De EL-kroeg deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste
Acties:
  • 127.634 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10
@ssj3gohan
Je hebt denk ik wel geluk gehad. Ik heb al vaker pics gezien van lipo cellen die als een ballon strak stonden.

[ Voor 69% gewijzigd door jeronimo op 07-02-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbeijer85
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-06 16:22

dbeijer85

Super fast charger

Ik vroeg me laatst af of er electronica varianten zijn van hamervet, luchthaakjes en vierkante-gatenzagen. Weet iemand nog wat leuks?
Een gyrator is altijd een felbegeerd element.

Assumption is the mother of all fuck-ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Tsja, nullor, gyrator... meprom (mind erasable prom), random access hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ohja :D bit bucket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Anthor schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:58:
Ik vroeg me laatst af of er electronica varianten zijn van hamervet, luchthaakjes en vierkante-gatenzagen. Weet iemand nog wat leuks?
Een 802.11-kabel doet het ook altijd goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:31
ssj3gohan schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:01:
Tsja, nullor, gyrator... meprom (mind erasable prom), random access hardware...
Ehm een Gyrator bestaat wel degelijk. Al is het niet één component...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik denk dat dbeijer85 het ideale versterkerelement gyrator bedoelt dat een perfecte transfer heeft, net als de perfecte opamp met een nullor-transfer. Of had ik dat verkeerd begrepen?

Anders is op die manier een gewone opamp ook een nullor...

[ Voor 14% gewijzigd door mux op 07-02-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Through-hole condo van 0.01pF?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Hyper Text Coffee Pot Control Protocol mag niet missen... of is dat toch te IT en te weinig EL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:40

SA007

Moderator Tweaking
Heb hier een aantal vreemde videomodules (ccd chip op een bordje met wat elco's enzo meuk eromheen)
Hier staan wat foto's van het ding http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?t=13072

Nu heb ik het ding op 3.3V gemikt en meet het nodige aan signalen:
- een 10.18Hz clock
- een clock die tussen 2.994 en 3.001Khz fluctueerd
- een videosignaal wat lijkt op een PAL-line, maar loopt in sync met die ~3Khz
- een video-like signaal, maar wat meer een sync met het videosignaal lijkt.

Het lijkt erop dat het een soortvan 10fps videosignaal uitmikt, maar hoe doe je wat met zo'n signaal zonder er meteen een fpga tegenaan te gooien die het signaal naar digitaal zet ofzo.
Een normale capturekaart laat alleen wat knipperende meuk zien, geen beeld.
Iemand die een dergelijk videosignaal kent of een idee heeft hoe dit te verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10
Op de page waar je naar linkt spreken ze over de VV6300, waarvan nog wel een datasheet valt te vinden en over de VVL-400D (datecode 1996?). De vraag is dan ook welke sensor je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Laatst online: 19:40

SA007

Moderator Tweaking
Ik heb exact dezelfde als op die website

En het is duidelijk een andere dan de VV6300, de data komt er namelijk niet bepaald digitaal uit, maar eigenlijk met eenzelfde codering als composite video, alleen op een veel lagere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbeijer85
  • Laatst online: 18-06 16:22

dbeijer85

Super fast charger

ssj3gohan schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:14:
Ik denk dat dbeijer85 het ideale versterkerelement gyrator bedoelt dat een perfecte transfer heeft, net als de perfecte opamp met een nullor-transfer. Of had ik dat verkeerd begrepen?

Anders is op die manier een gewone opamp ook een nullor...
Klopt, anders is voor elk element wel iets te verzinnen dat die functie min of meer emuleert.

Overigens is een draadloos verlengsnoer ook vaak erg handig, maar nooit te vinden :)

Assumption is the mother of all fuck-ups.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
FYI:
Afbeeldingslocatie: http://www.ericsson.com/ericsson/press/photos/ericsson_st/st-ericsson-l.jpg
ST-Ericsson is de nieuwe naam van de JV tussen STMicroelectronics en Ericsson Mobile Platforms.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:14

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb zojuist wat elco's vervangen op een 8RDA3+ moederbord. De oude waren 6.3V 2200pF, de nieuwe zijn 6.3V 3300pF van een donorbord. Ik heb al vaker gelezen dat dit niet mag, de maximale lading moet hetzelfde zijn, de spanning maakt niet.

Waarom mag dit niet?

Het bord werkt weer en de elco's worden niet heter. (wat ik ook niet verwachtte)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik neem aan dat dat uF is? Ze zijn voor spanningstabilisatie en daar is groter op zich beter. Het duurt echter wel langer voor ze vol zijn en het kan zijn dat het circuit wat ervoor hangt dat niet aan kan. Meestal zal het prima kunnen, soms ook niet.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Theoretisch zou het bijvoorbeeld kunnen dat tijdens het opstarten spul fout gaat: de smps moet harder werken om het spanningsnivo in de elko's op het gewensde nivo te brengen omdat er meer lading in de elko's gaat. Als de smps daar niet op gebouwd is, zou 'ie stuk kunnen gaan.

Edit: Wat Lemming_nl zegt dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sprite_tm op 13-02-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Oeps, uF ja.

