Telfort Internet ervaringen topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste
Acties:
  • 197.629 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:59
Anoniem: 27577 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:03:
[...]

Dat is geen onzin, vraag het maar na bij een willekeurig webhost. Geen enkele doet dat meer.

[...]

Kun je bij Telfort, net zoals bij Xs4all etc etc dan niet gewoon je username/password instellen in je mail client om vanaf iedere locatie te mailen? Zo werken ze vrijwel allemaal namelijk.

[...]

En ook die leveren volgens hun site geen UITGAANDE mail.
een hoster die zowel inkomende als uitgaande mail ondersteund, via zowel webmail als lokale mailclients is www.space1.nl
En omdat verschillende isp's poort 25 (smtp) hebben afgesloten, accepteerd deze hoster uitgaande mail via een andere poort. Een 100% uptime is niet gegarandeerd, maar voor alsnog ben ik best tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:16
rainmaker2k schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:14:
Ik heb 2 weken geleden ADSL aangevraagd van Telfort en heb vandaag een e-mail gekregen dat het is opgeleverd. Volgende week donderdag wordt het geactiveerd, maar kreeg vandaag al m'n modem toegestuurd.

Ik heb het gelijk geprobeerd aan te sluiten om te zien of deze al werkte op de lijn. Natuurlijk kan ik het internet nog niet op, maar het DSL lampje brandt ook nog niet. Weet iemand of dit wel zou moeten?

Ik heb geen KPN abbo en het is nieuwbouw.
Heb de 28ste aangevraagt en gister kreeg ik het pakket binnen, toch wel aardig snel moet ik zeggen, jongen in de winkel zei dat het toch 4 tot 6 weken kon duren.

Mijn lijn wordt pas de 16de geactiveerd volgens de papieren, maar zit nu al lekker te internetten via de lijn. Gister pakket gekregen, alles aangesloten, eff 3 min wachten op de modem en de DSL ging branden even later de INTERNET ledje en huppa surfen :P

Internet is lekker snel, snelste wat voorbij ging was 1,6mb/s snel genoeg voormij en erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een positief verhaal: Planet IPB --> Telfort (internet + tel)

Ik ben sinds de start van mx-stream al bij Planet, maar het was nu mooi geweest en de overstap naar Telfort gewaagd. Aangezien een 2tal verhuizingen mij totaal 4 maanden geen internet opleverde had ik er nu ook geen vertrouwen in, maar dit keer ging alles goed.

In totaal zo'n 5 minuten zonder internet gezeten.... en het bel gedeelte werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner0616
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 13:16
Heeft iemand anders problemen gehad met traag internet naar bepaalde sites in amerika? (voor anderen zijn ze wel gewoon snel..) bijvoorbeeld naar deze site http://www.ubohclan.com?

en als niemand anders het heeft iemand een idee waardoor het zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157854

Hoi :)
Sinds vanmorgen op de afgesproken datum Telfort internet aangesloten,
op speedtest varieert +/- 1550 - 1911 KByte/sec hoeveel MB dat is dat weet ik niet , maar het internette gaat wel snel :)
Alleen de telefoon kan ik nog niet activeren (heb een nieuw nummer gekregen )
Ook kan ik outlook met gebruikersnaam en wachtwoord niet gebruiken (wachtwoorden wat ik van telfort heb gekregen ), outlook geef steeds de melding ,(als die aan het zoeken is naar inkomend mail ) ,gebruikers naam en wachtwoord invullen , heb het wel 10keer opnieuw ingevult , maar krijg steeds die melding ...
Zou dat komen omdat ik officieel volgende week pas van Planet (internet plus bellen ) afgesloten word ?
Ook vindt ik het gek dat ik niet met het internet gebruikersnaam en internet wachtwoord op de site van Telfort niet kan inloggen om bij de gegevens en rekeningen te komen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:22

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Administratieve oplevering kan iets langer op zich laten wachten. Gewoon even een dag oid afwachten, komt vanzelf goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:30
Gunner0616 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:44:
Heeft iemand anders problemen gehad met traag internet naar bepaalde sites in amerika? (voor anderen zijn ze wel gewoon snel..) bijvoorbeeld naar deze site http://www.ubohclan.com?

en als niemand anders het heeft iemand een idee waardoor het zou komen?
Ik heb zelf nog geen Telfort, maar hier met Quicknet 8Mbit is deze site ook niet voorruit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 16:42

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Anoniem: 27577 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:03:
[...]

