Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Aha, maar CoreAVC ondersteund geen DXVA en heeft dat nooit gedaan. Wat CoreAVC sinds kort kan is dmv cuda de shaders van moderne nVidia GPU's gebruiken om te decoden. Dat heeft een paar nadelen: het wekt uiteraard alleen op nVidia GPU's, het gebruikt de shaders ipv het specifiek daarvoor bedachte DXVA deel van de chip. Daardoor zuipt het stroom. Iets wat juist een punt was van DXVA: CPU ontlasten voor lager verbruik. Het onlast ook niet zo veel als DXVA dat doet. En blijft natuurlijk nog staan dat velen (waaronder ik) CoreAVC een zichtbaar mindere beeldkwaliteit vinden leveren tov andere decoder als ffdshow en de MPC-HC decoder.

Edit:

Het probleem met Catalyst 9.2 is groter dan ik dacht. Ook als ik een andere decoder instel in MPC-HC gaat het fout. Maar alleen met EVR Custom Pres. Andere modi werken goed. Dus de MPC decoder is niet de schuldige. Helaas zullen de makers het probleem dus ook niet kunnen oplossen waarschijnlijk :(.

[ Voor 19% gewijzigd door The_nv40_man op 21-02-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik gebruik al een tijdje MediaPortal tot mijn grote plezier.
Vandaag probeerde ik echter de serie 24 toe te voegen bij MP-TV Series, maar het lukt me niet.
Alle andere series die ik heb gaat prima, maar bij 24 krijg ik de melding dat ie geen informatie kan vinden.
De exacte fout is:

Unable to find matching series

en dan staat er bij naam: 24
Dus heb al andere dingen geprobeerd zoals:
twenty-four, twenty, Jack Bauer, enzovoort.

Iemand enig idee wat het kan zijn, of werkt 24 bij iemand wel?
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
upgrade van avc 1.85 naar 1.9 :speelt nu weer alle mkv`s af binnen Mp.
Aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_nv40_man schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 11:04:
:( domper. Met Catalyst 9.2 is de hele videosituatie weer veranderd. De bekende tweak om SD te expanden naar de juiste levels werkt bij iig de 4800 serie niet meer. Alles wordt nu schijnbaar standaard niet expanded. Ook HD niet. Door een andere reg tweak kun je de hele video-ouput wel instellen op pc-levels 0-255 en met de meeste decoder/rendermode configs werkt dat dan ook. Maar de juist zo leuke MPC-HC decoder ism EVR Custom Pres. (de benodigde rendermode voor DXVA + subtitles) vertoond de foute levels.

Gelukkig hebben ze het op het officiële topic van MPC-HC ook al gemerkt. Maar voor ons leuke trucje moet er niet alleen een nieuwe MPC-HC worden gereleased, maar ook de standalone decoder. Hopelijk zit er wat vaart achter. ;(
wat is weer expanden? Van 0-255 naar 16-235 of omgekeerd?
Meestal werkt een TV toestel toch maar met 16-235 levels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Van 16-235 (video-levels) zoals vrijwel alle videobestanden zijn opgeslagen naar 0-255. En daarbij gaat het puur om het al dan expanden van de levels van videomateriaal binnen de totale output naar een monitor of tv.

Van die totale output kun je ook de levels instellen (als de kaart merkt dat er een HDMI device aangesloten is), maar dat staat eigenlijk los van het expanden van de de levels van videomateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

The_nv40_man schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 11:04:
:( domper. Met Catalyst 9.2 is de hele videosituatie weer veranderd. De bekende tweak om SD te expanden naar de juiste levels werkt bij iig de 4800 serie niet meer. Alles wordt nu schijnbaar standaard niet expanded. Ook HD niet. Door een andere reg tweak kun je de hele video-ouput wel instellen op pc-levels 0-255 en met de meeste decoder/rendermode configs werkt dat dan ook. Maar de juist zo leuke MPC-HC decoder ism EVR Custom Pres. (de benodigde rendermode voor DXVA + subtitles) vertoond de foute levels.

Gelukkig hebben ze het op het officiële topic van MPC-HC ook al gemerkt. Maar voor ons leuke trucje moet er niet alleen een nieuwe MPC-HC worden gereleased, maar ook de standalone decoder. Hopelijk zit er wat vaart achter. ;(
nVidia heeft dezelfde problemen, om te voldoen aan de standaard wordt alles van 0-255 naar 16-235 omgezet als er , de decoders/players zien een output en input van 16-235 en doen niets. Ik gebruikt dan ook standaard een level correctie op de input van 16-235->0-255 met FFDShow.

Toepassen van de EDID hack heeft bij mij geen zin omdat deze er voor zorgt dat er geen audio meer over HDMI gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 21-02-2009 17:40 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_nv40_man schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 17:17:
Van 16-235 (video-levels) zoals vrijwel alle videobestanden zijn opgeslagen naar 0-255. En daarbij gaat het puur om het al dan expanden van de levels van videomateriaal binnen de totale output naar een monitor of tv.

Van die totale output kun je ook de levels instellen (als de kaart merkt dat er een HDMI device aangesloten is), maar dat staat eigenlijk los van het expanden van de de levels van videomateriaal.
Ik ben niet meer mee; je TV aanvaardt 16-235; waarom zou je dan je video willen omzetten naar 0-255 ? Je stuurt dan toch info mee (bits 0-16 /235-255) die de TV afrondt (bijv 5 => 16).

Wat een gedoe zeg...

Anyway, 'k heb 't hier ook veranderd:
- COREAVC 1.9, daar kan je de output instellen op TV of PC
- CATA 9.2; weinig veranderingen op 'teerste zicht

=> besluiten:

Alle HD materiaal = 1080p@23.976 ziet er mooi uit, kleuren zijn correct, goeie contrast en brightness..
Alle SD-materiaal = meestal DIVX@25 ziet er te licht uit, alsof de brightness te hoog staat... Dju en ik ging net "van vlees en bloed" zien... any fixez ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Aantal redenen:

- Er zijn een hoop users die niet alleen een tv aan hun pc hebben maar ook nog een monitor. Dan moet je in ieder geval voor de juiste weergave op de monitor expanden.

- Ten tweede: je zou inderdaad (al eerder uitgelegd) in het geval van een tv de totale output 0-255 kunnen laten (eigenlijk te groot dus) en daarbinnen video-materiaal met onveranderde levels afspelen. Dan zouden de levels wel kloppen (en je zou BTB WTW info theoretisch kunnen zien; wat eigenlijk niet zo horen als de weergever goed gekalibreerd zou zijn).

- Maar aangezien dit het Mediaportal topic is kan je er lijkt me wel vanuit gaan dat minimaal ook de MP GUI op de tv wordt weergegeven. Die houd net als al het andere materiaal (windows interface, games, afbeeldingen) geen rekening met de video-levels input van jouw tv. Gevolg in alles behalve videomateriaal krijg je dan een black- en white-crush.

En er bovendien is de manier waarop jij het zegt ook niet zoals ATI het bedacht heeft. Daar zijn allerlei aanwijzingen voor te vinden. Bijvoorbeeld als je met de dongle (of native) een HDMI device aansluit komt de beruchte "Pixel format" settings ineens te voorschijn en kun je ineens iets anders dan full-range output geven. Waarom zou dat zijn? Waarschijnlijk omdat ze willen dat jij de totale output daarmee afstelt op de input van het weergave apparaat wat je gebruikt. Totale output binnen video-levels dus. Ook werd tot en met Catalyst 9.1 HD videomateriaal standaard expanded naar pc-levels. Als je dan de UseBT601CSC=1 tweak toepaste werd ook SD videomateriaal binnen de totale input expanded en voor HDMI devices met een video-levels input kon je dan dmv de "Pixel format" settings de totale input binnen video-levels zetten. In principe klopte alles dan qua levels. Alleen door het expanden raak je de BTB en WTW info definitief kwijt. Is dat erg? Nee, want dat hoor je eigenlijk als je weergave apparaat goed ingesteld is toch niet te zien.

Wat betreft jouw "besluiten": ik neem aan dat dat je signalering was met 9.1 en ouder? Toen was er inderdaad inconsistentie omdat HD wel expanded werd en SD niet met precies de gevolgen zoals je beschrijft. Maar nu met 9.2 is het weer een zooi ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, mijn resultaten zjin met 9.2 waargenomen.
- Ten tweede: je zou inderdaad (al eerder uitgelegd) in het geval van een tv de totale output 0-255 kunnen laten (eigenlijk te groot dus) en daarbinnen video-materiaal met onveranderde levels afspelen. Dan zouden de levels wel kloppen (en je zou BTB WTW info theoretisch kunnen zien; wat eigenlijk niet zo horen als de weergever goed gekalibreerd zou zijn).
Ok, dit begrijp ik; wat moet je daarvoor doen?
- Maar aangezien dit het Mediaportal topic is kan je er lijkt me wel vanuit gaan dat minimaal ook de MP GUI op de tv wordt weergegeven. Die houd net als al het andere materiaal (windows interface, games, afbeeldingen) geen rekening met de video-levels input van jouw tv. Gevolg in alles behalve videomateriaal krijg je dan een black- en white-crush.
OK, dit effect heb je dus als je de pixel format op 0-255 zet. Logisch want de TV denkt dat 16 pekzwart is, maar eigenlijk is dat donkergrijs.. Dan heb je dus die black crush..

