Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond nog een DVD van mijn NAS gekeken. De DVD was Inside Man van Spike Lee.
Het viel mij op dat er in een bepaalde scene met wat schokken werd afgespeeld.
Ik veronderstelde dan ook dat het een netwerk hickup was. Vandaag toch maar
even de film naar de lokale harddisk gecopieerd. En nog steeds heb ik in scene 10 van
Inside Man wat schokken. Ik ben met de codecs aan de slag gegaan, maar krijg het
toch niet weg. Weet iemand misschien wat ik kan proberen. Mijn configuratie is
de volgende:

AMD Athlon 64 X2 5000
ATI 1250
2 GB geheugen
Windows Vista 32 bits
Aero Enabled

Voor de DVD Codec gebruik ik de Cyberlink Video/SP Decoder (PDVD7)

Verder heb ik EVR enabled.

Iemand suggesties over wat ik nog kan proberen om de schokken uit het beeld te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
iop tha man schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:42:
van het plaatje zijn dus ineens de laatste 4 knoppen verdwenen (subtitle, mute, audio- etc.)
Hoe krijg ik deze terug??

even voor de zekerheid een plaatje van mijn videoplayer setup:
[afbeelding]
Dat is gewoon de skin, bij die skin (B&W) zitten die knoppen er niet.
Als je die functies wilt gebruiken kun je de 'i' knop gebruiken (weet even de keyboard knop niet..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 00:04:
Iemand suggesties over wat ik nog kan proberen om de schokken uit het beeld te krijgen?
Wat voor DVD is het (NTSC of PAL) en op wat voor refreshrate is je scherm aangesloten?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Joolee schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:57:
Ik gebruik MP om anime te kijken. Erg jammer dat de 'DVD hoezen' naar DVD formaat worden gestretched en bijv. anidb niet wordt gebruikt voor de video database. Nu hebben heel die database en video info functies geen zin voor mij.

[...]
De MyAnime Plugin haalt zijn info wel van Anidb af, en kan daarnaast wat extra info en plaatjes van myanimelist halen.

Toegegeven, het ziet er niet zo gelikt uit als bijvoorbeeld de MP-TVseries plugin maar de plug-in is nog volop in ontwikkeling.
Het werkt naar mijn idee wel een stuk prettiger, omdat hij files matched met anidb aan de hand van filehashes.

Voor meer info en screenshots over de plugin kun je kijken op de website van de maker: Anime Plugin for MediaPortal daar staat ook een link naar het mediaportal forum topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Slamdance op 03-02-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:05:
Na een tijdje alles goed draaiende te hebben gehad hadden mijn voeding en het moederbord (Gigabyte GA-MA78GM-S2H) van de HTPC het helaas begeven. Alles had nog garantie dus de nieuwe spulletjes gehad en deze zitten er alweer een tijdje in. Windows werkte gewoon nog met het nieuwe moederbord, dus heb niets opnieuw geïnstalleerd.

Alleen nu willen full hd series en films niet meer vloeiend afspelen (het gaat traag en stottert, net alsof de machine het niet trekt). Ook de audio schakelt steeds tussen DTS en Pro Logic II (je ziet de lampjes op de versterker heen en weer knipperen) en dat resulteert in stotterend geluid. Dit probleem heb ik echter alleen met 1080p content, niet met 720p. Dit was voorheen dus niet zo.

Ik krijg het echt niet voor elkaar om het weer als vanouds te krijgen. Inmiddels heb ik alle (hardware) drivers geupdate en alle codecs zoals in de startpost ingesteld. Nu moet ik erbij zeggen dat ik de codec settings (van de interne player) van MP niet kan veranderen, wat voorheen wel kon. De dropdown's zijn simpelweg disabled.

De 1080p content valt ook niet vloeiend af te spelen buiten MP.

Heeft iemand suggesties om alles weer werkend te krijgen? 8)7
MP en alle codecs de-installeren en vervolgens weer alles opnieuw installeren?
Ik heb dit probleem ook gehad toen ik net bekend was met MP. Heb ook alles geprobeerd en vond het al vreemd dat mijn HTPC (E8400 + HD2600) die content niet goed afspeelde. Vervolgens een clean install gedaan en daarna werkte alles weer perfect.

Het kan heel goed een codec conflict zijn waardoor de boel in de soep loopt en soms gebeuren er dingen die bijna niet te verklaren zijn, dus een schone install zou je probleem kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 09:34

iop

ThaClown schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:51:
[...]

Dat is gewoon de skin, bij die skin (B&W) zitten die knoppen er niet.
Als je die functies wilt gebruiken kun je de 'i' knop gebruiken (weet even de keyboard knop niet..)
Bedankt, ik had het op de B&W forum ook al gevraagd, en idd zit er gewoon niet in. Komt doordat ik teveel tegelijk heb veranderd dat ik dacht dat ik zelf iets had ver@#$.

iig thx voor de info, heb me echt voor niets helemaal kapot gezocht! 8)7

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Het volgende staat bij mij Start screen:Genric PnP Monitor(1280x720) on ATI Radeon HD 4350.
Terwijl mijn monitor(tv) op 1920x1080 staat. Dus waar door komt dit?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:57:
[...]
dus een schone install zou je probleem kunnen verhelpen.
Dus eigelijk de hele pc voorzien van een schone Windows installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 09:25:
[...]
Wat voor DVD is het (NTSC of PAL) en op wat voor refreshrate is je scherm aangesloten?
Question Mark: Je slaat de spijker op zijn kop. Wat stom van mezelf. Hier had ik dus helemaal
geen rekening mee gehouden. Het was inderdaad een NTSC DVD die op 50 Hz werd afgespeeld.
Op 60 Hz loopt het prima. Harstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:30:
[...]

Dus eigelijk de hele pc voorzien van een schone Windows installatie?
ik ben bang van wel, dat zou wel de makkelijkste manier zijn (tenzij je hopen aan files en apps dan moet herinstalleren). Het is sowieso vreemd dat je geen codecs kan instelling in MP Config en dat playback niet lekker werkt buiten MP. Als ik het zo hoor "lijkt" het (lees: ik weet niet zeker) een codec probleem, zeker als je audio ook vrolijk loopt mee te kloten.

En codec problemen zijn nooit echt fun om op te lossen en kunnen zelfs soms bijna onmogelijk op te lossen zijn.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met MP TVseries.
Als ik Terminator The Sarah connor Chronicles wil uploaden ziet ie maar 4 afl van de 13.
Alle Afl hebben de zelfe titel op episode nummer na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:53:
Ik heb een probleem met MP TVseries.
Als ik Terminator The Sarah connor Chronicles wil uploaden ziet ie maar 4 afl van de 13.
Alle Afl hebben de zelfe titel op episode nummer na.
Iets meer info is wel zo makkelijk voor ons, dit is gewoon natte vingerwerk. Wat is het resultaat van de parsing test in de plug-in config? Parste hij daar wel goed? Zo nee, post screenshot oid van alle kolommen die horen bij die afleveringen. Zo ja, dan heb je hem misschien op ignore gezet oid? Kijk dan even wat er mis gaat in je huidige database van tv-series, tevens te vinden in de plug-in config.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Ik gebruik nu mpfocus. Niet dat het programma veel doet volgens mij? Ja ik kan nu alleen Media Portal gebruiken wil ik een ander programma openen dan moet ik eerst Media Portal afsluiten, erg irritant.
Daar naast blijft de Windows start knop constant in beeld ook met afspelen van video bestanden op full screen.
Ik kan wel de taakbalk instellen op automatisch verbergen, maar dan zie je constant een dunne rand aan de rand van het scherm waar de taakbalk te voorschijn komt als je die rand aan raakt. Dus dat is ook niks.

Iemand anders dit probleem (gehad)?

Ik gebruik Windows7 dus ik ga er vanuit dat het daar door komt eigenlijk. In compatibility mode(Vista/XP), blijft ook startbutton zichtbaar, ook als administrator uitvoeren maakt niets uit. Dus hoop dat jullie wat weten, want constant die startknop daar kan ook nooit goed zijn voor mijn scherm.

Edit: Bij general staat gewoon de optie Media Portal altijd bovenop. Die aangevinkt en het werkt natuurlijk. Hoe ik daar overheen heb gekeken. 8)7

Weet iemand hoe ik AEON wide skin automatisch horizontaal kan starten in plaats van verticaal?

[ Voor 12% gewijzigd door MrBlueEyes op 04-02-2009 20:01 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enige tijd weer verder gegaan met MP waar ik gebleven was voor mijn verbouwing en ik loop nu weer tegen aantal issues aan:
  • Een aantal kanalen kan ik niet meer zien. Voorbeelden zijn BBC1 en 2, Ketnet (
    Ik zit in het gebied Ziggo-Zwolle (heb volledig abo incl Film 1 en HD) en heb volgens mij de laatste transponderlijst. Heb FloppyDTV met AlphaCrypt. Nu las ik ergens dat ik alle oude lijsten leeg moest gooien ofzoiets maar ik weet niet waar ik dat moet doen. Kan ook nergens meer een handleiding vinden voor een nieuwe, initiele, import.

Heeft iemand toevallig een link naar een handleiding oid?
  • Een aantal HD-kanalen vertonen blokkerig beeld (Film HD, History HD) andere doen het wel goed (Discovery HD). Mijn mediacenter (zie specs links) lijkt me voldoende en als codec gebruik ik CoreAVC Pro.

Wie heeft er ook het HD-pakket van Ziggo (of een andere aanbieder) en geen problemen met afspelen en welke codecs gebruik je dan?
  • Een aantal films zijn opgesplitst in 2 files (bv Pulp Fiction 1.mkv en Pulp Fiction 2.mkv. Zowel de regulier Films-plugin als Moving Pictures gaan hier niet lekker mee overweg. Bij elke rescan duiken deze weer op als probleemgevallen. Hoe lossen jullie dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de bediening van al mijn apparatuur maak ik gebruik van een Logitech Harmony One afstandbediening.
Voor de meeste apparaten heb ik een discrete PowerOn en een discrete PowerOff code om aan en uit te
schakelen. Voor mijn mediacenter gebruik ik de standaard Microsoft MCE ontvanger. De HarmonyOne heeft hier alleen een PowerToggle button voor. Weet iemand of er ook een PowerOn en PowerOff infrarood code bestaat voor de MCE ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MediaPortal blijft toch wel een ontzettend irritant stukje software. Er zijn helaas geen fatsoenlijke alternatieven voor anders had ik allang wat anders gevonden. Heb ik eindelijk een goed werkende setup die slechts 1x per dag crasht, is opeens m'n TV series plugin leeg zonder enige logica, gewoon van de een op de andere keer is de database leeg. En wil ik bestanden toevoegen crasht MediaPortal. Voeg ik het toe via de plugin dan crasht MediaPortal Configuration zodra ik op start import druk en zodra ik gewoon MediaPortal start gaat hij auto background scannen en crasht MediaPortal.
Plugin al geupdate, database al leeggemaakt, tientallen reboots uitgevoerd.
Mag ik dus weer MediaPortal opnieuw gaan installeren waarna er vast iets anders wel weer mis zal gaan.

Ik kan me niet herinneren dat de setup ooit een week lang heeft gewerkt zonder crash of vage problemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Tsurany schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:34:
MediaPortal blijft toch wel een ontzettend irritant stukje software. Er zijn helaas geen fatsoenlijke alternatieven voor anders had ik allang wat anders gevonden. Heb ik eindelijk een goed werkende setup die slechts 1x per dag crasht, is opeens m'n TV series plugin leeg zonder enige logica, gewoon van de een op de andere keer is de database leeg. En wil ik bestanden toevoegen crasht MediaPortal. Voeg ik het toe via de plugin dan crasht MediaPortal Configuration zodra ik op start import druk en zodra ik gewoon MediaPortal start gaat hij auto background scannen en crasht MediaPortal.
Mag ik dus weer MediaPortal opnieuw gaan installeren waarna er vast iets anders wel weer mis zal gaan.

Ik kan me niet herinneren dat de setup ooit een week lang heeft gewerkt zonder crash of vage problemen.
Dat ligt toch echt aan jou, ik heb eens in de 2 maanden dat iets het niet lekker doet, soms gaat het zelfs langer mee. Ik ken nu ook wat niet-technische mensen die er in de huiskamer dankbaar gebruik van maken. Bij mij crasht het sowieso niet echt, ligt misschien aan je hardware?

Als je database corrupt raakt van TV Series dan helpt het leegmaken in de plugin config niet, gewoon de database verwijderen heeft bij mij wel geholpen. En dat was dus na 2 maanden foutloos draaien. Ik zie ook niet gauw een alternatief komen dat gratis en toch zoveel functionaliteit biedt.

Misschien draai je nog een oude RC?
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:21:
Een aantal films zijn opgesplitst in 2 files (bv Pulp Fiction 1.mkv en Pulp Fiction 2.mkv. Zowel de regulier Films-plugin als Moving Pictures gaan hier niet lekker mee overweg. Bij elke rescan duiken deze weer op als probleemgevallen. Hoe lossen jullie dit op?
Je kan ze sowieso handmatig toevoegen als film met meerdere files. Overigens kom ik dat soort films bijna nooit tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

LiquidT_NL schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:44:
[...]

Dat ligt toch echt aan jou, ik heb eens in de 2 maanden dat iets het niet lekker doet, soms gaat het zelfs langer mee. Ik ken nu ook wat niet-technische mensen die er in de huiskamer dankbaar gebruik van maken. Bij mij crasht het sowieso niet echt, ligt misschien aan je hardware?

Als je database corrupt raakt van TV Series dan helpt het leegmaken in de plugin config niet, gewoon de database verwijderen heeft bij mij wel geholpen. En dat was dus na 2 maanden foutloos draaien. Ik zie ook niet gauw een alternatief komen dat gratis en toch zoveel functionaliteit biedt.

Misschien draai je nog een oude RC?
Als het aan mij ligt zou ik wel heel graag weten wat ik er aan kan doen.
Ik draaide RC1, dat werkte prima op crashes na. Toen ging ik updaten naar RC3, opeens werden enorm veel films niet meer gevonden door de ingebouwde movie database, dus moest ik wel overstappen maar Moving Pictures. Dat heeft echter ook zo weer zo'n nodige problemen waardoor ik daar weer een hele tijd mee bezig was. Die setup was daarnaast alsnog vrij instabiel en crashte regelmatig.
Toen weer alles verwijderd (zoals ik elke keer doe) en geupdate naar de final versie. Die draai ik nu al een tijdje, meerdere malen een reinstall gedaan (mede dankzij dvd's die opeens niet afspelen terwijl dat daarvoor altijd goed ging) en toch werkt het nooit perfect.

Enige wat ik doe is MediaPortal installeren samen met de TV server (ook zoiets, ik wil geen TV server maar moet wel want anders geen auto hibernate functie) en dan Moving Pictures en TV Series plugin installeren en daarna een skin en klaar, that's it. Verder verander ik niks behalve gewoon wat standaard dingen in MediaPortal (de standaard extra troep uitvinken bijvoorbeeld).

Ik snap niet dat het niet stabiel kan draaien, verder staat er niks qua rotzooi op mijn pc omdat het enige wat ik er mee doe is mediaportal draaien, toch crasht het echt enorm vaak.

Edit: Database weggegooid en het lijkt goed te gaan, hopen dat het zo blijft.
Echt van die typische dingen, ik doe niks behalve af en toe hibernaten/afsluiten en opeens database kennelijk corrupt.

Kijk ik vind MediaPortal een pracht idee, het werkt over het algemeen vrij aardig, software is fijn en tja t werkt gewoon goed. Enkel het is enorm frustrerend als je om een uur of 12 's avonds je bed in duikt, nog even een paar afleveringen van een serie wilt zien, of net nog even die ene film wilt kijken, en opeens werkt het om een onverklaarbare redenen totaal niet meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 04-02-2009 22:55 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 20:39
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:37:
Voor de bediening van al mijn apparatuur maak ik gebruik van een Logitech Harmony One afstandbediening.
Voor de meeste apparaten heb ik een discrete PowerOn en een discrete PowerOff code om aan en uit te
schakelen. Voor mijn mediacenter gebruik ik de standaard Microsoft MCE ontvanger. De HarmonyOne heeft hier alleen een PowerToggle button voor. Weet iemand of er ook een PowerOn en PowerOff infrarood code bestaat voor de MCE ontvanger?
Ik gebruik zelf ook een Logitech Harmony en heb hem zo ingesteld dat als ik op standby druk de tv uitgaat en de versterker ook. De pc gaat na 10 minuten vanzelf in standby. Dit doe ik alleen, omdat anders eventuele opnamen via mijn tv-kaart onderbroken zouden worden. Bij het aanzetten met de afstandsbediening (via een activity) spingt de PC wel uit standby.

