[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 30 Laatste
Acties:
  • 266.478 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Henk schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:21:
[...]met je body je flash bedienen
Wat kan je dan zoal bedienen? fec kan met zowat elke body, of is het puur voor handmatige instellingen?

[ Voor 4% gewijzigd door abrakadaver op 12-06-2008 09:44 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Nomad schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:35:
[...]

Dat wieltje vind ik niet zo storend, zo snel hoef ik hem er niet af te kunnen halen, 1 knopje en hij staat uit. Daarnaast, met je body aansturen is leuk, maar de meeste body's kunnen dat niet.
Mwah, elke Digic III body kan aansturen afaik :) Dus dat zijn nu al de 450D, 40D, 1DIII en straks de 1000D. Ergo: de volledige line-up :P

@abrakadaver: Niet alleen je FEC, maar gewoon élke instelling van je flash. Hoe hij zich wireless moet gedragen, custom functions (inclusief in-menu beschrijvingen)... you name it. Maar sommige dingen staan in de body véél overzichtelijker/handiger aangegeven dan in de flash, met name de cFN's :)

Ik zat me al een tijdje af te vragen waar deze flash bleef, maar canon heeft kennelijk heel bewust gewacht tot ook de goedkopere body's de in-menu aansturing hadden, wat toch meer de doelgroep is van een 430 :)

[ Voor 36% gewijzigd door Henk op 12-06-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusbalpol
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Laatste aanwinsten:
EF-S 10-22 en de EF 24-105 F4L.
Alleen nog geen tijd gehad om ze op mijn 30D te zetten :'(
Nu nog een goede flitser en een telelens, dan ben is het setje voorlopig compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Henk schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:46:
[...]

Mwah, elke Digic III body kan aansturen afaik :) Dus dat zijn nu al de 450D, 40D, 1DIII en straks de 1000D. Ergo: de volledige line-up :P

@abrakadaver: Niet alleen je FEC, maar gewoon élke instelling van je flash. Hoe hij zich wireless moet gedragen, custom functions (inclusief in-menu beschrijvingen)... you name it. Maar sommige dingen staan in de body véél overzichtelijker/handiger aangegeven dan in de flash, met name de cFN's :)

Ik zat me al een tijdje af te vragen waar deze flash bleef, maar canon heeft kennelijk heel bewust gewacht tot ook de goedkopere body's de in-menu aansturing hadden, wat toch meer de doelgroep is van een 430 :)
Klopt, maar ik ga deze flitser "maar" op een 400D gebruiken. Dus de verbeteringen die door zijn gevoerd zijn niet zo heel spannend voor mijn camera.
Ja ok, misschien de bevestiging van de flits op de camera. Maar aan de andere kant, hoevaak per dag ga jij je flits (de)monteren?
Het zal een plezierige verbetering zijn tov mijn oude flitser.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Calitomnication schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:17:
[...]

Klopt, maar ik ga deze flitser "maar" op een 400D gebruiken. Dus de verbeteringen die door zijn gevoerd zijn niet zo heel spannend voor mijn camera.
Ja ok, misschien de bevestiging van de flits op de camera. Maar aan de andere kant, hoevaak per dag ga jij je flits (de)monteren?
Het is niet alleen het op- en afhalen, maar ook het gevoel van stevigheid, het kliksysteem werkt veel beter :) En als je geen ingebouwde fash hebt, is het toch wel makkelijk dat je 'even' je flash er op kunt klikken ;)
Het zal een plezierige verbetering zijn tov mijn oude flitser.
Ongetwijfeld, en ik geef je ook groot gelijk dat je een I haalt, zeker omdat de II er a) nog niet is, en b) straks de hoofdprijs mag kosten :) En de belangrijkste functie nog niet werkt op je 400D ook ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Henk op 12-06-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Dat kliksysteem is zeker een verbetering tov 't draaisysteem, dan kan je 'm ook niet meer te hard aandraaien zodat je steeds die schoentjes op de camera weer moet fixen/opnieuw vastmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor opvolger komt er dan voor de 430 EX? Linkje?

De Nikon flash lineup heeft allang gewoon dat draaiknopje. Stomme wieltjes :P

Je flash op je body instellen, als je flash op de body gemount zit? Waarom zou je dat willen? Was de userinterface dan zo slecht op de flitser? Ik vind de bediening van m'n SB-800 wel prima op twee puntjes na. (#1 Als je op + drukt bij handmatig zoomen en hij staat al op 105mm gaat hij niet terug naar 24, wat imo wel zo handig is. #2 Het kost te veel tijd om hem op wireless te zetten. Twee seconden de SEL knop ingedrukt houden en dan in dat menutje je wireless mode kiezen |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:03:
430 EX II , 1e hit: http://www.dpreview.com/news/0806/08061001canon430iiex.asp

[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 12-06-2008 12:07 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

abrakadaver schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:51:
Dat kliksysteem is zeker een verbetering tov 't draaisysteem, dan kan je 'm ook niet meer te hard aandraaien zodat je steeds die schoentjes op de camera weer moet fixen/opnieuw vastmaken.
Kan wel zijn, maar de overige verbeteringen hebben geen effect op de 400D. Dus om dan de hoordprijs gaan te betalen voor enkel een verbetering van het bevestigingsmechanisme zie ik ook niet zitten.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:03:

