[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 30 Laatste
Acties:
  • 266.475 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rGz schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:58:
Zojuist een Canon Eos 400D gekocht, bij de MediaMarkt voor 399 (na cashback).
Mijn eerste Spiegelreflex :D

* rGz is blij :)
Ow ow ow, dat is toch geen geld meer tegenwoordig! :)

Veel plezier met je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:51

rGz

Daarom heb ik hem ook gekocht, had wat centjes gekregen met mijn verjaardag :D
Ik moet alleen vanavond eens even kijken naar dat cashback gebeuren van Canon, ff invullen.

<offtopic>Zijn er GoT fotografen op CZ?</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 00:29

Spikey

Making the web accessible!

wat een aankoop geweld toch weer! gefeliciteerd mensen en geniet van jullie nieuwe gear :)

rGz: met CZ bedoel je Campzone neem ik aan? ikke niet, dat trekt mijn lijf niet meer tussen al die gamers.

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine aankoop, maar m'n oude was kapot: nieuwe afstandsbediening voor de 30D :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:31

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:21:
Kleine aankoop, maar m'n oude was kapot: nieuwe afstandsbediening voor de 30D :Y)
Canon of DE versie?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neppert, de superdeluxe Canon versie werd me wat te heftig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 14:03
Nieuw speeltje voor mijn D50:

Afbeeldingslocatie: http://www.nikonians.org/nikon/nikkor-12-24mm/images/product_images/tokina12-24.jpg

Erg fijne lens moet ik zeggen. Ik schiet vooral rond de 18mm, dus dit bereik is ideaal voor mij. En die bouw! Valt me nu pas echt op hoe brak die 18-55mm kitlens is ;)

Ook maar een Hoya PRO1 Digital UV-filter bij gekocht. Itt de 18-55mm verdient deze lens wel nog net dat beetje extra bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 14:51
Bij gebrek aan een goed statief, toch maar een stevig geval gekocht:

- Manfrotto 055XPROB alu tripod
- 488RC4 Balhoofd

En nu we toch aan het bestellen zijn:

- Canon Handstrap E-1
- Sandisk CF Extreme III 8GB. Dan hoef ik voor korte tripjes tenminste mijn laptop niet meer mee te nemen.

Ikke ben weer happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Ookal die Manfrotto set :)
Nomad heeft hem ook en hij was er erg positief over, ben erg benieuwd naar jou ervaringen!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Een kleine wired remote controle voor m'n 20D.
Afbeeldingslocatie: http://files.maartenvangrootel.nl/d20_remote.jpg
Voor €4,50 inclusief verzenden, van een verkoper uit HongKong. Dit maakt bulbfotografie een heel stuk prettiger!

Mini review:
Het betreft de Yongnuo type RS-C3, geschikt voor een heel scala aan Canon EOS camera's (EOS IV/3/D3O/D60, EOS 1D/1DS/1DSMK2 en EOS 10D/20D/30D/5D). De versie die ik heb is een kleine meter lang, is licht en ligt lekker in de hand. Hij voelt solide aan, je voelt goed wanneer je de knop half indrukt en hij schuift goed in de bulb-modus. Ik ben er zeer tevreden mee, en ben ook erg blij met de prijs (de RS-80N3 van Canon zelf kost zo'n €35!). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01
DarkFlow schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:31:
Nieuw speeltje voor mijn D50:

[afbeelding]

Erg fijne lens moet ik zeggen. Ik schiet vooral rond de 18mm, dus dit bereik is ideaal voor mij. En die bouw! Valt me nu pas echt op hoe brak die 18-55mm kitlens is ;)

Ook maar een Hoya PRO1 Digital UV-filter bij gekocht. Itt de 18-55mm verdient deze lens wel nog net dat beetje extra bescherming.
Ik denk ook om ooit die lens te kopen, ofwel de Sigma 10-22...

Eerst maar even een SB800 en een tele

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

sapphire schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:39:
Nomad heeft hem ook en hij was er erg positief over, ben erg benieuwd naar jou ervaringen!
Hij is erg goed en ook nog eens "goedkoop" als set bij konijnenberg te bestellen. Voor mijn ervaringen moet je even in het statieventopic kijken./

