Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Misschien is het verbeelding, maar wellicht is het omdat je meer ziet....van de kwaliteit

maar ik heb het idee, dat na het doen van de level tweak het beeld
een zijdelingse bibber heeft....weet niet zeker hoe je dat noemt....zijdelingse trailing ?

En zo uit het niets :) althans ik zal wel iets gedaan hebben, is er
opeens weer een audio synch probleem....
Het is wel iedere keer iets met MP - maar goed ben een volhouder :P

[edit] uhmmm nou heb ik weer een andere veronderstelling.

Audio synch problemen, met een DTS track van 1500+ kbs (changeling remux bluray) (27gig)

Wellicht, komen de video stottertjes, dus door de audio problemen ?

och och - wat een gedoe

[ Voor 48% gewijzigd door ppeterr op 02-03-2009 12:21 ]

• RFdeGroot
  • Laatst online: 27-11 08:55
Ten eerste bedankt voor je uitgebreide reactie.
Echter bij mijn tv worden de zwart-grijs levels er niet bepaald beter op als ik de nvidia settings op full-range zet (tenminste ik had dat altijd, maar die heb ik laatst dus terug gezet om te vergelijken), wellicht dat dit komt omdat mijn htpc op een 'gewone' hdmi aansluiting van mijn tv zit ipv de dvi/hdmi (pc) aansluiting, dit omdat ik de kleuren niet mooi kreeg op die pc aansluiting. Dit is op de gewone hdmi aansluitingen beter. Wellicht dat dit ook de reden achter mijn ervaringen met de full-range optie is, denk dat mijn tv op die aansluitingen geen full-range verwacht?
Die 'arifacts' treden namelijk vooral op bij bepaalde donkere kleuren (donkerbruine muren in films, en grijs/zwarte dingen bijv)

Met deze instellingen zijn bij mij dus de details juist beter en heb ik bij divx e.d. lang niet zo'n donker beeld en dit zonder dat de de brighteness te hoog moet en dus zwart, grijs gaat worden.

Zal ook nog eens testen met dat plaatje, kijken hoe het er dan uitziet.

Verwijderd

Ik heb een nieuwe installatie van vista en MP (V1.0) gedaan maar nu heb ik het probleem dat ik bij het afspelen van een DVD (of image daarvan) geen menu te zien krijg als ik op het "i" knopje druk. Soms komt er nog een letter in beeld, maar daar blijft het dan ook bij. Iemand een oplossing?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
RFdeGroot schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 23:45:
Ben gisteravond nog eens even weer aan het vergelijken geweest met verschillende codecs voor h264 materiaal, en wat ik me afvraag, waarom heeft hier niemand het over de divx 7 codec? Het divx 7 pakket bevat tegenwoordig zowel een divx/xvid codec als een h264 codec.
En wel een hele goede ook moet ik zeggen!
Gebruik hier nu die codecs voor zowel divx/xvid als voor h264 content en ik moet zeggen, superbeeld! Beter als CoreAVC en MPC-HC bij mij, die twee maken bij mij af en toe foutjes in beeldopmaak (artifacts af en toe) zodra ik color range in nvidia control panel op application controlled zet ipv full color range, full color is bij mij te donker en geeft dus probleempjes, dit terwijl ik een full-hd lcd tv heb.
En dat bij een zeer lage cpu belasting (voor een software-decoder dan).
Ook divx en xvid content ziet er hiermee echt veel beter uit als met bijv ffdshow.

Een aanradertje wat mij betreft.
Full color heeft niets te maken FullHD of whatsoever. Mij lijkt dan ook dat je instellingen elders niet goed zijn, hoewel je het beste gewoon limited kan draaien lijkt mij toch? Black-crush klinkt niet al te goed.

Maar klinkt wel goed, niet voor h264 maar voornamelijk voor divx/xvid :) Ik zal eens een kijkje wagen.

[ Voor 6% gewijzigd door LiquidT_NL op 02-03-2009 13:10 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• RFdeGroot
LiquidT_NL schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:50:
[...]

Full color heeft niets te maken FullHD of whatsoever. Mij lijkt dan ook dat je instellingen elders niet goed zijn, hoewel je het beste gewoon limited kan draaien lijkt mij toch? Black-crush klinkt niet al te goed.

Maar klinkt wel goed, niet voor h264 maar voornamelijk voor divx/xvid :) Ik zal eens een kijkje wagen.
Ik weet dat dat niets met resoluties/full-hd te maken heeft.
Enige reden dat ik dit vermelde was om aan te geven dat ik een lcd tv gebruik (kan nogal een verschil maken met ouderwetse crt buizen)

Was meer ook ff bedoeld als tip voor als er iemand zijn settings niet goed krijgt (omdat bijna iedereen zegt dat je de beste resultaten op full-range haalt) en bij mij bleek dat dus minder goede resultaten te geven (kwa kleurechtheid enzo) als in limited (tv) mode.

Voor divx is steekt deze codec voor mij echt ver boven ffdshow e.d. uit. Geen gedoe met allerlei postprocessing opties die lang niet altijd het gewenste resultaat geven, maar gewoon meteen een superbeeldje (voor divx dan). ffdshow gebruik ik nu alleen nog maar voor de meer exotische formaten.

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10 20:00
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:47:
Ik heb een nieuwe installatie van vista en MP (V1.0) gedaan maar nu heb ik het probleem dat ik bij het afspelen van een DVD (of image daarvan) geen menu te zien krijg als ik op het "i" knopje druk. Soms komt er nog een letter in beeld, maar daar blijft het dan ook bij. Iemand een oplossing?
waarom een oude versie ipv v1.04 ?

Verwijderd

Bij mijn weten is er geen nieuwere versie dan 1.0 Final van Mediaportal. Wat bedoel je met v1.04?

• Heiden
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 17:52
Er is sowieso nog geen versie 1.04. Ze zijn nu druk bezig aan versie 1.01, die zou half maart (de 15e om precies te zijn) uit moeten komen.

Daarna zit een versie 1.02, waarin (hoogstwaarschijnlijk) ook eindelijk dxva + subs ondersteuning in zal zitten. Wil je daar nu al gebruik van maken, kijk dan eens naar "disaster" build van MP. Check deze link maar eens.

|Mijn systeem

Verwijderd

dat klinkt toch ni veelbelovend é... disaster build

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

"disaster" is de nick van de MP Gebruiker die eea mogelijk gemaakt heeft. Zijn MP build (met support voor DXVA + subs) heet op het MP Forum daarom dan ook de "disaster build". ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Heiden
Haha, de build zelf is inderdaad alles behalve een disaster.

|Mijn systeem

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
RFdeGroot schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:51:
[...]

Ik weet dat dat niets met resoluties/full-hd te maken heeft.
Enige reden dat ik dit vermelde was om aan te geven dat ik een lcd tv gebruik (kan nogal een verschil maken met ouderwetse crt buizen)

Was meer ook ff bedoeld als tip voor als er iemand zijn settings niet goed krijgt (omdat bijna iedereen zegt dat je de beste resultaten op full-range haalt) en bij mij bleek dat dus minder goede resultaten te geven (kwa kleurechtheid enzo) als in limited (tv) mode.

Voor divx is steekt deze codec voor mij echt ver boven ffdshow e.d. uit. Geen gedoe met allerlei postprocessing opties die lang niet altijd het gewenste resultaat geven, maar gewoon meteen een superbeeldje (voor divx dan). ffdshow gebruik ik nu alleen nog maar voor de meer exotische formaten.
Volgens mij (ik kan het verkeerd inschatten natuurlijk) snap je nog steeds niet dat je op twee plekken/momenten iets met levels te maken hebt.

Één keer als je het videomateriaal wat is opgeslagen in video-levels wordt omgezet naar pc-levels. Waarom dat het handigste is is al vaak gezegd. De rest van het beeld is allemaal 0-255. Je bureaublad, Mediaportal GUI, games, foto's etc. Om alles hetzelfde te krijgen zul je dus wel het videomateriaal moeten laten expanden. Je hebt dan alles binnen 0-255. Het expanden van videomateriaal wordt bij ATI voor HD standaard gedaan (tot Catalyst 9.2) en voor SD moet je het in het register aanzetten. Bij nVidia kun je het op driverniveau regelen door de instelling bij gevanceerde videoopties op full of limited te zetten.

Maar dan komt stap twee. Je hebt nu een output waarvan de inhoud ten opzichte van elkaar klopt. Immers al het materiaal binnen die input heeft gelijke levels. Wat er met de hele output moet gebeuren hangt af van het weergave-apparaat wat je gaat gebruiken. De output van de pc moet gematched worden met de input die de weergever verwacht. Bij monitoren is dat 0-255 uiteraard. Hetzelfde als de output, er hoeft dus niks te gebeuren.

Bij tv's zijn er twee mogelijkheden: 0255 of 16-235 (full of limited). De meeste oudere tv's kunnen alleen 16-235 input aan. Omdat dat de levels zijn waar de hele videowereld mee werkt en ook settopboxes, standalone dvdspelers etc.

Maar, je ziet denk ik al wat het probleem is, de output is van de pc is dan te groot voor de input van de tv. De waarden van 0-16 en 235-255 die de pc naar de tv stuurt kan die weergeven. De tv snapt alleen stappen van 16-235. Aangezien 16 het laagste is wordt alles wat 16 of lager is in de input die de tv krijgt zwart. Aan het andere eind wordt alles wat 235 of hoger is wit.

Om ervoor te zorgen dat de totale output gelijk is aan wat de tv aan input verwacht moet je bij ATI de optie "Pixel format" instellen zoals de input van de tv is. Kan de tv full-range input aan (bij nieuwere tv's in te stellen in het menu) dan stel je full range in. Kan de tv alleen limited input aan, dan stel je limited in. Bij nVidia wordt volgens mij standaard een limited output uitgestuurd naar een tv aangesloten via HDMI. De tv moet dan ook op limited staan.

Aangezien ik nog nergens lees dat je hebt gekeken naar de levels van de totale output, lijkt het me handig als je dat eerst gaat doen. Kijk met dat THX plaatje even of je verschil ziet tussen 7 en 16. En post je bevindingen.

Edit: Ik heb de nieuwe Divx 7 "wonder" decoders ook even getest.

Allebei getest in MPC HC met EVR Custom Pres.

Xvid SD

Divx 7 Decoder
Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/DIVX-SD.jpg

MPC Video Decoder
Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/MPC-SD.jpg

Xvid 720p

Divx 7 Decoder
Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/DIVX-720p.jpg

MPC Video Decoder
Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/MPC-720p.jpg

H.264 720p

Divx 7 Decoder
Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/DIVX-H264.jpg

MPC Video Decoder
Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/MPC-H264.jpg

Ik zie in ieder geval amper verschil. En als ik ze echt naast elkaar leg; minimaal minder detail voor de Divx 7 Decoder. Qua CPU-load zie ik bij H.264 een beetje minder load bij de Divx 7 Decoder. 3-5% ongeveer. Dus volgens mij gewoon een gemiddelde software decoder voor H.264, Divx en Xvid, Niet meer en niet minder.

