• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
-Leon- schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:39:
[...]

Ja, duidelijk.
Ik kom er alleen niet achter wat ik waar moet instellen om op 1280x720 duidelijk beeld te krijgen in de MP menu's (als dat al mogelijk is).
Anders moet ik het voorlopig maar doen met 1024x768 en een nieuwe TV halen.
Je kan geen 1:1 pixelmapping beeld krijgen in MP zonder resoluties te wisselen. Dus het is OF het een, OF het ander. Ik snap niet waarom het beeld in de menu's zo belangrijk is, het belangrijkst is toch de films?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Vind een gelikt MP menu ook erg belangrijk hoor, zeker als je MP tegenstanders op bezoek krijgt die zelf MCE draaien :+

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 17:17:
Vind een gelikt MP menu ook erg belangrijk hoor, zeker als je MP tegenstanders op bezoek krijgt die zelf MCE draaien :+
Mjah true, maar de onscherpte komt in dit geval door zijn TV, dat heb je dus met MCE ook ;)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Okay, dat verhaal daar van pixel setting: FULL RGB 444 vs LIMITED RGB 442.

Ik heb gevonden dat in 720p @ 50HZ resoluties er inderdaad een verschil is tussen de 2. 444 is veel donkerder.

MAAR in 1080 @ 24HZ is er GEEN verschil tussen FULL en LIMITED !! Dat verklaart waarom mijn beeld steeds zo donker was bij films!! Hoe zou dit komen?

Weet er iemand of het mogelijk is om 720 @ 24HZ weer te geven ?

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:22
720p is geen 24 hz resolutie, dit is buiten specificatie van alles.
Dit gaat niet werken, geen monitor die het zal weergeven, geen lcd of plasma niks nada noppes.

Stel, je hebt een panel die 24hz kan weergeven, dan zal het altijd een passende
1080p resolutie erbij kunnen weergeven. denk dus hierbij bijvoorbeeld aan een hdready plasma,
die 1080p/24hz kan ontvagen (lees ONTVANGEN, en niet weergeven als die resolutie).....

google maar eens op 720p/24hz - zal je overal lezen dat het niet kan, en vooral onzinnig is.

Anyway, mocht het tegendeel aangetoond worden.....let me know :)

[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 12-02-2009 20:46 ]

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:26
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:48:
Echt, MP maakt me helemaal gek...

Van de ene op de andere dag flipte de TV-series plugin em helemaal.. Gaf telkens aan dat er niets kon worden weergegeven en gaf aan dat er files missing waren. Maar de films deden het nog wel goed.
Inmiddels 100x opnieuw geinstalleerd, andere versies ook, maar ook met fan-art en zonder, maar nee hoor, blijft een grote chaos. Heeft iemand hier ook problemen mee gehad?
Ik heb hier ook problemen mee gehad, maar bij mij is hij na een herinstall weer normaal gaan doen gelukkig, volgens mij kwam het bij mij omdat ik sommige bestanden van naam had veranderd en daardoor alles een beetje de soep in was gelopen. Overigens had ik een probleem dat ik geen beeld had bij mediaportal (tenzij hij op pauze stond), maar dat is inmiddels opgelost (afkloppen) door het herinstalleren van mijn videokaart drivers en de mediasplitter :).

• Thomas.be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2023
Krijg telkens wanneer ik een mkv bestand open via movies volgende fout, maar film speelt toch... Iemand enig id?

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/02/12/1234469358-40.jpg

Verwijderd

Thomas, vanwaar heb je die background? Die wil ik ook wel

Verwijderd

ppeterr schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 20:42:
Dit gaat niet werken, geen monitor die het zal weergeven, geen lcd of plasma niks nada noppes.

1080p resolutie erbij kunnen weergeven. denk dus hierbij bijvoorbeeld aan een hdready plasma,
die 1080p/24hz kan ontvagen (lees ONTVANGEN, en niet weergeven als die resolutie).....

google maar eens op 720p/24hz - zal je overal lezen dat het niet kan, en vooral onzinnig is.

Hazo, ja ik vond het ook nergens ; enkel 1080p dus.

WAt is het verschil tsn 23HZ en 24HZ in CCC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 21:51
Heb je de series in een share op een andere pc staan? Ik heb het inderdaad ook weleens dat de MPTVSeries plugin ze niet ziet. Als ik vervolgens de share benader via verkenner en het daarna weer via MP probeer gaat het goed.
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:48:
Echt, MP maakt me helemaal gek...

Van de ene op de andere dag flipte de TV-series plugin em helemaal.. Gaf telkens aan dat er niets kon worden weergegeven en gaf aan dat er files missing waren. Maar de films deden het nog wel goed.
Inmiddels 100x opnieuw geinstalleerd, andere versies ook, maar ook met fan-art en zonder, maar nee hoor, blijft een grote chaos. Heeft iemand hier ook problemen mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:30:

Ik heb gevonden dat in 720p @ 50HZ resoluties er inderdaad een verschil is tussen de 2. 444 is veel donkerder.

MAAR in 1080 @ 24HZ is er GEEN verschil tussen FULL en LIMITED !! Dat verklaart waarom mijn beeld steeds zo donker was bij films!! Hoe zou dit komen?
Weet je zeker dat dit bij ALLE films is? Want het ligt volgens mij ook aan de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LiquidT_NL schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:56:
[...]
Je kan geen 1:1 pixelmapping beeld krijgen in MP zonder resoluties te wisselen. Dus het is OF het een, OF het ander. Ik snap niet waarom het beeld in de menu's zo belangrijk is, het belangrijkst is toch de films?
Ja, ik snap je wel hoor, uiteraard is movies/series het belangrijkste, maar ik kijk ook TV met die bak.
En als de samenvatting van een film, of de tv gids niet goed leesbaar is, dan word dat behoorlijk irritant/vermoeiend aan je ogen na een dag.

Nieuwe TV word hoog tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik snap niet hoe dat dan bij jou zo slecht kan zijn. Ik heb zelf een Panasonic TH-37PV45, die ook een native resolutie heeft van 1024 x 768. Bronnen zijn een Humax Ir decoder en een Radeon 4870 via de bijgeleverde HDMI dongle. De resolutie die ik gebruik is 1280 x 720 op 60 Hz. Uiteraard niet zo scherp als op een monitor die je 1:1 aanstuurt, maar zeker prima te lezen en vanaf een normale kijkafstand zeker scherp genoeg. Met alle bronnen moet de tv rekening houden met de langwerpige pixels en de 4:3 resolutie, maar dat doet ie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Media Portal configuration op mijn htpc zegt dat mijn beeldscherm 1280x720 is terwijl hij op 1920x1080 staat. Hoe komt dit?
Op mijn andere pc zegt hij namelijk bij media portal configuration gewoon dat het beeldscherm 1680x1050 is, wat ook klopt.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 10:15
Thomas.be schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:16:
Krijg telkens wanneer ik een mkv bestand open via movies volgende fout, maar film speelt toch... Iemand enig id?

[afbeelding]
Open haali media splitter settings in het startmenu. Kies bovenin options. Dan compatability en zet autoload vsfilter op yes.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Justchill schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:30:

Weet je zeker dat dit bij ALLE films is? Want het ligt volgens mij ook aan de bron.
Ja, bij alle films..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2023
DJvL schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:42:
[...]
Open haali media splitter settings in het startmenu. Kies bovenin options. Dan compatability en zet autoload vsfilter op yes.
Thanks, werkt super ;)

Iemand die kan zeggen waar je de instellingen doet voor My tv series, beeld gaat niet super vloeiend en heb geen geluid :(. My movies wekt dan weer wel super :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_nv40_man schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:10:
Ik snap niet hoe dat dan bij jou zo slecht kan zijn. Ik heb zelf een Panasonic TH-37PV45, die ook een native resolutie heeft van 1024 x 768. Bronnen zijn een Humax Ir decoder en een Radeon 4870 via de bijgeleverde HDMI dongle. De resolutie die ik gebruik is 1280 x 720 op 60 Hz. Uiteraard niet zo scherp als op een monitor die je 1:1 aanstuurt, maar zeker prima te lezen en vanaf een normale kijkafstand zeker scherp genoeg. Met alle bronnen moet de tv rekening houden met de langwerpige pixels en de 4:3 resolutie, maar dat doet ie prima.
Nou snap ik er zelf ook geen drol meer van. Ik dacht, laat ik eens 2 screenshots maken van het verschil tussen 1024x768 & 1280x720.
1280x720 ziet er op de TV dus niet uit, maar het screenshot ziet er prima uit op deze computer :S

** EDIT **
Hopla!
Blijkbaar stond de scherpte op 100 (max) ingesteld op 1280x720p waardoor het dus heel crisky blokkerig werd !! Terug gezet naar 30 en dat ziet er inderdaad al beter (en weer leesbaar) uit _/-\o_
Toch maar effe verder klungelen op 1280x720.

** EDIT 2 **
:'( :'( :'( :'( :'(
Het blijft een keuze uit 2 slechte... Met scherpte heel laag (30) zijn de menu's aanzienlijk beter te lezen, maar word het beeld weer waziger.
Met scherpte op 80 is het beeld echt strak, maar zijn de menu's bijna niet meer te lezen...
Het is nou eenmaal niet anders.

[ Voor 11% gewijzigd door -Leon- op 13-02-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleempje.

Heb ne laatste StreamedMP als Skin 0.5 en MPTV series 2.1.

