Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:21:
[...]

Je bedoelt met de TechnoTrend? Welk besturingssysteem? Hoe geïnstalleerd (moet je eerst die kanalen decrypten of gaat dat automatisch)?
Gewoon de floppyDTV van FireDTV, draait onder vista en decrypten gaat uiteraard automatisch, moet uiteraard wel een cam in en een smartcard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 00:45
WMV icm 5.1 over SPDIF werkt! :D

Ik moet zeggen dat het vrij eenvoudig was, maar voor degenen die het niet gelukt is even mijn volgorde (en 'vergeet dit niet..' tips :+):

1. AC3Filter als Postprocessing ingesteld
2. AC3Filter goed ingesteld (dus op SPDIF gezet)
3. Audiocodec op MPA gezet, default dus
4. 5.1 Output on WMV aangevinkt (of hoe het ook heet, staat onder codecselectie iig)
5. !!!)Naar Directshow > MPA > Hier moet je OOK(!) aangeven dat geluid via SPDIF gaat! Dit vergat ik eerst.
6. Ik had ook nog Default Directsound ingesteld als Audio Renderer, omdat mijn Default Directsound-device weer de SPDIF-output is.

Met deze stappen werkte het goed voor mij. En ik moet zeggen, net even getest met een Live-concert van Robbie Williams en dat klinkt toch wel fenomenaal tegenover stereo. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Thijs_O schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:18:
WMV icm 5.1 over SPDIF werkt! :D

Ik moet zeggen dat het vrij eenvoudig was, maar voor degenen die het niet gelukt is even mijn volgorde (en 'vergeet dit niet..' tips :+):

1. AC3Filter als Postprocessing ingesteld
2. AC3Filter goed ingesteld (dus op SPDIF gezet)
3. Audiocodec op MPA gezet, default dus
4. 5.1 Output on WMV aangevinkt (of hoe het ook heet, staat onder codecselectie iig)
5. !!!)Naar Directshow > MPA > Hier moet je OOK(!) aangeven dat geluid via SPDIF gaat! Dit vergat ik eerst.
6. Ik had ook nog Default Directsound ingesteld als Audio Renderer, omdat mijn Default Directsound-device weer de SPDIF-output is.

Met deze stappen werkte het goed voor mij. En ik moet zeggen, net even getest met een Live-concert van Robbie Williams en dat klinkt toch wel fenomenaal tegenover stereo. :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ O+ O+ O+ O+ O+
It works :D Danku danku danku _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Geen dank. Het waren ook dusdanig veel dingen dat het nogal makkelijk is om eentje over het hoofd te zien. ;)

Goed, nu dat probleem uit de weg is geruimd hoef ik mijn WMVs niet meer om te zetten naar MKVs - en aangezien ik véél concerten in WMV heb is dat een hele opluchting :D - en zit ik enkel nog met de 1080p>720p conversie. Echter, de hoop dat dat enigzins simpel kan heb ik opgegeven.

Ik heb nog wel een ander algemeen vraagje: Hoe krijg ik 5.1 upmixing goed en al werkende? Mijn versterker heeft een leuke Multistereo-modus zodat de muziek "uit alle speakers waarvoor we betaald hebben!"(© Willekeurige Huisgenoot ;) ) komt, maar dit klinkt nogal vervelend tijdens films met DTS, en om elke keer handmatig te switchen tussen 'Multi Stereo' en 'ADF Auto' (aka as-input) is gekkenwerk. De optie om muziek te upmixen naar 5.1/7.1 werkt echter niet, dus vandaar mijn vraag: iemand die het werkende heeft?

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenZj
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:52
Ben gister de Moving Pictures plugin tegengekomen en zeer tevreden over het ophalen van de films en backdrops.. Helaas worden bij mij niet automatisch de covers bij de films gevonden. Als ik een directory laat scannen met +/- 30 Films dan wordt geen enkele cover gedownload.
Wordt dit niet automatisch gedaan? of kan de plugin voor alle films geen cover vinden? Het zijn geen "Aparte" onbekende films.

Iemand een idee hoe ik dit de covers automatisch binnen kan krijgen?
De backdrops lopen wel goed en de Mappen waarin de covers komen te staan zijn lokaal aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
Balen , die temperatuur werkt niet meer.
KNMI werkt met png plaatjes en meteox en buienradar sites krijg ik ook niet veel soeps.

Wie heeft er een mooie link voor de temp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Dat is typisch, aangezien coverart in principe inderdaad automatisch wordt opgehaald. Ik kan je in ieder geval vertellen dat het hier direct ging, en je het niet hoeft in te stellen. Twee suggesties:
- Heb je wellicht ergens in je gewone Mediaportal Config (onder Films bijv.) ingesteld dat hij geen covers voor Films van internet mag halen? Ik betwijfel of dit ermee te maken kan hebben en of die optie er is - bij muziek is die optie er in ieder geval wel - maar wellicht kan je er iets mee.
- Waar haal je de informatie weg? Standaard is dit IMDB maar wellicht heb jij een andere source (Moviemeter?) die geen coverarts meelevert?

Kan je dus niet echt verder helpen, maar wellicht eens kijken op het Mediaportal forum of er meer mensen met dat probleem zijn? MovingPictures heeft een eigen subforum daar.

Ohja, nog even mijn dank aan Question Mark voor de tip m.b.t. de Zap-wachttijd. Het scheelt flink wanneer de Channel Up/Down knop wordt gebruikt, tot tevredenheid van de mensen hier thuis die dat gebruiken. Dus bedankt! :)

EDIT: Carpetburn, als je naar Weather gaat zou hij moeten updaten? Kwartier geleden werkte de temperatuur hier namelijk nog wel gewoon goed met het built-in systeem.

[ Voor 7% gewijzigd door Thijs_O op 07-01-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
REDFISH schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:35:
Je moet in de configuration gewoon naar een stad zoeken. Hij maakt gebruik van weather.com. Als de stad er daar bij staat kun je hem in MP ook toevoegen.

Ik heb inmiddels weer wat kanalen toegevoegd en de plugin gebruikt van TVserver voor XMLTV maar mijn tvgids blijft leeg.

En nog iets anders, hoe zorg ik ervoor dat de TV-server standaard draait. Volgens mij is het een service. Ander krijg ik de melding in MP dat er geen TV server draait. Beetje stom om deze standaard uit te laten staan.

