[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 30 Laatste
Acties:
  • 266.481 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
rapture schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:52:
[...]
Trek nog 100 euro Rofa-kosten voor onderhoud/herstelling/afstellen/qualitycheck eraf en je hebt een effectieve winst van 200 euro voor een perfect objectief.
Je wil toch niet beweren dat objectieven die je hier koopt wel gequalitychecked zijn voor de verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:45

Ethirty

Who...me?

Na 2 weken wachten heb ik hem vanavond eindelijk op kunnen halen. Accu zit in de lader, dus ik kan helaas nog niet spelen :(

Afbeeldingslocatie: http://www.topdeals.nl/catalog/images/40d+1785.jpg

Canon 40D + 17-85 IS USM + 4GB Sandisk Extreme III

Zie alleen net in de pricewatch dat ik beter niet impulsief dat geheugen erbij had moeten doen, heb bijna 2 tientjes meer betaald, hoewel het wel een 30 ipv 20 MB/s versie is. Naja, op het totaal zijn het de kosten niet en de verpakking is toch al stuk.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

Joosie200 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:42:
[...]
Netjes :) Nieuw bij een NL'se winkel gehaald of in het buitenland wezen shoppen? Zou wel graag een aantal foto's van die 12-24mm willen zien O+
Via ebay-winkel in hongkong besteld, scheelde me ruim 600 euro incl verzendkosten, lenzen waren per express verzonden (fedex) dus minder kans op douane en binnen 2 na bestelling dagen binnen, geen enkel probleem, echt een aanrader! wil binnenkort nog een 10.5mm fish-eye bestellen. Ook als je kijkt naar uv en polariserende filters, gauw 2 tot 3 keer goedkoper!

Ik heb nog niet echt tijd genomen de 12-24 uitvoerig te testen, maar dat gaat binnenkort zeker gebeuren :) die extra 6mm tegenover de kitlens maakt echt een gigantisch verschil
de 18-200 is echt super handig... qua vervorming niet erger dan de kitlens en de 55-200 VR samen, wel scherper naar mijn idee

[ Voor 5% gewijzigd door airliner op 05-06-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rapture schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:52:
Trek nog 100 euro Rofa-kosten voor onderhoud/herstelling/afstellen/qualitycheck eraf en je hebt een effectieve winst van 200 euro voor een perfect objectief.
Waarom zou je in godsnaam een splinternieuwe lens afleveren bij Rofa (of welke andere reparateur dan ook) voor "onderhoud/herstelling/afstellen/qualitycheck" ???:?

Dat sommige pro's dat doen snap ik wel, net ietsje meer zekerheid dat 't allemaal goed zit, en die 100 euro extra verhaal je op je klanten, maar voor een amateur/liefhebber/enthausiast is 't pas zinvol wanneer je begint te twijfelen aan de staat van je lens. En bij lenzen in deze prijsklasse mag je gewoon aannemen dat ze in 99% van de gevallen in prima werkende staat worden afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:25
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:44:
[...]
Waarom zou je in godsnaam een splinternieuwe lens afleveren bij Rofa (of welke andere reparateur dan ook) voor "onderhoud/herstelling/afstellen/qualitycheck" ???:?

Dat sommige pro's dat doen snap ik wel, net ietsje meer zekerheid dat 't allemaal goed zit, en die 100 euro extra verhaal je op je klanten, maar voor een amateur/liefhebber/enthausiast is 't pas zinvol wanneer je begint te twijfelen aan de staat van je lens. En bij lenzen in deze prijsklasse mag je gewoon aannemen dat ze in 99% van de gevallen in prima werkende staat worden afgeleverd.
Volgens mij bedoelt hij dat je hooguit als je problemen hebt met de garantie (omdat de lens niet uit NL of EU komt) dat je dan zo'n 100 euro kwijt bent aan reparaties.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
universal creations schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:49:
[...]

Volgens mij bedoelt hij dat je hooguit als je problemen hebt met de garantie (omdat de lens niet uit NL of EU komt) dat je dan zo'n 100 euro kwijt bent aan reparaties.
Maar als ik het goed begrepen heb wordt er op objectieven gewoon garantie verleend, ongeacht of je ze in het buitenland haalt. Op bodies daarentegen, kun je het beste in NL er 1 halen. Of hanteert Nikon dit als enige? Want dat was bij Nikon iig zo, voor zover ik het juist heb. Objectieven geven ze garantie op, ongeacht waar je hem koopt, bodies enkel als ze in NL gekocht zijn. En laat objectieven in de regel het duurste zijn van de twee. Mocht dit niet zo zijn dan mag ik hopen dat ik nooit trammelant krijg met mijn lens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand alsjeblieft een centraal topic aanmaken voor alles over het importeren van gear? We blijven aan de gang.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:50:
Kan iemand alsjeblieft een centraal topic aanmaken voor alles over het importeren van gear? We blijven aan de gang.....
^met hem... ik ben het spuugzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 14:22

RBH

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:50:
Neem het voortouw zou ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie littlejoannes in "Fotografie feedback topic v2.0" e.v. Maar ik heb m'n handen al vol genoeg eigenlijk, weinig trek in weer een topicstart schrijven en die onderhouden. Daarbij mis ik de nodige kennis, wat mij betreft is het aan iemand met verstand van zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilko schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:16:
[...]