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Afbeeldingslocatie: http://mir.com.my/rb/photography/hardwares/classics/eos/EF-lenses/EF100mmf28MACRO/CanonEF100mmf28_side_SB.JPG

en

Afbeeldingslocatie: http://www.bobatkins.com/photography/news/111106-003.jpg

10-22 helaas in backorder :(

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yjanse
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.cameratown.com/assets/news/large/Canon_Powershot_G9.jpg
Ik was op zoek naar een compact camera om gewoon dagelijks mee te nemen, vooral voor de momenten waarop ik denk: had ik maar een camera bij me. (En die momenten heb ik best vaak) Ik heb getwijfeld tussen een gewone goedkope point-en-shoot van een willekeurig A-merk, maar dan zit ik met een kwaliteit die eigenlijk te slecht is om nog serieus te gebruiken. In de meeste gevallen zie ik iets moois en neem ik de foto om later terug te komen (indien mogelijk) en mijn dSLR mee tenemen. Als de compact camera dan te crappy is om de foto die je neemt ook te gebruiken dan weet ik toch hoe dat gaat met mij: dan neem ik de foto gewoon niet. Mijn eisen waren vooral: redelijke sensor, klein formaat anders blijft hij toch thuis (dus geen Panasonic Lumix DMC-FZ18 achtige superzoommodellen), volledige manual mode en aperture priority / shutter priority. Daarnaast was RAW eigenlijk ook een eis, dus zijn er maar ongeveer 3 cameras over. De keuze is gevallen op de G9 vanwege beeld kwaliteit, formaat, bouwkwaliteit en functionaliteit. Ik ben niet vies van wat ruis boven de ISO 400, dus daar kan ik prima mee leven. De mogelijkheid om een Canon Speedlight flitser aan te sluiten en een adapter voor een (bijv. B+W/Hoya) filter maken de keuze makkelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door yjanse op 17-06-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:39:
- 488RC4 Balhoofd

Is niet hetzelfde als

- Manfrotte 055XDB
- 804rc2 panhead

;)
Mobyrick schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:18:
[...]

Hij is erg goed en ook nog eens "goedkoop" als set bij konijnenberg te bestellen. Voor mijn ervaringen moet je even in het statieventopic kijken./
Deze bedoel je, gok ik:

http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=48783

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ja die bedoel ik, dus de -Manfrotte 055XDB met de 804rc2 panhead voor de mensen die niet willen klikken. Ik was dus ook even in de war, sorry hiervoor.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:16:
Net opgehaald:
[afbeelding]
Tokina AT-X 11-16mm f2.8 Asph.
Ik ben erg jalours!

Ik zit nog te twijfelen tussen deze Tokina 11-16 of de Canon 10-22. Voorlopig ben ik nog aan het sparen, maar ik hoor graag de ervaringen.

Zelf had ik een paar dagen geleden nog in China gekeken of ik de Tokina ergens zag, maar niets gezien. Wellicht in de verkeerde buurten van Beijing geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Mobyrick schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:18:
[...]

laatmaar, ik moet beter lezen 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Kwartjuh op 17-06-2008 16:52 ]

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19
De combinatie van de 055xprob en de 488rc* is populair. De prijs/kwaliteit en de gebruiksmogelijkheden zijn perfect. Enige nadeel kan het gewicht zijn.

De minimale hoogte van 10cm is ook nog te omzeilen:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3111/2580902216_e87d858699.jpg

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:25:
[...]

- 488RC4 Balhoofd

Is niet hetzelfde als

- Manfrotte 055XDB
- 804rc2 panhead

;)
Inderdaad niet dezelfde combi. Die 055xprob is een luxere versie en die 488rc4 is een balhoofd :), maar beide statieven gaan bevallen want die serie is erg goed.

Mijn statief is echt geniaal, ben er echt blij mee. Qua gewicht vind ik het ook te doen trouwens, achterop de bagage drager (fiets) of achterin de auto :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 18-09 06:58
Afbeeldingslocatie: http://www.cameratools.nl/_clientfiles//Canon/l_Canon%20EF%2035%202.0.gif
Net besteld, hoop hem donderdag binnen te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de prijs is natuurlijk helemaal :9

Een losse 055XDB kost € 119 bij konijn, een losse 804RC2 kost daar € 64, samen € 129 :D

Een 055xpro en een 804rc2 kosten bij elkaar € 219, wat imo erg veel meer is voor een paar snelspanknopjes.

Of.. volgens de zeer onoverzichtelijk Manfrotto catalogus / website hebben bepaalde modellen van de 055prob zo'n centercolum die je ook horizontaal kunt inzetten (voor Macro). De XDB heeft dit niet, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19
right

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Nou ik heb net mijn statief in elkaar geschroefd.
1. Wat is die stevig :o
2. Wat werkt dat allemaal lekker.
3. Wat issie hoog (ben zelf 1,87m maar dat ding steekt er zonder kop bovenuit, en nog steeds stevig)

Nu weet ik pas wat voor 'rommel' mijn oude statief was 8)
Kan niet wachten om hem uit te gaan proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

TranceSetter schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:43:
Nou ik heb net mijn statief in elkaar geschroefd.
1. Wat is die stevig :o
2. Wat werkt dat allemaal lekker.
3. Wat issie hoog (ben zelf 1,87m maar dat ding steekt er zonder kop bovenuit, en nog steeds stevig)

Nu weet ik pas wat voor 'rommel' mijn oude statief was 8)
Kan niet wachten om hem uit te gaan proberen :)
Yep, 1,2 en 3, been there done that :P....ja die manfrotto 055 is echt _stevig_.
Daar kan je een wimberley kop op zetten en een 600 F/4 op rammen en gewoon gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 17:17

RBH

Sja, inmiddels weinig origineel meer, maar WAT een gáve lens is dit zeg. :D Echt ultra-cool dat bereik. :D

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p112/RobinRBH/1022_1.jpg

Héérlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Nomad schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:45:
[...]

