Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2023
Ok, gevonden... Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

De channel_down knop op mijn Harmony 555 werkt niet, itt. de channel_up knop. Ik heb deze als MCE remote ingesteld in de Logitech software en de afstandsbediening werkt via de iMon IR-receiver in mijn kast doordat ik in de iMon Manager software MCE remote heb geselecteerd en een MediaPortal.imo configuratie heb aangemaakt.

Binnen MP-configuration, onder Keyboard Shortcuts is het daarom voor mij niet mogelijk om de betreffende action met de Harmony te re-mappen door gewoon op de betreffende knop te drukken, want MediaPortal is immers nog niet open (iMon manager emuleert de signalen alleen binnen MP).

Standaard staat de keyboard shortcut op Page_down, maar deze werkt dus niet. Alle andere knoppen op mijn Harmony werken verder naar behoren.

Iemand een idee?

MP 1.0.0.0 Final
StreamedMP 1.0.0.0

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
sl1200 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:12:
De channel_down knop op mijn Harmony 555 werkt niet, itt. de channel_up knop. Ik heb deze als MCE remote ingesteld in de Logitech software en de afstandsbediening werkt via de iMon IR-receiver in mijn kast doordat ik in de iMon Manager software MCE remote heb geselecteerd en een MediaPortal.imo configuratie heb aangemaakt.

Binnen MP-configuration, onder Keyboard Shortcuts is het daarom voor mij niet mogelijk om de betreffende action met de Harmony te re-mappen door gewoon op de betreffende knop te drukken, want MediaPortal is immers nog niet open (iMon manager emuleert de signalen alleen binnen MP).

Standaard staat de keyboard shortcut op Page_down, maar deze werkt dus niet. Alle andere knoppen op mijn Harmony werken verder naar behoren.

Iemand een idee?

MP 1.0.0.0 Final
StreamedMP 1.0.0.0
Ik heb ook ontzettend veel problemen met imon en MP gehad, na uren kloten de hoop opgegeven...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ter info voor de gebruikers van de automatic refreshrate changer:

Vanaf de aankomende SVN zit de functie standaard in MediaPortal. Sinds de release van MP1 is de
"feature freeze" opgeheven wat dit mogelijk gemaakt heeft.

Zie ook deze post van een van de programmeurs van MediaPortal.

Ook hoeven er geen XML files meer bewerkt te worden, maar is het instellen hiervan opgenomen in de MP Configuratie tool. Ook is geen externe tool meer nodig (powerstrip, 4noon, etc) om de resolutie aan te passen. MP doet dit dan middels Win32 Api codes.

Overigens heb ik zelf de "oude" methode nog getest en dat werkte voor videobestanden uitstekend. Ik had alleen het probleem dat nieuwe MP3 bestanden niet meer toegevoegd konden worden aan de Music database.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 13:50
Mijn probleem was dus CoreAVC, ik zei in mijn vorige post dat het aan gabest lag, dus niet.

CoreAVC 1.8.5 schijnt dus problemen te geven wanneer je deze in combinatie met MP gebruikt. Er wordt een bestand overschreden wat na de installatie van CoreAVC niet meer te herstellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:47
Question Mark schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 07:55:

Vanaf de aankomende SVN zit de functie standaard in MediaPortal. Sinds de release van MP1 is de
Heb niet het idee, dat het mijn audio synch problemen zal oplossen in 24hz, maar dit
is natuurlijk zeer goed nieuws !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
ppeterr schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:49:
[...]

Heb niet het idee, dat het mijn audio synch problemen zal oplossen in 24hz, maar dit
idd , goed nieuws !! zeker voor de gebruikers die een flatscreen hebben die 24p aankan en niet in xml files willen "wroeten" en ccc-profiles aanmaken. O-) alleen minder goed nieuwe voor de ATI3200 gebruikers op 1080p lees ik verder in het forum.
s.vanrossem schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:42:
Mijn probleem was dus CoreAVC, ik zei in mijn vorige post dat het aan gabest lag, dus niet.

CoreAVC 1.8.5 schijnt dus problemen te geven wanneer je deze in combinatie met MP gebruikt. Er wordt een bestand overschreden wat na de installatie van CoreAVC niet meer te herstellen is.
Ik snap hem niet, ik heb ook corecodec 1.8.5 icm MP. En coreavc schijft installfiles van mp over ?? leg eens uit svp ?

[ Voor 4% gewijzigd door Qubitzz op 20-01-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
  • Laatst online: 19-09 13:50
carpetburn schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:03:
[...]

Ik snap hem niet, ik heb ook corecodec 1.8.5 icm MP. En coreavc schijft installfiles van mp over ?? leg eens uit svp ?
Zie: http://forum.corecodec.co...pic.php?f=3&t=1650&p=8509
Google: http://www.google.nl/sear...c+1.8.5.0+%2B+mediaportal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@carpetburn

Uhm heb zo 123 niet kunnen terugvinden wat ten nadele zou zijn voor ati users
.....kan je es wijzen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
ppeterr schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:37:
@carpetburn

Uhm heb zo 123 niet kunnen terugvinden wat ten nadele zou zijn voor ati users
.....kan je es wijzen....
Sorry, ik keek niet goed, is juist het tegenovergestelde ,my fault,.
ok, alleen met RC1 t/m 3, ik heb RC4 en heb nergens last van...
vreemd zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
ow gelukkig maar carpet :) voelde me alweer verdrietig worden met men ati chipjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ppeterr schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:49:
[...]

Welke problemen? die je sowieso hebt met 24hz content, met en zonder refresh tooltje? Want het zou aan veel dingen kunnen liggen... Als het verder blijft uitlopen, ook zonder de auto refresh changer, kan het best eens de CPU kunnen liggen die het niet aankan? Ik heb namelijk ook gehad met iets teveel postprocessing dat het geluid gewoon ging uitlopen met hd content. Aangezien je het over 24hz hebt, wat toch wel de blu-ray framerate is...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
LiquidT_NL schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 01:01:
[...]

Welke problemen? die je sowieso hebt met 24hz content, met en zonder refresh tooltje? Want het zou aan veel dingen kunnen liggen... Als het verder blijft uitlopen, ook zonder de auto refresh changer, kan het best eens de CPU kunnen liggen die het niet aankan? Ik heb namelijk ook gehad met iets teveel postprocessing dat het geluid gewoon ging uitlopen met hd content. Aangezien je het over 24hz hebt, wat toch wel de blu-ray framerate is...
Het is het niet synch lopen van de audio, en dan vrij random, de ene keer erger dan de andere keer.
Ik heb werkelijk alles geprobeerd, en altijd werkend vanuit een schone vista instalatie.
Het systeem draait op een x2 5000, geen postprocessing over mijn hd filmpjes.

Ik baal er ontzettend van, aangezien mijn pioneer schermpje zeker laat zien dat het er
soepeler op gaat lopen....Momenteel staat er een zeer basis instalatie op de htcp.

Vista - drivers
codecs - powerdvd8, ffdshow, coreavc, hali, ac3filter, vobsub
deamon tool

Ik heb hem zo basis gehouden om eens te testen of het systeem (of) media portal er soepel
door blijft lopen. Dus niet eens mijn favorieten geinstaleerd als, moving pictures en streamedMP.
of wat dan ook, een erg kale instalatie.

En dat gaat eigenlijk perfect, enkel op 24hz na dan....op het moment dat ik er weer mee
ga stoeien om dat in orde te krijgen. Zal ik weer of erna, of ervoor een verse vista install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystikal schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 14:38:
[...]