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Als jullie er over uitzijn :P dan lees ik het graag nog eens in begrijpbaar pixel format gebrabbel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 18:35:
Nee hoor, mijn resultaten zjin met 9.2 waargenomen.
Vreemd. Met welke GPU? Volgens mij werkt de SD expand tweak wel met m'n tweede videokaart (Radeon 3450).
Ok, dit begrijp ik; wat moet je daarvoor doen?
Tot en met 9.1 voor SD materiaal niks (werd standaard niet expanded) voor HD geen idee. Op de één of andere manier het expanden daarvan proberen te voorkomen door een reg tweak. In het geval van 9.2: momenteel nog even totale chaos.
OK, dit effect heb je dus als je de pixel format op 0-255 zet. Logisch want de TV denkt dat 16 pekzwart is, maar eigenlijk is dat donkergrijs.. Dan heb je dus die black crush..
Ja. Maar als je de totale output wel matched met de input van je weergave apparaat moet je het video-materiaal wel expanden. Want anders krijg je daarmee het omgekeerde verhaal: wat zwart moet zijn is grijs en wat wit moet zijn niet helemaal wit. Wat jij kennelijk ziet gebeuren met SD materiaal. Oftwel je kunt onmogelijk om expanden heen als je alles met correcte levels wil weergeven. En ik snap eerlijk gezegd ook niet echt wat je daar tegen hebt, want het wordt met een dusdanige precieze manier gedaan dat het geen zichtbaar kwaliteitsverlies opleverd. En ja, je raakt de BTB en WTW info kwijt, maar zoals eerder gezegd: die hoor je sowieso al niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus nog ff afwachten voor een oplossing voor SD dan; ikzelf heb een HD3200 op een 780G bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Nou eigenlijk meer: nog even afwachten voor een oplossing met 9.2

Met 9.1 waren we er eigenlijk wel uit: de UseBT601CSC=1 tweak toepassen zodat alles expanded wordt naar pc-levels. En dmv de pixelfomat settings de totale output aanpassen op wat de tv/projector/etc als input verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister I schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 15:33:
Vandaag probeerde ik echter de serie 24 toe te voegen bij MP-TV Series, maar het lukt me niet.
Alle andere series die ik heb gaat prima, maar bij 24 krijg ik de melding dat ie geen informatie kan vinden.
De exacte fout is:

Bedankt alvast!
misschien lukt het als je naar '76290' zoekt? dat is het id# op The TVDB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_nv40_man schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 21:10:
Nou eigenlijk meer: nog even afwachten voor een oplossing met 9.2

Met 9.1 waren we er eigenlijk wel uit: de UseBT601CSC=1 tweak toepassen zodat alles expanded wordt naar pc-levels. En dmv de pixelfomat settings de totale output aanpassen op wat de tv/projector/etc als input verwacht.
Hoe moet ik, for now, nu die DIVX filmpjes bekijken met de juiste levels??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Bedankt Justchill en The-nv40_man

Door jullie heb ik een irritatie puntje minder, ik vond inderdaad ook dat mijn
mkv'tjes, er soms niet crispy en strak uitzagen, en dan zeker in de grijs tot zwart waarde's
Nu komt mijn Kuro echt tot zijn recht, een wereld van verschil.
Ik heb enkel met dxva checker die UseBT aangevinked, met dik resultaat.

Enkel nog even spitten in het pixelformat verhaal
(die optie staat niet bij bij in men ati cp (8.5))

Hebben jullie nog meer tips tot beeldverbetering :) perfecto

[ Voor 19% gewijzigd door ppeterr op 22-02-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
@ Justchill

Het aller handigste is momenteel denk ik toch gewoon nog even bij 9.1 blijven. Als je dan doet wat jij quote uit mijn eerdere post kloppen de levels op alle TV's die video-levels input accepteren (eigenlijk allemaal) en ook op een eventuele monitor die er als primair/secundair scherm bij hangt. Als je dan één van de laatste SVN builds van Mediaportal pakt en het bestandje in de TS van dit topic pakt (mpc-hc_subs_bin _ based on SVN 21720_.rar - 2.32MB) en die in de root van de Mediaportal folder zet kun je ism de MPC-HC decoder DXVA en subtitles tegelijk.

Als toch perse 9.2 wil blijven gebruiken: in MPC-Homecinema de 16-235 -> 0255 optie gebruiken bij de shaders. Of een andere rendermodus dan EVR Custom Pres. gebruiken. Maar die is eigenlijk juist de aan te raden keuze.

@ ppeterr

Ik neem maar evenaan dat je geen AGP kaart hebt. Daarmee zijn allerlei extra problemen namelijk.

Upgrade naar catalyst 9.1 (via bijvoorbeeld guru3d.com te krijgen). Pas vanaf 8.11 volgens mij kwam die "Pixel format" optie erbij. Pas (met DXVA Checker) de UseBT601CSC=1 tweak toe om HD en SD allebei te laten expanden naar pc-levels. Bij de "Pixel format" setting pas je de output aan aan de input van de tv/projector/etc; in bijna alle gevallen is dat limited.

Wel vreemd dat je eerst MKV files noemt waar eigenlijk altijd een H.264 HD videotrack in zit en daarna de UseBT601CSC=1 tweak die veel verbetering geeft. Die tweak is zoals al heel vaak gezegd om juist SD materiaal te laten expanden. HD klopte al qua levels. Maar ik ben begonnen bij Catalyst 8.8 zo'n beetje, dus wie weet was het bij 8.5 weer anders. Maar ook dan kan de UseBT601CSC=1 tweak eigenlijk alleen op SD slaan omdat HD materiaal helemaal niet die kleurruimte gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
toch was het werkelijk hd spul, en wel een film (ik heb even gechecked) met
als resolutie 1280*544. Het viel mij in het begin van de film gelijk op, daar
had ik een zwarte achtergrond, En het logo "pathe" komt dan midden op je scherm.

Het viel gelijk op dat de achtgergrond van de werkelijke video, t.o.v. de uhhh gecropte balken
boven en onder, absoluut grijs was. En verder in de film, de waas en uitgeveegde grijs waardes.

Nog even gekeken voor ik de tweak deed, en toen gecontroleerd...het begin met het logo
was nu de achtergrond net zo zwart als de balken, en de rest van de tinten klopte gelijk.

ps heb hier ook een 780g hd3200 op een gigabyte

ik kan overigens 5 kleur profielen instellen op men tv

auto - 4-2-2 4-4-4 rgb 16-235 rgb 0 - 255

heb rgb 0 255 gekozen, bij 4-4-4 wordt grijs paars :)

[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 23-02-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Ok. Dan kan best liggen aan de relatief lage horizontale resolutie van die file. Ik weet niet precies waar het omslag punt ligt waarbij materiaal als HD wordt aangemerkt door ATI, maar deze dan kennelijk niet.

Als je de pc op full-rgb input kunt instellen (0-255) is dat inderdaad ook een optie. Je moet dan de "Pixel format" instelling ook op full-rgb hebben staan. Maar aangezien die instelling (in ieder geval hier) constant gereset wordt naar full-rgb zal dat standaard wel goed staan.

De tv wordt nu gewoon aangestuurd alsof het een monitor is. Dat is qua levels, zeker als je ook nog een echte monitor eraan hebt hangen, het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
9.1 geinstaleerd, maar geen pixelformat instelling in de advanced opties ;/ uhmm

Overigens, na het instaleren van 9.1 en het doen van de tweak, schrok ik even
omdat het beeld terug bij af was....vervolgens heb ik de tv maar
weer terug gezet op auto (profiel kleur) en ziet het er weer gelikt uit.

Lekker houden zo nu :) tis gelikt

[ Voor 61% gewijzigd door ppeterr op 23-02-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:20
Voorlopig draait het weer aardig, alleen blijf ik problemen houden met DVD's. De kwaliteit is namelijk om te huilen (geluid is goed, beeld valt zwaar tegen). HD wil ik nog niet aan, omdat al mijn content nu DVD is, en BluRay / HD het een stuk duurder zou maken.

Ik rip DVD's naar de HDD en speel ze vervolgens af via de MovingPictures plugin (tenminste, via dat menu). Het zijn op dat moment gewoon de TS_VIDEO en TS_AUDIO mappen.

Van mij mag de CPU (E8400) belasting 100% worden, als ze er maar mooi uitzien. Scherm is een Full-HD LG, aangesloten via HDMI.

Mijn stand-alone DVD-speler (scart) van 5+ jaar oud geeft een veel beter beeld. Ga denk vanavond maar alle codecs deinstalleren. Wanneer je overigens alleen DVD kijkt en geen HD, voegt het dan sowieso wat toe om al die extra codecs te installeren en in te stellen? Volgens mij bijt het mekaar alleen maar op het moment namelijk.

PS. Ik heb de installatie gids van Goose gevolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 20:38
De exacte fout is:

Bedankt alvast!
Vreemd ik gebruik het ook (nou ja, gebruiken.. alvast ingericht voor nieuwe huis/tv) en bij mij staat 24 er gewoon goed in als serie.. Ik kan wel even kijken vanavond hoe het bij mij staat, directmesssage me anders even als het nog nodig is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
@ ppeterr

Gebruik je een DVI -> HDMI kabel? Dan verschijnt die opties niet namelijk. Maar in jou geval eigenlijk ook niet echt nodig omdat je full-rgb uitstuurt en dat al de default is.

@ Woodsy

ffdshow is niet echt super voor mpeg2. In het geval van Vista zou ik eens de ingebouwde mpeg2 decoder van Microsoft pakken (vermoedelijk een afgeleide van de Cyberlink mpeg2 decoder). En speel even met de postprocessing settings in het control panel van de videokaart.

En zoals al pagina's wordt besproken: zorg dat je de levels van zowel videomateriaal als de totale output naar de tv op orde hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
HDMI direct, oke dankje voor je antwoorden. Ben hier weer een stapje
dichter bij perfectie dankzij jullie tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
The_nv40_man schreef op maandag 23 februari 2009 @ 11:01:

@ Woodsy

ffdshow is niet echt super voor mpeg2. In het geval van Vista zou ik eens de ingebouwde mpeg2 decoder van Microsoft pakken (vermoedelijk een afgeleide van de Cyberlink mpeg2 decoder). En speel even met de postprocessing settings in het control panel van de videokaart.

En zoals al pagina's wordt besproken: zorg dat je de levels van zowel videomateriaal als de totale output naar de tv op orde hebt.
Mijn dank voor de vlotte reactie. Ik ga inderdaad even deinstalleren en ingebouwde gebruiken, of zou een reinstall van Windows even beter zijn?