Dat is geen onzin, vraag het maar na bij een willekeurig webhost. Geen enkele doet dat meer.
Sorry maar je lult echt pure onzin, ik kan er zo 5 opnoemen die het wel hebben
(en ja ik werk zelf bij een hoster die het wel aanbied ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door CrankyGamerOG op 11-04-2008 17:39 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:38:

Vooruit, 99% dan (en we hebben het allebei over de particuliere markt uiteraard). Zal er verder over ophouden, kunnen we weer on topic verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:38:
[...]

Weer zo'n typische welles-nietes verhaal. Lekker nutteloos. Maar als je een geschikte webhost zoekt, heb je tal van sites die jou erbij kunnen helpen zoals webhosters.nl / ispgids.nl / webhosttalking.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157854

IceStorm schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:17:
Administratieve oplevering kan iets langer op zich laten wachten. Gewoon even een dag oid afwachten, komt vanzelf goed.
Hoi IceStorm :)
Ik hoop dat dit snel opgelost is , zit namelijk ook al 6 weken te wachten op een draadloos modem van Telfort,
die ze steeds gaan opsturen ,of opgestuurd zouden hebben , maar tot aan de dag van vandaag geen draadloze modem , dus vandaar mijn bezorgheid.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 157854 op 12-04-2008 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner0616
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 13:16
n1ck schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:27:
[...]

Ik heb zelf nog geen Telfort, maar hier met Quicknet 8Mbit is deze site ook niet voorruit te branden.
tis toch echt raar s'ochtens werkt ie prima en voor iedereen buiten nederland werkt ie altijd..

Edit laat maar het kwam doordat er een xfire block op de site zat en xfire had een beetje probleempjes nu die er af is load ie prima..

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner0616 op 11-04-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:48
--MeAngry-- schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:17:
[...]

Hmm, bedankt voor het posten, maar helaas krijg ik het met deze instellingen niet werkend op m'n N95 met FW 20. Dat terwijl ik dezelfde instellingen gebruik als in het modem.
Nu krijg ik constant "Registration failed".

Moet dit:
Openb. gebr. naam: sip.telefoonnummer@tel.telefoniedienst.nl

Overigens niet dit zijn:
Openb. gebr. naam: sip:telefoonnummer@tel.telefoniedienst.nl

Dus met een : ipv een . ? Uiteraard heb ik telefoonnummer wel vervangen door ons eigen nummer. (Zover was ik al wel. :P)
Was het al gelukt, mij helaas niet. Maar moet je hiervoor twee nummers hebben of kan je gewoon 1 nummer gebruiken?

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jumpski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 16:13
Ik heb telfort besteld per 15-04 en vraag me af of het mogelijk is om mijn Linksys WAG325N als ADSL router te gebruiken en daarachter dan het zyxel modem voor telefonie. Is dit mogelijk of moet de telefonie-connectie met het internet rechstreeks via de adsl poort gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
jumpski schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:01:
Ik heb telfort besteld per 15-04 en vraag me af of het mogelijk is om mijn Linksys WAG325N als ADSL router te gebruiken en daarachter dan het zyxel modem voor telefonie. Is dit mogelijk of moet de telefonie-connectie met het internet rechstreeks via de adsl poort gaan?
Nee ik vrees dat dat niet zal gaan. Andersomn wellicht nog wel. Dus je Linksys achter het Zyxel modem. En dan in 1 van beide de DHCP uitzetten en dus dan je LInksys als router/ap only inzetten. Wellicht heeft je Linksys hier zelfs een optie voor.......of hij is wellicht te tweaker dat 1 van de LAN poorten een WAN poort wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Vandaag het installatie pakket en inloggegevens binnengekregen :) Alvast de nodige maatregelen getroffen.. nieuwe stekker in het isra punt en nieuwe kabel van 50cm tussen het isra punt en de Linksys WAG200G. Dit alles natuurlijk om het signaal straks maximaal door te kunnen krijgen.

