Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds een week ook media portal geinstalleerd. Alles werkt perfect echt een super programma. Ondertussen al moving pictures en de tv series plugin aan de praat gekregen. Zit alleen toch te twijfelen of ik ook fan art zal downloaden, maar denk het wel.

Ik had nu nog een 2 vragen, voor films hoe kan je die nou het beste op je hdd zetten als video_ts map van de dvd of de dvd rippen?

en ik heb nu de sopranos, heroes en prison break in mijn series staan.

van sopranos en prisonbreak doet de ondertiteling het gewoon.

alleen bij heroes doet deze het niet. gewoon .srt met dezelfde naam in dezelfde map. Ik kan wel de ondertiteling bij heroes krijgen als ik deze via de ffdshow codec aan zet. maar dan krijg ik een dubbele ondertiteling bij prison break en sopranos.

bij de laatste 2 kan ik ook als ik 2 keer op de 'i' button van de remote klik de ondertiteling kiezen maar heroes niet. weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
Heb je directvobsub in postprocessing van videoplayer in de mediaportal configuratie staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee die staat niet aan. Maar ik denk dat ik dan ook dubbele ondertitels ga krijgen bij de andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Of één van de nieuwste SVN builds van Mediaportal pakken met subtitle engine van MPC Homecinema. Dat is en een hele goede subtitle engine die vrijwel nooit steken laat vallen en een erg mooie scherpe letter laat zien, en je kunt het tegelijk gebruiken met DXVA. Andere postprocessing filters als ffdshow en vobsub verbreken de gesloten keten die nodig is voor DXVA.

@ LiquidT_NL

Onder Vista is EVR toch wel de meest aan te raden rendermode. Aero is daarbij inderdaad een noodzaak om tearing te voorkomen. Om wat voor onboard GPU hebben we het hier? Zijn er recente drivers geinstalleerd? Welke Vista versie staat erop? Home Basic heeft geen Aero bijvoorbeeld. Het geheugen is in ieder geval niet het probleem.

@ CypherMK

Op driver niveau de levels van videomateriaal laten expanden is meestal handiger en beter zoals je gemerkt hebt. Maar zorg er wel voor dat je nu niet op decoderniveau dat weer gaat overrulen. Laat de ffdshow output settings gewoon op standaard staan als je in de driver de levels regelt, voor zover je dat nog niet gedaan had.

Levelsverhaal voor RFdeGroot

Zo zou het goed moeten zijn. Met die settings in het nVidia menu zeg je alleen iets over het expanden van videomateriaal binnen de totale output. Al het materiaal wordt nu dus van 16-235 naar 0-255 omgezet. Alle levels zijn daardoor gelijk: windows GUI, foto's, games, etc. Daarna wordt meestal als een HDMI apparaat is aangesloten die hele output met alles erin binnen video-levels geplaatst. Dat is dus een compleet andere stap in het proces en heeft niet eens perse iets met elkaar te maken. En zoals al paginalang uitgelegd is expanden eigenlijk altijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
The_nv40_man schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:47:
Onder Vista is EVR toch wel de meest aan te raden rendermode.[
Vandaar dat ik ook Vista erop heb gezet, voor EVR. Helaas kan ik ook niet tijdelijk VMR9 gebruiken (was ook als tijdelijk gekozen).
Aero is daarbij inderdaad een noodzaak om tearing te voorkomen. Om wat voor onboard GPU hebben we het hier?
Een Radeon HD3xxx uit mijn hoofd de HD3450. Heb 128MB shared memory opgegeven in het BIOS.
Zijn er recente drivers geinstalleerd?
Catalyst 9.1
Welke Vista versie staat erop? Home Basic heeft geen Aero bijvoorbeeld.
Ultimate
Het geheugen is in ieder geval niet het probleem.
Ik dacht dat dat het heel misschien zou zijn omdat die onboard kaart 128MB van de 1GB afsnoept.
Ik baal hier echt zo van :(

Misschien maar even een reinstall proberen. Is er een manier om alle zooi te backuppen van mediaportal, zodat ik MP alleen hoef te installen en de databases en instellingen meteen kunnen worden teruggezet? Hij gebruikt enkel Monochrome met Moving Pictures.

Verder heb ik nog een los probleem waar iemand misschien antwoord op heeft. Mijn broer heeft de Philips Vista MCE remote:
Afbeeldingslocatie: http://www.multimediapc.nl/images/srm5100.jpg

Maar als de HTPC wordt opgestart doet hij het niet meteen (het lampje op de voorkant van de receiver staat dan uit en hij reageert niet op het drukken van knoppen). Vervolgens moet even op de power-knop worden gedrukt en gaat de receiver aan (lampje brandt groen), maar daarna reageert hij alsnog niet. De usb kabel moet eruit en weer erin voordat hij het doet :S

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 21:38
LiquidT_NL schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:50:

Verder heb ik nog een los probleem waar iemand misschien antwoord op heeft. Mijn broer heeft de Philips Vista MCE remote:
[afbeelding]

Maar als de HTPC wordt opgestart doet hij het niet meteen (het lampje op de voorkant van de receiver staat dan uit en hij reageert niet op het drukken van knoppen). Vervolgens moet even op de power-knop worden gedrukt en gaat de receiver aan (lampje brandt groen), maar daarna reageert hij alsnog niet. De usb kabel moet eruit en weer erin voordat hij het doet :S
Weet niet precies wat voor receiver het is, maar heb je in je bios wel aan staan dat een USB device hem uit standby mag halen? En als hij het niet doet nadat je HTPC aanstaan, dan kan je even MCE Standby Tool proberen, die heeft een optie om al je USB apparaten te "herstarten" als de PC uit standby komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-09 13:31
Ik heb de volgende config besteld:
Antec Fusion Remote
E5200
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
2gig geheugen

Nou wil ik graag mediaportal draaien op deze HTPC.
Ik heb al verschillende dingen gelezen over vista en XP, mijn eerste keuze gaat uit naar XP-pro.
Ik draai zelf op mijn game-bak al heel lang vista en merk dat hij vaak op de achtergrond overal en nergens mee bezig is, wat ik totaal niet nodig vind. Verder wil ik er dus alleen films op kijken, muziek luisteren en Usenet downloaden, en wil ik geen gebruik maken van windows mediacenter. Ook vind ik 2gig voldoende voor een HTPC en met vista is dat meteen wel het minimum. Maak ik hier een goeie keuze of zeggen jullie dat ik toch vista moet nemen, graag zou ik willen weten wat dan de voordelen daarvan zijn voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Sillymidget schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 17:23:
[...]

Weet niet precies wat voor receiver het is, maar heb je in je bios wel aan staan dat een USB device hem uit standby mag halen? En als hij het niet doet nadat je HTPC aanstaan, dan kan je even MCE Standby Tool proberen, die heeft een optie om al je USB apparaten te "herstarten" als de PC uit standby komt.
Het gaat om echt opstarten, niet uit standby komen.
KiefDelicious schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 17:29:
Ik heb de volgende config besteld:
Antec Fusion Remote
E5200
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
2gig geheugen

Nou wil ik graag mediaportal draaien op deze HTPC.
Ik heb al verschillende dingen gelezen over vista en XP, mijn eerste keuze gaat uit naar XP-pro.
Ik draai zelf op mijn game-bak al heel lang vista en merk dat hij vaak op de achtergrond overal en nergens mee bezig is, wat ik totaal niet nodig vind. Verder wil ik er dus alleen films op kijken, muziek luisteren en Usenet downloaden, en wil ik geen gebruik maken van windows mediacenter. Ook vind ik 2gig voldoende voor een HTPC en met vista is dat meteen wel het minimum. Maak ik hier een goeie keuze of zeggen jullie dat ik toch vista moet nemen, graag zou ik willen weten wat dan de voordelen daarvan zijn voor mij!
Vista, deze heeft EVR wat toch wel een stukkie beter is qua beeld. En die 2GB red je het makkelijk mee, zelfs op een 1GB draait het als een zonnetje.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@LiquidT_NL

Voor je die machine helemaal gaat formateren enzo, is het wellicht
de moeite om eens te googlen op de "force Aero" tweak.

