[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 30 Laatste
Acties:
  • 266.474 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:33
Vandaag binnengekregen van KE

Afbeeldingslocatie: http://i291.photobucket.com/albums/ll313/m4yall/DSC05008.jpg

Wat je ziet:
* Canon 40D
* Tamron 17-50 2.8 ......

Wat je niet ziet:
* 4GB Extreme III CF

Wat moet er nog komen:
Een tas om deze jongen mee te slepen natuurlijk!
70-200 F?, maar dat duurt nog even... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een zuiko 28/3.5 erbij. Jippie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik heb een stoot posts over tassen verplaatst naar het algemene(re) tassentopic. Vond het hier nogal uit zijn plaats :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Goed man! Ik heb er ook een. Ze zeggen dat hij scherper is in de hoeken dan de Zeiss distagon 28mm, en hij is goed scherp heb ik het idee. :) Vele malen goedkoper in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:57
de accupack (SD-8A) voor mijn SB-800 flitser is onderweg....
ff een strip penlites laden en gaan
(en voor een vriendelijke E-bay prijs i.t.t. de hollandsche goudkust-prijzen....)
:D

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd wel rekening met de BTW he ;)

Zou je een klein reviewtje willen schrijven als je het ding hebt? Ik zit ook aan zo'n ding te denken maar vraag me af of het echt wat opleverd. De oplaadtijd met 5 AA's (Ni-Mh) in de SB-800 zou 2,9 seconden zijn. Met 4 Ni-Mhs en 6 Ni-Mh's in de SD-8A zou dat 2,5 seconden zijn, wat imo toch erg weinig verschil is. Gebruikt hij alleen de SD-8A voor het opladen van de flits, of worden de batterijen die in de SB-800 zelf zitten daar ook nog voor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat is het voordeel van een prime zonder de lichtsterkte-factor? Is-ie extreem scherp, mooi contrast o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
klein... en goedkoop prolly

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 04:25:
Houd wel rekening met de BTW he ;)

Zou je een klein reviewtje willen schrijven als je het ding hebt? Ik zit ook aan zo'n ding te denken maar vraag me af of het echt wat opleverd. De oplaadtijd met 5 AA's (Ni-Mh) in de SB-800 zou 2,9 seconden zijn. Met 4 Ni-Mhs en 6 Ni-Mh's in de SD-8A zou dat 2,5 seconden zijn, wat imo toch erg weinig verschil is. Gebruikt hij alleen de SD-8A voor het opladen van de flits, of worden de batterijen die in de SB-800 zelf zitten daar ook nog voor gebruikt?
Uiteraard BTW-gereserveerd ;)
Zodra de levering voltooid is, zal ik wel eens wat timen, bv manual op 1/1, tot 1/64 met en zonder de SD-8A erbij.
Nu nog ff flink wat penlites reserveren (en een extra lader wellicht :X )

Zover ik gezien heb worden zowel de intern geplaatste cellen als de externe pack benut bij het (her)laden van de flitser...

[ Voor 7% gewijzigd door NielsTn op 21-06-2008 10:08 . Reden: addendum toegevoegd inzake laden ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Wilko schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 08:32:
[...]

Wat is het voordeel van een prime zonder de lichtsterkte-factor? Is-ie extreem scherp, mooi contrast o.i.d.?
Hij kost bijna niks (ik heb 'm voor 27 euro gekocht) en hij staat bekend als erg scherp (en met weinig vertekening en lichtafval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RBH schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:36:
Zojuist even een Hoya 77mm UV filter besteld voor mijn gisteren binnengekregen lens:

[afbeelding]
Relaxed, UWA is altijd leuk.
Maar... als we het dan toch over UWA hebben, hoe kom je aan die lens uit je sig? 20x optische zoom op een D-SLR, moet ik ook hebben, de ideale vakantielens. En dan nog uit de L serie ook?

"Canon EOS 350D met een EF-S 10-200 f/3.5-5.6 L USM!" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:11:
[...]
Hij kost bijna niks (ik heb 'm voor 27 euro gekocht) en hij staat bekend als erg scherp (en met weinig vertekening en lichtafval).
Dat allemaal, maar het gewicht en de omvang telden voor mij ook sterk mee. Groothoek gebruik ik vooral buiten dus lichtsterkte doet mij weinig (en daar heb ik evt de veel zwaardere en grotere 20-40/2.8 voor :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Das toch geen groothoek, x2?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik het op canon, de groothoek valt mee maark ik koop binnenkort FF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:04
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:20:
[...]

Maar... als we het dan toch over UWA hebben, hoe kom je aan die lens uit je sig? 20x optische zoom op een D-SLR, moet ik ook hebben, de ideale vakantielens. En dan nog uit de L serie ook?

