Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

MikeVM schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:59:
[...]
kan je eens vragen aan je baas welk systeem hij me aanraadt..
Net gevraagd. Mijn baas rijdt een BMW 750 en die is nog stock. Je mag daar maar 55 mile per uur op de snelweg, weet je. Zijn oudste dochter doet aan snelle auto's en die rijdt een Ford Mustang Shelby Eleanor replica, zo'n Mustang die helemaal eruit ziet als die van Gone in 60 Seconds (de remake met Nick Cage), maar ze weet niet hoe ie zo snel wordt. Kost nog geen 180.000 dollar schijnt het. Leek me niet de oplossing voor je probleem (althans, mijn budget trekt het niet). Als ik ddaar wat foto's van los kan weken zal ik ze wel ergens posten trouwens :9
van 1 systeem weet ik wat het doet: de temperatuur veranderen
ander systeem staat bij dat hij meer koppel op lage toeren geeft
maar eigenlijk zal het eerste systeem hetzelfde resultaat geven
omdat deze op hoge toeren al maximum power geeft..
Elk extern systeem werkt door je motor management voor te liegen. Dat is geen optimalizatie, dat is volksverlakkerij.

Overigens werkt ie niet "door in lage toeren meer koppel te geven" want dat is niet HOE ie het doet: dat is WAT ie doet. Hoe ij het doet moet haast zijn: spelen met de brandstof/luchtmix of liegen over parameters m.b.t. de aansturing daarvan (temperatuur, dus, maar er zijn er vast wel meer). Dat het mee rkoppel geeft is nogal wiedes: als ik me niet vergis is koppel x toeren vermogen, grof gezegd, en dus moe tje óf meer toeren óf meer koppel hebben om meer PKs te leveren. Aangezien de motor niet ineens naar de 9500 rpm mag, moet er koppel bij.
Chiptuning is inderdaad beter, maar het is vrij kostelijk vanaf 380 euro..
Wat kost het als je zo'n liegdoos ertussen prikt en je motor loopt de soep in?
het probleem is gewoon dat ik maar 70 pk heb,
dat is net te weinig om iemand van 50per uur in zone 70 netjes voorbij te steken.
bij mij duurt dit altijd eeuwen, en als ik maar 100meter ver zie, kan ik het risico niet nemen.
terwijl je met een 90 pk op enkele tientallen meters toch kunt inhalen.

het vermogen om op te trekken is voor mij eigenlijk genoeg.. (ik kan ermee leven)
Juist in de sprintjes van 50 naar 100 en van 80 naar 120 heb je veel meer vermogen nodig voor een merkbare verbetering, ten opzichte van een 0-100 sprint.
Die bak wordt dus niet merkbaar sneller in zo'n situatie, van zo'n box. Zo'n hoog rendement ga jij helmaal niet halen dat daar nog eens 20 PK op komt, en als het al 20 PK was dan was he tnog veel te weinig. Ten eerste vraag ik me af of die 1.4 überhaupt wel een turbo heeft, en ten tweede weet ik van mijn eigen zoektocht naar 50 extra PKs voor m'n HDI dat een groter koppel veel sneller tot meer pk's leidt bij plug-in boxen, omdat je niet veel meer toeren gaat maken en dus koppelverhoging je prestatiewinst moet brengen. Zo'n klein motortje kan nooit zoveel koppel leveren dat dat schrikbarend beter wordt van een simpel chipdoosje. Even voorje beeldvorming: voor mijn 2.7 v6 hdi zou het resulterend extra vermogen tussen de 20 en 50 PK kunnen liggen, realistischer is 20 dan 50. Da's met twee turbo's om te beinvloeden, commonrail, en high tech motormanagement. Ik geloof er helemaal niets van dat ze zo effe garanderen dat er 20 PK meer bij komt bij jouw auto, ik denk eerder om de tien. Eerder eronder dan erboven, misschien nog wel. Mijn motor staat op die derde link er ook tussen en laten we zeggen dat de sprong van 204 naar 255 PK "optimistisch" ingeschat is, om niet te zeggen dat wat graven in nieuwsgroepen eerder 204 -> 220 pk indiceerde.

Ik wil m'n dealer wel eens vragen hoe en wat, ik zal eens kijken of ik er volgende week aan denk (hij is nu dicht voor het Paasemis weekend, eieren in de boom hangen denk ik.) maar ik zou eerlijk gezegd even heel goed nadenken over waar je aan begint voor je dit soort dingen gaat doen. Zeker gezien he tminimale resultaat en het risico op grote stukken als het fout gaat. Mijn motor zit nog in de garantie, maar de jouwe is gewoon je eigen probleem als ie stuk loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 15:28
Eergister een ongeluk gehad met een geleende 306. Ik had net de eigenaar weggebracht naar huis. Onderweg vertelde hij dat de draagarmen pas vervangen waren dus de auto misschien wat stroef over drempels zou gaan. Ik zei dat ik er wel op zou letten.

Ik rijd dus op mijn gemakje naar huis om mijn spullen te halen gezien ik bij mijn vriendin bleef slapen. Eenmaal onderweg sla ik een industrieterrein op om binnendoor te rijden ipv via de snelweg. Eenmaal afgeslagen trilt het stuur een beetje om vervolgens verder op de weg als een gek te gaan trillen. Uit automatisme rem ik en meteen vliegt de linkervoorvelg met een rotvaart onder de auto uit en deze zie ik tegen de bumper van een tegenligger komen. Vervolgens een meter of 10 doorgegleden op de remschijf alvorens ik tot stilstand kwam :S

Wat bleek nou.. de voorband is helemaal losgekomen inclusief remschijf, welke echter nog wel op de as hing. Door de klap zijn het linker knipperlicht en koplamp uit de auto geschoten en heeft de bumper een flinke deuk. Ook is de remschijf een heel stuk afgesleten en is de velg zo krom als een hoepel. De tegenpartij had flinke schade voorop gezien de bumper helemaal in elkaar zat.

Eerst gekeken of er geen gewonden bij de tegenpartij waren om vervolgens het netjes af te handelen samen met de opgebelde politie. Toen ik vroeg aan de politie of ik aansprakelijk zou zijn, vertelde men mij dat dit niet het geval was maar de eigenaar omdat deze mij een voertuig had geleent wat technisch niet in orde was.

Ik leen ook weer eens een auto :P gelukkig was degene van wie ik hem had geleent niet boos op mij maar wel boos op de garage waar hij net vandaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:04

Wok

Dakloos...

Topicstarter
:X

Had-ie hem soms naar de Kwik-Fit gebracht ofzo? Heb ook eens een akkefietje gehad daarmee. Niet zo ernstig als bij jou, maar toch...

Had toen nog mijn 205 dTurbo. Ik zou die avond naar Friesland gaan voor bezichting van de 205 GTI Turbo, maar het ventiel van mijn linker achterband was verrot waardoor die band steeds leeg liep. Aan het eind van de middag even langs bij de Kwik-Fit om een nieuw ventieltje te laten plaatsen.

Even later reed ik weer verder (met een nieuw ventieltje). Eenmaal op de snelweg begon de auto echter als een gek te trillen. Bij 80 km/u werd het zo erg dat de kofferklep uit het slot sprong :X

Ben meteen rechtsomkeerd gegaan en heb de bezichtiging even afgezegd (had op dat moment geen andere auto tot mijn beschikking).

Wat bleek? Die knuppels @ Kwik-Fit hadden het lood van de velg afgetikt, maar hebben het wiel niet opnieuw gebalanceerd :X Het is dat ik op dat moment niet meer op het hoofdkantoor van Kwik-Fit werkte, anders had ik daar even flink stennis geschopt.

