Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij krijgen we met pasen een kadootje van de ontwikkelaars van MediaPortal aangezien de roadmaps van zowel MediaPortal als de TV-Server inmiddels met 1.0.2 bezig zijn :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sw€€t, release zal een van deze dagen zijn!
PS: tis weer LOST vandaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
In 1.0.2. wordt eindelijk de MPC-HC subtitle patch geintegreerd. Resultaat: Subtitles met DXVA in alle mogelijke formaten. De handmatige patch is ook een eitje om te installeren, maar geintegreerd is altijd beter i.v.m. updates van SVN etc..

PS Lost _/-\o_

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Operations schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:44:
[...]

Probleem zit hem in het omhoog en omlaag gaan in het keuzemenu bij DVD's. Ja gebruik een harmony, zal vanavond even test of de gewone AB het ook heeft. Heb ik nog helemaal niet aan gedacht.

En rollback naar een oudere versie??? Als je een probleem hebt in XP ga je toch ook niet terug naar Windows 95 vanwege dat ene probleem ;) Nee ik los liever gewoon het probleem op.
Ik heb het ook met de normale AB. Het terugspringen gebeurd een langzamer wanneer ik niet richting op de tv/ontvanger maar op het plafond. Wanneer ik wel daarop richt springt die direct terug.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Goed ik ben terug naar XP+Mediaportal en het overspring probleem is weg :)

Wat is me wel een beetje afvroeg is:

- Is het mogelijk om als een dvd afgelopen is dat hij automatisch terugspringt naar het menu? Gebeurd nog wel is dat ik nacht de laatste 10 minuten ofzo mis omdat ik in slaap gevallen ben ;) De tv gaat dan via sleep netjes uit, maar de pc wil niet in sleep modus omdat die dvd zeg maar nog "draait". ondanks dat die helemaal klaar en het beeld dus zeg maar zwart is. Vanuit het menu springt die wel netjes op sleep modus.

Kort: Hoe zorg ik dat ik automatisch na een DVD terugkom in het mediaportal menu?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:43
Operations schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 19:52:
waarom als ik vragen mag?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
1.0.1 is released!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
remcoXP schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 00:37:
[...]

waarom als ik vragen mag?
Omdat ik dat springen in die dvd menu's bijzonder vervelend vond, en ik sleep na zoveel minuten idle wil kunnen gebruiken. Wat niet gaat met Vista + domein. Nou ja moeilijker gaat dan. Mmmm lekker gisteren herinstallatie gedaan en nu 1.0.1 uit ;)

Dit weet jij ook niet toevallig:
Kort: Hoe zorg ik dat ik automatisch na een DVD terugkom in het mediaportal menu?

[ Voor 13% gewijzigd door Operations op 11-04-2009 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Operations schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 09:48:
[...]
Omdat ik dat springen in die dvd menu's bijzonder vervelend vond, en ik sleep na zoveel minuten idle wil kunnen gebruiken. Wat niet gaat met Vista + domein. Nou ja moeilijker gaat dan. Mmmm lekker gisteren herinstallatie gedaan en nu 1.0.1 uit ;)

Dit weet jij ook niet toevallig:
Nou, aangezien nu 1.0.1 er is, zou je die eens kunnen proberen met Vista, want voor zover ik weet zit er in 1.0.1 weer ondersteuning voor PowerDVD 8 & 9.

_/-\o_ _/-\o_ EINDELIJK 1.0.1 INSTALLEREN !! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
En dan maak je een domme opmerking als ik een rollback suggereer :')
En rollback naar een oudere versie??? Als je een probleem hebt in XP ga je toch ook niet terug naar Windows 95 vanwege dat ene probleem ;) Nee ik los liever gewoon het probleem op.
dat kan niet helaas... Maar je kan toch gewoon op de stopknop drukken en weg is de dvd?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
Ik ben pas begonnen met MP (versie 1.0.0) en heb dus nog nooit een upgrade gedaan. Kun je zo'n nieuwe versie gewoon over de oude heenzetten zodat je je instellingen en plugins gewoon behoudt? En ik neem aan dat er nu nog niet zoveel skins beschikbaar zijn voor 1.0.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
Hmm balen man. Heb net de upgrade naar 1.0.1 gedaan en streamedmp bijgewerkt. Nu heb ik ineens geen subtitles meer?? Zowel extern als interne subs (.mkv container) pakt die niet meer?? Snap er niks van. Voor de update werkte het perfect en na de update alle subs weg? Iemand hetzelfde probleem? Als codec pak gebruik ik trouwens de SAF filters. Ook deze bijgewerkt, maar geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keepitfrosty schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:11:
Hmm balen man. Heb net de upgrade naar 1.0.1 gedaan en streamedmp bijgewerkt. Nu heb ik ineens geen subtitles meer?? Zowel extern als interne subs (.mkv container) pakt die niet meer?? Snap er niks van. Voor de update werkte het perfect en na de update alle subs weg? Iemand hetzelfde probleem? Als codec pak gebruik ik trouwens de SAF filters. Ook deze bijgewerkt, maar geen succes.
vsfilter geinstalleerd en geladen?

check deze post even, daar staat een link naar de Codec Guide van Goose en daarin staat de uitleg over hoe je dat filter installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
-Leon- schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:19:
[...]

vsfilter geinstalleerd en geladen?

check deze post even, daar staat een link naar de Codec Guide van Goose en daarin staat de uitleg over hoe je dat filter installeerd.
Voor zover ik weet wel. De SAF filter pack installeert deze filter wel. Subs hebben ook altijd gewerkt bij mij tot ik upgrade naar 1.0.1 daarna werkte het ineens niet meer.

Edit: VSfilter is geladen. net nog weer gechecked. Snap er niks van. Ga nu eerst mijn backup weer terugzetten en dan nogmaals proberen. kijken waar het fout gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door keepitfrosty op 11-04-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar het volgende kan aan liggen:

Na een nieuwe install van mediaportal kan ik bij videos / video database enkel imdb kiezen.
Ervoor kon ik ook moviemeter en dergelijke nemen.
Als ik update neem krijg ik fout: grabbit failed to update

Ik heb ook nog een vraagje over de mpc-hc subtitle patch, als ik naar de hier onder gelinkte pagina ga heb je daar 4 files moet je die allemaal extracten naar je mediaportal folder of enkel die onderste (mpc subs engine)

http://forum.team-mediapo...c-subtitles-engine-54130/

alvast bedankt voor de hulp

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 16:35:

Na een nieuwe install van mediaportal kan ik bij videos / video database enkel imdb kiezen.
Heb je het juiste script (moviemeter_nl.csscript) in de scriptfolder geplaatst...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 16:35:

Ik heb ook nog een vraagje over de mpc-hc subtitle patch, als ik naar de hier onder gelinkte pagina ga heb je daar 4 files moet je die allemaal extracten naar je mediaportal folder of enkel die onderste (mpc subs engine)

http://forum.team-mediapo...c-subtitles-engine-54130/

alvast bedankt voor de hulp
Alleen het onderste bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 10:18:
[...]

Nou, aangezien nu 1.0.1 er is, zou je die eens kunnen proberen met Vista, want voor zover ik weet zit er in 1.0.1 weer ondersteuning voor PowerDVD 8 & 9.