Vanaf 14 April zou de verbinding actief moeten zijn, dus maandag gelijk kijken wat voor snelheden ik hier kan krijgen

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:31
Spiesoft schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:01:
Sinds 1 april overgestapt van ipb naar Telfort. Overgang was een fluitje van een cent, na 5 minuten had ik weer Internet en telefonie.

Alleen merk ik dat mensen met ipb mijn niet kunnen bereiken. Ze krijgen een ingesprek toon. Mensen met vast kpn lijn en mobiel beller kunnen mij wel bereiken. Zelf kan ik zonder problemen mensen met ipb bereiken. Het is inmiddels 10 dagen geleden overgezet, maar nog steeds kunnen ipb mensen mijn niet bereiken.

Hebben meer mensen deze ervaring?
Ik heb ditzelfde probleem gehad. Zowel KPN als Telfort konden er niets aan doen (je nummer zit in een spoolbestand wat nog geupdate moet worden). Maar uiteindelijk na 10 dgn was het vanzelf opgelost. Hoe is het nu bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hier een soortgelijk probleem, ik ben gisteren (11 april) zonder problemen gemigreerd van IPB -> Telfort.
Ik kan wel bellen maar kan ik nog niet gebeld worden. Wel door Telfort klanten, niet door andermans klanten (GSM Vodafone, GSM KPN, KPN IPB en KPN vast getest.)
Even met de helpdesk van Telfort gebeld, er zou gisteren een storing zijn geweest in het systeem wat de porteringen doet. Word reeds uitgezocht, zou een weekje kunnen duren.
Lekker rustig hier.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 01:10
remco_k schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:02:
Hier een soortgelijk probleem, ik ben gisteren (11 april) zonder problemen gemigreerd van IPB -> Telfort.
Ik kan wel bellen maar kan ik nog niet gebeld worden. Wel door Telfort klanten, niet door andermans klanten (GSM Vodafone, GSM KPN, KPN IPB en KPN vast getest.)
Even met de helpdesk van Telfort gebeld, er zou gisteren een storing zijn geweest in het systeem wat de porteringen doet. Word reeds uitgezocht, zou een weekje kunnen duren.
Lekker rustig hier.
een weekje! dat is toch niet acceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

thefxr schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:29:
[...]

Wat is niet acceptabel? Dat ik die meneer aan de andere kant van de telefoonlijn maar verplicht dat het meteen op word gelost?
Nee, ik wacht eerst even einde van de komende week af, en dan kan ik dat altijd nog doen.
Ik kan er niet zo mee zitten, het is ingecalculeerd risico aan mijn zijde. Ik had niet anders verwacht van een portering van KPN IPB -> Telfort.
Ik vind het al een wonder dat het internet en uitbellen gewoon werkt.
De rest is een luxe product. :P

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:55
thefxr schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:29:
[...]

Ach, bedrijven kiezen termijnen altijd ruim, des te blijer is de klant als het sneller is opgelost. Simpele psychologie. Je kunt nu wel gaan gillen tegen een 1e lijns medewerker van een bedrijf dat het niet acceptabel is, maar wat schiet je er mee op? Dat horen die gasten de hele dag door en die doen er niks mee / kunnen er niks mee doen. Je raakt alleen je eigen portomonee met die 30 cpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258633

kan iemand me helpen?
We hebben een paar dagen geleden het doe-het-zelf pakket van telfort ontvangen maar nooit een aansluitdatum gehad, bovenstaand zie ik dat bij iemand nadat het pakket is afgeleverd het maar 2 dagen duurt voor de verbinding wordt overgezet, of loopt dit sterk uiteen?
We zitten momenteel al bij speedlinq (dus nu telfort).

weet iemand waar ik die aansluitdatum kan vinden? (staat ook niet op telfort webmail).
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Anoniem: 258633 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:45:
kan iemand me helpen?
We hebben een paar dagen geleden het doe-het-zelf pakket van telfort ontvangen maar nooit een aansluitdatum gehad, bovenstaand zie ik dat bij iemand nadat het pakket is afgeleverd het maar 2 dagen duurt voor de verbinding wordt overgezet, of loopt dit sterk uiteen?