(pluspuntje is wel dat het wiel alsnog voor nop gebalanceerd werd, maar zulke fouten mag je als monteur gewoon niet maken vind ik).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou... slecht / niet balanceren is knudde, maar het wiel niet vastzetten? In de garages waar ik mensen ken staat daar unaniem ontslag op staande voet op. Niet balanceren is gevaarlijk, maar een los wiel... als hem dat op de snelweg was overkomen, of een autoweg met zonder vangrail in het midden... voor hetzelfde geld kachel je met 160 kph in de tegemoetkomende DAF. Dan spuiten ze je uit de grille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 08:54
Zijn hier ook 207 bezitters? Van mijn baas mag ik een lease auto uitzoeken en dat wordt waarschijnlijk de 207 XS 1.6 HDI (90 pk) met als opties het comfortpakket, cc en bluetooth. Morgen ga ik naar Breukelen voor een proefrit :). Zijn er nog dingen waar ik speciaal op moet letten of bijzonderheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:16
IKKE86 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:12:
Zijn hier ook 207 bezitters? Van mijn baas mag ik een lease auto uitzoeken en dat wordt waarschijnlijk de 207 XS 1.6 HDI (90 pk) met als opties het comfortpakket, cc en bluetooth. Morgen ga ik naar Breukelen voor een proefrit :). Zijn er nog dingen waar ik speciaal op moet letten of bijzonderheden?
Yup, heb er nu een paar weken een. Zelfde motor maar verder geen idee van welke uitvoering.
Bevalt mij prima, in een paar reviews was er geloof ik critiek op de vorm van de buitenspiegels - maar daar heb ik geen last van.
Enige waar ik nog niet aan gewend ben is de versnellingspook. Die is mij net iets te kort of te ver weg... maar dat zal een kwestie van tijd zijn.
Oh, en de (been) ruimte op de achterbank valt me nogal tegen. Mn vriendin heeft een 2e gen. yaris en volgens mij heb je daar meer ruimte achterin. Ik weet niet of dat een issue voor je is, maar wellicht iets om even aandacht aan te besteden.
Verder bevalt ie me tot op heden prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:53
IKKE86 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:12:
Ik heb ook sinds eenpaar weken een 207 XSpack 90pk met bt, cc, glasdak en nog wat andere opties.
Bevalt prima, enige nadeel is dat als ik mijn telefoon gebruik voor Tomtom (nokia e65) hij de stemmen niet laat horen

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:01

Entity

9000rpm

Crosspost uit Show je Auto :P

Nieuwste aanwinst sinds vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.sanderprinsen.com/d/2818-2/Picture030.jpg

Het is een Peugeot 205 1.3 Rallye uit 1988 (met dubbele Weber carburateurs :9). Origineel Nederlands, 95000km op de teller, ik ben de 3e eigenaar... De auto heeft aan alle kanten wel wat opknapwerk nodig, maar het is allemaal redelijk te overzien, in de basis is het een goede auto. Dit model is inmiddels behoorlijk zeldzaam, schattingen gaan rond de 25 stuks origineel Nederlands die nog rondrijden (en gelukkig grotendeels in de handen van liefhebbers inmiddels).

Plannen op korte termijn:
- Technisch in orde maken (wat onderdelen vervangen, Webers opnieuw afstellen, versnellingsbak na laten kijken en nog wat kleine dingetjes)
- Origineel interieur terug erin bouwen (zitten nu 2 kuipjes in met racegordels, verder niks...)
- Uiterlijke onvolkomenheden aanpakken (andere voor- en achterbumper, spatlappen eraf, spoiler eraf, heldere zijraampjes ipv verduisterd)

Flink wat werk eraan dus. De velgen op de foto waren de eerste upgrade al... Staan echt fenomenaal goed.

Zal hier zo nu en dan wel een updateje posten over de voortgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Yay! _O_ (ook maar even X-posten dan maar :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

* curry684 meldt zich ook maar eens in topic. Na jarenlang met name 206 te hebben gereden in lease en eigen tweedehandsjes ga ik binnenkort een paar luxe stapjes omhoog nemen en een 407SW bestellen, Business Pack ST 2 liter benzine met leren bekleding, 17" lichtmetaal, JBL-speakers en getint+gelaagd glas :Y)

Kleur is nog een twijfelpunt, zijn er toevallig hier mensen die foto's hebben van een 407SW in Gris Manitoba? Dat is voorlopig de favoriet, maar tenzij je naar Breukelen gaat godsonmogelijk om op een 407SW te zien (ik heb zelfs al een uur op Bovag-occassions.nl zitten spitten ervoor 8)7 )

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 19:43
Fotos heb ik niet, maar ik heb ze wel zien rijden in die kleur en het ziet er zeker goed uit. Ben misschien licht bevooroordeeld aangezien ik dezelfde kleur heb gekozen voor mijn 207 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ja lokale Nefkens heeft wel een 207 in die kleur staan en dat is alleszins heel mooi, dus op zich ben ik er ook niet bang voor, maar tis toch wel een 'andere auto' en niet iedere kleur staat op iedere auto :P Gelukkig weten fabrikanten dat zelf ook en zijn afzichtelijke kleuren als mintgroen en babyroze niet op 407's te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

curry684 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:39:
Ja lokale Nefkens heeft wel een 207 in die kleur staan en dat is alleszins heel mooi, dus op zich ben ik er ook niet bang voor, maar tis toch wel een 'andere auto' en niet iedere kleur staat op iedere auto :P Gelukkig weten fabrikanten dat zelf ook en zijn afzichtelijke kleuren als mintgroen en babyroze niet op 407's te krijgen :+
De 407 Coupé kon ik eventueel ook in nichterig limoen Or Blanc bestellen... slecht voorbeeld dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ik vind Or Blanc dan weer best mooi in de praktijk 8)7 Is gewoon metallic flashy off-white, niet bepaald nichterig imho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:14
Kan iemand mij helpen?

Ik heb een Peugeot 306 1.8XT automaat, bouwjaar 1995. Sinds dit weekend knippert tijdens het rijden af en toe een rood waarschuwingslampje. In het midden van het instrumentenpaneel bevinden zich onderaan drie symbolen, waarvan de middelste de accu is.

Het linkersymbool knippert tijdens af en toe tijdens het rijden. Als ik de handrem aantrek brandt dit lampje ook, maar dan constant. In eerste instantie dacht ik aan remvloeistof-niveau.

Ik ben totaal a-technisch op autogebied, dus ik hoop dat één van de tweakers mij kan helpen. Helaas geen pics. Kan iemand mij uitleggen, wat er fout is aan mijn auto waardoor dit lampje knippert tijdens het rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:13

BM

Moderator Spielerij
TweakersOnly schreef op maandag 31 maart 2008 @ 08:53:
Kan iemand mij helpen?

Ik heb een Peugeot 306 1.8XT automaat, bouwjaar 1995. Sinds dit weekend knippert tijdens het rijden af en toe een rood waarschuwingslampje. In het midden van het instrumentenpaneel bevinden zich onderaan drie symbolen, waarvan de middelste de accu is.

Het linkersymbool knippert tijdens af en toe tijdens het rijden. Als ik de handrem aantrek brandt dit lampje ook, maar dan constant. In eerste instantie dacht ik aan remvloeistof-niveau.

Ik ben totaal a-technisch op autogebied, dus ik hoop dat één van de tweakers mij kan helpen. Helaas geen pics. Kan iemand mij uitleggen, wat er fout is aan mijn auto waardoor dit lampje knippert tijdens het rijden?
Heb absoluut geen ervaring met Peugeot's, maar is het geen indicatielichtje welke aangeeft dat je remschijven aan vervanging toe zijn?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:14
BM schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:07:
[...]

Heb absoluut geen ervaring met Peugeot's, maar is het geen indicatielichtje welke aangeeft dat je remschijven aan vervanging toe zijn?
Zou kunnen, daarom vraag ik 't aan de experts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
w00h00t!

Zojuist telefoon gehad van de dealert: mijn 308 staat op transport naar Nederland. Voorlopige datum van aflevering: zaterdag 19 april om 10.00 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik rij sinds kort een ook Peugeot 308 (Perla noir)

De 1.6 vti, XS Premiere uitvoering ....

Wat een juiste keuze zeg! Damn! Het echt een comfortabele reisauto, met toch stiekem wel wat leuke snoepjes.

Climate control (gescheiden per kant), mooi panaroma dak, cruise control, mp3 cd speler is een zeer fijne combinatie.

Het valt me op dat er helaas wel een paar software bugjes in zitten... maarja... hij is ook nog 'relatief' nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Blasterxp schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:26:
Het valt me op dat er helaas wel een paar software bugjes in zitten... maarja... hij is ook nog 'relatief' nieuw.
Hmm, zoals wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Mijn 407SW ST 2.0 Pack Business is inmiddels besteld in Gris Manitoba, verwachte levering eind mei of begin juni :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

curry684 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 22:32:
Ik vind Or Blanc dan weer best mooi in de praktijk 8)7 Is gewoon metallic flashy off-white, niet bepaald nichterig imho ;)
Echt waar? Mooi? Niet nichterig? Op zo'n auto?
Ik dacht eigenlijk dat ze niet bestonden, die mensen, maar smaken verschillen schijnt het :)
Nee, ik heb een Coupé in die kleur zien rijden en iets anders dan "Jesses, een homo" kwam er niet uit bij mij. Op een klein autotje zou je eventueel die kleur kunnn overwegen (alhoewel ik hem op alles lelijk blijf vinden) maar op een flinke kar hoort geen vaag kleurtje vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Meningen verschillen blijkbaar :) (gelukkig maar ;) )

Heb zelf ook een niet alledaags kleurtje besteld op mijn 308: Jaune Lacerta (citroentjesgeel ;) ) :P

------

De TS is overigens weer bijgewerkt met onder meer een nieuwe GoT-er en aangepaste prijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Thanks Wow!