Yep, 1,2 en 3, been there done that :P....ja die manfrotto 055 is echt _stevig_.
Daar kan je een wimberley kop op zetten en een 600 F/4 op rammen en gewoon gaan met die banaan.
Nou, echt heerlijk gewoon. Nachtfoto's Parijs? Kom maar op :D :9~
Nu nog een manier om hem goed mee te kunnen nemen...

[ Voor 6% gewijzigd door TranceSetter op 17-06-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

TranceSetter schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:52:
[...]

Nou, echt heerlijk gewoon. Nachtfoto's Parijs? Kom maar op :D :9~
Nu nog een manier om hem goed mee te kunnen nemen...
Ik heb er een manfrotto tas bij gekocht, niet goedkoop, wel heel erg fijn.
deze, draagcomfort is groot en statief past er gemakkelijk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:57
DarkFlow schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:31:
grin.... wacht maar tot je bv een 17-55 /2.8 Nikkor in handen hebt gehad...
dan voel je direct een nog extremer verschil ..... ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Nomad schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:59:
[...]

Nou voor dat bedrag wil ik hem ook nog wel kopen. Voor dit weekend gaat dat helaas niet meer lukken (ga donderdag weg), dus moet ik ff wat gaan verzinnen. Parijs is echter nog een maandje weg, en dit weekend ga ik hem niet superveel gebruiken. Thanks voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:59:
[...]

Er is ook nog een padded versie van:
http://www.fotokonijnenbe...tails.php?id_product=6044

Maar dan sleep je weer een kilo schuim mee volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 17:27

sapphire

Die-hard pruts0r

TranceSetter schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:17:
[...]

Nou voor dat bedrag wil ik hem ook nog wel kopen. Voor dit weekend gaat dat helaas niet meer lukken (ga donderdag weg), dus moet ik ff wat gaan verzinnen. Parijs is echter nog een maandje weg, en dit weekend ga ik hem niet superveel gebruiken. Thanks voor de tip :)
ik ok, 28 juli gaan we naar Paris :)
Ik ben alleen neit van plan de hee staad door een viewfinder te bekijken hoor :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:42:
[...]

Er is ook nog een padded versie van:
http://www.fotokonijnenbe...tails.php?id_product=6044

Maar dan sleep je weer een kilo schuim mee volgens mij :P
De versie die ik heb beschermd genoeg vind ik. Zowel mijzelf als ik hem op de rug draag, als het statief tijdens vervoer. Die padded versie voelt als overkill, het is geen lens natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
sapphire schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:05:
[...]

ik ok, 28 juli gaan we naar Paris :)
Ik ben alleen neit van plan de hee staad door een viewfinder te bekijken hoor :P
Ligt eraan met wie je gaat natuurlijk. Met vriendin is een ander verhaal als met ouders en zus+aanhang. Die vermaken zich wel, en dan doe ik dat ook op mijn eigen manier. Daarbij heb ik vorig jaar Parijs al gezien, en weet nu wel waar ik foto's wil maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.cecompass.com/productimages/holux/m241/m241_t.jpg

Holux M241 GPS-tracker / BT-GPS-muis. Handig voor de vakantie en i.c.m. een nog aan te schaffen PDA / telefoon voor TomTom. Voor een 49 euro incl verzending vanaf Ebay gehaald. Not bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 19-09 11:35
Woei, ik mag ook weers eens posten.

Nieuw sinds vandaag de 14-24 f/2.8 van Nikon. Wat een beestig leuke lens. Voorbeeldjes op mijn Flicrk pagina.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcworld.hu/apix/0708/af-s_14-24_1_k.jpg

Deze dus, nog geen eigen fototjes, ben er dadelijk mee op pad gegaan.

[ Voor 31% gewijzigd door iworx op 18-06-2008 00:58 ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs besloten een dSLR aan te schaffen, met name vanwege de komende reizen.
En daarnaast maken de foto's op de fora hier (en elders) het erg verleidelijk om ook te beginnen.