Ik zout toch ook Tag&Rename willen aanbevelen! Gebruik ik echt al jaren en is een super handig programma, met veel mogelijkheden heen en weer en zeer makkelijk in gebruik! Ondersteund ook online databases (o.a. CDDB en Amazon)
Zeer zeker :).

heeft ook allemaal handige trucjes als het overzetten van tags in andere velden, autonummering en je hebt ook de keuze uit verschillende databases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje domme vraag maar ben net nieuw met Vista, altijd nog op XP gedraaid.
Hoe zet ik AERO aan in Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:42
Ik heb inmiddels weer beeld bij mediaportal, maar om een of andere reden geeft hij een zwarte balk aan de rechterkant van mijn scherm, ik vermoed omdat ik meestal opstart met mijn 16:10 monitor en dan de vga kabel wissel naar de 16:9 tv. alle informatie die erop moet staan staat erop, maar een stuk van de tv blijft ongebruikt, ook bij films. Het beeld vult trouwens ook op voordat ik alt+enter gebruik, alleen daarna heb ik de streep aan de rechterkant. Dit is overigens niet zo wanneer ik de films met vlc oid afspeel. Weet iemand hoe dit op te lossen is?
edit: op mijn monitor wordt hij in 1680*1050 wel full screen (16:10) maar in 1360*768 (16:9) niet
edit: probleem zat in de drivers van mijn graka, blijkbaar runt hij ati2evxxx.exe 2 keer, dit heeft allerlei prettige bijwerken zoals of een systeem dat niet lekker loopt, of flikkerend beeld, of dat hij automatisch 16:10 beeld wil geven.

[ Voor 34% gewijzigd door Bastard op 21-01-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 10:42
Ik heb nu media portal mooi draaiend alleen nog een paar dingen die mij irriteren. Ik krijg namelijk de remote niet lekker werkend. (MCE remote en de Antec fusion black). De basis werkt wel maar ik kan niet de extra menu's in waarin je bijvoorbeeld beeldverhouding instelt en ondertitels inschakelt ect. Ik gebruik de laatste versie van iMon software met een gevonden keymap voor media portal. Ik zit er over te denken om gewoon de interne IR module te vervangen met een officiële MCE remote die wel werkt.

2e probleem is het display. Er zijn zat tutorials te vinden maar die zijn voor de beta en de RC 1 versies. Zo werkt de cyberdisplay plugin niet meer, dikke errors, en is de opvolger (minidisplay) nergens te downloaden. Dit is wel jammer wat het zijn wel de 2 extra's van deze case die ik niet werkend krijg.

Ik gebruik media portal 1.0.0.0

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

3dmaster schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:08:
Ik heb nu media portal mooi draaiend alleen nog een paar dingen die mij irriteren. Ik krijg namelijk de remote niet lekker werkend. (MCE remote en de Antec fusion black). De basis werkt wel maar ik kan niet de extra menu's in waarin je bijvoorbeeld beeldverhouding instelt en ondertitels inschakelt ect. Ik gebruik de laatste versie van iMon software met een gevonden keymap voor media portal. Ik zit er over te denken om gewoon de interne IR module te vervangen met een officiële MCE remote die wel werkt.

2e probleem is het display. Er zijn zat tutorials te vinden maar die zijn voor de beta en de RC 1 versies. Zo werkt de cyberdisplay plugin niet meer, dikke errors, en is de opvolger (minidisplay) nergens te downloaden. Dit is wel jammer wat het zijn wel de 2 extra's van deze case die ik niet werkend krijg.

Wel in mediaportal de MCE remote aangezet? Anders wilt hij idd niet alle extra features gebruiken, je moet wel instellen dat hij die remote moet gebruiken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 07:55:

Zie ook deze post van een van de programmeurs van MediaPortal.

Ook hoeven er geen XML files meer bewerkt te worden, maar is het instellen hiervan opgenomen in de MP Configuratie tool. Ook is geen externe tool meer nodig (powerstrip, 4noon, etc) om de resolutie aan te passen. MP doet dit dan middels Win32 Api codes.

Overigens heb ik zelf de "oude" methode nog getest en dat werkte voor videobestanden uitstekend. Ik had alleen het probleem dat nieuwe MP3 bestanden niet meer toegevoegd konden worden aan de Music database.
thx! dit wil ik wel eens uittesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ik heb hier ook de antec+imon, maar dan met een harmony remote.
Ik heb dat opgelost door in de macro's van de imon software, en rechtermuis klik
aan te maken, en die te koppelen aan de BLUE toest op men afstandsbediening,
dit kan je natuurlijk doen met iedere andere toets. succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpetburn schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:03:
[...]

idd , goed nieuws !! zeker voor de gebruikers die een flatscreen hebben die 24p aankan en niet in xml files willen "wroeten" en ccc-profiles aanmaken. O-) alleen minder goed nieuwe voor de ATI3200 gebruikers op 1080p lees ik verder in het forum.

[...]

minder goed nieuws vr 780G users? hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ppeterr schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:49:
[...]

Ik heb dat opgelost door in de macro's van de imon software, en rechtermuis klik
Kan je mij vertellen in grote lijnen hoe je het precies hebt gedaan EN of het echt GOED werkt?

Vriend van mij heeft namelijk precies hetzelfde (antec + imon, harmony remote) en zoals ik al zei is het mij na uren nog niet gelukt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 10:42
ppeterr schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:49:
[...]

Dat is idd wel een slim idee, dat ik er zelf niet op kwam :X

Nu alleen nog het schermpje :)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de cybrdisplay-plugin zit nu standaard in MP...hij heet nu minidisplay-plugin. Gewoon onder plugins te configureren. Werkt prima hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Antec Imon kast met IR, ik gebruik een MCE afstandsbediening.
Display gaat perfect met Minidisplay, afstandsbediening werkt ook perfect met Imon.
Alleen de combinatie van beide krijg ik niet voor elkaar.
Zodra Minidisplay wordt gestart schakeld de IR van de kast uit, en werkt dus de AB niet meer.
Ik heb van alles geprobeert, maar heb het niet aan de praat gekregen, ook niet met de IR server suite tutorial/software.
We kan me helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Minidisplay ? wasda ? staat dat op de cd die bij je case zat ?
Ik heb een chieftec kast met display en gebruik imon niet. Ik heb een harmony ab icm mce infrarood.
Werkt standaard direct (alleen in MP ff mce afstandbediening selecteren)
Ben op zoek naar een handig proggie zodat ik wat info op m`n display kan toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 00:45
carpetburn schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:03:
Minidisplay ? wasda ? staat dat op de cd die bij je case zat ?
Ik heb een chieftec kast met display en gebruik imon niet. Ik heb een harmony ab icm mce infrarood.
Werkt standaard direct (alleen in MP ff mce afstandbediening selecteren)
Ben op zoek naar een handig proggie zodat ik wat info op m`n display kan toveren.
Minidisplay is een plugin die standaard in Mediaportal zit vanaf versie 1.0 Final. De plugin biedt ondersteuning voor vele kleine displays, bijvoorbeeld de LCD of VFD-displays die je op HTPC-behuizingen ziet, en geeft je als gebruiker de mogelijkheid om precies in te stellen welke informatie je vanuit Mediaportal op jouw display wilt zien.

Nu kan ik dat niet goed uit je post halen maar indien je een iMON display hebt, biedt de Minidisplay ondersteuning daarvoor. Maar als ik het me goed herinner moet je eerst de iMON-software installeren zodat je display goed en wel herkend wordt en dan kan je in de Minidisplay-plugin je LCD configureren.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:53:
Ik heb ook een Antec Imon kast met IR, ik gebruik een MCE afstandsbediening.
Display gaat perfect met Minidisplay, afstandsbediening werkt ook perfect met Imon.
Alleen de combinatie van beide krijg ik niet voor elkaar.
Zodra Minidisplay wordt gestart schakeld de IR van de kast uit, en werkt dus de AB niet meer.
Ik heb van alles geprobeert, maar heb het niet aan de praat gekregen, ook niet met de IR server suite tutorial/software.
We kan me helpen.
aan jij dan eigenlijk dezelfde vraag, want ik ben er na uren nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik probeer de nieuwe mystream skin te installeren. Indien ik echter het config scherm van mediastream open in media portal configuration dan kan ik daar modules toevoegen. Ik snap niet helemaal hoe dat werkt. Wat is een prefix bijvoorbeeld en hoe krijg ik de namen goed? Ik zie alleen maar menuteksten staan als homeitem en bottomitem in MP maar op welke manier kan ik het menu goed samenstellen? Is er ergens een handleiding? In de readme.txt van de skin staat dit niet beschreven.
Heeft iemand hier ervaring mee?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:45:
Hoi,

ik probeer de nieuwe mystream skin te installeren. Indien ik echter het config scherm van mediastream open in media portal configuration dan kan ik daar modules toevoegen. Ik snap niet helemaal hoe dat werkt. Wat is een prefix bijvoorbeeld en hoe krijg ik de namen goed? Ik zie alleen maar menuteksten staan als homeitem en bottomitem in MP maar op welke manier kan ik het menu goed samenstellen? Is er ergens een handleiding? In de readme.txt van de skin staat dit niet beschreven.
Heeft iemand hier ervaring mee?

thnx
Ik zou zeggen pak streamedMP - dit is een gelijkwaardige skin,. maar naar mijn mening
een stuk vriendelijker om te instalreren, en dan kom je dus niet tegen wat je hierboven tikte.

http://forum.team-mediapo...amed-mp-v0-4-298-a-52272/
'
@LiquidT_NL

Als men tv vrij is later vanavond, zal ik het omschrijven hoe....het is echt werkelijk
zo simpel dat ik bijna zou denken dat je iets anders bedoeld.