Maar als ze eenmaal vol zijn, duurt het toch ook langer voor ze weer leeg zijn? Maar ik snap 'm wat betreft overige elektronica, dank u heren. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uhh ja maar ze hoeven alleen te bufferen ;). Dus leegloop tijd is niet echt heel relevant in dezen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Een ander probleem is dat de voeding langzamer reageert, waardoor hij op de verkeerde manier kan gaan oscilleren.

[ Voor 11% gewijzigd door bobo1on1 op 13-02-2009 18:14 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Wat wel een leerzaam verhaal was voor mij tijden terug over welke caps je moet hebben was een documentje voor FPGAs van Xilinx die het allemaal haarfijn uitlegt, te vinden hier.

Is wel een lang verhaal en tegenwoordig doe ik gewoon veel van alles ter compensatie van mijn luiheid om het allemaal te lezen en uit te rekenen, maar kan je wel een beetje inzicht geven over waarom ze nou specifieke waardes hebben gebruikt. :P

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Geweldig, dat is de meest nuttige application note in tijden! Waarom verbergen ze die dingen altijd in namen die totaal niet wijzen op het nut van die toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
Misschien even een kleine tip voor mensen die aan het stoeien zijn met digitale in/uitgangen op hun pc/mediacenter/xbox/decoder etc etc.

Ik heb een NAD T760, met 1x optisch in en 2x coax in.

Daaraan hangt een pc met mediaportal, gewoon via een optisch kabeltje.

Echter had ik nog een Xbox360 en een Humax digitv decoder, ook beide voorzien van een optische uitgang.

Nu verkopen ze op internet converters a 17,- per stuk, en dus ging ik op zoek naar andere mogelijkheden.

Wat blijkt, optische uitgangen worden rechtstreeks met een digitaal signaal gevoed.

Voor de Xbox heb ik deze tutorial gevolgd, bij de decoder heb ik zelf gezocht.

In mijn decoder zit een TOTX177 Module.

Een simpel kabeltje op pin 1 (signal) en 3 (ground), waaraan een cinch connector zit, en klaar is kees.
Simpel iets, weer 35 euro uitgespaard...

De andere kant op werkt ook, mits je ergens optische modules vandaan haalt. Een simpele 7805 voeding, een 0,1uF condensatortje, of voeding vanaf de bestaande print is genoeg....

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
ssj3gohan schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 09:54:
Geweldig, dat is de meest nuttige application note in tijden! Waarom verbergen ze die dingen altijd in namen die totaal niet wijzen op het nut van die toepassing?
He, zette jij vanochtend je ligfiets in het keldertje bij EWI? :P

Had verder niet gekeken want ik was een beetje laat, maar het was iig een gast met muziek op een ligfiets ;)

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

HammerT schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:20:
[...]

He, zette jij vanochtend je ligfiets in het keldertje bij EWI? :P

Had verder niet gekeken want ik was een beetje laat, maar het was iig een gast met muziek op een ligfiets ;)
offtopic:
Grote kans van wel ja, Emile volgt de laatste tijd erg veel elektro vakken :)

Heb je al nieuwe speakers gevonden btw ?

Kan iemand mij btw helpen met de combo YAGARTO + Cortex-M3 ? Het moet volgens mij niet zo moeilijk zijn om de toolchain van Codesourcery te combineren met Eclipse, OpenOCD is dan wel weer vervelend..
Ik ga binnenkort denk ik wat Luminairy Micro Stellaris kopen, kijken hoe dat werkt.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 19:02

Corn

Raar jongetje

Ben vanmiddag eens bezig geweest met wat VFD's die ik op de kop had getikt. Komen uit een oude weegschaal waarschijnlijk, en ze zijn goed ingebrand. Reso is 170x32, dus het leek me wel aardig om er eens mee te experimenteren. Na lang proberen, klooien, en meten, heb ik eindelijk een soort van pinout vast kunnen stellen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WjDXS9L23xXspaLPMfPcqE13/thumb.jpg

't zijn verschikkelijk nare dingen om mee te werken, er zit ongeveer niets op! Alleen wat shift registertjes en wat logica waarvan ik het nut niet snap. Ze moeten dus actief gescanned worden. Hoogspanning en gloeispanning moeten ook allemaal van buiten komen. Een hoop geknutsel Een avr'retje later kreeg ik na lang prutsen beeld.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i0O3owZmPNvEsZHhbMwDkyBc/thumb.jpg

Yay. Probleem is alleen dat ik geen idee heb wat voor spanningen het apparaat verwacht, en mag hebben. De drivers die er op zitten mogen 80V en 50mA hebben, dus dat moet niet zo'n probleem zijn. Ik heb voor de gloeispanning gewoon 5v DC genomen, maar daardoor licht het VFD ongelijkmatig op. AC is daar dus een uitkomst. De draadjes worden nog niet roodgloeiend, dus ik denk dat daar nog iets meer stroom mag lopen

Ik heb nu 30v over het schermpje staan, maar het schermpje is nu absoluut niet in daglicht leesbaar. Als m'n controller stopt met scannen heb ik aan 14v al genoeg, maar dan is er 1 regel constant verlicht. Tot welke spanning zou ik kunnen gaan? Wat is een normale spanning voor dit soort units?

edit:
In plaatje 2 is een programmeer fuckup te zien. Wie 'm ziet mag door voor de spreekwoordelijke wasmachine.

