Enig idee hoe dit moet?
Anoniem: 248548
Die router heeft een ingaande poort (waarschijnlijk als WAN aangeduid) en een aantal uitgaande poorten (LAN). Je verbind de ingaande poort van de router met de uitgaande poort van het modem middels een ethernetkabel. Vervolgens sluit je al je pc's aan op de LAN-poorten van de router.
Anoniem: 253666
Kijk even op de status pagina van XS4ALL adsl, daar staat de datum dat de overstap gemeld is door Telfort aan XS4ALL. Bij mij staat daar bijvoorbeeld 29-2. Dus +1 maand is dus 29-3. Mijn abbo is 1-4 overgezet naar telfort, dus alles wat ik na de datum van 1-4 aan XS4all betaald heb zou ik terug moeten krijgen. 24e van de maand is de afreken datum van XS4all voor mij, dus als ik voor 14-4 nog geen bericht heb van XS dat ik geld terug krijg zet ik een storno op hun afschrijvingen en stel ik hen in gebreken voor het te veel betaalde geld. Maar tot nog toe wordt mij aan de telefoon met XS sales verzekerd dat alles netjes terug gestort wordt wat teveel betaald is.neographikal schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:58:
En ja hoor, voor de mensen die vanaf XS4All overstappen: ze beweren een maand door te mogen factureren omdat het om een migratie gaat. "Door akkoord te gaan met de voorwaarden van de nieuwe provider, geeft u uw nieuwe provider opdracht om een eventuele opzegging bij de huidige provider te annuleren en de verbinding over te laten nemen. Uw nieuwe provider dient ons vervolgens te berichten dat ze uw verbinding gaan overnemen. Vanaf het moment dat wij dit bericht ontvangen gaat uw opzegtermijn van 1 maand in en start de daadwerkelijke migratie. U ontvangt tevens van XS4ALL een brief met het verzoek uw opzegging te bevestigen."
Telfort zegt niks op en het is ook leuk dat dit ook in de algemene voorwaarden van XS4All staat.

Anoniem: 229792
shit,Anoniem: 248548 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:23:
Die router heeft een ingaande poort (waarschijnlijk als WAN aangeduid) en een aantal uitgaande poorten (LAN). Je verbind de ingaande poort van de router met de uitgaande poort van het modem middels een ethernetkabel. Vervolgens sluit je al je pc's aan op de LAN-poorten van de router.
ik heb geen wan aansluiting.. alleen Lan1 tm Lan4 en een adsl ingang. kan het nog op een andere mannier?
ik heb een philips SNA6500
Anoniem: 229792
maar daar past geen netwerkkabel in.
alleen een telefoon stekkertje
EDIT:
opgelost, ik heb de kabel gewoon in een LAN poort gedaan en hij bridget automatisch
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 229792 op 04-04-2008 17:45 ]
Dit heeft helemaal niets met telfort te maken, dus wat je vraag hier doet weet ik niet.Anoniem: 229792 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:40:
[...]
maar daar past geen netwerkkabel in.
alleen een telefoon stekkertje
Maar om je dan toch op weg te helpen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Startpost lezen, gewoon uitvoeren wat daar staat beschreven.
In jou geval ga je je oude modem gebruiken als switch.. maar het principe werkt verder hetzelfde
De wan poort kan je niet gebruiken, maar heb je ook helemaal niet nodig.
[ Voor 8% gewijzigd door job op 04-04-2008 17:47 ]
Antwoord Telfort:R2L schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:13:
[...]
Jahoor hier ook problemen met uitgaande mail.
Zowel met Outlook als Outlook Express
Helaas heb ik niet voldoende informatie dat om u probleem zorgvuldig in
behandeling te nemen. Graag vraag ik u dan ook meer informatie om u
probleem te kunnen vaststellen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Maar wat voor info dan?
Yo.
nog steeds geen overstap. ook als ik bij xs4all kijk via de link van Mochel staat daar niets van een overstap melding.
Hebben meer mensen dit probleem gehad ? Dus een verlate overname ? Kan ik hier wat aan doen ? (heb dus al een paar keer met telfort gebeld maar kom totaal niet verder)
Hebben meer mensen dit probleem gehad ? Dus een verlate overname ? Kan ik hier wat aan doen ? (heb dus al een paar keer met telfort gebeld maar kom totaal niet verder)
Ik krijg steeds meer & meer spijt dat ik ben overgestapt..
Ten eerste, toen ik in het begin belde om oa te vragen hoe lang ik aan Telfort vast zou zitten zei diegene dat ik na de eerste maand maandelijks kon opzeggen.. nu blijkt dat ik een jaar aan ze vast zit..
Dan, waar ik met XS4All (Ultra) een ping van 4-6 had heb ik nu een ping van 20-25, de verbinding voelt zo traag als het maar kan (vergeleken met XS4All), de up-/down snelheden zijn ongeveer 15% lager, en die ZyXEL modem (P-2602R-D1A) loopt elke 3-4 dagen vast.
Over dat vastlopen heb ik met ze gemaild & ondertussen al 6x gebeld, maar je komt gewoon nergens met die gasten.. Als ze het niet meer weten sta je zo 10-15-20 minuten in de wacht, of gooien ze gewoon de hoorn erop.
Oftewel, voor dat geld wat ik heb gebeld had ik al een betere modem kunnen hebben..
Anyway, misschien kan iemand hier iets mee..:
Beste Telfort, ik vroeg mij af of er al een nieuwe firmware voor de ZyXel P-2602R-D1A in de maak is, want wij hebben nogal wat probleempjes met de modem. Elke 3-4 dagen valt de verbinding compleet weg & kan deze alleen worden hersteld door de modem uit en weer aan te zetten, of door hem te resetten. Wanneer de verbinding weg is gevallen branden de ledjes als volgt: Power - continue / Ethernet - continue / DSL - continue / Internet - brandt maar gaat elke anderhalve seconde 2 keer heel snel achter elkaar even uit. Na het resetten van de modem is dat lampje weer normaal onregelmatig aan het knipperen (dus actief bezig met het maken van verbindingen).
Ik heb hierover al een aantal malen gebeld met de helpdesk, maar die weten het ook gewoon niet, en sturen mij geïrriteerd van het ene bos naar het andere, want het ligt natuurlijk niet aan de modem maar aan mijn apparatuur. Ik heb sinds ik Telfort heb 3 verschillende routers gebruikt (allemaal Draytek - 2910G/2820N/2930N), en heb 2x de netwerkkabels vervangen; van Cat.5e naar Cat.5e hoge kwaliteit naar Cat.6e hoge kwaliteit. Tevens heb ik op aandringen van de telefonische helpdesk het modem rechtstreeks op 1 PC aangesloten, maar ook nu was de modem na een ongeveer een dag vastgelopen. Ik ben dus vrij zeker dat het niet aan mijn apparatuur of de PC's ligt, maar aan dat goedkope ZyXEL ding.
Persoonlijk denk ik dat een nieuwe firmware of andere modem de oplossing is, maar als deze firmware er niet is, of als jullie deze modem niet willen of kunnen omruilen, zouden jullie dan aub de exacte Telfort-instellingen kunnen geven? Dan koop ik zelf evt wel een goeie modem, en kan deze in de kliko. Alvast bedankt.
Antwoord:
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank.... Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
U kunt een adsl modem gebruiken dat niet door ons geleverd is maar dan zult u deze wel moeten instellen voor ons adsl netwerk. U dient het modem dan in te stellen op een rfc 1483 bridged verbinding met automatisch ip-adres en met VPI en VCI waarden van respectievelijk 0 en 34.
Met vriendelijke groeten,
Telfort klantenservice internet
Jasper van S.
Mijn reactie:
Beste..
Dit is toch geen antwoord? of een oplossing? Jullie ZyXEL modem werkt niet naar behoren, en dan moet ik een nieuwe/andere (3rd party) modem aanschaffen?
Ik wil dat jullie naar een oplossing zoeken - het is nl jullie apparatuur -, en niet het probleem op de klant proberen af te schuiven, zoals jullie dus nu weer doen..
Mvg.
Antwoord:
Hartelijk dank.... Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Probeert u eens uw modem te resetten.
U kunt uw modem resetten door het resetknopje aan de achterkant in te drukken tot het SYS lampje aan de voorkant gaat knipperen. Hierna staat het modem weer op de oorspronkelijke instellingen, ook het wachtwoord is weer 1234.
Ook de bekabeling in huis kan dit probleem veroorzaken, wij verzoeken u dan ook om de bekabeling aan de hand van de handleiding door te lopen. De kabelafstand tussen het ISRA punt en het modem mag niet meer zijn dan 5 meter.
Indien u alles al geprobeerd heeft raden wij u aan om contact op te nemen met onze telefonische helpdesk op nummer 0900-9596. Een collega kan dan, na eventuele controles, een storingsmelding voor u aanmaken.
Rutger S.
M.a.w. het zijn een stelletje josti's..
