Even mijn ervaringen delen:
Afgelopen weken zeer veel uren besteed (thuis en forums uitzoeken op het werk) aan het goed instellen van MediaPortal. In totaal 3x opnieuw begonnen.
Resultaat:
-MediaPortal 1.0.1 (laatste SVN) geinstalleerd. Echt een aanrader om direct de laatste SVN te zoeken, scheelde bij mij een hoop ivg met de 1.0 versie op de downloadpagina
- StreamedMP skin (allerlaatste versie, heeft ondersteuning voor die SVN) geinstalleerd
- Moving pictures (laatste versie) geinstalleerd
- StreamedMP Moving Pictures enhancements geinstalleerd maar NIET de files die "home" en "fonts" in de naam hebben (scheelt bugs! --> was reden om StreamedMP compleet te uninstallen (Modify Install en Repair install hielpen niet)
- TVSeries laatste versie geinstalleerd
- DailyComics geinstalleerd en het plaatje gekopieerd van de skin\media folder naar StreamedMP\Media folder en de .xml ook naar de StreamedMP folder (deze geweldige plugin werkt dus met alle skins als je die 2 bestanden maar in de map van je skin hebt)
- OnlineVideos geinstalleerd (youtube leek niet te werken, nu ineens wel...)
in 1 of andere post de xml gevonden om OnlineVideos werkend te krijgen in StreamedMP
- MyTrailers geinstalleerd (Echt een aanrader! heel erg leuk)
- FirefoxIntegrator geinstalleerd (start Firefox in fullscreen modus vanuit je Homescreen, je kan keyboard, mouse of RC gebruiken waarbij 0-9 gebruikt kan worden om te typen op de SMS methode)
(let op, eerst MultiShortcut installen)
- Daarnaast ook Worldmaps maar die werkt niet (niet in StreamedMP in elk geval, krijg zwart scherm).
- Ook TVGemist maar die werkt niet (in StreamedMP) erg jammer.
Met de laatste
Cyberdisplayplugin MiniDisplay plugin werkt mijn IMON VFD (ML02 kastje). Kies wel als type LCD2! en NIET VFD!
En Cyberdisplay disablen en verwijderen, die zorgt voor crashes bij afspelen van H264 films op 780G chipset.
Met
de Generic Keyboard-remote plugin en de files en info in en na deze post heb ik ook de iMON Pad remote (ECHT een Klote ding ja) een beetje werkend. Maar bij sommigen werkt het perfect na installatie van die files...
Bij mij lijken bijna alle knoppen wel de juiste functie te hebben. Maar alleen de D-pad, Enter, ESC knop werken goed. De andere knoppen (bijv. PAUSE, VOL+ etc) moet ik wel 3-7 seconden ingedrukt houden voordat er iets gebeurd. En PAUSE is dan extra irritant want na die 3-7 seconden krijgt hij blijkbaar constant pause signaal door zolang je erop drukt, waardoor het beeld ook weer un-paused. Erg moeilijk om op pauze te zetten dus.
4 dingen resteren nog:
-
Radiostreams! . Maar dat is ook een aardig karwei zoals je in die handleiding kan lezen. Heeft iemand dit al eens gedaan en ben je bereid om je playlist+plaatjes te delen?
- de Imon remote toch beter werkend krijgen

voorlopig geen betere oplossing voor dan in het genoemde topic..
- oja en hopen dat TVGemist op korte termijn in StreamedMP gaat werken.
MINPUNT(EN)
- ALLES wat je nodig hebt, alles wat essentieel is voor de door jou gekozen skin, staat ergens in een thread in een subforum. Dit is echt een rottig minpunt en iedereen die XBMC kiest kan ik daaorm nooit ongelijk geven. Ik bleef doorgaan met MP instellen omdat ik DXVA wil (hebben XBMC gebruikers geen last van herrie van hun pc? Met DXVA hoeven je fans niet zo te loeien) en omdat ik dacht dat er helemaal geen ondersteuning was in XBMC voor de iMon remote.
- op zich navigeert alles lekker snel. Maar ik begrijp dat XBMC toch soepeler aanvoelt en sneller gaat? Wachten op MP2 is ook geen optie want die komt op zn vroegst eind van de eeuw ofzo uit..
Maar voor mij werkt MP101 nu lekker genoeg. Daarnaast kan je gewoon veel meer met MP. En ziet Moving Pictures en TVSeries er volgens mij gewoon stukken mooier uit dan op XBMC.
[
Voor 20% gewijzigd door
Jazco2nd op 08-03-2009 13:20
]