Ik denk dat het een klein grapje is ;) (namelijk een optelling van alle drie de lenzen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
quote uit het geartopic van de gequootte [/quote]Lenzen:
EF-S 10-22 f/3.5-5.6
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6
EF 70-200mm f/4L USM[/quote]

dus ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49
Ik heb vandaag ook een pakketje binen gekregen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.camps.speedxs.nl/10-22.jpg

Ik had de lens eerst bij Konijnenberg besteld maar daar konden ze mij niet vertellen wanneer die weer op voorraad zou zijn. Was bang dat ik op vakantie moest zonder.
Maar bij CameraNu was die nog op voorraad dus snel de bestelling geplaatst en bij Konijn geannuleerd. Donderdag besteld en vandaag in huis.
Eerste indruk, wauwww wat een groothoek, en dat focusing screen is erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 17:17

RBH

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:20:
[...]

Haha, als je link had gevolgd had je het geweten. ;)
Lone schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:34:
[...]

Ik denk dat het een klein grapje is ;) (namelijk een optelling van alle drie de lenzen)
iceheart schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:16:
quote uit het geartopic van de gequootte [/quote]Lenzen:
EF-S 10-22 f/3.5-5.6
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6
EF 70-200mm f/4L USM[/quote]

dus ja :)
d:)b

Ik vond hem wel leuk verzonnen, dacht ik zo! :D

@wizzzzz: Erg gave lens he? :Y :Y

Edit: Wat ik alleen wel heel irritant vind, is dat ik de zonnekap van de 10-22 niet eraan vast kan laten zitten als ik hem opberg in mijn tas. :( Die moet ik er dan weer afschroeven en in een ander vak(je) stoppen. Misschien niet zo'n probleem, maar toch. :P

[ Voor 11% gewijzigd door RBH op 21-06-2008 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49
@wizzzzz: Erg gave lens he? :Y :Y

Edit: Wat ik alleen wel heel irritant vind, is dat ik de zonnekap van de 10-22 niet eraan vast kan laten zitten als ik hem opberg in mijn tas. :( Die moet ik er dan weer afschroeven en in een ander vak(je) stoppen. Misschien niet zo'n probleem, maar toch. :P
Yep, erg leuke lens, de zonnekap is inderdaad wel erg groot, maar ik moet nog een tas kopen dus ik kan er rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ding heet ook niet voor niks "het soepbord". Uitermate geschikt om bier mee te vangen trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25

Sick Nick

Drop the top!

Via dealextreme een setje macro tussenringen, werkt erg goed met de tamron 17-50 F/2.8 :) Op de camera eerst op F/4.0 gezet, dan DOF preview indrukken en eraf halen. Dan blijft het diafragma mooi op F/4.0 staan want op F/2.8 werd het allemaal wel heeeeeel erg smal :D

Dit doet ie standaard qua focusafstand:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/20r6zgp.jpg

Dit is met ring 1 en 2 ertussen, dat geeft hier het beste resultaat. Met ring 3 (die is wat groter dan 1 en 2 op elkaar) valt er niet meer normaal te focussen. Die grotere ringen werken beter op een tele-lens, dan kom je daar ook erg dichtbij mee. Alleen zit je dan weer met een langere brandpuntsafstand en heb je een snellere sluitertijd nodig. Nu was het al lastig zat, iso3200 moeten gebruiken voor een sluiter van 1/100e bij de macro (op F/4.0 dus).

Dit is het resultaat met die ringen ertussen, je komt mooi dichterbij en je DOF is een stuk kleiner:

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/koklg.jpg

En een 100% crop van de L, hoezo krappe DOF :+ :

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/123049c.jpg

Met meer licht morgen eens verder spelen, dan op F/8.0 ofzo om nog iets van scherptediepte over te houden. Maar al met al een leuk stukje speelgoed om goedkoop in de wereld van macrofotografie te beginnen (nog geen 10 dollar voor de 3 ringen, http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12456)

Ook meteen het voordeel van de liveview van de 40D gehad, 10x inzoomen om zo met manual focus precies het juiste stukje scherp te kunnen krijgen. Op zich gaat het met de zoeker ook goed maar op het schermpje kan je net dat laatste beetje precisie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn nieuwe body opgehaald : Canon 40D + Canon EF 50mm F 1.8 II incl lenskap, UV-filter en polarisatiefilter.
Allemaal bij Konijnenberg, en wat was het druk. Net de AH op zaterdagmiddag.

Ben vooral gegaan voor deze camera omdat ik mijn 20D kan verkopen voor minimaal 150 euri, en de Canon cashback aktie van 150 euri.
Dit scheelt me dan toch weer 300 euri, en ik heb een betere camera.

Waarom de lens : goede ervaringen mee gehad (geleend van collega).
Leuke prijsstellig.
En het vraagt ook meer inzicht/beweging voor een goede foto.

Nu nog ff profiel bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 17:17

RBH

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:06:
Dat ding heet ook niet voor niks "het soepbord". Uitermate geschikt om bier mee te vangen trouwens :P
:D _/-\o_

Denk niet dat ik dat ga uitproberen. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsTn schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:07:
[...]