Maar ik zie graag screens met grotere verschillen.

[ Voor 15% gewijzigd door The_nv40_man op 03-03-2009 11:34 ]

• RFdeGroot
The_nv40_man schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:28:
[...]
Bij nVidia wordt volgens mij standaard een limited output uitgestuurd naar een tv aangesloten via HDMI. De tv moet dan ook op limited staan.
Dan zal daar waarschijnlijk het probleem zitten?
Ik heb mijn tv namelijk aangesloten met een dvi-->hdmi kabel, het moederbord in mijn htpc heeft echter ook hdmi (Asus P5N7A-VM).
De DVI-->HDMI kabel had ik nog liggen en ik dacht dat er behalve natuurlijk geluid voor het beeld geen verschil in zat, en dus zonde om een nieuwe hdmi kabel aan te schaffen, aangezien ik voor geluid de optische uitgang op mb gebruik, deze zit dan op mijn versterker.

De TV (een Samsung LCD Full-HD) heeft 3 hdmi ingangen, 2 daarvan zijn gewone en 1 is een dvi/hdmi (pc) aansluiting. Ik verwacht dus dat de pc aansluiting 0-255 ondersteund en de andere 2 16-235 (kan iemand dat bevestigen?).
Als ik mijn pc met de dvi-hdmi kabel aansluit op de pc aansluiting is het beeld echter erg flets, op de andere 2 aansluitingen is dit wel goed, hij zit nu dan dus ook niet op die pc aansluiting.

• The_nv40_man
Controleer nou in ieder geval met het THX plaatje of je het verschil tussen alle stappen kunt zien. Dan heb je iig al geen black- en white crush.

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 08:38
ppeterr schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:05:
Uhm had ik nou maar een iets betere gekocht dan deze (trust)

[afbeelding]

Naar mijn mening in dit geval is goedkoop duurkoop, ik gebruik hem amper
maar nu werkt alleen nog de trackbal als ik er een paar tikken op geef.....jammer
hoor leuk ding.
Ik gebruik nu een jaar een keyboard van Logitech, de Cordless Mediaboard Pro.

Pro:
- ingebouwde touchpad
- strak design (subjectief)
- bluetooth
- degelijk, maar toch lekker licht
- werkt goed, zowel touchpad als ontvangst
- prijs, ca. EU. 50

Con:
- sommige toetsen komen niet geheel overeen met een PC
- extra media toetsen waren fijn geweest

Ik ben er zeer tevreden mee, zeker voor de prijs.

• RFdeGroot
The_nv40_man schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:28:
[...]

Ik zie in ieder geval amper verschil. En als ik ze echt naast elkaar leg; minimaal minder detail voor de Divx 7 Decoder. Qua CPU-load zie ik bij H.264 een beetje minder load bij de Divx 7 Decoder. 3-5% ongeveer. Dus volgens mij gewoon een gemiddelde software decoder voor H.264, Divx en Xvid, Niet meer en niet minder.

Maar ik zie graag screens met grotere verschillen.
Leuk die vershillen eens zo naast elkaar te zien.
Persoonlijk vind ik in elk geval de kleurweergave van de divx codec beter.

Waar ik echter vooral grote winst haal is als ik sd xvids ga scalen naar full-screen (1920x1080). Daarin boek ik met de divx codecs gewoon betere resultaten.
Als ik dit op mijn laptop doe (15,4 inch, 1280x800) zie ik verder ook weinig verschil, maar op mijn tv (40 inch) word het een heel ander verhaal.

Ik gebruik trouwens gewoon de interne player van mediaportal.

[ Voor 8% gewijzigd door RFdeGroot op 03-03-2009 14:23 ]

• The_nv40_man
RFdeGroot schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:19:
Leuk die vershillen eens zo naast elkaar te zien.
Persoonlijk vind ik in elk geval de kleurweergave van de divx codec beter.
:? Dat snap ik niet. Als ik hier op een gekalibreerde monitor met Windows Photo Gallery heen en weer switch tussen de twee screens zie ik geen kleurverschil. Sterker nog er is uberhaupt amper verschil te zien. Alleen minimaal verlies van details bij de Divx Decoder tov de MPC Decoder. Maar amper te zien geef ik toe. Alleen als je de screens naast elkaar legt.
Waar ik echter vooral grote winst haal is als ik sd xvids ga scalen naar full-screen (1920x1080). Daarin boek ik met de divx codecs gewoon betere resultaten.
Als ik dit op mijn laptop doe (15,4 inch, 1280x800) zie ik verder ook weinig verschil, maar op mijn tv (40 inch) word het een heel ander verhaal.
Gewoon is dat niet. De kwaliteit van de scaling naar fullscreen is voornamelijk afhankelijk van de Rendermode, niet van de decoder. Bij EVR en VMR9 worden de shaders van de GPU gebruikt om het beeld te scalen. Zie dit verhaal. Als ik de Divx Decoder tegen over de MPC decoder zet met de EVR Custom Presenter Rendermode (die wordt ook gebruikt door de interne player van Mediaportal) op een scherm met een resolutie van 1920 x 1200 zie ik daarin geen verschil in scaling.

Maar laat anders in een screenshot zien wat er zoveel beter is aan de scaling en kleurweergave volgens jou.

En ik lees nog niet of de totale levels nu kloppen op de tv ;) .

Verwijderd

Heeft iemand hier al een oplossing voor?:
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:47:
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:38:
Heeft iemand hier al een oplossing voor?:
[...]
Wat extra info is wel handig voor ons, bevoorbeeld welke instellingen je hebt gebruikt en/of welke codecs.

Verwijderd

Operations schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 22:25
Ik gebruik een harmony voor de tv en mce, maar ik heb een beetje last van het feit dat het omhoog en omlaag niet altijd per 1 gaat maar soms pakt scrolt die snel 2 a 3 regels omhoog. Iemand een idee hoe dit te verhelpen?
[/quote]

Wij hebben dit probleem ook gehad. In apparaatbeheer kwam ik uiteindelijk tot mijn verbazing 2 entries tegen met dezelfde Microsoft IR driver. Daarvan hebben we er toen een ge-de-installeerd en sindsdien geen probleem meer. We zijn geen technici, maar hebben de indruk dat de signalen door 2 ontvangers werden opgevangen en omgezet. Suc6.

• ppeterr
  • Nu online
@Justchill

Om even terug te komen, op het 720p@24hz verhaal.....(dat was jij toch ook)....
Ik ben er even mee bezig geweest....en om een lang verhaal kort te maken.
Heb ik hier een sorta op lossing....wellicht heb je er iets aan.

Dit is natuurlijk wel voor pioneer. Maar misschien heeft jou panel ook zo iets.

Dit werkt overigens super hier, ik werd een beetje verdrietig van het opvallen
van de missende frames bij 50hz.

Zie onderstaande paste vanaf AVS forum
PureCinema Standard
Supported sources: 480i, 1080i, 1080p/24
Refresh rate: 60 Hz

Detects 24 fps sources. De-interlaces 480i and 1080i sources. Displays frames in a 3:2 sequence to display the 24 fps source at 60 Hz. Scales to native resolution.

PureCinema Smooth
Supported sources: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p/24

Detects 24 fps sources. De-interlaces 480i and 1080i sources. Interpolates "missing" frames to display the 24 fps source at 60 Hz. Scales to native resolution.

PureCinema Advance
Supported sources: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p/24
Refresh rate: 72 Hz

Detects 24 fps sources. De-interlaces 480i and 1080i sources. Displays frames in a 3:3 sequence to display the 24 fps source at 72 Hz. Scales to native resolution.

PureCinema Off
Supported sources: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p/24***, 1080p/60

[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 03-03-2009 22:11 ]

Verwijderd

Ik begrijp het niet goed; wat is nu je oplossing? De RR op 60 HZ zetten voor 24HZ materiaal ?

Ik kan perfect m'n display op 23.976 HZ laten draaien; heb perfect vloeiend beeld enkel moet ik hiervoor upscalen naaar 1080p..

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 23:59 ]

Verwijderd

-Leon- schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:36:
[...]

Wat extra info is wel handig voor ons, bevoorbeeld welke instellingen je hebt gebruikt en/of welke codecs.
Ik gebruik de standaard DVD navigator en de codec voor dvd is de MPV Decoder (maar heb al verschillende geprobeerd). Het vinkje "Turn off DxVA" heb ik aan en uit gehad, maar dat maakt geen verschil.

• ppeterr
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:57:
Ik begrijp het niet goed; wat is nu je oplossing? De RR op 60 HZ zetten voor 24HZ materiaal ?

Ik kan perfect m'n display op 23.976 HZ laten draaien; heb perfect vloeiend beeld enkel moet ik hiervoor upscalen naaar 1080p..
Ik dacht dat je opzoek was naar een oplossing om 720p op 24hz te krijgen
op je scherm zonder te upscalen. In dit geval, stuur ik 720p in op 60hz, en
geeft het scherm het weer in 72hz ( een drievoud van 24hz), en dat werkt.

• LiquidT_NL
Ik zoek ook nog steeds waarom mijn SD materiaal zo fucking verlicht is vergeleken met mijn HD materiaal. Met HD heb ik het probleem dus niet, maar met SD is dit echt dramatisch slecht. Ik gebruik geen DXVA en gebruik een DVI->HDMI kabel om mijn Samsung LE40A656 (TV) aan te sturen... :(

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• ppeterr
  • Nu online
LiquidT_NL schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:23:
Ik zoek ook nog steeds waarom mijn SD materiaal zo fucking verlicht is vergeleken met mijn HD materiaal. Met HD heb ik het probleem dus niet, maar met SD is dit echt dramatisch slecht. Ik gebruik geen DXVA en gebruik een DVI->HDMI kabel om mijn Samsung LE40A656 (TV) aan te sturen... :(
lees de postings van The_nv40_man, op de voorgaande pagina's(p109 tm 114) over het expanden
van pc levels en probeer de tweak die daar bij hoort. En het is hopelijk opgelost :)
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 07:49:
[...]
Ik gebruik de standaard DVD navigator en de codec voor dvd is de MPV Decoder (maar heb al verschillende geprobeerd). Het vinkje "Turn off DxVA" heb ik aan en uit gehad, maar dat maakt geen verschil.
En om te mounten gebruik je Deamon Tools neem ik aan?
Heb je in de instellingen daarvan het vinkje voor 'beveiligingsmodus' weg gehaald?

