Verwijderd

Overloop maar eens die stappen van mij, ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is nog een nuttige tip voor vista users met Ati kaarten: gebruik geen driver sweeper want dat zorgt ervoor dat je AERO nooit meer werkt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 00:45
Hmm, Driver Cleaner Pro lijkt dat probleem niet te hebben. Althans, ik heb het nog niet meegemaakt. :)

Hoe staat het overigens met de Nederlandse TV-guide in XML-vorm? Vind het altijd erg onduidelijk hoe dat zit, laatste keer dat ik actief daarmee bezig was bleek MC2XML het beste, maar zijn er toevallig nog andere interessante alternatieven? MC2XML kwam qua EPG nooit verder dan ~3 dagen namelijk, en ik wil liever een minimum van 7 dagen kunnen garanderen.. maar de updatetechniek via TVGids.nl etc stopte destijds met werken. :( Dus mijn vraag: zijn er nog nieuwe ontwikkelingen qua NLse EPG?

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:53:
Ik heb iets heel doms gedaan.

Moet ik het vertellen? :(

Ik heb een DVB-C kaart met CI gekocht terwijl ik digitenne wil aansluiten. En nu voel ik de bui al hangen dat dat absoluut niet gaat werken

edit:

en uiteraard een conax cam.
niet dom, gewoon digitenne afzeggen. en kabel nemen.
Digitenne zuigt. Leuk voor op de camping oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:53:
Ik heb iets heel doms gedaan.

Moet ik het vertellen? :(

Ik heb een DVB-C kaart met CI gekocht terwijl ik digitenne wil aansluiten. En nu voel ik de bui al hangen dat dat absoluut niet gaat werken

edit:

en uiteraard een conax cam.
Digitenne werkt alleen met DVB-T en DVB-C met kabeltv.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpetburn schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:30:
[...]

niet dom, gewoon digitenne afzeggen. en kabel nemen.
Digitenne zuigt. Leuk voor op de camping oid.
Ja nee, dat is weer een ander verhaal. Ik zit in een studentenhuis dat ook als hotel gebruikt wordt. De voorzieningen zijn brak en je mag vooral vanwege dat hotel-aspect geen eigen aanpassingen doen. De kabel-tv wordt centraal vanuit de technische dienst geregeld. Internet ook. Beiden zuigen. De enige manier voor mij is om met digitenne aan de gang te gaan. En zo'n 'overal internet' abonnement. :(

Maar het is vrij moeilijk gebleken om een goedkope oplossing te vinden om die digitenne mediaportal-compatible te krijgen. Mijn uiteindelijke oplossing:

Conax CAM van sattellite city á 52 eu
Technotrend Budget T-1500 + TT-Viewer á 47 eu
Technotrend Budget PCI CI (for Budget/Nova Serie), V 1.0A á 10 eu
beiden van DVBshop uit Duitsland

110 eu en klaar is kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:40:
[...]

Digitenne werkt alleen met DVB-T en DVB-C met kabeltv.
Joh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Volgens mij werkt die EPG voor analoge TV via TVgids.nl niet meer hè? Die site is veranderd en je kunt nergens meer die ID opzoeken. Is hier al een andere manier voor gevonden waar ik overheen gelezen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Zinu schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 17:50:
Volgens mij werkt die EPG voor analoge TV via TVgids.nl niet meer hè? Die site is veranderd en je kunt nergens meer die ID opzoeken. Is hier al een andere manier voor gevonden waar ik overheen gelezen heb?
Tegen dat probleem liep ik zelf dus ook al aan, en het laatste goede alternatief waarvan ik hoorde was MC2ML. (of MC2XML, not sure). Deze gebruikt de Media Center EPG en zet deze om in een XML, werkt ook voor je regionale provider e.d. Even googlen dus. :) Overigens gaat die maar enkele dagen vooruit, wat voor mij de reden was/is om het niet (meer) te gebruiken. Ik zoek nog naar een alternatief.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Volgens de website (http://mc2xml.110mb.com/) is dat niet mogelijk in NL. Staat d'r niet tussen.

Wellicht iemand anders met een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Lijkt me typisch omdat hij toch echt prima werkte. Kon naast Ziggo, UPC etc zelfs kiezen voor KabelnetVeendam, de kleine lokale provider. Gewoon even proberen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:04

zAo

GPLv2 Fanboy

zAo schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:22:
Weet iemand hoe je de installer kan forceren om te installeren op een unsupported OS te installeren?
Ik zou RC4 graag op Windows 7 draaien, maar dit weigert de installer vanwege OS support.

Uitpakken van de setup lukt overigens ook niet met Winrar.
Niemand een idee hoe je MP kunt installeren op W7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50

BM

Moderator Spielerij
BM schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:00:
[...]

Nah, 1 deel is ondertussen opgelost. Zodra ik de source op antenne zet ipv cable kloppen de in gevoerde frequenties wel.
Probleem met de beeldkwaliteit blijft. Alles is dusdanig blokkerig dat echt amper te achterhalen is wat er speelt. Daarbij stottert het geluid, en na een seconde of 10/15 lijkt de hele boel te bevriezen, waarna hij toch weer verder gaat.
Iemand enig idee waar dit aan ligt? Instelling in TVServer niet goed? Codec in MP zelf niet goed? Ik zie door de bomen het bos niet echt meer eigenlijk :/

Om het compleet te maken:
Intel C2D 7300
2x2GB Ram
Vista 64 bit.
Hauppauge PVR500
Aanvulling hierop.

Soms is het beeld gewoon goed, soms is het na een paar tellen blokkerig as hell, en absoluut onbruikbaar.
Geprobeerd om de oorzaak te achterhalen, maar kan er geen lijn in vinden. Dacht eerst dat het schokte als ik beide tuners activeerde, maar ook bij 1 doet ie soms raar.

Echt niemand een idee?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Thijs_O schreef op zondag 21 december 2008 @ 02:48:
Lijkt me typisch omdat hij toch echt prima werkte. Kon naast Ziggo, UPC etc zelfs kiezen voor KabelnetVeendam, de kleine lokale provider. Gewoon even proberen dus. :)
Graag, maar dan moet ik de -g parameter achterhalen en ik heb geen flauw idee hoe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Dat is toch je postcode? Dus in mijn geval is dat:

code:
1
mc2xml -c nl -g 9644

Waarbij 9644 dus mijn postcode is. Heb het zojuist even geprobeerd en het werkt nog steeds, krijg keuze uit o.a. Digitenne, KabelnetVeendam (lokaal), Ziggo en Canal Digitaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Prachtig! :) Straks direct bezig om de HTPC opnieuw te installeren en het nu helemaal goed te doen, wacht al paar weken (met instabiel HTPC systeem) op de Final, en zo nu met de vrije vakantiedagen komt het perfect uit!

Overigens kan ik ook alvast meedelen dat een Deel 3 van dit Mediaportal topic in de maak is. *O* Heb even met ThaClown gesproken en die heeft het erg druk dus ik heb afgesproken om in samenwerking met hem een nieuwe topicstart te maken, verwacht die binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de final nu eindelijk net zo gemakkelijk als Vista MCE? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Tja, gemakkelijk is een relatief woord. Ik denk dat het wel wat meer computerkennis zal vereisen. Voor het werkende krijgen van de TV-server (en dus TV-functionaliteit) zal je eerst drivers van je TV-kaart moeten installeren, en vervolgens nog je TV-zenders scannen en configureren, e.d.. zit wel wat werk in. Maar het is in ieder geval niet meer zo buggy als het vroeger was, met de juiste configuratie werkt het 'like a charm'. En de hoofdreden om Mediaportal boven bijv. Vista MCE te verkiezen is het feit dat laatstgenoemde niet eens in staat is om je DVB-C televisiekaart te gebruiken, iets wat Mediaportal wel kan.

