Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK , nvm, tis opgelost... werkt geweldig nu! Je moet deze installeren: http://www.filehippo.com/...time_alternative/tech/96/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand hoe je dat eerste scherm kan aanpassen, zodat WEER en TV enz er niet meer in voorkomen?

edit: ah blijkbaar in de plugin configuration..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RFdeGroot schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:07:
[...]

Ik ben er inmiddels uit, bij mij speelt ie nu probleemloos .mov en .mp4 uit.
Probleem zat em in een verkeerde ffdshow config, deze miste support voor aac via libfaad2.

Bij jou zal het dus waarschijnlijk iets vergelijkbaars zijn alleen dan voor de gebruikte video codec.
Ik zou zeggen installeer ffdshow eens opnieuw.
Deze guide is misschien handig daarbij: ffdshow guide
Hiermee is het mij in elk geval prima gelukt.
En voor de rest heb je geen players geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Hallo, hoe en waar moet ik invoeren dat ik in arnhem via de kabel tv kijk? in de vorige versie van mp kon je dat kiezen maar nu moet ik blijkbaar een aparte pc aanschaffen om de tv server op de draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:15:
[...]

En voor de rest heb je geen players geïnstalleerd?
Voor mov files moet je enkel quicktime alternative 1.45 installeren, dat gedoe met ffdshow is niet nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:35

StapelPanda

PB0MV

Ik zit ook wat te spelen met mediaPortal. Ik kan alleen nergens vinden of de database geshared kan worden. Binnenkort komt er een nas in huis, en dan is het wel handig als je niet op alle pc's in huis dezelfde informatie moet downloaden. Dus dat alle thumbs/info op de nas komen te staan.
En kan MediaPortal automatisch album art downloaden? heb de optie nog niet gevonden. Google zij iets over albumart fix, maar dit is alleen voor MCE en Window Media Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gieltjev schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:19:
Ik zit ook wat te spelen met mediaPortal. Ik kan alleen nergens vinden of de database geshared kan worden. Binnenkort komt er een nas in huis, en dan is het wel handig als je niet op alle pc's in huis dezelfde informatie moet downloaden. Dus dat alle thumbs/info op de nas komen te staan.
En kan MediaPortal automatisch album art downloaden? heb de optie nog niet gevonden. Google zij iets over albumart fix, maar dit is alleen voor MCE en Window Media Player.
Dat kan allemaal; maar als je 2 mediaportals tegelijkertijd aan dezelfde database laat prutsen... gn idee als dat goedkomt; waarom wil je meerdere HTPC's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda

StapelPanda

PB0MV

Niet echt meerdere HTPC's maar ik wil ook wel eens een filmpje/serie op mn laptop kunnen kijken. En aangezien de NAS ook meteen een download station wordt leek het mij ook wel leuk om ook media portal op mn laptop te zetten.

Nu zie ik al wel dat de cover wordt opgeslagen in de map, zijnde folder.jpg. Maar voor de series zal hij wel alles opnieuw moeten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kdenk wel dat dat moet kunnen; covers worden bewaard in je "thumbs" folder.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda

StapelPanda

PB0MV

Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 18:15:
Kdenk wel dat dat moet kunnen; covers worden bewaard in je "thumbs" folder.
Na wat kijken op het forum van MediaPortal het volgende gevonden:
http://www.team-mediaport...ides/CentralisedDatabases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Bah! Dacht ik eindelijk een mooi Media Center gevonden te hebben zodat ik wellicht mijn Vista Ultimate x64 kon vervangen door Windows Server 2008 als Workstation..... kom ik dit tegen:

HDTV support

We currently investigating how to HDTV in MediaPortal, especially with high bitrates like QAM256.

En ik heb dus QAM nodig voor de HDTV ontvangst van ABC, NBC, CBS, FOX en een aantal andere zenders.... Dit werkt met het TV Pack 2008 goed in Microsoft Media Center.

Jammer, ik kijk dus nog uit naar een ander alternatief.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Heb je ook een link van bovenstaande quote?

Ik heb nl. geen enkel probleem met HDTV in MediaPortal. Ik woon overigens in het "Gorredijk" gebied van Ziggo, waar ge-experimenteerd wordt met QAM256 en dat werkt gewoon goed.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Heb van de week mn mediacenter opnieuw geinstalleerd, en omdat ik windows MCE 2005 een beetje beperkend vond worden heb ik Media Portal geinstalleerd, met de Indigo skin. Werkt allemaal super, zit alleen met 1 heel vervelend probleem, kan nergens vinden waar het aan zou kunnen liggen. Ik heb in de plugins Moving Pictures en MP-Tvseries een aantal films en tv-series toegevoegd, die staan gedeeld op mn Ubuntu desktop systeem. Share is open, geen ww nodig, bestanden zijn ook gewoon afspeelbaar via windows verkenner en WMP. Alleen bij de tv-series heb o.a Bones, Smallville, Stargate erin staan, en ik kan alleen de afleveringen van Bones afspelen! Bij elke willekeurige andere video skipt ie em gewoon (scherm even zwart) en dan weer terug naar keuzemenu.
Word er stapelgek van, iemand hier toevallig zelfde probleem gehad?

Edit: Update, ben er achter: Toen ik Mediaportal net had geinstalleerd, liet ie de ondertitels niet zien, daarom directvobsub autoloading version aangezet. Toen deden ze het wel. Blijkt dus dat als je dan iets afspeelt zonder ondertitelingbestanden erbij, dat ie het dan niet doet. Directvobsub uitgezet, en nu speelt alles weer goed af. Bovendien laat ie de ondertiteling nu wel 'native' zien 8)7 .

[ Voor 19% gewijzigd door MaximusTG op 01-01-2009 16:36 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 00:45
Over de thumbfiles e.d.: Als je in elke folder een folder.jpg file stopt zal hij die gewoon oppikken, en tevens zoekt Mediaportal naar covers in de ID3-tags. Beide mogelijkheden om te zorgen dat je werkende covers hebt zonder 'databases' uit te moeten wisselen oid.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:36
Ik gebruik nu sinds een week ook Mediaportal na geruime tijd Geexbox te hebben gebruikt vanwege budgettaire redenen. Werkte soepel maar met beperkingen. Mediaportal heb ik nu helemaal geinstalleerd maar het systeem heeft moeite met 720p filmpjes terwijl dat volgens mij geen probleem zou moeten zijn. Hieronder het systeem en settings;

Asus A7S8X-MX mobo
Asus AH3650 SILENT/HTDI/512M AGP videokaart
1GB DDR3200
Athlon XP 3000+@2175Mhz
Via HDMI op Philips 32PFL7304 LCD
XP SP3
Laatste K-Lite codec Pack
Laatste ATI drivers
Verder default install wat betreft performance settings en dergelijk in MP.

Ik heb alles geïnstalleerd volgens de (top)beschrijving van ThaClown, dus het loopt, maar HD filmpjes haperen en haperen is uiteraard irritant. En dit zou bovendien gezien de setup niet moeten gebeuren. Zijn er extra settings, zoals post-processing, die ik zou kunnen/moeten gebruiken, bijv. om de AH3650 meer te benutten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Dat HD filmpjes haperen is inderdaad vervelend en ik gok dat het an sich met jouw systeem moet lukken, 720p sowieso. De oorzaak hiervan is de gebruikte codec. Ik raad codecpacks af en ook post-processing is iets waar je voorzichtig mee moet om gaan. Bovendien hapert hij omdat je systeem het niet aan kan, postprocessing (gaat niet via je videokaart) maakt het dan alleen maar zwaarder.

Als je gaat naar Mediaportal Configuration, en dan bij de codecpagina onder Movies, welke codec is dan geselecteerd voor HD (H.264) materiaal?

Codecs die je daar zou kunnen toepassen: DXVA (maakt gebruik van de power van je videokaart, hardware decoding) codecs zoals: MPC-HC codec (zie het 'Stand Alone Filter' topic op het Mediaportal forum, onder subforum 'Codecs') of de H.264-codec van Cyberlink's PowerDVD. Naast die twee DXVA codecs zijn er ook een boel softwarematige codecs. In jouw geval raad ik aan om eens te kijken naar de CoreAVC-codec. Deze is softwarematig (hardwarematige codecs geven lately nogal wat problemen, dus mocht je niet heel diep in de materie zitten kan je hardware-decoding wellicht beter even laten liggen) maar wel zeer goed.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfecte uitleg thijs, CoreAVC voor jou dus VinceVega.

Ik ga hier nog 1 iets aan toevoegen; je moet moet eens kijken in procesbeheer als er geen proces CPU power afsnoept; dit veroorzaakte schokkerig beeld bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:22
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:04:
[...]