Uiteraard BTW-gereserveerd ;)
Zodra de levering voltooid is, zal ik wel eens wat timen, bv manual op 1/1, tot 1/64 met en zonder de SD-8A erbij.
Nu nog ff flink wat penlites reserveren (en een extra lader wellicht :X )

Zover ik gezien heb worden zowel de intern geplaatste cellen als de externe pack benut bij het (her)laden van de flitser...
Nice :)

Ik vraag me af of die combo nog op te voeren is >:) , ander circuit erin ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-03-2023
m4yall schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:49:
Vandaag binnengekregen van KE

[afbeelding]

Wat je ziet:
* Canon 40D
* Tamron 17-50 2.8 ......

Wat je niet ziet:
* 4GB Extreme III CF

Wat moet er nog komen:
Een tas om deze jongen mee te slepen natuurlijk!
70-200 F?, maar dat duurt nog even... :z
Dat setje heb ik ook buit gemaakt in de afgelopen week. Echt super, die Tamron komt er waarschijnlijk niet zo snel meer vanaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

En ik kan ook weer een post doen hier :P

Afbeeldingslocatie: http://www.photonic-beauty.com/images/Canon_EF-S_17-85mm_small.jpg

mijn kitlens is vervangen door een 17-85, nu alleen nog een telelens en wat filtertjes en dan ben ik voorlopig weer klaar :P

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:07

Xtremelead

powered by E-MU

Zaterdag wilde ik naar KE gaan om de 40d te halen nu de cashback nog geldt.
Eerst op de site gechecked: in bestelling :(
Toch maar even naar de mediamarkt gegaan en verhip: 5 euro goedkoper en op voorraad *O*

zodoende...mijn nieuwe cam:

Afbeeldingslocatie: http://tanidolar.com/images/eos%2040d.jpg

heerlijk die bediening! wat een verschil met de 350d d:)b

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:07

JanvD

Portretfotograaf

Xtremelead schreef op maandag 23 juni 2008 @ 08:16:
[...]
Toch maar even naar de mediamarkt gegaan en verhip: 5 euro goedkoper en op voorraad
[...]
is het bij de MM niet al incl. cashback?

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Nee, tot en met zaterdag was er bij de Media Markt een foto-actie. Ik heb mijn 40D ook bij de MM gekocht :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

RBH schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 20:29:
[...]

:D _/-\o_

Denk niet dat ik dat ga uitproberen. _O-
NIet altijd te voorkomen helaas ;)

Gister ook nog een volle plens bier over mezelf en mijn apperatuur gekregen.
Spul kan er gelukkig enigsinds tegen :D

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

qadn schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:32:
[...]

NIet altijd te voorkomen helaas ;)

Gister ook nog een volle plens bier over mezelf en mijn apperatuur gekregen.
Spul kan er gelukkig enigsinds tegen :D
Yup, dat ken ik. Een tijd geleden is zelfs een keer door een dronken kerel een bierglas stuk geslagen tegen mijn body. Gelukkig geen krasje, schrok wel even. Sindsdien ben ik overtuigd van de dslr bouw :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Dag 70-300 IS/USM :w >>> (check mijn signature) <<<
Afbeeldingslocatie: http://www.usa.canon.com/app/images/lens/70-300_isusm_586x225.jpg

Hallo 70-200 F4 IS/USM *O*
Afbeeldingslocatie: http://www.usa.canon.com/app/images/EOS_2006/EF70_200_4LISUSM/ef70-200lisusm_586x225.jpg

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Zo, voorlopig m'n laatste aanschaffingen voor m'n nieuwe Canon 40D, hiermee kan ik wel even vooruit:

Canon Speedlite 580 EX II
Afbeeldingslocatie: http://www.livingroom.org.au/photolog/canon-speedlite-580EX-II.jpg

Manfrotto 055XDB + 804RC2
Afbeeldingslocatie: http://www.fotosg.nl/images/ManStatiefKop055XDB-804RC2.jpg

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dat statief komt me bekend voor ;). Fijn ding en _stevig_ , jemig. 30D + 70-200 @1sec sluitertijd en met je vinger gewoon je sluiterknop indrukken --> onbewogen foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Nomad schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:24:
Dat statief komt me bekend voor ;). Fijn ding en _stevig_ , jemig. 30D + 70-200 @1sec sluitertijd en met je vinger gewoon je sluiterknop indrukken --> onbewogen foto :)
klinkt goed! Voor mijn 40D moet er ook nog een statief komen. Vind die 150 euro, moet ik toch nog even twijfelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nomad schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:24:
Is dat met of zonder het middenstuk uitgeschoven? Daarmee worden al die dingen een stuk instabieler imo.

Wat wel handig is, zijn die haakjes om een tas aan te bevestigen. Zeker als het waait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:13
ook wat "nieuwe" budget aankopen gedaan: 2x een metz 45 ct1 van marktplaats:

Afbeeldingslocatie: http://img.deremate.com.ar/user/images/1809/18090153.jpg kosten: 40 euro

en nog een remote trigger van ebay:

Afbeeldingslocatie: http://martybugs.net/reviews/images/cactus_all.jpg kosten: 25 euro

12 oplaadbare AA 3200mAh kosten: 25 euro

zelf nog een slave flash gebouwd voor één van de metz flitsers + voor beide een low voltage trigger circuit: kosten: 12 euro

even snel een testopstelling :')

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/m9rl20.jpg

Leuke budgetoplossing voor 2 draadloze flitsers dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sOid schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:33:
[...]