Verwijderd

-Leon- schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:19:

En om te mounten gebruik je Deamon Tools neem ik aan?
Heb je in de instellingen daarvan het vinkje voor 'beveiligingsmodus' weg gehaald?
Ja, dat klopt. Beveiligingsmodus linkje is weg.

• LiquidT_NL
ppeterr schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:50:
[...]

lees de postings van The_nv40_man, op de voorgaande pagina's(p109 tm 114) over het expanden
van pc levels en probeer de tweak die daar bij hoort. En het is hopelijk opgelost :)
Ik heb zijn posts volop gevolgd en meegediscusseerd, maar ik gebruik geen DXVA (hoewel ik niet zeker weet of zijn oplossing enkel werkt met DXVA) en ik gebruik een DVI naar HDMI kabel, waardoor ik de optie "pixel format" ook niet heb.

Dus dit is mijn situatie. The_nv40_man, weet jij hoe dit komt? Mij lijkt het namelijk ook vrij sterk dat mijn output verkeerd gaat, black en white crush is logisch, maar ik heb geen crush, mijn beeld ziet er gewoon afgrijselijk licht uit.

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:42:
[...]
Ja, dat klopt. Beveiligingsmodus linkje is weg.
Hier werkt het prima met de volgende instellingen (alhoewel ik weinig DVD's heb):

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2wqvjut.jpg

Ik hoop dat je er wat mee kan, want anders weet ik het ook even niet meer.
Ik neem aan dat de DVD's buiten MP prima afspelen.

[ Voor 3% gewijzigd door -Leon- op 04-03-2009 13:57 ]

Verwijderd

In ieder geval bedankt voor de moeite tot nu toe, -Leon-. Ik ga vanavond even controleren of mijn instellingen overeenkomen met die van jou.
De DVD's spelen ook goed af in Mediaportal, maar als ik op de "i" knop op de afstandbediening krijg ik geen menu te zien, of slechts een paar letters van het menu.

• LiquidT_NL
wooptiedoo... EVR gebruiken in Mediaportal lost alles op, maar heeft last van zware tearing :S

MPC heeft ook geen last van het opgelichte zwart. Ik word er een beetje moe van, ik heb alle instellingen al geprobeerd, but to no avail :(

Verwijderd

Vraagje over het geluid van FFDSHOW.

Ik heb de laatste stable versie van FFDSHOW geinstalleerd. Maar als ik nu via MP een dvd afspeel is de gesproken tekst heel erg zacht terwijl de rest van het geluid wel hard staat. Bij het config menu van FFDSHOW heb je een optie om Center op bijv 200 te zetten, maar dan krijg ik een beetje vervorm geluid

Enig idee hoe dit op te lossen is?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 21:34 ]

• LiquidT_NL
Samengevat kom ik op het volgende uit:
H264 doet het perfect (qua blacks) op mijn HTPC in MP
SD content geeft slechte zwartwaardes, dit in tegenstelling tot MPC, welke het wel goed weergeeft. MPC gebruikt, net als MP, OOK ffdshow. Ook als ik in MPC instel om VMR9 windowed of renderless te gebruiken gaat dit gewoon perfect.

EVR geeft geen problemen qua zwart, maar wel heel veel andere problemen. Ik draai XP, dus daar zal het vast mee te maken hebben :P

Oftewel, codecs LIJKT het niet aan te liggen, en als MPC goed beeld geeft kan MP dit toch ook wel? Ik draai RC3 van MP.

Oftewel, het lijkt er vooral

• The_nv40_man
LiquidT_NL schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:45:
Samengevat kom ik op het volgende uit:
H264 doet het perfect (qua blacks) op mijn HTPC in MP
SD content geeft slechte zwartwaardes, dit in tegenstelling tot MPC, welke het wel goed weergeeft. MPC gebruikt, net als MP, OOK ffdshow. Ook als ik in MPC instel om VMR9 windowed of renderless te gebruiken gaat dit gewoon perfect.

EVR geeft geen problemen qua zwart, maar wel heel veel andere problemen. Ik draai XP, dus daar zal het vast mee te maken hebben :P

Oftewel, codecs LIJKT het niet aan te liggen, en als MPC goed beeld geeft kan MP dit toch ook wel? Ik draai RC3 van MP.

Oftewel, het lijkt er vooral
Jij hebt, net als RFdeGroot waar ik eerder op reageerde volgens mij ook niet door dat je op twee plekken in de keten de levels voor elkaar moet hebben. Lees mijn post tegen RFdeGroot even, dan weet je precies waarom en wat je moet doen.

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:55:
wooptiedoo... EVR gebruiken in Mediaportal lost alles op, maar heeft last van zware tearing :S

MPC heeft ook geen last van het opgelichte zwart. Ik word er een beetje moe van, ik heb alle instellingen al geprobeerd, but to no avail :(
Zet eens de Aero op jongen

edit: je hebt XP, ok dat gaat niet gaan; installeer dus vista :p

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 23:33 ]

• LiquidT_NL
The_nv40_man schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:15:
[...]

Jij hebt, net als RFdeGroot waar ik eerder op reageerde volgens mij ook niet door dat je op twee plekken in de keten de levels voor elkaar moet hebben. Lees mijn post tegen RFdeGroot even, dan weet je precies waarom en wat je moet doen.
Heb ik al gelezen, ik heb die hele discussie gevolgd en ook meegedaan. Ik ben alleen al achter het probleem toen ik uit wanhoop mijn settings van mijn TV resette door in het service menu te gaan: ik blijk dus met de optie "HDMI black levels" (wat een foute, onduidelijke benaming) te kunnen kiezen tussen PC en video levels. Ik gebruik nu videolevels, aangezien ik amper game op die computer. Het lukte ook moeilijk om te laten expanden. En zoals ik al melde, ik gebruik DVI -> HDMI en geen DXVA. Ik heb Pixel format dus ook niet als optie in CCCP. Weet jij hier een workaround voor? Want liefst heb ik natuurlijk wel PC levels met expanded SD materiaal.

• The_nv40_man
LiquidT_NL schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:50:
[...]

Heb ik al gelezen, ik heb die hele discussie gevolgd en ook meegedaan. Ik ben alleen al achter het probleem toen ik uit wanhoop mijn settings van mijn TV resette door in het service menu te gaan: ik blijk dus met de optie "HDMI black levels" (wat een foute, onduidelijke benaming) te kunnen kiezen tussen PC en video levels. Ik gebruik nu videolevels, aangezien ik amper game op die computer. Het lukte ook moeilijk om te laten expanden. En zoals ik al melde, ik gebruik DVI -> HDMI en geen DXVA. Ik heb Pixel format dus ook niet als optie in CCCP. Weet jij hier een workaround voor? Want liefst heb ik natuurlijk wel PC levels met expanded SD materiaal.
Zet sowieso de tv op pc-levels. Je hebt de tv namelijk als een monitor aangesloten en zo ziet CCC het ook. De kaart verwacht op die aansluiting een monitor en stuurt hem dan dus ook op pc-levels aan. Omdat monitoren in principe altijd met pc-levels werken heb je geen Pixel Format optie.

Pas de UseBT601CSC=1 tweak toe om SD te laten expanden naar pc-levels. Waarom je dat nog niet hebt gedaan is me eerlijk gezegd een raadsel. Zorg dat je iig in combinatie met een 48xx kaart niet Catalyst 9.2 gebruikt maar 9.1 of lager want bij 9.2 werkt de tweak niet meer.

CCCP is één of ander codecpack. De juiste benaming is Catalyst Control Center (CCC).

• LiquidT_NL
The_nv40_man schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:29:
[...]

Zet sowieso de tv op pc-levels. Je hebt de tv namelijk als een monitor aangesloten en zo ziet CCC het ook. De kaart verwacht op die aansluiting een monitor en stuurt hem dan dus ook op pc-levels aan. Omdat monitoren in principe altijd met pc-levels werken heb je geen Pixel Format optie.

Pas de UseBT601CSC=1 tweak toe om SD te laten expanden naar pc-levels. Waarom je dat nog niet hebt gedaan is me eerlijk gezegd een raadsel. Zorg dat je iig in combinatie met een 48xx kaart niet Catalyst 9.2 gebruikt maar 9.1 of lager want bij 9.2 werkt de tweak niet meer.

CCCP is één of ander codecpack. De juiste benaming is Catalyst Control Center (CCC).
Bedoelde ook CCC ;) Ik typ alleen veel vaker CCCP dus die P volgde automatisch :P

Ik heb de UseBT601CSC=1 tweak gebruikt, maar het werkte helaas niet. Ik heb de levels optie geprobeerd in ffdshow, bij output lopen rommelen en alles willekeurig aan lopen passen, zonder resultaat. Ik gebruik catalyst 8.9 op een Hd3850. Verder heb ik ook geen last van black en white crush, anders zou ik geen last moeten hebben van overbright.

Ik wil sowieso Vista erop knallen, omdat EVR wat fijner werkt dan VMR.

En waarom zou je eigenlijk PC levels MOETEN gebruiken? Momenteel lijk ik namelijk geen problemen te hebben met films afspelen in SD. Ik zoek alleen nog even een testpatroontje in x264 dat bijvoorbeeld 16, 20 en 24 naast elkaar zet zodat ik kan zien of er wordt expand en dus gecrusht.

• The_nv40_man
LiquidT_NL schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:39:
[...]

Bedoelde ook CCC ;) Ik typ alleen veel vaker CCCP dus die P volgde automatisch :P

Ik heb de UseBT601CSC=1 tweak gebruikt, maar het werkte helaas niet. Ik heb de levels optie geprobeerd in ffdshow, bij output lopen rommelen en alles willekeurig aan lopen passen, zonder resultaat. Ik gebruik catalyst 8.9 op een Hd3850. Verder heb ik ook geen last van black en white crush, anders zou ik geen last moeten hebben van overbright.

Ik wil sowieso Vista erop knallen, omdat EVR wat fijner werkt dan VMR.

En waarom zou je eigenlijk PC levels MOETEN gebruiken? Momenteel lijk ik namelijk geen problemen te hebben met films afspelen in SD. Ik zoek alleen nog even een testpatroontje in x264 dat bijvoorbeeld 16, 20 en 24 naast elkaar zet zodat ik kan zien of er wordt expand en dus gecrusht.
Je gebruikt wel een behoorlijk oude driver dus daarmee kan ik niet voorpspellen wat die precies doet. Misschien stuurt die wel een limited signaal naar de tv waardoor er geen black- en white crush optreedt. Bij de nieuwere drivers is onder in ieder geval Vista de situatie dat in het geval van een DVI -> HDMI kabel pc-levels worden uitgestuurd. De tv moet dan ook op pc-levels staan. Je wil uiteraard dat de levels van de totale output naar de tv hetzelfde zijn als die verwacht. Dus als je full range signaal uitstuurt stel je je tv in op full-range (pc-levels) en als je limited uitstuurd (bij de nieuwere drivers in te stellen met de Pixel Format optie) dan stel je de tv in op limited (video-levels).