Wat bedoel je alleen met de levels? Dat de resoluties gelijk staan :?. Ben het nog allemaal aan het leren :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Deinstalleren is niet nodig. Als je even in de instellingen van de ffdshow video decoder kijkt zie je dat je per codec kunt regelen of ffdshow die mag decoden of niet:

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/ffdshow.jpg

Zet daar mpeg2 gewoon uit.

En ook dat is eigenlijk niet nodig. In Mediaportal kun je in de instellingen bij DVD -> DVD Codecs zelf kiezen wat voor decoder gebruikt wordt. Alleen voor afspeelprogramma's als WMP 11 waarbij je in het programma zelf niks kunt instellingen wat betreft decoder/filter settings is het van belang alleen de decoders in het register te hebben staan die je ook echt wil gebruiken. Stel dus gewoon in de Mediaportal configuratie in dat je de Microsoft Mpeg2 decoder wil gebruiken.

Levels heeft in principe niets met resoluties te maken. Denk bij levels aan de levels die je kunt instellen bij Photoshop. Computers en videohardware hebben vanuit het verleden altijd met andere levels gewerkt, vandaar dat het nog steeds zo'n gezeur is.

Je hebt een ATI kaart zie ik. Doe dan wat ik eerder tegen Justchill zei: pas de UseBT601CSC=1 tweak toe om videomateriaal allemaal dezelfde kloppende levels te geven.

Als het mogelijk is: stel de tv in op full-rgb input (0-255). Als dat niet kan zorg dan dat je de meegeleverde DVI->HDMI convertor gebruikt en sluit die met een HDMI-HDMI kabel aan op de tv. Als het goed is krijg je dan in Catalyst Control Center een optie bij de tv die heet "Pixel format" stel die in op limited.

Controleren of de levels iig op de desktop kloppen kan met deze afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/thx.jpg

Om al het materiaal op de juiste levels weer te geven moet je verschil kunnen zien tussen 7 en 16. Is dat niet te zien, dan staan de levels van de totale output (de pixel format settings in het geval van ATI) niet goed.

Voor Catalyst 9.2 heb ik nog even geen oplossing atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Bedankt voor de goede uitleg, ga er vanavond gelijk mee aan de slag _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 20:37:
[...]

Hoe moet ik, for now, nu die DIVX filmpjes bekijken met de juiste levels??
excuses als ik het hier helemaal aan het verkeerde eind heb.
Maar (volgens mij) als je ffdshow de levels laat bepalen kan
je profielen aanmaken, die gebruikt worden per resolutie.

hier een linkje, misschien is het wat (misschien ook niet) :)

KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Question Mark schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:03:
[...]

Het opnieuw scannen van je kanalen is het enige wat ik kan verzinnen. Overigens hoef je de oude kanalen niet eerst te verwijderen. Als Mediaportal tijdens het scannen al ziet dat een kanaal al "aanwezig" is update hij enkel de gegevens. Je krijgt dus geen dubbele entry's of iets dergelijks.
Hey Mark,

Ik heb gisteren inderdaad maar besloten om al mijn kanalen te verwijderen en een nieuwe scan te doen.
Hierna werkte alles wel naar behoren (nadat ik zelf eredivisie live 1 en 2 had toegevoegd. 3 en 4 werden wel automatisch gezien)
Het opnieuw scannen van de kanalen en dat hij dan de gegevens update dat werke helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Kan, maar dat op driver niveau regelen is vele malen makkelijker. In het geval van ATI alleen de UseBT601CSC=1 tweak (t/m Catalyst 9.1) en bij nVidia heb je een instelling in het nVidia Control Panel om de levels van videomateriaal in te stellen.

Als je ffdshow gebruikt diskwalificeer je jezelf uiteraard voor het gebruik van DXVA. En omdat ffdhow niet super werkt voor mpeg2, en je daar dan een andere decoder voor zal moeten vinden is het toch handig om de levels op driver niveau op orde te hebben. Als je persé alles met ffdshow wil rechtrekken kun je misschien nog ffdshow bij alles als postprocessing filter laten optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He "The_nv40_man"

Superr verhaal en erg duidelijk allemaal, ga het ook proberen.
Nog even een vraagje:
Welke decoders gebruik je in Mediaportal:
SD-??? (ik gebruik PDVD8 met FFDShow voor upscalen naar 1080p)
HD- MPC met dxva???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Dit zijn de instellingen die ik gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/mp_config1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/mp_config2.jpg

Samengevat

MPEG2/DVD: Microsoft MPEG2 Decoder (Cyberlink afgeleide).
Xvid/Divx/FLV/overige: ffdshow
H.264: MPC Video Decoder
Geluid: ffdshow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
is dat een SVN release. aangezien je de AAC decoder kan selecteren ?
en...werkt dat 5.1 voor wmv met ffdshow ?

[ Voor 24% gewijzigd door ppeterr op 23-02-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Ja, en ja :P

[ Voor 7% gewijzigd door The_nv40_man op 23-02-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Mooi en Mooi :) dat 5.1 voor wmv duik ik dan ook maar even in.

[edit] Nou dat was een simpele, ik heb gewoon ac3 filter als postprocessor
in de sectie video player gezet, en nu is al men wmv met 5.1

dan [sorry. even beetje offtopic]

Nu voor 5 uur lang een stress test gedaan op men mp htpc. cpu belast,
met veel ffdshow filters en upscalen. Om de temps te checken. Kan iemand
mij bevestigen of net onder de 70 graden dan in orde is....hij blijft zo rond de 68 tot 70 graden
stabiel draaien. Ik heb speedfan zo ingesteld dat ie gaat blazen als hij op 80 graden komt.....

[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 23-02-2009 22:30 . Reden: oplossing DD in wmv ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_nv40_man schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:45:

[afbeelding]

[afbeelding]

Samengevat

Hoe vind jij die MPC Video Decoder tov PowerDVD8 werken?
En is ffdshow voor geluid echt de beste oplossing? Gebruik nu AC3filter om alles door te sturen naar de Receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Ik neem dan maar dat je bedoelt MPC Video decoder vs Cyberlink Powerdvd 8 decoder op het gebied van H.264?

Dat is een makkelijk keuze: MPC Video Decoder. De Powerdvd decoder kun je ook wel ge/(mis)bruiken als directshow codec in een afspeelprogramma anders dan Powerdvd, maar echt lekker werkt dat niet. De decoder is eigenlijk alleen bedoeld voor officiële bluray content. Als je met de Powerdvd decoder een file probeert af te spelen die buiten de officiele bluray specs ligt (teveel reference frames bijvoorbeeld) dan verslikt de decoder zich en loopt het vast of je krijgt alleen zwart beeld. Ook schijnt de beeldkwaliteit hier en daar matig te zijn.

De MPC Video Decoder herkend zelf een bestand wat buiten de specs ligt en schakelt dan zelf over naar software modus. DXVA wordt dan voor dat specifieke bestand niet gebruikt. Ook is het met de MPC Video Decoder veel vaker wel mogelijk DXVA te gebruiken.

Andere voordelen: het is gratis, zeer goede support via het officiële topic en heel vaak updates met nuttige verbeteringen.

De Powerdvd decoder kun je beter gebruiken waarvoor ie bedoelt is: binnen Powerdvd en met DVD's en Bluray's (en HD-DVD misschien). Via wat tweaken is het mogelijk om Powerdvd semi te integreren in Mediaportal om op die manier vanuit de Mediaportal interface Bluray af te kunnen spelen. Dat is persoonlijk voor mij het enigste waar ik Powerdvd voor zou gebruiken.

ffdshow is niet perse de beste oplossing omdat ik het gebruik ofzo :P . Ik heb een paar redenen om niet AC3filter te gebruiken: ffdshow is (vind ik) heel makkelijk in te stellen om gewoon passtrough te doen, niet meer en niet minder; ffdshow komt niet ineens in actie zonder dat ik dat wil (bij intro's van games, games, etc) wat bij AC3 filter wel eens voorkwam; ffdshow heb ik er sowieso al op staan, dus dat scheelt weer een extra programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:45:
[...]

Mooi en Mooi :) dat 5.1 voor wmv duik ik dan ook maar even in.

[edit] Nou dat was een simpele, ik heb gewoon ac3 filter als postprocessor
in de sectie video player gezet, en nu is al men wmv met 5.1

dan [sorry. even beetje offtopic]

Nu voor 5 uur lang een stress test gedaan op men mp htpc. cpu belast,
met veel ffdshow filters en upscalen. Om de temps te checken. Kan iemand
mij bevestigen of net onder de 70 graden dan in orde is....hij blijft zo rond de 68 tot 70 graden
stabiel draaien. Ik heb speedfan zo ingesteld dat ie gaat blazen als hij op 80 graden komt.....
70C voor je CPU is zeer hoog; post eens je hardware setup ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_nv40_man schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:47:
Ik neem dan maar dat je bedoelt MPC Video decoder vs Cyberlink Powerdvd 8 decoder op het gebied van H.264?

Dat is een makkelijk keuze: MPC Video Decoder. De Powerdvd decoder kun je ook wel ge/(mis)bruiken als directshow codec in een afspeelprogramma anders dan Powerdvd, maar echt lekker werkt dat niet. De decoder is eigenlijk alleen bedoeld voor officiële bluray content. Als je met de Powerdvd decoder een file probeert af te spelen die buiten de officiele bluray specs ligt (teveel reference frames bijvoorbeeld) dan verslikt de decoder zich en loopt het vast of je krijgt alleen zwart beeld. Ook schijnt de beeldkwaliteit hier en daar matig te zijn.

De MPC Video Decoder herkend zelf een bestand wat buiten de specs ligt en schakelt dan zelf over naar software modus. DXVA wordt dan voor dat specifieke bestand niet gebruikt. Ook is het met de MPC Video Decoder veel vaker wel mogelijk DXVA te gebruiken.

