Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Na al 2 jaar bezig geweest met hardware en software te kiezen voor de best mogelijk htpc oplossing in een server client omgeving wil ik graag advies van jullie (die er misschien nog langer mee bezig zijn).

Eisen die ik heb voor htpc omgeving thuis zijn de volgende:

- geruisloos
- laag energiegebruik
- stabiel OS + software dat makkelijk te configureren is en uitbreidbaar is
- waarbij je gebruik kan maken van dvb-t tuners (incl. CAM) + dvb-s tuners (incl. CAM)
- DVR is mooi maar geen absolute noodzaak
- waarbij je tv kan streamen naar verschillende kamers
- makkelijk in gebruik liefst zo simpel mogelijk afstandsbediening (zoals Apple Remote)
- veel plugins (bv. gewekt worden door ontbijtnieuws)
- support voor WWITV (internettv)/Uitzendingemist/Online Radio en Youtube
- andere online content

Kortom je zou dan op elk beeldscherm en menu hebben van het volgende:
- TV (bestaande uit Digitenne/Satelliet en Internet TV)
- Radio (zie tv)
- Muziek (eigen muziek van Itunes bv. staat op NAS)
- Movies (alle gangbare codecs)
- Foto's (van NAS)

Ik heb inmiddels al 2 OS getest:

-> Windows XP in samenwerking met Mediaportal. Deze voldeed meeste aan bovenstaande echter volgende problemen treden op:
1) Steeds is er een andere probleem. TV Server hangt soms en codec willen soms niet goed werken. Ook werkt de Wake up mogelijk niet goed en is de GUI niet zo mooi als andere mediapakketten. Kortom ik vind het nog een erg buggy en trage mediacenter oplossing
2) MCE => Niet uitgebreid genoeg+geen tvserver/client oplossing

-> MACOSX. Hierbij getest:
- Plex zeer goede XBMC frontend alleen vormgeving kan mooier. Jammergenoeg geen live tv support.
- Sinds gisteren Boxee. Zeer goede pakket, makkelijk in te stellen en meeste gaat automatisch en zeer goede content. In samenwerking met Eyetv en Remote Buddy is dit voor woonkamer zeker de winnaar want je kan de Apple Remote dan voor alles gebruiken.

Probleem waar ik mee zit is dat ik in de slaapkamer geen live tv kan ontvangen.

Kortom wat raden jullie mij aan:

-> TV gedeelte splitsen in dit project en een combo digitennen/sat ontvanger kopen en 2 mac mini's plaatsen?
-> Doorgaan met een buggy Mediaportal omgeving?

Groeten en ik hoor graag jullie ervaring?

Doel is op zoek te gaan naar de beste oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:07:
- hoe ik mijn muziekindeling ook kies; ik krijg bij alle mogelijke weergaves (behalve per genre) eerst mapjes per letter van het alfabet te zien. is dit te veranderen? het liefst wil ik direct alle albums door kunnen scrollen.
Lees deze post van ThaClown even door en kijk vooral goed naar de VIEWS instellingen (punt 9 & 10 in die post).
Neem die instellingen maar eens letterlijk over en speel vervolgens wat met je instellingen, dan moet het goedkomen (heb zelf muziek nog niet goed ingesteld na schone install van afgelopen weekend, dus kan je de instellingen niet geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:03:
[...]

Ik wil hem hebben zodat ik kan updaten naar een nieuwere (lees: stabiele) final release (en dus geen test SVN's), en natuurlijk omdat ik er vanuit ga dat de BasicHome-screen bug er dan uit :)

Daarnaast zijn de meeste plugins inmiddels 1.0.1 ready en moet je wat trucjes uithalen om ze werkend te krijgen met 1.0 Final (reference.xml aanpassen bijv.) of verlies je functionaliteit van je plugin.
+1 en terwijl al mijn plugins en drivers ook es updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al meer dan een jaar erg content met de functionaliteiten van Mediaportal.

Echter, ik ben nu op een vreemd probleem gestuit waar ik niet uit kom: In mediaportal configuratie -> plugins heb ik alleen nog de process plugins staan. De Window plugins zijn verdwenen!

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

p.s. ik heb de laatste svn geinstalleerd (22-03) maar ik weet niet of het probleem daaarvoor ook al was...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2009 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixsos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 15:24

Nixsos

Mac user

Ik heb een zeer vreemd probleem met het kijken van TV in MediaPortal v1.0

Wanneer ik de publieke omroepen bekijk werkt alles perfect.
Bij het kijken van de non Free-To-Air zenders krijg ik een paar seconden beeld en geluid, maar daarnaa 'freezed' het beeld en geluid (na een seconde of 10). MediaPortal blijft gewoon functioneren en ik krijg ook geen melding van de Watch Dog.

Ik maak gebruik van de FloppyDTV met een Conax CAM 4.0 module i.c.m. Digitenne. Ook rescannen van de zenders wilt niet helpen. De CAM module staat gewoon aangevinkt en bij de settings zie ik verder niets verdachts.

Het vreemde is dat ik eerder geen last had van dit probleem. Alle kanalen werkten naar behoren.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

@ Nixsos
Ik heb het ook een aantal keren gehad. Het enige wat werkte is de computer volledig uit zetten en dan weer aan en daarna werkte het weer een tijdje goed.

Sinds ik de Disaster build heb heb ik het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 01:41:
Ik ben al meer dan een jaar erg content met de functionaliteiten van Mediaportal.

Echter, ik ben nu op een vreemd probleem gestuit waar ik niet uit kom: In mediaportal configuratie -> plugins heb ik alleen nog de process plugins staan. De Window plugins zijn verdwenen!

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

p.s. ik heb de laatste svn geinstalleerd (22-03) maar ik weet niet of het probleem daaarvoor ook al was...
Draai die SVN eens terug, kijken of het dan is gefixt.
remcoXP schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 07:59:
heeft er iemand hier eaon skin die werkt op versie 1.0.0.0 zonder melding?
De melding dat de skin outdated is? Dat is in deze thread al vele malen aan bod gekomen, even zoeken ;) Trefwoord: reference.xml
Nixsos schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 02:12:

Bij het kijken van de non Free-To-Air zenders krijg ik een paar seconden beeld en geluid, maar daarnaa 'freezed' het beeld en geluid (na een seconde of 10). MediaPortal blijft gewoon functioneren en ik krijg ook geen melding van de Watch Dog.

Ik maak gebruik van de FloppyDTV met een Conax CAM 4.0 module i.c.m. Digitenne. Ook rescannen van de zenders wilt niet helpen. De CAM module staat gewoon aangevinkt en bij de settings zie ik verder niets verdachts.

Het vreemde is dat ik eerder geen last had van dit probleem. Alle kanalen werkten naar behoren.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Wat geven de logfiles aan? Zie je configuratie, daar staat ergens vast wel een verwijzing.

Waarom gebruikt niemand de logs?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nixsos schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 02:12:

Volgens mij heb ik ook een keer zoiets gehad en lag dat aan mijn codecinstellingen.

Video Codec: MPEG2 Video Decoder
Audio Codec: AC3 filter

die gebruik ik nu voor TV, en werkt prima.

** EDIT **

MediaPortal 1.0.1 Roadmap @ 97%. De BasicHome Crash is opgelost _/-\o_
TV-Server Roadmap @ 97%

[ Voor 16% gewijzigd door -Leon- op 26-03-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
-Leon- schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:51:
[...]
Volgens mij heb ik ook een keer zoiets gehad en lag dat aan mijn codecinstellingen.