Vreemd dat je dat zegt; powerdvd speelt al mijn gedownloadde MKV's weldegelijk zonder problemen af. Waarmee download jij dan?
Misschien komt het nu minder voor, ik gebruik al tijden geen powerdvd codecs meer hiervoor. Je ziet het soms wel in de nfo staan, dxva compatible.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:22
maartena schreef op woensdag 31 december 2008 @ 20:29:
Bah! Dacht ik eindelijk een mooi Media Center gevonden te hebben zodat ik wellicht mijn Vista Ultimate x64 kon vervangen door Windows Server 2008 als Workstation..... kom ik dit tegen:

HDTV support

We currently investigating how to HDTV in MediaPortal, especially with high bitrates like QAM256.

En ik heb dus QAM nodig voor de HDTV ontvangst van ABC, NBC, CBS, FOX en een aantal andere zenders.... Dit werkt met het TV Pack 2008 goed in Microsoft Media Center.

Jammer, ik kijk dus nog uit naar een ander alternatief.
Zit je in de VS dat je die kanalen kan ontvangen? Die quote over QAM256 die je op de site van Mediaportal vond is al bijna 3 jaar oud, neem aan dat er toch wel wat veranderd is.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:36
Thijs_O schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 00:12:
Als je gaat naar Mediaportal Configuration, en dan bij de codecpagina onder Movies, welke codec is dan geselecteerd voor HD (H.264) materiaal?
Thnx Thijs. Nu staat de ffdshow Video Decoder ingesteld. De enige andere optie is ATI MPEG Video Decoder, die ga ik ook maar eens proberen.

Met deze tips kan ik verder dus ik ga eens wat stoeien met de codecs die noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:16
Vandaag voor de zoveelste keer windows opnieuw geinstaleerd......

let wel, ALLES werkte perfect, enkel ben ik nog steeds aan het stoeien met
mijn refresh rate. Ik wil natuurlijk 24hz bij mijn meeste materiaal.
Tot nu toe is het niet succesvol....ik krijg audio synch problemen.
Mijn laatste poging was, reclock - dit werkte voor uhmmmm 80%, uiteindelijk
krijgt reclock het bijna synch....duurt even, en dan is het dus nog niet goed.

Voor nu, geef ik dat stukje even op, ansich ben ik tevreden genoeg....het lijkt
perfect op die hzén na........

Na een de-install, van reclock.....werken opeens, men ISO files niet meer.....
met wat dan ook, een dvd iso of raw, speelt gewoon niet meer in MP.
Hij wordt gekeurig gemount met deamon, en vervolgens.....niks.......

Een reden hiervoor, geen idee - er wordt iets door elkaar gemieterd als ik
met mijn refresh rate aan de gang ga, en dan speciaal met tools doorvoor..
Ik heb dit namelijk eerder gezien, na een install van een specifieke media
portal plugin (automatic refresh rate chnger)....zelfde probleem dus.

Nu werkt alles weer.....ooit komt dat goed met mijn hz'en, ik vind het wel erg belangrijk
namelijk. Heb er een zeer dikke pioneer panel aan hangen, die het natuurlijk op
zijn mooist moet weergeven.....maar hoe dan......... ... ..

[ Voor 99% gewijzigd door ppeterr op 02-01-2009 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
Question Mark schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 11:01:
Heb je ook een link van bovenstaande quote?
http://www.team-mediaport...d_mediaportal_update.html

Het is blijkbaar een oud nieuws bericht, zag ik eerst niet. Ik kwam er door "qam" in de search te tikken op de website, en dat was het enige resultaat...

Maar volgens de features zit het er nog niet in:

"Supports analog TV, DVB-C, DVB-T, DVB-S and ATSC "

Geen QAM dus. ATSC is niet hetzelfde, maar het zou kunnen werken.... ik moet het maar eens proberen dan.
Ik heb nl. geen enkel probleem met HDTV in MediaPortal. Ik woon overigens in het "Gorredijk" gebied van Ziggo, waar ge-experimenteerd wordt met QAM256 en dat werkt gewoon goed.
Wat ik wel vreemd vind is dat er in Europa geëxperimenteerd wordt met QAM.... ik dacht dat in Europa de DVB standaard werd gebruikt? :?

[ Voor 12% gewijzigd door maartena op 02-01-2009 23:40 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu werkt alles weer.....ooit komt dat goed met mijn hz'en, ik vind het wel erg belangrijk
namelijk. Heb er een zeer dikke pioneer panel aan hangen, die het natuurlijk op
zijn mooist moet weergeven.....maar hoe dan......... ... ..
Vreemd dat jij het niet goedkrijgt; hier geen problemen met refreshrate changer, weinig sync problemen en perfecte playback met de beste kleuren:

POWERDVD8.0 HD codec
AC3FILTER Audio codec
default renderer
refreshrate changer met CCC profiles met een wait van 2 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:14:
[...]

Vreemd dat jij het niet goedkrijgt; hier geen problemen met refreshrate changer, weinig sync problemen en perfecte playback met de beste kleuren:

POWERDVD8.0 HD codec
AC3FILTER Audio codec
default renderer
refreshrate changer met CCC profiles met een wait van 2 seconden
Nou moet ik enkel nog, powerdvd instaleren, voorheen deed ik altijd 7.3 / dit omdat
ik nog wel eens blu/ray raw files speel....oke ik ga nu versie 8 erop doen, en dan
nog eens een keer proberen.

dat over die wait van 2 seconden, heb ik niet helemaal door, wellicht heb
ik ergens iets gemist....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

maartena schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:29:
Wat ik wel vreemd vind is dat er in Europa geëxperimenteerd wordt met QAM.... ik dacht dat in Europa de DVB standaard werd gebruikt? :?
Ik ben geen expert in deze techniek, maar volgens mij is QAM niets meer dan een gebruikte modulatietechniek.

Van de Wiki pagina over DVB.
These distribution systems differ mainly in the modulation schemes used and error correcting codes used, due to the different technical constraints. DVB-S (SHF) uses QPSK, 8PSK or 16-QAM. DVB-S2 uses QPSK, 8PSK, 16APSK or 32APSK, at the broadcasters decision. QPSK and 8PSK are the only versions regularly used. DVB-C (VHF/UHF) uses QAM: 16-QAM, 32-QAM, 64-QAM, 128-QAM or 256-QAM. Lastly, DVB-T (VHF/UHF) uses 16-QAM or 64-QAM (or QPSK) in combination with COFDM and can support hierarchical modulation.
Zie ook deze pagina over de TV Server handleiding. Deze gaat over het handmatig instellen van zenders bij een DVB-C tuner card. Je kunt in het screenshot zien dat er een bepaalde QAM modulatie gekozen kan worden. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Question Mark op 03-01-2009 10:14 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Powerdvd geinstaleerd, en handmatig op 24hz gezet.
Nou lijkt dit inderdaad een grote verbetering, audio is nagenoeg synch.
Maar zeker niet lipsynch...ook lijkt deze decoder, meer artifacts in mijn
beeld te geven als corecodec. Maar ik krijg het idee, dat ook de vertragingkjes
die ik zo af en toe zie, te maken hebben met de powerdvd codec die probeerd synch te komen.
Wat af en toe zo lijkt te lukken, maar dan 10 min later is de boel weer niet lip synch.

Nog lang niet tevree dus..

justchill

welke ati driver gebruik je, ik hier 8.9

had er een nieuwere eerder op, maar die gaf mij bsods

¨edit¨

In vergelijk vind ik er ook een verschil in zitten qua kwaliteit over het geheel.
Corecodec, tov powerdvd.....ik persoonlijk vind core een beter beeld geven,
ook doet powerdvd mij DD geven ipv DTS zoals de stream is.
Maar dit is waarschijnlijk vast een setting.

[ Voor 19% gewijzigd door ppeterr op 03-01-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:46
Ik heb een heel vaag probleem met dit programma. Als ik een film bekijk (SD of HD maakt niet uit), dan heb ik boven, rechts, onder en links een rand met de kleur die aan de andere kant van het beeld is. Bijv. met blauwe lucht een blauwe streep onder aan in beeld. Dit is erg irritant om naar te kijken. Dit probleem treedt niet op met WMP of MPCHC, ik heb al een andere codec geprobeerd, maar daar lag het niet aan. Weet iemand waar dit van komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alle codecs verwijderd en deze geinstalleerd :

http://forum.team-mediapo...ilters-mediaportal-44614/

Ik had ook refresh problemen (stotteren), heb nu de refreshratechanger voor Media Portal in gebruik dit werkt perfect.

http://forum.team-mediapo...efreshrate-changer-44338/

Wel een heel gedoe om dit aan de praat te krijgen, ik gebruik nu CCC profiles om MP op te starten op mijn extended monitor en om te switchen naar de juiste refreshrate van de film.