_/-\o_ _/-\o_ EINDELIJK 1.0.1 INSTALLEREN !! _/-\o_ _/-\o_
En geen problemen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok na het nog steeds niet al te soepel draaien van mijn systeem ben ik met de moed der wanhoop nog eens opnieuw begonnen :)

Ditmaal heb ik windows 7 geinstalleerd, catalyst 9.3 drivers (9.4 wou niet installeren), mediaportal 1.01, coreavc
Ik heb de mpc-hc subtitle patch gedaan.
Als ik hd film (mkv formaat) start onder mediaportal zit ik met een cpu load van 70-80% dus ik veronderstel dat DXVA niet werkt. Film schokt hier en daar , ff cpu monitor erbij genomen en elke keer dat cpu load zakt (zo een 20%) krijg ik in film een schok. Ik heb wel ondertitels waar ik ervoor vsfilter moest gebruiken dus dat moet toch iets te maken hebben met die mpc-hc subtitle patch.
Movie via mpc-hc player geeft me 50% load maar schokken is veel erger met op momenten een diashow.
Core avc geprobeerd maar hetzelfde hier en daar paar schokken.

Mijn vorige systeempje speelde deze zelfde filmen probleemloos af via core avc, als ik op dit systeem ook windows xp zet heb ik al deze problemen niet maar dit is uitgesloten omdat de amp van de media live diva geen xp drivers heeft voor het geluid.

huidig systeem is: msi media live diva, processor: 5050e, onboard hd3200.

Hoe ik het hiervoor draaide was met kmplayer (hd materiaal) maar zou graag gewoon alles kunnen starten uit mediaportal en ook zo kunnen bedienen want voor de kinderen en de vrouw is het wat te ingewikkeld zo met nog een externe player die je dan weer anders bedient ....

Alvast ontzettend bedankt wie me hiervoor een oplossing kan bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Installatie verliep vlekkeloos! Nieuwste StreamedMP erop gezet (alleen effe reference.xml veranderen van 1.0.0.3 naar 1.0.1.0) en alles werkt perfect.
TV Gids nu mogelijkheden van 8, 10 of 12 lijnen (10 is perfect!)
TV-Series & MovingPictures werken super, het opstarten van MP gaat echt aanzienlijk sneller en het navigeren erdoor ook :)
Shortcutter plugin om via Harmony naar alle plugins te kunnen navigeren.
Radiozenders doen het weer, TMF Dance doet het weer (bleek dat de huidige frequenties van @home nu Ziggo heten en ik ze daardoor dubbel in mijn lijst kreeg te staan, dus opnieuw moeten scannen, nieuwe groepen aangemaakt en toen nogmaals geexporteerd, en dat was de oplossing).

Refreshrate changer zit bij de 1.0.1 release in, alleen kan mijn TV geen 24p aan, dus de laagst mogelijk refreshrate (en dan moet ik in CCC zelfs forcen) is voor mij 25Hz, dus zal weinig zin hebben.

Heb overigens ATI 9.4 drivers installed en lijkt prima te werken (ook met expanden van videolevels met de UseBT601CSC regkey). Daarnaast is dit de EERSTE keer dat ik geen aparte HDMI drivers van Realtek hoefde te installeren om geluid (5.1 & DTS) over HDMI te krijgen aangezien die goed in deze 9.4 drivers zitten :)

BasicHome werkt weer perfect, so far geen crash gehad sinds gisteravond.

Ik ben er dol happy mee!!

** EDIT **

'k moet nog wel naar die MPC-HC subtitle engine kijken maar heb nog geen last van stotterende beelden gehad. Effe domme vraag: Wat is de makkelijkste manier om CPU Load te meten binnen fullscreen MP?? :?

[ Voor 7% gewijzigd door -Leon- op 12-04-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor cpu load te meten doe ik ctrl-alt-delete en kijk zo via task manager (performance) dunno of dit de ideale manier is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Zit op media portal ook de mogelijkheid om te delen? Ik heb het als no niet kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ nv 40 man

Bij jou lijkt alles perfect te draaien, zou je mij eens kunnen doorgeven wat je juist allemaal geinstalleerd hebt of eventueel aangepast hebt betreffende codecs, instellingen in control center en mediaportal of dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dat klinkt veelbelovend, goed dat de RR erin zit want die gebruik ik.
% CPU meten, druk CTRL + ALT + DELETE en dan alt - tabben é

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
ik gebruik nu mp 1.0.1 met de xfactor skin en streamed mp.. eigenlijk wil ik overstappen op xfactor omdat die zo mooi is. maar niet alle plugins zijn momenteel geskined :)

weet iemand of het mogelijk is playlists te maken? bijvoorbeeld: zondagochtend muziek (en dat wat albums die ik prefereer) een lounge playlist.
zodat ik niet telkens zelf door de 100duizend albums heen hoef maar gewoon een playlist kan selecteren?

iemand die weet hoe dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
keepitfrosty schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:11:
Ik had precies hetzelfde probleem.
Dit was echter redelijk eenvoudig op te lossen.

1. Haal directvobsub bij post-processing weg.
2. Selecteer in mp config bij videos het tabje subtitles, vink daar enable subs aan.
3. Check ff de config van haali media splitter, hierin moet autoload vs-filter aan staan en avi-support.

Na bovenstaande settings werken bij mij de subs weer als vanouds, zowel externe als subs in mkv's.
Bij mkv's met interne subs, maar met een srt ernaast krijgt de srt voorrang, precies zoals ik wil dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Goedemorgen allen,

Kom steeds een stuk dichterbij hoe ik het voor ogen had met Mediaportal. Ondertussen is het upscalen van DVD's ook gelukt (heb wel moeten overstappen naar Vista). Ook 5.1 geluid (DTS) werkt nu goed via de receiver.

Daarom mijzelf ook maar gelijk getrakteerd op een nieuw systeem (was voorheen enkel om te testen).
- Silverstone LC17 kast
- Intel E5200
- Asus nVidia 9300 moederbord
- 2x 1TB Samsung F1
- 1x Samsung 250Gb (OS + Data)
- 2 Gb Hyper-X PC.7200

En om het lekker stil te houden 3x CM Ultra-Silent 8cm, Scythe Ninja mini en een BeQuiet 400Watt.

Het enige jammere is dat de kast dermate diep is (de Silverstone), dat ik me niet kan voorstellen dat die in veel televisie meubels past. Ik heb het opgelost door een klein tafeltje ernaast te zetten waar die op staat.

Maar 2 korte vragen;
- Ik heb binnen Mediaportal mijn ondertiteling op Nederlands gezet, toch moet ik iedere keer handmatig de ondertiteling aanzetten (ik kijk enkel DVD's). Moet ik iets instellen in ffdshow (de codec die ik gebruik)?
- Ik heb een orginele MCE remote, waarvoor alleen het vinkje binnen Mediaportal is geplaatst. Druk ik omhoog daarop, gaat die ook omhoog, alleen slechts 1 maal. Ik kan dus kiezen dus 2 DVD's. Je kan 1x omhoog drukken en dan gaat die 1 DVD omhoog. Vervolgens kan je niet meer omhoog drukken (hoewel de bediening wel oplicht), maar alleen maar omlaag. Na die ene maal omlaag kan je weer omhoog. Is dit een bekend probleem? Moet ik een patch installeren of nog iets anders? OS is Vista, had gelezen dat de suspport native was (heb niets verder geinstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Kan Media Portal 2.0 of 1.0 ook dienen als DLNA? ik kan het niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
RFdeGroot schreef op maandag 13 april 2009 @ 01:13:
[...]

Ik had precies hetzelfde probleem.
Dit was echter redelijk eenvoudig op te lossen.

1. Haal directvobsub bij post-processing weg.
2. Selecteer in mp config bij videos het tabje subtitles, vink daar enable subs aan.
3. Check ff de config van haali media splitter, hierin moet autoload vs-filter aan staan en avi-support.