Je wilt toch gewoon, op je afstandsbediening klikken, en dan in mp het menu naar
voren toveren, waar o.a. aspect/subs/ audio taal enzo in staat ?

[ Voor 14% gewijzigd door ppeterr op 22-01-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ppeterr schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:52:
[...]

@LiquidT_NL

Als men tv vrij is later vanavond, zal ik het omschrijven hoe....het is echt werkelijk
zo simpel dat ik bijna zou denken dat je iets anders bedoeld.

Je wilt toch gewoon, op je afstandsbediening klikken, en dan in mp het menu naar
voren toveren, waar o.a. aspect/subs/ audio taal enzo in staat ?
Nou ja, dat niet, ik krijg het gewoon niet 100% werkend, de hele remote niet. Veel functies doen het gewoon niet die het wel zouden moeten doen. Chan. up/down doet het niet, en wel veel meer functies. Veel handmatige instellingen hebben dus ook niet gewerkt.

Wat ik eigenlijk dus gewoon wil is dat de Logitech Harmony gewoon alle functies (foutloos) kan uitvoeren die een MCE remote ook kan doen met Media Portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 17:51
Vraagje: Hoe krijg ik Mediaportal weer terug in een window vanuit fullscreen? Wanneer ik via Options-Fullscreen Mediaportal fullscreen zet, kan ik niet meer terug naar "windowed-mode". Daarom maximaliseer ik het venster nu maar ipv fullscreen te gaan, maar is niet echt ideaal. Moet toch een mogelijkheid voor zijn lijkt me, maar ik kan het nergens vinden... |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
LiquidT_NL schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:28:
[...]

Nou ja, dat niet, ik krijg het gewoon niet 100% werkend, de hele remote niet. Veel functies doen het gewoon niet die het wel zouden moeten doen. Chan. up/down doet het niet, en wel veel meer functies. Veel handmatige instellingen hebben dus ook niet gewerkt.

Wat ik eigenlijk dus gewoon wil is dat de Logitech Harmony gewoon alle functies (foutloos) kan uitvoeren die een MCE remote ook kan doen met Media Portal.
Ik denk dat ik niet echt veel hulp kan bieden, aangezien ik rieel gezien hier enkel
de standaard dingen gebruik. Zoals, play - pauze - forward backward. Die opties
doen het eigenlijk standaard. Verder heb ik enkel RED gemapped naar de MenuTerug,
en BLUE dus naar het extra menu.....voor mij genoeg en werkzaam.
Mocht ik dit moeten uitleggen, zeg je het maar....anderzijds succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Wanneer ik via mediaportal een mkv bestand x264 wil afspelen,krijg ik een krakend geluid door mijn boxen.
Beeld is perfect.
Moederbord is van gigabyte MA78GM-S2H en een amd athlon x2 5200 processor.Gebruik de optische S/pdif uitgang op het mb voor naar mijn bose v20 te gaan.
Andere formaten heb ik hier geen last van.

Speel ik hetzelfde bestand met windows mediaplayer af heb ik geen krakend geluid.

Wie weet wat het probleem kan zijn???

Grtz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
zijn hier mensen die gebruik maken van uitzending gemist ?
Op zich werkt het technisch prima, maar de inhoud vind ik echt brak, voor de "leuke" uitzendingen moet je betalen en krijg je een pop-up op de achtergrond om een soort mediaplayer-plugin te downloaden zodat je kan betalen voor je uitzending. De rest is brak, het nieuws is meer dan 24hr oud. Lastig navigeren en veel oude meuk. Als ik de ene aflevering wil kijken van gisteren op NL3 op 1400 staat ie er vaak niet tussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:01:
Hoi,
Wanneer ik via mediaportal een mkv bestand x264 wil afspelen,krijg ik een krakend geluid door mijn boxen.
Beeld is perfect.
Moederbord is van gigabyte MA78GM-S2H en een amd athlon x2 5200 processor.Gebruik de optische S/pdif uitgang op het mb voor naar mijn bose v20 te gaan.

Speel ik hetzelfde bestand met windows mediaplayer af heb ik geen krakend geluid.

Grtz ;)
DTS-HD film ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 22:52
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:01:
Hoi,
Beeld is perfect.

Grtz ;)
Installeer AC3 Filter en selecteer deze in Mediaportal config scherm bij je audio renderer. Ik had ook last van krakend geluid met dezelfde mobo.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is opgelost heb bij audio decorder ac3 filter aangevinkt. _/-\o_

Wou ik net een film zien merk ik dat ik ook een probleem met mijn ondertiteling heb.Hier ontbreken stukken uit.
Ook weer alleen last van met afspelen mkv bestanden.Gebruik FFDshow.
Met een andere externe player bv.vlc geen probleem.

Iemand een oplossing.

Thanks ;) ;)

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 13:11:
[...]

Ik heb nu moving pictures werkzaam in de StreamedMP Skin.

Werkt helemaal goed maar heb echter nog 1 irritatie. Dit is namelijk als je de filmstrip view gebruikt 2 a 3 films achter de details venster verschijnt (zie foto).

Kun je deze verwijderen? De info zie je namelijk ook als je op de film zelf klikt?

Afbeeldingslocatie: http://www.image-load.eu/out.php/t130425_ScreenShot163.jpg

-------------------------
Denk dat je dat wel in de skin file aan kan passen door de definitie van het tekstvak weg te halen..als moving pictures er echter op rekent dat dat vak er is, kan je ook de width en height op 0 zetten..
Bedankt voor je reactie (lees het nu pas).

Wellicht een domme vraag maar waar kan ik de definitie weghalen?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTerror
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-03-2023
Een van de redenen waarom ik lang bij MCE ben blijven hangen is de EPG (Ik heb analoge TV).
Nu is het echter mogelijk om de EPG info van microsoft op te halen en te gebruiken in Mediaportal! Het kan zijn dat dit al algemeen bekend is maar aangezien ik hier zelf geen goede guide voor kon vinden wou ik het jullie toch niet ontnemen;

MCE EPG voor analoge TV in MediaPortal met mc2xml
Mc2xml is een standalone programmatje dat de EPG informatie via de microsoft service ophaalt.

1. Installatie
Download mc2xml en xmltv.dtd

Plaats beide bestandjes nadat je ze gedownload hebt in een folder (Bijvoorbeeld C:\mc2xml)
Dit is tevens de folder waar de tvguide.xml zal komen te staan.

2. Instellen land, postcode en provider
De eerste keer moet het programma net als MCE het land, je postcode en je serviceprovider weten.
Daarna worden deze gegevens opgeslagen in mc2xml.dat in de zelfde folder als waar je de exe hebt geplaatst.

Run de exe vanuit een command prompt met de parameters -c en -g.
na -c volgt de landcode en na -g de 4 cijfers van je postcode.

Voorbeeld: mc2xml -c NL -g 1234

Het programma zal nu een lijstje laten zien met de services (digitaal, analoog etc) uit jou regio. Typ het nummer in dat voor de door jou gebruikte service staat gevolgd door een enter en sluit de cmd af.