Ofwel, vista machine's die eigenlijk niet goed genoeg bevonden worden
om Aero te gebruiken, het met een tweak wel laten gebruiken.

Weet er verder niet veel van - maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ppeterr schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:49:
@LiquidT_NL

Voor je die machine helemaal gaat formateren enzo, is het wellicht
de moeite om eens te googlen op de "force Aero" tweak.

Ofwel, vista machine's die eigenlijk niet goed genoeg bevonden worden
om Aero te gebruiken, het met een tweak wel laten gebruiken.

Weet er verder niet veel van - maar wie weet.
Ook al geprobeerd, maar die manier werkt niet bij iedereen, zo ook bij mijn broer :(

Ik ga hem maar opnieuw erop knallen, denk dat ik deze keer een x86 probeer voor de afwisseling :P

[ Voor 8% gewijzigd door LiquidT_NL op 13-03-2009 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 12:22
Hi ,
Sorry! Deze had ik perongeluk in de verkeerde rubriek gezet.

Ik heb mijn HTPC met mediaportal al een tijdje in gebruik.
Het lukt mij alleen niet om hem echt in sleep of stanby te krijgen op een manier dat ik hem weeer normaal kan wakkker maken.

Voor de remote gebruik ik de IMON in mijn antec fusion kast.
Ik heb bij de power commado's van Imon ingegeven dat de power toets als standby moet werken.
Als ik de power knop op de AB indruk zie ik ook de boel in standby gaan en bijna gelijk weer aktief worden.
Ik kan natuurlijk zeggen dat ie niet uit standby mag komen op USB maar dan doet de afstandbediening het ook niet meer:S

Iemand een idee?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
LiquidT_NL schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 19:25:
[...]

Vista, deze heeft EVR wat toch wel een stukkie beter is qua beeld. En die 2GB red je het makkelijk mee, zelfs op een 1GB draait het als een zonnetje.
Thx dan neem ik Vista 64bit, als ik er dan in de toekomst geheugen bij wil prikken ben ik niet gelimiteerd aan 3gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KiefDelicious schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:38:
[...]
Thx dan neem ik Vista 64bit, als ik er dan in de toekomst geheugen bij wil prikken ben ik niet gelimiteerd aan 3gig.
Zou ik nog maar goed overwegen. Ik heb hier ook 4GB in een Vista Ultimate x86 machine. Hij ziet wel alle 4 GB maar gebruikt ze niet allemaal, maar dat is voor het kijken van tv/film/etc. ook niet echt nodig ;)

Software/driverondersteuning voor x86 is nog steeds beter dan x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Tja ik draai op mijn normale PC (game-bak) ook Vista64, en eigenlijk nooit problemen gehad met drivers. Thx voor de info in ieder geval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fua
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:27

Fua

@Kiefdelicious Ik zou niet voor x64 gaan als je mkv's wilt afspelen. Heb het een tijdje geprobeerd, maar ik kreeg dxva niet werkend. (amd 4450 op een ati 780G chipset)
Volgens mij kwam dat door het niet beschikbaar zijn van de x64 versie van de Haali mediasplitter. (als ik het mis heb, hoor ik het graag) Nu weer terug naar vista 32bit en alles draait weer als een zonnetje. :)

Fua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Ik zou gewoon de 64 bits pakken. Geen enkel probleem. MKV afspelen kan wel op de 64 bit manier door de interne splitter van MPC Homecinema te gebruiken, maar daarnaast kan je gewoon je 32 bits afspeelprogramma's en decoders blijven gebruiken. Ik draai hier onder Vista 64 ook gewoon Mediaportal (32 bit) met de 32 bits versie van ffdshow en de 32 bits MPC Video decoder. Het hele video-decoder gebeuren is momenteel sowieso nog voornamelijk 32 bit, ook onder een 64 bits Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:15
In het begin viel het nog wel mee maar ik word zo onderhand helemaal gek van de problemen met het Live TV kijken en in mijn geval betreft het dan een DVB-T kaartje met Digitenne. Het beeld hapert regelmatig en als ik vaak valt het na verloop van tijd ook helemaal weg en uiteindelijk zit de pc dan helemaal vast. Elke avond is het wel raak.

Omdat ik met recorden nog niet zoveel trouble heb gehad ben ik al wat gaan spelen met het kiezen van decoders: de Powerdvd decoder, ffdshow en de ingebouwde MPV decoder. De laatste geeft veruit het slechtste beeld maar hapert minder. Daarbij krijg je dan wel vlekken in het beeld voor terug bij tijd en wijle.
EPG via de kaart heb ik inmiddels disabled. De Powerscheduler verdacht ik ook even (geeft meldingen in de log) maar die staat inmiddels op een half uur dus dat is het ook niet.

Het is niet mijn kaartje want in de FireDTV viewer heb ik dit niet. Het vreemde is ook dat de ongecodeerde zenders (Ned 1,2,3) de meeste problemen lijken te geven. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_nv40_man schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 23:29:
Ik zou gewoon de 64 bits pakken. Geen enkel probleem. MKV afspelen kan wel op de 64 bit manier door de interne splitter van MPC Homecinema te gebruiken, maar daarnaast kan je gewoon je 32 bits afspeelprogramma's en decoders blijven gebruiken. Ik draai hier onder Vista 64 ook gewoon Mediaportal (32 bit) met de 32 bits versie van ffdshow en de 32 bits MPC Video decoder. Het hele video-decoder gebeuren is momenteel sowieso nog voornamelijk 32 bit, ook onder een 64 bits Windows.
Hmmmm....
Maar waarom zou je x64 draaien als je nog met x86 software werkt?
Ben wel benieuwd naar je reactie, want ik moet hem weer opnieuw installeren.

- Krijg inmiddels random Bluescreens :(
- Als ik TV Server Config wil starten geeft ie aan dat de service niet gestart is (wat ie wel is want kan gewoon tv kijken)
- Als ik TV Series zit te kijken knalt het system automatisch in stand-bye :(

Dus hopen dat morgen de 1.0.1 uitkomt en dat de BasicHome Crash daarin opgelost is.

Ik ben ook wel ERG benieuwd naar die MPC Video Decoder & de nieuwe subtitle engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Ook meerdere 32 bits programma's kunnen dan toch van de hele 4GB gebruik maken. Vista kan door onder andere Superfetch zelf ook gebruik maken van het geheugen.

En verder is het meer een stukje toekomstgerichtheid geef ik toe. Nu is veel nog 32 bit, maar je kunt straks ook alles wat 64 bit is draaien en de programma's die dat nu al zijn natuurlijk.

