegen een probleem aan:
Afbeeldingslocatie: http://g.imagehost.org/t/0375/Knipsel.jpg
Nadat ik op Save druk, gebeurt er niets! Het scherm blijft gewoon staan.. Hoe kan dit en hoe kan ik het oplossen?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
HaTe schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:44:
Ik ben bezig met MP aan het instellen. Ik bezit over FireDTV met alle benodigdheden (In WMC werkt het).
Ik wil dus de TV Server configureren. Ten eerste heb ik 2 vragen. Waarom een server? Het hoeft toch niet op internet en waarom is daar een database bij vereist?
De database is om alle gegevens van je collectie in op te slaan.
Met je andere vraag kan ik je helaas niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

[afbeelding]
Nadat ik op Save druk, gebeurt er niets! Het scherm blijft gewoon staan.. Hoe kan dit en hoe kan ik het oplossen?
database is lokaal, daar slaat hij alle programmadata in op. (beetje omslachtig misschien, maar dat is de keuze geweest bij het maken van het programma)
Het is een 'server', omdat je meerdere clients kan gebruiken, ik gebruik bijvoorbeeld mediaportal op mijn HTPC, maar ik heb ook mediaportal op mn pc geinstalleerd, zodat ik op mijn pc tv kan kijken. Ik gebruik dan mijn HTPC als tv-server. (daar zit mijn DVB-S kaart in)

Als je bij dat database scherm op save hebt geklikt, kun je daarna gewoon op close klikken, de installatie gaat dan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:52

[afbeelding]
Zo te zien gebruik je vista, en voer je het programma niet uit met administrator rechten, dit probleem had ik ook met MediaPortal 1.0.1, zeer irritant. In plaats van dat er een melding wordt gegeven, gebeurt er helemaal niks.

Mogelijke oplossing is rechtermuisknop, uitvoeren met administrator rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:59:
Een quote uit een MP topic:

[...]

Iemand al getest? Lijkt mij een hardwarematige X264 codec !
ik zal het vanavond testen. Kijken of t wat is :*)

Kun je me een direct-link geven, want kan t niet meer vinden :?

[ Voor 11% gewijzigd door Rainesh op 20-04-2009 17:11 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
remcoXP schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:57:
ik heb nu alles werkend en lekker draaien (streamed mp en xfactor skin) alleen nog 2 dingen:

tvgemists doet het niet bij nieuwe install :( van 1.0.1 terwijl hij het hiervoor met mijn codec wel deed!
onlinevideo en al die andere fratsen doen het wel.

en ik heb een samsung 656 100hz maar geen 24p
nu lees ik veel over jitter en judger dus ik shift 1 indrukken.
daar zie ik vervolgens:
Even een heel ander iets: de samsung a656 heeft WEL 24p support.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:16
LiquidT_NL schreef op maandag 20 april 2009 @ 17:11:
[...]

Even een heel ander iets: de samsung a656 heeft WEL 24p support.
kijk hier hebben we een oplettende kijker! :) ik kwam er vandaag op me werk ook achter ;)
gelijk mijn ultramon profile ff aangepast ff testen :)
heb je hem zelf ook?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.MarQuez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:51
heb effe vraagje of iemand hier ook het zelfde probleem heeft, heb namelijk sinds installatie van 1.0.1 dat de dvb subs op verschillende kanalen niet meer werken. zie post op mp forum maar aangezien niemand daar op reageert dacht vraag eens of er meerdere mensen hier daarvan last hebben?

http://forum.team-mediapo...ort-51/no-dvb-subs-58099/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:59:
[...]

ik zal het vanavond testen. Kijken of t wat is :*)

Kun je me een direct-link geven, want kan t niet meer vinden :?
403 (http://www2.ati.com/gamesite/9-4_xp32-64_xcode.exe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Oke, ik moest het inderdaad als Administrator uitvoeren :)
Bedankt, het begint aardig op te schieten. Vanavond al mooi TV kunnen kijken etc. EPG werkt ook mooi. Moet alleen nog alle films, muziek etc toevoegen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben er in ieder geval uit ...om 1 of andere reden was sql vervuild, ik draai ook nog een andere databse erop ....heb sql nu eerst met de hand even helemaal uitgezet daarna reinstall van alles en nu doet ie het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
remcoXP schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:27:
[...]

kijk hier hebben we een oplettende kijker! :) ik kwam er vandaag op me werk ook achter ;)
gelijk mijn ultramon profile ff aangepast ff testen :)
heb je hem zelf ook?
Heb hem idd zelf ook, blij toe omdat achteraf veel gezeik is met de 24p support van de 5-serie, die ik voor 200 minder kon hebben destijds.

Ik heb deels ontzettend zin om vanavond 1.0.1 erop te knallen, maar heb anderzijds geen zin alle settings opnieuw te doorlopen :( Ik draai nu RC3.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
LiquidT_NL schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:51:
[...]

Heb hem idd zelf ook, blij toe omdat achteraf veel gezeik is met de 24p support van de 5-serie, die ik voor 200 minder kon hebben destijds.

Ik heb deels ontzettend zin om vanavond 1.0.1 erop te knallen, maar heb anderzijds geen zin alle settings opnieuw te doorlopen :( Ik draai nu RC3.
Probeer het is met de plugin backupsettings.
op die manier ben ik van RC3 naar 1.0 final gegaan.

backup maken.

alles verwijdereren

1.0 installeren

backupsettings plugin installeren en daarmee alles terug zetten.

werkte prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Buzzie schreef op woensdag 22 april 2009 @ 12:19:
[...]