Afbeeldingslocatie: http://www.pajken.com/~apoc/upload/../img/cc38614c392a1225a8a9d5713d81f558.JPG

3. Batch bestand aanmaken
Aangezien het programma standaard xmltv.xml als output bestandsnaam heeft en we niet elke dag een promptje willen openen om de gids op te halen maken we het volgende .bat bestandje aan;

code:
1
2
3
C:
cd "C:\mc2xml"
mc2xml -o tvguide.xml

Run dit batch bestandje eenmaal zodat je daadwerkelijk een 'tvguide.xml' hebt.
(Als je het progje al eerder hebt gerunt en er geen nieuwe EPG info is moet je ook de parameter -f eenmalig opnemen zodat download wordt geforceerd)

4. Kanalen hernoemen
Een aantal kanalen zal een afwijkende naam hebben van de kanalen die je reeds in MediaPortal gebruikt en andere hebben een "/" in de naam wat eventueel problemen kan opleveren met je TV logo's.
Om er voor te zorgen dat de kanalen de zelfde naam hebben als de TV kanalen in Mediaportal maken we een bestand aan met de naam mc2xml.ren in de zelfde folder als de exe.
Hierin kunnen we aangeven welke kanalen we willen laten afwijken in de tvguide.xml.

Edit daarvoor tvguide.xml en zoek de naam en het channel id van het kanaal dat je wilt hernoemen.

Voorbeeld;
code:
1
2
3
4
5
6
    <channel id="I496000.750832.microsoft.com">
        <display-name>496000 Ned 1</display-name>
        <display-name>496000</display-name>
        <display-name>Ned 1</display-name>
        <display-name>Nederland 1</display-name>
    </channel>

Dit levert op channel id: I496000.750832.microsoft.com en naam Ned 1.
Als we Ned 1 willen hernoemen naar Nederland 1 voegen we de volgende regel toe in mc2xml.ren:

code:
1
Ned 1:Nederland 1

Het volgende kanaal volgt op de volgende regel.

Bijvoorbeeld;
code:
1
2
Ned 1:Nederland 1
Ned 2:Nederland 2

5. XML bestand opgeven als bron in media portal

Verwijs naar de folder waar je de exe hebt geplaatst;
Afbeeldingslocatie: http://www.pajken.com/~apoc/upload/../img/ba8050b82790ab6d5f74e2fa013a98b2.jpg

En stel het juiste 'type' in;
Afbeeldingslocatie: http://www.pajken.com/~apoc/upload/../img/01c04347b7b0396065f97b8e0df0f254.jpg

6. Plan dagelijkse updates

Voeg een taak toe in windows taskmanager om dagelijks het aangemaakt batch bestandje op een vast tijdstip te runnen.

Voordelen:
- EPG info gebaseerd op jou provider
- Niet afhankelijk van tvgids.nl
- Voor de meeste zenders is voor meer dan 3 dagen EPG info beschikbaar

Troubleshooting
Als het niet lukt om je zenders toe te voegen volg dan de procedure die redfish bescrhijf in de tvgids.nl tutorial

Ik had problemen met het importeren van zenders uit de xml, soms werden 10 zenders toegevoegd, dan weer 13 etc. Na een uurtje proberen kwam ik er achter dat dit te maken had met de hoge id's die worden toegekend aan zenders. Dit kun je opvangen door de id's te vervangen in mc2xml.ren.

Bijvoorbeeld (voor het verkrijgen van de id zie 4. Kanalen hernoemen):

code:
1
I496000.750832.microsoft.com:1

Hierdoor krijgt nederland 1 id 1.

Voor meer informatie zier ook http://mc2xml.110mb.com/
Ik hoop dat iemand hier iets heeft!

PS. is het geen tijd voor deel 3? :P

[ Voor 13% gewijzigd door DutchTerror op 25-01-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:17
Toppy dat werkt geweldig. In mediaportal kan ik de kanalen gewoon koppelen aan de zender dus die naam aanpassingen hoeven niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
@DutchTerror: THANKS!
Misschien dan toch maar eens mijn analoge tuner uit de kast halen... Heb hem destijds geprobeerd maar het werkte niet allemaal even lekker.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:07:
Is opgelost heb bij audio decorder ac3 filter aangevinkt. _/-\o_

Wou ik net een film zien merk ik dat ik ook een probleem met mijn ondertiteling heb.Hier ontbreken stukken uit.
Ook weer alleen last van met afspelen mkv bestanden.Gebruik FFDshow.
Met een andere externe player bv.vlc geen probleem.

Iemand een oplossing.

Thanks ;) ;)
VLC gebruikt eigen filters en codecs. Misschien eens kijken naar DirectVobSub? Zo te zien doe je zelf ook niet al te veel moeite om er uit te komen wat er aan de hand is. Even proberen in MP, even proberen in een externe player en het voor onze voeten gooien... Probeer zelf ook maar eens wat, op internet zijn zat guides om een mediaplayer ondertiteling te laten weergeven, mediaportal mediaplayer is een mediaplayer net als elke andere. Go figure.
Klaassie schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:45:
Vraagje: Hoe krijg ik Mediaportal weer terug in een window vanuit fullscreen? Wanneer ik via Options-Fullscreen Mediaportal fullscreen zet, kan ik niet meer terug naar "windowed-mode". Daarom maximaliseer ik het venster nu maar ipv fullscreen te gaan, maar is niet echt ideaal. Moet toch een mogelijkheid voor zijn lijkt me, maar ik kan het nergens vinden... |:( |:(
Van Fullscreen naar windowed ondersteunen veel applicaties sowieso niet hoor. Je kan tijdens film afspelen fullscreen afzetten van de FILM, maar de applicatie zelf gaat afaik niet echt lukken. Ben toch bang dat je moet kiezen, een app kan OF echt full screen, OF windows, maar het grootste wat je dan kan krijgen is gemaximaliseerd.
ppeterr schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:51:
[...]

Ik denk dat ik niet echt veel hulp kan bieden, aangezien ik rieel gezien hier enkel
de standaard dingen gebruik. Zoals, play - pauze - forward backward. Die opties
doen het eigenlijk standaard. Verder heb ik enkel RED gemapped naar de MenuTerug,
en BLUE dus naar het extra menu.....voor mij genoeg en werkzaam.
Mocht ik dit moeten uitleggen, zeg je het maar....anderzijds succes
Nou ja, in ieder geval bedankt voor de moeite en uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:17
Klaassie schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:45:
Alt + enter werkt bij mij gewoon.
Wel de linker alt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
DutchTerror schreef op zondag 25 januari 2009 @ 01:54:

PS. is het geen tijd voor deel 3? :P
Ik werk eraan maar omdat het nogal uitgebreid is (zie de huidige, hoewel outdated, topicstart.. da's ook niet niks) zit er veel tijd in en daarom is-ie er nog niet. O-) Maargoed, ik hoop dat ik hem begin februari online kan zetten zodat we in een vers deel met goede TS bezig kunnen gaan. Komt eraan dus. ;)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Mooi werk Thijs_O,

Zelf heb ik er helaas echt geen tijd voor.... 8)7

[ Voor 61% gewijzigd door ThaClown op 26-01-2009 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 20:39
LiquidT_NL schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:51:
[...]

aan jij dan eigenlijk dezelfde vraag, want ik ben er na uren nog niet uit.
Ik heb ook een Antec Fusion behuizing met IMON vfd en een Logitech Harmony 555 remote. Daarnaast heb ik de originele Windows Media Center infrarood-ontvanger aangesloten en dit werkt perfect. Overigens ook met het Microsoft Media Center Toetsenbord.

Afgelopen weekend alles opnieuw geinstalleerd: Vista, Media Portal, IMON software en de driver van de Microsoft afstandsbediening (het is de Hauppauge versie) en het werkte gelijk. Mocht je er dus niet uitkomen, dan is zo'n ontvanger misschien de oplossing. Kostte 2 jaar geleden geloof ik iets van 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
@ jab76 : je hebt nu 2 ir receivers aanstaan ? je interne ir-imon en je mce ir ?
Als ik dat doet wordt iedere ir-opdracht 2x uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
jab76 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:28:
[...]