Ik heb Windows als volgt ingesteld: toestaan om USB apparaten de computer uit standby te laten komen en de knop op de behuizing de computer NIET in standby laten gaan. Zonder deze instellingen gaat de computer wel in standby met de rest van de apparaten. Je kunt natuurlijk ook een activity instellen waarmee enkel de computer standby gaat of uit standby komt en niet alle apparaten.

Dus geen discrete powerON/powerOFF.

[ Voor 5% gewijzigd door jab76 op 05-02-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

sus

is druk :+

Ik heb een vraag waar ik zo 1-2-3 geen antwoord op kan vinden:

Kan ik in MP makkelijk de frequentie van mijn zenders aanpassen. Hier is laatst de kabelaar overgegaan op een nieuwe indeling en daar heb ik heel wat gezeik mee gehad om dat in Vista HP goed te krijgen en in winXP-MCE lukt dat al helemaal niet.

Wat ik dus zoek is een optie dat ik op een zender kan rechtklikken of kan selecteren en dat ik dan het nieuwe kanaal (de frequentie dus) kan ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 20:39
Dit kan in het configuratie van de TV-Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
jab76 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:30:
[...]

Ik gebruik zelf ook een Logitech Harmony en heb hem zo ingesteld dat als ik op standby druk de tv uitgaat en de versterker ook. De pc gaat na 10 minuten vanzelf in standby. Dit doe ik alleen, omdat anders eventuele opnamen via mijn tv-kaart onderbroken zouden worden. Bij het aanzetten met de afstandsbediening (via een activity) spingt de PC wel uit standby.

Ik heb Windows als volgt ingesteld: toestaan om USB apparaten de computer uit standby te laten komen en de knop op de behuizing de computer NIET in standby laten gaan. Zonder deze instellingen gaat de computer wel in standby met de rest van de apparaten. Je kunt natuurlijk ook een activity instellen waarmee enkel de computer standby gaat of uit standby komt en niet alle apparaten.

Dus geen discrete powerON/powerOFF.
Hoe komt het dat jouw HTPC aangaat als hij automatisch in stand-by gaat? Als jij een activiteit, bijv. Mediaportal kiest, en dat ding gaat dan in stand-by dan denkt smartstate dat hij nog aanstaat en stuurt hij toch geen signaal dat hij powerON kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Tsurany schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:50:
[...]

Als het aan mij ligt zou ik wel heel graag weten wat ik er aan kan doen.
Ik draaide RC1, dat werkte prima op crashes na. Toen ging ik updaten naar RC3, opeens werden enorm veel films niet meer gevonden door de ingebouwde movie database, dus moest ik wel overstappen maar Moving Pictures. Dat heeft echter ook zo weer zo'n nodige problemen waardoor ik daar weer een hele tijd mee bezig was. Die setup was daarnaast alsnog vrij instabiel en crashte regelmatig.
Toen weer alles verwijderd (zoals ik elke keer doe) en geupdate naar de final versie. Die draai ik nu al een tijdje, meerdere malen een reinstall gedaan (mede dankzij dvd's die opeens niet afspelen terwijl dat daarvoor altijd goed ging) en toch werkt het nooit perfect.

Enige wat ik doe is MediaPortal installeren samen met de TV server (ook zoiets, ik wil geen TV server maar moet wel want anders geen auto hibernate functie) en dan Moving Pictures en TV Series plugin installeren en daarna een skin en klaar, that's it. Verder verander ik niks behalve gewoon wat standaard dingen in MediaPortal (de standaard extra troep uitvinken bijvoorbeeld).

Ik snap niet dat het niet stabiel kan draaien, verder staat er niks qua rotzooi op mijn pc omdat het enige wat ik er mee doe is mediaportal draaien, toch crasht het echt enorm vaak.

Edit: Database weggegooid en het lijkt goed te gaan, hopen dat het zo blijft.
Echt van die typische dingen, ik doe niks behalve af en toe hibernaten/afsluiten en opeens database kennelijk corrupt.

Kijk ik vind MediaPortal een pracht idee, het werkt over het algemeen vrij aardig, software is fijn en tja t werkt gewoon goed. Enkel het is enorm frustrerend als je om een uur of 12 's avonds je bed in duikt, nog even een paar afleveringen van een serie wilt zien, of net nog even die ene film wilt kijken, en opeens werkt het om een onverklaarbare redenen totaal niet meer.
Als tips zou ik willen geven: Hybernaten/standby zoveel mogelijk vermijden, en zo weinig mogelijk plugins installeren. Die heb je niet nodig als je de media via shares benaderd, wat beter werkt, zij het wat minder gebruiks vriendelijk.
Plugins gaan toch zon beetje elke 2 maanden kapot omdat de achterliggende websites een of ander kleinigheidje veranderen. MP is erg gebruiks onvriendelijk vooral wat plugins betreft, zoveel mogelijk vermijden dus.
Gebruik geen skins behalve de standaard!
Update MP zo weinig mogelijk, als het lekker werkt, afblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:37:
Ik gebruik een Harmony 895 om alles te bedienen. Ik laat MP zelf in standby gaan (dan start ie veeeeel sneller op) door de PowerScheduler (is ook beter voor wake-up events zoals TV opnames) en gebruik de afstandbediening dus om alles uit te zetten BEHALVE MP. De volgende ochtend gaat alles netjes aan, en dan WEL een powertoggle naar MP zodat hij ontwaakt uit slaapstand.

Lijkt me met een Harmony One ook geen probleem (Heb in de Harmony software alleen mijn apparaten gezet (TV/Receiver) en een Media-Center PC (fabrikant Media Portal, model 'MediaPortal) en dat was voldoende om alles werkend te krijgen.

** EDIT **

Is er iemand die zijn MP configuratie dusdanig heeft dat de scrollbar op RTL7 ECHT vloeiend loopt?
Zo ja, dan ben ik erg benieuwd naar de codec instellingen (gebruik zelfs PDVD8 codec).

Ik heb net een Humax decoder bij een maatje geinstalleerd, en dan loopt die scrollbar dus echt vloeiend, op mijn MP config bijna vloeiend, maar je ziet nog wel hele kleine stotteringen in de balk.

[ Voor 14% gewijzigd door -Leon- op 05-02-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Sponz schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:35:
[...]

Als tips zou ik willen geven: Hybernaten/standby zoveel mogelijk vermijden, en zo weinig mogelijk plugins installeren. Die heb je niet nodig als je de media via shares benaderd, wat beter werkt, zij het wat minder gebruiks vriendelijk.
Plugins gaan toch zon beetje elke 2 maanden kapot omdat de achterliggende websites een of ander kleinigheidje veranderen. MP is erg gebruiks onvriendelijk vooral wat plugins betreft, zoveel mogelijk vermijden dus.
Ja, maar dat vind ik zo zonde. Ik heb juist voor een HTPC gekozen omdat ik dan een mooi overzicht heb van films en series, en na ruim een jaar gebruik vind ik het nog steeds een topprogramma en heb ik weinig problemen met plug-ins or whatsoever.

Als je gewoon shares gebruikt kan je in 9 van de 10 gevallen beter een Pocorn Hour NMT kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sponz schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:35:
[...]

Hibernate zou ik opzich nog kunnen vermijden, hoewel het wel ideaal is. En geen plugins gebruiken is geen optie. Ik heb meer dan 100 films, daarvan kan ik nooit onthouden waar ze over gaan dus ik heb iets nodig dat het mij verteld. En qua series weet ik nooit welke aflevering ik gebleven ben dus ik wil ook dat dat bijgehouden wordt. En als ik een serie af gekeken heb maar nog een keer terug wil zien of een bepaalde aflevering wil zien dan wil ik ook weten waar die afleveringen over gaan.
En geen skins gebruiken zou kunnen werken als die default skin niet zo enorm lelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:49:
[...]

Is er iemand die zijn MP configuratie dusdanig heeft dat de scrollbar op RTL7 ECHT vloeiend loopt?
Zo ja, dan ben ik erg benieuwd naar de codec instellingen (gebruik zelfs PDVD8 codec).

Ik heb net een Humax decoder bij een maatje geinstalleerd, en dan loopt die scrollbar dus echt vloeiend, op mijn MP config bijna vloeiend, maar je ziet nog wel hele kleine stotteringen in de balk.
Je vernieuwingsfrequentie van je videokaart op 25Hz zetten, did the trick for me ;)
Ik gebruik ook powerdvd8 als codec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:34
Tsurany schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:34:

Heb je je hardware al eens onderzocht? Het lijkt me niet normaal dat jouw setup 1 keer per dag moet crashen, ook niet met hibernate etc.
Wat ik hierboven zo lees klinkt het als een hardware falen die zorgt voor de crashes en corupte databases. Check je geheugen en HDD eens met de daarvoor bedoelde software.
Zet eens alleen windows op die machine en draai dan een burn-in test, vermoedelijk komt dan wel naar voren dat er wat mis is.

Ik wil hier niet beweren dat MP nooit zal crashen, maar vaak zal het niet zijn, zeker niet met maar een paar plugins.
Het verhaal over geen plugins nemen omdat achterliggende sites te vaak veranderen lijkt me ook larie. Tvseries site die gebruikt wordt is al tijden niet veranderd en als daar wat veranderd wordt de plugin ook vrij vlot (zo niet gelijk) aangepast. De enige plugin waar problemen mij zijn (geweest?) is de EPG die gebruik maakt van de TVGids site, maar ja TVGids heeft ook nooit gevraagd om een plugin voor MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:13:
[...]

Je vernieuwingsfrequentie van je videokaart op 25Hz zetten, did the trick for me ;)
Ik gebruik ook powerdvd8 als codec
Daar kan ik inderdaad eens naar kijken (als ik het kan vinden)... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:21:
[...]

Daar kan ik inderdaad eens naar kijken (als ik het kan vinden)... ;)
Als je nvidia hebt gewoon naar de settings gaan bij de resolutie wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:30:
[...]

Als je nvidia hebt gewoon naar de settings gaan bij de resolutie wijzigen
Nope, ATI HD2600 en de refreshrates die ik kan kiezen beginnen bij 60Hz (en daar staat ie ook op)

[ Voor 15% gewijzigd door -Leon- op 05-02-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:31:
[...]

Nope, ATI HD2600 en de refreshrates die ik kan kiezen beginnen bij 60Hz (en daar staat ie ook op)
Hmm, en daar gaat het ook fout waarschijnlijk, tenminste.........................als er een lcd op staat. Een crt of plasma zou ik niet weten, praat uit eigen ervaring met me philips lcd. Als ik de boel op 60 zet hapert die balk ook als een bezetene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:50:
[...]
Hmm, en daar gaat het ook fout waarschijnlijk, tenminste.........................als er een lcd op staat. Een crt of plasma zou ik niet weten, praat uit eigen ervaring met me philips lcd. Als ik de boel op 60 zet hapert die balk ook als een bezetene.
Zit inderdaad een Plasma op aangesloten. Ook als ik het vinkje zodat hij alle refreshrates laat zien, begint het nog bij 60Hz :(
Hij hapert hier absoluut nite als een gek hoor :) het zijn hele kleine hick-ups zeg maar, maar ik wil dat ding gewoon vloeiend door mijn beeld zien lopen. Een Humax kan het ook, dus mot mogelijk zijn, alleen is de vraag dus.... hoe.

[ Voor 28% gewijzigd door -Leon- op 06-02-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
-Leon- schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:17:
[...]
Zit inderdaad een Plasma op aangesloten. Ook als ik het vinkje zodat hij alle refreshrates laat zien, begint het nog bij 60Hz :(
Hij hapert hier absoluut nite als een gek hoor :) het zijn hele kleine hick-ups zeg maar, maar ik wil dat ding gewoon vloeiend door mijn beeld zien lopen. Een Humax kan het ook, dus mot mogelijk zijn, alleen is de vraag dus.... hoe.
Je kan als het goed is in ATI CCC (Catalyst Control Center) schermmodi/refresh rates toevoegen, waaronder 50, 24 en 25 hz. Deze worden dan zichtbaar in je refresh rate pulldown. Ik gebruik zelf 50hz, want als je 25hz gebruikt gaan je menu's in MP zo stroperig.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RubenDJ schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:36:
[...]

Je kan als het goed is in ATI CCC (Catalyst Control Center) schermmodi/refresh rates toevoegen, waaronder 50, 24 en 25 hz. Deze worden dan zichtbaar in je refresh rate pulldown. Ik gebruik zelf 50hz, want als je 25hz gebruikt gaan je menu's in MP zo stroperig.
Kijk, vandaar dat ik het niet kon vinden, ik heb alleen de videodriver geinstalleerd omdat ik altijd begreep dat die Catalyst Control Center problemen gaf met MP. Toch maar eens installen dan.

Dank voor de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:21:
Sinds enige tijd weer verder gegaan met MP waar ik gebleven was voor mijn verbouwing en ik loop nu weer tegen aantal issues aan:
  • Een aantal kanalen kan ik niet meer zien. Voorbeelden zijn BBC1 en 2, Ketnet (
    Ik zit in het gebied Ziggo-Zwolle (heb volledig abo incl Film 1 en HD) en heb volgens mij de laatste transponderlijst. Heb FloppyDTV met AlphaCrypt. Nu las ik ergens dat ik alle oude lijsten leeg moest gooien ofzoiets maar ik weet niet waar ik dat moet doen. Kan ook nergens meer een handleiding vinden voor een nieuwe, initiele, import.

Heeft iemand toevallig een link naar een handleiding oid?
  • Een aantal HD-kanalen vertonen blokkerig beeld (Film HD, History HD) andere doen het wel goed (Discovery HD). Mijn mediacenter (zie specs links) lijkt me voldoende en als codec gebruik ik CoreAVC Pro.

Wie heeft er ook het HD-pakket van Ziggo (of een andere aanbieder) en geen problemen met afspelen en welke codecs gebruik je dan?
  • Een aantal films zijn opgesplitst in 2 files (bv Pulp Fiction 1.mkv en Pulp Fiction 2.mkv. Zowel de regulier Films-plugin als Moving Pictures gaan hier niet lekker mee overweg. Bij elke rescan duiken deze weer op als probleemgevallen. Hoe lossen jullie dit op?
Hoi MrGhost,

Ik gebruik MediaPortal met externe TV server en FireDTV met Alphacrypt CAM.

Wat ik doe voor het correct instellen van de frequenties:

Als je op je TV server even zoekt op bestanden met de extentie .dvbc dan vind je er een hoop. Ook dit voor Ziggo met symbolrate 6875.

