Beamer uitzetten levert problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb een naar probleem op mijn broer zijn HTPC. Hij heeft hier een beamer op aangesloten, maar telkens als hij de beamer uitschakelt dan wordt die afgekoppeld (getuige het "hardware afkoppelen" toontje van Windows). Bij het opnieuw aanzetten van de beamer gebeurt er een van de volgende 3 dingen:
1. De beamer wordt weer herkend en door windows aangekoppeld (getuige het "hardware aankoppelen" geluidje van windows). Als dit niet meteen gebeurd en je wisselt van ingangssignaal even (de HTPC zit op de HDMI1 ingang, dus als je even wisselt naar HDMI2 en dan weer terug naar HDMI1 dan pakt hij hem weer.

2. De beamer wordt weer herkend (eventueel na bovenstaand wisseltrucje van de kanalen), maar de settings zijn (de resolutie) zijn gereset.

3. De beamer wordt helemaal niet meer herkend, ook niet na het trucje bij 1. Een reboot is nodig.

Aangezien het een Home Theater PC betreft is dit niet wenselijk, de reboot ook niet. De beamer moet af en toe aan of uit kunnen worden gezet, deze staat namelijk vele uren achterelkaar aan.

Het betreft een On-board Ati kaartje (een 3xxx serie) en ik gebruik Catalyst versie 9.1, dit omdat 9.2 problemen kan geven met chroma-levels naar de beamer toe.

Iemand een idee hiertegen? Ik dacht zelf of er misschien optie is die ik niet ken die ervoor zorgt dat displays altijd aangekoppeld blijven en nooit kunnen worden afgekoppeld.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Echt niemand een idee?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Over welk OS praten we hier?
Oh zie in het MediaPortal topic al dat het om Vista gaat.

Wellicht los dit het probleem op:

Je moet naar geplande taken toe gaan en dan naar de libary en vervolgens op Microsoft - Windows - MobilePC klikken.

En daar moet je TMM uitschakelen. Dit is de service in Vista die controleert of er nieuwe monitor zijn aangesloten. Als het goed is als je dan de beamer een keer goed aansluit dan blijft ie dat onthouden.

Succes!

[ Voor 88% gewijzigd door Mister I op 18-03-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Mister I schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:18:

Je moet naar geplande taken toe gaan en dan naar de libary en vervolgens op Microsoft - Windows - MobilePC klikken.

En daar moet je TMM uitschakelen. Dit is de service in Vista die controleert of er nieuwe monitor zijn aangesloten. Als het goed is als je dan de beamer een keer goed aansluit dan blijft ie dat onthouden.

Succes!
Kijk, zoiets zoek ik!!! Bedankt, ik ga even kijken :D

Ik neem aan dat dit er ook voor zorgt dat hij weergave apparaten niet afkoppelt?

[ Voor 6% gewijzigd door LiquidT_NL op 18-03-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:41

Pubbert

random gestoord

Ik heb ook zoiets dergelijks gehad met een LCD TV, ik heb toen UltraMon geinstalleerd (destijds nog de beta voor Vista)

Hier kon ik makkelijk met profielen werken, om het probleem te bypassen, maar na een Windows Update (ik gok SP1) was het inneens opgelost :) Misschien dat er toen wat TMM paramters veranderd zijn.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

LiquidT_NL schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:31:
[...]

Kijk, zoiets zoek ik!!! Bedankt, ik ga even kijken :D

Ik neem aan dat dit er ook voor zorgt dat hij weergave apparaten niet afkoppelt?
Ja dat klopt inderdaad.

Ik had namelijk het probleem toentertijd, dat een beamer die met een 25 meter kabel aangesloten was op mijn laptop steeds opnieuw herkend werd. Omdat het signaal eigenlijk net te zwak was. Dus dan zit je midden in een presentatie en dan zo'n geluidje en valt je beeld even 10 seconden weg...
Hiermee is het probleem toen opgelost.

Hij bleef de beamer daarna prima herkennen zelfs als de laptop in standby was geweest en de beamer helemaal uit was geweest. Tot het moment dat je windows weer forceerde om te gaan zoeken.
Dit was wel met een analoge vga aansluiting ipv HDMI, maar ik neem aan dat dit geen verschil moet zijn.

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Mister I schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:18:

Succes!
Ik heb het ingesteld, kijken of het het doet. Maar als ik zo je verhaal hoor en de beschrijving lees in de task scheduler zou dit toch echt DE oplossing moeten zijn :D Mag ik je nog vragen hoe je destijds op deze oplossing bent gekomen? Want ik kon er helaas echt NIETS over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Hopen dat het werkt!
Ik heb toentertijd volgens mij gezocht naar iets van auto detect multiple monitors vista disable of zoiets.

Oh ja idd zoiets moet het zijn geweest:
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Eerste hit geeft een soortgelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
Heeft dit niet te maken met HDMI Handshake o.i.d.

Volgens mij is dit ook al heel vaak voorbijgekomen met HTPC's en LCD TV's.

Daar waren mensen met een soortgelijk probleem als ze hun HTPC via DVI > HDMI hadden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ThinkPadd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 00:19:
Heeft dit niet te maken met HDMI Handshake o.i.d.

Volgens mij is dit ook al heel vaak voorbijgekomen met HTPC's en LCD TV's.

Daar waren mensen met een soortgelijk probleem als ze hun HTPC via DVI > HDMI hadden aangesloten.
Dit is echt HDMI -> HDMI

Maar goed, ik zat dus op de verkeerde woorden te zoeken :') Na het aanpassen kwam het probleem terug, maar ik heb hem daarna even gereboot, nu maar afwachten. Alvast ontzettend bedankt.

Pagina: 1