Is dat met of zonder het middenstuk uitgeschoven? Daarmee worden al die dingen een stuk instabieler imo.

Wat wel handig is, zijn die haakjes om een tas aan te bevestigen. Zeker als het waait!
Zonder middenstuk is dat ding al hoog, met middenstuk heb ik een trapje nodig, ook al ben ik 1.87m :P.
Dat middenstuk ga je never nooit niet nodig hebben zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES! Binnenkort komt mijn nieuwe 55-200VR!
Dan heb ik wel een chille set voor een 14 jarige
Nikon D40 - 50 1.8 - 18-55 - 55-200VR - Metz staafflitser 45 CT-3 die ik gebruik DMV slave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:51
Nomad schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:54:
[...]

Zonder middenstuk is dat ding al hoog, met middenstuk heb ik een trapje nodig, ook al ben ik 1.87m :P.
Klopt. Met middenstuk uitgeschoven komt de kop boven me uit (ook 1.87m). Enne, dit is het eerste statief dat wel een stevige middenkolom heeft. Draai hem vast en hij is nog net zo stevig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

middenstuk is inderdaad zeker bruikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
[...]

Nooit niet? Dus altijd wel ;) Dubbele ontkenningen ftl :P

Maar goed, ik dacht dat 'ie wat lager was :) Heb ook een Manfrotto statief (wel een goedkopere variant) en die dingen zijn niet kapot te krijgen! Goede aankoop iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Nog eventjes niet! Kreeg vrijdag een brief van het Sorteer Centrum Internationale Pakketten vanwege mijn bestelde Statief van Deal Extreme (getriggerd door djkooij). De douane wilde graag mijn bestel factuur hebben om de waarde vast te kunnen stellen. :X Nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:00
sOid schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:13:
[...]

Maar goed, ik dacht dat 'ie wat lager was :) Heb ook een Manfrotto statief (wel een goedkopere variant) en die dingen zijn niet kapot te krijgen! Goede aankoop iig.
[...]
... ga je never nooit niet ...
3 ontkenningen, terug positief dus ;)

Ben ook hard aan't twijfelen voor zo'n Manfrotto. Alleen al voor de quick-release, want ik word nu helemaal gek van dat op en afschroeven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sOid schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:13:
[...]

3 dubbele ontkenning he: wat er eigenlijk staat is:
never nooit niet --> nooit nooit niet --> nooit altijd gebruiken --> soms gebruiken.

En als je dan terug gaat naar de context, dan zie je dat die zin dan voor geen meter loopt :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Nomad op 23-06-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Nomad schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:39:
[...]

3 dubbele ontkenning he: wat er eigenlijk staat is:
never nooit niet --> nooit nooit niet --> nooit altijd gebruiken --> soms gebruiken.

En als je dan terug gaat naar de context, dan zie je dat die zin dan voor geen meter loopt :Y)
Fire69 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:37:
[...]

[...]

3 ontkenningen, terug positief dus ;)

Ben ook hard aan't twijfelen voor zo'n Manfrotto. Alleen al voor de quick-release, want ik word nu helemaal gek van dat op en afschroeven :/
Ik betrapte me er zelf ook al op :+ Anyway, het kan logischer, that's for sure :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 17:27

sapphire

Die-hard pruts0r

GoT schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:50:
Dag 70-300 IS/USM :w >>> (check mijn signature) <<<
[afbeelding]

Hallo 70-200 F4 IS/USM *O*
[afbeelding]
heeeey die overweging ben ik ook aan eht overdenken..:)
Ben benieuwd wat je bevindingen zijn als je de twee lenzen vergelijkt !! Als je dat zou willen posten (desnoods in eht objectieven topic) graag _/-\o_
Niet dat die 70-200 een miskoop kan zijn :9 maar dat vind ik ook niet van m'n 70-300IS :P

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 23-06-2008 14:48 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
sapphire schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:47:
[...]

heeeey die overweging ben ik ook aan eht overdenken..:)
Ben benieuwd wat je bevindingen zijn als je de twee lenzen vergelijkt !! Als je dat zou willen posten (desnoods in eht objectieven topic) graag _/-\o_
Niet dat die 70-200 een miskoop kan zijn :9 maar dat vind ik ook niet van m'n 70-300IS :P
Had van het weekend nog een 70-300IS in mijn handen, en ik zou niet eens twijfelen tussen een 70-200/4 en een 70-300IS, laat staan tussen een 70-200/4IS en een 70-300IS. De L-tele's zijn gewoon echt een stuk beter gebouwd, hebben voor mijn gevoel fijnere optiek, en de USM is echt véél beter.

En stiekem moet je eigenlijk gewoon een 70-200/2.8IS hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:00
Henk schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:50:
[...]

