Ik heb eens gecheckt, maar ik heb dat probleem van traag laden dus ook. Vreemde is dat live streams niet haperen. De verbinding zelf ondervindt dus geen onderbreking. Tot zover is mijn constatering dat het netwerk van Telfort HTTP verkeer niet goed aankan. Dat valt niet te checken met ICMP traffic (ping, trace).Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:54:
ik heb hier ook last van een trage verbinding, dit merk ik in het zeer traag laden van sites en met name plaatjes op sites die meerdere seconden tot een minuut onzichtbaar blijven. reset ik het modem, gaat alles weer retesnel voor een paar uur. ikke niet snap was ist los.
ik blijf elke dag dat modem resettenzoeken in de topics hier geeft me alleen maar aan dat ik niet de enige ben, maar dat er ook geen oplossing is buiten een eigen modem neerkwakken?
is er misschien iemand die me een tip kan geven wanneer alles weer traag is hoe te checken waar het probleem zit?
het vreemde is dan wel dat als ik het modem reset, alles weer snel is.
Ik ga zo als alles were traag is toch ff tracen, misschien kan ik zien dat het modem de boel nekt of dat het toch ergens anders zit
Ik ga zo als alles were traag is toch ff tracen, misschien kan ik zien dat het modem de boel nekt of dat het toch ergens anders zit
Ik merk het vaak in de avond en soms in de middag. Vooral google moet soms even laden, heel bizar. Het varieert gewoon zonder dat ik er zelf iets aan doe.Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:27:
het vreemde is dan wel dat als ik het modem reset, alles weer snel is.
Oaky, ik moet maar gewoon geduld hebbenLekkere Loempia schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:15:
[...]
Nee, een telco migratie is een hele procedure van aanvragen/goedkeuren, checks. Niet heel veel werk ofzo tegenwoordig, maar echt geen goed idee om datum te laten wijzigen. Het is vaak een ramp om zoiets goed geregeld te krijgen. Je zou eerder dan een vertraging krijgen als een versnelling.

Vraagje: ik lees in de installatiehandleiding van Telfort dat de modem moet worden aangesloten op het ISRA punt, dus de modem komt in de meterkast te staan. Tot nu toe heb ik een ADSL modem altijd op de telefoonaansluiting in de woonkamer aangesloten en nooit problemen gehad ofzo. Qua verlies van wireless signaal is dat ook beter, omdat de PC ook in de woonkamer staat. Kan ik de modem die Telfort levert ook gewoon aansluiten in de woonkamer, of zijn hier nadelen aan?
Nog ander vraagje
: Als ik het basismodem van Telfort bestel en ik hang hier met een utp kabel een SpeedTouch 716 aan, dan hoef ik die alleen maar om te zetten naar access point toch? En vervolgens stel ik op mijn PC de SpeedTouch in als wireless netwerk en benader ook de web interface van de SpeedTouch om beveiliging enzo in te stellen?
Nog ander vraagje
Ook ik wil overstappen naar Telfort. Op dit moment heb ik Tele2 Lite (voorheen Zonnet) met een belachelijke prijs van € 32,95 per maand. Ik bel via Tele2, de lijn wordt verzorgt door KPN.
Hoe zit het met datalimiet? Ik had ergens in topic deel 1 gelezen dat bepaalde gebruikers dit hadden gevraagd, maar niemand kreeg duidelijk antwoord.
Hoe zit het met datalimiet? Ik had ergens in topic deel 1 gelezen dat bepaalde gebruikers dit hadden gevraagd, maar niemand kreeg duidelijk antwoord.
Er zijn op dit moment voor zo ver ik weet geen providers meer die een datalimiet toepassen op hun abonnee's. Telfort dus ook niet;)Acradavos schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:36:
Ook ik wil overstappen naar Telfort. Op dit moment heb ik Tele2 Lite (voorheen Zonnet) met een belachelijke prijs van € 32,95 per maand. Ik bel via Tele2, de lijn wordt verzorgt door KPN.
Ik wil ook Telfort internet nemen maar ik belde net met KPN of er een telefoonlijn lag in mijn toekomstige woning. Vervolgens vroeg hij waar ik het voor wilde gebruiken omdat hij wel geactiveerd moet worden door KPN, dat is wat hij zei.
Maar als de telefoonlijn nog niet actief is dan wordt dat toch gewoon door Telfort geregeld? Dit maak ik in ieder geval wel op uit de startpost, maar die man van KPN maakt me aan het twijfelen.
Dus gewoon bij Telfort abonnement nemen en het gaat vanzelf? Of eerst activeren bij KPN?
Maar als de telefoonlijn nog niet actief is dan wordt dat toch gewoon door Telfort geregeld? Dit maak ik in ieder geval wel op uit de startpost, maar die man van KPN maakt me aan het twijfelen.
Dus gewoon bij Telfort abonnement nemen en het gaat vanzelf? Of eerst activeren bij KPN?
Ook hier telfort internet aangevraagt als vervanging van mijn slome hetnet verbinding. Inmiddels ben ik bij stap 4 en zou ik de opzegbrief die ik in het aanvraagproces heb uitgeprint moeten opsturen. Ik ben deze brief helaas kwijt, weet iemand waar ik deze opzegbrief alsnog kan vinden? Ik heb heel de site afgespeurt maar kan het niet vinden.
edit: nevermind, de brief lag achter het bureau
edit: nevermind, de brief lag achter het bureau

[ Voor 7% gewijzigd door Vegnagun939 op 08-04-2008 14:46 ]
Er is geen datalimiet, alleen FUP.Acradavos schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:36:
@Vegnagun939
http://internet.telfort.nl/producten/overstappen.html voor een voverzicht van alle opzegbrieven.
http://internet.telfort.nl/producten/overstappen.html voor een voverzicht van alle opzegbrieven.
Er staat alleen nergens vermeld wat de inhoud van die FUP betreft.
Anoniem: 27577
Ja, dat kan. Je hebt wel (grote) kans dat het nadelig is voor je snelheid.CAFC1905 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:23:
Kan ik de modem die Telfort levert ook gewoon aansluiten in de woonkamer, of zijn hier nadelen aan?
Anoniem: 184366
Ik moet volgens de telfort site 19MB/s halen maar de modem traint in op 14MB/s, hoe kan ik dit verhogen?
Laat ik je vraag maar beantwoorden, voordat hij weer ondersneeuwt, wat toch al veel te vaak gebeurt in dit topic. Ja, op deze manier kun je hem aansluiten, had ik in mijn appartement ook, zolang je maar geen telefoons "eerder" in huis aansluit.CAFC1905 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:23:
Vraagje: ik lees in de installatiehandleiding van Telfort dat de modem moet worden aangesloten op het ISRA punt, dus de modem komt in de meterkast te staan. Tot nu toe heb ik een ADSL modem altijd op de telefoonaansluiting in de woonkamer aangesloten en nooit problemen gehad ofzo. Qua verlies van wireless signaal is dat ook beter, omdat de PC ook in de woonkamer staat. Kan ik de modem die Telfort levert ook gewoon aansluiten in de woonkamer, of zijn hier nadelen aan?
Correct.Nog ander vraagje: Als ik het basismodem van Telfort bestel en ik hang hier met een utp kabel een SpeedTouch 716 aan, dan hoef ik die alleen maar om te zetten naar access point toch? En vervolgens stel ik op mijn PC de SpeedTouch in als wireless netwerk en benader ook de web interface van de SpeedTouch om beveiliging enzo in te stellen?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik gebruik geen telefonie (alleen mobiele telefoon) dus da's makkelijk.Arfman schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:59:
Laat ik je vraag maar beantwoorden, voordat hij weer ondersneeuwt, wat toch al veel te vaak gebeurt in dit topic. Ja, op deze manier kun je hem aansluiten, had ik in mijn appartement ook, zolang je maar geen telefoons "eerder" in huis aansluit.
Thanks!
Je moet ff de turbo mode in t bios van je modem op 1 zetten. Daarna moet je er nog ff ervoor zorgen dat je alleen de groene en rood-wit gestreepte draad in de utp kabel gebruikt voor data + send en data - send. Anders krijg je interferentie en dat wil je niet. Wil je nog sneller kun je er ook nog voor kiezen om een krachtstroom voeding in je pc te bouwen. Echter heb je dan wel een 3 fase 380V aansluiting nodig in je meterkast. Hierna heb je vrijwel zeker de volle 19 mbit die telfort belooft op de siteAnoniem: 184366 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:51:
Ik moet volgens de telfort site 19MB/s halen maar de modem traint in op 14MB/s, hoe kan ik dit verhogen?
Darkviper wordt een beetje simpel van deze onbenullige vragen, omdat telfort expliciet al aangeeft dat het om een schatting gaat. Er zijn veel factoren die de werkelijk te halen snelheid nadelig kunnen beïnvloeden. Voor de rest kun je alle mogelijke tips en trucs om een zo hoog mogelijke intrainsnelheid te krijgen al vinden in dit topic!!
[ Voor 21% gewijzigd door DARKviper123 op 08-04-2008 16:15 ]
2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S
Wat een ongelovelijke k*t provider is Telfort ook! Ik ben het zo GRU-WE-LIJK zat!