De Nikon flash lineup heeft allang gewoon dat draaiknopje. Stomme wieltjes :P

Je flash op je body instellen, als je flash op de body gemount zit? Waarom zou je dat willen? Was de userinterface dan zo slecht op de flitser?
Nee, maar je blijft vastzitten aan een LCD en een paar knoppen, en bijvoorbeeld het instellen van het wireless systeem is écht netjes gedaan in de menu's. Je kan ook FEC etc instellen, maar dat is echt onzin, dat is op de flitser veel directer. Maar het instellen van je custom functions, zoals hoe je modelling flash zich moet gedragen, of je AF-assist fired en of je flitser zich automagisch aan moet passen aan een cropsensor, zijn veel beter in te stellen onbody.
Ik vind de bediening van m'n SB-800 wel prima op twee puntjes na. (#1 Als je op + drukt bij handmatig zoomen en hij staat al op 105mm gaat hij niet terug naar 24, wat imo wel zo handig is. #2 Het kost te veel tijd om hem op wireless te zetten. Twee seconden de SEL knop ingedrukt houden en dan in dat menutje je wireless mode kiezen |:( )
Veel hindelijker: aan/uitschakelen moet je de knop 2 seconden voor ingedrukt houden...

Maar ik ken beide flitsers, en achterliggende systemen, en beiden hebben zo hun voors en tegens :) zo is bijvoorbeeld de ingebouwde diffusion-dome 'voeler' op de nikon beter, maar heeft de canon weathersealing en een instelwiel voor de FEC/settings.

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 12-06-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Hmm, ik vind fec (bij canon) veel prettiger op de body instellen, gewoon een draai aan het grote wiel achterop. Kan je tenminste gewoon doen als je nog door de zoeker kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:27

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ok die 055xdb is stevig, evenals die kop. 70-200 2.8 + 30D op 200mm met sluiter van 1sec geeft absoluut onbewogen foto ondanks spiegel geklap. Niet indrukwekkend natuurlijk, want dat hoort ook zo.
Maar als je het ding ziet zeg, jemig die is groot en stevig :Y)

Aanrader, gewicht valt me namelijk ook mee in de praktijk.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 17:11
Welke kop heb je erop zitten Nomad? Ben namelijk van plan om de 055XB te kopen (die heeft snelklemmen, ipv. schroefklemmen op de 055XDB) met een 488rc4 balhoofd.

Goed te horen dat ie stevig is, want daar koop je hem toch voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

TranceSetter schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:01:
Welke kop heb je erop zitten Nomad? Ben namelijk van plan om de 055XB te kopen (die heeft snelklemmen, ipv. schroefklemmen op de 055XDB) met een 488rc4 balhoofd.

Goed te horen dat ie stevig is, want daar koop je hem toch voor :)
804rc2 pano kop. Die 488rc4 kop is ook erg goed trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Mijn nieuwe speeltje is besteld voor €579,-

Falcon Eyes ringflash 400

Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/upload/1194477143_894.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

gise schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:12:

Falcon Eyes ringflash

[afbeelding]
Mooi ding!
Wat is de ring diameter?

Ikzelf zoek het binnen een iets beperkter budget -> Gutteguttegut in "Centraal Canon-dedicated Flits-topic"

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
deze kan lenzen tot maximaal diameter 95mm hebben, totale diameter is 170mm. M'n lenzen zijn toch (L-glas) meestal 77 mm dus dat moet goedkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:00
gise schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:12:

Falcon Eyes ringflash

[afbeelding]
Naar aanleiding van ons "gesprek" in dat andere topic? :)

Gefeliciteerd! Heb je iets van radiotriggers, want dan maakt het net wat flexibeler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
haha klopt Gerard, was al een tijdje op zoek en dankzij jou eindelijk een beetje goede kunnen vinden, kwam altijd alleen maar merkloze en die van canon tegen. Binnenkort heb ik een opdracht waar ik deze goed zou kunnen gebruiken dus gelijk maar even de knoop doorgehakt en besteld.

Heb geen radiotriggers maar is dat nodig voor on-cam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:33:
(...)

[...]

Veel hindelijker: aan/uitschakelen moet je de knop 2 seconden voor ingedrukt houden...

(...)
Daarvoor kun je de FUNC. button programmeren (van voren gezien linksonder de mount). Als je die dan ingedrukt houdt is dat hetzelfde als flitser uit, behalve dat hij dan nog wel het AF licht van het ding gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:55:
[...]

Daarvoor kun je de FUNC. button programmeren (van voren gezien linksonder de mount). Als je die dan ingedrukt houdt is dat hetzelfde als flitser uit, behalve dat hij dan nog wel het AF licht van het ding gebruikt :)
Nee, das handig, dan kan je constant onder je mount gaan grijpen :P juist in situaties waarbij ik snél de flash uit moet gooien en foto moet knallen, heb ik beide handen nodig voor cam + lens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

iceheart schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 01:19:
yup, dan is je "huur" ook gewoon het verschil tussen inkoop en verkoop, veel handiger :+

been there, done that (oke, nog geen objectieven, maar zelfde principe).

maar is het geen optie een 70-200 2.8L met een 2.0TC te pakken? iets meer discipline met kaderen maar veel mooier en daar heb je ook veel langer wat aan. (al zou ik meer fan van de 1.4 TC zijn, of je zou ze ook nog allebei kunnen gebruiken :D )
Even terugkomend op die 70-200 F2.8L is een supermooie lens maar totaal niet betaalbaar voor een arme student :( En ik lees overal ook dat de 2.0TC niet zo best werkt. Als het al een 70-200 2.8 wordt wordt het die van Sigma want voor die 600 euro is dat nog wel te doen. Kan ook een TC op.

