Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:41:
Ik ben nu sinds kort Moving Pictures aan het testen, en moet zeggen dat het er goed uitziet :)

Ik heb echter één probleem/vraag: Is het ook mogelijk om onderscheid te maken tussen films/genres of iets dergelijks?

Ik heb een grote verzameling "film-dvd's en "muziek-dvd's" (allebei in een eigen map op de HD), die ik eigenlijk gescheiden wil houden. Via de standaard movie-interface van MP kan gefilterd worden op genre/share/etc. om deze te scheiden.

Bij moving pictures kan ik een dergelijke functie niet terugvinden, wat er in resulteerd dat alle films en muziek dvd's door elkaar staan.
Idem, en ik ben wel onder de indruk; zo gemakkelijk te configgen en 't ziet er direct goed uit !! Veel simpeler dan MyFilms (wat een gedoe was dat..)

Ik heb ook nog wat vragen:

- Is het mogelijk om NL info op te halen van moviemeter.nl ? Nu verschijnt alles in ENG
- Hoe kan je de view aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:43:
[...]
Idem, en ik ben wel onder de indruk; zo gemakkelijk te configgen en 't ziet er direct goed uit !! Veel simpeler dan MyFilms (wat een gedoe was dat..)
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Kortgeleden ook Moving Pictures ontdekt en het ziet er echt super en simpel uit!
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:43:
Ik heb ook nog wat vragen:

- Is het mogelijk om NL info op te halen van moviemeter.nl ? Nu verschijnt alles in ENG
- Hoe kan je de view aanpassen?
  • Ja dat is mogelijk, mits je versie 0.6.1 van moving pictures hebt.
    - Mediaportal Configuration starten --> plugins --> moving pictures --> config --> data sources --> moviemeter aanklikken --> pijltje omhoog aanklikken, zodanig dat moviemeter bovenaan de lijst terecht komt --> Al je films uit de database gooien en opnieuw je mappen door laten zoeken door Moving Pictures.
  • Binnen MP naar moving pictures gaan --> met de rechtermuisknop op een willekeurige titel uit de lijst klikken --> kies maar een view uit!
Jammer is dat Moving Pictures alle films bij elkaar gooit en je niet kunt filteren op mappen waar je ze in hebt staan of zoiets dergelijks. Ik heb al een feature request gepost om het taggen van films mogelijk te maken (en daar vervolgens op te filteren). Er kwam een reactie dat er al over nagedacht word en er in de toekomst zeker een dergelijke functie komt.

[ Voor 16% gewijzigd door Ras op 29-11-2008 17:16 ]

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:17

bS!

Filtering (categoriën + tagging) is inmiddels op onze high priority lijst gekomen (zie: http://code.google.com/p/moving-pictures/issues/detail?id=38). Er staat al wat zaken op papier maar we discussieren nog over de exacte implementatie. Ik denk dat we het met versie 0.6.5 of 0.7 wel kunnen verwachten.

Het is op zich wel een simpele en voor de hand liggende feature maar we doen alles rustig aan (we zijn immers nog niet op versie 1) en we willen het gewoon goed doen. Er zijn zat plugins te vinden die door "teveel" en "te snel" features aan te bieden een monster voor de ontwikkelaar zijn geworden (ja dit is eerlijk gezegd inclusief mediaportal zelf). Dit willen wij voorkomen. Wij luisteren uiteraard naar de community en daar is ons wel duidelijk geworden dat het eigenlijk niet langer meer kan zonder deze mogelijkheid en filtering is dus onze volgende major feature geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

bS! schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:44:
Het is op zich wel een simpele en voor de hand liggende feature maar we doen alles rustig aan (we zijn immers nog niet op versie 1) en we willen het gewoon goed doen.
En terecht imho. Liever stabiel, dan veel features met bugs.

Thx in elk geval voor alle inzet! _/-\o_

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filtering (categoriën + tagging) is inmiddels op onze high priority lijst gekomen (zie: http://code.google.com/p/moving-pictures/issues/detail?id=38). Er staat al wat zaken op papier maar we discussieren nog over de exacte implementatie. Ik denk dat we het met versie 0.6.5 of 0.7 wel kunnen verwachten.

Het is op zich wel een simpele en voor de hand liggende feature maar we doen alles rustig aan (we zijn immers nog niet op versie 1) en we willen het gewoon goed doen. Er zijn zat plugins te vinden die door "teveel" en "te snel" features aan te bieden een monster voor de ontwikkelaar zijn geworden (ja dit is eerlijk gezegd inclusief mediaportal zelf). Dit willen wij voorkomen. Wij luisteren uiteraard naar de community en daar is ons wel duidelijk geworden dat het eigenlijk niet langer meer kan zonder deze mogelijkheid en filtering is dus onze volgende major feature geworden.
Jullie zijn goed bezig Armand, en het is perfect om de nadruk te leggen op bugvrije releases! Dat is veel belangrijker dan een release met veel features die maar half werken! Geloof me...
(post hierboven, pas later gelezen zegt net hetzelfde!)

Genres zou leuk zijn, maar je moet ook wel de optie hebben om alles door mekaar te laten staan. Ik heb er niet zoveel moeite mee.
Films indelen volgens codec/resolutie, dus DIVX, HD, DVD enz zou ook leuk zijn.

Ook de mediainfo.dll support zou tof zijn; dus dat je info zoals codec, bitrate, resolutie ook te zien krijgt; zoals in MPTVseries.

Maar inderdaad, houd jullie aan het KISS principe: keep it short and simple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Internet TV
Ik weet niet als meer mensen graag internet tv willen kijken, daarmee bedoel ik dus namelijk live streams bekijken. Want normaal gesproken kun je met Media Portal dus geen video streams weergeven als je die bijv. in een .pls of m3u stopt. Dit vond ik dus best frustrerend, ook omdat ik geen tv kaart heb.

Maar nu heb ik dus op internet een soort van plugin gevonden die dit wil ondersteunt, deze plug-in voegt dan een sectie "Internet TV" toe, alleen vormt wel wat tijd om in te stellen. Dus ik zal ff kleine guide maken.
Het programma heet relict TV, is eigenlijk bedoelt voor Duitse televisie streams en VOD. En deze kun je hier downloaden. Je moet dan kiezen voor de niet VOD versie (die ondersteund geen live streams). Vervolgens gewoon deze installeren, en je kan het beste alle Duitse diensten uitzetten, voor sommige moet je zelfs inloggen.
Daarna is de makkelijkste manier om via MP conf. de plug-in in te stellen. Hierbij kun je dan zelf programma's instellen. Hieronder kun je zien hoe ik het gedaan hebt, op deze manier krijg je geen problemen met de database van het programma.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_xoYM8GhRXbY/STKLg7KiniI/AAAAAAAAB3U/MnZwiiKSw4Q/scrnsht%201%20tumb.jpg

Het is namelijk heel goed mogelijk om fouten te creëren, door bijv de clear functie te gebruiken, of door je eigen website te gebruiken. Als je dit toch wel doen, kun je de DB3 (C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal\database) aan passen met SQLite Database Browser. Ook heeft het een EPG functie, die je dus zou kunnen toevoegen door gebruik te maken van een XML grabber.