Na bovenstaande settings werken bij mij de subs weer als vanouds, zowel externe als subs in mkv's.
Bij mkv's met interne subs, maar met een srt ernaast krijgt de srt voorrang, precies zoals ik wil dus :)
Thanx, ga het even proberen. Maar maak je ook gebruik van de SAF filters of heb je eigen codecs geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Ik maak ook gebruik van de SAF filters (laatste versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
RFdeGroot schreef op maandag 13 april 2009 @ 09:40:
Ik maak ook gebruik van de SAF filters (laatste versie)
Thanx! probleem is opgelost. Lag inderdaad aan de optie in het configuration menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 13:55
Hallo

ik ben net overgeschakeld van vista naar windows 7. Mediaportal werkt hier ook zeer goed, alleen heb ik een vreemd probleempje. Onder vista werkte mijn MCE remote (microsoft) perfect. ik gebruikte gpedit.msc om media center uit te schakelen, en MPtray om mediaportal te kunnen starten met de groene knop. Echter sinds ik met windows 7 werk, werkt die MCE remote niet meer. De groene knop niet, maar de overige knoppen zoals Play, Stop enz ook niet meer. Enkel de pijltjes werken om te scrollen. Ik had een tijd geleden een schone installatie van windows 7 gedaan, daar had ik het probleem ook al, nu heb ik een upgrade gadaan van vista naar windows 7, al mijn programmas werkte zoals ervoor, inclusief mediaportal, alleen die remote doet het niet, terwijl die het wel deed voor de upgrade onder vista?
Het rare is dat als ik windows 7 media center terug actief zet, de remote wel prima werkt in MCE, maar niet in mediaportal... Ik heb in mediaportal config wel degelijk MCE romote aangevinkt. Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

glenner schreef op maandag 13 april 2009 @ 17:11:
Hallo

Echter sinds ik met windows 7 werk, werkt die MCE remote niet meer. ... Weet iemand raad?
Yep, bekend probleem waar meer mensen last van hebben. Ik had het zelfde probleem en heb hier de oplossing gevonden.

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Hoe makkelijk is het om van RC3 naar 1.0.1 te gaan + MPC Subtitle Renderer? Ik heb namelijk geen zin om moving pictures en MP TV-Series of al mijn configuration settings opnieuw te doen. Gaan aan al die dingen mee als in MP + de plugins update?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
LiquidT_NL schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:39:
Hoe makkelijk is het om van RC3 naar 1.0.1 te gaan + MPC Subtitle Renderer? Ik heb namelijk geen zin om moving pictures en MP TV-Series of al mijn configuration settings opnieuw te doen. Gaan aan al die dingen mee als in MP + de plugins update?
Geen idee hoe het vanaf RC3 gaat naar 1.0.1, maar vanaf 1.0 naar 1.0.1 gaat de update verder prima. Alle settings blijven intact behalve dat ik mijn subtitles weer even moest zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueArchon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:04
Hm, ik heb sinds ik geupgrade heb naar 1.0.1 (vanaf 1.0) een probleem met Mediaportal. De gui loopt af en toe compleet vast, en ik kan niets meer doen. Een liedje dat aan het spelen was speelt nog uit, maar daarna wordt het volgende niet meer gestart. Na 20 minuten schiet alles plots weer in gang (en begint de volgende track te spelen), maar 20 minuten later loopt de gui steevast weer vast. Video blijft overigens ook normaal doorspelen. Ik heb al eens de logs doorgenomen maar daar verschijnen geen errors in, er zijn alleen periodes van 20 minuten waarin niets gelogd wordt.

Ik gebruik de StreamedMP skin (laatste versie), met MovingPictures en TV-Series.

Iemand een idee? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat staat er in je logfiles van MediaPortal?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:03
LiquidT_NL schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:39:
Van de Media Portal website:

Installation notes:

Please be aware that the update function only works on MediaPortal 1.0.0 release installations. If you have a SVN build installed you will have to do a clean installation. If you want to keep your current settings then please take a look at the related wiki article.

Lijkt me duidelijk, helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Pegasus schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:20:
[...]

Van de Media Portal website:

Installation notes:

Please be aware that the update function only works on MediaPortal 1.0.0 release installations. If you have a SVN build installed you will have to do a clean installation. If you want to keep your current settings then please take a look at the related wiki article.

Lijkt me duidelijk, helaas....
Lijkt me ook, maar volgens mij is een RC versie geen SVN versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:59
Ik gebruik nu al tijden MediaPortal icm TV-series. Kan je hiermee eigenlijk instellen dat automatisch de nederlandse ondertiteling moet worden gepakt? Deze moet ik bij elke serie opnieuw instellen en ik vroeg me af of iemand daar een oplossing voor weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
keepitfrosty schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:17:
[...]

Lijkt me ook, maar volgens mij is een RC versie geen SVN versie.
Als je geluk hebt dan, want mijn 1.0 final installatie wou de installer niet herkennen, kon dus alsnog een schone install doen. Op zich ook beter, want wou toch de skin veranderen en met 1.0.1 moet de SVN van tvseries ook gebruikt worden.

Moet wel zeggen, het is een stuk stabieler dan 1.0! Ook de skin reageert een stuk sneller en hij start sneller op. Nog 1 issue met Moving Pictures + externe player maar daar wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Hmmm... dan wacht ik op 1.0.2 met ingebakken Subtitle engine, dan ga ik meteen over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heeft iemand een goed werkende oplossing voor Mediaportal en Remote Desktop?

Ik draai windows xp sp3, daarop mediaportal geinstalleerd. voor het configureren van mijn systeem gebruik ik meestal Remote Desktop, alleen doordat dit directx betreft zie ik geen beeld ... is het mogelijk om mediaportal te killen zodra een remote desktop connectie actief is?
Hmm daarover nadenkend, volgens mij is het mogelijk om een programma te laten starten zodra je een sessie start ... misschien kan ik met taskkill /IM mediaportal*

Ik las ergens dat windows vista als server dit probleem niet heeft, kan iemand dit bevestigen?

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik gebruik gewoon VNC voor het onderhoud. Dan gaat het wel goed. Ik kan dan keurig met Alt-F4 Mediaportal afsluiten en op die manier een stukje onderhoud doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
itsme schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:21:
Heeft iemand een goed werkende oplossing voor Mediaportal en Remote Desktop?

Ik draai windows xp sp3, daarop mediaportal geinstalleerd. voor het configureren van mijn systeem gebruik ik meestal Remote Desktop, alleen doordat dit directx betreft zie ik geen beeld ... is het mogelijk om mediaportal te killen zodra een remote desktop connectie actief is?
Hmm daarover nadenkend, volgens mij is het mogelijk om een programma te laten starten zodra je een sessie start ... misschien kan ik met taskkill /IM mediaportal*

Ik las ergens dat windows vista als server dit probleem niet heeft, kan iemand dit bevestigen?
Vaag ik kan gewoon met Vista remote desktoppen naar mijn HTPC en dan zie ik gewoon de interface van mediaportal. Moet gewoon kunnen. HTPC is ook Vista trouwens. Anders zou je misschien ook nog LogmeIn kunnen proberen. Werkt ook super en is volledig webbased en gratis.

[ Voor 6% gewijzigd door keepitfrosty op 14-04-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
LiquidT_NL schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:04:
Hmmm... dan wacht ik op 1.0.2 met ingebakken Subtitle engine, dan ga ik meteen over :D
Dan pas? :P Hehe mij maakt DXVA met subs niet zo heel veel uit. HTPC is snel genoeg om ook zonder DXVA het spull op full hd te decoden. Het is wel een mooie toevoeging voor de wat langzamere htpc's die erg veel hebben aan DXVA, maar 1.0.1 is volgens mij ook te patchen met die subtitle engine van mpc-hc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keepitfrosty schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:45:
[...]
Vaag ik kan gewoon met Vista remote desktoppen naar mijn HTPC en dan zie ik gewoon de interface van mediaportal. Moet gewoon kunnen. HTPC is ook Vista trouwens. Anders zou je misschien ook nog LogmeIn kunnen proberen. Werkt ook super en is volledig webbased en gratis.
Hier ook. Zowel desktop als HTPC draaien op Vista en remote desktop werkt prima.