Configuratie van gewoon muziek en films gaat an sich wel vrij simpel trouwens, hoewel je dmv plugins zelf erg veel kan verbeteren daar. Feit blijft dat je Mediaportal imo moet zien als een programma waar wat meer kennis voor vereist is - de configuratie ervan in ieder geval, eenmaal werkende is het qua gebruiksvriendelijkheid minstens zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:44:
Is de final nu eindelijk net zo gemakkelijk als Vista MCE? :)
Hangt er van af wat je eisen zijn.

Muziek is echt extreem makkelijk in te stellen. Standaard implementatie van video's wordt wat lastiger als je op IMDB laat zoeken naar Nederlandse films. Het grote voordeel met de films is wel dat je niet zomaar in een map wordt gedumpt zoals bij MCE, maar dat ze ook 'getagt' worden.

Verder zijn de muziek-, uitzending gemist- en TV-seriesplugins ook in een handomdraai ingesteld, indien je ze goede namen hebt gegeven. TV instellen is op zich ook niet wereldschokkend, maar kan wel voor de nodige problemen zorgen met tv-kaartdrivers etcetera. Het enige waar ik nog geen passende oplossing voor heb is cabaretvoorstellingen.

Ik vind het ook makkelijker dat er een extern instellingenscherm is. En niet die beperkte van Vista. Dat kan imponerend overkomen, maar het is eigenlijk heel fijn. Alles met je muis ipv afstandbediening

edit: en:
Thijs_O schreef op maandag 22 december 2008 @ 17:28:
eenmaal werkende is het qua gebruiksvriendelijkheid minstens zo goed.
hoewel MCE er toch wel een stuk gelikter uit ziet. En mediaportal werkt 300 keer zo fijn in het muziekgedeelte omdat ze niet bij het benaderen van de root een hele harde schijf gaan uitlezen :X 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 18:08:

[...]

hoewel MCE er toch wel een stuk gelikter uit ziet. En mediaportal werkt 300 keer zo fijn in het muziekgedeelte omdat ze niet bij het benaderen van de root een hele harde schijf gaan uitlezen :X 8)7
Mwah ik denk dat looks persoonlijk zijn, hoewel ik Mediaportal vele malen aantrekkelijker vind. Feit is dat de standaard skin niet zo mooi is, maar met mijn custom versie van Monochrome (klik en klik) zit ik niet meer te wachten op het Vista MCE-design. En er zijn aardig wat skins, dus voor ieder wel wat wils opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om Vista MCE in te stellen heb ik enkel de postcode in hoeven te voeren. Muziek, films, TV-opnamen, de TV-gids kwam allemaal vanzelf goed, zelfs in het Nederlands. UitzendingGemist en nog enkele andere programma's zitten er standaard op, location-based. Als ik er een compact-flash kaart met foto's in stop krijg ik ze gelijk te zien, van dat spul. Ook het branden van content naar een DVD is met een knopje gedaan. Dat is wat voor mij erg belangrijk is.

Ik hoor jullie nu wel over plugins en tweaken, maar is MediaPortal nu eindelijk in staat om net zo simpel als Vista MCE in te stellen? If so, dan ga ik binnenkort wat test-trials doen om te kijken of ik het in dit huishouden kan integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Zo simpel als jij het brengt: nee. Het instellen is zeker wel meer werk dan dat, zo simpel is het. Feit blijft echter dat als je een beetje een tweakert bent (en je hoeft niet persé in de materie te duiken) je het wel vrij eenvoudig zo kan instellen dat het qua gebruik even simpel is als MCE. Hier draait MP ook als HTPC voor het hele huishouden waarbij ik de enige ben met de technische kennis, en dat gaat prima.

Mediaportal is simpelweg niet gemaakt om zó simplistisch te zijn qua configuratie als Mediacenter. Het biedt veel meer mogelijkheden en dat brengt ook een diepere configuratie met zich mee; vrij logisch. Het eindresultaat zal qua gebruikersgemak wel hetzelfde zijn, maar je bent iets langer bezig met de configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Waarschijnlijk al voorbij gekomen, maar ik zie het niet in de startpost staan. Hoe fixen mensen de kleuren in Media-portal? Ik kan nergens een optie oid vinden voor 16-235 --> 0-255.

Met MPC-HC doe ik dit via shaders of via de Haali Renderer, maar hoe doen mensen dit in Media Portal met de interne speler?

Verder, zijn er mensen die een aantal goede regex's hebben voor de TV-Series plugin? Ik heb er zelf 1 gemaakt voor Anime (min of meer, heb alsnog een extra mapje voor Seizoens naam nodig), maar ik kan me niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn die hun eigen regex's hebben moet schrijven omdat de ingebouwde regex nogal incompleet en ingewikkeld zijn.
Voor het werkende krijgen van de TV-server (en dus TV-functionaliteit) zal je eerst drivers van je TV-kaart moeten installeren, en vervolgens nog je TV-zenders scannen en configureren, e.d.. zit wel wat werk in.
Dat is het minste werk. MS SQL server installeren (ik snap bij god niet waarvoor ze dat gebruiken) kostte bij mij het meeste werk. Driver voor de TV kaart was al geinstalleerd (neem aan dat ie gewoon de Windows driver gebruikt), en de instellingen zaten al in Media Portal (Ziggo Brabant/Limburg) dus niks hoeven scannen. Maar prettig is anders, zappen gaat enorm traag en (kijk normaal via DVBViewer Pro)

[ Voor 32% gewijzigd door Klaus_1250 op 22-12-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:32:
Waarschijnlijk al voorbij gekomen, maar ik zie het niet in de startpost staan. Hoe fixen mensen de kleuren in Media-portal? Ik kan nergens een optie oid vinden voor 16-235 --> 0-255.

Met MPC-HC doe ik dit via shaders of via de Haali Renderer, maar hoe doen mensen dit in Media Portal met de interne speler?

Verder, zijn er mensen die een aantal goede regex's hebben voor de TV-Series plugin? Ik heb er zelf 1 gemaakt voor Anime (min of meer, heb alsnog een extra mapje voor Seizoens naam nodig), maar ik kan me niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn die hun eigen regex's hebben moet schrijven omdat de ingebouwde regex nogal incompleet en ingewikkeld zijn.

[...]

Dat is het minste werk. MS SQL server installeren (ik snap bij god niet waarvoor ze dat gebruiken) kostte bij mij het meeste werk. Driver voor de TV kaart was al geinstalleerd (neem aan dat ie gewoon de Windows driver gebruikt), en de instellingen zaten al in Media Portal (Ziggo Brabant/Limburg) dus niks hoeven scannen. Maar prettig is anders, zappen gaat enorm traag en (kijk normaal via DVBViewer Pro)
Eh?

Next -> Next -> Next -> Klaar

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thijs_O schreef op maandag 22 december 2008 @ 18:57:
[...]

Mwah ik denk dat looks persoonlijk zijn, hoewel ik Mediaportal vele malen aantrekkelijker vind. Feit is dat de standaard skin niet zo mooi is, maar met mijn custom versie van Monochrome (klik en klik) zit ik niet meer te wachten op het Vista MCE-design. En er zijn aardig wat skins, dus voor ieder wel wat wils opzich.
Ik heb ook Monochrome. Maar ik vind toch die mediaportal 2 skin veel en veel soepeler (en laat die ook toevallig op MCE lijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:51:
Eh?