Ik hoop dat mensen net als mij, dit een programmaatje een uitkomst bied. Als er nog vragen of mensen zijn die tips hebben qua internet-tv, EPG en de database aanpassen, hoor ik het graag.

[ Voor 12% gewijzigd door Bliksem B op 30-11-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb naar de nieuwste versie geupdate (van RC2 naar RC4) en dat had ik beter niet kunnen doen. De nieuwe imdb grabber is waardeloos, kan een aantal films niet vinden terwijl dat in RC2 geen enkel probleem was. En nog erger, hij weigert nu dvd's af te spelen. Hij speelt alle videobestanden af behalve dvd's (dus video_ts gedoe). Codecs opnieuw geinstalleerd, geen effect. Powerdvd codec geinstalleerd, geen effect.
Ik heb ook verder niks aan codecs verandert, enkel RC2 helemaal verwijderd en RC4 vers geinstalleerd, dus hoe dit opeens komt geen idee.
Buiten MediaPortal werkt, zoals gewoonlijk, alles perfect, speelt alle dvd's af en nergens problemen mee, dus MediaPortal weigert weer een keer om de juiste codecs te pakken.
Iemand een idee wat ik nu kan doen? Want dit werkt natuurlijk niet als ik 90% van m'n films niet kan afspelen.

Edit: CCCP codec pack geinstalleerd, heeft 0,0 effect. Mediaportal weigert gewoon m'n dvd films af te spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 30-11-2008 19:05 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Niet online

Ras

Aha, jij bent dus de Armand die op m'n feature request topic op het MP-forum heeft gereageerd :)

Ik verwacht zeker geen haast acties en ben het er ook helemaal mee eens dat het goed doordacht moet worden geïmplementeerd. Wel heel goed om te horen dat het nu bovenaan de prioriteitenlijst staat. Het is denk ik ook het grootste gemis van dit moment. Neem de tijd en bij deze veel succes met de verdere ontwikkeling!

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs MP ge-upgrade van RC2 naar RC3, ik had trouwens toen nog geen weet van RC4 .
Ook problemen ... sommige HD-rips ... .mkv-files ... willen niet meer opstarten en als ze dan al opstarten dan heb ik dikwijls geen geluid meer.

Alle films startten prima op in MPC die in de laatste K-lite zit.

Rare dingen aan de hand hier en niet zo leuk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier 0 problemen met moving pictures... staan jullie codecs goed ingesteld?

Heeft er iemand al de RefreshRateChanger geprobeerd en wat zijn jullie ervaringen ermee?

http://forum.team-mediapo...efreshrate-changer-44338/

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Gisteren update van RC2 naar RC4 gedaan....en EINDELIJK werkt vrijwel alles perfect. Ik kan nu mijn MKV afspelen met ondertiteling en CoreAVC en mijn remote doet het ook (deed het ineens onder RC3 niet).

In eerste instantie kon ik mijn muziek niet meer selecteren, maar na een herinstallatie werkt het allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:03
Ik heb momenteel een HVR-1110 kaart en zodanig problemen mee dat ik er niet meer uitkom. Ik gebruik momenteel RC2 wegens problemen met RC3.

Wat heb ik gedaan is het volgende:

1. Ten eerste gaf hij een "Unable to create graph". Dit heb ik opgelost door een correct XML toe te voegen aan het capturecarddefinitions.xml.
2. Vervolgens de twee "kaarten" gegroepeerd, gezien het een analoge en digitale functie heeft.
3. Kanalen laten zoeken en heeft ook alle kanalen netjes gevonden.

Als ik in Mediaportal kijk, blijft hij een error melding aangeven, namelijk "Unable to start Timeshifting. No video/audio detected". Ik krijg de impressie dat MP niet met de TV server communiceerd, maar het kan uiteraard ook een probleem zijn met mijn HVR kaart.

Iemand een idee waar dit aan ligt?

Edit: Ik zie net dat RC4 uit is, maar ik krijg niet de impressie dat mijn problemen hiermee verholpen zijn. Tenzij andere HVR gebruikers dat niet zo zien, ik ga het vanavond even uitproberen

[ Voor 10% gewijzigd door Cardinal op 01-12-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

cardinal808 schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:47:
Ik krijg de impressie dat MP niet met de TV server communiceerd, maar het kan uiteraard ook een probleem zijn met mijn HVR kaart.
Da's wel te testen. Als je de "tv server configuration" opstart kun je bij "manual control" ook handmatig gaan time-shiften. Ook zit er ergens een optie om een "preview" van de tv-kanalen te doen.

Als dit wel werkt, ziet tvserver je kaart in ieder geval en staan de instellingen ook goed en zit het probleem hem in de tvclient plugin of MediaPortal zelf. Eventueel zou je dan nog kunnen kijken of je de stream van TV-server met behulp van VLC wel te zien krijgt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Hebben trouwens meer mensen het probleem binnen Mediaportal dat als men films kijkt deze een slag lichter is dan bij andere mediaplayers? Vooral de zwarte randen (gebruik met ffdshow) zijn grijs ipv zwart.
De helderheid in ffdshow aanpassen heeft geen nut, aangezien de zwarte randen niet mee veranderen. EVR gebruiken geeft ook geen verandering. Nvidia videoinstelling blijkt geen effect te hebben. MPV brightness veranderen in MP Conf ook niet.
Nu heb ik heb internet gelezen dat dit een probleem te maken heeft met VMR 9, een bug die de er voor zorgt dat de YV12 range hoger staat, (dit is gedaan voor lcd tv's)hier het artikel: http://forum.doom9.org/archive/index.php/t-96526.html
Ik heb de meeste stappen al er van gedaan, oa register vermelding aanpassen, maar geen effect. Is er geen maniier om de VMR 9 settings aan te passen. Want in Media Player Classic heb ik het zelfde, maar kan ik het aanpassen met VMR9 settins (inc de randen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41
Ik gebruik AC3filter om video bestanden die alleen over stereo geluids kanalen bescikken af te spelen op alle speakers van mijn 5.1 setje. Dit werkt prima met bijvoorbeeld media player classic. Echter in Media Portal werkt dit standaard niet (geluid gaan alleen over de twee voorspeakers). In andere programmas kun je AC3filter openen vanuit het programma om te zien hoe wat er gebeurd, in Media kan ik niet vinden hoe ik dit moet doen.

Iemand tips hoe ik de filter kan openen of hoe ik toch 5.1 geluid kan krijgen bij stereo bronnen?