1.Skin geeft helaas aan dat deze verouder is op de Final 1.0 release?
2. Ik gebruik MPC als standaard speler maar bij de TV series gaat eerst de MPC aan en als ik deze wegklik start de serie opnieuw op in de interne speler en kan ik deze ook niet uitzetten??

Iemand een oplossing?

-Steve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 16:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 22:48:
1.Skin geeft helaas aan dat deze verouder is op de Final 1.0 release?
De nieuwste versie van StreamedMP is bedoeld voor de aankomende 1.01 versie van MP. De melding kun je voorkomen door in de references.xml het versienummer van de skin aan te passen. Let er wel op dat vanwege de verschillen tussen MP 1.0 en MP 1.01 sommige zaken niet werken. Er is oa een redesign doorgevoerd in het recording gedeelte. Aangezien deze skin die aanpassingen verwacht, terwijl deze nog niet in jouw MP versie zit, gaat dit fout. (het kan ook best zijn dat je andere error hier ook aan gerelateerd is).

Een andere oplossing is het downloaden van een SVN versie van MP, daar zitten de aanpassingen ook al in. Let er wel op dat een SVN bugs bevatten en puur voor testdoeleinden bedoeld zijn.

Persoonlijk wacht ik op de release van MP 1.01 en update dan zowel MP als StreamedMP.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
-Leon- schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 21:54:
[...]

Nou snap ik er zelf ook geen drol meer van. Ik dacht, laat ik eens 2 screenshots maken van het verschil tussen 1024x768 & 1280x720.
1280x720 ziet er op de TV dus niet uit, maar het screenshot ziet er prima uit op deze computer :S

** EDIT **
Hopla!
Blijkbaar stond de scherpte op 100 (max) ingesteld op 1280x720p waardoor het dus heel crisky blokkerig werd !! Terug gezet naar 30 en dat ziet er inderdaad al beter (en weer leesbaar) uit _/-\o_
Toch maar effe verder klungelen op 1280x720.

** EDIT 2 **
:'( :'( :'( :'( :'(
Het blijft een keuze uit 2 slechte... Met scherpte heel laag (30) zijn de menu's aanzienlijk beter te lezen, maar word het beeld weer waziger.
Met scherpte op 80 is het beeld echt strak, maar zijn de menu's bijna niet meer te lezen...
Het is nou eenmaal niet anders.
Scherpte heb ik gewoon op de standaard 50% staan. Dan zijn zowel de GUI van Mediaportal als films redelijk scherp. En film is dan niet veel minder scherp dan via VGA (1024 x 768) en de pc laten scalen. Dus ik snap nog steeds niet wat er bij jou mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_nv40_man schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 10:51:
[...]
Scherpte heb ik gewoon op de standaard 50% staan. Dan zijn zowel de GUI van Mediaportal als films redelijk scherp. En film is dan niet veel minder scherp dan via VGA (1024 x 768) en de pc laten scalen. Dus ik snap nog steeds niet wat er bij jou mis gaat.
Ik denk dat het ergens in het scalen niet goed gaat, maar ik kom er niet uit waar het zit (heb daar weinig kaas van gegeten). :?
In de TV kan ik niks instellen wat scalen betreft.

Gisteren een nieuwe receiver gehaald en daar kan ik wel van alles instellen en zelfs de RGB kleuren op extended zetten waardoor die van 0 - 255 range pakt ipv de 16 - 235 range, maar dit zou ook door de PC gedaan kunnen worden, alleen ben ik er nog niet helemaal achter waar ik de juiste instellingen moet regelen.

Hoe/waar regel jij het scalen? CCC ?
Heb je misschien een paar screens van jouw instellingen?

[ Voor 5% gewijzigd door -Leon- op 14-02-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Hierbij wat screens van mijn instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/setup_7.jpg
Let niet op de 3 schermen :).

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/setup_8.jpg
"Pixel Format" instelling. Oftewel de levels waarop je de tv aanstuurt. TV heeft geen instelling voor "Full range" input oid dus gewoon Video-Levels aka "Limited".

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/setup_9.jpg
Postpocessing settings. Voornamelijk van toepassing bij MPEG2 spul. DVD's dus.

En verder heb ik voor beide videokaarten het expanden van SD videomateriaal aangezet.

Kijk in CCC even naar deze regel:
Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/setup_10.jpg

Kopieer die even naar kladblok en ga naar de genoemde locatie in Regedit. Dan zorg je dat bij de DXVA instellingen deze regel op 1 staat. Als de regel er nog niet is gewoon maken. En eventueel herhalen voor meerdere videokaarten.
Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/setup_11-1.jpg

Op die manier worden zowel SD en HD materiaal van Video-levels (16-235) omgezet naar pc-levels (0-255). Omdat de tv gewoon een pc-levels signaal binnen een video-levels signaal krijgt kloppen de levels van alle content op deze manier op zowel de monitoren als de tv. En dan krijg ik er een redelijk leuk beeld uit:
Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/setup_6b.jpg

TV op de Cinema stand. Contrast ongeveer 70%, Helderheid 45%, Kleur 50%, Scherpte ook 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DANK!

Heb alle precies zo over genomen zoals jij het hebt, en dan is het inderdaad redelijk leesbaar in de menu's.
TV hoeft niet meer gestretched te worden, Series zijn full-screen zonder balken op NORMAAL dus denk dat ik het hier maar even mee doe.
Heb hem wel op 50Hz gezet omdat ik weet dat de RTL7 Scrollbar dan vloeiend loopt, maar vraag me af of 60Hz niet beter is, maar daar speel ik nog wel even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Mmh ok. Ik kijk geen tv via de pc dus dat kan ik niet testen. Op zich is het wel logisch omdat 50 precies 2x 25 is. De framerate van normale pal televisie. Sowieso kun je eigenlijk nooit precies de refreshrate matchen met de bron. Film is vaak 24, tv en series uit Europa 25, tv en series uit de VS 30. En dan soms ook niet precies. Gewoon een beetje spelen daarmee dus.

Materiaal wat 16:9 is zou inderdaad zonder rekken beeldvullend moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vind de laatste versie van Monochrome erg strak, mooie skin voor mptvseries vooral:

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_kht2AV_5J3A/SZb_2JaIRxI/AAAAAAAABus/STJVXOECiUo/s400/mpseries.jpg

Gebruik MP niet voor TV, en met 1.0 final, de laatse mptvseries en moving pictures zijn er niet echt bugs meer die lastig zijn en is het toch redelijk stabiel te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:21
Mijn Windows MCE Remote werkt niet onder Mediaportal. Bij de settings heb ik hem ingeschakeld. Ik kan wel door de menu's heen, maar zodra een film gestart is werkt geen enkele knop meer.

Ik gebruik Mediaportal onder Windows 7. Iemand een idee?
Bindings lijken allemaal goed te staan.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 09:34

iop

LiquidT_NL schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:02:
[...]
Het ligt er meer aan welk "oogje" je hebt. Als je een MCE receiver hebt (die bij de MCE remote hoort) dan moet je het typenummer van de MCE remote opgeven: die kan ik wel aan je geven. Als je iets als imon hebt maakt het in feite niets uit, die zet enkel het signaal om naar toetsenaanslagen. Die moet je dan ook handmatig configureren.
[...]
waar moet ik dat type nr ingeven, dat kan ik juist niet vinden

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
wagenveld schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 18:38:
Vind de laatste versie van Monochrome erg strak, mooie skin voor mptvseries vooral:

[afbeelding]

Gebruik MP niet voor TV, en met 1.0 final, de laatse mptvseries en moving pictures zijn er niet echt bugs meer die lastig zijn en is het toch redelijk stabiel te noemen.
Opvallend (8> . Ik vind de verandering mbt de TV Series plugin dus duidelijk een verslechtering. Om een paar redenen:

- Wat betreft het hoofdmenu waarbij je kiest tussen de series: Vond ik de horizontale banners mooier, en daarvoor is ook veel meer (kwalitatief beter) materiaal voor te vinden, omdat dat verder bijna altijd gebruik werd en wordt. Verder is de nieuwe layout erop gebaseerd dat je fanart gebruikt. Absoluut positief. Maar in het series menu is het veel minder zinvol omdat je dan twee visuals laat zien die op hetzelfde slaan (De hele serie). In de onderliggende structuur heb je de fanart die op de hele serie slaat en nog een plaatje per seizoen en aflevering. Dan heeft alles zijn nut. Je kunt uiteraard fanart in het series menu uitzetten, maar dan heb je de helft van het scherm ongebruikt en in het geval van de standaard Monochrome achtergrond een zwart gat.

- Bij de onderliggende menu's (seizoenen en afleveringen) vind ik de layout ook minder. De positionering is niet zo evenwichtig als eerst. Doordat meer dan de helft van het scherm alleen door de background wordt gebruikt moet alles erg op elkaar staan. En de logo's zitten op een lelijke plaats. En bij de meeste fanart komen witte logo's niet mooi uit op die plek.

Daarom heb ik zelf maar weer de oude TV series XML teruggezet.

Series menu:
Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/mediaportal_1.jpg

Episode menu:
Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/mediaportal_2.jpg

Ook nog even het Watch menu aangepast:
Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/mediaportal_3.jpg
TV Series -> TV Series plugin
Videos -> Browsen door de shares voor losse bestanden.
Films -> Moving pictures plugin.
TV Gemist -> TV Gemist plugin

Verder draait het allemaal wel stabiel nu. Alleen als je een tv serie kijkt via de TV Series plugin en je laat het menu komen met de episode thumb en overview en tijdbalk, zie je in eerste instantie alle info zoals het hoort. Maar zodra je een keer geswiched hebt tussen GUI en Fullscreen niet meer. Dan staat er alleen nog de bestandnaam. Het vreemde is dat dat bij Moving Pictures wel goed gaat :S .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net mijn skin (StreamedMP) geupdate met de nieuweste TV-Series + Moving Pictures plugin, en het ziet er weer wat beter uit (misschien omdat de resolutie nu 1280x720 tijdens install is??).