Ik heb ze dus vanmorgen weer gebeld, en weer 20 minuten aan de lijn gehangen om weer te zeggen dat ik nu alles heb gedaan waar zij om voegen en dat ze modem kunnen omruilen, maar weer (voor de 5e keer) was het antwoord; euuhhh volgens onze gegevens werkt alles naar behoren, dus het ligt niet aan de modem maar aan uw apparatuur.. - ook niet helemaal waar.. toen ik de 3e keer belde zei die helpdeskmedewerker; als u dit en dat heeft getest en het werkt niet dan moet u even terugbellen & dan ruilen we de modem om..
Ik zit nu dus alweer 3 gesprekken en een aantal mailtjes verder en nog steeds is er niks opgelost.. Ik sta weer precies waar ik begonnen ben..
Nu moet ik dus weer bellen wanneer de modem daadwerkelijk is vastgelopen.. wat totaal geen nut heeft.
Iemand een suggestie?
Ten eerste, toen ik in het begin belde om oa te vragen hoe lang ik aan Telfort vast zou zitten zei diegene dat ik na de eerste maand maandelijks kon opzeggen.. nu blijkt dat ik een jaar aan ze vast zit..
Dan, waar ik met XS4All (Ultra) een ping van 4-6 had heb ik nu een ping van 20-25, de verbinding voelt zo traag als het maar kan (vergeleken met XS4All), de up-/down snelheden zijn ongeveer 15% lager, en die ZyXEL modem (P-2602R-D1A) loopt elke 3-4 dagen vast.
Over dat vastlopen heb ik met ze gemaild & ondertussen al 6x gebeld, maar je komt gewoon nergens met die gasten.. Als ze het niet meer weten sta je zo 10-15-20 minuten in de wacht, of gooien ze gewoon de hoorn erop.
Oftewel, voor dat geld wat ik heb gebeld had ik al een betere modem kunnen hebben..
Anyway, misschien kan iemand hier iets mee..:
Beste Telfort, ik vroeg mij af of er al een nieuwe firmware voor de ZyXel P-2602R-D1A in de maak is, want wij hebben nogal wat probleempjes met de modem. Elke 3-4 dagen valt de verbinding compleet weg & kan deze alleen worden hersteld door de modem uit en weer aan te zetten, of door hem te resetten. Wanneer de verbinding weg is gevallen branden de ledjes als volgt: Power - continue / Ethernet - continue / DSL - continue / Internet - brandt maar gaat elke anderhalve seconde 2 keer heel snel achter elkaar even uit. Na het resetten van de modem is dat lampje weer normaal onregelmatig aan het knipperen (dus actief bezig met het maken van verbindingen).
Ik heb hierover al een aantal malen gebeld met de helpdesk, maar die weten het ook gewoon niet, en sturen mij geïrriteerd van het ene bos naar het andere, want het ligt natuurlijk niet aan de modem maar aan mijn apparatuur. Ik heb sinds ik Telfort heb 3 verschillende routers gebruikt (allemaal Draytek - 2910G/2820N/2930N), en heb 2x de netwerkkabels vervangen; van Cat.5e naar Cat.5e hoge kwaliteit naar Cat.6e hoge kwaliteit. Tevens heb ik op aandringen van de telefonische helpdesk het modem rechtstreeks op 1 PC aangesloten, maar ook nu was de modem na een ongeveer een dag vastgelopen. Ik ben dus vrij zeker dat het niet aan mijn apparatuur of de PC's ligt, maar aan dat goedkope ZyXEL ding.
Persoonlijk denk ik dat een nieuwe firmware of andere modem de oplossing is, maar als deze firmware er niet is, of als jullie deze modem niet willen of kunnen omruilen, zouden jullie dan aub de exacte Telfort-instellingen kunnen geven? Dan koop ik zelf evt wel een goeie modem, en kan deze in de kliko. Alvast bedankt.
Antwoord:
Geachte heer/mevrouw,
U kunt een adsl modem gebruiken dat niet door ons geleverd is maar dan zult u deze wel moeten instellen voor ons adsl netwerk. U dient het modem dan in te stellen op een rfc 1483 bridged verbinding met automatisch ip-adres en met VPI en VCI waarden van respectievelijk 0 en 34.
Jasper van S.
Mijn reactie:
Beste..
Dit is toch geen antwoord? of een oplossing? Jullie ZyXEL modem werkt niet naar behoren, en dan moet ik een nieuwe/andere (3rd party) modem aanschaffen?
Ik wil dat jullie naar een oplossing zoeken - het is nl jullie apparatuur -, en niet het probleem op de klant proberen af te schuiven, zoals jullie dus nu weer doen..
Mvg.
Antwoord:
Probeert u eens uw modem te resetten.
U kunt uw modem resetten door het resetknopje aan de achterkant in te drukken tot het SYS lampje aan de voorkant gaat knipperen. Hierna staat het modem weer op de oorspronkelijke instellingen, ook het wachtwoord is weer 1234.
Ook de bekabeling in huis kan dit probleem veroorzaken, wij verzoeken u dan ook om de bekabeling aan de hand van de handleiding door te lopen. De kabelafstand tussen het ISRA punt en het modem mag niet meer zijn dan 5 meter.
Indien u alles al geprobeerd heeft raden wij u aan om contact op te nemen met onze telefonische helpdesk op nummer 0900-9596. Een collega kan dan, na eventuele controles, een storingsmelding voor u aanmaken.
Rutger S.
M.a.w. het zijn een stelletje josti's..
Ik heb ze dus vanmorgen weer gebeld, en weer 20 minuten aan de lijn gehangen om weer te zeggen dat ik nu alles heb gedaan waar zij om voegen en dat ze modem kunnen omruilen, maar weer (voor de 5e keer) was het antwoord; euuhhh volgens onze gegevens werkt alles naar behoren, dus het ligt niet aan de modem maar aan uw apparatuur.. - ook niet helemaal waar.. toen ik de 3e keer belde zei die helpdeskmedewerker; als u dit en dat heeft getest en het werkt niet dan moet u even terugbellen & dan ruilen we de modem om..
Ik zit nu dus alweer 3 gesprekken en een aantal mailtjes verder en nog steeds is er niks opgelost.. Ik sta weer precies waar ik begonnen ben..
Nu moet ik dus weer bellen wanneer de modem daadwerkelijk is vastgelopen.. wat totaal geen nut heeft.
Iemand een suggestie?
Kepi_nl
Woon sinds een paar dagen in mijn nieuwe huisje
Alles is leuk en aardig hier nu, behalve helaas mijn telfort internet. Als ik in de Zyxel kijk zie ik dat de modem traint op 7123/1022, vind ik toch wel belabberd slecht voor een 20 mbit (jaja das max weet ik) maar is er iets wat ik nog kan doen om het te verbeteren? Splitter problemen heb ik niet want zit geen splitter tussen
Isra punt naar modem is 30 centimeter dus kan nooit te ver zijn. DSL mode is ADSL2PLUS dus dat is dan toch wel goed, maar zit ik toch gewoon met een gecapped lijn op 8 mbit, en waardoor ik door de kwaliteit van de kabel maar 7 haal?
[ Voor 22% gewijzigd door Operations op 04-04-2008 20:23 ]
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
wegejoristOperations schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:20:
Woon sinds een paar dagen in mijn nieuwe huisjeAlles is leuk en aardig hier nu, behalve helaas mijn telfort internet. Als ik in de Zyxel kijk zie ik dat de modem traint op 7123/1022, vind ik toch wel belabberd slecht voor een 20 mbit (jaja das max weet ik) maar is er iets wat ik nog kan doen om het te verbeteren? Splitter problemen heb ik niet want zit geen splitter tussen
Isra punt naar modem is 30 centimeter dus kan nooit te ver zijn. DSL mode is ADSL2PLUS dus dat is dan toch wel goed, maar zit ik toch gewoon met een gecapped lijn op 8 mbit, en waardoor ik door de kwaliteit van de kabel maar 7 haal?
[ Voor 7% gewijzigd door Amrod op 04-04-2008 21:28 ]
Done!
[ Voor 36% gewijzigd door Operations op 08-04-2008 17:15 ]
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Anoniem: 257853
Goeieavond!
Heb al aardig wat terug gelezen maar kom mijn probleem niet tegen en toch een boel overstappers vanaf Orange.
4 weken terug Telfort aangevraagd. 6 dagen voor de afgesproken datum kreeg ik bericht dat mijn internet aanvraag niet is uit te voeren en dat ik daarvoor mijn netwerkleverancier moet contacteren...KPN dus. Deze vertelde mij dat dit komt omdat mijn Orange als provider nog actief was (ik had Telfort genoemd dat het ging om een overname!).
Na tig x Orange en dan weer Telfort te bellen weet ik niet meer hoe het zit.