DTS audio via SPDIF krijg ik in Vista dmv de Vista Audio Changer en een script van AutoHotkey.
Dit schakelt automatisch de audio naar Digital, vervolgens het CCC profile van MP en na afsluiten gaat de audio weer op analoog.

Ik heb nu perfect geluid en beeld.

Enigste wat nu niet meer kan is dat ik nu niet meer tegelijk kan computeren, zodra ik bv. de browser opstart switched alles terug naar de standaard instellingen en gaat MP naar de tray. Volgens mij heeft dat te maken met de CCC profiles.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
dankje voor je response, ik ben er inderdaad van overtuigd, dat
de filters gebruikt in SAF goed werken. En dan met name de
mpcht standalone filers. Dus dat is inderdaad nog wel het proberen waard.
Dat is dus ook wat ik als volgende ga doen, kijken hoe ik de filters
los kan instaleren in mijn vista. En dan nog maar eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Codecs/filters los installeren in Vista is erg simpel en inmiddels ook de manier geworden waarop ik mijn codecs/filters gebruik. Je hoeft geen enkel programma meer te installeren en je kan ze ook makkelijk weer weghalen. Even een snelle uitleg:

Codecs/filters zijn .ax files, deze zijn vrij klein (van ~50kb tot ~1mb, uitzonderingen daargelaten). Elke codec/filter bestaat uit één .ax file. Het verkrijgen van deze ax-bestanden? Dit verschilt per codec e.d., maar als je al een codecpack geïnstalleerd hebt vind je de geregistreerde (aka geinstalleerde) filters in C:\Windows\System32.

Het registreren (installeren) van een filter: Plaats deze in \Windows\System32. Dan: Uitvoeren: 'regsvr32 filternaam.ax' (zonder de haakjes ;) ). Als het goed is (en je een melding krijgt dat de registratie gelukt is) zal de filter dan selecteerbaar moeten zijn in Mediaportal configuration.
Het unregistreren (deïnstalleren) van een filter: Uitvoeren: 'unregsvr32 /u filternaam.ax' en vervolgens verwijderen uit de map.

Persoonlijk advies van mij tot slot: de externe filters die je niet gebruikt (bijv. PDVD8 codec/filter terwijl je MPC-HC gebruikt) vooral niet geregistreerd laten. Hiermee verklein je de kans op conflicten.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:46
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:08:
[...]
Enigste wat nu niet meer kan is dat ik nu niet meer tegelijk kan computeren, zodra ik bv. de browser opstart switched alles terug naar de standaard instellingen en gaat MP naar de tray. Volgens mij heeft dat te maken met de CCC profiles.
Denk niet dat dat daar mee te maken heeft, meer met het feit dat mp de focus verliest en windows er dan voor kiest om directx applicaties te minimaliseren volgens mij. Dit gedrag gebeurt namelijk ook bij games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Thijs, bedankt voor de uitleg, simpel en het werkt.
Enkel helaas nog niet het gewenste resultaat.
Ik heb de MPCVideoDec.ax geregged, en ingesteld in mp,
vervolgens laat ik ac3 filter de audio handelen.

In eerste instantie was ik blij, maar na het spelen van een aantal files,
lijkt zo ongeveer de helft niet synch te lopen,

Voor nu laat ik het echt even rusten, wordt er dol van :)

(iemand uit postcode gebied 1900, en die het echt vat nodig ik graag uit op de koffie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Tja, je zou kunnen proberen om met GraphStudio of GraphEdit (Google ;)) te kunnen kijken hoe hij jouw films die niet goed lopen afspeelt: met welke audio en videocodecs. Zo kan je bevestigen dat hij inderdaad de codecs gebruikt die jij hebt ingeschakeld, wat stap één is bij het elimineren van eventuele problemen.

Ik heb verder geen verstand van syncproblemen. Loopt hij vanaf het begin out of sync of gebeurt dat gedurende de film? Vooral in het laatste geval kan een mogelijke oorzaak de CPU-belasting zijn. Check tijdens het afspelen van de film doodleuk de systeembelasting via Taakbeheer eens om te zien of je systeem het wel trekt.

Als je al vanaf het begin van die files problemen hebt, zal de oorzaak ergens anders liggen. Zoek naar een patroon, zoek iets wat alle goed-lopende en slecht-lopende bestanden met elkaar gemeen hebben. Dit kan je zoeken in bijv. de gebruikte videocodecs of audiocodecs (let op: de container van een file, bijv. MKV, AVI of WMV, is niet hetzelfde als de codec!) in die bestanden.

Een simpel truukje wat ik toepas: ik open de bestanden in VLC Player en ga dan naar Extra > Codec Informatie (CTRL-J). Hier zie ik dan een videospoor (bijv. AVC1), een of meerdere audiosporen (zoals DTS, A52 (AC3) e.a.) en eventueel nog subtitle-sporen (ssa, sub, e.a.). Noteer dit van enkele films die wel goed spelen en enkele die niet goed spelen, en zoek een patroon. Hebben alle slecht-lopende films bijvoorbeeld AC3-audio? Dan zit daar het probleem in. ;)

Dit is an sich weinig moeite en vaak kan je zo de oorzaak van je probleem veel preciezer vaststellen. Als je dan uiteindelijk precies kan aangeven waar het fout gaat (bijv. bij .mkv-films met een A52(=AC3)-audiospoor), kan je vaak op het Mediaportal forum wel iets relevants vinden, en anders kunnen ze jou daar vaak goed helpen met dit soort specifieke problemen. Succes again! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:44
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:03:
Ik heb ook nog heel veel kleine dingetjes.

Zo vind ik het vervelend dat je geen string kan invoeren bij het zoeken naar een artiest.

Dus:

b -> hij gaat naar de eerste artiest met b
e -> hij gaat naar de eerste artiest met e
a -> hij gaat naar de eerste artiest met a
t -> hij gaat naar de eerste artiest met t
l -> hij gaat naar de eerste artiest met l
s -> hij gaat naar de eerste artiest met s

ipv

e -> hij gaat naar beach boys
a -> hij gaat naar beach boys
t -> hij gaat naar beatles

:(
Als je het gewoon sneller achter elkaar invoert gaat het wel. Dus gewoon beac achterl elkaar typen. Bij mij werkt dat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 23:00
heeft er iemand mediaportal werkend gekregen met een (analoge) Leadtek TV2000 (XP) kaart?
Tv server herkend deze wel, maar ik krijg geen kanalen na het scannen.
In de logs blijkt dat er iets mis gaat bij het opbouwen van de "graph". Via GraphEdt kan ik zelf wel een werkende graph opstellen, maar hoe maak ik tv-server duidelijk dewelke hij moet volgen?
(het forum van mediaportal kon mij niet veel verder helpen :'( )

ik zou natuurlijk liever digitaal kijken maar telenet laat dit niet toe zonder settopbox... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deikke schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:49:
[...]

Denk niet dat dat daar mee te maken heeft, meer met het feit dat mp de focus verliest en windows er dan voor kiest om directx applicaties te minimaliseren volgens mij. Dit gedrag gebeurt namelijk ook bij games.
Ik heb net "Keep MP always on top aangevinkt". Dan gaat die helemaal raar doen.

Iemand een oplossing hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:13
Ik heb vorige week mediaportal geinstalleerd.

Het werkt allemaal prima, maar ik heb nog wel een paar zaken waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden:
* Ik heb de films allemaal in afzonderlijke folders gezet, met een folder.jpg erbij. Alle jpg's worden netjes getoond. De DVD's spelen direct af wanneer je de folder selecteert (dat is ook de bedoeling). Maar voor avi's moet ik eerst de folder in, om daarna de avi zelf te kiezen. Is er een mogelijkheid om de avi's direct te laten afspelen?
* De sneltoetsen die ik heb gevonden in de manual (bijvoorbeeld play/pause) werken bij mij niet. Enig idee of dat toch zelf moet instellen.