Voor het weer gebruik ik trouwens de volgende links:

Temperatuur
http://www.buienradar.nl/...emperatuur&tijd=0&tijdid=

Wind
http://www.buienradar.nl/...soort=wind&tijd=0&tijdid=

Zicht
http://www.buienradar.nl/...oort=zicht&tijd=0&tijdid=

Satelliet Europa
http://www.sat24.com/images.php?country=eu&sat=

Satelliet Benelux

http://www.sat24.com/images.php?country=nl&sat=

Buienradar

http://www.buienradar.nl/...soort=loop3uur1x1&tijdid=
Deze bedoel ik.
Deze config houd ik aan ,alleen de temp doet het niet meer.(plaatje altans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Als je http://www3.buienradar.nl...emperatuur&tijd=0&tijdid= probeert? Dat is de actuele link die ik krijg als ik op Buienradar kijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die weet of je in monochrome die scrollbar van verticaal naar horizontaal kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenZj
Thijs_O schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:31:
- Heb je wellicht ergens in je gewone Mediaportal Config (onder Films bijv.) ingesteld dat hij geen covers voor Films van internet mag halen? Ik betwijfel of dit ermee te maken kan hebben en of die optie er is - bij muziek is die optie er in ieder geval wel - maar wellicht kan je er iets mee.
Helaas kan ik dit vinden. Maar wanneer ik een film handmatig invoer en Lookup klik (bijvoorbeeld "Freddy got fingered") dan krijg ik alle info + cover terug in de mediaportal configurator.
- Waar haal je de informatie weg? Standaard is dit IMDB maar wellicht heb jij een andere source (Moviemeter?) die geen coverarts meelevert?
Voor het ophalen van de Movie covers heb ik beide een keer getopt (Posters.motechnet.com en impAwards.com staan in "data sources" | "Covers") maar beide geen resultaat. voor het inladen van de filminfo gebruik ik IMDB.
Zijn er toevallig ergens custom cover art scripts te vinden die ik in kan laden?
Kan je dus niet echt verder helpen, maar wellicht eens kijken op het Mediaportal forum of er meer mensen met dat probleem zijn? MovingPictures heeft een eigen subforum daar.
iig Bedankt ;)

Heb ik doorgenomen maar niemand met hetzelfde probleem helaas. In de issue lijst (google code) zie ik dit probleem ook niet beschreven.
Zal zo meteen mijzelf reggen op het MP forum en het daar neerzetten. Ik verwacht/hoop dat ergens een vinkje misschien verkeerd staat.

GA het zo ook een keer proberen met een oudere versie :). Ik gebruik nu 0.6.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat ik moet veranderen in MP-TV Series zodat je die banners niet meer ziet.
Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/4e1456869b177dab9de95c8c324aea10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:13
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:13:
okay

ik heb nu wel een raar probleem, waarvan ik niet goed weet waar ik dit in het forum moet zetten..

Bij mediaportal-muziek werken de replay- en de skip-button op de MCE Remote opeens niet meer. Bij Pictures werken ze wel.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen???

Mediaportal 1.0
StreamedMP
Vista Ultimate
Ik denk het wel :*)

Het heeft bij mij 3 weken geduurd voordat ik er achter kwam. Mijn vermoeden is dat jij youtube.fm hebt geinstalleerd. Disable deze maar eens, dan zul je zien dat het weer werkt. Sinds MP 1.0 gaat dat mis, er wordt aan een nieuwe versie van youtube.fm gewerkt. Laat maar even weten of dit jouw probleem heeft opgelost.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:37
Heeft iemand ervaring met mediaportal icm 4therecord, in dit hele topic is dit nog niet aan bod gekomen, helaas. 4therecord schijnt een briljant programma te zijn met nog meer mogelijkheden dan de TV server van mediaportal. Moet 4therecord (fortherecord) gezien worden als alternatief voor de tv server of aanvulling?

Bestaat er een manier om opnames niet in mappen weer te geven in de opname lijst? Ik vind het irritant steeds eerst de map in te gaan om te zien of ik iets al heb gekeken of dat er nieuwe dingen in staan. Ik heb bij de opname paden al wel gewijzigd dat series niet een aparte map verdienen maar gewoon plat in de opname map terecht moeten komen, dit lijkt echter nog geen effect te sorteren.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 20:47
bestaat er de mogelijkheid om terug te keren naar de film die je aan het afspelen bent nadat je op start gedrukt hebt op de afstandbediening? de video blijft dan rechts onderin het scherm draaien, maa rik heb geen idee hoe ik daar weer terug kom :(

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:37
LinuZZ schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:25:
bestaat er de mogelijkheid om terug te keren naar de film die je aan het afspelen bent nadat je op start gedrukt hebt op de afstandbediening? de video blijft dan rechts onderin het scherm draaien, maa rik heb geen idee hoe ik daar weer terug kom :(
Die kun je soms wat moeilijk focussen, gewoon op exit blijven rammen, dan kom je vanzelf weer bij je film uit :)

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@renzo4000

ha, die was spot-on. Youtube.fm disabled --> probleem opgelost :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:14
Dat probleem had ik ook. Ik heb gewoon één van de knoppen van mijn MCE remote gekoppeld aan de functie 'full screen video'. Dat werkt.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Standaard is dat de 'rode knop' onderaan de MCE remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vorige week naar de final 1.0 geupdate met Monochrome, nu heb ik 1 opvallend probleempje, mijn monitor hoort na 10 minuten op standby te gaan (door Windows power settings), maar na de update werkt dat niet meer zodra MP 1 maal is geopend. Hiervoor draaide ik RC3. Kan iemand dit testen? Ik kan geen setting vinden die daar iets mee te maken zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
[/quote]
[quote]
Thijs_O schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:44:
Als je http://www3.buienradar.nl...emperatuur&tijd=0&tijdid= probeert? Dat is de actuele link die ik krijg als ik op Buienradar kijk. :)
Vet ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een tip voor als je je films aan het indelen en aanpassen ben met de Moving Pictures plugin
en je haalt je films via het netwerk van een andere pc af, herstart/sluit de pc waar de films op staan niet af, dan gooit MovingPictures je hele database leeg en kan je weer van vooraf aan beginnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nee hoor, das helemaal niet nodig, je moet die gedeelde map als 'removable' aanmerken in Moving Pictures (net zoals in MP_TVseries). Dan onthoudt hij deze mappen altijd.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah kijk dat is fijn om te weten! dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:16
wagenveld schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:25:
Vorige week naar de final 1.0 geupdate met Monochrome, nu heb ik 1 opvallend probleempje, mijn monitor hoort na 10 minuten op standby te gaan (door Windows power settings), maar na de update werkt dat niet meer zodra MP 1 maal is geopend. Hiervoor draaide ik RC3. Kan iemand dit testen? Ik kan geen setting vinden die daar iets mee te maken zou hebben.
In de configuratie staat wel degelijk een instelling die de screensaver van
windows over-ruled. Inderdaad moet je die nu aanvinken, en instellen (aantal minuten)...

[edit]

volgens mij las ik het niet goed, en heb je het over de powersettings...uhm
sorry..heeft er vast niks mee te doen dan.

[ Voor 9% gewijzigd door ppeterr op 08-01-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 09:34

iop

Ok. 2e poging dan maar, ik gebruik nu black & white skin (1080p); ik denk dat meerdere gebruikers deze ook gebruiken.

Ik wil graag (ivm touchscreen) de up/down of scroll buttons in my music my videos en my films- overal waar ze in zitten dus een stuk groter maken en horizontaal uit elkaar plaatsten, maar ik weet niet welke line of uberhaupt welke xml ik hiervoor moet bewerken...

Voor de duidelijkheid, het gaat niet alleen om de plaatjes maar om het reactie-veld van de button

Kan iemand me hier mee (op weg) helpen??