Ik heb ook een Antec Fusion behuizing met IMON vfd en een Logitech Harmony 555 remote. Daarnaast heb ik de originele Windows Media Center infrarood-ontvanger aangesloten en dit werkt perfect. Overigens ook met het Microsoft Media Center Toetsenbord.

Afgelopen weekend alles opnieuw geinstalleerd: Vista, Media Portal, IMON software en de driver van de Microsoft afstandsbediening (het is de Hauppauge versie) en het werkte gelijk. Mocht je er dus niet uitkomen, dan is zo'n ontvanger misschien de oplossing. Kostte 2 jaar geleden geloof ik iets van 30 euro.
Mjah dat is dus ook het alternatief voor die vriend van mij. Helaas zijn de XP receivers/remotes nergens meer te koop voor een normale prijs... Dacht omdat je imon gebruikte dat je daarom alles via die deed. Heb thuis namelijk zelf wel gewoon een XP receiver en dat werkt idd top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
carpetburn schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:50:
@ jab76 : je hebt nu 2 ir receivers aanstaan ? je interne ir-imon en je mce ir ?
Als ik dat doet wordt iedere ir-opdracht 2x uitgevoerd.
Dat had ik ook inderdaad, en ik begreep er maar niks van.. |:(

Uiteindelijk gekozen voor de MCE-IR trouwens, die kwam stukken beter over qua ontvangst op mij, vooral icm de 2 extra ontvangertjes die je kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Zo juist de laatste SVN geinstaleerd.
Dit is de versie met dynamic refreshrate.

Helaas moet ik concluderen dat ik nog steeds hier het audio synch probleem heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
Thijs_O schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:42:
[...]

Uiteindelijk gekozen voor de MCE-IR trouwens, die kwam stukken beter over qua ontvangst op mij, vooral icm de 2 extra ontvangertjes die je kan plaatsen.
Nee, elke opdracht wordt maar 1x verwerkt. De ontvanger in de case staat dus waarschijnlijk na installatie standaard niet aan. Ik heb het vroeger namelijk wel gehad dat ze allebei aan stonden.

Vraagje over de MCE-IR: Ik heb geen extra ontvangertjes, maar zou die wel graag gebruiken om mijn receiver te bedienen als dat mogelijk is. Weet je of dit kan en waar ik dergelijke verlengertjes kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
jab76 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:00:
[...]

Nee, elke opdracht wordt maar 1x verwerkt. De ontvanger in de case staat dus waarschijnlijk na installatie standaard niet aan. Ik heb het vroeger namelijk wel gehad dat ze allebei aan stonden.

Vraagje over de MCE-IR: Ik heb geen extra ontvangertjes, maar zou die wel graag gebruiken om mijn receiver te bedienen als dat mogelijk is. Weet je of dit kan en waar ik dergelijke verlengertjes kan kopen?
Dat zijn geen extra ontvangertjes toch, maar IR blasters? (zendertjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
Blasters/zendertjes/verlengers. Inderdaad geen ontvangertjes. Ik ben benieuwd of ik die kan gebruiken icm een versterker. Ik heb wel gelezen dat je ze voor settop boxen kunt gebruiken, maar dan moet je ook software installeren. Ik wil gewoon alleen het IR-signaal doorsturen.

Ik heb destijds een MCE remote gekocht op marktplaats. Zat bij een Hauppauge 150 kaartje. Na een week al de brakke kwaliteit van een analoge tv-tuner zat (zelfs op oude crt toentertijd) en een floppydtv gekocht. Maar de remote en receiver gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
jab76 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:58:
Blasters/zendertjes/verlengers. Inderdaad geen ontvangertjes. Ik ben benieuwd of ik die kan gebruiken icm een versterker. Ik heb wel gelezen dat je ze voor settop boxen kunt gebruiken, maar dan moet je ook software installeren. Ik wil gewoon alleen het IR-signaal doorsturen.
Ik ben er destijds mee bezig geweest, maar het werkte imho voor geen ene meter. Na een paar uur proberen heb ik de hoop opgegeven. Het ziet er verder niet uit natuurlijk, die draadjes van die blasters naar je apparatuur. De Logitech Harmony is een vele malen betere oplossing.

edit:

Ik zit nu even het eea op te zoeken over DXVA. Ik heb destijds expres een DXVA compatible graka gekocht (hd3850), maar ik hoor veel problemen over DXVA icm DirectVobSub. Is er al een oplossing voor DXVA met external EN internal (mkv) subs? Ik hoef niet persé DirectVS te gebruiken, maar ik wil wel gewoon mijn interne en externe subs kunnen zien in mijn Media Portal.

En is de beeldkwaliteit met DXVA ook hoger? Of blijft dat min of meer dezelfde als met CoreAVC (wat ik momenteel gebruik)?

En tot slot: ik ben dan van plan de MPC-HC codec te gebruiken in Media Portal. Is dit een goede keuze of zijn er veel betere DXVA codecs te vinden?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, op internet vind je vooral tegenstrijdige informatie, mogelijk verouderde informatie en vooral veel onduidelijkheid. Aangezien ik weet dat mensen hier met DXVA bezig zijn dacht ik dat dit mogelijk een betere plek was om het te vragen.

[ Voor 41% gewijzigd door LiquidT_NL op 27-01-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
- oh my, dubbelpost -

[ Voor 97% gewijzigd door LiquidT_NL op 27-01-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Taco
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024
LiquidT_NL schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:46:
[...]

Ik zit nu even het eea op te zoeken over DXVA. Ik heb destijds expres een DXVA compatible graka gekocht (hd3850), maar ik hoor veel problemen over DXVA icm DirectVobSub. Is er al een oplossing voor DXVA met external EN internal (mkv) subs? Ik hoef niet persé DirectVS te gebruiken, maar ik wil wel gewoon mijn interne en externe subs kunnen zien in mijn Media Portal.
DXVA werkt bij mij met interne subs. Het probleem zit hem juist in de externe subs, dit heb ik ook niet voor elkaar kunnen krijgen met DXVA.
En is de beeldkwaliteit met DXVA ook hoger? Of blijft dat min of meer dezelfde als met CoreAVC (wat ik momenteel gebruik)?
Ik zie geen verschil.
En tot slot: ik ben dan van plan de MPC-HC codec te gebruiken in Media Portal. Is dit een goede keuze of zijn er veel betere DXVA codecs te vinden?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, op internet vind je vooral tegenstrijdige informatie, mogelijk verouderde informatie en vooral veel onduidelijkheid. Aangezien ik weet dat mensen hier met DXVA bezig zijn dacht ik dat dit mogelijk een betere plek was om het te vragen.
Deze gebruik ik nu zelf ook, werkt prima. Je kunt deze instructies gebruiken om hem te installeren:

# MPC Video Decoder: The best, free DXVA-capable H.264/AVC/VC-1 decoder. Direct download link to version 1.2.908.0: MPC Video Decoder.

* Download the zip file to a safe location.
* Create the following folder under your Program Files: C:\Program Files\MPCVideoDecoder.
* From the zip file you downloaded extract MPCVideoDec.ax to C:\Program Files\MPCVideoDecoder.
* From the Start menu select Run and type in the following command: regsvr32 "C:\Program Files\MPCVideoDecoder\MPCVideoDec.ax". You should get a pop-up message telling you the filter/file was registered successfully. That means the decoder is installed and registered on your system.
* Now that the decoder is registered on your system it has to be configured for DXVA. Get RadLight Filter Manager here: RadLight Filter Manager. Run it, and under DirectShow Filters select "MPC - Video decoder" and hit the Property Page button. Now in MPC Video Decoder's properties, go to the Codecs tab and enable all of the check boxes, particularly "H.264/AVC (DXVA)" and "VC1 (DXVA)".

Nu nog in mediaportal config aangeven dat je deze config wil gebruiken voor h264.

