[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste
Acties:
  • 266.488 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 22:16:

Niet tevreden met de foto's rechtstreeks uit de camera :? Als je handmatig de witbalans goed zet (zelfs dedicated knopje voor op de D300) scheelt dat alweer een eind volgens mij :)
Sinds wanneer zit er een taboe op het toepassen van photoshop? :? Hoort allemaal bij het fotograferen erbij. Tenzij je als perszijnde dingen vast legt.

[ Voor 10% gewijzigd door Timo op 02-05-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 13:08

Mad_Demon

de dokter

Ik korte navolging op m'n nieuwe lens heb ik vanmiddag een nieuwe body gekocht. :)

Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/4084/sonyalpha10facejb8.jpg

Sony Alpha 700 met grip en een extra accu en een 77mm polaroid-filter. Laat de zomer maar komen 8)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
wacko schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:32:
[...]Hangt helemaal af van hoe veel vraag er nog naar is denk ik.
waarom denk je dat polaroid er überhaupt mee is gestopt? polaroid is op het moment weer relatief populair, maar er wordt nog geen fractie gebruikt vergeleken met tot zo'n 10-15 jaar terug. ilford gaat waarschijnlijk zwart-wit pack film op de markt brengen, maar een groot deel van het assortiment van polaroid - waaronder 600 film voor de camera's van wacko - zie ik verdwijnen. dat is jammer, want het is een mooi product, maar helaas is de markt ervoor veel te klein.
Fairy schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:43:
[...]Dan zou er op gebied van film nog wel eens een enorme ontwikkeling kunnen gaan gebeuren waardoor er voor film nog steeds uitstel van executie zal plaatsvinden. Analoge camera's bestaan er genoeg. Als de kwaliteit van film nog verder toeneemt dan kan het nog wel eens een terugkomst in het leven roepen, zeker als de prijs van de film + ontwikkeling omlaag word gebracht.

één van de grote voordelen van film is namelijk dat het minder snel 'clipped' bij highlights.
terugkomst? film is niet weg en gaat ook niet weg. wel bedient het een kleiner segment dan dat het vroeger deed, maar ik verwacht dat analoge fotografie nog zeer lang zal blijven bestaan. overigens niet vanwege die technische voorsprong die analoge fotografie op sommige vlakken wellicht nog heeft, want de digitale techniek zal die technische voorsprong volledig inlopen, maar omdat analoog fotograferen gewoon anders is dan digitaal en dat er mensen zijn en voorlopig nog wel zullen blijven die de voorkeur geven aan analoge fotografie en die groep is véél groter dan de mensen die gebruik maken van polaroids.
Mad_Demon schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 23:37:
Ik korte navolging op m'n nieuwe lens heb ik vanmiddag een nieuwe body gekocht. :)
gefeliciteerd. heb je ook die lens erbij? want dat is wel een mooi beestje, zeker wanneer je er een kleinbeeld body aanhangt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

@sOid: Externe flitser erbij is geen overbodige luxe, dat ingebouwde ding kom je niet ver mee. Die grip is een kwestie van ergonomie, een tas en batterijen lijkt me nogal noodzakelijk, dus zo heel erg is het niet volgens mij ;)
Heb je helemaal gelijk in, maar ik vond het voor mij persoonlijk beter werken om eerst te leren fotograferen zonder flitser, ook in omstandigheden met weinig licht et cetera.

Een 580EX II staat voor mij deze maand wel op het programma overigens ;) Vandaag 8x Eneloop batterijen voor binnen gekrgen een goede lader (zo'n populair ding van de Conrad, IPC-1L oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag dit nieuwe werkpaard erbij.

Afbeeldingslocatie: http://www.cameraland.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/large/cr0446.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 00:08:

[afbeelding]
Leukleuk! Daar ga je van genieten! Op welke body?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
en ik probeer mijn exemplaar al 3 maanden kwijt te raken, lukt maar niet :X
zeer goeie aanschaf, prachtlens, scherp van 24 tot 105!! (waarom ik hem dan weg doe? i go prime)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

3 maanden? Dan vraag je er dus gewoon teveel voor. De objectieven die ik te koop had, zijn meestal binnen 2 dagen verkocht (17-40, 70-200, 50mm1.8 28-135IS, tammie 28-75, etc).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

zonoskar schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 10:29:
3 maanden? Dan vraag je er dus gewoon teveel voor. De objectieven die ik te koop had, zijn meestal binnen 2 dagen verkocht (17-40, 70-200, 50mm1.8 28-135IS, tammie 28-75, etc).
Ik vind de marktplaats verkoop nogal varieren. Zo heb ik onlangs een goed scherpe Sigma 24-70 gekocht voor 260 (stond er welgeteld 1 op MP) en nu doen ze 300+.
Ik heb ooit mijn Sigma 80-400 via MP gekocht voor 850 (nieuw 1200) en nu krijg ik hem niet verkocht met een vraagprijs van 800 (voor minimaal 700 mag 'ie weg). Er word slechts 500 geboden..... rustig betere tijden afwachten maar...