Daarom vandaag mijn Canon 450D+Kitlens (EF-S 18-55mm) binnen gekregen. :Y)
Afbeeldingslocatie: https://www.digitalstreet.nl/images/Canon-450D-dual.jpg

Lowepro TLZ 1 ook vandaag binnen.
Afbeeldingslocatie: http://www.cameraworld.co.uk/images/products/large/Lowepro%20TLZ1%20250.bmp
Maar deze gaat retour, is wat aan de grote kant voor de 450d, de TLZ mini volstaat prima denk ik.
Wil overigens op korte termijn een rugzak (a la Lowepro Slingshot / Flipside) aanschaffen, snuittas is eigenlijk een tijdelijke oplossing.

Verder natuurlijk het normale grut als een UV filter en geheugenkaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:02:
[afbeelding]

Holux M241 GPS-tracker / BT-GPS-muis. Handig voor de vakantie en i.c.m. een nog aan te schaffen PDA / telefoon voor TomTom. Voor een 49 euro incl verzending vanaf Ebay gehaald. Not bad :)
Dat is een mooie prijs, heb je misschien een ebay linkje?
* Gutteguttegut zoek een gevoeligere GPS muis, mn "oude" Adapt muis wordt nu wel erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Afbeeldingslocatie: http://images.bountii.com/thumbnails/c2/a3/c2a3f1f5e2b4ad345adecd9bc02c3edd

ook weer 3x besteld voor 25€ p/s, 1 voor mezelf erbij en 2 voor collega's, we zijn actieve fotografen kom ik net achter :P

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Nomad schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:45:
[...]

En als ie niet stevig genoeg is dan hang je gewoon je fototas of een zak met stenen aan die haak :)

Ik zit nu alleen een beetje te twijfelen of ik een goed balhoofd zal kopen ipv die 3 weg kop die ik er nu op heb... is toch wat sneller allemaal.
heb wel gemerkt dan wanneer ik m'n 70-200 2.8 als macrolens gebruik, dmv tussenringen, dat de 1d body toch wel erg ver van de statiefgondel komt en dat hefboomeffect vraagt toch wel wat van de statiefkop.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 08:34:
[...]
Dat is een mooie prijs, heb je misschien een ebay linkje?
* Gutteguttegut zoek een gevoeligere GPS muis, mn "oude" Adapt muis wordt nu wel erg traag.
Gewoon zoeken op holux m241 en dan van laag naar hoog met de prijs. D'r zitten er een paar tussen met een biedprijs die 3 pond lager ligt dan de buy now prijs, die heb ik genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:00:
[...]Gewoon zoeken op holux m241 en dan van laag naar hoog met de prijs. D'r zitten er een paar tussen met een biedprijs die 3 pond lager ligt dan de buy now prijs, die heb ik genomen :)
Ik heb meteen even naar reviews gezocht...maar nog niet echt veel positiefs erover gelezen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist voor een leuk vriendenprijsje afgehaald:

Afbeeldingslocatie: http://www.webmyc.com/blog/wp-content/uploads/2007/10/canon-ef-17-40mm-f-40-l-usm-lens2.jpg

Canon EF 17-40 f/4L USM
Hoya Circular Polarizer

Afbeeldingslocatie: http://www.digixo.com/products/3/9927-sacs_photo_video_-_samsonite_-_sac_trekking_premium_dfv130-big.jpg

En dit samen in een Samsonite Trekking 130

Eindelijk weer groothoek in mn collectie, dus ga weer volledig uitgerust op tournee naar Tjechië! 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:35:
[...]
Ik heb meteen even naar reviews gezocht...maar nog niet echt veel positiefs erover gelezen. :/
Paar gelezen, behoorlijk okay en voor 50 euro vind ik het prima. Anders verpats ik hem wel weer door, enige puntje van zorg is de batterijduur. Maar hey, wat kost een set AA's nou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:26:
Zojuist voor een leuk vriendenprijsje afgehaald:

[afbeelding]

Canon EF 17-40 f/4L USM
Hoya Circular Polarizer

Eindelijk weer groothoek in mn collectie, dus ga weer volledig uitgerust op tournee naar Tjechië! 8)
érg lekker stuk glas >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatfireglide
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:06
Jaja eindelijk kan ik hier wat posten.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ydo/1.jpg

Zie valt:
Canon 40D
17-40
70-200 F4 IS

Verder zijn nog onderweg:
- Hoya 77 mm PRO1 DIGITAL Circular Polarizer Filter DMC *+Cleaning Cloth+Filter Holder+LensPen
- Hoya 67 mm PRO1 DIGITAL Circular Polarizer Filter DMC *+Cleaning Cloth+Filter Holder+LensPen
- Lowepro Mini Trekker AW Black

Ben wel ruim 2,5 K lichter, maar wel heeeel blij. Nu nog even me sig aanpassen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Swatfireglide schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:36:

[afbeelding]

Zie valt:
Canon 40D
17-40
70-200 F4 IS

- Hoya 77 mm PRO1 DIGITAL Circular Polarizer Filter DMC *+Cleaning Cloth+Filter Holder+LensPen
- Hoya 67 mm PRO1 DIGITAL Circular Polarizer Filter DMC *+Cleaning Cloth+Filter Holder+LensPen

Ben wel ruim 2,5 K lichter, maar wel heeeel blij. Nu nog even me sig aanpassen :D
Grappig, in één klap een switch naar Canon... waarom precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
NikonCanon D40D

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Tammy 17-50/2.8
8GB CF card
Nikon D300

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatfireglide
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:06
Henk schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:39:
[...]