You'd never imagine us, Bringing a loaded gun to the ballroom, This party's about to kick off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Klinkt goed, maar zonder externe subs houdt het voor mij helaas gewoon keihard op :(

Of is er een makkelijke/snelle manier om subfiles in een mkv container te muxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik ben nu aan het experimenteren met een dvb-t usb stick icm mediaportal, ga misschien in de toekomst icm een cardwriter en een digitenne smartcard tv kijken. Nu nog alleen FTA kanalen dus. Zit met een klein probleempje. Had stick eerst in Ubuntu geprobeerd, ging prima, NL 1,2,3 + regionaal en duitse zenders. Nu in Mediaportal vind hij wel de encrypted kanalen, maar niet de FTA kanalen van NL (wel de duitse). Iemand een idee hoe dit komt, kan er niks over vinden op internet. Of anders de exacte frequentie en transport id, network id etc. Kan ik het handmatig invoeren..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 17:51
RippyNL schreef op maandag 26 januari 2009 @ 08:39:
[...]

Alt + enter werkt bij mij gewoon.
Wel de linker alt.
Bij mij ook inderdaad, hoe simpel kan het zijn... 8)7
Thanx voor de tip!

Wel jammer trouwens dat bij omschakelen de uitzending onderbroken wordt.TV moet in Mediaportal opnieuw aangezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Oke, ik ben er al uit. Erg stomme pech eigenlijk gewoon. In de dvbt.xml in de tvserver map miste de carrier frequency 482000. Laat daar nu net nld 1 etc opzitten :( . Na dat toegevoegd te hebben, vind ie NLD 1 etc wel. Gelukkig maar, want handmatige frequenties voor Digitenne zijn niet te vinden.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Thijs_O schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:42:
[...]

Heb je je dan je imon ir-ontv.uitgezet zonder je display uit te zetten ?
hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
carpetburn schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:06:
[...]

Heb je je dan je imon ir-ontv.uitgezet zonder je display uit te zetten ?
hoe ?
Het is alweer een half jaar geleden maar als ik het me goed herinner had je daarvoor gewoon losse stekkertjes, waarvan eentje voor de IR-sensor was die ik heb losgekoppeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
Thijs_O schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:26:
[...]

Het is alweer een half jaar geleden maar als ik het me goed herinner had je daarvoor gewoon losse stekkertjes, waarvan eentje voor de IR-sensor was die ik heb losgekoppeld. :)
Ik heb afgelopen weekend mijn hele systeem opnieuw geinstalleerd:
- laatste IMON driver (van de soundgraph site)
- driver voor Microsoft remote en receiver (van de hauppauge site)
- in Mediaportal de minidisplay plugin ingeschakeld.
Meer hoefde ik niet te doen en de IR-ontvanger in de Antec case staat niet aan, want hij reageert enkel op de MS-receiver. Ik weet zeker dat in de case het snoertje voor de IR wel zit aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wijziging frequenties Ziggo Twente

Na een re-scan kom ik op 8 frequenties geen signaal meer tegen en op deze link staan de oude frequenties nog.

Iemand toevallig al ergens een lijst met de nieuwe frequenties gezien want vanaf nu werken de oude frequenties hier dus niet meer en zijn bijna alle radiozenders (en een aantal tv-zenders) niet meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:15

Mystikal

It never hurts to help!

LiquidT_NL schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 00:20:
[...]

Kan je mij vertellen in grote lijnen hoe je het precies hebt gedaan EN of het echt GOED werkt?

Vriend van mij heeft namelijk precies hetzelfde (antec + imon, harmony remote) en zoals ik al zei is het mij na uren nog niet gelukt :S
Ik ben al maanden bezig en het is me nooit goed gelukt!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Mystikal schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:58:
[...]

Ik ben al maanden bezig en het is me nooit goed gelukt!
Ik heb het hier anders prima werken met mn logitech 555.

Wat je doet is in de Harmony de config van de imon pad inladen zodat de Imon software je remote herkend.
In de Imon software de ImonPad als remote opgeven.
En dan onder program settings je mappings maken voor bv XBMC of MediaPortal.

Wat je Imon software namelijk doet is het infrarood signaal omzetten naar een keyboard commando.

Het mooie van de Imon software is ook nog een dat je per programma mappings kan maken naar keyboard shortcuts. Het is even stoeien maar uiteindelijk loont het echt de moeite!!

Wat ik ook nog heb gedaan omdat de Imon software standaard een hoop mappings aanmaakt voor programma's die je neit kan vervangen.. In je documents en settings staan ergens in de Imon folder .imo files en nog andere files die de settings van de mappings bevatten. Als je deze bestanden in notepad opent en leeg gooit verdwijnen de mappings binnen de Imon software en ben je vrijer om shortcuts toe te voegen (deze waren anders gelockt) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Xface skin ingeruild voor StreamedMP met moving Pictures. Erg mooi met Fanart.

Moving Pictures
Afbeeldingslocatie: http://www.image-load.eu/out.php/t142360_ScreenShot202.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.image-load.eu/out.php/t142361_ScreenShot203.jpg

TV Series
Afbeeldingslocatie: http://www.image-load.eu/out.php/t142363_ScreenShot207.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.image-load.eu/out.php/t142362_ScreenShot206.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 23:08:
Heb de Xface skin ingeruild voor StreamedMP met moving Pictures. Erg mooi met Fanart.

Moving Pictures
[afbeelding]

[afbeelding]

TV Series
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik deel je mening helemaal. Ik heb een aantal skins geprobeerd (Xface, Monochrome, nog meer) maar geen enkele werkte zo lekker als deze. Ik ben helemaal niet vies van zelf wat files kopiëren om één en ander werkend te krijgen, maar de installer van StreamedMP werkt echt heerlijk. Enige minpuntje is dat de TVGemist plugin nog niet goed werkt, maar voor de rest wil ik niks anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Toavallig, ben ook sinds vorige week overgestapt.

Installer is inderdaad super. Ik vind h et vooral heerlijk dat tijdens de setup al aangegeven kan worden of de tv-guide met 8 of 12 lijnen weergegeven moet worden, en dat een fontsize meegegeven kan worden (default of large). Ik heb geen übergroot scherm en dan is het wel lekker om een iets groter font te hebben.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 09:34

iop

Ik heb een probleempje, ik krijg het 'pop-up' menu niet meer tevoorschijn
eerder hoefde ik maar met de muis onder een film onder of boven te wijzen en kreeg ik controls als 'play/skip etc. en een subtitle- en audio menu'
Nu is het enige wat ik nog krijg een menu met die controls (via 'Y') maar het gaat mij juist om dat subtitle deel; net een ander menutje.

iemand enig idee hoe ik dit menu weer terug kan toveren (volgens mij is ie weg sinds ik een aflevering van lost niet aan de praat kreeg en wat vinkjes heb veranderd, ik dacht dat ik alles terug had gezet)

Ik gebruik voor films 2 menus, moving pictures voor hd en my videos voor divx ed. bij beide is het menu er niet meer, iig niet door mouse hover

het gaat me dus om dit exacte menu:
Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1205168788_2_FT4396_img_2166_.jpg

ik gebruik nu 1080p b&w skin als dat ertoe doet (lijkt me niet)

[ Voor 3% gewijzigd door iop op 31-01-2009 13:26 ]

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Volgens mij krijg je dat ook door 2x rechtermuisknop te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

LiquidT_NL schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:55:
Volgens mij krijg je dat ook door 2x rechtermuisknop te doen...
ik heb dat net geprobeert maar dat werkt niet, dan krijg ik een window met previous window- en ooit stond daar idd ook subtitles bij, maar nu dus niet.

ookal werkt dat zo, ik heb echt nodig dat ie op hover werkt, zoals ie standaard deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
iop tha man schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 14:02:
[...]

ik heb dat net geprobeert maar dat werkt niet, dan krijg ik een window met previous window- en ooit stond daar idd ook subtitles bij, maar nu dus niet.

ookal werkt dat zo, ik heb echt nodig dat ie op hover werkt, zoals ie standaard deed
Vreemd, het zou idd wel gewoon moeten werken met dat hooveren. Ik weet alleen niet of het skin of MP gerelateerd is.