Maar hoe zit het precies met die 2.0 TC ik denk dat 1.4 net te weinig is..
Maar 2.0 ga je hard achteruit met je diafragma dan zit je al op 4 of 5.6 ofzo? met een F2.8 lens?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

f2.8 vervalt naar f4 met een 1,4x TC en naar f5.6 met een 2x TC.
hiervan losstaand vind ik de beeldkwaliteit erg tegenvallen. Zowel de 1,4 als de 2 zijn beiden geen succes. Natuurlijk als je de foto's niet op 100% bekijkt valt het mss nog mee met een 1,4x ..

hier vind je enkele voorbeelden, maak voor jezelf uit of je dit aanvaardbaar vindt of niet. ik in elk geval niet ;)

test 70-200 met TC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Mwa, de foto's die Neo wel heeft laten zien in dit topic waren toch stukken beter. Deze test ziet er wel heel beroerd uit als ik eerlijk ben.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:11:
Mwa, de foto's die Neo wel heeft laten zien in dit topic waren toch stukken beter. Deze test ziet er wel heel beroerd uit als ik eerlijk ben.
vond ik ook .. de foto's van neo heb ik hier nog niet gezien.. ff zoeken dus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zulke contrastloze en softe zooi produceerde die van mij by far niet. Ideaal was het niet, maar zo slecht was het nou ook weer niet 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toevallig geen linkje naar de foto's ? ik vind ze niet in 1-2-3 terug ofwel moet ik de zoekfunctie is deftig leren gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:41:
[...]

Nee, das handig, dan kan je constant onder je mount gaan grijpen :P juist in situaties waarbij ik snél de flash uit moet gooien en foto moet knallen, heb ik beide handen nodig voor cam + lens :P
Die knop zit gewoon precies op de plek waar je ringvinger er perfect bij kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:19

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:06:
f2.8 vervalt naar f4 met een 1,4x TC en naar f5.6 met een 2x TC.
hiervan losstaand vind ik de beeldkwaliteit erg tegenvallen. Zowel de 1,4 als de 2 zijn beiden geen succes. Natuurlijk als je de foto's niet op 100% bekijkt valt het mss nog mee met een 1,4x ..

hier vind je enkele voorbeelden, maak voor jezelf uit of je dit aanvaardbaar vindt of niet. ik in elk geval niet ;)

test 70-200 met TC
OMG ...met de rest :|
Ik ben absoluut geen pixelpeeper maar die foto's slaan alles, weet de persoon die die test gedaan heeft zeker dat er een TC tussen zit en geen jampot :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://fileshare.neofoto....200IS-2xTC-LR-Default.zip

Zomaar wat shots uit de db gevist, totaal at random, LR default converies: conservatief qua contrast en sharpening dus. Met wat PP valt nog veel meer uit die shots te trekken en het is lang niet zo brak als die test daaro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg aanvaardbare foto's vind ik zelf.
In sommige lichtomstandigheden is de bokeh wel bijzonder lelijk, maar verder behoorlijk scherp en nog vrij contrastrijk. Stel ik mij de vraag wat die kerel op photo.net heeft geforceerd 8)7.

alvast bedankt dit even met mij te delen. ik had de teleconverters al naar de vuilbak verwezen en bestempeld als een "never-buy-object'. ik stel deze mening even bij :9

Misschien dat ik op korte termijn wel is kijk naar een 1,4x TC, en op lange termijn naar een 300mm f4. Eerst maar is leren werken en genieten van mn 70-200 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:06:

test 70-200 met TC
Geen idee hoe "goed" die gast kan fotograferen, maar als ik dat zie.... :'(

Ik heb zelf een Sigma 70-200 f2.8 met 1.4 TC gehad. Die was echt stukken beter op f4.0 dan wat deze gast er uit trekt op f5.6. Zo op het eerste gezicht ook nog wel beter dan wat hij er uit haalt op f8.0.
Ik begin er niet eens aan om te vergelijken met de combinatie met de 2.0 TC.

Zoals de rest ook zegt.... Maandag ochtend? Of toch gewoon dikke user fout? 8)7 8)7 8)7

n.b. Ik schoot gewoon in JPG, zonder enige bewerking.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
gisteren toch maar de knoop doorgehakt en een 430ex-flitspaaltje gehaald ter vervanging van mijn "binnen 2 weken kapot gegane en na 4 weken nog altijd niet terug van garantie"-metzflitser.

En wat een verschil, had me die Metz beter kunnen uitsparen, meende dat die simpele flitser goed genoeg was, maar dit is een flitsgenot van jewelste ! :D

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 08:06:
[...]
Geen idee hoe "goed" die gast kan fotograferen, maar als ik dat zie.... :'(
Het shot zonder TC is al onvoldoende en dan kan je de moeite van het testen van een TC wel besparen. :z

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:00
gise schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:35:
haha klopt Gerard, was al een tijdje op zoek en dankzij jou eindelijk een beetje goede kunnen vinden, kwam altijd alleen maar merkloze en die van canon tegen. Binnenkort heb ik een opdracht waar ik deze goed zou kunnen gebruiken dus gelijk maar even de knoop doorgehakt en besteld.