Grappig, in één klap een switch naar Canon... waarom precies? :)
Wilde combi van kwaliteit/draagbaarheid(doe veel dag/trektochten). Nikon heeft geen F4 reeks en canon wel. Ga er nu op kwaliteit behoorlijk op vooruit en bovendien blijft het draagbaar. Een 70-200Vr van nikkon werd me iets te zwaar dus vandaar switch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Swatfireglide schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:13:
[...]

Wilde combi van kwaliteit/draagbaarheid(doe veel dag/trektochten). Nikon heeft geen F4 reeks en canon wel. Ga er nu op kwaliteit behoorlijk op vooruit en bovendien blijft het draagbaar. Een 70-200Vr van nikkon werd me iets te zwaar dus vandaar switch :)
Ah, zo :) Het is een prachtset, daar niet van ;) Met name de 17-40 is echt een dijk van een lens :9
qadn schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:04:
Tammy 17-50/2.8
8GB CF card
Nikon D300
'grats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Laatst online: 03:54

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

iworx schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:56:
Woei, ik mag ook weers eens posten.

Nieuw sinds vandaag de 14-24 f/2.8 van Nikon. Wat een beestig leuke lens. Voorbeeldjes op mijn Flicrk pagina.

[afbeelding]

Deze dus, nog geen eigen fototjes, ben er dadelijk mee op pad gegaan.
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met deze lens! Hij staat hier op mijn wishlist. Sluit perfect aan bij de rest van m'n set. (24-70 en 70-200)

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swatfireglide, check je sig.:
Caon 40D | 17-40 | 70-200 F4 IS | (Foto)Blog - www.ydoschreuder.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Dank je Henk, kan je nu ook ophouden met mij Canon spul proberen te verkopen ;)
Tot nu toe bevalt ie erg goed, maar de vuurdoop moet nog komen, volgende week zal ik wel wat plaatjes van Ministry gemaakt met deze camera posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mag ik ook posten!
Binnen mijn uiterst beperkte budget is het gelukt, ik heb een tweedehands 20d + bg-e2 grip aangeschaft. 15000 clicks, zonder lens, 350 euro.
Een hele verbetering tov mijn G5 :D

Nu twijfel: Een week of twee schieten met een oude 35-80 lens die ik nog had liggen, en dan een Sigma 20-40 2.8 kopen, of nog een maand wachten en op zoek naar een 17-40 L.

Lichtsterkte vs focussnelheid vs contrast vs prijs vs build quality vs frustratie van schieten met een 35-80......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was opzoek naar een alternatief voor m'n 12-24 f/4. Niet dat ik hem weg doe, maar gewoon iets lichtsterkers, wat compacter en lichter. Toen kwam ik op MP dit tegen voor een leuk prijsje:

Afbeeldingslocatie: http://www.abesofmaine.com/abeimg/sgfe15mm28ex.jpg

Zojuist kwam het pakketje aan. Het is een leuk schattig klein lensje. :P
Ik heb hem niet gekocht voor het extreme fisheye-effect. Met m'n huidige opdrachten heb ik hier meer aan dan aan een 10.5mm oid. Maar wie weet in de toekomst... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 19-09 11:35
Xilantof schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:38:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met deze lens! Hij staat hier op mijn wishlist. Sluit perfect aan bij de rest van m'n set. (24-70 en 70-200)
Tot nu toe niets dan lof. 't is nog even wennen maar je kan er nog redelijk mee vanaf de heup schieten. Enorm lichtsterk, viel me gisteren meteen op en ondanks geen VR toch goed scherp.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:16:
Ik was opzoek naar een alternatief voor m'n 12-24 f/4. Niet dat ik hem weg doe, maar gewoon iets lichtsterkers, wat compacter en lichter. Toen kwam ik op MP dit tegen voor een leuk prijsje:

[afbeelding]

Zojuist kwam het pakketje aan. Het is een leuk schattig klein lensje. :P
Ik heb hem niet gekocht voor het extreme fisheye-effect. Met m'n huidige opdrachten heb ik hier meer aan dan aan een 10.5mm oid. Maar wie weet in de toekomst... :)
Het is een interesante lens, ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Ik ben overigens zeer enthausiast over de 10.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:11:
Nu twijfel: Een week of twee schieten met een oude 35-80 lens die ik nog had liggen, en dan een Sigma 20-40 2.8 kopen, of nog een maand wachten en op zoek naar een 17-40 L.
Dat mag geen twijfel heten, de 17-40 all the way :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Indd, die sigma 20-40 heb ik eigelijk nog nooit iets goed over gehoord. (en daarnaast: wat is nou een maandje wachten?)

hmm uberhaupt eigelijk nog nooit iets gehoord over die 20-40....