Wanneer iemand een aantal forums weet waar ik zelf dit soort zaken kan vinden, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
The_mechanic/Deikke:

Probeer de plugin MPFocus eens. Staat als het goed is in de topicstart. Deze laat MP automagisch de focus krijgen na het booten. Ik denk dat dat je probleem zou kunnen verhelpen. Zie topicstart dus, en anders Google. ;)

Djiedjee:

Mediaportal heeft een zeer uitgebreid forum met actieve community, klik hier. Overigens een advies m.b.t. films: heel veel gebruikers wijken uit naar speciale plugins voor hun films i.p.v. de ingebouwde feature omdat laatstgenoemde niet altijd even prettig werkt door dingen die jij zelf al aan geeft, twee keer moeten klikken e.d. Plugin-aanraders zijn Moving Pictures en MyFilms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
Allereerst diep respect voor de TS, een geweldige bijdrage!

Ik heb alles geinstalleerd en zit met een klein 'probleem'.
Ik kan nergens vinden hoe ik de datum verander van Zondag januari 4 naar Zondag 4 januari (Aeon Wide skin)..

Ik kijk er vast overheen in alle config files.
Wie helpt?

EDIT:
Zal je altijd zien, vind ik het alsnog..
Bij plugins > home > configuration > format
Stond goed, maar nogmaals opgeslagen en toen deed ie t wel :+

[ Voor 23% gewijzigd door Staatslot op 04-01-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:23:
Powerdvd geinstaleerd, en handmatig op 24hz gezet.
Nou lijkt dit inderdaad een grote verbetering, audio is nagenoeg synch.
Maar zeker niet lipsynch...ook lijkt deze decoder, meer artifacts in mijn
beeld te geven als corecodec. Maar ik krijg het idee, dat ook de vertragingkjes
die ik zo af en toe zie, te maken hebben met de powerdvd codec die probeerd synch te komen.
Wat af en toe zo lijkt te lukken, maar dan 10 min later is de boel weer niet lip synch.

Nog lang niet tevree dus..

justchill

welke ati driver gebruik je, ik hier 8.9

had er een nieuwere eerder op, maar die gaf mij bsods

¨edit¨

In vergelijk vind ik er ook een verschil in zitten qua kwaliteit over het geheel.
Corecodec, tov powerdvd.....ik persoonlijk vind core een beter beeld geven,
ook doet powerdvd mij DD geven ipv DTS zoals de stream is.
Maar dit is waarschijnlijk vast een setting.
Vaag dat je al die artefacts hebt; ik heb dat dus niet. Volgens mij staan je ATI instellingen niet helemaal juist; kan dit? Check eens die instellingen?
Ik heb zelf Catalyst 8.12. Ik neem steeds de recentste versie van de drivers.
Zorg ook dat je in Vista de AERO aanzet en de EVR aanzet in MP.

Die wait.exe is een klein progje dat je runt vlak nadat je de RR hebt veranderd, dit geeft je scherm de tijd om eerst erop in te stellen. Na de wait begint dan je film te spelen. Probeer dit te integreren in automatic refreshrate changer.

Probeer mss eens de filmen die problemen geven te analyzeren met mediainfo; misschien is er een bepaalde codec waarbij het niet goed gaat op je systeem.

@Thijs: die graphedit is vrij waardeloos bij MP: Hij zal de codecs weergeven die WMP zal gebruiken, niet mediaportal.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
ppeterr schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:19:
Even een snel vraagje tussendoor...iemand die het afspelen
van Blu-ray op hdd anders heeft opgelost dan powerDVD 7.3

Ik vroeg mij namelijk af, of ik ergens mee tekort schiet t.o.v. pdvd 8.

Tevens schakeld 7.3 terug naar vista basic, zonder earo dus...(tearing)

En wellicht iemand die dit afspelen van BDMV directorys gelukt is te integreren in MP?

edit: potver het switchen tussen 50hz en 24p lukt mij totaal niet in mp
Ik ben hier (net als vele anderen met mij denk ik) ook hard naar op zoek.
Is er al iemand die een oplossing weet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moving pictures ziet niet dat er films toegevoegd of verwijderd zijn, ook in de config zie ik bij de movie importer geen films staan. In MP zelf zie ik wel de films die al gescand zijn de eerste keer. Staat er iets fout?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Moving Pictures heeft een vrij uitgebreide configuratie. Dat hij het niet opmerkt als er wat weg is/toegevoegd is klopt. Dit moet je in die configuratie handmatig doen. Heb op het moment geen toegang tot de HTPC dus kan niet precies voor je kijken waar het staat.

@ Justchill:
In dat geval is graphstudio wellicht toereikend? Ik weet in ieder geval nog dat een van de twee uitgebreid is en dat je dmv proppage.dll dan kan 'connecten' met de Mediaportal stream die op dat moment speelt, dat moet toch wel kloppen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 11:39
Ik heb de 1.0 nu best wel lekker draaien. Ik werk nu al vanaf RC 2 met MP en heb er al tig uren aan klooiwerk in zitten om alles goed te krijgen draaien.

Waar ik echter toch tegenaan blijf lopen is dat MP-HC als externe speler bijna wel een vereiste is. Ik krijg in MP zelf echt nooit zulke goede performance bij 1080p, subtitles gebruik etc. Dat vind ik toch wel jammer want het is veel strakker en mooier om echt ín MP af te spelen ipv met een externe speler.
Hebben meer mensen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thijs_O schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:42:
Moving Pictures heeft een vrij uitgebreide configuratie. Dat hij het niet opmerkt als er wat weg is/toegevoegd is klopt. Dit moet je in die configuratie handmatig doen. Heb op het moment geen toegang tot de HTPC dus kan niet precies voor je kijken waar het staat.
Probleem is dat ik niet handmatig kan toevoegen of scannen ;( (of ik doe iets helemaal verkeerd uiteraard)
Als ik moving pictures moet geloven staat er bij de config dat hij het juist wel zelf opmerkt, maar goed dat vind ik niet zo'n probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Je hebt wel een selectiemenu waarbij je kan kiezen om mappen toe te voegen? Dan bedoel ik dus bij: Mediaportal Configuration > Plugins > Moving Pictures plugin > Config. Daar zou je als het goed is mappen moeten kunnen toevoegen. Overigens loopt een van de Moving Pictures ontwikkelaars hier ook rond als ik het goed heb (armandp toch?), misschien kan die je beter helpen.

Ohja, even een algemene vraag: lukt het mensen om met AC3filter en Mediaportal een WMV-film af te spelen waarbij het geluid in 5.1 wordt doorgegeven via SPDIF naar een versterker? Mijn versterker krijgt enkel een stereo-signaal binnen, terwijl ik bij MKV-materiaal wel gewoon 5.1 binnen krijg.

Of heeft iemand anders een tool waarmee ik WMV's om kan zetten naar MKV's? Heb lang gezocht, maar niks kunnen vinden. En tot slot nog één vraagje: is er een simpele manier om 1080p materiaal (mkv's) om te zetten naar 720p materiaal?

Hoop vragen, hopelijk kan iemand me verder helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thijs_O schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:14:
Je hebt wel een selectiemenu waarbij je kan kiezen om mappen toe te voegen? Dan bedoel ik dus bij: Mediaportal Configuration > Plugins > Moving Pictures plugin > Config. Daar zou je als het goed is mappen moeten kunnen toevoegen. Overigens loopt een van de Moving Pictures ontwikkelaars hier ook rond als ik het goed heb (armandp toch?), misschien kan die je beter helpen.

Ohja, even een algemene vraag: lukt het mensen om met AC3filter en Mediaportal een WMV-film af te spelen waarbij het geluid in 5.1 wordt doorgegeven via SPDIF naar een versterker? Mijn versterker krijgt enkel een stereo-signaal binnen, terwijl ik bij MKV-materiaal wel gewoon 5.1 binnen krijg.
Heb de pc even opnieuw opgestart en nu werkt het wel :*)
Wat die 5.1 betreft bij wmv files en AC3, dat heb ik ook. Heb het trouwens met geen enkele andere decoder aan de praat kunnen krijgen. WMV naar MKV converteren gaat volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat WMV en geen 5.1 geluid heeft volgens mij te maken met dat de windows audio decoder voor dringt en hij dus niet AC3 filter gebruikt. Ik krijg bij Media Player Classic wel namelijk 5.1 geluid in WMV films.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:48:
Dat WMV en geen 5.1 geluid heeft volgens mij te maken met dat de windows audio decoder voor dringt en hij dus niet AC3 filter gebruikt. Ik krijg bij Media Player Classic wel namelijk 5.1 geluid in WMV films.
Dat klinkt heel aannemelijk, zal eens kijken of ik de merits niet kan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dit even proberen, quote uit het mediaportal forum van dman:

1. Having AC3Filter as your audio decoder will NOT work. It's not a decoder but a post processor / passthrough filter. Use a standard audio decoder and MediaPortal will use that or the pre-defined audio decoder for the file extension type.
2. If you have AC3Filter as your post-processor in MediaPortal it works automatically with all other file extensions such as .mpg & avi etc. and gets added into the graph to work how you want. (provided you have set it to use PCM)
3. I have now forced it so AC3Filter (if a post processor) is connected to the WMAudio decoder (which now parses 6 channels) and thus you can 'post process' to DD 5.1

Dus een standaard decoder gebruiken en bij de movieplayer AC3filter als postproces aangeven, ga het straks zelf even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Hmm okay, ik ben inderdaad dergelijke dingen tegen gekomen en heb dus ook braaf AC3Filter bij postprocessing aan staan maar verder niets. Eerste keer dat ik wat hoor over het instellen van een andere audiocodec. Maargoed, ik wacht even af welke resultaten jij behaald. :) Zou toch wel mooi zijn om werkende te krijgen, want ik heb een rits aan concerten en die zijn allemaal in WMVHD. En 5.1 is dan wel zo mooi ipv de versterker het geheel te laten upmixen.