Ik geloof dat het allemaal wel wat fluctueert en het hangt blijkbaar van bepaalde factoren af of een lens voor een acceptabel bod verkocht kan worden.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 80-400 gaat wel lukken met het oog op de aankomende zomer vermoed ik. Even de vakantiecenten en het goede weer van mei afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Facemodder schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:10:
[...]
Ik heb ooit mijn Sigma 80-400 via MP gekocht voor 850 (nieuw 1200) en nu krijg ik hem niet verkocht met een vraagprijs van 800 (voor minimaal 700 mag 'ie weg). Er word slechts 500 geboden..... rustig betere tijden afwachten maar...
In Hong Kong vragen ze €607 ex. voor een nieuwe... maar inclusief verzending en btw komt er nog aardig wat bij.

[ Voor 7% gewijzigd door bouwfraude op 03-05-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En bovendien heeft Sigma een tweetal lenzen in dat bereik met OS én HSM aangekondigd. Dit is geen 'bepaal de verkoopwaarde'-topic, maar ik zou zelf dus geen 800 E schuiven voor de 80-400. :>

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

bouwfraude schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:40:
[...]

In Hong Kong vragen ze €607 ex. voor een nieuwe...
ok, beetje off topic:
Degene die via post order een gergelijke lens koopt neemt een wel heel groot risico m.i.
Ik zou het iig nooit doen. Neemt niet weg dat er nog e.e.a. aan tax bij komt, of je moet wel héél erg veel mazzel hebben. Ik heb een goed en erg scherp exemplaar en dat kan/mag iedereen komen testen en dat is m.i. ook wat waard. Ik wacht het wel af, want voor minder dan 700 blijft ie gewoon in mijn tas.
/off topic

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een lange tijd weer begonnen, afgelopen week mijn gear aangeschaft:

- Canon EOS 30D Body

- Canon 24-105L IS USM F4

- Canon 70-200L USM F4

- Canon 550 EX Flitser + Omnibounce

Komt nog een B&W Pola MRC bij, maar that's it. Ben er erg blij mee en heb hier voldoende aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Please, niet dit wéér. Open dan een centraal topic zoals reeds eerder in het FGA-feedbacktopic is voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilmocs schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 03:09:
en ik probeer mijn exemplaar al 3 maanden kwijt te raken, lukt maar niet :X
zeer goeie aanschaf, prachtlens, scherp van 24 tot 105!! (waarom ik hem dan weg doe? i go prime)
Jij bent die kerel met de verzekering he ?

het zou je verkoop helpen als je op je mail reageerde :X

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wouke: Mooie set man! Een groot deel komt me bekend voor :+

Ik weet niet wat je in je MB-D10 stopt, ik neem aan dat die 8x GP 2700's voor de flitser zijn :?
Mja, ik heb blijkbaar nog 4 batterijen vergeten te melden. Ik heb zowel in m'n grip als in m'n sb800 zo'n GP2700 NiMH batterijtjes geplaatst. Ik heb me hiervoor eerlijk gezegd niet geïnformeerd en in mediamarkt overenthousiast de eerste beste batterijtjes gekocht
Misschien handig om te weten voor de volgende keer: de normale Ni-Mh's zoals deze GP's ontladen vrij snel en je moet ze dus eigenlijk elke paar weken weer opladen, ook al doe je er niks mee. De Sanyo Eneloop / GP Recyko batterijen hebben een iets lagere capaciteit, maar hebben veel minder zelfontlading. Tevens kunnen ze beter hogere stromen aan, wat erg leuk is voor in de flitser :)
Goed om weten! Ziet er naar uit dat ik terug wat researchwerk voor de boeg heb :)
Mocht je nog een handstrap erbij willen hebben om de camera wat meer relaxed vast te houden, kijk dan eens naar de Nikon AH-4. Heb hem er zelf ook bij en het werkt fantastisch. D300 + volle grip + zoomlens + flitser kan aardig zwaar worden :+
Eerlijk gezegd valt het best reuze mee om m'n zware d300 lange tijd vast te houden. Die grip ligt supercomfortabel in de hand! Ik ben het ondertussen een 3tal jaar gewoon om een zware dell laptop te dragen 8) Maar eenAH-4 als verjaardag kadootje.. daar zal ik zeker geen nee op zeggen!
Niet tevreden met de foto's rechtstreeks uit de camera :? Als je handmatig de witbalans goed zet (zelfs dedicated knopje voor op de D300) scheelt dat alweer een eind volgens mij :)
Eerlijk gezegd toch wel hoor! Maar ik kan het niet laten om toch maar eens in photoshop een aantal zaken te tweaken. Ik hou namelijk van contrastrijke foto's. Voor mij is het momenteel wat experimenteren en hoop binnenkort lightroom te knn aanschaffen. Maar de resultaten die uit m'n d300 komen, zijn echt wel verbluffend mooi!
D300: ~1500,-
MB-D10: ~250
SB800: ~330
Nikon 18-200: ~520 (in kit met D300)
Tokia 12-24: ~430
Nikon 50 1.4: ~280
GP setje: ~40
Slingshot 300: ~90
Sandisk 4GB Extr. IV: ~60
-------------------+
~3500
Correct! Een geluk dat ik m'n camera via de firma heb knn aankopen. Zo kon ik 19% btw uitsparen.
Prijzen van de UV / etc. waag ik mij niet aan, niet mijn markt
De prijs voor de UV's valt enorm goed mee! Op konijnenberg/cameranu verschrikkelijk duur. Pasten eerst niet binnen m'n budget maar toen kreeg ik de gouden tip van een forumgebruiker om deze op hvstar.net te bestellen. Prijzen zijn meer dan de helft goedkoper! Bestelling ging vlot. De levering duurde net geen 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 20-09 13:08

Mad_Demon

de dokter

lateef schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 23:55:
[...]
gefeliciteerd. heb je ook die lens erbij? want dat is wel een mooi beestje, zeker wanneer je er een kleinbeeld body aanhangt :)
Nee, ik gebruik hier voornamelijk m'n nieuwe Sigma 18-50 2.8 EX DC Macro op.
Verder heb ik nog:
Sigma APO 70-300mm F4-5.6 DG MACRO
Sigma 28-70mm F2.8-4 DG

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Oops, foutje.