[ Voor 3% gewijzigd door Corn op 19-02-2009 17:07 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

^^
Ben totaal geen programmeur, maar ik zier wel een patroontje in; 1, 2, 4, 8, 16, etc.. blokjes. :)

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 13:28
De rechter helft van het display zitten wat onverklaarbare blokjes boven aan?

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 19:02

Corn

Raar jongetje

Yes! Bleken uiteindelijk wel verklaarbaar, foutje in het decoderen van de bytes in de framebuffer.

Zjosh mag door voor de wasmachine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Ik zit met een probleempje: ik kan namelijk nergens een variac vinden die zonder wat rook de DRSSTC van stroom kan voorzien. De DRSSTC is samen met een klasgenoot voor een profielwerkstuk gebouwd.

Wij hebben donderdag morgen de demo en presentatie gedaan om het profielwerkstuk af te sluiten. (hier volgen nog pics en filmpjes van) Maar tijdens het demonstreren van de audio modulatie kwamen we er achter dat de coil al meer dan 10A @ 80V door onze 4A :S variac was aan het trekken. Nu is het wel erg mooi de volledige vonklengte met audio te halen.

Verder hebben we alleen op burstmode gedraait om de variac een beetje te ontzien daar haalden we groundstrikes van 1.2M dus de coil draait wel lekker. De volgende stap is of 3~ of een voltage doubler er voor zetten om de CM-300's eens op de staart te trappen. Met 350 Vdc op de brug zijn we niet eens voorbij de 580A op de primaire spoel gekomen (ocp stond op 840A)

btw we hadden een 10+ als beoordeling ;)

Dus iets rond de 20A 3~ is wel leuk, maar waar vind je zoiets?

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Die moet je natuurlijk wel op kleur sorteren :D
Zelf kwam ik bij het bedenken van een soortgelijk iets niet verder dan een soldeermoertje, maar daar lig ik niet dubbel van. :O

Ik wil binnen kort wat code online zetten. Is er eenstandaard licentie type dat iedereen het wel thuis mag gebruiken, maar niet commercieel mag gebruiken? (of valt dat al standaard onder copyright )

[ Voor 47% gewijzigd door Anthor op 20-02-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Weet iemand btw een goede plek om een manual van een oude bruel&kjaer spectrum analyser op te pikken? Ik heb een 2033, maar geen manual erbij. Gewone plekken en ebay bieden ook niet echt soelaas.

PDF ofzo is prima, hardcopy ook. Mag sowieso wel wat kosten (maar geen 50E voor een PDF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Dalus: hebben jullie in een natuurkundemagazijn niet toevallig zo'n monsterlijk variacapparaat staan uit de tijd dat alles van gietijzer leek te bestaan en 100 kg moest wegen? Hier op de TU hebben we die dingen, doen driefase bij 16A. Op mn middelbare school hadden we er ook een staan, maar niemand wist meer wat het deed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:10
Anthor schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:47:
[...]Ik wil binnen kort wat code online zetten. Is er eenstandaard licentie type dat iedereen het wel thuis mag gebruiken, maar niet commercieel mag gebruiken? (of valt dat al standaard onder copyright )
Kijk eens bij Creative Commons, die bieden een simpele manier om de licentie vast te leggen; je hebt de bepaling dat jij de credits hebt (maar ze er verder mee doen wat ze willen), je kan toevoegen dat men afgeleiden enkel mag onder dezelfde licentie verspreiden (dat het dus open blijft), de non-commerciële toevoeging is wat jij zoekt, en eventueel kan je ook nog aangeven dat ze er geen afgeleiden van mogen maken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

ssj3gohan schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:37:
Dalus: hebben jullie in een natuurkundemagazijn niet toevallig zo'n monsterlijk variacapparaat staan uit de tijd dat alles van gietijzer leek te bestaan en 100 kg moest wegen? Hier op de TU hebben we die dingen, doen driefase bij 16A. Op mn middelbare school hadden we er ook een staan, maar niemand wist meer wat het deed :P
Die op school is al in mijn bezit maar daar zat maar 3x4A in en de variacs waren helmaal geroest en vol met rotzooi, kast stond al een jaar buiten :( Verder is een phase angle dimmer misschien een optie, paar zware SCR's zerocross detection en een uC alleen moet ik nog eerst wat beter bekend zijn met 3~, heb er nog nooit eerder mee gewerkt dus dit is wel een behoorlijke sprong in het diepen dan. Ook is een uC in de buurt van een teslacoil geen optie. Een camera op 12 meter afstand kan al niet meer scherpstellen door het em veld.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Je kunt proberen, maar ik geef je alsnog weinig kans, om een microcontroller inclusief drivers in een metalen omhulsel te stoppen. Misschien kun je een PLC oid vinden die al helemaal afgeschermd is. Het moet dan ook op batterijen werken, anders krijg je zeker weten troep over je voedingskabels binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Het afschermen is mogelijk, alleen verdomt lastig. De logica die de coil aanstuurt ligt direct onder de primaire spoel in een alu kastje. Verder is alles twisted of shielded. Heeft wel veel moeite gekost om alles storingsvrij te krijgen though.