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dat dit behoorlijk pittig is om goed in elkaar te zetten als beginner.
Net met moeite alles kunnen vinden wat er nodig was voor een bepaalde skin nog geen idee waar het allemaal moet staan. :) denk dat dit nog wel aardig wat uren/dagen van me tijd gaat innemen. Als ik hier over een paar dagen niet uit kom toevallig iemand in de buurt van Dordrecht die hier wat meer van weet :p ahahaha.

Ik ga weer verder met het doorspitten van de post opzoek naar antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:34:
Moet zeggen dat dit behoorlijk pittig is om goed in elkaar te zetten als beginner.
Net met moeite alles kunnen vinden wat er nodig was voor een bepaalde skin nog geen idee waar het allemaal moet staan. :) denk dat dit nog wel aardig wat uren/dagen van me tijd gaat innemen. Als ik hier over een paar dagen niet uit kom toevallig iemand in de buurt van Dordrecht die hier wat meer van weet :p ahahaha.

Ik ga weer verder met het doorspitten van de post opzoek naar antwoorden.
Voor bijna alles zoals skins zit er een readme bij die precies verteld waar je wat moet dumpen, gewoon die doornemen. Ook bij de belangrijke plugins staat dat er vaak gewoon bij.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:07:
[...]

Voor bijna alles zoals skins zit er een readme bij die precies verteld waar je wat moet dumpen, gewoon die doornemen. Ook bij de belangrijke plugins staat dat er vaak gewoon bij.
Ja ben al druk bezig met de hele was lijst moeten 39 plugins op hun plek dan nog wat codecs heel wat dus.
Maar zal wel goedkomen gaat alleen heel wat tijd kosten en gewoon beetje spelen met de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 00:13:
[...]

Ja ben al druk bezig met de hele was lijst moeten 39 plugins op hun plek dan nog wat codecs heel wat dus.
Maar zal wel goedkomen gaat alleen heel wat tijd kosten en gewoon beetje spelen met de settings.
39???

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:05

_Apache_

For life.

Jammer dat de skin in RC4 zo onnoemelijk zwaar is, mijn oude laptopje stort helemaal in als ik het menu in kom. Heb nu een oude 'lite' skin welke een stuk vlotter is ( nog niet heel snel, maar beter dan 0,2fps. )

P4 3.0Ghz
512 MB Ram
64MB mobility radeon

Is het bekend dat de skin zo zwaar is op deze specs?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Welke skin bedoel je? Volgens mij zit sowieso BlueTwo nog in RC4, die selecteren zou dan ook voldoende moeten zijn.

Sowieso zijn de requirements dat je videokaart128 MB memory moet hebben en hardwarematige support voor DX9. Ik betwijfel of je laptop dat heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:05

_Apache_

For life.

128 MB haalt men laptop niet nee, maar DX9 heeft hij wel degelijk, heb jaren lang gegame't op deze laptop. Uit men hoofd zit inderdaad de BlueTwo standaard in RC4, deze is vervangen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net media portal geprobeerd in te stellen en ben al een heel eind.
Alleen weather doet het nog niet en doet IMDB het niet maar dat zou kunnen liggen aan de benaming van de TV-series en films die ik heb.
Ook heb ik neregens nog geen plaatjes en backgrounds.

Ik gebruik de skin monochrome v2.3.1106 op dit moment.
Ook nog even zoeken hoe ik het kan instellen dat hij de dvd films kan afspelen vanuit de video_ts folders .vob bestanden

Ik ga weer even snuffelen tussen de 100000 posts hier om Tweakers en op de mediaportal site zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 11:39
@ Bliksem: dat probleem heb ik ook. Ik zit nu in Windows Vista en kan de overloop van zwarte taakbalk naar rand om de LCD niet eens zien maar in MediaPortal krijg je bij niet schermvullend beeld inderdaad donkergrijze en niet zwarte randen. Irriteert mij ook, een jammerlijke bug.

Armand: bij deze, ook ik (en mijn vriendin) genieten enorm van Moving Pictures, echt een fantastische plugin waarvan de ontwikkeling ook gewoon fantastisch loopt. Heerlijk om de bugs te zien verdwijnen en verhalen te horen over nieuwe, handige functies. Echt een top werkje! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:42:
Hier 0 problemen met moving pictures... staan jullie codecs goed ingesteld?

Heeft er iemand al de RefreshRateChanger geprobeerd en wat zijn jullie ervaringen ermee?

http://forum.team-mediapo...efreshrate-changer-44338/
Zelf geprobeerd; werkt lekker, lekkere smoothe cinemabeelden nu 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb nu wel een probleem waar ik mij al heel lang aan stoor. Anime (dat officieel niet in seizoen is ingedeeld) is niet toe te voegen aan de TV-series database. Als ik namelijk de episode id uit de parse string haal dan herkent hij die dus ook niet bij het parsen, en geeft hij dus een error. Iemand enig idee?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-07 22:47
ice-T106 schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:17:
Ik gebruik AC3filter om video bestanden die alleen over stereo geluids kanalen bescikken af te spelen op alle speakers van mijn 5.1 setje. Dit werkt prima met bijvoorbeeld media player classic. Echter in Media Portal werkt dit standaard niet (geluid gaan alleen over de twee voorspeakers). In andere programmas kun je AC3filter openen vanuit het programma om te zien hoe wat er gebeurd, in Media kan ik niet vinden hoe ik dit moet doen.

Iemand tips hoe ik de filter kan openen of hoe ik toch 5.1 geluid kan krijgen bij stereo bronnen?
Je kunt AC3filter als Postprocessing filter instellen in de Mediaportal configuratie. Doe ik ook en het werkt perfect moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

klaasvs31 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:31:
[...]

Je kunt AC3filter als Postprocessing filter instellen in de Mediaportal configuratie. Doe ik ook en het werkt perfect moet ik zeggen.
En als alternatief zou je de FFDShow audio processor als postprocessing filter in kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:46:
[...]
Zelf geprobeerd; werkt lekker, lekkere smoothe cinemabeelden nu 8)
pff ff die howto doorgelezen. Klink nogal..............gevorderd en tijdrovend. (zal makkelijker zijn als je weet hoe het moet.)
jammer dat het geen los install bestand is. Ik wacht wel tot de rc5,zal het wel inzitten hoop ik.
Ik heb ook destijds relock eropgzettegen judder, hielp niks mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Laatst online: 12-09 13:19
LiquidT_NL schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:57:
Ik heb nu wel een probleem waar ik mij al heel lang aan stoor. Anime (dat officieel niet in seizoen is ingedeeld) is niet toe te voegen aan de TV-series database. Als ik namelijk de episode id uit de parse string haal dan herkent hij die dus ook niet bij het parsen, en geeft hij dus een error. Iemand enig idee?
de TV-series plugin is in mijn ervaring totaal niet geschikt voor anime. De series die maar 1 seizoen hebben gaan meestal wel goed, maar het merendeel van de series gewoonweg niet.