Nu alleen nog iets vinden op 1080p > 720p. Omdat er net een nieuwe 32" LCD staat (720p), en niet iedereen in het huishouden op een gigantische TV zit te wachten ;) , wil ik mijn films graag in 720p om zo schijfruimte te besparen (waar toch al niet zo veel van is). Als het wat langer zou duren maakt 't niet uit verder. Dus mocht iemand wat weten houd ik me aanbevolen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Laatst online: 21-09 09:34

iop

Heya mensen, ik gebruik op het moment monochrome en replicant, mijn vraagje gaat over de knopen die ik in dit plaatje heb gemarked.

Ik zou deze knoppen graag twee keer zo groot willen maken, ik heb al wat gezocht in de xml files enzo maar ik ben een code noob en kom daar echt niet uit.

Kan iemand me helpen die knoppen wat groter te krijgen (ik gebruik een touchscreen, vandaar)

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Weet iemand hoe je in arnhem met upc de tv kaart moet konfigureren?
Voorheen kon je dat in de instellingen kiezen en kreeg ik netjes de goede kanaal namen, nu krijg ik na een 'scan' alleen als naam van de zender wat op het moment van scannen de programma titel van teletekst is, oftewel niet bruikbaar.
Verder zitten de meeste kanalen er net naast, met veel ruis en balken.
De vorige versie van mp was stukken beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
@ Iop Tha Man:
Het plaatje an sich vergroten is vrij simpel, in je Skinmap heb je een submap genaamd "Media" en ergens daar staan die 2 icoontjes. Deze kan je vervolgens gewoon vergroten. Echter, daarmee vergroot je niet het oppervlak wat hij ook registreert als button, dat is dus enkel voldoende als je de knopjes meer wil laten opvallen. Voor het vergroten van het button-oppervlak zal je toch in de XML's moeten zoeken. Ik ken de skin verder niet maar het zal in dit geval ongetwijfeld ergens staan in de XML-file voor die pagina, oftewel iets met Music. Kan je daar helaas niet mee verder helpen omdat dat nogal skin-afhankelijk is.

Edit
@ Sponz:
Mediaportal is helemaal niet slechter geworden, integendeel. Dat één dingetje iets anders werkt is geen reden om het hele programma gelijk af te keuren. Er zit bij jou gewoon iets fout met de zenderconfiguratie.

Een korte zoektocht leverde dit op. Normaal is er één frequentie waar je op moet scannen om vervolgens alle transponders (en bijbehorende zenders) te vinden maar die zie ik niet zo gauw staan op de UPC-website. Maar ik raad je aan om je huidige zenderlijst even leeg te halen en dan handmatig op een paar van de frequenties te scannen die op die site staan. Kijk eens of je dan wel goed beeld krijgt. Zo ja, kan je al die frequenties scannen voor alle zenders, of je moet even de 'start'frequentie zoeken.

[ Voor 38% gewijzigd door Thijs_O op 04-01-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thijs_O schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:55:
Hmm okay, ik ben inderdaad dergelijke dingen tegen gekomen en heb dus ook braaf AC3Filter bij postprocessing aan staan maar verder niets. Eerste keer dat ik wat hoor over het instellen van een andere audiocodec. Maargoed, ik wacht even af welke resultaten jij behaald. :) Zou toch wel mooi zijn om werkende te krijgen, want ik heb een rits aan concerten en die zijn allemaal in WMVHD. En 5.1 is dan wel zo mooi ipv de versterker het geheel te laten upmixen.

Nu alleen nog iets vinden op 1080p > 720p. Omdat er net een nieuwe 32" LCD staat (720p), en niet iedereen in het huishouden op een gigantische TV zit te wachten ;) , wil ik mijn films graag in 720p om zo schijfruimte te besparen (waar toch al niet zo veel van is). Als het wat langer zou duren maakt 't niet uit verder. Dus mocht iemand wat weten houd ik me aanbevolen.. :)
Ben er ff mee bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar :?
Ga me er nog wel wat verder in verdiepen, heb dit probleem al een poosje maar deed er verder niks mee.

1080p naar 720p omzetten wordt een ingewikkeld verhaal als je hier het hoe en wat leest.
Is het niet makkelijker er een schijf bij te hangen? 600GB heb je tegenwoordig al voor 5 tientjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen, ik heb al veel hulp gehad aan dit topic _/-\o_ maar ik heb nog twee vragen.
Dat met die tv-shows info plugin is gelukt, alleen als ik op een episode klik speelt ie het niet af.
En ik vraag mij af hoe je zoiets ook voor films kan instellen.
Voorbeeld hiervan: http://nl.youtube.com/watch?v=CjFmBTd--2Q

Ik gebruik als skinn monochrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:00:
Hallo mensen, ik heb al veel hulp gehad aan dit topic _/-\o_ maar ik heb nog twee vragen.
Dat met die tv-shows info plugin is gelukt, alleen als ik op een episode klik speelt ie het niet af.

Dat zit al standaard in Mediaportal, kijk maar eens gewoon bij je films (in de topicstart staat hoe je dit allemaal instelt, en vervolgens moet je bij films even weergeven op titel aanzetten). Als alternatief kan je de plugin moving pictures gebruiken.

Wat betreft het niet afspelen van de filmpjes: check eens of het gewoon via de films plugin (zit er standaard in en heeft file weergave) kan worden afgespeeld. If not, kijk even bij de logs van Mediaportal die je kan vinden in de Mediaportal Configuration. Als je er niet uitkomt kan je de boel altijd even uitknippen en hierheen gooien.

Ik heb zelf eigenlijk 2 vragen:

Ik ben nu bezig met upscalen werkende te krijgen. Mijn AMD Athlon X2 5600+ bezwijkt onder het upscalen van 720p als ik upscale met ffdshow en de settings gebruik die je hier vaak ziet in van die guides. Toch vraag ik me af of het geen zin heeft 720p te upscalen. Ook zag ik dat mijn videokaart beeld kon upscalen en dit heb ik ook aangezet, maar wordt mijn videokaart ook daadwerkelijk gebruikt voor het upscalen of werkt dat niet in Mediaportal? Zo nee, hoe gebruik ik dit als dit mogelijk is in MP? En is de beeldkwaliteit dan beter of slechter dan ffdshow upscalen?

En mijn 2e vraag gaat over DXVA. De DXVA codec van MPC-HC moet vlak voor de renderer zitten. Geldt dit ook voor de andere DXVA codecs zoals die van NeroShowtime en PowerDVD? Scheelt DXVA in kwaliteit met CoreAVC?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
[b][message=31288944,noline]

Hoop vragen, hopelijk kan iemand me verder helpen. :)
Zit nu op werk, dus kan niet echt nakijken, maar kun je niet aangeven bij player opties, boven externe player, dat wmv 5.1 moet gebruiken.
Ik draai in ieder geval WMV met 5.1 over SPDIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Thijs_O schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:44:
@ Iop Tha Man:
Het plaatje an sich vergroten is vrij simpel, in je Skinmap heb je een submap genaamd "Media" en ergens daar staan die 2 icoontjes. Deze kan je vervolgens gewoon vergroten. Echter, daarmee vergroot je niet het oppervlak wat hij ook registreert als button, dat is dus enkel voldoende als je de knopjes meer wil laten opvallen. Voor het vergroten van het button-oppervlak zal je toch in de XML's moeten zoeken. Ik ken de skin verder niet maar het zal in dit geval ongetwijfeld ergens staan in de XML-file voor die pagina, oftewel iets met Music. Kan je daar helaas niet mee verder helpen omdat dat nogal skin-afhankelijk is.
En dezelfde vraag met monochrome skin? (eigenlijk wel aangepaste versie van getagrip, maar zal niet veel verschil maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iop tha man schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:00:
[...]