En verder is er al tig keer gemeld dat aangezien dit het Mediaportal topic is we er lijkt me vanuit mogen gaan dat users hier liefst alle levels kloppend hebben (dus van de MP GUI, desktop, games, pics en video) omdat video-materiaal binen de pc het enige is met afwijkende levels moet je die corrigeren. Je wil alles op gelijke levels hebben. De enige (en dat is een zeer ongebruikelijk scenario) keer dat je videomateriaal niet gaat expanden is als je een compressie-schuwe purist bent. Dan expand je niet en stuur je video-materiaal met ongewijzigde levels binnen een (te grote) full-range output naar een tv/projector. Maar alles wat bedoelt is voor pc-levels weergave is dan "fout". Dat zie ik (en vele met mij hier hoop ik) als een extreem niche groep en ook van te bediscussiëren nut (met alle geweld willen behouden van BTB en WTW informatie terwijl dat sowieso niet zichtbaar hoort te zijn, en geen vertrouwen hebben in de enorme rekenkracht van moderne GPU's waardoor de omzettingen met zeer grote precisie kunnen gebeuren).

De enige situatie die volgens mij hier in dit topic zou moeten worden nagestreeft:

Videomateriaal expanden naar pc-levels om alles binnen gelijke levels te krijgen

nVidia: Dmv de instelling in het Control panel bij gevanceerde video instellingen.

ATI: HD wordt standaard expanded. Voor SD UseBT601CSC=1 tweak.

Levels van de totale output moeten hetzelfde zijn als wat het weergave-apparaat als input verwacht

Alle grijswaarden zijn dan te zien. Controleer of er bij het THX plaatje verschil is tussen 7 en 16. Als dat niet zo is matchen de levels van de output kennelijk niet met de levels die de weergever verwacht. Verander zonodig de instelling op de tv/projector of gebruik in het geval van ATI een HDMI-HDMI kabel en de Pixel Format instellingen om de levels van de output te sturen.

• LiquidT_NL
Mijn probleem is dus dat de UseBT601CSC=1 tweak totaal niet werkt als ik hem in DXVA checker toepas. Maar doet die tweak het ook als je gewoon ffdshow gebruikt? Zou je mij dan kunnen vertellen welke settings ik nu precies mag gebruiken in ffdshow icm. pc level output vanuit mijn graka naar mijn TV? Dus moet ik de levels plugin gebruiken, wat voor output wordt er gebruikt, etc?

Want blijkbaar kom ik er ECHT niet uit. Is het ook allemaal toe te passen op VMR9, want in EVR had ik geen problemen.

[ Voor 22% gewijzigd door LiquidT_NL op 05-03-2009 14:23 ]

• The_nv40_man
Je zou een paar dingen moeten doen.

Liefst Vista erop knallen. Op gebied van multimedia toepassingen tegenwoordig handiger, want je kunt de EVR rendermode op de juiste manier gebruiken (in XP alleen in softwaremodus), en veel drivers waaronder die van ATI worden nu toch wel sterk toegespitst op Vista en onder XP zitten sommige nieuwere drivers vol met bugs.

Installeer Catalyst 9.1 of ieder geval een recentere driver, zelfs als je bij XP blijft.

Pas de UseBT601CSC=1 tweak toe. Eventueel met DXVA checker, maar beter is handmatig in het register. Hoe dat moet heb ik ook al eens met een beeldverhaaltje uitgelegd.

En bij dit punt "Levels van de totale output moeten hetzelfde zijn als wat het weergave-apparaat als input verwacht" zou het in ieder geval zoals de situatie met Catalyst 9.1 onder Vista is makkelijk moeten zijn bij jouw setup. Namelijk de tv op pc-levels zetten. Maar controlleer dat nu eindelijk eens met dat THX plaatje. Kopieer dat plaatje en sleep naar je tv. Kijk of er verschil is tussen 7 en 16. Doe dat wel even nadat je Catalyst 9.1 erop hebt gegooid.

Blijf van de levels instellingen (zit gewoon in het hoofdprogramma en is geen plugin :? ) van ffdshow af. Daarmee overrule je de videokaart driver. Zolang je die instellingen standaard laat worden de levels net als bij andere decoders gewoon door de driver geregeld. Dat heeft meestal de voorkeur boven op decoder of player niveau zitten klooien. Aantal redenen voor:

- Op driver niveau gebeurd het expanden door de GPU en kost het daardoor weinig CPU kracht. Met de ffdshow levelsettings wordt voor het omzetten de CPU gebruikt.

- Sommige decoders (bijvoorbeeld MPC Videodecoder, Microsoft MPEG2 decoder, etc) kun je helemaal niet instellen. Die zijn afhankelijk van de driver op dat vlak. Dan moet je dus wel.

• LiquidT_NL
The_nv40_man schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:59:
Je zou een paar dingen moeten doen.

Liefst Vista erop knallen. Op gebied van multimedia toepassingen tegenwoordig handiger, want je kunt de EVR rendermode op de juiste manier gebruiken (in XP alleen in softwaremodus), en veel drivers waaronder die van ATI worden nu toch wel sterk toegespitst op Vista en onder XP zitten sommige nieuwere drivers vol met bugs.

Installeer Catalyst 9.1 of ieder geval een recentere driver, zelfs als je bij XP blijft.

Pas de UseBT601CSC=1 tweak toe. Eventueel met DXVA checker, maar beter is handmatig in het register. Hoe dat moet heb ik ook al eens met een beeldverhaaltje uitgelegd.

En bij dit punt "Levels van de totale output moeten hetzelfde zijn als wat het weergave-apparaat als input verwacht" zou het in ieder geval zoals de situatie met Catalyst 9.1 onder Vista is makkelijk moeten zijn bij jouw setup. Namelijk de tv op pc-levels zetten. Maar controlleer dat nu eindelijk eens met dat THX plaatje. Kopieer dat plaatje en sleep naar je tv. Kijk of er verschil is tussen 7 en 16. Doe dat wel even nadat je Catalyst 9.1 erop hebt gegooid.

Blijf van de levels instellingen (zit gewoon in het hoofdprogramma en is geen plugin :? ) van ffdshow af. Daarmee overrule je de videokaart driver. Zolang je die instellingen standaard laat worden de levels net als bij andere decoders gewoon door de driver geregeld. Dat heeft meestal de voorkeur boven op decoder of player niveau zitten klooien. Aantal redenen voor:

- Op driver niveau gebeurd het expanden door de GPU en kost het daardoor weinig CPU kracht. Met de ffdshow levelsettings wordt voor het omzetten de CPU gebruikt.

- Sommige decoders (bijvoorbeeld MPC Videodecoder, Microsoft MPEG2 decoder, etc) kun je helemaal niet instellen. Die zijn afhankelijk van de driver op dat vlak. Dan moet je dus wel.
Ah, zeer duidelijk. Ik bedoelde natuurlijk filter ;) Ik moet een beetje haastig tikken overdag, zit op mijn afstudeerplek en heb het erg druk telkens :P

Maar ontzettend bedankt, ik ga het meteen proberen. Hoe zit het dan precies bij de output van ffdshow zelf? Deze moet ik dus gewoon op default laten?

• The_nv40_man
LiquidT_NL schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:59:
[...]

Ah, zeer duidelijk. Ik bedoelde natuurlijk filter ;) Ik moet een beetje haastig tikken overdag, zit op mijn afstudeerplek en heb het erg druk telkens :P

Maar ontzettend bedankt, ik ga het meteen proberen. Hoe zit het dan precies bij de output van ffdshow zelf? Deze moet ik dus gewoon op default laten?
Gewoon zoals die standaard staat na de installatie. Verder niet aankomen.

• LiquidT_NL
The_nv40_man schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:34:
[...]

Gewoon zoals die standaard staat na de installatie. Verder niet aankomen.
eeuwige dank en liefde :) Toen ik meerdere guides volgde voor de UseBT601CSC=1 tweak stuitte ik op vele guides, maar de registrysleutel kon ik maar niet vinden. Totdat ik een set aan XP Radeon 2x00 tweaks tegenkwam, waarbij gespecificeerd werd WAT precies werd getweaked. Toen viel alles op zijn plek. Toch vreemd dat DXVA checker (die ik dus nam omdat de sleutel onvindbaar was, blijkbaar zijn de meeste guides voor Vista) het niet goed deed. Maar nu doet ie het. Fijn :) En tevens is dit hierboven 1 van de meest duidelijke beschrijvingen het voor elkaar te krijgen. Ga eens op internet zoeken, er staat nergens duidelijk wat te doen.

Nogmaals ontzettend bedankt. Dacht dat ik wel van alles wist over levels, maar wat betreft het voor elkaar krijgen ben ik nog een leek zo te zien :P

• krauser
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-11 15:56
Mediaportal is vandaag gecrasht en nu heb ik geen ondertitels meer.
Alles voor ondertiteling staat aangevinkt.
Ik heb al systeemherstel geprobeerd maar dit helpt niet.
Ik denk dat ffdShow en/of directvobsub niet meer automatisch opstarten.
Is het mogelijk om in mediaportal naar een werkend punt terug te herstellen?
Ik heb een heleboel IMDB data handmatig aangepast/ingevoerd, dus een nieuwe install gaat me weer uren/dagen werk kosten. Iemand een idee?

• RFdeGroot
The_nv40_man schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:33:
Controleer nou in ieder geval met het THX plaatje of je het verschil tussen alle stappen kunt zien. Dan heb je iig al geen black- en white crush.
Nou, heb inmiddels even gecontroleerd, maar zie geen verschil tussen 7,10 en 16 op mijn tv.
Ben overigens verder wel van de brighteness enzo v/d tv afgebleven (heb zelf de neiging de brighteness altijd wat laag in te stellen).
Zal het later ook nog eens op de pc aansluiting van de tv proberen, kijken of dat verschil maakt.

• RFdeGroot
krauser schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:05:
Mediaportal is vandaag gecrasht en nu heb ik geen ondertitels meer.
Alles voor ondertiteling staat aangevinkt.
Ik heb al systeemherstel geprobeerd maar dit helpt niet.
Ik denk dat ffdShow en/of directvobsub niet meer automatisch opstarten.
Is het mogelijk om in mediaportal naar een werkend punt terug te herstellen?
Ik heb een heleboel IMDB data handmatig aangepast/ingevoerd, dus een nieuwe install gaat me weer uren/dagen werk kosten. Iemand een idee?
Al gewoon directvobsub als post-processing instellen geprobeerd (niet de auto loading) en dan met de hand via osd ondertiteling aanzetten?
Werkt dat wel?