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oke ik heb dus werkend dat hij bij een WMV nu Dolby Digital 5.1 doorstuurt naar mijn versterker, maar die weigert er vervolgens weer Stereo van te maken, bij alles doet hij dat behalve bij deze WMV's. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Zowel in Media Portal als in MPC doet hij het niet goed.

Gaat om een Marantz SR4300. Heb er twee speakers op aangesloten. Nu wil ik wel gewoon DD geluidskwaliteit maar ik hoef niet surround te hebben. Normaal werkt het prima maar bij wmv's dus niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Tsurany op 08-01-2009 22:55 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Ehm, ik snap in alle eerlijkheid niet echt het nut daarvan, of hoe dat uberhaupt moet werken? Hij heeft 6 kanalen met afzonderlijke audiosporen (waarvan eentje vrijwel alle speech heeft e.d.), dus als je dat weer in stereo wil persen gaat er toch enorm veel detail verloren? Kan je dan niet beter gewoon geen DD gebruiken? Ik kan me echt niet voorstellen dat het er beter van wordt.

Overigens betwijfel ik of je de oplossing wel buiten je versterker moet zoeken. Bij de Sony versterker hier (modelnummer weet ik zo niet, uit de ES-serie iig) is het zo dat ik zelf kan bepalen hoe hij 't geluid verwerkt (multistereo, auto (as input), neo6, etc) maar wanneer er via SPDIF een DD5.1/DTS-stream binnenkomt wordt die op zijn oorspronkelijke manier afgespeeld, wat ik ook instel. Dus ik denk dat zoiets ook voor jouw Marantz op gaat? Wat je wel kan doen: kijk in je AC3Filter-Config naar een optie om alles als 2.0 door te geven ofzo, ik weet zeker dat er ergens zo'n optie is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 20:47
ThaClown schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:07:
[...]

Standaard is dat de 'rode knop' onderaan de MCE remote
allemaal bedankt! ik ga eens zoeken waar die knop zit op mijn Harmony.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ppeterr schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:18:
[...]

In de configuratie staat wel degelijk een instelling die de screensaver van
windows over-ruled. Inderdaad moet je die nu aanvinken, en instellen (aantal minuten)...

[edit]

volgens mij las ik het niet goed, en heb je het over de powersettings...uhm
sorry..heeft er vast niks mee te doen dan.
Thx Peter, misschien moet ik idd daar eens mee spelen. Ben nu stap voor stap aan het kijken waar het aan kan liggen. Is er misschien iemand die hetzelfde kan bevestigen, dan weet ik dat het niet aan mijn config ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MediaPortal draait nu perfect. Mag ook wel na alle uren die erin zitten. >:)

Dus ik wil de volgende stap doen. Ik heb nu nog een losse satellietontvanger en die wil vervangen door een ontvanger in mijn HTPC. Ik heb de FloppyDTV besteld. Nu is mijn vraag of ik daar de TV-server voor moet installeren? :?

Nog maar even een vraagje of opmerking. Werken er hier mensen ook met Arcsoft totalmedia theater? Dit programma werkt prima als je echte BluRay rips wilt bekijken. Echter waar ik nu weer tegenaan loop is als ik het installeer dat ik geen TS bestanden meer kan afspelen in MP. Total Media heeft dus zitten klooien met de codecs. Ook wanneer je alles in je configuratie weer op MPC en MPV zet krijg je dus geen beeld meer.
Gooi je TMT er weer af dan werkt alles weer zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Thijs_O schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 02:36:
Ehm, ik snap in alle eerlijkheid niet echt het nut daarvan, of hoe dat uberhaupt moet werken? Hij heeft 6 kanalen met afzonderlijke audiosporen (waarvan eentje vrijwel alle speech heeft e.d.), dus als je dat weer in stereo wil persen gaat er toch enorm veel detail verloren? Kan je dan niet beter gewoon geen DD gebruiken? Ik kan me echt niet voorstellen dat het er beter van wordt.
Lijkt me dat verzameld DD beter klinkt dan wanneer er geen DD gebruikt word. Ik vind het zelf namelijk ook een stuk mooier klinkten als er DD gebruikt word.
[b][message=31315579,noline]Overigens betwijfel ik of je de oplossing wel buiten je versterker moet zoeken. Bij de Sony versterker hier (modelnummer weet ik zo niet, uit de ES-serie iig) is het zo dat ik zelf kan bepalen hoe hij 't geluid verwerkt (multistereo, auto (as input), neo6, etc) maar wanneer er via SPDIF een DD5.1/DTS-stream binnenkomt wordt die op zijn oorspronkelijke manier afgespeeld, wat ik ook instel. Dus ik denk dat zoiets ook voor jouw Marantz op gaat? Wat je wel kan doen: kijk in je AC3Filter-Config naar een optie om alles als 2.0 door te geven ofzo, ik weet zeker dat er ergens zo'n optie is. :)
Nou het punt is dus dat ik het zo al twee jaar gebruik en in die tijd heeft hij gewoon alles omgezet naar stereo. Alles wat hij binnen krijgt aan DD of DTS of pro logic, of het nou van een dvd is, een mkv of mijn xbox 360. Enkel bij wmv's werkt het dus niet.
Heb nu dat 'gebruik 5.1 voor wmv' maar uit gezet, nu krijg ik daarbij gewoon stereo DD, denk dat dat de beste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:39:
Mijn MediaPortal draait nu perfect. Mag ook wel na alle uren die erin zitten. >:)

Dus ik wil de volgende stap doen. Ik heb nu nog een losse satellietontvanger en die wil vervangen door een ontvanger in mijn HTPC. Ik heb de FloppyDTV besteld. Nu is mijn vraag of ik daar de TV-server voor moet installeren? :?
Dat lijkt mij wel het beste, gewoon die DeployTool opnieuw draaien en dan aangeven dat je de tv-server en de tv-client plugin wilt installeren (als het goed is gaat dat vanzelf zonder de MPclient aan te passen/opnieuw te installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:52:
[...]

Dat lijkt mij wel het beste, gewoon die DeployTool opnieuw draaien en dan aangeven dat je de tv-server en de tv-client plugin wilt installeren (als het goed is gaat dat vanzelf zonder de MPclient aan te passen/opnieuw te installeren)
Dat klopt inderdaad ja, dat gaat gewoon zonder dat de MPclient iets overkomt. Heb het zelf ook gedaan om de powerscheduler te installeren, dat werkt enkel via TV-server. In de installer staat dacht ik ook een vergelijking met de mogelijkheden wat betreft tv tussen de gewone MPclient software en de aparte TV-server, de TV-server ondersteunt veel meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 13:50
Ik zit momenteel te klooien met mijn floppydtv en alphacrypt icm Ziggo.

Ik heb de cam in TVserver geenabled, als ik hierna zenders ga zoeken vind die niks...