Ik zit echter wel even met een ander vraagstuk.

Sinds de integratie van de RefreshRate Changer binnen 1.0.1 maak ik hier gebruik van, echter mijn TV ondersteund geen 24P. PAL & TV werkt prima op 50Hz, NTSC springt netjes naar 60Hz alleen zodra ik een MKV afspeel geeft de RR Changer dus aan (als popup enabled is) dat hij op 24Hz springt, echter in ATI CCC zet ie de refreshrate op 60Hz.

De vraag is dus wat de beste refreshrate is voor MKV files. Als 60Hz prima is, dan gaat het goed. Als 50Hz beter is dan zal ik dus met ATI Profiles moeten gaan werken.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom stel je de refreshrate changer dan niet in om naar 50 of 60 Hz te springen ipv 24 bij Cinema bestanden (=24 Hz)? Mijn TV ondersteund ook geen 24 Hz, dus stel ik hem bij Cinema in op 50 Hz.

2x 24 = ~50 Hz, dus als je de refreshrate changer insteld om ook bij Cinema op 50 Hz te springen zou je in principe het minste last van judder moeten krijgen.

Overigens is MKV een container met daarin audio/video en evt subtitles. De refreshrate is afhankelijk van de videostream in de container. Waarschijnlijk zijn jouw MKV-bestanden rips van blue-ray DVD's, die zijn meestal 24P.

Mijn instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/32zneoz.jpg

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beste RR is wat jij het aangenaamste beeld vindt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
iemand die weet hoe ik playlists kan maken?

voor verschillende stylen muziek en dan in mediaportal verschillende playlists kan kiezen?

misschien een idee op een poll te houden over plugins/gebruikte skins? ik gebruik nu xfactor en streamedmp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:12:
De beste RR is wat jij het aangenaamste beeld vindt..
Hoe bedoel je?

Het wijzigen van refreshrates bij LCD en plasma TV's is met name bedoeld om ervoor te zorgen dat de refreshrate zo gelijk mogelijk ingesteld wordt aan de framerate van de videobeelden. Dit voorkomt nl. judder. Daarom zit er nu ook een dynamic refresh rate changer in MP, die bij elk videobestand (PAL, NTSC, 24P, etc) kijkt welke refreshrate ingesteld moet gaan worden.

Het heeft in elk geval weining te maken met een refreshrate die "rustig" voor je ogen is of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
keepitfrosty schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:53:
[...]

Dan pas? :P Hehe mij maakt DXVA met subs niet zo heel veel uit. HTPC is snel genoeg om ook zonder DXVA het spull op full hd te decoden. Het is wel een mooie toevoeging voor de wat langzamere htpc's die erg veel hebben aan DXVA, maar 1.0.1 is volgens mij ook te patchen met die subtitle engine van mpc-hc.
True, mijn HTPC is ook krachtig genoeg voor fullHD, maar DXVA vind ik gewoon een betere implementatie om te gebruiken en de kwaliteit blijkt ook weer een tikje beter te zijn dan CoreAVC. Ik heb destijds deze pc ook samengesteld om DXVA te gebruiken, maar ook software decoding te kunnen door het gebrek aan goede DXVA implementatie. Met DXVA kan ik ook de meer processor-intensieve laten doen terwijl ik 1080p-content kijk (zoals films omzetten met MKV2VOB bijv. voor vrienden). Dus voor mij is momenteel ook geen haast voor updaten. En ik heb het liever ingebakken ipv gepatcht, don't know why maar dat is iets in mijn hoofd denk ik.
Question Mark schreef op woensdag 15 april 2009 @ 08:17:
[...]

Hoe bedoel je?

Het wijzigen van refreshrates bij LCD en plasma TV's is met name bedoeld om ervoor te zorgen dat de refreshrate zo gelijk mogelijk ingesteld wordt aan de framerate van de videobeelden. Dit voorkomt nl. judder. Daarom zit er nu ook een dynamic refresh rate changer in MP, die bij elk videobestand (PAL, NTSC, 24P, etc) kijkt welke refreshrate ingesteld moet gaan worden.

Het heeft in elk geval weining te maken met een refreshrate die "rustig" voor je ogen is of iets dergelijks.
Kwilde net zeggen, dat is niet relevant. Maar als een display geen 24p ondersteunt weet ik zelf ook niet of ik 50hz of 60hz moet gebruiken, heb bij mijn broer idd 50hz ingesteld. Doet MP dan eigenlijk ook de reguliere PAL 4% speed-up of 2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:3 pulldown?

[ Voor 29% gewijzigd door LiquidT_NL op 15-04-2009 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Vraagje, sinds de upgrade naar 1.0.1 heb ik af en toe problemen met live tv.
Af en toe na het wisselen van zender via osd of via guide gaat mijn beeld shokken, soms gaat dit zo weer over, soms helpt het om even pause te drukken, dan weer play en ik heb zelfs 1 keer gehad dat ik op stop moest drukken en opnieuw zender kiezen en dan is het weer goed.

Op momenten dat dit gebeurt zie ik het volgende in mijn tsreader.log:
14-04-2009 22:05:34.389 [384]Vid/Ref : 1.248, Late p-frame(07), Compensated = 0.880 ( 0.162 A/V buffers=01/180), Clk : 0.718000, State 2
14-04-2009 22:05:34.431 [16f0]Aud/Ref : 1.486, Late Compensated = 1.118 ( 0.369 A/V buffers=01/163), Clk : 0.749000, State 2
14-04-2009 22:05:34.438 [16f0]Aud/Ref : 1.534, Late Compensated = 1.166 ( 0.402 A/V buffers=01/186), Clk : 0.764000, State 2
14-04-2009 22:05:34.445 [16f0]Aud/Ref : 1.558, Late Compensated = 1.190 ( 0.426 A/V buffers=01/219), Clk : 0.764000, State 2
14-04-2009 22:05:34.469 [384]Vid/Ref : 1.328, Late p-frame(09), Compensated = 0.960 ( 0.164 A/V buffers=00/202), Clk : 0.796000, State 2
14-04-2009 22:05:34.507 [384]Vid/Ref : 1.368, Late p-frame(10), Compensated = 1.000 ( 0.173 A/V buffers=00/182), Clk : 0.827000, State 2
14-04-2009 22:05:34.532 [16f0]Aud/Ref : 1.606, Late Compensated = 1.238 ( 0.380 A/V buffers=02/209), Clk : 0.858000, State 2

Iemand enige idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

LiquidT_NL schreef op woensdag 15 april 2009 @ 08:30:
Doet MP dan eigenlijk ook de reguliere PAL 4% speed-up of 2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:3 pulldown?
Bij mijn weten doet MP helemaal niets geavanceerd, enkel de refreshrate wordt aangepast.

In mijn HTPC zit een Ati videokaart. Via het ATI Control Panel is pulldown detection wel te activeren. Als ik dit echter aanzet gaat bij mij na verloop van tijd Video en Audio uit sync lopen, dus dat staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Question Mark schreef op woensdag 15 april 2009 @ 08:59:
[...]
Bij mijn weten doet MP helemaal niets geavanceerd, enkel de refreshrate wordt aangepast.
Maar je kan dus niet "zomaar" een refresh rate aanpassen, je moet frames inslikken (judder) of image tearing hebben. Is er dan geen mogelijkheid om iets als 4% PAL speed-up te hebben? Of ben je dan beperkt tot Reclock?

Is er uberhaupt een mogelijkheid om 4% pal speedup te hebben met digitaal geluid?
Question Mark schreef op woensdag 15 april 2009 @ 08:59:
In mijn HTPC zit een Ati videokaart. Via het ATI Control Panel is pulldown detection wel te activeren. Als ik dit echter aanzet gaat bij mij na verloop van tijd Video en Audio uit sync lopen, dus dat staat uit.
pulldown detection is iets anders, dat is het terugdraaien van pulldown (24 beelden/sec -> 50hz bijvoorbeeld) op oa DVD.