Het ligt er ook aan of je echt alleen maar 100% een HTPC functie voor ogen hebt. Dan zal je waarschijnlijk niet heel veel voordeel hebben bij 64 bit. Als je daarnaast ook wel eens andere programma's draait of games ofzo dan wordt het al interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Na een reinstall lijkt de tearing op mijn broer zijn HTPC bijna weg omdat ik nu eindelijk Aero draaiende heb. Helaas is er toch nog enige vorm van tearing, hoewel vele malen minder. Zijn er nog andere mogelijkheden om te overwegen dit nog verder terug te dringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:37:
Na een reinstall lijkt de tearing op mijn broer zijn HTPC bijna weg omdat ik nu eindelijk Aero draaiende heb. Helaas is er toch nog enige vorm van tearing, hoewel vele malen minder. Zijn er nog andere mogelijkheden om te overwegen dit nog verder terug te dringen?
Je kan s kijken naar de CPU load, is er een ander proggie dat %CPU wegsnoept ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_nv40_man schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 12:14:
Ook meerdere 32 bits programma's kunnen dan toch van de hele 4GB gebruik maken. Vista kan door onder andere Superfetch zelf ook gebruik maken van het geheugen.

En verder is het meer een stukje toekomstgerichtheid geef ik toe. Nu is veel nog 32 bit, maar je kunt straks ook alles wat 64 bit is draaien en de programma's die dat nu al zijn natuurlijk.

Het ligt er ook aan of je echt alleen maar 100% een HTPC functie voor ogen hebt. Dan zal je waarschijnlijk niet heel veel voordeel hebben bij 64 bit. Als je daarnaast ook wel eens andere programma's draait of games ofzo dan wordt het al interessanter.
Hij wordt inderdaad hoofdzakelijk voor HTPC gebruikt.
Dan maar gewoon weer een x86 versie erop, dan kan ik iig mijn instellingen makkelijker backuppen dan dat ik nu ook nog naar x64 overstap.
Nu w88 op de 1.0.1 versie...

Trouwens, werkt die MPC-HC subtitle's engine nu goed?

[ Voor 9% gewijzigd door -Leon- op 15-03-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al 1.01 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, ik zit er echt op te w88, zou vandaag moeten uitkomen.
Weinig zin in een schone install als de patch bijvoorbeeld niet lekker werkt, maar ik zal toch moeten aangezien ik Bluescreens krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Heb TV series erop gezet, maar krijg het niet aan de gang.
Media Portal 1.0
TV Serie 2.2.3352
De files heb ik als volgt genoemd, Flashpoint-S02E01. wmv, ze worden dus niet geparsst, denk ik.
Moet ik ze anders benoemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blackburst schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:46:
Heb TV series erop gezet, maar krijg het niet aan de gang.
Media Portal 1.0
TV Serie 2.2.3352
De files heb ik als volgt genoemd, Flashpoint-S02E01. wmv, ze worden dus niet geparsst, denk ik.
Moet ik ze anders benoemen ?
Da's wel erg kort door de bocht.
Ten eerste is 2.2.3352 alleen geschikt voor 1.0.1 release van MP
Daarnaast moet je in de TV-Series configuratie je regex voor parsing invoeren.
Welke heb je daar aangevinkt of ingevuld?

** EDIT **

Trouwens, weet iemand een manier om bijv. TV-Series & Moving Pictures plugin te linken aan een Harmony?
Dat je dus via een activiteit in die plugins kan komen, net zoals het werkt met MyMovies, etc?

[ Voor 16% gewijzigd door -Leon- op 15-03-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heiden
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 17:52
Trouwens, werkt die MPC-HC subtitle's engine nu goed?
Ik draai al een tijdje de "disaster" build van MediaPortal, En daarin werkt de MPC-HC subtitle engine perfect. Mijn huidige config is de MediaPortal Disaster build gebaseerd op SVN 21864, en MPC-HC SVN 1010. CPU (Athlon 5050e) load tussen de 3-5% tijdens het afspelen van 1080p video, dus werkt perfect. Ook met subtitels.

Voor die "disaster" build check je hier.

In de officiële MediaPortal versie zit dit nog niet ingebakken, dat zal waarschijnlijk met versie 1.02 komen.

|Mijn systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heiden schreef op zondag 15 maart 2009 @ 15:52:
[...]
Ik draai al een tijdje de "disaster" build van MediaPortal, En daarin werkt de MPC-HC subtitle engine perfect. Mijn huidige config is de MediaPortal Disaster build gebaseerd op SVN 21864, en MPC-HC SVN 1010. CPU (Athlon 5050e) load tussen de 3-5% tijdens het afspelen van 1080p video, dus werkt perfect. Ook met subtitels.

Voor die "disaster" build check je hier.

In de officiële MediaPortal versie zit dit nog niet ingebakken, dat zal waarschijnlijk met versie 1.02 komen.
Tnx, zal er eens naar kijken, maar ga toch liever voor een Final release om de boel stabiel te houden.
Ze mogen ook wel eens opschieten met die 1.0.1 release, die stond scheduled voor vandaag...
We are aiming for a release of MediaPortal 1.0.1 and the 1.0 to 1.0.1 Patch on March the 15th 2009.
En als die niet komt, dan maar gewoon 1.0 Final erop en hopen dat de patch de rest van het werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 21:38
-Leon- schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:47:
[...]
Trouwens, weet iemand een manier om bijv. TV-Series & Moving Pictures plugin te linken aan een Harmony?
Dat je dus via een activiteit in die plugins kan komen, net zoals het werkt met MyMovies, etc?
Heb ik laatst gevraagd op het forum, linkje:
http://forum.team-mediapo...-button-56008/#post387913

En voor TV-Series kan je hetzelfde doen maar dan met id 9811 (uit mijn hoofd)

Wel ff je bestand backupen, als je namelijk iets aan past via de config, zijn je handmatige wijzigen weer weg.
Werkt perfect. Ik heb Moving pictures onder de "my movies" knop gezet en TV series onder "my pictures".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sillymidget schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:09:
[...]

Heb ik laatst gevraagd op het forum, linkje:
http://forum.team-mediapo...-button-56008/#post387913

En voor TV-Series kan je hetzelfde doen maar dan met id 9811 (uit mijn hoofd)

Wel ff je bestand backupen, als je namelijk iets aan past via de config, zijn je handmatige wijzigen weer weg.
Werkt perfect. Ik heb Moving pictures onder de "my movies" knop gezet en TV series onder "my pictures".
Tnx :) gaat ik daar ook effe naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 08:15
Weet iemand dit? Ik kan er namelijk nergens info over vinden.

In het configuratiescherm van MP bij het onderdeel "remote" kun je bij het tabblad MCE remote bepaalde acties onder bepaalde voorwaarden (welk scherm heb je voor je neus) toewijzen aan knoppen op je remote. Nu zie ik dat je ook "key pressed" kunt kiezen daarbij. Dit suggereert dat je in een bepaalde situatie een toets van je toetsenbord aan een button kunt toewijzen.

Nu mijn vraag: welke code moet je hier in godesnaam invoeren? De standaard ASCII-codes zijn het in ieder geval niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand ervaring met windows 7 in combinatie met Media Portal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 12:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

-Leon- schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:31:
[...]Ze mogen ook wel eens opschieten met die 1.0.1 release, die stond scheduled voor vandaag...
Hoezo ze mogen wel eens opschieten? Deze stond helemaal niet gescheduled voor de 15e, men probeerde deze de 15e af te ronden en te releasen. Vergeet even niet dat het gratis software is, die door vrijwilligers ontwikkeld wordt. Je brengt het bijna alsof ze je wat verplicht zijn...