Andere voordelen: het is gratis, zeer goede support via het officiële topic en heel vaak updates met nuttige verbeteringen.

De Powerdvd decoder kun je beter gebruiken waarvoor ie bedoelt is: binnen Powerdvd en met DVD's en Bluray's (en HD-DVD misschien). Via wat tweaken is het mogelijk om Powerdvd semi te integreren in Mediaportal om op die manier vanuit de Mediaportal interface Bluray af te kunnen spelen. Dat is persoonlijk voor mij het enigste waar ik Powerdvd voor zou gebruiken.

ffdshow is niet perse de beste oplossing omdat ik het gebruik ofzo :P . Ik heb een paar redenen om niet AC3filter te gebruiken: ffdshow is (vind ik) heel makkelijk in te stellen om gewoon passtrough te doen, niet meer en niet minder; ffdshow komt niet ineens in actie zonder dat ik dat wil (bij intro's van games, games, etc) wat bij AC3 filter wel eens voorkwam; ffdshow heb ik er sowieso al op staan, dus dat scheelt weer een extra programma.
Waar kan je die standalone codec van MPC HT downloaden voor gebruik in MP ? Ga die es proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:24:
[...]

Waar kan je die standalone codec van MPC HT downloaden voor gebruik in MP ? Ga die es proberen..
http://downloads.sourcefo...1.2.908.0_MPCVideoDec.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja,
En dan onderstaande intypen bij uitvoeren.

regsvr32 "C:\Program Files\MPCVideoDecoder\MPCVideoDec.ax"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Die zijn verouderd - er is een andere site die dit heeft overgenomen...zal het even opzoeken

[edit]

http://www.xvidvideo.ru/content/category/1/1/2/
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:23:
[...]

70C voor je CPU is zeer hoog; post eens je hardware setup ?
CPU: AMD X2 5000+ Black Edition (Scythe Ninja Mini passieve koeling)
MEM: 4GB OCZ DDR2 1000MHz
Moederbord: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Grafische kaart: interne 780G chipset
HDD: 2 x 500GB Samsung T166
DVD: Samsung SH-S203
PSU: 480Watt Antec NeoPower
Kast: Antec Fusion Black
PC draait onder Windows Vista Ultimate 32Bit

70 graden wordt ie dan, met ruim 4 uur lang hoge load, volgens mij is
dat nog niet zo heel verkeerd met de ninja mini.

Voor de zekerheid, heb ik er een fan bijgezet, op de ninja, controlled door speedfan.
(die aangaat als hij nog warmer wordt, maar dat is dus niet zo)

Hij blijft 70 graden stabiel, stressed - wordt niet hoger, maar zo gauw ik het spelen
stop, en dus de load weg is, daalt de temp gelijk.

Bij normaal gebruik, dus hd 1080p mkv's, blijft de temp rond de 60 graden
Bij dxva spul, daalt de temp drastisch.

[ Voor 17% gewijzigd door ppeterr op 24-02-2009 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_nv40_man schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:45:

[afbeelding]

[afbeelding]

Samengevat

Gebruik je geen upscaler voor SD materiaal?
Ik gebruik nu PDVD voor SD materiaal en FFDShow om te upscalen naar 1080p.
Zier er dan echt strak uit, bijna vergelijkbaar met HD materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 08:32:
[...]

Die zijn verouderd - er is een andere site die dit heeft overgenomen...zal het even opzoeken

[edit]

http://www.xvidvideo.ru/content/category/1/1/2/

[...]

CPU: AMD X2 5000+ Black Edition (Scythe Ninja Mini passieve koeling)
MEM: 4GB OCZ DDR2 1000MHz
Moederbord: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Grafische kaart: interne 780G chipset
HDD: 2 x 500GB Samsung T166
DVD: Samsung SH-S203
PSU: 480Watt Antec NeoPower
Kast: Antec Fusion Black
PC draait onder Windows Vista Ultimate 32Bit

70 graden wordt ie dan, met ruim 4 uur lang hoge load, volgens mij is
dat nog niet zo heel verkeerd met de ninja mini.

Voor de zekerheid, heb ik er een fan bijgezet, op de ninja, controlled door speedfan.
(die aangaat als hij nog warmer wordt, maar dat is dus niet zo)

Hij blijft 70 graden stabiel, stressed - wordt niet hoger, maar zo gauw ik het spelen
stop, en dus de load weg is, daalt de temp gelijk.

Bij normaal gebruik, dus hd 1080p mkv's, blijft de temp rond de 60 graden
Ik heb ongeveer dezelfde configuratie op de processor na, deze is Phenom X3 8750.
Mijn temp komt niet hoger dan 45 graden, met pasief gekoelde procc.
Belangrijk is dat je een goede flow in de kast hebt.
Beter is 2 goede fluisterstille ventilators 120mm aan de zijkant van de kast dan een ventilator op de proc.
Bij mij draaien deze altijd, maar niet hoorbaar. Tenzij je er met je oor tegen aangaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Ik denk dat mijn gemiddelde temperatuur, ook zo rond de 50 graden is.

Als jij dus, een dvdtje upscaled naar 1080p blijft dan je temp ook rond die 45 graden ?

Hier ffdshow ik er nog een paar postprocessing dingen over, Zodat men cpu load
steeds tussen de 70 en 90 piekt....ik heb dit vooral als test gedaan, en dan zo lang.
Om deze temps te halen, het is hoog, maar wellicht niet schadelijk toch ?
Anders moet ik toch echt maar eens die ene fan verzetten (van cpu naar zijkant kast als outtake)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 08:35:
[...]

Gebruik je geen upscaler voor SD materiaal?
Ik gebruik nu PDVD voor SD materiaal en FFDShow om te upscalen naar 1080p.
Zier er dan echt strak uit, bijna vergelijkbaar met HD materiaal.
Momenteel in ieder geval even niet. Ik vind die settings die in die guides staan die hier ergens rondslingeren niet bepaald een mooi resultaat hier en daar.

Volgens mij werd daar ook gezegd dat je in ffdshow de "postprocessing" moest aanzetten. Speel daar sowieso eens mee, want ik vind dat in veel gevallen niet mooi. Er vallen door de deblocking heel veel details weg.

Maar ik ga binnenkort wel even aan de slag om zelf te kijken welke upscale instellingen voor mij wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 11:39
@NV40man: ben ik met je eens. Die guide laten je weet ik wat doen met SD materiaal zodat het eruit ziet alsof mensen van gesmolten was zijn gemaakt e.d., alle details weg, vreemde kleuren. SD materiaal is simpelweg SD en zal dat blijven, wat je ook doet.
Ik geloof ook nooit in "mijn SD materiaal ziet eruit als HD", dan heb je óf heel slecht HD materiaal, of slechte ogen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Het mooie van ffdshow is de veelzijdigheid van opties top upscalen. Ik scale wel
en dan vooral het spul voor mijn kinderen. Minder mooie divxjes en dvdtjes worden
absoluut beter. Ik denk dat het vergelijk SD lijkt wel HD....ietwat overtrokken is natuurlijk.
Maar imho kan het zeker wel verbetering geven.

Als je materiaal er uitziet, zoals jij omschrijft (gesmolten was etc) dan denk ik juist
dat er bij jou iets mis gaat. Gelukkig is het upscale verhaal goed gedocumenteerd
op diverse fora, Maar een feit blijft natuurlijk, en dat is bij meerdere dingen,
ieder zen eigen mening over hoe iets er mooi uitziet :)

Toevoeging:

http://www.team-mediaportal.com/manual/Postprocessing

Dat staat in de wiki van MP. Dit als uitgangs punt, en dan eventueel,
her en der wat tweaks. Geven op materiaal wat wel een oppoets beurt kan
gebruiken
zeker een beter resultaat. Dus wat al goed eruit ziet, gewoon niet
aan frummelen :)

[ Voor 20% gewijzigd door ppeterr op 24-02-2009 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
-Leon- schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 21:54:
[...]

Nou snap ik er zelf ook geen drol meer van. Ik dacht, laat ik eens 2 screenshots maken van het verschil tussen 1024x768 & 1280x720.
1280x720 ziet er op de TV dus niet uit, maar het screenshot ziet er prima uit op deze computer :S

** EDIT **
Hopla!
Blijkbaar stond de scherpte op 100 (max) ingesteld op 1280x720p waardoor het dus heel crisky blokkerig werd !! Terug gezet naar 30 en dat ziet er inderdaad al beter (en weer leesbaar) uit _/-\o_
Toch maar effe verder klungelen op 1280x720.
Sowieso snap ik niet waarom op jouw TV de scherpte op 100 staat? Ik heb nog nooit een TV gezien waarbij dit iets goeds veroorzaakte, behalve halo's en andere artefacten. Heb je je TV wel eens gekalibreerd?

En de reden dat screenshots wel scherp zijn: je TV geeft het niet goed 1:1 weer, een screenshot is altijd scherp omdat die in zijn eigen native resolutie is. Wat een computer uitzendt (zoals je op de screenshot ziet) is dus niet altijd wat je scherm weergeeft (zoals jij merkt op je TV). Lijkt me toch wel vrij logisch?
The_nv40_man schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:46:
Mmh ok. Ik kijk geen tv via de pc dus dat kan ik niet testen. Op zich is het wel logisch omdat 50 precies 2x 25 is. De framerate van normale pal televisie. Sowieso kun je eigenlijk nooit precies de refreshrate matchen met de bron. Film is vaak 24, tv en series uit Europa 25, tv en series uit de VS 30. En dan soms ook niet precies. Gewoon een beetje spelen daarmee dus.