[ Voor 6% gewijzigd door LiquidT_NL op 15-04-2009 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Volgens de uitleg op het MP forum is toch echt het enige wat gebeurd dat de refreshrate aangepast wordt:
Q: What is it?
A: Automatic Refreshrate changer is a little program which looks at the mediafile thats going to be played and matches the refreshrate of the htpc to it. This can eliminate any judder or jerky video playback you might have.

Q: Do I need it?
A: Well, that depends. Do you notice a judder or jerky image when you play a movie and are you bothered with it? If so, Yes. Keep in mind that there are a lot of people who dont notice this judder at all.

Q: What causes this judder in the video playback anyways?
A: A videofile contains roughly 24, 25 or 30 frames per second (FPS). Your htpc has a videocard wich produces a signal to your TV/monitor. This signal in theory can be anythizng from 24, 25, 30, 50, 60, 75 or even 100Hz. i.e. 60H means the signal is refreshed 60 times a second. If there is a mismatch in the FPS from your mediafile and the Hz signal to your TV/monitor, this is most likely to be visible as judder in the video.

Q: How does this "Automatic Refreshrate Changer" work then?
A: Its pretty simple in concept actually. Normally when you press play on a media file or DVD, MediaPortal starts playing.
With this alteration of Mediaportal two things are now added before the actual playing starts. First the opensource mediainfo.dll library is activated to determine what the FPS is of the media file. Once this is determined a command can be executed to change the refreshrate of the htpc. The command will follow your predefined set of rules. After this your TV or monitor will re-synch to the signal change, often resulting in a short blanking of the screen.
dit is overigens de uitleg van de tool voordat deze integrated in MP werd.
LiquidT_NL schreef op woensdag 15 april 2009 @ 09:21:
[...]

Maar je kan dus niet "zomaar" een refresh rate aanpassen, je moet frames inslikken (judder) of image tearing hebben.
Waarom zou dat niet kunnen? Judder/Jitter wordt alleen veroorzaakt als refreshrate en framerate niet overeenkomen. Je wilt dus juist de refreshrate aanpassen om dit te voorkomen/minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Question Mark schreef op woensdag 15 april 2009 @ 09:40:

[...]
Waarom zou dat niet kunnen? Judder/Jitter wordt alleen veroorzaakt als refreshrate en framerate niet overeenkomen. Je wilt dus juist de refreshrate aanpassen om dit te voorkomen/minimaliseren.
Ik heb het over het geval dat je een TV hebt die geen 24p ondersteund, maar wel 24p content op wilt afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

In dat geval houd je nog steeds judder/jitter door gebruik van de refreshrate changer. Het enige wat de refreshrate changer doet is het aanpassen van de refreshrate. Voor NTSC werkt dit behoorlijk goed: 2 x 29,97 Hz is immers bijna 60 Hz, dus dat gaat zeer behoorlijk. 24P wordt een iets ander verhaal. Dat "past" niet netjes op 50 of 60 Hz.

Wil je het "passend" maken op de refreshrate, dan zul je inderdaad met reclock aan de slag moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
LiquidT_NL schreef op woensdag 15 april 2009 @ 08:30:
[...]

True, mijn HTPC is ook krachtig genoeg voor fullHD, maar DXVA vind ik gewoon een betere implementatie om te gebruiken en de kwaliteit blijkt ook weer een tikje beter te zijn dan CoreAVC. Ik heb destijds deze pc ook samengesteld om DXVA te gebruiken, maar ook software decoding te kunnen door het gebrek aan goede DXVA implementatie. Met DXVA kan ik ook de meer processor-intensieve laten doen terwijl ik 1080p-content kijk (zoals films omzetten met MKV2VOB bijv. voor vrienden). Dus voor mij is momenteel ook geen haast voor updaten. En ik heb het liever ingebakken ipv gepatcht, don't know why maar dat is iets in mijn hoofd denk ik.
Coreavc is bijna altijd minder in kwaliteit. Als je pc snel genoeg is het ook zeker niet aan te raden deze als codec te gebruiken. Coreavc is juist handiger voor langzamere pc's. CoreAVC is zo snel omdat die wat meer speelt met de kwaliteit tegenover andere codecs (ffdshow bijv.). Maar begrijp je punt waarom ingebakken en dxva voor jou een plus is. Ik kijk alleen maar naar films en series op mijn HTPC dus voor mij niet heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Question Mark schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:08:
In dat geval houd je nog steeds judder/jitter door gebruik van de refreshrate changer. Het enige wat de refreshrate changer doet is het aanpassen van de refreshrate. Voor NTSC werkt dit behoorlijk goed: 2 x 29,97 Hz is immers bijna 60 Hz, dus dat gaat zeer behoorlijk. 24P wordt een iets ander verhaal. Dat "past" niet netjes op 50 of 60 Hz.

Wil je het "passend" maken op de refreshrate, dan zul je inderdaad met reclock aan de slag moeten.
Precies, en die ondersteunt amper digitaal geluid. En daarom is het jammer dat ie geen 4% pal speedup kent voor judderfree playback.
keepitfrosty schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:21:
[...]

Coreavc is bijna altijd minder in kwaliteit. Als je pc snel genoeg is het ook zeker niet aan te raden deze als codec te gebruiken. Coreavc is juist handiger voor langzamere pc's. CoreAVC is zo snel omdat die wat meer speelt met de kwaliteit tegenover andere codecs (ffdshow bijv.). Maar begrijp je punt waarom ingebakken en dxva voor jou een plus is. Ik kijk alleen maar naar films en series op mijn HTPC dus voor mij niet heel belangrijk.
CoreAVC is kick-ass qua performance tov kwaliteit, de kwaliteit is vrij goed, maar het kan een stuk beter. Probleem is gewoon dat een 5600+ geen 1080p kan decoden bij snelle beelden. Vind wel dat je het erg overdrijft tbh :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
LiquidT_NL schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:34:
CoreAVC is kick-ass qua performance tov kwaliteit, de kwaliteit is vrij goed, maar het kan een stuk beter. Probleem is gewoon dat een 5600+ geen 1080p kan decoden bij snelle beelden. Vind wel dat je het erg overdrijft tbh :S
Ik geef alleen aan dat de kwaliteit gewoon minder is van coreavc tegenover ffdshow, juist omdat de performance winst door die codec daar wordt gepakt. Wat minder beeld kwaliteit. Ik heb zelf ook CoreAVC geprobeerd en vind het kwaliteitsverlies ook enorm meevallen. Maar als je pc snel genoeg is kan je beter voor andere codec gaan als je minste kwaliteitsverlies wilt hebben. Excuses als het wat overdreven klinkt, was niet mijn bedoeling.

edit: Hmm schijnt ook al weer een tijd gefixt te zijn bij coreavc die shortcuts om snelheidswinst te behalen. Is al weer lang geleden dat ik het had gebruikt. Zal in beeldkwaliteit dus niet veel meer uit maken.

[ Voor 11% gewijzigd door keepitfrosty op 15-04-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
keepitfrosty schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:02:
[...]