Op de site staat exact de status aangegeven:

Roadmap Mediaportal 1
Roadmap TV Server
Roadmap Installer

Tenzij er bugs verplaatst gaan worden naar MP 1.0.2, denk ik dat het nog wel even gaat duren voordat 1.0.1 gereleased wordt.
Question Mark schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:01:
[...]
Wat gebruik je nu als DVD Navigator? Ik heb begrepen dat de DVD Navigator van PowerdDVD 8 niet compatible is met MP. Werkt de navigator van versie 9 wel?
Het lijkt erop dat de Navigator van PowerDVD 9 wel straks wel weer supported is, getuige patch 00002045

[ Voor 18% gewijzigd door Question Mark op 16-03-2009 08:05 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 02:46:
[...]

Je kan s kijken naar de CPU load, is er een ander proggie dat %CPU wegsnoept ofzo?
CPU-load is in orde (niet hoger dan 40%) met CoreAVC en het lijkt ook niet bepaald op slowdowns ed. Het is echt flinke tearing en ik kan tot op heden nog geen oplossing vinden. EVR met Aero wordt toch echt gebruikt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RFdeGroot schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:21:
Heb je directvobsub in postprocessing van videoplayer in de mediaportal configuratie staan?
Dit heb ik gedaan maar dan krijg ik ook dubbele subtitles, ik heb zo een idee dat het er aan ligt dat mijn heroes HD is en de sopranos niet. maar hoe zou ik het dan kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:16:
[...]
Dit heb ik gedaan maar dan krijg ik ook dubbele subtitles, ik heb zo een idee dat het er aan ligt dat mijn heroes HD is en de sopranos niet. maar hoe zou ik het dan kunnen oplossen.
In ffdshow moet je subtitles uitzetten. Wellicht heb je daar subs aanstaan?
Als ffdshow dan gebruikt word krijg je subs dus ffdshow en door directvobsub en dat wil je natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
[quote]-Leon- schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:47:
[...]

Da's wel erg kort door de bocht.
Ten eerste is 2.2.3352 alleen geschikt voor 1.0.1 release van MP
Daarnaast moet je in de TV-Series configuratie je regex voor parsing invoeren.
Welke heb je daar aangevinkt of ingevuld?

Heb nu 2.1.3331 draaien ( stable version)
Artwork voor Flashpoint word binnen gehaald, einde regel Parsing completed.
Parsing simple <series> - <season>x<episode> - <title>.<ext>
Bestandsnaam Flashpoint - S02-E01 - Eagle Two.WMV
Als ik kijk bij details, Eagle two, zie ik geen LocalFileName, moet ik ze dan handmatig nog toevoegen ?
Binnen MP krijg ik "No items!" te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:10:
[...]

CPU-load is in orde (niet hoger dan 40%) met CoreAVC en het lijkt ook niet bepaald op slowdowns ed. Het is echt flinke tearing en ik kan tot op heden nog geen oplossing vinden. EVR met Aero wordt toch echt gebruikt :S
Hmm, kloon je soms je HTPC videooutput of werk je met een progje als realvnc? Zet die dan eens uit.
Ben je zeker dat je AERO werkt? Heb je dus echt glass windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Question Mark schreef op maandag 16 maart 2009 @ 08:01:
[...]

Hoezo ze mogen wel eens opschieten? Deze stond helemaal niet gescheduled voor de 15e, men probeerde deze de 15e af te ronden en te releasen. Vergeet even niet dat het gratis software is, die door vrijwilligers ontwikkeld wordt. Je brengt het bijna alsof ze je wat verplicht zijn...
Ja ja, het is duidelijk, was nie zo bedoeld ;) Natuurlijk zijn ze niks verplicht, alleen was het me goed uitgekomen als de 15e gerealiseerd was, gezien hij al ruim 1 maand in feature freeze stond.
Daarnaast had ik begrepen dat de BasicHome crash verplaatst zou worden naar 1.0.2. maar die staat nu in de Roadmap van 1.0.1.

Ach ja, terwijl ik alles opnieuw wilde installeren tegen een nieuw probleem met mijn HTPC aangelopen, dus we zullen wel zien wanneer die uitkomt.
blackburst schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:16:

Heb nu 2.1.3331 draaien ( stable version)
Artwork voor Flashpoint word binnen gehaald, einde regel Parsing completed.
Parsing simple <series> - <season>x<episode> - <title>.<ext>
Bestandsnaam Flashpoint - S02-E01 - Eagle Two.WMV
Als ik kijk bij details, Eagle two, zie ik geen LocalFileName, moet ik ze dan handmatig nog toevoegen ?
Binnen MP krijg ik "No items!" te zien.
Zoek de verschillen:

<series> - <season>x<episode> - <title>.<ext>
Flashpoint - S02-E01 - Eagle Two.WMV

dus met bovenstaande parsing moet je filename zijn:

Flashpoint - 02x01 - Eagle Two.WMV

Wil je je filename behouden, probeer dan deze parsing:

<series> - S<season>-E<episode> - <title>.<ext>

[ Voor 34% gewijzigd door -Leon- op 17-03-2009 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
-Leon- schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:56:
[...]

Daarnaast had ik begrepen dat de BasicHome crash verplaatst zou worden naar 1.0.2. maar die staat nu in de Roadmap van 1.0.1.
Goede zaak!
Ik wacht liever iets langer op 1.0.1 dan dat die mega-irritante bug er in blijft.
Ik gebruik momenteel de black&white skin en deze heeft nergens last van maar zodra ik bijvoorbeeld streamedmp opstart crashed mediaportal om de haverklap in het basichome scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RFdeGroot schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:04:
[...]
Goede zaak!
Ik wacht liever iets langer op 1.0.1 dan dat die mega-irritante bug er in blijft.
Ik gebruik momenteel de black&white skin en deze heeft nergens last van maar zodra ik bijvoorbeeld streamedmp opstart crashed mediaportal om de haverklap in het basichome scherm.
Helemaal mee eens, ik ga ook graag terug naar BasicHome (gebruik ook StreamedMP).
In de tussentijd kan je de bug enigzins omzeilen door in MP config het vinkje weg te halen by BasicHome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
-Leon- schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:56:
[...]

Zoek de verschillen:

<series> - <season>x<episode> - <title>.<ext>
Flashpoint - S02-E01 - Eagle Two.WMV

dus met bovenstaande parsing moet je filename zijn:

Flashpoint - 02x01 - Eagle Two.WMV

Wil je je filename behouden, probeer dan deze parsing:

<series> - S<season>-E<episode> - <title>.<ext>
Zit nu op het werk, probeer het vanavond, in ieder geval, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het de laatste tijd erg onoverzichtelijk wat je nu nodig hebt om MP goed te draaien. Termen als streamedMP etc zeggen mij niks.
Ik wil gewoon mn HTPC (amd 5200+) goed hebben draaien zonder vastlopers en bugs. Is dat uberhoupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik heb sinds kort met de nieuwe versie dat hij binnen DVD's als ik naar beneden druk hij er ineens 2 naar beneden gaat of weer terug springt naar boven. Er irritant had ik met MP 023 niet.