In C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters staan transponderlijsten voor Ziggo, hoe kan ik dit instellen? De howto hier op het forum is lichtelijk wazig vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 16:20

gdl

Om zenders te zoeken ga je naar de TV Server Configuration. Onder TV Servers vind je je localhost (misschien onder zijn hostname), daarop klikken en er opent een DVB-C FireDTV schermpje (als het goed is). Vervolgens kun je in het rechter scherm de tuningparameters selecteren die voor jou van toepassing zijn. Een beschrijving van mijn installatie (de beschrijving heeft betrekking op een oudere versie, maar dat maakt niet zo veel uit) vind je hier: TV Server 1.0 RC1 Configuration.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
s.vanrossem schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:29:
Ik zit momenteel te klooien met mijn floppydtv en alphacrypt icm Ziggo.

Ik heb de cam in TVserver geenabled, als ik hierna zenders ga zoeken vind die niks...

In C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters staan transponderlijsten voor Ziggo, hoe kan ik dit instellen? De howto hier op het forum is lichtelijk wazig vind ik...
Ik heb ergens in de config van de tv-server nog moeten kiezen voor Ziggo als provider en dan ook in het juiste gebied. Voor mij dus Ziggo Groningen. Ik heb verder niks met transponderlijsten hoeven doen, het werkte gewoon meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
Inmiddels opgelost, mediaportal herkende mijn c kaart als een t... Satteliet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

s.vanrossem schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:07:
Inmiddels opgelost, mediaportal herkende mijn c kaart als een t... Satteliet dus...
Vreemd, want dat probleem heb ik nooit gehad.

T staat overigens voor digitenne, satelliet is S.

Mag ik vragen welke keuze je gemaakt hebt tijdens de installatie van de driver? Je krijgt op een gegeven moment een keuze om te kiezen tussen MCE, of generiek BDA. In het eerste geval wordt er een extra softwarecomponent geinstalleerd waardoor MCE denkt dat je een DVB-T kaart hebt (ipv DVB-C).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:46
Goed, nog steeds problemen met DTS. Zowel in MP als in MPC-HC geeft de Z-5450 wel netjes Dts Digital aan, maar het geluid stottert als een "gek". Een hele rare vervorming zit in het geluid.. Dolby Digital doet hij echter wel goed..

Had even AC3filter geïnstalleerd, maar of ik heb hem verkeerd geconfigureerd of het werkt simpelweg niet.. Zolang AC3filter geïnstalleerd is kan ik met MPC-HC geen MKV afspelen, hij geeft wel aan "playing", maar blijft verder op 0 seconden staan.

Verwijder ik de filter weer, speelt hij weer films af maar nog steeds met de rare vervorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

rscheper schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 20:06:
Goed, nog steeds problemen met DTS. Zowel in MP als in MPC-HC geeft de Z-5450 wel netjes Dts Digital aan, maar het geluid stottert als een "gek". Een hele rare vervorming zit in het geluid.. Dolby Digital doet hij echter wel goed..
Controleer even of je in je video codec iets als "true PAL" op enabled hebt staan. (WinDVD kent die optie bijvoorbeeld).

Volgens mij gaat je videocodec dan proberen om de framerate van bv. NTSC films aan te passen naar PAL. Ik heb bij enkele DVD's (als deze optie enabled is) ook stotterend DTS geluid (en geen problemen bij DD, waarschijnlijk komt dit door de hogere benodigde bandbreedte van DTS).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Iemand hier met een IMON vfd, en die de imon software gebruikt.
Ik heb hier namelijk iets mafs - eens in de zoveel tijd, werkt het niet meer.
En dan geeft het IMON icoon aan, dat de VFD niet aangesloten is.

Ik heb de nieuwste drivers van de site, en de update die dan als popup komt in de software.

(oplossing is een herinstalatie van de software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
rscheper schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 20:06:

Had even AC3filter geïnstalleerd, maar of ik heb hem verkeerd geconfigureerd of het werkt simpelweg niet.. Zolang AC3filter geïnstalleerd is kan ik met MPC-HC geen MKV afspelen, hij geeft wel aan "playing", maar blijft verder op 0 seconden staan.

Verwijder ik de filter weer, speelt hij weer films af maar nog steeds met de rare vervorming.
Ik had hier vroeger ook zoveel moeite mee, dat ik voortaan cccp, met coreavc en haali draai. Netjes in cccp ac3 en dts via spdif en gassen maar, dd en dts spelen daarna geruisloos af in mkv, avi, enz...
Question Mark schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:20:
[...]
Vreemd, want dat probleem heb ik nooit gehad.

T staat overigens voor digitenne, satelliet is S.

Mag ik vragen welke keuze je gemaakt hebt tijdens de installatie van de driver? Je krijgt op een gegeven moment een keuze om te kiezen tussen MCE, of generiek BDA. In het eerste geval wordt er een extra softwarecomponent geinstalleerd waardoor MCE denkt dat je een DVB-T kaart hebt (ipv DVB-C).
Klopt, zat niet op te letten. Ik had bij de installatie voor mce gekozen... Ik zat nog half te slapen en in dat comment venstertje stond, mce and vista... dus ik dacht 'vista dat moet goed zijn'. Maargoed, later na het posten in dit topic de driver opnieuw geinstalleerd (5.3n) en toen BDA gekozen, kanalen gescant in tv server en netjes alles van Ziggo gevonden.

Ben trouwens sinds gisteren overgestapt van Vista MCE naar Mediaportal...
Ik heb altijd XP en Vista MCE gebruikt, maar na mijn FloppyDTV aankoop was het teveel gedoe om alles te configureren en alles aan de gang te krijgen zoals het hoort. Ik had al eerder naar Mediaportal gekeken maar icm analoge tv vond ik XP en Vista MCE genoeg...

Als ik nu Mediaportal 1.0.0.0 en de Windows 7 MCE versie zie denk ik dat Microsoft echt achter de feiten aan gaat lopen, en dat Mediaportal echt opensource is, ik ga verder smullen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 18:53

Eboman

Ondertitel

even een vraag voor de analoge kabelaars onder ons.
Ik heb problemen 2 kanalen werkend te krijgen hier (tiel,upc).
Beide hebben volgens de frequentie lijst van UPC een afwijkende frequentie.

Enig idee hoe ik deze moet invoeren ?

Ik heb beide manier geprobeerd maar krijg steeds no signal.

http://service.upc.nl/frequencies_gm.php?GM=0281

RTL 7 45- 661,75
en
RTL 8 54- 731,50

Als iemand een idee heeft graag.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal films op de pc gezet en heb nu van elke film een map video_ts en audio_ts maar hoe kun je dit openen in media portal zodat ie dit meteen als een film ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:18:
Ik heb een aantal films op de pc gezet en heb nu van elke film een map video_ts en audio_ts maar hoe kun je dit openen in media portal zodat ie dit meteen als een film ziet?
In principe zou het moeten werken met stuctuur a la:
\Filmnaammap\VIDEO_TS\Vob etc. bestanden

Weet het echter niet zeker. Wat sowieso werkt: externe plugin voor films, vooral Moving Pictures is een aanrader. Wel meer werk om e.e.a. in te stellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand MediaPortal al getest op Windows 7? Las op het MediaPortal forum dat je het in Vista Compatibility modus wel kon installeren maar dat Moving Pictures niet werkte op windows 7.
Thijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:34:
[...]