Maar als je inderdaad in dat 2e menu'tjes komt waarin je oa aspect ratio kan wijzigen, maar subs/audio staan er niet bij, dan kan het ook heel goed zijn dat de subs en audio niet kunnen worden gewisseld: die dingen verschijnen alleen als het idd ook echt mogelijk is het te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik MP geinstalleerd en gelijk al werkt hij beter als MCE. Bedankt ThaClown voor veel van je duidelijke uitleg, hierdoor is de overstap een stuk makkelijker gegaan! Een klein beetje hulp zou ik nog op prijs stellen ivm de plugin "TVGemist". Wat mij opviel is dat bij ned 1,2 en 3 ik wel de icoontjes "moet je zien" in beeld krijg maar als ik daar op klik er verder niks gebeurt. Tevens kan ik niet op "titel, dag, zender, omroep en zender" klikken zodat deze ook werken. Bij rtl lukt het een en ander wel beter. wat kan dit zijn?
(vanuit windows via de browser naar uitzending gemist werkt alles naar behoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

LiquidT_NL schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:00:
[...]

Vreemd, het zou idd wel gewoon moeten werken met dat hooveren. Ik weet alleen niet of het skin of MP gerelateerd is.

Maar als je inderdaad in dat 2e menu'tjes komt waarin je oa aspect ratio kan wijzigen, maar subs/audio staan er niet bij, dan kan het ook heel goed zijn dat de subs en audio niet kunnen worden gewisseld: die dingen verschijnen alleen als het idd ook echt mogelijk is het te wijzigen.
dan blijft probleem 2: ik krijg het popup menu ineens niet meer (heb nu uninstall gedaan en reinstall)
zelfde probleem...
Ik snap echt niet waar ik dat popup menu heb uitgezet of aan welke codec het ligt :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in moving pictures de view van filmstrip naar thumbnails verander en ik restart mediaportal dan staat ie weer op filmstrip. Is het mogelijk om dat vast instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 03:54:
Als ik in moving pictures de view van filmstrip naar thumbnails verander en ik restart mediaportal dan staat ie weer op filmstrip. Is het mogelijk om dat vast instellen?
Ja, via advanced settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 14-09 17:57
Als ik Media portal op start in full screen, dan schiet de windows taakbalk er wel weer gewoon voor. Ik gebruik Windows 7. Iemand een idee hoe ik het voor elkaar krijg dat de windows taakbalk weg blijft?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

In de general config staat een vinkje wat de taskbar automatisch hide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Angeluskamps schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:03:
Als ik Media portal op start in full screen, dan schiet de windows taakbalk er wel weer gewoon voor. Ik gebruik Windows 7. Iemand een idee hoe ik het voor elkaar krijg dat de windows taakbalk weg blijft?
MPFocus werkt hier ook goed voor, ook voor andere focus probs.
iop tha man schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 22:00:
[...]

dan blijft probleem 2: ik krijg het popup menu ineens niet meer (heb nu uninstall gedaan en reinstall)
zelfde probleem...
Ik snap echt niet waar ik dat popup menu heb uitgezet of aan welke codec het ligt :s
Lijkt me heel sterk dat dat aan een codec ligt, sowieso moet je dat 2e menu krijgen. Kan je wel in het specifieke menu komen met een andere skin? Heb je bij de uninstall alle MP files weggegooid? Heb je al eens kritisch in de configuration tool gekeken (met name gewoon bij "general")?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Leon- schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:20:
Wijziging frequenties Ziggo Twente

Na een re-scan kom ik op 8 frequenties geen signaal meer tegen en op deze link staan de oude frequenties nog.

Iemand toevallig al ergens een lijst met de nieuwe frequenties gezien want vanaf nu werken de oude frequenties hier dus niet meer en zijn bijna alle radiozenders (en een aantal tv-zenders) niet meer te vinden.
Voor de tukkers met MediaPortal:
Hier heb ik een nieuwe .dvbc file met alle Ziggo.Twente frequenties neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

LiquidT_NL schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:31:
Lijkt me heel sterk dat dat aan een codec ligt, sowieso moet je dat 2e menu krijgen. Kan je wel in het specifieke menu komen met een andere skin? Heb je bij de uninstall alle MP files weggegooid? Heb je al eens kritisch in de configuration tool gekeken (met name gewoon bij "general")?
Ok ik heb nu het control scherm weer terug met hover, alleen zijn het enkel controls die onderin staan, ik mis nog audio en subtitle menu ed.
Echt een beetje vaag dit

heb denk ik wel een ander deel van het probleem gevonden: als de optie subtitles er wel is in een film kan ik m bv wel op english of dutch flemish zetten, maar komt er niks te voorschijn.. zelfs niet met het spelen van een DVD

[ Voor 16% gewijzigd door iop op 01-02-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo mediaportal ook maar ff getest. Zeker een leuk stukje software maar ik vind de XBMC toch iets lekkerder werken. Komt waarschijnlijk omdat ik XBMC gewent ben met de mediastream skin. Ik vind het een nadeel dat je BINNEN in Mediaportal niet veel kunt instellen. Bijv SET content en ik ben ook nog geen tabblad tegengekomen voor TV series, want ik zie alleen video's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik gebruik MP om anime te kijken. Erg jammer dat de 'DVD hoezen' naar DVD formaat worden gestretched en bijv. anidb niet wordt gebruikt voor de video database. Nu hebben heel die database en video info functies geen zin voor mij.

Ik had ook problemen met soft subtitles, dat heb ik weten op te lossen. Ik maak gebruik van een K-lite codec pack installatie maar met alleen directvobsub zou het ook moeten lukken.

Ga naar Video's => Tabblad Subtitles, vink "show subtitles" aan en stel deze in op Engels of NLD.
Ga naar Video's => Video Post Processing.
Voeg uit de onderste lijst "DirectVobSub (Auto Loading Version)" toe door erop te dubbelklikken.
Vink het vinkje aan in het bovenste venster en selecteer het filter.
Klik op Filter properties en kies in de General tab bij "Loading" voor Always Load

That did the trick for me

[ Voor 4% gewijzigd door Joolee op 01-02-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:39:
Zo mediaportal ook maar ff getest. Zeker een leuk stukje software maar ik vind de XBMC toch iets lekkerder werken. Komt waarschijnlijk omdat ik XBMC gewent ben met de mediastream skin. Ik vind het een nadeel dat je BINNEN in Mediaportal niet veel kunt instellen. Bijv SET content en ik ben ook nog geen tabblad tegengekomen voor TV series, want ik zie alleen video's?
Kijk eens in het forum bij de Skin / Plugin sectie, je zal blij zijn daar
streamedMP (skin) en de TVseries (plugin) terug vinden.

Directe ports van de xbmc skins - en werkt fantastisch

@joolee - ben niet helemaal zeker van wat je bedoeld over de database funcitie, maar de plugin
Myfilms ( en nog een aantal plugins ) kunnen heel simpel exports uit diverse movie database
programma''s (zoals Ant, extreme, en nog een aantal) importeren, en dus gebruikt worden in MP.
Ook is er een speciale anime plugin, die wellicht interresant is voor jou.

[ Voor 20% gewijzigd door ppeterr op 02-02-2009 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn HTPC net af, deze zit in een Origen AE H6 behuizing. IRDA ontvanger werkt met de bijgeleverde software, het icoon knippert nl als ik de remote bedien.

Media Portal reageert echter niet op deze commando's, ik heb de remote aangezet en de support voor IRtrans ook, de namen komen ook overeen en ik heb de poort op 80 gezet omdat de IRtrans sofware dit aangeeft.

Wat mis ik nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
iop tha man schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:53:
[...]