Orange verteld mij dat bij Telco-Telco (zoals ik bij Telfort gemeld heb) Telfort de Orange verbinding van de lijn af kan halen en dan kan overzetten naar Telfort (dit lees ik ook aan begin van dit Topic dat het zo zou moeten zijn)
Telfort vertelt mij dat dit niet gedaan kan worden en Orange de verbinding er gewoon af moet gooien en dan Telfort pas in aktie kan komen (en dat men dit gelazer elke x bij Orange hebben ). Ik wil echter zo kort mogelijk zonder internet zitten natuurlijk
Mijn abbo bij Orange loopt nog tm 31 mei maar wil zo snel mogelijk gebruik maken van de hogere Telfort snelheid. Nieuwe poging Telfort staat op 24 april. Heb gevraagd of ze deze x deze datum hard willen maken en niet 6 dagen eerder; dit is mij beloofd....
Hopelijk kan iemand me vertellen wat ik nu precies het beste moet/kan doen.
Heb al aardig wat terug gelezen maar kom mijn probleem niet tegen en toch een boel overstappers vanaf Orange.
4 weken terug Telfort aangevraagd. 6 dagen voor de afgesproken datum kreeg ik bericht dat mijn internet aanvraag niet is uit te voeren en dat ik daarvoor mijn netwerkleverancier moet contacteren...KPN dus. Deze vertelde mij dat dit komt omdat mijn Orange als provider nog actief was (ik had Telfort genoemd dat het ging om een overname!).
Na tig x Orange en dan weer Telfort te bellen weet ik niet meer hoe het zit.
Orange verteld mij dat bij Telco-Telco (zoals ik bij Telfort gemeld heb) Telfort de Orange verbinding van de lijn af kan halen en dan kan overzetten naar Telfort (dit lees ik ook aan begin van dit Topic dat het zo zou moeten zijn)
Telfort vertelt mij dat dit niet gedaan kan worden en Orange de verbinding er gewoon af moet gooien en dan Telfort pas in aktie kan komen (en dat men dit gelazer elke x bij Orange hebben ). Ik wil echter zo kort mogelijk zonder internet zitten natuurlijk
Mijn abbo bij Orange loopt nog tm 31 mei maar wil zo snel mogelijk gebruik maken van de hogere Telfort snelheid. Nieuwe poging Telfort staat op 24 april. Heb gevraagd of ze deze x deze datum hard willen maken en niet 6 dagen eerder; dit is mij beloofd....
zo, zojuist naar de KPN klantenservice gebeld en mijn KPN Budget lijn opgezegd. Op 5 mei word de lijn afgesloten. Ik heb wel heel nadrukkelijk verteld dat ik Internet via Telfort heb en wil blijven houden.
Ik houd mijn vingers gekruist tot en met 5 mei.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Ik kan je vertellen hoe ik van Orange naar Telfort ben overgestapt. Eind januari aangemeld bij Telfort. Gewacht tot stap 4 met versturen van de opzegbrief waarbij ik per eerstvolgende einddatum Orange wil beeindigen. Telco-telco migratie in de brief gezet en gewenste overstapdatum, 1 april. Afgelopen dinsdag Telfort op de lijn gezet gekregen. Abbo bij Orange loopt nog tot 30 april, dus betaal dubbel, maar dat is niet erg.Anoniem: 257853 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:44:
kwijt
[ Voor 101% gewijzigd door Amrod op 07-04-2008 15:52 ]
Weggehaald.Amrod schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:20:
[...]
even voor de duidelijkheid. dit was een eenmalig actie, ik heb er niet echt trek in dat ik voor 2e adsl helpdesk word aangezien. Niet om hard te zijn, maar met 50.000 klanten word mn mailbox dan toch wat vol;)
[ Voor 16% gewijzigd door Operations op 08-04-2008 17:15 ]
Ik had tiscali todat het werd overgenomen en heb nu 20Mb van Telfort. Ik checkte laatst mijn download snelheid d.m.v. 100MB bestand van XS4ALL, Versatel en UTtwente ftp en ik zat altijd rond de 675KB/s wat mij te laag lijkt te zijn.
Toen keek ik in de modem en zag dat die ingetraind stond @ DSL: 6527 kbps / 1003 kbps en ik heb ADSL2PLUS.
Ik heb vervolgens de modem een minuutje uit gezet en weer aangezet en hem opnieuw laten intrainen en vervolgens ging me download speed omlaag maar me upload omhoog
en nu heb ik
DSL: 6427 kbps / 1103 kbps
Volgends de telfort site zou ik gewoon 20Mb moeten kunnen halen( ja is theoretisch) en dat haal nu no lang niet
Ik heb de nieuwste firmware( V3.40(AJZ.2))
Iemand nog goede tips? ik kon via google niks vinden
oh ja ik heb telfort nog niet gebeld aangezien ik niet echt veel vetrouwen in helpdesks meer heb : (
Toen keek ik in de modem en zag dat die ingetraind stond @ DSL: 6527 kbps / 1003 kbps en ik heb ADSL2PLUS.
Ik heb vervolgens de modem een minuutje uit gezet en weer aangezet en hem opnieuw laten intrainen en vervolgens ging me download speed omlaag maar me upload omhoog

Volgends de telfort site zou ik gewoon 20Mb moeten kunnen halen( ja is theoretisch) en dat haal nu no lang niet

oh ja ik heb telfort nog niet gebeld aangezien ik niet echt veel vetrouwen in helpdesks meer heb : (
Schitterend.. Haal je hem dan ook uit je profiel?Amrod schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:20:
[...]
even voor de duidelijkheid. dit was een eenmalig actie, ik heb er niet echt trek in dat ik voor 2e adsl helpdesk word aangezien. Niet om hard te zijn, maar met 50.000 klanten word mn mailbox dan toch wat vol;)
Ik dacht (kan het mis hebben) dat je op het telfort netwerk moest zitten om te kunnen voipen via telfort. Bij Budgetphone bijv. maakt het niet uit waar je zit.- peter - schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:00:
n.a.v. die Nokia VOIP instellingen.
Dat VOIP gebeuren is wel uberstoer zeg! Zit net wat met Ekiga (softphone) te spelen op Ubuntu, en kan gewoon mijn Telfort telefoonnummer invoeren/registreren en ermee bellen.
Inkomende gesprekken worden nu ook op mijn PC geregistreerd en kan ik daar opnemen (naast dat ie gewoon overgaat op de vaste telefoon) Oftewel, je kan vanaf elke lokatie in NL waar je internet hebt ook je telefoon opnemen. Hoe cool.
Ik dacht altijd dat je maar 1 verbinding kan hebben met je VOIP nummer, maar alle requests worden gewoon naar alle verbonden "clients" verzonden.
Details voor Ekiga (voor de Ubuntu Telforters onder ons die het willen proberen)
0123... vervangen door je eigen telefoonnummer uiteraard
- Registratiehouder: sip.telefoniedienst.nl
- Gebruikersnaam: 0123456789@tel.telefoniedienst.nl
- Wachtwoord: Telfort VOIP wachtwoord.
- Aanmeldingscontole: 0123456789
WOW, ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb Telofrt al gebeld en die adviseerde mij alle kabels na te kijken en de splitter eruit te ahlen. Ook om terug te gaan naar Factory defaults.Little_captain schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:39:
Ik had tiscali todat het werd overgenomen en heb nu 20Mb van Telfort. Ik checkte laatst mijn download snelheid d.m.v. 100MB bestand van XS4ALL, Versatel en UTtwente ftp en ik zat altijd rond de 675KB/s wat mij te laag lijkt te zijn.
Ik heb vervolgens de modem een minuutje uit gezet en weer aangezet en hem opnieuw laten intrainen en vervolgens ging me download speed omlaag maar me upload omhoogen nu heb ik
Helaas hang ik nog steeds op 6800 kbps / 860 kbps.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Ik heb al op factory settings geprobeerd en kreeg ongeveer dezelfde intrain waardesGAEvakYD schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:45:
[...]
WOW, ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb Telofrt al gebeld en die adviseerde mij alle kabels na te kijken en de splitter eruit te ahlen. Ook om terug te gaan naar Factory defaults.
Helaas hang ik nog steeds op 6800 kbps / 860 kbps.

Morgen ff andere kabeltje proberen dan maar
Goeie tip voor de twee bovenstaande posters: LEZEN.
In dit topic (en de vorige delen) komt deze problematiek onderhand tot vervelens toe voor. Snelheden / centrales / afstanden / wat te controleren / line diagnostics / downstream attenuation etc etc.
Zonder extra info is geen antwoord mogelijk. "Net zoiets als de ANWB bellen en even kort meedelen dat je auto raar doet".
In dit topic (en de vorige delen) komt deze problematiek onderhand tot vervelens toe voor. Snelheden / centrales / afstanden / wat te controleren / line diagnostics / downstream attenuation etc etc.
Zonder extra info is geen antwoord mogelijk. "Net zoiets als de ANWB bellen en even kort meedelen dat je auto raar doet".
[ Voor 23% gewijzigd door Masimo op 04-04-2008 22:00 ]
Wordt dat niet automatisch opgezegd? Indien niet, ook niet als het kpn nummer naar Telfort VOIP geporteerd wordt?GAEvakYD schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:01:
zo, zojuist naar de KPN klantenservice gebeld en mijn KPN Budget lijn opgezegd. Op 5 mei word de lijn afgesloten. Ik heb wel heel nadrukkelijk verteld dat ik Internet via Telfort heb en wil blijven houden.