Had van het weekend nog een 70-300IS in mijn handen, en ik zou niet eens twijfelen tussen een 70-200/4 en een 70-300IS, laat staan tussen een 70-200/4IS en een 70-300IS. De L-tele's zijn gewoon echt een stuk beter gebouwd, hebben voor mijn gevoel fijnere optiek, en de USM is echt véél beter.

En stiekem moet je eigenlijk gewoon een 70-200/2.8IS hebben :P
Maar stiekem verdienen we allemaal niet even veel denk ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 17:27

sapphire

Die-hard pruts0r

* sapphire schopt Henk

offtopic:
komtie weer met z'n 2.8 IS :P

Maaruhm....ik heb de 70-300IS al en idd de bouw is niet zo denderend en de USM maar micor USM maargoed ik ben ook geen Henk dus dat scheelt O-) .
Voorlopig eerst nog eens bijkomen van de koop van die 10-22 en dan ging k mezelf eens leren flitsen...wel handig als je je gear ook optimaal kunt benutten ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sapphire schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:55:
* sapphire schopt Henk

offtopic:
komtie weer met z'n 2.8 IS :P

Maaruhm....ik heb de 70-300IS al en idd de bouw is niet zo denderend en de USM maar micor USM maargoed ik ben ook geen Henk dus dat scheelt O-) .
Voorlopig eerst nog eens bijkomen van de koop van die 10-22 en dan ging k mezelf eens leren flitsen...wel handig als je je gear ook optimaal kunt benutten ;)
Absoluut, die 70-300 focust niet zo snel, maar dat is ook zijn enige serieuze mankement. Optisch gewoon een erg goed ding en goed genoeg gebouwd dat hij het wel overleefd.

Bij mij komende vakantie nog wat kleine aanschaffen (tas en eos50), en dan hopelijk heel lang niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 00:29

Spikey

Making the web accessible!

omdat ik nogal pijnlijk RSI klachten heb waaronder in mijn handen heb ik vorige week toch maar een grip over laten komen uit HK. het is nog even wachten op de hand-strap, die verwacht ik morgen, maar het houdt nu al een stuk uitgebalanceerder vast.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3215/2604335066_bfe5959b0c.jpg

De vertical shutter werkt zoals bekend via IR, maar hier had ik niet echt nood voor. gaat me vooral om de balans en een fijnere hand-positie. aan de onderkant zit overigens mijn QR-plaatje, maar dat moge duidelijk zijn denk ik

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Laatst online: 18-09 09:12
Toch maar in een keer gekocht...

Canon EOS 40D (gisteren gekocht)
Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS UMS
Canon Speedlite 430EX
Sandisk Extreme III 4GB CF 4GB (Extreme)

Wil nog een 24-105 L f/4 maar daarvoor heb ik even geen geld voor (duh).

Iemand een goedkoop adresje voor Hoya Pro1 Slim filters ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Armo schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:37:

Canon Speedlite 430EX
Sandisk Extreme III 4GB Secure Digital 4GB (Extreme)

Potver mooie set... en nu besparen op je filters ;).

Ebay heeft vaak goedkope filter aanbiedingen uit HK of hongsien van fotoapparatuur misschien? Bij hongsien kost een 77mm normale UV iets van 33 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:51
Armo schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:37:

Canon Speedlite 430EX
Sandisk Extreme III 4GB Secure Digital 4GB (Extreme)

Hoop dat je Compact Flash geheugen gekocht hebt? In een 40D gaan volgens mij geen SD-kaartjes?

Verder een hele mooie set. Wil zelf nog een 70-200 F4 (IS) en een 10-22, maar dat is nog even sparen. De 24-105 heb ik gelukkig al >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:07

JanvD

Portretfotograaf

hvstar.net voor je el-cheapo, super kwaliteit filters e.d.

[ Voor 6% gewijzigd door JanvD op 23-06-2008 18:00 ]

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Laatst online: 18-09 09:12
Pat-Skim schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:46:
[...]

Potver mooie set... en nu besparen op je filters ;).

Ebay heeft vaak goedkope filter aanbiedingen uit HK of hongsien van fotoapparatuur misschien? Bij hongsien kost een 77mm normale UV iets van 33 euro...
Mja, ik ga niet besparen op filters maar waarom hier in Nederland 100 euro betalen als je zoals je al zegt uit HK voor 50 euro kan krijgen ;) hongsien ken ik al, zal hem eens een mailtje sturen !
TranceSetter schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:52:
[...]