Waar ik wel eens benieuwd naar ben:
Ik gebruik een Harmony ab om alles te bedienen. Nu zijn er voorgeprogrammeerde buttons voor MyMovies, MyRadio, etc. maar ik zou graag met de afstandbediening dus Moving Pictures & TV-Series Plugin willen starten.

Enig idee of dat mogelijk is en hoe je die verwijzigen moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Ik krijg mijn remote maar niet aan de praat,

Ik heb een 525 logitech, in het logitech progr. een htpc van type Media portal toegevoegd.
afstandsbediening lijkt hier goed aan gekoppelt te zijn.

Ik heb een sigmatel usb-irda dongle

In media portal heb ik MCE aangezet maar die doet verder niks, op zoek naar een oplossing heb ik:
IrDA Remote Control 1.5.36 (Windows) installed, deze reageert WEL op mijn knoppen maar ik kan verder niks met het programma icm media portal, misschien zeker niet onbelangerijk om te noemen, hij reageert pas als ik een portwaarde verander in de ''setup'' van 3F8 naar 2F8.

Nu heb ik flink gezocht op mediaportal fora en deze maar zie echt door de bomen het bos ff niet meer.
Kan iemand me op het juiste padje zetten?

// edit of is het juiste padje misschien wachten tot winkels open zijn en een officiele MCE reciever kopen, gezien het met irda wel moeilijk is volgens sommige sites/topics?

[ Voor 9% gewijzigd door iop op 15-02-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat betreft die nieuwe Monochrome skin voor TVSeries heb ik het nu zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.b3ta.cr3ation.co.uk/data/jpg/tvseriesseriesviewthumb.jpg

ik vind het opzich wel mooi, alleen pasten mn series er net niet op, nu wel allemaal, heb de hele boel met 100px verhoogd

het enigste probleem dat ik nu nog heb is dat in het seizoenen menu de beschrijving niet goed staat:

Afbeeldingslocatie: http://www.b3ta.cr3ation.co.uk/data/jpg/tvseriesseasonviewthumb.jpg

Weet iemand toevallig waar in TVSeries.xml de waarden hiervoor te vinden zijn? Dan kan ik hem afmaken

Als iemand interesse heeft in deze versie:
TVSeries.xml (deze in /skin/monochrome/)
fanart_overlay_window.png (deze in /skin/monochrome/media/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie en ik zal idd wachten op MP 1.01
Question Mark schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 09:35:
[...]

De nieuwste versie van StreamedMP is bedoeld voor de aankomende 1.01 versie van MP. De melding kun je voorkomen door in de references.xml het versienummer van de skin aan te passen. Let er wel op dat vanwege de verschillen tussen MP 1.0 en MP 1.01 sommige zaken niet werken. Er is oa een redesign doorgevoerd in het recording gedeelte. Aangezien deze skin die aanpassingen verwacht, terwijl deze nog niet in jouw MP versie zit, gaat dit fout. (het kan ook best zijn dat je andere error hier ook aan gerelateerd is).

Een andere oplossing is het downloaden van een SVN versie van MP, daar zitten de aanpassingen ook al in. Let er wel op dat een SVN bugs bevatten en puur voor testdoeleinden bedoeld zijn.

Persoonlijk wacht ik op de release van MP 1.01 en update dan zowel MP als StreamedMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Divinius is er een mogelijikheid om de banners op het volledige scherm te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 21:34
Eindelijk een weekend gehad om MediaPortal goed op te zetten (zit nu 1,5 jaar op MCE).
Heb ik alles eindelijk netjes geinstalleerd, skins, plugins en mijn Floppy-DTV. Krijg ik een nieuw probleem voor geschoteld.

Heel random als ik schakel tussen kanalen, of als ik door mijn films aan het bladeren ben, krijg ik de fout "display drivers stopped responding..". Heb deze fout nog nooit eerder gehad met Vista, maar ben hem wel tegen gekomen met Windows 7.
Nu heb ik mijn MCE installatie nog op een andere schijf staan en daar heb ik het probleem nog nooit gehad.

Ik heb natuurlijk al lopen googlen en al verschillende "oplossingen" gevonden, welke allemaal niet lijken te werken. UAC uitzetten, video rendering op VRM9 zetten en AERO uitschakelen lijkt allemaal niets op te lossen.

Het rare is ook, dat de 2de keer dat ik MediaPortal installeerde (om alles netjes in 1 keer goed te zetten) ik de foutmelding niet tegen was gekomen, totdat ik mijn TV Server had opgezet. Daarvoor kon ik door mijn films heen bladeren, HD films starten, TV-Gemist doen etc. zonder dat hij vast liep.

Heeft iemand anders hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 06:15:
Divinius is er een mogelijikheid om de banners op het volledige scherm te krijgen??
hier zijn ze er mee bezig en wordt uitgelegd hoe het moet: http://forum.team-mediapo.../index121.html#post375471

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Ook ik heb eindelijk afgelopen weekend wat tijd gehad om Media Portal te updaten.

Ndat ik eerst met het backupsettings plugin alles had veilig gesteld heb ik heel mediaportal RC3 incl tv server geuninstalled en alle mappen verwijderd van me schijf.

Vervolgens 1.0 final geinstallerd en alles weer terug gezet middels dezelfde plugin.
Vervolgens Streamed MP geinstalleerd ( de voorlaatste versie ) en de laatste versies van Moving Pictures en Tv Series.

Alles werkt prima en naar behoren.
Als ik tv kijk gaat alles ook goed.....TOT ik naar Eredivisie Live wil gaan.
Die wil hij niet starten.
Dacht eerst dat het kwam omdat nu sinds kort bij de tv kaart de cam aangezet moet worden maar dat was het helaas niet.
Op dit moment werkt het alleen als ik eerst een smartcard reset doe op de website van CaiWay en dan vervolgens ga kijken.
Dit heb ik overigens ook bij de preview van zenders in tv config sectie van MP.

Heeft iemand enig idee??
Of die een programma kent die ik kan gebruiken om te kijken of ik bij dat programma precies hetzelfde probleem heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik weet niet precies wat die "backupsettings" plugin doet, maar weet wel dat er soms op database-niveau verschillen zitten tussen de MP versies.

Heb je je tv-zenders ook geexporteerd en geimporteerd of heb je opnieuw je zenders gescanned. (zoniet, probeer dat eens).

Welke error krijg je overigens als de zender niet wil starten? Wat is de instelling van je CAM binnen MP (hoeveel simultaneous kanalen staat deze op)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Question Mark schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:28:
Ik weet niet precies wat die "backupsettings" plugin doet, maar weet wel dat er soms op database-niveau verschillen zitten tussen de MP versies.

Heb je je tv-zenders ook geexporteerd en geimporteerd of heb je opnieuw je zenders gescanned. (zoniet, probeer dat eens).

Welke error krijg je overigens als de zender niet wil starten? Wat is de instelling van je CAM binnen MP (hoeveel simultaneous kanalen staat deze op)
Ik heb me tv zenders niet zelf geexporteerd en geimporteerd. Dit doet dat plugin al namelijk.
Ik heb me zenders niet opnieuw gescanned maar ben bang dat ik dat toch zal moeten proberen.

In MP zelf krijg ik de error dat de channel not supported is by recorder/tuner en via de preview in tv-config/tv channels krijg ik de melding "channel is scrambled"

Hij staat standaard op 0 simultaneous kanalen. Heb hem ook al is op 2 gezet en opnieuw geprobeerd maar helaas. geen effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpetburn schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:02:
[...]

Graag gedaan , deze codec guide gebruik ik zelf ook ,je kan ook de interne player van MP gebruiken, die externe player is voor echt lichte CPU`s zoals de amd x2 3600.

Alles draait prima op m`n 4850e 780 combo. Als er films zijn die schokkig zijn ligt dat aan de "encoder" en niet aan jouw systeem.

Voor die foutmelding zou je toch iets specifieker moeten zijn. Wil je een aantwoord hier.
Wel die fout heb ik kunnen oplossen, had denk ik iets te maken met .net frameworks, dus die allemaal verwijderd, opnieuw geinstalleerd, mediaportal ook opnieuw maar werkte nog niet. Heb de laatste svn build eropgezet en nu werkt het wel.
De meeste films werken zonder probleem maar hier en daar heb ik wel nog een 1080p film die niet feilloos loopt. (gisteren mkv van 20g gezien van batman) en deze liep toch niet volledig soepel. Cpu lag ook rond de 80% met soms eens een uitschieter tot in de 90%
Het rare is dit zijn ook de codec's die ik vroeger altijd gebruikte (coreavc, ac3,vsfilter,) en als speler de interne van mediaportal, dit alles wel onder xp.
Dit werkte nu echter niet maar door kmplayer als externe speler te selecteren gaat het veel beter.
Zou echter wel liever interne gebruiken van mediaportal als ik het beeld hiermee goed krijg omdat dit toch meer gebruiksvriendelijk is voor de vrouw en kinderen (geen externe speler meer nodig)

Mijn cpu is een amd x2 5050e dus die zeker perfect alles moeten draaien, hier en daar lees ik van 40-50% load maar dit is bij mij toch merkelijk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:14
Mijn eerste ervaringen met Mediaportal want ik heb het vanmiddag pas succesvol geïnstalleerd. Ik had me behoorlijk goed ingelezen dus in principe ging het installeren nu prima. In het weekend had ik ook al een poging gewaagd maar blijkbaar goeide een brakke MS SQL-server roet in het eten want mijn tv-signaal stotterde dat het een lieve lust was. Maar nu niet meer gelukkig (ik heb nu My SQL gebruikt).