Probeer het is met de plugin backupsettings.
op die manier ben ik van RC3 naar 1.0 final gegaan.

backup maken.

alles verwijdereren

1.0 installeren

backupsettings plugin installeren en daarmee alles terug zetten.

werkte prima
Oeh klinkt goed! Helaas wil ik ook naar een ander OS :(

Maar in ieder geval bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik kan nergens de optie vinden om een externe player (KMPlayer) te gebruiken om video's af te spelen. Is dit er uit gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Heb je advanced mode wel aanstaan in de Configuration? Wel een waarschuwing, externe player werkt met 1.0.1 en Moving Pictures niet goed, wordt pas met 0.8 opgelost schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Oke, dan wacht ik wel even..
Moving Pictures kende ik nog niet :D Wawh, volgens mij is dat precies wat ik zoek. Zo even proberen.
Als ik Moving Pictures niet ga gebruiken, dan werkt de externe player wel goed begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Some big news!

ATI heeft een eigen gratis H264/X264 DXVA codec a la deze van Cyberlink !! Je moet het AVIVO xcode pakket installeren bij de AMD game site. Ik heb hem getest en hij werkt !!

Dan, de automatische RefreshRate changer werkt ook; geen audio/video SYNC problemen meer! Enkel vrees ik dat hij niet overschakelt op 24HZ bij mij want hij blijft op 720p staan. Hoe kan je checken welke refreshrate je graka uitstuurt??

edit: gevonden, hij schakelt dus naar 60HZ.

Ook is bij die omschakeling opeens de brightness te hoog, beeld is te licht, ik zie het aan de zwarte balken rond de film..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:33:
Some big news!

ATI heeft een eigen gratis H264/X264 DXVA codec a la deze van Cyberlink !! Je moet het AVIVO xcode pakket installeren bij de AMD game site. Ik heb hem getest en hij werkt !!
Kun je ook iets zeggen over de performance? Ik gebruik nu nog de MPC-HC codec voor mijn .mkv bestanden. Deze belast mijn 4850E voor ongeveer 8% als ik een film kijk. Doet deze van ATI het nog beter of ongeveer vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik moet zeggen bij mij doen al de codecs het goed, ik heb nu niet echt de CPU-load bekeken maar ik had zeker geen haperingen ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Maar als ik het goed begrijp kan je met die Ati codec fluiten naar 24p (dus je krijgt judder) en kloppen de black levels niet tov de balken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
Nou, ik heb inmiddels de codec problemen die bij mij optraden sinds de update naar mediaportal 1.0.1 en saf 348 verholpen.

Wat ik echter vreemd vind is dat als ik de mpc codec gebruik voor h.264 ineens best veel bestanden niet meer afspelen, kies ik echter de divx h264 codec dan werken deze bestanden allemaal wel.
Om het nog gekker te maken, deze zelfde bestanden spelen buiten mediaportal om (in windows media player bijv) prima met de mpc codec :S
Ik weet zeker dat mediaplayer de mpc codec gebruikt (gechecked met graphedit). Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Bij gebruik van de TV Server heeft een vriend van mij een probleem. Als hij hem wil starten geeft hij 2 meldingen:
can't start timeshifting
can't start graph

ik weet niet of dit de precieze meldingen zijn, maar ik vind op google het een en ander, echter weinig bruikbaars :(

TV kijken deed het perfect toen alles was ingesteld. Later nog wat plugins (TV Series & Moving Pictures en nog wat anderen) en een skin (monochrome) geïnstalleerd en toen werkte et niet meer. Reinstall van de server of van mysql5 levert geen resultaat op.

Weet iemand wat de melding precies inhoudt, en een eventuele fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:30:
Bij gebruik van de TV Server heeft een vriend van mij een probleem. Als hij hem wil starten geeft hij 2 meldingen:
can't start timeshifting
can't start graph

ik weet niet of dit de precieze meldingen zijn, maar ik vind op google het een en ander, echter weinig bruikbaars :(

TV kijken deed het perfect toen alles was ingesteld. Later nog wat plugins (TV Series & Moving Pictures en nog wat anderen) en een skin (monochrome) geïnstalleerd en toen werkte et niet meer. Reinstall van de server of van mysql5 levert geen resultaat op.

Weet iemand wat de melding precies inhoudt, en een eventuele fix?
Je kan proberen om even opnieuw de kanalen te scannen, zoek anders even op het mediaportal forum, hier is al veel over gevraagd en er zijn volgens mij diverse problemen/oplossingen voor.
http://forum.team-mediapo...arch.php?searchid=3888484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb mijn BasicHome.xml aangepast met Aeon menu editor. Dat gaat goed, op 1 punt na. Ik gebruik voor elke menu optie een andere map (In Animations/{menu-optie}).
Bij elke menu optie heb ik nu mooie plaatjes (backdrop?), maar bij TVSeries en TV en bij DVD en Films (Movies) wordt exact het zelfde plaatje weergegeven.
Dit is mijn Basichome.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:17
Ik zit ook een beetje te stoeien met de basichome.xml,
Ik heb de antec fusion kast en wil graag dat het display(LCD2) in Basichome weergeeft waar hij op staat dus Video's, Muziek enz, nu geeft hij alleen maar Basichome aan. als ik het normale menu gebruikt doe hij dit wel netjes.
Ik heb de skin StreamedMP en MP 1.01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

HaTe schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:20:
Ik heb mijn BasicHome.xml aangepast met Aeon menu editor. Dat gaat goed, op 1 punt na. Ik gebruik voor elke menu optie een andere map (In Animations/{menu-optie}).
Lijkt goed te staan in je basichome. Je gebruikt in ieder geval voor tvseries de map "tvseries" en voor DVD de map "dvd". Deze mappen bestaan wel, en hier staan verschillende afbeeldingen in?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op donderdag 23 april 2009 @ 09:14:
Maar als ik het goed begrijp kan je met die Ati codec fluiten naar 24p (dus je krijgt judder) en kloppen de black levels niet tov de balken???
Nee, je begrijpt het niet goed, die ATI codec is BETER dan kwaliteit dan COREAVC; ik heb er gisteren speciaal op gelet.
Het probleem zit hem in de ingebouwde refreshrate changer, maar dat doe ik nu terug extern en dan is alles OK..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met full-screen MKV films dat het geluid echt 5 seconden achter of voor loopt weet het eigenlijk niet. Kan het niet corrigeren met de delay functie. Met MKV films die niet hele beeld in beslag nemen heb ik dit probleem niet. Zou dit komen doordat mijn computer te traag is of is er iets anders aan de hand? Ik heb namelijk niet een hele snelle computer en als ik een MKV film (720p) full screen kijk is mijn cpu ongeveer 95% belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Question Mark schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:16:
[...]
Lijkt goed te staan in je basichome. Je gebruikt in ieder geval voor tvseries de map "tvseries" en voor DVD de map "dvd". Deze mappen bestaan wel, en hier staan verschillende afbeeldingen in?
Dat zijn inderdaad de mappen die ik gebruik en ze bestaan ook.