Hoop dat je Compact Flash geheugen gekocht hebt? In een 40D gaan volgens mij geen SD-kaartjes?
Correctie...heb idd CF gekocht want aan SD heb ik niks aan :)
JaapJanWillem schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:00:
hvstar.net voor je el-cheapo, super kwaliteit filters e.d.
Tnx, zal eens checken wat ze hebben !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:14
Ik ben toch nog maar even voor een 580EX II gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.dslrguides.com/580EX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ffies gearnurden:

Canon EF 50 f/1.4:
Afbeeldingslocatie: http://www.bruidsfotojournalist.nl/gear/Canon_EF_Fixed_Focal_Length_Lenses/Canon_EF_50mm_F1.4.jpg

Canon EF 17-40 f/4 L
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4d/Canon_EF_17-40mm_f4L_USM.jpg/400px-Canon_EF_17-40mm_f4L_USM.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.geheugen-online.com/images/producten/41418/273/watermark.png/.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.geheugen-online.com/images/producten/41418/273/watermark.png/.jpg

zo, nu heb ik ehm... 38 GB aan CF :p

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
24-70 verkocht zo te zien?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
jep... die kostte alleen maar geld, zo lang zat ie in mijn tas.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Wel fijne vervanging ervan simon. Kan je wat mee.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-03-2023
simon schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 09:25:
Ffies gearnurden:

Canon EF 50 f/1.4:
[afbeelding]

Canon EF 17-40 f/4 L
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

zo, nu heb ik ehm... 38 GB aan CF :p
Die kaartjes zijn supervoordelig. Ik heb er net ook een besteld voor 27.40 euro _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*O*

Afbeeldingslocatie: http://www.fotoshopaalten.nl/images/67pro1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nikonusa.com/Assets/Camera-Lenses/2161_AF-S-VR-Zoom-NIKKOR-70-300mm-f-4.5-5.6G-IF-ED/Views/2161_AF-S-VR-Zoom-NIKKOR-70-300mm-f-4.5-5.6G-IF-ED_front.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijzelf ook maar eens getrakteerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/producten/1467/testrapport/canon-eos-40d.jpg

Nou ja, echt trakteren was het niet, aangezien ik met gesloten beurs kon ruilen met mijn 30D. Lang leve personeelskorting. Tot op heden bevalt ie erg goed. Met name de zoeker is een verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net binnen van konijnenberg. Canon 580 EXii met omnibounc. Verder de Canon EP-C4 battery pack voor de 580. Dus voorlopig geen gezeur met lege batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:14:
Net binnen van konijnenberg. Canon 580 EXii met omnibounc. Verder de Canon EP-C4 battery pack voor de 580. Dus voorlopig geen gezeur met lege batterijen
Pas die omnibounce een beetje? Ik moet echt grote moeite doen om hem eroverheen te trekken en dan zit hij nog niet van harte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Zojuist besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.cameraworld.co.uk/images/products/large/canon%2010-22mm%20250.jpg

Canon EF-S 10-22

Afbeeldingslocatie: http://www.kamera-express.nl/cache/data_product_751_-1

Canon 24-70L (Helaas niet op voorraad :()

Afbeeldingslocatie: http://www.kamera-express.nl/cache/data_product_23158_-1

DataColor Spyder 3 Pro

Afbeeldingslocatie: http://www.kamera-express.nl/cache/data_product_17058_-1

ExpoDisc 77mm Wit/Neutraal-Balans Filter

Afbeeldingslocatie: http://www.pictureflow.com/products/whibal/images/WhiBal_PK_Main-9632.jpg

WhiBal™ G6 Pocket Kit

Afbeeldingslocatie: http://www.kamera-express.nl/cache/data_product_780_-1

Lowepro Nova 3 AW Grey

Afbeeldingslocatie: http://www.kamera-express.nl/cache/data_product_20826_-1

Lowepro Slingshot 300 AW

En nog 2 lampstatiefjes (3m en 2m, moet hoog genoeg zijn :))

Voorlopig wel weer even genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:28
J3roen schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:45:
Zojuist besteld:

[afbeelding]

Canon EF-S 10-22

[afbeelding]

[afbeelding]

DataColor Spyder 3 Pro

[afbeelding]

[afbeelding]

WhiBal™ G6 Pocket Kit

[afbeelding]

Lowepro Nova 3 AW Grey

[afbeelding]

Lowepro Slingshot 300 AW

Oh! you addict!
Mooise set ;)

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SymenGT schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:40:
[...]

Pas die omnibounce een beetje? Ik moet echt grote moeite doen om hem eroverheen te trekken en dan zit hij nog niet van harte.
Beetje inslijten he ;)

Welkom in de wereld van draadloos multi-flitsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:05
Zojuist besteld:

[afbeelding]

Canon EF-S 10-22

[afbeelding]

[afbeelding]

DataColor Spyder 3 Pro

[afbeelding]

[afbeelding]

WhiBal™ G6 Pocket Kit

[afbeelding]

Lowepro Nova 3 AW Grey

[afbeelding]

Lowepro Slingshot 300 AW

Feli met je aankopen!

Maar leg eens uit, een grijskaart EN expodisc, waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

MillZ schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:00:
[...]

Oh! you addict!
Mooise set ;)
Lol, thx.
GerardHenninger schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:08:
[...]

Feli met je aankopen!

Maar leg eens uit, een grijskaart EN expodisc, waarom?
Thx! Die Whibal is de pocket versie en heel snel even te gebruiken om achteraf de WB aan te passen; meer voor snapshots dus. De expodisc is meer voor situaties waar je meer de tijd voor hebt, en op een vaste plek meerdere foto's schiet en de WB al op de camera regelt. Ik geef toe dat het elkaar overlapt, maar het lijkt me gewoon sneller om die whibal te gebruiken dan de expodisc.

