Ten eerste moet ik even zeggen dat ik hier net geregistreerd ben, maar wel al een goede 2 maanden dit forum volg.
1. Wat is je beschikbare budget?
Maximaal 700 euro
2. Waarom wil je eigenlijk een DSLR (geen ellenlang verhaal ajb)
Ben de compacts beu, te klein, te traag en ga zo maar verder.
3. Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken?
Vooral natuur en auto's moto's
4. Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?
Nee
5. Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?
Nikon d40(x)
.
6. Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen?
ja, een extra lens en uv/pola filter zouden welkom zijn.
7. Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders)
Vooral advies, hoewel ook een beetje bevestiging
8. Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?
Er zal redelijk veel tijd in kruipen, het intresseert me echt, en wil me er serieus in verdiepen.
9. Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?
Ja, eventueel lenzen bijkopen.
10. Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?
een compact nikon coolpix 3100 van 4-5 jaar oud. Ik heb ook een week ervaring met de pentax k10, met 18-45 lens en 55-300 lens(meen ik mij te herineren) Ik ben hier een weekje me bezig geweest, is van een vriend van me.
11. Is 2e hands een optie of per se niet?
Nee
Extra: Ik twijfel enorm hard tussen de gewone en de x versie. ik vind het altijd leuk om hard in te zoomen op de computer, dus dan ben ik met de 4 MP van de x versie meer. Maar ik wil eigenlijk ook ineens een extra lens, dus daarom lijkt me de d40 met lenskit intresanter. Ik geraak er maar niet uit!
extra extra vraag

is de d40 met 18-55/55-200 lenskit allebei met AF in de lenzen?
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 16-03-2008 17:56
]