Er staat er ééntje op Marktplaats: http://link.marktplaats.nl/171902242
Er staat bij "Enkel geschikt voor gebruik in combinatie met de SB-800 flits.." maar dat is onzin, ik gebruik 'm met een SB-600 en dat gaat uitstekend :)
Marktplaats gaat tegen m'n principes in :P . Ik heb gewoon wat tegen marktplaats. Tot nog toe ben ik veel te veel objecten tegengekomen die al verkocht waren. Soms ronduit oplichters. Verkopers van gekopierde games etc. Bah. Nagenoeg 90% van de advertenties staat niet in de goede categorie en de zoekfunctie werkt prut.

iig bedank voor de link :)

De SB-600 heeft inderdaad ook gewoon de extra contacten om de SC-29 volledig te gebruiken. Maarja, de beste kerel quote waarschijnlijk de nikon.nl site waar ook staat dat hij alleen voor de SB-800 is.

Bij FedEx heb je nooit douna, de inklaring doet FedEx zelf. De acceptgiro krijg je na een paar weken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

RBH schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 00:33:
[...]
Neem het voortouw zou ik zeggen. :)
Dus das lekker: iemand die wijst op afwijkingen, mag aan de slag (klinkt als op mijn werk btw :)) . Zoals Neo al aangeeft: iemand die ervaring heeft met de materie en dat graag met ons wil delen lijkt mij ook een beter kandidaat.

En zoals eerder ook al in het feedback topic lijkt mij bovenstaande poster een goede kandidaat om zo'n topic op te richten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:14:
[afbeelding]
+ 4GB Sandisk Ultra II
+ UV filter
+ Nikon tasje

:)
Welkom bij de foto nurts :D :> *O* Leuke camera om mee te beginnen Koei :) (maar dat heb ik je gisteren ook al gezegd ;) )

Veel plezier ermee :D

offtopic:
Kijken wie het eerst een HS maakt @ meet in augustus :P :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Notna schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:05:
offtopic:
Kijken wie het eerst een HS maakt @ meet in augustus :P :+
HS? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:47
Zal wel fotovaktaal zijn. Daar begrijpen wij natuurlijk niks van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 11:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Herrick schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:27:
[...]

Zal wel fotovaktaal zijn. Daar begrijpen wij natuurlijk niks van. ;)
Koei....Ik....Team Fortress 2......Sniper.....Head Shot
Koei....Ik....Meeting van TF2......Camera...Head Shot

Nu snappie ? :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.picamatic.com/show/2008/06/06/03/398530_bigthumb.jpg
Een Raynox DCR-250 macro voorzetlensje voor op m'n 50 1.8. Is toch een stukje makkelijker dan de extention tubes aangezien ik nu nog gewoon auto focus heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

bartbh schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:38:
[afbeelding]
Een Raynox DCR-250 macro voorzetlensje voor op m'n 50 1.8. Is toch een stukje makkelijker dan de extention tubes aangezien ik nu nog gewoon auto focus heb :)
met goede tussenringen ook :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Nomad schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:55:
[...]

met goede tussenringen ook :)
ja, maar die zijn zo duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 00:38:
Zie littlejoannes in "Fotografie feedback topic v2.0" e.v. Maar ik heb m'n handen al vol genoeg eigenlijk, weinig trek in weer een topicstart schrijven en die onderhouden. Daarbij mis ik de nodige kennis, wat mij betreft is het aan iemand met verstand van zaken :)
Ligt het aan mij of is het een beetje redelijk logisch om dat aan Jcvblabla te vragen? Volgens mij is dat de persoon die hier het meeste weet van importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:50:
[...]

Ligt het aan mij of is het een beetje redelijk logisch om dat aan Jcvblabla te vragen? Volgens mij is dat de persoon die hier het meeste weet van importeren.
Zolang het een objectief (pun intended) verhaal wordt en een goed beeld van beide kanten gegeven wordt, ben ik het met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

bartbh schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:38:
[afbeelding]
Ik ben benieuwd naar je resultaten, ik gebruik dit lensje icm een Tokina 100mm 2.8 1:1 macro en kom nu erg dichtbij... ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
de Lowepro Fastpack 350

Afbeeldingslocatie: http://www.photoreview.com.au/news/productnews/FastPack_350_Stuffed.jpg

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Toch maar even hier spammen...
Twee weken geleden een D200 gekocht voor 600 euro (met dank aan #fotografie die de Marktplaats-ad als scam bestempelde :D). Met een gare Tokina 12-24 erbij, en extra originele accu :) Die 12-24 mag binnenkort even langs Rofa, de zoomring zit muurvast.

Vandaag is hij ook nog eens gegroeid, grip van KE is binnen :) Heb dat ding niet acuut nodig maar wil hem gewoon hebben voordat hij niet/slecht leverbaar wordt ivm de opvolging van de D200 door de D300.

offtopic:
[spam]Iemand D50 kopen?[/spam]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

ThunderNet schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:00:
[...]

Vervangen ga ik zelf doen ja. PMMA wordt in de volksmond wel eens plexiglas genoemd. Laat meer UV-licht door dan gewoon glas, en laat ook meer licht in z'n geheel door dan gewoon glas.
Ben er alleen nog niet helemaal uit of ik PMMA ga gebruiken of siliconen. Sowieso is het even balen dat ik pas op z'n vroegst over 2 weken in een cleanroom kan komen. Zit nog even te bedenken dus of ik het gewoon thuis doe of netjes in de cleanroom.
nou, ik ben benieuwd naar de resultaten. Ik zal het in de gaten houden d:)b

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 01:30:
Bij FedEx heb je nooit douna, de inklaring doet FedEx zelf. De acceptgiro krijg je na een paar weken... :)
offtopic:
mwah... het pakketje is verzonden als gift met een waarde van 100 HKD en is tevens niet tussentijds open gemaakt, dus mocht ik een acceptgiro krijgen dan zal ik me niet kapot schrikken denk

Een apart topic voor import ervaringen/tips/etc lijkt me handig, echter wel in FG en niet in BZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hele verzameling fastpacks in dit topic :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3192/2556660272_b062ed4f43.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3080/2556662366_fa633264f3.jpg

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 01:30:
[...]