weet iemand waar ik die aansluitdatum kan vinden? (staat ook niet op telfort webmail).
Alvast bedankt.
Het lijkt me vreemd dat je nergens een aansluit datum kan vinden.
Je hebt er in de eerste instantie bij de aanvraag zelf 1 ingevuld. Vaak word het ook daadwerkelijk die datum. Daarnaast stuurt telfort je een brief + e-mail met relevante gegevens. De e-mail zag er zo uit:
Geachte remco_k,

Hierbij bevestigen wij dat uw Telfort internetabonnement, bij ons bekend onder het ordernummer 1234567890, zal worden geactiveerd in de week van 11 april 2008.

Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan per reguliere post een bevestiging met de relevante details.
Was gedateerd op 25 maart.
1 dag later een brief op de mat met alle gegevens (login, tel nr, wachtwoord, e-mail, pop3, smtp...)

Ik heb de aanvraag op 11 maart gedaan. Jij?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op 21 maart aangevraagd, dit mailtje kregen we als enige:
Geachte mevrouw/meneer,

Hartelijk dank voor uw verzoek tot omzetting van uw huidige ADSL-abonnement (bij ons bekend onder de gebruikersnaam '**@telfort.nl') naar een Telfort internet 20 Mb -abonnement.

Wij hebben uw aanvraag inmiddels doorgezet naar de netwerkleverancier.

Ter bevestiging sturen wij u hierbij uw contract, behorende bij uw nieuwe abonnement, zoals door u is ingevuld. Wij adviseren u deze informatie uit te printen of op te slaan, zodat u altijd de juiste gegevens bij de hand hebt. Let op: wij sturen u verder geen bevestiging per post!

Mocht u deze aanvraag willen annuleren, dan kunt u dit binnen 7 werkdagen na dagtekening schriftelijk kenbaar maken via onderstaand adres. U ontvangt dan van ons een schriftelijke bevestiging van uw annulering.

Over ongeveer 3 weken ontvangt u van ons per e-mail de exacte omzettingsdatum.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Telfort
het is nu meer als 3 weken geleden, installatiepakket wel binnen maar nog steeds geen aansluitdatum gekregen, maar hopelijk maandag dan.
heb inmiddels onze oude modem/router vervangen door de nieuwe van telfort en het werkte meteen met ons oude internet. alleen problemen met de mail (outlook), maar daar ga ik dit topic wel ff over doorlezen. daar stond er al wat over geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightIndustries
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05-2020
Hoe is jullie ervaring met het telefonie-gedeelte van Telfort? Ik lees positieve reacties maar kom niet echt veel informatie tegen over het bellen i.c.m. het downloaden van bijv. usenet. Telfort geeft op hun website aan dat de kwaliteit van telefonie afhankelijk is van de kwaliteit van de internetverbinding en de belasting ervan (uiteraard). Hoe werkt dat in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jumpski
  • Laatst online: 30-05 16:13
kaajee schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:53:
[...]

Nee ik vrees dat dat niet zal gaan. Andersomn wellicht nog wel. Dus je Linksys achter het Zyxel modem. En dan in 1 van beide de DHCP uitzetten en dus dan je LInksys als router/ap only inzetten. Wellicht heeft je Linksys hier zelfs een optie voor.......of hij is wellicht te tweaker dat 1 van de LAN poorten een WAN poort wordt.
Is het wel mogelijk door onderstaand apparaat van Linksys toe te voegen aan het netwerk?
http://www.komplett.nl/k/...view=detailed#ProductTabs

Krijg je van Telfort je SIP gegevens toegestuurd, zodat je alles zelf in kunt stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112231

Anoniem: 258633 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:45:
kan iemand me helpen?