Dat DVXA uitschakelen heb ik al aan staan.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RFdeGroot schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:44:
[...]

In ffdshow moet je subtitles uitzetten. Wellicht heb je daar subs aanstaan?
Als ffdshow dan gebruikt word krijg je subs dus ffdshow en door directvobsub en dat wil je natuurlijk niet.
Ja deze heb ik uit gezet. Maar ik blijf een dubbele ondertiteling hebben.

directvobsub uit zet heb ik bij mijn heroes geen ondertiteling.

Nu loop ik weer tegen een ander probleem op ik al mijn muziek hernoemd naar,

<artist>\<cd title>\<track> - <title>

maar nu is ineens de helft van mijn muziek verdwenen uit mediaportal. Ik had dit gedaan omdat het bij de muziek instellingen stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:37:
Ik vind het de laatste tijd erg onoverzichtelijk wat je nu nodig hebt om MP goed te draaien. Termen als streamedMP etc zeggen mij niks.
Ik wil gewoon mn HTPC (amd 5200+) goed hebben draaien zonder vastlopers en bugs. Is dat uberhoupt mogelijk?
Uiteraard is dat mogelijk, maar de meeste tweakers hier willen graag een beetje tweaken en alles zo maken zoals ze zelf willen.

StreamedMP is 1 van de vele mooie skins die het uiterlijk van je HTPC kunnen verbloemen in iets schoons ;)

Aleen MediaPortal installeren met bijv. de standaard skin is al voldoende voor een werkend systeem, maar dan is het vergelijkbaar met Windows Media Center, en als het mooier kan.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
Hm,

Gister een compleet nieuwe installatie gedaan:

MCE2005 SP3
MP 1.0

Nu heb ik het volgende; als ik een video stop is het beeld een seconde weg, de tv springt op blauw, meteen weer terug op PC-beeld, dit had ik voorheen niet...
Ik niks niks vinden van een overlay instelling etc.
Mijn graka is een Radeon 9600 pro, en draait met de standaard windows drivers, wellicht de officiële drivers van Ati pakken?

Tevens heb ik een Hercules fortissimo III, hiervoor heb ik de DMXfire 1024 driver geinstalleerd.
Dit probleem had ik bij de oude installatie ook en vraag me nu toch af waar het aan ligt; als de computer uit standby komt dan is het s/pdif kanaal niet meer geopend, ik moet dan eerst een dvd starten voordat ik weer geluid heb, alle plugins heb ik staan op ffdshow, en ik gebruik DTS/DD pass-through.

Het lijkt erop dat pas bij een Ac3 signaal (dts of dd) het kanaal weer open gaat, iemand dit eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Ik ben nog op zoek naar een goed lcd/vfd display voor in mijn htpc.
Heb al veel rondgezocht op internet, maar kan nog niet echt iets geschikts vinden, behalve deze:
Antec Multimedia station elite

Heeft iemand ervaring met dit display icm mediaportal?
Of heeft iemand goede suggesties voor een ander display?
Bij de Antec zit een remote, dit is echter voor mij niet nodig, gebruik momenteel een mce remote en die bevalt prima.
Op zich lijkt het me wel handig als de display gewoon in een 5,25 inch slot past. Verder vind ik het natuurlijk belangrijk dat hij goed word ondersteund in mediaportal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
@ -Leon-

Werkt prima, heb na de test StreamedMP erop gezet en TV serie, ziet er gaaf uit.
THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:14:
[...]

Hmm, kloon je soms je HTPC videooutput of werk je met een progje als realvnc? Zet die dan eens uit.
Ben je zeker dat je AERO werkt? Heb je dus echt glass windows?
Het is al niet meer nodig. Na Vsync te hebben geforceerd is het weg :)

Nu nog even een klein probleempje met zijn beamer oplossen en dan draait ook daar MP perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blackburst schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:48:
@ -Leon-

Werkt prima, heb na de test StreamedMP erop gezet en TV serie, ziet er gaaf uit.
THX
Mooi, veel plezier ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 12:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Overigens is er weer nieuws over de aankomende release: http://www.team-mediaport...or_the_1.0.1_release.html
Initially we planned to release MediaPortal 1.0.1 on the 15th of March.

Due to great improvements concerning stability and zapping speed
we recently decided to include the latest changes from Ambass in the 1.0.1 release.

To polish these changes we decided to push back the release date for
MediaPortal 1.0.1 a bit.
Ik gebruik sinds gisteren een SVN waar deze patch al inzit en moet zeggen dat de zap-snelheid wel degelijk verbeterd is (single seat). Wel kom ik op het MP forum veel posts tegen van mensen die problemen hebben met het zappen. Waarschijnlijk willen de dev's eerst deze bugs opgelost hebben...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ik loop nog tegen een probleempje aan (alweer :(). De puntjes op de i zetten brengt toch wel wat issues mee voor mijn broer zijn HTPC. Het probleem zit hem in moving pictures. Sommige films kan hij geen backdrop van vinden. Dit gebeurt natuurlijk wel vaker en dan kun je gelukkig zelf een backdrop.png, backdrop.bmp of backdrop.jpg in de folder van de film zetten. Helaas doet dit het niet helemaal lekker bij mijn broer. De meeste films pakt hij gewoon de file, maar bij een enkeling niet.

Ik heb het al met meerdere jpg'tjes geprobeerd, ook jpg files die het bij andere films WEL doen. Wat doe ik verkeerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 18:23:
Ik loop nog tegen een probleempje aan (alweer :(). De puntjes op de i zetten brengt toch wel wat issues mee voor mijn broer zijn HTPC. Het probleem zit hem in moving pictures. Sommige films kan hij geen backdrop van vinden. Dit gebeurt natuurlijk wel vaker en dan kun je gelukkig zelf een backdrop.png, backdrop.bmp of backdrop.jpg in de folder van de film zetten. Helaas doet dit het niet helemaal lekker bij mijn broer. De meeste films pakt hij gewoon de file, maar bij een enkeling niet.

Ik heb het al met meerdere jpg'tjes geprobeerd, ook jpg files die het bij andere films WEL doen. Wat doe ik verkeerd???
- de laatste versie installeren
- de background grabber source opnieuw instellen in de config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Controleer anders even handmatig of de locatie van de backdrop wel klopt in de plugin:

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/Movingpictures.jpg

Ik heb ook wel eens gehad dat één of andere flapdrol zijn fanart bij thetvdb.com in CMYK had geupload. Dat vond ie ook niet zo leuk |:( .

En verder: zie het ATI topic voor het drama met de Catalyst drivers dat zich nu, met 9.3, voor de tweede keer voltrekt. Samenvatting: voor vrijwel iedereen betekend dat dat de drivers voor het afspelen van videomateriaal in bijvoobeeld Mediaportal niet geschikt zijn omdat de levels daarvan op driverniveau weer niet voor elkaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ivgl met 9.2 is er weer niets veranderd mbt de videolevels? Ik moet zeggen dat ik het nu op codec - niveau instel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]The_nv40_man schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:50:
Controleer anders even handmatig of de locatie van de backdrop wel klopt in de plugin:

[afbeelding]

Wat voor programma is dit precies? En kan je hier mee makkelijk movies importeren ipv met de standaard database tool. Ik vind dat ding zo onhandig omdat je bijna alles handmatig moet gaan invoeren als je bijvoorbeeld een DVD in files hebt staan. Zelfs iso's met de naam erin gespeld pakt hij niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:05:
[quote]The_nv40_man schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:50:

[afbeelding]

Wat voor programma is dit precies? En kan je hier mee makkelijk movies importeren ipv met de standaard database tool. Ik vind dat ding zo onhandig omdat je bijna alles handmatig moet gaan invoeren als je bijvoorbeeld een DVD in files hebt staan. Zelfs iso's met de naam erin gespeld pakt hij niet!
Ja, hij werkt top. Ik gebruik een standaard benamingsmethode:
Alle movies in een aparte map volgens:
<movienaam> (<jaartal>) (<formaat>)

bijv:
Donnie Darko (2001) (1080p)

Nu hoeft dat formaat er niet eens achter, maar er kan beter wel voor de zekerheid een jaartal achterstaan ivm remakes.

