-Leon- schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 21:54:
[...]
Nou snap ik er zelf ook geen drol meer van. Ik dacht, laat ik eens 2 screenshots maken van het verschil tussen 1024x768 & 1280x720.
1280x720 ziet er op de TV dus niet uit, maar het screenshot ziet er prima uit op deze computer
** EDIT **
Hopla!
Blijkbaar stond de scherpte op 100 (max) ingesteld op 1280x720p waardoor het dus heel crisky blokkerig werd !! Terug gezet naar 30 en dat ziet er inderdaad al beter (en weer leesbaar) uit
Toch maar effe verder klungelen op 1280x720.
Sowieso snap ik niet waarom op jouw TV de scherpte op 100 staat? Ik heb nog nooit een TV gezien waarbij dit iets goeds veroorzaakte, behalve halo's en andere artefacten. Heb je je TV wel eens gekalibreerd?
En de reden dat screenshots wel scherp zijn: je TV geeft het niet goed 1:1 weer, een screenshot is altijd scherp omdat die in zijn eigen native resolutie is. Wat een computer uitzendt (zoals je op de screenshot ziet) is dus niet altijd wat je scherm weergeeft (zoals jij merkt op je TV). Lijkt me toch wel vrij logisch?
The_nv40_man schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:46:
Mmh ok. Ik kijk geen tv via de pc dus dat kan ik niet testen. Op zich is het wel logisch omdat 50 precies 2x 25 is. De framerate van normale pal televisie. Sowieso kun je eigenlijk nooit precies de refreshrate matchen met de bron. Film is vaak 24, tv en series uit Europa 25, tv en series uit de VS 30. En dan soms ook niet precies. Gewoon een beetje spelen daarmee dus.
Materiaal wat 16:9 is zou inderdaad zonder rekken beeldvullend moeten zijn.
Er zit toch sinds v1 een functie om de refresh in te stellen adhv het materiaal wat je wilt afspelen? Ik gebruik zelf een plugin hiervoor omdat ik nog op RC3 zit. Zo pakt hij dus gewoon HD op 24hz, PAL op 50hz (2x25) en NTSC op 60hz (2x30), voorkomt ook imagetearing.
-Leon- schreef op zondag 15 februari 2009 @ 12:50:
Ik heb net mijn skin (StreamedMP) geupdate met de nieuweste TV-Series + Moving Pictures plugin, en het ziet er weer wat beter uit (misschien omdat de resolutie nu 1280x720 tijdens install is??).
Dit lijkt me heel sterk. Een goed begin zou dus gewoon eens je TV kalibreren zijn.
AT-Sheriff schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:42:
[...]
Het is op basis van de laatste en enerlaatste SVN dus daar kun je uit kiezen. Ik maak altijd een image van mijn werkende setup voordat ik een dergelijke verandering implementeer: 100% safe.
Het werkt hier dus perfect en ik ben er enorm blij mee. 1.01 was al featurefreeze dus misschien komt het in 1.02 maar zelfs dat is onzeker. Ik zou als ik jou was de moeite nemen om even met de SVNs te stoeien, het resultaat is geweldig! Suc6!
Klinkt ontzettend goed

Ben sowieso iets meer te spreken over DXVA, maar het gemis van subs was voor mij een groot probleem. Van het weekend maar eens even uittesten. Zijn er ook geen problemen als subs die over de menu's worden weergeven ed?
Mister I schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 15:33:
Ik gebruik al een tijdje MediaPortal tot mijn grote plezier.
Vandaag probeerde ik echter de serie 24 toe te voegen bij MP-TV Series, maar het lukt me niet.
Alle andere series die ik heb gaat prima, maar bij 24 krijg ik de melding dat ie geen informatie kan vinden.
De exacte fout is:
Unable to find matching series
en dan staat er bij naam: 24
Dus heb al andere dingen geprobeerd zoals:
twenty-four, twenty, Jack Bauer, enzovoort.
Iemand enig idee wat het kan zijn, of werkt 24 bij iemand wel?
Bedankt alvast!
Wat laat je parsing test zien? Welke parsing expressions gebruik je en wat is de filename?
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 17:49:
[...]
Alle HD materiaal = 1080p@23.976 ziet er mooi uit, kleuren zijn correct, goeie contrast en brightness..
Alle SD-materiaal = meestal DIVX@25 ziet er te licht uit, alsof de brightness te hoog staat... Dju en ik ging net "van vlees en bloed" zien... any fixez ?
Heb zelf ook dit probleem. Heb hier al wat dingetjes erover gelezen en meegedaan met de discussie, maar nu wil ik het zelf eens proberen. Maar het probleem is dus dat ik HDMI->DVI gebruik, en dus bepaalde settings mis in CCC die hiervoor nodig zijn. Momenteel gebruik ik CoreAVC en ffdshow, maar DVD's en DivX zijn bij mij ook veel te licht. Is het ook mogelijk te doen via ffdshow? Wat moet ik dan bij de levels aangeven, en moet ik die registry tweak (t/m catalyst 9.1) ook gebruiken?
Ik heb overigens zelf nog een vraag:
Ik heb gisteren deze remote besteld voor mijn broer zijn HTPC (met Vista):
Maar nu vroeg ik mij af of dit een van de originele MCE remotes is zoals destijds deze remote (voor XP):

Aangezien die zo fijn zijn omdat je die niet hoeft in te stellen in MP.
Wat zijn sowieso alle huidige MCE remotes die out-of-the-box volledig worden ondersteund? Alle XP remotes zijn niet meer te vinden, maar die van Vista ook zo 1-2-3 niet (omdat de meeste fabrikanten hun pauperremote een MCE remote noemen).
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.