Marktplaats gaat tegen m'n principes in :P . Ik heb gewoon wat tegen marktplaats. Tot nog toe ben ik veel te veel objecten tegengekomen die al verkocht waren. Soms ronduit oplichters. Verkopers van gekopierde games etc. Bah. Nagenoeg 90% van de advertenties staat niet in de goede categorie en de zoekfunctie werkt prut.
Marktplaats is gewoon een grote plek op Internet waar mensen die wat willen kiepen en mensen die wat zoeken met elkaar in contact kunnen komen.
Er is wat kaf onder het koren, zoals alles wordt ook deze site in zekere mate misbruikt, dit heeft natuurlijk niets met Marktpaats zelf te maken.
Een vrije handelsplek geeft meer kaf dan een strakkere veiling zoals Ebay
Bijna alles staat in de goede categorie en de zoekfunctie werkt prima.

Noem eens wat beters....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:18
fotoapparatuur.nl, top voor 2e hands gear

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

simon schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:29:
Deze site is slecht voor mijn bankrekening ;(

Mijn pancake is er eindelijk, heb hem naast de 400 mm gezet ter vergelijking :)

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/72zo5i.jpg

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

eindelijk mijn tamron 28-75mm F2.8 binnen .... voor mijn pentax K10D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Erasmo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:07:
[...]

Deze site is slecht voor mijn bankrekening ;(

Mijn pancake is er eindelijk, heb hem naast de 400 mm gezet ter vergelijking :)

[afbeelding]
Gast... die blur... nee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 19:57
Vandaag de knoop doorgehakt (en de bankrekening :( )
...de Nikkor 17-55/2.8 AF-S kan ik toevoegen!!
8)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
  • Laatst online: 13-08 21:08
zo heb nu bijna me setje compleet,
2 weken terug een Canon 350-D via marktplaats gehaald, ziet er superstrak uit,
deze keer dus wel in z.g.a.n. staat :)
even doorgereden via A'dam voor een kitlens zodat ik meteen die avond kon schieten.

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-cameras.com/pic/300x300/14/44/canon_eos_350d_camera_lens_kit_1785mm_is_battery_grip_1725.jpg

afgelopen dinsdag een zoom-macro setje derbij gehaald, Owboy wat een fun met de Raynox m-250,
en ook super simpel om mooie plaatjes te maken van spinnen/vliegen/hommels e.d.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2019/2531431629_d8c14b9cc4.jpg?v=0

alleen nog op zoek naar een goedkope flitser,
soms zit ik in de flitsschaduw van de interne flitser te schieten, simpelweg omdat de extended zoomlens te lang is en de focus afstand te kort voor de flitsworp.
maarja komt wel goed.

owja kosten ben ik zelf nog wel tevreden over,
250 voor de body
50 voor kitlens
140 voor 70-300 + raynox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsTn schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:35:
8)
I know, it hurts like hell. :P
Maar het is écht een mooie lens, ga je veel plezier van hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Vandaag binnen gekomen: Canon OC-E3 Off-Camera Shoe Cord
Afbeeldingslocatie: http://www.cametaauctions.com/ebay/canon/accessories/images/OC-E3_cord_01.jpg

Alleen de camera+grip wordt erg zwaar met 1 hand en dan in de andere hand nog de flitser. Wordt tijd voor een sherpa :+

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:18
gewoon geen grip doen..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simon schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:29:
Nog nooit wat interessants op gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Was ik ook al aan het denken, laatst ook een dag geschoten zonder grip, ging best goed, in portret stand mis ik alleen de extra knop een beetje, maar dat zal wel gewenning zijn.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:31:
[...]

Kijk je er wel eens? Want de aanbiedingen zijn vaak fijner dan die op marktplaats.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:13

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:31:
[...]

Heb m'n 1D en m'n 17-40 daar gekocht. Niets dan goede ervaringen. Niet van dat irritante klootjesvolk dat niet normaal vragen kan stellen of normaal vragen kan beantwoorden, achterlijk hoge bedragen vraagt of belachelijk laag biedt. Daar ben je ook wat zekerder dat het van iemand komt die goed met z'n spullen is omgesprongen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:18

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

net opgehaald voor het magische bedrag van €12,50 bij de lokale kringloopwinkel:

Afbeeldingslocatie: http://www.van-etten.com/tas/zeissikon.jpg

Volgens mij een 6x6 camera, even ergens een rolletje fixen :) alle knopjes lijken ook nog te werken :D en het diafragma gaat ook nog open.

en sorry voor de brakke phonepic, had niets anders bij de hand :$ m'n d40 ligt namelijk niet hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Vandaag mijn EF-S 17-55/f2.8 IS verkocht, en gelijk het geld weer uitgeven.

Heb vandaag aan de verzameling toegevoegd:

EF 17-40/f4 L
Speedlite 580EX II
BG-E4 grip

*O*

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:22
Nu ook voorzien van:

Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/Images/EF-70-200mm_200_tcm16-391335.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

NielsTn schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:35:
8)
afterburn schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:13:
Vandaag mijn EF-S 17-55/f2.8 IS verkocht, en gelijk het geld weer uitgeven.

Heb vandaag aan de verzameling toegevoegd:

EF 17-40/f4 L
Speedlite 580EX II
BG-E4 grip

*O*
Komop jongens PICS!

Oh, en gefeliciteerd met de aankopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 19-09 19:57
Josh schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:58:
[...]

