Natuurlijk doet 't groene knopje (of AE/L on manual exposure bij Pentaxen zonder groene knopje) dit niet. Ik zei toch dat ze 't beter voor elkaar hadden?
Ik ben zojuist met mijn nieuwe hobby begonnen:

Alles bij elkaar 749,-.

Alles bij elkaar 749,-.
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Deze sinds zaterdag in m'n bezit:

De sigma 180mm f/3.5 macro.
Komende van nikon's 60mm macro, wat een verschil in werkafstand! Erg comfortabel om mee te werken, alleen word handheld fotograferen rond 1:1 vergroting wat moeilijker

De sigma 180mm f/3.5 macro.
Komende van nikon's 60mm macro, wat een verschil in werkafstand! Erg comfortabel om mee te werken, alleen word handheld fotograferen rond 1:1 vergroting wat moeilijker
[ Voor 5% gewijzigd door FLuKee op 27-04-2008 15:22 ]
Verwijderd
Zou je tzt eens wat samples in het Nikontopic willen gooien? Ben wel benieuwd wat 'ie doet
Daar ben ik ook mee begonnen zo'n 1,5 jaar geleden.. Voor ongeveer 300,- euro meer.psyBSD schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:50:
Ik ben zojuist met mijn nieuwe hobby begonnen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alles bij elkaar 749,-.
Leuk setje! Veel plezier ermee!
Verwijderd
Daarmee zal het scherpstellen eveneens vies tegenvallen.bartbh schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:23:
[afbeelding]
Setje tussenringen voor Canon.
Alleen er is haast niet mee te werken vind ikMeer dan 1 ring kan ik er niet tussen zetten omdat ik anders helemaal niet meer kan scherpstellen.
Daarnaast heb ik een DoF van +/- 1 cm, dus iets goed in beeld krijgen valt ook vies tegen. Misschien toch maar eens een Canon opschroeflens kopen.
Eigenschap van dichtbijwerk.....
Met de tip van Dr-b gaat het al een heel stuk beter. Daarnaast lukt het toch wel om er een of meerder ringen tussen te zetten.Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:04:
[...]
Daarmee zal het scherpstellen eveneens vies tegenvallen.
Eigenschap van dichtbijwerk.....
Vaag. ik zie geen contacten, die van mij zitten gewoon contacten op en kan ik dus ook knijpen. Ik begrijp dus dat je met deze vooraf je diafragma moet vastzetten? Krijg je wel een focus bevestiging?bartbh schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:23:
[afbeelding]
Alleen er is haast niet mee te werken vind ikMeer dan 1 ring kan ik er niet tussen zetten omdat ik anders helemaal niet meer kan scherpstellen.
Daarnaast heb ik een DoF van +/- 1 cm, dus iets goed in beeld krijgen valt ook vies tegen. Misschien toch maar eens een Canon opschroeflens kopen.
Ps wat kost deze set?
Het is eigenlijk niks meer dan een stukje metaal wat je lens iets verder van de de camera afzet. Diafragma heb je verder geen controle over, je kunt hem dus wel locken op een bepaalde grootte maar niet direct te regelen.Fairy schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:19:
[...]
Vaag. ik zie geen contacten, die van mij zitten gewoon contacten op en kan ik dus ook knijpen. Ik begrijp dus dat je met deze vooraf je diafragma moet vastzetten? Krijg je wel een focus bevestiging?
Ps wat kost deze set?
Focus bevestiging krijg je niet volgens mij, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Is dus niet de meest makkelijke oplossing, maar om een beetje te gaan proberen met macro is het wel handig. Zeker gezien de prijs
Kostte mij $9.42 incl. verzenden
Ik heb al wat foto's hier geplaatst, maar ik plaats er nog wel een klein verslagje over de overstap van 60 naar 180mm met wat samples & crops.Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:23:
Zou je tzt eens wat samples in het Nikontopic willen gooien? Ben wel benieuwd wat 'ie doet
Ik heb dezelfde ringen en er is inderdaad zeer moeilijk mee te werken. De DOF is soms zo achterlijk kort. Ik schroef ze af en toe op mijn 70-200 en krijg daar de volgende platen uit:bartbh schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:23:
[afbeelding]

De bokeh is iig om te smullen!
Verwijderd
Of je nu tussenringen, een voorzetlens of een speciale macrolens gebruikt, de scherptediepte is minimaal bij dichtbijwerk.bartbh schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:06:
[...]
Met de tip van Dr-b gaat het al een heel stuk beter. Daarnaast lukt het toch wel om er een of meerder ringen tussen te zetten.
Kan Doktorb ook niks aan doen......
De DoF blijft klein, maar door de tip van Dr-B kan ik iig op een kleiner diafragma werken dan 2.8, aangezien 2.8 wel een heel erg kleine DoF geeft.Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:07:
[...]
Of je nu tussenringen, een voorzetlens of een speciale macrolens gebruikt, de scherptediepte is minimaal bij dichtbijwerk.
Kan Doktorb ook niks aan doen......
70-200 heb ik helaas nog niet. En die zal er helaas ook nog niet direct komen denk ik (eerst 70-300). Maar de bokeh is idd zeker niet slechtJasper schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:39:
[...]
Ik heb dezelfde ringen en er is inderdaad zeer moeilijk mee te werken. De DOF is soms zo achterlijk kort. Ik schroef ze af en toe op mijn 70-200 en krijg daar de volgende platen uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De bokeh is iig om te smullen!
[ Voor 46% gewijzigd door bartbh op 28-04-2008 00:27 ]
Heb ik inmiddels gedaan en hij zegt dat er 1650 foto's mee gemaakt zijn. Laten ongeveer 250 daarvan van mij zijn dus de vorige eigenaar heeft er 1400 mee gemaakt.coorz schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:23:
[...]
Cancount op een RAW loslaten en je hebt de tellerstand. 1200 klinkt bijzonder laag.
This too shall pass
Ik weet niet wat je ervoor betaald hebt...maar dat is zo goed als nieuwSharky schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:42:
[...]
Heb ik inmiddels gedaan en hij zegt dat er 1650 foto's mee gemaakt zijn. Laten ongeveer 250 daarvan van mij zijn dus de vorige eigenaar heeft er 1400 mee gemaakt.
[quote]coorz schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:23:
[...]
Cancount op een RAW loslaten en je hebt de tellerstand. 1200 klinkt bijzonder laag.
[/quote]
Cancount
Alleen voor de Eos 1. Laat maar ...
Hierbij mijn nieuwe aanwinst:

Helaas niet de lens maar de Gorillapod SLR Zoom. Laatst was ik bij een concert en omdat mijn statief nergens te vinden was had ik geen goede backup. De meeste overzichtsfoto's waren bewogen, terwijl dat makkelijk voorkomen had kunnen worden.
De Gorillapod heb ik zonder kop gekocht, wat wel aan te raden is (iemand balhoofd over? PM me!). Ondanks dat zijn de eerste testen met de camera (2,5kg) op de gorillapod erop veelbelovend. Een leuke review komt binnenkort.
[...]
[/quote]
Cancount
Alleen voor de Eos 1. Laat maar ...