Weet iemand waar ik misschien aan een nieuw dashboard-klep-slotje kan komen?
Die van m'n 406 is niet fris meer. (stukkie plastic afgebroken)

Vorige eigenaar had geprobeerd een nieuwe te regelen (zei tie) maar dat bleek niet zo makkelijk.

Iedere Perugeot-dealer zou toch zo'n slotje moeten kunnen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 02-06 14:54
Entity schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:39:
Crosspost uit Show je Auto :P

Nieuwste aanwinst sinds vandaag:

Het is een Peugeot 205 1.3 Rallye uit 1988 (met dubbele Weber carburateurs :9). Origineel Nederlands, 95000km op de teller, ik ben de 3e eigenaar... De auto heeft aan alle kanten wel wat opknapwerk nodig, maar het is allemaal redelijk te overzien, in de basis is het een goede auto. Dit model is inmiddels behoorlijk zeldzaam, schattingen gaan rond de 25 stuks origineel Nederlands die nog rondrijden (en gelukkig grotendeels in de handen van liefhebbers inmiddels).

Flink wat werk eraan dus. De velgen op de foto waren de eerste upgrade al... Staan echt fenomenaal goed.

Zal hier zo nu en dan wel een updateje posten over de voortgang!
PTS velgen :9 Webers :D minder als 100k :o
sweeeeeeeeet ben benieuwd naar toekomste foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Bart_NL schreef op donderdag 03 april 2008 @ 08:09:
Thanks Wow!

Weet iemand waar ik misschien aan een nieuw dashboard-klep-slotje kan komen?
Die van m'n 406 is niet fris meer. (stukkie plastic afgebroken)

Vorige eigenaar had geprobeerd een nieuwe te regelen (zei tie) maar dat bleek niet zo makkelijk.

Iedere Perugeot-dealer zou toch zo'n slotje moeten kunnen bestellen?
Ik heb bij Nefkens nooit problemen gehad met onderdelen halen, de dopjes van de matten en de afdekkapjes van de kentekenverlichting hadden ze gewoon op voorraad voor een paar centen toen ik ze nodig had voor m'n 206.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 19-05 16:27

Empathy

Extreme Audio

Ik hoor vanaf vandaag ook bij de club ;)
Heb vanochtend mijn Peugeot 207 XS-Pack 1.6 liter diesel (90pk) in de kleur Gris Manitoba opgehaald bij de dealer. Wat een beauty O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Mooie kleur :P Doe's pics? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:08
@WOK:

Wie: Sjorremans
Model: 106 Selection
Motorisering (brandstof): 1.1 60pk (benzine)
Bouwjaar: 1993
In bezit sinds: 24-02-2008
Huidige kilometerstand: 92190 km
Gemiddeld verbruik: 1:15
Aantal kilomters per week: 100+
Topsnelheid: +- 160 km/h met 5 man en bagage, met 1 persoon nog niet getest, zal wel ongeveer 170 zijn denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.demeernoost.nl/3/IMG_0227.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.demeernoost.nl/3/SP_A0271.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.demeernoost.nl/3/SP_A0282.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.demeernoost.nl/3/SP_A0256.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.demeernoost.nl/3/SP_A0273.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.demeernoost.nl/3/SP_A0254.jpg

Bijzonderheden:
Electrische ramen voor
Centrale deurvergrendeling
Schuif/kanteldakje
Zitten nu 4x speakers in van boschmann wat zorgt voor 300 watt rms.
Wat ik nog wil is een 12" subje achterin de kofferbak, groter kan niet want dan hou ik geen kofferruimte meer over 8)7

Wat me ook opvalt is dat je deze peugeotjes bijna niet met 5 deuren tegenkomt, alleen de 3-deurs variant.

Gekocht voor 1400 euro, de week ervoor heeft deze nog een kleine beurt + apk gehad + 4 nieuwe bnaden. In voorgaande maanden onder andere nog een remrevisie en wat andere reparaties.
Kortom een heerlijk bakkie _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door sjorremans op 14-04-2008 17:42 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Leuk karretje! :) Wel bijzonder dat de jouwe electrische ramen en cv heeft, want dat was niet standaard op de XR van die periode en een vijfdeurs variant zie je inderdaad niet veel rijden :)

Je staat erbij in de TS :)

Zou je wel even je foto's willen resizen? Dank u beleefd :)

[ Voor 12% gewijzigd door Wok op 06-04-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Wok schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:31:
Leuk karretje! :) Wel bijzonder dat de jouwe electrische ramen en cv heeft, want dat was niet standaard op de XR van die periode en een vijfdeurs variant zie je inderdaad niet veel rijden :)

Je staat erbij in de TS :)

Zou je wel even je foto's willen resizen? Dank u beleefd :)
Ik ben er ook stiekem verliefd op!
De auto is inderdaad redelijk luxe uitgerust, en de 5 deuren bevallen me wel, geen gekloot met stoelen naar voren klappen etc.

Heb er inmiddels al zo'n 2000km mee opzitten en ik geniet er elke keer nog van.
De uitlaat zat er al onder, door de vorige eigenaar, klinkt fantastisch :P

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
*O* Mijn 308 staat bij de dealer. Kreeg zonet telefoon: "Je auto is net van de trailer af gekomen en ik heb goed nieuws: je hebt de zesbak" _O_

Vrijdag 18 april om 17.30 uur krijg ik de sleutels :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Wok schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:10:
*O* Mijn 308 staat bij de dealer. Kreeg zonet telefoon: "Je auto is net van de trailer af gekomen en ik heb goed nieuws: je hebt de zesbak" _O_

Ben heel benieuwd naar je bevindingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
X-post :P

Volgende week vrijdag ophalen :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/308/Afb001_t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/308/Afb002_t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/308/Afb004.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Mooi hoor! Die XT achterbumper is wel mooi... Jammer dat de XT niet in 3-deurs leverbaar is (qua diesel is de XS de meest luxe uitvoering in 3-deurs)...

Maar dat worden een lange anderhalve week dan zeker? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Zeker! :X

Maar je vroeg naar mijn bevindingen: zie hier voor mijn bevindingen van de proefrit destijds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Thanks, interessant stukje :) Heb er zelf ook al in proefgereden en kan me wel vinden in veel van je bevindingen.

Btw, je mag me ook wel in de openingspost vermelden met m'n nieuwe projectje:
Wie: Entity
Model: 205
Type: Rallye
Motorisering (brandstof): 1.3 + dubbele Weber carburateurs :9 (benzine)
Bouwjaar: 1988
In bezit sinds: 29 maart 2008
Opties: Schuifdakje, rechter spiegel (jawel, dat was een optie)
Bijzonderheden: Opknapproject

Afbeeldingslocatie: http://gallery.sanderprinsen.com/d/2818-2/Picture030.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Ik ga je zo even toevoegen aan de TS
Je staat erbij! :)

Straks kun je mijn bevindingen met de 308 ook volgen op autofans.nl :) Ik ga namelijk weer een duurtest verslag bijhouden, net zoals ik met de Mini heb gedaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wok op 07-04-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

sjorremans schreef op zondag 06 april 2008 @ 19:56:
@WOK:

Wie: Sjorremans
Model: 106
Motorisering (brandstof): 1.1 60pk (benzine)
Bouwjaar: 1993
In bezit sinds: 24-02-2008
Huidige kilometerstand: 92190 km
Gemiddeld verbruik: 1:15
Aantal kilomters per week: 100+
Topsnelheid: +- 160 km/h met 5 man en bagage, met 1 persoon nog niet getest, zal wel ongeveer 170 zijn denk ik.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Bijzonderheden:
Electrische ramen voor
Centrale deurvergrendeling
Schuif/kanteldakje
Zitten nu 4x speakers in van boschmann wat zorgt voor 300 watt rms.
Wat ik nog wil is een 12" subje achterin de kofferbak, groter kan niet want dan hou ik geen kofferruimte meer over 8)7

Wat me ook opvalt is dat je deze peugeotjes bijna niet met 5 deuren tegenkomt, alleen de 3-deurs variant.

Gekocht voor 1400 euro, de week ervoor heeft deze nog een kleine beurt + apk gehad + 4 nieuwe bnaden. In voorgaande maanden onder andere nog een remrevisie en wat andere reparaties.
Kortom een heerlijk bakkie _/-\o_
Leuk autotje, maar wel knap om van zon klein gebakje zulke grote foto's te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03
Wok schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:10:

Lucky bastard, de zesbak! Had ik ook graag willen hebben, op de snelweg mis ik de zesde versnelling wel een beetje.