Video Codec: MPEG2 Video Decoder
Bedoel je dan de hardwarematige decoder? Ik heb ook vaak vastlopers bij Ned 1,2,3 (bij Eén en Canvas ook overigens) en heb zowel de Powerdvd (7), ffdshow als de MPV decoder geprobeerd zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:00:
[...]

Bedoel je dan de hardwarematige decoder? Ik heb ook vaak vastlopers bij Ned 1,2,3 (bij Eén en Canvas ook overigens) en heb zowel de Powerdvd (7), ffdshow als de MPV decoder geprobeerd zonder resultaat.
Nee, ik bedoelde je codecinstellingen binnen MediaPortal.
Stel in MP configuratie eens de MPEG2 video decoder in voor TV en kijk dan eens of het beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje: beschikt mediaportal over de mogelijkheid om automatisch subtitles te downloaden en tonen? ik zoek me nu altijd het schompus naar goeie subs die ik dan door ffdshow laat afspelen.. weet niet of dat erg handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:58:
Ik merk dat wanneer ik een DVD afspeel vanaf mijn NAS harddisk dat MediaPortal een "Thumbs.db" file in de directory zet. Deze vervuiling wil ik eigenlijk niet. Weet iemand of dit uitgezet kan worden?
Reply Dadona: Ga naar Windows Verkenner > Tools > Folder options > View > 'Do not cache thumbnails'' aanzetten :)

Bovenstaande opmerking van Dadona betreft de oplossing voor Windows XP. Ik werk echter met Windows Vista. Ik ben me echter nu wel bewust geworden dat het geen MediaPortal probleem is maar een Vista probleem dat geintroduceerd is in Service Pack 1. Het probleem doet zich alleen voor bij een Network share met write access for all users. In dat geval maakt Vista een hidden file "Thumbs.db" aan in iedere directory.
Dit gebeurt dus bij iedereen met Vista SP1. Erg vervelend en ik heb er nog geen oplossing voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:00:
vraagje: beschikt mediaportal over de mogelijkheid om automatisch subtitles te downloaden en tonen? ik zoek me nu altijd het schompus naar goeie subs die ik dan door ffdshow laat afspelen.. weet niet of dat erg handig is.
nlondertitels.com en in config instellen dat hij in de map met subs moet kijken?
werkt dat niet?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcoXP schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 08:45:
[...]

nlondertitels.com en in config instellen dat hij in de map met subs moet kijken?
werkt dat niet?
je bedoelt zelf downloaden en vervolgens heuristisch laten zoeken in de map?

kan, maar dat kan ik ook in ffdshow instellen. ben juist benieuwd of er een functionaliteit is die zelf de subs download vna het web en gebruikt, net als dat met beschrijvingen en art van films gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:59:
[...]

Draai die SVN eens terug, kijken of het dan is gefixt.

[...]

De melding dat de skin outdated is? Dat is in deze thread al vele malen aan bod gekomen, even zoeken ;) Trefwoord: reference.xml
[...]

Wat geven de logfiles aan? Zie je configuratie, daar staat ergens vast wel een verwijzing.

Waarom gebruikt niemand de logs?
Hmm... heb uiteindelijk maar even opnieuw het hele zooitje geinstalleerd/geconfigureerd... Heb trouwens de Codec installate van SAF (http://forum.team-mediapo...rs-mediaportal-saf-44614/) een keer geprobeerd samen met de disaster build. Werkt super...! Ik heb nog niet gecontroleerd maar volgens mij werkt DXVA nu ook met ondertiteling...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 23:50:
[...]
Hmm... heb uiteindelijk maar even opnieuw het hele zooitje geinstalleerd/geconfigureerd... Heb trouwens de Codec installate van SAF (http://forum.team-mediapo...rs-mediaportal-saf-44614/) een keer geprobeerd samen met de disaster build. Werkt super...! Ik heb nog niet gecontroleerd maar volgens mij werkt DXVA nu ook met ondertiteling...
What SAF do:
-With SAF you can play almost all standart video files in MediaPortal.
-HD video will be using DXVA (h.264 and VC-1) only if your hardware are DXVA compatible and if your video files are made correctly.
-HD video + subtitles will not use DXVA (should be possible in MP 1.0.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 23:50:
[...]

Ik las in het betreffende topic wel een probleem met TV-gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
-Leon- schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 10:59:
[...]

What SAF do:
-With SAF you can play almost all standart video files in MediaPortal.
-HD video will be using DXVA (h.264 and VC-1) only if your hardware are DXVA compatible and if your video files are made correctly.
-HD video + subtitles will not use DXVA (should be possible in MP 1.0.2)
Tja, geen idee waarom die dude dat daar heeft staan. Vanaf bepaalde SVN builds is het gewoon mogelijk. Ook als je gewoon zelf de MPC Video Decoder registered ipv dat vage pack van hem te gebruiken.

Daarbij verkondigd ie ook nog eens dat XP veel beter zou zijn voor HTPC toepassingen dan Vista, terwijl (ook in dit topic te lezen de afgelopen tijd) er echt duidelijk voordelen kunnen zitten aan het gebruik van EVR met Aero bijvoorbeeld. Over levels lees ik al helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_nv40_man schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:31:
[...]

Tja, geen idee waarom die dude dat daar heeft staan. Vanaf bepaalde SVN builds is het gewoon mogelijk. Ook als je gewoon zelf de MPC Video Decoder registered ipv dat vage pack van hem te gebruiken.

Daarbij verkondigd ie ook nog eens dat XP veel beter zou zijn voor HTPC toepassingen dan Vista, terwijl (ook in dit topic te lezen de afgelopen tijd) er echt duidelijk voordelen kunnen zitten aan het gebruik van EVR met Aero bijvoorbeeld. Over levels lees ik al helemaal niks.
Precies...! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:07:
[...]

Ik las in het betreffende topic wel een probleem met TV-gemist?
Zoiets zag ik ook staan... Heb ik nog niet uitgeprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Word nu toch wel erg nieuwsgierig naar het DXVA verhaal. Afgelopen weekend een nieuwe install gedaan (1.0 Final) aangezien ik bluescreens kreeg :( en eigenlijk wil ik (voor een stabiele setup) niet met SVN's gaan werken, maar in 1.0.1 is DXVA volgens mij ook nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:03:
[...]

Word nu toch wel erg nieuwsgierig naar het DXVA verhaal. Afgelopen weekend een nieuwe install gedaan (1.0 Final) aangezien ik bluescreens kreeg :( en eigenlijk wil ik (voor een stabiele setup) niet met SVN's gaan werken, maar in 1.0.1 is DXVA volgens mij ook nog niet mogelijk.
Check anders hier even... Deze heb ik geinstalleerd, heb tot nu toe nog geen "gekke" problemen gehad. Ik heb alleen nog niet kunnen testen of het DXVA + Subs nu ook echt werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 08:45
Ik draai op dit moment ook mediaportal, ik loop alleen tegen een klein probleem aan misschien dat iemand dat eerder heeft gehad, ik heb een iso file van een DVD film, ik doe hierop een imdb check deze vind de film download het hoesje ed. Alleen wordt deze niet weergegeven? Mkv bestanden hebben hier geen last van, folders waar vob bestanden in staan ook niet, alleen .iso bestanden.