Helaas niet de lens maar de Gorillapod SLR Zoom. Laatst was ik bij een concert en omdat mijn statief nergens te vinden was had ik geen goede backup. De meeste overzichtsfoto's waren bewogen, terwijl dat makkelijk voorkomen had kunnen worden.
De Gorillapod heb ik zonder kop gekocht, wat wel aan te raden is (iemand balhoofd over? PM me!). Ondanks dat zijn de eerste testen met de camera (2,5kg) op de gorillapod erop veelbelovend. Een leuke review komt binnenkort.
==
hoi
9,42 en nog wel dollars ook, nee dan kun je er niks over zeggen die ringen van mij kostten ergens tussen 140 of 150 euro, ook achterlijk duur voor een stukje ijzer met een paar draadbruggen, maarja....bartbh schreef op zondag 27 april 2008 @ 20:12:
[...]
Het is eigenlijk niks meer dan een stukje metaal wat je lens iets verder van de de camera afzet. Diafragma heb je verder geen controle over, je kunt hem dus wel locken op een bepaalde grootte maar niet direct te regelen.
Focus bevestiging krijg je niet volgens mij, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Is dus niet de meest makkelijke oplossing, maar om een beetje te gaan proberen met macro is het wel handig. Zeker gezien de prijs![]()
Kostte mij $9.42 incl. verzenden
Kan jij dat ding nu echt vastmaken zoals op die foto?Eusebius schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:21:
[s][quote]coorz schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:23:
[...]
[afbeelding]
Ik heb een ebay-ripoff gekocht, maar die blijft toch niet echt schitterend hangen.
Als je er wat met gespeeld hebt, kan je dan even je ervaringen delen? Als die echte het beter doet, zal ik me ook maar zo eentje aanschaffen.
De mijne zijn ondertussen ook al onderweg. Voor 6€ kan je ze echt niet laten liggenFairy schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:51:
[...]
9,42 en nog wel dollars ook, nee dan kun je er niks over zeggen die ringen van mij kostten ergens tussen 140 of 150 euro, ook achterlijk duur voor een stukje ijzer met een paar draadbruggen, maarja....
Vanmiddag dan eindelijk maar gehaald:

En mijn bestelling van HVstar afgehaald op het postkantoor, met een stapeltje Hoya uv en pola filters + Giottos blaas raket.
Wat een apparaat in vergelijking met de 400D zeg, niet normaal

En mijn bestelling van HVstar afgehaald op het postkantoor, met een stapeltje Hoya uv en pola filters + Giottos blaas raket.
Gefeliciteerd, die 40D is heel erg vet in combi met 10-22 of niet?
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
yes I know, daarom ben ik ook zo blij. Ik heb er 1200 euro voor betaaldcoorz schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:38:
[...]
Ik weet niet wat je ervoor betaald hebt...maar dat is zo goed als nieuw
This too shall pass
Holy #@$% lucky bastardSharky schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:48:
[...]
yes I know, daarom ben ik ook zo blij. Ik heb er 1200 euro voor betaald
Vervolgens hield sharky geld over om dat volgende stukje L-glas te halen
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Wat is er vetter aan dan op een 400D danSparkOne schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:25:
Lekker apparaat is het he? Ik heb hem ook sinds afgelopen donderdag en heb er spijt van dat ik het niet eerder heb gedaan.BlizzarD schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:46:
Vanmiddag dan eindelijk maar gehaald:
Alleen de grip moet er nog komen, maar dat komt wel als ik mijn Sigma 80-400 verkocht heb.
Waar heb je 'm vandaan gehaald? Marktplaats of fotoapparatuur of ergens anders?Sharky schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:48:
[...]
yes I know, daarom ben ik ook zo blij. Ik heb er 1200 euro voor betaald
hehe nog echt ook, ik zat te twijfelen of ik die 17-40 zou gaan halen maar het feit dat het goedkoper uitviel dan verwacht gaf de doorslag.Parle85 schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:06:
Vervolgens hield sharky geld over om dat volgende stukje L-glas te halen
fotoapparatuur.nlsOid schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:12:
[...]
Waar heb je 'm vandaan gehaald? Marktplaats of fotoapparatuur of ergens anders?
maar ik had wel geluk dat de camera al een poos te koop stond en dat een vorige koper niet meer reageerde. Ik had zelfs heel veel geluk want toen ik langskwam had de vorige koper net weer gereageerd. Precies hetzelfde met de 17-40. Kortom, voor je lottogetallen moet je bij mij zijn
This too shall pass
Tja het is mooi in evenwicht, maar word geen andere lens zoals Sapphire al opmerkte..SparkOne schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:25:
Heerlijk apparaat, had het ook al eerder moeten kopen.. Ging alleen financieel nog nietFacemodder schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:10:
[...]
Lekker apparaat is het he? Ik heb hem ook sinds afgelopen donderdag en heb er spijt van dat ik het niet eerder heb gedaan.
Alleen de grip moet er nog komen, maar dat komt wel als ik mijn Sigma 80-400 verkocht heb.
Iemand nog een 400D kopen?
Laatste maand in Shanghai aan het shoppen geweest. Hier het resultaat:
Tripod, compleet voor zo'n 34,- euro, bestaande uit:
Head BH-55BQ

Digipod A2530

En voor 34,- euro voelt deze erg solide aan en goed aan. Chinese kwaliteit gaat voor uit de laatste jaren.
Een Nikon MB-D80 Grip

Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di-II LD Aspherical [IF] met motor

Een Gorillapod SLR Zoom (kopie), 7 Eurie. Ook deze voor een kopie valt deze erg mee. Beter als ik verwacht had.
En nog wat ander klein spul...
Head BH-55BQ

Digipod A2530

En voor 34,- euro voelt deze erg solide aan en goed aan. Chinese kwaliteit gaat voor uit de laatste jaren.
Een Nikon MB-D80 Grip

Een Gorillapod SLR Zoom (kopie), 7 Eurie. Ook deze voor een kopie valt deze erg mee. Beter als ik verwacht had.
En nog wat ander klein spul...
[ Voor 9% gewijzigd door eth0 op 28-04-2008 20:26 ]
misschien niet helemaal de juiste plek, maar misschien lees je niet in het nikonmount topic, maar heeft deze lens full-time manual focus override, want ben al een tijd aan het zoeken, maar ik kan niet echt zekerheid vindeneth0 schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:24:
[afbeelding]
misschien ook handig om te vermelden in het nikonmount topic
De Canon variant heeft dit in ieder geval niet, dus de Nikon versie zal het dan ook wel niet hebben denk ik.Frunz schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:44:
[...]
misschien niet helemaal de juiste plek, maar misschien lees je niet in het nikonmount topic, maar heeft deze lens full-time manual focus override, want ben al een tijd aan het zoeken, maar ik kan niet echt zekerheid vinden
Verwijderd
Vakantiegeld binnen!
Ofwel:

Nikon SB-800 besteld.
Flitsen met de build in flash gaat niet echt leuk.
Nu ook tevens de mogelijkheid om de SB800 als sleeve te gebruiken de D300 flitser als master.
Binnenkort een keer een dagje naar konijnenberg om een nieuwe tas uit te zoeken.
(70-300 VR moet ook binnenkort komen; is al veel te lang onderweg)
Ofwel:

Nikon SB-800 besteld.
Flitsen met de build in flash gaat niet echt leuk.
Nu ook tevens de mogelijkheid om de SB800 als sleeve te gebruiken de D300 flitser als master.
Binnenkort een keer een dagje naar konijnenberg om een nieuwe tas uit te zoeken.
(70-300 VR moet ook binnenkort komen; is al veel te lang onderweg)
Zoals ik ergens in dit topic al had vermeld heb ik sinds een week een 40D, welke enorm goed bevalt na een aantal jaar 350D.
Nu mag ik morgen een Tokina 12-24/4.0 in ontvangst nemen
Kan ik hem mooi uitproberen op Koninginnedag als het een beetje droog blijft
Bij hvstar ook een setje bijpassende filters besteld, maar daar moet ik nog even op wachten.
Volgende op mijn verlanglijstje: 70-200/4.0, maar dat duurt nog wel even denk ik
Bij hvstar ook een setje bijpassende filters besteld, maar daar moet ik nog even op wachten.
Volgende op mijn verlanglijstje: 70-200/4.0, maar dat duurt nog wel even denk ik
idd helaas, diverse reviewers op fredmiranda missen die functionaliteit ook.Frunz schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:44:
[...]
misschien niet helemaal de juiste plek, maar misschien lees je niet in het nikonmount topic, maar heeft deze lens full-time manual focus override, want ben al een tijd aan het zoeken, maar ik kan niet echt zekerheid vinden
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
FTM zou leuk om te hebben op die Tamron, maar afgezien daarvan is het gewoon irritant (en gevaarlijk ivm onopzettelijk blokkeren van de ring met je vingers) dat de focusring meedraait in AF-mode.AugmentoR schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:52:
[...]
idd helaas, diverse reviewers op fredmiranda missen die functionaliteit ook.
M.a.w. het zou al fijn zijn als de focusring in AF-mode ontkoppeld was van de AF-motor.
@Hieronder: Sorry, ik had het nogal verwarrend verwoord. Even aangepast.
[ Voor 18% gewijzigd door Aham brahmasmi op 28-04-2008 23:29 ]
Bij welke lens dan? Niet bij Canon lenzen voor zover ik weet hoor..Aham brahmasmi schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:04:
[...]
FTM is leuk om te hebben, maar het is gewoon irritant (en gevaarlijk ivm onopzettelijk blokkeren van de ring met je vingers) dat de focusring meedraait in AF-mode.
Edit: Oke dacht al
[ Voor 3% gewijzigd door BlizzarD op 28-04-2008 23:56 ]
Verwijderd
Is een mooi ding die 12-24, bij het Nikon kamp is hij in veel gevallen nog beter dan de merkeigen 12-24.InfInIte schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:51:
Zoals ik ergens in dit topic al had vermeld heb ik sinds een week een 40D, welke enorm goed bevalt na een aantal jaar 350D.
Ik ga trouwens werken op koninginnedag, heb a.b.soluut geen zin in rommelmarkten aflopen o.i.d.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 00:17 ]
Deze body :