Alvast bedankt.
Ik heb een vergelijkbaar verhaal, denk ik. Mijn Speedlinq-abo is twee weken geleden overgezet. Dit ging trouwens onverwacht pijnloos, na het wegvallen van connectiviteit even een "DHCP renew" doen met mijn oude modem en ik zat opeens in de Telfort-range. :)

Daarna heb ik een abo-wijziging naar 20Mbit/s aangevraagd. Het pakket kwam vandaag binnen, de Zyxel-modem gaf 9Mbit (met oud Alcatelmodem haalde ik 6Mbit, vreemd genoeg want abo had 8Mbit moeten zijn). Ik vraag me nu dus af of 9Mbit mijn max is, of dat ze 'aan de overkant' nog de 8Mbit-cap van het oude Telfort-abonnement eraf moeten halen... Hebben mensen hier ervaring mee? Mijn demping is trouwens 13dB upstream, 30dB downstream... Niet echt denderend maar ook niet dramatisch slecht.

Weet iemand ook of je IP-adres wijzigt als je van een 8Mbit (ex-Speedlinq) naar 20Mbit abo overstapt? Ik kom er net achter dat ik dankzij de Zyxel nu weer een nieuw IP-adres heb. Als ik over een week weer een nieuwe krijg, sla ik even het middagje over om op alle servers iptables en hosts.allow aan te passen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 112231 op 12-04-2008 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112231 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:11:
[...]

Ik heb een vergelijkbaar verhaal, denk ik. Mijn Speedlinq-abo is twee weken geleden overgezet. Dit ging trouwens onverwacht pijnloos, na het wegvallen van connectiviteit even een "DHCP renew" doen met mijn oude modem en ik zat opeens in de Telfort-range. :)

Daarna heb ik een abo-wijziging naar 20Mbit/s aangevraagd. Het pakket kwam vandaag binnen, de Zyxel-modem gaf 9Mbit (met oud Alcatelmodem haalde ik 6Mbit, vreemd genoeg want abo had 8Mbit moeten zijn). Ik vraag me nu dus af of 9Mbit mijn max is, of dat ze 'aan de overkant' nog de 8Mbit-cap van het oude Telfort-abonnement eraf moeten halen... Hebben mensen hier ervaring mee? Mijn demping is trouwens 13dB upstream, 30dB downstream... Niet echt denderend maar ook niet dramatisch slecht.

Weet iemand ook of je IP-adres wijzigt als je van een 8Mbit (ex-Speedlinq) naar 20Mbit abo overstapt? Ik kom er net achter dat ik dankzij de Zyxel nu weer een nieuw IP-adres heb. Als ik over een week weer een nieuwe krijg, sla ik even het middagje over om op alle servers iptables en hosts.allow aan te passen :)
ik ben met de nieuwe modem van 3mbit naar 4mbit gegaan.. dus denk dat gewoon komt omdat de zyxel beter is dan die alcatel modem. (die stond al zo'n 4 jaar lang aan).
maar jij hebt dus ook nooit een aansluitdatum ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258633 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:30:
[...]

ik ben met de nieuwe modem van 3mbit naar 4mbit gegaan.. dus denk dat gewoon komt omdat de zyxel beter is dan die alcatel modem. (die stond al zo'n 4 jaar lang aan).
maar jij hebt dus ook nooit een aansluitdatum ontvangen?
Nog niet!

Ik zie nu inderdaad wel het mailtje: Over ongeveer 3 weken ontvangt u van ons per e-mail de exacte omzettingsdatum.

Nou ja, bij mij is het nog geen drie weken geleden... Dus ik gok dan, dat we gewoon nog niet aan de beurt zijn gekomen :) Kans bestaat ook dat ze het in batches doen, gezien dat we ongeveer tegelijk het pakket hebben gehad. En wat ook nog zou kunnen is dat we als ex-Speedlinqers nog niet helemaal lekker in alle systemen staan... Ff hopen nog!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 112231 op 12-04-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

KnightIndustries schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 17:37:
Hoe is jullie ervaring met het telefonie-gedeelte van Telfort? Ik lees positieve reacties maar kom niet echt veel informatie tegen over het bellen i.c.m. het downloaden van bijv. usenet. Telfort geeft op hun website aan dat de kwaliteit van telefonie afhankelijk is van de kwaliteit van de internetverbinding en de belasting ervan (uiteraard). Hoe werkt dat in de praktijk?
Ik gebruik ook veel usenet en kan gewoon bellen en gebeld worden tijdens volle downloadbelasting.
Soms hoort mijn gesprekspartner een echo op zijn/haar eigen stem, maar ik merk daar niets van.
Die echo horen ze dan trouwens ook als ik niet aan het downloaden ben.