Ik geef alleen aan dat de kwaliteit gewoon minder is van coreavc tegenover ffdshow, juist omdat de performance winst door die codec daar wordt gepakt. Wat minder beeld kwaliteit. Ik heb zelf ook CoreAVC geprobeerd en vind het kwaliteitsverlies ook enorm meevallen. Maar als je pc snel genoeg is kan je beter voor andere codec gaan als je minste kwaliteitsverlies wilt hebben. Excuses als het wat overdreven klinkt, was niet mijn bedoeling.
Meh, ben zelf een beetje jumpy, mijn reactie was een beetje onzinnig tbh. ffdshow vind ik sowieso niet een hele mooi filter en ECHT overdreven zwaar... Maar goed, ben blij als ik DXVA kan gebruiken, wordt het weer een tikkie cooler en maak ik capaciteit vrij voor andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueArchon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:04
Question Mark schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:47:
Wat staat er in je logfiles van MediaPortal?
Bitter weinig eigenlijk. Hier zijn de logs: http://users.ugent.be/~sgdesmet/MediaPortalLogs_11_04_09.zip
Tussen ongeveer 14:38 en 14:58 liep MP vast. Dit zijn wel nog logs van de laatste SVN versie die voorafging aan 1.0.1, maar het probleem is hetzelfde bij 1.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Woodsy schreef op maandag 13 april 2009 @ 09:03:
Maar 2 korte vragen;
- Ik heb binnen Mediaportal mijn ondertiteling op Nederlands gezet, toch moet ik iedere keer handmatig de ondertiteling aanzetten (ik kijk enkel DVD's). Moet ik iets instellen in ffdshow (de codec die ik gebruik)?
- Ik heb een orginele MCE remote, waarvoor alleen het vinkje binnen Mediaportal is geplaatst. Druk ik omhoog daarop, gaat die ook omhoog, alleen slechts 1 maal. Ik kan dus niet verder navigeren dan tussen 2 DVD's. Je kan 1x omhoog drukken en dan gaat die 1 DVD omhoog. Vervolgens kan je niet meer omhoog drukken (hoewel de bediening wel oplicht), maar alleen maar omlaag. Na die ene maal omlaag kan je weer omhoog. Is dit een bekend probleem? Moet ik een patch installeren of nog iets anders? OS is Vista Business x86, had gelezen dat de suspport native was (heb niets verder geinstalleerd).
Iemand die mij met bovenstaande punten kan helpen? Krijg ze maar niet opgelost en mijn vriendin begint een beetje het vertrouwen te verliezen omdat het nu gewoon niet goed werkt als ik er niet ben. Dadelijk een verplichte overstap naar Film1 + UPC on demand :'(.

Edit MediaPortal versie is 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op woensdag 15 april 2009 @ 08:17:
[...]

Hoe bedoel je?

Awel, ge bekijkt ne 24P RIP. Op uw TV op 50HZ of 60HZ ga ik lichte schokjes zien, dat stoort mij. Op mijn TV @24HZ heb ik mooi vloeiende beelden.

Met RR plugin kan jij bij 24P films de RR van je Tv aanpassen; jij moet dus uitmaken bij welke RR je film het vloeiendste afspeelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Woodsy schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:13:
[...]

Iemand die mij met bovenstaande punten kan helpen? Krijg ze maar niet opgelost en mijn vriendin begint een beetje het vertrouwen te verliezen omdat het nu gewoon niet goed werkt als ik er niet ben. Dadelijk een verplichte overstap naar Film1 + UPC on demand :'(.

Voor die ondertiteling zou ik upgraden naar 1.0.1 dan kan je het aanzetten en blijft het standaard aanstaan. Hoef je het niet elke keer zelf te doen. Had soortgelijk probleem bij 1.0 maar nu inmiddels niet meer bij 1.0.1. Dat met die MCE remote weet ik zo niet, maar ik heb dat ding de deur uitgedaan en een dinovo mini gekocht. Werkt voor mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
[...]

Verwijder voor de grap eens je "eHome device" oid uit device management, trek je remote er daarna uit en dan opnieuw erin. Waren er trouwens geen updates voor ehome?

Over je subs: ligt eraan, ik gebruik VobSubFilter om subs weer te geven, dan moet ik het in VSFilter zelf aanzetten en VSFilter op always load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

[...]
Iemand die mij met bovenstaande punten kan helpen?
Ik gebruik een Philips Pronto als remote en heb hetzelfde gedrag na een standard install van windows. Ik heb dit overigens wel in elke menu, niet alleen bij DVD's.

De oplossing voor mij is om "debounce" te disablen via de registry. Debounce is een optie om te detecteren of een toets één of meerdere malen ingedrukt is. (als je 2x op dezelfde knop drukt, denkt windows dat je 1x bedoeld hebt).

In post8 van dit topic staan de Regkeys genoemd. Wel even rebooten na de aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
LiquidT_NL schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:29:
[...]

Verwijder voor de grap eens je "eHome device" oid uit device management, trek je remote er daarna uit en dan opnieuw erin. Waren er trouwens geen updates voor ehome?

Over je subs: ligt eraan, ik gebruik VobSubFilter om subs weer te geven, dan moet ik het in VSFilter zelf aanzetten en VSFilter op always load.
Geprobeerd maar helaas niet gelukt. Updates zou ik moeten opzoeken, via Microsoft update krijg ik ze niet.
Question Mark schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:39:
[...]

Ik gebruik een Philips Pronto als remote en heb hetzelfde gedrag na een standard install van windows. Ik heb dit overigens wel in elke menu, niet alleen bij DVD's.

De oplossing voor mij in om "debounce" te disablen via de registry. Debounce is een optie om te detecteren of een toets één of meerdere malen ingedrukt is. (als je 2x op dezelfde knop drukt, denkt windows dat je 1x bedoeld hebt).

In post8 van dit topic staan de Regkeys genoemd. Wel even rebooten na de aanpassing.
Ga ik vanavond gelijk proberen _/-\o_ ! Het is bij mij ook altijd, alleen DVD's was een voorbeeld.
keepitfrosty schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:43:
[...]

Voor die ondertiteling zou ik upgraden naar 1.0.1
Ga het vanavond testen !

[ Voor 7% gewijzigd door Woodsy op 16-04-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:09

Sherlock

No Shit

Kan je via Mediaportal ook het volume van je sp/dif aansluiting aansturen? Zoals ik het nu heb ingesteld kan dit niet en dat vind ik wel erg jammer. Ik begrijp dat het enigzins ten koste kan gaan van de kwailiteit van het signaal, maar dat heb ik er graag voor over om niet een aparte afstandsbediening voor de receiver te hoeven pakken :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Iemand die ook het vage probleem heeft dat plots (ik weet niet wat of welke gebeurtenis dit triggered) zijn wave-kanaal in volume control helemaal uit staat? Bij sommige filmpjes mis ik dan geluid, en dan blijkt het daaraan te liggen. Zwaar irritant en ik weet niet waar het door komt, ik gebruik nooit de volume knoppen van mijn HTPC. Is er niet gewoon een tweak oid dat het niet mogelijk maakt dit soort dingen aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Woodsy schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:23:
[...]
Ga ik vanavond gelijk proberen _/-\o_ ! Het is bij mij ook altijd, alleen DVD's was een voorbeeld.
Let verder even op dat vaak onder de regkey "Hdir\Remotes" meerdere GUID's staan. Gewoon overal bij elke GUID debounce disablen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
LiquidT_NL schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:39:
Iemand die ook het vage probleem heeft dat plots (ik weet niet wat of welke gebeurtenis dit triggered) zijn wave-kanaal in volume control helemaal uit staat? Bij sommige filmpjes mis ik dan geluid, en dan blijkt het daaraan te liggen. Zwaar irritant en ik weet niet waar het door komt, ik gebruik nooit de volume knoppen van mijn HTPC. Is er niet gewoon een tweak oid dat het niet mogelijk maakt dit soort dingen aan te passen?
Niet perongeluk de mute knop van je remote?
Dit had ik zelf namelijk omdat die knop nogal op een irritante plek zit en gevoelig bleek... |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
wie in dit topic heeft zelf plugins / skins gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
RFdeGroot schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:11:
[...]