Ik heb inmiddels al 19 (!!!!!) keer gebeld met de beroerde helpdesk - en iedere keer worden mij verschillende toezeggingen gedaan. Er wordt echter NOOIT wat van waar gemaakt. Op email reagereren ze HELEMAAL niet. (ondanks herhaaldelijk proberen en ZEER beleefd te blijven)
Zeer korte samenvatting:
Internet & vast bellen aangevraagd. Na ontvangst van het doe-het-zelf pakket de modem aangesloten (direct op ISRA punt). Actievatiepagina kunnen uitvoeren maar daarna direct DSL lampje weer uit. Dit gaat zo maar door; DSL line up, internet lampje aan, DSL lampje uit, internet lampje uit (gehele up down proces binnen 10 seconden, en het blijft zich herhalen) Volgens de status pagina op de modem wordt er ingetrained (meestal rond de 12Mbit - zit op ong. 2km van de centrale jammer genoeg) en wordt er een IP adres verkregen. De verbinding werkt HEEL even (1 seconde maybe) en valt weer weg. Opnieuw intrainen, etc... etc... etc.....
Hierover contact gehad met de helpdesk (al voor de officiele oplevering) maar ik moest maar wachten tot na de datum van officiele oplevering. Uiteraard na de oplevering precies hetzelfde probleem. Weer contact gehad - zou een ticket aangemaakt worden om ernaar te kijken. In de tussentijd er wel achter gekomen dat een oudere ADSL (1) modem werkt (deze verliest ong. 2 - 3 keer per dag de verbinding, maar er valt mee te werken). Voor de zekerheid een Draytek 2800V modem/router gekocht - ook deze heeft dezelfde problematiek. Op ADSL2 werkt de verbinding echter wel redelijk - vrijwel geen verlies van de verbinding maar slechts 8,8Mbit down (1+Mbit up).
Vast bellen registeren wilde ook maar niet lukken. Hierover contact gehad met de helpdesk - konden niets vinden. Moest alles resetten en opnieuw instellingen aanbrengen in de router. Hielp uiteraard allemaal niet. Weer contact met de helpdesk - bleek (bijna 1 maand na oplevering) dat het nummerbehoud wat ik had aangevraagd was mislukt. (geen verklaring voor waarom) Mijn KPN lijn was inmiddels afgesloten dus mijn nummer is verloren gegaan. (en bedankt! KPN wil het nummer niet vrij geven). De bestaande aanvraag zou uit het systeem gehaald worden zodat ik een weekje later een nieuwe aanvraag kon doen. Bij inloggen via de shop krijg ik een foutmelding. Hierover inmiddels zo'n 6 -7 keer gebeld - iedere keer geven ze aan opnieuw de aanvraag uit het systeem te gaan halen. Tevens al aantal keer gebeld over de wegvallende internetverbinding op ADSL2+.
Kortom: Er gebeurd niets - ik ben een fortuin kwijt aan de helpdesk bellen - er wordt niet gereageerd op email verzoeken en ik voel me ronduit SLECHT behandeld.
(en dit alles na een WAARDELOZE ADSL aanvraag poging bij Orange internet waar mijn aanvraag 3 maanden lang is blijven hangen in het aanvraag proces vanwege administratieve problemen aan hun kant. Ook zo'n WAARDELOZE provider.)
Jullie begrijpen wel -> ik ben het ZAT!
(indien er dit keer niets gedaan wordt met mijn vragen aan Telfort stuur ik een aangetekende brief en wil ik z.s.m. klant af zijn. Dan maar veel meer betalen bij XS4ALL of Planet (waar ik vandaan kwam als tevreden klant die toch iets sneller en goedkoper wilde))
Tip voor potentiele Orange / Telfort abonnees: DON'T DO IT!!!
Ik heb inmiddels al 19 (!!!!!) keer gebeld met de beroerde helpdesk - en iedere keer worden mij verschillende toezeggingen gedaan. Er wordt echter NOOIT wat van waar gemaakt. Op email reagereren ze HELEMAAL niet. (ondanks herhaaldelijk proberen en ZEER beleefd te blijven)
Zeer korte samenvatting:
Internet & vast bellen aangevraagd. Na ontvangst van het doe-het-zelf pakket de modem aangesloten (direct op ISRA punt). Actievatiepagina kunnen uitvoeren maar daarna direct DSL lampje weer uit. Dit gaat zo maar door; DSL line up, internet lampje aan, DSL lampje uit, internet lampje uit (gehele up down proces binnen 10 seconden, en het blijft zich herhalen) Volgens de status pagina op de modem wordt er ingetrained (meestal rond de 12Mbit - zit op ong. 2km van de centrale jammer genoeg) en wordt er een IP adres verkregen. De verbinding werkt HEEL even (1 seconde maybe) en valt weer weg. Opnieuw intrainen, etc... etc... etc.....
Hierover contact gehad met de helpdesk (al voor de officiele oplevering) maar ik moest maar wachten tot na de datum van officiele oplevering. Uiteraard na de oplevering precies hetzelfde probleem. Weer contact gehad - zou een ticket aangemaakt worden om ernaar te kijken. In de tussentijd er wel achter gekomen dat een oudere ADSL (1) modem werkt (deze verliest ong. 2 - 3 keer per dag de verbinding, maar er valt mee te werken). Voor de zekerheid een Draytek 2800V modem/router gekocht - ook deze heeft dezelfde problematiek. Op ADSL2 werkt de verbinding echter wel redelijk - vrijwel geen verlies van de verbinding maar slechts 8,8Mbit down (1+Mbit up).
Vast bellen registeren wilde ook maar niet lukken. Hierover contact gehad met de helpdesk - konden niets vinden. Moest alles resetten en opnieuw instellingen aanbrengen in de router. Hielp uiteraard allemaal niet. Weer contact met de helpdesk - bleek (bijna 1 maand na oplevering) dat het nummerbehoud wat ik had aangevraagd was mislukt. (geen verklaring voor waarom) Mijn KPN lijn was inmiddels afgesloten dus mijn nummer is verloren gegaan. (en bedankt! KPN wil het nummer niet vrij geven). De bestaande aanvraag zou uit het systeem gehaald worden zodat ik een weekje later een nieuwe aanvraag kon doen. Bij inloggen via de shop krijg ik een foutmelding. Hierover inmiddels zo'n 6 -7 keer gebeld - iedere keer geven ze aan opnieuw de aanvraag uit het systeem te gaan halen. Tevens al aantal keer gebeld over de wegvallende internetverbinding op ADSL2+.
Kortom: Er gebeurd niets - ik ben een fortuin kwijt aan de helpdesk bellen - er wordt niet gereageerd op email verzoeken en ik voel me ronduit SLECHT behandeld.
(en dit alles na een WAARDELOZE ADSL aanvraag poging bij Orange internet waar mijn aanvraag 3 maanden lang is blijven hangen in het aanvraag proces vanwege administratieve problemen aan hun kant. Ook zo'n WAARDELOZE provider.)
Jullie begrijpen wel -> ik ben het ZAT!
(indien er dit keer niets gedaan wordt met mijn vragen aan Telfort stuur ik een aangetekende brief en wil ik z.s.m. klant af zijn. Dan maar veel meer betalen bij XS4ALL of Planet (waar ik vandaan kwam als tevreden klant die toch iets sneller en goedkoper wilde))
Tip voor potentiele Orange / Telfort abonnees: DON'T DO IT!!!
Gravity sucks...
DARKviper123 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:05:
[...]
Je moet ff de turbo mode in t bios van je modem op 1 zetten. Daarna moet je er nog ff ervoor zorgen dat je alleen de groene en rood-wit gestreepte draad in de utp kabel gebruikt voor data + send en data - send. Anders krijg je interferentie en dat wil je niet. Wil je nog sneller kun je er ook nog voor kiezen om een krachtstroom voeding in je pc te bouwen. Echter heb je dan wel een 3 fase 380V aansluiting nodig in je meterkast. Hierna heb je vrijwel zeker de volle 19 mbit die telfort belooft op de site

Anoniem: 251198
Weinig kans vermoed ik, maar ... je weet nooit.Anoniem: 184366 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:51:
Lees dit topic maar door, dan weet je hoe het zit.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 251198 op 08-04-2008 17:20 ]
Anoniem: 251198
Kan idd wat beter, lijkt op bekabeling ... lees de posts op dit topicHenk.W schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:09:
Is dit nog iets sneller te krijgen?, ik vind het jammer dat het wat aan de lage kant zit.
De overstap van HetNet naar Telfort was heel goed gegaan .
Ik zit op adsl 2 plus en ik draai met win.vista
Interface Status Rate
DSL Up 11229 kbps / 1011 kbps
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 aa bb bc cc cc cc cc cb cb bb aa 98
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 30 db
tone 32- 63: 00 25 67 78 89 9a ab bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ab aa ba ba
tone 96-127: ba ba aa ba aa aa 9a aa 9a aa aa 99 99 9a 99 a9
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 29 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 79 99
tone 192-223: 98 99 99 89 89 88 89 88 88 88 88 98 88 98 78 87
tone 224-255: 88 77 87 78 77 87 78 88 87 77 77 77 77 77 77 75
tone 256-287: 05 88 98 99 98 88 89 88 87 78 88 77 77 77 77 77
tone 288-319: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 320-351: 77 77 77 77 77 67 76 07 77 56 65 66 65 56 55 55
tone 352-383: 55 55 50 55 55 55 50 05 55 55 55 55 31 45 55 55
tone 384-415: 55 45 55 55 55 55 55 55 44 55 54 55 54 55 44 43
tone 416-447: 44 44 40 00 00 00 00 00 00 00 00 00 01 22 22 22
tone 448-479: 22 22 22 22 22 21 02 12 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
maar eens goed door ... daar staan wat oplossingen.