[...]

Komop jongens PICS!

Oh, en gefeliciteerd met de aankopen :D
Een standaard kiekje met de mobiel:
Afbeeldingslocatie: http://www.niels-thijssen.nl/www/tweakers/nikkor1755.jpg

wel een indrukwekkend (qua afmeting zowiezo) objectief.... ten opzicht van de D300 en D80, voegt dit toch een serieus "shoot to kill" attitude toe ;)

[ Voor 0% gewijzigd door NielsTn op 07-06-2008 17:26 . Reden: pic resized naar 640x480.... ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:09
Afgelopen week binnengekregen:

Afbeeldingslocatie: http://becextech.com.au/catalog/images/products/Canon/canon-40d.jpg
Canon 40D body voor mezelf

2 maalAfbeeldingslocatie: http://www.ixnes.com/wp-content/uploads/2007/12/canon-powershot-a720-is.gif
Een voor een kennis, en eentje als kadootje voor mijn vriendin, maar waar ik zeker ook wel plezier van zal gaan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

WhiskyPhreak schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:45:
Afgelopen week binnengekregen:

[afbeelding]
Canon 40D body voor mezelf

2 maal[afbeelding]
Een voor een kennis, en eentje als kadootje voor mijn vriendin, maar waar ik zeker ook wel plezier van zal gaan hebben!
Ik had je nog een review beloofd van de camera :).

Het apparaat doet het goed. Die a720is gooit er natuurlijke foto's uit, die niet overbewerkt zijn, maar wel al lekker wegkijken.
Qua contrast kan hij niet tegen mijn 10-22 op, maar voor een compact gooit hij er heel plezierige foto's uit en die IS werkt goed!
Mijn schoonvader heeft de tz-3 van panasonic, maar die kan qua output niet op tegen die A720is van canon, die gewoon 100 euro goedkoper is zowat (door de tijdelijk cashback van canon).
Plezierige foto's, weinig ruis tot iso200, acceptabele ruis tot iso800 voor nood.
Zichtbare ruis vanaf 400 op beeldschermvullend formaat.

Filmpjes zijn eveneens erg goed trouwens :).
In het kort, plezierige camera en geen spijt van de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

Eindelijk de knoop doorgehakt en m'n 400D verruild voor het volgende mooie stukje techniek (alleen body):

Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/Images/EOS%2040D_w200_tcm16-457854.jpg

In combinatie met de volgende add-on:

Afbeeldingslocatie: http://www.calumetphoto.com/resources/images/prod_tnlg/fc1c00ca1a25402887eee67b34c26712.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze morgen afgeleverd van KE bij mij thuis.
na het examen deze voormiddag in ontvangst mogen nemen:

Afbeeldingslocatie: http://www.kiroastro.com/images/cannon/70-200b.jpg
70-200 f2.8 IS
wat een dijk van een lens! :9~

en dit blaasbalgje van Giottos:

Afbeeldingslocatie: http://www.giottos.com/Products/Q-BALL/cl-2810-s.jpg

alweer een gelukkig man :*)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

3kilo nieuw materiaal, dit keer een statief :)

Afbeeldingslocatie: http://www.purelygadgets.co.uk/images/user/products/055XDB%20BASIC%20TRIPOD.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bjp-online.com/data/bjp/240506/804RC2.jpg

oftewel: 055xdb + 804rc2 kop van manfrotto, met een manfrotto tas (ook weer ruim 30 euro :S).
Maar wel jaren plezier ervan als goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:48

ThunderNet

Flits!

Ga je veel plezier van hebben Martijn :D

Hier geen nieuwe aankopen, wel hoop bezorgingen afgelopen dagen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Ik heb ook nieuwe aankopen gedaan toen ik op vakantie was in Argentinie.
EF 75-300 USM III en een 580EX II Nog geen foto's van maar als ik het niet vergeet zal ik alles even fotograferen vanavond.
offtopic:
en een nieuwe macbook

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ThunderNet schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:44:
Ga je veel plezier van hebben Martijn :D

Hier geen nieuwe aankopen, wel hoop bezorgingen afgelopen dagen.
Thanks. Volgens mij is dit ook een statief waar ik niet snel zijn maximale lading op zal zetten. De laatste keer dat ik 8kilo lens/body combi had is wel een tijdje eh geleden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 00:20

sapphire

Die-hard pruts0r

Zoals k al tegen je had gezegd, mooie combi Martijn. En idd als met goed is heb je er jaren plezier van :)

Ik heb vanaf vandaag ook een nieuw speeltje, na een hoop gezever van mijn kant hier op GoT issie er eindelijk:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/1022.jpg

Met een verse Hoya sHMC filter erop :)

Nu nog wachten op m'n kap die vertraging heeft :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Afbeeldingslocatie: http://pan7.fotovista.com/dev/7/7/00029677/l_00029677.jpg
Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro 1:2 voor Canon. Voor 129,- leuk om mee te gaan schieten totdat de 70-200L4 komt..

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zou nog een foto komen, dus bij deze!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3184/2568524236_5a87efc34e_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Bij deze mijn bijdrage aan het topic.

Ik heb vandaag een tweedehandse, maar voor mij nieuwe:

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51789SY6AZL._SL500_AA280_.jpg

Tokina AT-X Pro SV 28-70 binnengekregen

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Francis schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:23:
[afbeelding]
Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro 1:2 voor Canon. Voor 129,- leuk om mee te gaan schieten totdat de 70-200L4 komt..
Da's die Mediamarkt-aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:59:
Zoals k al tegen je had gezegd, mooie combi Martijn. En idd als met goed is heb je er jaren plezier van :)

Ik heb vanaf vandaag ook een nieuw speeltje, na een hoop gezever van mijn kant hier op GoT issie er eindelijk:
[afbeelding]

Met een verse Hoya sHMC filter erop :)

Nu nog wachten op m'n kap die vertraging heeft :(
Heb je geen last van vignetting op 10mm? ik heb juist een slim pola filter gekocht om dat te vermijden, en je koopt een 10-22mm immers om op 10mm te kunnen schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:44:
[...]