En dezelfde vraag met monochrome skin? (eigenlijk wel aangepaste versie van getagrip, maar zal niet veel verschil maken)
De plaatjes waar het om gaat:

page_down_nofocus.png
page_down_focus.png
page_up_nofocus.png
page_up_focus.png

Je moet overigens niet in de xml file van de pagina zelf moet zijn, aangezien die knoppen hetzelfde zijn in meerdere secties. In dat geval staat het in de file references.xml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:39:
[...]

De plaatjes waar het om gaat:

page_down_nofocus.png
page_down_focus.png
page_up_nofocus.png
page_up_focus.png

Je moet overigens niet in de xml file van de pagina zelf moet zijn, aangezien die knoppen hetzelfde zijn in meerdere secties. In dat geval staat het in de file references.xml.
Ok thx voor dat, maar dat had ik dus al gevonden, gezien het voor mn touchscreen is, gaat het mij juist om die references.xml.
Ik weet niet wat ik daarin moet veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51
Ik gebruik nu mediaportal op mijn (media)server.
Ik heb nu enkele programma's opgenomen, maar die wil ik via mijn PS3 afspelen. Echter, dat lukt niet.

Je kunt in MP alleen kiezen voor .ts (transport stream) en .mpg.
Helaas is een eerste opname (met .ts) bij het eind corrupt geraakt, zodat de laatste 5 minuten niet afgespeeld kunnen worden. Hierdoor ben ik al niet zo blij met die formaat. :(
Maargoed, dat was op de PC; op de PS3 kan ik echter maar enkele seconden bekijken voordat hij ermee stopt.
Goed, dan voor .mpg gaan:
De opname ging (voor zover ik op de PC heb kunnen zien) goed. En mocht er toch nog een kleine corruptie zijn, je kan dat stukje dan nog overslaan, iets wat bij de stream niet mogelijk is.
Helaas pakt de PS3 dit formaat helemaal niet. :(

Is er ergens in te stellen welke codec er bij het opnemen gebruikt moet worden, zodat mijn server een codec gebruikt die mijn PS3 wél aankan :?

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die plugin is volgens mij gewoon Moving Pictures.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackburst schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:41:
[...]

Zit nu op werk, dus kan niet echt nakijken, maar kun je niet aangeven bij player opties, boven externe player, dat wmv 5.1 moet gebruiken.
Ik draai in ieder geval WMV met 5.1 over SPDIF.
Ja dat kan en zo staat het ook maar werken ho maar :?
Welke audio codec gebruik jij, en heb je nog iets toegevoegd bij postprocessing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm nadat ik fanart heb gebruikt voor mp- tvseries kan ik geen episodes meer afspelen, (kon daarvoor nog wel)
Weet iemand of ik iets verkeerd doe?
Ik gebruik als skin Xface 1.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

en als je nogmaals op 'play' drukt. in een vorige installatie had ik hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:36:
[...]

Ja dat kan en zo staat het ook maar werken ho maar :?
Welke audio codec gebruik jij, en heb je nog iets toegevoegd bij postprocessing?
Ik gebruik MPA en als postprocessing enkel AC3 filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackburst schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:28:
[...]

Ik gebruik MPA en als postprocessing enkel AC3 filter
Tja, het staat hier echt precies zo ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom als postprocessor en niet als codec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
AC3 filter moet wel goed zijn ingesteld voor JOU audio setup (dus SPDIF of sterio of DST...) en ingesteld als CODEC niet als postprocessor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 15:14
Zo, ik heb de kerstvakantie eens nuttig besteed aan het eindelijk goed configureren van MediaPortal. Ik heb alleen nog twee kleine dingetjes die ik niet opgelost krijg. Misschien zie ik gewoon iets over het hoofd en is het heel simpel op te lossen...

1. Mijn muiscursor blijft continu in beeld. Een maandje geleden, vlak na installatie (met standaard blauwe skin) verdween hij volgens mij wel na het starten van een videobestand. Ik bedien MP met een standaard MCE afstandsbediening en een draadloze Logitech trackball, dus nu rol ik na het starten van MP standaard de muis uit beeld. Maar eigenlijk moet dat ding gewoon vanzelf verdwijnen na het starten van MP.

2. 720p-materiaal (zowel als .mkv als .avi) wordt niet afgespeeld. De codecs kloppen volgens mij wel allemaal (ffdshow tryouts), want Media Player Classic speelt ze prima af. En het is toch zonde om je tv-series in SD te bekijken op een HD-ready scherm.

Nog even wat specs. De machine is al wat ouder, maar voor 720p werkt het nog prima:
Pentium 4, 2,8 GHz, 2 GB RAM
160 + 120 GB HDD
nVidia Geforce 6200
Logitech wireless kb / trackball
Microsoft MCE remote
Uitvoer via Sony 32D3000 (via VGA) en Kenwood audio-set (via SPDIF)
Win XP Prof UK sp3
MP 1.0 RC4 met MP-TVseries plugin.
Skin: Aeon wide

(ik zie nu trouwens pas dat ik in de kerstvakantie eigenlijk ook wel 1.0 final had kunnen installeren :) )

[ Voor 3% gewijzigd door dreamscape op 06-01-2009 10:47 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Ben op het moment niet thuis dus kan niet kijken naar de HTPC settings maar ik gók dat je in je AC3Filter-config nog moet instellen dat hij ook SPDIF gebruikt. Volgens mij hoeft dat niet persé als je hem als codec hebt ingesteld omdat die codec (standaard) kijkt naar je DirectSound en dus default audio-output wat vaak al SPDIF is, a.k.a. dan gaat het in een keer goed. Maar wanneer je hem als postprocessing gebruikt pakt hij dat blijkbaar niet automatisch op. Vandaar: zorg dat je in je AC3Filter ook SPDIF aan hebt gevinkt/in hebt gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Thijs_O schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:41:
Ben op het moment niet thuis dus kan niet kijken naar de HTPC settings maar ik gók dat je in je AC3Filter-config nog moet instellen dat hij ook SPDIF gebruikt. Volgens mij hoeft dat niet persé als je hem als codec hebt ingesteld omdat die codec (standaard) kijkt naar je DirectSound en dus default audio-output wat vaak al SPDIF is, a.k.a. dan gaat het in een keer goed. Maar wanneer je hem als postprocessing gebruikt pakt hij dat blijkbaar niet automatisch op. Vandaar: zorg dat je in je AC3Filter ook SPDIF aan hebt gevinkt/in hebt gesteld.
Ik zou denken dat hij in zo'n geval wel nog het beeld laat zien en geen audio speelt. Maar ik ga het straks eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij kunnen vertellen of ik bsplayer als interne player kan gebruiken in MP?
Ik heb namelijk DirectVobsub geinstalleerd, en ik heb dus de tv episode + ondertiteling daar van in de zelfde map staan, voorbeeld: serie.mkv
serie.srt
Als ik die episode afspeel met bsplayer dan pakt ie automatisch de ondertiteling mee, maar in mp gebeurt er niks. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:03:
Ik heb ook nog heel veel kleine dingetjes.

Zo vind ik het vervelend dat je geen string kan invoeren bij het zoeken naar een artiest.

Dus:

a -> hij gaat naar de eerste artiest met a
t -> hij gaat naar de eerste artiest met t
l -> hij gaat naar de eerste artiest met l
s -> hij gaat naar de eerste artiest met s

ipv

e -> hij gaat naar beach boys
a -> hij gaat naar beach boys
t -> hij gaat naar beatles

:(
ik heb hier ook last van, bij mij is het zelfs zo dat ik kan typen wat ik wil maar als ik de b intyp gaat hij neit naar de eerste artiest met een b in de lijst

ik heb database view aan en in het eerste scherm zie je een lijst van alle artiesten (het a-z scherm heb ik weggehaald)

ik wil gewoon dat je (eventueel in een tekstbalkje bovenin oid) gaat typen en dat je net als bij itunes en foobar enzo je alle overeenkomende resultaten ziet
hier voor had ik GlobalSearch al geinstalleerd, op het mediaportal forum zeiden ze dat dat moest, maar ik zie hier niets meer in dan een iets uitgebreider zoekmenu dan de standaard zoekfunctie

zie ik iets over het hoofd of heb ik misschien een plugin nodig? ik kan het niet vinden, kan iemand mij helpen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

misschien niet de juiste plaats hier, maar vergeef me, ben een beginnende media portal gebruiker en kom er zelf niet uit. Heb al gezocht op internet maar vind diverse uiteenlopende suggesties en ben bang dat ik nu teveel opties zelf heb gewijzigd zodat mijn remote icm MP niet meer goed werkt. Vandaar dat ik jullie hulp vraag.