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:15
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:48:
[...]

Dat mag geen twijfel heten, de 17-40 all the way :P
Dat lijkt mij idd een no-brainer. 17-40 \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Die twee lenzen in 1 zin noemen... Kiezen tussen een knaken lens of een geweldige lens.. Lastige keus. :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Oxi schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:34:
Die twee lenzen in 1 zin noemen... Kiezen tussen een knaken lens of een geweldige lens.. Lastige keus. :P
I'd go Sigma.

Ik bedoel, minder groothoek, rare focusmotoren, third partyspul en mindere bouw... wíe wil dat nou niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

In het geval van de 28-75 tamron bijvoorbeeld gaan al je punten op, maar toch zou ik die best kunnen kiezen boven de 24-70 canon, omdat die laatste gewoon ruim 3x zo duur is en minder scherp is.
Beiden leveren behoorlijk contrast, maar de canon wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Nomad schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:41:
In het geval van de 28-75 tamron bijvoorbeeld gaan al je punten op, maar toch zou ik die best kunnen kiezen boven de 24-70 canon, omdat die laatste gewoon ruim 3x zo duur is en minder scherp is.
Beiden leveren behoorlijk contrast, maar de canon wint.
De canon is optisch een dusdanig kanon dat ik daar een 5D voor zou kopen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorussio
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:07
Ja ik dan ook maar weer eens geld uitgegeven!
50mm 1.4 van Pentax, voor me K10D

Een UV-Filter erbij "afgedongen"

Afbeeldingslocatie: http://www.microglobe.co.uk/catalog/images/pentax_smc_50mm_p-fa_lens.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Jorussio op 18-06-2008 17:57 ]

 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herrick schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:20:
[...]

Dat lijkt mij idd een no-brainer. 17-40 \o/
Ik heb dit stuk glas nu nog geen 12 uur, en ben het hier compleet mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Henk schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:48:
[...]

De canon is optisch een dusdanig kanon dat ik daar een 5D voor zou kopen... :+
Absoluut, die 24-70 heeft een contrast, wauw!, maar icm de 5D ben je ook weer 1500+1200 armer ofzo.

Ach, wie weet wat de toekomst brengt, eerst een spaarpod creeeren en dan winkelen, niet andersom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Nomad schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:58:
[...]

eerst een spaarpod creeeren en dan winkelen, niet andersom :)
Sorry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ken je die niet, dat is een i-pod waar je geld in stopt om te sparen!

ehm, juist, ik ga weer onder mijn steen kruipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet wel, die kun je onderweg in de auto luisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Jorussio schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:55:
Ja ik dan ook maar weer eens geld uitgegeven!
50mm 1.4 van Pentax, voor me K10D

Een UV-Filter erbij "afgedongen"

[afbeelding]
Leuk voor je UV filter, maar dan heb je waarschijnlijk een el cheapo filter gekregen. Dat doet alleen maar afbreuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
eth0 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:18:
[...]

Leuk voor je UV filter, maar dan heb je waarschijnlijk een el cheapo filter gekregen. Dat doet alleen maar afbreuk...
Is toch voor zijn vijver, die zijn niet zo duur :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Laatst online: 18-09 17:17

RBH

Zojuist even een Hoya 77mm UV filter besteld voor mijn gisteren binnengekregen lens:

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p112/RobinRBH/1022_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abrakadaver schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:00:
Indd, die sigma 20-40 heb ik eigelijk nog nooit iets goed over gehoord. (en daarnaast: wat is nou een maandje wachten?)

hmm uberhaupt eigelijk nog nooit iets gehoord over die 20-40....
Die heb ik! Korte review: bouw is zeker niet krakkemikkig; focus is heel bizar inderdaad, en bovendien langzaam en luidruchtig, in tegenstelling tot 17-40 dus; ontzettend scherp op 20mm, verliest contrast en scherpte opvallend richting 40mm/2.8, maar is vanaf 3.5/4.0 weer scherp, ook nog redelijk in de hoeken; De hoeken komen goed mee; Qua omvang verschilt het weinig met 17-40; Bizarre diameter: 82mm <- gaat duur worden voor filters! Misschien kan er wel step-down filter op; beetje gelige kleur foto's

Eigenlijk helemaal niet zo'n slecht objectief dus, maar je moet je afvragen: heb je die 2.8 echt nodig , en kun je de trage focus uitstaan.