Met een 80mm 2.8 Sekor.
En:
Ilford FP4+

Velvia 100F

Tri-X 320

T-Max 100

Wat dit setje precies gedaan heeft, zien we donderdag

Met een 80mm 2.8 Sekor.
En:
Ilford FP4+

Velvia 100F

Tri-X 320

T-Max 100

[ Voor 16% gewijzigd door Timo op 29-04-2008 01:16 ]
Waar heb je deze besteld (site ?)eth0 schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:24:
Laatste maand in Shanghai aan het shoppen geweest. Hier het resultaat:
Head BH-55BQ
[afbeelding]
Digipod A2530
[afbeelding]
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
[ Voor 82% gewijzigd door Floor-is op 29-04-2008 16:55 ]
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Verwijderd
Klinkt als AH of C1000 oid, je kreeg ook gisteren vakantiegeld toch, las ik gisteren? Bij AH was er gisteren in ieder geval salaris + vakantiegeld. En fijnVerwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 00:17:
Ik ga trouwens werken op koninginnedag, heb a.b.soluut geen zin in rommelmarkten aflopen o.i.d.Voor 200% betaald per uur vind ik het ook wel prima, dat is dan mooi 16 uur uitbetaald
wat weer richting de kas voor een 12-24 gaat bijvoorbeeld. Jammer dat het niet op maandag is, dan had ik gedeelteijk 300% betaald gekregen
/me werkt donderdag voor 200%, morgen is onze winkel niet open.
Om wat meer ontopic te blijven;
/me heeft ook wat besteld en onderweg vanaf hvstar.net naar hier
Had vorige maand al dezelfde bestelling gedaan, maar die bestelling moest ik helaas laten annuleren, omdat niet nader te noemen bank mijn creditcard door hun fout had geblokkeerd. Gelukkig is dat nu opgelost en is de bestelling nu onderweg. Vriendelijk mailtjes sturen ze bij hvstar, heb er wel vertrouwen in
Jammer dat tov een maandje terug er geen 2GB geheugenkaartjes meer lijken te zijn, 1GB is toch echt te klein; zo vol @ RAW. En Sandisk of Kingston hebben ze er ook niet groter dan 2GB.
@ fooker, ik heb niet veel verstand dan die 645 apparaten, maar ziet er goed uit, daar ga je vast wel plezier aan hebben
Plaatje is niet van mijzelf, maar hij is in redelijk goede staat. Dat ding zal behoorlijk oud zijn ergens van rond 1980 vermoed ik. De zoeker is niet groot, maar echt enorm.Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:50:
[...]
@ fooker, ik heb niet veel verstand dan die 645 apparaten, maar ziet er goed uit, daar ga je vast wel plezier aan hebbenNog in erg goede staat zo te zien?! Hoe oud is dat ding en is de zoeker....GROOT?
5D kon ik toch nog even niet betalen, 1Ds3 ook niet, en middenformaat digitaal is ook zo duur. Dusja, dan maar film
Een ding wat ik wel merk; het ding is gigantisch zwaar (1.5kilo). En voelt ook als baksteen
Een 210mm lensje, of een 150mm lensje staat op't verlanglijstje

[ Voor 8% gewijzigd door Timo op 29-04-2008 13:19 ]
Verwijderd
Geheugenkaartes van 2GB en 4GB zijn er plenty? Welke smaak zoek je? SD? SD kaartes gaan tot en met 2 GB ja. Bij 4GB wordt het al SDHC. Compactflash gaat gewoon door naar 16 GBVerwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:50:
[...]
Klinkt als AH of C1000 oid, je kreeg ook gisteren vakantiegeld toch, las ik gisteren? Bij AH was er gisteren in ieder geval salaris + vakantiegeld. En fijn
/me werkt donderdag voor 200%, morgen is onze winkel niet open.
Om wat meer ontopic te blijven;
/me heeft ook wat besteld en onderweg vanaf hvstar.net naar hier
Had vorige maand al dezelfde bestelling gedaan, maar die bestelling moest ik helaas laten annuleren, omdat niet nader te noemen bank mijn creditcard door hun fout had geblokkeerd. Gelukkig is dat nu opgelost en is de bestelling nu onderweg. Vriendelijk mailtjes sturen ze bij hvstar, heb er wel vertrouwen in
Jammer dat tov een maandje terug er geen 2GB geheugenkaartjes meer lijken te zijn, 1GB is toch echt te klein; zo vol @ RAW. En Sandisk of Kingston hebben ze er ook niet groter dan 2GB.
@ fooker, ik heb niet veel verstand dan die 645 apparaten, maar ziet er goed uit, daar ga je vast wel plezier aan hebbenNog in erg goede staat zo te zien?! Hoe oud is dat ding en is de zoeker....GROOT?
Alvast wat inkopen gedaan voor de trip naar New York.
[Nikon 35mm f/2.0 D]

Hoort niet in dit topic
Ik ga het mezelf eens 'makkelijk' maken door alleen maar primes mee te nemen (20mm of 24mm, 35mm en 50mm). De vorige keren dat ik er was heb ik toch geen tele gebruikt + mijn zoomlens wegen meer dan 3 kleine primes te samen.
Die 20mm (of 24mm) komt als de vakantiecenten binnen zijn.
[Nikon 35mm f/2.0 D]

Hoort niet in dit topic
Ik ga het mezelf eens 'makkelijk' maken door alleen maar primes mee te nemen (20mm of 24mm, 35mm en 50mm). De vorige keren dat ik er was heb ik toch geen tele gebruikt + mijn zoomlens wegen meer dan 3 kleine primes te samen.
Die 20mm (of 24mm) komt als de vakantiecenten binnen zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Floor-is op 29-04-2008 16:55 ]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
'Nieuwe' 2e handse Nikkor 85mm f/2 Ai-S. Wat is ie klein en schattig

Statief begon toch echt wel een must te worden voor mij. Aangeschaft van het eerste geld dat ik heb verdiend met fotografie

en de bijbehorende

Manfrotto 055XDB
en de bijbehorende

804RC2
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Sigma 18-50 2.8 EX DC Macro

Ter vervanging van de kitlens op m'n Alpha 100. Heb in de winkel ook even de Alpha 700 vast mogen houden. Dat ding is geiheil!

Ter vervanging van de kitlens op m'n Alpha 100. Heb in de winkel ook even de Alpha 700 vast mogen houden. Dat ding is geiheil!
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
daar ga je plezier aan hebben !Mad_Demon schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:12:
Sigma 18-50 2.8 EX DC Macro
[afbeelding]
-| Hit it i would ! |-
Geen site, gewoon winkel, naja winkel. Een enorme warenhuis vol met camera shop's
Ik ben regelmatig in China, vandaar dat ik daar ook lekker veel shop, het blijft toch een stuk goedkoper daarzo...
Heb nu 2 weken een canon 70-200 2.8L wat een verschil ten opzichten van de sigma 70-300 APO die ik eerst gebruikte! wat een geweldig stuk glas!
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