Sterkte met wachten, zal wel een weekje met weinig slaap worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ondanks dat de levering van de door mij bestelde 308xt taurange 3 weken langer heeft moeten duren dan verwacht ben ik je toch nog net een paar dagen voor ;) Volgende week dinsdag ophalen; wacht er dan ook al een week of 13 op. Die review van toen en proefrit erna trokken me wel over de streep om voor die 308 te gaan, dus volgende week is ie er dan eindelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

mijn 308 heeft er alweer 1400 mile opzitten (in een maand) bevalt nog steeds goed :) hij is wel flink vies alleen, zeker met de sneeuw van afgelopen weekend, volgende week maar een keer wassen (eerste keer :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Mijne kan van het weekend ook wel weer een wasbeurtje gebruiken!
Over 2 weken ga ik op vakantie en dan geeft men pa de auto een flinke poetsbeurt, dat zal ook niet verkeerd staan denk ik zo!

Soms piepen mijn voorremmen alleen, dit voornamelijk met vochtig weer.. als het bv heeft geregend of erg vochtig is.
Slecht teken? of komt dat simpelweg door de vochtigheid?

[ Voor 31% gewijzigd door sjorremans op 09-04-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 19:43
Mijn voorremen piepen ook regelmatig, vooral de laatste paar meter voor ik stilsta, als ik langzaam rem. Gebeurde al na een week geloof ik (207). Niet specifiek bij nat weer trouwens.

Kzal dit weekend ook even wat fotos maken (spoilertje zit er eindelijk op :) ) nadat ik hem heb schoongemaakt natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
jap85 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:57:
Mijn voorremen piepen ook regelmatig, vooral de laatste paar meter voor ik stilsta, als ik langzaam rem. Gebeurde al na een week geloof ik (207). Niet specifiek bij nat weer trouwens.

Kzal dit weekend ook even wat fotos maken (spoilertje zit er eindelijk op :) ) nadat ik hem heb schoongemaakt natuurlijk ;)
Bij hevig remmen is het inderdaad niet, hier voornamelijk als ik nog de laatste paar kilometers moet remmen voor een drempel, bij wat harder en steviger remmen hoor ik het niet.

Zolang het niks ernstigs is zal je mij er ook niet over hooren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
En toen lagen er weer zomer banden onder de 407. Toch niet mooi, van 17'' winterbanden met laag profiel banden naar 16'' dik profiel banden. Deze zijn ook nog 2 cm groter dus nu lijkt het net een doorgezakte SUV. Maarja, kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:29
Dit is overigens nog steeds een fijne springerige pagina, dus bij deze het derde verzoek aan sjorremans om de foto's te resizen...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:10

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

jap85 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:57:

Daarvoor kan je gerust langs de dealer gaan.
Er zijn speciaal "anti-piepplaatjes" :') in het leven geroepen om het piepen tegen te gaan.
En ja, ze helpen echt.

Edit: die plaatjes zijn er ook voor een aantal 307's

[ Voor 4% gewijzigd door Zondagskindje op 10-04-2008 10:41 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

Ben opzoek naar een eerste auto voor me zelf.
En vandaag gekeken naar een 205 1.1 uit 1990.
Het grootste pluspunt was dat de verkoopster een oud vrouwtje is, dus er is waarschijnlijk netjes mee gereden. Apk zit er nieuw op, heb de hele auto lopen nakijken met een vriend van me die wel een beetje verstand heeft, dr zaten een paar roestplekken op maar niet op kritische plaatsen, bandjes waren redelijk nieuw, reed recht geen afwijkingen bij het remmen oid. Dempers zagen er goed etc.
Er is één minpunt, als je een beetje ver stuurt dan is er een soort hobbel hobbel geluid, alsof het wiel ergens langs schuurt. Die vrouw is er mee naar de garage geweest en die zeiden dat het geen kwaad kon (of juist wel en doet ze hem nu in de verkoop, ze had trouwens wel een nieuwe auto).

Voor 300 euro kan je bijna geen miskoop doen, het enige waar ik bang voor ben is dat er iets mis is met de auto en dat ie daarom weg moet voor die lage prijs, voor het zelfde geld heeft mevrouw er geen verstand van en doet ze hem goedkoop weg, want ze wil maar een auto.

Doen of niet?

Als ik het wel doe dan neem ik hem iig een keer de snelweg op.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
dreamscape schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:32:
Dit is overigens nog steeds een fijne springerige pagina, dus bij deze het derde verzoek aan sjorremans om de foto's te resizen...
yes i'm sorry, ik zal het even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Voorpret! \0/

Nieuwe, betere pics van mijn soon to be 308 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/308/dealer1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/308/dealer2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/308/dealer3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/308/dealer4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/308/dealer5.jpg

Mooi dat de zon even haar best deed om de kleur mooi uit te laten komen :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Wok op 12-04-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Nog 6 lange nachtjes Wok, dan mag hij mee :P

En toch, om 1 of andere reden vind ik de auto niet fotogeniek. Ik heb nog geen foto gezien waar ik hem écht mooi vind, terwijl ik het irl wel een bloedmooie wagen vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:10
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/7/10//Sv038uTN+Sj1bbIbF6+Cg==.jpg

Soon to be mine >:) (zaterdag)

106 gti uit 2002, 27d k op de klok. En een hele leuke lijst aan extra opties.

Todo:
lampen voor en achter orgineel maken
Wielen eraf en de orginele er weer op.
Luchtfilter eruit en de orginele er weer in.
Demper eraf en de orginele er weer op :+

Ofwel orgineel maken naar mijn zin en dan rustig verder kijken, maar ik heb wel een zooi onderdelen die een aardig mooi bedragje gaan opleveren gezien alle orginele onderdelen zitten erbij en grotendeels weer terug gaan.

Wat blijft:
Koni's rondom en de eibach sportline veren.
Supersprint middenpijp en spaghetti.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:37

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Blijft toch kekke karretjes Drake.
Veel plezier ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Entity schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:07:
Nog 6 lange nachtjes Wok, dan mag hij mee :P

En toch, om 1 of andere reden vind ik de auto niet fotogeniek. Ik heb nog geen foto gezien waar ik hem écht mooi vind, terwijl ik het irl wel een bloedmooie wagen vind...
Ja, geef je gelijk. Vind em op 99% van de foto's ook erg vet en lomp uitzien, terwijl ik nog steeds kwijl als ik em hier op de oprit zie staan :+ :9~

Maargoed, leuk kleurtje Wok! Keer iets anders wat je normaal ziet, en vind het er echt niet verkeerd uitzien :D

[ Voor 10% gewijzigd door Yellowneck op 13-04-2008 23:24 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gisteren naar de dealer geweest om de 308 op te halen:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/scweble/SAXKvlJCKvI/AAAAAAAAABU/vy9nJl_tTR0/308.jpg?imgmax=512
Echt, wat een enorme verbetering tov die 307sw die ik de afgelopen maanden had, ben er heel blij mee.
Die meedraaiende xenonlampen zijn echt fijn op bv de binnenwegen hier in friesland. Voordat je de bocht inrijd is ie al verlicht, mooie techniek. Audio vind ik ook super, eindelijk eens eens goede audio in de auto. De motor vind ik vanuit de auto eigenlijk niet meer als een diesel klinken, tussen 3k en 4k rpm wel een sportief geluidje eigenlijk. Gewoon ideale auto; voorlopig weer met plezier die lange woon-werk afstanden rijden.
edit: het is overigens ook een 6 bak :)

[ Voor 6% gewijzigd door bite op 16-04-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

bite schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:04:
Audio vind ik ook super, eindelijk eens eens goede audio in de auto.
Het werd tijd dat peugeot zich daar wat meer op ging richten. Bij mijn hiudige en voige 307 was het echt slecht.
Blij te horen dat het in de 308 beter is. Nu nog 3 jaar wachten :(
* DeeJee heeft zijn leasebak net een jaar

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

* curry684 heeft gewoon de JBL-set besteld op z'n auto :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

* Ebayzo leest mee aangezien hij er ook aan denkt om een 206/7 aan te gaan schaffen

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
En ik heb hem!!! :D *O*

Ye Gods, wat een heerlijke auto om in te rijden! _O_ De nieuwe zesbak schakelt totaal niet des Peugeots (lees: hakerig en lange slagen), maar gewoon dikke prima: voldoende korte slagen, maar vooral lekker licht en trefzeker. De beweging van vier naar vijf gaat iets lastiger, maar dat kan een kwestie van gewenning/nieuwigheid zijn. In ieder geval niet storend. Tja, en dan dat zesde verzet natuurlijk: 2700 toeren bij 140 op de cruise control (2300rpm @ 120) 8) Een weldaad voor de rust in het interieur.