Materiaal wat 16:9 is zou inderdaad zonder rekken beeldvullend moeten zijn.
Er zit toch sinds v1 een functie om de refresh in te stellen adhv het materiaal wat je wilt afspelen? Ik gebruik zelf een plugin hiervoor omdat ik nog op RC3 zit. Zo pakt hij dus gewoon HD op 24hz, PAL op 50hz (2x25) en NTSC op 60hz (2x30), voorkomt ook imagetearing.
-Leon- schreef op zondag 15 februari 2009 @ 12:50:
Ik heb net mijn skin (StreamedMP) geupdate met de nieuweste TV-Series + Moving Pictures plugin, en het ziet er weer wat beter uit (misschien omdat de resolutie nu 1280x720 tijdens install is??).
Dit lijkt me heel sterk. Een goed begin zou dus gewoon eens je TV kalibreren zijn.
AT-Sheriff schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:42:
[...]

Het is op basis van de laatste en enerlaatste SVN dus daar kun je uit kiezen. Ik maak altijd een image van mijn werkende setup voordat ik een dergelijke verandering implementeer: 100% safe.
Het werkt hier dus perfect en ik ben er enorm blij mee. 1.01 was al featurefreeze dus misschien komt het in 1.02 maar zelfs dat is onzeker. Ik zou als ik jou was de moeite nemen om even met de SVNs te stoeien, het resultaat is geweldig! Suc6!
Klinkt ontzettend goed :) Ben sowieso iets meer te spreken over DXVA, maar het gemis van subs was voor mij een groot probleem. Van het weekend maar eens even uittesten. Zijn er ook geen problemen als subs die over de menu's worden weergeven ed?
De exacte fout is:

Bedankt alvast!
Wat laat je parsing test zien? Welke parsing expressions gebruik je en wat is de filename?
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 17:49:
[...]

Alle HD materiaal = 1080p@23.976 ziet er mooi uit, kleuren zijn correct, goeie contrast en brightness..
Alle SD-materiaal = meestal DIVX@25 ziet er te licht uit, alsof de brightness te hoog staat... Dju en ik ging net "van vlees en bloed" zien... any fixez ?
Heb zelf ook dit probleem. Heb hier al wat dingetjes erover gelezen en meegedaan met de discussie, maar nu wil ik het zelf eens proberen. Maar het probleem is dus dat ik HDMI->DVI gebruik, en dus bepaalde settings mis in CCC die hiervoor nodig zijn. Momenteel gebruik ik CoreAVC en ffdshow, maar DVD's en DivX zijn bij mij ook veel te licht. Is het ook mogelijk te doen via ffdshow? Wat moet ik dan bij de levels aangeven, en moet ik die registry tweak (t/m catalyst 9.1) ook gebruiken?

Ik heb overigens zelf nog een vraag:
Ik heb gisteren deze remote besteld voor mijn broer zijn HTPC (met Vista):
Afbeeldingslocatie: http://www.multimediapc.nl/images/srm5100.jpg

Maar nu vroeg ik mij af of dit een van de originele MCE remotes is zoals destijds deze remote (voor XP):
Afbeeldingslocatie: http://jml.nl/winkel/images/ms-mce-remote.jpg
Aangezien die zo fijn zijn omdat je die niet hoeft in te stellen in MP.

Wat zijn sowieso alle huidige MCE remotes die out-of-the-box volledig worden ondersteund? Alle XP remotes zijn niet meer te vinden, maar die van Vista ook zo 1-2-3 niet (omdat de meeste fabrikanten hun pauperremote een MCE remote noemen).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Hoewel DVD kwaliteit nog steeds om te huilen is bij mij, gister toch maar wel alvast een MCE remote gekocht (in de hoop dat het nog goed komt). In ieder geval weer een stuk gebruiksvriendelijker met bediening zo.

Vond namelijk een zaak in Rotterdam die de orginele Microsoft MCE afstandsbedieningen nog had. Intern draaide er op een aantal systemen XP MCE, maar zonder gebruik te maken van Mediacenter. Dit omdat die goedkoper dan Pro was, maar meer functies dan Home bood.

Alleen ik mis de mogelijkheid om audiobronnen te wisselen en ondertitelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_nv40_man schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 08:58:
[...]

Momenteel in ieder geval even niet. Ik vind die settings die in die guides staan die hier ergens rondslingeren niet bepaald een mooi resultaat hier en daar.

Volgens mij werd daar ook gezegd dat je in ffdshow de "postprocessing" moest aanzetten. Speel daar sowieso eens mee, want ik vind dat in veel gevallen niet mooi. Er vallen door de deblocking heel veel details weg.

Maar ik ga binnenkort wel even aan de slag om zelf te kijken welke upscale instellingen voor mij wel werken.
Het enige wat ik gebruik in FFDShow is om te upscalen naar 1920*1080.
De overige opties zoals blur, sharpen, postprocessing etc, ben ik het inderdaad mee eens dat het beeld er niet beter op wordt.
Tijdens het spelen van de film kun je upscale aan en uit zetten, en dit is bij mij zeker een groot verschil.
Of het moet inderdaad aan mijn ogen liggen, wel knap dan van ffdshow om hier rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Woodsy schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:07:
Hoewel DVD kwaliteit nog steeds om te huilen is bij mij, gister toch maar wel alvast een MCE remote gekocht (in de hoop dat het nog goed komt). In ieder geval weer een stuk gebruiksvriendelijker met bediening zo.

Vond namelijk een zaak in Rotterdam die de orginele Microsoft MCE afstandsbedieningen nog had. Intern draaide er op een aantal systemen XP MCE, maar zonder gebruik te maken van Mediacenter. Dit omdat die goedkoper dan Pro was, maar meer functies dan Home bood.

Ik gebruik hier de PowerDVD 8 codec voor dvd materiaal. Dus even powerdvd instaleren
en dan in de DVD opties van mediaportal config, powerdvd8 codec selecteren.
Dit zal een goed beeld geven voor je dvdtjes, mocht je het nou nog beter willen, lees dan even
een aantal post terug, daar plaatste ik een link, naar postprocessing opties met ffdshow,
over de powerdvd codec heen...
(vergeet niet de autostart dvd functies etc in windows uit te zetten)

[ Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 24-02-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 08:54:
Ik denk dat mijn gemiddelde temperatuur, ook zo rond de 50 graden is.

Als jij dus, een dvdtje upscaled naar 1080p blijft dan je temp ook rond die 45 graden ?

Hier ffdshow ik er nog een paar postprocessing dingen over, Zodat men cpu load
steeds tussen de 70 en 90 piekt....ik heb dit vooral als test gedaan, en dan zo lang.
Om deze temps te halen, het is hoog, maar wellicht niet schadelijk toch ?
Anders moet ik toch echt maar eens die ene fan verzetten (van cpu naar zijkant kast als outtake)
Peterr,

Ik heb inderdaad een belasting van een paar uur met upscale 1080p en overige postprocc. gedaan.
Maximaal 45 graden.
Deels zal dit ook te maken hebben dat mijn processor minder belast wordt.
Maar ventilatoren aan de zijknat van je kast zal zeker een verschil maken.
Zie deze link onderaan.
http://forum.team-mediapo...c-fusion-430-black-37888/
Ook even je bijgeleverde schotje plaatsen in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:25:
[...]

Peterr,

Ik heb inderdaad een belasting van een paar uur met upscale 1080p en overige postprocc. gedaan.
Maximaal 45 graden.
Deels zal dit ook te maken hebben dat mijn processor minder belast wordt.
Maar ventilatoren aan de zijknat van je kast zal zeker een verschil maken.
Zie deze link onderaan.
http://forum.team-mediapo...c-fusion-430-black-37888/
Ook even je bijgeleverde schotje plaatsen in de kast.
Oke, dan mooi topic op dat linkje, ik ga zeker de fans naast elkaar zetten als outtake,
en dan nog eens testen :) thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Woodsy schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:07:

Als je gewoon directvobsub gebruikt of als er meerdere audio streams in zitten kan dit met de groene en gele teletekst knop van je MCE remote of 2x op de info knop drukken van de MCE remote (of twee keer rechter muisknop). Dan zou het er als 2e en 3e optie bij moeten staan onder "hoogte-breedteverhouding".

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LiquidT_NL schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:33:
[...]
Sowieso snap ik niet waarom op jouw TV de scherpte op 100 staat? Ik heb nog nooit een TV gezien waarbij dit iets goeds veroorzaakte, behalve halo's en andere artefacten. Heb je je TV wel eens gekalibreerd?
Nope, TV nog nooit gekalibreerd

** EDIT **

Vind net een topic van iemand die hem heeft laten calibreren door isf en zijn settings heeft gepost :)
Toch maar eens kijken hoe we dit kunnen instellen.
Ik heb overigens zelf nog een vraag:
Ik heb gisteren deze remote besteld voor mijn broer zijn HTPC (met Vista):
[afbeelding]

Maar nu vroeg ik mij af of dit een van de originele MCE remotes is zoals destijds deze remote (voor XP):
[afbeelding]

Wat zijn sowieso alle huidige MCE remotes die out-of-the-box volledig worden ondersteund? Alle XP remotes zijn niet meer te vinden, maar die van Vista ook zo 1-2-3 niet (omdat de meeste fabrikanten hun pauperremote een MCE remote noemen).
Die bovenste remote had ik bij mijn HTPC case zitten, werkte prima onder MP met een vinkje bij MCE Remote, maar gebruik inmiddels een Harmony.

[ Voor 7% gewijzigd door -Leon- op 24-02-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
-Leon- schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:17:
[...]

Nope, TV nog nooit gekalibreerd

** EDIT **

Vind net een topic van iemand die hem heeft laten calibreren door isf en zijn settings heeft gepost :)
Toch maar eens kijken hoe we dit kunnen instellen.
Kijk, dat is inderdaad een begin, eventueel misschien nog een kalibratie-BR halen oid. Maar dit zal al stukken beter zijn dan wat je nu hebt. Brightness omlaag, contrast omlaag, sharpness omlaag, kleuren warmer...