Daarnaast gaat de TV-series plugin compleet over zijn nek door de crc codes in de bestandsnamen. En doordat de afleveringen normaal gesproken doorgenummerd worden, ontbreekt de seizoen indeling en dat verwacht de TV-series plugin ook niet.

Zelf gebruik ik nu de my anime plugin, het ziet er dan wel niet zo gelikt uit als mp tv-series maar ik kan iig zonder problemen anime bekijken.

De plugin maakt een hash van de aflevering en controleert deze met de data die in de anidb.info database staat en haalt vervolgens de afbeelding voor de serie op en de verdere info van de aflevering: fansubgroep, titel, aflevering nummer, codec, etc. (geen summary van de aflevering helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpetburn schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:15:

[...]

pff ff die howto doorgelezen. Klink nogal..............gevorderd en tijdrovend. (zal makkelijker zijn als je weet hoe het moet.)
jammer dat het geen los install bestand is. Ik wacht wel tot de rc5,zal het wel inzitten hoop ik.
tis echt niet zo moeilijk hoor, anders geef ik je wel wat MSN support; PB me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand hoe je 1280X720 @ 24Hz kan sturen naar je TV? Ik heb een ATI kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:40
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:01:
Weet er iemand hoe je 1280X720 @ 24Hz kan sturen naar je TV? Ik heb een ATI kaart.
Even snel uit mijn hoofd, in het ati cp zit een hdtv stukje, waar je
een venster hebt staan, waar je dit soort resoluties incl passende
refresh rates kan invoegen in de instellingen.
Maar is het niet zo dat als jij de autorefresh rate changer gebruikt.
je reeds die profielen hebt aangemaakt ?
Ik dacht dat de mediainfo/refresh rate changer plugin bij ATI simpelweg
de profielen activeerd die jezelf aanmaakt.
Of doe jij het anders ? (ik kwam er niet echt uit)

[ Voor 26% gewijzigd door ppeterr op 04-12-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
carpetburn schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:15:

[...]

als je gewoon die guide volgt en 12noon gebruikt stelt het echt niets voor, dan kun je ook de cmd files van anderen gebruiken.

Kan iemand mij overigens vertellen waarom Powerstrip timing info nodig heeft en 12noon niet?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
Refreshratechanger is leuk als je scherm die refreshrates ook aankan. Mijn TV slikt alleen 60Hz. Helaas pindakaas. Voor een volgende TV let ik wel goed op dat dat ding alle mogelijke refreshrates slikt (24, 25, 43, 50, 60, 100, 120)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardinal808 schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:47:
Ik heb momenteel een HVR-1110 kaart en zodanig problemen mee dat ik er niet meer uitkom. Ik gebruik momenteel RC2 wegens problemen met RC3.

Wat heb ik gedaan is het volgende:

1. Ten eerste gaf hij een "Unable to create graph". Dit heb ik opgelost door een correct XML toe te voegen aan het capturecarddefinitions.xml.
2. Vervolgens de twee "kaarten" gegroepeerd, gezien het een analoge en digitale functie heeft.
3. Kanalen laten zoeken en heeft ook alle kanalen netjes gevonden.

Als ik in Mediaportal kijk, blijft hij een error melding aangeven, namelijk "Unable to start Timeshifting. No video/audio detected". Ik krijg de impressie dat MP niet met de TV server communiceerd, maar het kan uiteraard ook een probleem zijn met mijn HVR kaart.

Iemand een idee waar dit aan ligt?

Edit: Ik zie net dat RC4 uit is, maar ik krijg niet de impressie dat mijn problemen hiermee verholpen zijn. Tenzij andere HVR gebruikers dat niet zo zien, ik ga het vanavond even uitproberen
Ik heb ook problemen met Mediaportal icm. de Hauppage hvr-1110. Ik krijg alleen de foutmelding No.Video.Audio.Detected, Ik heb de nieuwste drivers van de tv kaart en de nieuwste versie van Mediaportal RC4. Buiten media portal om werkt de tvkaart prima, met de meegeleverde WinTV software.
Net zoals cardinal808 schreef kan ik binnen de TV Server gewoon naar zenders etc. zoeken. Heeft iemand een oplossing hiervoor? Ik heb al op diverse fora op internet gezocht, maar de meeste mensen kiezen er dan toch voor om een andere tv kaart aan te schaffen.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:24:
[...]

Even snel uit mijn hoofd, in het ati cp zit een hdtv stukje, waar je
een venster hebt staan, waar je dit soort resoluties incl passende
refresh rates kan invoegen in de instellingen.
Maar is het niet zo dat als jij de autorefresh rate changer gebruikt.
je reeds die profielen hebt aangemaakt ?
Ik dacht dat de mediainfo/refresh rate changer plugin bij ATI simpelweg
de profielen activeerd die jezelf aanmaakt.
Of doe jij het anders ? (ik kwam er niet echt uit)
In het CP v ATI staat er nergens 1280X720@24Hz.
Met DC wil hij niet veranderen naar 1280X720@24Hz
Het lukt enkel bij 1920X1080@24Hz

Ik zit dus vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@justchill.

Idd ik zie het nu ook er niet tussen staan, apart - ik neem aan dat je de
force optie in de display manager al geprobeerd hebt.
(of bedoel je dat met DC??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41
klaasvs31 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:31:
[...]

Bedankt. Heb de decoder op de standaard gezet en AC3filter als postprocessing en dan werkt alles wel als verwacht.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er eimand die verstand heeft van de bedrading van een antec fusion back?? Ik krijg de display nameijk niet werkend!!!!

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:27

BM

Moderator Spielerij
Zojuist voor het eerst TV Server geinstalleerd, maar ik moet zeggen dat ik er niet gek veel verder mee kom.
Heb het ding automatisch laten scanner naar kanalen, en dan vind ie opzich al een hele boel. Alleen jammer dat alles ontzettend blokkerig afspeeld :?
Dacht het op te lossen door simpelweg de frequentielijst zelf dan maar in te voeren, maar dat werkt helemaal niet. Als ik kanaal en frequentie invoer die UPC me opgeeft, dan krijg ik bij de preview al een melding dat er geen signaal gevonden is.

Iemand een zelfde ervaring met UPC (analoog) icm TV Server?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 08:22:
@justchill.