Klopt het trouwens dat de TV Gemist plugin niet goed werkt? Hij haalt bij mij alleen gegevens van RTLGemist op. SBS en NL doen het niet.

En om flash af te spelen (Youtube), moet ik daar nog een bepaalde plugin voor hebben? Ik gebruik Online Media plugin hiervoor, maar als ik iets wil afspelen, werkt het niet.

Nog een laatste ding. Ik heb een heleboel codecs van K-Lite codec pack, maar FFdshow etc kan ik niet kiezen als codec. (Ik zal nu nog wel even k-lite herinstalleren, misschien dat het dan werkt)

[ Voor 12% gewijzigd door HaTe op 23-04-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
oei..... codec packs zijn evil >:)
Ik zou het niet doen.

Als je toch een makkelijke install wilt van alle codecs die je nodig bent, verwijder dan eerst alle codecs en codec packs die op je systeem staan.
Kijk daarna eens in dit topic: SAF Codecs
En probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
RFdeGroot schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:13:
Nou, ik heb inmiddels de codec problemen die bij mij optraden sinds de update naar mediaportal 1.0.1 en saf 348 verholpen.

Wat ik echter vreemd vind is dat als ik de mpc codec gebruik voor h.264 ineens best veel bestanden niet meer afspelen, kies ik echter de divx h264 codec dan werken deze bestanden allemaal wel.
Om het nog gekker te maken, deze zelfde bestanden spelen buiten mediaportal om (in windows media player bijv) prima met de mpc codec :S
Ik weet zeker dat mediaplayer de mpc codec gebruikt (gechecked met graphedit). Iemand enig idee hoe dit kan?
schijnen nog wat problemen te zijn met saf 348 voor zover ik weet. Had dat namelijk gepost op het mediaportal forum thread van SAF en een probleem confirmed door hoborg. Ik kreeg dus problemen met software decoding van h.264/vc-1 (had wat .mkv's met subs erin, dus geen dxva)

Confirmed - h.264/vc-1 software decoding seems to be broken. Lets wait for another standalone filters release. Until then, SAF 3.48 download will be disabled.

Zijn dus nog wat problemen er mee, ik dus ben weer terug naar 347 gegaan. Heb daar nog wel het probleem dat niet alle xvids meer afspelen sinds 1.0.1 MP?? Ook een raar probleem gezien dat niet bij alle xvids speelt.

[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 24-04-2009 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:38:
[...]
Nee, je begrijpt het niet goed, die ATI codec is BETER dan kwaliteit dan COREAVC; ik heb er gisteren speciaal op gelet.
Het probleem zit hem in de ingebouwde refreshrate changer, maar dat doe ik nu terug extern en dan is alles OK..
Heb je een download linkje?

Btw: over die RR changer. Ik had hier ook problemen dat hij op 60Hz sprong. Heb de config voor 24p nu aangepast en op 50Hz gezet en als ik Shift + 1 druk dan geeft hij netjes aan dat ie op 24fps draait (maar wel 50Hz aangezien mijn TV geen 24p aankan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
-Leon- schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:32:
[...]

Heb je een download linkje?
Een paar posts naar boven stond een directe link, maar AMD/ATI laat je niet direct linken. Dus bij deze een indirecte link.

Klik op je videokaart, daarna is de betreffende AVIVO Codec Pack te vinden onder Optional Downloads. Helaas wel nog enkel voor 32-bit beschikbaar, heb 'm zelf om die reden nog niet kunnen testen.

[ Voor 5% gewijzigd door Flipmo2K op 23-04-2009 23:30 . Reden: Linkje vergeten toe te voegen, da's wel heel indirect. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:50:
Ik heb met full-screen MKV films dat het geluid echt 5 seconden achter of voor loopt weet het eigenlijk niet. Kan het niet corrigeren met de delay functie. Met MKV films die niet hele beeld in beslag nemen heb ik dit probleem niet. Zou dit komen doordat mijn computer te traag is of is er iets anders aan de hand? Ik heb namelijk niet een hele snelle computer en als ik een MKV film (720p) full screen kijk is mijn cpu ongeveer 95% belast.
gebruik je coreavc? geef eens wat meer specs van je pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Kan iemand mijn vragen beantwoorden?
  1. Klopt het dat de TV Gemist plugin niet goed werkt? Hij haalt bij mij alleen gegevens van RTLGemist op. SBS en NL doen het niet.
  2. En om flash af te spelen (Youtube), moet ik daar nog een bepaalde plugin voor hebben? Ik gebruik Online Media plugin hiervoor, maar als ik iets wil afspelen, werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
HaTe schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 18:25:
  1. Klopt het dat de TV Gemist plugin niet goed werkt? Hij haalt bij mij alleen gegevens van RTLGemist op. SBS en NL doen het niet.
  2. En om flash af te spelen (Youtube), moet ik daar nog een bepaalde plugin voor hebben? Ik gebruik Online Media plugin hiervoor, maar als ik iets wil afspelen, werkt het niet.
Bij mij doet de TV gemist plugin het gewoon dus ik denk dat er iets niet goed zit. Met vraag twee kan ik je helaas niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaTe schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 18:25:
1. Tot een tijdje terug had ik ook TV Gemist geinstalleerd, maar bijna niks werkte daar. De videostreams gingen gewoon niet spelen :(
2. Heb je als eens naar deze plugin gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Over 1. Oke, nog meer mensen? Waarschijnlijk ligt het dus aan mij?
Over 2. Youtube.fm heb ik ook al wel, maar die doet het zelfde (Laat een error zien als 'watch?v=Yom8nNqmxvQ')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 19:28:
Over 1. Oke, nog meer mensen? Waarschijnlijk ligt het dus aan mij?
Over 2. Youtube.fm heb ik ook al wel, maar die doet het zelfde (Laat een error zien als 'watch?v=Yom8nNqmxvQ')
online videos plugin is er ook (met XXX :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:19:
[...]