Next -> Next -> Next -> Klaar

:?
Hier installeert ie hem zo niet. Blijft hangen en gebruikt 50% CPU. Heb hem dus handmatig moeten installeren. En tis niet alsof ie dat binnen een minuutje doet (geen stopwatch bij gehouden, maar koste denk ik 10 minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:54
v 1.0 is er jongens !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

We know ;)

Persoonlijk vind ik StreamedMP ook een erg mooie skin!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Hmm, dat ziet er best wel lekker uit eigenlijk. Glossy maar niet té. Enige wat ik wel erg jammer vind is die witte 'flits' die in verschillende menu's ziet (o.a. home menu). Maar dat is wel zelf weg te modden in een custom versie natuurlijk. :)

Kom er nu helaas net te achter om hem te gaan gebruiken voor de HTPC in de woonkamer, maar wel leuk om te gebruiken als basis voor de volgende Mediaportal-setup voor in de slaapkamer.. staat ook 'n 32" LCD, dus opzich ook wel een Mediaportal-systeem waardig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik vind nog steeds de beperking tussen een skin en een plugin vervelend. Ik draai nu MP1.0 en alleen de default bluetheme doet het onder die versie (voor zover ik heb kunnen testen). En juist die blauwe theme ondersteunt niet de tvseries en die movie plugins. Heel vervelend.

Dus nu moet je per miniscule update van MP weer wachten op het moment dat de theme maker een versie heeft voor de nieuwe MP.

Heeft iemand anders ook 'problemen' met v1.0 ?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

mr. TCB schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:23:
Ik vind nog steeds de beperking tussen een skin en een plugin vervelend. Ik draai nu MP1.0 en alleen de default bluetheme doet het onder die versie (voor zover ik heb kunnen testen). En juist die blauwe theme ondersteunt niet de tvseries en die movie plugins. Heel vervelend.
:? Ik draai 1.0 gewoon probleemloos met de Indigo skin. Wat is precies je probleem?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Question Mark schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:29:
[...]
:? Ik draai 1.0 gewoon probleemloos met de Indigo skin. Wat is precies je probleem?
Maar werken bij jou ook de moving Pictures en MyTVseries plugins?

Ik heb na v1.0 deze plugins geinstalleerd, maar kreeg de melding dat de default blue-wide skin deze niet ondersteunen. Daarna de nieuwste versie van Aeon geinstalleerd, maar daar kreeg ik weer de melding dat deze niet compatible is met de betreffende MediaPortal. Ik kon 'm wel starten, maar de skin werkte voor geen meter (veel plaatjes e.d. die niet zichtbaar waren, enz). Ook crashte Mediaportal toen ik vervolgens moving pictures opstartte.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:43
mr. TCB schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:18:
[...]

Ik gebruik zelf ook de Indigo skin + MyTVSeries. MP klaagt wel over incompatibiliteit, maar werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ik heb gisteren versie 1 geinstalleerd. En ik moet zeggen dat ik niet tevreden ben. Het thema wat standaard geleverd is, is zo ontzettend traag in de menu's. Ook vind ik heel de interface erg traag aanvoelen.

Mijn HTPC kan het allemaal met gemak aan, want als ik mijn films in MPC afspeel gaat alles érg vloeiend (ook FullHD / Bluray), gelukkig. Daar blijf ik de komende tijd dan wel bij :)

Of, zijn er 'skins' die heel snel zijn? Ik hoef niet al die fancy dingen, je gebruikt een HTPC toch voor films of niet dan :p

Voorheen heb ik versie 0.3 gebruikt en ik moet zeggen dat ik daar (na 't nodige getweak) wel tevreden over was, alleen vond ik dat niet alles super werkte en daarom ben ik daar ook vanaf gestapt.

[ Voor 16% gewijzigd door sky- op 23-12-2008 11:48 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

mr. TCB schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:18:
[...]
Niet getest moet ik eerlijk zeggen, ik gebruik die plugins niet.
Sypher schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:40:
[...]
Ik gebruik zelf ook de Indigo skin + MyTVSeries. MP klaagt wel over incompatibiliteit, maar werkt wel.
Ga even naar de skin directory en zoek de file "references.xml` op. Hierin staat redelijk in het begin het versienummer, deze zal nu waarschijnlijk op 0.9.4.0 staan. Pas deze aan naar 1.0.0.0 en weg is de melding van de incompatibiliteit.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
@sky-:
Gebruik Monochrome eens... werkt zeer snel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Op het Mediaportal Forum staat bovendien SimpleMP. De naam geeft al aan dat die nogal gefocussed is op simpliciteit en dus ook op snelheid. Let wel op dat de skin alweer wat outdated is dus geen idee hoe die werkt met bijv. 1.0 Final.

Wat betreft skincompatabiliteit: Monochrome 2.4 werkt goed met 1.0 Final na het aanpassen van references.xml. Enige punt was dat weergave van actuele weersinformatie niet goed wou lukken in het Basic Home scherm, dit was te fixen door de myweather.xml van RC4 terug te zetten. :) Moving Pictures lijkt goed te werken; heb database nog niet geïmporteerd maar zie nog geen problemen so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Beetje jammer dat je hier mensen hoort klagen over het niet functioneren van plugins en meldingen dat skins nog niet ge-update zijn. Daar mag je MP nu niet op afbranden. De final is net uit. Geef de mensen die de plugins en skins maken ook even de tijd om te up-daten. Bovendien zijn er onder de developers ook mensen met een leven en wellicht daardoor geen tijd hebben tijdens de kerstdagen.

Op dit moment mag je verwachten dat de basis van het programma, de installer die je download, perfect werkt. Op kleine bugs na, die niet ergerlijk zouden mogen zijn.

Over 2 à 3 weken mag je er vanuitgaan dat plugins en skins waar actief aan gewerkt word een goede versie beschikbaar hebben om te werken met 1.0 final. Dus als een plugin niet werkt na de eerst volgende up-date, dan mag je gaan klagen. Wil je dat het goed werkt en ook gebruik maken van plugins, wacht dan alsjeblieft nog 3 weken met installeren van 1.0.

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Final versie met succes geinstalleerd maar probeer nu ook de Moving Pictures te installeren. Helaas krijg ik deze niet aan het werk ism de XFACE skin.

Weet iemand of deze combinatie al werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Bii Moving Pictures zitten extra skinfiles die je bij de Xface skin kunt doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Gisteren de 1.0 final geinstalleerd. Ben er erg tevreden over!!

Ik draai nu met StreamedMP skin, movingpictures en tvseries.
Moet zeggen dat ik hem erg lekker vind draaien, hij is lekker vlot, en alles werkt netjes naar behoren.
Ik had hem ook zo geconfigureerd. (maar de ervaring daarin heeft wel geholpen denkik) ;)

Ook werkt tvserver een stuk stabieler, met vorige versies had ik nog vaak problemen dat bij het switchen van een zender, de verbinding met de CAM wegviel, waardoor ik 'scrambled signal' meldingen kreeg. Nu lijkt dat stukken beter te gaan. Alleen ik heb nog wel nog steeds dat als ik een kanaal opzet waar ik geen rechten op heb, dat ik daarna geen andere kanalen meer kan kijken. (maar dat ligt aan mijn cam denkik, ik wil nog een aston CAM gaan halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op woensdag 24 december 2008 @ 07:19:
Bii Moving Pictures zitten extra skinfiles die je bij de Xface skin kunt doen....
Ik heb de moving pictures in de Xface skin geplakt. Maar wat is nu het vervolg? Als ik het opstart zie ik geen moving pictures?