[ Voor 86% gewijzigd door Toff op 04-05-2008 04:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Setjes tussenringen:
Afbeeldingslocatie: http://www.kamera-express.nl/cache/data_product_21912_-1
Kijken of ik oa de 300 mm kan ombouwen tot een macrolens met IS.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:21

TMV

Twee dagen terug m'n nieuwste aanwinst in ontvangst mogen nemen:

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalcameraclub.com.au/images/canon_ef_100mm_f2.8_macro_usm.jpg
Canon EF 100mm F2.8 Macro USM

Eerste indrukken na een uurtje of 2 spelen: :9~ maar het is wel erg wennen aan scherptedieptes van 1 mm :P

Verder een maand geleden nog aangeschaft:

Canon EOS 400D + BG-E3
Canon 17-85 IS USM
Lowepro Slingshot 100AW

[ Voor 3% gewijzigd door TMV op 04-05-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:24:
Setjes tussenringen:
[afbeelding]
Zo'n beetje het belangrijkste kenmerk van tussenringen is dat ze het meeste effect hebben op objectieven met minder millimeters. :> Als je ringen met een zoomlens combineert, kan je dus grappig genoeg dus vaak aan de groothoekkant de beste vergroting halen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe lens bij de collectie:

sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM for Nikon
Afbeeldingslocatie: http://www.toylettown.com/eBay/SIGMA1020.jpg
(deze afbeelding alleen dan zonder het af/m switchje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Setjes tussenringen:
[afbeelding]
Wat Voutloos ^^ zegt dus. Je 70-200 ligt meer voor de hand met die ringen en misschien kan je de afbeeldingsmaatstaf van je 100 macro nog wat opkrikken ermee. Experimenteren is altijd leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Toff schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:22:
[...]

Wat Voutloos ^^ zegt dus. Je 70-200 ligt meer voor de hand met die ringen en misschien kan je de afbeeldingsmaatstaf van je 100 macro nog wat opkrikken ermee. Experimenteren is altijd leuk!
Daarom heb ik ze ook gekocht, in het verleden schroefde ik ook nog wel eens een close-up lens (Canon 250D) voorop de 100 mm, echter won je daar niet zoveel mee. Heb er vanmiddag heel even meegespeelt en ik kreeg de 17-85 al gefocussed op de viezigheid van het UV filter :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 12:32:
Een nieuwe lens bij de collectie:

sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM for Nikon
[afbeelding]
(deze afbeelding alleen dan zonder het af/m switchje)
Huh, waarom zonder af/m switch? Okal zit er FTM op, je moet dan toch wel gewoon de focus uit kunnen zetten, of stel je dat bij nikon in op de body?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit een AF-S / AF-C / M switch op de body, maar op Nikon's AF-S lenzen zit er ook een MA / M switch op de lens. Beetje overkill maarja.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n.b. Op de instap body's DXX serie zeg maar, zit op de body altijd geen AF-c, AF-s, M switch, maar een M/A switch. De AF-s mode stel je dan weer ergens anders in. (AF-s, AF-c of AF-a waarbij de camera kiest tussen AF-s en AF-c.)

(hmm, nu degenereer ik dus mijn D80 tot instap body... Ach....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yjanse
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 00:08:

24-105 f/4 L IS USM
Ja, ik heb deze nu ook een week ongeveer en hij is absoluut top. (Ik gebruik hem op een 400D als standaardzoom.) Mag ik vragen wat jij hebt betaald? Ik heb 680 euro betaald voor een gloednieuwe incl. garantie.

offtopic:
Vorige week heb ik nog wat urban exploration shots geschoten met exclusief alleen deze lens. (Set "Abandoned Orphanage"). Ook in weinig licht vanuit de handgeschoten doet deze lens het nog erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
yjanse schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:13:
[...]

Ja, ik heb deze nu ook een week ongeveer en hij is absoluut top. (Ik gebruik hem op een 400D als standaardzoom.) Mag ik vragen wat jij hebt betaald? Ik heb 680 euro betaald voor een gloednieuwe incl. garantie.

offtopic:
Vorige week heb ik nog wat urban exploration shots geschoten met exclusief alleen deze lens. (Set "Abandoned Orphanage"). Ook in weinig licht vanuit de handgeschoten doet deze lens het nog erg goed
Die foto's had k met een 18-55 kitlens kunnen schieten. Je laat weinig van de foto's over met dat gephotoshop. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 11:57
Setjes tussenringen:
[afbeelding]
Heb je een linkje hiervoor naar de K-E-site, want ik vind ze niet direct terug daar?
Heb verleden week bij DealExtreme ook tubes besteld, maar die zijn volledig manueel (diaframa en AF dus). Vooral dat diaframa lijkt me niet zo handig... (maar voor 6€ kan je niet veel willen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Fire69 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:20:
[...]