Picca's:
Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/308/mine/front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/308/mine/side.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/308/mine/butt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/308/mine/dash.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/308/mine/clocks.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/308/mine/roof.jpg

Specs:
Peugeot 308 XT 1.6 HDiF (110pk/240Nm (280Nm in overboost))

Standaard uitrusting:
- Electrische ramen voor en achter
- Voor-, zij- en gordijnairbags
- Glazen panoramadak
- Klimaatregeling (links/rechts gescheiden)
- 16" lichtmetalen wielen

Opties:
- Metallic lak: Jaune Lacerta
- Pack Vision: Xenon lampen met adaptieve bochtverlichting; dagverlichting
- JBL-audio: verbeterde radio/cd/MP3 speler met aux-ingang; 8 speakers/tweaters + subwoofer
- ESP
- Bandenspanningsensoren
- Afneembare trekhaak (7/13 polige stekker)
- Geïntegreerde Bluetooth carkit

* Wok is een gelukkig man :)

/edit: @ bite:

Ik heb hem nog niet boven de 3k rpm gehad. Ook totaal nog niet de behoefte aan gehad: 't ding is al vlot zat bij schakelen @ 2300rpm. Heb dat 'sportieve' geluidje dus nog niet gehoord ;) Maar ik ben het met je eens dat het ding totaal niet als een diesel klinkt. Zelfs met koude motor is het ding uitermate beschaafd.

Morgenochtend nog even terug naar de werkplaats trouwens. Bij de aflevering kwamen we (ik en de dealer) erachter dat de bevestiging van de stekkerdoos van de afneembare trekhaak niet helemaal jofel was: normaliter kun je de stekkerdoos omhoog duwen zodat deze verborgen blijft achter de bumper als je hem niet gebruikt: bij mij blijft-ie dan die niet op zijn plek en zakt-ie weer een klein stukje naar beneden. 't Was echter al 17.45 dus er waren geen monteurs meer aanwezig om het direct te verhelpen.

[ Voor 21% gewijzigd door Wok op 18-04-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik heb het voor elkaar gekregen om een paar (JBL)speakers van mijn 207CC op te blazen.. :X
Iets te fanatiek naar Pink Project geluisterd :P

[ Voor 21% gewijzigd door Zondagskindje op 18-04-2008 23:36 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Zondagskindje schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:35:
Ik heb het voor elkaar gekregen om een paar (JBL)speakers van mijn 207CC op te blazen.. :X
Iets te fanatiek naar Pink Project geluisterd :P
Ah, dat gaat je flink wat Money kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Anoniem: 87302 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:51:
[...]

Ah, dat gaat je flink wat Money kosten :)
Ehm... ik denk het niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

En nog wat meer foto's :P
Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.182/217000001-217050000/217045101-217045200/217045188_6_TIcu.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.182/216850001-216900000/216890801-216890900/216890891_6_Jpsz.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.182/216850001-216900000/216890801-216890900/216890890_6_PoDY.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.182/216850001-216900000/216890801-216890900/216890889_6_micd.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.182/216850001-216900000/216890801-216890900/216890887_6_uv7u.jpeg

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

M'n Rallye heeft een iets ouder broertje gekregen :D
Afbeeldingslocatie: http://gallery.sanderprinsen.com/d/2948-2/IMG_3524.JPG

De linker gaat als donorauto gebruikt worden voor de rechter (de rechter is qua carrosserie en motor in veel betere staat, al zijn daar ook aandachtspunten)

Wel grappig: de linker heb ik gekocht van de eerste eigenaar (!!!), hoe vaak kom je dat tegen met een auto van 20 jaar oud? Ik vind het wel jammer dat hij in mindere staat is, anders had ik die wel opgeknapt. Maar er is gewoon veel meer werk aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:40

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

zou wel de vering van links naar rechts overzetten :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

hehe, de linker staat wel lager, maar volgens mij is dat gewoon ouderdom :P De rechter is ook stugger, terwijl ze volgens mij allebei op originele ophanging staan.

Er komt op de rechter op termijn ook een fatsoenlijke set schokdempers/veren waar hij wel een paar cm's daalt, dus dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Zijn de steelies van de linker ook niet gewoon kleiner? PTSjes :D
En zie ik een schuifdak op de rechters :P past toch eigenlijk niet bij een Rallye ^^
Wel jammer dat de linker donor word... maarja als ie rot is is het ook een gebed zonder end.
Had je trouwens op 205gti.nl al zien posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Het liefst zou ik de linker 'restaureren', maar het feit is dat daar véél meer werk aan zou zijn dan de rechter. Zo zou hij gelijk opnieuw gespoten moeten worden, de complete ophanging zou nagekeken moeten worden (is voor m'n gevoel nogal wat aan versleten en hoor flink wat gebonk), het motorblok van de rechtse zou overgezet moeten worden, het interieur zou gewisseld moeten worden, de verbreders zouden omgewisseld moeten worden etc..

Voor iemand die veel zelf kan (motorisch, ophanging etc.) is het nog wel te doen denk ik, maar ik moet al veel uitbesteden, het zou voor mij veel te duur worden.

De velgjes op de linker zijn originele 13" steelies idd, lekker klein. Misschien hou ik ze wel en laat ik ze opknappen, heeft ook wel wat, bijvoorbeeld voor in de winter ofzo :)

[ Voor 13% gewijzigd door Entity op 28-04-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Steelies zijn stoer, zeker houden voor de winter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 00:19
Over 3 maand zal mijn oude roestige Golf eraan moeten geloven, ding zal niet meer door de APK komen en mag gelast (of gesloopt) worden na 4 jaar trouwe dienst. Ding is inmiddels bejaard (16 jaar oud) en heeft nu 413.000km gedraaid, tijd voor iets nieuws dus.

Nou heb ik mijn keuze laten vallen op of een type nieuwere Golf, of een Peugeot 206. Persoonlijk wil ik wel eens wat anders proberen dan een model uit de VW-stal (lesgereden in een VW Bora en Seat Toledo, daarna in de Golf II van mijn broer, mijn eigen Golf III en de Golf IV van mijn ouders, allemaal diesels overigens).
Ik zit zelf te denken aan een Peugeot 206 met 1.4 HDI motor, bouwjaar rond de 2002/2003. Qua specs is ie iets sneller dan mijn Golf III 1.9D (zowel topsnelheid als acceleratie), is ie ongeveer 100kg lichter en is het verbruik ook een stuk lager dan van mijn Golf. Ik zit dagelijks al snel 140km op de weg, goed voor bijna 2 uren "rijplezier" per dag.
Wat zijn jullie ervaringen voor dit model? Is de 1.4HDI motor betrouwbaar, of kan ik beter voor het normale 1.9 dieselmodel of de 2.0HDI versie gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23544

Motorisch niks aan te merken op Peugeot, maar als verstokte 40x-rijder ;) kom ik wat comfort te kort in een 206.
Heeft ongetwijfeld ook met de afmetingen en de kostprijs te maken. Een 307 klinkt dan een stuk prettiger.
Je vergelijkt overigens een 206 met een Golf, das appels en peren, de Golf valt in dezelfde klasse als een 307 en die is aanmerkelijk comfortabeler. En die rijdt zeker een stuk beter dan de VW. Een 206 lijkt qua gedrag meer op de Polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

*O* *O* Hij gaat in productie! *O* *O*
Wel jammer dat-ie pas in 2010 komt -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

* DeeJee mag in 20011 een nieuwe leasebak uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

DeeJee schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:50:
Wanneer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

DeeJee schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:50:
Nog maar 18003 jaartjes wachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Dikkevingers.nl :) 2011 dus :)
curry684 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:34:
[...]

Nog maar 18003 jaartjes wachten dus!
Toch maar eens mijn contract nakijken ;) Dat zijn nog heel veel jaartjes in mijn 307 SW....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Anoniem: 23544 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 08:59:
Motorisch niks aan te merken op Peugeot, maar als verstokte 40x-rijder ;) kom ik wat comfort te kort in een 206.
Heeft ongetwijfeld ook met de afmetingen en de kostprijs te maken. Een 307 klinkt dan een stuk prettiger.
Je vergelijkt overigens een 206 met een Golf, das appels en peren, de Golf valt in dezelfde klasse als een 307 en die is aanmerkelijk comfortabeler. En die rijdt zeker een stuk beter dan de VW. Een 206 lijkt qua gedrag meer op de Polo.
Vanmiddag proefrit gemaakt in 2 auto's: de Fiat Punto 1.3JTD uit 2004 en de Peugeot 206 1.4HDI Pop Art uit 2004.
De peugeot:
- ingestapt
- stoel helemaal naar achteren geschoven :X
- uitgevonden dat dat net ook de ideale zitstand is, gelukkig groei ik niet meer
- proefrit gemaakt

Auto beviel me goed, trok erg goed op, liep heel mooi en gas en de verdere besturing was meteen als gegoten. Auto voelde meteen goed aan en ik was eigenlijk meteen verkocht aan dit ding. Ik vond het alleen jammer dat er totaal geen opties op zaten en dat de prijs van 6900 euro minus 250 euro inruil voor mijn oude golf nogal hoog was. De prijs is redelijk voor dit model uit 2004, niet duur, maar ook niet spotgoedkoop. De garage zou mij bellen als ze binnenkort een 2003 model hebben, die zou 1000 euro goedkoper zijn (en hopelijk meer opties, maar standaard is mij ook best: wat er niet op zit kan ook niet stuk).