Dan komt gelijk mijn 2e vraag, ik heb avchd .iso bestanden, als ik deze open worden ze gemount en daemon tools, nu kan ik dan wel m2ts bestand openen maar kan dit automatisch?

Ik gebruik versie 1.0 zonder svn en xface als skin, ik weet niet of dit van belang is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
iceme schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:13:
Ik draai op dit moment ook mediaportal, ik loop alleen tegen een klein probleem aan misschien dat iemand dat eerder heeft gehad, ik heb een iso file van een DVD film, ik doe hierop een imdb check deze vind de film download het hoesje ed. Alleen wordt deze niet weergegeven? Mkv bestanden hebben hier geen last van, folders waar vob bestanden in staan ook niet, alleen .iso bestanden.

Dan komt gelijk mijn 2e vraag, ik heb avchd .iso bestanden, als ik deze open worden ze gemount en daemon tools, nu kan ik dan wel m2ts bestand openen maar kan dit automatisch?

Ik gebruik versie 1.0 zonder svn en xface als skin, ik weet niet of dit van belang is?
probeer eens met standaard skin ? ben je alweer een stuk verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
[...]

Vista met Aero en EVR is leuk voor de wat snellere bakken denk ik.

Ik heb mijn processor gekozen op zuinigheid (AMD x2 4850e) XP is dan de beste optie, er is zelfs nog plek om mkv`s softwarematig te decoden.Als de nieuwe Mp uitkomt ga ik een hele nieuwe install doen, en ga ik toch wat dingen van hem overnemen. Hij heeft wel alles op een rijtje staan. b.v. welke ati drivers je niet moet gebruiken en welke dvd narator, en v-sync problemen.

Ik stel voor dat er 2 aparte draadjes komen voor puur alleen de setup van Mediaportal hier op tweakers. 1 voor xp en 1 voor vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
carpetburn schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:16:
[...]
Ik stel voor dat er 2 aparte draadjes komen voor puur alleen de setup van Mediaportal hier op tweakers. 1 voor xp en 1 voor vista.
Geen slecht idee, is gelijk makkelijk voor alle 'nieuwe MP gebruikers' die dan hun setup kunnen testen op basis van onze codec-, driver-, en MediaPortal instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
ok mensen wie voelt zich geroepen ?
Wie heeft de perfecte setup voor xp ? en wie voor vista ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 12:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom zou je het willen?

Ik denk dat de meest perfecte inrichting, afgezien van het OS ook sterk afhankelijk is van de gebruikte hardware. Willen jullie dan ook per videokaartmerk en type een apart draadje?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Vista met Aero en EVR .... staat nergens bescheven hoe je dit aanzet. (of je leest even de laatste pak-hem-beet afgelopen 80 pagina`s door.
Of ,een goede config voor een licht systeem...(amd x2 3600) en toch HD draaien zonder hardwareversnelling.
Het is alleen voor degenen die zich aangesproken voelen. Ik zou best wel mijn config op papier willen zetten omdat ik denk toch de boel rond te hebben na 7 maanden...toch wil ik even wachten op versie 1.01 van MP alvorens deze te posten.
Ik ben wel van mening dat er niet 1 ultieme setup is, ligt idd aan de hardware...maar houden we het op 2 ;xp en vista..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee waarom het handmatig registreren van mpc hc filter 64bit (regsvr32 mpcvideodec.ax in de syswow64 folder) niet goed gaat?

Alhoewel, het registreren schijnt wel gelukt te zijn, ik zie hem alleen niet terug im mp config. Ook in Graphstudio is deze niet aanwezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morlune
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 23:16
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:32:
[...]

je bedoelt zelf downloaden en vervolgens heuristisch laten zoeken in de map?

kan, maar dat kan ik ook in ffdshow instellen. ben juist benieuwd of er een functionaliteit is die zelf de subs download vna het web en gebruikt, net als dat met beschrijvingen en art van films gaat.
hij kan dit, maar moet je wel een plugin zoals MPTV gebruiken, die checkt forom.net. Er zijn ook externe programmas die opensubtitles.org gebruiken (vroksub bv) waarvan je een .bat kan maken, dat valt ook vast ergens in een plugin automatisch uit te voeren. Heb verder nog niet naar andere plugins gekeken die externe subtitle databases gebruiken...

Ik gebruik MediaPortal sinds een paar dagen, en ben super tevreden. TV en films met mooie coverart en info uit imdb met de MPTV plugin en de mooie streamedMP skin. Echt een aanrader die combinatie. streamedMP heeft echter wel MediaCoder 1.0.1 uit de release candidates nodig, maar bij mij werkt die stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Ik draai thuis MediaPortal met de MovingPictures plugin. Wij gebruiken MP voor slechts 1 ding en dat is films. Geen TV, geen radio etc. De reden hiervoor is dat mijn vriendin graag films kijkt ala UPC on demand, met de extra film info bijvoorbeeld.

Nu hebben we onlangs een nieuw meubel gekocht en alles past, behalve de HTPC. Die Silverstone kasten zijn imo te diep voor een normaal meubel, maar dat is een andere discussie. Nu heb ik echter wel een Xbox360, en vroeg me af of deze als media extender kan dienen (zodat de HTPC ergens anders komt te staan). Via Google vind ik zelf niet heel veel (vooral mediaportal forums waarin mensen ||Xbox360|| ofzo in hun signature hebben staan).

Mijn vraag, kan dit? En gebruik ik dan nog wel de codecs van de PC? Gebruik oa DTS (met externe receiver) en fddshow voor upscaling van DVD's. OS is Vista business (voor zover relevant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
streamed is echt de mooiste skin vind ik. en heel makkelijk te installeren! :)

ik heb echter nog een vraagje: ik draai nu vista ultimate x86 op een quadcore met 4gb.
maar het starten van media portal is niet echt supersnel.

nu is de vraag waar draait mediaportal beter op en waarin is dat te merken?

plus mijn overige dingen die ik doe: downloaden via torrents en nieuwsgroepen en uitpakken.
verders niet echt veel.

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
remcoXP schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:04:

ik heb echter nog een vraagje: ik draai nu vista ultimate x86 op een quadcore met 4gb.

plus mijn overige dingen die ik doe: downloaden via torrents en nieuwsgroepen en uitpakken.
verders niet echt veel.

iemand?
Een seconde of 10~15 is wel normaal. Langer is wel vreemd. Kan ook vervuiling van jouw systeem zijn. Mogelijk zijn grotere databases ook wat vertragend (voor Moving Pictures ed). Tijdens het downloaden en uitpakken kan het natuurlijk een tikkie trager zijn.

Wat je kan doen hiertegen in is in de general options (bij hele lijst van opties die je aan en af kan vinken) even aanvinken "minimize Mediaportal to Tray on Exit" (of iets dergelijks, tik het nu uit mijn hoofd). Dan minimaliseert hij enkel.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ola, ik ben fervent gebruiker van TVgemist :) Echter sinds een paar dagen heb ik een vreemd probleem, als ik bijvoorbeeld GTST wil opstarten krijg ik de melding AUX:1500 (en vervolgens AUX:1100, AUX en nog een paar keer aux melding) niet gevonden. Iemand een idee hoe ik dat op kan lossen?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Laatst online: 20-09 11:01
Kijk even hier:
http://forum.team-mediapo...plugin-18930/index42.html (onderaan)
Er is een nieuwe plugin, die beter werkt.