Niet perongeluk de mute knop van je remote?
Dit had ik zelf namelijk omdat die knop nogal op een irritante plek zit en gevoelig bleek... |:( |:( |:(
Ik gebruik een harmony: de mute knop is gekoppeld aan de mute knop van mijn receiver :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Weet je zeker dat je dit in andere applicatie niet hebt dan?
Lijkt me eerder windows probje/ driver iets dan een probleem met mediaportal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
RFdeGroot schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:12:
Weet je zeker dat je dit in andere applicatie niet hebt dan?
Lijkt me eerder windows probje/ driver iets dan een probleem met mediaportal?
Er wordt enkel MP op gedraaid en verder heb ik 0,0 problemen ermee... ah well, moet ik gewoon eens in de zoveel tijd even de boel unmuten...

[ Voor 16% gewijzigd door LiquidT_NL op 16-04-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GVD.. ik kan zelfs niet MP installeren, die mekkert over dotNET SP2 dat ik moet installeren; maar waar vind ik dat voor vista ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:31
Mediaportal GeneralRequirements
Gewoon te downloaden bij MS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die wou niet lukken, maar heb gevonden dat je de windows update service moet aanzetten om te kunnen installeren. Standaard zet ik updates uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draait weer vierkant GVD tis altijd 't zelfde... hangt nu bij initialize textures...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 11:06
Als je vista compleet geupdate hebt (tot je niet meer kunt :P)
Kun je 9/10 keer MP zonder mopperen installeren...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja 't is opgelost na weer veel prutsen, iets met de folders die niet op de juiste plaats stonden, vreemd kan er geen verklaring aan geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Question Mark schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:50:
[...]
Let verder even op dat vaak onder de regkey "Hdir\Remotes" meerdere GUID's staan. Gewoon overal bij elke GUID debounce disablen dus. :)
Helaas heeft het niet geholpen. Ik kan nog steeds maar eenmaal op een knop drukken :/. Ook de tip voor de ondertiteling was helaas niet succesvol. Waarschijnlijk nog een laatste maal een herinstallatie (eventueel op een MCE versie van Windows) en anders geef ik op :X. Heb al updates gedaan, opnieuw geinstalleerd, drivers verwijderd, regtweaks gebruikt alle opties in Mediaportal langsgelopen, al overstap gemaakt van XPP naar VistaB etc.

Had niet verwacht dat het allemaal zo lang zou duren en zo tegen zou zitten. Ik gebruik het alleen om DVD informatie op te halen en DVD's te bekijken 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelus88
  • Laatst online: 30-06-2022
Ik heb een vraagje, ik zit net te kloten met MP dus. En ik zie op screenshots op sites dat mensen cover hebben van movies. Als ik films kies, of de folder ervan, zie ik altijd een default pictogram van mappen. Geen thumbs or whatsoever. Moet ik een apart script downloaden? of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
angelus88 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 14:35:
Ik heb een vraagje, ik zit net te kloten met MP dus. En ik zie op screenshots op sites dat mensen cover hebben van movies. Als ik films kies, of de folder ervan, zie ik altijd een default pictogram van mappen. Geen thumbs or whatsoever. Moet ik een apart script downloaden? of heb ik iets gemist?
Ik denk dat je de MovingPictures plugin bedoeld. Deze kan je hier downloaden.

Als je daarnaast ook nog een goeie skin zoekt (is natuurlijk persoonlijk) dan zou je eens kunnen kijken naar de StreamedMP skin waar de laatste MovingPictures & TV-Series plugin bij in zit.

** EDIT **

OK, nu moet het me toch van mijn hart. Op de 1 of andere manier zie ik bij het kijken naar TV, films, series, etc. altijd een soort van lichte ruis (sneeuw) op de achtergrond. Mijn vriendin ziet het ook, dus het licht waarschijnlijk niet aan overgevoelige ogen ofzo. Wat zou dit kunnen zijn (Heb dus de ballen verstand van jitter, judder, etc.) en kan ik hier wat aan doen (en zo ja; hoe dan?) want ik begin me er steeds meer aan te storen.
Als ik TV kijk en Shift + 1 indruk dan geeft ie in het begin jitter aan (soms rond de 16, soms geeft ie in het begin gelijk 1700+ aan) maar na een halve minuut (als EVR de juiste aantal fps aangeeft) staat hij netjes op 0 dropped, 0 jitter... (dus jitter is het niet???)

[ Voor 29% gewijzigd door -Leon- op 18-04-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelus88
Ik heb de MovingPictures plugin net dus geinstaleerd. Maar de folders blijven blanco. Ik gebruik de Xface skin, en op de site zie je dus dat "http://www.team-mediaportal.com/components/com_remository_files/file_image_1186/img_1186_07.jpg" dit mogelijk is. Maar zelfs met de Movingpictures plugin krijg ik dit niet.

Volgens mij heb ik iets over de hoofd gezien. Deze thumbnails, werken ze alleen bij films per se? dus per file en niet per map? En worden de thumbs auto-generated dmv imdb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
angelus88 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:08:
Ik heb de MovingPictures plugin net dus geinstaleerd. Maar de folders blijven blanco. Ik gebruik de Xface skin, en op de site zie je dus dat "http://www.team-mediaportal.com/components/com_remository_files/file_image_1186/img_1186_07.jpg" dit mogelijk is. Maar zelfs met de Movingpictures plugin krijg ik dit niet.

Volgens mij heb ik iets over de hoofd gezien. Deze thumbnails, werken ze alleen bij films per se? dus per file en niet per map? En worden de thumbs auto-generated dmv imdb?
Het plaatje dat je linked is 'Filmstrip view'. Die instelling zou je kunnen proberen (maar ook met list view zou je banners moeten krijgen) of probeer anders
eens rechtermuisknop (of i button op een evt. remote) op een film. Volgens mij moet je dan een optie hebben die 'Cycle banner' heet.

Als je alle films in een aparte map hebt staan, heb je dan wel een vinkje gezet in MediaPortal configuratie (volgens mij onder videos) en dan de box aangevinkt "All movies have their own directory"?
Daar zou het ook nog wel eens aan kunnen liggen.

Als je ze dan nog niet krijgt, kan je het eens testen door een willekeurig plaatje te hernoemen naar 'folder.jpg' en deze in een map van een film te knallen en dan te kijken of die dat plaatje wel weergeeft.

Zo niet, dan kan je altijd nog van skin switchen :P
Ik gebruikte ook altijd XFace skin, maar sinds de ontwikkeling van StreamedMP vind ik die echt aanzienlijk fijner/mooier en makkelijker. Daarnaast zit alles al in de installatie ingebakken en dat scheelt ook flink wat werk ;)

[ Voor 32% gewijzigd door -Leon- op 18-04-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
-Leon- schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:14:
[...]
Ik gebruikte ook altijd XFace skin, maar sinds de ontwikkeling van StreamedMP vind ik die echt aanzienlijk fijner/mooier en makkelijker. Daarnaast zit alles al in de installatie ingebakken en dat scheelt ook flink wat werk ;)
1.0.1 over 1.0.0 heen updaten en dan deze skin proberen: zou dat lukken denk je? Op wat gestutter van de TV-server bij Ned 1,2,3 na heb ik namelijk een redelijk goed werkende setup nu, met Multishortcut plugin, IR-server en Powerscheduler. En in 1.0.1 zit als ik het goed heb een nieuwe instelling om wat aan dat gestutter te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Heeft de powerdvd codec om dvd's af te spelen veel meerwaarde boven de standaard meegeleverde codec in 1.0.1? (dus puur op dvd-vlak, aan hd doe ik nog eventjes niet mee :) )
En hoe zit dat met die 'navigator' die je moet kiezen? Wat is dat/doet dat juist?