Getuige de eerdere post van de Nokia bezitter niet, die belt gewoon via welk WLAN dan ook waar ie mee verbonden is. Maar niet echt in de gelegenheid om het te testen.AtRi schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:42:
[...]
Ik dacht (kan het mis hebben) dat je op het telfort netwerk moest zitten om te kunnen voipen via telfort. Bij Budgetphone bijv. maakt het niet uit waar je zit.
Anoniem: 257853
Thanks voor je antwoord. Ik had in die brief naar Orange geen overstapdatum vermeld, misschien zit em daar het probleem. Mag ik je vragen welke wensdatum je had dan bij je aanvraag naar Telfort? Was dit dan die 1 april? Bij mij probeerde Telfort dit de eerste keer dus 6 dagen voor die datum. Weet je ongeveer hoeveel dagen voor de gewenste datum je overschakelt naar stap 4?objectief2 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:16:
[...]
Ik kan je vertellen hoe ik van Orange naar Telfort ben overgestapt. Eind januari aangemeld bij Telfort. Gewacht tot stap 4 met versturen van de opzegbrief waarbij ik per eerstvolgende einddatum Orange wil beeindigen. Telco-telco migratie in de brief gezet en gewenste overstapdatum, 1 april. Afgelopen dinsdag Telfort op de lijn gezet gekregen. Abbo bij Orange loopt nog tot 30 april, dus betaal dubbel, maar dat is niet erg.
Ja de wensdatum die ik meteen eind januari heb aangegeven bij de aanvraag bij Telfort was 1 april. Volgens mij heb ik deze datum helemaal niet gemeld aan Orange, want dat heeft voor hun verder ook helemaal geen nut.
Ik heb dus eind januari Telfort aangevraagd en vervolgens midden februari kwam ik in stap 4. Pas toen heb ik opgezegd met de standaardbrief (en daarna telefonisch als dubbelcheck). Het feit is en blijft dat je gewoon eerst bij Telfort op stap 4 moet staan en geaccepteerd bent voor je bij je eigen provider afmeldt.
Ik heb dus eind januari Telfort aangevraagd en vervolgens midden februari kwam ik in stap 4. Pas toen heb ik opgezegd met de standaardbrief (en daarna telefonisch als dubbelcheck). Het feit is en blijft dat je gewoon eerst bij Telfort op stap 4 moet staan en geaccepteerd bent voor je bij je eigen provider afmeldt.
Ik kwam deze pagina net tegen en volgens die berekening kan ik maximaal maar 6406 kilobit/s.

Volgens telfort zou ik wel maximum speed kunnen halen(waar baseren zij het op? de dichtst bijzijnde centrale oid?)
Ik kan mijn dichtsbijzijnde centrale niet zien op http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm en andere websites werken ook niet(huis is 8 maanden geleden gebouwd).
Hier zijn de lijn diagnostics
dsl line
Een tracert naar tweakers.net en google.nl kwam hier op uit

Router is de
P-2602HW-D1A met nieuwste firmware( V3.40(AJZ.2))
VPI/VCI: 0/34
Encapsulation Enet Encap(dit moet rfc 1483 zijn heb ik begrepen maar als ik dat instel krijgt de router geen ip
)
De modem staat 30 centimeter van het ISRA punt.
Ik hoop dat dit genoeg informatie is : )

Volgens telfort zou ik wel maximum speed kunnen halen(waar baseren zij het op? de dichtst bijzijnde centrale oid?)
Ik kan mijn dichtsbijzijnde centrale niet zien op http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm en andere websites werken ook niet(huis is 8 maanden geleden gebouwd).
Hier zijn de lijn diagnostics
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| noise margin upstream: 8 db output power downstream: 22 db attenuation upstream: 23 db tone 0- 31: 00 00 00 0c dc ed ee fe ee ee ee ee dd dc b9 60 tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 noise margin downstream: 7 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 47 db tone 32- 63: 99 aa bb bb bb ba aa aa ba aa ab cc dd dd dd d2 tone 64- 95: dd dd dd dc cc bc cc cc cb bb bb bb ba bb bb bb tone 96-127: bb bb bb ba 98 aa aa aa aa aa aa a9 aa a9 99 99 tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 89 98 98 87 72 77 tone 160-191: 88 87 88 88 87 77 77 77 77 67 77 77 77 77 77 77 tone 192-223: 77 77 77 77 76 65 66 65 52 25 55 55 55 55 54 44 tone 224-255: 54 44 44 23 24 22 22 22 22 02 21 21 11 00 00 00 tone 256-287: 40 40 40 40 c0 40 40 40 40 40 40 40 40 c0 40 40 tone 288-319: 40 c0 40 40 40 c0 c0 40 40 c0 40 40 40 c0 c0 c0 tone 320-351: 40 c0 40 c0 40 c0 c0 40 c0 c0 40 40 40 c0 c0 c0 tone 352-383: 40 40 40 c0 40 40 c0 40 c0 40 c0 40 40 40 c0 c0 tone 384-415: 40 c0 c0 40 40 c0 c0 c0 c0 c0 40 40 c0 c0 c0 c0 tone 416-447: 40 40 40 c0 40 c0 c0 40 c0 c0 c0 40 40 c0 40 c0 tone 448-479: 40 40 c0 40 40 40 40 40 c0 40 40 c0 c0 40 40 c0 tone 480-511: c0 c0 40 c0 40 40 40 c0 c0 c0 c0 c0 40 c0 c0 c0 |
dsl line
code:
1
2
3
4
5
6
7
| SAR Driver Counters Display: inPkts = 0x000052a3, inDiscards = 0x00000000 outPkts = 0x00003e16, outDiscards = 0x00000000 inF4Pkts = 0x00000000, outF4Pkts = 0x00000000 inF5Pkts = 0x00000000, outF5Pkts = 0x00000000 openChan = 0x00000002, closeChan = 0x00000000 txRate(Bps) = 621, rxRate(Bps) = 775 |
Een tracert naar tweakers.net en google.nl kwam hier op uit

Router is de
Encapsulation Enet Encap(dit moet rfc 1483 zijn heb ik begrepen maar als ik dat instel krijgt de router geen ip
Zou "de Nokia bezitter" even kunnen vermelden via welk programma hij/zij VOIPT en welke instellingen hij/zij dan gebruikt? Ik krijgt het nl niet voor elkaar op WM6.1 met Fring...- peter - schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 22:09:
[...]
Getuige de eerdere post van de Nokia bezitter niet, die belt gewoon via welk WLAN dan ook waar ie mee verbonden is. Maar niet echt in de gelegenheid om het te testen.
Laat maar...de zoekfunctie is hier niet voor niets....
Update: Helaas, werkt niet met Fring....
[ Voor 10% gewijzigd door basduijn op 04-04-2008 23:37 ]
De instelling ENET ENCAP is goed. Mijn modem staat daar ook op ingesteld en ik train in op 20070.Little_captain schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 22:47:
Ik kwam deze pagina net tegen en volgens die berekening kan ik maximaal maar 6406 kilobit/s.
knip
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 47 db
knip
Router is de
Encapsulation Enet Encap(dit moet rfc 1483 zijn heb ik begrepen maar als ik dat instel krijgt de router geen ip)
De waarde voor downstream attenuation beloofd helaas niet veel goeds. Deze geeft aan dat je ongeveer 47 / 13.8 = 3.4 km van je centrale afzit. Dat gaf je eerste plaatje ook al aan. Op zo'n afstand is 20 Mbits een utopie.
Mocht je toch korter bij de centrale (postcodecheck) zitten dan is de bekabeling onder de grond wellicht erg slecht.
Aan je lijn diagnostics te zien, zit je wel op ADSL2+. Er komen namelijk toontjes door boven 256.
Dus helaas zit er niet veel hogere snelheid in.
@Masimo
Ik ga vandaag ff contact opnemen met telfort en vragen hoe ver ik van de centrale zit
Zou wel suf zijn als de kabels gaar/rot zijn aangezien ze er nog geen jaar liggen.
Ik ga vandaag ff contact opnemen met telfort en vragen hoe ver ik van de centrale zit
Zou wel suf zijn als de kabels gaar/rot zijn aangezien ze er nog geen jaar liggen.
Of je zit nog op een oude centrale en moet een eventuele nieuwe "buurtcentrale" nog in gebruik genomen worden. Dat gebeurd wel eens in nieuwbouwwijken. Dat zou in de toekomst nog enige hoop op meer snelheid kunnen geven.Little_captain schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:07:
@Masimo
Een vraagje:
Moet jij bij telefonie van Tiscali altijd het netnummer erbij draaien? Dus ook in de eigen regio?
Mijn oom is over van Speedlinq naar Telfort maar moet nu voor elk nummer binnen zijn regio 074 erbij voor zetten.
Moet jij bij telefonie van Tiscali altijd het netnummer erbij draaien? Dus ook in de eigen regio?