online videos plugin is er ook (met XXX :+ )
Nee, laten we maar niet doen, met een moeder die ook meekijkt etc :P En mijn vader komt vast nog later in bed...
Ik zal nog een keer TVGemist opnieuw installeren (kan dat wel eens?). Moet morgen, want nu is hij aan het opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:18:
[...]

gebruik je coreavc? geef eens wat meer specs van je pc
CoreAVC en ik heb een AThlon Xp 2000+ met 1gb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Mister I schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:08:
Sinds de komst van Windows 7 icm met Windows Media Player 12 en daarin de Feature "Play To" vroeg ik mij vanmorgen af of er zoiets mogelijk is in Mediaportal?

Ik zit vaak genoeg op mijn laptop te werken en dat ik dan een muziekje wil luisteren via Mediaportal. Normaal gesproken moet ik dan mijn TV aan doen om vervolgens handmatig een nummer te selecteren en die af te spelen. het lijkt me wel leuk om dit gewoon via mediaplayer 12 te doen vanuit Windows 7 en dit door middel van "Play To" direct te streamen naar Mediaportal.

Iemand enig idee? Lijkt me wel iets handigs namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 12:31:
[...]

CoreAVC en ik heb een AThlon Xp 2000+ met 1gb ram.
Wat gebruik je als afspeelprogramma en audio render (ac3 filter bijv). Mocht je geen ac3filter gebruiken, probeer dat eens erbij te zetten naast core avc.

Ik denk zelf dat je setup iets te zwak is voor hd-films..maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Met CoreAVC, 95% CPU belasting en gezien de specs is het waarschijnlijk toch de CPU die te zwak is. Enige oplossing is CPU upgrade of DXVA gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

RonnieB82 schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:27:
[...]

Ik heb trouwens wat performance problemen met full-HD WMV files.
ik kan eigenlijk alles goed afspelen, behalve een aantal full HD WMV files. het geluid loopt niet goed synchroon, en hapert soms, en bij grote 'stotteringen' stotterd het beeld ook mee.
Nu weet ik alleen niet precies waar ik instellingen moet gaan wijzigen om hier wat aan te doen.
Voor HD materiaal gebruik ik coreavc, maar voor zover ik weet worden WMV bestanden door de interne processor van windows behandeld.
Waar moet ik wezen om dit te troubleshooten?
Probeer hem eens te renamen naar MKV, bij mij werkt dit altijd wel een stuk beter. Aangezien Haali er dan mee aan de gang gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Mister I op 27-04-2009 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb MP 1.0.1 ook geinstalleerd, maar ik krijg bij o.a. Aeon Wide de melding dat de skin outdated is. Ik heb gewoon de nieuwste versie van de site gehaald, maar deze is van nov. 2008.
Als ik sorteer op submit date, zie ik maar 10 skins die dit jaar gesubmit zijn. Ik vind Aeon wel een mooie skin, maar die doet het niet goed dus. Of doe ik iets fout??

/Edit: Op het forum staan wel weer de nieuwere versies.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:53:
Ik heb MP 1.0.1 ook geinstalleerd, maar ik krijg bij o.a. Aeon Wide de melding dat de skin outdated is. Ik heb gewoon de nieuwste versie van de site gehaald, maar deze is van nov. 2008.
Als ik sorteer op submit date, zie ik maar 10 skins die dit jaar gesubmit zijn. Ik vind Aeon wel een mooie skin, maar die doet het niet goed dus. Of doe ik iets fout??

/Edit: Op het forum staan wel weer de nieuwere versies.
Die melding krijg je sowieso als de references.xml van je skin niet overeenkomt met het versienummer van je MP. Staat waarschijnlijk in de manual of google.
Mister I schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:32:
[...]

Probeer hem eens te renamen naar MKV, bij mij werkt dit altijd wel een stuk beter. Aangezien Haali er dan mee aan de gang gaat.
Dat is vreemd, omdat Haali enkel media split, de rest wordt afgehandeld door decoders van Microsoft zelf (ingebakken). Dus schokken ed zouden er dan heus niet uit zijn. Voor zover ik weet kan haali ook helemaal geen WMV containers splitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

LiquidT_NL schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:29:
[...]

Die melding krijg je sowieso als de references.xml van je skin niet overeenkomt met het versienummer van je MP. Staat waarschijnlijk in de manual of google.

[...]

Dat is vreemd, omdat Haali enkel media split, de rest wordt afgehandeld door decoders van Microsoft zelf (ingebakken). Dus schokken ed zouden er dan heus niet uit zijn. Voor zover ik weet kan haali ook helemaal geen WMV containers splitten?
Ik had het gister nog met een film. Die was WMV, dus ik afspelen, maar hij had wat problemen in MediaPortal en mijn receiver pakte het geluid als Pro Logic 2. Vervolgens het bestand gerenamed naar MKV en toen ging het beter en kreeg ik keurig Dobly Digital. Dus er schijnt wel wat te veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Mister I schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:55:
[...]