Beetje onduidelijk uitgelegd misschien (ziekjes), maar dat is iig mijn achterliggende gedachte. Die whibal kost ook geen fluit; € 20 euro om precies te zijn :) Die expodisc is helaas niet zo cheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
J3roen schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:24:
[...]

Lol, thx.

[...]

Thx! Die Whibal is de pocket versie en heel snel even te gebruiken om achteraf de WB aan te passen; meer voor snapshots dus. De expodisc is meer voor situaties waar je meer de tijd voor hebt, en op een vaste plek meerdere foto's schiet en de WB al op de camera regelt. Ik geef toe dat het elkaar overlapt, maar het lijkt me gewoon sneller om die whibal te gebruiken dan de expodisc.

Beetje onduidelijk uitgelegd misschien (ziekjes), maar dat is iig mijn achterliggende gedachte. Die whibal kost ook geen fluit; € 20 euro om precies te zijn :) Die expodisc is helaas niet zo cheap.
Zou je eens een kleine review kunnen schrijven over die WhiBal?

Mooie spullen verder (behalve de tassen maar da's een persoonlijke smaak :P ). Je naamgenoot is er jaloers op! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
sOid schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:59:
[...]

Zou je eens een kleine review kunnen schrijven over die WhiBal?

Mooie spullen verder (behalve de tassen maar da's een persoonlijke smaak :P ). Je naamgenoot is er jaloers op! ;)
Het is gewoon een graycard, niet zo spannend voor de rest :)
Voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
GerardHenninger schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:23:
[...]

Voorbeeld
Helemaal niet. :) Het is een witbalansreferentiekaart en is dus niet bedoeld voor lichtmeting (dekking is ook 14% ipv 18% van een grijskaart, iirc). Witbalanskaartjes zoals de Whibal zijn erop gemaakt om een neutrale spectrale respons te geven, wat wil zeggen dat het licht wat de kaart reflecteert niet verandert door de kaart zelf. De kaart is 14% grijs en niet wit, omdat bij een witte kaart kans is op clipping, waarbij je dus geen betrouwbare witbalans kunt bepalen. Er zit wel een zwart vierkantje met een wit plekje op om toch het wit- zwartpunt te kunnen bepalen.

Ik heb zelf de goedkopere QPcard, maar nog nooit gebruikt (behalve voor een enkele test) eerlijk gezegd. :X Ik maak dan ook geen foto's waar kleurechtheid echt belangrijk is.

[ Voor 14% gewijzigd door Aham brahmasmi op 25-06-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
GerardHenninger schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:23:
[...]

Voorbeeld
Weet ik, maar vooral de kwaliteit. Ben benieuwd of dat ding nou verkleurd na een tijdje, ze zeggen namelijk van niet. Hoewel ik geen idee heb hoe je dat kan testen :+.

En of je 'm nou inderdaad snel gebruikt of stof ligt te happen in je tas.

@ hierboven, precies wat ik bedoel :+

[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 24-06-2008 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Spikey schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:49:
omdat ik nogal pijnlijk RSI klachten heb waaronder in mijn handen heb ik vorige week toch maar een grip over laten komen uit HK. het is nog even wachten op de hand-strap, die verwacht ik morgen, maar het houdt nu al een stuk uitgebalanceerder vast.

[afbeelding]

De vertical shutter werkt zoals bekend via IR, maar hier had ik niet echt nood voor. gaat me vooral om de balans en een fijnere hand-positie. aan de onderkant zit overigens mijn QR-plaatje, maar dat moge duidelijk zijn denk ik
HK - is dat een grip van dealextreme of een anders adres?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 00:29

Spikey

Making the web accessible!

Zpottr schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:09:
[...]

HK - is dat een grip van dealextreme of een anders adres?
via E-bay

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:57:
[...]
Helemaal niet. :) Het is een witbalansreferentiekaart en is dus niet bedoeld voor lichtmeting (dekking is ook 14% ipv 18% van een grijskaart, iirc). Witbalanskaartjes zoals de Whibal zijn erop gemaakt om een neutrale spectrale respons te geven, wat wil zeggen dat het licht wat de kaart reflecteert niet verandert door de kaart zelf. De kaart is 14% grijs en niet wit, omdat bij een witte kaart kans is op clipping, waarbij je dus geen betrouwbare witbalans kunt bepalen. Er zit wel een zwart vierkantje met een wit plekje op om toch het wit- zwartpunt te kunnen bepalen.

Ik heb zelf de goedkopere QPcard, maar nog nooit gebruikt (behalve voor een enkele test) eerlijk gezegd. :X Ik maak dan ook geen foto's waar kleurechtheid echt belangrijk is.
Het is een gray card :) Zie ook hier : link
De voorbeeld link die ik gaf gaat ook over kleurcorrectie, niet over lichtmeting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
Is dat deze cheap-aars kaart? Werkt hij snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Jasper schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:24:
[...]