In principe zou het moeten werken met stuctuur a la:
\Filmnaammap\VIDEO_TS\Vob etc. bestanden

Weet het echter niet zeker. Wat sowieso werkt: externe plugin voor films, vooral Moving Pictures is een aanrader. Wel meer werk om e.e.a. in te stellen. :P
Nou ik weet het wel zeker, dat zal gewoon werken ja! :)

[ Voor 54% gewijzigd door Tsurany op 11-01-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:44:
15: Online video's (You Tube, Apple Trailers, Google Video, etc.)

(terug naar startpost)

Via deze plugin kun je al die online videos bekijken in MP!

De nieuwe versie 0.33 is een MPI dus gemakkelijk te installeren via de Media Portal Installer.
EDIT: Er zijn blijkbaar problemen met deze plugin.. niet alles werkt, afwachten op een nieuwe versie is beter...

Ondersteunde sites:
- YouTube
- Google Video
- Grouper
- MetaCafe
- DailyMotion
Ik heb nogal wat problemen met deze plugin (ik heb hem dan ook niet uitvoerig bekeken)

Ik heb momenteel youtube.fm oid geinstalleerd. Het voordeel dat ik daarin zie is dat je op je youtubeprofiel kan inloggen en dan direct je favorieten en aanraders kan zien. Goede plugin in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:46
[quote]s.vanrossem schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:14:
[...]

Ik had hier vroeger ook zoveel moeite mee, dat ik voortaan cccp, met coreavc en haali draai. Netjes in cccp ac3 en dts via spdif en gassen maar, dd en dts spelen daarna geruisloos af in mkv, avi, enz...

[...]

Mkv met DTS draait ondertussen perfect, geïnstalleerde software is cccp, coreavc en haali.

Rare is nu dat ik mkv series heb die 35procent van de cpu pakken (800mb), maar ik heb hier ook The Dark Knight met de extensie MKV, in bluray met DTS en deze verbruikt hooguit 19%.. Deze draait dan ook een beetje vreemd, om de 5-10 seconden lijkt het net alsof er héél even vooruit wordt gespoeld, een hele kleine versnelling zit er in..

Rare uitleg misschien, maar kan er zo geen andere bewoordingen voor vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
rscheper schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:54:
[quote]s.vanrossem schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:14:
[...]

Mkv met DTS draait ondertussen perfect, geïnstalleerde software is cccp, coreavc en haali.

Rare is nu dat ik mkv series heb die 35procent van de cpu pakken (800mb), maar ik heb hier ook The Dark Knight met de extensie MKV, in bluray met DTS en deze verbruikt hooguit 19%.. Deze draait dan ook een beetje vreemd, om de 5-10 seconden lijkt het net alsof er héél even vooruit wordt gespoeld, een hele kleine versnelling zit er in..

Rare uitleg misschien, maar kan er zo geen andere bewoordingen voor vinden..
Herken het helemaal, die versnelling af en toe, maar onder XP FP3. Op vista werkt het met de EVR stand prima, maar daar heb ik dan weer af en toe haperingen in de live-tv windowed stand. Af en toe is het wel een hel hoor die codecs. Als is dat live-tv windowed een probleem van MP denk ik, daar het zonder haperingen werkt als je terugschakeld naar de andere render stand.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Laatst online: 18-09 12:30
Weet iemand of mediaportal alleen naar extensie kijkt voor het kiezen van de codec?
Ik heb namelijk voor h264 coreavc ingesteld, voor mpeg2 en dvd nvidia purevideo decoder en voor overige formaten (divx e.d.) gebruik ik ffdshow.
Dit werkt allemaal prima, echter voor hd mpg bestanden (avc) pakt ie nu ffdshow ipv coreavc. Op zich speelt mijn pc ze ook met ffdshow wel prima af maar ik gebruik in ffdshow een aantal filters en postprocessing om divx en xvid te upscalen en te verbeteren.
Dit wil ik echter niet bij hd content.

Met mkv's gaat alles prima en gebruikt ie netjes coreavc.
Kan ik gewoon extensie veranderen en dat ie dan coreavc gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
RFdeGroot schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:00:
Weet iemand of mediaportal alleen naar extensie kijkt voor het kiezen van de codec?
Ik heb namelijk voor h264 coreavc ingesteld, voor mpeg2 en dvd nvidia purevideo decoder en voor overige formaten (divx e.d.) gebruik ik ffdshow.
Dit werkt allemaal prima, echter voor hd mpg bestanden (avc) pakt ie nu ffdshow ipv coreavc. Op zich speelt mijn pc ze ook met ffdshow wel prima af maar ik gebruik in ffdshow een aantal filters en postprocessing om divx en xvid te upscalen en te verbeteren.
Dit wil ik echter niet bij hd content.

Met mkv's gaat alles prima en gebruikt ie netjes coreavc.
Kan ik gewoon extensie veranderen en dat ie dan coreavc gebruikt?
Kijk even goed wat je allemaal aangevinkt hebt bij ffdshow, en vink eventueel mpeg2 met dvd-decoding uit, ik heb er ergveel aan gehad om graphedit te gebruiken, zo kun je gemakkelijk testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
ok, dus als een bepaalde codec op disabled staat in ffdshow zal ie het met de coreavc codec proberen?
dacht dat ffdshow helemaal niet gebruikt werd als je in mediaportal (gebruik de interne video player) aangeeft dat je coreavc voor h264 gebruikt?

De mpg bestanden zijn van die files die voor ps3 geencode zijn, deze hebben een .mpg extensie met MPEG-4 AVC (H.264) codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Als je FFdshow gebruikt om up te scalen, kan je een resolutie instellen
tot waar hij moet gaan scalen. Zo kan je dus netjes instellen dat ffdshow
resoluties > 720p met rust laat, en alles daaronder op poetst. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Klopt, dit doe ik ook.
Maar dit geld toch alleen voor de resize optie? De overige filters worden dan toch altijd toepast ongeacht resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
RFdeGroot schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:13:
Klopt, dit doe ik ook.
Maar dit geld toch alleen voor de resize optie? De overige filters worden dan toch altijd toepast ongeacht resolutie?
volgens mij heb je daar gelijk in, het was enkel een toevoeging :)

Om selectief op bestandsoort ffdshow te gebruiken, zal je de niet te gebruiken
extensies moeten disablen in de codec opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
RFdeGroot schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:13:
Klopt, dit doe ik ook.
Ligt eraan, je kan ook profiles maken waardoor ffdshow afhankelijk van bepaalde variabelen (extensie, filename, formaat, resolutie) andere postprocessing toepast. Staat gewoon onder het kopje profiles.
RFdeGroot schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:42:
ok, dus als een bepaalde codec op disabled staat in ffdshow zal ie het met de coreavc codec proberen?
Over het algemeen wel, ligt maar net aan je merit (als het ware gaat je pc de codecs af), maar als je bij ffdshow een bepaald format uitzet weet je zeker dat ffdshow er vanaf blijft.
RFdeGroot schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:42:
dacht dat ffdshow helemaal niet gebruikt werd als je in mediaportal (gebruik de interne video player) aangeeft dat je coreavc voor h264 gebruikt?
Klopt, maar misschien dat dat dus anders ligt bij mpg files, ik weet niet of hij naar extensies kijkt oid. Wel weird :P

Maar goed, zet sowieso h264 uit in ffdshow, dan gaat het sowieso goed.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de indruk dat het beeld bij DIVX een beetje te helder is ivm H.264 films... Iemand ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
Ik zie iets over het hoofd. Ik heb net een frisse installatie van Vista HomePremium gedaan. Netjes drivers en software geinstalleerd en alle updates van Microsoft doorgevoerd.
Hierna wil ik MediaPortal installeren en nu blijft die steeds bij het openen van dat config scherm (waar je standaard en uitgebreid kunt kiezen) hangen. Het gehele scherm bevriest...