Helaas is na de installatie ook de filmstrip optie verdwenen bij alle skins? Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54
Ik heb sinds enige tijd een aantal vreemde zaken:

- Sinds RC4 (ik heb nu 1.0.0) werkt (apple) trailers niet meer. Althans ik hoor wel geluid maar krijg met geen mogelijkheid beeld. Het gekke is dat apple trailers wel werkt in XBMC.
- Sinds 1.0.0 werkt youtube.fm niet echt lekker meer. Het geluid is niet om aan te horen, het lijkt wel alsof het zwaar overmoduleerd (kraken).

Hebben jullie hier last van?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
  • Laatst online: 05-09 14:16
Vobsub en DirectVobsub

Met Vobsub:
Ik heb 16:9 LCD TV meestal speel ik alle film in Mediaportal af op zoom-mode: "Stretch" zodat mijn volledige beeld gevuld wordt. Het beeld ziet er bij mij dan altijd perfect uit. Als er dan toch zwarte randen in de film zitten word in het zwarte gedeelte de ondertitels getoond.
-Nadeel met vobsub krijg ik geen ondertitels icm met mkv bestanden

Met Directvobsub:
"Stretch" mode ziet er nu soms niet uit! dus moet ik wel eens naar normal/original zoomen, vette zwarte balken bij somige films en de ondertitels zet tie dan ook nog door de film heen ipv onderin het zwarte gedeelte.
-Voordeel is wel dat bij mkv bestanden doormiddel van post processing ondertitels getoond worden.

Maar ik baal een beetje dat dat zoomen van het beeld anders gaat met DirecVobsub dan bij Vobsub. Ook streched Directvobsub de ondertitels mee bij het zoomen (soms hel small lettertype zeg maar)

Iemand enig idee wat ik niet goed doe? Of moet ik niet meer stretchen en er mee leren leven :/

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Kabam...daar kwam weer iets met een klap op de grond toen MythTV weer eens niet goed werkte.
Ik heb zeker twee maanden met MythTV gewerkt en het ging op zich wel goed, totdat ik het aan een full HD televisie heb gehangen. De grafische kaart is een ATI dus niet ideaal, tel daarbij op dat ik niet echt een Linux held was en het resultaat is een HTPC die na twee dagen nog steeds z'n tanden stukbijt op een opgeschaalde DVD.

Uiteindelijk toch maar weer MediaPortal geïnstalleerd en het voelde weer zoals de eerste keer*: het doet z'n werk. Natuurlijk is het eventjes klooien met de EPG, maar dat was binnen een uurtje ook wel opgelost.
Nu het een tijdje draait zijn er een aantal puntjes:
-My Pictures valt tegen, ik had gehoopt het meta data kon uitlezen, maar tot op heden struikelt bijna ieder programma daarover (MythTV, MediaPortal, Swisscenter, ...)
-My Music doet het gewoon goed, essentieel is dat je kunt weergeven op album, artiest, ... Helaas werkt dat de search iets tegen, maar goed, toch goed werkbaar. (Ook leuk dat bij het selecteren van een nieuwe track er een fade out / in is)
-My Movies is zeker met plugins schitterend, allerhande informatie.
-My Series is evenzo goed, zoniet nog mooier!
-My MusicDVD ... ontbreekt :( Ik had het erg prettig gevonden als daar een aparte tab voor zou zijn en dat het niet onder My Movies zou hangen. De plugins kunnen namelijk niets beginnen met muziek dvd's. (En dat is een beetje jammer voor mijn persoontje omdat ik graag mijn Muziek DVD's ook op harde schijf wil zetten zodat ik niet meer met mijn dvd-speler hoef te klooien)
-Memory leak? Na een avondje tv kijken slaat MediaPortal 'vast'. Het programma geeft in taskmanager nog niet de melding 'not responding', maar blijft 'laden' terwijl het geheugengebruik op zo'n 1 GB staat...

Binnenkort wil ik me ook nog eens gaan verdiepen in het maken van eigen 'plugins'. Ik wil namelijk mijn eigen MediaPortal voorzien van extra 'features' waarmee ik direct de status van backups, harde schijf gebruik, temperaturen (dat kan al met speedfan, maar ik wil het in één interface), ... kan uitlezen op de TV.
Overigens heb ik het idee dat mijn huige versie van MediaPortal (1.0.0) over het algemeen een stuk beter reageert dan de versie die ik eerder heb gebruikt.

* Ik ben in de tussentijd naar MythTV gegaan omdat MediaPortal me nogal log leek, tel daarbij XP op (geen slecht OS, maar logger dan een toegespitst Linux OS) en de keuze is daar.

[ Voor 7% gewijzigd door Dadona op 24-12-2008 23:56 ]

De CSL/OT kroeg !

Dadona schreef op woensdag 24 december 2008 @ 21:07:
-My MusicDVD ... ontbreekt :( Ik had het erg prettig gevonden als daar een aparte tab voor zou zijn en dat het niet onder My Movies zou hangen. De plugins kunnen namelijk niets beginnen met muziek dvd's. (En dat is een beetje jammer voor mijn persoontje omdat ik graag mijn Muziek DVD's ook op harde schijf wil zetten zodat ik niet meer met mijn dvd-speler hoef te klooien)
-Memory leak? Na een avondje tv kijken slaat MediaPortal 'vast'. Het programma geeft in taskmanager nog niet de melding 'not responding', maar blijft 'laden' terwijl het geheugengebruik op zo'n 1 GB staat...
Muziek DVD's zou ik ook graag anders ingericht hebben. Ik heb gisteren 1.0 Final geinstalleerd + STreamingMP skin (Moving Pictures & TV-Series plugin integrated) en heb dus nu in de sectie MyMovies (die je dus niet meer gebruikt voor films, want daar is moving pictures voor) mijn MDVDR's geplaatst.

Verder zit ik nog te kijken naar deze plugin voor MDVDR maar ik weet nog niet of dat gaat werken (moet ik nog testen/installen).

Wat betreft die Memory leak:
Installeer SQL Server Management Studio Express en zet 'maximum server memory' op 128 MB (uitleg vind je onderaan deze pagina)

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Ik draai een dedicated MySQL, ipv (de standaard) MsSQL, verkeerde keuze?

De CSL/OT kroeg !

Verwijderd

Heb een beetje een raar probleem,

Ik heb een ziggo kaart waarop ik alle kanalen kan bekijken, echter in mediaportal niet.
Wanneer ik de kaart in de samsung decoder steek decodeert hij alles, als ik hem vervolgens in de cam stop werken ook alle kanalen in mediaportal..................voor ongeveer een half uur tot een uur. Hierna kan ik alleen nog kijken naar het standaard pakket, bij de HD kanalen, film1 en de hele reut krijg ik dan channel scrambled. De common interface van de floppy roept dan ook dat ik niet gemachtigd ben. Stop ik het ding vervolgens weer in de samsung heb ik weer beeld op alle kanalen, weer terug in de cam herhaalt het hele ritueel zich.
Op de een of andere manier kunnen de sleutels niet ververst worden lijkt het wel.
Iemand enig idee? Heb bij de cam settings in tvserver alles enabled en de limiet op 0 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MP1.0 Geïnstalleerd; vroeger werkten mijn logo's en episode thumbs niet in de TVSeries plugin. HET WERKT NU ALLEMAAL!! Schitterend, alles werkt, speelt af met de beste kwaliteit enz... zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Griffin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 22:53
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 17:07:
Heb bij de cam settings in tvserver alles enabled en de limiet op 0 staan.
Waarom staat de limiet op 0? Limiet instelling is voor het aantal kanalen dat tegelijkertijd door de CAM kan worden gedecodeerd. Geloof niet dat de CAM gebruikt word wanneer de limiet op 0 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Griffin schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 11:01:
[...]