• krauser
@RFdeGroot:
Ik heb in Mediaportal configuration onder video en dvd video postprocessing gevonden.
Bij beide staat "directvobsub" en "directvobsub (auto-loading version)".
Ik kan ze aanklikken (links/rechts) maar kan hier verder niks mee.
Boven het vak staat wel de knop "filter properties", maar die zie ik niks zichtbaars doen.
Hoe moet ik dit "met de hand" aanzetten?

• The_nv40_man
@ krauser

Zijn de database bestanden ook opeens corrupt geraakt dan? Zo niet dan kun je toch gewoon MP er opnieuw opzetten en de data terugplaatsen.

@ RFdeGroot

Aha. Dat dacht ik al. Je hebt de levels van de totale output niet voor elkaar. Zet de tv inderdaad op pc-levels (zelfde verhaal als LiquidT_NL). Je zegt het op een vragende manier, maar uiteraard gaat dat een verschil uitmaken. Je stuurt (kennelijk) een signaal met pc-levels uit en de tv rekent zoals je hem hebt ingesteld op video-levels B) .

• RFdeGroot
krauser schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:55:
@RFdeGroot:
Ik heb in Mediaportal configuration onder video en dvd video postprocessing gevonden.
Bij beide staat "directvobsub" en "directvobsub (auto-loading version)".
Ik kan ze aanklikken (links/rechts) maar kan hier verder niks mee.
Boven het vak staat wel de knop "filter properties", maar die zie ik niks zichtbaars doen.
Hoe moet ik dit "met de hand" aanzetten?
Gewoon dubbelklikken, zodat directvobsub in het bovenste lijst komt te staan en uiteraard aangevinkt.
Daarna in mp een video starten waar je subs bij hebt.
Deze zet je vervolgens aan, dit kan via osd van mp (2 x info knop dan ondertitels, of gele knopje op een mce remote, of gewoon met je toetsenbord met het knopje 'L'

• RFdeGroot
The_nv40_man schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:23:
@ RFdeGroot

Aha. Dat dacht ik al. Je hebt de levels van de totale output niet voor elkaar. Zet de tv inderdaad op pc-levels (zelfde verhaal als LiquidT_NL). Je zegt het op een vragende manier, maar uiteraard gaat dat een verschil uitmaken. Je stuurt (kennelijk) een signaal met pc-levels uit en de tv rekent zoals je hem hebt ingesteld op video-levels B) .
OK, thanks.
Zal morgen eens ff proberen op de hdmi aansluiting op de tv die in de manual staat als dvi/hdmi
Zou anders ook nog eens kunnen proberen met een hdmi-->hdmi kabel.

Wat denk je? Zou er verschil zitten tussen die 2 opties? De enige hdmi kabel die ik hier nog in huis heb is volgens mij niet helemaal ok (weirde groene artifacts enzo) en als ik een andere hdmi zou kopen moet ik natuurlijk wel zeker weten dat dat verschil gaat maken :P beetje zonde anders....

• The_nv40_man
Als je de tv niet op de een of andere manier kunt instellen op pc-levels (dmv een instelling in het menu of door een speciale hdmi input) dan moet je aan de pc-kant de output matchen met de input van de tv. En bij ATI is daarvoor nu eenmaal een HDMI-HDMI kabel nodig, omdat je dat anders niet kunt instellen.

En het verkrijgen van een correcte weergave wat betreft levels lijkt me wel de investering van een kabeltje waard :Y . Maar (in jouw geval) als het aan de tv kant in te stellen is, is dat ook prima.

[ Voor 8% gewijzigd door The_nv40_man op 05-03-2009 23:48 ]

• RFdeGroot
Heb alleen geen ATI, maar een nvidia :P
Maar uit een eerdere post van je begreep ik dat voor nvidia ook geld dat deze op de hdmi output tv levels uitstuurt?

Verwijderd

Weet iemand hoe je Powerdvd werkend kan krijgen met Mediaplayer?

Ik heb gezocht in de topic en kwam eigenlijk alleen deze parameter tegen: %filename% /play /close
Powerdvd wordt in een extern venster geopend, maar gebeurt voor de rest niks.

Iemand enig idee?

Edit:

Ben nog ff opzoek gegaan en kwam het volgende tegen wat het meteen opgelost heeft!
mocht er iemand wat aan hebben, onderstaand om Powerdvd werkend te krijgen

1. Install powerdvd
2. Make sure it works ok for you setup in general
3. Open mediaportal setup aplication
4. Select dvd section
5. Select codecs section
6. Set video codec to Powerdvd
7. Set audio codec to Powerdvd
8. Set DVD navigator to powerdvd

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 22:49 ]

• krauser
Ik heb gisteravond maar even niet gereageerd. Dat had weinig moois opgeleverd.
Ik heb vandaag voor mezelf een hele un/install handleiding in Word in elkaar getypt. De IMDB covers, film verhaal en muziek covers gekopieerd naar een andere map (zit tig uur werk in). De hele zooi uninstalled. Alles weer geinstalleerd. Geen ondertiteling (de coverart enzo werkt wel, dus ik heb iets goed gedaan). En een Japanse film zonder ondertiteling? Heb ik toch het gevoel dat ik wat mis.
Het spul crashte ook nog weer eens (Windows crasht bij mij nooit) en daarna ging weer de cursor niet meer vanzelf uit het beeld. Dan ben ik er wel een beetje klaar mee. Helemaal de handdoek in de ring gooien gaat mij niet lukken. Maar wat ik hier allemaal lees over hoe en waar je wat iets kan veranderen, daar kan ik als simpele eindgebruiker vaak geen touw aan vastknopen. Windows crasht bij mij nooit. Ben meer van de hardware, oftewel werktuigbouw, civiele techniek en dingen die ik kan zien en dat snap ik, kan ik wat moois van maken. Computer in elkaar zetten en technisch verbeteren (stil en koel bijv.) is voor mij een eitje, maar windows installeren, dat laat ik wel doen. Ik ga vast nog wel een poging (meerdere) wagen, maar dit gaat mij boven de pet. Moet het maar met VLC player doen. Werkt, hoef dan alleen gesproken taal, ondertiteling taal en 5.1 aan te vinken. Maar mis dan toch wel wat. Dat de beeldverhouding op mijn monitor wel goed is en het op mijn HDTV vertekend is draagt hier dan ook wel weer aan bij. Hier ging het tenslotte ook om.
Tot later en zeker bedankt voor de moeite van de adviezen.
Mvg,

Victor

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:49
ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een probleempje dat ik regelmatig heb op diverse systemen en al vanaf het begin dat ik mediaportal gebruik (dus ook in de vorige versie's al was)

wanneer ik een film start (allemaal uitgepakte dvd rips in het AUDIO_TS en VIDEO_TS formaat) dan heb ik bij sommige dvd's dat ik het DVD menu niet te zien krijg. als ik vervolgens op menu druk dan gaat hij het menu opnieuw laden en gaat het wel goed.

bij andere dvd's laad het menu wel goed en wanneer ik dan een episode start (CSI dvd's) krijg ik geen beeld en wel geluid. soms is het zo dat ik geen geluid krijg en wel beeld.

is er iemand die dit gehad heeft of mij hierbij kan helpen?

de volgende codecs heb ik geprobeerd: MPV en ffdshow (allemaal standaard out-of-the-box)

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:56
LinuZZ schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 10:27:
ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een probleempje dat ik regelmatig heb op diverse systemen en al vanaf het begin dat ik mediaportal gebruik (dus ook in de vorige versie's al was)

wanneer ik een film start (allemaal uitgepakte dvd rips in het AUDIO_TS en VIDEO_TS formaat) dan heb ik bij sommige dvd's dat ik het DVD menu niet te zien krijg. als ik vervolgens op menu druk dan gaat hij het menu opnieuw laden en gaat het wel goed.

bij andere dvd's laad het menu wel goed en wanneer ik dan een episode start (CSI dvd's) krijg ik geen beeld en wel geluid. soms is het zo dat ik geen geluid krijg en wel beeld.

de volgende codecs heb ik geprobeerd: MPV en ffdshow (allemaal standaard out-of-the-box)
Het probleem wat Linuzz beschrijft heb ik ook, het beeld blijft dan zwart zodra ik vervolgens op volgende/menu druk verschijnt het beeld wel.

Verder ben ik geupgrade van 0.2.3 naar 1.0 mediaportal :) Ik heb wat kleine issues:

- TV Gemist 2.3 crashed, iemand een idee wat ik daar aan kan doen?

- Wat hebben jullie nu ingevuld bij de Video player onder:
MPEG-2 Decoder (Heb er nu Cyberlink/SP BD-HD Decoder (PDVD8) staan)
H.264 -- heb er nu CoreAVC staan
MPEG AC3 decoder - heb er nu MPC/MPA staan

Ik ben benieuwd wat de mooiste resultaten geeft.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Ik vroeg me af of er een alternatief of een slimme manier is om films toe te voegen aan de database. Ik heb nu losse DVD files in een map staan met de naam van de film maar op die manier lukt het alleen handmatig. En dat duurt wel even!

• LiquidT_NL
krauser schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 00:10:
Dat de beeldverhouding op mijn monitor wel goed is en het op mijn HDTV vertekend is draagt hier dan ook wel weer aan bij. Hier ging het tenslotte ook om.
Tot later en zeker bedankt voor de moeite van de adviezen.
Mvg,

Victor
Heb je ook een scheve beeldverhouding in Windows zelf? Wat voor TV heb je en welke resolutie draai je? Heb je de zoom opties van MP wel op Normal of Original staan? Heeft je TV niet gewoon een afwijkende resolutie (1024x768 terwijl het een 16:9 tv is)?
LinuZZ schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 10:27:

Bij de opties van DVD (niet movies, maar DVD) staat "turn off DXVA", dat lostte bij mij de navigatieproblemen op. Ook een andere navigator instellen wilt wel eens werken.
Operations schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:16:
[...]

Ligt eraan welke codecs je gebruikt. AC3filter heb ik voor geluid omdat ik die fijner vind werken met SPDIF... Ieder zijn voorkeur :)

• ExPlanE
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Heb zojuist ook even Media Portal geprobeerd om te kijken of het wat is. De Aeon Wide skin is echt prachtig. Echter, ik heb nog wel wat problemen.

O.a. dat Media Portal bij mij niet automatisch de covers van MP3 en Films goed importeert. Alle covers die ik heb zitten in de id3-tag van het mp3'tje zelf. Heb verschillende media-spelers waarin de cover wel gewoon wordt herkend. Maar zelfs nadat ik de optie in de configuraties goed heb gezet werkt het nog steeds niet goed. Al m'n singles (die geen album cover hebben) krijgen een of andere vage cover en m'n albums hebben hier en daar wel een cover (vaak geeneens de goeie).

Daarnaast, hoe stel ik in dat ook mijn Films een cover krijgen? Eventueel met de info e.d. zoals op de screenshots (pag 1) te zien is?