Heb je geen last van vignetting op 10mm? ik heb juist een slim pola filter gekocht om dat te vermijden, en je koopt een 10-22mm immers om op 10mm te kunnen schieten ;)
Precies wat ik ook dacht toen ik die foto zag. Ik heb er zelf al last van met de 17-85 op 17mm, maar dat was dan ook een goedkoop filtertje :) . Je hebt geen zin om dat ding er af te schroeven als je op 10mm wilt fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nope nergens last van :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:43:
3kilo nieuw materiaal, dit keer een statief :)

[afbeelding]
[afbeelding]

oftewel: 055xdb + 804rc2 kop van manfrotto, met een manfrotto tas (ook weer ruim 30 euro :S).
Maar wel jaren plezier ervan als goed is :)
Congrats met je een nieuwe aanwinst :P

Vraagje; die tas, is dat perfect-fit voor dat model, of gewoon een universele Manfrotto tas? Past hij erin met de kop erop? Heb je toevallig een typenummer van de tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:50:
[...]

Congrats met je een nieuwe aanwinst :P

Vraagje; die tas, is dat perfect-fit voor dat model, of gewoon een universele Manfrotto tas? Past hij erin met de kop erop? Heb je toevallig een typenummer van de tas?
deze.
Heeft 80cm ruimte, het statief met kop is zo'n 75cm. Past met kop en al erop dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een paar weekjes in bezit,top ding.

Haalde hem uit de doos,batts erin eerst ff alle knoppies indrukken.......flits ......vol in me ogen,ff paar minuten time out.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotopolis.pl/obrazki/SB800_2.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb sinds een week de Tokina 50-135 2.8.
Bevalt me uitstekend, prijs kwaliteit verhouding is erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:17:

Haalde hem uit de doos,batts erin eerst ff alle knoppies indrukken.......flits ......vol in me ogen,ff paar minuten time out.

[afbeelding]
Herkenbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:17:

[afbeelding]
Druk dan ook nooit op het knopje "flash" als deze aanstaat... Zeker niet als deze op de 1/1 M staat... dat is helemaaal stom :P;)

Maar nice aankoop. Als je er net zoveel aan hebt als ik met mijn SB600 ben je gelukkig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
en je koopt een 10-22mm immers om op 10mm te kunnen schieten ;)
Beetje onzin ook, zovaak als ik met mijn 10-22 express op 14-15mm ging zitten om de vertekening terug te dringen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het front van de 10-22 maar iets lijkt op die van de Tokina, zal je niet snel last hebben van vignetering door je filter.... Rondom het voorste glas element al snel 5 mm ruimte, dus...
Ik het er voor de grap al een keer zowel een pola als een UV op geschroefd en nog geen vignet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Heb een gewone pola op mijn 10-22 zitten (B+W MRC) en merk ook niks van vignetering. En ben het met jspr eens dat je als je een 10mm koopt, je ook op 10mm moet kunnen fotograferen. Dat Henk het effect niet mooi vindt is zijn persoonlijke mening natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Dag allemaal. Ik ben een bescheiden bezoeker van GoT en sinds gisteren ook wat serieuzer aan de digitale fotografie. Ik heb namelijk een Nikon D60 met Nikon AF-S 16-85 f/3.5-5.6G ED VR DX objectief gekocht. Ik heb besloten in plaats van de kitlens meteen een kwalitatief echt goede lens te kopen. 4GB SDHC kaart erbij.
Gisteren alvast wat geklikt en het verschil met mijn inmiddels 5 jaar oude Pentax Optio 330 gs is, zoals verwacht, met geen pen te beschrijven.

Ik ben nu nog op zoek naar een fototas. Voorlopig heb ik dus nog maar één lens maar daarin komt in de toekomst natuurlijk verandering, dus een plekje voor een extra lens in de tas is wel een must. Wie heeft er tips? Of is daar een apart topic voor (ik moet eerlijk zeggen dat ik hier door de bomen het bos soms niet zie)? Aanbod op internt en in de winkels is erg overweldigend namelijk en ik heb werkelijk geen idee van merken/kwaliteiten e.d.

De lens (plaatje van D60 lijkt me overbodig):
Afbeeldingslocatie: http://www.nikon.nl/resources/g==/GNEaxCabQL2I_aRF3JcbZWfCwjXv5sVk/e1tthQ_UrWHcoaKXZkqzwTiddU6e1xx2/O_FrFPa6GzAivuhTiTr7F.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door joepert op 11-06-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
(ongegeneerde spam) Nou.. ik heb hier nog een rooie Crumpler Pretty Boy XL liggen. Precies ruimte voor een body met gemonteerde lens, een extra lens en wat klein spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:18

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Mooie set heb je zo :) Ga je veel plezier aan beleven! :D

Voor een hippe tas, zie hier
Centraal Fototas Topic - Deeltje 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Sinds een paar weken heb ik een:

Nikon D40 + Nikkor 18-70mm:
Afbeeldingslocatie: http://www.cameralabs.com/reviews/NikonD40/images/Nikon-D40-intro-main-2-400.jpg +Afbeeldingslocatie: http://zooomdigital.com/wp-content/uploads/2007/07/sigmahsm17-70.jpg

Wat een ervaring! Een hele upgrade van mijn (bijna) 8 jaar oude compact: Canon Powershot a70. Die D40 ligt lekker in de hand, schiet snel, en wat een kleuren met die 18-70mm erop! Die 18-70mm voelt stevig aan, auto-focused lekker snel en de bokeh is ook nog eens niet slecht.