Waarom staat de limiet op 0? Limiet instelling is voor het aantal kanalen dat tegelijkertijd door de CAM kan worden gedecodeerd. Geloof niet dat de CAM gebruikt word wanneer de limiet op 0 staat.
0 is voor ongelimiteerd, ergens gelezen dat dat de setting was. Ik weet niet hoeveel de kaart aan kan, dacht iets van 6. Weet ook niet of het er iets mee te maken heeft en aan ziggo vragen heeft weinig zin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Na een reinstall zijn mijn youtube en apple trailer problemen verholpen ... ik zit nu nog met een ding: zodra ik met musicplayer tracks wil skippen lukt dat maar een keer vooruit en een keer achteruit. Daarnaast wordt de playlist niet afgespeeld. Via windows mediaplayer werkt alles perfect. Nu zag ik op het MP forum dat er een patched core.dll in omloop is die dit zou kunnen verhelpen, hebben jullie enige idee waar dit aan kan liggen en waar die core.dll te krijgen is??

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 11:12:
[...]

0 is voor ongelimiteerd, ergens gelezen dat dat de setting was. Ik weet niet hoeveel de kaart aan kan, dacht iets van 6. Weet ook niet of het er iets mee te maken heeft en aan ziggo vragen heeft weinig zin ;)
Als het een Alphacrypt is. Die kan max 7 kanalen met max 14 PID's (PID is audio, video of teletextstream).

Ziggo encrypt bij de zenders minimaal het beeld en geluid, dus minimaal 2 PID's per kanaal (radio 1 natuurlijk) . Bij een aantal kanalen word ook de teletext stream ge-encrypt en er zijn een aantal kanalen die twee geluidssporen hebben (die eventueel beide gedecrypt worden). Je zit dus aan 2 tot 3 PID's per kanaal. In de praktijk kom je aan 5 tot 7 kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Renzo4000, hoe heb jij het Apple Trailers probleem opgelost? Aka welke codecs e.d. na je reinstall? Ik krijg het ook niet werkende, enkel de visualisatie met geluid.

Overigens heb ik zelfs moeite om .mkv's af te kunnen spelen met de nieuwste PDVD8 codecs. Hij speelt ze simpelweg niet af. Inmiddels al 4 verse installaties gedaan afgelopen dagen maar hij pikt ze niet op. Eerst had ik de MPC-HC codec maar die was sowieso selectief in het afspelen van MKV's (alles met DTS-audio ging wel, alles met AC3 audio niet). Goed, op naar installatie #5. Het gaat nog niet echt lekker allemaal momenteel.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Welke mkv-splitter gebruik je? PDVD8 codecs zijn om video te decoderen, maar ik mis welk video-formaat ze moeten decoderen. Als het om h264 gaat, zijn er idd een aantal die PDVD8 niet gaat pakken (als het om gedownloade bestanden gaat).
MPC-HC heeft geen problemen met DTS of AC3. Echter, de ingebouwde MKV-splitter zuigt. DTS en AC3 support is ingebouwd, maar persoonlijk werk ik liever met AC3 filter vanwege de passthrough optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Ik gebruik de Haali mediasplitter, zoals de meesten. Volgens VLC-Player gaat het om een AVC1-videostream. Dat is volgens mij toch gewoon h264? :) Ik heb ook nog twee .WMV-films in HD formaat, die hebben VC-1 video. Dat speelt hij wel gewoon af. Tot slot heb ik één .avi HD-film (Big Buck Bunny ;)) met een "FMP4" videostream. Dit lijkt me gewoon MP-4? Speelt hij ook niet af.

Probleem hier is dat het bij RC2 altijd prima ging met PDVD8 icm Haali, en daarom snap ik niet helemaal wat er nu niet lekker loopt. Eerst probeerde ik de losse .ax files van PDVD8 te registreren, dat werkte prima (o.a. SD-TV met PDVD8 MPEG-2 codec zag er gewoon goed uit) maar MKV wou maar niet werken. Na unregistreren van die .ax files en 't maar gewoon installeren van PDVD8 zelf wou het nog niet werken.

Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat het iets met Haali heeft te maken? Maar hoe kan ik het dan fixen? Ik wil bij een eventuele reinstall (an sich half uurtje werk, dus valt mee) het liefst weer gewoon de codecs/.ax-files registreren ipv 't hele PDVD8 installeren. Kan dit, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Thijs_O schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:45:
Renzo4000, hoe heb jij het Apple Trailers probleem opgelost? Aka welke codecs e.d. na je reinstall? Ik krijg het ook niet werkende, enkel de visualisatie met geluid.

Overigens heb ik zelfs moeite om .mkv's af te kunnen spelen met de nieuwste PDVD8 codecs. Hij speelt ze simpelweg niet af. Inmiddels al 4 verse installaties gedaan afgelopen dagen maar hij pikt ze niet op. Eerst had ik de MPC-HC codec maar die was sowieso selectief in het afspelen van MKV's (alles met DTS-audio ging wel, alles met AC3 audio niet). Goed, op naar installatie #5. Het gaat nog niet echt lekker allemaal momenteel.. :(
Ik heb een reinstall gedaan (zucht) van mediaportal + zo'n codecfilter pack dat op MP forum staat(kan ik zo gauw niet terug vinden, je moet iig iets van FlvSplitter hebben).

Voor H264 gebruik ik Coreavc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens een andere codec; FFDshow en CoreAVC; hoe handelen die je MKV (X.264) bestanden af? Hier loopt alles echt lekker hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Ik gok dat je 't SAF codecpack bedoelt. Daar zit ik niet op te wachten want dan werkt HDTV nog steeds niet (MPC-HC codec doet geen HDTV) en sowieso krijg ik dat package niet naar wens werkende. Maargoed, ik zal nog eens aanmodderen met losse filters voor FLV e.d., kijken of dat helpt. Heb jij trouwens nog iets van Quicktime geïnstalleerd: Quicktime of Quicktime Alternative oid? Of alleen het codecpack?

Nog een algemene vraag trouwens, want ik twijfel. Voor DVD's e.d.: ISO's mounten of gewoon met VIDEO_TS mappen? Ik gebruik Moving Pictures dus beide ziet hij als films, dus dat het er met Video_TS mapjes slecht uit ziet o.i.d. is geen issue. Feit is dat ik sterk overweeg om alles in VIDEO_TS te doen zodat ik het hele Daemon Tools gedoe (wat ik niet altijd lekker vind werken, soms vergeet hij een vorige film te unmounten :/ ) kan ontwijken. Maargoed, ik merkte al dat ik één VIDEO_TS film niet kon afspelen, dus ik weet niet of veel mensen hier last van hebben en daarom alles met ISO's doen?

EDIT: Heheh Justchill, zie je reactie nu pas. Wel grappig, reageerde net op een vraag van jou op het Mediaportal forum. Wederzijdse hulp. :Y) In ieder geval, CoreAVC werkt wel voor HD en aangezien de rest van de familie het HTPC-systeem terug wil blijf ik daar voorlopig bij. Dan maar geen DXVA.