Maargoed het liefst heb ik ook een non uC oplossing aangezien ik 0,0 ervaring heb met uC's. Ik zit te denken dit project van Steve Conner aan te passen voor 3~

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:18

virus.elektro

profesionele monitor sloper

ergens in Dordrecht zit een bedrijf waar ze oude variacs verkopen. misschien hebben ze daar wat. de laatste keer waren ze vrij goedkoop. misschien kan je hem ook lenen daar.

van bodegraven heet dat bedrijf dacht ik. en anders misschien de thrijswijk, maar ik weet niet wat er nog staat in het hoogspanningslab want er gaat veel weg met de verhuizing

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

dalus: die Steve Conner pagina moet je wel een beetje mee uitkijken, hij lijkt alles heel netjes en goed te doen maar de technieken die hij gebruikt zijn van eerder dan het stenen tijdperk. Niets mis mee an sich, maar als je naar hogere vermogens zou willen schalen denk ik dat je in de problemen komt met de afgrijselijke power factor en EMI die dat ding genereert. Een variac lenen is een betere optie - ik weet ook niet hoeveel tijd en moeite je er verder nog in wil steken, want je kunt er zomaar een jaar van je leven in steken als je enthousiast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Ja ik weet dat het ouderwets is maar met een goede filtering en paar forse SCR's met goede koeling moet het wel te doen zijn maar dan nog is het niet ideaal.

Een boost convertor gevoed met 3~ is misschien een beter optie alleen een stuk duurder. Steve Ward gebruikt er ook een voor zijn coil. Alleen is dit qwa kosten en tijd weer een behoorlijke investering.

Als ik een variac kan vinden voor een goede prijs zou ik er ook voor kiezen maar om paar 100 euro aan een variac uit te geven is met wat veel. Vooral ook vanwege het gewicht.

Nog een optie die iemand mij net op irc liet zien is dit paar van deze modules op een 3~ gelijkrichter. Maar of dat gaat werken heb ik mijn twijfels over :(

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

ehm.. ik wil weten wat daarin zit. Ik gok eigenlijk dat je daarmee de fase niet kunt verschuiven zodat je driefase maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Om die reden wilde ik er eigenlijk een bestellen en kijken wat het nu exact is en doet. Als het werkt is het zeker een stuk goedkoper dan de andere opties.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

ssj3gohan schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 14:03:
ehm.. ik wil weten wat daarin zit. Ik gok eigenlijk dat je daarmee de fase niet kunt verschuiven zodat je driefase maakt.
Misschien is het simpelweg een gelijkrichter met een MOSFET die staat te PWM'en in serie met de load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Heb al een andere oplossing eerst via een fase voeden met een variac en de teslacoil op een lage puls breedte draaien om het vermogen te beperken. Dan wanneer ik op de volledige spanning zit de andere twee fasen inschakelen via een relais. Vervolgens weer lekker de puls breedte opvoeren :)

(de teslacoil heeft een pwm schakeling om het vermogen te beperken dat in de vonken gaat)

Is heel was cheaper :P

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Wow, een echte pwn-schakeling. Die moet in het rijtje van elektrische concepten die je graag zou willen, maar helaas niet bestaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

ssj3gohan schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:41:
Wow, een echte pwn-schakeling. Die moet in het rijtje van elektrische concepten die je graag zou willen, maar helaas niet bestaan :+
Steve Conner had er een schema voor, moet eens navragen. Heb zelf nog niks met 3~ gedaan dus het is niet gek als ik eens een fout maak O-)

Nvm moet gewoon mijn posts eens nalezen voor ik op verstuur bericht druk :z

[ Voor 10% gewijzigd door dalus op 22-02-2009 15:06 ]

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Hier is het eerste filmpje dat ik heb ontvangen van de demonstratie op school. Meer info staat in de text bij de video. Binnenkort komen er nog meer filmpjes, dan gooi ik het totaal wel in het teslacoil topic ;)

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik heb even een voor jullie waarschijnlijk vrij simpele vraag, ik heb hier voor mn neus 2 1860nx tft monitoren van NEC staan.

deze moetten over een tijdje in een casemod verwerkt worden, echter zit het knopjes paneeltje(na demontage) los bungelend onder het frame vd monitor.

Afbeeldingslocatie: http://i146.photobucket.com/albums/r260/LlamaWereldOverheersing/DSC_0275.jpg

dit zorgt er dus voor dat de knopjes nooit meer het normale gebruiksgemak krijgen als ze met hun oude behuizing hadden dus ik vroeg me af of ik de aanknop om zou kunnen leidden naar een drukknop, en hoe ik dat het beste kan doen.

tot nu toe klinkt het allemaal wel heel erg simpel maar het aanknopje is via een printplaatje aangesloten en ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat hij niet met meerdere aansluitingen vastgezet is.