Mijn oom is over van Speedlinq naar Telfort maar moet nu voor elk nummer binnen zijn regio 074 erbij voor zetten.
Anoniem: 133692
Ik heb mijn KPN nummer laten porteren naar Telfort telefonie.Flappie schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:08:
Een vraagje:
Binnen mijn gebied (0413) hoef ik geen netnummer te gebruiken. Werkt dus als vanouds met KPN belbudget.
Tiscali was altijd prima, maar sinds Telfort is het bagger
Trage verbinding, veel disconnects, mail problemen, bagger helpdesk. En ik zit er nog maanden aan vast
* VonFoX is zwaar ontevreden.
Yo.
Ik weet het niet, maar Telfort is rebranded Tiscali.. alles achter de schermen is gewoon in het beheer van Tiscali, Voip en de verbinding zelf.VonFoX schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:37:
Tiscali was altijd prima, maar sinds Telfort is het baggerTrage verbinding, veel disconnects, mail problemen, bagger helpdesk. En ik zit er nog maanden aan vast
![]()
Geen last van uptime problemen of instabiliteit hierzo, snelle connectie en weinig disconnects. Ik lees de thread gewoon mee maar reageer zelden, daarom deze reactie.. goede ervaringen zijn er namelijk ook

clickable
Dan moet hij contact opnemen met Telfort, want dan zit er een fout in zijn dialplan.Flappie schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:08:
Een vraagje:
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik geef toe ik heb niet het hele topic gelezen, maar met de search vind ik het in ieder geval niet. Op de telfort site vind ik het ook niet terug, dan moet je denk ik eerst de hele bestelling invullen.
Wat zijn de kosten als je telfort inet only op een 2e lijn wilt laten aansluiten (deze is actief geweest, ex isdn).
Als ik het aanvraag formulier invul dan staat er alleen dat ik alleen eenmalige kosten a 14.95 heb.
Ik heb zo'n vermoeden dat ik toch aansluitkosten oid. voor die 2e lijn moet betalen ?
Wat zijn de kosten als je telfort inet only op een 2e lijn wilt laten aansluiten (deze is actief geweest, ex isdn).
Als ik het aanvraag formulier invul dan staat er alleen dat ik alleen eenmalige kosten a 14.95 heb.
Ik heb zo'n vermoeden dat ik toch aansluitkosten oid. voor die 2e lijn moet betalen ?
[ Voor 22% gewijzigd door gjs op 05-04-2008 14:10 ]
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Nee dat hoef je niet, het staat er ook niet op dus het hoeft ook niet.gjs schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:02:
Toch is het sinds de overname beduidend slechter.Chutney schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:54:
[...]
Ik weet het niet, maar Telfort is rebranded Tiscali.. alles achter de schermen is gewoon in het beheer van Tiscali, Voip en de verbinding zelf.
Yo.
Je kan natuurlijk gewoon je uigaande mail sturen via de smarthost, in dit geval de telfort smtp server.Datafeest schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:21:
[...]
Telfort heeft een dynamisch IP. Dynamische IPs zijn in erg veel spamfilters geblokkeerd, dus voor uitgaande mail gaat een eigen server sowieso niet betrouwbaar werken.
Inkomend en uitgaande is open.
De inkomende kan je doen met een dyndns constructie, in de dns van jouw eigen domein geef je op dat het mx record wijst naar de dyndns hostname.
[ Voor 14% gewijzigd door gjs op 05-04-2008 16:26 ]
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Bij mij is gezegd dat de lijn op 7 April gaat werken. Ik heb stiekem het modem al eens even aangesloten in de meterkast maar dan brand alleen het powerlampje en dat lijkt me niet genoeg 
Hopen dat het maandag gaat werken, nog tips voor bij het aansluiten?
Hopen dat het maandag gaat werken, nog tips voor bij het aansluiten?
Geen flauwekulletjes
Ik check het maar even, maar het lijkt hier net of er een internet knooppunt uitligt dat het internationale verkeer handelt. Al het internet verkeer is opeens enorm langzaam. Kan bijv. www.joyent.com pas ladend krijgen na 5 minuten... Kan iemand met Telfort dit verifieren? Of is er iets vreemds in ons netwerk aan de hand?
Klopt, hier ook. Sinds vanochtend kruipen meerdere sites mijn beeldscherm op.
- vip.asus.com/forum
- sourceforge.net
En zelfs ebay is niet vooruit te branden. En ik had net wat leuke items in mijn lijstje staan die vanavond aflopen... Lekker weer...
Meer slachtoffers?
- vip.asus.com/forum
- sourceforge.net
En zelfs ebay is niet vooruit te branden. En ik had net wat leuke items in mijn lijstje staan die vanavond aflopen... Lekker weer...
Meer slachtoffers?
Nope.gjs schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:02:
Ik geef toe ik heb niet het hele topic gelezen, maar met de search vind ik het in ieder geval niet. Op de telfort site vind ik het ook niet terug, dan moet je denk ik eerst de hele bestelling invullen.
Dat is het mooie aan Telfort. Geen aansluitkosten op kaalkoper verbindingen en niets extra voor lijntoeslag.
Dus 19.95 is echt 19.95 en geen extra verborgen kosten.
Alleen eenmalig 14.95 voor het pakket.
It ain't stupid if it works!
hier idem dito (Venlo)g00fy64 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:20:
- vip.asus.com/forum
- sourceforge.net
Meer slachtoffers?
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Traagheid lijkt dus niet regiogebonden of zo, ik zit in regio Rotterdam. Is dit alleen op Telfort, of lezen er niet Telfort-abonnee's mee die er ook last van hebben?
Zit hier op een ander netwerk en totaal gen last van.
Maastricht
Maastricht
Geen flauwekulletjes
Ik zit op Speedlinq (soon-to-be Telfort), maar ook totaal geen last (Arnhem)
[ Voor 6% gewijzigd door energizer23 op 05-04-2008 18:42 ]
Yep, hier in Leiden ook. Ik dacht eerst dat het mijn PC was, maar blijkbaar dus niet.g00fy64 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:20:
- vip.asus.com/forum
- sourceforge.net
Meer slachtoffers?
Delft idem.g00fy64 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:20:
- vip.asus.com/forum
- sourceforge.net
Meer slachtoffers?
Zelfde voor mij (Speedlinq BBNED Eindhoven).energizer23 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:42:
Ik zit op Speedlinq (soon-to-be Telfort), maar ook totaal geen last (Arnhem)
Die ervaring heb ik ook sinds ik de lijn om heb laten zetten naar Telfort 20 Mbps (ging er kwa snelheid eerder op achteruit dan vooruit hierna..). Hoop dat het toeval is.VonFoX schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:42:
[...]
Toch is het sinds de overname beduidend slechter.
Hier overigens ook problemen met buitenlandse sites (A'dam).
AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro
Arnhem, Telfort. Genoemde websites laden hier wel snel. Geen problemen gemerkt nog.
Ik ben net op dit topic beland omdat ik er over denk om van HetNet Surfen en Bellen 1,5 Mbit/s over te stappen naar Telfort + Bellen. Voor hetzelfde geld tot 20 MB en gratis bellen.
Geen probleem hier met de genoemde sites.
Geen probleem hier met de genoemde sites.
Op dit moment gaat alles bij mij ook weer redelijk snel... Lijkt vooralsnog opgelost.
Op naar de volgend sores... (sorry, maar begin een beetje negatief te worden over Telfort).
Op naar de volgend sores... (sorry, maar begin een beetje negatief te worden over Telfort).
Eerder op de avond ook bij mij wat langzaam, maar nu weer beter. Merk het al vaker. Ruk!
Kerkrade ook idem. En ik maar denken het kon niet slechter dan Telebyte. Me eerste 2 dagen zijn al ruk
Weet iemand of je met het standaard Zyxel modem en standaard Telfort abbo ook twee telefoonlijnen in en uit kan gebruiken.
Op dit moment heb ik het ook via IPB, door het eigen telefoonnummer in de Siemens Experia op poort 1 en 2 in te vullen.
Op dit moment heb ik het ook via IPB, door het eigen telefoonnummer in de Siemens Experia op poort 1 en 2 in te vullen.
Het lijkt weer goed te gaan. Er was wat je zei duidelijk een knooppunt kaput ofzo want ik kon bepaalde sites niet bereiken of het was langzaam laden. Dezelfde sites vanuit de VS ging gewoon snel (Terminal Server sessie op een server van mijn werk in Boston)- peter - schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:55:
Ik check het maar even, maar het lijkt hier net of er een internet knooppunt uitligt dat het internationale verkeer handelt. Al het internet verkeer is opeens enorm langzaam. Kan bijv. www.joyent.com pas ladend krijgen na 5 minuten... Kan iemand met Telfort dit verifieren? Of is er iets vreemds in ons netwerk aan de hand?
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Anoniem: 193080
Hier kan ik alleen maar van dromen, het record is 20 uur uptime. En dat alleen maar op ADSL modus want op ADSL2+ modus houdt hij het misschien een uur uit, en dat dan nog bij weinig gebruik. Verbinding bij mij is in elk geval echt om te janken.Anoniem: 54235 schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:48:
Alles stabiel hier in Weert.