Neem eens contact op met tele2, na afloop van het contract kun je down/upgraden.Acradavos schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:36:
Ik heb vandaag ook mijn doe-het-zelf pakketje (modem+telefonie) ontvangen met alle gegevens erbij. Best snel gegaan; 2e paasdag (24 mrt) aangevraagd en tot afgelopen vrijdag stond ik op stap 1. Vanaf zaterdag sta ik op stap 4 en vandaag dus de modem ontvangen.
Nu alleen nog even planet bellen om zeker te weten dat het een en ander is doorgegeven aan hun door Telfort, zodat mijn planet abbo ook echt stopt op 1 juni, zodat ik niet nog een jaar aan planet vast zit... Ik heb geen brief gestuurd, omdat er werd gesuggereerd dat Telfort aan Planet zou doorgegeven dat de ADSL lijn behouden moet blijven en een telco-migratie plaats vindt. Vandaar mijn belletje welke ik nog ga plegen
.
26 mei zou Telfort moeten werken. Ben benieuwd, we wachten af
Nu alleen nog even planet bellen om zeker te weten dat het een en ander is doorgegeven aan hun door Telfort, zodat mijn planet abbo ook echt stopt op 1 juni, zodat ik niet nog een jaar aan planet vast zit... Ik heb geen brief gestuurd, omdat er werd gesuggereerd dat Telfort aan Planet zou doorgegeven dat de ADSL lijn behouden moet blijven en een telco-migratie plaats vindt. Vandaar mijn belletje welke ik nog ga plegen
26 mei zou Telfort moeten werken. Ben benieuwd, we wachten af
Ik snap er even weinig van. wat is voor mij de beste oplossing
Mijn pa heeft Telfort aangevraagd een aantal weken geleden nu kunnen we vanaf komende week telfort ook daadwerkelijk gebruiken. Enkel wat heeft mn pa gedaan hij heeft het goedkoopste modem gekozen (er werd hem gevraagd hoeveel PC's er worden aangesloten op de aansluiting.. mijn vader antwoord met 1, maar er wordt hem niet gevraagd of dit draadloos of bedraad is. Zijn laptop staat boven
) .
Nu het probleem, ik heb dus een wireless router nodig welke het signaal draadloos door het huis kan sturen waarop meerdere laptops kunnen worden aangesloten, mijn zus welke enkel weekenden thuis is heeft een laptop en ook mijn zojuist bestelde Dell M1530 moet erop worden aangesloten. Nu heeft deze laptop een N-wireless netwerk kaart ingebouwd, een router met de N-aanduiding lijkt me dan ook geschikt.
Nu heb ik gevonden:
- Netgear DG834N router/modem
- Apple Airport Express base station.
- Netgear DG834 N-router
De eerst genoemde netgear lijkt me de beste oplossing omdat ik hiermee de Zyxel weg kan doen. Maar als ik deze erop zet kan er niet meer gebeld worden? .
Is de beste oplossing om een router (N) gewoon op de zyxel aan te sluiten, of heeft iemand een betere solutie ?
Mijn pa heeft Telfort aangevraagd een aantal weken geleden nu kunnen we vanaf komende week telfort ook daadwerkelijk gebruiken. Enkel wat heeft mn pa gedaan hij heeft het goedkoopste modem gekozen (er werd hem gevraagd hoeveel PC's er worden aangesloten op de aansluiting.. mijn vader antwoord met 1, maar er wordt hem niet gevraagd of dit draadloos of bedraad is. Zijn laptop staat boven
Nu het probleem, ik heb dus een wireless router nodig welke het signaal draadloos door het huis kan sturen waarop meerdere laptops kunnen worden aangesloten, mijn zus welke enkel weekenden thuis is heeft een laptop en ook mijn zojuist bestelde Dell M1530 moet erop worden aangesloten. Nu heeft deze laptop een N-wireless netwerk kaart ingebouwd, een router met de N-aanduiding lijkt me dan ook geschikt.
Nu heb ik gevonden:
- Netgear DG834 N-router
De eerst genoemde netgear lijkt me de beste oplossing omdat ik hiermee de Zyxel weg kan doen. Maar als ik deze erop zet kan er niet meer gebeld worden? .
Is de beste oplossing om een router (N) gewoon op de zyxel aan te sluiten, of heeft iemand een betere solutie ?
Anoniem: 225698
Jammer dat er geen VOIP in de Netgear DG834N is ingebouwd. Ik heb een mailtje gesuurd naar Netgear voor de Netgear DG834GV. Guess what? Die dude van Netgear Nederland mailde terug, dat de Netgear DG834GV niet in Nederland te verkrijgen is. Omdat deze alleen via een ISP verkregen kan worden. Das gewoon lariekoek, want als je even googled dan zul je zien dat de Netgear DG834GV gewoon los te verkrijgen is in Australie en Amerika.[b][message=29890624,noline]BlowFish schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:19
Nu heb ik gevonden:
- Netgear DG834 N-router
Netgear kan veel meer producten verkopen omdat het een sterk research and development heeft. Alleen laten ze Europa even achterwegen, omdat de gevesitigede orde er alles aan doet, d.m.v 'relatie geschenken', de ISP over te halen om voor hun producten te kiezen. Waar is die Neelie Kroes

ebay ? .. maar is helaas geen wireless-N alhowel dat geen pré is.Anoniem: 225698 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:40:
[...]
Jammer dat er geen VOIP in de Netgear DG834N is ingebouwd. Ik heb een mailtje gesuurd naar Netgear voor de Netgear DG834GV. Guess what? Die dude van Netgear Nederland mailde terug, dat de Netgear DG834GV niet in Nederland te verkrijgen is. Omdat deze alleen via een ISP verkregen kan worden. Das gewoon lariekoek, want als je even googled dan zul je zien dat de Netgear DG834GV gewoon los te verkrijgen is in Australie en Amerika.
Netgear kan veel meer producten verkopen omdat het een sterk research and development heeft. Alleen laten ze Europa even achterwegen, omdat de gevesitigede orde er alles aan doet, d.m.v 'relatie geschenken', de ISP over te halen om voor hun producten te kiezen. Waar is die Neelie KroesDit is een authentieke vorm van 'bribery', en dit wordt zomaar door die oogluikend toegestaan door die Neelie Kroes
Dat valt wel mee. Je krijgt inderdaad standaard een door de provider gekozen router bij een abo, maar het Netgear salesteam kan ook gewoon met providers gaan praten/aanbiedingen doen. Waarschijnlijk zijn ze te duur.Anoniem: 225698 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:40:
[...]
Jammer dat er geen VOIP in de Netgear DG834N is ingebouwd. Ik heb een mailtje gesuurd naar Netgear voor de Netgear DG834GV. Guess what? Die dude van Netgear Nederland mailde terug, dat de Netgear DG834GV niet in Nederland te verkrijgen is. Omdat deze alleen via een ISP verkregen kan worden. Das gewoon lariekoek, want als je even googled dan zul je zien dat de Netgear DG834GV gewoon los te verkrijgen is in Australie en Amerika.
Netgear kan veel meer producten verkopen omdat het een sterk research and development heeft. Alleen laten ze Europa even achterwegen, omdat de gevesitigede orde er alles aan doet, d.m.v 'relatie geschenken', de ISP over te halen om voor hun producten te kiezen. Waar is die Neelie KroesDit is een authentieke vorm van 'bribery', en dit wordt zomaar door die oogluikend toegestaan door die Neelie Kroes
Maar ook voor de aanschaf zonder tussenkomst van providers is er een markt in Europa (wel kleiner dan de gratis modem bij je abo markt). Merken als Linksys (vanwege het Cisco logootje en de WRTroutertjes waar vele firmwares voor zijn) en Fritz (vanwege de voipfunctionaliteit) worden vollop op eigen initiatief worden aangeschaft zonder tussenkomst van providers. Je zult je moeten onderscheiden op kwaliteit of functionaliteit en moet inderdaad niet meer met een E-tech kloon aankomen maar er is zeker een markt voor in Europa. Hoewel, de E-tech kloons worden ook nog volop verkocht dus zelfs daar is een markt voor. De mensen die gewoon een goedkoop adsl-modem zoeken.
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 08-04-2008 20:52 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Je hebt het eigenlijk makkelijker dan de rest: gewoon Telfort alles laten regelen.wenze schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:10:
Ik wil ook Telfort internet nemen maar ik belde net met KPN of er een telefoonlijn lag in mijn toekomstige woning. Vervolgens vroeg hij waar ik het voor wilde gebruiken omdat hij wel geactiveerd moet worden door KPN, dat is wat hij zei.
Heb ik ook laten doen. Ons (ex-)toekomstige huis had een jaar leeggestaan. Er was ZEKER geen aansluiting actief. En in ieder geval niet op mijn naam. Het heeft echter wel de volle 5 weken geduurd... en toen kregen we een brief dat het per ... zou geactiveerd worden, terwijl daar een datum van 2 weken voor de verzenddatum op stond.

facts don't care about your feelings
Sinds afgelopen donderdag is Telfort hier ook opgeleverd en internet werkt naar behoren.
Alleen gaat het porteren van ons nummer helaas nog niet zoals het horen moet.
SIP activeren via Telfort is nog niet mogelijk en kan pas als de portering met succes is afgerond.