Afbeeldingslocatie: http://i146.photobucket.com/albums/r260/LlamaWereldOverheersing/DSC_0278.jpg

Zou iemand mij aan de hand van de foto's raad kunnen geven en zeggen hoe het knopje nou aangesloten zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:19
Vaak zijn 2 pootjes voor het vasthouden van het schakelaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Onderaanzicht:
code:
1
2
 1   2
3     4

1 en 2 worden verbonden als je de knop indrukt en 3 en 4 zijn om het schakelaartje mechanisch vast te houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Springuin op 23-02-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
dus als ik een schakelaar in serie met 1 en 2 vastsoldeer(aan een draadje) dan zou het moetten werken? bedankt voor je antwoord hier heb ik wel wat aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

De grote platte pinnen zijn meestal om het knopje vast te houden en de kleine pinnetjes voor het contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

(psst, meten was geen optie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
nou ik nog eens goed naar het knopje kijk zie ik ook dat de achterste pinnetjes(de brede) aan het metale 'frame' vastzitten en de andere pinnetjes naar het interne gaan. Maar bedankt in ieder geval!

en nee meten was geen optie want ik heb geen multimeter :P anders had ik dat wel gedaan i.p.v. 4 uur wachtten tot de batterijen voor mn flitser opgeladen waren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:10
LlamaWereldOver schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 08:22:
dus als ik een schakelaar in serie met 1 en 2 vastsoldeer(aan een draadje) dan zou het moetten werken? bedankt voor je antwoord hier heb ik wel wat aan :P
Parallel is iets handiger :>

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

* Sprite_tm aait de 20 CC2500-moduletjes die net door de meneer van de TNT gebracht zijn. Binnenkort maar es een mooi protocolstackje bouwen en dan de PIR-sensoren, aan/uit-knoppen, lampen, klik-aan-klik-uit-modules, PCs etc van zo'n dingetje gaan voorzien. Domotica maar dan zonder het kabels trekken of de unreliability van het eenwegverkeer wat X10 of klik-aan-klik-uit meestal is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Die liggen hier nu al een maand of 2 niets te doen, moet mezelf toch maar eens bewegen er mee te gaan klooien :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Nou heb ik ook zo'n envelop binnengekregen met cc2500 maar ik krijg ze niet aan de praat

met behulp van diodes gooi ik er max 3.75 v in max rating is 3.9. Als je via spi een strobe byte zoals snop 0x3d erin zou moeten stoppen dan moet je via de so een statusbyte terug krijgen , maar alles blijft 0.

Enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco

wacco

cli, hlt.

Je doet het wel twee keer hopelijk? Dat was mijn eerste flinke gotcha. :)

Eerste keer; instructie komt binnen bij CC2500 en verwerkt, tweede keer; data wordt terug gestuurd.

Verder CPOL & CPHA allebei op 0, select line wel naar 0, en 0xF0 als command? Ook moet je dat stroben traaaag doen, geef de chip een halve eeuw de tijd, kan geen kwaad maar dan weet je wel zeker(der) dat je data aan is gekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

wacco schreef op zondag 01 maart 2009 @ 01:08:
Je doet het wel twee keer hopelijk? Dat was mijn eerste flinke gotcha. :)

Eerste keer; instructie komt binnen bij CC2500 en verwerkt, tweede keer; data wordt terug gestuurd.

Verder CPOL & CPHA allebei op 0, select line wel naar 0, en 0xF0 als command? Ook moet je dat stroben traaaag doen, geef de chip een halve eeuw de tijd, kan geen kwaad maar dan weet je wel zeker(der) dat je data aan is gekomen. :)
Het werkt nu wel en ik krijg ook de 1e x al data binnen. Ik kreeg maar niet het juiste moment van de SO binnen dus heb ik dat maar opgelost via interrupt0, lijkt me dat de SO hoog wordt als de clock hoog wordt. De led knipperde wel die aan SO hing maar blijkbaar ging die op een ander moment hoog dan als de clock hoog ging. Ook als ik eventjes wachte...

Even RX aangezet maar hij blijft in calibrate hangen, ik neem aan dat hij dan gewoon geen verbinding heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Heeft er misschien iemand een idee waar ik misschien goedkoop 3-assige acceleratiesensoren vandaan kan trekken? We gaan binnenkort met de kiddo's van scouting rakketten maken, en het lijkt me wel erg gaaf om zo'n sensor + uC mee te sturen en zo uit te vogelen hoe hoog de raket ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

define "goedkoop" ;).

http://www.eztronics.nl/w...40684df45da9c833e9f628478

Deze is 35E, weet niet of dat echt duur is.

Check het componentje en je kunt het wss stukkie goedkoper maken, zeker als je sprite heet. Evt wil ik het nog wel bij farnell voor je bestellen als je dat zelf niet kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Goedkoop als in iets van een paar euro ofzo. Maar nu ik de prijzen op farnell.nl bekeken heb denk ik niet dat ik 't zo goedkoop kan krijgen... Dank voor het aanbod, ik kan het zelf in principe ook wel via mijn werk bij Farnell bestellen, maar het geeft hoe dan ook extra gedoe, vandaar dat ik Farnell liever als laaste inschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:47
Sprite_tm schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:08:
Goedkoop als in iets van een paar euro ofzo. Maar nu ik de prijzen op farnell.nl bekeken heb denk ik niet dat ik 't zo goedkoop kan krijgen... Dank voor het aanbod, ik kan het zelf in principe ook wel via mijn werk bij Farnell bestellen, maar het geeft hoe dan ook extra gedoe, vandaar dat ik Farnell liever als laaste inschakel.
http://www.mikroe.com/en/tools/accel/

Zeker nog te duur? Heb er ooit een keer ergens heel goedkoop gezien. Maar heb geen idee waar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

mma7261QT is mijn favoriet. Instelbare range 2-4-8-10g, lekker compacte package en voti wil ze nog wel eens bestellen.