DSL Up 14779 kbps / 1132 kbps
System Uptime: 1032:50:52
de specs van het bij geleverde modem zijn niet echt moeilijk te vinden, maar het is zo dat er 2 sip accounts in te stellen en op iedere manier in te stellen zijn op de 2 phone poortjes. Dus er is er inderdaad 1 over en te gebruiken.Robbert Schouwenaar schreef op zondag 06 april 2008 @ 13:03:
Weet iemand of je met het standaard Zyxel modem en standaard Telfort abbo ook twee telefoonlijnen in en uit kan gebruiken.
Damn ik ga ook voor de 1000 uur uptime.. lolAnoniem: 54235 schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:48:
Alles stabiel hier in Weert.
DSL Up 14779 kbps / 1132 kbps
System Uptime: 1032:50:52
Anoniem: 110475
Afgelopen zaterdag wederom gebeld.....ik heb een week lang getracht om mn VOIP te registreren maar bleef maar de melding 'registration failed' terugkrijgen. In eerste instantie kreeg ik zaterdag een medewerker van de technische helpdesk aan de lijn en hij gaf al snel aan dat er iets aan de administratieve kant niet goed ging. Technisch gezien moest de lijn beschikbaar zijn, maar er is blijkbaar administratief een vinkje wat nog omgezet moet worden.Anoniem: 110475 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:48:
[...]
Hoi Flashback, zijn je problemen met het registreren inmiddels opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Sinds vorige week kan ik zonder problemen het internet op, maar registreren voor VOIP lukt mij tot nu toe niet. Ik krijg ook de melding 'Registration Failed', na een paar dagen achter elkaar geprobeerd te hebben en de gebruikshandleiding diverse malen doorgenomen te hebben toch maar de Helpdesk gebeld.
De medewerker van de Helpdesk liet me het modem resetten zodat hij mee kon kijken. Uiteindelijk gaf hij aan dat mijn lijn nog niet helemaal opgeleverd zou zijn. De opleverdatum op de brief die ik ontvangen heb betrof de week van 28 maart. Dit is inmiddels verstreken, maar volgens de Helpdesk zou het een dezer dagen opgeleverd worden.
Als ik naar mijn orderstatus kijk dan staat deze ook nog in stap 4, de laatste stap moet nog komen. Is dit bij jouw ook zo gegaan? Heeft het ook iets langer geduurd maar is het uiteindelijk vanzelf opgeleverd?
Op dat moment werd ik doorverbonden naar de administratie en kreeg daar een medewerker aan de lijn die niet wist waar het precies over ging.....
Uiteindelijk een dame van de Helpdesk aan de lijn gehad en zij verzekerde me dat nu alles zowel technisch als administratief in orde is. Ik moet de komende dagen het opnieuw proberen, het moet nu deze week in orde komen.....
Ik ben benieuwd....tot nu toe over het internet-gedeelte geen klachten, maar het telefonie gedeelte laat net iets te lang op zich wachten. Al met al ben ik overigens wel tevreden over Telfort.
Probleem inmiddels opgelost, Budgetphone verstuurt automatische 'waarschuwingsmail' als je ADSL hebt aangevinkt bij het porteren. Het porteren van je KPN-telefoonnummer naar Budgetphone levert geen problemen op voor de internetverbinding gelukkig.
[ Voor 127% gewijzigd door objectief2 op 07-04-2008 12:07 ]
Weet iemand wanneer Telfort digitale TV gaat leveren?
KPN doet toch aan interactieve TV.. Wel leuk als dit ook via telfort geleverd gaat worden
KPN doet toch aan interactieve TV.. Wel leuk als dit ook via telfort geleverd gaat worden
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Anoniem: 195379
Website telfort ..
Ik wil vandaag voor een vriend telfort aanvragen maar krijg steeds een onverwachte fout na het invullen van de postcode.
Hebben meer mensen daar last van of is het iets hier wat niet klopt ?
Ik wil vandaag voor een vriend telfort aanvragen maar krijg steeds een onverwachte fout na het invullen van de postcode.
Hebben meer mensen daar last van of is het iets hier wat niet klopt ?
andere splitter? dus je krijgt wel het adsl signaal op je huidige kpn lijn? dat lijkt me vreemdCapa schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:01:
[...]
Aanvragen zonder nummerbehoud, dan zegt Telfort je KPN niet op.
Als het goed is krijg je er dan ook een splitter bij om je ADSL te scheiden van je telefoon.
is het niet zo dat er een ader paar wordt gereseveerd voor de aansluiting. Ik ben alleen bang dat ik de andere ader nooit ga vinden mijn appartement (amsterdam oudzuid, bouwjaar 1920). Weet iemand hoe dit in zjn werk gaat? Komt de KPN tegewoordig nog langs om de koperlijn de labelen en testen?
Ik hoop maar dat het goed gaat.. Het installeren is niet echt een probleem maar ik moet wel de juiste ader paar te vinden zodat ik een sync kan krijgen op mijn adsl
Van het kastje naar de muur lopen...
Hoeveel Connecties/minuut halen jullie via telfort adsl op www.speedtest.nl?
Ik kan me herinneren dat toen mijn lijn net actief was ik iets van 850 Conn/min haalde. Ik heb dit echter nooit weer gezien.. meestel ligt het nu tussen de 100 en 140 Conn/min.
Zijn dit wel normale waardes?
Ik kan me herinneren dat toen mijn lijn net actief was ik iets van 850 Conn/min haalde. Ik heb dit echter nooit weer gezien.. meestel ligt het nu tussen de 100 en 140 Conn/min.
Science is stranger than fiction
ik houd het nog geen eens 2 uur vol met telfortChutney schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:51:
[...]
Damn ik ga ook voor de 1000 uur uptime.. lol
Heb net gemeten en dit zijn mijn waardes. Download klopt wel, haal max in het echt 850 Kb/s.Harmani schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:53:
Hoeveel Connecties/minuut halen jullie via telfort adsl op www.speedtest.nl?

Vooral in de avond vaak last van een tragere verbinding. Erg

Denk dat het te maken heeft met de snelle groei van Telfort. Ik snap niet hoe ze keer op keer voor elkaar krijgen in de beginfase technisch in capaciteit tekort komen. Dat kunnen ze best incalculeren, maar blijkbaar is dit allemaal nog freakin' rocket science
[ Voor 26% gewijzigd door Lekkere Loempia op 07-04-2008 15:27 ]
Anoniem: 235614
FF administratief aspect van mijn overgang van Speedlinq naar Telfort 20 Mb/bit (bedankt nog voor het vooral niet vooraf aankondigen dat het vaste IP-adres en de usenet toegang vervalt ..Telfort*), en ook inhakend op het volgende artikeltje nieuws: Providers VS bespioneren abonnees voor reclamedoeleinden
In mijn nieuwe contract staat mogelijk iets van soortgelijke strekking (welliswaar cryptisch), iig geef ik door het tekenen van het contract expliciet toestemming voor allerlei zaken op basis van artikel 11.5 en 11.7 (vooral in 11.7 zit de crux) van de Telecom Wet. Dit kan je dan weer herroepen door de procedure te volgen zoals vermeld staat in het privacy reglement ( www.telfort.nl/privacy/internet ). Echter daar staat niets concreets (volgens mij hoeven ze deze procedure volgens de wet ook maar een keer per jaar publiceren in een of ander huis aan huis krantje of zo). Echt heel grondig heb ik er tot nu toe nog niet naar gekeken (ook geen contact gezocht met college bescherming persoonsgegevens etc). Wel een mailtje naar Telfort gestuurd vorige week, maar toen ik eerder vroeg waarom ik geen toegang meer had tot usenet kreeg ik ook geen reactie (...).
Heeft iemand de procedure ergens achterhaald ?
* alles dat te maken had met de wijziging van de 'merkbeleving' was trouwens prima in orde (..not that i care anyway)
In mijn nieuwe contract staat mogelijk iets van soortgelijke strekking (welliswaar cryptisch), iig geef ik door het tekenen van het contract expliciet toestemming voor allerlei zaken op basis van artikel 11.5 en 11.7 (vooral in 11.7 zit de crux) van de Telecom Wet. Dit kan je dan weer herroepen door de procedure te volgen zoals vermeld staat in het privacy reglement ( www.telfort.nl/privacy/internet ). Echter daar staat niets concreets (volgens mij hoeven ze deze procedure volgens de wet ook maar een keer per jaar publiceren in een of ander huis aan huis krantje of zo). Echt heel grondig heb ik er tot nu toe nog niet naar gekeken (ook geen contact gezocht met college bescherming persoonsgegevens etc). Wel een mailtje naar Telfort gestuurd vorige week, maar toen ik eerder vroeg waarom ik geen toegang meer had tot usenet kreeg ik ook geen reactie (...).
Heeft iemand de procedure ergens achterhaald ?