Werkt prima op mijn 40D. Exporteren naar PC gaat met 8MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22

Phydomir

Dennis

Sinds zaterdag in bezit:

Nikon D60
Nikon AF-S DX VR 18-55 F3.5-5.6G
2x 4Gb SD kaartje
B+W 52E UV Filter 52mm
LOWEPRO REZO TLZ 10 tasje

Eerste DSLR setje dus nu flink oefenen om wat mooie resulaten te krijgen :D

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
GerardHenninger schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 05:22:
[...]

Het is een gray card :) Zie ook hier : link
De voorbeeld link die ik gaf gaat ook over kleurcorrectie, niet over lichtmeting :)
Het is een grijs kaartje ja, maar dat maakt het nog geen grijskaart. Het feit dat hij zo wordt genoemd op de Whibal site betekent niet dat het technisch correct is; ze gebruiken het woord 'grey card' zodat mensen die naar een white balance reference card zoeken op hun site terecht komen. :) In de intro-video legt Michael Tapes (what's in a name :+) uit waarom het geen grijskaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
[...]

Ik heb 'm ook en er is geen merkbaar verschil met mijn Sandisk Ultra III, behalve de veel lagere prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
[...]

met je 5D? ja. met een Canon EOS 1D MKIII 10 fps? Geen idee :p

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
simon schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:51:
[...]

met je 5D? ja. met een Canon EOS 1D MKIII 10 fps? Geen idee :p
Prima te doen :) vast geen volle snelheid, maar ik moet dan ook heel eerlijk toegeven dat ik die buffer nog maar één keer heb gevuld, en dat was toen ik hem wilde testen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Henk schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:54:
[...]
Prima te doen :) vast geen volle snelheid, maar ik moet dan ook heel eerlijk toegeven dat ik die buffer nog maar één keer heb gevuld, en dat was toen ik hem wilde testen :+
Afaik blijft je I/O controller altijd de bottleneck ipv de snelheid van je CF kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Niky schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:04:
[...]

Afaik blijft je I/O controller altijd de bottleneck ipv de snelheid van je CF kaart.
Niet helemaal, een 1DIII heeft wel degelijk baat bij een snellere kaart... dat soort camera's zijn de Extreme IV kaarten nou voor uitgevonden ;) Alleen omdat ik geen sportfotograaf ben, laat het me redelijk koud en schiet ik nog lekker op mijn Extreme III en transcend 133x CF kaartjes. Komt er geheugen bij, dan wordt dat snel SD omdat dat behalve goedkoper, ook nog eens een sneller werkt in mijn cam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
Thanks voor de replies over het geheugen.

* Jasper besteld er een aantal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 01-09 12:07
Zojuist besteld:

...
[afbeelding]
WhiBal™ G6 Pocket Kit
...
Waar heb je deze besteld, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Jasper schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:13:
Thanks voor de replies over het geheugen.

* Jasper besteld er een aantal :P
Bestel er voor mij ook maar een dan.. ;)

Ik heb nog niets te showen, maar wordt wel jaloers van al dat vakantiegeld wat hier wordt uitgegeven aan de 40D en de 17-55, en de 17-50, en de 10-22.. :p

Ik ga nog eens kijken of ik ergens de Tamron 17-50 voor een mooie prijs kan vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik heb hem ook, werkt prima. :) Voor mij is die snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:56:
[...]

Ik heb hem ook, werkt prima. :) Voor mij is die snel zat.
Damn, dat is idd een mooie prijs! Hier ga ik er ook maar 1 of 2 van bestellen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
endless schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:42:
[...]

Ik ga nog eens kijken of ik ergens de Tamron 17-50 voor een mooie prijs kan vinden. :)
pricewatch: Tamron SP 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD ASP IF

CameraNu: € 349,00
KameraExpress: € 349,00
Konijn: € 366,00
Cameratop100: € 379,00
Foka: € 345,00
Digitalstreet: € 337.00

[ Voor 8% gewijzigd door NickH op 25-06-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Handig, hadden we maar een pricewatch voor dit soort dingen! :+

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Voutloos schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:01:
Handig, hadden we maar een pricewatch voor dit soort dingen! :+
Ik zat eerst ook in de pricewatch te neuzen maar daar staan nogal wat oude prijzen in, dus heb even de nieuwste prijzen erbij gefixed :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
En er is een tas gekomen! Gisteren naar Cityfoto gegaan met de gedachte dat op alle tassen 25% korting zat.. Alleen op rugtassen dus. Uiteindelijk wel wat eraf gekregen maar niet de 25%..

Crumpler Prettyboy XXXL
Afbeeldingslocatie: http://crumpler.fr/files/products/PB7500-004/image_small1160255200.jpeg

Eerste indruk is goed. Stevig en op dit moment past alles er goed in. Er passen ook nog wel twee toekomstige objectieven bij in. Tot nu toe dus nog groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

*zeurt over belachelijk slechte service van digitalstreet.

Ik zou er alleen kopen als het echt een significant prijsverschil is.12 euro t.o.v. KE is me dat wel waard, dan ga ik lekker naar KE.

Pagina: 1 ... 20 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul" Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder.
-> Houd slowchat binnen de perken.