Idd ik zie het nu ook er niet tussen staan, apart - ik neem aan dat je de
force optie in de display manager al geprobeerd hebt.
(of bedoel je dat met DC??)
Nee, tgaat niet met CCC... :'(
DC is het tooltje display changer; daarmee kan je via de command line resoluties en refreshrates veranderen. www.12noon.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Niet online

Ras

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 20:30:
is er eimand die verstand heeft van de bedrading van een antec fusion back?? Ik krijg de display nameijk niet werkend!!!!
sorry, dit topic gaat over MediaPortal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

Probeer het in het Stille HTPC topic... Daar zitten veel gebruikers met die kast. Daarnaast, kun je het beter niet werkend hebben, ik zit er juist over te denken om de stekker uit het display te trekken. Het is niet te lezen en voegt weinig toe :-).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Mystikal schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:49:
Probeer het in het Stille HTPC topic... Daar zitten veel gebruikers met die kast. Daarnaast, kun je het beter niet werkend hebben, ik zit er juist over te denken om de stekker uit het display te trekken. Het is niet te lezen en voegt weinig toe :-).
mee eens, overigens kan je gewoon in de imon software het schermpje uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand RC4 met de Monochrome 2.4 skin al helemaal werkend gekregen incl. serie pics en film pics enzo ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 02:11:
Heeft iemand RC4 met de Monochrome 2.4 skin al helemaal werkend gekregen incl. serie pics en film pics enzo ??
Ik ben volgens mij een eind op weg. Mijn film en series gedeelte doen het gewoon. Net als mijn andere plugins. Krijg alleen elke keer met opstarten nog die ralle melding dat mijn skin outdated is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Ben al een paar dagen aan het klooien met mp, maar ik blijf 1 probleem houden.
Welke codec ik ook instel of selecteer, hij gebruikt geen dxva.
open ik mijn film in powerdvd8 dan speelt ie vlekkeloos af.
Op de een of andere manier gebruikt de pdvd8 codec geen dxva als hij niet geladen wordt door pdvd zelf.

Alles al ingesteld op dxva en hardware acceleration in ffdshow enz. maar hardware decoderen ho maar.
Het beeld hapert een beetje.(full cpu load). In powerdvd 8 vlekkeloos en spatzuiver beeld. (0-10% cpu load)

Is hier een registertool voor? andere codec of doe ik iets verkeerd.

wordt er ondertussen al aardig :X :X van

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
MPC-Home Cinema kan ook als losse codec geinstalleerd worden. kijk hier bij standalone filters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

pianoman schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:50:
MPC-Home Cinema kan ook als losse codec geinstalleerd worden. kijk hier bij standalone filters
even voor de duidelijkheid mp=media portal 8)7 en niet media player classic.

(in elk afspeelprog heb ik geen hardware acceleration met de powerdvd codec)

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
ModmaN schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:30:
[...]

even voor de duidelijkheid mp=media portal 8)7 en niet media player classic.

(in elk afspeelprog heb ik geen hardware acceleration met de powerdvd codec)
wat hij denk ik bedoelt, is...

media player classic Home Cinema (let op het deel home cinema) - kan al jou
content met dxva spelen. De filters hiervan kan je ook in MP gebruiken.
Dus speur eens MPC-HC op, speel je spul in deze player, werkt dat goed,
spit dan het topic door in de url die hij geeft, zodat je de filters in MP kan gaan gebruiken.

[ Voor 38% gewijzigd door ppeterr op 07-12-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

ook hierin niet. ik zal wel iets fout doen denk ik.

keep in touch

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:21
ModmaN schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:31:
ook hierin niet. ik zal wel iets fout doen denk ik.

keep in touch
dan doe je zeker iets fout. Lees op de website van mediaplayer classic home cinema hoe je dxva werkend moet krijgen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Na heel wat gestoei met my anime plugin en het niet normaal uitziend krijgen in Monochrome maar besloten om mijn anime gewoon juist te benoemen. Resultaat is mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 02:11:
Ga 'm straks installeren.
Voor die outdated bug:

in config: references.xml
editeer daar eens de version tag naar 0.9.x.3 of speel daar es mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:21
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:33:
[...]

Voor die outdated bug:

Die outdated bug liet hij ook paar keer bij mij zien, maar na een stuk of 10x dan laat ie een teller zien en dan kan je ook aanvinken van: dont show this message again. Sindsdien ben ik verlost van dat irritante bug.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Ik heb onlangs MP geïnstalleerd en ik heb nu eindelijk alles een beetje fatsoenlijk draaien. Ben nu bezig met het rippen van al mijn DVD's en dat werkt prima, alleen ik zit met een beetje rare situatie. Ik heb de extended editions van Lord of the Rings. In een "normale" DVD speler zou je halverwege de film de disk moeten omdraaien om verder te gaan met de film omdat alles niet op een kant past. Als ik dit ga rippen dan krijg ik 2 iso's per film. Is er een mogelijk om 2 iso's aan elkaar te knopen zodat MP ze als één film ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Tjoekie schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:48:
Ik heb onlangs MP geïnstalleerd en ik heb nu eindelijk alles een beetje fatsoenlijk draaien. Ben nu bezig met het rippen van al mijn DVD's en dat werkt prima, alleen ik zit met een beetje rare situatie. Ik heb de extended editions van Lord of the Rings. In een "normale" DVD speler zou je halverwege de film de disk moeten omdraaien om verder te gaan met de film omdat alles niet op een kant past. Als ik dit ga rippen dan krijg ik 2 iso's per film. Is er een mogelijk om 2 iso's aan elkaar te knopen zodat MP ze als één film ziet?
yep,
noem ze gewoon:

Lord of the Rings - The Return of the King cd1
Lord of the Rings - The Return of the King cd2

dan gaat het prima zoals je wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

ThaClown schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:24:
Interesting... :)
En als het nu 2 VIDEO_TS mapjes zijn?

@ThaClown
Bedankt, gaan we proberen!

[ Voor 5% gewijzigd door pelican op 10-12-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
De video_TS mapjes elk in een map doen met die naam... (niet 100% zeker maar moet werken denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
ThaClown schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:24:
[...]

yep,
noem ze gewoon:

Ok, bedankt dit gaan we even proberen. Ik neem aan dat dat de overgang tussen beide wel heel merkbaar is aangezien deamon halverwege de film iso 1 er uit moet knallen en iso 2 moet laden, maar dat neem ik dan maar voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 23:00
heeft er al iemand z'n antec fusion black remote (dus de nieuwe met de bijgeleverde rm200 remote) aan de praat gekregen in mediaportal?
ik heb de volgende tutorial gevolgd, maar wegens een of andere duistere reden werkt het maar half...
in het main menu werken de pijltjes niet, maar als ik vb op "videos" klik en dan de pijltjes dan werken ze wel. (terug in main menu niet meer)
Ook met Ir server suite lijkt het niet te marcheren...

• LiquidT_NL
Gebruik zelf ook de Automatic Refreshratechanger, heerlijk tooltje en instellen valt nog wel mee. Op 1 ding na dan :'( Gebruik zelf 12noon en werkt perfect met het instellen van een refreshrate, maar het stomme is dat bij het stoppen van de playback de ingestelde refreshrate blijft staan. Dit is storend in MP zelf, maar ook soms in windows. Zeker als je net 24hz hebt ingesteld door een filmpje.

use_default_hz staat op yes, en als default hz heb ik ntsc genomen...

Anyone?
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:33:
[...]