De files zelf (behalve bij VIDEO_TS), ook ISO's, benoem ik hetzelfde zonder het formaat, bijv:
Donnie Darko (2001).mkv

Tot nu toe heeft hij van de 150 films 6 niet gepakt en 1tje verkeerd gepakt. Als je een film toevoegt en die er vervolgens niet tussen staat (of je moet gewoon eens in de zoveel tijd checken in de import tool) moet je even in de config van de plugin zelf doen.

In feite pakt hij de films voor de rest automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:50
fantastisch programma. alles werkt en is simpel in te stellen.
toch hoop ik dat er snel betere skins komen. ik krijg bij het starten van mp soms de melding dat mjn skin outdated is :(

ook de snelheid van starten en dergelijke mag iets omhoog. :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
dan moet je even naar references.xml ofzo gaan in de map van de skin en 1 vd eerste regels is het versie nummer.. moet op 1.0.0.0 ofzo staan, zal bij jou waarschijnlijk dan op 1.0.0.3 staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en zit dit allemaal in de moving pictures plugin?
LiquidT_NL schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:16:
[...]

Ja, hij werkt top. Ik gebruik een standaard benamingsmethode:
Alle movies in een aparte map volgens:
<movienaam> (<jaartal>) (<formaat>)

bijv:
Donnie Darko (2001) (1080p)

Nu hoeft dat formaat er niet eens achter, maar er kan beter wel voor de zekerheid een jaartal achterstaan ivm remakes.

De files zelf (behalve bij VIDEO_TS), ook ISO's, benoem ik hetzelfde zonder het formaat, bijv:
Donnie Darko (2001).mkv

Tot nu toe heeft hij van de 150 films 6 niet gepakt en 1tje verkeerd gepakt. Als je een film toevoegt en die er vervolgens niet tussen staat (of je moet gewoon eens in de zoveel tijd checken in de import tool) moet je even in de config van de plugin zelf doen.

In feite pakt hij de films voor de rest automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 11:02:
en zit dit allemaal in de moving pictures plugin?
[...]
Yep, je hoeft alleen maar je films in de juiste map te zetten en MovingPictures zet ze er automatisch in. Als je ze verwijderd, worden ze ook direct uit je lijst gehaald (werkt net zo mooi als met TV-Series plugin).

===============================================================================

Dan nog even iets waar ik gisteren achter kwam:

Ik werk met een Harmony remote en wilde graag via een activiteit naar MovingPictures & TV-Serie kunnen gaan, en daar heb ik een plugin voor gevonden :) :) :)

Kijk maar eens naar deze plugin.
ID haal je uit de .xml file van de plugin (MovingPictures.xml in je skin directory bijvoorbeeld) en die moet je dan linken aan de toetsen 0 tot 9 van je toetsenbord (omdat de harmony software die toetsen kent).
Vervolgens een activiteit aanmaken in de harmony software met bijv. als naam 'TV Series' en verwijzing naar het nummer op je toetsenbord dat je hem hebt gegeven in de plugin configuratie.

Ik navigeer nu naar TV, TV Opnames, TV Series, Films, MovingPictures, Weer, Muziek, Radio en Foto's via activeiten _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door -Leon- op 22-03-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yo Homey ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinzweep
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 18:15
Ik draai nu ook Media Portal op mijn Media Center.

Ik heb het probleem dat sommige .mkv bestanden happeren in Media Portal. ( als ik ze met VLC open gaat alles prima, geen krimp. ) Dit is waarschijnlijk een kwestie van codes maar welke zal dat zijn? Ik heb CCCC pack al ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martin, probeer eens CoreAVC, die doet het meestal wel goed. Wel dan instellen in de config van MP. gl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Laatst online: 07:41
Gisteren mijn mediaportal ook maar eens geupgrade naar versie 1.0.0.0 (draaide nog steeds RC2). Heb nu ook maar moving pictures voor de films er bij gezet en ik moet zeggen dat dit een extreme verbetering is. Alle films werden in 1 keer herkend, en de grafische indeling is ook erg prettig (ik gebruik overigens de titanium skin).

Voor het afspelen van blu-ray heb ik de plugin gebruikt die ThaClown in de startpost heeft opgenomen, en op 1 irritante melding over meerdere instanties na werkt het probleemloos. ThaClown dus weer bedankt voor de super complete startpost, deze heeft me weer eens behoorlijk goed geholpen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
movingpictures is inderdaad de bom.
waar ik tegenaanloop met normale films is dat hij niet alles downlaod. in de config scan ik herkend hij alles.
maar in mp toont hij niet alles met picture. als ik dan zoek via imdb dan is het helemaal goed.
maar dan moet ik dat handmatig bij alle films odne is niet echt een optie.

Ik ga van de week de plugin maar eens gebruiken voor de logitech harmony afstandsbediening.

mp werkt geweldig. mag iets sneller starten en werken hier en daar maar verders niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remcoXP schreef op maandag 23 maart 2009 @ 08:46:
mp werkt geweldig. mag iets sneller starten en werken hier en daar maar verders niets mis mee.
Vinkje zetten in MP Configuratie bij "Minimize to tray on Exit" (of zoiets) waardoor hij hem niet echt afsluit maar geminimaliseerd in je systray zet. Als je PC uit de standby komt, heb je MP er met 2 seconde voor staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de overstap gedaan van MCE naar Media Portal, wat een verschil!!

Veel dank aan de beginpost van dit topic! Media Portal 1.0.0.0 geïnstalleerd, Monochrome skin, TVSeries plugin, Moving Pictures Plugin, MCE remote, etc.. Alles werkt echt perfect. Start mooi automatisch op, alle series (met fan art) en films zijn prachtig ingedeeld en ze spelen ook gewoon perfect! VNC staat ook op het media center en zo moet ik dus nooit een toetsenbord of muis eraan hangen als ik iets wil veranderen/configureren. Gewoon vanaf mijn desktop vnc connectie starten en ik kan weer beginnen prullen.

Dingen die ik graag nog zou doen .. Menu aanpassen, radio etc gebruik ik niet dus dat mag wel weg van mij. Als je op 'watch' duwt krijg ik te zien "tv series" - "films" - "moving pictures". Eigenlijk moet dat icoontje films weg (die brengt me gewoon naar de map films) en icoon moving pictures mag films noemen. En dan nog graag alles eens in het Nederlands zetten. Dan zal het ver compleet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Tha Render, de grote grap is dat dit allemaal mogelijk is. Bij het configuratiescherm (van mediaportal) heb je de optie plugin. Daar kan je films bijvoorbeeld disabelen en radio ook omdat je die niet gebruikt. Tevens kan je bij de settings van Moving pictures de naam opgeven.