Enfin. Ik heb nog wat aan het knoeien met codecs enzo want Dolby 5.1 krijg ik nog niet (via HDMI) in mijn receiver. Dat moet toch wel lukken dacht ik zo maar ik had nog wel wat vragen/opmerkingen:

-Ik heb ook gelijk de TVgemist plugin geïnstalleerd. Waar die bij RTL en SBS wel schijnt te werken krijg ik bij de publieken slechts vijf programma's voor mijn neus. Of ik nu op 'dag' of 'omroep' klik maakt daarbij niet uit. Klopt dit dat dit niet werkt?
-In Windows MCE had ik de gewoonte om enkele snelkoppelingen middels een MCL-bestandje in mijn Mediacenter menu te zetten. Dan werd er een bepaalde standaard website geopend bijvoorbeeld. Is er bij Mediaportal ook een mogelijkheid tot zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:30:
Enfin. Ik heb nog wat aan het knoeien met codecs enzo want Dolby 5.1 krijg ik nog niet (via HDMI) in mijn receiver.
Heb je AC3filter geinstalleerd en als audio codec geselecteerd in MP Configuratie?
Daarnaast je HDMI device als standaard audio device geselecteerd?
-In Windows MCE had ik de gewoonte om enkele snelkoppelingen middels een MCL-bestandje in mijn Mediacenter menu te zetten. Dan werd er een bepaalde standaard website geopend bijvoorbeeld. Is er bij Mediaportal ook een mogelijkheid tot zoiets?
Misschien heb je iets aan deze plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Buzzie schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:16:
[...]
Ik heb me tv zenders niet zelf geexporteerd en geimporteerd. Dit doet dat plugin al namelijk.
Ik heb me zenders niet opnieuw gescanned maar ben bang dat ik dat toch zal moeten proberen.

In MP zelf krijg ik de error dat de channel not supported is by recorder/tuner en via de preview in tv-config/tv channels krijg ik de melding "channel is scrambled"
Het opnieuw scannen van je kanalen is het enige wat ik kan verzinnen. Overigens hoef je de oude kanalen niet eerst te verwijderen. Als Mediaportal tijdens het scannen al ziet dat een kanaal al "aanwezig" is update hij enkel de gegevens. Je krijgt dus geen dubbele entry's of iets dergelijks.
Hij staat standaard op 0 simultaneous kanalen. Heb hem ook al is op 2 gezet en opnieuw geprobeerd maar helaas. geen effect
Met 0 simultaneaous kanalen is de limiet (vanuit de software gezien) disabled, dat zou dus altijd moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
-Leon- schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:33:
[...]
Heb je AC3filter geinstalleerd en als audio codec geselecteerd in MP Configuratie?
Daarnaast je HDMI device als standaard audio device geselecteerd?
Ik heb ffdshow, ook voor het geluid en heb daar AC3 aangevinkt (had ik in MCE ook op die manier). Alleen moest ik bij "output speakers configuration" kiezen voor "same as..." in plaats van "6 channels". Mijn receiver handelt het signaal nu gewoon af en ziet dat het 5.1 is
[...]
Misschien heb je iets aan deze plugin?
Die stond niet bij de nieuwste plugins en die kwam ik later tegen ja. Ik denk dat het een deel van mijn vraag (het website deel) oplost alhoewel ik nog steeds graag direct iets zou willen kunnen opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-09 15:22
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:30:

Weet er iemand of het mogelijk is om 720 @ 24HZ weer te geven ?
ATi meet de hoogte van de film die afgespeelt word om te bepalen of FULL of LIMITED gebruikt moet worden. Probleem is dat de meeste 720p bluray "backups" veel minder dan 720 lijnen hebben, vanwege de zwarte balken die gecropt zijn. Je moet dus de UseBT601CSC op 1 zetten (dxvachecker is daar handig voor). Vandaar dat ik weer terug gegaan ben naar een driver voordat de pixel format optie erin zat en heb ik geen problemen meer aangezien die altijd 16-235 output ism de goeie ATI dvi-hdmi dongle.

Probleem wat ik nog extra heb is dat wanneer ik mijn tv uit en aan gezet heb hij weer op FULL komt terwijl LIMITED goed is en FULL veel te donker.

[ Voor 8% gewijzigd door Chilly_Willy op 16-02-2009 20:00 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-09 15:22
ppeterr schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 20:42:

Wat is er mis met 720p/24hz? 720p is gewoon 1280x720 en als je bioscoop materiaal afspeelt hoort daar 24fps bij.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik ben vandaag eens gaan kijken naar mp. nu werkt het wel met de standaard skins, maar als ik de skin aeon wide toevoeg zoals op meerdere forums staat beschreven, dan gaat het het mis, de problemen die ik dan krijg zijn:

1. The currently skin is outdated
klik ik dan op: try again, dan gaat ie wel verder naar mp
2. éénmaal in mp, dan kom je skin niet naar voren heen, en als je de muis beweegt, wordt hij heel even zichtbaar.

wat heb ik mis gedaan?

ik heb dit getest op zowel XP prof als Vista HP waarbij ik aero ook uitgezet heb!

thanx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Stomme vraag misschien hoor............. maar hoe kom je in hemelsnaam terug bij de video/film die je aan het afspelen bent als je middels bijvoorbeeld de "back" toets even terug naar het menu gegaan bent? Bij MCE kon je dan met de remote even naar linksonder zappen naar de preview van de film die nog doorliep en dan was je er weer. Maar nu zit ik dan even "stuck" en kom ik er alleen met de muis weer terug. En da's niet de bedoeling :P

Het tweede waar ik me over verbaas is de instelling voor de iconen. Zou dat niet moeten inhouden dat er automatisch en preview van een filmpje gemaakt wordt? Ik heb wat losse Southpark afleveringen en ik zou verwachten dat je al een stuk in het icoon of de filmstrip zou kunnen zien.

Edit:
Laat maar. Volgens mij heb ik deze plugin nodig : Video Thumbnailer
Gaan we daar dus maar mee aan de slag :)
Edit 2:
De plugin crasht helaas :(
Positieve noot: één mapje heeft hij al gedaan. Wellicht iets met formaten

[ Voor 40% gewijzigd door D-e-n op 16-02-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Laatst online: 25-09 10:15
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:25:
hallo,

ik ben vandaag eens gaan kijken naar mp. nu werkt het wel met de standaard skins, maar als ik de skin aeon wide toevoeg zoals op meerdere forums staat beschreven, dan gaat het het mis, de problemen die ik dan krijg zijn:

1. The currently skin is outdated
klik ik dan op: try again, dan gaat ie wel verder naar mp
2. éénmaal in mp, dan kom je skin niet naar voren heen, en als je de muis beweegt, wordt hij heel even zichtbaar.

wat heb ik mis gedaan?

ik heb dit getest op zowel XP prof als Vista HP waarbij ik aero ook uitgezet heb!

thanx,
Precies zoals er gezegd wordt. De skin is outdated. Kijk maar eens wanneer hij voor het laatst geupdated is en wanneer mediaportal zijn laatste update had. Zitten zo'n 6 maanden verschil tussen. Ik zou een andere of de originele skin pakken.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Chilly_Willy schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:59:
[...]

ATi meet de hoogte van de film die afgespeelt word om te bepalen of FULL of LIMITED gebruikt moet worden. Probleem is dat de meeste 720p bluray "backups" veel minder dan 720 lijnen hebben, vanwege de zwarte balken die gecropt zijn. Je moet dus de UseBT601CSC op 1 zetten (dxvachecker is daar handig voor). Vandaar dat ik weer terug gegaan ben naar een driver voordat de pixel format optie erin zat en heb ik geen problemen meer aangezien die altijd 16-235 output ism de goeie ATI dvi-hdmi dongle.

Probleem wat ik nog extra heb is dat wanneer ik mijn tv uit en aan gezet heb hij weer op FULL komt terwijl LIMITED goed is en FULL veel te donker.
Voor heel veel mensen niet echt een optie. De laatste drivers die dat niet hadden waren dacht ik de Catalyst 8.11 drivers. En met 8.12/8.12 Hotfix en 9.1 zijn toch wel wat leuke verbeteringen doorgevoerd en in sommige gevallen zijn de prestaties flink verhoogd. Ik denk dat net als ik, velen dat niet willen missen.

Ook neem ik aan dat je weet dat het probleem met het niet expanden van SD materiaal eigenlijk los staat van het hele gezeur met output levels (Pixel format settings, dongle vs geen dongle, etc). De expand bug gaat puur om het al dan niet expanden van 16-235 naar 0-255 van videomateriaal terwijl het bij het pixel format gebeuren erom gaat hoe de gehele output naar de tv is. Limited dan wel Full RGB.

Die expand bug is (zoals al vaker besproken) best makkelijk op te lossen door die key in het register aan te passen. Onder andere mogelijk door DXVA Checker te gebruiken (al werkt dat niet als je meerdere videokaarten hebt). Die tweak blijft gewoon werken tot de volgende driver install.