Ik had het gister nog met een film. Die was WMV, dus ik afspelen, maar hij had wat problemen in MediaPortal en mijn receiver pakte het geluid als Pro Logic 2. Vervolgens het bestand gerenamed naar MKV en toen ging het beter en kreeg ik keurig Dobly Digital. Dus er schijnt wel wat te veranderen...
Als je met mediaportal de SAF filters gebruikt wordt het ook aangeraden om wmv te renamen naar mkv aangezien de codecs dan wel met dxva hun werk kunnen doen. dat zou de performace verschillen kunnen verklaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik ben al een tijdje bezig met de EPG voor analoge tv maar het schiet niet echt op. Hoe komt het dat Media Center wel gewoon de gids op kan halen, als ik aangeef dat ik analoge tv van Zeelandnet heb? Waar haalt Windows Media Center die info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
wat is er eigenlijk beter: matroska of haali media splitter? maakt dat nog iets uit? qua preformance of extra functionaliteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Sherlock schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:46:
Ik ben al een tijdje bezig met de EPG voor analoge tv maar het schiet niet echt op. Hoe komt het dat Media Center wel gewoon de gids op kan halen, als ik aangeef dat ik analoge tv van Zeelandnet heb? Waar haalt Windows Media Center die info vandaan?
Microsoft heeft daar zijn eigen servers voor. het programma mc2xml kan deze gegevens ophalen in een door mediaportal bruikbaar formaat.

DutchTerror heeft in het verleden een keer een uitleg hiervoor gemaakt: DutchTerror in "Media Portal alternatief voor Windows Me..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=719041
FFdshow Walkthrough: Basic, Intermediate, Advanced Configurations.

iemand getest???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er iemand die BluRay's werkend heeft binnen MP?
En dan het liefst een BluRay die als .ISO is ingepakt ;)
MovingPictures herkent hem in ieder geval niet.

Hoor graag hoe! (of dat ik toch een extra plugin nodig heb)

** EDIT **

Blinde )(#@$@ die ik er ben... volgens mij heb ik mijn antwoord hier al gevonden :)
Maar eens proberen dan.

[ Voor 32% gewijzigd door -Leon- op 27-04-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 00:18
Slamdance schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:41:
[...]

Microsoft heeft daar zijn eigen servers voor. het programma mc2xml kan deze gegevens ophalen in een door mediaportal bruikbaar formaat.

DutchTerror heeft in het verleden een keer een uitleg hiervoor gemaakt: DutchTerror in "Media Portal alternatief voor Windows Me..."
En dat werkt prima. Ik had er zelf ook al eens naar gevraagd hier in dit topic

Ik heb het ophalen in mijn taakplanner staan en elke avond wordt de EPG keurig ververst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Mister I schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:08:

? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net die AVIVO codecs van ATI geinstalleerd, ingesteld als H.264 codec in MP configuratie (videos) en tot mijn verbazing heb ik nu een CPU load van 90% waar ik met CoreAVC maar 40% load krijg met dezelfde film.
Trouwens ook een BluRay bekeken, krijg binnen MP helaas geen geluid, ga het zo proberen met externe player want met PowerDVD9 speelt hij perfect af en slechts een CPU load van 10% _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat problemen met de codecs volgens mij.
Ik heb FFDshow geinstalleerd, alsmede Haali. In Media Player spelen MKV's en DVD's prima af, digitaal geluid (aangesloten via S/PDIF).
In MP heb ik echter 2 problemen:
- DVD is gewoon stereo (Dolby Surrond)
- HD-films (MKV) geven een foutmelding, Unable to play. In de config staat FFDShow als H.264 decoder, ffdshow Audio Decoder als MPEG/AC3 en als AAC Audio Decoder.

Wat doe ik fout? Ik heb al van alles geprobeerd. Ik had eerst ook nog K-Lite codec pack, deze heb ik verwijderd en toen FFDShow (ook uit de OP) geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

D-e-n schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:20:
[...]
En dat werkt prima. Ik had er zelf ook al eens naar gevraagd hier in dit topic

Ik heb het ophalen in mijn taakplanner staan en elke avond wordt de EPG keurig ververst
Ik ben er nu mee bezig en ik ben een heel eind gekomen, echter heb ik maar 3 opties in mijn "MediaPortal - Configuration" scherm bij Television: TV Client, TV Post Processing en Teletext. Hij staat in "Expert Mode" want als ik naar Standard mode ga dan blijft alleen TV Client over. Hoe krijg ik die andere opties er ook bij?
Mijn versie is 1.0.0.0 vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:38:
Heeft iemand enig idee waarom het handmatig registreren van mpc hc filter 64bit (regsvr32 mpcvideodec.ax in de syswow64 folder) niet goed gaat?

Alhoewel, het registreren schijnt wel gelukt te zijn, ik zie hem alleen niet terug im mp config. Ook in Graphstudio is deze niet aanwezig...
Hoe heb je dit opgelost? Ik heb zojuist ook Vista 64-bit geinstalleerd en loop tegen hetzelfde aan, dit terwijl ik wel de codec heb geinstalleerd op dezelfde wijze als je hierboven beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Flipmo2K schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:43:
[...]

Hoe heb je dit opgelost? Ik heb zojuist ook Vista 64-bit geinstalleerd en loop tegen hetzelfde aan, dit terwijl ik wel de codec heb geinstalleerd op dezelfde wijze als je hierboven beschrijft.
Hij probeert een 64 bits decoder te gebruiken in een 32 bits applicatie :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:19:
Ik heb wat problemen met de codecs volgens mij.
Ik heb FFDshow geinstalleerd, alsmede Haali. In Media Player spelen MKV's en DVD's prima af, digitaal geluid (aangesloten via S/PDIF).
In MP heb ik echter 2 problemen:
- DVD is gewoon stereo (Dolby Surrond)
- HD-films (MKV) geven een foutmelding, Unable to play. In de config staat FFDShow als H.264 decoder, ffdshow Audio Decoder als MPEG/AC3 en als AAC Audio Decoder.