Tot die tijd moeten we het nog doen met telefonie via UPC
Echter zijn we bezig over te stappen van UPC onbeperkt bellen naar Telfort onbeperkt en telfort heeft alles netjes voorbereid. Helaas lijkt het alleen zo te zijn dat het vrij geven van ons nummer bij UPC langer gaat duren medio 10-4 moet de portering afgerond zijn. Er is nu alleen een groot probleem ontstaan in het bereikbaarheid van ons nummer. Door het portering proces is het sinds afgelopen maandag niet meer mogelijk ons van buitenaf te bereiken. Als iemand naar ons vaste nummer belt krijgt die persoon te horen dat de telefoon waarschijnlijk is uitgeschakeld. De mensen kunnen ons dus niet bereiken. We kunnen wel naar buiten toe bellen en mensen die ook telefonie hebben binnen het UPC netwerk kunnen ons wel bereiken.
Is dit anderen ook voorkomen in de overstap tussen UPC naar Telfort toe of ben ik gewoon helaas even een pech vogel en is het nog even uitzingen?
Alleen gaat het porteren van ons nummer helaas nog niet zoals het horen moet.
SIP activeren via Telfort is nog niet mogelijk en kan pas als de portering met succes is afgerond.
Tot die tijd moeten we het nog doen met telefonie via UPC
Echter zijn we bezig over te stappen van UPC onbeperkt bellen naar Telfort onbeperkt en telfort heeft alles netjes voorbereid. Helaas lijkt het alleen zo te zijn dat het vrij geven van ons nummer bij UPC langer gaat duren medio 10-4 moet de portering afgerond zijn. Er is nu alleen een groot probleem ontstaan in het bereikbaarheid van ons nummer. Door het portering proces is het sinds afgelopen maandag niet meer mogelijk ons van buitenaf te bereiken. Als iemand naar ons vaste nummer belt krijgt die persoon te horen dat de telefoon waarschijnlijk is uitgeschakeld. De mensen kunnen ons dus niet bereiken. We kunnen wel naar buiten toe bellen en mensen die ook telefonie hebben binnen het UPC netwerk kunnen ons wel bereiken.
Is dit anderen ook voorkomen in de overstap tussen UPC naar Telfort toe of ben ik gewoon helaas even een pech vogel en is het nog even uitzingen?
Anoniem: 248548
Ik zou zeggen neem de Airport Express die sinds kort in N uitvoering geleverd wordt. Zet hem achter de Zyxel die je als router houdt waardoor telefonie het blijft doen. De Express gebruik je als klein accesspoint wat je ergens in een stopcontact prikt b.v. in de woonkamer achter de bank.BlowFish schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:19:
Ik snap er even weinig van. wat is voor mij de beste oplossing![]()
Mijn pa heeft Telfort aangevraagd een aantal weken geleden nu kunnen we vanaf komende week telfort ook daadwerkelijk gebruiken. Enkel wat heeft mn pa gedaan hij heeft het goedkoopste modem gekozen (er werd hem gevraagd hoeveel PC's er worden aangesloten op de aansluiting.. mijn vader antwoord met 1, maar er wordt hem niet gevraagd of dit draadloos of bedraad is. Zijn laptop staat boven) .
Nu heb ik gevonden:
- Netgear DG834 N-router
Anoniem: 225698
Nou nou zeg wie zegt dat die dude een Airport Express wilt hebben? Ik zou, als ik hem was, gewoon voor die Netgear DG834N. Das wel iets betrouwbaarder dan die jij adviseert. Maar die dude kan beter net als ik een beklag doen aan Netgear.com i.pv. Netgear.nl Want die dudes bij Netgear Nederland voeren geen flikker uit; als je een vraag stelt krijg je de bal keihard terug gekaatst in je gezicht. Kijken wat het moederbedrijf in Amerika te zeggen heeft over die dude die mij die stanaard mail heeft gestuurd! Zal wel zijn laatste werkdag geweest zijn.Anoniem: 248548 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:50:
[...]
Ik zou zeggen neem de Airport Express die sinds kort in N uitvoering geleverd wordt. Zet hem achter de Zyxel die je als router houdt waardoor telefonie het blijft doen. De Express gebruik je als klein accesspoint wat je ergens in een stopcontact prikt b.v. in de woonkamer achter de bank.
Dus dude als het nog niet wist, research and development van Netgear is de meeste bekroonde in netwerk wereld dan wie ook. Net als het vergelijken van Dr Dre met die Sean John Combs a.k.a Puff Daddy a.k.a P. Diddy. Eerste genoemde heeft faam en bekendheid verworven met meesterwerk na meesterwerk terwijl die tweede faam bereikt heeft door als te coveren!
Dat zegt hij op de vorige pagina zelfAnoniem: 225698 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 01:27:
[...]
Nou nou zeg wie zegt dat die dude een Airport Express wilt hebben?
[ Voor 3% gewijzigd door objectief2 op 09-04-2008 07:08 ]
Sowieso de Airport Express..objectief2 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 07:08:
[...]
Dat zegt hij op de vorige pagina zelfEen Airport Express achter de Zyxel of welk modem dna ook is een prima keus, en dit lijkt me niet de plek en het forum om anti-Apple, dan wel pro-Netgear sympathie tentoon te spreiden.
wat zijn ze bij telfort aan het doen?
modem traint ineens 12943 kbps / 1031 kbps in.
was voorheen maanden 18 plus .
niks veranderd.
modem traint ineens 12943 kbps / 1031 kbps in.
was voorheen maanden 18 plus .
niks veranderd.
Anoniem: 229792
hoe moet ik dit doen? ik wil dit ook wel eens weten maar geen idee hoe...Henk.W schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:09:
Is dit nog iets sneller te krijgen?, ik vind het jammer dat het wat aan de lage kant zit.
De overstap van HetNet naar Telfort was heel goed gegaan .
Ik zit op adsl 2 plus en ik draai met win.vista
Interface Status Rate
DSL Up 11229 kbps / 1011 kbps
noise margin upstream: 7 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 aa bb bc cc cc cc cc cb cb bb aa 98
noise margin downstream: 8 db
attenuation downstream: 30 db
tone 32- 63: 00 25 67 78 89 9a ab bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ab aa ba ba
tone 96-127: ba ba aa ba aa aa 9a aa 9a aa aa 99 99 9a 99 a9
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 29 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 79 99
tone 192-223: 98 99 99 89 89 88 89 88 88 88 88 98 88 98 78 87
tone 224-255: 88 77 87 78 77 87 78 88 87 77 77 77 77 77 77 75
tone 256-287: 05 88 98 99 98 88 89 88 87 78 88 77 77 77 77 77
tone 288-319: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 320-351: 77 77 77 77 77 67 76 07 77 56 65 66 65 56 55 55
tone 352-383: 55 55 50 55 55 55 50 05 55 55 55 55 31 45 55 55
tone 384-415: 55 45 55 55 55 55 55 55 44 55 54 55 54 55 44 43
tone 416-447: 44 44 40 00 00 00 00 00 00 00 00 00 01 22 22 22
tone 448-479: 22 22 22 22 22 21 02 12 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
al sinds een paar dagen draait internet hier belabberd en sinds gister is er helemaal geen signaal meer. Ik heb de kabels al gecheckt enz... maar alles zit er goed in. Ook met een andere kabel werkt het niet. Hebben meer mensen hier last van in de regio Delft?? De helpdesk zegt natuurlijk dat er niets aan het handje is
Beetje te diep in het glaasje gekeken?Anoniem: 225698 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 01:27:
Nou nou zeg wie zegt dat die dude een Airport Express wilt hebben? Ik zou, als ik hem was, gewoon voor die Netgear DG834N. Das wel iets betrouwbaarder dan die jij adviseert. Maar die dude kan beter net als ik een beklag doen aan Netgear.com i.pv. Netgear.nl Want die dudes bij Netgear Nederland voeren geen flikker uit; als je een vraag stelt krijg je de bal keihard terug gekaatst in je gezicht. Kijken wat het moederbedrijf in Amerika te zeggen heeft over die dude die mij die stanaard mail heeft gestuurd! Zal wel zijn laatste werkdag geweest zijn.
Dus dude als het nog niet wist, research and development van Netgear is de meeste bekroonde in netwerk wereld dan wie ook. Net als het vergelijken van Dr Dre met die Sean John Combs a.k.a Puff Daddy a.k.a P. Diddy. Eerste genoemde heeft faam en bekendheid verworven met meesterwerk na meesterwerk terwijl die tweede faam bereikt heeft door als te coveren!
Ik zit ook in delft, maar ondervind nog geen problemen.tijmeng schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:49:
al sinds een paar dagen draait internet hier belabberd en sinds gister is er helemaal geen signaal meer. Ik heb de kabels al gecheckt enz... maar alles zit er goed in. Ook met een andere kabel werkt het niet. Hebben meer mensen hier last van in de regio Delft?? De helpdesk zegt natuurlijk dat er niets aan het handje is
Tenminste gisteravond nog niet...
Nu ik na 2 maanden eindelijk internet van Telfort heb zit ik nu met nog een probleem.
Nu heb ik thuis een server en wil daarop bijvoorbeeld een ventrilo server laten draaien.
Omdat te kunnen doen moet ik poorten openzetten.
Eenmaal gedaan bij "Port Forwarding" word er nog geen poort opengegooid.