Sinds vorig weekend is daar bijgekomen:

Sigma 70-300 F4-5.6 DG APO Macro:
Afbeeldingslocatie: http://www.dyxum.com/images/lenses/221/221_1.jpg

Mooi ding, nooit geweten dat je dingen ZO dichtbij kan halen. Voelt wel wat minder stevig aan dan mijn 18-70mm en de AF maakt een hoop lawaai (alles is relatief :P) en is iets minder snel. Maar what the heck! Voor 200 euro echt een tof ding.

Gister kwam nog binnen (via collega uit Hong Kong): Pola + UV filter + extra accu (die behoeven geen plaatjes denk ik 8)7)

* NickH blij is voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niky schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:58:

[afbeelding]

Mooi ding, nooit geweten dat je dingen ZO dichtbij kan halen. Voelt wel wat minder stevig aan dan mijn 18-70mm en de AF maakt een hoop lawaai (alles is relatief :P) en is iets minder snel. Maar what the heck! Voor 200 euro echt een tof ding.

Gister kwam nog binnen (via collega uit Hong Kong): Pola + UV filter + extra accu (die behoeven geen plaatjes denk ik 8)7)

/me blij is voorlopig.
Ik heb die lens tot voor kort ook gehad, aardig wat plezier van gehad, zeker in verhouding tot de leuke aanschafprijs! En de bokeh van die lens beviel me ook altijd prima.. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09

[...]

[...]
Huh? Werkt de AF van die Sigma op jouw D40?
Ik heb hem ook, maar daarvoor heb je wel een focus motor nodig. Of gebruik je hem op een andere camera?

[ Voor 52% gewijzigd door Stiegl op 11-06-2008 13:13 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
BeF-Bacchus schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:52:
(ongegeneerde spam) Nou.. ik heb hier nog een rooie Crumpler Pretty Boy XL liggen. Precies ruimte voor een body met gemonteerde lens, een extra lens en wat klein spul.
Ik ben meer op zoek naar een rugtas. Aangezien ik de camera veel zal gebruiken tijdens wandeltochten lijkt dat prettiger dan een schoudertas. Maar bedankt voor de spam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiegl schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:11:
Ik heb hem ook, maar daarvoor heb je wel een focus motor nodig. Of gebruik je hem op een andere camera?
Ja, de AF werkt bij Nick zonder problemen op zijn D40, maar hij heeft dan ook de blablakletsklets II versie. Dus de nieuwe versie met interne focus motor.

( shameless spam of shops... ) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online

[afbeelding] +[afbeelding]
Is het plaatje van de 18-70 niet ook een Sigma-lens? Ziet er verder leuk uit. Ik heb ook getwijfeld of ik niet gewoon een D40 zou kopen, want die is toch behoorlijk goedkoper dan de D60 terwijl er verder niet heel veel verschil is. Volgens sommigen is de D40 zelfs beter omdat-ie minder pixels heeft, maar de logica daarachter ontgaat me een beetje. Uiteindelijk heb ik toch maar voor het nieuwste model gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
joepert schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:00:
Is het plaatje van de 18-70 niet ook een Sigma-lens? Ziet er verder leuk uit. Ik heb ook getwijfeld of ik niet gewoon een D40 zou kopen, want die is toch behoorlijk goedkoper dan de D60 terwijl er verder niet heel veel verschil is. Volgens sommigen is de D40 zelfs beter omdat-ie minder pixels heeft, maar de logica daarachter ontgaat me een beetje. Uiteindelijk heb ik toch maar voor het nieuwste model gekozen.
D60 heeft toch de sensor van D80/D200? Het idee van het minder pixels = beter is dat het beschikbare licht verdeeld wordt over minder pixels. Vind ik een beetje flauwekulargument, de ontwikkelingen op sensorgebied gaan gewoon door dus een moderne sensor (bv. de 10Mpx van de D40x) is gewoon efficiënter dan een verouderde (bv de 6Mpx van de D40). Wat hier misschien wel telt is, àls het de sensor uit de D80/D200 is, dat die nogal schijnt te ruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 00:29

Spikey

Making the web accessible!

gefeliciteerd met jullie aanwinsten allemaal!

plaatje is idd een sigma. De sigma 70-300 APO met AF-motor heb ik zelf ook en (zeker voor de prijs) en erg leuke lens. hier zit hij zowat vastgeplakt aan mijn D40 :D

joepert: minder pixel op hetzelfde formaat sensor betekend dat de individuele pixels groter zijn. dit is gunstig voor het ruisniveau, zeker bij de hogere iso-waarden. ik heb het niet vergeleken bij met de D60 dus over dat verschil kan ik niets zeggen. verbeteringen in sensor-technologie vinden ook steeds plaats dus daar hangt het ook weer vanaf.

edit: dpreview heeft de in de D60 review de D40x ernaast gelegd. hoewel die ook weer meer mpixels heeft dan de D40. de vergelijking gaat dus niet 100% op als je wilt vergelijken met de D40. linkje naar dpreview

[ Voor 20% gewijzigd door Spikey op 11-06-2008 14:31 . Reden: dpreview urltje ]

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
BeF-Bacchus schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:23:
[...]