Mocht je de StreamedMP skin nodig hebben, die heb ik al gemaakt:
http://forum.team-mediapo...-plugin-52447/index3.html

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien vertellen waarom mijn video_ts structuur niet (meer) werkt in MP? Iso afspelen gaat prima, maar video_ts map wordt i.p.v. afgespeeld ineens geopend in MP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf geen tv kaart in mijn pc en bekijk ook geen tv via mijn pc.

maar sinds kort heb ik itelevision en kan ik tv kijken op mijn pc.
Is het mogelijk om dit ook via mediaportal te doen?
dus het koppelen van itelevision met mediaportal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
DJvL schreef op woensdag 01 april 2009 @ 05:50:
Kijk even hier:
http://forum.team-mediapo...plugin-18930/index42.html (onderaan)
Er is een nieuwe plugin, die beter werkt.

Mocht je de StreamedMP skin nodig hebben, die heb ik al gemaakt:
http://forum.team-mediapo...-plugin-52447/index3.html
Ga het meteen proberen! Welke versie is dit? De vorige die ik had was 2.3.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:03
remcoXP schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:04:

verders niet echt veel.

iemand?
is inderdaad een mooie skin heb hem ook even gedownload. krijg nu alleen een stomme melding dat mijn skin out a date is is die melding weg te halen want ik heb toch echt de meest recenste versie gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
ik heb nu een ander probleem :P
als ik hd content afspeel dan is het te grijs.

ik heb een screen gepost van mijn codec settings onderaan mijn post.
het vreemde is dat in windows media player dezelfde codes worden gebruik:
ac3filter, matroska en coreavc (groen icoon met cuda support)
en hier de grijswaarde goed is: zwart is ook echt zwart.

ik heb nu in coreavc brightnes op -
hoe kan dit? staan dan is het zwart uit de voortiteling van bv: earth.mkv even zwart als de balken en is het mooi. in media portal. maar dan nog waarom opeens?

Afbeeldingslocatie: http://vangeel-dewit.nl/prob.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
[...]

wat is nu precies evr ? ik kan de voordelen niet zo snel zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Er is vandaag een nieuwe Public SVN gereleased. Waarschijnlijk zit de oplossing voor de Basic Home Crash in deze SVN verwerkt. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Question Mark schreef op donderdag 02 april 2009 @ 12:07:
[...]
Er is vandaag een nieuwe Public SVN gereleased. Waarschijnlijk zit de oplossing voor de Basic Home Crash in deze SVN verwerkt. :)
En de subtitle engine? Is er al iets over bekend wanneer ze dat officieel gaan ondersteunen? Of wordt dat 3rd party SVN builds gebruiken telkens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb op het forum gelezen dat dat pas in 1.0.2 meegenomen wordt.

Overigens hoef je geen complete 3rd-party SVN builds te gebruiken. In het draadje op het forum van MP wat over de subtitle engine gaat, wordt elke keer als een nieuwe SVN uitgebracht wordt een zip bestand met wat aangepaste bestanden geplaatst. Deze extracten naar je MP installatie map is voldoende.

Het is dus niet noodzakelijk om de "disaster" build te gebruiken. Hou gewoon dit draadje even in de gaten. Ik verwacht dat er zeer binnenkort wel de aangepaste binaries voor de nieuwste SVN te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RenaldoNiels schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:03:
[...]
is inderdaad een mooie skin heb hem ook even gedownload. krijg nu alleen een stomme melding dat mijn skin out a date is is die melding weg te halen want ik heb toch echt de meest recenste versie gedownload
Heb je dan niet de vetgedrukte rode opmerking bovenin de topic van die release bekeken?
WARNING With this version of StreamedMP there has been some changes to support Recorded TV in MP 1.0.1 SVN and TVSeries 2.2 SVN, as a consequence if you are using MediaPortal 1.0.0.0 (Stable) then you need to use the old TVServers XMLs and TVSeries that support it
Oftewel: De laatste releases van de meeste skins zijn al voorbereid op MediaPortal 1.0.1
in de reference.xml file zal je dus 1.0.0.3 (uit mijn hoofd) terugvinden. Maak daar 1.0.0.0 van en je melding is weg. Daarnaast moet je (als je de TV-Series uit die release gebruikt) dus de laatste SVN gebruiken omdat de TV-Series plugin daar op gebouwd is.

Alternatief: Install StreamedMP zonder TV-Series plugin, en download de laatste stable release van de TV-Series plugin (alleen zit daar weer een bug in waardoor die soms crashed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
remcoXP schreef op woensdag 01 april 2009 @ 23:56:
ik heb nu een ander probleem :P
als ik hd content afspeel dan is het te grijs.

ik heb een screen gepost van mijn codec settings onderaan mijn post.
het vreemde is dat in windows media player dezelfde codes worden gebruik:
ac3filter, matroska en coreavc (groen icoon met cuda support)
en hier de grijswaarde goed is: zwart is ook echt zwart.

ik heb nu in coreavc brightnes op -
hoe kan dit? staan dan is het zwart uit de voortiteling van bv: earth.mkv even zwart als de balken en is het mooi. in media portal. maar dan nog waarom opeens?

[afbeelding]
Gebruik je een nvidia kaart?

Heb je in het nvidia control panel al geprobeerd de video instellingen op full-range te zetten?
"Adjust video color settings", "With the NVIDIA settings", "Advanced", "Dynamic Range:" zet op "Full (0-255)".

Dit was bij mij de oplossing, hoefde daarna in geeneen codec meer settings te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
Woodsy schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:01:
Ik draai thuis MediaPortal met de MovingPictures plugin. Wij gebruiken MP voor slechts 1 ding en dat is films. Geen TV, geen radio etc. De reden hiervoor is dat mijn vriendin graag films kijkt ala UPC on demand, met de extra film info bijvoorbeeld.

Nu hebben we onlangs een nieuw meubel gekocht en alles past, behalve de HTPC. Die Silverstone kasten zijn imo te diep voor een normaal meubel, maar dat is een andere discussie. Nu heb ik echter wel een Xbox360, en vroeg me af of deze als media extender kan dienen (zodat de HTPC ergens anders komt te staan). Via Google vind ik zelf niet heel veel (vooral mediaportal forums waarin mensen ||Xbox360|| ofzo in hun signature hebben staan).

Mijn vraag, kan dit? En gebruik ik dan nog wel de codecs van de PC? Gebruik oa DTS (met externe receiver) en fddshow voor upscaling van DVD's. OS is Vista business (voor zover relevant).
Xbox 360 kan je als extender (niet voor media portal wel voor media center) gebruiken maar werkt wel erg brak als je een htpc gewend bent. Je gebruikt namelijk niet de codecs van je pc. Alleen de codecs die de 360 ondersteunt. Dus geen .mkv geen externe subs etc. Je bent dan beter af door een popcorn hour ofzo te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Als ik een film stopzet, die vanuit MovingPictures is opgestart, crasht altijd MediaPortal. Dit gebeurt soms ook met films die vanuit MyVideos worden opgestart, maar dus niet altijd zoals met MovingPictures het geval is. Films spelen verder normaal af. Heel soms crasht MP ook willekeurig bij een andere actie. Mijn XP logboek geeft aan dat er in al die gevallen een fout is opgetreden in .NET Framework 2.0

Opnieuw installeren van .NET 2.0 verhelpt het probleem niet.
Evenmin het herinstalleren van .NET 3.5 SP1 (die ik dus naast 2.0 heb staan).
Cache deleten en databases opnieuw opbouwen helpt ook niet.