Heb geen radiotriggers maar is dat nodig voor on-cam?
On-cam? Het is niet nodig, maar anders loopt er een kabel van 5m tussen de flitser en je camera (PC-Sync). Je moet even kijken of het je hindert, anders gewoon blijven schieten met de bijgeleverde kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 17:11
@Neo, Daar is gewoon totaal niets van te zeggen. Ik schrok van de foto\'s toen ik die test zag, maar jouw foto\'s zijn gewoon wél scherp, met genoeg contrast. Weet ik ook weer waar ik voor kan gaan sparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
GerardHenninger schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:52:
[...]

On-cam? Het is niet nodig, maar anders loopt er een kabel van 5m tussen de flitser en je camera (PC-Sync). Je moet even kijken of het je hindert, anders gewoon blijven schieten met de bijgeleverde kabel.
Ik vond de kabel niet echt hinderlijk, maar het plugje dat constant uit mijn cam mieterde wel.

Owja, en nu wil ik ook zo'n flash. Je wordt bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 12:34
Nou er is inmiddels een hele pagina niets geshowed dus daar breng ik maar verandering in.
Na lang wikken en wegen ben ik toch voor de 100-400 gegaan. Ik heb nog te weinig tijd om hem in het wilt uit te proberen maar van wat ik er van gezien heb is hij toppie.

Afbeeldingslocatie: http://www.aalbregt.net/got/images/_mg_3882.jpg
Canon EF 100-400 4.5-5.6 L IS USM

Afbeeldingslocatie: http://www.dewinkel.nl/images/bw_uv_filters.jpg
B+W UV 77mm MRC Filter

Bij elkaar €1337,- :D

Dat schuiven is nog even wennen maar het gaat in principe zonder problemen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoohoo! Eindelijk is mijn lieve Canon 17-55mm f2.8 IS USM binnen =D uiteraard met zonnekap en beschermend filtertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:55:
@Neo, Daar is gewoon totaal niets van te zeggen. Ik schrok van de foto\'s toen ik die test zag, maar jouw foto\'s zijn gewoon wél scherp, met genoeg contrast. Weet ik ook weer waar ik voor kan gaan sparen ;)
Tja, je levert wel in hoor en echt wide open schieten raad ik niet direct aan met een 2.0x. een derde stop dicht geeft al behoorlijk verbetering op de 70-200/2.8IS. Bokeh kan soms grof lelijk zijn, maarja, voor 250 euro heb je opeens een 140-400/5.6 erbij. Wil je het beste, dan moet je gewoon 1400 euro stukslaan op een 100-400 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:20:
http://fileshare.neofoto....200IS-2xTC-LR-Default.zip

Zomaar wat shots uit de db gevist, totaal at random, LR default converies: conservatief qua contrast en sharpening dus. Met wat PP valt nog veel meer uit die shots te trekken en het is lang niet zo brak als die test daaro :)
Vind dat hele nette shots, zeker als je bedenkt dat dit met de 2x TC is. Met de 1.4x zou je volgens haast alle tests nauwelijks tot geen verschil moeten zien.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Afbeeldingslocatie: http://www.ritzcam.com/catalog/images/Nettar515-Sc.jpg

In absolute nieuwstaat O+

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

Wow! nice!!!

Al zou ik zo'n camera alleen maar als pronkstuk neerzetten :$

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

webmail schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:42:
[...]

Wow! nice!!!

Al zou ik zo'n camera alleen maar als pronkstuk neerzetten :$
Hij gaat hier ook de vitrine in hoor, ik denk dat ze komende jaren alleen maar duurder worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gune
  • Laatst online: 01-09 13:21
Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/Images/EOS-400D_200_tcm16-390133.jpg met 18-55 kitlens

en

Afbeeldingslocatie: http://products.lowepro.com//CatalogImages/19-2306-SWTIMGZOOM.jpeg om 't veilig overal mee naar toe te slepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik heb em al een dag of 10, maar laat ik toch maar even melden wat ik binnen heb:

Canon 400D met Kitlens:
Afbeeldingslocatie: http://charlenediane.files.wordpress.com/2007/07/400d.jpg

Crumpler Prettyboy XL:
Afbeeldingslocatie: http://www.cameraworld.co.uk/images/products/large/PB%20Olive%20280.jpg

en een 4Gb CF Ultra 2 + geheugenkaarlezertje

al heb ik het gevoel dat er binnenkort nog wel een paar nieuwe posts komen :P

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40

Sick Nick

Drop the top!

Door de cashback van canon is het wel heel aantrekkelijk om een 40D te nemen ipv een 450D (100 euro extra voor betere iso prestaties, betere AF unit, veel snellere burst en betere bediening). Dus die heb ik dan ook maar gehaald :p Meteen ook een 70-200 F/4.0 L USM erbij voor wat fatsoenlijk telewerk. Heb een tijd terug de 70-300 sigma apo gehad maar dat ging toch tegen staan, de focus was niet snel genoeg plus hij was niet echt scherp. Probleem opgelost :D

Afbeeldingslocatie: http://www.dcviews.com/press/images/Canon-40D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dphotojournal.com/wp-content/70200f4.jpg

Dit in combinatie met de flitser en sigma 17-50 die ik al had heb ik nu een mooi setje waar ik de komende jaren nog mee vooruit kan. Misschien nog een UWA erbij later want dat is toch ook wel leuk speelgoed :)

Iemand een 350D body kopen? :P
http://link.marktplaats.nl/175204405

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mooie set!
En nu je sig nog even aanpassen....F5..done! ;)

* Gutteguttegut hoopt maandag zn grip op te halen :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Gutteguttegut op 15-06-2008 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

F5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Net opgehaald:
Afbeeldingslocatie: http://212.238.216.189/Photo/Equipment/images/Tokina-AT-X-pro-11-16mm-f2.8.jpg
Tokina AT-X 11-16mm f2.8 Asph.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-03-2023
Een Miyama m645J, yeah!