Voor die outdated bug:

Die outdated bug komt omdat de versie in reference.xml niet gelijk is aan je versie van MP. Om dit te fixen moet je gewoon volgen wat er in de readme van de skin staat. Even naar reference.xml en daar de version tag veranderen naar het versie nummer van de blueTwo skin in de MP config tool.

[ Voor 37% gewijzigd door LiquidT_NL op 11-12-2008 08:55 ]

• ppeterr
wat speel jij dan op 24hz....ik heb altijd begrepen dat h264 containers alla
mkv enzo een conversie doen...dus niet 24hz nodig hebben zoals
de orginele blurays dat willen weergeven.
50/60 gebruik ik in MP
24 laat ik powerstrip switchen door de executable van powerdvd.

Verwijderd

ppeterr schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:14:
wat speel jij dan op 24hz....ik heb altijd begrepen dat h264 containers alla
mkv enzo een conversie doen...dus niet 24hz nodig hebben zoals
de orginele blurays dat willen weergeven.
50/60 gebruik ik in MP
24 laat ik powerstrip switchen door de executable van powerdvd.
Alle geripte blurays; dus MKV bestanden zijn 24FPS
Alle DIVX rips, dus AVI's zijn 24FPS.
DVD's zijn 60HZ (30FPS)
TV is 50HZ (PAL)
Het maakt wel een verschil hoor, maar als jij tevreden bent met 50HZ, moet je zeker niet aan die refreshrate prutser niet denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 22-09 13:54
BM schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 22:16:
Zojuist voor het eerst TV Server geinstalleerd, maar ik moet zeggen dat ik er niet gek veel verder mee kom.
Heb het ding automatisch laten scanner naar kanalen, en dan vind ie opzich al een hele boel. Alleen jammer dat alles ontzettend blokkerig afspeeld :?
Dacht het op te lossen door simpelweg de frequentielijst zelf dan maar in te voeren, maar dat werkt helemaal niet. Als ik kanaal en frequentie invoer die UPC me opgeeft, dan krijg ik bij de preview al een melding dat er geen signaal gevonden is.

Jep, in de vorige versie had ik nergens last van :-)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Taco
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024
LiquidT_NL schreef op donderdag 11 december 2008 @ 08:52:
Gebruik zelf ook de Automatic Refreshratechanger, heerlijk tooltje en instellen valt nog wel mee. Op 1 ding na dan :'( Gebruik zelf 12noon en werkt perfect met het instellen van een refreshrate, maar het stomme is dat bij het stoppen van de playback de ingestelde refreshrate blijft staan. Dit is storend in MP zelf, maar ook soms in windows. Zeker als je net 24hz hebt ingesteld door een filmpje.

use_default_hz staat op yes, en als default hz heb ik ntsc genomen...

Anyone?
Probeer force_refresh_rate eens op yes te zetten.

You'd never imagine us, Bringing a loaded gun to the ballroom, This party's about to kick off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent er iemand een plugin om youtube filmpjes te tonen in MP ? zou wel gaaf zijn, zeker met je favorieten enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:04

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand hoe je de installer kan forceren om te installeren op een unsupported OS te installeren?
Ik zou RC4 graag op Windows 7 draaien, maar dit weigert de installer vanwege OS support.

Uitpakken van de setup lukt overigens ook niet met Winrar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:41:
Kent er iemand een plugin om youtube filmpjes te tonen in MP ? zou wel gaaf zijn, zeker met je favorieten enz
Maak ik dan met deze link jouw dag goed ?? :*)

** EDIT **

of misschien deze link ?

[ Voor 16% gewijzigd door -Leon- op 13-12-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:51:
[...]

Maak ik dan met deze link jouw dag goed ?? :*)

** EDIT **

of misschien deze link ?
tks, die eerste is "abandoned" en die 2e zal ik dan eens uitproberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:45:
[...]

Alle geripte blurays; dus MKV bestanden zijn 24FPS
Alle DIVX rips, dus AVI's zijn 24FPS.
DVD's zijn 60HZ (30FPS)
TV is 50HZ (PAL)
Het maakt wel een verschil hoor, maar als jij tevreden bent met 50HZ, moet je zeker niet aan die refreshrate prutser niet denken..
Zojuist Eagle Eye gekeken, en halverwegen handmatig geswitched naar 24hz,
en absoluut smoother in sommige delen....dus ik duik maar eens in de auto-refresh rate materie !! kthx!
Zag enkel een audio synch mini probleempje, zal het moeten ervaren straks
of dat vaker voorkomt bij 24hz.

[ Voor 8% gewijzigd door ppeterr op 13-12-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
El_Taco schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:11:
[...]

Probeer force_refresh_rate eens op yes te zetten.
Reeds gedaan, geen verschil tot nog toe :(
ppeterr schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:40:
[...]

Zojuist Eagle Eye gekeken, en halverwegen handmatig geswitched naar 24hz,
en absoluut smoother in sommige delen....dus ik duik maar eens in de auto-refresh rate materie !! kthx!
Zag enkel een audio synch mini probleempje, zal het moeten ervaren straks
of dat vaker voorkomt bij 24hz.
Hoe die audio sync problemen komen ligt in principe niet aan de andere refresh rate, misschien het feit dat je switchte naar een andere refresh rate? Bij audio sync problemen is het bij mij in de regel zo dat dit verholpen is met pauze -> play of
stop -> resume.

[ Voor 61% gewijzigd door LiquidT_NL op 14-12-2008 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
heeft iemand ervaring met een film die wel speelt maar op "zwart" blijft. Na stop en play doet ie het weer.
Best wel irritant. Ben nu over naar rc4 en hoopte dat het wel weg zou zijn, maar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@LiquidT_NL

Zoals ik nu ondervonden heb, kan de EVR setting in MP niet goed overweg
met 24hz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:35:
@LiquidT_NL

Zoals ik nu ondervonden heb, kan de EVR setting in MP niet goed overweg
met 24hz...
Wat bedoel je met "niet goed overweg", wat gaat er dan fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpetburn schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:11:
heeft iemand ervaring met een film die wel speelt maar op "zwart" blijft. Na stop en play doet ie het weer.
Best wel irritant. Ben nu over naar rc4 en hoopte dat het wel weg zou zijn, maar niet dus.
Ja al een paar keer; zwart scherm, je hoort geluid en je ziet enkel beeld als je op pause drukt, anders is het beeld zwart.

Dat kan wel vanalles zijn hoor, maar begin eens met je codecs en renderers te spelen. Daarna eens met de catalyst control center settings (3D, avivo..)