Heb je een linkje hiervoor naar de K-E-site, want ik vind ze niet direct terug daar?
Heb verleden week bij DealExtreme ook tubes besteld, maar die zijn volledig manueel (diaframa en AF dus). Vooral dat diaframa lijkt me niet zo handig... (maar voor 6€ kan je niet veel willen :P )
Heb je de tip Dr-b in "[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur ..." gelezen? Je kunt namelijk het diafragma locken. Niet heel flexibel, maar zo heb je in ieder geval nog enige controle over het diafragma en dus ook een iets grote dof indien nodig.

als je naar de id-code kijkt in de bestandsnaam van de afbeelding kun je zo het product terugvinden op de K-E site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baquelappe schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:57:
[...]

Die foto's had k met een 18-55 kitlens kunnen schieten. Je laat weinig van de foto's over met dat gephotoshop. :o
T*ring, wat sta ik te kijken van jouw reply, ik zoek nog propere woorden om ze te bestempelen..

Enfin, je bent een fotograaf van beroep dus het zal dan wel he :) :'( _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
bartbh schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:35:
[...]

Heb je de tip Dr-b in "[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur ..." gelezen? Je kunt namelijk het diafragma locken. Niet heel flexibel, maar zo heb je in ieder geval nog enige controle over het diafragma en dus ook een iets grote dof indien nodig.

als je naar de id-code kijkt in de bestandsnaam van de afbeelding kun je zo het product terugvinden op de K-E site ;)
Die tip had ik zeker gelezen, daarom dat ik zeg dat het me niet zo handig lijkt ;)
AF gebruikt je bij macro normaal toch niet, maar om nou iedere keer die lens meerdere keren eraf te halen als je je diafragma wil aanpassen...
Had trouwens wel gezocht op 21912, maar dan kreeg ik dus geen resultaten. Zoeken op 'ringen' gaf ook niet de ringen van ajhaverkamp. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Fire69 op 05-05-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:35

RvL

Hoewel ik m al een week of 3 heb, zal ik het hier nu toch maar eens posten ;-)

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van de Sony A350X kit, met standaard 17-70 F3.5-5.6 en 55-200 F4-5.6 objectieven.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotorembrandt.be/content/4513/uploads/med/sony%20a350.jpg

Als vervanger voor mijn Exacta VX500 uit 1969! Bevalt me erg goed tot nu toe. 17-70mm is niet helemaal geweldig, maar voldoet op dit moment nog goed. Komt ooit nog wel een wat lichtsterker objectief bij. Maar eerst een flitser!

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Fire69 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:05:
[...]

Die tip had ik zeker gelezen, daarom dat ik zeg dat het me niet zo handig lijkt ;)
AF gebruikt je bij macro normaal toch niet, maar om nou iedere keer die lens meerdere keren eraf te halen als je je diafragma wil aanpassen...
Had trouwens wel gezocht op 21912, maar dan kreeg ik dus geen resultaten. Zoeken op 'ringen' gaf ook niet de ringen van ajhaverkamp. :)
http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=21912 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Thanx, daar had ik eigenlijk ook zelf kunnen aan denken! 8)7
Ben benieuwd naar de resultaten van ajhaverkamp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Fire69 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:02:
Thanx, daar had ik eigenlijk ook zelf kunnen aan denken! 8)7
Ben benieuwd naar de resultaten van ajhaverkamp! :)
Hierboven staat inderdaad de juiste link, speciaal voor jou even wat geschoten. Ik heb de Canon 50 mm f/1.4 even uit het stof gehaald omdat ik zag dat jij ook een 50 mm lens had. Onderwerp is een smurf (ambtenaarsmurf, de enige die ik heb) uit de actie van Albert Heijn. Hopelijk ken je die, dan weet je over welke grootte we hier praten. Het is even vlug gedaan, let dus niet op de kleuren etc, alles heeft trouwens een diafragma van f/5. ISO varieert een beetje van 200 t/m 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
yjanse schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:13:
[...]

En waar heb je jouw exemplaar gekocht?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yjanse
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
@twixx: Bij een Britse firma "Home Discounts Electronic Warehouse", een fysieke winkel in Engeland die ook via Ebay aanbiedingen verkoopt. Ik geloof dat ze al een jaartje of 10 bestaan, en iedereen is er erg positief over, en ik nu dus ook. De klantenservice is beter dan 85% van de Nederlandse winkels, daar ben ik goed over te spreken geweest. Besteld op een donderdagavond, vrijdagmiddag verstuurd, maandagochtend stond TNT voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
ajhaverkamp schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:00:
[...]