EDIT2: Argh.. nu werkt met CoreAVC een MKV met een AC3-audiospoor ook niet.. zit dát probleem dus toch ergens anders. :(

[ Voor 16% gewijzigd door Thijs_O op 26-12-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Thijs_O schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 20:58:

EDIT2: Argh.. nu werkt met CoreAVC een MKV met een AC3-audiospoor ook niet.. zit dát probleem dus toch ergens anders. :(
Hier werkt dat zonder problemen, coreavc samen met ac3filter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- ISO's = nogo hier; want je hebt een mountprog nodig; werk liever met map VIDEO_TS en speel de IFO af.
- codecs: vergeet dat DXVA; dat werkt toch maar half; gebruik best CORE-AVC, dat geeft het minste probs imo. Zelf gebruik ik hier POWERDVD8 + AC3filter voor audio voor HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
powerdvd 7.3 is voor mij de keuze, alsje ook bluray wilt spelen (raw data)
dat gaat namelijk niet lukken met v8

[ Voor 20% gewijzigd door ppeterr op 27-12-2008 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:22
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 17:07:
Heb een beetje een raar probleem,

Ik heb een ziggo kaart waarop ik alle kanalen kan bekijken, echter in mediaportal niet.
Wanneer ik de kaart in de samsung decoder steek decodeert hij alles, als ik hem vervolgens in de cam stop werken ook alle kanalen in mediaportal..................voor ongeveer een half uur tot een uur. Hierna kan ik alleen nog kijken naar het standaard pakket, bij de HD kanalen, film1 en de hele reut krijg ik dan channel scrambled. De common interface van de floppy roept dan ook dat ik niet gemachtigd ben. Stop ik het ding vervolgens weer in de samsung heb ik weer beeld op alle kanalen, weer terug in de cam herhaalt het hele ritueel zich.
Op de een of andere manier kunnen de sleutels niet ververst worden lijkt het wel.
Iemand enig idee? Heb bij de cam settings in tvserver alles enabled en de limiet op 0 staan.
Dat heeft idd met de keys te maken. Wat voor hardware gebruik je? Ik gebruik een FloppyDTV-C met AlphaCrypt CAM en daar werkt het wel altijd.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Thijs_O schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 20:58:
EDIT: Heheh Justchill, zie je reactie nu pas. Wel grappig, reageerde net op een vraag van jou op het Mediaportal forum. Wederzijdse hulp. :Y) In ieder geval, CoreAVC werkt wel voor HD en aangezien de rest van de familie het HTPC-systeem terug wil blijf ik daar voorlopig bij. Dan maar geen DXVA.

De meeste MKV's die je download zijn niet DXVA compatible, dus die worden niet of niet goed door een codec als Powerdvd 8 weergegeven. Een compleet software oplossing als CoreAVC werkt dan wel.

De Haali splitter split de MKV (container) in de video en audio sporen. Ik heb bij movies CoreAVC en AC3filter geselecteerd en dat werkt prima. Misschien moet je in AC3Filter wat instellen. Ander wat je kan doen is mediaportal niet fullscreen starten. Dan je film afspelen en met GraphEdit de filters bekijken die hij gebruikt.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
-powerdvd filters in mp, zullen nooit dxva gebruiken
-powerdvd als programma zelf, wel - mits aan de juiste specs wordt voldaan.
-coreavc gebruikt ook geen dxva. maar deze is wel keuring multicore.
- mpc-ht gebruikt wel dxva, ook de filters gebruikt in mp zullen dxva kunnen gebruiken.

Over het geheel ben ik het met de stelling een paar post hierboven eens.

Is je htpc krachtig genoeg, gebruik dan gewoon geen dxva, its to much of a hassle....and not needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

ppeterr schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 09:31:
-powerdvd filters in mp, zullen nooit dxva gebruiken
Hoe kom je daar bij? In de MP config tool kun je zelfs apart aanvinken of de codecs al dan niet dxva moeten gebruiken. Als ik dat aan- of uitzet zie ik duidelijk verschil in de-interlacing kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Question Mark schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 09:41:
[...]

Hoe kom je daar bij? In de MP config tool kun je zelfs apart aanvinken of de codecs al dan niet dxva moeten gebruiken. Als ik dat aan- of uitzet zie ik duidelijk verschil in de-interlacing kwaliteit.
Het is niet waar, spit de forums maar eens door. PowerDVD filers zullen voor x264 bestanden
niet dxva gebruiken. Er is een optie inderdaad, waar je aan kan vinken voor standaard
dvd spul dxva te laten gebruiken, maar dat zal en niet juist werken, en nutteloos zijn.

Over je de-interlacing, kijk liever eens met een cpu measure tool, naast media portal
of je inderdaad dxva gebruikt dan....je zal het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
ppeterr schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 10:54:
[...]

Het is niet waar, spit de forums maar eens door. PowerDVD filers zullen voor x264 bestanden
niet dxva gebruiken. Er is een optie inderdaad, waar je aan kan vinken voor standaard
dvd spul dxva te laten gebruiken, maar dat zal en niet juist werken, en nutteloos zijn.

Over je de-interlacing, kijk liever eens met een cpu measure tool, naast media portal
of je inderdaad dxva gebruikt dan....je zal het zien.
Powerdvd werkt gewoon met zijn eigen filters, en ook buiten powerdvd zelf. Het zal bij een h.264 video stream DXVA gebruiken. Maar aangezien een aantal ripts niet DXVA compatible zijn zie je artifacts. Ik krijg precies dezelfde artifacts als ik DXVA in de MPC video decoder filter aanvink en die gebruikt binnen mediaportal.

Het is wel zo dat wanneer je een aardige CPU hebt je gewoon DXVA niet moet gebruiken. Met CoreAVC kan je alles afspelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Chilly_Willy op 27-12-2008 11:04 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
oke heren hier boven, ik zal er nog eens een keer in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legalr
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 11:51
Ik heb sinds gisteren RC1 erop gezet, alles werd naar behoren.

heb alleen nog 2 vraagjes, en hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb de HTPC voorzien van een floppy dtv-c en GA-MA78-S2H moederboard, aangesloten via HDMI naar een pioneer vsx-1018 reciever.

1. ik krijg nu met al mijn films van de harde schijf keurig DTS en DD signaal aangeleverd naar de reciever. Alleen bij TV zijn alle zenders in stereo, Dit kan toch ook in dolby? of heb ik dit verkeerd? of hoe moet ik dit instellen?

2. Ik heb 1 wmvHD film als ik deze rechtstreek via media player afspeel, krijg ik een WMA9-pro melding op mijn reciever en volledig surround, maar als ik dit bestand via mediaportal afspeel krijg ik weer een normaal stereo signaal. hoe kan ik dit aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:43
legalr schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 11:43:
RC1? Die is erg oud, ik hoop dat je 1.0 bedoelt die van de week is uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chilly_Willy schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 08:26:
[...]

Dat heeft idd met de keys te maken. Wat voor hardware gebruik je? Ik gebruik een FloppyDTV-C met AlphaCrypt CAM en daar werkt het wel altijd.
Dat gebruik ik ook, heel vreemd, zeker omdat het standaard ziggo pakket wel wordt versleuteld en ik die gewoon kan blijven kijken. Heb wel eens gehoord dat de sleutels binnen een bepaalde tijd vervangen moeten worden, misschien is de cam te traag? heb er 2 en ze doen allebei hetzelfde ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chilly_Willy schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 09:15:
[...]

De meeste MKV's die je download zijn niet DXVA compatible, dus die worden niet of niet goed door een codec als Powerdvd 8 weergegeven. Een compleet software oplossing als CoreAVC werkt dan wel.
Vreemd dat je dat zegt; powerdvd speelt al mijn gedownloadde MKV's weldegelijk zonder problemen af. Waarmee download jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Eindelijk eens Media Portal geinstaleerd nadat het een half jaar lang tussen mijn bookmarks heeft gestaan.
Het werkt echt fantastisch nadat ik eindelijk (2 dagen klooien) de goede codecs heb gevonden.

Ik zag dat hier meer mensen het bos niet meer zien door de bomen met al die codecs :P.
Ik heb mijn dxva versnelling kunnen gebruiken door deze guide.

http://forum.team-mediaportal.com/codecs-external-players-55/stand-alone-filters-mediaportal-44614/

Erg mooie guide met ook info hoe je kan checken of je dxva echt werkt. Je moet trouwens wel subtitles voor mkv uitzetten tijdens de instalatie van SAP.