el cheapo flitsertje voor op mijn 400D
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Verwijderd
En wat ben jij een mazelaar dat je er met je D300 van kan genieten.coorz schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:31:
'Nieuwe' 2e handse Nikkor 85mm f/2 Ai-S. Wat is ie klein en schattig
Voor mij was m'n SMC Pentax 1:1.8 85mm een doorslaggevende reden om bij Pentax te blijven. Dit zijn lenzen die voor je gevoel het verschil kunnen maken!
Waar heb je die vandaan?polthemol schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 21:03:
[afbeelding]
el cheapo flitsertje voor op mijn 400DHeerlijk als je de vooruitgang al ziet met een lowend geval als dit (als je het wat kunt moet het al helemaal smullen zijn met speedlights van canon
).
Jouw naam in onder mijn Post
nop, mediamarkt (hou niet zo van webshops voor groter spul
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Lang leve de vrijmarkten 
Hoya 55mm Circ Pol
Vivitar 55mm Circ Pol
Hoya 55mm +1 / +2 + 4 set + tasje
Hoya 55mm UV
Hoya 55mm HMC Skylight
En nog paar lenskappen en 52+40mm zooi maar goed dat heb ik nieteens nodig.
Compleet incl beschermdoosjes, voor het enorme bedrag van 10 eur
Hoya 55mm Circ Pol
Vivitar 55mm Circ Pol
Hoya 55mm UV
Hoya 55mm HMC Skylight
groter spul == 'budget' flitser? Ik zou zo 1-2-3 niet een auto of huis via een webshop kopen (alhoewel...), maar verder maakt het niet zoveel uit. Bij een webshop heb je niks meer of minder rechten dan bij een winkel waar je ook nog aan het dure pand mag meebetalen.polthemol schreef op woensdag 30 april 2008 @ 15:27:
[...]
nop, mediamarkt (hou niet zo van webshops voor groter spul). Was het goedkoopste dat ik zo kon vinden.
ik ken het een beetjeDJSmiley schreef op woensdag 30 april 2008 @ 15:51:
Lang leve de vrijmarkten
Hoya 55mm Circ Pol
Vivitar 55mm Circ Pol
Hoya 55mm UV
Hoya 55mm HMC Skylight
tijdje terug ergens voor een 12,50 een vijftal UV/pola/ND filters gekocht met een aantal populaire diameters. En afgelopen tijd er al 3 van verkocht voor totaal 35 euro ofzo via MP
Is al wel 2 weken geleden, maar een Canon EOS Digital Rebel XSi (of 450D in Europa) gekocht in Chicago. Overigens wel bij terugkeer moeten aangeven bij de doune. Eerste vraag of ik uit Amerika kwam en een iPhone had gekocht; hoezo val ik in het 'profiel'. Overigens hoefde ik geen BTW te betalen over de hele bon, slechts over de body. BTW is weer aftrekbaar in mijn eigen toko.

Een (probeersel) uitpakfilmpje heb ik hier
Naast de body en de 18-55 mm IS kitlens ook een Canon 50 mm f1.8 en een Canon 80-200 mm gekocht. Dit alles verpakt in een Lowepro Slingshot 100AW. Verder zijn de lensen bezet met UV filters.

Canon 80-200mm f/4.5-5.6 II

Canon 50mm f1.8 II

Lowepro Slingshot 100 AW

Een (probeersel) uitpakfilmpje heb ik hier
Naast de body en de 18-55 mm IS kitlens ook een Canon 50 mm f1.8 en een Canon 80-200 mm gekocht. Dit alles verpakt in een Lowepro Slingshot 100AW. Verder zijn de lensen bezet met UV filters.

Canon 80-200mm f/4.5-5.6 II

Canon 50mm f1.8 II

Lowepro Slingshot 100 AW
dat komt omdat het op moet vallen tussen de gigantische rijen in de winkels daarsOid schreef op woensdag 30 april 2008 @ 21:26:
Wat hebben Amerikanen toch altijd foeilelijke verpakkingen voor dat soort dingen
uiteraard gefeliciteerd met je aankopen! veel plezier ervan.
(heb je overigens uitgezocht hoe dat loopt met eventuele garantie?)
verder vandaag wel de vrijmarkt afgelopen hier, maar helaas
hopelijk hebben anderen ook nog leuke dingen weten te scoren, ben benieuwd
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
ballhead lijkt iig op deze bij dealextreme.
Omgerekend is dat ongeveer 34 euro voor eht ballhead alleen
Verwijderd
Is liev!!!
Volstrekt onpraktisch vanwege de beperkingen van z'n lensje en de kosten van filmmateriaal en ontwikkelen/afdrukken, maar hij staat prachtig in je vitrinekast...
Veelste duur, dat is duidelijk made in china, kost in china zo'n 12 euro maar.sapphire schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:32:
[...]
ballhead lijkt iig op deze bij dealextreme.
Omgerekend is dat ongeveer 34 euro voor eht ballhead alleen
Gisteren voor de inhoud van m'n portemonnee (29 euro en een paar centen) mee mogen nemen op de vrijmarkt, de verkoper wilde er in eerste instantie 40 euro voor hebben:

Manfrotto 728B
* Sjaak_Afhaak is blij, vandaag of morgen maar eens een testje doen bij Artis ofzo

Manfrotto 728B
* Sjaak_Afhaak is blij, vandaag of morgen maar eens een testje doen bij Artis ofzo
[ Voor 8% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 01-05-2008 12:48 ]
Hier staat tekst
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:50:
Waarom jezelf beperken tot SD. SDHC kan net zo goed. Deze zijn momenteel leverbaar tot 16 GB.Compatibility with conventional SD memory cards and newly introduced SDHC memory cards
Verwijderd
Ik heb nieuw de 718B gekocht, en die was ook maar 69 euro (in Nederland is die om een nog onduidelijke reden 125 euro, maar goed). Een ideaal ding voor die keren als je een statief nodig hebt.Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:46:
Gisteren voor de inhoud van m'n portemonnee (29 euro en een paar centen) mee mogen nemen op de vrijmarkt, de verkoper wilde er in eerste instantie 40 euro voor hebben:
[afbeelding]
Manfrotto 728B
Verwijderd
Gisteren koninginnedag. uitgegeven: 35 euro, Winst:
Minolta rokkor 28/2.8
Pentax ES (spotmatic?)
smc takumar 50/1.4 (ik had al de super-takumar versie, waar ik gek op ben)
aus jena (= Carl zeiss jena) sonnar 135/3.5
Konica c35 (zat bij het rokkor pakket, is geen slr)
Heel veel leuke troepjes erbij voor in de vitrine :
een soligor 90-230/4.5 in nieuwstaat, 2 rare kleine flitsertjes, soligor 2x tele ding, fodor circo-mirrotach
Me happy
Minolta rokkor 28/2.8
Pentax ES (spotmatic?)
Heel veel leuke troepjes erbij voor in de vitrine :
een soligor 90-230/4.5 in nieuwstaat, 2 rare kleine flitsertjes, soligor 2x tele ding, fodor circo-mirrotach
Me happy
Nikon AF 50MM 1.8

heerlijk simpel maar scherp lensje! Prachtige DOF. ben er erg blij mee

heerlijk simpel maar scherp lensje! Prachtige DOF. ben er erg blij mee
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Gisteren op de rommelmarkt voor gemiddeld €2 per stuk een paar 600-series Polaroid-camera's gekocht:

(klikbaar voor groter)
Drie stuks onder het motto "dan doet in ieder geval eentje het wel" en zodat ik thuis rustig kon nakijken welke ik het beste kan gebruiken/houden.
Ik heb er net film voor besteld dus ik ben benieuwd

(klikbaar voor groter)
Drie stuks onder het motto "dan doet in ieder geval eentje het wel" en zodat ik thuis rustig kon nakijken welke ik het beste kan gebruiken/houden.
Verwijderd
Film wordt toch niet meer gemaakt?wacko schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:59:
Gisteren op de rommelmarkt voor gemiddeld €2 per stuk een paar 600-series Polaroid-camera's gekocht:
[afbeelding]
(klikbaar voor groter)
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met die 35mm. Ik zoek nml. zelf ook een klein handzaam objectief voor m'n D200 (de 50mm vind ik teveel tele).BlaTieBla schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:26:
Alvast wat inkopen gedaan voor de trip naar New York.
[Nikon 35mm f/2.0 D]
[afbeelding]
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Je kunt voor een euro of 75 meer ook naar een Sig30 kijken, neus maar eens rondAbbadon schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:24:
[...]
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met die 35mm. Ik zoek nml. zelf ook een klein handzaam objectief voor m'n D200 (de 50mm vind ik teveel tele).
Polaroid stopt na dit jaar dacht ik met produceren ja. Maar het zou ook gelicensed kunnen worden aan andere producenten. Hangt helemaal af van hoe veel vraag er nog naar is denk ik.
Er is nog wel veel beschikbaar. En er is op het moment ook een online petitie aan de gang die er voor moet zorgen dat het 'productieproces' openbaar wordt gemaakt zodat andere fabrikanten het kunnen overnemen.
Misschien is er dus nog toekomst
Ik heb er nog niet uitgebreid mee geschoten, maar de eerste indrukken zijn lekker scherp en heerlijke dof. Kleur en contrast lijken beter dan de 50mm f/1.8.Abbadon schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:24:
[...]
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met die 35mm. Ik zoek nml. zelf ook een klein handzaam objectief voor m'n D200 (de 50mm vind ik teveel tele).
Het voelt ook meer als lens aan. Die 50mm is 'maar' een (mooi) stukkie plastic.
[ Voor 8% gewijzigd door BlaTieBla op 01-05-2008 19:28 ]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Als dat zou gebeuren, maar ik verwacht het niet... Dan zou er op gebied van film nog wel eens een enorme ontwikkeling kunnen gaan gebeuren waardoor er voor film nog steeds uitstel van executie zal plaatsvinden. Analoge camera's bestaan er genoeg. Als de kwaliteit van film nog verder toeneemt dan kan het nog wel eens een terugkomst in het leven roepen, zeker als de prijs van de film + ontwikkeling omlaag word gebracht.sOid schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:09:
[...]
Er is nog wel veel beschikbaar. En er is op het moment ook een online petitie aan de gang die er voor moet zorgen dat het 'productieproces' openbaar wordt gemaakt zodat andere fabrikanten het kunnen overnemen.
Misschien is er dus nog toekomst
één van de grote voordelen van film is namelijk dat het minder snel 'clipped' bij highlights.
Net voor €53,01 (incl. verzendkosten) via Ebay weten te bemachtingen ... nu nog wachten tot ik hem binnenheb!
Dan kan ik lekker gaan oefenen met handmatige focus
[ Voor 10% gewijzigd door jeroenzelle op 01-05-2008 22:51 ]
och... valt allemaal wel mee, helemaal met je 5D...Fairy schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:43:
[...]
Als dat zou gebeuren, maar ik verwacht het niet... Dan zou er op gebied van film nog wel eens een enorme ontwikkeling kunnen gaan gebeuren waardoor er voor film nog steeds uitstel van executie zal plaatsvinden. Analoge camera's bestaan er genoeg. Als de kwaliteit van film nog verder toeneemt dan kan het nog wel eens een terugkomst in het leven roepen, zeker als de prijs van de film + ontwikkeling omlaag word gebracht.
één van de grote voordelen van film is namelijk dat het minder snel 'clipped' bij highlights.
|>
film is gewoon lekker oldskool alleen daarom moet't terugsimon schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:52:
[...]
och... valt allemaal wel mee, helemaal met je 5D...
Verwijderd
Officieel is de ES geen Spotmatic, maar hij lijkt technisch wel veel op een Spotmatic II, op z'n electronische sluiter (ES) na. En 't was 1 van de eerste diafragma voorkeuze automaten.Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:42:
Gisteren koninginnedag. uitgegeven: 35 euro, Winst:
Minolta rokkor 28/2.8
Pentax ES (spotmatic?)
Zo'n ding samen met een SMC Takumar 50mm F/1.4 scoren voor die prijs, dan heb je het goed gedaan.
Let er overigens wel op dat wanneer de ES echt wil gaan gebruiken: de afdichting is waarschijnlijk verpulverd of aan het verpulveren, maar dat is vrij simpel te verhelpen.
Maar wanneer 'ie in de vitrine komt boeit 't niet zo.
Die had ik op de vrijmarkt ook nog in mijn handen. Het ding zat vast aan een analoge Nikon, geen idee welke... Het zag er in ieder geval redelijk uit, maar het totale bedrag was 65 euro wat ik een beetje veel vond voor een analoge camera met vrij veel stof van binnen. Achteraf toch wel spijt dat ik niet alleen die lens had gekocht. Waarschijnlijk kostte die een tientje ofzo...Jeroenz18 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:48:
[afbeelding]
Net voor €53,01 (incl. verzendkosten) via Ebay weten te bemachtingen ... nu nog wachten tot ik hem binnenheb!
Dan kan ik lekker gaan oefenen met handmatige focus
Verwijderd
Nou, eigenlijk ben ik wel gecharmeerd van het apparaat. Met mijn huidige verzameling schroefdraadobjectieven moet ik er ook wel wat mee kunnen. Ik heb vanmiddag schimmel verwijderd (met waterstofperoxide) uit de sonnar. Ik ga eens kijken wat ik met tape en de afdichting kan doen (kan nog geen lekken vinden). De batterijen vormen wel een probleem vrees ik (rare maat).Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 02:08:
[...]
Officieel is de ES geen Spotmatic, maar hij lijkt technisch wel veel op een Spotmatic II, op z'n electronische sluiter (ES) na. En 't was 1 van de eerste diafragma voorkeuze automaten.
Zo'n ding samen met een SMC Takumar 50mm F/1.4 scoren voor die prijs, dan heb je het goed gedaan.
Let er overigens wel op dat wanneer de ES echt wil gaan gebruiken: de afdichting is waarschijnlijk verpulverd of aan het verpulveren, maar dat is vrij simpel te verhelpen.
Maar wanneer 'ie in de vitrine komt boeit 't niet zo.
Verwijderd
Mijn dslr leventje kan beginnen!! Heb eindelijk m'n eerste reflexcamera gekocht, en wat voor één! Ben reuze fier op m'n gear
Dankzij sponsoring werk en onverwachtse dringende depannage in het buitenland kon ik een stuk boven m'n budget gaan en kopen wat ik echt wou.
Body: Nikon D300 incl. MB-D10 Power Battery grip