Hierboven staat inderdaad de juiste link, speciaal voor jou even wat geschoten. Ik heb de Canon 50 mm f/1.4 even uit het stof gehaald omdat ik zag dat jij ook een 50 mm lens had. Onderwerp is een smurf (ambtenaarsmurf, de enige die ik heb) uit de actie van Albert Heijn. Hopelijk ken je die, dan weet je over welke grootte we hier praten. Het is even vlug gedaan, let dus niet op de kleuren etc, alles heeft trouwens een diafragma van f/5. ISO varieert een beetje van 200 t/m 800.
Thanx! Geen idee hoe groot die smurf is. In België is er geen AH. :P
Grootte doet er ook niet echt toe denk ik, ik zie het verschil zo ook wel :)
Als het met mijn manuele ringen niet vlot werkt, zie ik wel eens om die van jou te bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Het is gewoon héél irritant om steeds het diafragma te moeten verstellen. Scherpstellen en compo bepalen gaat het lekkerst bij een open diafragma, DOF is, zeker bij macro, gebaat bij een kleine opening. Als je "met de hand" werkt, zie je geen diafragmawaarde in de zoeker, dus moet je klikjes gaan tellen van je diafragmaring of je oog uit de zoeker halen (waarna je weer opnieuw mag scherpstellen...). Om te ontdekken of macro wat voor je is wel een goedkope optie, niet-automatische ringen, maar het vergalt wel veel van het plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Klikjes van je diafragma-ring? In de veronderstelling dat je een lens hebt waar je het diafragma manueel kan instellen, bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-08 10:48
Gisteren gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/4080/img6048cy7.jpg
(Moest even m'n kitlens opgraven en afstoffen om deze foto te maken)

Ter vervanging van m'n oude 28-105 3.5-4.5 USM, toch wel erg fijn om opeens weer zoveel groothoek te hebben.

Erg fijne lens tot nu toe, hij is nergens echt een ster in maar wel verdomde handig. Wel erg veel vervorming richting de 17mm, maar dat is redelijk te verhelpen met een beetje PTlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Net binnen gekomen:

Hufterproof camera'tje voor momenten waarop ik liever geen dure apparatuur bij me heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.adorama.com/images/articles/050406_IOMS790SWBK.jpg

Je kunt er zelfs tot 3m mee onder water (fotograferen) _/-\o_

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffie-junk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Parle85 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:27:
Net binnen gekomen:

Hufterproof camera'tje voor momenten waarop ik liever geen dure apparatuur bij me heb:

[afbeelding]

Je kunt er zelfs tot 3m mee onder water (fotograferen) _/-\o_
Daar mag je me snel een review van doen. Ik ben er zelf ook erg in geïnteresseerd, mede doordat hij tot 3m onderwater kan (dus mee kan in de kajak). Veel plezier ermee in ieder geval! :D

specs - home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Fire69 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:11:
Klikjes van je diafragma-ring? In de veronderstelling dat je een lens hebt waar je het diafragma manueel kan instellen, bedoel je dan?
Ja, ik ga even uit van mijn FD-objectieven, die dat nog gewoon kunnen. Moet je wel weer een converter hebben naar EOS natuurlijk, dus dan kan je net zo goed FD-tussenringen gebruiken. Kosten vast niet veel, tweedehands. Als je alleen bij vol open diafragma kan schieten, lijkt me het plezier van macrofotografie snel voorbij. Eigenlijk nog nooit bij stilgestaan, dat er op EOS-objectieven geen diafragmaring meer zit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Laatst online: 14-09 00:29

Spikey

Making the web accessible!

Afbeeldingslocatie: http://katalog.hgspot.hr/Katalog/28198.JPG
Vanguard MP-4 monopod

Afbeeldingslocatie: http://palcon.air-nifty.com/photos/uncategorized/2008/04/08/2004083.jpg
Vanguard sbh-100 balhoofd

tot zover erg tevreden mee, het balhoofd biedt veel grip and voelt erg solide aan. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Spikey op 06-05-2008 23:16 ]

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balhoofd ziet er prima uit, al is 't wat overkill op een eenbeen statief, 2 van de 3 instellingen kun je beter en handiger met 't statief zelf regelen. ;)
Maar als je later een mooie driepoot koopt heb je alvast wel een mooi balhoofd om erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Afbeeldingslocatie: http://www.bhphotovideo.com/images/largeimages/252211.jpg
Een bogen superklemmetje :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:11:
Balhoofd ziet er prima uit, al is 't wat overkill op een eenbeen statief, 2 van de 3 instellingen kun je beter en handiger met 't statief zelf regelen. ;)
Maar als je later een mooie driepoot koopt heb je alvast wel een mooi balhoofd om erop te zetten.
Heb jij Britse voorouders? Understatement van de week. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Laatst online: 14-09 00:29

Spikey

Making the web accessible!

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:11:
dat is ook exact de bedoeling :) hoewel hij ook op mijn huidige driepoot kan overigens, maar deze wil ik op termijn wel vervangen door een stabielere variant.

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Afbeeldingslocatie: http://www.glgphoto.com/Jpeg's(cameras)/canon%20efs(55-250).jpg
Canon EF-S 55-250mm IS met een zonnekapje voor op de 400D

Nu nog een deftige tas om dit tesamen met de kitlens en wat filters in op te bergen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

era.zer schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:48:
[afbeelding]
Canon EF-S 55-250mm IS met een zonnekapje voor op de 400D

Nu nog een deftige tas om dit tesamen met de kitlens en wat filters in op te bergen..
En hoe bevalt ie? Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Nog niet getest. Ik ga vandaag wat foto's nemen, de reviews waren toch lovend op internet (zeker voor een prijs van rond de 250-270 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

era.zer schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:53:
Nog niet getest. Ik ga vandaag wat foto's nemen, de reviews waren toch lovend op internet (zeker voor een prijs van rond de 250-270 euro).
Zou je wat foto's kunnen nemen van snelle objecten? Vliegende vogels, rijdende auto's etc? Ben benieuwd of hij ook overweg kan met deze wat 'snellere' onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mits er genoeg licht is wel natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Zal op zo'n dag als vandaag geen probleem zijn mag ik hopen ;)
Het schijnt idd een goed objectief voor weinig geld te zijn