Vink ik "Active Firewall" AF en klik op apply dan na een paar seconden dat de modem vast loopt en de CPU van de modem 100% word en ermee stopt.
Heb de modem gereset en gelaten zoals het was en liep alweer vast.
Toen heb ik mijn server waarop "Windows Server 2003 Enterprise" draaid uitschakelde en de modem weer opnieuw opstarte deed het internet het weer.
Kan deze modem nou niet zoveel aan of ligt het aan mijn server wat ik dus betwijfel?
Nu heb ik thuis een server en wil daarop bijvoorbeeld een ventrilo server laten draaien.

Vink ik "Active Firewall" AF en klik op apply dan na een paar seconden dat de modem vast loopt en de CPU van de modem 100% word en ermee stopt.
Toen heb ik mijn server waarop "Windows Server 2003 Enterprise" draaid uitschakelde en de modem weer opnieuw opstarte deed het internet het weer.
Kan deze modem nou niet zoveel aan of ligt het aan mijn server wat ik dus betwijfel?
\
Zowiezo op 2 plekken rules aanmaken:AeroTech2 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:07:
Nu ik na 2 maanden eindelijk internet van Telfort heb zit ik nu met nog een probleem.
[afbeelding]
1. Network, NAT, Port Forwarding en
2. Security, Firewall, Port Forwarding.
Ok gedaan alleen nu ik de server weer aanzet springt de modem naar CPU Usage : 93,75% dan weer 100% dan weer 73% en dat blijft zo doorgaan.Masimo schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:29:
[...]
Zowiezo op 2 plekken rules aanmaken:
1. Network, NAT, Port Forwarding en
2. Security, Firewall, Port Forwarding.
Opeens deed het internet het niet meer dus ik zet de server uit en opeens kom ik weer in de modem en is de CPU Usage van de modem geen 93,75/100% maar 8,54%.
Dus het ligt aan de server maar wat zou dat kunnen zijn want het is een schone windows server 2003 enterprise met alleen een ventrilo server open en niks meer
\
Vandaag mijn installatiepakket gekregen met daarin een Zyxel P-2602H modem, allemaal hartstikke mooi. Maar hoe bevestig ik dat ding aan de muur? Hij komt in een meterkast waar geen vloer in zit dus wou ik hem aan de muur schroeven.. das lastig zonder schroefgaatjes.
Vandaag op stap 4 beland
Gelijk een mail gekregen dat het abonnement in de week van 14 April zal worden geactiveerd. Krijg ook binnen een paar dagen een brief met meer informatie, en zal ook wel heel snel het installatiepakket ontvangen denk ik. Ben heel benieuwd naar de snelheid die ik straks ga halen, nog even afwachten dus
Uhm, wees creatiefengessa schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:10:
Vandaag mijn installatiepakket gekregen met daarin een Zyxel P-2602H modem, allemaal hartstikke mooi. Maar hoe bevestig ik dat ding aan de muur? Hij komt in een meterkast waar geen vloer in zit dus wou ik hem aan de muur schroeven.. das lastig zonder schroefgaatjes.
Maak een plankje aan de muur met twee latjes.
Ga met dubbelzijdige tape aan de gang.
Doe er een tie-rip omheen, en hang hem daarmee aan 2 schroeven.
Mijn internet zou op 7 april gaan werken. Echter werkt het nu nog altijd niet.
Klantenservice zegt dat het internet inderdaad nog niet geleverd is en dat het een dezer dagen geleverd zal gaan worden. Ben eens benieuwd!
Klantenservice zegt dat het internet inderdaad nog niet geleverd is en dat het een dezer dagen geleverd zal gaan worden. Ben eens benieuwd!
Geen flauwekulletjes
Wij willen binnenkort internet bij telfort bestellen. Maar, ik weet nu niet meer of we de wireles Zyxel of de standaard zyxel met een wirelles router (linksys54gl?) moeten nemen. Ik wil graag met meerder computers online kunnen gamen. En wil ik dus met static ip werken en een betrouwbare router hebben. Maar, ik ben bang dat de 2e optie ook weer een probleem kan worden tussen het modem en de router.
dat zeggen ze helaas ook al een week tegen mij ondertussen......laatste nieuws....morgen meneer...morgen gaat het gebeuren.....* Ray wacht maar weer afY3LLoW schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:23:
Mijn internet zou op 7 april gaan werken. Echter werkt het nu nog altijd niet.
Wij van Bison adviseren montagekitengessa schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:10:
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 248548 op 09-04-2008 19:04 ]
Had precies hetzelfde probleem.engessa schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:10:
Gewoon een plankje maken, 2 steunen eronder en het modem op het plankje zetten!
Andere optie:
je hebt aan de bovenkant allemaal ribbeltjes. Daar kun je een touwtje of wat dan ook omheen doen en dat touwtje weer vast maken aan een schroef. Dan hangt het modem.
It ain't stupid if it works!
Een drama hier in Barendrecht op t moment... snelheden ver onder de maat en om de paar minuten valt de internet verbinding weg. Meer mensen last van? Telfort geeft geen onderhoudsmelding weer iig.
Maar wat is dan nu je vraag?Dunc schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:30:
Wij willen binnenkort internet bij telfort bestellen. Maar, ik weet nu niet meer of we de wireles Zyxel of de standaard zyxel met een wirelles router (linksys54gl?) moeten nemen. Ik wil graag met meerder computers online kunnen gamen. En wil ik dus met static ip werken en een betrouwbare router hebben. Maar, ik ben bang dat de 2e optie ook weer een probleem kan worden tussen het modem en de router.
Ik snap niet helemaal wat een static ip met de keuze van de router te maken zou hebben?
Alles kan stuk.
Mijn voorkeur gaat uit naar de zyxel i.c.m. een goeie (!) wireless router. Linksys, Asus of Netgear zijn een goeie keus. Wel effe goed bepalen welke features je wilt.Dunc schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:30:
Ik heb slechte ervaringen met de oude zwarte Zyxel draadloze modem (Prestige 2602HW-61). Daarvan ging na een jaartje het router gedeelte stuk. Had ook een belabberd wireless signaal en slecht bereik.
Daarna een combo van de zilverkleurige Zyxel multi-pc (2602H-D1A) met een gepimpte Linksys WRT54G (met custom firmware dus). De Linksys heeft hier al 6 jaar trouwe dienst achter de rug.
Nu inmiddels overgestapt op een Asus WL500gP aan de Zyxel. Vanwege de ingebouwde printserver en de mogelijkheid er ook nog een harddisk aan te hangen. Werkt inmiddels ook al bijna een jaar zonder hick-ups.
De Linksys doet nu dienst als verlengstuk van het wireless netwerk.
Ik heb het lopen op een Fritz 7050. Dat gaat prima.nFo schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:26:
Jeuh, mooie start post.![]()
Ik krijg alleen Internet niet aan de praat op mijn: FRITZ!Box Fon WLAN 7170 ?
Internet lukt wel op dat gratis zyxel modem, maar heeft geen WLAN.
Instellingen:
- VPI 0
- VCI 34
- Encapsulation: Bridged
- Routed (3x) uit!
Groetjes/
______/Rein
Just flip the bits when you are negative...
Mijn schoonouders hebben momenteel IPB bij Hetnet en willen graag over naar Telfort. Uiterste opzegdatum is 26 april (volgens Hetnet dame). Ik neem aan dat ik dan nu gewoon Telfort+bellen (met nummerportatie) moet aanvragen met als gewenste datum 7 mei. Iemand ervaring hiermee?
Just checking.......
Je kunt toch prima even tijdelijk een ander modem aansluiten om te testen?
Ik heb een prima werkende Speedtouch 780 op een Telfort abo. Nu moet ik voor iemand anders straks een Telfort Internet + Bellen aansluiting in orde maken. Ik heb een basismodem van hem in huis. Wil deze even aansluiten en zo bij mij thuis testen en helemaal 'klaart maken' zodat ik hem bij die ander in principe alleen maar in hoef te pluggen.
Of krijg ik dan 'gedonder' omdat Telfort MAC's registreerd en ik dan weer óf moet gaan bellen óf een tijd moet wachten tussen/na het wisselen van de modems.......?
Ik heb een prima werkende Speedtouch 780 op een Telfort abo. Nu moet ik voor iemand anders straks een Telfort Internet + Bellen aansluiting in orde maken. Ik heb een basismodem van hem in huis. Wil deze even aansluiten en zo bij mij thuis testen en helemaal 'klaart maken' zodat ik hem bij die ander in principe alleen maar in hoef te pluggen.
Of krijg ik dan 'gedonder' omdat Telfort MAC's registreerd en ik dan weer óf moet gaan bellen óf een tijd moet wachten tussen/na het wisselen van de modems.......?
Je hebt gelijk, ik ben niet echt duidelijk, probleem is als ik mezelf moet gaan uitleggen het er niet altijd echt beter van wordremco_k schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:23:
[...]
Maar wat is dan nu je vraag?
Ik snap niet helemaal wat een static ip met de keuze van de router te maken zou hebben?
Ik game graag en als je met meerdere computers online gaat moet je voor sommige games een static ip hebben (CoD2). En, omdat ik in mijn oude huis 2 keer van router ben gewisselt, omdat ze niet goed waren (oa, wrt45g en nu wrt45gl). Wil ik nu zeker zijn, van wat de juiste keuze is. Of de Wireless Zyxel (waar veel mensen negatief over zijn, maar juist die laten van zich horen en niet de positieve) of een combo van standaard modem met een goede router. En ik wilde graag wat meningen over horen.