Wat doe ik fout? Ik heb al van alles geprobeerd. Ik had eerst ook nog K-Lite codec pack, deze heb ik verwijderd en toen FFDShow (ook uit de OP) geinstalleerd.
Probeer AC3filter eens als audiocodec (niet vergeten je speakersetup in configuratie te zetten!). Gebruik ik hier zonder problemen.

** EDIT **

The_nv40_man: Gebruik jij nog steeds ATI Drivers 9.1? of is er in 9.4 al wat veranderd waardoor de kleuren netjes overkomen?

[ Voor 7% gewijzigd door -Leon- op 27-04-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sherlock schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:35:
[...]

Ik ben er nu mee bezig en ik ben een heel eind gekomen, echter heb ik maar 3 opties in mijn "MediaPortal - Configuration" scherm bij Television: TV Client, TV Post Processing en Teletext. Hij staat in "Expert Mode" want als ik naar Standard mode ga dan blijft alleen TV Client over. Hoe krijg ik die andere opties er ook bij?
Mijn versie is 1.0.0.0 vziw.
Je hebt niet de tv-server? De uitleg die gegeven wordt is namelijk voor de tv-server volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Niet online
The_nv40_man schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:50:
[...]

Hij probeert een 64 bits decoder te gebruiken in een 32 bits applicatie :X .
Ik kwam er zojuist idd achter dat een 32-bits ffdshow wonderen doet voor Mediaportal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

D-e-n schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:02:
[...]

Je hebt niet de tv-server? De uitleg die gegeven wordt is namelijk voor de tv-server volgens mij.
Ja, ik heb ook een apart config bestand scherm voor TV-server, maar dat lijkt er helemaal niet op!

edit:
ben weer een stapje verder: ik heb bij de TV-server configuration de plugin Xmltv gevonden en daarbij de map aangegeven waar het tvguide.xml bestand aanwezig is.

[ Voor 22% gewijzigd door Sherlock op 27-04-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:15:
Ik heb net die AVIVO codecs van ATI geinstalleerd, ingesteld als H.264 codec in MP configuratie (videos) en tot mijn verbazing heb ik nu een CPU load van 90% waar ik met CoreAVC maar 40% load krijg met dezelfde film.
Trouwens ook een BluRay bekeken, krijg binnen MP helaas geen geluid, ga het zo proberen met externe player want met PowerDVD9 speelt hij perfect af en slechts een CPU load van 10% _/-\o_
Ja, niet zo verbazend hoor... Ik gebruik vanaf nu steeds de AVIVO codec ipv COREAVC; de kwaliteit is echt beter !! Zichtbaar !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:15:
[...]

Ja, niet zo verbazend hoor... Ik gebruik vanaf nu steeds de AVIVO codec ipv COREAVC; de kwaliteit is echt beter !! Zichtbaar !!
Wat is volgens jullie nu de beste codec m.b.t. beeldkwaliteit?

Is dit niet gewoon FFDSHOW? Of zijn er nog betere................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ffdshow is toch alleen maar een integratie van verschillende codecs (xvid, divx, etc.)? Daar valt volgens mij weinig zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 00:14:
[...]

Wat is volgens jullie nu de beste codec m.b.t. beeldkwaliteit?

Is dit niet gewoon FFDSHOW? Of zijn er nog betere................
trial and error; CoreAVC is het al zeker niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

YES !!
Eindelijk mijn Tearing probleem opgelost!! :D
Dankzei deze post (van dannydeman)
Ik had eerst Aero uitgezet, omdat het eerst niet goed werkte met MP in de menu's. Ik heb Aero weer aangezet. In de menu's gaat het goed en Tearing is weg :D
In KMPlayer heb ik de video renderer op VMR9 staan. Zonder Aero trad daar ook tearing op. Bij Overlay Mixer (ook een video renderer) had hij daar geen last van. Maar dit is niet in te stellen in MediaPortal.

Is EVR beter dan VMR9 in MP ? Laatste keer (zonder aero) werkte vmr9 niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Onlangs heb ik Media Portal weer geïnstalleerd (een keer eerder geprobeerd, maar nooit mee verder gegaan). Al een klein beetje lopen experimenteren met plugins/instellingen etc.

Allemaal leuk en aardig, maar Media Portal heeft er lang niet altijd zin in. De applicatie reageert traag in het configuratiescherm en wanneer de applicatie is opgestart is het ook geen pretje. Het opstarten duurt erg lang en wanneer ik dan eindelijk in het menu zit is het ook niet bepaald je van het. In bepaalde periodes (relatief korte periodes: amper 5 seconden) gaat het navigeren door menu's gewoon soepel, maar in bepaalde periodes slaat de applicatie ook vast. In Taakbeheer zie ik dan dat het programma niet meer reageert, maar als ik een tijdje wacht dan kan ik vervolgens weer verder op de normale manier (helaas voor korte tijd). Geen pretje dus. ;)

Iemand enig idee wat er hier aan de hand kan zijn?

Ik heb de laatste versie van Media Portal geïnstalleerd op Windows XP SP3 en deze perikelen deden zich ook al voor vlak na een frisse installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

hotdog92 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 01:10:
Onlangs heb ik Media Portal weer geïnstalleerd (een keer eerder geprobeerd, maar nooit mee verder gegaan). Al een klein beetje lopen experimenteren met plugins/instellingen etc.