Ik had nog een vraag, is het mogelijk om dingen zoals "My Videos" en "My Music" een andere naam te geven? Ik heb het niet zo op dat geMy ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 27-12-2008 19:06 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Laatst online: 19:02
@ Sp3ci3s8472: Bedankt voor de link, ga nu echt gebruik maken van MP.. Heb hem wel eens vaker geïnstalleerd maar kwam vaak niet goed uit qua geluid, nu alle codecs verwijderd en de guide gevolgd, perfect!

Heb één vaag probleem, zonet zag ik mijn pijltje van de muis nog, nu kan ik de muis wel bewegen en klikken maar zie geen pijltje.. Erg irritant.

Nu ff verder spelen :)

Wat nog wel zonde is dat MKV niet kan worden afgespeeld dmv DXVA incl. ondertiteling..

Wat valt er aan te doen? Hernoemen naar .avi/.mp4 oid?

[ Voor 16% gewijzigd door rscheper op 27-12-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huba
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:48
Ik heb sinds 19 December RC4 van Mediaportal 1 geinstaleerd. Werkt na veel gedoe met een DVB-S kaart, er zijn nog wat dingetjes die uitgezocht moeten worden. Die zijn niet zo belangrijk maar wel leuk als ze het goed zouden doen.

Echter zit ik meer een groter probleem, Wanneer ik een film heb gekeken in dit geval een MKV file (Andere niet geprobeert) gedecodeerd met PowerDVD. En daarna weer televisie wil gaan kijken is dit niet mogelijk Unable to create Graph. Opnieuw opstarten van Mediaportal helpt niet, opnieuw opstarten van de computer verhelpt het probleem.

Dit is vervelend maar eigenlijk mag dit niet gebeuren, mijn moeder moet ook gebruik kunnen maken van het systeem en die is digibeet eerste klas. :S Ik heb ook een stukje van de zelfde film afgespeelt en daarna kon ik wel weer televisie kijken het gebeurt dus alleen wanneer ik de voledige film kijk. Ik hoop dat iemand mij kan helpen dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

rscheper schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:59:
@ Sp3ci3s8472: Bedankt voor de link, ga nu echt gebruik maken van MP.. Heb hem wel eens vaker geïnstalleerd maar kwam vaak niet goed uit qua geluid, nu alle codecs verwijderd en de guide gevolgd, perfect!

Heb één vaag probleem, zonet zag ik mijn pijltje van de muis nog, nu kan ik de muis wel bewegen en klikken maar zie geen pijltje.. Erg irritant.

Nu ff verder spelen :)

Wat nog wel zonde is dat MKV niet kan worden afgespeeld dmv DXVA incl. ondertiteling..

Alleen mediaplayer classic home cinema kan dit zover ik weet, ik hoop ook dat er snel ondersteuning komt voor subtitles want dat mis ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

rscheper schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:59:
MediaPortalClassic-HomeCinema als externe movieplayer instellen.
Werkt prima. Dvd's speelt MP zelf af, HD via MPC-HC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:05:

Ik had nog een vraag, is het mogelijk om dingen zoals "My Videos" en "My Music" een andere naam te geven? Ik heb het niet zo op dat geMy ;).
De "My" prefix kan je uitzetten in de opties. Videos en Music blijft er dan nog wel staan. (General --> Config --> Skin)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2008 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
legalr schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 11:43:

heb alleen nog 2 vraagjes, en hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb de HTPC voorzien van een floppy dtv-c en GA-MA78-S2H moederboard, aangesloten via HDMI naar een pioneer vsx-1018 reciever.

1. ik krijg nu met al mijn films van de harde schijf keurig DTS en DD signaal aangeleverd naar de reciever. Alleen bij TV zijn alle zenders in stereo, Dit kan toch ook in dolby? of heb ik dit verkeerd? of hoe moet ik dit instellen?

2. Ik heb 1 wmvHD film als ik deze rechtstreek via media player afspeel, krijg ik een WMA9-pro melding op mijn reciever en volledig surround, maar als ik dit bestand via mediaportal afspeel krijg ik weer een normaal stereo signaal. hoe kan ik dit aanpassen?
Bij vraag één hangt het van de bron af. Dat je reciever aangeeft dat de films DTS of DD geluid hebben komt omdat de bron dat ook door stuurt naar de reciever. Verreweg alle tv in Nederland wordt gewoon nog met stereo geluid uitgezonden en daarom krijg je ook maar stereo geluid uit je boxen. Je kunt wel met bepaalde instellingen (Dolby Prologic II bijvoorbeeld) surround geluid simuleren, maar of je daar nou echt blij van wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu moving pictures werkzaam in de StreamedMP Skin.

Werkt helemaal goed maar heb echter nog 1 irritatie. Dit is namelijk als je de filmstrip view gebruikt 2 a 3 films achter de details venster verschijnt (zie foto).

Kun je deze verwijderen? De info zie je namelijk ook als je op de film zelf klikt?

Afbeeldingslocatie: http://www.image-load.eu/out.php/t130425_ScreenShot163.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Laatst online: 18-09 12:30
Mensen, ik gebruik normaal gesproken xbmc onder linux, echter omdat ik er aan zit te denken om ook tv te gaan kijken en opnemen via mijn htpc ben ik dit weekend eens even met mediaportal aan de slag gegaan.
Ook een heel mooi pakket, moet ik zeggen!
En met streamedMP als skin, lijkt ie weer mooi op xbmc 8)

Echter, nu kom ik niet uit het volgende.
Als ik een dvd afspeel met powerdvd 8 heb ik een veel mooier beeld als dat ik diezelfde dvd afspeel met de interne player van mediaportal.
Dit terwijl ik de cyberlink codecs heb gekozen in de dvd config van mediaportal 8)7
Op zich is het beeld wel scherp enzo, maar op de een of andere manier zijn de kleuren in powerdvd echt veel mooier, veel levendiger.
In mediaportal is het beeld een beetje faal zeg maar...
Nu kan ik op de een of andere manier powerdvd niet als dvd navigator selecteren, zou dat misschien de reden zijn?
Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RFdeGroot schreef op zondag 28 december 2008 @ 09:20:
Nu kan ik op de een of andere manier powerdvd niet als dvd navigator selecteren, zou dat misschien de reden zijn?
Iemand hier ervaringen mee?
Omdat PDVD8 navigatie problemen gaf binnen de speler van MediaPortal is die ondersteuning er niet. Voor PDVD7 is die er volgens mij wel (geweest). Ondanks dat pak ik als navigator gewoon de standaard navigator, gebruik ik voor Video de PDVD8 codec en voor audio AC3filter. Het kan zijn dat je soms problemen krijgt met het navigeren door je DVD Menu's maar hier niet zoveel problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
ok, en hoe zijn bij jou de kleuren?
Zie je ook verschil in kleurweergave tussen afspelen via powerdvd en afspelen in mediaportal?
Bij mij zijn de kleuren in powerdvd gewoon echt mooier wat waarschijnlijk te maken heeft met het color profile dat powerdvd gebruikt.
Kan ik datzelfde color profile niet toepassen voor mediaportal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Laatst online: 19:02
pelican schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:41:
[...]

MediaPortalClassic-HomeCinema als externe movieplayer instellen.
Werkt prima. Dvd's speelt MP zelf af, HD via MPC-HC.
Dit werkt inderdaad perfect, dankje :)

Nog een probleempje, zodra ik in dit geval een film opstart met "DTS ingebouwd" en speel hem af via MPC HC dan krijg ik op mijn Z-5450 mooi te zien dat hij DTS Digital afspeelt, alleen stottert het geluid. Speel ik diezelfde film af in MediaPortal dan krijg ik te zien dat hij Dolby Digital afspeelt, graag zou ik hier DTS willen, maar kan eigenlijk nergens een instelling vinden waarmee ik dat goed krijg..

