Mja, ik heb blijkbaar nog 4 batterijen vergeten te melden. Ik heb zowel in m'n grip als in m'n sb800 zo'n GP2700 NiMH batterijtjes geplaatst. Ik heb me hiervoor eerlijk gezegd niet geïnformeerd en in mediamarkt overenthousiast de eerste beste batterijtjes gekocht
Misschien handig om te weten voor de volgende keer: de normale Ni-Mh's zoals deze GP's ontladen vrij snel en je moet ze dus eigenlijk elke paar weken weer opladen, ook al doe je er niks mee. De Sanyo Eneloop / GP Recyko batterijen hebben een iets lagere capaciteit, maar hebben veel minder zelfontlading. Tevens kunnen ze beter hogere stromen aan, wat erg leuk is voor in de flitser

Goed om weten! Ziet er naar uit dat ik terug wat researchwerk voor de boeg heb

Mocht je nog een handstrap erbij willen hebben om de camera wat meer relaxed vast te houden, kijk dan eens naar de Nikon AH-4. Heb hem er zelf ook bij en het werkt fantastisch. D300 + volle grip + zoomlens + flitser kan aardig zwaar worden

Eerlijk gezegd valt het best reuze mee om m'n zware d300 lange tijd vast te houden. Die grip ligt supercomfortabel in de hand! Ik ben het ondertussen een 3tal jaar gewoon om een zware dell laptop te dragen

Maar eenAH-4 als verjaardag kadootje.. daar zal ik zeker geen nee op zeggen!
Niet tevreden met de foto's rechtstreeks uit de camera

Als je handmatig de witbalans goed zet (zelfs dedicated knopje voor op de D300) scheelt dat alweer een eind volgens mij

Eerlijk gezegd toch wel hoor! Maar ik kan het niet laten om toch maar eens in photoshop een aantal zaken te tweaken. Ik hou namelijk van contrastrijke foto's. Voor mij is het momenteel wat experimenteren en hoop binnenkort lightroom te knn aanschaffen. Maar de resultaten die uit m'n d300 komen, zijn echt wel verbluffend mooi!
D300: ~1500,-
MB-D10: ~250
SB800: ~330
Nikon 18-200: ~520 (in kit met D300)
Tokia 12-24: ~430
Nikon 50 1.4: ~280
GP setje: ~40
Slingshot 300: ~90
Sandisk 4GB Extr. IV: ~60
-------------------+
~3500
Correct! Een geluk dat ik m'n camera via de firma heb knn aankopen. Zo kon ik 19% btw uitsparen.
Prijzen van de UV / etc. waag ik mij niet aan, niet mijn markt
De prijs voor de UV's valt enorm goed mee! Op konijnenberg/cameranu verschrikkelijk duur. Pasten eerst niet binnen m'n budget maar toen kreeg ik de gouden tip van een forumgebruiker om deze op hvstar.net te bestellen. Prijzen zijn meer dan de helft goedkoper! Bestelling ging vlot. De levering duurde net geen 2 weken.