Allemaal leuk en aardig, maar Media Portal heeft er lang niet altijd zin in. De applicatie reageert traag in het configuratiescherm en wanneer de applicatie is opgestart is het ook geen pretje. Het opstarten duurt erg lang en wanneer ik dan eindelijk in het menu zit is het ook niet bepaald je van het. In bepaalde periodes (relatief korte periodes: amper 5 seconden) gaat het navigeren door menu's gewoon soepel, maar in bepaalde periodes slaat de applicatie ook vast. In Taakbeheer zie ik dan dat het programma niet meer reageert, maar als ik een tijdje wacht dan kan ik vervolgens weer verder op de normale manier (helaas voor korte tijd). Geen pretje dus. ;)

Ik heb de laatste versie van Media Portal geïnstalleerd op Windows XP SP3 en deze perikelen deden zich ook al voor vlak na een frisse installatie.
Dat telkens vast zitten had ik eerst toen ik Aero nog aan had staan. (waarschijnlijk kwam het door iets anders want nu heb ik er geen last meer van).
Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/815b511bcaffb29f5546528e4c3a5a8e.jpg
Ik dacht trouwens dat FFdshow de gebruikte decoder bij mij was:

Zo heb ik het ingesteld bij Video en Television. Moet dan toch gewoon goed zijn? Ik heb een aantal dingen in Ffdshow veranderd, maar er verandert helemaal niks in MediaPortal bij het afspelen van video. Hoe kan ik Ffdshow dan wel als decoder instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 00:56:
[...]

trial and error; CoreAVC is het al zeker niet..
Op veel forums zeggen ze dat FFDSHOW voor HD een betere kwaliteit geeft dan CoreAVC maar dat dit pas zichtbaar wordt vanaf 52inch.

Ben dus erg benieuwd of FFDSHOW ook het het beste is op dit moment of dat er nog betere codecs zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sherlock schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:10:
[...]

Ja, ik heb ook een apart config bestand scherm voor TV-server, maar dat lijkt er helemaal niet op!

edit:
ben weer een stapje verder: ik heb bij de TV-server configuration de plugin Xmltv gevonden en daarbij de map aangegeven waar het tvguide.xml bestand aanwezig is.
Je bent op de goede weg dus. Als het niet lukt wil ik mijn instellingen nog wel even opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

hotdog92 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 01:10:
Wat voor hardware draai je MP op? Een trage GUI kan veroorzaakt worden door een te trage videokaart (of een kaart met te weinig geheugen).

Staan er ook nog relevante zaken in de logfiles van MediaPortal? (bekijk met name de error.log)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flipmo2K schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:03:
[...]

Ik kwam er zojuist idd achter dat een 32-bits ffdshow wonderen doet voor Mediaportal :).
Ik heb hem vanuit de startpost, deze link. Ik zie hier geen 32- en 64-bits versie??? Lijkt alleen een 32-bits versie te zijn? Of kijk ik niet goed 8)7
Ik heb wel de goede codecs, want in Media Player kan ik gewoon films MKV afspelen MET digitaal geluid.

Wel viel me op dat het beeld van DVD's veel brightness heeft, zwart is bij lange na niet zwart. Dat heb ik in zowel Media Player als WMC als MP... Iemand enig idee hoe ik dit kan instellen?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
-Leon- schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:56:
[...]

Probeer AC3filter eens als audiocodec (niet vergeten je speakersetup in configuratie te zetten!). Gebruik ik hier zonder problemen.

** EDIT **

The_nv40_man: Gebruik jij nog steeds ATI Drivers 9.1? of is er in 9.4 al wat veranderd waardoor de kleuren netjes overkomen?
Ik moet bekennen dat ik het half op heb gegeven wat betreft ATI drivers ;( . Zolang Microsoft niet strengere eisen gaat stellen aan videokaart drivers voor het afspelen van video in bijvoorbeeld MCE, of iets anders spectaculairs, dan zal er waarschijnlijk tot in einde der tijden niets aan gebeuren. In ieder geval niet tot Windows 7 uit is en wellicht weer wat veranderd op dat gebied.

Bovendien heb ik nu een Phenom II dus ben ik voolopig maar even overgestapt op softwaredecoding. Als je bij ffdshow het volgende instelt:

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/ffdshow1-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/ffdshow2-1.jpg

Dan zouden de levels ook moeten kloppen. Ook meteen advies voor Boland: gebruik je software decoding met ffdshow stel het dan zo in. Hardware decoding is afhankelijk van de levelcorrectie van de videokaart driver. Dan zul je eerst moeten welke videokaart je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga inderdaad FFDShow wel helemaal opnieuw installeren & configureren zoals ook in de guide uit de OP staat.

'k Heb een M3N78-EM met Geforce 8300 trouwens. CoreAVC selecteren als codec maakt ook niets uit, werkt ook niet. Weet niet of ik daar de 32- of 64-bits versie van geinstalleerd heb.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toevoegen van Shoutcast-stations via de config werkt niet via de search; dit blijkt een bug in 1.0.1 (en voorgaande versies). Je moet dus handmatig de URL inkloppen.
Ik wil juist in MP zoeken, dus ik zoek naar een plugin. Ik vind alleen deze, welke al een tijd niet geupdate. Ik zie ook mensen daarin met problemen en verder weinig actie in het forum-topic.
Op internet vind ik verder geen enkele plugin... Iemand enig idee hoe ik vanuit MP kan zoeken in ALLE shoutcast stations ipv ze van te voren toe te voegen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
The_nv40_man schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:47:
[...]

Ik moet bekennen dat ik het half op heb gegeven wat betreft ATI drivers ;( . Zolang Microsoft niet strengere eisen gaat stellen aan videokaart drivers voor het afspelen van video in bijvoorbeeld MCE, of iets anders spectaculairs, dan zal er waarschijnlijk tot in einde der tijden niets aan gebeuren. In ieder geval niet tot Windows 7 uit is en wellicht weer wat veranderd op dat gebied.