EDIT: UAC en Firewall zijn uitgeschakeld

[ Voor 5% gewijzigd door s.vanrossem op 13-01-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:53:
Ik heb de indruk dat het beeld bij DIVX een beetje te helder is ivm H.264 films... Iemand ideas?
heb zelf hetzelfde probleem met divx en dvd's (dvd's enkel getest met xfiles seizoen 2, misschien is de dvd ook wel wat lage kwaliteit, wel origineel tho'), ik denk persoonlijk dat het het paupere formaat is. Heb ook al met de levels gekloot om 16~235 te expanden naar 0~255 maar dat hielp geen zier. Het is gewoon een tikkie lichter dan mkv's. Bij DivX speelt kwaliteit hier sowieso een sterke rol in.

Het zou natuurlijk top zijn als ik iets over hoofd zie en gewoon lekker diep zwart beeld kan hebben :P
s.vanrossem schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:15:
Ik zie iets over het hoofd. Ik heb net een frisse installatie van Vista HomePremium gedaan. Netjes drivers en software geinstalleerd en alle updates van Microsoft doorgevoerd.
Hierna wil ik MediaPortal installeren en nu blijft die steeds bij het openen van dat config scherm (waar je standaard en uitgebreid kunt kiezen) hangen. Het gehele scherm bevriest...

EDIT: UAC en Firewall zijn uitgeschakeld
Je zou niet de eerste zijn waarbij gewoon de installatie niet 100% vlekkeloos is verlopen. Probeer dus eerst een reinstall.

[ Voor 30% gewijzigd door LiquidT_NL op 13-01-2009 22:50 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
Een reinstall is het niet, ik heb dat al 3 keer gedaan, het blijft fout gaan. Ik heb mijn .net framework geupdate naar 3.5 sp1 maar dit was het ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Nieuwste SVN ook al geprobeerd? Probeer je hem vanilla te starten of heb je al plug-ins geïnstalleerd?

In de map C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal\log
zitten ook logfiles van oa de configuration tool. Misschien geen gek idee die eens door te nemen om te kijken waar hij precies op vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Ik sta zo'n beetje op het punt om Mediaportal het "raam" uit te gooien.

Wat ik ook probeer, externe MKV susbtiles werken niet zonder DirectVobSub filter. Als ik dit filter echter aanzet, werken al mijn FullHD MKV's niet meer, maar in de 720P MKV's werken de externe subtitles wel.
Dit is al een hele stap, want met cccp werkte het filter bij geen enkel bestand..

De enige mogelijkheid die ik nu heb is om bij films de subtitles te mergen met MKVmerge (kost veel tijd), en het filter dan dus uit te zetten.

Het grootste probleem wat ik echter heb is dat het menu van mediaportal gigantisch vaak de mist in gaat. Als ik via Mp TV Series (nieuwste versie) wat heb gekeken en weer terug probeer te navigeren, slaat het beeld vrijwel altijd op zwart of is de halve content van de skin(s) verdwenen. Navigeren is dan onmogelijk, mediaportal restarten is noodzakelijk. Op het Mediaportal forum krijg ik vrijwel nooit een duidelijk antwoord. Dan hebben ze het over EVR uitzetten (dat heb ik niet eens aan, omdat dat niet haalbaar is voor m'n laptop), maar meer komt er niet uit..

Ik heb het probleem op zowel Windows 7 beta en Windows Vista, hoewel ik vind dat het in WIndows 7 wel wat beter is omdat de media zelf sneller is..

Ik heb dit overigens met alle skins, en vanaf RC2 in elke versie..

Momenteel gebruik ik Mediaportal 1.0

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Dannydeman schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:29:
Ik sta zo'n beetje op het punt om Mediaportal het "raam" uit te gooien.

Wat ik ook probeer, externe MKV susbtiles werken niet zonder DirectVobSub filter. Als ik dit filter echter aanzet, werken al mijn FullHD MKV's niet meer, maar in de 720P MKV's werken de externe subtitles wel.
Dit is al een hele stap, want met cccp werkte het filter bij geen enkel bestand..

De enige mogelijkheid die ik nu heb is om bij films de subtitles te mergen met MKVmerge (kost veel tijd), en het filter dan dus uit te zetten.

Het grootste probleem wat ik echter heb is dat het menu van mediaportal gigantisch vaak de mist in gaat. Als ik via Mp TV Series (nieuwste versie) wat heb gekeken en weer terug probeer te navigeren, slaat het beeld vrijwel altijd op zwart of is de halve content van de skin(s) verdwenen. Navigeren is dan onmogelijk, mediaportal restarten is noodzakelijk. Op het Mediaportal forum krijg ik vrijwel nooit een duidelijk antwoord. Dan hebben ze het over EVR uitzetten (dat heb ik niet eens aan, omdat dat niet haalbaar is voor m'n laptop), maar meer komt er niet uit..

Ik heb het probleem op zowel Windows 7 beta en Windows Vista, hoewel ik vind dat het in WIndows 7 wel wat beter is omdat de media zelf sneller is..

Ik heb dit overigens met alle skins, en vanaf RC2 in elke versie..

Momenteel gebruik ik Mediaportal 1.0
Het is ook wel een vreemd probleem, ik heb toch echt al tientallen malen Mediaportal op een verse install gedaan, maar heb deze problemen dus echt niet. Je eerste probleem is duidelijk toe te schrijven aan codecs, hoewel ik wel zou willen vragen of je het ook hebt in MPC.

Je 2e probleem is wel erg vreemd. Welke specs heb je verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:10
Dannydeman schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:29:
Dit exacte probleem heb ik ook, maar ligt niet specifiek aan MP TV series. De plugin Moving Pictures heeft namelijk hetzelfde probleem. Dit komt in mijn geval bij alle versie na RC2 voor. Dit is de reden dat ik nog steeds RC2 draai.

Of het eventueel aan de codecs kan liggen weet ik niet zeker. Ik gebruik in principe alleen CoreAVC voor het beeld, de rest zijn allemaal standaard plugins.

[ Voor 8% gewijzigd door Cardinal op 14-01-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik zit er aan te denken om terug te gaan naar RC2, want ik heb het volgens mij ook niet opgemerkt toen ik nog RC2 draaide. Wellicht is dit het beste..
Mag ik vragen wat voor specs je hebt?