[ Voor 14% gewijzigd door roeleboel op 18-04-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
roeleboel schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:16:
Heeft de powerdvd codec om dvd's af te spelen veel meerwaarde boven de standaard meegeleverde codec in 1.0.1? (dus puur op dvd-vlak, aan hd doe ik nog eventjes niet mee :) )
En hoe zit dat met die 'navigator' die je moet kiezen? Wat is dat/doet dat juist?
Als ik het goed begrepen heb regelt de navigator je menu's van de DVD. Ik had nog wel eens dat de standaard navigator zich verslikte in een menu. Nu gebruik ik die van PowerDVD en werkt het probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.0.1 geïnstalleerd... het menu loopt inderdaad wel wat vlotter; ook de bug het crashen van het menu na het zien van een film lijkt opgelost.. Op naar 1.0.2 met de DXVA + SUBS oplossing !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelus88
Ik heb nu dus ook de Streamed MP skin gedownload en getest. Het is inderdaad iets gebruiksvriendelijk. Maar ik krijg nou nog steeds geen banners. Die banners, krijg je die alleen van films? want ik heb namelijk ook japanse anime, en hoe ik het nu zo zie, is het niet mogenlijk om handmatig banners in te stellen? en alles moet via imdb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roeleboel schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:16:
PowerDVD heeft niet meer veel meerwaarde aangezien de MPEG-2 Video Codec er een afgeleide van is.
Die navigator zorgt er volgens mij voor dat je door de menu's dan 'wandelen'.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:25:
1.0.1 geïnstalleerd... het menu loopt inderdaad wel wat vlotter; ook de bug het crashen van het menu na het zien van een film lijkt opgelost.. Op naar 1.0.2 met de DXVA + SUBS oplossing !
Dat zal dan wel 1.0.3 worden want 1.0.2 is er binnen een paar weken omdat er toch nog een paar redelijke bugs in 1.0.1 zitten.
angelus88 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:30:
Ik heb nu dus ook de Streamed MP skin gedownload en getest. Het is inderdaad iets gebruiksvriendelijk. Maar ik krijg nou nog steeds geen banners. Die banners, krijg je die alleen van films? want ik heb namelijk ook japanse anime, en hoe ik het nu zo zie, is het niet mogenlijk om handmatig banners in te stellen? en alles moet via imdb?
Banners krijg je van alles wat hij herkent op bijv. imdb. Heb je al geprobeerd een plaatje in de dir te zetten van de film zoals ik in de vorige post beschreef?

[ Voor 23% gewijzigd door -Leon- op 18-04-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Ik gebruik nu ook sinds korte tijd MP, voorheen VMC. Ik loop tegen een paar dingetjes aan:

1) Klopt het dat er bij DVD navigatie geen OSD is? Ik kan dus niet zien naar welk hoofdstuk ik ben gebladerd.
2) Ik gebruik Ziggo DigiTV. Een aantal kanalen loopt niet goed. Voorbeeld is Cartoon Network, hier heb ik helemaal geen geluid en beeld bevriest continu.

Iemand suggesties?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelus88
Ik heb de thumbs gedoe dus eindelijk aan de praat gekregen. Plaatje op de dir zetten herkende hij ook niet. Wat ik heb gedaan is dus de "blanco" films die geen thumbs hadden, handmatig een andere film naar ge-assigned. En dan bij config zelf de gegevens daarvan veranderd + thumb erbij. Jammer dat MP zelf de folders niet in 1 keer kan pakken, je moet ze echt 1 voor 1 doen. maar thanx for all the help mates;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
ik heb nu alles werkend en lekker draaien (streamed mp en xfactor skin) alleen nog 2 dingen:

tvgemists doet het niet bij nieuwe install :( van 1.0.1 terwijl hij het hiervoor met mijn codec wel deed!
onlinevideo en al die andere fratsen doen het wel.

en ik heb een samsung 656 100hz maar geen 24p
nu lees ik veel over jitter en judger dus ik shift 1 indrukken.
daar zie ik vervolgens:

Afbeeldingslocatie: http://vangeel-dewit.nl/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vangeel-dewit.nl/1.jpg

wat ik niet snap is dat als de video start jitter heel hoog is (terwijl er bijna niets in het beeld hoeft te gebeurden. en gedurende heel de film is het 1 of 0.
ik gebruik de coreavc maar ook met ffdshow (welke zwaarder is en bij mij geen qualiteitsverbetering teweeg brengt) is dit het geval.
het beeld oogt wel supervloeiend dat wel. refreshratechanger aan of uit merk ik eigenlijk niets van omdat ultramon ingesteld staat op 60hz. die heb ik ook nog op 50 gezet maar geen verbetering.
wat is nu precies jitter want ik zie niets. (maar kan het gewoon niet hebben dat het wellicht beter kan werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
angelus88 schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:19:
Ik heb de thumbs gedoe dus eindelijk aan de praat gekregen. Plaatje op de dir zetten herkende hij ook niet. Wat ik heb gedaan is dus de "blanco" films die geen thumbs hadden, handmatig een andere film naar ge-assigned. En dan bij config zelf de gegevens daarvan veranderd + thumb erbij. Jammer dat MP zelf de folders niet in 1 keer kan pakken, je moet ze echt 1 voor 1 doen. maar thanx for all the help mates;)
Ik heb niks anders gedaan als MediaPortal erop, StreamedMP skin erop, plugins ingesteld en al mijn films (en series) hebben netjes een cover op de hoes en een background (MovingPictures).
remcoXP schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:57:

wat ik niet snap is dat als de video start jitter heel hoog is (terwijl er bijna niets in het beeld hoeft te gebeurden. en gedurende heel de film is het 1 of 0.
ik gebruik de coreavc maar ook met ffdshow (welke zwaarder is en bij mij geen qualiteitsverbetering teweeg brengt) is dit het geval.
het beeld oogt wel supervloeiend dat wel. refreshratechanger aan of uit merk ik eigenlijk niets van omdat ultramon ingesteld staat op 60hz. die heb ik ook nog op 50 gezet maar geen verbetering.
wat is nu precies jitter want ik zie niets. (maar kan het gewoon niet hebben dat het wellicht beter kan werken :P
Het bovenste beeld staat op pauze en de onderste niet?
Ik heb in het begin ook meer jitter en dat verdwijnt na een seconde of 20-30. Houd het aantal fps maar eens in de gaten, in het begin wijkt die flink af, maar hoe dichter die bij de juiste waarde komt, hoe minder jitter je hebt ;)

[ Voor 41% gewijzigd door -Leon- op 19-04-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
klopt maar ik blijf altijd wel op de 1 a 2 hangen.
weet niet of het mogelijk is altijd 0 te hebben. en ik zou ook graag weten waarom hij pas na de 20-30 sec een lage waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Zijn er meer mensen die problemen hebben met bepaalde videobestanden sinds mediaportal 1.0.1?

Ik heb nl een weekje geleden mediaportal geupdate naar 1.0.1 (wel nieuwe mp install, update ging niet goed) en ook meteen saf geupdate naar 3.47.
Sindsdien heb ik bij vrij veel bestanden problemen als ik de mpc codec gebruik voor h264.
Krijg dan altijd foutmelding, unable to play file video codec avc audio codec dts, gekke is dat als ik bijv divx codec gebruik voor h264 doen de meeste bestanden het wel (met uitzondering van een aantal ps3 mpg files).
Gekke is alleen dat deze bestanden allemaal probleemloos afspeelden voor de mp en saf update.

Heb zelf het idee dat het met splitters te maken heeft, aangezien mkv's met dts audio het zowieso niet deden, toen saf opnieuw geinstalleerd en daarna werkte ook mkv met ac3 niet meer.. tenminste als ik de mpc codec gebruik, iemand suggesties?

[ Voor 10% gewijzigd door RFdeGroot op 20-04-2009 09:16 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.