Is dit geen probleem, en zie je een goede aanbieding voor dit objectief (250 tot 300 euro), dan kun je deze best overwegen. Optisch is ie prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die 20-40 in m'n handen gehad, een paar keer gefocust, een reeks testshots tegen een bakstenen muur gemaakt en besloten dat ik hem toch echt niet hoefde. Bereik op crop wat niet prettig is, scherpte niet geweldig, contrast zo-zo, achterlijke filtermaat (en waarom, de helft is plastic 8)7 ) en de focus is absoluut klote. Haal dan een Tammy 17-50 voor het geld. Optisch beter en een veel beter bereik imo.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:48:
Ik heb die 20-40 in m'n handen gehad, een paar keer gefocust, een reeks testshots tegen een bakstenen muur gemaakt en besloten dat ik hem toch echt niet hoefde. Bereik op crop wat niet prettig is, scherpte niet geweldig, contrast zo-zo, achterlijke filtermaat (en waarom, de helft is plastic 8)7 ) en de focus is absoluut klote. Haal dan een Tammy 17-50 voor het geld. Optisch beter en een veel beter bereik imo.
True, hij is achterhaald door de nieuwe technieken, en een tamron lijkt mij ook interessanter.
Scherpte is echter wel goed, mogelijk heb je een dud in handen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan goed, 't blijft Russisch roulette, geen idee hoe het bij de 20-40 zit wat dat betreft trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:14

[afbeelding]

Zie valt:
Canon 40D
17-40
70-200 F4 IS

hey dat heb ik ook... incl zelfde hoya filters...
alleen mijn rugzak is groen :p

erg fijn setje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag deze aanbieding bij de mediamarkt, en ik vond dat ik 'm nu toch echt moest kopen.
Nu ik 14 ben heb ik dit, wat zal ik hebben als ik volwassen ben...

Nikon D40
Afbeeldingslocatie: https://www.digitalstreet.nl/images/Nikon-D40-kit-silver.jpg

Kitlens
Afbeeldingslocatie: https://www.digitalstreet.nl/images/Nikon-18-55mm-silver.jpg

+ 1gb SD kaartje (had ik al voor mijn vorige camera, de Nikon Coolpix L3) & Lowepro tasje

*O* :Y) _/-\o_ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke beginnerset WM-jeroen. Welkom in de wereld van de DSLR-fotografie! :)

Als je zo jong bent (en uiteraard ook later) wil je steeds meer en meer, des te frustrerend is het dan door een gebrek aan geld. Had ik in ieder geval jaar geleden. Ben ook binnen een jaar van 400D + kitlens, tamron 70-300 naar huidige gear gegaan. De tijd gaat hard... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

* Orion84 geeft WM-Jeroen een spuitbus zwarte verf :+

Nee, geintje, veel plezier er mee hoor, maar persoonlijk vind ik dat zilver niks :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Laatst online: 00:57
hallo allemaal, mijn eerste post in dit topic,

ik doe het een beetje zuinig aan met spullen, zowat alles 2e hands.

heb nu in mijn digitale bezit,

Nikon D100

met 18-55 kitlens, (gister gehaald)

mijn vraag is vooral aan WM-jeroen,

Als ik foto's maak op 18mm en mijn camera op de P-stand zijn zowat alle foto's onderbelicht?!

merk jij (of iemand anders) dit ook?

(nog meer spul in mijn bezit: mamiya 645 en een C220, nikon F501, F801, exakta's praktica's Voightlanders en ander verzamel spul (-; )

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe staat je lichtmeting ingesteld? Niet toevallig belichtingscompensatie aanstaan? Post eens wat plaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Laatst online: 00:57
belichting staat op auto, net als WB, ook auto,

ik zal proberen een foto te plaatsen ben ik nog niet handig in dus even uitzoeken.

P.S. dit fenomeen heb ik ook met een oude 28-80 niet dx, wel AF lens......

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:49:
* Orion84 geeft WM-Jeroen een spuitbus zwarte verf :+

Nee, geintje, veel plezier er mee hoor, maar persoonlijk vind ik dat zilver niks :P
Vind ik ook mooier, maar dan geldde deze mooie aanbieding niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:45:
[...]