Ik heb een laptop met 1.83GHZ (dual) en een Intel GMA 965 (fhd compatible).
Misschien dat het wel aan deze videochip ligt. Ben benieuwd of jij dezelfde hebt.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
LiquidT_NL schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:52:
[...]

Het is ook wel een vreemd probleem, ik heb toch echt al tientallen malen Mediaportal op een verse install gedaan, maar heb deze problemen dus echt niet. Je eerste probleem is duidelijk toe te schrijven aan codecs, hoewel ik wel zou willen vragen of je het ook hebt in MPC.

Je 2e probleem is wel erg vreemd. Welke specs heb je verder?
Hebbe alle mogelijke codecs geprobeerd, maar heb het met alle codecs die ik ken :) volgens het mediaportal forum is het een bug waardoor externe SRT's niet geladen worden voor MKV films tenzij je FFDSHOW gebruikt (die heeft een eigen subfilter).

EDIT: is er misschien een link naar de laatste SVN?

[ Voor 3% gewijzigd door Dannydekr op 14-01-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannydeman schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:51:
[...]

Hebbe alle mogelijke codecs geprobeerd, maar heb het met alle codecs die ik ken :) volgens het mediaportal forum is het een bug waardoor externe SRT's niet geladen worden voor MKV films tenzij je FFDSHOW gebruikt (die heeft een eigen subfilter).

EDIT: is er misschien een link naar de laatste SVN?
Heb je toevallig EVR aanstaan, dan werken subs ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:19:
[...]

Heb je toevallig EVR aanstaan, dan werken subs ook niet.
Als ik EVR aanzet, dan heb ik veel tearing, dus is altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet EVR + AERO aanzetten in vista, dan heb je het beste beeld en geen tearing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
En sowieso, als je tearing hebt kan je ook syncen met de refresh rate.
Dannydeman schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:49:
Ik zit er aan te denken om terug te gaan naar RC2, want ik heb het volgens mij ook niet opgemerkt toen ik nog RC2 draaide. Wellicht is dit het beste..
Mag ik vragen wat voor specs je hebt?

Ik heb een laptop met 1.83GHZ (dual) en een Intel GMA 965 (fhd compatible).
Misschien dat het wel aan deze videochip ligt. Ben benieuwd of jij dezelfde hebt.
Het zou heel goed aan die Intel GMA965 kunnen liggen. Mijn ervaring met de Intel GMA adapters is dat ze nogal van de standaard normen mbt direct3d etc afwijken, wat ook weer resulteert dat aardig wat games het niet of nauwelijks doen en vage artefacts vertonen. Ik weet niet welke rendermethode door Mediaportal wordt gebruikt, maar het zou hier zeker mee te maken kunnen hebben. Nieuwste drivers is in dat geval een must, de GMA gaat met elke driverupdate met sprongen vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
LiquidT_NL schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 01:42:
Nieuwste SVN ook al geprobeerd? Probeer je hem vanilla te starten of heb je al plug-ins geïnstalleerd?

In de map C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal\log
zitten ook logfiles van oa de configuration tool. Misschien geen gek idee die eens door te nemen om te kijken waar hij precies op vastloopt.
De nieuwste SVN nog niet geprobeert, ik start hem nu vanilla en heb geen plugins geinstalleerd.

Die logs heb ik bekeken maar die zeggen bar weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
Het resultaat is zo: http://img104.imageshack.us/img104/7738/screen1sr6.jpg

Iemand suggesties...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
En ik had juist Aero uitgezet voor extra performance :)
Zal vanavond eens proberen om Aero aan te zetten, ben benieuwd.

Edit: Ik heb overigens RC2 geinstalleerd, en deze werkt dus echt 10x beter dan 1.0. Veel snellere interface, geen menu problemen meer die ik had en zelfs de films laden sneller. 1 minpunt is dat de stretch functie niet meer werkt en het MKV sub (external) probleem is er nog steeds en de MediaStream skin werkt perfect, alleen fanart in TVseries zorgt voor een vastloper van mediaportal. Opzich erg jammer, maar er is mee te leven ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Dannydekr op 15-01-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
s.vanrossem schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 01:05:
[...]

De nieuwste SVN nog niet geprobeert, ik start hem nu vanilla en heb geen plugins geinstalleerd.

Die logs heb ik bekeken maar die zeggen bar weinig...
Wat staat er precies in de logs? Ze zouden toch wel een hint moeten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Eindelijk MP aan de praat gekregen. Ipv Vista heb ik nu kale XP SP3 install gebruikt en dan pas werkt MP goed met mijn floppydtv.

Ik heb nu wel weer wat vreemds: Bij sommige tv opnamens heb ik geen geluid. Live TV kijken werkt prima, en als ik de opnamens via een andere pc bekijk, heb ik wel gewoon geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom RC2 en niet MP1.0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Alle versies hoger dan RC2 zorgen voor hele rare bugs in de menuinterface waardoor mediaportal, na het kijken van media, onbruikbaar wordt. Tevens is hij langzamer dan RC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenZj
Dannydeman schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 08:32:
[...]

Alle versies hoger dan RC2 zorgen voor hele rare bugs in de menuinterface waardoor mediaportal, na het kijken van media, onbruikbaar wordt. Tevens is hij langzamer dan RC2.
Ik gebruik nu versie 1 van MP en heb ook de bovenstaande problemen gehad icm met de aero skin. Nadat ik enkele aanpassingen had gedaan met de menu editor van Aero (TV + Movie eruit gehaald en Moving pictures toegevoegd) heb ik geen/minder last meer van dit probleem (1x in laatste 3 dagen en bij mij wordt veelvuldig geswitched tussen tvseries en Moving pictures via het menu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Die problemen met het menu zijn inderdaad irritant. Dit is echter volledig afhankelijk van welke skin je gebruikt heb ik gemerkt.
Dit probleem treed op zodra je het basichome menu gebruikt (ik heb dit in zowel streamedmp als in Aeon Wide).
Als je het 'gewone menu' gebruikt heb je deze problemen niet, dus met streamedmp is dat wellicht een optie voor je?

Ik ben echter geswitched van skin (door deze problemen) naar Black and White 1080, met deze skin geen enkel probleem.
Wellicht dat ik komend weekend de laatste versie van streamedMP nog eens ga proberen, maar ik verwacht dezelfde problemen daar het een bug lijkt in mediaportal en niet zozeer in de skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook nog maar eens 2 vragen......... :o

Ik ben bezig met mijn FloppyDTV voor de satelliet. Ik heb de TV server geïnstalleerd en geconfigureerd. Alles werkt en ik heb in MP ook netjes beeld. Ik heb een paar kleine foutjes erin.
Daarom wil ik alles opnieuw inscannen maar dan moet ik mijn reeds bestaande kanaal lijst wissen. Waar vind ik die terug?