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd enzo, maar dit hoort echt niet in dit topic, tenzij je de 17-40L bedoelt ;)

m'n oude Pro1D filter was gebroken in Polen en heb vorige week een 17-40L gekocht dus ik vond dat het weer tijd was om wat nieuwe filters te halen:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2402/2473513010_5fb80a5891.jpg?v=0

Hoya Pro1D UV Filter (67mm) --> Tamron 28-75mm f/2.8 (afkortingen laat ik maar even achterwege :P)
B+W MRC-010 UV Filter (77mm) --> Canon 17-40L USM
Air Blowertje

Had tot nu toe alleen Hoya Pro1D / Super HMC filters maar nu ik een L lens heb wilde ik toch eens een B+W proberen

[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 08-05-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:18:
Had tot nu toe alleen Hoya Pro1D / Super HMC filters maar nu ik een L lens heb wilde ik toch eens een B+W proberen
Als je een beetje kritisch bent, ook terecht, aangezien Hoya UV-filters niet echt neutraal zijn.

Ik zie ook vaak een subtiele groenige waas op mijn foto's van wolkenluchten met m'n Hoya SHMC CPL filter, waarvan ik niet weet hoe ik hem weg kan krijgen (zonder weer een magenta waas te krijgen).

Mijn volgende filteraanschaf wordt ook B&W.

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 07-05-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:26:
Vliegende vogels, rijdende auto's
ik ben 5 maand bezig met fotograferen, niet te veel verwachten
25à35m met 250mm: http://www.programmas.be/cam1.jpg (focus net boven de letters toyota denk ik)
30à40m met 250mm: http://www.programmas.be/cam2.jpg

voertuigen aan 100km/u ongeveer
was op dat moment niet helemaal zon, beetje bewolking

[ Voor 4% gewijzigd door ? ? op 07-05-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

era.zer schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:37:
[...]

ik ben 5 maand bezig met fotograferen, niet te veel verwachten
25à35m met 250mm: http://www.programmas.be/cam1.jpg (focus net boven de letters toyota denk ik)
30à40m met 250mm: http://www.programmas.be/cam2.jpg

voertuigen aan 100km/u ongeveer
was op dat moment niet helemaal zon, beetje bewolking
Hartstikke bedankt! Ben ook nog maar een beginner maar in ieder geval onwijs bedankt voor het maken, ziet er (in mijn ogen) goed uit, zeker als je naar de prijs van deze lens kijkt. Dan ga ik hem maar bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:45

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In hoeverre kan een lens eigenlijk 'overweg kunnen met wat 'snellere' onderwerpen' :?

Dat lijkt me meer een kwestie van een fatsoenlijk korte sluitertijd gebruiken :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
Orion84 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:40:
In hoeverre kan een lens eigenlijk 'overweg kunnen met wat 'snellere' onderwerpen' :?

Dat lijkt me meer een kwestie van een fatsoenlijk korte sluitertijd gebruiken :?
En een kwestie van een snelle autofocus. ;) En een groot diafragma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:45

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

-DG- schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:43:
[...]

En een kwestie van een snelle autofocus. ;) En een groot diafragma.
Dat diafragma daar hoef je geen foto's voor te zien, dat kan je gewoon in de specs checken ;)

Autofocus heb je een punt, maar of je dat van twee, niet zelfgemaakte, foto's kan aflezen vraag ik me dan alsnog af.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Heb hem ook, en trust me: in het zonlicht is hij echt prima (zeker voor het geld)
met bewolking wordt het iets minder vind ik, maar nog steeds zeer acceptabel voor mij dan.

Indien gewenst kan ik wel wat voorbeelden van verschillende weersituaties plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
Orion84 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:46:
[...]

Dat diafragma daar hoef je geen foto's voor te zien, dat kan je gewoon in de specs checken ;)

Autofocus heb je een punt, maar of je dat van twee, niet zelfgemaakte, foto's kan aflezen vraag ik me dan alsnog af.
Dat je de performance van een lens voor snelle objecten niet van 2 foto's van iemand anders kunt zien heb je natuurlijk helemaal gelijk in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Laatst online: 05-09 13:44
Wouter87 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:40:
Heb hem ook, en trust me: in het zonlicht is hij echt prima (zeker voor het geld)
met bewolking wordt het iets minder vind ik, maar nog steeds zeer acceptabel voor mij dan.

Indien gewenst kan ik wel wat voorbeelden van verschillende weersituaties plaatsen..
Graag ;)

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Als je gewoon googlet vind je dit topic met allemaal voorbeelden van deze lens
http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=196610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
era.zer schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:25:
Als je gewoon googlet vind je dit topic met allemaal voorbeelden van deze lens
http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=196610
Beetje vreemde vraag misschien, maar de foto's van "duindistel" zijn van half januari. Was die lens toen al te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geniaal apparaat. Heb d'r ook zo een van Manfrotto, maarja komt natuurlijk allemaal uit dezelfde fabriek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Toff schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:25:
[...]

Beetje vreemde vraag misschien, maar de foto's van "duindistel" zijn van half januari. Was die lens toen al te koop?
sinds eind 2007 (november dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 00:13:
[...]