Bovendien heb ik nu een Phenom II dus ben ik voolopig maar even overgestapt op softwaredecoding. Als je bij ffdshow het volgende instelt:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dan zouden de levels ook moeten kloppen. Ook meteen advies voor Boland: gebruik je software decoding met ffdshow stel het dan zo in. Hardware decoding is afhankelijk van de levelcorrectie van de videokaart driver. Dan zul je eerst moeten welke videokaart je gebruikt.
NV40,

waarom heb je output op Computer gezet? Is je mediacenter aangesloten op een normale computermonitor of tv? Want ik heb mijne op mn lcd scherm aangesloten via hdmi en ik heb dus mijn output op TV gezet. Volgens mij kloppen de levels bij mij. Zwart is ook zwart en wit is gewoon normaal, geen whitecrush ofzo.

Gebruik trouwens Ati 9.1 en mn hdmi output @ Studio limited in Ati CCC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:15:
[...]
90% load normaal met die AVIVO codec?? Ik dacht dat door het DXVA verhaal hij juist minder CPU load zou geven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

HaTe schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 01:32:
[afbeelding]
Ik dacht trouwens dat FFdshow de gebruikte decoder bij mij was:

Zo heb ik het ingesteld bij Video en Television. Moet dan toch gewoon goed zijn? Ik heb een aantal dingen in Ffdshow veranderd, maar er verandert helemaal niks in MediaPortal bij het afspelen van video. Hoe kan ik Ffdshow dan wel als decoder instellen?
Weet niemand waarom hij FFdshow niet pakt als decoder, terwijl ik het toch goed(?) in heb gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Niet online
Question Mark schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 07:52:
[...]

Wat voor hardware draai je MP op? Een trage GUI kan veroorzaakt worden door een te trage videokaart (of een kaart met te weinig geheugen).

Staan er ook nog relevante zaken in de logfiles van MediaPortal? (bekijk met name de error.log)
Ik draai Media Portal met een Q6600, 2 GB DDR2-geheugen en een Radeon 4850 met 512 MB GDDR3-geheugen. Dat zou in principe dus het probleem niet moeten zijn.

Waar kan ik die logfiles vinden? In de rootmap waar Media Portal geïnstalleerd is lijkt me? Ik kan ze in ieder geval nergens vinden. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_nv40_man schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:47:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zal er eens naar gaan kijken. Heb sinds vandaag een nieuwe Monitor (lees 'TV') _/-\o_ en die heeft zo verrekte veel instellingen (input/output 16-235 of 0-255, Yrbbx? etc) en kan via de HDMI ingang hem zetten op Video of PC. Moet de handleiding nog doorworstelen om alle verschillen te zien maar het vreemde is dat een BluRay (Deep Blue) echt heel veel ruis in het beeld gaf :( terwijl een 1080p x264 hier aanzienlijk beter beeld geeft :(

Ik had 9.4 geinstalleerd maar volgens mij ging dat niet helemaal goed. Wit was soms echt overkill en de gezichten gaven soms gewoon licht ;) dus weer terug gegaan naar 9.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

hotdog92 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:13:
[...]
Waar kan ik die logfiles vinden? In de rootmap waar Media Portal geïnstalleerd is lijkt me? Ik kan ze in ieder geval nergens vinden. Of zie ik iets over het hoofd?
In vista staan ze in "c:\Program Data\Team Mediaportal\Mediaportal\log" (even uit mijn hoofd). In XP zal dit wel "Program Files\team Mediaportal\Mediaportal\log" zijn.

Je hardware zal inderdaad het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
-Leon- schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:36:
[...]

Ik zal er eens naar gaan kijken. Heb sinds vandaag een nieuwe Monitor (lees 'TV') _/-\o_ en die heeft zo verrekte veel instellingen (input/output 16-235 of 0-255, Yrbbx? etc) en kan via de HDMI ingang hem zetten op Video of PC. Moet de handleiding nog doorworstelen om alle verschillen te zien maar het vreemde is dat een BluRay (Deep Blue) echt heel veel ruis in het beeld gaf :( terwijl een 1080p x264 hier aanzienlijk beter beeld geeft :(

Ik had 9.4 geinstalleerd maar volgens mij ging dat niet helemaal goed. Wit was soms echt overkill en de gezichten gaven soms gewoon licht ;) dus weer terug gegaan naar 9.1
Zet je hdmi output op Studio Limited, misschien dat dat je white crush kan oplossen. Was bij mij iig wel de oplossing. En ik zou je tv op Video zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rainesh schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 19:46:
[...]
Zet je hdmi output op Studio Limited, misschien dat dat je white crush kan oplossen. Was bij mij iig wel de oplossing. En ik zou je tv op Video zetten
CCC stond inderdaad op Limited, maar volgens mij gaf dat met driverversie 9.4 nog steeds een whitecrush, daar waar ik dat met driverversie 9.1 niet krijg, maar hier moet ik nog even induiken.

TV op Video zetten zeg je? Ook hier moet ik nog induiken, en het lijkt erop dat ik met Video inderdaad meer kan instellen dan met PC, maar hij moet eerst nog effe flink inspelen voordat ik hem echt kan 'tweaken' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Niet online
Question Mark schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:47:
[...]
In vista staan ze in "c:\Program Data\Team Mediaportal\Mediaportal\log" (even uit mijn hoofd). In XP zal dit wel "Program Files\team Mediaportal\Mediaportal\log" zijn.

Je hardware zal inderdaad het probleem niet zijn.
Schijnbaar heeft Media Portal geen logfiles gemaakt hier. Ze zijn in ieder geval nergens te vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:44:
[...]

90% load normaal met die AVIVO codec?? Ik dacht dat door het DXVA verhaal hij juist minder CPU load zou geven :(
90% is geen DXVA hé of je gebruikt ondertitels, dan werkt DXVA zowiezo niet...
Die codec geeft echt een mooie beeldkwaliteit vind ik...

Dat gezeik met die levels begint serieus mijn kloten uit te hangen, ik moet nu output op 255 zetten in CCC om normale kleuren te hebben tijdens video playback, anders is alles te licht. Ik gebruik de ATI AVIVO codec.
Pagina: 1 ... 34 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.