Bij velen, waaronder ik, resetten sommige instellingen zich na elke reboot, of soms bij het uit en weer in schakelen van het HDMI device (receiver, tv). Bij mij wordt na elke reboot de tv herkend als DTV en is de pixel format optie niet aanwezig. Na even spelen met de refreshrate veranderd dat in DTV (HDMI) en verschijnt de pixel format setting wel.

Bij sommige mensen zijn die problemen op te lossen of te verminderen door bij services in Windows "ATI External Event Utility" uit te zetten. In ieder geval is het voor velen de moeite waard om daar eens mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Ik heb trouwens vorige week een totale clean install gedaan.
Ben van XP naar Vista Ultimate gegaan.
Ben zeer tevreden! Nog geen crash gehad en alles draait top!

Windows:
Vista Ultimate 32bit
MediaPortal: MP 1.0 + laatste SVN, Nieuwste TV-Series, Moving Pictures 6.5 (7.0 werkt nog niet goed).
Codecs: Haali Media Splitter, Deamon Tools Lite, FFDShow Tryout, AC3 Filter, CoreAVG, Real Alternative en Quicktime Alternative.
Drivers: alles nieuwste, HD2400Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
D-e-n schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:49:
Stomme vraag misschien hoor............. maar hoe kom je in hemelsnaam terug bij de video/film die je aan het afspelen bent als je middels bijvoorbeeld de "back" toets even terug naar het menu gegaan bent? Bij MCE kon je dan met de remote even naar linksonder zappen naar de preview van de film die nog doorliep en dan was je er weer. Maar nu zit ik dan even "stuck" en kom ik er alleen met de muis weer terug. En da's niet de bedoeling :P

Het tweede waar ik me over verbaas is de instelling voor de iconen. Zou dat niet moeten inhouden dat er automatisch en preview van een filmpje gemaakt wordt? Ik heb wat losse Southpark afleveringen en ik zou verwachten dat je al een stuk in het icoon of de filmstrip zou kunnen zien.

Edit:
Laat maar. Volgens mij heb ik deze plugin nodig : Video Thumbnailer
Gaan we daar dus maar mee aan de slag :)
Edit 2:
De plugin crasht helaas :(
Positieve noot: één mapje heeft hij al gedaan. Wellicht iets met formaten
Over je eerste vraag; Daar is een losse knop voor. Als je de originele MCE remote hebt, is het de rode knop helemaal onderaan je afstandsbediening.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
MaximusTG schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:09:
[...]

Over je eerste vraag; Daar is een losse knop voor. Als je de originele MCE remote hebt, is het de rode knop helemaal onderaan je afstandsbediening.
Oké tnx. Die knop zit niet op de Harmony die ik gebruik maar die programmeer ik er dan wel in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:12:
[...]

Oké tnx. Die knop zit niet op de Harmony die ik gebruik maar die programmeer ik er dan wel in :)
hij bedoelt de rode knop van de 4 teletekst knoppen, welke op elke Harmony zitten, dus hoef je niet te programmeren.
Makkelijk om dan ook te weten:
- Blauwe teletekst knop = zoom modus
- Gele teletekst knop = switch ondertiteling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
-Leon- schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:01:
[...]

hij bedoelt de rode knop van de 4 teletekst knoppen, welke op elke Harmony zitten, dus hoef je niet te programmeren.
Makkelijk om dan ook te weten:
- Blauwe teletekst knop = zoom modus
- Gele teletekst knop = switch ondertiteling
Oké! Maar die zitten niet op de Harmony als knop, enkel op het touchscreen. Maar dat wordt dus even de volgorde veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
De nieuwere Harmony modellen hebben die knoppen niet meer idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 20:22
Chilly_Willy schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:01:
[...]

Wat is er mis met 720p/24hz? 720p is gewoon 1280x720 en als je bioscoop materiaal afspeelt hoort daar 24fps bij.
tja - vertel jij maar eens dan hoe, en verwijs eens naar een goeie bron.

want in principe ben ik het met je eens, maar ook ik kan het nergens terug vinden,
en lees eigenlijk alleen het gene wat ik bevestig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 21:34
Als ik TV kijk, dan zie ik vaak aan de randen van het beeld, flikkerende pixels en allemaal andere verstoringen. De ticker van RTLZ loopt bijvoorbeeld een stukje verder door dan het beeld daarachter zelf.

Vista MCE zoomde blijkbaar wat verder op het beeld in (net als dat je bij een oude CRT een groot gedeelte van de rand van het beeld mist), maar MediaPortal laat alles zien.

Heeft iemand een tip hoe ik dit kan fixen? Door bijvoorbeeld aan de randen een stukje te croppen, en daarna de video wat te vergroten?
Ik zie dat je filters kan toevoegen aan de video, maar dit zijn er veel te veel om allemaal door te lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Laatst online: 18-09 12:30
Je kunt het beeld gewoon croppen.
Dit zit in het osd wanneer je tv aan het kijken bent (2 keer info knop in geval van mce remote, of anders rechtermuisknop geloof ik)
Dan kun je cropping instellen voor zowel links, rechts, boven als onder afzonderlijk van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Laatst online: 18-09 12:30
Hebben jullie trouwens ook dat de uitzendingen in de tvgemist plugin van rtl gemist niet compleet zijn?
Vanavond wilde mijn vriendin graag ff x-factor van afgelopen vrijdag kijken, zei ze tegen me dat die uitzending er niet bij stond. ik kijken, en idd de uitzending stond er niet bij.

Uiteindelijk de uitzending gestart via de browser, buiten mediaportal om, daar stond ie wel gewoon. maar dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling.
Iemand tips? Of werkt die plugin gewoon niet helemaal zoals het hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chilly_Willy schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:59:
[...]

Eerst zeg je dat je een driver hebt die geen pixel format optie heeft en daarna zeg je dat hij steeds van limited naar full verspringt? :?

Welke driver heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

toch maar even laten weten dat het gelukt is een vista remote van Trust onder XP aan de praat te krijgen, ook icm logitech 525.

aanbeveling is wel SP3 XP en de volgende stappen:

1) Insert USB IRreciever into USB port
2) Windows will complain, so visit Device Manager
3) Click on the 'snowflakeemulation' device and update driver
4) You need to manually add the driver, so do not auto-search etc
5) Find 'Microsoft' in the Vendor list, and you should see 'eHome Infrared Receiver' if so, install driver
6) Download and install HIP : ByRemote
7) Configure HIP to use MCE Remote, then configure your program to use.

Bron

Gezien de xp mce remotes in geen winkel meer te krijgen zijn is het misschien wat voor in de startpost...
Anders gewoon ter uwe info ^^

ps als iemand een goed werkende hip file heeft voor me, dan hou ik me aanbevolen (dat alle knoppen werken)

[ Voor 7% gewijzigd door iop op 18-02-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:52
Misschien een rare vraag,

maar heeft iemand van die mooie Mediaportal wallpapers? Liefst in 1280x720....Ik kan echt nergens eentje vinden.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik word gek van die standby-stand. Of beter gezegd: het feit dat MP niet terug in standby wil gaan na een opname. Ik heb eens even meegekeken bij een korte opname en het volgende gebeurt:

-opname is gepland, pc gaat automatisch in standby (S3) zoals het hoort
-pc gaat op de vastgestelde tijd weer aan echter met een zwart scherm
-vervolgens gaat de pc niet meer terug op standby.

Wanneer ik vervolgens muis of toetsenbord aanraak krijg ik heel snel het MP hoofdmenu in beeld waarna de pc alsnog gelijk in standby gaat. Bij de volgende toetsenbordaanraking (niet de muis) gaat de pc weer uit de standby-stand en blijkt de opname dus gewoon gedaan te zijn.

Ik heb Standbyhandler al geprobeerd maar dat maakt geen enkel verschil. Herkent iemand dit? Na al het gezeur met de EPG van MCE word ik hier een beetje moedeloos :'( en pissed :( van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Rainesh schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 23:32:
Misschien een rare vraag,

maar heeft iemand van die mooie Mediaportal wallpapers? Liefst in 1280x720....Ik kan echt nergens eentje vinden.
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

RFdeGroot schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:17:
Hebben jullie trouwens ook dat de uitzendingen in de tvgemist plugin van rtl gemist niet compleet zijn?
Vanavond wilde mijn vriendin graag ff x-factor van afgelopen vrijdag kijken, zei ze tegen me dat die uitzending er niet bij stond. ik kijken, en idd de uitzending stond er niet bij.

Uiteindelijk de uitzending gestart via de browser, buiten mediaportal om, daar stond ie wel gewoon. maar dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling.
Iemand tips? Of werkt die plugin gewoon niet helemaal zoals het hoort?
Dat klopt; het staat ook in de release notes van de plugin; voor SBS en de NL zenders werkt het (momenteel) 100%, maar voor RTLgemist niet; volgens de maker ligt het aan de bagger HTML van RTL.

PS: Hebbie voor de standby issues al eens naar MCE Standby Tool gekeken
(ja ook voor normale WinXP / Vista's ;) )

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:52

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 11:39
Iedereen dit al gezien: http://forum.team-mediapo...c-subtitles-engine-54130/

Nu heb je DXVA terwijl je met de interne speler van MP nu dus ook subtiles hebt bij je DXVA. Geen external players meer, nu kan alles perfect via de interne player! Ik ben er echt fantastisch blij mee!