Geniaal apparaat. Heb d'r ook zo een van Manfrotto, maarja komt natuurlijk allemaal uit dezelfde fabriek...
bogen is geloof ik de amerikaanse tak van manfrotto

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 23:46
Een grip voor me 400D. Houdt toch een stuk beter vast met een 70-200 erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 10:19
Die grip doet inderdaad zijn werk goed, ook gaan de baterijen veel langer mee!
Veel plezier ermee!

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Na veel lezen op GoT deze besteld bij accuplus.
Afbeeldingslocatie: http://shopxtreme.com/images/BP511.jpg
(BP511)
Volgens de site een 1800mAh maar dat staat niet op de accu zelf.
Snel eens testen en vergelijken met de standaard accu van Canon. :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Gutteguttegut schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:27:
Na veel lezen op GoT deze besteld bij accuplus.
[afbeelding]
(BP511)
Volgens de site een 1800mAh maar dat staat niet op de accu zelf.
Snel eens testen en vergelijken met de standaard accu van Canon. :)
Aha, ziet je geleverde batterij er ook zo uit (label)? Die van mij is van het merk 'ioncell' en is een stukje lichter dan de originele Canon accu. Hij is ook erg snel op (na enkele tientallen foto's zonder flits knipperde de indicator al), of de camera denkt iig dat hij op is. Eigenlijk een miskoop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:05
Zo, vandaag mn eerste DSLR binnen gekregen :)

Sony Alpha 200 W-kit met 18-70mm en 75-300mm kitlenzen en nog een Sandisk Extrem IV 4GB kaartje.

Afbeeldingslocatie: http://www.e-fotografija.si/articlefiles/1275-P1012769.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 19:57
Vandaag de manfrotto 055XDB ontvangen (met 488RC2 kop).
Enne....eerste indruk: wat een stuk kwaliteit.... zeker met wat ik reeds had (een tig-jaar oude "Slick 350D met missende onderdelen").

Verwacht er erg veel plezier van te hebben, na uitpakken al wat HDR geschoten :) dit gaat heel wat beloven!! en ook schappelijke prijs als kit!

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 11:34

Nyana

Who?!

Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/2767/07052008094zu0.jpg

Gitzo GM5540 6x Carbon eenbeen serie 5
Wimberley C-10 Quick-Release Clamp
Wimberley P-20 Arca-style lens plate

In juni ga ik naar de GP van canada. Maar even een monopod aangeschaft. En natuurlijk ook voor andere toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Aham brahmasmi schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 19:16:
[...]
Aha, ziet je geleverde batterij er ook zo uit (label)? Die van mij is van het merk 'ioncell' en is een stukje lichter dan de originele Canon accu. Hij is ook erg snel op (na enkele tientallen foto's zonder flits knipperde de indicator al), of de camera denkt iig dat hij op is. Eigenlijk een miskoop dus.
Hij ziet er hetzelfde uit met alleen een iets andere tekst.
Geen merk te herkennen.
Alleen het volgende:
High Capacity Battery
For BP511 Replacement Li-ion Battery 7.4V

En dan nog een Caution maar dat is altijd het zelfde.

Ik had wel van Ioncell een accu voor mn Panasonic FZ7 en die deed het erg goed altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

GENETX schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:31:
Zo, vandaag mn eerste DSLR binnen gekregen :)

Sony Alpha 200 W-kit met 18-70mm en 75-300mm kitlenzen en nog een Sandisk Extrem IV 4GB kaartje.

[afbeelding]
Holy cow, da's een grote....mount :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Gutteguttegut schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 01:04:
[...]
Hij ziet er hetzelfde uit met alleen een iets andere tekst.
Geen merk te herkennen.
Alleen het volgende:
High Capacity Battery
For BP511 Replacement Li-ion Battery 7.4V

En dan nog een Caution maar dat is altijd het zelfde.

Ik had wel van Ioncell een accu voor mn Panasonic FZ7 en die deed het erg goed altijd.
Ik heb dezelfde, bij Aq4u vandaan.. werken uitstekend! Nergens geen problemen mee dat ze eerder leeg zijn ofzo

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
ik heb ook een paar van aq4u en die doen 't langer dan m'n originele bp511's (for the record: waarvan de eerste ook al uit 2003 is)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:07

sapphire

Die-hard pruts0r

Ligt eht er ook niet aan welke BP511's?
Aangezien die van m'n 30D meer mAh's heeft dan de oude BP511 van m'n 300D.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

sapphire schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:17:
Ligt eht er ook niet aan welke BP511's?
Aangezien die van m'n 30D meer mAh's heeft dan de oude BP511 van m'n 300D.
Dat is dan ook een BP-511a. BP-511 & BP-512 hebben 1100 mAh. BP-511a heeft 1390 mAh.