Flitser: Nikon Speedlight 800

objectieven:
Nikkor 18-200 VR kitlens incl. zonnekap

Tokina AT-X 12-24/4.0 APS-C Pro Nikon incl. zonnekap

Nikkor AF 50/1.4 D

geheugen: Sandisk CF Extreme IV 4GB

monopod: Velbon Ultra Stick 50 LX

UV/protectie filters:
77mm Hoya Super HMC pro-1 UV
72mm Hoya Super HMC pro-1 UV
58mm Hoya Super HMC pro-1 UV

extra: Color Card WhiBal G6 Pocket Kit

Tas: Lowepro Slingshot 300 AW

batterijen:
GP Powerbank
8x GP 2700 Rechargeable NiMH Batterijen

Ondertussen druk in de weer met het lezen van de handleiding maar heb snel even een paar pics online geplaatst. Foto's zijn telkens bewerkt in photoshop, contrast, kleurcorrectie etc.. Schiet me niet omver met kritiek want ik ben nieuw in jullie wereld
bloemetjes
vriendin - zwartwit probeersel
schoonzusje 1
schoonzusje 2
tas
schoentjes
Body: Nikon D300 incl. MB-D10 Power Battery grip

Flitser: Nikon Speedlight 800

objectieven:
Nikkor 18-200 VR kitlens incl. zonnekap

Tokina AT-X 12-24/4.0 APS-C Pro Nikon incl. zonnekap

Nikkor AF 50/1.4 D

geheugen: Sandisk CF Extreme IV 4GB
monopod: Velbon Ultra Stick 50 LX

UV/protectie filters:
77mm Hoya Super HMC pro-1 UV
72mm Hoya Super HMC pro-1 UV
58mm Hoya Super HMC pro-1 UV

extra: Color Card WhiBal G6 Pocket Kit

Tas: Lowepro Slingshot 300 AW
batterijen:
GP Powerbank
8x GP 2700 Rechargeable NiMH Batterijen

Ondertussen druk in de weer met het lezen van de handleiding maar heb snel even een paar pics online geplaatst. Foto's zijn telkens bewerkt in photoshop, contrast, kleurcorrectie etc.. Schiet me niet omver met kritiek want ik ben nieuw in jullie wereld
bloemetjes
vriendin - zwartwit probeersel
schoonzusje 1
schoonzusje 2
tas
schoentjes
Verwijderd
OMG! Lekker begin! Kon ik maar met zo'n mooie set beginnen! Ik had waarsch het stukje van 18 naar 200 in twee stukken gehakt, maar jezus.. wat zal jij blij zijn!
drie-en-een-halve rug schat ik zo
?
drie-en-een-halve rug schat ik zo
Tjee wat een setje om mee te beginnen
. Van harte gefeli.....
Ben je bijna in 1 keer klaar.
Hah, dat dacht jij. In een keer klaar?wizzzzzz schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:43:
Tjee wat een setje om mee te beginnen. Van harte gefeli.....
Zeker een mooie set, maar ben je niet bang dat je nu meteen erg overweldigd wordt? Meteen externe flitser, extra lenzen etc. Het lijkt mij persoonlijk een beetje te veel van het goede. Ik koop dan ook altijd maar '1 ding' en leer daar mee werken voordat ik iets nieuws koop (heb het budget er ook niet voor om veel tegelijk te kopen maar als ik dat wel had zou ik 't waarschijnlijk nog niet doen).
Anyway, veel plezier
Ps. Wat heb je betaald aan verzendkosten voor die Whibal?
Anyway, veel plezier
Ps. Wat heb je betaald aan verzendkosten voor die Whibal?
[ Voor 8% gewijzigd door sOid op 02-05-2008 17:15 ]
Verwijderd
Yep, hele mooie set man, gefeliciteerd! Superbody
Niks van het commentaar op je 18-200 aantrekken want daar is dit topic niet voor bedoeld.
Niks van het commentaar op je 18-200 aantrekken want daar is dit topic niet voor bedoeld.
Zojuist mijn Canon 10-22 opgehaald bij Touchdown.
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
We mogen alleen maar 'amen' roepen?Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:27:
Yep, hele mooie set man, gefeliciteerd! Superbody![]()
Verwijderd
Als ik me niet vergis heeft een vriend van m'n vader voor z'n Whibal een kleine 10$ verzendkosten betaald. Ikzelf heb voor een duurdere optie gekozen en dat was 12.50$. In het totaal 42.45$.
18-200 voor het mooie bereik. Een kwaliteitslens 24-70 volgt ooit wel nog eens... maar ik zal eerst met mn huidige gear treffellijk leren fotograferen ;-)
18-200 voor het mooie bereik. Een kwaliteitslens 24-70 volgt ooit wel nog eens... maar ik zal eerst met mn huidige gear treffellijk leren fotograferen ;-)
Wouke, je probeerseltjes zien er in iedergeval beter uit dan veel van de foto's in solo testcase.
Mooie set!
Thanks. Ik moet er dan toch maar eens aan geloven volgende maand ofzoVerwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:41:
Als ik me niet vergis heeft een vriend van m'n vader voor z'n Whibal een kleine 10$ verzendkosten betaald. Ikzelf heb voor een duurdere optie gekozen en dat was 12.50$. In het totaal 42.45$.