Voor de rest zijn er nog een hoop andere (vooral kleine) dingetjes waar ik nog even goed naar moet kijken. Het ziet er schitterend uit alleen moet het hier en daar nog wat soepeler gaan lopen. Bijv. dat soort kleine irritaties als dat MP elke keer zeurt dat m'n skin niet up-to-date is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:48:
Ik vroeg me af of er een alternatief of een slimme manier is om films toe te voegen aan de database. Ik heb nu losse DVD files in een map staan met de naam van de film maar op die manier lukt het alleen handmatig. En dat duurt wel even!
kijk anders eens naar de Moving Pictures plugin, werkt ideaal en snel
en is ook prachtig in MP

• RFdeGroot
Heb inmiddels tv ook op pc-levels staan en zie nu in thx plaatje alle kleuren, da's mooi dus :)
In nvidia control panel de video output ook op full gezet.
Btw mijn nvidia (gforce 9300) stuurt op hdmi output ook gewoon pc levels uit, tenminste ik moet ook als met hdmi-->hdmi kabel aansluit de tv input op pc mode zetten om alle kleuren in thx plaatjes te zien.

Zit echter nu wel met een ander probleempje.
Bij het tv kijken via mediaportal heb ik nu soms een soort 'ruis' in (bijna) zwarte vlakken, bijv een bijna zwarte tafel ofzo. Niet heel erg, maar genoeg om mij te irriteren :p
Dit lijkt echter wel per decoder te verschillen. Gebruik momenteel powerdvd8 decoder voor tv kijken.

Probleem lijkt opgelost te zijn na een beetje spelen met instellingen van de tv.
Ook heb ik het idee dat dit probleem een stuk minder is met een hdmi-->hdmi kabel (die zit er inmiddels tussen) ipv de dvi-->hdmi kabel die ertussen zat.
Op zich vreemd natuurlijk omdat enige verschil tussen dvi en hdmi is dat hdmi ook geluid kan vervoeren.
Kan het zijn dat die nvidia geforce 9300 chipset van mij toch iets anders aan uitvoer doet op de hdmi als op de dvi uitgang?

Deze zelfde codec gebruik ik ook voor dvd's en hier lijk ik er geen last van te hebben.
Met hd en divx spul ook geen probleem (hd is nu echt nog meer :9~ , details komen echt goed uit nu)
Ik kijk momenteel nog via settopbox (s-video) aangesloten op een hauppauge hvr-1700, deze stuurt waarschijnlijk geen pc-levels uit? STB zit op digitale tv van ziggo.

Iemand tips?
Wat is volgens jullie de beste mpeg decoder voor tv signalen?

[ Voor 37% gewijzigd door RFdeGroot op 08-03-2009 20:09 ]

• LinuZZ
LiquidT_NL schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 16:40:
[...]

Bij de opties van DVD (niet movies, maar DVD) staat "turn off DXVA", dat lostte bij mij de navigatieproblemen op. Ook een andere navigator instellen wilt wel eens werken.
ik heb dit (na het posten van het eerste bericht) geprobeerd maar loste helaas mijn probleem niet op :(

hoe kom ik aan een andere navigator

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• RFdeGroot
Operations schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:16:

Weet niet of het veel verschil maakt, maar ik gebruikt die ander van cyberlink voor mpeg2.
Na installeren van powerdvd 8 krijg je 3 cyberlink codecs beschikbaar.
Die jij nu voor mpeg2 gebruikt is eigenlijk de h264 codec van cyberlink, die doet ook gewoon mpeg2 maar logisch gezien zou je denken dat de 'gewone' mpeg2 betere resultaten geeft op mpeg2 door andere/meer postprocessing (dit is bij hd content natuurlijk lang niet zo nodig als bij dvd's)
Ben vergeten hoe die heet, maar je hebt de bd/hd codec, de homenetwork ofzo en nog 1 (die gebruik ik dus)

• Operations
LinuZZ schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:48:
[...]

ik heb dit (na het posten van het eerste bericht) geprobeerd maar loste helaas mijn probleem niet op :(

hoe kom ik aan een andere navigator
Dat heb ik al uit staan, heeft ook niks uitgehaald bij mij.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• RFdeGroot
ExPlanE schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:30:
Het ziet er schitterend uit alleen moet het hier en daar nog wat soepeler gaan lopen. Bijv. dat soort kleine irritaties als dat MP elke keer zeurt dat m'n skin niet up-to-date is.
Dit 'zeuren' komt doordat die skin niet getest is op de door jouw gebruikte versie van mediaportal.
Als je dit niet wilt moet je zelf ff het versienr van de skin aanpassen, dit kan je doen in het bestand references.xml van de door jouw gebruikte skin (in program files\Team Mediaportal\Mediaportal\Skins\Aeon Wide\references.xml vermoed ik)

Of je kan natuurlijk een skin gebruiken die ontwikkeld is voor de door jouw gebruikte mediaportal versie.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 23:11
Even mijn ervaringen delen:
Afgelopen weken zeer veel uren besteed (thuis en forums uitzoeken op het werk) aan het goed instellen van MediaPortal. In totaal 3x opnieuw begonnen.
Resultaat:
-MediaPortal 1.0.1 (laatste SVN) geinstalleerd. Echt een aanrader om direct de laatste SVN te zoeken, scheelde bij mij een hoop ivg met de 1.0 versie op de downloadpagina
- StreamedMP skin (allerlaatste versie, heeft ondersteuning voor die SVN) geinstalleerd

- Moving pictures (laatste versie) geinstalleerd
- StreamedMP Moving Pictures enhancements geinstalleerd maar NIET de files die "home" en "fonts" in de naam hebben (scheelt bugs! --> was reden om StreamedMP compleet te uninstallen (Modify Install en Repair install hielpen niet)

- TVSeries laatste versie geinstalleerd

- DailyComics geinstalleerd en het plaatje gekopieerd van de skin\media folder naar StreamedMP\Media folder en de .xml ook naar de StreamedMP folder (deze geweldige plugin werkt dus met alle skins als je die 2 bestanden maar in de map van je skin hebt)

- OnlineVideos geinstalleerd (youtube leek niet te werken, nu ineens wel...)
in 1 of andere post de xml gevonden om OnlineVideos werkend te krijgen in StreamedMP

- MyTrailers geinstalleerd (Echt een aanrader! heel erg leuk)

- FirefoxIntegrator geinstalleerd (start Firefox in fullscreen modus vanuit je Homescreen, je kan keyboard, mouse of RC gebruiken waarbij 0-9 gebruikt kan worden om te typen op de SMS methode)
(let op, eerst MultiShortcut installen)

- Daarnaast ook Worldmaps maar die werkt niet (niet in StreamedMP in elk geval, krijg zwart scherm).
- Ook TVGemist maar die werkt niet (in StreamedMP) erg jammer.

Met de laatste Cyberdisplayplugin MiniDisplay plugin werkt mijn IMON VFD (ML02 kastje). Kies wel als type LCD2! en NIET VFD!
En Cyberdisplay disablen en verwijderen, die zorgt voor crashes bij afspelen van H264 films op 780G chipset.

Met de Generic Keyboard-remote plugin en de files en info in en na deze post heb ik ook de iMON Pad remote (ECHT een Klote ding ja) een beetje werkend. Maar bij sommigen werkt het perfect na installatie van die files...
Bij mij lijken bijna alle knoppen wel de juiste functie te hebben. Maar alleen de D-pad, Enter, ESC knop werken goed. De andere knoppen (bijv. PAUSE, VOL+ etc) moet ik wel 3-7 seconden ingedrukt houden voordat er iets gebeurd. En PAUSE is dan extra irritant want na die 3-7 seconden krijgt hij blijkbaar constant pause signaal door zolang je erop drukt, waardoor het beeld ook weer un-paused. Erg moeilijk om op pauze te zetten dus.

4 dingen resteren nog:
- Radiostreams! . Maar dat is ook een aardig karwei zoals je in die handleiding kan lezen. Heeft iemand dit al eens gedaan en ben je bereid om je playlist+plaatjes te delen?
- de Imon remote toch beter werkend krijgen :S voorlopig geen betere oplossing voor dan in het genoemde topic..
- oja en hopen dat TVGemist op korte termijn in StreamedMP gaat werken.

MINPUNT(EN)
- ALLES wat je nodig hebt, alles wat essentieel is voor de door jou gekozen skin, staat ergens in een thread in een subforum. Dit is echt een rottig minpunt en iedereen die XBMC kiest kan ik daaorm nooit ongelijk geven. Ik bleef doorgaan met MP instellen omdat ik DXVA wil (hebben XBMC gebruikers geen last van herrie van hun pc? Met DXVA hoeven je fans niet zo te loeien) en omdat ik dacht dat er helemaal geen ondersteuning was in XBMC voor de iMon remote.

- op zich navigeert alles lekker snel. Maar ik begrijp dat XBMC toch soepeler aanvoelt en sneller gaat? Wachten op MP2 is ook geen optie want die komt op zn vroegst eind van de eeuw ofzo uit..
Maar voor mij werkt MP101 nu lekker genoeg. Daarnaast kan je gewoon veel meer met MP. En ziet Moving Pictures en TVSeries er volgens mij gewoon stukken mooier uit dan op XBMC.

[ Voor 20% gewijzigd door Jazco2nd op 08-03-2009 13:20 ]

• Qubitzz
waar slaat MP die plaatjes op van je folders ?(imdb scan)
ik wil namelijk zelf een plaatje aan de folders geven, of deze aanpassen.

• Heiden
carpetburn schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:43:
waar slaat MP die plaatjes op van je folders ?(imdb scan)
ik wil namelijk zelf een plaatje aan de folders geven, of deze aanpassen.
Die staan in XP in de volgende folder: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\MovingPictures\Backdrops\FullSize

Overigens kun je ook in de folder waarin de film staat een plaatje zetten met de naam "backdrop.jpg", die pakt de moving pictures plugin dan ook automatisch bij het scannen van de folders.

Overigens, voor iedereen die de StreamedMP skin gebruikt, er is een nieuwe versie uit sinds 2 dagen, zie hier

|Mijn systeem

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 23:11
TVGemist plugin skinfiles voor StreamedMP skin.

[ Voor 16% gewijzigd door Jazco2nd op 09-03-2009 12:38 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 18:54
Ik heb van het weekend even gespeeld met XMBC (helaas ;) ).
Echt een stuk lichter/sneller.

Het probleem waar ik met mijn MP tegenaan liep, is dat hij (zeer) traag reageert. Bij het scrollen van de lijst of het selecteren van een folder, doet hij echt enkele seconden(!) erover om te reageren. Hierdoor is voor mij al snel de lol eraf. 2 minuten bezig om een film te selectern (die daarna wel goed en vloeiend afspeelt) :(

Ik ga nog een poging wagen met de laatste versie, misschien dat dat helpt.
Anders wordt het toch XMBC. Alleen heel erg jammer dat die nog een paar belangrijke dingen mist; TV (opname), Full MCE remote support.
Jammer dat je niets hoort over de ontwikkelingen van MP. De laatste meldingen zijn alweer een tijd geleden.

let the past be the past.