Ik heb vista met MP1 RC4.0 met de EVR en catalyst 8.11 driverpack. Geen probs hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
tis alleen dvd`s .. avi,mkv gaat in 1 keer.
Dus mpeg2 ik gebruik de " standaard" MPV decoder filter.
Verder houd ik me bij codec setup van :MediaPortal With KMPlayer ipv de codec setup van Goose.
Geen ffdshow dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah awel gebruik eens een andere DVD codec hé; bijvoorbeeld powerDVD 8.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
ok, voor mpeg 2 gebruik ik ffdshow dan. alleen voor dvd dan. (gelijk upscaling aangezet)
Deze als leidraad : http://www.projecthtpc.co.uk/software3.html
Volgens mij werkte de mpv decoder niet goed bij iso dvd`s. (ik gebruik deamontools lite)
Het probleem deed zich alleen voor bij iso dvd`s. MP gebruikt nu ffdshow als dvd codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg voor die ISO DVD's, doe eens hetvolgende: unpack die ISO eens naar een map; mediaportal speelt dan de IFO file af.. veel gemakkelijker dan dat gedoe met deamontoolz !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O gasten... die youtube plugin.. is zalig.. zal es wa screens uppen:

Afbeeldingslocatie: http://img518.imageshack.us/img518/5945/utubefn7.th.jpg

[img=http://img81.imageshack.us/img81/6910/utube2nb5.th.jpg]

Afbeeldingslocatie: http://img181.imageshack.us/img181/9184/utube3eu6.th.jpg

Je maakt je playlists op de site en je speelt ze af al streamend op je HTPC !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:03:
Zeg voor die ISO DVD's, doe eens hetvolgende: unpack die ISO eens naar een map; mediaportal speelt dan de IFO file af.. veel gemakkelijker dan dat gedoe met deamontoolz !
unpackken ..nee dank je. Het werkt weer goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:24:
[...]

Wat bedoel je met "niet goed overweg", wat gaat er dan fout ?
er loopt een topic op het mp forum, en er is een bug report over.

linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik heb altijd al last gehad van als ik een muziek map toevoeg aan mijn afspeellijst met veel submappen. MP crashed dan. Het lijkt erop dat hij al die mappen scant ofzo. Het zijn gewoon mappen met albums in mp3/flac formaten. Een klein aantal mappen doet hij wel, maar een map met b.v. 20 submappen niet.

Heeft iemand ook dat probleem?

Ik gebruik MP 1.0 rc3 Ik had het ook met de oude versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
01. Probleem met hoesjes in de films.

Scroll door mijn collectie films in filmstrip modus. Gebruik standaard MP voor films, geen plugin. Zie dan voor de meeste films (ruim de helft) geen covers.

Zodra ik 1 x met de i toets vd remote in de imdb optie ben geweest dan staat er wel een filmcover in de filmstrip modus.

Zodra ik via de i toets van de remote naar de IMDB optie gaan staan de meeste films er direct met info en cover, bij sommige films wordt de info en cover er op dat moment nog bijgezocht.

- reeds mijn films laten scannen in de configurator waar moviemeter.nl op 1 staat en IMDB op 2. Beide met een limiet van 50. diverse volgordes en limieten geprobeerd.
- beide HD's waar films opstaan staan ingesteld in movie folders

02. Probleem navigatie filmstrip.

Als ik eenmaal via de i knop op de mce remote in de imdb info ben geweest en ik kom weer terug in de filmstrip op de meest rechtse positie kan ik niet meer verder naar rechts scrollen. Eerst een paar films naar links scrollen en dan kan ik weer onbeperkt naar rechts scrollen.

Skin: blue 3 wide retro

[ Voor 19% gewijzigd door lazyed op 18-12-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:27

BM

Moderator Spielerij
BM schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 22:16:

Nah, 1 deel is ondertussen opgelost. Zodra ik de source op antenne zet ipv cable kloppen de in gevoerde frequenties wel.
Probleem met de beeldkwaliteit blijft. Alles is dusdanig blokkerig dat echt amper te achterhalen is wat er speelt. Daarbij stottert het geluid, en na een seconde of 10/15 lijkt de hele boel te bevriezen, waarna hij toch weer verder gaat.
Iemand enig idee waar dit aan ligt? Instelling in TVServer niet goed? Codec in MP zelf niet goed? Ik zie door de bomen het bos niet echt meer eigenlijk :/

Om het compleet te maken:
Intel C2D 7300
2x2GB Ram
Vista 64 bit.
Hauppauge PVR500

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 16-12-2008 22:02 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lazyed schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:49:
Probleem met hoesjes in de films.

Scroll door mijn collectie films in filmstrip modus. Gebruik standaard MP voor films, geen plugin. Zie dan voor de meeste films (ruim de helft) geen covers.

Zodra ik 1 x met de i toets vd remote in de imdb optie ben geweest dan staat er wel een filmcover in de filmstrip modus.

Zodra ik via de i toets van de remote naar de IMDB optie gaan staan de meeste films er direct met info en cover, bij sommige films wordt de info en cover er op dat moment nog bijgezocht.

- reeds mijn films laten scannen in de configurator waar moviemeter.nl op 1 staat en IMDB op 2. Beide met een limiet van 50. diverse volgordes en limieten geprobeerd.
- beide HD's waar films opstaan staan ingesteld in movie folders
gebruik eens de moving pictures plugin, je zal blij zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:40:
[...]

Had ik al geprobeerd. Moving pictures is niet geschikt voor een gewone TV. (CRT) Onleesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:40:
[...]
Die wil ik ook zeker gaan installen als 1.0 Final uit komt volgende week (hopelijk, zou voor de kerst zijn, dus...)

Waar ik alleen benieuwd naar ben is of die plugin te linken is aan de MyMovies sectie van MP, dan is het makkelijker in te stellen op de Harmony afstandbediening als je een film wilt kijken.

Een idee of dat mogelijk is? Of moet je gewoon via Menu naar de plugin navigeren (zoals met de TV-Series Plugin)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je via het menu moet; maar je kan je vraag best nog eens stellen op het MP forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets heel doms gedaan.

Moet ik het vertellen? :(

Ik heb een DVB-C kaart met CI gekocht terwijl ik digitenne wil aansluiten. En nu voel ik de bui al hangen dat dat absoluut niet gaat werken

edit:

en uiteraard een conax cam.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 21:59 ]

• LiquidT_NL
Iemand een idee hoe ik in de Monochrome skin de simple GUI de snelkoppelingen kan laten wijzen naar andere plugins oid? Ik wil bijvoorbeeld moving pictures gaan gebruiken, maar dan zou ik dus in mijn monochrome simple GUI helemaal naar mijn plug-ins navigeren wat natuurlijk niet zo praktisch of mooi is.

Verder ben ik nog steeds niet van mijn refreshrate probleem af :(

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
-Leon- schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:00:
[...]

Die wil ik ook zeker gaan installen als 1.0 Final uit komt volgende week (hopelijk, zou voor de kerst zijn, dus...)

Waar ik alleen benieuwd naar ben is of die plugin te linken is aan de MyMovies sectie van MP, dan is het makkelijker in te stellen op de Harmony afstandbediening als je een film wilt kijken.