* alles dat te maken had met de wijziging van de 'merkbeleving' was trouwens prima in orde (..not that i care anyway)
@Loempia: Hmm die download van je is dan inderdaad wel belabberd zeg. Daar heb ik gelukkig geen last van.
Maar ik vermoedde al dat dat aantal Conn/min bij mij niet goed was. Ik merk dit bijvoorbeeld ook wanneer ik een server-list in CS:Source op vraag. Dit gaat erg sloom en ik krijg bijna geen servers te zien met een lage ping.
Mijn ping is trouwens ook aan de hoge kant. Bij speedtest.nl is het bijvoorbeeld minimaal 36ms.
Iemand een id waar dit aan kan liggen?
Maar ik vermoedde al dat dat aantal Conn/min bij mij niet goed was. Ik merk dit bijvoorbeeld ook wanneer ik een server-list in CS:Source op vraag. Dit gaat erg sloom en ik krijg bijna geen servers te zien met een lage ping.
Mijn ping is trouwens ook aan de hoge kant. Bij speedtest.nl is het bijvoorbeeld minimaal 36ms.
Iemand een id waar dit aan kan liggen?
[ Voor 12% gewijzigd door Harmani op 07-04-2008 15:55 ]
Science is stranger than fiction
Tja, maar stel dat je als 'budget'provider toch teveel incalculeerd, dan spendeer je teveel geld aan extra apparatuur die nooit gebruikt gaat worden c.q. niet nodig is. Het gaat allemaal om 't geld.Lekkere Loempia schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:20:
[...]
Ik snap niet hoe ze keer op keer voor elkaar krijgen in de beginfase technisch in capaciteit tekort komen. Dat kunnen ze best incalculeren, maar blijkbaar is dit allemaal nog freakin' rocket science
Ik zit ook zo'n 3 kilometer van de centrale. Daarom zuigt die lijn zo hard als ongestelde notenHarmani schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:39:
@Loempia: Hmm die download van je is dan inderdaad wel belabberd zeg. Daar heb ik gelukkig geen last van.

Internet is nog steeds goed, mijn PC is wat traag en daardoor start internet wat traag op maar downloaden gaat nogsteeds als een speer.
Maar klopt het dat er weer een telefoon storing is op dit moment ?
Er staat niets vermeld op de storings pagina van Telfort.
Dus misschien ontdek je de storing net? Wat lukt er precies niet? Branden je voiplampjes nog? etc. Iets meer info aub.gsm schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:59:
Anoniem: 249617
Heren, dames,
Even een vraagje aan jullie specialisten:
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een andere provider. Mijn huidige is Planet met een ADSL Standaard Abonnement (3 Mb/s) in combinatie met een oldskool telefoon abonnement via KPN.
Wanneer ik dit over zet naar een 20 Mb/s Telfort abonnement zonder bellen, kan ik dan gewoon mijn huidige Linksys WAG325N modem blijven gebruiken? Of ben ik verplicht het meegeleverde ZyXEL modem te gebruiken in verband met voorinstellingen van Telfort? Zelfde geldt voor de vergelijkbare Alice Easy 20 Mb/s dienst? Ik ben namelijk nog aan het twijfelen maar gezien de inhoud van jullie Alice topic delen neig ik meer naar de dienst van Telfort.
Dan maar geen maandelijkse opzeg termijn... Of zeggen jullie dumpen die Linksys, de ZyXEL is beter omdat...
Alvast bedankt voor alle expertise hier!
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een andere provider. Mijn huidige is Planet met een ADSL Standaard Abonnement (3 Mb/s) in combinatie met een oldskool telefoon abonnement via KPN.
Wanneer ik dit over zet naar een 20 Mb/s Telfort abonnement zonder bellen, kan ik dan gewoon mijn huidige Linksys WAG325N modem blijven gebruiken? Of ben ik verplicht het meegeleverde ZyXEL modem te gebruiken in verband met voorinstellingen van Telfort? Zelfde geldt voor de vergelijkbare Alice Easy 20 Mb/s dienst? Ik ben namelijk nog aan het twijfelen maar gezien de inhoud van jullie Alice topic delen neig ik meer naar de dienst van Telfort.
Nee alles ziet er normaal uit, net als de vorige storing maar ik hoor niets meer.trolleystad schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:01:
[...]
Dus misschien ontdek je de storing net? Wat lukt er precies niet? Branden je voiplampjes nog? etc. Iets meer info aub.
Als ik bel is de lijn gewoon en als het nummer is "gedraait " dan is de lijn dood.
Als ik gebeld wordt het zelfde, ik neem op en de lijn is dood, ik hoor de andere kant niet.
Exact hetzelfde als de vorige storing van 31 maart en die staat op de website gemeld.
Een WAG325N is niet het goedkoopste spul en veel beter dan dat Zyxel ding. Ik heb zelf problemen met mijn Linksys WAG200G en zit nu op de Zyxel zonder problemen. Het netwerk heeft soms niet vrede met andere modems, maar dat is technisch en geen restrictie (je mag van Telfort elk stuk hardware gebruiken, staat in de voorwaarden ook vermeld). Ik ken ook andere voorbeelden waar de WAG200G op Telfort wel goed werkt, dus het is best specifiek. Ik zou zeggen probeer het gewoon en kijk of het werkt.Anoniem: 249617 schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:05:
Heren, dames,
Wanneer ik dit over zet naar een 20 Mb/s Telfort abonnement zonder bellen, kan ik dan gewoon mijn huidige Linksys WAG325N modem blijven gebruiken? Of ben ik verplicht het meegeleverde ZyXEL modem te gebruiken in verband met voorinstellingen van Telfort? Zelfde geldt voor de vergelijkbare Alice Easy 20 Mb/s dienst? Ik ben namelijk nog aan het twijfelen maar gezien de inhoud van jullie Alice topic delen neig ik meer naar de dienst van Telfort.Dan maar geen maandelijkse opzeg termijn... Of zeggen jullie dumpen die Linksys, de ZyXEL is beter omdat...
Bij mij zou het 18 maart moeten werken, het werkte uiteindelijk 7 april na de komst van een KPN monteur. Telfort rekent overigens wel abonnementskosten vanaf 18 maart.funrider schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:14:
[...]
Had voor mn ouders in hun nieuwe huis (geen nieuwbouw) Telfort internet en bel geregeld maar kabel uit lasdop (isra-punt) zat niet vast waardoor verdere verhaal nu niet mogelijk is. Telfort toen gebeld en verhaal uitgelegd. KPN monteur zou gratis moeten fixen.. Inmiddels al zo'n 1,5 week aan het wachten na 2 a 3 telefoontjes naar Telfort en bellen met KPN (die overigens doorverwijzen naar Telfort).
nou heb nu dus geen internet en telefoon.
telfort gebelt ja er was een probleem u moet opnieuw aanmelden...
later...
telfort: u heeft geen telefoon lijn van kpn...
wat moet ik nu doen?
iemand tips?plz
telfort gebelt ja er was een probleem u moet opnieuw aanmelden...
later...
telfort: u heeft geen telefoon lijn van kpn...
wat moet ik nu doen?
iemand tips?plz
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
In de brief die ik heb gekregen stond dat het internet 7 april (vandaag dus) zou gaan werken. Echter als ik het modem aansluit in de meterkast gaat het adsl lampje nog niet branden...
Ook staat de orderstatus nog op stage 4, moet ik wachten dat deze naar stap 5 schiet? En is het normaal dat ik nu nog geen signaal heb?
Ook staat de orderstatus nog op stage 4, moet ik wachten dat deze naar stap 5 schiet? En is het normaal dat ik nu nog geen signaal heb?
Geen flauwekulletjes
Anoniem: 27577
Andere aderpaar misschien?Y3LLoW schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:52:
In de brief die ik heb gekregen stond dat het internet 7 april (vandaag dus) zou gaan werken. Echter als ik het modem aansluit in de meterkast gaat het adsl lampje nog niet branden...
Telefoon doet het weer met haperingen.gsm schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:38:
[...]
Nee alles ziet er normaal uit, net als de vorige storing maar ik hoor niets meer.
Als ik bel is de lijn gewoon en als het nummer is "gedraait " dan is de lijn dood.
Als ik gebeld wordt het zelfde, ik neem op en de lijn is dood, ik hoor de andere kant niet.
Exact hetzelfde als de vorige storing van 31 maart en die staat op de website gemeld.
Zo werd ik net spontaan verbroken en was er een ingespreks toon
Nu doet hij het weer goed.
Er zal wel wat gaande zijn, ik wacht het wel af hoe het morgen gaat.
Anoniem: 249617
Bedankt Lekkere Loempia!
Dan nog een klein vraagje over het abonnement van Telfort:
Ik betaal nu bij KPN en Planet voor Planet ADSL Standaard 3 Mb/s een apart bedrag iedere maand. Wanneer ik overstap wordt dit slechts één bedrag aan Telfort en blijf ik alléén de vaste telefoon aansluiting aan KPN betalen? Deze hou ik het liefst gescheiden als ik de problemen hier lees...