Afbeeldingslocatie: http://i160.photobucket.com/albums/t170/pobbe/Product/th__MG_3883.jpg Afbeeldingslocatie: http://i160.photobucket.com/albums/t170/pobbe/Product/th__MG_3887.jpg Afbeeldingslocatie: http://i160.photobucket.com/albums/t170/pobbe/Product/th__MG_3891.jpg Afbeeldingslocatie: http://i160.photobucket.com/albums/t170/pobbe/Product/th__MG_3894.jpg Afbeeldingslocatie: http://i160.photobucket.com/albums/t170/pobbe/Product/th__MG_3896.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah! leuk voor de studio!

Ik heb gister een jupiter 37a op de kop getikt!!! (!!!)
+ ben buiten mezelf en heb misschien wel een Carl Zeiss Jena 135/3.5 en een super takumar 135/3.5 te over +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanjard
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-07 23:52
yeah! eindelijk! Canon EF 70-200 4L IS!
Afbeeldingslocatie: https://www.digitalstreet.nl/images/Canon-70-200F4ISUSM.jpg

Cactus v2s dit werkt jonges net uit Hong Kong besteld voor 30 euro met 2e reseiver! ongeloofelijk!
Afbeeldingslocatie: http://martybugs.net/reviews/images/cactus_all.jpg

en tot slot om mijn Cactus v2s setje ook ietwat effectief te maken! een tweede speedlite 580EX II
Afbeeldingslocatie: http://www.kjsl.com/~dave/580ex.jpg

verder mijn topaanwinst! Canon EF-S 10-22mm 3,5-4,5f
1 nadeel maar das persoonlijk... vind de vervorming niet mooi maar dat hou je niet tegen... voor de rest super lens! dikke aanrader wat een scherpte!! SUPER!
Afbeeldingslocatie: http://www.kenrockwell.com/canon/images/1022.jpg

dure maand voor mij maar wel happy feelings
Nu kan ik de zomervakantie in!

Domoticz + Fotografie + Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Spanjard schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:42:
[afbeelding]

Cactus v2s dit werkt jonges net uit Hong Kong besteld voor 30 euro met 2e reseiver! ongeloofelijk!
[afbeelding]

en tot slot om mijn Cactus v2s setje ook ietwat effectief te maken! een tweede speedlite 580EX II
[afbeelding]

1 nadeel maar das persoonlijk... vind de vervorming niet mooi maar dat hou je niet tegen... voor de rest super lens! dikke aanrader wat een scherpte!! SUPER!
[afbeelding]

PT-lens kan dat voor je corrigeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05:39
zonoskar schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:16:
Net opgehaald:
[afbeelding]
Tokina AT-X 11-16mm f2.8 Asph.
Nikon of Canon ?
En hoe bevalt 'ie, zit zelf ook aan deze te denken voor m'n D80, is precies het bereik wat ik nog mis, op lens gebied.
En waar vandaan, volgens mij nog niet in NL leverbaar ?

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Spanjard schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:42:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vervorming? Ik heb hem ook maar ik vind de vervorming echt minimaal. De enige keer dat ik PTlens gebruik is bij de kitlens op 18 mm, dat is vervorming. Weet je zeker dat je niet vertekening bedoeld? (als het niet zo is sorry)

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 19-09 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wobcat schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:05:Nikon of Canon ?
En hoe bevalt 'ie, zit zelf ook aan deze te denken voor m'n D80, is precies het bereik wat ik nog mis, op lens gebied.
En waar vandaan, volgens mij nog niet in NL leverbaar ?
De canon versie. Gewoon bij Konijn, maar de Nikon versie is idd nog niet leverbaar. Ik moet nog uitgebreid gaan testen, maar de eerste indruk is goed. Lekker zwaar ding, en de scherpte is al vanaf f2.8 erg goed.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 14:16
Ben erg benieuwd naar je ervaringen en resultaten zonoskar, erg interessante lens :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Afbeeldingslocatie: http://www.d-6.de/Pentax1450.jpg

En ja, dat is goud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

? wat is het en waarom is het goud, vertel eens iets meer hierover...

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 00:29

Spikey

Making the web accessible!

het is een pentax 50mm 1.4, maar inderdaad, why gold?! verklaar je nader :D ziet er wel fancy uit, maar niet iets waarmee je over straat hobbelt lijkt me.

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 18-09 06:58
Die had ik ook op ebay zien staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
jezus, die pentax jongens hebben ook wel iets compleet nutteloos op de markt gebracht...

Ik heb hier trouwens ook een 50mm pentax lens liggen, precies hetzelfde model, alleen zit bij mij de voorste lens meer terug. F/2 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Spikey schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:58:
het is een pentax 50mm 1.4, maar inderdaad, why gold?! verklaar je nader :D ziet er wel fancy uit, maar niet iets waarmee je over straat hobbelt lijkt me.
Omdat het kan? :P
Ik had min of meer voor de lol een bod van €150 geplaatst en daarvoor heb ik ze nu in mijn bezit :P
deugtniet schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:07:
jezus, die pentax jongens hebben ook wel iets compleet nutteloos op de markt gebracht...