D60 heeft toch de sensor van D80/D200? Het idee van het minder pixels = beter is dat het beschikbare licht verdeeld wordt over minder pixels. Vind ik een beetje flauwekulargument, de ontwikkelingen op sensorgebied gaan gewoon door dus een moderne sensor (bv. de 10Mpx van de D40x) is gewoon efficiënter dan een verouderde (bv de 6Mpx van de D40).
Bullshit. De D40X ruist per pixel veel harder dan de 6mpix van de D40, en heeft bovendien nog een sterker AA-filter ook. Als je een D40X plaat downrezzed naar 6mpix, kom je ongeveer op dezelfde fotokwaliteit van de D40, give or take some.

Er zijn genoeg voorbeelden te verzinnen van ruisvrijere sensoren met meer mpix, maar jij kiest écht het verkeerde voorbeeld erbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Ken Rockwell (www.kenrockwell.com) is die mening (waar BeF-Bacchus het dus niet mee eens is) toegedaan; ik vind zijn site wel informatief maar uiteindelijk roept hij steeds hetzelfde, namelijk dat je net zo goed het goedkoopste kunt kopen omdat alles wat duurder is niet significant beter is. Daar zit wel een kern van waarheid in, zeker bij lenzen geldt natuurlijk niet dat twee keer zo duur twee keer zo goed is, maar uiteindelijk is het wel drogredeneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
joepert schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:44:
Ken Rockwell (www.kenrockwell.com) is die mening (waar BeF-Bacchus het dus niet mee eens is) toegedaan; ik vind zijn site wel informatief maar uiteindelijk roept hij steeds hetzelfde, namelijk dat je net zo goed het goedkoopste kunt kopen omdat alles wat duurder is niet significant beter is. Daar zit wel een kern van waarheid in, zeker bij lenzen geldt natuurlijk niet dat twee keer zo duur twee keer zo goed is, maar uiteindelijk is het wel drogredeneren.
En zelf heeft die een D3 met een 14-24/2.8 en weet ik veel wat voor leuke dure lensjes. :')
Ik zeg niet dat hij geen gelijk heeft, maar overdrijven doet hij wel. (heel erg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
joepert schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:44:
Ken rockwell is wel de láátste waar ik mijn oordeel op baseer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeF-Bacchus schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:23:
D60 heeft toch de sensor van D80/D200?
Nee, de Sensor van de D80 is niet de sensor van de D200. De D80 ruist significant minder dan de D200. Of de D80 sensor daarna in de D60 is gezet? Geen idee, maar ik denk het niet eerlijk gezegd. Zoals iemand al opmerkte over ontwikkeling die niet stil staat en zo....

Ken praat poep als hij zegt dat je met goedkopere lenzen hetzelfde resultaat kunt halen als met duurdere lenzen. Gisteren nog even de 70-200 VR en de 70-300 van Nick op mijn camera gehad. Het verschil zie je echt wel. Niet altijd natuurlijk, maar het is er echt wel.

Probeer ook maar eens om bijvoorbeeld dit plaatje te schieten met die 70-300.... Dat gaat je onder die omstandigheden gewoon niet lukken...
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/Dick.Assink.Hille/SB3m4-WM3_I/AAAAAAAAALM/tewXtJD3Wpw/s400/DCAH00011908.JPG

of een twee keer zo dure lens die extra euro's voor jou de lens ook twee keer zo goed maken, is uiteraard een kwestie van smaak, noodzaak, maar ook van de diepte van je portemonnee. Ik kan niet beoordelen of het prijsverschil tussen de 70-200 VR van Nikon (1800 euro) en de Sigma 70-300 (200 euro) het verschil in fotografische kwaliteit waard is.
Voor mij kennelijk wel, anders had ik deze spullen niet gehad. Aan de andere kant, ik begon aan fotografie, wetende dat het best een duur spelletje is. Als dat een probleem is, kan je uiteraard beter gewoon een compact kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:02:
[...]
Ik heb die lens tot voor kort ook gehad, aardig wat plezier van gehad, zeker in verhouding tot de leuke aanschafprijs! En de bokeh van die lens beviel me ook altijd prima.. Veel plezier ermee!
Dank je, gaat zeker lukken!
Stiegl schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:11:
[...]
Check wat Dick zegt :)
joepert schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:00:
[...]

Is het plaatje van de 18-70 niet ook een Sigma-lens?
Ja klopt, ik heb de verkeerde van google gepakt, ik heb echter zelf wel de Nikkor 18-70 ;)
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:56:
[...]
Gisteren nog even de 70-200 VR en de 70-300 van Nick op mijn camera gehad. Het verschil zie je echt wel. Niet altijd natuurlijk, maar het is er echt wel.
Om dit nog even te beamen, het verschil tussen 1800 en 200 euro was duidelijk te zien. En zoals Dick zegt, als plezier/noodzaak hebt voor een duurdere lens, en ook nog eens het geld hebt, koop dan alsjeblieft die duurdere lens.

Heb er zelf gister ook nog even met de 70-200 VR van Dick mogen schieten op mijn D40, wat een heerlijk ding. Stille en supersnelle AF motor, VR die het een genot maakt om uit de losse hand te schieten en de scherpte van dat ding! :9~

Al met al een heel verschil met mijn Sigma 70-300, maar dat betekend niet dat ik geen mooie plaatjes kan schieten! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.photovanbeek.com/DWF/canon10-22mm.jpg
(plaatje geleent van een medetweaker).

