Beste mensen,
Na al 2 jaar bezig geweest met hardware en software te kiezen voor de best mogelijk htpc oplossing in een server client omgeving wil ik graag advies van jullie (die er misschien nog langer mee bezig zijn).
Eisen die ik heb voor htpc omgeving thuis zijn de volgende:
- geruisloos
- laag energiegebruik
- stabiel OS + software dat makkelijk te configureren is en uitbreidbaar is
- waarbij je gebruik kan maken van dvb-t tuners (incl. CAM) + dvb-s tuners (incl. CAM)
- DVR is mooi maar geen absolute noodzaak
- waarbij je tv kan streamen naar verschillende kamers
- makkelijk in gebruik liefst zo simpel mogelijk afstandsbediening (zoals Apple Remote)
- veel plugins (bv. gewekt worden door ontbijtnieuws)
- support voor WWITV (internettv)/Uitzendingemist/Online Radio en Youtube
- andere online content
Kortom je zou dan op elk beeldscherm en menu hebben van het volgende:
- TV (bestaande uit Digitenne/Satelliet en Internet TV)
- Radio (zie tv)
- Muziek (eigen muziek van Itunes bv. staat op NAS)
- Movies (alle gangbare codecs)
- Foto's (van NAS)
Ik heb inmiddels al 2 OS getest:
-> Windows XP in samenwerking met Mediaportal. Deze voldeed meeste aan bovenstaande echter volgende problemen treden op:
1) Steeds is er een andere probleem. TV Server hangt soms en codec willen soms niet goed werken. Ook werkt de Wake up mogelijk niet goed en is de GUI niet zo mooi als andere mediapakketten. Kortom ik vind het nog een erg buggy en trage mediacenter oplossing
2) MCE => Niet uitgebreid genoeg+geen tvserver/client oplossing
-> MACOSX. Hierbij getest:
- Plex zeer goede XBMC frontend alleen vormgeving kan mooier. Jammergenoeg geen live tv support.
- Sinds gisteren Boxee. Zeer goede pakket, makkelijk in te stellen en meeste gaat automatisch en zeer goede content. In samenwerking met Eyetv en Remote Buddy is dit voor woonkamer zeker de winnaar want je kan de Apple Remote dan voor alles gebruiken.
Probleem waar ik mee zit is dat ik in de slaapkamer geen live tv kan ontvangen.
Kortom wat raden jullie mij aan:
-> TV gedeelte splitsen in dit project en een combo digitennen/sat ontvanger kopen en 2 mac mini's plaatsen?
-> Doorgaan met een buggy Mediaportal omgeving?
Groeten en ik hoor graag jullie ervaring?
Doel is op zoek te gaan naar de beste oplossing...
Na al 2 jaar bezig geweest met hardware en software te kiezen voor de best mogelijk htpc oplossing in een server client omgeving wil ik graag advies van jullie (die er misschien nog langer mee bezig zijn).
Eisen die ik heb voor htpc omgeving thuis zijn de volgende:
- geruisloos
- laag energiegebruik
- stabiel OS + software dat makkelijk te configureren is en uitbreidbaar is
- waarbij je gebruik kan maken van dvb-t tuners (incl. CAM) + dvb-s tuners (incl. CAM)
- DVR is mooi maar geen absolute noodzaak
- waarbij je tv kan streamen naar verschillende kamers
- makkelijk in gebruik liefst zo simpel mogelijk afstandsbediening (zoals Apple Remote)
- veel plugins (bv. gewekt worden door ontbijtnieuws)
- support voor WWITV (internettv)/Uitzendingemist/Online Radio en Youtube
- andere online content
Kortom je zou dan op elk beeldscherm en menu hebben van het volgende:
- TV (bestaande uit Digitenne/Satelliet en Internet TV)
- Radio (zie tv)
- Muziek (eigen muziek van Itunes bv. staat op NAS)
- Movies (alle gangbare codecs)
- Foto's (van NAS)
Ik heb inmiddels al 2 OS getest:
-> Windows XP in samenwerking met Mediaportal. Deze voldeed meeste aan bovenstaande echter volgende problemen treden op:
1) Steeds is er een andere probleem. TV Server hangt soms en codec willen soms niet goed werken. Ook werkt de Wake up mogelijk niet goed en is de GUI niet zo mooi als andere mediapakketten. Kortom ik vind het nog een erg buggy en trage mediacenter oplossing
2) MCE => Niet uitgebreid genoeg+geen tvserver/client oplossing
-> MACOSX. Hierbij getest:
- Plex zeer goede XBMC frontend alleen vormgeving kan mooier. Jammergenoeg geen live tv support.
- Sinds gisteren Boxee. Zeer goede pakket, makkelijk in te stellen en meeste gaat automatisch en zeer goede content. In samenwerking met Eyetv en Remote Buddy is dit voor woonkamer zeker de winnaar want je kan de Apple Remote dan voor alles gebruiken.
Probleem waar ik mee zit is dat ik in de slaapkamer geen live tv kan ontvangen.
Kortom wat raden jullie mij aan:
-> TV gedeelte splitsen in dit project en een combo digitennen/sat ontvanger kopen en 2 mac mini's plaatsen?
-> Doorgaan met een buggy Mediaportal omgeving?
Groeten en ik hoor graag jullie ervaring?
Doel is op zoek te gaan naar de beste oplossing...