SPee schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:11:
Jammer dat je niets hoort over de ontwikkelingen van MP. De laatste meldingen zijn alweer een tijd geleden.
er zijn voldoende verhalen over de ontwikkeling hoor :)
Zo komt er komend weekend weer een nieuwe versie (1.0.1) uit, maar dit was 2 maanden geleden al bekend ;)
Deze link geeft meer inzicht in de wijzigingen t.o.v. de vorige versie.

[ Voor 13% gewijzigd door -Leon- op 09-03-2009 14:47 ]

• RFdeGroot
SPee schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:11:
Het probleem waar ik met mijn MP tegenaan liep, is dat hij (zeer) traag reageert. Bij het scrollen van de lijst of het selecteren van een folder, doet hij echt enkele seconden(!) erover om te reageren. Hierdoor is voor mij al snel de lol eraf. 2 minuten bezig om een film te selectern (die daarna wel goed en vloeiend afspeelt) :(
Op wat voor systeem draai je mediaportal dan?
Want langzaam scrollen en reageren is bij mij echt niet het geval. Gaat dus blijkbaar iets anders fout bij jou.
Enige 'traagheidje' die ik ervaar is dat het een seconde of 3 duurt om live-tv te starten. Heb ingesteld dat ie direkt met fullscreen tv start zodra ik tv icoon kies en dat duur idd een seconde of 3. Verder reageert alles flitsend.
Ik gebruikt de Black & White 1080p skin btw.

Wat voor skin gebruik jij?
Misschien dat die niet helemaal lekker werkt?

[ Voor 17% gewijzigd door RFdeGroot op 09-03-2009 15:00 ]

Verwijderd

-Leon- schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:45:
[...]

er zijn voldoende verhalen over de ontwikkeling hoor :)
Zo komt er komend weekend weer een nieuwe versie (1.0.1) uit, maar dit was 2 maanden geleden al bekend ;)
Deze link geeft meer inzicht in de wijzigingen t.o.v. de vorige versie.
daar komt bij dat hier iedere week wel weer nieuwe updates uitgebracht worden (niet altijd even stabiel, wel zie je dat er constant hard gewerkt wordt): http://forum.team-mediapo...erver-1-0-svn-builds-268/

en per plugin is het ook zeker de moeite waard het bijbehorende topic/forum in de gaten te houden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2009 16:09 ]

• Operations
RFdeGroot schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 21:08:
[...]

Weet niet of het veel verschil maakt, maar ik gebruikt die ander van cyberlink voor mpeg2.
Die jij nu voor mpeg2 gebruikt is eigenlijk de h264 codec van cyberlink, die doet ook gewoon mpeg2 maar logisch gezien zou je denken dat de 'gewone' mpeg2 betere resultaten geeft op mpeg2 door andere/meer postprocessing (dit is bij hd content natuurlijk lang niet zo nodig als bij dvd's)
Ben vergeten hoe die heet, maar je hebt de bd/hd codec, de homenetwork ofzo en nog 1 (die gebruik ik dus)
Okee heb dat veranderd, is kijken of het scheelt :)

• Qubitzz
Heiden schreef op zondag 08 maart 2009 @ 16:24:
[...]

Die staan in XP in de volgende folder: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\MovingPictures\Backdrops\FullSize

Overigens kun je ook in de folder waarin de film staat een plaatje zetten met de naam "backdrop.jpg", die pakt de moving pictures plugin dan ook automatisch bij het scannen van de folders.

Overigens, voor iedereen die de StreamedMP skin gebruikt, er is een nieuwe versie uit sinds 2 dagen, zie hier
bedankt ,maar ik bedoel zonder moving pictures.
je weetwel rechtermuisknop op de folder "back to the future" en kies imdb en voila je folder heeft nu een mooie tumb van back to the future.

maar waar slaat hij deze coverart op ??

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-11 15:30
Hoi weet er iemand een tutorial voor de EPG in België?

• RFdeGroot
Check dit progje eens: http://mc2xml.110mb.com/

Als je hierbij de optie -o tvguide.xml meegeeft kun je deze tvguide.xml gebruiken binnen mediaportal.
Zelf heb ik gewoon een scheduled task draaien die dit elke dag even doet.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 18:54
Op wat voor systeem draai je mediaportal dan?
Want langzaam scrollen en reageren is bij mij echt niet het geval. Gaat dus blijkbaar iets anders fout bij jou.
Enige 'traagheidje' die ik ervaar is dat het een seconde of 3 duurt om live-tv te starten. Heb ingesteld dat ie direkt met fullscreen tv start zodra ik tv icoon kies en dat duur idd een seconde of 3. Verder reageert alles flitsend.
Ik gebruikt de Black & White 1080p skin btw.

Wat voor skin gebruik jij?
Misschien dat die niet helemaal lekker werkt?
Het systeem is een Athlon X2 2100 met 2GB RAM. Een HD film kan hij aan, dus het ligt niet aan het systeem.
Ik gebruik de normale skin, maar ook in het configuratie scherm komt het soms voor (vooral bij de laatste optie van TV server).
Ik heb deze gisteren opnieuw geinstalleerd (laatste versie, geen SVN), maar dat was niet beter. MP start op, maar reageert daarna niet meer. Ik heb het nog niet goed kunnen testen, dat ga ik vandaag/rest van de week doen.

let the past be the past.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
RFdeGroot schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:31:
Check dit progje eens: http://mc2xml.110mb.com/

Als je hierbij de optie -o tvguide.xml meegeeft kun je deze tvguide.xml gebruiken binnen mediaportal.
Zelf heb ik gewoon een scheduled task draaien die dit elke dag even doet.
Kun je daar wat meer uitleg over geven hoe je dit proggie verder in MP hebt verwerkt? Ik zit ook te stoeien met die EPG namelijk (Nederlandse EPG)

• RFdeGroot
D-e-n schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:14:
[...]

Kun je daar wat meer uitleg over geven hoe je dit proggie verder in MP hebt verwerkt? Ik zit ook te stoeien met die EPG namelijk (Nederlandse EPG)
Is niet heel erg ingewikkeld.
Je download eerst het programmaatje en plaatst deze in een directory.
Dan open je een dos-box (start-->uitvoeren-->cmd) en dan ga je naar die dir toe waar je het progje hebt staan.

Hier voer je vervolgens dit commando uit: mc2xml -c nl -g 1000 -o tvguide.xml
Die 1000 is je postcode, gebruik hier dus je eigen ipv 1000

Je krijgt dan een paar vraagjes over wie je tv provider is enzo. Beantwoord deze.
Deze vragen zijn eenmalig, die word opgeslagen in een .dat bestandje.
Als het downloaden klaar is heb je een tvguide.xml die je kunt gebruiken in tvserver.
Gewoon tvserver config starten, locatie van tvguide.xml aangeven en refresh of load ofzo klikken.
De tvserver laad de zender uit de xml file uit en probeert deze te matchen met de door jouw geconfigureerd zenders, vervolgens moet je deze lijst even met de hand controleren en aanpassen waar nodig.

Daarna maak je even een scheduled task aan binnen windows die elke dag even dat commandootje voor je uitvoert.

Als de epg binnen mediaportal niet meteen vult (dat had ik ook) geen nood, op de een of andere manier word de gids binnen mediaportal pas na een update van tvguide.xml opnieuw ingeladen.
Je kunt dus of een dagje wachten, of even een keer de .dat file en de tvguide.xml weggooien en opnieuw commandootje met de hand geven, vraagjes weer beantwoorden en klaar.
Start mediaportal en zie je tv gids gevuld worden (dit proces duurt wel ff een minuutje ofzo voordat alle epg voor alle zenders erin staat).

Bovenstaande is even uit het hoofd hoe ik het gedaan heb, maar hoop dat het een beetje duidelijk is?

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
RFdeGroot schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 21:58:
[...]
Bovenstaande is even uit het hoofd hoe ik het gedaan heb, maar hoop dat het een beetje duidelijk is?
Briljant! _/-\o_ Werkt prima volgens mij. Ik had hem direct al gedownload maar zat idd even met het renamen en mappen van de kanalen in MP zelf. Ik heb ze nu allemaal wel zo denk ik

Dit is echt een goede tip volgens mij. De EPG-grabber via mijn Digitenne-kaartje functioneerde wel maar ik had het idee dat die regelmatig het tv-kijken stoorde en haperingen veroorzaakte. En de officiële plugin vond ik niet echt handig en ik kreeg alle kanalen ook niet. Ik gebruik nu gewoon de EPG van UPC en map die aan zowel de Digitenne als de UPC (decoder) kanalen. Ziet er goed gevuld uit tot nu toe.

Ik vind het ook wel fijn dat je zelf controle hebt over die updates. Gewoon een snelkoppeling bij het opstarten of in de taakplanner: lekker duidelijk. Of het automatisch updaten met dat batch-bestandje en het opnieuw vullen ook goed gaat werken moet ik nog even afwachten. Ik heb er nu even eentje om 23.00 uur gepland dus dan merk ik het wel.

Tnx voor nu!

p.s.
Ik heb het blasten van de UPC-doos nu overigens ook voor elkaar. In plaats van de ingebouwde serverblaster plugin gebruik ik nu de IR-server suite (zoals jij al suggereerde volgens mij). Die deed het eerst niet bij mij maar nu met build 2391 wel. Ik kan nu de Digitenne-kanalen en de kanalen van mijn UPC-decoder door elkaar gebruiken, met gids. Dat kon in MCE2005 niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 10-03-2009 23:15 ]

• LinuZZ
RFdeGroot schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 21:08:
[...]

aangezien ik niet powerdvd 8 heb heb ik pdvd 9 geinstalleerd. er zijn bij mpeg2 nu 2 codes bijgekomen, ik gebruik nu de Cyberlik Video/SP Decoder[PDVD9 UPnP] en mijn dvd menu's doen het goed :D

bedankt allen voor de hulp, jammer alleen dat dit me weer licentie's gaat kosten :(

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

LinuZZ schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 08:56:
[...]

aangezien ik niet powerdvd 8 heb heb ik pdvd 9 geinstalleerd. er zijn bij mpeg2 nu 2 codes bijgekomen, ik gebruik nu de Cyberlik Video/SP Decoder[PDVD9 UPnP] en mijn dvd menu's doen het goed :D
Wat gebruik je nu als DVD Navigator? Ik heb begrepen dat de DVD Navigator van PowerdDVD 8 niet compatible is met MP. Werkt de navigator van versie 9 wel?