Maak een bestandje met als naam iets van ZiggoGoed.dvbc en plak daar onderstaande frequentielijst in:

234000,64QAM,6875000
235000,64QAM,6875000
236000,64QAM,6875000
237000,64QAM,6875000
238000,64QAM,6875000
239000,64QAM,6875000
240000,64QAM,6875000
241000,64QAM,6875000
242000,64QAM,6875000
243000,64QAM,6875000
244000,64QAM,6875000
245000,64QAM,6875000
246000,64QAM,6875000
247000,64QAM,6875000
248000,64QAM,6875000
249000,64QAM,6875000
250000,64QAM,6875000
251000,64QAM,6875000
252000,64QAM,6875000
253000,64QAM,6875000
254000,64QAM,6875000
255000,64QAM,6875000
256000,64QAM,6875000
257000,64QAM,6875000
258000,64QAM,6875000
259000,64QAM,6875000
260000,64QAM,6875000
261000,64QAM,6875000
262000,64QAM,6875000
263000,64QAM,6875000
264000,64QAM,6875000
265000,64QAM,6875000
266000,64QAM,6875000
267000,64QAM,6875000
268000,64QAM,6875000
269000,64QAM,6875000
270000,64QAM,6875000
271000,64QAM,6875000
272000,64QAM,6875000
273000,64QAM,6875000
274000,64QAM,6875000
275000,64QAM,6875000
276000,64QAM,6875000
277000,64QAM,6875000
278000,64QAM,6875000
279000,64QAM,6875000
280000,64QAM,6875000
281000,64QAM,6875000
282000,64QAM,6875000
283000,64QAM,6875000
284000,64QAM,6875000
285000,64QAM,6875000
286000,64QAM,6875000
287000,64QAM,6875000
288000,64QAM,6875000
289000,64QAM,6875000
290000,64QAM,6875000
291000,64QAM,6875000
292000,64QAM,6875000
293000,64QAM,6875000
294000,64QAM,6875000
295000,64QAM,6875000
296000,64QAM,6875000
297000,64QAM,6875000
298000,64QAM,6875000
299000,64QAM,6875000
300000,64QAM,6875000
301000,64QAM,6875000
302000,64QAM,6875000
303000,64QAM,6875000
304000,64QAM,6875000
305000,64QAM,6875000
306000,64QAM,6875000
307000,64QAM,6875000
308000,64QAM,6875000
309000,64QAM,6875000
310000,64QAM,6875000
311000,64QAM,6875000
312000,64QAM,6875000
313000,64QAM,6875000
314000,64QAM,6875000
315000,64QAM,6875000
316000,64QAM,6875000
317000,64QAM,6875000
318000,64QAM,6875000
319000,64QAM,6875000
320000,64QAM,6875000
321000,64QAM,6875000
322000,64QAM,6875000
323000,64QAM,6875000
324000,64QAM,6875000
325000,64QAM,6875000
326000,64QAM,6875000
327000,64QAM,6875000
328000,64QAM,6875000
329000,64QAM,6875000
330000,64QAM,6875000
331000,64QAM,6875000
332000,64QAM,6875000
333000,64QAM,6875000
334000,64QAM,6875000
335000,64QAM,6875000
336000,64QAM,6875000
337000,64QAM,6875000
338000,64QAM,6875000
339000,64QAM,6875000
340000,64QAM,6875000
341000,64QAM,6875000
342000,64QAM,6875000
343000,64QAM,6875000
344000,64QAM,6875000
345000,64QAM,6875000
346000,64QAM,6875000
347000,64QAM,6875000
348000,64QAM,6875000
349000,64QAM,6875000
350000,64QAM,6875000
351000,64QAM,6875000
352000,64QAM,6875000
353000,64QAM,6875000
354000,64QAM,6875000
355000,64QAM,6875000
356000,64QAM,6875000
357000,64QAM,6875000
358000,64QAM,6875000
359000,64QAM,6875000
360000,64QAM,6875000
361000,64QAM,6875000
362000,64QAM,6875000
363000,64QAM,6875000
364000,64QAM,6875000
365000,64QAM,6875000
366000,64QAM,6875000
367000,64QAM,6875000
368000,64QAM,6875000
369000,64QAM,6875000
370000,64QAM,6875000
371000,64QAM,6875000
372000,64QAM,6875000
373000,64QAM,6875000
374000,64QAM,6875000
375000,64QAM,6875000
376000,64QAM,6875000
377000,64QAM,6875000
378000,64QAM,6875000
379000,64QAM,6875000
380000,64QAM,6875000
381000,64QAM,6875000
382000,64QAM,6875000
383000,64QAM,6875000
384000,64QAM,6875000
385000,64QAM,6875000
386000,64QAM,6875000
387000,64QAM,6875000
388000,64QAM,6875000
389000,64QAM,6875000
390000,64QAM,6875000
391000,64QAM,6875000
392000,64QAM,6875000
393000,64QAM,6875000
394000,64QAM,6875000
395000,64QAM,6875000
396000,64QAM,6875000
397000,64QAM,6875000
398000,64QAM,6875000
399000,64QAM,6875000
400000,64QAM,6875000
401000,64QAM,6875000
402000,64QAM,6875000
403000,64QAM,6875000
404000,64QAM,6875000
405000,64QAM,6875000
406000,64QAM,6875000
407000,64QAM,6875000
408000,64QAM,6875000
409000,64QAM,6875000
410000,64QAM,6875000
411000,64QAM,6875000
412000,64QAM,6875000
413000,64QAM,6875000
414000,64QAM,6875000
415000,64QAM,6875000
416000,64QAM,6875000
417000,64QAM,6875000
418000,64QAM,6875000
419000,64QAM,6875000
420000,64QAM,6875000
421000,64QAM,6875000
422000,64QAM,6875000
423000,64QAM,6875000
424000,64QAM,6875000
425000,64QAM,6875000
426000,64QAM,6875000
427000,64QAM,6875000
428000,64QAM,6875000
429000,64QAM,6875000
430000,64QAM,6875000
431000,64QAM,6875000
432000,64QAM,6875000
433000,64QAM,6875000
434000,64QAM,6875000
435000,64QAM,6875000
436000,64QAM,6875000
437000,64QAM,6875000
438000,64QAM,6875000
439000,64QAM,6875000
440000,64QAM,6875000
441000,64QAM,6875000
442000,64QAM,6875000
443000,64QAM,6875000
444000,64QAM,6875000
445000,64QAM,6875000
446000,64QAM,6875000
447000,64QAM,6875000
448000,64QAM,6875000
449000,64QAM,6875000
450000,64QAM,6875000
451000,64QAM,6875000
452000,64QAM,6875000
453000,64QAM,6875000
454000,64QAM,6875000
455000,64QAM,6875000
456000,64QAM,6875000
457000,64QAM,6875000
458000,64QAM,6875000
459000,64QAM,6875000
460000,64QAM,6875000
461000,64QAM,6875000
462000,64QAM,6875000
463000,64QAM,6875000
464000,64QAM,6875000
465000,64QAM,6875000
466000,64QAM,6875000
467000,64QAM,6875000
468000,64QAM,6875000
469000,64QAM,6875000
470000,64QAM,6875000
471000,64QAM,6875000
472000,64QAM,6875000
473000,64QAM,6875000
474000,64QAM,6875000
475000,64QAM,6875000
476000,64QAM,6875000
477000,64QAM,6875000
478000,64QAM,6875000
479000,64QAM,6875000
480000,64QAM,6875000
481000,64QAM,6875000
482000,64QAM,6875000
483000,64QAM,6875000
484000,64QAM,6875000
485000,64QAM,6875000
486000,64QAM,6875000
487000,64QAM,6875000
488000,64QAM,6875000
489000,64QAM,6875000
490000,64QAM,6875000
491000,64QAM,6875000
492000,64QAM,6875000
493000,64QAM,6875000
494000,64QAM,6875000
495000,64QAM,6875000
496000,64QAM,6875000
497000,64QAM,6875000
498000,64QAM,6875000
499000,64QAM,6875000
500000,64QAM,6875000
501000,64QAM,6875000
502000,64QAM,6875000
503000,64QAM,6875000
504000,64QAM,6875000
505000,64QAM,6875000
506000,64QAM,6875000
507000,64QAM,6875000
508000,64QAM,6875000
509000,64QAM,6875000
510000,64QAM,6875000
511000,64QAM,6875000
512000,64QAM,6875000
513000,64QAM,6875000
514000,64QAM,6875000
515000,64QAM,6875000
516000,64QAM,6875000
517000,64QAM,6875000
518000,64QAM,6875000
519000,64QAM,6875000
520000,64QAM,6875000
521000,64QAM,6875000
522000,64QAM,6875000
523000,64QAM,6875000
524000,64QAM,6875000
525000,64QAM,6875000
526000,64QAM,6875000
527000,64QAM,6875000
528000,64QAM,6875000
529000,64QAM,6875000
530000,64QAM,6875000
531000,64QAM,6875000
532000,64QAM,6875000
533000,64QAM,6875000
534000,64QAM,6875000
535000,64QAM,6875000
536000,64QAM,6875000
537000,64QAM,6875000
538000,64QAM,6875000
539000,64QAM,6875000
540000,64QAM,6875000
541000,64QAM,6875000
542000,64QAM,6875000
543000,64QAM,6875000
544000,64QAM,6875000
545000,64QAM,6875000
546000,64QAM,6875000
547000,64QAM,6875000
548000,64QAM,6875000
549000,64QAM,6875000
550000,64QAM,6875000
551000,64QAM,6875000
552000,64QAM,6875000
553000,64QAM,6875000
554000,64QAM,6875000
555000,64QAM,6875000
556000,64QAM,6875000
557000,64QAM,6875000
558000,64QAM,6875000
559000,64QAM,6875000
560000,64QAM,6875000
561000,64QAM,6875000
562000,64QAM,6875000
563000,64QAM,6875000
564000,64QAM,6875000
565000,64QAM,6875000
566000,64QAM,6875000
567000,64QAM,6875000
568000,64QAM,6875000
569000,64QAM,6875000
570000,64QAM,6875000
571000,64QAM,6875000
572000,64QAM,6875000
573000,64QAM,6875000
574000,64QAM,6875000
575000,64QAM,6875000
576000,64QAM,6875000
577000,64QAM,6875000
578000,64QAM,6875000
579000,64QAM,6875000
580000,64QAM,6875000
581000,64QAM,6875000
582000,64QAM,6875000
583000,64QAM,6875000
584000,64QAM,6875000
585000,64QAM,6875000
586000,64QAM,6875000
587000,64QAM,6875000
588000,64QAM,6875000
589000,64QAM,6875000
590000,64QAM,6875000
591000,64QAM,6875000
592000,64QAM,6875000
593000,64QAM,6875000
594000,64QAM,6875000
595000,64QAM,6875000
596000,64QAM,6875000
597000,64QAM,6875000
598000,64QAM,6875000
599000,64QAM,6875000
600000,64QAM,6875000
601000,64QAM,6875000
602000,64QAM,6875000
603000,64QAM,6875000
604000,64QAM,6875000
605000,64QAM,6875000
606000,64QAM,6875000
607000,64QAM,6875000
608000,64QAM,6875000
609000,64QAM,6875000
610000,64QAM,6875000
611000,64QAM,6875000
612000,64QAM,6875000
613000,64QAM,6875000
614000,64QAM,6875000
615000,64QAM,6875000
616000,64QAM,6875000
617000,64QAM,6875000
618000,64QAM,6875000
619000,64QAM,6875000
620000,64QAM,6875000
621000,64QAM,6875000
622000,64QAM,6875000
623000,64QAM,6875000
624000,64QAM,6875000
625000,64QAM,6875000
626000,64QAM,6875000
627000,64QAM,6875000
628000,64QAM,6875000
629000,64QAM,6875000
630000,64QAM,6875000
631000,64QAM,6875000
632000,64QAM,6875000
633000,64QAM,6875000
634000,64QAM,6875000
635000,64QAM,6875000
636000,64QAM,6875000
637000,64QAM,6875000
638000,64QAM,6875000
639000,64QAM,6875000
640000,64QAM,6875000
641000,64QAM,6875000
642000,64QAM,6875000
643000,64QAM,6875000
644000,64QAM,6875000
645000,64QAM,6875000
646000,64QAM,6875000
647000,64QAM,6875000
648000,64QAM,6875000
649000,64QAM,6875000
650000,64QAM,6875000
651000,64QAM,6875000
652000,64QAM,6875000
653000,64QAM,6875000
654000,64QAM,6875000
655000,64QAM,6875000
656000,64QAM,6875000
657000,64QAM,6875000
658000,64QAM,6875000
659000,64QAM,6875000
660000,64QAM,6875000
661000,64QAM,6875000
662000,64QAM,6875000
663000,64QAM,6875000
664000,64QAM,6875000
665000,64QAM,6875000
666000,64QAM,6875000
667000,64QAM,6875000
668000,64QAM,6875000
669000,64QAM,6875000
670000,64QAM,6875000
671000,64QAM,6875000
672000,64QAM,6875000
673000,64QAM,6875000
674000,64QAM,6875000
675000,64QAM,6875000
676000,64QAM,6875000
677000,64QAM,6875000
678000,64QAM,6875000
679000,64QAM,6875000
680000,64QAM,6875000
681000,64QAM,6875000
682000,64QAM,6875000
683000,64QAM,6875000
684000,64QAM,6875000
685000,64QAM,6875000
686000,64QAM,6875000
687000,64QAM,6875000
688000,64QAM,6875000
689000,64QAM,6875000
690000,64QAM,6875000
691000,64QAM,6875000
692000,64QAM,6875000
693000,64QAM,6875000
694000,64QAM,6875000
695000,64QAM,6875000
696000,64QAM,6875000
697000,64QAM,6875000
698000,64QAM,6875000
699000,64QAM,6875000
700000,64QAM,6875000
701000,64QAM,6875000
702000,64QAM,6875000
703000,64QAM,6875000
704000,64QAM,6875000
705000,64QAM,6875000
706000,64QAM,6875000
707000,64QAM,6875000
708000,64QAM,6875000
709000,64QAM,6875000
710000,64QAM,6875000
711000,64QAM,6875000
712000,64QAM,6875000
713000,64QAM,6875000
714000,64QAM,6875000
715000,64QAM,6875000
716000,64QAM,6875000
717000,64QAM,6875000
718000,64QAM,6875000
719000,64QAM,6875000
720000,64QAM,6875000
721000,64QAM,6875000
722000,64QAM,6875000
723000,64QAM,6875000
724000,64QAM,6875000
725000,64QAM,6875000
726000,64QAM,6875000
727000,64QAM,6875000
728000,64QAM,6875000
729000,64QAM,6875000
730000,64QAM,6875000
731000,64QAM,6875000
732000,64QAM,6875000
733000,64QAM,6875000
734000,64QAM,6875000
735000,64QAM,6875000
736000,64QAM,6875000
737000,64QAM,6875000
738000,64QAM,6875000
739000,64QAM,6875000
740000,64QAM,6875000
741000,64QAM,6875000
742000,64QAM,6875000
743000,64QAM,6875000
744000,64QAM,6875000
745000,64QAM,6875000
746000,64QAM,6875000
747000,64QAM,6875000
748000,64QAM,6875000
749000,64QAM,6875000
750000,64QAM,6875000
751000,64QAM,6875000
752000,64QAM,6875000
753000,64QAM,6875000
754000,64QAM,6875000
755000,64QAM,6875000
756000,64QAM,6875000
757000,64QAM,6875000
758000,64QAM,6875000
759000,64QAM,6875000
760000,64QAM,6875000
761000,64QAM,6875000
762000,64QAM,6875000
763000,64QAM,6875000
764000,64QAM,6875000
765000,64QAM,6875000
766000,64QAM,6875000
767000,64QAM,6875000
768000,64QAM,6875000
769000,64QAM,6875000
770000,64QAM,6875000
771000,64QAM,6875000
772000,64QAM,6875000
773000,64QAM,6875000
774000,64QAM,6875000
775000,64QAM,6875000
776000,64QAM,6875000
777000,64QAM,6875000
778000,64QAM,6875000
779000,64QAM,6875000
780000,64QAM,6875000
781000,64QAM,6875000
782000,64QAM,6875000
783000,64QAM,6875000
784000,64QAM,6875000
785000,64QAM,6875000
786000,64QAM,6875000
787000,64QAM,6875000
788000,64QAM,6875000
789000,64QAM,6875000
790000,64QAM,6875000
791000,64QAM,6875000
792000,64QAM,6875000
793000,64QAM,6875000
794000,64QAM,6875000
795000,64QAM,6875000
796000,64QAM,6875000
797000,64QAM,6875000
798000,64QAM,6875000
799000,64QAM,6875000
800000,64QAM,6875000
801000,64QAM,6875000
802000,64QAM,6875000
803000,64QAM,6875000
804000,64QAM,6875000
805000,64QAM,6875000
806000,64QAM,6875000
807000,64QAM,6875000
808000,64QAM,6875000
809000,64QAM,6875000
810000,64QAM,6875000
811000,64QAM,6875000
812000,64QAM,6875000
813000,64QAM,6875000
814000,64QAM,6875000
815000,64QAM,6875000
816000,64QAM,6875000
817000,64QAM,6875000
818000,64QAM,6875000
819000,64QAM,6875000
820000,64QAM,6875000
821000,64QAM,6875000
822000,64QAM,6875000
823000,64QAM,6875000
824000,64QAM,6875000
825000,64QAM,6875000
826000,64QAM,6875000
827000,64QAM,6875000

Die sla je dan op als .dvbc bestand en zet je bij die andere bestandjes neer. Als je nu opnieuw naar kanalen gaat zoeken zie je jouw bestand daar ook tussen staan. Kies die uit en laat 'm scannen. Duurt wel twee uur oid omdat er een hoop niet bestaande frequenties in staan maar het eindresultaat is ALTIJD een volledig kloppend zenderaanbod. Wat je kunt doen is na afloop in de scanbox kijken welke kanalen precies gevonden zijn en alleen die in het bestand zetten. Dan scant ie de volgende keer 1000 keer sneller.

Ik gebruik een HD2600XT van Sapphire met het registryscript van AVSforum: http://www.avsforum.com/a...p=11659897&postcount=2121

Als codec voor MPEG2 en H264 gebruik ik de ATI Avivo varianten. Werkt als de brandweer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow!! Wat een lijst met frequenties, dat is dus nergens voor nodig.
Ik heb hier de nieuwe frequenties voor Ziggo-Twente neer gezet.

Volgens mij kan je het beste even zelf een bestandje maken op basis van degene die daar staat, dus download die even.
Vervolgens ga je naar deze pagina en scroll je naar beneden tot je de frequentielijst tegenkomst van Ziggo Zwolle (9003)
Daar staan dan precies de frequenties die je nodig hebt in jou gebied, en dus zeker niet zo'n lange lijst, want dan gaat het scannen waanzinnig langzaam.
Zet de frequenties over in het bestandje, sla het op (als Ziggo.Zwolle bijv.) en zet het in de juiste folder (Program Files --> Team MediaPortal --> MediaPortal TV Server --> TuningParameters).