Usenet gebruik ik overigens wel met bedraad internet.
Ik weet niet hoe telefoneren gaat als de draadloze verbinding vol benut wordt.
Dat schijnt een erg hoge CPU belasting in het modem te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taataa
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Anoniem: 27577 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:11:
[...]

Ik betwijfel of die in tegenstelling tot iedere andere hoster wél uitgaande mail faciliteren :)
Is ook voor je uitgaande mail.
kaajee schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:58:
[...]

Neem je Xs4all Pack, 9,95 per maand heb je een hele betrouwbare 'partner' aan.......
0,60 cent per maand of 9,95 per maand dat maakt nogal wat uit. En zo betrouwbaar vind ik Xs4all niet meer, als je daar met de helpdesk de maken krijgt doen ze tegenwoordig niet meer onder voor een andere provider, maar dat is een andere discussie en mijn persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 19:25

gjs

Scoobydoobydoo

Anoniem: 112231 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:11:
[...]
Het ip adres is dynamisch en is gekoppeld aan een mac adres, dus als je ander modem gebruikt dan krijg je zeker ook een ander ip adres.

Hoe het zit met behoud van ip adres na een modem reset zou ik ook wel willen weten.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154383

Hier gister Telfort besteld..

De datum staat op 12 mei, hopelijk komt het sneller.. Gezien de meeste reacties hier zit die kans er wel in..

Ik hoop dat alles goed gaat, want over een paar dagen stopt mn adsl van Scarlet al..
Beetje kut dat ik nu straks een tijd zonder internet zit, maar ik had Orange besteld en dat kon op het laatste moment niet meer door onbekende technische redenen.. Right..

Hopelijk gaat dit wel goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:24

jurma

simply connecting...

Ik heb nu een Linksys SPA 3000. Mij is het nu een beetje onduidelijk waar ik sip/tel.telefoniedienst.nl moet ik vullen. Op google dan krijg ik mensen met tiscali (wat hetzelfde is in principe), maar daar krijg ik als antwoord het werkt. Daar heb ik niets aan ;).

Iemand hier ervaring mee?

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightIndustries
  • Laatst online: 27-05-2020
Anoniem: 133692 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:39:
[...]

Ik gebruik ook veel usenet en kan gewoon bellen en gebeld worden tijdens volle downloadbelasting.
Soms hoort mijn gesprekspartner een echo op zijn/haar eigen stem, maar ik merk daar niets van.
Die echo horen ze dan trouwens ook als ik niet aan het downloaden ben.

Usenet gebruik ik overigens wel met bedraad internet.
Ik weet niet hoe telefoneren gaat als de draadloze verbinding vol benut wordt.
Dat schijnt een erg hoge CPU belasting in het modem te veroorzaken.
Oké, duidelijk. En jij maakt gebruik van het standaard modem..neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-06 10:54
Afgelopen week mn factuur gehad...hadden de wijsneuzen mooi ff naheffing hardware erop gezet...83 euro terwijl ik al had betaald voor de nieuwe modem (40 euro)...ze wilden me dus mooi de kosten voor een draadloos modemding door mn neus heen boren. Na een aantal telefoontjes en zeggen dat ik niet akkoord ging met het verrekenen van dat geld op aankomende facturen, mn geld wel terug gehad. Telfort gaf ook netjes de fout toe. Schijnt dat meer mensen daar last van hebben geahd. Mijn stiefvader bijvoorbeeld die had dat dus ook..maar mooi na meer dan een maand nog geen cent gezien :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBrickALot
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 09:30
(jarig!)
Anoniem: 27577 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 08:35:
[...]

En een representatieve test met een bestand (wat hier ergens in het topic staat) van de bbned site ofzo?

Je gebruikt toevallig niet je oude ADSL1 modem ofzo?
Ik zal eens zo'n test gaan zoeken op het forum, mijn router is volgens het opschrift geschikt voor ADSL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

nou maar even een update dan.

vewachte opleverdatum was dus 1/4 maar helaas niets. Bellen bellen etc en 30 euro lichter. Toen op 9/4 wist een dame mij te vertellen dat het 10/4 zou worden. Weer niets helaas. Dus op 11/4 weer gebeld en toen gebeurde het wonder :) ik kreeg zowaar iemand aan de telefoon die mij wist te vertellen dat er inderdaad problemen waren geweest met een paar opleveringen waaronder die van mij. Op dat moment knalde mijn vpn eruit en hoopvol liep ik naar de meterkast. Jawel xs4all lag eruit.