[...]
-Leon- schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:17:

Die bovenste remote had ik bij mijn HTPC case zitten, werkte prima onder MP met een vinkje bij MCE Remote, maar gebruik inmiddels een Harmony.
Dat is nice. Het ging dan ook om de receiver, er komt sowieso een harmony op :) Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LiquidT_NL schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:36:
[...]
Kijk, dat is inderdaad een begin, eventueel misschien nog een kalibratie-BR halen oid. Maar dit zal al stukken beter zijn dan wat je nu hebt. Brightness omlaag, contrast omlaag, sharpness omlaag, kleuren warmer...
Sterker nog: Laat die calibratie van deze maar effe lekker zitten want ben al aan het kijken naar een vervanging ;)
Heb middels deze post van the_nv40_man de instellingen van de videokaart goed gezet. Beeld van HD materiaal is prima, het enige waar ik voorlopig mee moet leren leven is de onduidelijke menu's, etc. maar dat is effe niet anders.
Dat is nice. Het ging dan ook om de receiver, er komt sowieso een harmony op :) Thnx
Als het je om de receiver van die ab gaat: In mijn kast zat dus een receiver ingebouwd (OrigenAE S16T) dus weet niet of die vergelijkbaar is met de receiver die je bij een losse ab kan krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door -Leon- op 24-02-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

mvergroesen schreef op maandag 23 februari 2009 @ 10:59:
[...]

Vreemd ik gebruik het ook (nou ja, gebruiken.. alvast ingericht voor nieuwe huis/tv) en bij mij staat 24 er gewoon goed in als serie.. Ik kan wel even kijken vanavond hoe het bij mij staat, directmesssage me anders even als het nog nodig is..?
Het is al weer gelukt. Gisteren nog een keer geprobeert en toen deed ie het wel zonder problemen.
Zal wel een tijdelijke storing zijn geweest bij thetvdb.com
Bedankt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:14:
[...]

Het enige wat ik gebruik in FFDShow is om te upscalen naar 1920*1080.
De overige opties zoals blur, sharpen, postprocessing etc, ben ik het inderdaad mee eens dat het beeld er niet beter op wordt.
Tijdens het spelen van de film kun je upscale aan en uit zetten, en dit is bij mij zeker een groot verschil.
Of het moet inderdaad aan mijn ogen liggen, wel knap dan van ffdshow om hier rekening mee te houden.
Mee eens, met uitzondering van sharpen, mssharpen in high quality is wel een verbetering, alleen geeft het een super cpu load.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 20:32
LiquidT_NL schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:33:
[...]

[afbeelding]

Ik gebruik deze remote (in het zwart):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1221051724.jpg

Voelt een beetje cheap, maar doet het verder prima (ook onder XP! Even Googlen voor XP drivers)
(Die van mij heeft ook nog 4 gekleurde teletekst-knoppen onderaan trouwens)

[ Voor 4% gewijzigd door Sander-B op 24-02-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Maar zit je dan niet in de knoop met je keymappings? Met andere woorden: doet meteen ALLES het zodra je gewoon de MCE remote aanvinkt (gebruikt het dus ook de ehome drivers, kan je mediacenter of mediaportal starten met de "green button"?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@Broazemm

12cm fan gekocht en geplaatst - de kleinere die ik op de cpu had gezet eraf.
Nu heb ik dus 2 x 12cm aan de zijkant
1 geregeld door speedfan variabel van 300 tot 600 rpm
1 geregeld met het knopje op acherzijde, en dan de langzaamste - denk zo rond de 400rpm

De temps zijn lager, zo rond de 65 graden, maar dat is wel met 600rpm van die ene fan.
.Geluid is er niet meer om, eerder minder nu.......dus wel succes.

Ben geneigd om die nieuwe fan, nog trager te zetten...maar dat moet ik maar
eens savonds onderwerpen aan een "stilte" test.

Al met al wel tevreden, keep in mind dat die 65 graden met behoorlijke cpu stress is.

[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 24-02-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:52:
@Broazemm

12cm fan gekocht en geplaatst - de kleinere die ik op de cpu had gezet eraf.
Nu heb ik dus 2 x 12cm aan de zijkant
1 geregeld door speedfan variabel van 300 tot 600 rpm
1 geregeld met het knopje op acherzijde, en dan de langzaamste - denk zo rond de 400rpm

De temps zijn lager, zo rond de 65 graden, maar dat is wel met 600rpm van die ene fan.
.Geluid is er niet meer om, eerder minder nu.......dus wel succes.

Ben geneigd om die nieuwe fan, nog trager te zetten...maar dat moet ik maar
eens savonds onderwerpen aan een "stilte" test.

Al met al wel tevreden, keep in mind dat die 65 graden met behoorlijke cpu stress is.
@ppeterr

Ik heb 2x 120mm fans die allebei op 800rpm draaien.
Ze zijn wel zeer stil, nauwelijks hoorbaar, Sycthe Slipstream 800rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 20:32
LiquidT_NL schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:36:
Maar zit je dan niet in de knoop met je keymappings? Met andere woorden: doet meteen ALLES het zodra je gewoon de MCE remote aanvinkt (gebruikt het dus ook de ehome drivers, kan je mediacenter of mediaportal starten met de "green button"?)
Alles werkt gewoon probleemloos zonder aanpassing.
Of je MP ook kan starten met de groene MCE knop weet ik niet, MP start bij mij direct bij het starten van mn HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt mij niet de filmview aan te passen naar mijn ideale voorkeur.

Ik heb op mijn harde schijven de films ingedeeld in categorieën. Bijvoorbeeld D:/Muziekfilms en E:/DVD films, E:/HD BR Films, etc etc.
Nu wil ik in MP eerst een overzicht van de categorieën zien in een list view en daarna de films met filminformatie + coverart laten zien. Indien ik dit via de videodatabase van MP zelf wil configureren dan lukt het mij wel die categorie indeling te laten zien (gewoon op list zetten) maar daarna krijg ik geen filminformatie te zien, wel een cover art en de list weergave van de inhoud van die map, maar niet de informatie die ik via moviemeter heb laten toevoegen aan de summary. Ik heb de weergave op lijst staan en sorteer op naam, en de weergave van het schermen menu op "1. bestanden". Indien ik daar switch naar "3. Titel" dan krijg ik de filminformatie en coverart te zien zoals ik het zou willen echter zijn de films van alle mapjes dan in 1 list view te zien, oftewel allemaal door elkaar. Ik heb dan geen categorie indeling meer.

Volgens mij kan dit ook niet met moving pictures of wel?
Samenvattend wil ik: eerst een lijst van de filmcategorieën, daarna in de mapjes de films met cover en filminfo.

Volgens mij is dit heel simpel in te stellen maar ik ben blijkbaar nog te onervaren met MP.
Wie kan mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik had ergens gelezen dat wel beschikbaar zou komen in een latere versie van Moving Pictures, maar weet niet of dat al geimplementeerd is?
Misschien dat een van de programmeurs die op dit forum rondloopt er wat van kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@Broazemm

hehe shame on me, ik heb voor het gemak ook maar even de prik wat terug gezet
op de core en mem. Die had ik een fractie hoger gezet ivm andere problemen.
Nu blijft de temp rond dr 60 graden, met de fan op 300rpm

Met de fan op 750 rpm, zakt ie nog een graad of 2.....maar goed, 10 graden winst !!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Sander-B schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:46:
[...]

Alles werkt gewoon probleemloos zonder aanpassing.
Of je MP ook kan starten met de groene MCE knop weet ik niet, MP start bij mij direct bij het starten van mn HTPC.
Die groene knop werkt ook. Alleen het blasten (met serverblaster) van m'n Settopbox krijg ik niet voor elkaar. Zou ook wel fijn zijn als dat ook nog kan. Dan is alles echt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:02:
@Broazemm

hehe shame on me, ik heb voor het gemak ook maar even de prik wat terug gezet
op de core en mem. Die had ik een fractie hoger gezet ivm andere problemen.
Nu blijft de temp rond dr 60 graden, met de fan op 300rpm

Met de fan op 750 rpm, zakt ie nog een graad of 2.....maar goed, 10 graden winst !!!!!!
Volgens mij is er toch iets mis hoor bij jou... Wat is je idle temp ?
Zit je koeler goed gemonteerd? Je moet em echt keihard aanspannen, die ninja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:17:
[...]

Volgens mij is er toch iets mis hoor bij jou... Wat is je idle temp ?
Zit je koeler goed gemonteerd? Je moet em echt keihard aanspannen, die ninja..
idle temp is tussen de 28 en 32 graden, zojuist een 1080p mkvtje gekeken, en de temp was
daarna 52 graden, allemaal toch niet echt schokkend ?
Onthoud ook even, dat hij semi in men kast staat - zijkant vrij - achterkant vrij - bovenkant niet geheel

Even voor mijn eigen duidelijkheid, speedfan geeft 2 temps aan, ik ga ervanuit
dat het de temps zijn voor beide core's. Als ik de boel zo belast is het met dvd materiaal
en dat loopt over een core. De genoemde temps zijn dus van temp 2 (een v/d core's ?)
de temp 1 blijft altijd riant onder de 50 graden.

Afbeeldingslocatie: http://forum.team-mediaportal.com/attachments/completed-htpc-projects-61/35215d1234607245-antec-fusion-black-htpc-finally-working-perfect-img_3412.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door ppeterr op 24-02-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jamaar 28 idle en 52 load is al wat normaler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
D-e-n schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:19:
[...]

Die groene knop werkt ook. Alleen het blasten (met serverblaster) van m'n Settopbox krijg ik niet voor elkaar. Zou ook wel fijn zijn als dat ook nog kan. Dan is alles echt af.
Thnx, dan weet ik dat ook weer. Remotes vinden was best wel een ramp, aangezien je geen microsoft remotes meer hebt :P En dat blasten is mij ook na uren proberen nog niet gelukt met mijn XP MCE remote destijds. De Logitech Harmony scheelt iig heel veel kopzorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:28:
[...]
idle temp is tussen de 28 en 32 graden, zojuist een 1080p mkvtje gekeken, en de temp was
daarna 52 graden, allemaal toch niet echt schokkend ?
Onthoud ook even, dat hij semi in men kast staat - zijkant vrij - achterkant vrij - bovenkant niet geheel

Even voor mijn eigen duidelijkheid, speedfan geeft 2 temps aan, ik ga ervanuit
dat het de temps zijn voor beide core's. Als ik de boel zo belast is het met dvd materiaal
en dat loopt over een core. De genoemde temps zijn dus van temp 2 (een v/d core's ?)
de temp 1 blijft altijd riant onder de 50 graden.
Net een 1080p x264 aangezet hier.