Vind ik ook mooier, maar dan geldde deze mooie aanbieding niet :'(
geldde => gold
oh nee, silver! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niky schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:45:
De tas bevalt echt heel erg goed. De prijs/kwaliteit verhouding is gigantisch (22 euro voor een tas die naar mijn mening sterker en degelijker is dan een vergelijkbaar examplaar vele malen duurder).
Heb 'm net ook maar besteld, voor die prijs kan je 't niet laten, en voor de situaties dat ik m'n Metz 45 CL-4 flitser niet nodig heb is 't voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe speeltje:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3111/2594610663_c41c829882_m.jpg

Natuurlijk met filter. En dan te bedenken dat ik eigenlijk voor Arctic ButterFly en wat ander schoonmaakspul ging >:) Overigens ook gelijk een pola filter gehaald die op deze en m'n 17-55 past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31
Vandaag gehaald:

Canon EOS 40D

Afbeeldingslocatie: http://laughingsquid.com/wp-content/uploads/canon-4d-dslr.jpg

Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS UMS

Afbeeldingslocatie: http://www.microglobe.co.uk/catalog/images/canon_17-55.jpg

In bestelling:

Canon EW-83J Lenshood

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41xMNp-VbeL._SL500_AA280_.jpg

En ik kwam er thuis pas achter dat m'n SD-geheugen niet in een 40D past :+ Dus geheugen moet ik ook nog aanschaffen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:44:
Vandaag gehaald:

Canon EOS 40D

In bestelling:

Canon EW-83J Lenshood
Mooie aankopen.. Maar dacht dat jij Nikon schoot, waarom deze overstap? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betaalbare kwaliteit misschien? Alleen belachelijk dat Canon de zonnekappen nog steeds niet standaard bij de lenzen meelevert en de hoofdprijs vraagt voor zo'n stukkie plastic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Vandaag gehaald:

Canon EOS 40D

[afbeelding]

[afbeelding]

In bestelling:

Canon EW-83J Lenshood

[afbeelding]

En ik kwam er thuis pas achter dat m'n SD-geheugen niet in een 40D past :+ Dus geheugen moet ik ook nog aanschaffen :P
Welcome to the light side... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

gedegen research gedaan dus ;)

ik ben ook over op canon *O* ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.digicamshop.nl/images/product/image.php?id=53038&dimensionid=17&shopid=4

28mm, antishake, spotmeting, 2nd curtain flash, face recognition- spul dat elke zichzelf respecterende SLR ook zou moeten hebben in een ultracompact.

oja, en ik ben vanmorgen de body dop van mijn D300 ergens in blijdorp verloren, dus die heb ik ookmaar opnieuw gekcht.:(

En een etuitje en een 4 GB SD kaart voor in de ixus.

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31
endless schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:51:
[...]

Mooie aankopen.. Maar dacht dat jij Nikon schoot, waarom deze overstap? :)
Wou iets beters dan m'n Nikon D40 en Nikon had niet echt iets wat me aansprak. Had tijdje geleden al Canon 30D op het oog, maar de 40D was nu in de aanbieding bij de Media Markt (en daar werk ik, dus ook nog eens personeelskorting eroverheen) en toen ben ik ook maar gelijk overstag gegaan voor een geile 2.8-lens :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:13:
[...]

Wou iets beters dan m'n Nikon D40 en Nikon had niet echt iets wat me aansprak. Had tijdje geleden al Canon 30D op het oog, maar de 40D was nu in de aanbieding bij de Media Markt (en daar werk ik, dus ook nog eens personeelskorting eroverheen) en toen ben ik ook maar gelijk overstag gegaan voor een geile 2.8-lens :P
Mja.. Helemaal geen verkeerde keuze zo, zeker niet dat dat ontzettend lekkere stukje glas erbij. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Shark.Bait schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:11:
[...]

[afbeelding]

28mm, antishake, spotmeting, 2nd curtain flash, face recognition- spul dat elke zichzelf respecterende SLR ook zou moeten hebben in een ultracompact.

oja, en ik ben vanmorgen de body dop van mijn D300 ergens in blijdorp verloren, dus die heb ik ookmaar opnieuw gekcht.:(

Spotmeting?!?!

En dude, gedegen research... Ik kan die twee woorden niet meer samen zien, ben er mee doodgegooid op m'n opleiding afgelopen schooljaar. En ik heb net vakantie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:58:
Betaalbare kwaliteit misschien? Alleen belachelijk dat Canon de zonnekappen nog steeds niet standaard bij de lenzen meelevert en de hoofdprijs vraagt voor zo'n stukkie plastic...
Moet je een fatsoenlijk objectief kopen, dan zit het er gewoon bij hoor.
Vandaag gehaald:

Canon EOS 40D

[afbeelding]

[afbeelding]

In bestelling:

Canon EW-83J Lenshood

[afbeelding]

Nice :)
Shark.Bait schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:11:
[...]

[afbeelding]

Anti-shake? Dat is geen Canon noch een Nikon term! :P

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
Vandaag de 10-22 verkocht en een 17-40 erbij gehaald :) Happy 5d owner now :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Laatst online: 08-04 06:58
Jasper schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:21:
Vandaag de 10-22 verkocht en een 17-40 erbij gehaald :) Happy 5d owner now :)
Poor 5d owner now? :P

[ Voor 0% gewijzigd door NickH op 20-06-2008 21:10 . Reden: 5d bedoel ik :X ]

Pagina: 1 ... 19 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul" Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.
-> Houd slowchat binnen de perken.