Maar waarom geeft farnell extra gedoe? Ik kan echt via 10 kanalen bij farnell bestellen zonder gezeik als ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

ssj3gohan schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:24:
Maar waarom geeft farnell extra gedoe? Ik kan echt via 10 kanalen bij farnell bestellen zonder gezeik als ik wil.
Ligt er een beetje aan hoe je bij Farnell besteld, als je er een losse order voor aanmaakt dan kost het je erg veel geld ja..
Ik word altijd gebeld wanneer ze op mijn werk dingen bij Farnell gaan bestellen zodat ik evt dingen kan meebestellen, dan betaal ik alleen voor de onderdelen zelf, ideaal en geen gezeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:16
Toevallig, gister kwam ik op de site van voti dit tegen:
3 assige versnelling sensor : 7.74, dat is wel te doen denk ik...
Alleen, lastig te solderen met die smd pads echt onder de chip.

EDIT: oops, zie dat ssj3gohan me al voor was...

[ Voor 11% gewijzigd door Speedsmile op 04-03-2009 13:00 ]

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hum, 7 euro is nog es betaalbaar. Vreemd, ik moet eroverheengekeken hebben, Voti was de tweede shop waar ik keek voor zo'n ding.

Iig bedankt, ik denk dat ik 'm daar weg ga trekken.

[ Voor 17% gewijzigd door Sprite_tm op 04-03-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
35 euro is absoluut geen hoge prijs voor een 3 axis accelero meter. Voor de betere analog devices chips betaal je al 70 euro per stuk. De goedkoopste accelero meter op een breakout bordje wat ik kan vinden is http://www.sparkfun.com/c...info.php?products_id=8658 (19$).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dat zal allemaal best, maar ik ben niet van plan om 35 of 70 euro in een raket naar boven te schieten :P Ik wil nog wel es een poging wagen met een tientje aan componenten compleet ingegoten in een of andere goo, maar ik moet er wel vanuit kunnen gaan dat het uiteindelijk stukgaat en ik niet en hoop geld kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Laatst online: 20-08 08:10
Misschien een (iets) duurdere oplossing maar ook een idee is om een Nunchuk van de wii te gebruiken (ongeveer €20,-).

De Nunchuk communiceert via i2c, alle hardware is er al en als bonus heb je ook nog 2 analoge sensoren en 2 knoppen.

Voor de arduino is al een simpel programma geschreven wat hier te vinden is.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hey Sprite, ik heb eventueel nog wat ATMega-8's liggen (DIP, gloednieuw), voor zo'n leuk project wil ik er wel een paar doneren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Sphere- schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:17:
35 euro is absoluut geen hoge prijs voor een 3 axis accelero meter. Voor de betere analog devices chips betaal je al 70 euro per stuk. De goedkoopste accelero meter op een breakout bordje wat ik kan vinden is http://www.sparkfun.com/c...info.php?products_id=8658 (19$).
AD is ridicuul overpriced omdat ze altijd factory calibration en vreselijk uitvoerige tests doen, dat is voor de meeste toepassingen gewoon *niet* nodig. Freescale begrijpt dat en bouwt nu ongekalibreerde MEMS accelerometers van 2 à 15 euro, met de drie-assige MMA7261QT op 4,50 dollar bij afname van 1000 stuks oid.

Als je MEMS gyro's wil hebben moet je helaas nog wel altijd bij AD zijn. Daar betaal je al gauw 100+ euro voor iets dat op een gyro lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik meen me te herinneren dat er een topic was voor vragen over een onderdeel dat je zoekt...

Maar goed, ik zoek dus het volgende:
Een interval relais, met regelbare interval.
Het regelen van de interval moet bij voorkeur met een externe potmeter ofzo gebeuren.
En dan het liefst een "autorelais" geschikt voor 24V.

Weet iemand of deze relais uberhaupt bestaan?
Heb al wel die van Hella gevonden, 12V met ingebouwde potmeter.

Nu is er bijvoorbeeld ook nog de "relais 99" van VAG maar ik heb geen idee hoe dat ding werkt en ik heb dat tot nu toe ook nergens kunnen vinden.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

sebastius schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:08:
Hey Sprite, ik heb eventueel nog wat ATMega-8's liggen (DIP, gloednieuw), voor zo'n leuk project wil ik er wel een paar doneren :)
Dank, maar ATMega8s zijn me iets te groot :P Ik zit eraan te denken om het met een ATTiny45 ofzo te doen, bij voorkeur in SMD-vorm, en dan te loggen naar hetzij het interne geheugen (hoewel 4K aan loggeheugen wat krap is misschien...) hetzij een klein i2c/spi-dip-eeprommetje. Dat allemaal icm een goldcap oid om het zooitje van spanning te voorzien en ik zou iets moeten hebben wat zo klein is dat het mee naar boven kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
MewBie schreef op zondag 08 maart 2009 @ 22:42:
Ik meen me te herinneren dat er een topic was voor vragen over een onderdeel dat je zoekt...