Specs:
- XP Pro SP3
- MP 1.0.0.0 Final
- StreamedMP 0.7.4
- MovingPictures 0.7.2
- hardware -> zie in signature onder HTPC

P.S. Ik merk overigens wel dat in XBMC het scrollen door dezelfde databases iets sneller gaat dan in MP. Gebruikt XBMC een andere manier om files te indexeren?

[ Voor 14% gewijzigd door sl1200 op 02-04-2009 19:37 . Reden: edit: versienrs. aangepast ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 08:55
Versie 1.0.0.3 bestaat niet? De meest recente versie is 0.7.409 volgens hun site

Had je dit probleem ook met eerdere versies van StreamedMP?
P.S. Ik merk overigens wel dat in XBMC het scrollen door dezelfde databases iets sneller gaat dan in MP. Gebruikt XBMC een andere manier om files te indexeren?
Ik geloof dat die "live" eroverheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Question Mark schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:06:
Het is dus niet noodzakelijk om de "disaster" build te gebruiken. Hou gewoon dit draadje even in de gaten. Ik verwacht dat er zeer binnenkort wel de aangepaste binaries voor de nieuwste SVN te vinden zijn.
Sterker nog, ze staan eral. :)

Volgens mij moet je aangelogd zijn op het MP forum om te kunnen downloaden, dus een rechtstreekse link lukt niet. De benodigde binaries staan in elk geval op de eerste pagina van de thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Sypher schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:28:
[...]

Versie 1.0.0.3 bestaat niet? De meest recente versie is 0.7.409 volgens hun site

Had je dit probleem ook met eerdere versies van StreamedMP?

[...]

Ik geloof dat die "live" eroverheen gaan.
Je hebt gelijk, ik bedoelde de meest recente versie 0.7.4. In de reference.xml staat 1.0.0.3. maar dat slaat op MP zelf ;)
En ja, ik heb mijn probleem ook met 0.6.2 gehad voor de update naar 0.7.4

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
RFdeGroot schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:45:
[...]

Gebruik je een nvidia kaart?

Heb je in het nvidia control panel al geprobeerd de video instellingen op full-range te zetten?
"Adjust video color settings", "With the NVIDIA settings", "Advanced", "Dynamic Range:" zet op "Full (0-255)".

Dit was bij mij de oplossing, hoefde daarna in geeneen codec meer settings te wijzigen.
thanks!! damn zo'n grapje kost je gewoon een uur en dan is het nog niets :)

wat denken jullie van een nieuwe uitgebreide startpost?
een startpost waar alle antwoorden op voorkomende problemen worden geplaatst. zodat er 1 handleiding/vraagbaak ontstaat het topic daardoor schoner en overzichtelijk blijft :)
en uiteraard wij als gebruikers elkaar kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

remcoXP schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:52:
wat denken jullie van een nieuwe uitgebreide startpost?
Strak plan.
(hoe ver ben je al?) :P

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
hehe LOL. wil zeker helpen alleen kan en mag ik een startpost maken?

en hoe filteren we belangrijke info er eenvoudig uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Wil ook wel helpen, heb al een kleine anderhalf jaar ervaring en weet veel probleempjes op te lossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we niet zo'n wiki maken die iedereen kan editten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 19:56:
Kunnen we niet zo'n wiki maken die iedereen kan editten ?
Klinkt leuk, maar zo'n wiki bestaat al

En het doet niet af aan het feit dat er toch weer een nieuw deel van dit topic zal komen.

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 19:47
Ik ben op dit moment ook aan het kijken wat ik ga doen. Ik heb nu XP draaien zonder mediacenter. Laatst heb ik Media Portal geinstalleerd omdat de hoeveelheid films en series behoorlijk toenemen. Die plugins geinstalleerd en na configuratie enzo zag het er echt super uit! Enige vervelelende: volgens mij moet je elke keer een nieuwe film/serie toevoegen aan je database.

Nou heb ik op mijn virtuele pc vista geinstalleerd met mediacenter. Dat werkt prima - hij gaat automatisch kijken of er bestanden bij gekomen zijn en dan gaat hij daar dan ook coverart voor regelen (met de juiste plugins). Geen gedoe meer dus wanneer ik een extra film/serie heb. Nadeel van dat ding is echter dat ik 1) mijn huidige XP configuratie kwijt ben en 2) ik niet zeker weet of Vista wel draait op dat ding (P3@2400mhz, 4gig intern, Radeon X1600 PRO).

Ik ben dus wel benieuwd wat jullie zouden doen. Als Mediaportal ook zelf automatisch dingen kan gaat doen in termen van films/series toevoegen ben ik natuurlijk vrij snel verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 00:28
Dat kan ook gewoon. Dan moet je bij instellingen zorgen dat mediaportal de map met films/series in de gaten houdt.Serie's gaat hier dan ook perfect. Films gaat hier trouwens wel vaak fout. Dan worden films gewoon niet herkend,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 19:47
Waar moet je dat aangeven dan? Ik had voor de films volgens mij moving pictures geinstalleerd volgens mij en voor die series de plugin die daarnaast had gelegen. Het identificeren van de series en films gaat perfect, maar als ik een film/serie toevoeg moet ik die wel handmatig toevoegen aan de databases :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Operations schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:54:
Ik heb sinds kort met de nieuwe versie dat hij binnen DVD's als ik naar beneden druk hij er ineens 2 naar beneden gaat of weer terug springt naar boven. Er irritant had ik met MP 023 niet.

Dat DVXA uitschakelen heb ik al aan staan.
Iemand hier een oplossing voor? Dit is toch wel bijzonder irritant en weerhoud mij ervan om mijn andere mediaportal pc ook te upgraden van 023. Daar zit dit probleem namelijk niet in.

Wil dit toch wel erg graag opgelost hebben. Dus als iemand mij kan helpen graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
n3ck schreef op zondag 05 april 2009 @ 00:52:
Waar moet je dat aangeven dan? Ik had voor de films volgens mij moving pictures geinstalleerd volgens mij en voor die series de plugin die daarnaast had gelegen. Het identificeren van de series en films gaat perfect, maar als ik een film/serie toevoeg moet ik die wel handmatig toevoegen aan de databases :/
In Moving Pictures en MP Tv-Series, mits je de benaming goed doet (films gewoon de titel en evt jaartal, series is een strenge benaming voor, check de OP in deze thread of kijk bij je parsing expressions). 19 vd 20 films gaat het goed bij, bij series nooit problemen gehad. En gaat automatisch (misschien wel even geduld hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Operations schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:27:
[...]
Iemand hier een oplossing voor? Dit is toch wel bijzonder irritant en weerhoud mij ervan om mijn andere mediaportal pc ook te upgraden van 023. Daar zit dit probleem namelijk niet in.
Welke DVD Navigator gebruik je?

Aangeraden wordt om dezelfde Navigator als Codec te gebruiken. Dus gebruik je bv. PowerDVD als DVD Codec, gebruik dan ook de DVD Navigator van Power DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
Question Mark schreef op maandag 06 april 2009 @ 08:14:
[...]