De Punto heb ik ook een proefrit in gemaakt, maar deze beviel mij niet goed. Heb tijdens de proefrit het ding 2x af laten slaan vanwege de enorm late reactie op het gaspedaal (ik ben diesels gewend die sterk zijn op de koppeling zonder gas en daarnaast direct oppakken zodra je de gas aanraakt, de punto deed geen van beiden). Daarnaast verbruikt het ding meer, is ie iets trager dan de 206 en valt ie door 15kg massaverschil in een duurdere belastingscategorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_JGC_ schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:35:
[...]

Vanmiddag proefrit gemaakt in 2 auto's: de Fiat Punto 1.3JTD uit 2004 en de Peugeot 206 1.4HDI Pop Art uit 2004.
De peugeot:
- ingestapt
- stoel helemaal naar achteren geschoven :X
- uitgevonden dat dat net ook de ideale zitstand is, gelukkig groei ik niet meer
- proefrit gemaakt

Auto beviel me goed, trok erg goed op, liep heel mooi en gas en de verdere besturing was meteen als gegoten. Auto voelde meteen goed aan en ik was eigenlijk meteen verkocht aan dit ding. Ik vond het alleen jammer dat er totaal geen opties op zaten en dat de prijs van 6900 euro minus 250 euro inruil voor mijn oude golf nogal hoog was. De prijs is redelijk voor dit model uit 2004, niet duur, maar ook niet spotgoedkoop. De garage zou mij bellen als ze binnenkort een 2003 model hebben, die zou 1000 euro goedkoper zijn (en hopelijk meer opties, maar standaard is mij ook best: wat er niet op zit kan ook niet stuk).

De Punto heb ik ook een proefrit in gemaakt, maar deze beviel mij niet goed. Heb tijdens de proefrit het ding 2x af laten slaan vanwege de enorm late reactie op het gaspedaal (ik ben diesels gewend die sterk zijn op de koppeling zonder gas en daarnaast direct oppakken zodra je de gas aanraakt, de punto deed geen van beiden). Daarnaast verbruikt het ding meer, is ie iets trager dan de 206 en valt ie door 15kg massaverschil in een duurdere belastingscategorie.
Met andere woorden, je bent voor de 206 gevallen? Maarre, je kreeg maar 250 euro terug voor je Golf? Dacht dat die dingen zo waardvast waren... :X >:)
Geen opties voor een 206 uit 2004 voor dat geld is best duur hoor. Weet niet waar je woont, maar ik zag laatst hier in Heerenveen bij de handelaar een zwarte 206 Gentry 1.6 (LPG) uit 2004 met alles er op en eraan voor iets van 6500 Euro. Km stand was iets over de 100k, nog niet eens zoveel. Heb je alles er op en eraan voor nog minder geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik heb in de buurt ook nog een Peugeot 206 1.4HDI Airline gevonden met airco, elektrische ramen, elektrisch verstelbare spiegels, ABS, remkrachtverdeler, etc er allemaal op voor dezelfde prijs. Deze ga ik morgen uit mn werk bekijken (garage ligt op de route naar huis). Uiteraard eerst wel een proefrit maken, een auto met remkrachtverdeler rijdt weer heel anders dan een auto zonder. De PopArt versie heeft dat alles nml niet en reageert zowat hetzelfde als mijn Golf.
Wat ik overigens wel zeker ga doen is dat ding naar de uitlijnspecialist brengen om het ding sportief uit te lijnen. Bij mijn golf scheelde dit echt enorm in de wegligging.

Dat die golf maar 250 euro opbrengt vind ik niet vreemd voor een bak roest uit 1992. Het ding is particulier niet meer te verkopen, het ding zakt door de dorpels heen als je hem op de brug zet, en komt ook niet meer door de APK zonder de hele zooi te lassen. Daarbij opgeteld dat een auto met 413K km op de teller niet echt goed verkoopt is het of 250 euro inruil, of kijken wat het op de sloop opbrengt aan onderdelen (is in de laatste 4 jaar enorm aan die bak versleuteld, zal ook wel iets richting de 200 euro opbrengen).
Radio eruit, winterbanden + velgen los verkopen en ik krijg er nog wat meer voor. Een garage geeft geen cent extra voor een radio en een set wintervelgen voor zo'n ding (185/60/14 met 4x100 steek past niet op een peugeot 206 helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 15:28
Pfff het drama genaamd peugeot 205 accent is gelukkig voorbij..

Zoals eerder beschreven in dit topic, heb ik te maken gehad met een kapotte koppaking. Deze is toen gemaakt door de garage waar de auto is gekocht. Dit was het begin van weken vol irritatie.

Naardat de auto gemaakt was en ik deze had opgehaald, viel het me gelijk op dat de auto bij optrekken een geluid maakte ala gti met remus einddemper en dat hij totaal niet doortrok in zijn toeren. Gevalletje valse lucht ergens dus werd de motorkap opengegooid om te kijken waar het euveltje kon zitten. Nu bleek dat de luchtfilter een scheur had bij zowel de injector als waar de filter daadwerkelijk zit. Op naar de sloop en die filter vervangen door een heel exemplaar. De auto reed ineens een stuk beter, het kabaal was weg maar het inhouden bij volgas bleef aanwezig?

Op een dag was ik samen met een maat van me, welke automonteur is, aan het vissen. Bij het wegrijden viel hem op dat er roet uit de uitlaat kwam. Volgens hem waren dat druppeltjes olie welke via me uitlaat naar buiten werden gespuugd. Dat kon volgens hem maar aan een ding liggen, juist een lekke koppakking. Hem het verhaal verteld en hij stelde voor om de auto via no cure no pay te laten nakijken in de garage van zijn pa.

Naar een aantal dagen belde hij mij op met de mededeling dat de kop tijdens de reparatie niet was afgevlakt en dat me motor redelijk was schade had opgelopen door dit "kleine foutje". Hij adviseerde mij om gewoon terug te gaan naar de garage waar ik de auto had gekocht en hier het verhaal uit te leggen.

Zo gezegd zo gedaan. Eenmaal bij de garage alles uitgelegd kreeg ik meteen een heel defensive houding van de garagehouders. Hij probeerde alle schuld op mij af te schuiven via dingen als: Je hebt gewoon exoress te hard gereden, je bent me aan het jenne, die auto kost mij al handen vol geld. Naardat hij was uitgeraast heb ik verteld dat de reparatie van de koppakking (wat me overigens alleen materiaal kosten heeft gekost) gedaan was door zijn monteur en niet door mij. Vervolgens heb ik hem even uitgelegd dat mij die auto ook al handen vol geld heeft gekost en ik er in de afgelopen maand precies 2 dagen heb gebruikt omdat hij de rest van de tijd in de garage heeft gestaan.

Naar veel veel wikken en wegen was de conclusie dat of de auto gemaakt werd of dat ik mijn geld incl reparatiekosten terug wilde. Naar een aantal dagen werd ik opgebeld dat ik hem kom komen ophalen. Ze hadden er een revesieerde motor ingelegd omdat de motor zoveel schade had gelopen de eerste keer. Naar hem uitgelegd te hebben dat ik niet begreep waarom ze dat niet gelijk hadden gedaan, ze wisten namelijk al dat de motor zo gaar was geworden door dat incident.

Nja ik heb nu dus weer een soepel lopende auto naar veel gezeik en ik hoop dat ik het niet meer mee hoef te maken op deze manier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:09

Deathchant

Don't intend. Do!

Verschil tussen 206GTI en 206RC

Ik heb zelf een 206GTI en in Heerlen staat een 206RC te koop. Ik had gezegd interesse te hebben en eerlijk verteld dat ik de auto niet kon betalen.
Nou ik mocht toch een proefrit maken ondanks ik eerlijk gezegd had de auto niet te kunen betalen. Ik mocht zelfs alleen rijden. Groot blijk van vertrouwen schijnbaar. We zijn altijd eerlijk tegen elkaar geweest dus ik denk dat dat de doorslag gaf.

Ik heb mooi kunnen vergelijken: met de GTI van mezelf rijden, daarna met de RC en daarna weer met mijn GTI.