Temp 1: blijft rond de 41 C (idle & load)
Temp 2: 34/35C idle, 41/42C tijdens kijken

Als ik de film stopzet knalt Temp 2 binnen 10 seconde terug naar 34/35C.

Core2Duo E8400 CPU met Scytha Ninja Mini (passief, zonder koeler).

** EDIT **
en effe off topic modus

En ppeterr: Wil je dat soort "lelijke" TV's hier niet meer posten!!! Zit hier nog steeds met een HD-Ready drama waar ik nog psychische hulp voor nodig heb, en dan knal jij er zo'n plaatje in..... :9~

[ Voor 12% gewijzigd door -Leon- op 25-02-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
oke - volgens mij worden die intels sowieso een stuk minder warm.

ik ben er wel overuit, dat het goed genoeg is hier :)

back to mediaportal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de 5200+ te passief te koelen met die scytha ninja mini zonder ook maar een kans op te warm worden van het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:20:
is de 5200+ te passief te koelen met die scytha ninja mini zonder ook maar een kans op te warm worden van het systeem?
Antwoord: JA - met behulp van outtake fans

Lees een aantal bovenstaande posts :)

@Leon- excuses >:)

[ Voor 22% gewijzigd door ppeterr op 25-02-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
LiquidT_NL schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:30:
[...]

Thnx, dan weet ik dat ook weer. Remotes vinden was best wel een ramp, aangezien je geen microsoft remotes meer hebt :P En dat blasten is mij ook na uren proberen nog niet gelukt met mijn XP MCE remote destijds. De Logitech Harmony scheelt iig heel veel kopzorgen :)
Met blasten ben ik inmiddels wat verder opgeschoten. Ik heb wat gegoogled en daar las ik dat je het serverblaster.dat bestand (wat aangemaakt wordt door blaster.exe, het programmaatje waarmee je de knoppen leert) schijnt te moeten kopiëren naar de all users map van Mediaportal tv server. Standaard staat het samen met blaster.exe in c:\program files\team mediaportal\tv server.

Anyway, de toetsaanslagen worden nu wel doorgegeven maar bij tv-kanalen met meerdere cijfers gaat het nog niet altijd goed dus ik heb het proberen even stopgezet. Wellicht dat de snelheids instellingen nog wat kunnen veranderen en dat ik nog wat ga proberen. Nu zap even met het Digitenne kaartje en als ik UPC wil schakel ik wel even rechtstreeks met de decoder. En idd, ik heb ook een Harmony maar zappen via Mediaportal is natuurlijk nog handiger :)

• RFdeGroot
  • Laatst online: 18-09 12:30
Betreft jullie problemen met blasten naar een settop-box.
Ik doe dit ook en werkt bij mij prima. Ik gebruik hiervoor de ir-server suite.
Misschien ook voor jullie de moeite dit eens te proberen.

Zie dit topic: http://forum.team-mediaportal.com/mce-replacement-plugin-165/

Ik gebruik de testbuild versie, deze kan de 'externe' kanalen blasten, dus in tv-server moet je dan met de hand alle kanalen aanmaken met als source s-vhs#1 (in mijn geval, kan ook composite zijn als je pech hebt... svhs geeft echt zoveel beter beeld)

Blijft natuurlijk feit dat gewoon een floppy-dtv wel perfect zou zijn, zit er zelf toch aan te denken nog eens zo'n kaartje aan te schaffen.

[ Voor 36% gewijzigd door RFdeGroot op 26-02-2009 09:04 ]

• ppeterr
  • Nu online
Uhm had ik nou maar een iets betere gekocht dan deze (trust)

Afbeeldingslocatie: http://www.mano-id.com/blog/images/trust-media-keyboard.jpg

Naar mijn mening in dit geval is goedkoop duurkoop, ik gebruik hem amper
maar nu werkt alleen nog de trackbal als ik er een paar tikken op geef.....jammer
hoor leuk ding.

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 21:51
Mijn shares in MP-TVSeries (laatste versie) zijn niet bereikbaar na opstarten (van pc en MP). Ze worden dan ook rood weergegeven icm de Indigo skin en wanneer je een aflevering wilt afspelen vraagt hij om media. Als ik MP afsluit blijkt de share prima benaderbaar te zijn via verkenner. Start ik dan MP, blijkt de share wél gewoon benaderbaar in MP-TVSeries. Dit gebeurt consequent. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• LiquidT_NL
D-e-n schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:22:
[...]
Anyway, de toetsaanslagen worden nu wel doorgegeven maar bij tv-kanalen met meerdere cijfers gaat het nog niet altijd goed dus ik heb het proberen even stopgezet. Wellicht dat de snelheids instellingen nog wat kunnen veranderen en dat ik nog wat ga proberen. Nu zap even met het Digitenne kaartje en als ik UPC wil schakel ik wel even rechtstreeks met de decoder. En idd, ik heb ook een Harmony maar zappen via Mediaportal is natuurlijk nog handiger :)
FloppyDTV is idd wel het mooiste... Maar waarom zou je naar je settupbox blasten als je gewoon de harmony ervoor kan gebruiken? :S
VinceVega schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:21:
Mijn shares in MP-TVSeries (laatste versie) zijn niet bereikbaar na opstarten (van pc en MP). Ze worden dan ook rood weergegeven icm de Indigo skin en wanneer je een aflevering wilt afspelen vraagt hij om media. Als ik MP afsluit blijkt de share prima benaderbaar te zijn via verkenner. Start ik dan MP, blijkt de share wél gewoon benaderbaar in MP-TVSeries. Dit gebeurt consequent. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Het meest flauwe als korte work-around is in je opstarten map in het startmenu een snelkoppeling naar die networkshare plaatsen. Maar wel heel vreemd, het lijkt alsof hij eerst op het netwerk moet zijn "aangemeld". Zit je in dezelfde workgroup en hebben beiden dezelfde netwerknaam?

• RFdeGroot
LiquidT_NL schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:16:

FloppyDTV is idd wel het mooiste... Maar waarom zou je naar je settupbox blasten als je gewoon de harmony ervoor kan gebruiken? :S
Dat lijkt me duidelijk, je wilt natuurlijk de epg enzo van mediaportal :9~
Verder is het natuurlijk voor opnames veel handiger, kun je deze gewoon via de epg schedulen en hij zorgt er dan zelf voor dat ie de settop box op juiste kanaal zet enzo.

• hendriku
Het meest flauwe als korte work-around is in je opstarten map in het startmenu een snelkoppeling naar die networkshare plaatsen. Maar wel heel vreemd, het lijkt alsof hij eerst op het netwerk moet zijn "aangemeld". Zit je in dezelfde workgroup en hebben beiden dezelfde netwerknaam?
Die snelkoppeling zou idd nog wel eens wat kunnen zijn ja. Computers zitten in zelfde werkgroep maar hebben niet dezelfde (computer)naam. Althans, daar doel je op met netwerknaam? Ze in hetzelfde (wifi)netwerk.

• LiquidT_NL
VinceVega schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:08:
[...]

Die snelkoppeling zou idd nog wel eens wat kunnen zijn ja. Computers zitten in zelfde werkgroep maar hebben niet dezelfde (computer)naam. Althans, daar doel je op met netwerknaam? Ze in hetzelfde (wifi)netwerk.
Ik bedoelde meer met dat netwerknaam of de naam van de share niet is veranderd in de tussentijd :P Ze mogen niet hetzelfde zijn :P

Heb je ook al eens geprobeerd ze opnieuw toe te voegen in de directory list.

• hendriku
LiquidT_NL schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:18:
[...]

Ik bedoelde meer met dat netwerknaam of de naam van de share niet is veranderd in de tussentijd :P Ze mogen niet hetzelfde zijn :P

Heb je ook al eens geprobeerd ze opnieuw toe te voegen in de directory list.
Ah, dat bedoel je. Die naam is niet veranderd idd. Het opnieuw toevoegen zou ik nog wel eens kunnen proberen. Bij Videos heb ik dit probleem raargenoeg niet waardoor het probleem mogelijk bij MP-TVSeries ligt.

• krauser
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-09 12:31
Hallo Mediaportal Goeroes, hier 2 vragen van een beginneling.
Ik heb Mediaportal geinstalleerd en heb nu een paar kleine probleempjes.
Omdat ik in de standaard skin bedieningsmogelijkheden mis als ik een film afspeel, heb ik Monochrome geinstalleerd. Maar als ik nu Mediaportal opstart krijg ik een oranje venstertje met de melding:
the currently selected skin is outdated (en dan nog wat) klik ok.
Ik heb Monochrome 2.6 geinstalleerd, wat toch de laatste versie moet zijn.
Andere vraag: Als ik een film kijk op fullscreen (op TV en/of monitor) blijft de cursor in beeld.
Dat moet toch anders kunnen?
Bijvoorbaat dank.

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
@ krauser:

De nieuwe versie van Monochrome heeft een SVN install nodig, ikzelf gebruik deze:
http://forum.team-mediapo...revision-21793-rar-55519/

In de algemene settings kun je een vinkje kiezen die de muis cursor verbergd..

[ Voor 3% gewijzigd door ThaClown op 26-02-2009 16:45 ]

• krauser
SVN install? Moet ik eerst weer uitzoeken wat dat is en hoe dat moet.
Ik heb al van alles aan en uitgevinkt in de general settings en dan weer een film gestart. Kan geen duidelijke regel vinden waarmee dit moet (in standaard en expert mode). Ik ga ze maar allemaal 1 voor 1 proberen.
In full screen VLC player verdwijnt de cursor wel, vermoed dus dat ik het ergens in Mediaplayer moet oplossen. Bedankt voor de snelle reactie.