Dat bestandje selecteer je om te scannen en klaar ben je.
Als er weer updates van frenquenties zijn, ga je weer naar deze pagina want daar vermelden ze meestal een dag later de nieuwe/juiste frequenties en kan je weer updaten ;)
RutgerDB schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:01:
[...]
Ik gebruik een HD2600XT van Sapphire met het registryscript van AVSforum: http://www.avsforum.com/a...p=11659897&postcount=2121
Die videokaart heb ik dus ook. Ik zal eens naar dat linkje van AVSForum kijken, want die had ik nog niet eerder gezien.

** EDIT **
En zoals gewoonlijk op AVS Forum is het een topc van bijna 300 pagina's...
Kan je in het kort uitleggen wat dat registryscript doet?

[ Voor 17% gewijzigd door -Leon- op 06-02-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RubenDJ schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:36:
[...]
Dat gaat hier dus niet goed. Heb helaas (NOG) een HD-Ready plasma met een native resolutie van 1024x768. Zodra ik 50Hz Force dan zet hij de resolutie op 1280x720 en dat kan die dus niet aan :(

Ik heb wel de ATI CCC installed, en ik moet zeggen dat die Anti-Aliasing settings weldegelijk voor beter beeld zorgen in het Control Center. Ik zit echter met 1 probleem. Zodra ik die Anti-Aliasing settings daar verander zie je in het schermpje current/new waanzinnig veel verschil, maar zodra ik hem maar op de lichtste instelling zet en MP aanzet, krijg ik geen beeld meer (blijft zwart). Als ik vervolgens in ATI CCC Anti-Aliasing weer terugzet op standaard, heb ik weer beeld :(

Enig idee waar dat aan kan liggen?

[ Voor 74% gewijzigd door -Leon- op 06-02-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
1920x1080 op 25hz interlaced ziet er niet uit bij mij. Mijn desktop wordt wazig en de letters lijke wel te vlekken(desktop) hebben jullie dat ook ? 780g combo met Samsung Hd lcd supports 24p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpetburn schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:33:
1920x1080 op 25hz interlaced ziet er niet uit bij mij. Mijn desktop wordt wazig en de letters lijke wel te vlekken(desktop) hebben jullie dat ook ? 780g combo met Samsung Hd lcd supports 24p...
Ik had ook zo'n soort probleem met m'n Samsung, ompluggen van hdmi poort 1 naar hdmi poort 2 loste het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
staat op hdmi2 just scan..24hz of 25 hz ziet er niet mooi uit op 1920x1080
60hz ziet er veeeel beter uit ?

p.s. als ik nou m`n desktop op 60hz zet en in ccc bij display options: 3D refesh rate overide op 25hz zet voor fullscreen applications ben ik toch ook klaar ?

[ Voor 44% gewijzigd door Qubitzz op 06-02-2009 20:47 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Laatst online: 13-06-2022
-Leon- schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:25:
Die videokaart heb ik dus ook. Ik zal eens naar dat linkje van AVSForum kijken, want die had ik nog niet eerder gezien.

** EDIT **
En zoals gewoonlijk op AVS Forum is het een topc van bijna 300 pagina's...
Kan je in het kort uitleggen wat dat registryscript doet?
Een aantal dingen, maar het belangrijkste is een ernstige bug oplossen in het goed weergeven van videobestanden wat betreft levels. Eigenlijk al het videomateriaal is in videolevels opgenomen. Pc's werken met 0-255 waar videolevels 16-235 beslaan. Als je verder niets zou doen met dat materiaal zou je al kunnen voorspellen wat er gebeurd. De laagste waarde in de video komt overeen met 16 in pc-levels. Wat zwart hoort te zijn in de film/video wordt grijs. Aan het andere kant van het spectrum gebeurt hetzelfde. Wat wit hoort te zijn wordt niet echt wit.

Om te zorgen dat videomateriaal goed kan worden weergegeven op een pc wordt normaal alles expanded naar pc levels. De video-levels range wordt uitgerekt over de grotere pc-levels range. 16 wordt 0 en 235 wordt 255.

Door een domme fout wordt standaard bij ATI echter alleen HD materiaal expanded (alles van 720p of hoger). Alles wat een lagere resolutie heeft wordt ongewijzigd doorgestuurd met alle gevolgen van dien.

De register instellingen die het "expanden" ook voor SD materiaal aanzet is "UseBT601CSC" = "1"

In vrijwel alle situaties moet je deze tweak dus toepassen na elke nieuwe driver installatie. Kan misschien onderhand wel in de TS (van het ATI topic ofzo) gezien het aantal keren dat ik dit verhaal al heb verteld.

Als je verder niet perse die andere tweaks hoeft kun je ook heel makkelijk DXVA-checker gebruiken. Ga naar het tabblad "Processor Device" klik rechts op een willekeurige regel die er staat. Ga naar "Video Acceleration Settings...". Scroll dan naar beneden tot de bekende "UseBT601CSC" regel en zorg dat die op 1 komt. Als er al 1 staat moet je soms toch even opnieuw het getal invullen en op "Set Value" klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpetburn schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:33:
Vreemd, ziet er bij mij juist het beste uit op 25Hz, als ik hem op 60Hz zet hapert de beruchte balk op rtl7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die comskip gebruiken?
Werkt prima maar hij filtert echt alleen de reclame en de previews aan het eind daarvan, wat ik wil is dat ook de previews voor de reclame gefilterd worden, zeg maar het stukje tussen het opgenomen programma en de daadwerkelijke reclame. Heeft iemand de juiste settings, je kan er nogal wat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
-Leon- schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:27:
[...]

Dat gaat hier dus niet goed. Heb helaas (NOG) een HD-Ready plasma met een native resolutie van 1024x768. Zodra ik 50Hz Force dan zet hij de resolutie op 1280x720 en dat kan die dus niet aan :(
Wat? Je paneel heeft misschien een fysieke reso van 1024x768, maar je pc moet gewoon 1280x720 naar dat ding sturen, waarna die tv hem zelf scalet. HD-Ready plasma's moeten dus gewoon op normaal 720p werken (anders kan je ook geen PS3/Xbox360 aansluiten met HDMI). Je windows staat toch sowieso altijd op 1280x720?
[...]
Ik heb wel de ATI CCC installed, en ik moet zeggen dat die Anti-Aliasing settings weldegelijk voor beter beeld zorgen in het Control Center. Ik zit echter met 1 probleem. Zodra ik die Anti-Aliasing settings daar verander zie je in het schermpje current/new waanzinnig veel verschil, maar zodra ik hem maar op de lichtste instelling zet en MP aanzet, krijg ik geen beeld meer (blijft zwart). Als ik vervolgens in ATI CCC Anti-Aliasing weer terugzet op standaard, heb ik weer beeld :(

Is dat zo? Krijg je beter beeld van de 3d effecten van games aan/uit zetten? Lijkt mij toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
[...]

Die plasma MOET die resolutie aan kunnen. Om uberhaupt het label HD ready te kunnen voeren, moet ie 720p in 50 en 60 Hz kunnen slikken. Ik denk dat er dan eerder aan de pc kant iets niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb een HD Ready panny en die kan bijna alle reso's aan...

Vraag: bij CCC, kan je ergens kiezen voor pixel setting:

YYC - 442
YYC - 444
RGB - 444 limited
RGB - 444 full

Wat moet je daar kiezen icm een HDTV ? Als ik de 444 optie kies, worden mijn kleuren fletser; zwart => grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:13:
Ikzelf heb een HD Ready panny en die kan bijna alle reso's aan...

Vraag: bij CCC, kan je ergens kiezen voor pixel setting:

YYC - 442
YYC - 444
RGB - 444 limited
RGB - 444 full

Wat moet je daar kiezen icm een HDTV ? Als ik de 444 optie kies, worden mijn kleuren fletser; zwart => grijs.
Dat ligt eraan. Eigenlijk is "Pixel setting" een heel raar en onhandig gekozen term. Wat je met die instellingen eigenlijk insteld is met wat voor levels de HDMI device aangestuurd moet worden. Tenzij je een optie hebt in het menu van de tv waarmee je kan zeggen dat je een 0-255 input geeft, werkt je tv met video-levels (16-235). Zie ook het verhaal hierboven ergens.

Om ervoor te zorgen dat alles goed weergeven wordt, wordt het beeld signaal wat de computer normaal naar een beeldscherm zou sturen, geplaatst in een video-levelsignaal van 16-235.

Te zien in dit plaatje is wat er gebeurd als je het beeld fullrange uitstuurt als de tv met video-levels werkt. En als je het op de correcte manier uitstuurt.

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/levels.jpg

De instellingen die je moet bij "Pixel Settings" moet gebruiken bij een tv die met video-levels werkt zijn YYC - 442 of RGB - 444 limited. Ik heb verder geen zichtbaar verschil gezien tussen die twee settings.

Om te kijken of een tv wel juist wordt aangestuurd:

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/thx.jpg

Als je het zo wil hebben zoals hierboven beschreven is (het complete beeldsignaal gecomprimeerd naar videolevels) dan zou je verschil moeten zien tussen 16 en 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_nv40_man schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:41:
[...]
Een aantal dingen, maar het belangrijkste is een ernstige bug oplossen in het goed weergeven van videobestanden wat betreft levels. Eigenlijk al het videomateriaal is in videolevels opgenomen. Pc's werken met 0-255 waar videolevels 16-235 beslaan. Als je verder niets zou doen met dat materiaal zou je al kunnen voorspellen wat er gebeurd. De laagste waarde in de video komt overeen met 16 in pc-levels. Wat zwart hoort te zijn in de film/video wordt grijs. Aan het andere kant van het spectrum gebeurt hetzelfde. Wat wit hoort te zijn wordt niet echt wit.

Om te zorgen dat videomateriaal goed kan worden weergegeven op een pc wordt normaal alles expanded naar pc levels. De video-levels range wordt uitgerekt over de grotere pc-levels range. 16 wordt 0 en 235 wordt 255.

Door een domme fout wordt standaard bij ATI echter alleen HD materiaal expanded (alles van 720p of hoger). Alles wat een lagere resolutie heeft wordt ongewijzigd doorgestuurd met alle gevolgen van dien.

De register instellingen die het "expanden" ook voor SD materiaal aanzet is "UseBT601CSC" = "1"

In vrijwel alle situaties moet je deze tweak dus toepassen na elke nieuwe driver installatie. Kan misschien onderhand wel in de TS (van het ATI topic ofzo) gezien het aantal keren dat ik dit verhaal al heb verteld.

Als je verder niet perse die andere tweaks hoeft kun je ook heel makkelijk DXVA-checker gebruiken. Ga naar het tabblad "Processor Device" klik rechts op een willekeurige regel die er staat. Ga naar "Video Acceleration Settings...". Scroll dan naar beneden tot de bekende "UseBT601CSC" regel en zorg dat die op 1 komt. Als er al 1 staat moet je soms toch even opnieuw het getal invullen en op "Set Value" klikken.
Ik heb al weer in de gaten dat ik een paar maanden weinig naar ontwikkelingen heb gekeken :$

Het materiaal dat ik bekijk is minimaal 720p maar bijna altijd 1080p x264 (of BLURAY), dus dan zou die tweak niet nodig zijn.
Dat DXVA verhaal zal ik eens in moeten duiken, heb er nog nooit naar gekeken en zal het ook niet gebruiken (denk ik) aangezien mijn H/X264 codec dus CoreAVC is (Softwarematig) en ik nog nooit haperingen heb gehad bij 1080p materiaal.
LiquidT_NL schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:29:
Wat? Je paneel heeft misschien een fysieke reso van 1024x768, maar je pc moet gewoon 1280x720 naar dat ding sturen, waarna die tv hem zelf scalet. HD-Ready plasma's moeten dus gewoon op normaal 720p werken (anders kan je ook geen PS3/Xbox360 aansluiten met HDMI). Je windows staat toch sowieso altijd op 1280x720?
Ik bedoel dat mijn desktop dan voor geen meter meer leesbaar is, maar eigenlijk kan me dat ook niet zoveel schelen. Daarnaast krijgt je altijd het beste beeld door je monitor in te stellen op zijn native resolutie wat in mijn geval dus 1024x768 is.

** EDIT **
Ok, net dus ingesteld op 1280x720 50Hz. Splashscreen van MP ziet er scherper en helderder uit, maar films lijken me nu ook een stuk lichter. Daarnaast word de achtergrond van de film 'sneeuweriger' (onrustiger) en de rest van het menu van MP is veel slechter leesbaar (letter kleiner en minder scherp).
LiquidT_NL schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:29:
Is dat zo? Krijg je beter beeld van de 3d effecten van games aan/uit zetten? Lijkt mij toch niet?
Het verschil was duidelijk zichtbaar in het venstertje van CCC (current/new), daar waar met Anti-Aliasing op de 1 af andere manier alles veel soepeler/vloeiender verliep in het NEW window, maar idd, die settings zouden alleen werken met Games, dus overbodig. Het viel me alleen op.

[ Voor 24% gewijzigd door -Leon- op 07-02-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Ik weet niet zeker of ik dit hier kan/mag vragen, als dat niet zo is hoor ik het wel:
Ik zou graag wat hulp willen met het editten van B&W skin, zodat hij beter te gebruiken is voor touchscreens.

Het gaat mij alleen om de scrollbuttons in bv: muziek en film screens. Die pijlen zijn TE klein om aan te raken op een touchscreen. Ik zou ze graag ongeveer twee keer zo groot willen en wat gecentreerder.

Is er iemand die me zou willen helpen en de xml voor me editten? (het gaat dus niet alleen om de size van de pics, maar juist om de 'click field' ervan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 22-09 17:03
Ik gebruik een harmony voor de tv en mce, maar ik heb een beetje last van het feit dat het omhoog en omlaag niet altijd per 1 gaat maar soms pakt scrolt die snel 2 a 3 regels omhoog. Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:21
Ik ben nu al dagenlang aan het kl*ten met de EPG in mijn Windows XP MCE. Crashes van de gids, lege gegevens, opnames die er halverwege mee kappen: ik word er een beetje moedeloos van zo onderhand. Dit terwijl de "belofte" van Windows Mediacenter is dat het met DVB-T (wat ik heb) in ieder geval juist wel goed zou moeten werken.

Enfin, ik heb destijds WMC verkozen boven Mediaportal juist om dit soort gezeur te voorkomen en juist vanwege de betrouwbaar geachte EPG. Toen ik nog een decoder analoog op mijn pc had aangesloten had ik ook nergens last van maar nu DVB-T (FloppyDTV met Digitenne) dus wel. :(

Ik hou er van om zelf dingen te proberen of te installeren maar ik ben bovenal ook meer gemaksmens dan dat ik een echte tweaker ben. Ik wil vooral ook gewoon eenvoudig van mijn Mediacenter speeltje kunnen genieten zonder crashes. Als een project "af" is moet het ook even "af" zijn wat mij betreft

Je hebt voor- tegenstanders van Mediaportal. Aan de voorstanders heb ik nu eens een eerlijke vraag waar ik een eerlijk antwoord op zou willen: in hoeverre is Mediaportal betrouwbaar en stabiel? Want dat is de kritiek die je hoort. Mocht ik overstappen op Mediaportal zal ik er natuurlijk de nodige uren voor uit moeten trekken om alles te installeren maar wat ik niet wil is nog meer crashes en nog meer "gedoe".

Voor alle duidelijkheid. Ik wil volgens mij vrij simpele dingen met mijn HTPC. Ik hoef geen toeters en bellen of ingewikkelde plugins of wat dan ook:
-tv kijken met time-shifting
-tv opnemen van een gids (al dan niet met plugin)
-tv-opname moet de pc uit de standby stand kunnen halen als ik weg ben
-ts_video mappen kijken van mijn dvd's die op de NAS staan
-gedownload xvid-bestanden kijken, ik maak niet echt gebruik van HD nog
-dit alles met één afstandsbediening uiteraard (nu Harmony als MCE remote)

Ik hoop ook dat de verstokte Mediaportal fan een vraag als deze kritisch durft te bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Mediaportal erg betrouwbaar, zeker voor wat jij er mee wilt. Wat in feite het probleem en tevens het voordeel van Mediaportal is, is dat je van alles zelf kan- en moet instellen, vrijwel niets is voorgekauwd. Staat er maar een detail verkeerd zal het niet goed werken zoals je wilt, zoeken naar een oplossing kan dagen duren. Het zal je talloze weken kosten (voor mij iig) voor het naar je zin is...maar dan heb je ook wat. Probeer zoveel mogelijk eerst de basic dingen te doen, ik bedoel daarmee ga niet gelijk met skins en plugins die er los voor zijn aan de gang. Op de Mediaportal site staat een uitgebreide manual, lees die eerst goed door zodat je ongeveer begrijpt hoe één en ander werkt, verder natuurlijk de uitgebreide uitleg van onze topicstarter ThaClown _/-\o_
Mediaportal is absoluut de moeite waard om te proberen, verwacht alleen niet dat je dezelfde dag al probleemloos tv kunt kijken en films kan streamen.