Uiteraard met zonnekap en ik moet er nog even een filtertje bijzoeken. Jammer dat ik em vanmiddag nog niet had, had super geweest met die fraaie wolken :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

very nice !!, wil ik ook ooit nog wel is aanschaffen *zucht*

maar momenteel heb ik genoeg de staatskas gespijst met een 70-200 f2.8IS en 580EXII(besteld).

ik kan ff voort ;)

succes ermee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Zoals beloofd hier zijn dan de pics van mijn nieuwe apparatuur.

overzichtje:
Afbeeldingslocatie: http://www.jordyvaneijk.nl/got/nieuweapp2.jpg

cam:
Afbeeldingslocatie: http://www.jordyvaneijk.nl/got/nieuweapp1.jpg

lenzen:
Afbeeldingslocatie: http://www.jordyvaneijk.nl/got/nieuweapp4.jpg

flitser:
Afbeeldingslocatie: http://www.jordyvaneijk.nl/got/nieuweapp3.jpg

Meer heb ik momenteel nog niet.
Maar ben zeer tevreden.. Aangezien ik deze verslavende hobby pas 3 maanden geleden ben begonnen.

Volgende aankoop gaat een Canon EF 70-200 F4L of Sigma 50-500mm of 170-500mm worden
Zelf prefereer ik de Sigma. Omdat ik volgend jaar jeepsafari door afrika ga maken. En dan denk ik dat de grotere zoom toch wel een voordeel is ten opzichte van de snelle 70-200
of tegen die tijd beide. En de 75-300 de deur uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:47
@jvaneijk: als het alleen om de safari gaat, is huren eventueel ook een optie. Dan kun je wel een 70-200 kopen wat IMHO in het 'dagelijks' gebruik net even praktischer is (uiteraard afhankelijk wat je schiet)

[edit: ik wist niet dat het voor 2 maanden was. In dat geval is huren niet echt een optie]

[ Voor 18% gewijzigd door wisselwerking op 12-06-2008 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Herrick schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 00:24:
@jvaneijk: als het alleen om de safari gaat, is huren eventueel ook een optie. Dan kun je wel een 70-200 kopen wat IMHO in het 'dagelijks' gebruik net even praktischer is (uiteraard afhankelijk wat je schiet)
Ja maar huren voor 2 maanden lijkt mij toch een beetje heel erg duur. Dan koop ik liever een 2e hands 70-200 en voor 600 ofzo een 50-500

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
yup, dan is je "huur" ook gewoon het verschil tussen inkoop en verkoop, veel handiger :+

been there, done that (oke, nog geen objectieven, maar zelfde principe).

maar is het geen optie een 70-200 2.8L met een 2.0TC te pakken? iets meer discipline met kaderen maar veel mooier en daar heb je ook veel langer wat aan. (al zou ik meer fan van de 1.4 TC zijn, of je zou ze ook nog allebei kunnen gebruiken :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn laatste aanwinst is een Tamron 90mm f/2.8 macro lens.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oce/lens/tamron90.jpg
Niet zo plastic als je soms leest, zit stevig genoeg in elkaar, geen speling in het uitschuivende gedeelte, niet te zwaar. Ook leuk voor portretjes, scherp, fijne kleuren en bokeh.

Limit switch werkt goed, focus is vlot, sneller dan de 180mm.
Manual/autofocus werkt ook handig, de focusring ontkoppelt meteen de focusmotor zodat de switch op de body kan blijven staan en er valt vrij goed mee te manual focussen.

[ Voor 103% gewijzigd door bouwfraude op 12-06-2008 20:52 . Reden: plaatje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Vandaag verwacht.

Canon Speedlite 430EX.
Afbeeldingslocatie: http://photoblog.ru/images/uploads/canon_430ex_b.jpg

Niet dé beste flitser uit de serie, maar een hele verbetering ten opzichte van mijn eerder op marktplaats verkochte Metz Mecablitz A36-4c

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Calitomnication schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:10:
Vandaag verwacht.

Canon Speedlite 430EX.
[afbeelding]

Niet dé beste flitser uit de serie, maar een hele verbetering ten opzichte van mijn eerder op marktplaats verkochte Metz Mecablitz A36-4c
Nèt als de opvolger voorgesteld is koop je de "oude". Zonde :P.

Nee hoor, het valt mee, er is wel een nieuwe, maar de upgrade is heel minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Nomad schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:11:
[...]

Nèt als de opvolger voorgesteld is koop je de "oude". Zonde :P.

Nee hoor, het valt mee, er is wel een nieuwe, maar de upgrade is heel minimaal.
True, maar met je body je flash bedienen en éindenlijk niet meer dat debiele wieltje vind ik toch wel heel fijn tbh :) Maar ik zou niet gaan wachten tot dat kreng hier eindelijk tegen de hoofdprijs leverbaar is als ik een flash nodig had, de I is sowieso heerlijk geprijsd :P

[ Voor 16% gewijzigd door Henk op 12-06-2008 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Henk schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:21:
[...]

True, maar met je body je flash bedienen en éindenlijk niet meer dat debiele wieltje vind ik toch wel heel fijn tbh :) Maar ik zou niet gaan wachten tot dat kreng hier eindelijk tegen de hoofdprijs leverbaar is als ik een flash nodig had, de I is sowieso heerlijk geprijsd :P
Dat wieltje vind ik niet zo storend, zo snel hoef ik hem er niet af te kunnen halen, 1 knopje en hij staat uit. Daarnaast, met je body aansturen is leuk, maar de meeste body's kunnen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Magic schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:00:
[afbeelding]
(plaatje geleent van een medetweaker).

Uiteraard met zonnekap en ik moet er nog even een filtertje bijzoeken. Jammer dat ik em vanmiddag nog niet had, had super geweest met die fraaie wolken :)
Nog één :)
Gefeliciteerd ermee :9

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 17 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul" Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.
-> Houd slowchat binnen de perken.