Aangeraden wordt om dezelfde Navigator als Codec te gebruiken. Dus gebruik je bv. PowerDVD als DVD Codec, gebruik dan ook de DVD Navigator van Power DVD.
Tja, maar dat kan dus niet in mediaportal 1.0, tenzij je ergens powerdvd 7 vandaan weet te halen geloof ik.
In 1.0.1 word als het goed is ook weer de navigator van powerdvd 8 en 9 ondersteund. Hier zit ik dan ook met smart op te wachten, want dat bij sommige dvd's de menu's niet werken is toch wel behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Klopt, ik gebruik de meest recente SVN en daar zit support voor PowerDVD 8 & 9 in. Voorheen gebruikte ik inderdaad altijd PowerDVD 7.

Maar goed, er kan in ieder geval geprobeerd worden om de standard navigator icm de "build-in" MPV codec te testen. Werkt dit wel, dan is in ieder geval duidelijk dat het aan de combinatie Codec/Navigator ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Question Mark schreef op maandag 06 april 2009 @ 08:14:
[...]

Ik had voorheen altijd de power DVD codec maar de standaard navigatie (op de 023 installatie), nu heb ik ook geprobeerd om de powerDVD navigatie te selecteren. En dan met of zonder dat DVXA maakt geen verschil. Ik heb nu wel overigens powerDVD 8. Welke codec zou ik dan het beste kunnen nemen met de standaard DVD Navigator wellicht gaat het dan beter.

@ Question Mark: Ik zal de MPV codec even proberen, en ik gebruik ook de nieuwste SVN.

EDIT:

Ik heb alleen maar de powerDVD codec, MPEG2 van microsoft en MPC. Welke bedoel je dan Question Mark?

[ Voor 12% gewijzigd door Operations op 06-04-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb van het weekend geupdate naar 1.0.0.0. Hiervoor ik had ik de 0.23 (???), in ieder geval een jaar geleden geinstalleerd. Echter nu zitten er extra menu's in watchmenu, my video's etc etc. Ik wil daar een groot aantal van uitschakelen, want ik gebruik alleen movies, pictures, music, radio. Verder gebruikt ik niets. Ik heb de Monochrome skin, maar waar kan ik precies die extra opties (watchmenu bijvb) uitzetten? Als ik hem bij MP-setup disabled, gebeurt er niets. Iemand suggesties?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Operations schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:27:
[...]

Wil dit toch wel erg graag opgelost hebben. Dus als iemand mij kan helpen graag...
Probleem had ik ook, maar dan met een antec fusion kast en aparte IR ontvanger voor media center afstandbediening. Doordat de antec ook een IR ontvanger had pakte hij de commando's 2x. 1 van de 2 uitgeschakeld en alles werkte weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Mystikal schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:29:
Ik heb van het weekend geupdate naar 1.0.0.0. Hiervoor ik had ik de 0.23 (???), in ieder geval een jaar geleden geinstalleerd. Echter nu zitten er extra menu's in watchmenu, my video's etc etc. Ik wil daar een groot aantal van uitschakelen, want ik gebruik alleen movies, pictures, music, radio. Verder gebruikt ik niets. Ik heb de Monochrome skin, maar waar kan ik precies die extra opties (watchmenu bijvb) uitzetten? Als ik hem bij MP-setup disabled, gebeurt er niets. Iemand suggesties?
Ik gebruik zelf de streamed MP skin daar zit een menu editor bij en kan je erg makkelijk opties uitzetten die je niet gebruikt. Weet niet of dat ook bij de monochrome skin zit maar anders moet je volgens mij zelf in de xml dingen weghalen om de opties uit te krijgen. basichome.xml dacht ik zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
keepitfrosty schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:00:
[...]

Probleem had ik ook, maar dan met een antec fusion kast en aparte IR ontvanger voor media center afstandbediening. Doordat de antec ook een IR ontvanger had pakte hij de commando's 2x. 1 van de 2 uitgeschakeld en alles werkte weer prima.
Dit is ook een antec kast, Maar dan een overture type.

ik zal is kijken in het apparaat beheer.

Mmmmm, ik heb staan onder Universal Serial Bus Controller:

eHome Infrared Reciever (USBCIR)

En onder System Devices heb ik staan:

Consumer IR Devices.

Die eerst is van de media center usb IR. Die 2de ken ik niet maar kan ik ook niet uitschakelen. Waar heb jij die 2de gevonden en uitgeschakeld dan?

[ Voor 32% gewijzigd door Operations op 06-04-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Operations schreef op maandag 06 april 2009 @ 15:20:
[...]

Dit is ook een antec kast, Maar dan een overture type.

ik zal is kijken in het apparaat beheer.

Mmmmm, ik heb staan onder Universal Serial Bus Controller:

eHome Infrared Reciever (USBCIR)

En onder System Devices heb ik staan:

Consumer IR Devices.

Die eerst is van de media center usb IR. Die 2de ken ik niet maar kan ik ook niet uitschakelen. Waar heb jij die 2de gevonden en uitgeschakeld dan?
Nou probleem bij was dat ik die MS media center afstandbediening had met bijbehorende IR receiver via usb. Wat ik had gedaan is de IR ontvanger van Antec uitgeschakeld en die van de afstandbediening alleen gebruikt. Dit had ik dus in apparaat beheer gedaan. Ik heb het zelf nooit getest met de IR ontvanger van Antec zelf. Tegenwoordig gebruik ik een dinovo mini toetsenbordje en heb dus de afstandbediening niet meer nodig. Kan dus helaas zelf nu ook niet meer kijken bij mij, gezien ik de afstandbediening niet meer heb :( Denk wel dat jou probleem zich hier moet bevinden want het klinkt precies hetzelfde als het probleem wat ik ook toen had.

[ Voor 5% gewijzigd door keepitfrosty op 06-04-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
keepitfrosty schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:41:
[...]

Nou probleem bij was dat ik die MS media center afstandbediening had met bijbehorende IR receiver via usb. Wat ik had gedaan is de IR ontvanger van Antec uitgeschakeld en die van de afstandbediening alleen gebruikt. Dit had ik dus in apparaat beheer gedaan. Ik heb het zelf nooit getest met de IR ontvanger van Antec zelf. Tegenwoordig gebruik ik een dinovo mini toetsenbordje en heb dus de afstandbediening niet meer nodig. Kan dus helaas zelf nu ook niet meer kijken bij mij, gezien ik de afstandbediening niet meer heb :( Denk wel dat jou probleem zich hier moet bevinden want het klinkt precies hetzelfde als het probleem wat ik ook toen had.
Ja die IR ontvanger van Antec wil ik ook wel uitschakelen, ik zou dus alleen niet weten hoe. En weet niet helemaal zeker of deze Overture kast een IR ontvanger heeft. Ik heb beneden een antect fusion V2 staan en die heeft er zeker een. Maar die staat achter een deurtje, wellicht dat daarom het probleem hier niet optreedt.

[ Voor 11% gewijzigd door Operations op 06-04-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Operations schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:48:
[...]