EDIT: Nog meer probleempjes..Bij veel muzieknummers krijg ik geen geluid, maar hele irritante tikjes door mijn boxen heen.. Ik kan ongeveer 10 seconden muziek afspelen & daarna komen de tikjes, als ik MP weer afsluit en opstart is het voor 10 sec weer goed..

[ Voor 16% gewijzigd door rscheper op 28-12-2008 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op zondag 28 december 2008 @ 09:25:
[...]

Omdat PDVD8 navigatie problemen gaf binnen de speler van MediaPortal is die ondersteuning er niet. Voor PDVD7 is die er volgens mij wel (geweest). Ondanks dat pak ik als navigator gewoon de standaard navigator, gebruik ik voor Video de PDVD8 codec en voor audio AC3filter. Het kan zijn dat je soms problemen krijgt met het navigeren door je DVD Menu's maar hier niet zoveel problemen mee gehad.
Dat problemen met navigeren in DVD menus is voor mij dus wel een groot probleem. En voor mijn vrouw helemaal. Mediaportal zal nooit echt gebruiksvriendelijk worden als dit eens niet goed aangepakt wordt.
Voor mij werkt de PowerDVD 7 navigator nog het best van allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Gebruik in het geval van Vista gewoon de eigen MPEG2 decoder. Die gebruikt ook gewoon DXVA en eventueel de postprocessing van moderne videokaarten. Met die decoder kan ik bij alle dvd's die ik tot nu toe heb geprobeerd prima navigeren.

Een alternatief kan de eigen MPV decoder zijn die (of de losse MPEG2 filter van MPC waar deze op gebaseerd is zelf even aan het register toevoegen) ook werkt. Alleen zijn die oplossingen software decoders. Met de huidige systemen echter nauwelijks een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_nv40_man schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:25:
Gebruik in het geval van Vista gewoon de eigen MPEG2 decoder. Die gebruikt ook gewoon DXVA en eventueel de postprocessing van moderne videokaarten. Met die decoder kan ik bij alle dvd's die ik tot nu toe heb geprobeerd prima navigeren.

Een alternatief kan de eigen MPV decoder zijn die (of de losse MPEG2 filter van MPC waar deze op gebaseerd is zelf even aan het register toevoegen) ook werkt. Alleen zijn die oplossingen software decoders. Met de huidige systemen echter nauwelijks een probleem.
Bij mij geeft de standaard Microsoft Vista MPEG2 decoder een zeer slecht beeld bij NTSC DVDs. Echt onacceptabel. Die raad ik dus zeker niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

rscheper schreef op zondag 28 december 2008 @ 11:06:
[...]
Nog een probleempje, zodra ik in dit geval een film opstart met "DTS ingebouwd" en speel hem af via MPC HC dan krijg ik op mijn Z-5450 mooi te zien dat hij DTS Digital afspeelt, alleen stottert het geluid.
Had dit ook, maar gebruik nu van FFDshow de raw audio processing filter als 'external filter'.
Dan gaat het wel goed. Een alternatief is waarschijnlijk ac3filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet of er ook een subtitle plugin bestaat, zodat ik die niet meer handmatig hoef te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:55:
Iemand die weet of er ook een subtitle plugin bestaat, zodat ik die niet meer handmatig hoef te zoeken?
Ik denk het niet, maar die subs vallen toch wel mee? er zijn veel sites en via directvobsub. Ik vraag me ook wel af of er subtitle controls zijn.

andere vraag: Hoe spelen jullie -MOV files af in MP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:22:
[...]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Heb nu mediaportal helemaal up en running, alleen heb problemen met .mov en .mp4 files.
De files spelen gewoon niet, dit terwijl ik wel de codecs in windows heb (windows media player speelt ze wel).
Als ik nu een .mov file af probeer te spelen, laad ie even en dan kom ik gewoon weer terug in mediaportal, vervelende is dan dat ik mediaportal moet afsluiten en opnieuw starten voordat ie uberhaupt weer iets speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:44
Heb je deze extensie wel toegevoegd bij de af te spelen formaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 01:51:
Ik heb nu moving pictures werkzaam in de StreamedMP Skin.

Werkt helemaal goed maar heb echter nog 1 irritatie. Dit is namelijk als je de filmstrip view gebruikt 2 a 3 films achter de details venster verschijnt (zie foto).

Kun je deze verwijderen? De info zie je namelijk ook als je op de film zelf klikt?
Denk dat je dat wel in de skin file aan kan passen door de definitie van het tekstvak weg te halen..als moving pictures er echter op rekent dat dat vak er is, kan je ook de width en height op 0 zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polson schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 08:30:
[...]

Heb je deze extensie wel toegevoegd bij de af te spelen formaten?
Ja dat is standaard zo; bij mij speelt hij ook wel niet in WMP. Zelfs na install v quicktime alternative lukt het niet. Enkel geluid hoor je, en graphedit toont zelfs geen video-output.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog heel veel kleine dingetjes.

Zo vind ik het vervelend dat je geen string kan invoeren bij het zoeken naar een artiest.

Dus:

b -> hij gaat naar de eerste artiest met b
e -> hij gaat naar de eerste artiest met e
a -> hij gaat naar de eerste artiest met a
t -> hij gaat naar de eerste artiest met t
l -> hij gaat naar de eerste artiest met l
e -> hij gaat naar de eerste artiest met e
s -> hij gaat naar de eerste artiest met s

ipv

b -> hij gaat naar de eerste artiest met b
e -> hij gaat naar beach boys
a -> hij gaat naar beach boys
t -> hij gaat naar beatles

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:38:
[...]

Ja dat is standaard zo; bij mij speelt hij ook wel niet in WMP. Zelfs na install v quicktime alternative lukt het niet. Enkel geluid hoor je, en graphedit toont zelfs geen video-output.
Ik ben er inmiddels uit, bij mij speelt ie nu probleemloos .mov en .mp4 uit.
Probleem zat em in een verkeerde ffdshow config, deze miste support voor aac via libfaad2.

Bij jou zal het dus waarschijnlijk iets vergelijkbaars zijn alleen dan voor de gebruikte video codec.
Ik zou zeggen installeer ffdshow eens opnieuw.
Deze guide is misschien handig daarbij: ffdshow guide
Hiermee is het mij in elk geval prima gelukt.

Mijn mediaportal installatie begint perfectie te benaderen _/-\o_ _/-\o_
Het heeft even tijd gekost maar nu alles up en running met aeon wide skin (met door mijzelf gekozen backdrops etc), moving pictures, tvgemist, online tv en nog wat andere plugins.
Werkt echt super nu!

Nog een tipje voor nvidia gebruikers:
Probleempje wat ik eerder poste over kleuren van dvd´s, oplossing was in nvidia control panel bij advanced settings, de video output color instelling (van alle videoplayers dus) op full gezet.
Nu is zwart weer zwart en geen donkergrijs. Dit icm de powerdvd codec voor mpeg en dvd, mijn dvd´s hebben er nog nooit zo mooi uitgezien!
Om over mijn hd content nog maar te zwijgen, echt :9~ :9~ op mijn 40 inch full hd lcd tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm stuur mij eens je MSN, ik ga je eens een MOV bestand doorsturen van m'n cam en dan mag jij die eens testen ok? en AAC heeft te maken met geluid, en dat heb ik wel bij mij filmpjes..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 00:22 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.