Wat crashes aangaat, die heb ik erg weinig gehad, de tvserver wil wel eens sporadisch vervelend doen. Ach het is en blijft een pc en die lopen wel eens vast, als het eens gebeurt is het meestal windows en niet mediaportal.

Succes!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_nv40_man schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:05:
[...]

Dat ligt eraan. Eigenlijk is "Pixel setting" een heel raar en onhandig gekozen term. Wat je met die instellingen eigenlijk insteld is met wat voor levels de HDMI device aangestuurd moet worden. Tenzij je een optie hebt in het menu van de tv waarmee je kan zeggen dat je een 0-255 input geeft, werkt je tv met video-levels (16-235). Zie ook het verhaal hierboven ergens.

Om ervoor te zorgen dat alles goed weergeven wordt, wordt het beeld signaal wat de computer normaal naar een beeldscherm zou sturen, geplaatst in een video-levelsignaal van 16-235.

Te zien in dit plaatje is wat er gebeurd als je het beeld fullrange uitstuurt als de tv met video-levels werkt. En als je het op de correcte manier uitstuurt.

[afbeelding]

De instellingen die je moet bij "Pixel Settings" moet gebruiken bij een tv die met video-levels werkt zijn YYC - 442 of RGB - 444 limited. Ik heb verder geen zichtbaar verschil gezien tussen die twee settings.

Om te kijken of een tv wel juist wordt aangestuurd:

[afbeelding]

Als je het zo wil hebben zoals hierboven beschreven is (het complete beeldsignaal gecomprimeerd naar videolevels) dan zou je verschil moeten zien tussen 16 en 7.
Je hebt gelijk; met limited 444 is er verschil tsn 16 en 7 en bij full 444 is er geen verschil tussen 16 en 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
True, maar RGB-444 limited zou afaik het beste beeld moeten geven, omdat de conversie dan op de PC plaatsvindt in plaats van door de TV naar RGB signaal. Als er 1 van de 2 beter is, is dat vaak RGB.

Dat het zwart minder zwart is ligt niet aan de instelling op je PC, maar aan de kalibratie van je TV. Je TV (voor zover die enkel 16-235 slikt zoals de meeste TV's) moet zich aanpassen op dit, omdat het beeld zo ook officieel is opgeslagen in bijv. een MKV container.
-Leon- schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:25:
[...]

Ik bedoel dat mijn desktop dan voor geen meter meer leesbaar is, maar eigenlijk kan me dat ook niet zoveel schelen. Daarnaast krijgt je altijd het beste beeld door je monitor in te stellen op zijn native resolutie wat in mijn geval dus 1024x768 is.

** EDIT **
Ok, net dus ingesteld op 1280x720 50Hz. Splashscreen van MP ziet er scherper en helderder uit, maar films lijken me nu ook een stuk lichter. Daarnaast word de achtergrond van de film 'sneeuweriger' (onrustiger) en de rest van het menu van MP is veel slechter leesbaar (letter kleiner en minder scherp).
Kijk, over het algemeen is het op de native resoluties altijd het beste, maar bij 1024x768 tv's is dit anders. Het scherm heeft gewoon een reguliere widescreen verhouden (16:9), maar de resolutie niet (4:3). Hierdoor zijn je pixels rechthoekig.

De TV is gemaakt om regulier 720p signaal te ontvangen, oftewel 1280x720. De TV is uitgerust met goede scalers om dit te vertalen naar zijn rechthoekige pixels. De TV gaat daarom van deze waardes uit. Als jij windows in een 1024x768 reso propt krijg je een scherp beeld, maar wel uitgerekt (net als een widescreen monitor op een 4:3 reso als 1024x768 aansturen, maar dan is het in dit geval wel scherp). Dus letters worden scherp maar uitgerekt weergeven.

In een statische omgeving zoals windows is misschien een native resolutie gewoon het beste, omdat gebrek aan 1:1 pixelmapping ontzettend slecht beeld oplevert in zo een statische omgeving. Bij films is 1:1 pixelmapping lang niet altijd belangrijk. De bron is 720p en je TV verwacht dat ook te ontvangen voor films, zo is de TV gemaakt. Het beste zou misschien nog zijn om 1024x768 reso in windows te draaien en dan dmv profiles bij het starten van MP deze resolutie te switchen naar 1280x720. Het beste beeld zou je dus halen uit 1280x720 of 1360x768, maar ik weet niet of dat laatste ook in het voordeel werkt van 1024x768 (bij 1366x768 schermen wel, wat vaak voorkomt bij HD-R tv's). Let op dat ik ook zeg 1360 en niet 1366 om als reso in te stellen, windows accepteert geen resolutie die niet een hoeveelheid van 8 is afaik. De reso van 1360x768 moet je forceren, en zorgt voor 2 flinterdunne balken.

Hoe dan ook is 1024x768 geen optimale aansturing is mij verteld, omdat je proporties bij gerenderd beeld (zoals windows) niet kloppen. BIj films verneuk je afaik ook deels het beeld: windows scalet het namelijk naar een 4:3 reso terwijl het nog steeds als 16:9 beeld moet worden weergeven.
-Leon- schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:25:
[...]
Het verschil was duidelijk zichtbaar in het venstertje van CCC (current/new), daar waar met Anti-Aliasing op de 1 af andere manier alles veel soepeler/vloeiender verliep in het NEW window, maar idd, die settings zouden alleen werken met Games, dus overbodig. Het viel me alleen op.
Dan moet ik daar es naar kijken :)
Operations schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 22:25:
Ik gebruik een harmony voor de tv en mce, maar ik heb een beetje last van het feit dat het omhoog en omlaag niet altijd per 1 gaat maar soms pakt scrolt die snel 2 a 3 regels omhoog. Iemand een idee hoe dit te verhelpen?
Je moet kijken bij problemen oplossen (van je HTPC apparaat), daar staat iets van "de afstandsbediening reageert te snel of helemaal niet' oid, daar kan je dan een waarde tussen 0 en 5 selecteren. Zet dit op 0.

Ook bij de vertragingsinstellingen onder instellingen (van je HTPC apparaat) moet je alles op 0 ms zetten.
D-e-n schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 22:50:
....
Voor alle duidelijkheid. Ik wil volgens mij vrij simpele dingen met mijn HTPC. Ik hoef geen toeters en bellen of ingewikkelde plugins of wat dan ook:
1. tv kijken met time-shifting
2. tv opnemen van een gids (al dan niet met plugin)
3. tv-opname moet de pc uit de standby stand kunnen halen als ik weg ben
4. ts_video mappen kijken van mijn dvd's die op de NAS staan
5. gedownload xvid-bestanden kijken, ik maak niet echt gebruik van HD nog
6. dit alles met één afstandsbediening uiteraard (nu Harmony als MCE remote)

Ik hoop ook dat de verstokte Mediaportal fan een vraag als deze kritisch durft te bekijken ;)
Allereerst, ik baseer mijn verhaal op een anderhalf jaar ervaring thuis met Mediaportal zonder TV zooi en een gezinnetje dat ik ken waar ik een systeem heb geplaatst in de huiskamer. Deze mensen gebruik de HTPC als enig apparaat om films, series, opnames en tv mee te kijken en hebben geen achtergrond in PC's, laat staan iets als mediaportal.

Ik wil er tevens bij zeggen dat sommige mensen bakken met problemen hebben, en andere (zoals ik) het al anderhalf jaar draaien met misschien eens in de 2 maanden een kleine ingreep. Ook is het mij opgevallen bij wat andere gevalletjes dat brakke codecs, brakke windows installaties (vervuild ed) en hardware failures ook wat problemen kunnen opleveren. Ikzelf heb altijd van scratch een dedicated PC gemaakt.

1. Bij die mensen krijgen ze eens in de 2~4 weken de melding dat de TV server eruit ligt of krijgen ze een andere melding (weet niet precies wat). Mediaportal uit en weer aan helpt soms, anders een reboot. Valt in mijn ogen mee te leven. Gebruiken DVB-T voor Digitenne.

2. Werkt perfect ingebakken in MP voor zover ik hoor.

3. Is gewoon gelukt.

4. Nog nooit problemen mee gehad, ken niemand met problemen ook verder binnen de directe groep die er first-hand ervaring mee heeft en het een tijdje heeft (proef-)gedraaid.

5. Ikzelf zweer bij de Combined Community Codec Pack icm CoreAVC voor HD en AC3 Filter voor S/PDIF output. Even in ffdshow h264 disabled bij video en bij audio DTS en AC3 en you're good to go! Eventueel kan je ffdshow zelf S/PDIF uit laten spugen, heb je geeneens AC3 filter nodig. Maar zeker enkel voor xvid is Combined Community Codec Pack icm eventueel AC3 Filter het beste. Ikzelf en velen met mij geen problemen mee.

6. Als je een MCE receiver hebt voor XP of Vista werkt deze vlekkeloos zonder iets handmatig in te stellen. Enkel in Mediaportal Config gewoon de MCE remote aanvinken bij remote controls en you're good to go. Zie mijn reacties op Operations in deze post wel voor zover je deze "tweaks" nog niet gebruikte. De MCE receiver is icm de Harmony iig in Mediaportal wat jumpy, weet niet hoe dit zat in MCE? Was wel harmony specifiek, met de originele remote echt geen last van. Maar je went er gauw aan.

Dus tja, voor jouw doel wel een beste oplossing, alleen TV is nog wel eens brak, maar daar valt wel aan te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LiquidT_NL schreef op zondag 08 februari 2009 @ 01:18:
[...]
Kijk, over het algemeen is het op de native resoluties altijd het beste, maar bij 1024x768 tv's is dit anders. Het scherm heeft gewoon een reguliere widescreen verhouden (16:9), maar de resolutie niet (4:3). Hierdoor zijn je pixels rechthoekig.

De TV is gemaakt om regulier 720p signaal te ontvangen, oftewel 1280x720. De TV is uitgerust met goede scalers om dit te vertalen naar zijn rechthoekige pixels. De TV gaat daarom van deze waardes uit. Als jij windows in een 1024x768 reso propt krijg je een scherp beeld, maar wel uitgerekt (net als een widescreen monitor op een 4:3 reso als 1024x768 aansturen, maar dan is het in dit geval wel scherp). Dus letters worden scherp maar uitgerekt weergeven.

In een statische omgeving zoals windows is misschien een native resolutie gewoon het beste, omdat gebrek aan 1:1 pixelmapping ontzettend slecht beeld oplevert in zo een statische omgeving. Bij films is 1:1 pixelmapping lang niet altijd belangrijk. De bron is 720p en je TV verwacht dat ook te ontvangen voor films, zo is de TV gemaakt. Het beste zou misschien nog zijn om 1024x768 reso in windows te draaien en dan dmv profiles bij het starten van MP deze resolutie te switchen naar 1280x720. Het beste beeld zou je dus halen uit 1280x720 of 1360x768, maar ik weet niet of dat laatste ook in het voordeel werkt van 1024x768 (bij 1366x768 schermen wel, wat vaak voorkomt bij HD-R tv's). Let op dat ik ook zeg 1360 en niet 1366 om als reso in te stellen, windows accepteert geen resolutie die niet een hoeveelheid van 8 is afaik. De reso van 1360x768 moet je forceren, en zorgt voor 2 flinterdunne balken.

Hoe dan ook is 1024x768 geen optimale aansturing is mij verteld, omdat je proporties bij gerenderd beeld (zoals windows) niet kloppen. BIj films verneuk je afaik ook deels het beeld: windows scalet het namelijk naar een 4:3 reso terwijl het nog steeds als 16:9 beeld moet worden weergeven.
Ik kan me hier wel in vinden, alleen is me op AVS Forum verteld dat 1024x768 het beste resultaat zou moeten geven, vandaar dat ik altijd met die resolutie gewerkt heb.
De desktop van mijn computer krijg ik zelden tot nooit te zien, dus misschien is 1280x720 een beter instelling voor films, maar alsnog word het MP menu er troebel door (wazig, en hoekige letters, slecht leesbaar).
Al met al hier thuis maar eens een paar keer laten vallen dat 1024 x 768 natuurlijk gewoon ZWAAR WAARDELOOS is met hetgeen wij met die HTPC doen, en dat er gewoon een Pio 5090 moet komen ofzo (of een nieuwe Pana V10 54") :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:21
Tnx voor de reacties alvast.
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 00:55:
Probeer zoveel mogelijk eerst de basic dingen te doen, ik bedoel daarmee ga niet gelijk met skins en plugins die er los voor zijn aan de gang.
Over problemen met die skins had ik idd al wel wat gelezen. Met name de nieuwe ATI-drivers schijnen af en toe vast te lopen daardoor. Even opzoeken welke drvers géén problemen geven dus aangezien ik een ATI-kaart heb :)
Ikzelf heb altijd van scratch een dedicated PC gemaakt.
Ook om mijn huidige MCE 2005 goed te krijgen moet ik wellicht alles opnieuw doen dus dat maakt niet veel uit meer dan ;)
1. Bij die mensen krijgen ze eens in de 2~4 weken de melding dat de TV server eruit ligt of krijgen ze een andere melding (weet niet precies wat). Mediaportal uit en weer aan helpt soms, anders een reboot. Valt in mijn ogen mee te leven. Gebruiken DVB-T voor Digitenne.
Ik zet de HTPC in principe elke dag uit dus (behalve als ik opneem) dus rebooten zal ik sowieso wel doen. Ik heb dus ook DVB-T
5. Ikzelf zweer bij de Combined Community Codec Pack icm CoreAVC voor HD en AC3 Filter voor S/PDIF output. Even in ffdshow h264 disabled bij video en bij audio DTS en AC3 en you're good to go! Eventueel kan je ffdshow zelf S/PDIF uit laten spugen, heb je geeneens AC3 filter nodig. Maar zeker enkel voor xvid is Combined Community Codec Pack icm eventueel AC3 Filter het beste. Ikzelf en velen met mij geen problemen mee.
Ffdshow heb ik nu ook dus dat moet wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
-Leon- schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:45:
[...]

Ik kan me hier wel in vinden, alleen is me op AVS Forum verteld dat 1024x768 het beste resultaat zou moeten geven, vandaar dat ik altijd met die resolutie gewerkt heb.
De desktop van mijn computer krijg ik zelden tot nooit te zien, dus misschien is 1280x720 een beter instelling voor films, maar alsnog word het MP menu er troebel door (wazig, en hoekige letters, slecht leesbaar).
Al met al hier thuis maar eens een paar keer laten vallen dat 1024 x 768 natuurlijk gewoon ZWAAR WAARDELOOS is met hetgeen wij met die HTPC doen, en dat er gewoon een Pio 5090 moet komen ofzo (of een nieuwe Pana V10 54") :9~ :9~
Ik begin nu wel aan mijzelf te twijfelen hoe het zit met films... Je zou het even kunnen testen :P Ik ben bang dat hij het gaat resizen naar 1024x768 en daarbij balken erbij haalt omdat het een 4:3 reso is. Je zou dus eventueel ook eens kunnen testen hoe het zit met evt. balken die erbij komen (uit mijn hoofd weet ik dat Lost en Heroes en de meeste series officieel beeldvullend 16:9 zijn, en niet breedbeeld met balken). Kijk eens hoe dat afspeelt? Volgens mijn theorie zou je balken moeten krijgen, of je hebt je PC duidelijk gemaakt dat hij moet scalen zonder aspect ratio correction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
True, maar RGB-444 limited zou afaik het beste beeld moeten geven, omdat de conversie dan op de PC plaatsvindt in plaats van door de TV naar RGB signaal. Als er 1 van de 2 beter is, is dat vaak RGB.

Dat het zwart minder zwart is ligt niet aan de instelling op je PC, maar aan de kalibratie van je TV. Je TV (voor zover die enkel 16-235 slikt zoals de meeste TV's) moet zich aanpassen op dit, omdat het beeld zo ook officieel is opgeslagen in bijv. een MKV container.
Wat betreft het eerste deel: alleen in het geval van een tv die alleen video-levels als input accepteert moet de hele 0-255 pc-level range in een 16-235 video-level range gezet worden (conversie). Kan je bij de tv instellen dat je full range input geeft (0-255) dan vind er dat niet plaats. Geen conversie. De tv wordt gewoon aangestuurd alsof het een monitor is. Het 0-255 pc-level signaal wordt dan gewoon ongewijzigd doorgestuurd naar de tv. Als trouwens op enig moment een keuze zou zijn tussen de pc of tv die bepaalde berekeningen doet dan zou de pc in vrijwel alle gevallen winnen. De rekenkracht en flexibiliteit zijn dermate veel groter dat het bijna oneerlijk is. Maar daarvan is dus geen sprake. Er is alleen maar "conversie" als je alles binnen video-levels wil uitsturen naar een HDMI apparaat. En die "conversie" gebeurd altijd aan de pc kant.