Ja die IR ontvanger van Antec wil ik ook wel uitschakelen, ik zou dus alleen niet weten hoe. En weet niet helemaal zeker of deze Overture kast een IR ontvanger heeft. Ik heb beneden een antect fusion V2 staan en die heeft er zeker een. Maar die staat achter een deurtje, wellicht dat daarom het probleem hier niet optreedt.
dat zou goed kunnen kunnen, weet zelf ook niet of die overture een IR ontvanger heeft. Misschien toch eens proberen de eerste in apparaatbeheer uit te schakelen en kijken wat er gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Operations schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:49:
[...]
Ik heb alleen maar de powerDVD codec, MPEG2 van microsoft en MPC. Welke bedoel je dan Question Mark?
Ik bedoelde echt de MPV codec. Deze werd in oudere versies meegeinstalleerd als "standaard codec", kennelijk in de meest recente versies niet meer.
Ik heb net mijn instellingen even gecontroleerd: ik heb zowel PowerDVD 7 als PowerDVD 9 geinstalleerd. Ik gebruik de navigator van versie 7 en de Mpeg2 codec van versie 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik op dit moment als Skin StreamedMP met de Moving Pictures plugin. Helemaal geweldig maar heb toch nog 1 probleem. Als films gebruik ik Blu-Ray's (MKV 1080p files) en DivX bestanden. Ik wil deze heel graag apart weergeven! Dus dat je een map Blu-Ray en DivX krijgt.......

Is dit mogelijk?

Moving Pictures
Afbeeldingslocatie: http://www.image-load.eu/out.php/t142360_ScreenShot202.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Nee, pas met Moving Pictures versie 0.8 is het mogelijk om te filteren.

Zie issue Issue 38 op de issue-lijst van Moving Pictures.

Ik zit zelf ook heel erg op deze functionaliteit te wachten. Ik "misbruik" nu de standaard Video optie van MediaPortal om mijn Music-DVD's in bij te houden en gebruik Moving Pictures voor films. Het zou fijn zijn als beide in MovingPictures kon (en dat met filtering te kiezen voor films/music).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Question Mark schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 07:46:

Ik zit zelf ook heel erg op deze functionaliteit te wachten. Ik "misbruik" nu de standaard Video optie van MediaPortal om mijn Music-DVD's in bij te houden en gebruik Moving Pictures voor films. Het zou fijn zijn als beide in MovingPictures kon (en dat met filtering te kiezen voor films/music).
Zit ik ook inderdaad op te wachten, echt bout navigeren nu in moving pictures. Dat is wel een nadeel aan het hele open source gebeuren en mensen die in hun vrije tijd werken aan de apps. Duurt allemaal ontzettend lang voordat er weer nieuwe updates bijkomen. Erger me al dood dat de update van mediaportal zelf weer is uitgesteld want ik heb geen zin om SVN versies te installeren en dan als de officiele update weer uitkomt weer een schone install te moeten doen. Maar ja, je kan ze het ook niet kwalijk nemen. Maar het movie filteren is zeker een optie waar ik al lang op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

keepitfrosty schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 08:00:
[...]
Zit ik ook inderdaad op te wachten, echt bout navigeren nu in moving pictures. Dat is wel een nadeel aan het hele open source gebeuren en mensen die in hun vrije tijd werken aan de apps. Duurt allemaal ontzettend lang voordat er weer nieuwe updates bijkomen. .
Ach, ik weet wel zeker dat er vaker/sneller updates van Mediaportal en 3rd-party plugins uitgebracht worden dan MS uitbrengt voor Vista Media Center. ;)

Verder ben je niet verplicht om Movingpictures te gebruiken. Je kunt altijd nog de build-in optie van MP gebruiken om films te kijken. Je kunt dan via custom views filteren op wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Ik krijg met de StreamedMP skin het niet voor elkaar om Fanart te voorschijn te krijgen bij mijn series. Ik blijf gewoon de bioscoopachtergrond zien. Het rare is dat het bij de films wel goed gaat.
Ik heb overigens bij de installatie wel goed opgelet en aangegeven Fanart te willen gebruiken, ook bij de series.
Waarom download hij geen Fanart voor mijn series?
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Je moet even bij de desbetreffende serie op het i-tje drukken op je afstandsbediening en dan download fanart.
Dan moet het goed gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Question Mark schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:41:
[...]

Ik bedoelde echt de MPV codec. Deze werd in oudere versies meegeinstalleerd als "standaard codec", kennelijk in de meest recente versies niet meer.
Ik heb net mijn instellingen even gecontroleerd: ik heb zowel PowerDVD 7 als PowerDVD 9 geinstalleerd. Ik gebruik de navigator van versie 7 en de Mpeg2 codec van versie 9.
Helaas ook met de MPC codec + normale DVD navigator blijft die verspringen. Ik heb de eHome infrared USB even gedisabled maar dan werkt gewoon mijn Afstandsbediening niet dus lijkt me niet dat ik 2 IR ontvangers heb staan. Lijkt dus toch iets softwarematigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 07:46:

Bedankt voor je reactie en hopen dat 0.8 snel uitkomt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Erger me al dood dat de update van mediaportal zelf weer is uitgesteld want ik heb geen zin om SVN versies te installeren en dan als de officiele update weer uitkomt weer een schone install te moeten doen. Maar ja, je kan ze het ook niet kwalijk nemen. Maar het movie filteren is zeker een optie waar ik al lang op zit te wachten.
MediaPortal Roadmap @ 98%
TV Server Roadmap @ 100%

Dus 1.0.1 is dichtbij :) Daarnaast ziet de laatste SVN er erg goed uit dus laten we hopen dat ie laatste 2% ook snel opgelost word! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay nice... zal binnenkort een avondje mediaportal worden :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Question Mark schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 08:36:
[...]
Ach, ik weet wel zeker dat er vaker/sneller updates van Mediaportal en 3rd-party plugins uitgebracht worden dan MS uitbrengt voor Vista Media Center. ;)

Verder ben je niet verplicht om Movingpictures te gebruiken. Je kunt altijd nog de build-in optie van MP gebruiken om films te kijken. Je kunt dan via custom views filteren op wat je wilt.
Klopt ook helemaal, ga ook zeker niet mediaportal lopen afzeiken want ik gebruik het nog steeds met veel plezier en ga het ook niet vervangen voor iets anders. Maar soms duurt het gewoon lang voordat die ene update er komt, omdat dit bijna allemaal mensen zijn die het in hun vrije tijd doen. Natuurlijk alle hulde aan de makers ervan maar ja soms ben ik wat ongeduldig hahah. En dat MS misschien minder updates uitbrengt klopt ook zeker maar daar werkt het vaak wel out of the box en dat is bij media portal nog niet altijd het geval. Neemt niet weg dat ik media portal nog altijd kies boven het simpele media center tooltje van MS ;)

Moving Pictures blijf ik ook gewoon gebruiken want het is een van de mooiste plugins om je films weer te geven, alleen het navigeren is gewoon nu slecht te doen wanneer je films boven de 100 nog wat uitkomt. Maar de filter optie van 0.8 zal dat oplossen en dan is het een ijzersterke plugin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
[...]