Ik heb hier trouwens ook een 50mm pentax lens liggen, precies hetzelfde model, alleen zit bij mij de voorste lens meer terug. F/2 namelijk.
Maakt het foto's? Ja. Is het dus nutteloos? Nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 19-09 16:47
150 euro lijkt mij sowieso niet veel voor een 1.4 lens, laat staan een gouden. Is toch een leuk collectorsitem.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 10-09 16:27
Afbeeldingslocatie: http://pan4.fotovista.com/dev/4/7/10530074/g_10530074.jpg

Een Pentax 16-45mm F4 objectief. Voor € 170 (tweedehands) incl verzending gekocht op Ebay, leek me wel een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gangster-ding! :D _/-\o_ Pimp my camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
dan vind ik die lx met die gouden 50 1.2 nog wel wat lomper met die krokodil eromheen:
http://mir.com.my/rb/phot...Pentax_LX_Gold/index1.htm

Edit:

ontopic, eindelijk m'n nd filters binnen... duurde een maand om te verzenden vanuit UK. (formatt.co.uk) maar ik heb ze gisteren effe kunnen testen en deze zijn, in tegenstelling tot die van cokin, wel kleurneutraal. Ook bij 't gebruik van een polarizer :)

[ Voor 50% gewijzigd door abrakadaver op 16-06-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

abrakadaver schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:11:
dan vind ik die lx met die gouden 50 1.2 nog wel wat lomper met die krokodil eromheen:

Edit:

ontopic, eindelijk m'n nd filters binnen... duurde een maand om te verzenden vanuit UK. (formatt.co.uk) maar ik heb ze gisteren effe kunnen testen en deze zijn, in tegenstelling tot die van cokin, wel kleurneutraal. Ook bij 't gebruik van een polarizer :)
Heb jij toevallig ook een pola die niet vignetteert met de uwa houder tussen 10-13mm op crop?, of 16-20mm op FF? :)....ik ben hard op zoek naar een nieuwe pola (heb nu niet een origineel) en wil echt graag weten of er een pola op het cokin p-systeem is dat niet vignetteert op 16mm FF, 10mm aps-c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ericr schreef op maandag 16 juni 2008 @ 08:58:
[afbeelding]

Een Pentax 16-45mm F4 objectief. Voor € 170 (tweedehands) incl verzending gekocht op Ebay, leek me wel een nette prijs.
Is het zeker, prima objectief d:)b

Edit:

Ja maar die brengt denk ik wel vier nullen op hoor :)

Nieuwe body erbij :) De voorlaatste SLR van Pentax, niet slecht voor €25 al zeg ik het zelf :P
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/512Z2RDAWDL._SL500_AA280_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skid1973
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-03 10:21

skid1973

Plaats hier sterke one-liner..

Nog geen gouden lens hier :)

Maar na veel beraad en leeswerk hier eindelijk de knoop doorgehakt en mijn eerste dSLR gekocht: de Canon EOS 30D en de EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 iS, bij kamera-express samen voor net geen 680 euro, geen slechte deal lijkt me.

Morgen binnen als het goed is, kan haast niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Nomad schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:25:
[...]

Heb jij toevallig ook een pola die niet vignetteert met de uwa houder tussen 10-13mm op crop?, of 16-20mm op FF? :)....ik ben hard op zoek naar een nieuwe pola (heb nu niet een origineel) en wil echt graag weten of er een pola op het cokin p-systeem is dat niet vignetteert op 16mm FF, 10mm aps-c.
Hehe nee, ik heb gewoon de P-164 van cokin zelf. Die kon ik op de 12-24 pas vanaf 14mm gebruiken zonder dat ie in beeld kwam.
Ik denk dat je dan beter een gewone (evt circ) opschroef-polarizer kan gebruiken en daar de cokin set indraaien voor de nd-filters. (waarschijnlijk wel de groothoek houder)

Hmm, trouwens: misschien is er wel een (niet circulaire) polarizer die gewoon vierkant is (zou niet weten waarom die per se rond moet zijn) en in de cokin-houder past.
Dan kan je eerst focussen en daarna laat je de polarizer erin zakken.
http://www.formatt.co.uk/...ear-polariser-filter.aspx
Maar echt goedkoop zal 't allemaal niet zijn.

Nu ik geen cropcamera's meer heb gebruik ik ook niet meer zo'n wijde lenzen, 24mm is 't meeste groothoek nu afgezien van een 16mm fish. Misschien komt er nog wel een keer een supergroothoek, maar voorlopig is dit wel effe genoeg. Dus voldoet het cokin systeem dat ik nu heb wel, daarnaast vind ik een polarizer bij extreme groothoek niet zo mooi werken voor luchten.

[ Voor 3% gewijzigd door abrakadaver op 16-06-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

thanks voor je antwoord. Een slim 77mm pola met de uwa houder erop ga ik eens proberen. Heb zelf geen losse 77mm pola, maar een vriend van me wel, dus dat kan ik wel even uittesten.

Pola op 10mm is inderdaad niet altijd even mooi, maar in veel gevallen kan het best.
Ik gebruik een pola vaak voor wat extra contrast ook, en met de 10-22 is dat niet nodig, dus echt heel erg mis ik die pola niet. Maar het zou fijn zijn als het wel kon, iig bedankt voor je antwoord.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik had even een vraagje, ik was op zoek naar een battery grip voor mijn 400D, maar nu heb ik eentje gevonden op ebay (ik vermoed wel 3d party, al kan ik geen verschil vinden tussen die en de originele canon), heeft iemand ervaring met een 3d party grip? (wilde er niet een heel topic over openen en kon er niet echt een discussie over vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Denko schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:34:
Ik had even een vraagje, ik was op zoek naar een battery grip voor mijn 400D, maar nu heb ik eentje gevonden op ebay (ik vermoed wel 3d party, al kan ik geen verschil vinden tussen die en de originele canon), heeft iemand ervaring met een 3d party grip? (wilde er niet een heel topic over openen en kon er niet echt een discussie over vinden)
Hij werkt prima, lijkt op het origineel, maar het plastic voelt net anders dan die van je body zelf. Het is een goede keuze, mits de prijs er naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Nomad schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:41:
[...]