Ik heb een antec fusion remote kast en als afstandsbediening de Pinnacle remote kit voor vista. Deze is aangesloten met een extra infrarood receiver via USB. Verder draai ik Win Vista 32b Ultimate en Media Portal versie 1.0.0.0

Hoe kan ik er voor zorgen dat de Pinnacle remote goed functioneert. Ik heb al Imon geinstalleerd, en daar bij toepassingen opdrachten een toepassing bijgevoegd incl mediaportal.imo volgens http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=74235.0.
Ik kan MP nog niet opstarten met de groene knop van de pinnacle remote. In MP kan ik wel de omhoog/omlaag etc toetsen gebruiken, dus dat werkt wel. Indien ik echter op de stop button druk van de remote (na het bekijken van een dvd) dan krijg ik een zwart scherm en gebeurd er verder niets. Ik moet dan MP afsluiten via ctrl-alt-del.

Ik ben nu en beetje lost op dit gebied, en zou graag vernemen wat ik moet doen om de pinnacle remote goed te laten werken in MP. Volgens mij kan ik het beste de Imon software verwijderen aangezien ik toch via de externe infraroodreceiver wil gaan werken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij moet je juist imon laten staan, en je externe infraroodreceiver eruit halen; Via imon gebruik je de ingebouwde ir receiver van je kast (een mooiere oplossing dan een externe receiver lijkt mij). Alleen emuleert imon toetsaanslagen op je keyboard, het is geen officiele MCE IR ontvanger, en daarom iets meer werk om aan de praat te krijgen. Misschien dat de problemen die je nu hebt komen door een conflict in commando's dat mediaportal nu krijgt van beide ir receivers. Om met de groene knop MP te laten opstarten heb je MPtray nodig, maar dat wist je vast al.
Om te testen zou je de imon software kunnen verwijderen, en alleen de usb receiver aansluiten. Vervolgens bij de config van MP de MCE remote kiezen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
(edit)
Ik had een heel verhaal getypt, maar uiteindelijk toch het AC3Filter gedeelte gevonden. Nu werken AVI-bestanden met AC3 geluid ook zoals het hoort. Het hele AC3-verhaal lijkt nu netjes te kloppen, maar MKV's worden niet afgespeeld, terwijl MPC ze wel doet. Kortom: bovenstaande heeft wel wat verbeterd, maar het probleem nog niet opgelost.

* dreamscape gaat weer verder stoeien...

edit: ik zie nu pas dat je helemaal niet op mij reageerde, maar op een post daarboven. Ach nou ja, in ieder geval heb ik nu 5.1 bij avi's werkend. Maar de rest is nog niet opgelost...

[ Voor 37% gewijzigd door dreamscape op 07-01-2009 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 11:50
Even een vraagje:

Ik ben op zoek naar een systeem voor onder andere MP. Ik wil hier digitale TV mee kijken, via @home (ziggo). Moet je dan persee een TV kaart nemen waar zo`n kaartje in kan? Ik heb namelijk al zo`n kastje + kaart van Ziggo.

Overigens begrijp ik wel dat je behoorlijk wat tijd vrij moet maken om MP in te regelen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaximusTG schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:21:
Volgens mij moet je juist imon laten staan, en je externe infraroodreceiver eruit halen; Via imon gebruik je de ingebouwde ir receiver van je kast (een mooiere oplossing dan een externe receiver lijkt mij). Alleen emuleert imon toetsaanslagen op je keyboard, het is geen officiele MCE IR ontvanger, en daarom iets meer werk om aan de praat te krijgen. Misschien dat de problemen die je nu hebt komen door een conflict in commando's dat mediaportal nu krijgt van beide ir receivers. Om met de groene knop MP te laten opstarten heb je MPtray nodig, maar dat wist je vast al.
Om te testen zou je de imon software kunnen verwijderen, en alleen de usb receiver aansluiten. Vervolgens bij de config van MP de MCE remote kiezen.
Bedankt voor je reactie. Ik heb Imon verwijderd en nu lijkt alles goed te werken, zo moeilijk was het dus niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FicoF schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:58:
Even een vraagje:

Ik ben op zoek naar een systeem voor onder andere MP. Ik wil hier digitale TV mee kijken, via @home (ziggo). Moet je dan persee een TV kaart nemen waar zo`n kaartje in kan? Ik heb namelijk al zo`n kastje + kaart van Ziggo.

Overigens begrijp ik wel dat je behoorlijk wat tijd vrij moet maken om MP in te regelen... :P
Je hebt wel een alphacrypt nodig helaas. Je ziggo kast heb je met MP niets aan.
En ja er gaat een hoop tijd in zitten maar dan heb je ook wat d:)b
Klein beetje handigheid met de pc is vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:42:
Zou iemand mij kunnen vertellen of ik bsplayer als interne player kan gebruiken in MP?
Ik heb namelijk DirectVobsub geinstalleerd, en ik heb dus de tv episode + ondertiteling daar van in de zelfde map staan, voorbeeld: serie.mkv
serie.srt
Als ik die episode afspeel met bsplayer dan pakt ie automatisch de ondertiteling mee, maar in mp gebeurt er niks. :?
Als je nu VobSub als post-processing toevoegd, dan heb je geen externe player nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb spdif overal aangevinkt, voor me gevoel staat alles zoals het hoort maar 5.1 met wmv ho maar, het moet iets heel simpels zijn maar ik kan het tot op heden niet vinden.
Ander klein probleem wat ik nog heb is dat wanneer ik op sommige kanalen tune het beeld bevriest, zap ik even heen en weer dan bevriest het wederom maar nu een paar frames later. Beeld komt dus goed binnen maar bevriest gelijk, af en toe loopt het door maar dan zonder geluid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:42:
[...]

Je hebt wel een alphacrypt nodig helaas. Je ziggo kast heb je met MP niets aan.
En ja er gaat een hoop tijd in zitten maar dan heb je ook wat d:)b
Klein beetje handigheid met de pc is vereist.
Nouuu...je zou volgens mij best ver kunnen komen met een IR blaster. Nooit geprobeerd en ik gok ook dat het niet echt fijn zal werken, maar volgens mij kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 23:54:
[...]

Nouuu...je zou volgens mij best ver kunnen komen met een IR blaster. Nooit geprobeerd en ik gok ook dat het niet echt fijn zal werken, maar volgens mij kan het wel.
mjah, IR blasters heb ik zelf veel gezeik mee gehad destijds met mijn MCE remote voor XP. Wat een kutdingen zeg. Kan je beter een paar tientjes in een Logitech Harmony stoppen :P

Overigens, werkt het hele Alphacrypt gebeuren nu foutloos? Destijds hadden veel mensen er volgens mij gezeik mee, en kreeg ik het gevoel dat je gewoon geluk moest hebben... Hoeveel zou het nu kosten aan hardware om Ziggo te ontvangen (HD kanalen ook, maar dat maakt volgens mij geen fuck uit qua media-center hardware)?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TechnoTrend budget kaartje binnen. Met CI die ik er apart op heb aangesloten.

Slechte nieuws is dat ie 100% ontvangst geeft maar zenders vinden... ho maar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook gezeik met de alphacrypt, werken probleemloos nu. Heb er twee en gaat perfect. Tevens de smartwi eraan gehangen, heb nu drie kaarten met alle kanalen d:)b
Kosten voor de floppyDTV+cam €250,- voor zover ik weet.

IR blaster, mja, natuurlijk geen optie imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Bij mij werkt digitale TV nu foutloos (FloppyDTV+Aplhacryptcard). Ik ben nog niet 100% tevreden met de snelheid van het zappen maar dat is voor alle digitale TV naar mijn idee.

Alles ziet er zeer scherp uit (ook HD) en het bevalt goed om TV te kijken en opnemen via de HTPC..

Als iemand tips heeft voor sneller zappen... Laat het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 00:24:
Ik had ook gezeik met de alphacrypt, werken probleemloos nu. Heb er twee en gaat perfect. Tevens de smartwi eraan gehangen, heb nu drie kaarten met alle kanalen d:)b
Kosten voor de floppyDTV+cam €250,- voor zover ik weet.