Nu heb ik een configuratie voor de Astra en de Hotbird, dus ik vind meer dan 2000 kanalen. :o In welk gedeelte van de TVserver kan ik deze op volgorde zetten? Of is er een gemakkelijker manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:33:
Ook nog maar eens 2 vragen......... :o

Ik ben bezig met mijn FloppyDTV voor de satelliet. Ik heb de TV server geïnstalleerd en geconfigureerd. Alles werkt en ik heb in MP ook netjes beeld. Ik heb een paar kleine foutjes erin.
Daarom wil ik alles opnieuw inscannen maar dan moet ik mijn reeds bestaande kanaal lijst wissen. Waar vind ik die terug?

Nu heb ik een configuratie voor de Astra en de Hotbird, dus ik vind meer dan 2000 kanalen. :o In welk gedeelte van de TVserver kan ik deze op volgorde zetten? Of is er een gemakkelijker manier voor?
beide kan in de tv server config.

Je kan daar dan ook een extra kanalenlijst maken, waar je dan je eigen kanalen inzet. Of je maakt meerdere lijsten, bijvoorbeeld lijsten met Nederlandstalige zenders, Duitse zenders, muziek, enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij video's verwijzen de tumbnails naar het internet, maar bij mijn muziek (albums) gaat media portal de tumbnails cachen in de directory van de geripte full CD. Kan ik dat bij video's ook doen, of cached hij dat al op een andere plaats?

Weet er trouwen iemand een goede tool om MP3's te renamen? Volgens tag en eventueel via CDDB?

[ Voor 16% gewijzigd door poing op 16-01-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
poing schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:37:
Weet er trouwen iemand een goede tool om MP3's te renamen? Volgens tag en eventueel via CDDB?
Yep, gebruik deze: http://www.musicbrainz.org/

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Thanks, ziet er op eerste zicht goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Ik gebruik nu al sinds de zomer Mp. Altijd ook de updates gedaan. rc2,rc3 en nu rc4.
Werkt als een zonnetje.Soms ff klooien en dan kom je er wel weer uit, zeker met jullie hulp.
Maar 1 probleem heb ik nog niet verholpen : soms bij het opstarten van mpeg 2 blijft mijn scherm zwart, wel geluid.
Oplossing (workarround) ff op stop en dan weer op play, hoppa ! en we hebben beeld.
Dit heb ik alleen in MP ,dus niet op een standalone speler. MPV,FFDshow, als codec geprobeerd, maakt geen verschil. Lijkt dus niet aan de codecs te liggen, maar aan MP zelf. Ik heb MP1rc4 helemaal opnieuw geinstaleerd maar dat maakte ook geen verschil. Ati ccc+ driver laatse versie geupdated, maakt ook geen verschil. Ideeen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Wat vinden jullie van de nieuwe opzet van mijn Media Portal site?
http://www.pcbymp.nl/

[ Voor 15% gewijzigd door ThaClown op 16-01-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:29:
Goed bezig man d:)b
Ziet er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knap!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannydeman schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 08:32:
[...]

Vreemd, hier is dit niet zo, soms zijn de banners wel eens weg, maar dan druk je op vorige en weer item selecteren en 't is weer in orde.. MP1.0 hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Moet ik Latijns gaan leren? :P

Ziet er gelikt uit, alleen om een of andere reden vond ik je vorige layout rustiger ogen (nu is je achtergrond wit). Ik wacht met spanning het eindresultaat af! Succes ermee!

En veel foto's plaatsen, zowel van hardware als screenshots van MP, dat zijn de trekpleisters voor je webshop!

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:56
nijs hor. als ik zo wat screenshots zie dan heb ik altijd weer zin om aan mediaportal te beginnen. Maar tis eigenlijk geen doen icm een beeldbuis tv. Heb al een VGA->RGB kabel maar dan nog ziet VMC er vééééél beter uit, op één of andere manier zijn de letters in VMC gewoon strak en staan stil, met media portal nét niet. Toch maar m'n geduld hebben tot ik m'n 42" LCD bij elkaar heb (is wel lastig met een vriendin die het niet nodig vindt :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Sa1 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 20:33:
[...]

nijs hor. als ik zo wat screenshots zie dan heb ik altijd weer zin om aan mediaportal te beginnen. Maar tis eigenlijk geen doen icm een beeldbuis tv. Heb al een VGA->RGB kabel maar dan nog ziet VMC er vééééél beter uit, op één of andere manier zijn de letters in VMC gewoon strak en staan stil, met media portal nét niet. Toch maar m'n geduld hebben tot ik m'n 42" LCD bij elkaar heb (is wel lastig met een vriendin die het niet nodig vindt :))
Totaal geen problemen hier met een X1600XT en via svideo naar mijn Panasonic 32px30 op 720x480. Alles is goed leesbaar en zelfs de kleinste lettertjes staan muisstil en zijn goed leesbaar...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24
ik heb mediaportal nu een paar weekjes, maar heb sinds een week een nogal vervelend probleem, ik krijg alleen beeld bij filmpjes als ik m op pauze zet. Dus wanneer ik een film ga kijken heb ik wel geluid, maar geen beeld, totdat ik hem op pauze zet, dan is er in een keer wel beeld. Het maakt niet uit of het avi of mkv is en ik heb er ook alleen last van in mediaportal, niet in windows media player of vlc. Ik ben al aan het zoeken geweest maar krijg het niet gefixt, heeft iemand hier misschien een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
edit: blijkbaar heb ik een keer per ongeluk op osd ergens gedrukt 8)7 , bij de vinkjes van ffv, nu doet hij het weer :) .

[ Voor 10% gewijzigd door Bastard op 20-01-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

KAdrifter schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 01:13:
heeft iemand hier misschien een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Ik weet dat er ergens een optie is waarbij je een vinkje kan plaatsen wat betrekking heeft op een zwart beeld bij films... Ik weet alleen zo even niet precies welke/waar dat vinkje te plaatsen is. Maar die zul je wel moeten kunnen vinden als je even door je configuratieschermpjes blader... Misschien dat dit voor jou de oplossing is?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

poing schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:54:
[...]

Thanks, ziet er op eerste zicht goed uit.
Ik zout toch ook Tag&Rename willen aanbevelen! Gebruik ik echt al jaren en is een super handig programma, met veel mogelijkheden heen en weer en zeer makkelijk in gebruik! Ondersteund ook online databases (o.a. CDDB en Amazon)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
Mijn probleem zit hem dus in het codecs gedeelte. Gabest geeft vette problemen zo lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2023
Kan je ergens instellen dat films altijd als filmstrip worden weer gegeven?

Bij mij is dat telkens als "lijst", wanneer ik dit verander naar filmstrip en mediaportal opnieuw opstart word dit telkens opnieuw weergegeven als "lijst".

Verder is het een super programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomas.be schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:07:
Kan je ergens instellen dat films altijd als filmstrip worden weer gegeven?

Bij mij is dat telkens als "lijst", wanneer ik dit verander naar filmstrip en mediaportal opnieuw opstart word dit telkens opnieuw weergegeven als "lijst".

Verder is het een super programma :)
dat kun je instellen bij de configurator. (uit mijn hoofd bij het scherm waar je de sources opgeeft, daar kun je ook de view instellen...
Pagina: 1 ... 25 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.