Maar goed, ik zoek dus het volgende:
Een interval relais, met regelbare interval.
Het regelen van de interval moet bij voorkeur met een externe potmeter ofzo gebeuren.
En dan het liefst een "autorelais" geschikt voor 24V.
Kan je zoiets niet zelf maken? Klein uc met adc, potmeter en een tor. Met een zener maak je van de 24V 5V voor je uc. Als je het stroom verbruik laag houdt kan dat prima, eventueel een tor achter de zener.

[ Voor 25% gewijzigd door bassie op 09-03-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Sprite_tm schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:25:
Dat zal allemaal best, maar ik ben niet van plan om 35 of 70 euro in een raket naar boven te schieten :P Ik wil nog wel es een poging wagen met een tientje aan componenten compleet ingegoten in een of andere goo, maar ik moet er wel vanuit kunnen gaan dat het uiteindelijk stukgaat en ik niet en hoop geld kwijt ben.
Nog een beter idee: Versnellingssensor uit de Wiimote! 8)
Dit zijn als het goed is gewoon analog devices ADXL330 versnellingsmeters en ze gebruiken I2c! Tevens is dat veel handelbaarder dan zo'n smd componentje.

Dealextreme heeft ze vrij goedkoop, weet echter niet wat voor sensor daar inzit.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14236

Zie ook hier voor mensen die complete IMU's (intertial reference units) er mee bouwen _/-\o_
http://diydrones.ning.com...id=705844%3APhoto%3A19728

Mocht je het zo gaan doen dan hoor ik graag je bevindingen! Ik overweeg zelf namelijk ook al een tijdje om een balancerende robot (segway achtig) met zo'n nunchuck te bouwen.

Edit: Tim_Bots was me al voor :P
Sure electronics heeft die mma redelijk goedkoop:
http://cgi.ebay.nl/3-Axis...9928&_trksid=p4634.c0.m14

[ Voor 14% gewijzigd door Mr_gadget op 09-03-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hum, ik wist niet dat die Nunchucks ook een versnellingssensor hadden, en i2c is net iets simpeler aan mijn uC te knopen dan analoge uitgangen. Voor 8 euro is dat nog wel es te proberen :) * Sprite_tm gaat maar es zo'n controller scoren en kijken hoe klein het geheel gemaakt kan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:28
Sprite_tm schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 00:11:
Heeft er misschien iemand een idee waar ik misschien goedkoop 3-assige acceleratiesensoren vandaan kan trekken?
Ik gebruik zelf de FreeScale MMA7450 / 7455. Deze zijn 3D en hebben een I2C interface.
Erg mooie chips.

Ze zijn vrij nieuw, ik heb ze rechtstreeks bij de fabrikant besteld. De 7455 staat nu echter ook
bij Farnell op de website voor zo'n 7 Euro.

De hier genoemde MM7261QT is blijkbaar verouderd en gaat uit produktie.
Tenzij het om een éénmalig project gaat, zou ik zoiets niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Volgens wikipedia zit er in de officiële wiimote een ADXL330 maar de nunchuck eentje van ST, de LIS3L02AL. Waarom er een andere in zit snap ik echter niet.
Deze paginas zijn ook nog interessant:
http://www.wiili.org/inde...nsion_Controllers/Nunchuk
http://hacknmod.com/hack/...meter-using-wii-nunchuck/

[ Voor 12% gewijzigd door Mr_gadget op 09-03-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
bassie schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:41:
[...]

Kan je zoiets niet zelf maken? Klein uc met adc, potmeter en een tor. Met een zener maak je van de 24V 5V voor je uc. Als je het stroom verbruik laag houdt kan dat prima, eventueel een tor achter de zener.
Dat kan ik inderdaad zelf maken, maar het zou veel makkelijker zijn als ik gewoon een relais kan vervangen :P
Ik heb al niet veel plaats onder het dashbord. Het dashbord bestaat feitelijk een een paar buizen met plastic kappen er over heen waar allerlei reservoirs en kabelbomen achter/onder zitten dus het zit allemaal een beetje vol. Ruimte voor een potmetertje en 2 draadjes is er nog wel :+

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

* IWriteCode loopt ook maar eens binnen in de EL kroeg :)

Ik kwam op http://www.mcuhobby.com/articles.php?article_id=7 een leuke PIC programmer tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.iwritecode.nl/images/pk21_prototype.png

Alle eagle files e.d. zijn beschikbaar. Nu ben ik zelf geen held qua het etsen van PCBs, sterker nog nog nooit gedaan, dus wil nu die PCBs via een samenkopen.net actie gaan bestellen bij www.makepcb.com (van Niels).

Nu moet ik zelf echter dus die gerberer files gaan maken. Dat lukt op zich best met de handleiding die op www.makepcb.com staat, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik aan het doen ben... ... mensen met tips / truuk / common pitfalls? En mensen met ervaringen met betrekking tot www.makepcb.com?

En nee, dit is geen poging tot verkapte reclame of wat dan ook... als die actie al door gaat, dan is het niet de bedoeling dat ik er wat aan over hou...