Wat gebruiken jullie voor je lokale muziek? Ik ben een beetje op zoek naar een soort plugin die net zo "fancy" is als MovingPictures of TVSeries: mooie albumcovers en lijsten enzo. Wat is de beste / makkelijkste manier voor een collectie van ongeveer 200 CD's? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:17
iemand ervaring met deze afstandbediening en windows xp

Afbeeldingslocatie: http://www.multimediapc.nl/images/srm5100.jpg

sommige sites zeggen dat deze alleen onder vista werkt maar bedoelen ze daar niet gewoon de mce variant van vista mee want bij media portal staat hij er wel gewoon tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RenaldoNiels schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:40:

[afbeelding]

sommige sites zeggen dat deze alleen onder vista werkt maar bedoelen ze daar niet gewoon de mce variant van vista mee want bij media portal staat hij er wel gewoon tussen
Die afstandbediening zat ik bij mijn HTPC case en was inderdaad alleen voor Vista bestemd.
Heb hem zelf nooit getest met XP.

[ Voor 3% gewijzigd door -Leon- op 18-02-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee die heb ik zelf ook, gaat niet werken met xp, enkel voor vista
zijn simpelweg geen xp drivers voor

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AT-Sheriff schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 17:37:
Iedereen dit al gezien: http://forum.team-mediapo...c-subtitles-engine-54130/

Nu heb je DXVA terwijl je met de interne speler van MP nu dus ook subtiles hebt bij je DXVA. Geen external players meer, nu kan alles perfect via de interne player! Ik ben er echt fantastisch blij mee!

Wat gebruiken jullie voor je lokale muziek? Ik ben een beetje op zoek naar een soort plugin die net zo "fancy" is als MovingPictures of TVSeries: mooie albumcovers en lijsten enzo. Wat is de beste / makkelijkste manier voor een collectie van ongeveer 200 CD's? Ben benieuwd!
super! werkt dit met MP 1.0 of moet je de laatste SVN installeren? Dit zal wel geintegreerd worden in MP 1.01 zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:17
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:58:
nee die heb ik zelf ook, gaat niet werken met xp, enkel voor vista
zijn simpelweg geen xp drivers voor
bedankt dan toch maar effe vista installeren op mijn P4 3.2ghz 2gb 8400GS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Officieel alleen Vista inderdaad. Maar volgens dit topic is hij ook wel aan de praat te krijgen onder XP. Binnenkort bij iemand proberen dus dan post ik wel of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
super! werkt dit met MP 1.0 of moet je de laatste SVN installeren? Dit zal wel geintegreerd worden in MP 1.01 zeker?
Het is op basis van de laatste en enerlaatste SVN dus daar kun je uit kiezen. Ik maak altijd een image van mijn werkende setup voordat ik een dergelijke verandering implementeer: 100% safe.
Het werkt hier dus perfect en ik ben er enorm blij mee. 1.01 was al featurefreeze dus misschien komt het in 1.02 maar zelfs dat is onzeker. Ik zou als ik jou was de moeite nemen om even met de SVNs te stoeien, het resultaat is geweldig! Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

RenaldoNiels schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:40:

[afbeelding]

iop tha man schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 23:16:
toch maar even laten weten dat het gelukt is een vista remote van Trust onder XP aan de praat te krijgen, ook icm logitech 525.

aanbeveling is wel SP3 XP en de volgende stappen:

1) Insert USB IRreciever into USB port
2) Windows will complain, so visit Device Manager
3) Click on the 'snowflakeemulation' device and update driver
4) You need to manually add the driver, so do not auto-search etc
5) Find 'Microsoft' in the Vendor list, and you should see 'eHome Infrared Receiver' if so, install driver
6) Download and install HIP : ByRemote
7) Configure HIP to use MCE Remote, then configure your program to use.

Bron

Gezien de xp mce remotes in geen winkel meer te krijgen zijn is het misschien wat voor in de startpost...
Anders gewoon ter uwe info ^^

ps als iemand een goed werkende hip file heeft voor me, dan hou ik me aanbevolen (dat alle knoppen werken)
ps als knoppen dubbel reageren, in alternate settings even alle maps deleten, weer een probleem lichter

[ Voor 3% gewijzigd door iop op 18-02-2009 23:07 ]

Verwijderd

Devian schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 18:38:
Mijn Windows MCE Remote werkt niet onder Mediaportal. Bij de settings heb ik hem ingeschakeld. Ik kan wel door de menu's heen, maar zodra een film gestart is werkt geen enkele knop meer.

Ik gebruik Mediaportal onder Windows 7. Iemand een idee?
Bindings lijken allemaal goed te staan.
Ik heb hetzelfde probleem! Ik gebruik Windows XP en Mediaportal 1.0.
Wanneer ik een film afspeel en op "more" klik, dan werkt de afstandsbediening niet meer.

Iemand een idee waar dit aan ligt?

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 21:51
ThaClown schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:05:
Ik heb trouwens vorige week een totale clean install gedaan.
Ben van XP naar Vista Ultimate gegaan.
Ben zeer tevreden! Nog geen crash gehad en alles draait top!

Windows:
Vista Ultimate 32bit
MediaPortal: MP 1.0 + laatste SVN, Nieuwste TV-Series, Moving Pictures 6.5 (7.0 werkt nog niet goed).
Codecs: Haali Media Splitter, Deamon Tools Lite, FFDShow Tryout, AC3 Filter, CoreAVG, Real Alternative en Quicktime Alternative.
Drivers: alles nieuwste, HD2400Pro
Mag ik vragen waarom je de overstap hebt gemaakt naar Vista? Biedt Vista voordelen voor MP t.o.v. gebruikt met XP?

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:09:
[...]

nope 1.01 staat al in freeze. Dat wordt weer wachten of zelf installeren.

Andere vraag: weet iemand waarom mijn alleen volume in mp ineens slecht werkt ? ik zie ook de bekende "staafjes" niet meer bij het regelen van het volume. Ook hoor ook geen geluidjes meer die je normaal hoort als je het volume regeld. Als ik de tv zelf zachter of harder zet (device:lcd i.p.v. Mediaportal) werkt het prima allemaal.
Ik heb een harmony 525 icm met mp1 rc4 op xp sp3..

• Rubke
  • Laatst online: 24-09 14:56
heeft iemand al suc6vol de powerscheduler plugin geconfigureerd met de tvserver + mp client?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

VinceVega schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:35:
[...]

Mag ik vragen waarom je de overstap hebt gemaakt naar Vista? Biedt Vista voordelen voor MP t.o.v. gebruikt met XP?
EVR

[ Voor 14% gewijzigd door |sWORDs| op 19-02-2009 16:16 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• The_nv40_man
Dat is inderdaad een leuke verbetering. Ook werkt DXVA onder sommige omstandigheden maar half onder XP. Bij Vista is de ondersteuning op dat vlak wat beter voor elkaar.

De subtitle Viewer in de laatste SVN builds (zoals hierboven besproken) werkt prima hier. En de MPC decoder als een tijd behoorlijk goed. Herkend zelf in vrijwel alle gevallen goed of DXVA mogelijk is, of dat de softwaremodus gebruikt moet worden. Slechts in één zeer oude encode heb ik artifacts, maar dat vergeef ik hem wel.

Enige wat nu gefixed zou moeten worden is dat de menu's die je op kunt roepen tijdens het film kijken achter de subtitles komen.

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Hoe lang duurt het bij jullie om tijdens het afspelen van een muzieknummer over te schakelen naar een ander nummer? Ik gebruik shared-view en bij mij is dat:
- direct, mits de muzieknummers zich in dezelfde directory bevinden (bv. in hetzelfde album)
- 30 sec., indien de muzieknummers zich in verschillende mappen bevinden (bv. U2 - With or without you.mp3 wordt momenteel afgespeeld en ik selecteer Coldplay - Viva La Vida.mp3 dat in een andere map zit)

Ik merk in het 2e geval dat het huidige nummer dat wordt afgespeeld, gewoon netjes door blijft spelen, maar dat mijn HDD enorm aan het ratelen is voordat mijn volgende selectie wordt gepakt. Heeft dit iets met het database opmaak binnen MP te maken, want in XBMC for Windows gaat dit proces direct.

Ik gebruik overigens XP Pro SP3, MP 1.0.0.0. (no SVNs) en StreamedMP Skin (versie meteen na uitkomen MP1.0).

Een ander probleem is dat enkele films in MyVideos geen info laten zien in de Filmstrip with Preview beeld, terwijl als ik in de MP Configuration kijk, zie ik daar netjes de filmgegevens staan zoals opgehaald vanaf IMDB of Moviemeter. Ook binnen MP, kan ik deze filmgegevens opvragen middels het drukken op de Info knop, maar wanneer ik dan weer terug ga naar de Filmstrip view, zie ik alleen de cover. Ik heb al een volledige rescan gedaan van de videodatabase, maar wederom werden er de gegevens van dezelfde films als voor de rescan niet goed weergegeven. Verder wordt bij bijna alle films de rating niet geod opgehaald van IMDB, danwel Moviemeter. Er staat dan NA tussen. Ik kan weliswaar handmatig in de Configuration deze veranderen, maar vind het toch vreemd waarom het bij een aantal films wel automatisch goed gaat en in de meeste gevallen niet.

MovingPictures heeft deze problemen niet, maar ik gebruik momenteel ook MyVideos ernaast, omdat de huidige versie van MovingPictures nog geen shared-view ondersteunt, en ik mijn videocollectie zelf georganiseerd heb in mappen.