IR blaster, mja, natuurlijk geen optie imho
Je bedoelt met de TechnoTrend? Welk besturingssysteem? Hoe geïnstalleerd (moet je eerst die kanalen decrypten of gaat dat automatisch)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:39:
[...]

ik heb hier ook last van, bij mij is het zelfs zo dat ik kan typen wat ik wil maar als ik de b intyp gaat hij neit naar de eerste artiest met een b in de lijst

ik heb database view aan en in het eerste scherm zie je een lijst van alle artiesten (het a-z scherm heb ik weggehaald)

ik wil gewoon dat je (eventueel in een tekstbalkje bovenin oid) gaat typen en dat je net als bij itunes en foobar enzo je alle overeenkomende resultaten ziet
hier voor had ik GlobalSearch al geinstalleerd, op het mediaportal forum zeiden ze dat dat moest, maar ik zie hier niets meer in dan een iets uitgebreider zoekmenu dan de standaard zoekfunctie

zie ik iets over het hoofd of heb ik misschien een plugin nodig? ik kan het niet vinden, kan iemand mij helpen?
oke geen reacties, maar als mensen misschien ooit nog eens dezelfde problemen hebben, kan dit misschien helpen

de truc is vrij simpel, al ben ik er echt per toeval achter gekomen, als je met je toetsenbord (met m'n mce remote werkte het wel gewoon) in een lijst met muziek naar bv the beatles wilt moet je shift indrukken en dan b-e-a-t-..etc intypen

nu nog even uitzoeken hoe ik die shift weg kan halen, maar het werkt nu in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ThaClown schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:00:
Bij mij werkt digitale TV nu foutloos (FloppyDTV+Aplhacryptcard). Ik ben nog niet 100% tevreden met de snelheid van het zappen maar dat is voor alle digitale TV naar mijn idee.

Alles ziet er zeer scherp uit (ook HD) en het bevalt goed om TV te kijken en opnemen via de HTPC..

Probleem had een vriend van mij ook met zijn Digitenne... Had destijds een fix om het IETSJE te verbeteren, maar ook niet echt veel. Ik zou ook graag een oplossing weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:56
ThaClown schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:00:

wat is traag dan? hij zapt bij mij net zo snel / traag als de humax. Heb even een filmpje gemaakt met een oud fototoestel dus kwali is niet heel top, maar je ziet het wel http://home.casema.nl/mefstreppel/MVI_0130.AVI is alleen wel gemaakt met vmc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Griffin
  • Laatst online: 16-09 22:53
Ik heb sateliet en share intern op de tv-server puur via software: newcs (verbonden met phoenix cam) cardserver <--> 2 maal acamd client via mdapifilter verbonden aan 1 floppydtv s2.
Het is nog in een experimentele fase. Ik ben van plan om dat uiteindelijk uit te breiden naar 4 floppydtv met in totaal 8 clients/kanalen.
Kosten tot nu toe 1 floppydtv 160 euro + zelfbouw phoenix/poor man's cam ~20 euro.

Zappen duurt normaal ongeveer 5 seconden hier (met aparte client PCs en tvserver PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay

ik heb nu wel een raar probleem, waarvan ik niet goed weet waar ik dit in het forum moet zetten..

Bij mediaportal-muziek werken de replay- en de skip-button op de MCE Remote opeens niet meer. Bij Pictures werken ze wel.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen???

Mediaportal 1.0
StreamedMP
Vista Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Laatst online: 18-09 12:30
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:49:
[...]
Ik heb spdif overal aangevinkt, voor me gevoel staat alles zoals het hoort maar 5.1 met wmv ho maar, het moet iets heel simpels zijn maar ik kan het tot op heden niet vinden.
Ik heb bij WMV precies hetzelfde probleem.
Heb iets gelezen ergens dat dit te maken heeft met hoe Windows Vista omgaat met deze files, weet iemand hier iets meer over?
Is dit op te lossen?

Verder, ik ben even bezig geweest met de postprocessing opties van ffdshow, resizen naar 1920x1080 gaat prima, echter als ik blur/nr inschakel krijg ik last van een soort ghosting, wat gebruiken jullie voor instellingen hiervoor?
Heeft iemand tips voor het instellen van postprocessing opties? met name voor divx / xvid content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:22:
[...]

oke geen reacties, maar als mensen misschien ooit nog eens dezelfde problemen hebben, kan dit misschien helpen

de truc is vrij simpel, al ben ik er echt per toeval achter gekomen, als je met je toetsenbord (met m'n mce remote werkte het wel gewoon) in een lijst met muziek naar bv the beatles wilt moet je shift indrukken en dan b-e-a-t-..etc intypen

nu nog even uitzoeken hoe ik die shift weg kan halen, maar het werkt nu in ieder geval :)
Goed werk man! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Sa1 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:47:
[...]
wat is traag dan? hij zapt bij mij net zo snel / traag als de humax. Heb even een filmpje gemaakt met een oud fototoestel dus kwali is niet heel top, maar je ziet het wel http://home.casema.nl/mefstreppel/MVI_0130.AVI is alleen wel gemaakt met vmc :)
Bij mij toch echt minder snel hoor! vaak tussen de 3 en 4 sec... vooral van nietHD naar HD gaat traag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Precies wat ThaClown zegt, ik haal die snelheid uit het filmpje van Sa1 zeker niet. Het duurt altijd wat langer. Overigens heb ik een ding m.b.t. Mediaportal en zapsnelheid wat nog wel fixbaar is, wellicht. Voor mensen met een MCE-remote (en ongetwijfeld elke soort Remote):

Als je gebruikt maakt van de 'ouderwetse' Channel up / Channel Down knoppen bestaat het zappen uit twee delen:
1) Nadat je op 'Channel up' (of Down) drukt wacht hij enkele (2 ong.) seconden terwijl het beeld/geluid doorloopt, in afwachting of je als gebruiker nog een channel up wil.
2) Dan stopt het beeld/geluid en gaat hij daadwerkelijk naar het volgende kanaal.

Nu is 2) moeilijk te veranderen - ik gok dat Digitale TV sowieso trager is dan analoog (wat overigens een hel is om uit te leggen aan de andere huisbewoners :'( ), maar 1) is toch wel ergens in te stellen? Dus dat hij dan direct naar dat kanaal zapt i.p.v. je keuze af te wachten? Want als we vele kanalen verder willen is er gewoon het zendermenu (bij MCE-remote: de OK-knop). Dus, iemand tips hoe dat te fixen? ;)

Verder ga ik straks toch echt eventjes bezig met de WMV-en-5.1-over-SPDIF soap, heb de HTPC de komende uurtjes voor mezelf dus ik hoop het eventjes werkende te kunnen krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Thijs_O schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:38:
Nu is 2) moeilijk te veranderen - ik gok dat Digitale TV sowieso trager is dan analoog (wat overigens een hel is om uit te leggen aan de andere huisbewoners :'( ), maar 1) is toch wel ergens in te stellen? Dus dat hij dan direct naar dat kanaal zapt i.p.v. je keuze af te wachten? Want als we vele kanalen verder willen is er gewoon het zendermenu (bij MCE-remote: de OK-knop). Dus, iemand tips hoe dat te fixen? ;)
Is ergens in de config aan te passen. Er zijn twee timers, de ene is de OSD time-out (hoelang meldingen op het scherm blijven staan), de andere is de "zap". time-out. Die laatste is degene die je bedoeld.

Ik weet uit mijn hoofd echter niet waar deze staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen allemaal!

Ik ben nieuw hier op het gebied van Mediaportal en sinds een paar weken heeft het Plex kunnen vervangen op mijn mac mini in de woonkamer. Alleen het configureren en instellen is natuurlijk een stuk lastiger maar ik heb een werkende client server setup nu (woonkamer als server mac mini/slaapkamer als client een EEEBOX).

Het mooie is dat ik nu tv kan kijken in bed of films muziek etc kan bekijken/luisteren. Vanwege het grote aantal plugins dat er beschikbaar is voor Mediaportal zou ik willen weten of het volgende scenario mogelijk is gebruik makende van Windows XP Home and Mediaportal laatste release:

1) Naar bed gaan en 10 minuten satelliet tv kijken in mijn slaapkamer

2) Dat na dat tijdstip van 10 minuten automatisch MP sluit en Windows XP in standby mode zet

3) 's Ochtends gewekt worden doordat XP en Mediaportal automatisch opstart en een specifiek kanaal toont (bv. ontbijtnieuws).

Is het dus mogelijk om gewekt te worden door Mediaportal in de TV modus? Zo ja welke plugins zou je dan nodig hebben?

Mvg,
Rafael
Pagina: 1 ... 24 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.