We hoeven ook niet meer dan alleen maar gamen/downloaden...
En atm, ben ik niet zo zeker of de standaard Zyxel goed met een een andere router werkt? (met de router niet als gateway)
Anoniem: 179986
jakaajee schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:08:
Just checking.......
Werk hier ook met static ip's. Dat staat, wat mij betreft, los van de router die je kiest. De beste optie is dat de static ip's worden uitgedeeld door de Zyxel. In de de router die je er aan hangt schakel je de DHCP funktie daarom zelfs uit. De router fungeert dan puur als wireless accesspoint (en als wireless printserver en network storage in mijn geval). Goed bereik en signaalkwaliteit zijn veel belangrijker i.v.m. ping tijden. En bij die ping tijden speelt ook je provider een belangrijke rol.Dunc schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:47:
[...]
Je hebt gelijk, ik ben niet echt duidelijk, probleem is als ik mezelf moet gaan uitleggen het er niet altijd echt beter van wordmaar we gaan het proberen.
Ik game graag en als je met meerdere computers online gaat moet je voor sommige games een static ip hebben (CoD2). En, omdat ik in mijn oude huis 2 keer van router ben gewisselt, omdat ze niet goed waren (oa, wrt45g en nu wrt45gl). Wil ik nu zeker zijn, van wat de juiste keuze is. Of de Wireless Zyxel (waar veel mensen negatief over zijn, maar juist die laten van zich horen en niet de positieve) of een combo van standaard modem met een goede router. En ik wilde graag wat meningen over horen.
En atm, ben ik niet zo zeker of de standaard Zyxel goed met een een andere router werkt? (met de router niet als gateway)
Telfort staat nu niet echt bekend om zijn lage pings.
Had hetzelfde probleem.engessa schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:10:
Zelf heb ik een bakje gemaakt waar die instaat. Op een plankje zou die makkelijk kunnen vallen.
Een gaatje onderin het bakje waar de draadjes door heen gaan en het probleem is opgelost.
Ik heb het opgelost door een stuk klitteband aan de muur te schroeven en dat om het modem vast te "klitten"
Anoniem: 193080
Ik vroeg me af of een ISDN modem op een POTS lijn zou werken in principe. Heeft iemand daar enig idee van?
Anoniem: 228472
Hallo allemaal,
Ik wil toch even voor Telfort hier een goed woordje doen. 25 Maart heb ik telefonisch mijn adsl aansluiting aangevraagd en sinds vandaag 10 april werkt mijn internet. Een leveringstijd van 2 weken en 2 dagen (incl de 7 dagen bedenktijd die telfort in acht neemt) vind ik zeer netjes.
Ik hoop dat mensen die minder geluk hebben snel weer (goed) internet hebben...
Groeten,
Onnies
Ik wil toch even voor Telfort hier een goed woordje doen. 25 Maart heb ik telefonisch mijn adsl aansluiting aangevraagd en sinds vandaag 10 april werkt mijn internet. Een leveringstijd van 2 weken en 2 dagen (incl de 7 dagen bedenktijd die telfort in acht neemt) vind ik zeer netjes.
Ik hoop dat mensen die minder geluk hebben snel weer (goed) internet hebben...
Groeten,
Onnies
Mits je het een en ander aanpast, ja.Anoniem: 193080 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:56:
Ik vroeg me af of een ISDN modem op een POTS lijn zou werken in principe. Heeft iemand daar enig idee van?
Heb zelf ooit een Fritz! 7050 uit Duitsland meegenomen. In Duitsland is alles ISDN, bestaat POTS niet. Een andere firmware er in (tar.bestandje, kan je downloaden, firmware is in Linux), en verloop gemaakt voor telefonie-aansluiting. Op de Fritz! zitten telefonie-openingen voor RJ45 (netwerk-)connectoren, in Nederland gebruiken we bij POTS RJ11 (telefonie-)connectoren.
Qua telefonie (-mogelijkheden) exelleert de Fritz!, alleen de WLAN is niet het sterkste punt, kan je echter oplossen met een andere antenne / versterker.
En daarom kan het bij die Fritzen wel, maar met 99% van alle andere (ISDN) varianten (speedtouches etc.) niet!!beuker123 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:51:
[...]
Mits je het een en ander aanpast, ja.
Heb zelf ooit een Fritz! 7050 uit Duitsland meegenomen. In Duitsland is alles ISDN, bestaat POTS niet. Een andere firmware er in (tar.bestandje, kan je downloaden, firmware is in Linux), en verloop gemaakt voor telefonie-aansluiting. Op de Fritz! zitten telefonie-openingen voor RJ45 (netwerk-)connectoren, in Nederland gebruiken we bij POTS RJ11 (telefonie-)connectoren.
Qua telefonie (-mogelijkheden) exelleert de Fritz!, alleen de WLAN is niet het sterkste punt, kan je echter oplossen met een andere antenne / versterker.
De keuze van de router heeft niets te maken met static IP's. (Al dan niet LAN of WAN).Dunc schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:47:
[...]
Je hebt gelijk, ik ben niet echt duidelijk, probleem is als ik mezelf moet gaan uitleggen het er niet altijd echt beter van wordmaar we gaan het proberen.
Je WAN IP word altijd bepaald door de provider, Telfort in dit geval. Als je router reboot (door stroom uitval) kan het gebeuren dat je een ander IP krijgt. (en ik heb me laatst laten vertellen dat dat bij Telfort zo zou zijn. Iemand die dit kan bevestigen? Ik kan het zelf nog niet testen omdat ik morgen over word geschakeld op Telfort)
Je LAN IP's heb je zelf in de hand. Meerdere mogelijkheden. 1 is al beschreven: DHCP server uitzetten en in de computers gewoon vaste IP's (192.168.x.x) invullen.
Andere optie om de DHCP lease time in de server op een aantal dagen/weken te zetten, waardoor je computer netto gezien nooit een ander IP nummer krijgt, tenzij je de computer 4 weken uit laat staan.
Een laatste optie (en persoonlijk prefereer ik die): in de meeste DHCP servers kan je een IP nummer aan een MAC adres hangen, zo weet je zeker dat een bepaalde computer altijd het door jouw gekozen IP adres krijgt.
Hoe dan ook, welke router je ook kiest, je LAN IP nummers heb je op 1 van deze manieren altijd zelf in de hand.
Alles kan stuk.
Weet iemand het IP adres van de DHCP server van Telfort... ik wil de Zyxel in DHCP Relay zetten zodat mijn Linksys WRT300N het externe IP krijgt, daarvoor moet ik een DHCP server ingeven in de Zyxel maar kan die nergens vinden..
thnx alvast!
thnx alvast!
Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis
Anoniem: 169981
Heeft iemand hier ook erg langzame uploadsnelheden bij torrents? Ik heb dit al sinds het begin bij mijn 20MB abo.
Downloaden gaat in utorrent perfect op 1000KB/s, maar upload komt meestal niet hoger dan 20KB/s, soms wel 50KB/s, maar dat is nog steeds veel te laag.
Wat zijn jullie ervaringen? Bereiken jullie wel eens de top uploadsnelheid?
Downloaden gaat in utorrent perfect op 1000KB/s, maar upload komt meestal niet hoger dan 20KB/s, soms wel 50KB/s, maar dat is nog steeds veel te laag.
Anoniem: 228486
Heb het nu een aantal maanden en erg tevreden.
Ik haal over de 20mb download (iets van 2.12mb/sec)
(ik zit dan ook lekker dichtbij de centrale). Verder ook nog geen uitval/storingen gehad.
Ik haal over de 20mb download (iets van 2.12mb/sec)
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 228486 op 10-04-2008 15:57 ]
Dat is dan nog een 4Mbit/s.Anoniem: 169981 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:36:
Heeft iemand hier ook erg langzame uploadsnelheden bij torrents? Ik heb dit al sinds het begin bij mijn 20MB abo.
Afhankelijk van waar je woont is dat misschien wel juist goed. Zie postcode check op de telfort site.
... en bij mij is de migratie van IPB naar Telfort zojuist van start gegaan. IPB ligt plat. (internet en telefonie). Straks als ik thuis ben effe telfort modempje aansluiten.
Alles kan stuk.
Same here. Heb nét geen 20Mbit intraining (1.95mB/s), ben zeer tevreden over het wijzigen van het ipadres; dit is sindsdat ik Telfort heb nog niet voorgekomen (zelfs na het tijdelijk uitschakelen van de modem (12-24uur).Anoniem: 228486 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:56:
Heb het nu een aantal maanden en erg tevreden.
Ik haal over de 20mb download (iets van 2.12mb/sec)(ik zit dan ook lekker dichtbij de centrale). Verder ook nog geen uitval/storingen gehad.
http://specs.tweak.to/5253
heb al paar maanden telfort internet, werkt erg goed, doet het altijd ,zit 2.5 km van de centrale maar haal toch nog 1.3mb/sec download.
ik had aanvankelijk problemen met Telfort internet+telefonie. Mijn bekabeling was slecht: modem via zeer lange telefoondraad aan splitter, veel koppelingen etc. resultaat: m.n. bij downloaden (minder snelheid dan eerst zonder SIP) en bellen/gebeld worden reset de modem iedere keer en vliegt dus de verbinding eraf. daarna maar de helft van de max. downloadsnelheid door lage intrain van de ZyXEL modem (p-2602r-d1a). ook zonder bellen of downloaden vliegt de connectie er na een paar uur spontaan uit en blijft uit. (handmatige reset nodig).