Verder vind ik het jammer dat de TV Gemist plugin nog niet is aangepast voor de StreamedMP skin, ondanks de vele verzoeken. Ik heb de plugin voor Blue skin gebruikt, en wegens de incompatibelen opmaak is deze moeilijk te gebruiken, maar de uitzendingen worden wel goed afgespeeld. (tip voor degenen die nog steeds maar blijven wachten)

Ik heb inmiddels ook 2 weken gespeeld met XBMC for Windows (laatste stabiele Atlantis release). En ik begrijp niet waarom MP ook niet zo soepel loopt? Zowel de default XBMC skin (met die haai in de Home screen), als de StreamedMP look-a-like skin zijn lekker soepel. Overgangen tussen de menus zijn gewoon sneller en soepeler dan in MP, en je hoort bij iedere overgang een leuk zoef geluidje. Schakelen tussen muzieknummers gaat ALTIJD snel. Idem met films. De informatie die je met de Info knop kan ophalen is veel uitgebreider en relevanter dan in MP. Systeem is veel stabieler.
Aan de andere kant, MyVideos opmaak met coverart en fanart is lang niet zo foutloos in XBMC als in de MovingPictures van MP. Er zit standaard geen Radio n XBMC. Moet je daarvoor WebRadio plugin installeren? In MP zit ie standaard en werkt goed (behalve Shoutcast sinds een paar maanden). Bij MP zit er ook minidisplay plugin er nu standaard in, waardoor mijn brakke iMon VFD toch een beetje nuttig kan zijn. Instelmogelijkheden van MP zijn zeer uitgebreid.
Kortom, ik zou het liefst MP willen hebben met de snelheid en stabiliteit van XBMC.

Specs: GamePC HTPC Server

Verwijderd

Met dank aan RutgerDB en -Leon- _/-\o_ heb ik nu wel de juiste transponderlijsten.
Ook alle hardware geupdate naar de laatste drivers (floppydtv en alphapcrypt) maar mis nog steeds de volgende zenders op ZiggoZwolle:

Een (zwart beeld)
KetNet (idem)
BBC1 (zeer schokkerig beeld)
BBC2 (idem)
BBC3 (melding over gecodeerd zijn)
BBC4 (idem)
Film 1 HD (blokkerig)
Nat Geo HD (blokkerig)

Discovery HD en History HD toont ie wel goed (haarscherp en vloeiend)

Gebruik CoreAVC 1.9 als codec voor h24, de rest standaard.
Alle andere codecs zoals ffdshow etc werkten ook niet. Zit met mijn handen in mijn haar! 8)7

Wie van jullie heeft ook Ziggo met het HD-pakket en ontvangt wel alles netjes?
En welke codecs gebruiken jullie dan?

Hoop echt dat iemand een antwoord weet! :9~

• The_nv40_man
Bij mij werkt het allemaal relatief snel en vloeiend :/ . Wellicht is de streamed MP skin qua snelheid nog niet echt optimaal. Monochrome draait hier soepel iig.

Bij Monochrome moet je voor IMDB info in de shares view zelf een XML vervangen. Misschien kan dat ook bij Streamed MP. Zoniet dat kun je wellicht alleen maar de info tonen als je in een andere view zit dan shares. Bijvoorbeeld title ofzo. Probeer dat eens.

Ik weet niet precies hoe je je filmmateriaal georganiseerd hebt, maar ik gebruik bijvoorbeeld voor alle met nette namen in eigen mapjes opgeslagen films MovingPictures terwijl ik de gewone video functie gebruik om overig/divers materiaal op te zoeken. Denk daarbij aan: films die nog geen nette naam enz hebben, tv series die niet op thetvdb.com staan, concerten etc etc. Daarvoor gebruik ik een aangepaste versie van het Watch menu dat in Monochrome zit. Zie deze post.

Verwijderd

AT-Sheriff schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:42:
[...]

Het is op basis van de laatste en enerlaatste SVN dus daar kun je uit kiezen. Ik maak altijd een image van mijn werkende setup voordat ik een dergelijke verandering implementeer: 100% safe.
Het werkt hier dus perfect en ik ben er enorm blij mee. 1.01 was al featurefreeze dus misschien komt het in 1.02 maar zelfs dat is onzeker. Ik zou als ik jou was de moeite nemen om even met de SVNs te stoeien, het resultaat is geweldig! Suc6!
waarom vind jet geweldig? Wat is er voor jou nu de verbetering?

• The_nv40_man
Dat de subtitle engine van MPC Homecinema gebruikt kan worden in Mediaportal. Daarmee kan eindelijk DXVA gebruikt worden tegelijk met subtitles.

• D-e-n
Rubke schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:02:
heeft iemand al suc6vol de powerscheduler plugin geconfigureerd met de tvserver + mp client?
Dat vraag ik me ook af. Zucht........................

Ik zie hier de meest ingewikkelde discussies over codecs en plugins maar zoiets standaards schijnt dan kennelijk niet te werken? Bij is het probleem dat MP of niet terug in standby gaat na een opname of anders crasht hij bij het opstarten als ik hem uit de standby wil halen :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
The_nv40_man schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:38:
Dat de subtitle engine van MPC Homecinema gebruikt kan worden in Mediaportal. Daarmee kan eindelijk DXVA gebruikt worden tegelijk met subtitles.
Wat hij zegt...
En dat zonder externe player dus gewoon lekker met de Harmony alles bedienen en je mooie MediaPortal interface infol schermpjes e.d., onthouden waar je in de film was gebleven e.d. Heerlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

The_nv40_man schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:52:
Bij mij werkt het allemaal relatief snel en vloeiend :/ . Wellicht is de streamed MP skin qua snelheid nog niet echt optimaal. Monochrome draait hier soepel iig.

Bij Monochrome moet je voor IMDB info in de shares view zelf een XML vervangen. Misschien kan dat ook bij Streamed MP. Zoniet dat kun je wellicht alleen maar de info tonen als je in een andere view zit dan shares. Bijvoorbeeld title ofzo. Probeer dat eens.

Ik weet niet precies hoe je je filmmateriaal georganiseerd hebt, maar ik gebruik bijvoorbeeld voor alle met nette namen in eigen mapjes opgeslagen films MovingPictures terwijl ik de gewone video functie gebruik om overig/divers materiaal op te zoeken. Denk daarbij aan: films die nog geen nette naam enz hebben, tv series die niet op thetvdb.com staan, concerten etc etc. Daarvoor gebruik ik een aangepaste versie van het Watch menu dat in Monochrome zit. Zie deze post.
De snelheidservaring is inderdaad afhankelijk van de gebruikte skin. Monochrome is lekker licht. Het is dat ik die gelikte backgrounds en menuknoppen van StreamedMP zo mooi vind. Vreemd is wel dat StreamedMP eigenlijk geport is vanuit XBMC waar die wel lekker soepel schakelt tussen menus.

Handige organisatie van je videomateriaal, trouwens :) Ik mis alleen nog een knop voor je DVD-speler, in geval je een fysiek schijfje direct wilt afspelen. Jouw reden om MyVideos naast MovingPicutures te gebruiken, is precies de mijne ;) Die losse videos (concerten, documentaries. etc.) worden voorlopig in MovingPictures tussen de rest van de films neergezet, omdat de share-view sorting pas in 0.8.0 komt. Aan deze feature wordt momenteel het hardst gewerkt. Als dat eenmaal klaar is, heb je wsl. MyVideos niet meer nodig :)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-09 13:22
Gisteravond begonnen met MediaPortal, en ben ondertussen aardig opgeschoten. Alle codecs etc draaien goed (bedankt Clown en Goose) en ook de 1080p speelt goed af. In het begin wel wat problemen gehad, maar die waren vrij simpel te verhelpen. In het begin een beetje lopen stoeien met bijvoorbeeld DTS. Er is echter een punt waar ik nog niet uitkom, en dat is met het upscalen van DVD's. Ik heb Daemon Tools geinstalleerd (laatste versie) en secure vinkje uitgezet.

Daarna in de Mediaportal configuration manager de directory naar Deamon.exe goedgezet. Verder heb ik .iso toegevoegd aan de lijst van video's. Vervolgens heb ik MovingPictures gebruikt om de .iso's in te lezen en informatie op te halen. Dit ging na wat trial en error uiteindelijk allemaal goed. In MediaPortal staat nu onder MovingPictures de directory van mijn DVD map. Alleen wanneer ik klik op play zie ik wel dat Deamon Tools de DVD gaat mounten (er komt een melding, van bezig met mounten, alleen vervolgens gebeurt er niks. Hij gaat niet verder. Als ik MediaPortal sluit zie ik hem wel gemount binnen Windows. Binnen Windows speelt die ook goed af (WMP).

Iemand die dit bekend klinkt en kan melden wat ik verkeerd doe? Een ander probleem is met mijn skin. Ik gebruik de MovingPictures plugin, hierdoor heb ik naast myvideo, mymusic etc ook een directory MovingPictures. Alleen wanneer ik hierop klik krijg ik een error dat er iets mis is met de skin. Waarschijnlijk omdat die deze directory niet kent? Ik gebruik de nieuwste Xface. Draait op deze 2 problemen na goed, maar dit zijn toch wel een beetje de "show-stoppers". Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woodsy schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:19:
Alleen wanneer ik klik op play zie ik wel dat Deamon Tools de DVD gaat mounten (er komt een melding, van bezig met mounten, alleen vervolgens gebeurt er niks. Hij gaat niet verder. Als ik MediaPortal sluit zie ik hem wel gemount binnen Windows. Binnen Windows speelt die ook goed af (WMP).