YCC zou verder een grotere gamut hebben dan RGB. In praktijk is het verschil hier in ieder geval niet te zien. En alleen materiaal wat in die kleurruimte is opgeslagen kan mogelijk gebruik maken van de extra gamut. Ook dan is het maar de vraag of alles in de keten hier rekening mee houd en of je er iets van gaat merken. Omdat alles verder met RGB werkt binnen de pc heb ik hem ieder geval gewoon staan op RGB.

Dan je tweede deel: in theorie zou je inderdaad gewoon een tv die video-levels accepteert een 0-255 pc-level signaal kunnen voeren en daarbinnen videomateriaal niet expanded afspelen. Dan zou het wat betreft videomateriaal kloppen. Echter al het andere (foto's, bureaublad, GUI van mediacenter applicatie, games, etc) klopt dan niet en heeft last van een black-crush en een white-crush. De tv-verwacht 16-235 en krijgt dat ook in videomateriaal. Bij al het andere krijgt ie 0-255. Alles wat beneden 16 is op de pc-levels schaal wordt zwart en alles boven 235 wit. Je mist dus allerlei details.

Precies wat hier gebeurd dus:

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/levels.jpg

Je omzeilt zo wel 2 "conversies". Die van video-levels naar pc-levels om videomateriaal goed weer te geven op een RGB monitor. En de "conversie" waarbij het pc-level signaal binnen een video-level signaal wordt gezet. Maar allebei die "conversies" gebeuren zo precies en goed dat je het eigenlijk niet kunt zien.

Ook moet je dan op de één of andere manier twee configs hebben mocht je ook nog een monitor op de pc hebben aangesloten. Eentje waarbij videomateriaal wel expanded wordt en eentje waarbij dat niet gebeurd. Extreem omslachtig alles bij elkaar en zeker niet aan te raden als je alles relatief makkelijk en flexibel wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:22
Iemand hier die de 2e monitor functie gebruikt in MediaPortal ?

Ik heb namelijk een 2e scherm aangesloten voor een aantal zaken
die ik niet op mijn normale scherm wil/hoef te zien.

Beiden zijn digitaal, 1x DVI en 1x HDMI. Dit werkt perfect. En zelfs
switched de boel keurig om, als ik het hoofdscherm uitzet.
Dus plasma uit, LCD aan, Plasma aan hopsakee, LCD uit....ansich
super makkelijk.

Wil ik een 2 scherm setup kunnen gebruiken, in MP zal ik er dus een
2e grafische kaart in moeten hangen.....wie gebruikt het, en met welk voordeel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ppeterr schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:36:
Iemand hier die de 2e monitor functie gebruikt in MediaPortal ?

Ik heb namelijk een 2e scherm aangesloten voor een aantal zaken
die ik niet op mijn normale scherm wil/hoef te zien.

Beiden zijn digitaal, 1x DVI en 1x HDMI. Dit werkt perfect. En zelfs
switched de boel keurig om, als ik het hoofdscherm uitzet.
Dus plasma uit, LCD aan, Plasma aan hopsakee, LCD uit....ansich
super makkelijk.

Wil ik een 2 scherm setup kunnen gebruiken, in MP zal ik er dus een
2e grafische kaart in moeten hangen.....wie gebruikt het, en met welk voordeel ?
Wat is je punt precies? Waarvoor wil je een 2e videokaart inbouwen als je huidige videokaart al 2 monitoren kan gebruiken (wat ik opmaak uit je verhaal)? Voor zover ik weet zit er bar weinig voordeel in het gebruik van 2 videokaarten ipv 1 die 2 monitoren aanstuurt. Wat is je doel waarin je wordt belemmerd door het laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt alles perfect, behalve: Ik kan niet van skin switchen. Ik heb de laatste SVN geinstalleerd met MP 1.0. Als ik bijvoorbeeld aeon wide installeer dan valt soms alle weg en zie ik alleen nog de background met knoppen zonder tekst. Ook zie ik bij de films geen informatie en geen cover plaatjes. Bij de skin monochrome kan ik niet eens op watch drukken waardoor ik niet bij mijn films kan komen. Met blue wide3 werkt alles gewoon zoals het hoort. Iemand nog tips?

EDIT: Weergave stond niet goed in movies waardoor ik de informatie niet zag. Monochrome krijg ik echter nog niet aan de praat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 18:17 . Reden: werkt toch wel weer :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@LiquidT_NL

ik kan maar 1 output tegelijk, en dus ook hetzelfde steeds via die uitgang.

Het voordeel wat ik zo kan verzinnen, is een extended Media portal, althans als dat mogelijk is
- op ene scherm, bediening/browsen en op andere scherm afspelen.

Ik vind dit overigens niet persee noodzaak. Wat ik wel vervelend vind momenteel, dat ik maar
een resolutie kan instellen, En daarmee dus ook gelijk die van het scherm met de laagste.
Mijn 21inch LCDtje, doet max 720p - En automatisch dus men pioneer ook, ipv 1080p..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
ppeterr, volgens mij heb je gewoon een flink oude kaart erin zitten.

Alle nieuwe kaarten kunnen twee monitoren op 1080p aansturen. je kunt dan voor je desktop clone-mode of extended mode kiezen.

Heb zelf de passieve sapphire 4670 op het oog. Passief gekoeld en doet ook alle audio via de HMDI output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ppeterr schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:56:
@LiquidT_NL

ik kan maar 1 output tegelijk, en dus ook hetzelfde steeds via die uitgang.

Het voordeel wat ik zo kan verzinnen, is een extended Media portal, althans als dat mogelijk is
- op ene scherm, bediening/browsen en op andere scherm afspelen.

Ik vind dit overigens niet persee noodzaak. Wat ik wel vervelend vind momenteel, dat ik maar
een resolutie kan instellen, En daarmee dus ook gelijk die van het scherm met de laagste.
Mijn 21inch LCDtje, doet max 720p - En automatisch dus men pioneer ook, ipv 1080p..
Met een videokaart met 2 outputs kan je dat ook gewoon. Maar je kan enkel "CLONEN" in dezelfde resolutie (dus niet 1280x1024 en dan een TV die het beeld "kloont" naar 1920x1080), maar dat zullen twee kaarten ook niet kunnen. Extended zou wel moeten werken (dus uitbreiden), maar als je dat niet kan ligt het OF aan je instellingen OF aan je grafische kaart. Maar dat je grafische kaart het niet kan lijkt me sterk, dan moet je of onboard hebben of een zwaar oude kaart, want het is toch vrij breed geïmplementeerd destijds (mijn Radeon 9800 Pro kon het al). Kan je niet bij
rechtermuisknop op bureaublad -> eigenschappen -> tabblad "instellingen" -> de 2e monitor selecteren -> "Het Windows bureaublad uitbreiden naar deze monitor" aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een mooi idee om mijn plasmascherm te sparen als ik muziek luister? Ik wil gewoon muziek luisteren met MP, mijn plasmascherm zal dan aan staan. Ik zie het alleen niet zitten dat de tekst die dan op het scherm staat van de huidige cd de hele tijd zo blijft staan. Zal niet echt goed zijn voor mijn plasmascherm.

Heb wel gedacht om gewoon de windows screensaver na 60sec te laten draaien maar deze zijn nou niet echt bepaald mooi. Doe liever iets met MP zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de nieuwste svn zit een screensaver functie die na een in te stellen tijd het scherm blank maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Wellicht vertel ik het niet goed, het is dus inderdaad de onboard chip op mijn gigabyte.
De Gigabyte GA-MA78GM-S2H meen ik. Het probleem is niet dat deze chip niet 1080p kan uitsturen,
maar het probleem is dat ik maar 1 instelling qua resolutie kan doen.
En hier moet ik dus de resolutie van het lcd scherm instellen, aangezien deze geen 1080p
kan weergeven zoals men plasma.
Dus zodoende leek het mij een goed idee, er een 2e kaart in te zetten, voor het lcd scherm.
(of betere voor de plasma)

@jmbosch - 2e schermpje, aansluiten leek mij goeie optie

[ Voor 5% gewijzigd door ppeterr op 09-02-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:14:
in de nieuwste svn zit een screensaver functie die na een in te stellen tijd het scherm blank maakt
Deze heb ik ook ontdekt. Ik vroeg me alleen af of er geen mooiere optie was. De WMP visualizations kunnen ook niet fullscreen geloof ik?

2e scherm is ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LiquidT_NL schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:06:
[...]
Ik begin nu wel aan mijzelf te twijfelen hoe het zit met films... Je zou het even kunnen testen :P Ik ben bang dat hij het gaat resizen naar 1024x768 en daarbij balken erbij haalt omdat het een 4:3 reso is. Je zou dus eventueel ook eens kunnen testen hoe het zit met evt. balken die erbij komen (uit mijn hoofd weet ik dat Lost en Heroes en de meeste series officieel beeldvullend 16:9 zijn, en niet breedbeeld met balken). Kijk eens hoe dat afspeelt? Volgens mijn theorie zou je balken moeten krijgen, of je hebt je PC duidelijk gemaakt dat hij moet scalen zonder aspect ratio correction.
OK, dat heb ik dus getest, en je hebt gelijk! op 1024x768 heb ik met Heroes dus zwarte balken boven/onder (kan natuurlijk wel inzoomen) en op 1280x720 (50Hz) heb ik die balken niet meer.

Daarnaast (op 1280x720 50Hz) loopt de scrollbar van RTL7 nu vloeiend!!!

Toch snap ik niet waarom er zoveel in de kleuren veranderd als ik alleen een resolutie verander, maar daar kan mee gespeelt worden.
Ondanks dat op het eerste gezicht 1280x720 dus minder goed beeld gaf, kan dat dus toch een beter instelling zijn. Het enige jammere eraan is dat het menu van MP (en dus ook TV-Series & Moving Pictures menu's) gewoon minder scherp/duidelijk is, en daardoor dus simpelweg slechter te lezen.... :'(

** EDIT **

OK, net nog eens even aan het spelen geweest met de kleuren.
Wat me gelijk opviel is dat op de resolutie 1024x768 (60Hz) ik op mijn TV kan instellen wat het Contrast & de Helderheid is.
Zodra ik hem op 1280x720 (50Hz) zet kan ik ook de Kleur, de Scherpte & de Tint kan instellen.

Zoals hierboven al aangegeven is de scrollbar van RTL7 op 1280x720 (50Hz) dus vloeiend, daar waar hij dat op 1024x768 (60Hz) NIET meer is. Hier zou ik dus voor de 1280x720 50Hz instelling gaan.

Echter is het menu op deze instelling minder goed leesbaar, worden de letter waziger en met films/seris zie ik zelfs veel meer sneeuw op de achtergrond dan op de native resolutie van mijn panel (1024x768).

Al met al mooi waardeloos.
2 be continued....

[ Voor 21% gewijzigd door -Leon- op 09-02-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 22-09 17:03
Mmmm, ik heb een 50" Full HD plasma, welke reso is dan het meest geschikt? Ik gebruik 1920x1080 @ 50 Hertz. Maar ik zie hier allerlei info voorbij komen over 25 en zelf 60 Hertz, wellicht handig om de startpost bij te werken met iets over de reso's icm HD Ready en Full HD?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:43:
[...]

Deze heb ik ook ontdekt. Ik vroeg me alleen af of er geen mooiere optie was. De WMP visualizations kunnen ook niet fullscreen geloof ik?

je kan bijv kijken naar de wat betere visuals, g-force is oa een hele mooie met héél veel functies, en ik meen me te herinneren dat dit gewoon direct ondersteund wordt door MP, maar pin me hier niet op vast :p http://www.soundspectrum.com/g-force/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Ik heb een PC met XP SP3

Mijn tv kaart: Simpele Pinnacle PCTV (Dazzle) 110i (Capture Device) PCI.
Drivers gedownload van de site (zijn meerdere, en alvast voor de duidelijkheid, ik heb ze allemaal geprobeerd maar er was maar 1 die de hardware kon installeren) kaart in pci slot geschoven en PC opgestart.

Krijg zodra ik in Windows zit direct de melding dat er nieuw hardware is gevonden,
deze geïnstalleerd via het zelf gekozen mapje op de desktop.
Installatie compleet, hardware is gereed voor gebruik.

Verder zijn alle drivers (geluid, videokaart, Windows update) up to date.

Als ik nu MP opstart moet ik deze configureren, zo gezegd zo gedaan. Het enige probleem is dus dat
MP zegt dat er geen tv kaart aanwezig is. Deze handmatig toewijzen oid is ook niet mogelijk.
Heb de installatie van de tv kaart ongedaan gemaakt. PC uit, kaart eruit, kaart er weer erin. Tv kaart opnieuw geïnstalleerd maar nog steeds vind MP geen tv kaart. Nog maar een keer de kaart de-installeren, andere drivers proberen, geen succes.

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crijnn schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:47:
Ik heb een PC met XP SP3

Mijn tv kaart: Simpele Pinnacle PCTV (Dazzle) 110i (Capture Device) PCI.
Drivers gedownload van de site (zijn meerdere, en alvast voor de duidelijkheid, ik heb ze allemaal geprobeerd maar er was maar 1 die de hardware kon installeren) kaart in pci slot geschoven en PC opgestart.

Krijg zodra ik in Windows zit direct de melding dat er nieuw hardware is gevonden,
deze geïnstalleerd via het zelf gekozen mapje op de desktop.
Installatie compleet, hardware is gereed voor gebruik.

Verder zijn alle drivers (geluid, videokaart, Windows update) up to date.

Als ik nu MP opstart moet ik deze configureren, zo gezegd zo gedaan. Het enige probleem is dus dat
MP zegt dat er geen tv kaart aanwezig is. Deze handmatig toewijzen oid is ook niet mogelijk.
Heb de installatie van de tv kaart ongedaan gemaakt. PC uit, kaart eruit, kaart er weer erin. Tv kaart opnieuw geïnstalleerd maar nog steeds vind MP geen tv kaart. Nog maar een keer de kaart de-installeren, andere drivers proberen, geen succes.

Wat nu?
Google???

Google link 1

Google link 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ppeterr schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:30:
Wellicht vertel ik het niet goed, het is dus inderdaad de onboard chip op mijn gigabyte.
De Gigabyte GA-MA78GM-S2H meen ik. Het probleem is niet dat deze chip niet 1080p kan uitsturen,
maar het probleem is dat ik maar 1 instelling qua resolutie kan doen.
En hier moet ik dus de resolutie van het lcd scherm instellen, aangezien deze geen 1080p
kan weergeven zoals men plasma.
Dus zodoende leek het mij een goed idee, er een 2e kaart in te zetten, voor het lcd scherm.
(of betere voor de plasma)

@jmbosch - 2e schermpje, aansluiten leek mij goeie optie
Als je kloont kan je dat volgens mij ook enkel. Want klonen van een windows scherm in meerdere resoluties kan afaik gewoon niet.
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:43:
[...]

Dit zoek ik ook. Als ik op de Fullscreen knop druk van mijn MCE Remote (red button) springt hij wel gewoon naar een fullscreen visualisation, maar om de een of andere reden is de performance dan errug slecht.
-Leon- schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:13:
[...]

OK, dat heb ik dus getest, en je hebt gelijk! op 1024x768 heb ik met Heroes dus zwarte balken boven/onder (kan natuurlijk wel inzoomen) en op 1280x720 (50Hz) heb ik die balken niet meer.

Daarnaast (op 1280x720 50Hz) loopt de scrollbar van RTL7 nu vloeiend!!!