Edit: dat laatste is natuurlijk niet helemaal waar... wil er natuurlijk zelf wel zo'n PCB aan overhouden }:O

[ Voor 11% gewijzigd door IWriteCode op 10-03-2009 16:47 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Ziet er wel netjes uit, maar hoe ga je die PIC die er op zit dan programmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Het elektro-equivalent van het kip-ei-probleem: programmer-µC-probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco

wacco

cli, hlt.

Daarom vind ik die LPC chips van NXP wel leuk, die kan je gewoon programmeren via de seriele poort + 1 externe pin hoog trekken. USB-serieel kabeltje is dus in feite genoeg om de zaak te kunnen programmeren in system. Daarnaast hebben die dingen ook nog eens JTAG ondersteuning wat best handig kan zijn, dingen die PICs en AVRs niet hebben.

Snap dan ook niet echt dat iedereen zo verzot is op PIC programmeren. Gedoe met programmers enzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

HammerT schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:57:
Ik heb al een WISP programmer van www.voti.nl, maar dit schijnt veel sneller te werken... :)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
HammerT schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:57:
Gewoon even een jdm programmer op een breadboard bouwen en de bootloader erin zetten.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Je hebt van die Atmel processoren die met een usb bootloader komen, heb je zoiets ook van microchip eigenlijk?

Oh en als je die printjes bij niels (makepcb) gaat bestellen is 1 stuk bijna even duur als 10 stuks dus misschien kan je wel wat mensen vinden die er ook 1 willen ;) Ik heb al een PICkit2 helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

HammerT schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 18:44:
Je hebt van die Atmel processoren die met een usb bootloader komen, heb je zoiets ook van microchip eigenlijk?

Oh en als je die printjes bij niels (makepcb) gaat bestellen is 1 stuk bijna even duur als 10 stuks dus misschien kan je wel wat mensen vinden die er ook 1 willen ;) Ik heb al een PICkit2 helaas :P
Dat is dus het plan:
Alle eagle files e.d. zijn beschikbaar. Nu ben ik zelf geen held qua het etsen van PCBs, sterker nog nog nooit gedaan, dus wil nu die PCBs via een samenkopen.net actie gaan bestellen bij www.makepcb.com (van Niels).

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Oh zo, ik was in de war omdat Niels van de "LEDs, componenten, meters, lampen, motors" actie dezelfde persoon achter makepcb.com is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Fout gelezen

[ Voor 93% gewijzigd door bassie op 10-03-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 20:35
Zo, vanmiddag nunchuck gekocht, en nu data via mn arduino op de pc! =D!
Nu nog even wat leuks maken :9

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Jamal schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:44:
* 0fbe loopt ook maar eens binnen in de EL kroeg :)
*Verhaal*
Heb je clearance en minimum track width al gecheckt? Dat je daar een beetje ruim in zit? (Niet op de "rand" van de mogelijkheden gaan zitten enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Mja, het board is al gemaakt, maar als ik voor error check, vallen die dingen wel mee... een waarschuwing over geen vector font, en idd 1-tje over clearance aan de rand van het board...

BTW, iemand die weet hoe je bitmapjes, of plaatjes / icoontjes op een silk layer krijgt?

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Jamal schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:11:
Mja, het board is al gemaakt, maar als ik voor error check, vallen die dingen wel mee... een waarschuwing over geen vector font, en idd 1-tje over clearance aan de rand van het board...

BTW, iemand die weet hoe je bitmapjes, of plaatjes / icoontjes op een silk layer krijgt?
Je hebt wel de design rules aangepast aan die van de PCB producent?

Verder kan je met Eagle een BPM to vector scriptje runnen om icoontjes op een silk layer te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
En de nunchuck bewegingssensor uitlezen is gelukt :D
Youtube video:
http://www.youtube.com/watch?v=ko2b6HpkApI

Beetje saai een ledbar, maar ik wilde even quick&dirty wat werkens laten zien :P

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Nog best grappig die ledbar :)

Wat voor nunchuck heb je gebruikt? Gewoon de officiële? En gebruik je de arduino wii adapter of heb je de kabels gestript?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
Ik heb de officiele nunchuck, die van dealextreme vond ik iets te vaagjes qua hardware..
Ook heb ik de kabels gewoon gestript en er een pinheader op gesoldeert, want ik ga toch nooit een wii kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jamal schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:44:
/me loopt ook maar eens binnen in de EL kroeg :)

Ik kwam op http://www.mcuhobby.com/articles.php?article_id=7 een leuke PIC programmer tegen:

[afbeelding]

Nu moet ik zelf echter dus die gerberer files gaan maken. Dat lukt op zich best met de handleiding die op www.makepcb.com staat, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik aan het doen ben... ... mensen met tips / truuk / common pitfalls? En mensen met ervaringen met betrekking tot www.makepcb.com?

En nee, dit is geen poging tot verkapte reclame of wat dan ook... als die actie al door gaat, dan is het niet de bedoeling dat ik er wat aan over hou...

Edit: dat laatste is natuurlijk niet helemaal waar... wil er natuurlijk zelf wel zo'n PCB aan overhouden }:O
als je me het schema geeft kan ik een ontwerpje op euro experimenteer print voor je maken ( is 2 euro voor 10cm bij 15)

Is deze programmer trouwens voor alle pic's? en hij werkt toch volgens usb (zie ik)
Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.