Nou, ik had me eigenlijk meer voorgesteld van de rit in de RC...Alhoewel dit erg negatief klinkt, had het toch meer voor- dan nadelen.

Als je gewoon normaal rijdt en netjes wacht tot de motor warm is en ook tot 4k rijdt hij exact hetzelfde als mijn GTI. Maar als je inderdaad gaat doortrekken tot de 7k, dan merk je echt dat de RC sneller is. Maar ik had verwacht dat de RC veel sneller zou aanvoelen dan mijn GTI.

Het bochtwerk is wel wat beter inderdaad dan de GTI, maar het scheelt niet veel. Iedereen zegt dat ie stuiterhard is qua vering, maar dat vond ik behoorlijk meevallen. Ik voelde IETS meer dan mijn GTI...Maar dit komt denk ik omdat ik een 205GTI gewend ben en dit was echt stuiter-de-stuiter.

Ik merkte wel meteen dat hij veel meer kabaal maakte, ook in de lage toerentallen.
Remmen doet hij eigenlijk exact hetzelfde.

Wat echt een enorm voordeel is aan de RC, is de verkorte schakelgangen. Dit zorgt er gewoon echt voor dat je veel sneller kunt schakelen dan bij de GTI.
Wat ik ook meteen merkte is dat ik eigenlijk ook geen groot verschil voelde tussen de RC-stoelen en mijn GTI stoelen onder het rijden....Ik had wat meer schoudersteun, maar dit vind ik geen gemis in mijn GTI.

Ik ken mijn eigen GTI door en door en als het piepje komt LAAG BRANDSTOFNIVEAU, dan kan ik zeker nog op en neer naar Maastricht rijden. Maar met de RC zag ik het niveau echt heel snel zakken naar 0...

Mijn overall conclusie is: het is een supervette wagen, dik, strak en helemaal af zoals een GTI moet zijn, maar de GTI zelf blijft een meer uitgebalanceerdere auto, qua geluid, comfort en verbruik, en op langere ritten veel geschikter.

De RC was uit 2004, met 47.7k op de teller en was 15750 euro. Mijn GTI is uit 2002, heeft 130k gelopen en daar krijg ik met gemak 8.5K voor terug in de staat waarin hij verkeert.
Deze zwarte RC, droomauto, staat in Heerlen te koop. Rond de 170 RC's staan op NL kenteken en hoeveel vind je er in Zuid Limburg en dan ook nog eens een zwarte met zo'n KM-stand? Bijna nooit....
Maar is deze specifieke RC nu op dit moment de 7k verschil waard? Ik vind helaas van niet.

Dit wil uiteraard niet zeggen dat ik geen RC wil, deze wil ik nog steeds, maar 7k is een te groot verschil.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 19-05 16:27

Empathy

Extreme Audio

Ik wil graag die lange antenne (van mijn 207) vervangen door een korte. Is er een webshop die deze dingen verkoopt, of moet ik per se naar de dealer? Ik wil wel graag een beetje kwaliteit en niet zo'n knakending die je veel ziet op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Laatst online: 18:10
Deathchant schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:16:
Verschil tussen 206GTI en 206RC

Dit wil uiteraard niet zeggen dat ik geen RC wil, deze wil ik nog steeds, maar 7k is een te groot verschil.
zoals ik al aangaf en je zelf heb ondervonden ;), het is allemaal net even wat beter maar niet zo dermate dat ik het prijsverschil het waard zou vinden.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:09

Deathchant

Don't intend. Do!

In je eerdere posts, kwam je nogal ZEER kritisch over als in: "rc is het nou echt niet waard".
blijkbaar bedoel je het wat genuanceerder dan dat je zei :)

Maar inderdaad 7k is teveel. Kijk als het 4,5k of 5k was, dan viel er te praten. Ik kan sowieso al wat dingetjes opnoemen wat aan die specifieke rc verbeterd moet worden, dus dat valt er wel vanaf te praten :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Afgelopen week een Peugeot 206 1.4HDI uit 2004 gekocht. Het is iets kleiner dan de Golf III die ik gewend was, maar dat zie ik eigenlijk alleen in de kofferbak terug. Vanbinnen is ie iets ruimer heb ik het idee. De auto ligt goed op de weg, is erg fel voor een 1.4 motor en heeft weinig lawaai vergeleken met wat ik eerst gewend was :)
Echter heb ik het ding zonder garantie gekocht (en later bleek dus ook zonder APK :X). Vandaag voor de keuring: ashoes los, paar lampen kapot (schijnt peugeot kwaal te zijn) en een fuseekogel met speling. Totale kosten ergens tegen de 300 euro incl keuring, maar nog altijd lager dan de kosten (1000 euro) van opleveren met 6 maand garantie (bij mij gaat zoiets toch altijd na 7 maand kapot en betaal je dus 700 euro extra voor niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:34

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Mannen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Gisteren was het na lange tijd weer eens nodig om m'n ruitenwissers te gebruiken. Er kwam namelijk een vochtige substantie uit de lucht vallen, volgens mij noemen ze dat regen ofzoiets ;)

Iig kwamen mijn wissers niet in beweging, nog geen halve centimeter... Ik heb de zekering nagekeken en daar is niks mis mee. Aan dezelfde hendel waar je de ruitenwissers mee aan zet, zit natuurlijk ook het 'sproei raam met sop' meganisme, en dat werkt wel! ik denk dus dat het de motor zelf is. Die was namelijk gloedje heet gisteren. Owjah het gaat om een Peugot 306 uit november '97.

Heb ik gelijk dat het de motor is en kan ik de sloop gaan bellen of kan ik toch eerst beter naar de garage gaan?

Net op het werk weer verder gezocht en het moet wel de motor zelf zijn. De sloperijen hier in de buurt hebben er geen liggen :( Die schijnen dus nogal veel kapot te gaan. Iemand enig idee wat dat kreng kost bij de dealer?

[ Voor 13% gewijzigd door Boely op 15-05-2008 16:20 ]

|| AFCA || 35x Landskampioen || 20x KNVB Beker || 4x EC 1 || 1x EC 2 || 1x UEFA Cup ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boely schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:29:
Mannen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Gisteren was het na lange tijd weer eens nodig om m'n ruitenwissers te gebruiken. Er kwam namelijk een vochtige substantie uit de lucht vallen, volgens mij noemen ze dat regen ofzoiets ;)

Iig kwamen mijn wissers niet in beweging, nog geen halve centimeter... Ik heb de zekering nagekeken en daar is niks mis mee. Aan dezelfde hendel waar je de ruitenwissers mee aan zet, zit natuurlijk ook het 'sproei raam met sop' meganisme, en dat werkt wel! ik denk dus dat het de motor zelf is. Die was namelijk gloedje heet gisteren. Owjah het gaat om een Peugot 306 uit november '97.

Heb ik gelijk dat het de motor is en kan ik de sloop gaan bellen of kan ik toch eerst beter naar de garage gaan?

Net op het werk weer verder gezocht en het moet wel de motor zelf zijn. De sloperijen hier in de buurt hebben er geen liggen :( Die schijnen dus nogal veel kapot te gaan. Iemand enig idee wat dat kreng kost bij de dealer?
Wat voor type rw-motor heb je? Ik heb hier nog een Valeo liggen met snelheidsregeling uit een 406 Coupé model 1998 zonder ingewikkelde bussystemen (mijn ruitenwissermotor was in 5 tellen te fixen dus niet vervangen). Als het toevallig hetzelfde type is mag je em voor 25 euro hebben.
www.hbase.nl en dan je kenteken invoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
* Bartjeee heeft een Peugeot 207 1.4 16v Cool 'n Blue gekocht

Stond in de showroom, scheelt levertijd :) hopelijk eind van de week en anders begin volgende week ophalen. Zal wel volgende week worden met al die drukte bij het RDW. Ik kan echt niet wachtten! Als ik hem heb zal ik wel wat pics posten. De versie die ik heb heeft geen meegespoten lijsten, nu kan ik dit voor een mooi prijsje via via wel laten doen, maar ik twijfel er nog over. Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met een Tomtom navigatie via een bluetooth carkit? In het Cool 'n Blue pakket zit een bluetooth carkit nu lijkt het me wel mooi als ik via de carkit de instructies kan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 21:53
Bartjeee schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:21:
* Bartjeee heeft een Peugeot 207 1.4 16v Cool 'n Blue gekocht

Stond in de showroom, scheelt levertijd :) hopelijk eind van de week en anders begin volgende week ophalen. Zal wel volgende week worden met al die drukte bij het RDW. Ik kan echt niet wachtten! Als ik hem heb zal ik wel wat pics posten. De versie die ik heb heeft geen meegespoten lijsten, nu kan ik dit voor een mooi prijsje via via wel laten doen, maar ik twijfel er nog over. Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met een Tomtom navigatie via een bluetooth carkit? In het Cool 'n Blue pakket zit een bluetooth carkit nu lijkt het me wel mooi als ik via de carkit de instructies kan horen.
bij mijn tomtom die draait op een nokia (e65 en n82) werken de stemmen niet... :(