Iemand die dit bekend klinkt en kan melden wat ik verkeerd doe?
Heb je in Daemon Tools onder Preferences het vinkje weg gehaald bij 'beveiligings modus' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 15:29
-Leon- schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:53:
[...]

Heb je in Daemon Tools onder Preferences het vinkje weg gehaald bij 'beveiligings modus' ?
;)

Voor mensen die problemen hebben met MKV en ondertitels, ik heb een oplossing.
Je moet een Post-processing filter aanzetten, namelijk Directvobsub (Autoloading). Deze configureer je vervolgens en stel je in het 2e tabje "Load Always". Voila, MKV's hebben nu werkende subs.

Het werkt hier prima in combinatie met de nvidia CoreAVC codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-09 13:22
-Leon- schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:53:
[...]
Staat inderdaad uit. Hij mount hem wel via MediaPortal, alleen doet vervolgens niks ermee :'(.

En volgens mij als je hem ript naar de HDD, kan je geen 1080p upscaling gebruiken toch? Want ik las dat de guide sowieso uitgaat van .iso's en niet van rips naar HDD. Kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 24% gewijzigd door Woodsy op 20-02-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Sypher schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:27:
[...]

[...]

;)

Je moet een Post-processing filter aanzetten, namelijk Directvobsub (Autoloading). Deze configureer je vervolgens en stel je in het 2e tabje "Load Always". Voila, MKV's hebben nu werkende subs.

Het werkt hier prima in combinatie met mijn nvidia codec.
Vinkje in MediaPortal bij subs werkt hier ook.
Woodsy schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:42:
[...]

En volgens mij als je hem ript naar de HDD, kan je geen 1080p upscaling gebruiken toch? Want ik las dat de guide sowieso uitgaat van .iso's en niet van rips naar HDD. Kan iemand dit bevestigen?
Upscalen doet je codec of filter. Afspelen van iso of bestandsstructuur zou niets uit moeten maken.

[ Voor 28% gewijzigd door |sWORDs| op 20-02-2009 13:10 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Sypher schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:27:

Het werkt hier prima in combinatie met mijn nvidia codec.
Ten eerste is de enige decodersoftware die nVidia ooit gemaakt heeft hun Purevideo mpeg2 decoder. En dat is alweer tijden geleden. Voor zowel ATI als nVidia geld dat ze tegenwoordig allerlei DXVA functionaliteit in hun chips bouwen voor H.264, mpeg2 etc. en dan is het aan derden om decodersoftware te maken die daarvan gebruik maakt. Bijvoorbeeld cyberlink, intervideo en ook de MPC HC decoder maken hier gebruik van.

MKV's bevatten tegenwoordig vrijwel altijd een H.264 videotrack, dus tenzij je een zeer exotisch bestand hebt waar een mpeg2 track in zit, is het onmogelijk dat je een nVidia decoder gebruikt.

Voor ondertitels is er nu dus een betere oplossing dan Vobsub of de ffdshow subtitle functie: de laatste SVN builds van Mediaportal bevatten zoals hierboven besproken de mogelijkheid om de MPC HC subtitle engine te gebruiken. Die is minstens zo goed in het weergeven van subtitles als Vobsub. Heel scherp en laat vrijwel nooit steken vallen. En zoals eerder genoemd is het daarmee mogelijk om DXVA en subtitles in Mediaportal tegelijk te gebruiken. Met Vobsub of ffdshow kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Bij mij is het zo dat als ik via de afstandsbediening een iso selecteer ('ok' knop) hij die idd mount via deamon-tools, daarna moet ik nog even extra op de 'play' knop duwen om hem daadwerkelijk af te spelen.

Mediaportal speelt bij mij de gemounte iso dus inderdaad ook niet automatisch af. Wel heb ik de optie om dvd's automatisch af te spelen uitstaan, misschien dat je het in die hoek moet zoeken? (uiteindelijk is wat deamon-tools doet een 'nieuwe dvd' in je virtuele dvd-rom steken, en ik vermoed dat mediaportal er op die manier ook zelf mee omgaat)

Mijn afstandsbediening is de microsoft mce, moest dat iets uitmaken voor de gebruikte knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Rubke schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:02:
Ik vond deze link nog. De problemen die ik daar las waren voor mij wel herkenbaar en ik lijk nu met de hulp van die link progressie te hebben geboekt. Naast het advies daar te hebben opgevolgd maak ik nu geen gebruik meer van de standbyhandler en heb ik in de configuratie van MP "send to tray" uitgevinkt.
Ik heb vannacht iets opgenomen rond een uur of half zes en ingesteld dat een uur later de pc uit de standby moest worden gehaald voor de EPG. En vanochtend kon ik hem zo met de Harmony uit de standby halen. Ik heb vandaag overdag nog eens twee opnamen (journaal) geprogrammeerd en ook die lijken er helemaal op te staan. Voorlopig een voorzichtige smiley :)

Mijn algemene ervaringen met MP en dan vergelijk ik het met XP Mediacenter wat ik wegens EPG-gezeur even zat was:
  • De standaard EPG bevalt me tot nu toe beter dan die bij MCE. Ik heb op dit moment nu weliswaar geen gegevens van Veronica en Eén (FloppyDTV met Digitenne) maar bij Mediacenter verdwenen soms alle zenders op het moment dat de EPG kuren had en dan kan je dus alles weer opnieuw gaan opzoeken of je moet je oude instellingen weer terugzetten.
  • Het apart draaien van de TV-server ten opzichte van de client lijkt me overigens een voordeel. Ik neem nog al eens op terwijl ik iets kijk en nu zijn dat twee losse processen waarbij je minder kans hebt dat het elkaar stoort. Bij MCE had ik een enkele slechte ervaring met opnemen en films kijken tegelijk.
  • De skins vind ik geweldig. Ik vind het blauw van WMC dodelijk saai en kan nu kiezen uit strakke zwarte skins. Nu heb ik de XFace. De Monochrome lijkt me ook wel wat maar daar kreeg ik bij het opstarten de mededeling dat deze verouderd was en ik loop nu liever even geen risico wat dat betreft. De Aeon wide uit de startpost vind ik ook mooi maar daarvoor kon ik geen skin vinden voor een plugin die ik op het oog had.
  • De mogelijkheid tot plugins is natuurlijk een enorme pré maar ik ben het wel eens met degenen die beweren dat het de stabiliteit niet ten goede komt. Ik heb nu met een paar plugins geëxperimenteerd maar zowel de Webbrowser (klapte er bij een website switch uit) als Thumbnailer (kon meerdere submappen niet aan) leverden bij mij een crash op. Buiten de genoemde plugins, TV gemist en de standaard plugins zoals Powerscheduler heb ik dus verder geen plugins nu.
    TV gemist die het overigens voor wat betreft de publieken niet goed doet bij mij. Ik krijg (wat ik ook in welk menu dat ook selecteer) steeds dezelfde vijf uitzendingen voor mijn neus.
  • Voordeel ook ten opzichte van MCE is dat je makkelijk afspeellijsten kunt maken maar een flink nadeel vind ik het ontbreken van standaardthumbnails bij films/video's die niet in de moviecategorie vallen. Ik dacht dat dus met Thumbnailer (maakt standaard jpg-bestanden aan voor films in mappen die je selecteert) op te lossen maar die crasht nogal snel.

Na een aantal crashes en een aantal keren proberen heb ik inmiddels wel thumbails van alles wat ik wilde hebben dus een ramp is het niet. En ik heb wel een workaround kunnen verzinnen voor de nieuwe bestanden. Die parkeer ik gewoon even tijdelijk in een mapje "nieuwe films" en laat Thumbnailer dan alleen dat mapje scannen. Die twee thumbails trekt die dan wel :)
Ik doe dus overigens geen spannende dingen verder. Ik lees veel problemen met HD maar daar heb ik voorlopig nog niet mee van doen. TS_videomappen van de harde schijf, Xvids, mpeg's gaat allemaal prima. Ik zal er van de week nog eens een gewoon dvd-je ingooien om te kijken of het mijn DVD-speler ook kan vervangen. Rippen doe ik overigens buiten MP om op de laptop. Da's net zo eenvoudig :)

Alleen jammer dat hij de oude MCE-opname bestanden (dvr-ms) niet herkent. Heeft iemand die ervaring ook? Het is geen groot probleem want degene die ik wil bewaren zette ik toch altijd al om en dat kan nog steeds natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
:( domper. Met Catalyst 9.2 is de hele videosituatie weer veranderd. De bekende tweak om SD te expanden naar de juiste levels werkt bij iig de 4800 serie niet meer. Alles wordt nu schijnbaar standaard niet expanded. Ook HD niet. Door een andere reg tweak kun je de hele video-ouput wel instellen op pc-levels 0-255 en met de meeste decoder/rendermode configs werkt dat dan ook. Maar de juist zo leuke MPC-HC decoder ism EVR Custom Pres. (de benodigde rendermode voor DXVA + subtitles) vertoond de foute levels.

Gelukkig hebben ze het op het officiële topic van MPC-HC ook al gemerkt. Maar voor ons leuke trucje moet er niet alleen een nieuwe MPC-HC worden gereleased, maar ook de standalone decoder. Hopelijk zit er wat vaart achter. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 15:29
The_nv40_man schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:56:
[...]
Ten eerste is de enige decodersoftware die nVidia ooit gemaakt heeft hun Purevideo mpeg2 decoder.
8)7 Ik bedoelde CoreAVC :)
Pagina: 1 ... 28 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.