Overigens is het niet nodig om licenses aan te schafffen. Ondanks dat PowerDVD 9 wel verloopt, blijven de codecs het gewoon doen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• LinuZZ
Question Mark schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:01:
[...]
Wat gebruik je nu als DVD Navigator? Ik heb begrepen dat de DVD Navigator van PowerdDVD 8 niet compatible is met MP. Werkt de navigator van versie 9 wel?

Overigens is het niet nodig om licenses aan te schafffen. Ondanks dat PowerDVD 9 wel verloopt, blijven de codecs het gewoon doen.
mooi dat ik geen licentie's nodig heb :)

als dvd navigator kan ik alleen DVD navigator kiezen (standaard) dus die gebruik ik ook.

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 11:56
Ik heb het volgende:

Antec Fusion Remote
msi p7ngm digital
E5200 processor
4 gb geheugen Kingston ddr 2
HD WD Green Point 1 TB
Samsung dvd s203 SATA
Floppy DTV + Alphacrypt Cam
Corsair 450W Voeding

TV: PS50a756 Plasma TV van Samsung
Aangesloten via HDMI

Ik heb het volgende probleem.

Als ik een mkv afspeel, krijg ik grijze balken boven en onder. Het beeld zelf heeft wel goede zwartwaardes. Ik heb in ffdshow de levels optie aanstaan op 16-235 input en full range aangevinkt. Ook process whole image geprobeerd.

Ik heb alles pas opnieuw geinstalleerd. Op mijn vorige vista installatie had ik dit probleem niet. Ik heb zelfs de settings van ffdshow van mijn vorige vista installatie geimporteerd. Maar geen succes.

Iemand met een oplossing?

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 08:08

NielsNL

DigiCow

Ik heb ook een raar probleempje. ik heb:
Antec Fusion behuizing
Philips MCE remote
Imon tool
verse MP 1.0 installatie.

Ik heb de remote buttons in de imon tool gemapped naar toetsen knoppen, als custom knoppen, dus niet specifiek per programma.
in bijv. notepad werken alle knoppen, links, rechts, enter, enz...
Winamp (standaard als programma in de imon tool) werkt perfect.
In MP reageert er niets, terwijl als ik gewoon het toetsenbord gebruik (pijltjes) reageert MP wél...
Het display laat ook gewoon de bijbehorende tekst zien bij het gebruik van de remote.

Iemand een suggestie?

[ Voor 7% gewijzigd door NielsNL op 11-03-2009 12:58 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

• CypherMK
NielsNL schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:57:
Antec Fusion behuizing
Philips MCE remote
Imon tool

Ik heb de remote buttons in de imon tool gemapped naar toetsen knoppen, als custom knoppen, dus niet specifiek per programma.
In MP reageert er niets, terwijl als ik gewoon het toetsenbord gebruik (pijltjes) reageert MP wél...
Het display laat ook gewoon de bijbehorende tekst zien bij het gebruik van de remote.

Iemand een suggestie?
http://forum.team-mediapo...emote-configuration-2299/

Misschien dat je hier iets mee kunt.

• NielsNL

NielsNL

DigiCow

Helaas, die was ik al tegengekomen, het probleem is dat MP niet reageert op de ge-emuleerde toetsen die Imon maakt, terwijl alle andere programma's (incl Vista WMC) dat wel doen...

• LiquidT_NL
Mijn broer heeft op zijn HTPC nu Mediaportal draaien. Alles draait redelijk lekker op wat onvolkomenheidjes. Het grootste probleem is tearing. Hij draait vista met EVR als renderer en CoreAVC + AC3filter + haali MS voor de meeste mkv's, maar er is toch flinke tearing. Zijn beamer (1280x720) ondersteunt enkel 50hz en 60hz, waardoor het instellen van de refreshrate van 24hz ook niet lukt. Hij draait de nieuwste stable Mediaportal, zonder SVN (de paar die ik probeerde gaven problemen :S). Iemand een idee? Ik heb hem net gevraagd het op VMR9 te proberen, maar EVR zou toch de betere van de 2 moeten zijn?

• ppeterr
  • Nu online
LiquidT_NL schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:34:
Mijn broer heeft op zijn HTPC nu Mediaportal draaien. Alles draait redelijk lekker op wat onvolkomenheidjes. Het grootste probleem is tearing. Hij draait vista met EVR als renderer en CoreAVC + AC3filter + haali MS voor de meeste mkv's, maar er is toch flinke tearing. Zijn beamer (1280x720) ondersteunt enkel 50hz en 60hz, waardoor het instellen van de refreshrate van 24hz ook niet lukt. Hij draait de nieuwste stable Mediaportal, zonder SVN (de paar die ik probeerde gaven problemen :S). Iemand een idee? Ik heb hem net gevraagd het op VMR9 te proberen, maar EVR zou toch de betere van de 2 moeten zijn?
In een woordje: Aero

Zet je windows desktop omgeving op de Aero instelling......en je tearing is gone.

• LiquidT_NL
ppeterr schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 18:06:
[...]

In een woordje: Aero

Zet je windows desktop omgeving op de Aero instelling......en je tearing is gone.
Ontzettend stom, ik had hem gebeld of hij een glas skin had en dingen erdoorheen zag, zegt hij ja, maar niet dus. Probleem is: Aero wilt niet aan. Hij heeft 1GB RAM, een on-board graka (shared memory) en toch doet het het niet. Is de minimum van 1GB dan exclusief shared memory ofzo?

• RFdeGroot
Om toch nog even terug te komen op het verhaal met kleuren, pc-range, video-range etc.

Ik heb inmiddels een hdmi-hdmi kabel tussen mijn htpc en mijn tv.
Als ik nu de tv op pc-levels instel kloppen de kleuren niet helemaal heb ik het idee, wit is niet meer echt wit enzo.
Dus ik heb de hdmi kabel weer op een 'gewone' hdmi poort aangesloten. Ik zie nu nog steeds verschil tussen 9 en 16 in dat thx plaatje. Het verschil is wel minder groot als wanneer de tv in pc-mode staat, maar dit komt volgens mij omdat mijn tv in pc mode minder aan het beeld 'freubeld'. Ik vind de kleurintensiteit enzo op de gewone hdmi poorten dan ook beter.
Anyway, waar ik benieuwd naar ben. Ik heb dus nu hdmi-->hdmi en pc stuurt op deze manier dus altijd video-levels uit, zo blijkt.
Nu heb ik in het nvidea control panel, de video instellingen op full-range staan, pc-levels dus. DVD's en hd content enzo zien er nu het beste uit vind ik, alle overige video en tv ook prima. Alleen divx spul is een tikkie aan de donkere kant vind ik.

Nu vraag ik mij af, moet ik de video instellingen wel op full-range zetten?
Dus video op full-range stuurt de video wel gewoon op 16-235 naar de tv? En de kleuren kloppen dan?
Ik moest namelijk de brighteness van mijn tv wel wat omhoog gooien met deze instellingen, maar vind dit zelf het beste resultaat geven met deze instellingen.

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:36:
[...]

Ontzettend stom, ik had hem gebeld of hij een glas skin had en dingen erdoorheen zag, zegt hij ja, maar niet dus. Probleem is: Aero wilt niet aan. Hij heeft 1GB RAM, een on-board graka (shared memory) en toch doet het het niet. Is de minimum van 1GB dan exclusief shared memory ofzo?
Weet ie hoe hij aan moet? 't Is soms tricky die AERO, ik heb al een paar keer moeten formatteren omdat mijn aero plots weg was en op geen enkele manier terug kwam...

Je raadt 'm best aan de VRM9 te gebruiken, dat zal zonder tearing werken

• NielsNL

NielsNL

DigiCow

NielsNL schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:57:
Antec Fusion behuizing
Philips MCE remote
Imon tool

Iemand een suggestie?
Ik ben erachter, Imon kan geen keys in een programma planten dat als admin wordt uitgevoerd.
En laat het in Vista x64 nou net nodig zijn om MP in admin mode uit te voeren... :(
Anders crasht ie. :P Morgen weer verder proberen. Imon ook als admin uitvoeren did the trick!

[ Voor 2% gewijzigd door NielsNL op 12-03-2009 00:39 . Reden: Brainwave ]

• CypherMK
CypherMK schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:44:
Ik heb het volgende:

Antec Fusion Remote
msi p7ngm digital
E5200 processor
4 gb geheugen Kingston ddr 2
HD WD Green Point 1 TB
Samsung dvd s203 SATA
Floppy DTV + Alphacrypt Cam
Corsair 450W Voeding

TV: PS50a756 Plasma TV van Samsung
Aangesloten via HDMI

Ik heb het volgende probleem.

Als ik een mkv afspeel, krijg ik grijze balken boven en onder. Het beeld zelf heeft wel goede zwartwaardes. Ik heb in ffdshow de levels optie aanstaan op 16-235 input en full range aangevinkt. Ook process whole image geprobeerd.

Ik heb alles pas opnieuw geinstalleerd. Op mijn vorige vista installatie had ik dit probleem niet. Ik heb zelfs de settings van ffdshow van mijn vorige vista installatie geimporteerd. Maar geen succes.

Iemand met een oplossing?
Ik heb ook nog maar even coreavc 1.9 geprobeerd. Input en output goed gezet. Maar helaas hetzelfde probleem.

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:34:
[...]

Weet ie hoe hij aan moet? 't Is soms tricky die AERO, ik heb al een paar keer moeten formatteren omdat mijn aero plots weg was en op geen enkele manier terug kwam...

Je raadt 'm best aan de VRM9 te gebruiken, dat zal zonder tearing werken
Mjah, ik wilde ook maar gewoon VMR9 instellen, maar die geeft enkel zwart beeld :S Frustrating :S

• RFdeGroot
CypherMK schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 00:27:
[...]

Ik heb ook nog maar even coreavc 1.9 geprobeerd. Input en output goed gezet. Maar helaas hetzelfde probleem.
Heb je in het nvidia control panel al geprobeerd de video instellingen op full-range te zetten?
"Adjust video color settings", "With the NVIDIA settings", "Advanced", "Dynamic Range:" zet op "Full (0-255)".

Dit was bij mij de oplossing, hoefde daarna in geeneen codec meer settings te wijzigen.

• CypherMK
RFdeGroot schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 08:54:
[...]

Heb je in het nvidia control panel al geprobeerd de video instellingen op full-range te zetten?
"Adjust video color settings", "With the NVIDIA settings", "Advanced", "Dynamic Range:" zet op "Full (0-255)".

Dit was bij mij de oplossing, hoefde daarna in geeneen codec meer settings te wijzigen.
Mijn dank is zeer groot!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik dacht, dat ik die optie al geprobeerd had, maar dus niet. Nu werkt bijna alles perfect, alleen nog dat VFD display.
Pagina: 1 ... 30 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.