[ Voor 3% gewijzigd door denyos op 23-03-2009 10:23 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denyos schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:23:
Tha Render, de grote grap is dat dit allemaal mogelijk is. Bij het configuratiescherm (van mediaportal) heb je de optie plugin. Daar kan je films bijvoorbeeld disabelen en radio ook omdat je die niet gebruikt. Tevens kan je bij de settings van Moving pictures de naam opgeven.
Dat dacht ik wel, aangezien je blijkbaar ALLES kan instellen bij media portal :) Maar nog geen tijd gehad om die kleine laatste dingetjes toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denyos schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:23:
Nog tips hoe je dit kan doen? Ik wil bijvoorbeeld geen TV en geen RADIO omdat ik dit dus idd niet gebruik. Als ik deze in config disable dan gaan ze alleen niet uit mijn menu !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Ik zal vanavond even voor je nakijken hoe ik het opgelost heb. Hier op het werk heb ik (helaas) geen mediaportal.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:07:
[...]

Nog tips hoe je dit kan doen? Ik wil bijvoorbeeld geen TV en geen RADIO omdat ik dit dus idd niet gebruik. Als ik deze in config disable dan gaan ze alleen niet uit mijn menu !
Je moet de xml files van de skin aanpassen. Hoe of wat de XML in elkaar zit en wat nou precies wat betekent blijkt vanzelf na wat experimenteren. Zie ook de uitleg die zat in de rar van monochrome zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Ah blijkbaar doet monochrome dat dan anders dan Titanium. Want bij Titanium skin verdwijnen de items automatisch als ik ze disable.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet hoe je iso en img in moving pictures krijgt? De movie importer pakt ze nu niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Je moet bij je mediaportal configuratie bij de movies plugin bij extensions .iso en .img erbij zetten dan pakt moving pictures hem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik merk dat wanneer ik een DVD afspeel vanaf mijn NAS harddisk dat MediaPortal een "Thumbs.db" file in de directory zet. Deze vervuiling wil ik eigenlijk niet. Weet iemand of dit uitgezet kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik gebruik media portal met de skin streamedmp met de plugin moving pictures en mp-tv serie.
Echter wil ik graag image bestanden en .vob filrs gebruiken voor mp-tv serie want veel series heb ik in dat formaat.

Tot op heden heb ik niet kunnen vinden hoe dit moet en of het wel kan. Iemand die dit mij kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:58:
Ik merk dat wanneer ik een DVD afspeel vanaf mijn NAS harddisk dat MediaPortal een "Thumbs.db" file in de directory zet. Deze vervuiling wil ik eigenlijk niet. Weet iemand of dit uitgezet kan worden?
Ga naar Windows Verkenner > Tools > Folder options > View > 'Do not cache thumbnails'' aanzetten :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
heeft er iemand hier eaon skin die werkt op versie 1.0.0.0 zonder melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:08:
Vraagje, ik gebruik media portal met de skin streamedmp met de plugin moving pictures en mp-tv serie.
Echter wil ik graag image bestanden en .vob filrs gebruiken voor mp-tv serie want veel series heb ik in dat formaat.

Tot op heden heb ik niet kunnen vinden hoe dit moet en of het wel kan. Iemand die dit mij kan vertellen?
Dit kan niet. Het enige wat je kan doen is de boel zelf toevoegen en dan bijv. 4 episodes naar 1 iso/vob laten wijzen.
denyos schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:07:
Ah blijkbaar doet monochrome dat dan anders dan Titanium. Want bij Titanium skin verdwijnen de items automatisch als ik ze disable.
Monochrome gebruik niet alleen de standaard GUI (de lijst van plug-ins), maar gebruikt ook een simple GUI (die mooi is :)), wat weer een aparte plug-in is. Deze plug-in werkt dus via xml files (watchmenu.xml en nog wat andere xml's, even kijken in de rar die bij Monochrome zat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:22:
[...]

Dit kan niet. Het enige wat je kan doen is de boel zelf toevoegen en dan bijv. 4 episodes naar 1 iso/vob laten wijzen.
Dat is erg jammer, hoe voeg ik zelf de serie's in dan en ze vervolgens laten verwijzen naar de dvd bestanden?
Is het overigens mogelijk om 2 verschillende overzichten te maken met Moving Pictures ik heb er nu eentje voor mijn films. Maar is het dan ook mogelijk om een apart overzicht te maken met mijn series of komt alles dan in een enkel menu te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk de lettertype wat groter te maken in de info van moving pictures ? Ik kan het haast niet lezen nu !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:53:
[...]

Dat is erg jammer, hoe voeg ik zelf de serie's in dan en ze vervolgens laten verwijzen naar de dvd bestanden?
Is het overigens mogelijk om 2 verschillende overzichten te maken met Moving Pictures ik heb er nu eentje voor mijn films. Maar is het dan ook mogelijk om een apart overzicht te maken met mijn series of komt alles dan in een enkel menu te staan?
Moving Pictures is per definitie alleen voor film (hence the name), en voor tv series bestaat er al zoiets als de My TV Series plugin, dus denk ik ook niet de de maker(s) van de Moving Picture plugin dat er snel in zullen bouwen.

Je zult gewoon je series netjes als losse bestanden moeten hebben, wil je alles werkend krijgen op de manier waarop het bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
[...]

Of handmatig invoeren, of een paar dummy bestanden maken (text documentjes hernoemen met mkv/avi extensie). Als TV-Series dan die files herkent en toevoegt, moet je even de plugin zijn configuration in. Dan kan je de entries van de afleveringen bekijken en aanpassen. De file location vervolgens veranderen naar de VOB toe.

Niet het meest praktisch, maar de enige manier helaas. Ander alternatief is je DVDs rippen naar divx.
Moving Pictures kan geen 2 databases aanmaken. Daarnaast kan moving pictures niet met series en losse episodes omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_nv40_man schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:22:
[...]

Moving Pictures is per definitie alleen voor film (hence the name), en voor tv series bestaat er al zoiets als de My TV Series plugin, dus denk ik ook niet de de maker(s) van de Moving Picture plugin dat er snel in zullen bouwen.

Je zult gewoon je series netjes als losse bestanden moeten hebben, wil je alles werkend krijgen op de manier waarop het bedoeld is.
Erg jammer want ik heb dus veel series echt als volledige retail dvd en zie het niet zitten om alle dvd's om te gaan zetten naar losse bestanden.
LiquidT_NL schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:24:

Of handmatig invoeren, of een paar dummy bestanden maken (text documentjes hernoemen met mkv/avi extensie). Als TV-Series dan die files herkent en toevoegt, moet je even de plugin zijn configuration in. Dan kan je de entries van de afleveringen bekijken en aanpassen. De file location vervolgens veranderen naar de VOB toe.

Niet het meest praktisch, maar de enige manier helaas. Ander alternatief is je DVDs rippen naar divx.