Mijn oplossing: de hele bekabeling veranderd, ipv lange telefoonkabel modem kort bij isra/splitter gezet en een lange UTP (netwerk) kabel doorgetrokken. Ineens werkt het als een speer. hoge downloadsnelheid, geen enkel probleem meer met bellen+downloaden tegelijk en de modem blijft verbinding instand houden. de modem is al 18 uur ingetraind op een hoge snelheid, zo ongeveer het maximum van de postcodecheck.
advies: zorg als eerste voor goede bekabeling en koppelingen van de draadjes aan stekkerdozen etc. Het werkt echt!
Ben zoals het er NU uitziet, tevreden met telfort.
Ik zit op ca 2,3 km van de centrale en haal (met usenet download via payserver) zo'n 1230 kB/s. (ca 9,8 MBit). de modem train in op ruim 12000 kbps.)
Mijn oplossing: de hele bekabeling veranderd, ipv lange telefoonkabel modem kort bij isra/splitter gezet en een lange UTP (netwerk) kabel doorgetrokken. Ineens werkt het als een speer. hoge downloadsnelheid, geen enkel probleem meer met bellen+downloaden tegelijk en de modem blijft verbinding instand houden. de modem is al 18 uur ingetraind op een hoge snelheid, zo ongeveer het maximum van de postcodecheck.
advies: zorg als eerste voor goede bekabeling en koppelingen van de draadjes aan stekkerdozen etc. Het werkt echt!
Ik zit op ca 2,3 km van de centrale en haal (met usenet download via payserver) zo'n 1230 kB/s. (ca 9,8 MBit). de modem train in op ruim 12000 kbps.)
[ Voor 6% gewijzigd door rrobinson41 op 10-04-2008 17:54 ]
Sinds 3 april is internet netjes opgeleverd de daarbij horende telefonie portering van UPC naar telfort zou tot 4 werkdagen langer duren. Dit is helaas blijkbaar een stuk langer geworden omdat UPC pas sinds vandaag de portering heeft afgerond. Echter lukt het registreren in de Zyxel modem van Telfort nog niet en volgens de HD van Telfort kunnen ze nog niet zien of het nummer al is vrijgegeven.
Het probleem is nu dat we helemaal geen telefonie meer hebben en geen van de beide partijen kan of wil niet aangeven wanneer ons vaste nummer weer beschikbaar is om mee te bellen of gebeld te kunnen worden. Dit heb ik toch helaas niet verwacht en zowel Telfort als UPC geeft aan dat ze hier niets aan kunnen doen. Het had toch handiger geweest dat er in de brief had gestaan dat je langere tijd zonder telefonie kan komen te zitten als je een porteringsverzoek hebt ingediend.
Op dit moment baal ik dus best even omdat je nu gewoon niet weet wanneer zal alles weer normaal werken. Zijn er nog meer mensen die door een portering verzoek dagen zonder telefonie hebben gezeten?
Het probleem is nu dat we helemaal geen telefonie meer hebben en geen van de beide partijen kan of wil niet aangeven wanneer ons vaste nummer weer beschikbaar is om mee te bellen of gebeld te kunnen worden. Dit heb ik toch helaas niet verwacht en zowel Telfort als UPC geeft aan dat ze hier niets aan kunnen doen. Het had toch handiger geweest dat er in de brief had gestaan dat je langere tijd zonder telefonie kan komen te zitten als je een porteringsverzoek hebt ingediend.
Op dit moment baal ik dus best even omdat je nu gewoon niet weet wanneer zal alles weer normaal werken. Zijn er nog meer mensen die door een portering verzoek dagen zonder telefonie hebben gezeten?
Kan jij misschien ook je intrain waardes van je log hier neer kunnen zetten, want ik zit in dezelfde situatie om mijn kabels te gaan vervangen en modem naar de meterkast te gaan zetten en vanaf daar een utp kabel naar de woonkamer te gaan trekkenrrobinson41 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:50:
ik had aanvankelijk problemen met Telfort internet+telefonie. Mijn bekabeling was slecht: modem via zeer lange telefoondraad aan splitter, veel koppelingen etc. resultaat: m.n. bij downloaden (minder snelheid dan eerst zonder SIP) en bellen/gebeld worden reset de modem iedere keer en vliegt dus de verbinding eraf. daarna maar de helft van de max. downloadsnelheid door lage intrain van de ZyXEL modem (p-2602r-d1a). ook zonder bellen of downloaden vliegt de connectie er na een paar uur spontaan uit en blijft uit. (handmatige reset nodig).
Je moest eens weten hoeveel van de adsl-problemen niet in het netwerk zitten maar bij de klant thuis. Slechte bekabeling (Erg vaak!!), kroonsteentjes om alles aan elkaar te maken, telefoon voor de splitter, verkeerde splitter, splitter verkeerd aangesloten enz..
Ze hadden hier een alarmsysteem voor het ISRA gezet zeg maar. Dus ISRA verlengd naar alarm, vanaf daar terug naar het ISRA. Door de vervelende plek van de ISRA moesten we ook nog vanaf de splitter verlengen. Uiteindelijk alles er tussen uit getrokken, ISRA met UTP met 4m verlengd en daar het modem direct op aangesloten. Gevolg: volgens de attenuationwaarden ging het equivalent van 300m telefoonkabel tussenuit (meter of 50-60 werkelijk). De waarden waren ondanks al het doorgelus niet eens slecht, maar niet optimaal. Ik *zou* nu gewoon op 20mbit in moeten kunnen trainen. Ben benieuwdFrankisback schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:07:
[...]
Kan jij misschien ook je intrain waardes van je log hier neer kunnen zetten, want ik zit in dezelfde situatie om mijn kabels te gaan vervangen en modem naar de meterkast te gaan zetten en vanaf daar een utp kabel naar de woonkamer te gaan trekken
Ja het heeft zin
[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 10-04-2008 21:28 ]
Sinds 1 april overgestapt van ipb naar Telfort. Overgang was een fluitje van een cent, na 5 minuten had ik weer Internet en telefonie.
Alleen merk ik dat mensen met ipb mijn niet kunnen bereiken. Ze krijgen een ingesprek toon. Mensen met vast kpn lijn en mobiel beller kunnen mij wel bereiken. Zelf kan ik zonder problemen mensen met ipb bereiken. Het is inmiddels 10 dagen geleden overgezet, maar nog steeds kunnen ipb mensen mijn niet bereiken.
Hebben meer mensen deze ervaring?
Alleen merk ik dat mensen met ipb mijn niet kunnen bereiken. Ze krijgen een ingesprek toon. Mensen met vast kpn lijn en mobiel beller kunnen mij wel bereiken. Zelf kan ik zonder problemen mensen met ipb bereiken. Het is inmiddels 10 dagen geleden overgezet, maar nog steeds kunnen ipb mensen mijn niet bereiken.
Hebben meer mensen deze ervaring?
bedoel je alleen de intrainsnelheid (zoveel kbps) of ook al die db-waardes van downstream en upstrem van de adslline-info uit de modem?Frankisback schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:07:
[...]
Kan jij misschien ook je intrain waardes van je log hier neer kunnen zetten, want ik zit in dezelfde situatie om mijn kabels te gaan vervangen en modem naar de meterkast te gaan zetten en vanaf daar een utp kabel naar de woonkamer te gaan trekken
mijn huidige intrainsnelheid is: 12054 kbps down en 1132 kbps up. hij is nu al ruim 22 uur probleemloos up.
uit de modem diagnostic: (adsl line status):
noise margin upstream: 8 db
attenuation upstream: 15 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd de de ee ef ee fe ee ee dd cb 96
noise margin downstream: 4 db
attenuation downstream: 34 db
Ik heb 2 weken geleden ADSL aangevraagd van Telfort en heb vandaag een e-mail gekregen dat het is opgeleverd. Volgende week donderdag wordt het geactiveerd, maar kreeg vandaag al m'n modem toegestuurd.
Ik heb het gelijk geprobeerd aan te sluiten om te zien of deze al werkte op de lijn. Natuurlijk kan ik het internet nog niet op, maar het DSL lampje brandt ook nog niet. Weet iemand of dit wel zou moeten?
Ik heb geen KPN abbo en het is nieuwbouw.
Ik heb het gelijk geprobeerd aan te sluiten om te zien of deze al werkte op de lijn. Natuurlijk kan ik het internet nog niet op, maar het DSL lampje brandt ook nog niet. Weet iemand of dit wel zou moeten?
Ik heb geen KPN abbo en het is nieuwbouw.
nee, het dsl lampje gaat branden op het moment dat de lijn daadwerkelijk is geleverd/ingeschakeld.rainmaker2k schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:14:
Ik zit met een vraagje:
Onlangs is Tiscali opgegaan in Telfort en heb ik mijn 20 euro p/m 6mbit abbo omgezet naar een 20mbit telfort abonnement. Dit is inmiddels allemaal gebeurt maar mijn downloadsnelheid is vrijwel onveranderd. Ik heb niets aan de instelling van mijn router (SMC 7904BRA2) veranderd en heb eigenlijk niets van de overgang gemerkt.