Toch snap ik niet waarom er zoveel in de kleuren veranderd als ik alleen een resolutie verander, maar daar kan mee gespeelt worden.
Dat komt misschien omdat je TV andere instellingen gebruikt, of omdat er een vreemde scale optie wordt gebruikt, weet ik et :P Wel vreemd, maar nogmaals, jouw TV is GEMAAKT om 1280x720 als input te krijgen.
Dat jij balken krijgt met 1024x768 betekent dat je PC je beeld scaled naar nog verder breedbeeld, en wordt het effectief nog meer breedbeeld dan 16:9. Dit is imho echt waardeloos met kijken, omdat ronde objecten ovaal worden, of zoals bij oude films op DVD (die al zijn platgedrukt), worden objecten extreem platgedrukt. Hoe je het ook wendt of keert, het hoort zeker niet zo te zijn en je PC scalet een 16:9 film naar 4:3 (en voegt balken toe) om dat vervolgens weer te geven op een 16:9 scherm.
[...]
Ondanks dat op het eerste gezicht 1280x720 dus minder goed beeld gaf, kan dat dus toch een beter instelling zijn. Het enige jammere eraan is dat het menu van MP (en dus ook TV-Series & Moving Pictures menu's) gewoon minder scherp/duidelijk is, en daardoor dus simpelweg slechter te lezen.... :'(
Dat is de reden dat ik geen 16:9 scherm nam met een 4:3 reso. Overigens, je TV-Series en MP werden waarschijnlijk ook niet goed in verhouding weergeven omdat het scherm in 4:3 werd aangestuurd en 16:9 weergaf. Zie het nogmaals als een widescreen monitor in 1024x768: het beeld wordt minder scherp en uitgerekt. Bij jou blijft het beeld scherp maar wel uitgerekt.
[...]
OK, net nog eens even aan het spelen geweest met de kleuren.
Wat me gelijk opviel is dat op de resolutie 1024x768 (60Hz) ik op mijn TV kan instellen wat het Contrast & de Helderheid is.
Zodra ik hem op 1280x720 (50Hz) zet kan ik ook de Kleur, de Scherpte & de Tint kan instellen.

Zoals hierboven al aangegeven is de scrollbar van RTL7 op 1280x720 (50Hz) dus vloeiend, daar waar hij dat op 1024x768 (60Hz) NIET meer is. Hier zou ik dus voor de 1280x720 50Hz instelling gaan.

Echter is het menu op deze instelling minder goed leesbaar, worden de letter waziger en met films/seris zie ik zelfs veel meer sneeuw op de achtergrond dan op de native resolutie van mijn panel (1024x768).

Al met al mooi waardeloos.
2 be continued....
Het feit dat je scherm meer kleurinstellingen geeft is extra voordeel: meer kalibratie instellingen en beter beeld. En het beeld is nu echt conform HD, want anders zijn kleuropties ed uitgezet.

Hoe dan ook: jouw scherm hoort 1280x720 te krijgen, een 16:9 reso. Een 4:3 reso instellen op dit scherm zorgt voor oprekken en je beeldkwaliteit wordt minder in films (omdat de TV anders scalet dan de PC). Het menu krijgt inderdaad een klap, maar dat had je moeten bedenken voor je deze TV kocht :P Ik heb bewust de keuze genomen geen 4:3 reso widescreen te kopen of een 1366x768 scherm, omdat ik veel mediaportal (zou gaan) gebruik(en)
Operations schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:57:
Mmmm, ik heb een 50" Full HD plasma, welke reso is dan het meest geschikt? Ik gebruik 1920x1080 @ 50 Hertz. Maar ik zie hier allerlei info voorbij komen over 25 en zelf 60 Hertz, wellicht handig om de startpost bij te werken met iets over de reso's icm HD Ready en Full HD?
In principe is 60hz gewoon het beste als hij het ondersteunt. Als je vreemd beeld krijgt idd 50 instellen. Andere refreshrates (60,50 en 24 over het algemeen) worden gebruikt door mensen die last hebben van "tearing" in het scherm (hetzelfde als gamen zonder VSync), dat het scherm in tweeen wordt gesplitst bij snelle bewegingen. Dit kan MP automatisch instellen sinds V1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LiquidT_NL schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:56:
Hoe dan ook: jouw scherm hoort 1280x720 te krijgen, een 16:9 reso. Een 4:3 reso instellen op dit scherm zorgt voor oprekken en je beeldkwaliteit wordt minder in films (omdat de TV anders scalet dan de PC). Het menu krijgt inderdaad een klap, maar dat had je moeten bedenken voor je deze TV kocht :P Ik heb bewust de keuze genomen geen 4:3 reso widescreen te kopen of een 1366x768 scherm, omdat ik veel mediaportal (zou gaan) gebruik(en)
Tja, toen ik die TV kocht (3 jaar geleden!) waren er volgens mij nog niet eens Full HD schermen. Dat ik toen met MP ging werken was al helemaal niet aan de orde. Hij is nog van de tijd van de X360 en dan streamen. Van die DivXjes werd ik zo ziek dat ik x264 wilde (of bluray) en daarom toen de HTPC gebouwd. Vervolgens daar eerst de receiver + speakers bij geupgrade, en nu is het scherm aan de beurt :)

Ik zal je zeggen dat ik toen ik de TV kocht ik volgens mij niet eens naar de resolutie heb gekeken... |:(
Al doende leert men :)

Maar goed, voor zover ik het begrijp moet de tv gewoon lekker op 1280x720 50Hz (ivm de vloeiende RTL7 scrollbar die op 60Hz dus licht stottert) alleen moet ik dan uitzoeken wie/wat/waar er gescaled word. Kan dus PC, receiver of TV zijn.
Ben benieuwd of ik daar snel achter kom, of dat ik het eerder voor elkaar heb om een nieuwe TV te kopen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
-Leon- schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:08:
[...]

Tja, toen ik die TV kocht (3 jaar geleden!) waren er volgens mij nog niet eens Full HD schermen. Dat ik toen met MP ging werken was al helemaal niet aan de orde. Hij is nog van de tijd van de X360 en dan streamen. Van die DivXjes werd ik zo ziek dat ik x264 wilde (of bluray) en daarom toen de HTPC gebouwd. Vervolgens daar eerst de receiver + speakers bij geupgrade, en nu is het scherm aan de beurt :)

Ik zal je zeggen dat ik toen ik de TV kocht ik volgens mij niet eens naar de resolutie heb gekeken... |:(
Al doende leert men :)

Maar goed, voor zover ik het begrijp moet de tv gewoon lekker op 1280x720 50Hz (ivm de vloeiende RTL7 scrollbar die op 60Hz dus licht stottert) alleen moet ik dan uitzoeken wie/wat/waar er gescaled word. Kan dus PC, receiver of TV zijn.
Ben benieuwd of ik daar snel achter kom, of dat ik het eerder voor elkaar heb om een nieuwe TV te kopen :9~
Kijk het is heel simpel.
Als ik het begrijp loopt het bij jou zo:

bron (h264 content) op de PC -----HDMI-----> Receiver ------HDMI-------> TV ------intern------> Beeld

De receiver doet niets met het signaal (ik maak er uit op dat al je apparaten op je receiver staan en er 1 HDMI naar je TV gaat). Dus of je nu een nietsdoenende (qua beeld) receiver hebt of hem gewoon extern aansluit (via digitaal of analoog), kan die uit de schakeling:

bron (h264 content) op de PC -----HDMI-----> TV ------intern------> Beeld

Er kan op 2 punten scaling plaatsvinden: door de PC of door de TV.

Er zit alleen een verschil tussen deze 2 scaling. De PC scalet naar andere resoluties en daarbij behorende aspect ratios, maar gaat hierbij er wel van uit dat de pixels VIERKANT zijn. De TV scalet intern van 1280x720 naar 1024x768 (dus 16:9 beeld naar een 4:3 resolutie terwijl het nog steeds 16:9 beeld is, oftewel hij scalet het naar rechthoekige pixels).

Dus de apparaten scalen als volgt:
PC: 16:9 resolutie naar een 4:3 resolutie met vierkante pixels (het uiteindelijke beeld heeft een apsect ratio van 4:3 en is dus gemaakt om op een 4:3 display af te spelen, anders wordt het beeld nog fijner gedrukt)

TV: 16:9 resolutie naar een 4:3 resolutie met rechthoekige pixels (het uiteindelijke beeld heeft een apsect ratio van 16:9, omdat de reso 4:3 is maar met rechthoekige pixels, effectief dus 16:9).

Het is dus niet de vraag wie waar scalet, dit kun je zelf instellen. Als je PC scalet, hoeft je TV het niet te doen, maar je PC scalet niet met rechthoekige pixels maar met vierkante pixels, dus je stuurt het beeld in 4:3 weg (daarom krijg je de zwarte balken: een breedbeeld naar 4:3 converteren gebeurt vaak door het toevoegen van zwarte balken om het beeld niet teveel verticaal op te rekken). Hierdoor krijg je gerekt beeld door onnodige zwarte balken.

Als je TV scalet (en zo is de TV ook gebouwd, een PS3 of Xbox360 ziet er drop-dead gorgeous uit op jouw tv, maar stuurt ook gewoon 720p uit = 1280x720) weet deze dat hij een vreemde eend in de bijt is en dus scalet naar een 4:3 resolutie op een 16:9 paneel met rechthoekige pixels: dit vereist een andere manier van berekenen.

Enige wat NOG beter is, is iets hebben dat de resolutie van windows omgooit als je een film kijkt. Dit moet denk ik wel bestaan, want je hebt ook progz die een bepaalde refresh rate instellen bij het starten van films, dus voor resolutie zal het er misschien ook wel zijn. Even zoeken anders. En voor de beste kwaliteit in films kan je een software scaler zoeken die scalet met 4:3 resoluties op 16:9 panelen, maar daar zijn er niet zoveel van. Dit is ook niet heel erg bijzonder, de scaler in je TV is meer dan adequaat.

Voor het beste filmresultaat: 1280x720
Voor de beste weergave van mediaportal en Windows: 1024x768 (ondanks gerekt beeld veel scherper)

Live or die, make your choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal.

Ik heb ff mijn vraag/probleem uit het htpc forum hier gepaste omdat het ook met mediaportal te maken heeft.

Ok ik geraak dus niet uit de problemen dit keer maar ben al gedeeltelijk op weg.

Zoals eerder al gezegd werk ik met het volgende systeem (msi media live diva met ati hd3200 erop, amd 5050e processor)
1 st install was windows 7 maar aangezien mediaportal er niet wou op installeren dan maar onmiddellijk gewacht tot het gereleast word.

2de install : windows vista 64bit. Ik installeer zelfde codecs die ik al geruime tijd op mijn oud systeem draaide namelijk: ffdshow, coreavc, haali media splitter, vfs voor subtitels en mediaportal.
Ik deed dus niet aan DXVA maar zuiver softwarematige decoding. Van in het begin draaide het niet zo goed. Na mijn nieuw scherm ontvangen te hebben (van een 42 plasma naar een 46 plasma) werd dit nog slechter (nu zou je denken wat doet een ander beeldscherm er nu toe wel in mijn geval werd het allemaal veel erger) alles draaide nu met haperingen, tearing en met momenten een ganse diashow

3de install : windows xp sp3 terug alle drivers upgedate wat ik altijd doe en terug de vorige codecs erop zelfde als hierboven. Ik fire mediaportal op en heb mooier beeldkleuren maar vooral ik heb niets van haperingen en alles draait heel soepel. Cpu load gemiddeld 60% met soms eens een uitschieter van 80%
Grote probleem met moederbord is dat de bijgeleverde 5.1 amp niet herkent word door xp. Deze amp gebruikt de inbox microsoft UAA drivers die in vista zitten. Nu op zich niet erg gewoon ff driver downloaden probleem is er bestaat geen driver voor windows xp. Dus hiermee goed beeld maar geen geluid door de amp wat niet echt de bedoeling is :) aangezien ik daarvoor dit board aangekocht heb.

4de install: terug naar vista 32 bit nu. Zelfde als hierboven alle updates gedaan, drivers , zelfde codecs,...
Zelfde als ervoor haperingen (framedrops) tearing, kleuren die niet zo fel zijn.
Ik start vista media player op en hierin speelt de film terug zonder haperingen af. (cpu load gemiddeld 60%)
Ik heb alles geprobeerd dat ik al opgevangen heb: evr in combinatie met aero , evr zonder aero, zonder evr en zonder aero resultaat blijft steeds hetzelfde.

conclusie voor beeld:

- xp werkt alles perfect zoals ook bij mijn oud systeem die op xp draaide
- vista heeft haperingen weer en tearing met zelfde codecs en player (mediaportal)
- windows media player speelt zonder haperingen

Heb ik nu totaal iets over het hoofd gezien of weet er iemand nog een tip?

alvast bedankt

edit: zojuist mpc-hc geprobeerd maar hier lopen audio en subs volledig door elkaar, ook sommige films (the matrix ) krijg ik gewoon kleurenbeeld precies of beeldscherm kapot is.
In mediaportal als externe player windows media player gezet en deze speelt alles wel mooi af zonder haperingen. Ik moet er dicht bij mijn maar vind maar niet de oplossing om dus alles gewoon via mediaportal (ben ik gewoon van te gebruiken) vloeiend af te spelen zonder windows player als externe te gebruiken (hierin kon ik dan subs ook niet veranderen )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LiquidT_NL schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 00:47:
[...]
Kijk het is heel simpel.
Als ik het begrijp loopt het bij jou zo:

bron (h264 content) op de PC -----HDMI-----> Receiver ------HDMI-------> TV ------intern------> Beeld

etc.etc.
Wederom dank voor je reactie.
Als ik je reactie kort samenvat heb ik dus de volgende 2 opties:

1280x720 (50Hz):
Voors:
Vloeiende scrollbar van RTL7
goede resolutie voor movies/tv-series
Tegens:
Slechtere beeldkwaliteit binnen MP (menu's, tv-gids, samenvattingen van Movies/Series)
(Meer 'sneeuw' zichtbaar met films/series, maar dit kan foute scale-instelling zijn)

1024x768 (60Hz):
Voors:
Strak beeld op desktop + MP menu
Tegens:
Hele lichte haperingen in RTL7 scrollbar (en waarschijnlijk ook in andere bewegende beelden)
Zwarte balken bij movies/tv-series (ZOOM functie verhelpt dit iets, maar (t)rekt beeld dus uit.

Mijn receiver scaled overigens ook (tot max 1080P) en die staat nu op 720P, dat kan ik eens uitzetten zodat de juiste instelling makkelijker te vinden is.

[ Voor 20% gewijzigd door -Leon- op 10-02-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:46:
hallo allemaal.
Heb ik nu totaal iets over het hoofd gezien of weet er iemand nog een tip?
Ik heb 1 tip voor je : http://www.projecthtpc.co.uk/htpc_software.html
Als het dan nog niet lekker loopt ligt het aan je hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:13
Excuus als mijn antwoord ergens in de voorgaande 107 pagina's staat ;-)

Ik ben niet tevreden over Vista-MCE en zoek dus een alternatief.
Ik heb op dit moment allerlei verschillende filmbestanden in diverse mappen staan maar wil ze gewoon met de afstandsbediening selecteren, bijv een Video_ts map met diverse bestanden Of een map met een .avi of .mkv) wel staat er in elke map maar 1 film. Krijg ik ze dan allemaal in een overzicht binnen mediaportal? Of moet ik ze alsnog met de muis selecteren? Ik snap dat een .iso wellicht lastiger is.

Ter verduidelijking:
d:/films/pirates/pirates.mkv
d:/films/blow/video_ts/"meerdere .vob en .IFO bestanden.
d:/films/concert/concert.avi

Herkent MP dit allemaal als film als ik de map d:/films/ aangeef om te zien als map met films? en kan ik ze gewoon met de AB (van MS) starten?

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_nv40_man schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:28:
[...]

Wat betreft het eerste deel: alleen in het geval van een tv die alleen video-levels als input accepteert moet de hele 0-255 pc-level range in een 16-235 video-level range gezet worden (conversie). Kan je bij de tv instellen dat je full range input geeft (0-255) dan vind er dat niet plaats. Geen conversie. De tv wordt gewoon aangestuurd alsof het een monitor is. Het 0-255 pc-level signaal wordt dan gewoon ongewijzigd doorgestuurd naar de tv. Als trouwens op enig moment een keuze zou zijn tussen de pc of tv die bepaalde berekeningen doet dan zou de pc in vrijwel alle gevallen winnen. De rekenkracht en flexibiliteit zijn dermate veel groter dat het bijna oneerlijk is. Maar daarvan is dus geen sprake. Er is alleen maar "conversie" als je alles binnen video-levels wil uitsturen naar een HDMI apparaat. En die "conversie" gebeurd altijd aan de pc kant.

YCC zou verder een grotere gamut hebben dan RGB. In praktijk is het verschil hier in ieder geval niet te zien. En alleen materiaal wat in die kleurruimte is opgeslagen kan mogelijk gebruik maken van de extra gamut. Ook dan is het maar de vraag of alles in de keten hier rekening mee houd en of je er iets van gaat merken. Omdat alles verder met RGB werkt binnen de pc heb ik hem ieder geval gewoon staan op RGB.

Dan je tweede deel: in theorie zou je inderdaad gewoon een tv die video-levels accepteert een 0-255 pc-level signaal kunnen voeren en daarbinnen videomateriaal niet expanded afspelen. Dan zou het wat betreft videomateriaal kloppen. Echter al het andere (foto's, bureaublad, GUI van mediacenter applicatie, games, etc) klopt dan niet en heeft last van een black-crush en een white-crush. De tv-verwacht 16-235 en krijgt dat ook in videomateriaal. Bij al het andere krijgt ie 0-255. Alles wat beneden 16 is op de pc-levels schaal wordt zwart en alles boven 235 wit. Je mist dus allerlei details.