Ok ik heb nu het control scherm weer terug met hover, alleen zijn het enkel controls die onderin staan, ik mis nog audio en subtitle menu ed.
Echt een beetje vaag dit

heb denk ik wel een ander deel van het probleem gevonden: als de optie subtitles er wel is in een film kan ik m bv wel op english of dutch flemish zetten, maar komt er niks te voorschijn.. zelfs niet met het spelen van een DVD
Dus je probleem is niet dat het menu niet komt, maar dat als je het menu oproept staan de opties voor audio en subtitles er niet altijd bij?
Want dat zou best zo kunnen zijn, die opties zijn er alleen als er uberhaupt andere audio/subs kunnen worden gekozen. Dat de subs niet worden weergeven: zet DirectVobSub voor de zekerheid eens bij PostProcessing, weet je tenminste zeker dat hij goed in de graph wordt opgenomen.
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:39:
Daarom moet je ook TV Series als losse plugin installeren. En dat je niets kan instellen in het programma zelf kan je ook als een voordeel zien: zo blijft het voor gewoon gebruik lekker "schoon", zodat het ook geschikt is voor mensen die niet zo thuis in MP zijn.

Ik merkte overigens weinig verschil met de geporte skins, behalve dat je gewoon veel meer kan in Mediaportal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

LiquidT_NL schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:38:
[...]

Dus je probleem is niet dat het menu niet komt, maar dat als je het menu oproept staan de opties voor audio en subtitles er niet altijd bij?
Want dat zou best zo kunnen zijn, die opties zijn er alleen als er uberhaupt andere audio/subs kunnen worden gekozen. Dat de subs niet worden weergeven: zet DirectVobSub voor de zekerheid eens bij PostProcessing, weet je tenminste zeker dat hij goed in de graph wordt opgenomen.
-eerst helemaal geen menu - solved
-eerst helemaal geen subs, ook niet via rechtermuis - solved (directvobsub)
-nu nog geen subs menu in het inmiddels weer aanwezige popupmenu, ook niet als ze wel aanwezig zijn... via rechtermuismenu - unsolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
LiquidT_NL schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:38:
Daarom moet je ook TV Series als losse plugin installeren. En dat je niets kan instellen in het programma zelf kan je ook als een voordeel zien: zo blijft het voor gewoon gebruik lekker "schoon", zodat het ook geschikt is voor mensen die niet zo thuis in MP zijn.

Ik merkte overigens weinig verschil met de geporte skins, behalve dat je gewoon veel meer kan in Mediaportal.
Ben ik met je eens, dat het schoner is; Ik mis alleen nog de mogelijkheid om bv Mediaportal Configuration en TV server configuration vanaf een andere pc te bedienen, zonder dat je dat op de HTPC merkt. Nu heb ik VNC geinstalleerd staan, sluit ik Mediaportal af en configureer bv wat nieuwe content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Question Mark schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:06:
In de general config staat een vinkje wat de taskbar automatisch hide.
Dankje dat is nu gelukt. Alleen nu blijft de start-button staan. Die wil ik ook graag weg hebben.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Angeluskamps schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:17:
[...]

Dankje dat is nu gelukt. Alleen nu blijft de start-button staan. Die wil ik ook graag weg hebben.
nogmaals, zoek eens op mpfocus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
LiquidT_NL schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:56:
[...]

nogmaals, zoek eens op mpfocus.
Moet ik serieus naar iets kijken wat niet standaard in mp zit om gewoon full screen te kijken? Met elk programma kan je full-screen kijken standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Angeluskamps schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:02:
[...]

Moet ik serieus naar iets kijken wat niet standaard in mp zit om gewoon full screen te kijken? Met elk programma kan je full-screen kijken standaard.
Welke balk heb je het dan over? Ik neem aan toch gewoon je windows balk? Dat ligt meer aan windows die loopt te kutten met de focus. Als je het tijdens filmkijken hebt is het wel heel raar, maar in de menu's ed is het wel mogelijk, en ja, daar zul je dus een aparte tool voor moeten gebruiken. Ik doe dat ook. Dit is een community programma dat verschrikkelijk goed in elkaar zit voor de rest, dus dit soort dingen is vaak even behelpen. Voor een kant-en-klare oplossing moet je dan toch eerder naar een XBMC of een WMC kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
LiquidT_NL schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:53:
[...]

Welke balk heb je het dan over? Ik neem aan toch gewoon je windows balk? Dat ligt meer aan windows die loopt te kutten met de focus. Als je het tijdens filmkijken hebt is het wel heel raar, maar in de menu's ed is het wel mogelijk, en ja, daar zul je dus een aparte tool voor moeten gebruiken. Ik doe dat ook. Dit is een community programma dat verschrikkelijk goed in elkaar zit voor de rest, dus dit soort dingen is vaak even behelpen. Voor een kant-en-klare oplossing moet je dan toch eerder naar een XBMC of een WMC kijken.
ok dan. Nee de balk is nu weg, nu blijft alleen de startbutton nog in het scherm constant. Kan natuurlijk ook aan liggen dat dit Windows 7 is en niet xp of vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Angeluskamps schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:55:
[...]

ok dan. Nee de balk is nu weg, nu blijft alleen de startbutton nog in het scherm constant. Kan natuurlijk ook aan liggen dat dit Windows 7 is en niet xp of vista.
Dat zou ook idd kunnen. Maar dan zou ik me voorlopig even behelpen met MPFocus, dat is in 1 minuut ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo vandaag ff verder gespeeld en ik moet zeggen dat het begint te wennen. MOVING PICTURES en MP TVSERIES in home zetten en het begint leuk te worden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:07:
Zo vandaag ff verder gespeeld en ik moet zeggen dat het begint te wennen. MOVING PICTURES en MP TVSERIES in home zetten en het begint leuk te worden:)
Je zou eens moeten kijken in deze topic

Dan heb je je oude vertrouwde skin terug, waar Moving Pictures & TV-Series Plugin standaard in de installatie zitten.

1. MP installen
2. Skin installen
3. instellen en klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep heb ik er nu instaan:) Thxxxxx

Nu alleen nog een remote en floppydtv bestellen en genieten maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje alles goed draaiende te hebben gehad hadden mijn voeding en het moederbord (Gigabyte GA-MA78GM-S2H) van de HTPC het helaas begeven. Alles had nog garantie dus de nieuwe spulletjes gehad en deze zitten er alweer een tijdje in. Windows werkte gewoon nog met het nieuwe moederbord, dus heb niets opnieuw geïnstalleerd.

Alleen nu willen full hd series en films niet meer vloeiend afspelen (het gaat traag en stottert, net alsof de machine het niet trekt). Ook de audio schakelt steeds tussen DTS en Pro Logic II (je ziet de lampjes op de versterker heen en weer knipperen) en dat resulteert in stotterend geluid. Dit probleem heb ik echter alleen met 1080p content, niet met 720p. Dit was voorheen dus niet zo.

Ik krijg het echt niet voor elkaar om het weer als vanouds te krijgen. Inmiddels heb ik alle (hardware) drivers geupdate en alle codecs zoals in de startpost ingesteld. Nu moet ik erbij zeggen dat ik de codec settings (van de interne player) van MP niet kan veranderen, wat voorheen wel kon. De dropdown's zijn simpelweg disabled.

De 1080p content valt ook niet vloeiend af te spelen buiten MP.

Heeft iemand suggesties om alles weer werkend te krijgen? 8)7
MP en alle codecs de-installeren en vervolgens weer alles opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

iop tha man schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:25:
het gaat me dus om dit exacte menu:
Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1205168788_2_FT4396_img_2166_.jpg]
ik gebruik nu 1080p b&w skin als dat ertoe doet (lijkt me niet)
dit krijg ik nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1233613402_2_FT4862_bb_.jpg
iop tha man schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:47:
-eerst helemaal geen menu - solved
-eerst helemaal geen subs, ook niet via rechtermuis - solved (directvobsub)
-nu nog geen subs menu in het inmiddels weer aanwezige popupmenu, ook niet als ze wel aanwezig zijn... via rechtermuismenu - unsolved
van het plaatje zijn dus ineens de laatste 4 knoppen verdwenen (subtitle, mute, audio- etc.)
Hoe krijg ik deze terug??

even voor de zekerheid een plaatje van mijn videoplayer setup:
Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1233610864_2_FT4862_kk_.jpg

//edit bedenk me nu ook dat ik custom xmls heb maar dat is slechts de basichome.xml zou niet moeten uitmaken lijkt me...toch?

[ Voor 11% gewijzigd door iop op 02-02-2009 23:24 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.