Moving Pictures kan geen 2 databases aanmaken. Daarnaast kan moving pictures niet met series en losse episodes omgaan.
Ik zal het even proberen met de dummy bestanden als ik thuis ben, ik had overigens al in de configuration gekeken maar kon niet vinden waar je mogelijk de entries van de serie kon aanpassen en dan dus de locatie wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand dit hier misschien een oplossing voor heeft. Ik heb een aardige collectie x264 HD films die ik wil importeren in Moving Pictures. Deze HD films staan op externe 1TB disks. Ik weet dat Moving Pictures kan werken met removable devices. Deze schijven worden allemaal herkend als G:\ en Moving Pictures import ook alles van de G schijf (ingesteld als import path)

Het werkt dus prima. Ik sluit een disk aan via USB en de films worden geimporteerd. Ik haal de schijf er af en de films blijven netjes in mn moving pictures.

Probleem is nu dat ik meerdere externe schijven heb met films. Zodra ik er dus een andere schijf aan de USB hang wordt deze ook weer netjes herkend en geindexeerd. Alleen al mn films van de vorige disk worden nu uit de database gehaald omdat ze niet meer te vinden zijn op G:\ wat logisch is omdat er een andere disk aan hangt. Maar ik wil dus wel dat al mijn films in de database blijven staan.

Removable media is now automatically detected. Files deleted from a removable drive will now also be removed from MediaPortal as well. When a drive is simply taken offline, or unavailable, no action is taken.

Mediaportal denkt dus doordat ik er een andere externe disk aan hang op G:\ dat de files van mn andere disk gedelete zijn.

Iemand enig idee hoe ik dat kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Lees deze pagina eens door:
http://aumha.net/viewtopic.php?f=62&t=28888

Door gebruik te maken van NTFS junctions kan je je USB drive ergens in je bestandssysteem mounten (zoals in *nix systemen). Volgens mij lost dat jouw probleem op.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:04:
Iemand dit hier misschien een oplossing voor heeft. Ik heb een aardige collectie x264 HD films die ik wil importeren in Moving Pictures. Deze HD films staan op externe 1TB disks. Ik weet dat Moving Pictures kan werken met removable devices. Deze schijven worden allemaal herkend als G:\ en Moving Pictures import ook alles van de G schijf (ingesteld als import path)

Het werkt dus prima. Ik sluit een disk aan via USB en de films worden geimporteerd. Ik haal de schijf er af en de films blijven netjes in mn moving pictures.

Probleem is nu dat ik meerdere externe schijven heb met films. Zodra ik er dus een andere schijf aan de USB hang wordt deze ook weer netjes herkend en geindexeerd. Alleen al mn films van de vorige disk worden nu uit de database gehaald omdat ze niet meer te vinden zijn op G:\ wat logisch is omdat er een andere disk aan hangt. Maar ik wil dus wel dat al mijn films in de database blijven staan.

Removable media is now automatically detected. Files deleted from a removable drive will now also be removed from MediaPortal as well. When a drive is simply taken offline, or unavailable, no action is taken.

Mediaportal denkt dus doordat ik er een andere externe disk aan hang op G:\ dat de files van mn andere disk gedelete zijn.

Iemand enig idee hoe ik dat kan fixen?
Kun je niet op een of andere manier een vaste driveletter aan elke schijf koppelen.
Bijvoorbeeld schijf 1 heeft driveletter G:/ schijf 2 heeft driveletter H:/ etc.
Op deze manier wanneer je dan een andere schijf aan koppeld heeft deze een andere driveletter en wordt er dus geen bestanden uit mediaportal verwijderd.

Weet niet zeker hoe dit zou moeten en of dit wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Precies, zo heb ik het ook ingesteld. 2 USB schijven elk met hun eigen letter en MP kan daar prima mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Iemand problemen met de Last.fm plugin?
Als ik een artiest kies en naar "start stream" ga en vervolgens kies "vergelijkbaar met *naam artiest*".
Krijg ik soms de melding dat er geen stream kan worden gestart. En als hij wel werkt krijg ik deze melding soms na een paar nummers.

Hoe kan ik naar de TV-server connecten?
In VLC ga ik naar netwerk en vul er rtsp:\\naam mediacenter\stream1.0 in maar vervolgens krijg ik geen beeld.
Ik gebruik MediaPortal 1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
timskiej schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:23:
Hoe kan ik naar de TV-server connecten?
In VLC ga ik naar netwerk en vul er rtsp:\\naam mediacenter\stream1.0 in maar vervolgens krijg ik geen beeld.
Ik gebruik MediaPortal 1.0.
Heb je wel de juiste poorten open gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 1.01 mag nu wel eens gaan komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Wat is er zoveel beter aan 1.01, waarom wil iedereen dat die nu komt?

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dadona schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 00:23:
Wat is er zoveel beter aan 1.01, waarom wil iedereen dat die nu komt?
Ik wil hem hebben zodat ik kan updaten naar een nieuwere (lees: stabiele) final release (en dus geen test SVN's), en natuurlijk omdat ik er vanuit ga dat de BasicHome-screen bug er dan uit :)

Daarnaast zijn de meeste plugins inmiddels 1.0.1 ready en moet je wat trucjes uithalen om ze werkend te krijgen met 1.0 Final (reference.xml aanpassen bijv.) of verlies je functionaliteit van je plugin.

Heb afgelopen weekend opnieuw 1.0 Final + StreamedMP geinstalleerd. Mijn bluescreens zijn voorbij, maar nu heb ik heel soms dat hij tijdens het tv kijken ECHT vast loopt. Geen melding niks, beeld bevriest gewoon en is niet meer in beweging te krijgen. PC heeft harde reset nodig om weer te werken.
Ben inmiddels Windows Memory Diagnostics aan het draaien, maar dat lijkt ook allemaal goed te gaan.

Iemand anders dit probleem ook wel eens gehad (of een idee waar het aan kan liggen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren deze thread doorgelezen, en s'avonds even zitten klooien met mediaportal. (laptop met vista business aangesloten op mijn LG scarlett 37" middels VGA kabeltje, audio rechtstreeks naar de versterker)

inderdaad; brilliant stukje software; je kunt werkelijk alles instellen, en het werkt prima. paar vraagjes nog:

- hoe ik mijn muziekindeling ook kies; ik krijg bij alle mogelijke weergaves (behalve per genre) eerst mapjes per letter van het alfabet te zien. is dit te veranderen? het liefst wil ik direct alle albums door kunnen scrollen.

- hoewel mijn laptoppie snel zat is, merk ik dat bij het afspelen van divx er bij snelle bewegingen kwaliteitsverlies optreed; een soort van dunne lijn halverwege het scherm. lijkt me een performance dingetje. kan ik iets doen om de dit te verbeteren?

- is er voor films net zo'n mooie plugin als voor series? ik las iets van moving pictures, is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

1. Volgens mij kan je in de config van Mediaportal gewoon instellen welke view de music opent. Maar dat weet ik niet zeker aangezien ik vrij weinig met muziek doe in mediaportal.

2. Je zou even kunnen proberen door wat andere codecs op je laptop te installeren. Grote kans dat je divx bestanden dan wel goed zijn. Hoe en wat staat diverse keren in dit topic uitgelegd.

3. Moving pictures is zeker aan te raden en lijkt veel op de TV Series plugin. Ik zou zeggen installeer hem gewoon en geniet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcoXP schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 07:59:
heeft er iemand hier eaon skin die werkt op versie 1.0.0.0 zonder melding?
Ik heb de Monochrome skin op de 1.0.0.0 en na 20x starten ofzo van MP stond er op de melding ineens een checkbox van 'laat dit bericht niet meer zien' (of toch zo iets in die aard). Sinds dan krijg ik de melding niet meer.
Pagina: 1 ... 31 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.