En nu eens een harde pouch!
Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl
Verwijderd
@Wouke: Mooie set man! Een groot deel komt me bekend voor
Ik weet niet wat je in je MB-D10 stopt, ik neem aan dat die 8x GP 2700's voor de flitser zijn
Misschien handig om te weten voor de volgende keer: de normale Ni-Mh's zoals deze GP's ontladen vrij snel en je moet ze dus eigenlijk elke paar weken weer opladen, ook al doe je er niks mee. De Sanyo Eneloop / GP Recyko batterijen hebben een iets lagere capaciteit, maar hebben veel minder zelfontlading. Tevens kunnen ze beter hogere stromen aan, wat erg leuk is voor in de flitser
Maar ben wel benieuwd wat je in de MB-D10 gestopt hebt, of laat je hem leeg? Ik heb zelf een EN-EL3e in de body laten zitten en gebruik 8 AA's in de grip. De EN-EL4a route was me iets te duur (EN-EL4a + MH-21 + BL-3 om precies te zijn).
Mocht je nog een handstrap erbij willen hebben om de camera wat meer relaxed vast te houden, kijk dan eens naar de Nikon AH-4. Heb hem er zelf ook bij en het werkt fantastisch. D300 + volle grip + zoomlens + flitser kan aardig zwaar worden
Als je handmatig de witbalans goed zet (zelfs dedicated knopje voor op de D300) scheelt dat alweer een eind volgens mij 
MB-D10: ~250
SB800: ~330
Nikon 18-200: ~520 (in kit met D300)
Tokia 12-24: ~430
Nikon 50 1.4: ~280
GP setje: ~40
Slingshot 300: ~90
Sandisk 4GB Extr. IV: ~60
-------------------+
~3500
Prijzen van de UV / etc. waag ik mij niet aan, niet mijn markt
Schat je goed
@sOid: Externe flitser erbij is geen overbodige luxe, dat ingebouwde ding kom je niet ver mee. Die grip is een kwestie van ergonomie, een tas en batterijen lijkt me nogal noodzakelijk, dus zo heel erg is het niet volgens mij
Zeker als je van een compact camera'tje komt die eigenlijk 'alles een beetje' doet is het wel te begrijpen om meteen meerdere lenzen erbij te kopen. Ik mis met mijn D300 + 18-70 bijvoorbeeld het tele eind wat mijn Fuji S9500 wel had, dus heb er redelijk snel een 70-300VR bijbesteld (waar ik nog steeds op zit te wachten
). Ook kon mijn Fuji tot op een paar CM (1 cm helemaal uitgezoomed) focussen, wat ik met mijn huidige lens ook niet kan.
Vandaag binnen gekregen (gelukkig family @home, was zelf op werk
):

LowePro SlipLock Pouch 50AW
En morgen de rest...
, komende week is pakjes week
Ik weet niet wat je in je MB-D10 stopt, ik neem aan dat die 8x GP 2700's voor de flitser zijn
Misschien handig om te weten voor de volgende keer: de normale Ni-Mh's zoals deze GP's ontladen vrij snel en je moet ze dus eigenlijk elke paar weken weer opladen, ook al doe je er niks mee. De Sanyo Eneloop / GP Recyko batterijen hebben een iets lagere capaciteit, maar hebben veel minder zelfontlading. Tevens kunnen ze beter hogere stromen aan, wat erg leuk is voor in de flitser
Maar ben wel benieuwd wat je in de MB-D10 gestopt hebt, of laat je hem leeg? Ik heb zelf een EN-EL3e in de body laten zitten en gebruik 8 AA's in de grip. De EN-EL4a route was me iets te duur (EN-EL4a + MH-21 + BL-3 om precies te zijn).
Mocht je nog een handstrap erbij willen hebben om de camera wat meer relaxed vast te houden, kijk dan eens naar de Nikon AH-4. Heb hem er zelf ook bij en het werkt fantastisch. D300 + volle grip + zoomlens + flitser kan aardig zwaar worden
Niet tevreden met de foto's rechtstreeks uit de cameraFoto's zijn telkens bewerkt in photoshop, contrast, kleurcorrectie etc
D300: ~1500,-Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:25:
OMG! Lekker begin! Kon ik maar met zo'n mooie set beginnen! Ik had waarsch het stukje van 18 naar 200 in twee stukken gehakt, maar jezus.. wat zal jij blij zijn!
drie-en-een-halve rug schat ik zo?
MB-D10: ~250
SB800: ~330
Nikon 18-200: ~520 (in kit met D300)
Tokia 12-24: ~430
Nikon 50 1.4: ~280
GP setje: ~40
Slingshot 300: ~90
Sandisk 4GB Extr. IV: ~60
-------------------+
~3500
Prijzen van de UV / etc. waag ik mij niet aan, niet mijn markt
Schat je goed
@sOid: Externe flitser erbij is geen overbodige luxe, dat ingebouwde ding kom je niet ver mee. Die grip is een kwestie van ergonomie, een tas en batterijen lijkt me nogal noodzakelijk, dus zo heel erg is het niet volgens mij
Zeker als je van een compact camera'tje komt die eigenlijk 'alles een beetje' doet is het wel te begrijpen om meteen meerdere lenzen erbij te kopen. Ik mis met mijn D300 + 18-70 bijvoorbeeld het tele eind wat mijn Fuji S9500 wel had, dus heb er redelijk snel een 70-300VR bijbesteld (waar ik nog steeds op zit te wachten
Vandaag binnen gekregen (gelukkig family @home, was zelf op werk

LowePro SlipLock Pouch 50AW
En morgen de rest...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 22:20 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul" Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.
-> Houd slowchat binnen de perken.
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul" Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.
-> Houd slowchat binnen de perken.