• krauser
Ik heb die SVN install uitgevoerd, krijg ik het bericht dat ik een nieuwere NVidia driver moet installeren. Laten de nieuwere drivers nou net een functie missen die mijn huidige driver (163.75) wel heeft. Nu crasht Mediaportal alleen nog maar. Nou schijn je terug te kunnen naar eerder backups in mediaportal, maar ook dat is mij nog een raadsel. De hele zooi maar weer verwijderd. Had nog Xface gedownload, maar hier zat geen uitleg (txt file) bij zoals bij Monochrome. Kon ook niks vinden bij de Articles of Howto's. Zal de boel nog wat opschonen en gelijk ook maar naar een herstelpunt van een paar dagen terug. Kan ik met frisse wanhoop verder.

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 20:38
Ik heb een vraagje, ik gebruik de blue3wide skin.
Ik wil in het eerste home screen de TV knop veranderen in de knop RADIO, maar ik kan maar nergens vinden waar die instelling te vinden is in de XML.. Iemand die me kan helpen?

EDIT1
Inmiddels stapje verder, ontdekt dat radio id 30 heeft, dus in myhome.xml de hyperlink aangepast naar 30.. nu nog het plaatje

Edit2
De oplossing, verander in myhome.xml
<label>605</label> in <label>665</label>
<hover>hover_my tv.png</hover> in <hover>hover_my radio.png</hover>
<hyperlink>1</hyperlink> in <hyperlink>30</hyperlink>

[ Voor 44% gewijzigd door Staatslot op 26-02-2009 22:08 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
krauser schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:29:
Maar als ik nu Mediaportal opstart krijg ik een oranje venstertje met de melding:
the currently selected skin is outdated (en dan nog wat) klik ok.
Dit had ik ook, ik heb het opgelost door in het bestand references.xml (in de directory van je skin) het versienummer te veranderen naar 1.0.0.0 (het versienummer van je MP-install, deze wordt o.a. vermeld bij het opstarten van MP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krauser
Ik heb een windows herstel gedaan, terug naar voordat ik mijn HDTV op mijn computer had aangesloten.
Alles van Mediaportal en Monochrome verwijderd.
FFDshow, Mediaportal en Monochrome opnieuw gedownload.
Versie 1.0.0.3 gewijzigd naar 1.0.0.0 in references.xml.
Mediaportal geinstalleerd.
Mijn videomap weer toegevoegd in configuration.
Mediaportal geopend.
En het werkt.........
Geen melding meer dat de currently selected skin outdated is en mijn cursor verdwijnt nu ook weer na een paar seconden van het scherm.
In Nvidiacontrolpanel dualscreen weer geslecteerd (clone) en resoluties van beide schermen ingesteld.
en het werkt nog steeds. Nu de rest weer configureren (mappen, weer, IMDB verhaal).
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 09:34

iop

Gezien ik gister een image heb gemaakt omdat ik mediaportal en mn HTPC eindelijk heb zoals ik ze wil, even twee pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1235754262_2_FT4396_img_3265_.jpg

controls Logitech Harmony 525 voor alle navigatie ed. Apple wireless BT tobo voor tiepwerk (zelden nodig)

Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1235754262_2_FT4396_img_3264_.jpg

Display+control (touchscreen)

@ ppeterr :
Touchscreen is een homemade, sherm was bedoeld voor inbouw, ik heb de ombouw zelf gemaakt, glans effect komt van plexiglas aan de binnenkant wit gespoten.
Oude pic van kaal scherm.
Frame maken
Oude pic van ombouw. (zoals ie nu is wel)

Het is een 12" touchscreen die aangesloten zit op een seriele port, en icm TV gecloned is in windows.
Ik zou je graag een link geven naar een dealer, maar die heb ik niet... Het was via-via werk, heb hem toen op de kop getikt voor 100€

[ Voor 56% gewijzigd door iop op 27-02-2009 20:16 ]

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
oeh interresant, geef eens meer specs/foto's van/over je touch screen

en goed toestenbordjes om te zien ! welke is dat.....heb er hier nu een
met een trackball/muis erop, die aan vervanging toe is......mis je niet de muis optie ?

fear and loathing in las vegas

[edit]

- keybord vind ik erg classy :) daar ga ik eens mijn zinnen op zetten....hoewel ik
wellicht het gemak van een ingebouwde track/muis zal missen

-erg tof je touchscreen, zeker als je het zelf ombouwd...ik zou het black/piano glossy doen
....of ik dat kan is een 2e - zeker de prijsstelling is interresant !

[ Voor 43% gewijzigd door ppeterr op 27-02-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En werkt dat touch screen goed? Met mediaportal? Je zou 't es moeten filmen en op utube zetten; da wilk wel eens zien !

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Ben gisteravond nog eens even weer aan het vergelijken geweest met verschillende codecs voor h264 materiaal, en wat ik me afvraag, waarom heeft hier niemand het over de divx 7 codec? Het divx 7 pakket bevat tegenwoordig zowel een divx/xvid codec als een h264 codec.
En wel een hele goede ook moet ik zeggen!
Gebruik hier nu die codecs voor zowel divx/xvid als voor h264 content en ik moet zeggen, superbeeld! Beter als CoreAVC en MPC-HC bij mij, die twee maken bij mij af en toe foutjes in beeldopmaak (artifacts af en toe) zodra ik color range in nvidia control panel op application controlled zet ipv full color range, full color is bij mij te donker en geeft dus probleempjes, dit terwijl ik een full-hd lcd tv heb.
En dat bij een zeer lage cpu belasting (voor een software-decoder dan).
Ook divx en xvid content ziet er hiermee echt veel beter uit als met bijv ffdshow.

Een aanradertje wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandermark schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:48:
Ik gebruik mediaportal enkel voor films en series bekijken, en enkele plugins om youtube en uitzendinggemist te kunnen streamen, nu de config klopt heb ik er ook helemaal geen werk meer aan, zelfs de vrouw kan er met m'n logitech harmony goed mee spelen 8)
vraagje... hoe heb je de Harmony werkend gekregen op je PC?
Welicht met iets van een bluetooth of infrarood add-on voor de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 00:45:
[...]

vraagje... hoe heb je de Harmony werkend gekregen op je PC?
Welicht met iets van een bluetooth of infrarood add-on voor de PC?
Gewoon een MCE-ontvanger op je pc aansluiten is het makkelijkst. De MCE remote wordt namelijk gewoon herkend door MP en zit ook in de database van de Harmony. Het hoeft natuurlijk niet persé de officiële te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
RFdeGroot schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 23:45:
Ben gisteravond nog eens even weer aan het vergelijken geweest met verschillende codecs voor h264 materiaal, en wat ik me afvraag, waarom heeft hier niemand het over de divx 7 codec? Het divx 7 pakket bevat tegenwoordig zowel een divx/xvid codec als een h264 codec.
En wel een hele goede ook moet ik zeggen!
Gebruik hier nu die codecs voor zowel divx/xvid als voor h264 content en ik moet zeggen, superbeeld! Beter als CoreAVC en MPC-HC bij mij, die twee maken bij mij af en toe foutjes in beeldopmaak (artifacts af en toe) zodra ik color range in nvidia control panel op application controlled zet ipv full color range, full color is bij mij te donker en geeft dus probleempjes, dit terwijl ik een full-hd lcd tv heb.
En dat bij een zeer lage cpu belasting (voor een software-decoder dan).
Ook divx en xvid content ziet er hiermee echt veel beter uit als met bijv ffdshow.

Een aanradertje wat mij betreft.
De enige manier waarop ik artifacts kan veroorzaken met één van die twee decoders is een hele oude 720p encode pakken die maar half DXVA compatible is, maar wel zo wordt aangemerkt.

Het is meestal het makkelijkst om het expanden van video- naar pc-levels op driver niveau te laten doen. (lees de eerdere discussie over waarom het meestal het makkelijkst/best is om al het videomateriaal te laten expanden naar pc-levels) Dan hoef je namelijk niet per decoder de levels in te stellen en soms geeft op decoder niveau expanden ook een minder resultaat. Daarbij kun je bij sommige decoders de levels niet eens instellen (bijvoorbeeld de MPC Video Decoder) en moet je dus wel op driver niveau de zaken voor elkaar hebben.

In het geval van nVidia is de "juiste" instellingen dan "With the nVidia settings" -> "Full Range". Alle gangbare decoders hebben dan gewoon de juiste levels.

Resolutie heeft verder weinig tot niets te maken met het levels-verhaal. Dus dat de gebruikte tv full-hd is doet aan dit verhaal niks af.

Ik heb zelf ook wel eens gekeken naar de Divx/Xvid decoder van Divx en wat ik toen opmerkte was vooral een onnatuurlijk hoge saturation en een veel te agressieve postprocessing waardoor heel veel detail wegviel. Natuurlijk smaak gebonden of je dat mooi vind, maar ook met ffdshow kun je door de enorme instelmogelijkheden dat resultaat wel halen.

Dat je die Divx 7 decoders een zoveel beter resultaat vind geven dan ffdshow en de MPC Video Decoder doet bij in ieder geval het vermoeden rijzen dat er ergens, waarschijnlijk op het gebied van levels, niet goed zit. Zorg dat je de levels op driver niveau instelt en zorg ook dat je zowel de tv als de globale output naar de tv goed hebt ingesteld qua levels. Voorbeeld naar het bekende plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/thx.jpg

Als er verschil zichtbaar is tussen 7 en 16 dan wordt de monitor/tv full-range aangestuurd en dat is meestal wat je wil. Zo niet dan is er iets niet goed ingesteld.

[ Voor 11% gewijzigd door The_nv40_man op 01-03-2009 12:09 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.