Mijn hokkiewokkie BP-511 imitaties hebben zogenaamd 1800 mAh, voor de $ 3,33 die ze ooit gekost hebben, vind ik het allemaal prima. Ze lijken bij niet gebruiken wel veel sneller leeg te lopen. Maar ze houden het al een jaar lang vol, 2x per week in gebruik en in de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:32

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ja die aq4u accu lijkt ruwweg 15% minder lang mee te gaan (educated guess), maar voor een 25% van de prijs ofzo hoor je me niet klagen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:35

polthemol

Moderator General Chat
canon ef 50 mm 1.8 \o/

Eerste paar foto's die ik geprobeerd heb in slechte verlichting: wat een vooruitgang. Foto's lijken ook veel scherper dan met de kitlens

*gaat met een tevreden gevoel het weekend in*

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

polthemol schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:38:
canon ef 50 mm 1.8 \o/

Eerste paar foto's die ik geprobeerd heb in slechte verlichting: wat een vooruitgang. Foto's lijken ook veel scherper dan met de kitlens

*gaat met een tevreden gevoel het weekend in*
Staat ook nog op mijn lijstje :)
(boven de 70-300 IS USM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:35

polthemol

Moderator General Chat
Gutteguttegut schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:06:
[...]
Staat ook nog op mijn lijstje :)
(boven de 70-300 IS USM).
ruilen ? ;P

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Kenlock 400 mm f5.6:

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/7/4e/oSh3lf71S8ZjsN0gIahsFA==.jpg
+ uv filter

Dingetje weegt echt niks :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:04

Sharky

Skamn Dippy!

Erasmo schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:03:
Kenlock 400 mm f5.6:

[afbeelding]
+ uv filter

Geinig, beetje leuke kwaliteit? Ik wil ook nog wel een keer een oude 300 of 400mm op de kop tikken voor niet al te veel geld, momenteel niet want mijn geld is nu echt op door de volgende aankoop die ik vanmiddag heb gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.ea-bags.com/images/ng-5737close500x500.jpg

Kan een shitload aan spullen in. Alles in m'n sig, andere accesoires en een notebook (die ik niet heb). Superdegelijk materiaal en lekker groot zodat hij goed op m'n rug past (ben 1m95). Ook een lowepro bekeken maar die was net te kort om lekker te zitten.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Sharky schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:10:
[...]

Geinig, beetje leuke kwaliteit? Ik wil ook nog wel een keer een oude 300 of 400mm op de kop tikken voor niet al te veel geld, momenteel niet want mijn geld is nu echt op door de volgende aankoop die ik vanmiddag heb gedaan:

[afbeelding]

Kan een shitload aan spullen in. Alles in m'n sig, andere accesoires en een notebook (die ik niet heb). Superdegelijk materiaal en lekker groot zodat hij goed op m'n rug past (ben 1m95). Ook een lowepro bekeken maar die was net te kort om lekker te zitten.
Nette tas, is dat grijze ding als grijskaart bedoelt?

Even een snel testshotje voor je gemaakt, alleen verkleind(hij is niet helemaal scherp maar dat komt omdat ik nog moet oefenen met MF :+ )
Ik vind de bokeh wel erg prettig :)
Klik

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Erasmo schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:03:
Kenlock 400 mm f5.6:

[afbeelding]
+ uv filter

Grappig, ik heb ooit een 80-200mm Kenlock lens gehad voor Canon FD. Zonder jouw post was ik nooit meer op de naam van dat onbeduidende merk gekomen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:04

Sharky

Skamn Dippy!

Erasmo schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:55:
[...]

Nette tas, is dat grijze ding als grijskaart bedoelt?

Even een snel testshotje voor je gemaakt, alleen verkleind(hij is niet helemaal scherp maar dat komt omdat ik nog moet oefenen met MF :+ )
Klik
Nee dat is een voorbeeld-laptop die in dat compartiment past. Leuke lens, ik hoop dat het wazige komt doordat je er met de focus naast zat. Best lastig nog, ik heb het wel eens geprobeerd maar ik vertrouw lekker op de autofocus van m'n camera.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Erasmo schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:55:
[...]
Klik
Misschien kan je het contrast nog wat ophalen? Hij oogt wat flets nu, misschien is hij scherper dan het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Leuk om weer bij het laatste model te zijn! :) M'n 20d ingeruild voor een 40d. Er valt te discusseren hoe goed de upgrade is. In iedergeval kan ik bij dit model al m'n assesoires blijven gebruiken zoals grip en accus.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2135/2479002328_e46c9fda7f_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2123/2478189963_38ee34d658_m.jpg

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 11:16
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/0893815187.01._SCLZZZZZZZ_.jpg
om mijn kooplust te voeden nog een boek.. wordt eens tijd voor een echte boekenkast.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 14:12
Vandaag EINDELIJK! m'n grip voor m'n A100 binnen gekregen!

Afbeeldingslocatie: http://www.dicain.com/2002/shop/img/item/98_l.jpg

Het is niet te geloven; op 26 april besteld bij een webshop via ebay in Korea. Op 28 april binnen op Schiphol bij de douane... Twee dagen van Korea naar Nederland. En vandaag 9 mei pas bezorgd... Echt treurig hier in dit kl*teland.

Maar goed, het ding eronder geschroefd en het voelt retestrak! Ik heb niet echt grote handen maar dit geeft net effies wat meer 'bite' om het zo maar te zeggen. Ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Ik heb een statief besteld (50-150cm) Velbon CX-444/F met tas, alleen een waterpasje was ik vergeten :(

En ook een LowePro Slingshot 200AW, ik heb echter een 100AW gekregen. Ik vond ze al klein toen ik m'n camera erin stopte, maar had het pas echt door toen ik het labeltje "100AW" ip "200AW" op de tas zag :P Hopelijk lost Konijnenberg het snel op.
Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul" Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.
-> Houd slowchat binnen de perken.