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Driek schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:20:
[...]

bij mijn tomtom die draait op een nokia (e65 en n82) werken de stemmen niet... :(
Als dit via een losse Tomtom met bluetooth wel kan is dit voor mij een reden om er een te kopen, navigatie via GSM is in mijn ogen niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oei, die komt op het moment dat ik naar een andere bak ga kijken omdat m'n 407 uit de garantie loopt en d'r dan anderhalf á twee ton op gaat staan.
Mental note: plan alvast een proefritje over de Autobahn, en de kleine 80 kilometer bergopbergaf weggetjes naar die Autobahn toe... :9~

door Zondagskindje moet ik nu nog heel lang wachten op iets gaafs, terwilj ik vanochtend helemaal niet het het gevoel had iets te missen... en bedankt weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Vraagje:

Ik rij een 307 sw 1.6. Is het ook mogelijk deze motor te chippen ofzo?
Ik vind hem namelijk best traag. En dat voor zijn 110 pk.
Het liefst wel op een manier dat ze het bij de leasemaatschappij ook goed vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:41:
[...]

Oei, die komt op het moment dat ik naar een andere bak ga kijken omdat m'n 407 uit de garantie loopt en d'r dan anderhalf á twee ton op gaat staan.
Mental note: plan alvast een proefritje over de Autobahn, en de kleine 80 kilometer bergopbergaf weggetjes naar die Autobahn toe... :9~

door Zondagskindje moet ik nu nog heel lang wachten op iets gaafs, terwilj ik vanochtend helemaal niet het het gevoel had iets te missen... en bedankt weer...
Maarre, als je em in gaat ruilen, mail me dan even, wil ik je Coupé misschien wel overnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

DeeJee schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:31:
Vraagje:

Ik rij een 307 sw 1.6. Is het ook mogelijk deze motor te chippen ofzo?
Ik vind hem namelijk best traag. En dat voor zijn 110 pk.
Het liefst wel op een manier dat ze het bij de leasemaatschappij ook goed vinden
Benzine of diesel?

Indien benzine; lastig, maar het schijnt te kunnen. Ergens in dit topic staat daar meer over..
Wat bij die 1.6 overigens bestwel helpt, is gewoonweg doortrappen. Neem hem een keer mee naar Duitsland en rij een paar uur plankgas, en trek hem hier in NL ook soms even door tot 6500rpm. Dat kan best schelen bij de 1.6 heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
Tja ... veel auto ... weinig motor ... Dat probleem heb ik ook een beetje..

Als ik een beetje in mn stoel gedrukt wil worden... En/of ik rij in de bergen moet ik behoorlijk 'laat' schakelen ...

Chippen bij een non-turbo motor heeft maar weinig zin... Euro 98 tanken misschien wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Euro 98 + www.bullpower.nl = 15 PK winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 22:29

paQ

Ola

Ik probeer deze week rond te komen met een dealer voor een 607.
nog speciale aandachtspunten? Hij heeft bijna 100k gelopen. zijn er dan dingen op de planning die ik moet weten?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

paQ schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:47:
Ola

nog speciale aandachtspunten? Hij heeft bijna 100k gelopen. zijn er dan dingen op de planning die ik moet weten?
Als ie er netjes uitziet en een 3.0-V6 heeft zou ik me niet teveel zorgen maken... Onverwoestbaar spul. Bij een diesel ook niet... Als die auto maar 100k gelopen heeft is ie nog als nieuw onder de motorkap...
Verder is alles onderhoud. je zou er een nieuwe D-riem uit kunnen slepen, dat kost je ruim 800 euro als je die na 140k (dus over 40k) nog eens moet vervangen...
Belangrijk: controleer de uitlaat. Bij veel roest rondom de klemmen en ophangingen kost je dat grapje voor een 607 bijna 1000 euro... en de af fabriek uitlaten zijn niet echt goed... heb bij mijn Peugeots allemaal rond 180k een nieuw moeten monteren... als je je dat nu al kunt besparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Laatst online: 19:30

wouterve

Swinger of States

paQ schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:47:
Ola

Uit welk jaar is de 607?

Zorg er in ieder geval voor dat *alle* softwareupdates zijn geïnstalleerd. Zeker in de eerste bouwjaren wilden de elektronische gremlins nog wel eens de kop op steken. Mijn vader heeft twee 607's gereden, een van oktober 2001 (kent. 66-HP-SP) en een van januari 2004 (kent. 19-NP-FB). In beide gevallen ging het om een 2.2 HDI FAP, en die van 2004 was volledig probleemloos. Die van 2001 kende nogal wat probleempjes, die ook niet allemaal konden worden opgelost. Of het een maandagochtendexemplaar weet ik niet, feit was wel dat 'ie vaak bij de garage stond. Echter, en dat is een een grote maar, reed de auto wel heel erg plezierig en dat is dan ook de voornaamste reden geweest dat mijn vader na in de eerste 130.000 km te hebben gereden nog een tweede heeft besteld.

Hier overigens een overzichtje met de kwaaltjes van het exemplaar van 2001:
* Cruisecontrol: het bleek dat zowel de computer van de cruisecontrol kapot was, als dat het rempedaal (een klein beetje) bleef hangen, waardoor de cruisecontrol steeds uitvloog. Bovendien dachten achterliggers steeds dat je aan het remmen was. Nieuw rempedaal met een sterkere veer (wel zwaarder remmen, maar allà) en een nieuwe cruisecontrolcomputer losten het probleem uiteindelijk op.

* Spiegels die niet meer openklappen bij het openen van de auto: dat gebeurde ook wel eens, al was het meestal na een minuutje wachten wel zo dat het allemaal vanzelf weer gebeurde. Anders was even draaien aan de knop op het linkerportier meestal wel voldoende. Wel wat onhandig, inderdaad.

* Trillen van de auto. Dat was een erg hardnekkig probleem. De auto was uitgerust met de 16" velgen en standaard Pirelli banden. De wielen zijn ettelijke malen uitgelijnd, de remschijven en -blokken zijn vervangen en het probleem was uiteindelijk (zo goed als helemaal) weg na het laten vervangen van de Pirelli's door Michelins en het laten uitlijnen van de auto bij een bandenboer.

* Navigatie: raakte af en toe de weg kwijt, bij voorkeur in de Zwitserse bergen ("Ga nu linksaf" (het meer van Genève in, zeker?)). Herstarten loste het probleem vaak op.

* Beeldscherm: werd vaak donkerder (redelijk onleesbaar) en knipperde. Nieuw beeldscherm, nieuwe navigatiecomputer -> niks geholpen. Maar ja, inruil zat er toch al snel aan te komen.

* Xenonverlichting. Rechterlamp ging op de terugreis vanuit Italië stuk. De lampen gingen nog wel aan, maar na een minuut of 10 ging dan de rechterlamp uit. Gaf ook wat roze licht. Na het uitzetten en weer aanzetten van de verlichting deed de lamp het weer even. Knipperend teruggereden vanuit Italië, want lamp was nergens op voorraad. Bij terugkomst in Nederland trouwens ook niet, twee weken moeten wachten op een nieuw koplamphuis, want aansturing werd ook vermoed problematisch te zijn. Garage had gelukkig wel meteen ook een linker exemplaar besteld, want die ging een maand later naar de knoppen.

* At random uitvallen van de auto, bij voorkeur op de snelweg. Motor valt volledig uit, inclusief alle bekrachtigingssystemen. Uitrollen naar vluchtstrook en na vijf minuten eens proberen te starten. Werkte soms. Nieuwe brandstofpomp en nieuw motormanagement. Loste probleem op.

* Defecte verlichting instrumentenpaneel: lampen achter snelheidsmeter kapot/los. Laten zitten, auto werd toch op korte termijn ingeruild.

* Signaal vergeten verlichting/vergeten contactsleutel stuk. Na vier garagebezoeken en het vervangen van een behoorlijk aantal onderdelen weten op te lossen. Ondertussen wel een keer met lege accu gestaan wegens nog brandende verlichting. Stom, maar wel zuur.
Nogmaals, dit was alleen bij het exemplaar van 2001. Die van 2004 is tot december 2005 door mijn vader bereden en had nul problemen. Beide auto's waren magnifieke reisauto's en buitengewoon comfortabel. Als je een goede deal kunt maken zou ik het zeker doen (maar iets van garantie lijkt me leuk ;) ).
Pagina: 1 2 ... 89 Laatste