Precies wat hier gebeurd dus:

[afbeelding]

Je omzeilt zo wel 2 "conversies". Die van video-levels naar pc-levels om videomateriaal goed weer te geven op een RGB monitor. En de "conversie" waarbij het pc-level signaal binnen een video-level signaal wordt gezet. Maar allebei die "conversies" gebeuren zo precies en goed dat je het eigenlijk niet kunt zien.

Ook moet je dan op de één of andere manier twee configs hebben mocht je ook nog een monitor op de pc hebben aangesloten. Eentje waarbij videomateriaal wel expanded wordt en eentje waarbij dat niet gebeurd. Extreem omslachtig alles bij elkaar en zeker niet aan te raden als je alles relatief makkelijk en flexibel wil houden.
Ik heb zo precies de indruk dat limited RGB vrij donker is voor mijn videomateriaal. Kan het zijn dat bij het afspelen; de player switched naar 444 full?

Bekom ik eigenlijk ook een goed beeld door bij 444 FULL de brightness en contrast te regelen opdat je 6 en 17 van elkaar kan onderscheiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kent iemand dit probleem? Ik heb mappen van geripte dvd's. Met daarin de files van een DVD of eventueel een ISO. Als ik deze wil afspelen met MP pakt hij volgens mij de codecs die in MP bij DVD staan en neit bij movies. Is dit normaal? Als ik vervolgens bij DVD de codec FFDSHOW kies heb ik geen subtitles meer. Draai ik het terug naar MPV decoder dan werkt het nog steeds niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sneezzer schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:49:

Ik heb op dit moment allerlei verschillende filmbestanden in diverse mappen staan maar wil ze gewoon met de afstandsbediening selecteren, bijv een Video_ts map met diverse bestanden Of een map met een .avi of .mkv) wel staat er in elke map maar 1 film. Krijg ik ze dan allemaal in een overzicht binnen mediaportal? Of moet ik ze alsnog met de muis selecteren? Ik snap dat een .iso wellicht lastiger is.

Ter verduidelijking:

Herkent MP dit allemaal als film als ik de map d:/films/ aangeef om te zien als map met films? en kan ik ze gewoon met de AB (van MS) starten?
Eenvoudig antwoord: JA. ;)
En daarnaast, .ISO's werken ook prima als je Daemon Tools maar installeert.
En misschien hier effe doorheen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpetburn schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:45:
[...]

Ik heb 1 tip voor je : http://www.projecthtpc.co.uk/htpc_software.html
Als het dan nog niet lekker loopt ligt het aan je hardware.
Ok bedankt ga ik onmiddellijk uit proberen. De hardware is echter uitgesloten aangezien op xp alles vloeiend draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alvast bedankt carpetburn via KMplayer werkt het goed en heb nu eindelijk vloeiend beeld.

Enige dat ik nu tegenkom is dat ik mediaportal niet kan configureren, zogauw ik configuratie wil afsluiten komt er error op.

Iets van: de index ligt buiten matrixgrenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Dus als ik het begrijp heb je in XP geen driver voor geluid en in Vista haperingen?

Dan blijft Vista de beste keus. Je CPU load is flink hoog. Ik neem aan dat je iets als ffdshow gebruikt? Probeer anders een CoreAVC, welke niet zo CPU intensief is. MP heeft hier sinds V1.0 een optie voor om dit op te lossen dmv de refreshrate aanpassen, maar ik kan niet uit je post opmaken dat je MP gebruikt. Als het om een losse player gaat, gebruik dan MPC-HC, deze heeft ingebouwde anti-tearing
-Leon- schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:15:
[...]

Wederom dank voor je reactie.
Als ik je reactie kort samenvat heb ik dus de volgende 2 opties:

1280x720 (50Hz):
Voors:
Vloeiende scrollbar van RTL7
goede resolutie voor movies/tv-series ivm aspect ratio en kwaliteit
Tegens:
Slechtere beeldkwaliteit binnen MP (menu's, tv-gids, samenvattingen van Movies/Series)
(Meer 'sneeuw' zichtbaar met films/series, maar dit kan foute scale-instelling zijn)

1024x768 (60Hz):
Voors:
Strak beeld op desktop + MP menu
Tegens:
Hele lichte haperingen in RTL7 scrollbar (en waarschijnlijk ook in andere bewegende beelden)
Zwarte balken bij movies/tv-series (ZOOM functie verhelpt dit iets, maar (t)rekt beeld dus uit.
incorrecte aspect ratio

Mijn receiver scaled overigens ook (tot max 1080P) en die staat nu op 720P, dat kan ik eens uitzetten zodat de juiste instelling makkelijker te vinden is.
Heb wat dingetjes dikgedrukt toegevoegd.

Sowieso heeft scalen van je receiver geen zin als je gewoon een apparaat hebt dat al tot fullHD kan uitzenden. Dan kan je dat beter aan je PC overlaten, die waarschijnlijk veel beter kan scalen.
Sneezzer schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:49:

Ter verduidelijking:

Sowieso speelt MP alles af, want die heeft ook gewoon een soort van "file browser". Als je een overzicht wilt moet je de namen wel volledig invoeren. Verder speelt het echt alles af, VIDEO_TS, Iso, mds, you name it. Je moet dan wel Daemon Tools afspelen, dan mount hij automatisch.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:03:
[...]

Ik heb zo precies de indruk dat limited RGB vrij donker is voor mijn videomateriaal. Kan het zijn dat bij het afspelen; de player switched naar 444 full?

Bekom ik eigenlijk ook een goed beeld door bij 444 FULL de brightness en contrast te regelen opdat je 6 en 17 van elkaar kan onderscheiden?
Ja, maar de meeste TV's clippen alles onder de 16 en boven de 235 (ik weet de waardes niet precies, but you catch my drift), dus dat onderscheid lukt niet altijd. Probeer gewoon Limited en kalibreer je TV.

Als je een monitor gebruikt, moet je gewoon op Full aansturen.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:08:
kent iemand dit probleem? Ik heb mappen van geripte dvd's. Met daarin de files van een DVD of eventueel een ISO. Als ik deze wil afspelen met MP pakt hij volgens mij de codecs die in MP bij DVD staan en neit bij movies. Is dit normaal? Als ik vervolgens bij DVD de codec FFDSHOW kies heb ik geen subtitles meer. Draai ik het terug naar MPV decoder dan werkt het nog steeds niet!?
Het is logisch dat hij de codec pakt die bij DVD staat. Hij laadt namelijk de ISO in Daemon Tools of pakt de V_TS als DVD map en speelt dat dan ook af als DVD.

Dat je geen subs hebt is wel vreemd. Zet DirectVobSub eens op "always loading" en evt. als post processor?

[ Voor 74% gewijzigd door LiquidT_NL op 11-02-2009 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is logisch dat hij de codec pakt die bij DVD staat. Hij laadt namelijk de ISO in Daemon Tools of pakt de V_TS als DVD map en speelt dat dan ook af als DVD.

Dat je geen subs hebt is wel vreemd. Zet DirectVobSub eens op "always loading" en evt. als post processor?
Het is nu wel gelukt. Heb alles opnieuw geinstalleerd vanaf het begin. Kan nu ook gewoon de ffdshow filters selecteren. Weet niet wat er nou verkeerd stond! Wist niet dat hij hem als DVD ziet trouwens dacht dat als je een map met files had hij hem gewoon als movie zag. Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:20:
[...]

Het is nu wel gelukt. Heb alles opnieuw geinstalleerd vanaf het begin. Kan nu ook gewoon de ffdshow filters selecteren. Weet niet wat er nou verkeerd stond! Wist niet dat hij hem als DVD ziet trouwens dacht dat als je een map met files had hij hem gewoon als movie zag. Weer wat geleerd.
Avi etc doet hij ook gewoon met de movie codecs die je hebt ingesteld. Maar zowel DVD ISO's als V_TS zijn DVD structuren (door het menu en gehanteerde formaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 02:30:
alvast bedankt carpetburn via KMplayer werkt het goed en heb nu eindelijk vloeiend beeld.

Enige dat ik nu tegenkom is dat ik mediaportal niet kan configureren, zogauw ik configuratie wil afsluiten komt er error op.

Iets van: de index ligt buiten matrixgrenzen
Graag gedaan , deze codec guide gebruik ik zelf ook ,je kan ook de interne player van MP gebruiken, die externe player is voor echt lichte CPU`s zoals de amd x2 3600.

Alles draait prima op m`n 4850e 780 combo. Als er films zijn die schokkig zijn ligt dat aan de "encoder" en niet aan jouw systeem.

Voor die foutmelding zou je toch iets specifieker moeten zijn. Wil je een aantwoord hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:26
ik heb wederom problemen met het afspelen van films/series etc., echter ben ik er inmiddels achter dat het probleem waarschijnlijk niet bij mediaportal zit maar bij de haali media splitter, deze start namelijk niet op als mediaportal aanstaat met als resultaat dat ffdshow niet in actie komt en ik alleen geluid krijg. herinstalleren van de media splitter heb ik al een paar keer geprobeerd, en dan doet hij het meestal een keer, en na een herstart kapt de hele boel weer en kan ik de splitter weer opnieuw gaan installeren op hoop van zege. De splitter doet het overigens wel in media player. Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen?
edit: heb de compatability van de splitter op yes gezet, maar dat heeft ook geen effect.

[ Voor 11% gewijzigd door Bastard op 11-02-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine vraag van een nieuwe Mediaportal gebruiker.

Ik heb onlangs een Konig afstandsbediening aangeschaft.
Dit is dezelfde als die van Conceptronic alleen dan met een ander logootje erop.

Ik krijg het echter niet voor elkaar de knoppen te laten functioneren.
De knoppen boven beneden links en rechts doen het perfect samen met de nummerieke buttons.
De overige knoppen werken niet. Ik moet bijvoorbeeld de knop CLEAR op de afstandsbediening gebruiken om een pagina terug te gaan. De back button doet niets.

Heeft iemand een idee waarom ik dit probleem heb en of hier een oplossing voor is ?

Mediaportal 1.0 samen met Streamed MP rocks _/-\o_

EDIT: Vergeten te zeggen dat het een RF afstandsbediening is en géén Infrarood

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:27:
Kleine vraag van een nieuwe Mediaportal gebruiker.

Ik heb onlangs een Konig afstandsbediening aangeschaft.
Dit is dezelfde als die van Conceptronic alleen dan met een ander logootje erop.

Ik krijg het echter niet voor elkaar de knoppen te laten functioneren.
De knoppen boven beneden links en rechts doen het perfect samen met de nummerieke buttons.
De overige knoppen werken niet. Ik moet bijvoorbeeld de knop CLEAR op de afstandsbediening gebruiken om een pagina terug te gaan. De back button doet niets.

Heeft iemand een idee waarom ik dit probleem heb en of hier een oplossing voor is ?

Mediaportal 1.0 samen met Streamed MP rocks _/-\o_

EDIT: Vergeten te zeggen dat het een RF afstandsbediening is en géén Infrarood
Ik heb een conceptronic, ook RF, en ik gebruik Intelliremote om alle knoppen te kunnen gebruiken.

http://melloware.com/products/intelliremote/

Helaas niet gratis, maar het werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm zoals ik op enkele forums lees zijn er veel met dit probleem.
Ik denk dat ik maar een andere ga aanschaffen.
Welke kan ik het beste nemen voor Mediaportal als het gaat om een gebruiksvriendelijke maar toch nette afstandsbediening ?

EDIT: het liefst natuurlijk RF in plaats van infrarood.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:26
ik heb een mega simplistische medion afstandsbediening gekregen van mijn pa, kostte pakweg een tientje en doet het ook prima en ziet er keurig uit. Is wel ir en sommige toetsen zijn een beetje overbodig, maar praktisch alles is in te stellen in mediaportal. geen RF, maar wel ontzettend goedkoop wat voor mij een pre is (als arme student zijnde).

[ Voor 14% gewijzigd door Bastard op 11-02-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Misschien een vreemde vraag maar hoe stel ik mijn harmony 525 in als MCE remote als ik deze niet heb.
Ik heb een HTPC als device toegevoegd, maar dan vraagt ie om een andere remote om de functies te leren..
Ik heb wel een IR oogje, maar niet de remote.

Waar zit dat ergens in die l.harmony software?

in media portal kan ik het wel vinden, of is het verder niet nodig in l.harmony software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt, MP maakt me helemaal gek...

Van de ene op de andere dag flipte de TV-series plugin em helemaal.. Gaf telkens aan dat er niets kon worden weergegeven en gaf aan dat er files missing waren. Maar de films deden het nog wel goed.
Inmiddels 100x opnieuw geinstalleerd, andere versies ook, maar ook met fan-art en zonder, maar nee hoor, blijft een grote chaos. Heeft iemand hier ook problemen mee gehad?

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:47:
Hmm zoals ik op enkele forums lees zijn er veel met dit probleem.
Ik denk dat ik maar een andere ga aanschaffen.
Welke kan ik het beste nemen voor Mediaportal als het gaat om een gebruiksvriendelijke maar toch nette afstandsbediening ?

EDIT: het liefst natuurlijk RF in plaats van infrarood.
De allerbeste remotes zijn in mijn ogen gewoon de XP/Vista MCE remotes van Microsoft (die dus voor Windows MCE zijn bedoeld). Ze zijn wat prijzig maar werken imho het beste met Mediaportal: je hoeft niets in te stellen, alles is meteen goed gemapt en alle functies zitten er direct in.

Nadeel is wel dat het wat prijzig is: XP MCE remotes zijn rond de 50 op ebay, Vista MCE remotes weet ik niet, zal wel iets lager zijn.

Als je dan ook nog eens RF wilt zou ik het niet weten, het belangrijkste is vaak de receiver. Afaik heeft Microsoft geen MCE remotes gemaakt met RF.

Ander verhaal: Ik ben overigens wel van plan binnenkort een duurdere Harmony te kopen met Z-wave en die RF extender. Heeft iemand die hier? Wat zijn de ervaringen? Ik heb nog relatief vaak dat mijn receiver of TV het signaal niet oppikken en ik weer de help moet gebruiken. Dat ben ik onderhand zat. Werkt dit beter met de RF extender?
iop tha man schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:27:
Misschien een vreemde vraag maar hoe stel ik mijn harmony 525 in als MCE remote als ik deze niet heb.
Ik heb een HTPC als device toegevoegd, maar dan vraagt ie om een andere remote om de functies te leren..
Ik heb wel een IR oogje, maar niet de remote.

Waar zit dat ergens in die l.harmony software?

in media portal kan ik het wel vinden, of is het verder niet nodig in l.harmony software?
Het ligt er meer aan welk "oogje" je hebt. Als je een MCE receiver hebt (die bij de MCE remote hoort) dan moet je het typenummer van de MCE remote opgeven: die kan ik wel aan je geven. Als je iets als imon hebt maakt het in feite niets uit, die zet enkel het signaal om naar toetsenaanslagen. Die moet je dan ook handmatig configureren.
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:48:
Echt, MP maakt me helemaal gek...

Van de ene op de andere dag flipte de TV-series plugin em helemaal.. Gaf telkens aan dat er niets kon worden weergegeven en gaf aan dat er files missing waren. Maar de films deden het nog wel goed.
Inmiddels 100x opnieuw geinstalleerd, andere versies ook, maar ook met fan-art en zonder, maar nee hoor, blijft een grote chaos. Heeft iemand hier ook problemen mee gehad?
Probeer eens de database leeg te halen (kan in de plugin configuration). Anders gewoon de TV series database verwijderen (de file), de locatie kan je vinden in de plugin.

[ Voor 13% gewijzigd door LiquidT_NL op 12-02-2009 10:02 ]

Verwijderd

Ik heb zojust een RF afstandsbediening gevonden welke hetzelfde is als de Microsoft remote.
Het gaat om de Keyspan RF. Dit is een copy van de Microsoft afstandsbediening maar dan met RF.
Iemand al ervaring mee ?
Btw, weinig gewone winkels verkopen de Microsoft afstandsbediening nog.
LiquidT_NL schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 08:28:
[...]
Heb wat dingetjes dikgedrukt toegevoegd.

Sowieso heeft scalen van je receiver geen zin als je gewoon een apparaat hebt dat al tot fullHD kan uitzenden. Dan kan je dat beter aan je PC overlaten, die waarschijnlijk veel beter kan scalen.
[...]
Ja, duidelijk.
Ik kom er alleen niet achter wat ik waar moet instellen om op 1280x720 duidelijk beeld te krijgen in de MP menu's (als dat al mogelijk is).
Anders moet ik het voorlopig maar doen met 1024x768 en een nieuwe TV halen.
Pagina: 1 ... 27 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.