Volgens het snelheidstestje zou ik rond de 15mb down-snelheid moeten kunnen krijgen. Ik snap wel dat dat onder ideale omstandigheden zou zijn maar ik had toch wel enige verbetering verwacht.
Weet iemand of ik misschien een instelling aan mijn verbinding moet veranderen om van de ADSL2 verbinding te kunnen profiteren?
Onlangs is Tiscali opgegaan in Telfort en heb ik mijn 20 euro p/m 6mbit abbo omgezet naar een 20mbit telfort abonnement. Dit is inmiddels allemaal gebeurt maar mijn downloadsnelheid is vrijwel onveranderd. Ik heb niets aan de instelling van mijn router (SMC 7904BRA2) veranderd en heb eigenlijk niets van de overgang gemerkt.
Volgens het snelheidstestje zou ik rond de 15mb down-snelheid moeten kunnen krijgen. Ik snap wel dat dat onder ideale omstandigheden zou zijn maar ik had toch wel enige verbetering verwacht.
Weet iemand of ik misschien een instelling aan mijn verbinding moet veranderen om van de ADSL2 verbinding te kunnen profiteren?
heb jeje router ook al gerest? zo nee, dan ligt het daar aan. de router moet gereset worden om je nieuwe settings te krijgen..bastiaandv schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:57:
Ik zit met een vraagje:
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Router zojuist gereset, zonder resultaat. Snelheid nog steeds rond de 650 kb/s via Grabit.ReseTTim schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 01:03:
[...]
heb jeje router ook al gerest? zo nee, dan ligt het daar aan. de router moet gereset worden om je nieuwe settings te krijgen..
En een representatieve test met een bestand (wat hier ergens in het topic staat) van de bbned site ofzo?bastiaandv schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 01:12:
Router zojuist gereset, zonder resultaat. Snelheid nog steeds rond de 650 kb/s via Grabit.
Je gebruikt toevallig niet je oude ADSL1 modem ofzo?
ehm mijn vraagje is maar een stukje Telfort eigenlijk maar stel hem lekker toch hier 
Telfort internet bevalt eigenlijk prima maar hun mailservers zijn echt knudde, is hiervoor een goed en betrouwbaar alternatief ?
Ik wil er best voor betalen, liever dan iets te gaan doen met hotmail of google, ik wil er namelijk ook zakelijke mail over gaan versturen en dat staat gewoon niet echt zakelijk.
Helaas leverd mijn hoster geen smtp mailserver dus die kan ik niet gebruiken.
Dus kent iemand een goed, betrouwbaar, veilig alternatief voor de Telfort mailserver (voor verzenden bedoel ik dus) ?
Telfort internet bevalt eigenlijk prima maar hun mailservers zijn echt knudde, is hiervoor een goed en betrouwbaar alternatief ?
Ik wil er best voor betalen, liever dan iets te gaan doen met hotmail of google, ik wil er namelijk ook zakelijke mail over gaan versturen en dat staat gewoon niet echt zakelijk.
Dus kent iemand een goed, betrouwbaar, veilig alternatief voor de Telfort mailserver (voor verzenden bedoel ik dus) ?
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Dank, ziet er eenvoudig uit. En het handmatig releasen van een lease, kan dit ook?ustinov schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:12:
[...]
telnet-verbinding met de modem maken
commando:
ip dhcp enif0 server lease 120
Lease time geef je op in seconden en is in dit voorbeeld dus 2 minuten.
aahh durka durka durka
Ik gebruik http://www.strato.nl/maildomain/index.html kan je je eigen domein aanvragen en kost het eerste jaar ongeveer 12 euro en daarna 0,60 p.m. er zit dan een virusfilter en spamfilter op. Dat kost je bij Telfort al meer dan 3 euro per maand. Het voordeel is ook dat je bij overstappen van provider dit e-mail adres gewoon kan houden.tismij schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:56:
ehm mijn vraagje is maar een stukje Telfort eigenlijk maar stel hem lekker toch hier
Gebruik dit nu ongeveer 3 maanden en tot nu toe geen problemen mee gehad,
GMail adres aanmaken. Mag je ook de servers voor al je andere mailadressen gebruiken. Werkt perfect en is gratis.tismij schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:56:
Ik betwijfel of die in tegenstelling tot iedere andere hoster wél uitgaande mail faciliterenTaataa schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:34:
[...]
Ik gebruik http://www.strato.nl/maildomain/index.html kan je je eigen domein aanvragen en kost het eerste jaar ongeveer 12 euro en daarna 0,60 p.m. er zit dan een virusfilter en spamfilter op.
ik heb echt uitgaande mail nodig en wil geen gmail gebruiken (google vertrouw ik met de dag minder, ik betaal liever en weet zeker dat mijn mail niet bewaard wordt).
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Maar zou je dan niet eerst beginnen met de ISP erop aanspreken? de meeste hosters doen niet aan uitgaande mail, omdat je ISP dat hoort aan te leveren. Als Telfort dat niet fatsoenlijk doet, dan zou ik daar op ingaan. Je zegt ook zelf, dat jij er liever voor betaald. Het punt is alleen, dat je Telfort er al voor betaald. Dus dat is dan vrij scheef. Je trekt namelijk het probleem van Telfort naar jezelf toe en gaat vervolgens in een work-around investeren.tismij schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:31:
ik heb echt uitgaande mail nodig en wil geen gmail gebruiken (google vertrouw ik met de dag minder, ik betaal liever en weet zeker dat mijn mail niet bewaard wordt).
[ Voor 8% gewijzigd door Lekkere Loempia op 11-04-2008 13:37 ]
Waarom doen de meeste hosters niet aan uitgaande mail ?Lekkere Loempia schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:35:
[...]
Maar zou je dan niet eerst beginnen met de ISP erop aanspreken? de meeste hosters doen niet aan uitgaande mail, omdat je ISP dat hoort aan te leveren. Als Telfort dat niet fatsoenlijk doet, dan zou ik daar op ingaan. Je zegt ook zelf, dat jij er liever voor betaald. Het punt is alleen, dat je Telfort er al voor betaald. Dus dat is dan vrij scheef
volgens mij is dat pure onzin.
Kijk dat veel isps uitgaande mail blokeren buiten hun eigen mailservers is een ander verhaal
KPN - Vodafone Ziggo Partner
ook al zou Telfort fatsoenlijke mailservers hebben (waarop je ze kunt aanspreken tot je een ons weegt overigens heeft toch geen nut) dan nog zou ik graag een "externe" mailserver gebruiken.
Dan kan ik mijn laptop 1-malig instellen en blijft dit gewoon werken via welke route ik ook naar buiten wil (bv als ik ergens anders inplug om te emailen).
Dan kan ik mijn laptop 1-malig instellen en blijft dit gewoon werken via welke route ik ook naar buiten wil (bv als ik ergens anders inplug om te emailen).
Ik zit al een tijdje bij trans-it, die heeft een pakket voor 22 euro per jaar, www.trans-it.nltismij schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:56:
Neem je Xs4all Pack, 9,95 per maand heb je een hele betrouwbare 'partner' aan.......tismij schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:56:
Dat is geen onzin, vraag het maar na bij een willekeurig webhost. Geen enkele doet dat meer.CrankyGamerOG schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:37:
Waarom doen de meeste hosters niet aan uitgaande mail?
volgens mij is dat pure onzin.
Kun je bij Telfort, net zoals bij Xs4all etc etc dan niet gewoon je username/password instellen in je mail client om vanaf iedere locatie te mailen? Zo werken ze vrijwel allemaal namelijk.tismij schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:44:
En ook die leveren volgens hun site geen UITGAANDE mail.knakworst schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:56:
Ik zit al een tijdje bij trans-it, die heeft een pakket voor 22 euro per jaar, www.trans-it.nl
Nee, zo werken ze niet vrijwel allemaal, sterker nog er zijn er maar verdomd weinig die zo werken, die dit toestaan. De meeste ISP's staan alleen maar uitgaande mail toe die via hun eigen server gaan en dus alleen maar via een verbinding die bij hun loopt. Dus alleen uitgaande mail via Telfort als je ook 'inbelt' via Telfort, oftwel een ADSL abo hebt bij/via hun..........Anoniem: 27577 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:03:
................
Kun je bij Telfort, net zoals bij Xs4all etc etc dan niet gewoon je username/password instellen in je mail client om vanaf iedere locatie te mailen? Zo werken ze vrijwel allemaal namelijk.
...............
Xs4all werkt idd anders, daar kun je met een geldige loginnaam/password van iedere PC met een willekeurige verbinding tot het internet hun uitgaande (SMTP) mailserver gebruiken. Maar nogmaals, dat is eerder uitzondering dan regel............
en
Anoniem: 27577 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:03:
.................
En ook die leveren volgens hun site geen UITGAANDE mail.
Volgens mij is UITGAAND en versturen hetzelfde hoor...........Wat is e-mail hosting?
E-mail hosting is een product dat wij aan zowel zakelijke als particuliere klanten aanbieden. Door te kiezen voor e-mail hosting kunt u wereldwijd uw e-mails beheren en versturen. Omdat wij gebruik maken van de modernste applicaties kunt u op een eenvoudige wijze uw post benaderen
[ Voor 25% gewijzigd door kaajee op 11-04-2008 14:44 ]
Zolang je hun webmail gebruikt wel jakaajee schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:42:
Volgens mij is UITGAAND en versturen hetzelfde hoor...........
Dit topic is gesloten.