Hij werkt prima, lijkt op het origineel, maar het plastic voelt net anders dan die van je body zelf. Het is een goede keuze, mits de prijs er naar is.
ja, 50 euro, weet niet of jij ze nog ergens goedkoper kent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is het heel erg dat ik die wel mooi vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:57

allstarted1

WTRFTS

Zojuist besteld! :D

Nikon D300 Body

Afbeeldingslocatie: http://crave.cnet.com/i/bto/20070822/D300_540.jpg

Tokina 12-24 f/4 AT-X Pro

Afbeeldingslocatie: http://fotografare.files.wordpress.com/2007/11/t_tokina_12_24_f4_168.jpg

Tamron 17-50 f/2.8 XR Di II LD ASL IF - A16E

Afbeeldingslocatie: http://www.onecall.com/ImageCache/tamron_af28_17_50diII_300x250_s.jpg

Nikkor 50mm f/1.8

Afbeeldingslocatie: http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/lens/af/normal/af_50mmf_18d/img/pic_001.jpg

Geheugengevaarte!

Afbeeldingslocatie: http://www.teamworkphoto.com/images/sandisk/ExtIIICF4GB_angle.jpg

*Allstarted is bliiiiiiiij! :D Nu even afwachten wanneer hij binnenkomt.. :9 :o

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
allstarted1 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:25:
Zojuist besteld! :D

Nikon D300 Body

[afbeelding]

Tokina 12-24 f/4 AT-X Pro

[afbeelding]

Tamron 17-50 f/2.8 XR Di II LD ASL IF - A16E

[afbeelding]

Nikkor 50mm f/1.8

[afbeelding]

Geheugengevaarte!

[afbeelding]

*Allstarted is bliiiiiiiij! :D Nu even afwachten wanneer hij binnenkomt.. :9 :o
geld over? ;) >:)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

O-) vond ergens een sok met een gat erin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Leuk spul! Nu nog een vervangend iets voor die 70-300 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-03-2023
Uitgavepolitie: Het spijt ons meneer maar... %$#^%^ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Reflecteert natuurlijk veel beter het licht en warmte in vergelijking met wit. Kwestie van wachten tot canon al hun L toeters in goud gaat uitbrengen :P Wel tof, zolang je het maar niet op een grijs/zilverkleurige camera zet, dat ziet er dan echt niet uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

allstarted1 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:32:
[...]

O-) vond ergens een sok met een gat erin ;)
Gefeliciteerd, een mooie lijst met goede keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Nomad schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:07:
[...]

Straks moet ik inderdaad wel even gaan kijken wat betreft vervanging voor de 70-300. Eerst meneer Spaarvarken weer eens wat spek op z'n ribben laten krijgen ;) Ik verwacht dat ik dan voor een 70-200 of iets dergelijks ga sparen.

Ben ondertussen ook helemaal verliefd geworden op de 14-24 f/2.8, dat ding is echt rag- en ragscherp. dat lag dan helaas weer een stuk buiten budget...en om nou alles op groothoek te moeten fotograferen..... ;)

Woensdag lekker stuntelen met het nieuwe apparaat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Nomad schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:07:
[...]

Ik zie toch een kapitale misser... :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Schandalig dat hier zo weinig eigen foto's van het product worden getoond, het lijkt haast wel dat er in de HK meer eigen foto's staan dan hier.. ;)

Om zelf het goede voorbeeld te geven: heb zaterdag een mooie UWA zoom gekocht, jullie allen welbekend:
Afbeeldingslocatie: http://jwveldhuis.nl/los/tokina_1224.jpg
Tokina 12-24 F4

Wat een extra zicht t.o.v. 18mm, heerlijk ding, nu nog even opzoek naar mooie landschapjes :)

Zoek overigens ook nog een goede, maar betaalbare pola filter. Zijn die Hoya Digital PRO1 dingen wat? Via hvstar.net zijn die wel goed te doen qua prijs namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoya is prima hoor ;)
zoek jet nog iets beter, koop b+w, maar dat betaal je natuurlijk ook ...
zolang je maar van de tiffens afblijft :+

ik zie hier toch lekker veel UWA's passeren. ik zou ook wel is durven kijken voor een 10-22, maar de spaarpot is al vrij goed geplunderd deze maand :'( , en tis de laatste maand cashback :X

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 16:19

sapphire

Die-hard pruts0r

Ga jou nou eerst eens goed verder genieten van je 70-200 ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:06:
hoya is prima hoor ;)
zoek jet nog iets beter, koop b+w, maar dat betaal je natuurlijk ook ...
zolang je maar van de tiffens afblijft :+

ik zie hier toch lekker veel UWA's passeren. ik zou ook wel is durven kijken voor een 10-22, maar de spaarpot is al vrij goed geplunderd deze maand :'( , en tis de laatste maand cashback :X
Ach, Nikon doet niets aan cashbacks, behalve toendertijd op de D40 :+ Gewoon een kleine aderlating doen en doorlopen alsof er niets gebeurd is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
  • Laatst online: 03-06 17:10
Vandaag eindelijk maar eens een nieuwe lens gehaald (na paar maanden met kitlens 7(8)7 , ach je moet toch ergens beginnen O-) )