Een idee of dat mogelijk is? Of moet je gewoon via Menu naar de plugin navigeren (zoals met de TV-Series Plugin)?
Je kunt inde xml files wel wat dingen aanpassen, moet je er wel even induiken. Zo heb ik bij mij ook de menustructuur aangepast. Als ik op "watch" druk in het voorpaginamenu, blijven er 3 items over waar ik voor kan kiezen; MyTVseries, Movies en Uitzendinggemist. Je moet even knutselen, maar je kunt de menu's precies zo indelen als je zelf wilt.

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 00:45
Bij Monochrome zit standaard al een bestandje in map "Customizing the Basic Menus" (in de zipfile), waarin je even snel de basislogica achter de XMLs (files die aan Mediaportal vertellen hoe jouw menu's e.d. worden opgebouwd) uitlegt. Daarmee kan je voor simpele aanpassingen uit de voeten maar enig inzicht in scripts e.d. is wel een pré als je serieus aan de slag wil. Ik ben druk bezig met het aanpassen van de skin, en dit is mijn basic home screen met Monochrome op het moment:

Afbeeldingslocatie: http://tfw4xw.bay.livefilestore.com/y1pBHRTqaC0_mObF5iT5QQ8XHYp3IlDL-lcr6WRmFGnWTN8JYzqMVd6XEM37hd4eLGYNr7nK6i80s_GekMxdeA-yA/mportalcustomhome.jpg

Aanpassingen zijn de verplaatste datum, toegevoegde weer-informatie, een RSS-balk (die de laatste 15 NOS headlines laat langs scrollen), het verplaatsen van Now-Playing naar boven-middenin en vooral veel meer opties. Reden? Bij onze huidige Mediaportal-setup (op de HTPC in de woonkamer) had ik de submenu's al aangepast maar iedereen in huis gebruikt het systeem en het bleek niet voor iedereen duidelijk waar alle opties precies zaten. Zodoende zit alles in één scherm wat ze altijd kunnen vinden (groene knop @ MCE remote).

Bovenstaande 'build' ga ik samen met een herinstallatie invoeren hier bij release van Mediaportal 1.0 en voor degenen die al sinds 't laatste bericht op team-mediaportal.com wachten: hij komt eraan (leve de roadmaps ;)). Op één klein issue na (van de 50 ongeveer) is alles klaar dus ik denk/hoop dat-ie morgen of overmorgen wel komt. Mooi spelen in het weekend dus. :)

PS. Wellicht een idee om icm MP1.0-finalrelease een nieuw deel van dit topic te maken? Dacht dat iemand anders daarmee bezig was (nickname even kwijt O-) ) maar mocht daar nog hulp bij nodig zijn houd ik me aanbevolen, ik ben sterk voor wat duidelijkheid. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

• lazyed
  • Niet online
Mooi homescreen. Lekker duidelijk. Plaats je die ook op mediaportal.com ?

[ Voor 14% gewijzigd door lazyed op 18-12-2008 15:46 ]

Verwijderd

Damn Thijs, dat ziet er fantastisch uit. Ik wil ook zo'n gemodde home basic, maar ben er nog niet ingedoken. Hoe kom jij aan al die iconen? Zo is er bij mijn youtube plugin geen icoon..

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:18:
Iemand een idee hoe ik in de Monochrome skin de simple GUI de snelkoppelingen kan laten wijzen naar andere plugins oid? Ik wil bijvoorbeeld moving pictures gaan gebruiken, maar dan zou ik dus in mijn monochrome simple GUI helemaal naar mijn plug-ins navigeren wat natuurlijk niet zo praktisch of mooi is.

Verder ben ik nog steeds niet van mijn refreshrate probleem af :(
Hey Liq,

'k heb er gisteren nog mee bezig geweest en heb het toch eindelijk goed kunnen doen werken, zonder neveneffecten tenzij audio en video die niet in sync zijn na doorspoelen.
Hier zijn mijn tips voor je:

1. Installeer de RC4.0 als je die nog niet had
2. Kopieer nog eens de files van RR changer naar je mediaportal map
3. Maak commando's aan die je refreshrate veranderen en test die. Zo heb ik:
- 24HZ.cmd
- 50HZ.cmd
- 60HZ.cmd
=> Het beste lukt het bij mij met CCC profiles. Met DC.exe had ik problemen.
Test ze uit; check als ze daadwerkelijk je RR veranderen van je TV.
4. Editeer de mediaportal.xml. In principe moet je niks veranderen, enkel de commando's invoegen. Bij pal zet je 50HZ.cmd.
5. Zet de default refresh rate eens op 50HZ.cmd of PAL. Waarom wil je ntsc ?

Succes!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 00:45
Iconen staan als het goed is in je skinmap. :) Bij Monochrome: Mediaportal>Skin>Monochrome>Media. Dan onder 'hover_' staan alle icons, aardig wat meer dan je standaard ziet. Soms moet je ook gewoon eentje kiezen die er wellicht niet voor bedoeld is maar die er wel bij past.

Ik zal hem later wel op het Mediaportal-forum plaatsen maar omdat ik nog eerst wat bugs moet fixen heb je er nog niet veel aan. Ook zijn andere plugins vereist (voor o.a. TVgemist, youtube, Apple trailers, RSS/weer en Now Playing) dus ik post het t.z.t. (later deze week) wel met een korte instructie oid. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 17:10:
[...]

Hey Liq,

'k heb er gisteren nog mee bezig geweest en heb het toch eindelijk goed kunnen doen werken, zonder neveneffecten tenzij audio en video die niet in sync zijn na doorspoelen.
Hier zijn mijn tips voor je:

1. Installeer de RC4.0 als je die nog niet had
2. Kopieer nog eens de files van RR changer naar je mediaportal map
3. Maak commando's aan die je refreshrate veranderen en test die. Zo heb ik:
- 24HZ.cmd
- 50HZ.cmd
- 60HZ.cmd
=> Het beste lukt het bij mij met CCC profiles. Met DC.exe had ik problemen.
Test ze uit; check als ze daadwerkelijk je RR veranderen van je TV.
4. Editeer de mediaportal.xml. In principe moet je niks veranderen, enkel de commando's invoegen. Bij pal zet je 50HZ.cmd.
5. Zet de default refresh rate eens op 50HZ.cmd of PAL. Waarom wil je ntsc ?

Succes!
Ik zal eens even kijken. Heb bij mijn RC3 de boel allemaal wel gewoon werkende gekregen (en heb de goede versie voor bij de goede SVN), probleem is gewoon dat hij de RR gewoon niet terug zet na afspelen. Zou dit dan te maken hebben met het feit dat ik RC3 gebruik ipv RC4?

En de default refresh rate op 60hz is om de hele simpele reden dat ik gewoon ook wil kunnen gamen op meer dan 50 frames per seconde en aangezien je toch de vrije keuze hebt om 50 of 60hz te draaien zou ik niet weten waarom ik geen 60hz zou kiezen :P

Het is gewoon heel vervelend om windows in 24 frames per seconde te zien bewegen.

Pagina: 1 ... 22 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.