Dan nog een klein vraagje over het abonnement van Telfort:
Ik betaal nu bij KPN en Planet voor Planet ADSL Standaard 3 Mb/s een apart bedrag iedere maand. Wanneer ik overstap wordt dit slechts één bedrag aan Telfort en blijf ik alléén de vaste telefoon aansluiting aan KPN betalen? Deze hou ik het liefst gescheiden als ik de problemen hier lees...
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 249617 op 07-04-2008 23:01 ]
svp iemand die hier ook ervaring mee heeft ? ben nu een week verder en er is nog steeds geen overstap aangemeld. Aangezien telfort ook geen contact gegevens heeft per mail / fax kan ik ze ook niet in gebreke stellen om eventueel de hele overeenkomst te ontbindenRay schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:10:
nog steeds geen overstap. ook als ik bij xs4all kijk via de link van Mochel staat daar niets van een overstap melding.
Dit kan je volgens mij terugvragen als je naar de administratie belt van Telfort.christiaann1985 schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:12:
[...]
Bij mij zou het 18 maart moeten werken, het werkte uiteindelijk 7 april na de komst van een KPN monteur. Telfort rekent overigens wel abonnementskosten vanaf 18 maart.
Anoniem: 110475
Het is gelukt! Gisterenavond nogmaals geprobeerd me te registreren en zowaar kon ik mn telefoonlijn registreren. Bellen en gebeld worden ging prima en ik moet zeggen dat de kwaliteit van de verbinding helder is. Nu maar is een paar weken internetten en bellen en dan zal ik eens de balans opmaken.Anoniem: 110475 schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:17:
[...]
Afgelopen zaterdag wederom gebeld.....ik heb een week lang getracht om mn VOIP te registreren maar bleef maar de melding 'registration failed' terugkrijgen. In eerste instantie kreeg ik zaterdag een medewerker van de technische helpdesk aan de lijn en hij gaf al snel aan dat er iets aan de administratieve kant niet goed ging. Technisch gezien moest de lijn beschikbaar zijn, maar er is blijkbaar administratief een vinkje wat nog omgezet moet worden.
Op dat moment werd ik doorverbonden naar de administratie en kreeg daar een medewerker aan de lijn die niet wist waar het precies over ging.....Gelukkig was het zaterdagochtend en kon ik me rustig houden, want na 3 keer eerder gebeld te hebben en maar geen helder antwoord gekregen te hebben is het nu toch tijd dat ik ook kan gaan bellen. Internet was op 22 maart al actief, bellen zou 5 werkdagen (maximaal) later opgeleverd worden.....maar dat is inmiddels 2/3 weken.....
Uiteindelijk een dame van de Helpdesk aan de lijn gehad en zij verzekerde me dat nu alles zowel technisch als administratief in orde is. Ik moet de komende dagen het opnieuw proberen, het moet nu deze week in orde komen.....
Ik ben benieuwd....tot nu toe over het internet-gedeelte geen klachten, maar het telefonie gedeelte laat net iets te lang op zich wachten. Al met al ben ik overigens wel tevreden over Telfort.
Tot nu toe gaat alles voortvarend, enkel zag ik gisteren in de status van mn zyxel modem staan dat ik een adsl2plus lijn zou moeten hebben, maar ik kom volgens diverse testen niet verder dan 8 MB....
Is dit nog iets sneller te krijgen?, ik vind het jammer dat het wat aan de lage kant zit.
De overstap van HetNet naar Telfort was heel goed gegaan .
Ik zit op adsl 2 plus en ik draai met win.vista
Interface Status Rate
DSL Up 11229 kbps / 1011 kbps
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 aa bb bc cc cc cc cc cb cb bb aa 98
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
attenuation downstream: 30 db
tone 32- 63: 00 25 67 78 89 9a ab bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ab aa ba ba
tone 96-127: ba ba aa ba aa aa 9a aa 9a aa aa 99 99 9a 99 a9
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 29 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 79 99
tone 192-223: 98 99 99 89 89 88 89 88 88 88 88 98 88 98 78 87
tone 224-255: 88 77 87 78 77 87 78 88 87 77 77 77 77 77 77 75
tone 256-287: 05 88 98 99 98 88 89 88 87 78 88 77 77 77 77 77
tone 288-319: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 320-351: 77 77 77 77 77 67 76 07 77 56 65 66 65 56 55 55
tone 352-383: 55 55 50 55 55 55 50 05 55 55 55 55 31 45 55 55
tone 384-415: 55 45 55 55 55 55 55 55 44 55 54 55 54 55 44 43
tone 416-447: 44 44 40 00 00 00 00 00 00 00 00 00 01 22 22 22
tone 448-479: 22 22 22 22 22 21 02 12 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
De overstap van HetNet naar Telfort was heel goed gegaan .
Ik zit op adsl 2 plus en ik draai met win.vista
Interface Status Rate
DSL Up 11229 kbps / 1011 kbps
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 aa bb bc cc cc cc cc cb cb bb aa 98
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
attenuation downstream: 30 db
tone 32- 63: 00 25 67 78 89 9a ab bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ab aa ba ba
tone 96-127: ba ba aa ba aa aa 9a aa 9a aa aa 99 99 9a 99 a9
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 29 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 79 99
tone 192-223: 98 99 99 89 89 88 89 88 88 88 88 98 88 98 78 87
tone 224-255: 88 77 87 78 77 87 78 88 87 77 77 77 77 77 77 75
tone 256-287: 05 88 98 99 98 88 89 88 87 78 88 77 77 77 77 77
tone 288-319: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 320-351: 77 77 77 77 77 67 76 07 77 56 65 66 65 56 55 55
tone 352-383: 55 55 50 55 55 55 50 05 55 55 55 55 31 45 55 55
tone 384-415: 55 45 55 55 55 55 55 55 44 55 54 55 54 55 44 43
tone 416-447: 44 44 40 00 00 00 00 00 00 00 00 00 01 22 22 22
tone 448-479: 22 22 22 22 22 21 02 12 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Ik heb alles binnen, maar moet nog tot mei wachten totdat ze me overzetten van Tele2 naar Telfort.
Heeft het nu om Telfort te bellen en te vragen of het niet nu al kan
Lijkt me nog maar een kwestie van een schakelaartje omzetten
ik heb hier ook last van een trage verbinding, dit merk ik in het zeer traag laden van sites en met name plaatjes op sites die meerdere seconden tot een minuut onzichtbaar blijven. reset ik het modem, gaat alles weer retesnel voor een paar uur. ikke niet snap was ist los.
ik blijf elke dag dat modem resetten
zoeken in de topics hier geeft me alleen maar aan dat ik niet de enige ben, maar dat er ook geen oplossing is buiten een eigen modem neerkwakken?
is er misschien iemand die me een tip kan geven wanneer alles weer traag is hoe te checken waar het probleem zit?
ik blijf elke dag dat modem resetten
is er misschien iemand die me een tip kan geven wanneer alles weer traag is hoe te checken waar het probleem zit?
[ Voor 11% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 08-04-2008 11:14 ]
Wow, Telfort 2 weken terug aangevraagd en afgelopen weekend al het modem opgestuurd gekregen
De lijn werkt ook al gewoon (hulde KPN
) dus zodra ik van het weekend verhuis heb ik gewoon al direct internet......
Even situatie schets voor hierboven :
- Vorige eigenaar woonhuis betaalde geen rekeningen, alles was afgesloten, zo ook de telefoon
- Aanvraag Telfort internet duurt tussen de 3 en 6 weken
- Aanvraag KPN doormeting lijn + open zetten dsl duurt 2 tot 3 weken
Al met al, tot nu toe al zeer tevreden. Heb de modem nog niet aangesloten aangezien ik het is/ra punt in huis nog ga vervangen met een nieuw punt. Nieuwe bedrading ligt toch al.
Volgens meting zit ik 1850 meter bij de centrale vandaan, verwacht dus een redelijke snelheid
De lijn werkt ook al gewoon (hulde KPN
Even situatie schets voor hierboven :
- Vorige eigenaar woonhuis betaalde geen rekeningen, alles was afgesloten, zo ook de telefoon
- Aanvraag Telfort internet duurt tussen de 3 en 6 weken
- Aanvraag KPN doormeting lijn + open zetten dsl duurt 2 tot 3 weken
Al met al, tot nu toe al zeer tevreden. Heb de modem nog niet aangesloten aangezien ik het is/ra punt in huis nog ga vervangen met een nieuw punt. Nieuwe bedrading ligt toch al.
Volgens meting zit ik 1850 meter bij de centrale vandaan, verwacht dus een redelijke snelheid
Wabbawabbawabbawabba
Nee, een telco migratie is een hele procedure van aanvragen/goedkeuren, checks. Niet heel veel werk ofzo tegenwoordig, maar echt geen goed idee om datum te laten wijzigen. Het is vaak een ramp om zoiets goed geregeld te krijgen. Je zou eerder dan een vertraging krijgen als een versnelling.hjs schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:18:
Ik heb alles binnen, maar moet nog tot mei wachten totdat ze me overzetten van Tele2 naar Telfort.
Dit topic is gesloten.