Enfin het volgende gehaald,

Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO

Afbeeldingslocatie: http://www.photographyjam.com/images/25.jpg

UV-filter en Pola filter had ik gelukkig al (lens heeft zelfde diameter als kitlens ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Laatst online: 19-09 23:40

ppFreddy

gewoon Frederik

ZipperJR schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:48:
UV-filter en Pola filter had ik gelukkig al (lens heeft zelfde diameter als kitlens ;) )
Dat houdt mij niet tegen om voor elke lens een nieuw filter te kopen. Op mijn 17-55 2.8 heb ik een B+W (77mm) en eerste wat ik deed toen ik mijn 70-200 2.8 kocht was nog een 77mm filter kopen voor erop. Ik heb geen zin om telkens als ik van lens wissel ook nog eens het filter te versteken... Mja, elk zijn keuze zeker :)

edit: voor een Pola kan ik het nog begrijpen :)

[ Voor 4% gewijzigd door ppFreddy op 16-06-2008 20:10 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
ppFreddy schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:09:
[...]

Dat houdt mij niet tegen om voor elke lens een nieuw filter te kopen. Op mijn 17-55 2.8 heb ik een B+W (77mm) en eerste wat ik deed toen ik mijn 70-200 2.8 kocht was nog een 77mm filter kopen voor erop. Ik heb geen zin om telkens als ik van lens wissel ook nog eens het filter te versteken... Mja, elk zijn keuze zeker :)

edit: voor een Pola kan ik het nog begrijpen :)
Je hebt zeker gelijk wat betreft gemak met wisselen etc, maar zat beetje krap bij kas :'( vandaar dat ik nu het nog maar even bij deze houd, mischien volgende maand als ik wat geld overhoud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Henk schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:51:
[...]

Ik zie toch een kapitale misser... :+ :P
:+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Gewoon overzetten vanaf de kitlens, die kost toch geen drol om te vervangen (sowieso de helft van een 70-300 apo). Dus beter je duurdere lens beschermen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
Sick Nick schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:17:
Gewoon overzetten vanaf de kitlens, die kost toch geen drol om te vervangen (sowieso de helft van een 70-300 apo). Dus beter je duurdere lens beschermen :)
Idd, dat is precies wat ik ook gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Ook ik heb toch maar eens een nieuwe camera gekocht. Nou scrhijf ik regelmatig verhaaltjes over camera's, dus heb ik altijd de nieuwste camera's op mijn bureau, maar soms wil je toch echt zelf een body.

Omdat ik op mijn werk nog en een heel arsenaal aan leuke Lenzen met een hoofdletter L heb, wilde ik toch een Canon, maar de 400D en 450D zijn me te klein en te eenvoudig en de 40D werd me net iets te duur. Eigenlijk vind ik de 20D prima, alleen is hij net te langzaam en is het schermpje echt iets te klein.

Dus, toch maar dit gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.tonheijnen.nl/forum/images/30d.jpg
550 euro bij KE. Leek mij een nette deal. 8 megapixel is voor mij genoeg en dan biedt deze body wel alles wat ik wil. Het kitlensje (:X) is maar tijdelijk, die wordt binnenkort vervangen door iets beters ;).

Om bovenstaande foto te schieten, toch nog even deze uit de kast gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://www.tonheijnen.nl/forum/images/990.jpg
Maar die is dus echt helemaal op. Het instelwiel is stuk, twee van de drie megapixels zijn dead of hot en hij werkt alleen met volledig opgeladen batterijen :/

[ Voor 5% gewijzigd door dreamscape op 16-06-2008 21:21 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
Afgelopen zaterdag toch maar de knoop doorgehakt voor een dSLR. Altijd heb ik met een Canon Digital IXUS 75 (point and shoot) camera'tje geschoten en ben dus heel blij met deze nieuwe aanwinst. Overigens zijn de foto's wel met de oude camera gemaakt.

Sony Alpha A300 dSLR (10.2MP, Live-view, kantelbaar LCD, beeldstabilisatie):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GOqbmtm9KFljFMuMak2ixIYX/full.jpg

Inclusief Kitlens (voor nu even genoeg) DT18-70mm F3.5-5.6:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q4oMDSzk7Hp2M2b7VFFZHg3S/full.jpg

HAMA filter/opzetlens 55mm voor close-ups:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ugtmkks8dzYhrbYMTRjkUI7R/full.jpg

CF kaartje. (iets te veel van het goede om daar fototje van te maken. :P)

Helaas wel te veel voor betaald ten opzichte van bekendere fotowinkels, maargoed ik ben er zeer tevreden mee dus dat mag en moet de pret niet drukken!

Overigens wil ik er nog wel een leuk objectiefje en tasje bij kopen volgende maand. Ik zat ook al naar de Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO te kijken (die van hierboven), maar daar zal ik niet te veel over uitwijden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:51

rGz

Zojuist een Canon Eos 400D gekocht, bij de MediaMarkt voor 399 (na cashback).
Mijn eerste Spiegelreflex :D

* rGz is blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

2e hands, gister opgehaald voor een mooi prijsje :)
Afbeeldingslocatie: http://reefphoto.com/images/canon/can.bg.e2.jpg

Pagina: 1 ... 18 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul" Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.
-> Houd slowchat binnen de perken.