Zit ik ook inderdaad op te wachten, echt bout navigeren nu in moving pictures. Dat is wel een nadeel aan het hele open source gebeuren en mensen die in hun vrije tijd werken aan de apps. Duurt allemaal ontzettend lang voordat er weer nieuwe updates bijkomen. Erger me al dood dat de update van mediaportal zelf weer is uitgesteld want ik heb geen zin om SVN versies te installeren en dan als de officiele update weer uitkomt weer een schone install te moeten doen. Maar ja, je kan ze het ook niet kwalijk nemen. Maar het movie filteren is zeker een optie waar ik al lang op zit te wachten.
Vind je het lang duren? De development van dit soort dingen gaat sneller dan de meeste commerciele producten. En je ergeren... Ik vind het vrij harde woorden voor iets waar mensen hun vrije tijd instoppen en jij (on)dankbaar gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Grote update gemaakt van mijn PCbyMP site:
http://www.pcbymp.nl
Is nu gemaakt met WordPress, en onder blog kun je nu comments plaatsen.
Binnenkort meer actuele inhoud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
@ThaClown: met alle respect, maar het taalgebruik is nogal knullig. Videoformaten afspelen doet elke speler mits de codec aanwezig is (tenzij je zo'n player gebruikt met eigen codecs), dus dat is niet bijzonder. Het is nogal heel erg beperkt qua inhoud, ik zou eerst goed nadenken wat je wilt bereiken en goed nadenken over de site.

En de spelling/grammatica zou ik wat meer op letten :)

Verder top initiatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Klopt, die tekst is ook in 1 min getypt..
en ik ben zo dyslectisch als een deur dus die spelling kan kloppen.

De site is nog lang niet af... bedankt voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
LiquidT_NL schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:14:
[...]

Vind je het lang duren? De development van dit soort dingen gaat sneller dan de meeste commerciele producten. En je ergeren... Ik vind het vrij harde woorden voor iets waar mensen hun vrije tijd instoppen en jij (on)dankbaar gebruik van maakt.
Lees ook mijn reactie boven jou reactie. Heb daar al toelichting op gegeven. En hoezo mag ik me aan sommige dingen niet ergeren? Omdat het open source is? En omdat mensen het in hun vrije tijd doen? Nogmaals ben zeker dankbaar voor wat ze doen maar daarom kan ik me heus nog wel ergeren aan bepaalde dingen. Maar ben het met je eens mijn verwoording was wellicht wat hard.

[ Voor 5% gewijzigd door keepitfrosty op 08-04-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Operations schreef op maandag 17 april 2009 @ 09:49:
[...]

Ik heb sinds kort met de nieuwe versie dat hij binnen DVD's als ik naar beneden druk hij er ineens 2 naar beneden gaat of weer terug springt naar boven. Er irritant had ik met MP 023 niet.

Dat DVXA uitschakelen heb ik al aan staan
Niemand die hier een oplossing voor heeft, wordt er schijtziek van. Zou bijna weer terug gaan naar media center :(

- Andere codec helpt niet
- Lijkt geen 2de IR te zijn, als ik die van MS uitschakel werkt de AB niet meer, en een andere IR achtig iets kom ik niet tegen in de device manager.

[ Voor 42% gewijzigd door Operations op 08-04-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Operations schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:41:
[...]

Niemand die hier een oplossing voor heeft, wordt er schijtziek van. Zou bijna weer terug gaan naar media center :(

- Lijkt geen 2de IR te zijn, als ik die van MS uitschakel werkt de AB niet meer, en een andere IR achtig iets kom ik niet tegen in de device manager.
Als je de MS IR uitschakelt in device manager, heb je dan wel in Media Portal gekozen voor MS afstandbediening functies in het configuratie menu van Media Portal? Staat me iets van bij dat je dat daar wel moet aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
keepitfrosty schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:11:
[...]

Als je de MS IR uitschakelt in device manager, heb je dan wel in Media Portal gekozen voor MS afstandbediening functies in het configuratie menu van Media Portal? Staat me iets van bij dat je dat daar wel moet aanzetten.
Ja daar heb ik voor gekozen, anders werkt die AB toch sowieso niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Toevallig StreamedMP geinstalleerd? Ik had dat soms ook, dan druk je naar onder, gaat ie naar boven, druk je naar links, gaat ie naar onder (of in ieder geval OVERAL heen behalve in de juiste richting).
Restart van MP lostte hier het probleem op, maar kwam wel terug. Volgens mij met nieuwe install dat het voorbij was (tot nu toe iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Operations schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:53:
[...]

Ja daar heb ik voor gekozen, anders werkt die AB toch sowieso niet?
Ohja is ook zo natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

[...]
Post anders je vraag eens op het MediaPortal Forum. Over het algemeen zit daar iets meer kennis over Mediaportal dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
[...]

Snap het probleem van een rollback naar een oudere versie niet... Maar buiten dat, gebruik je de officiele remote of een harmony? Gebeurt het ALTIJD of af en toe? Is het met alle knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
EINDELIJK heb ik DXVA met subtitles in de interne player (de MPC Video Decoder i.c.m. de mpc-hc subtitle patch)! Mij hoor je niet meer klagen, was mijn motto. Toch nog wat kleine problemen :)

1: Ik heb een Ati mobilitty radeon 3450 met Catalyst 9.1. In mediaportal zet ik uiteraard EVR aan (Vista), maar zonder Aero+Vsync heb je enorme last van tearing. Na Vsync en Aero aan te zetten heb ik perfect beeld zonder tearing. Toch wat problemen in (voornamelijk) 1080p content. Ik merk dat soms het beeld stopt voor ongeveer 0.5seconde, wat erg irritant is. Nog irritanter is het feit dat ik in bijvoorbeeld I-Robot speed issues heb. Dan gaat het beeld plotseling heel erg vloeiend, alvorens hij weer vertraagd.

In MPC-HC (zonder Aero) had ik dit helemaal niet (dezelfde codec). Ik had hier echter de EVR back-buffer op 3 gezet, en het werkte perfect zonder tearing. In Mediaportal lijkt dit niet te kunnen? Want dat zal alles oplossen namelijk.

2: In sommige files heb ik geen sound? Alle films die DB Digital of dts Digital ondersteunen werken perfect, maar 50% van mijn Apple 1080p trailers schakelen niet over naar db digital op de receiver, maar blijven staan op ProLogicII. Gevolg: geen geluid. Ook (de meeste) streaming content in de TV gemist plugin geeft geen geluid, ook hier bij content die gewoon op Prologic II blijft staan. In DIVX bestanden had ik dit ook, maar na wat gepiep in AC3filter zet hij deze om in db digital (aldus de receiver) en het geluid is perfect.
Ik gebruik voor h264/vc1: AC3 filter (ffdshow, MPA decoder hebben hetzelfde probleem, en met deze twee werkt DIVX sound helemaal niet)
en voor AAC codec: MPA Decoder

3: Het gehele menu in mediaportal is soundloos? Ik weet niet hoe/wanneer dit gebeurd is, maar heb altijd geluid gehad. Ik gebruiker de laatste StreamedMP versie.

Ik gebruiker overigens de laatste SVN van Mediaportal.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
LiquidT_NL schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:17:
[...]

Snap het probleem van een rollback naar een oudere versie niet... Maar buiten dat, gebruik je de officiele remote of een harmony? Gebeurt het ALTIJD of af en toe? Is het met alle knoppen?
Probleem zit hem in het omhoog en omlaag gaan in het keuzemenu bij DVD's. Ja gebruik een harmony, zal vanavond even test of de gewone AB het ook heeft. Heb ik nog helemaal niet aan gedacht.

En rollback naar een oudere versie??? Als je een probleem hebt in XP ga je toch ook niet terug naar Windows 95 vanwege dat ene probleem ;) Nee ik los liever gewoon het probleem op.

Pagina: 1 ... 32 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.