Tja daarna alleen nog maar lof (ontdanks de slechte start dan) Zyxel eraan, activatie pagina open en gaaaaaaaaannn

Modem traint in op 200002 / 1031 en ik haal op usenet constant 2000 kbs terwijl ik dan ook nog gewoon kan internetten zonder vertragingen.

Met de mailservers ben ik nog niet zo heel tevreden tov xs4all maar goed daar zal een stukje prijsverschil een oorzaak van zijn.

Al met al tot op heden een stabiele verbinden. De overstap was in 5 minuten geregeld (met 10 dagen vertraging dan) alleen jammer dat ik niet even tussendoor een kennisgeving kreeg van de vertraging.

nu alleen nog van xs4all afkomen .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 14:12
Daar ben ik dan weer. Mijn internet van telfort is geleverd op het nieuwe adres maar dan wel op het 2e aderpaar schijnbaar...

Nu zou ik dus de oranje plus witte kabel moeten aansluiten ipv de rode en blauwe. Echter hier snap ik dus niks van... Ik heb zo'n stopcontact isra punt, hier zitten dus vier aansluitpuntjes in voor de stekker. Zou iemand mij een goede uitleg kunnen geven wat te doen?

Want onderaan zitten ook nog een groene plus zwarte kabel...

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:48
Contact openschroeven en de aders verwisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Op alle 4 de schroefpuntjes?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

KnightIndustries schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:43:
Oké, duidelijk. En jij maakt gebruik van het standaard modem..neem ik aan?
Ik maak gebruik van het draadloze ZyXEL modem van Telfort, maar gebruik dus kabel om van usenet te downloaden. Alles op de standaard geleverde instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258689

Hoi,

Ben sinds kort overgestapt van KPN IPB naar Telfort internet+vast bellen, maar zie nu allerlei foutmeldingen op de Zyxel (en daaraan verbonden mislukte telefoongesprekken):

35|04/11/2008 16:45:59 |RTP | Error, Call fail: RTP connect fail
36|04/11/2008 16:45:59 |RTP | Error, RTP connection cannot close
37|04/11/2008 16:45:58 |RTP | Error, Call fail: RTP connect fail

12|04/12/2008 18:37:37 |Traffic Log | VoIP Call End Phone[1]
13|04/12/2008 18:37:37 |Rsp code:500 | SIP Response Error :method:INVITE
14|04/12/2008 18:37:03 ||Traffic Log | VoIP Call Start Ph[1] -> 076xxxxxxx

Zijn er meer mensen die dit zien? (via een syslog server opgevangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112231 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:40:
[...]

Nog niet!

Ik zie nu inderdaad wel het mailtje: Over ongeveer 3 weken ontvangt u van ons per e-mail de exacte omzettingsdatum.

Nou ja, bij mij is het nog geen drie weken geleden... Dus ik gok dan, dat we gewoon nog niet aan de beurt zijn gekomen :) Kans bestaat ook dat ze het in batches doen, gezien dat we ongeveer tegelijk het pakket hebben gehad. En wat ook nog zou kunnen is dat we als ex-Speedlinqers nog niet helemaal lekker in alle systemen staan... Ff hopen nog!
gisteravond een mailtje gehad:
Geachte heer ,

Hierbij bevestigen wij dat uw huidige Telfort internet-abonnement met
gebruikersnaam 'sp*@telfort.nl' per 23/03/2008 omgezet is naar een
Telfort internet 20 Mb-abonnement.

Print deze informatie uit of sla het op, zodat u altijd de juiste gegevens
bij de hand hebt. Let op: wij sturen u verder geen bevestiging per post.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice
dit slaat echt nergens op, ik zit op de 2.75 Mbps, volgens de test moet ik minstens op 12 zitten... waar kan dit allemaal aan liggen? (afstand tot centrale is ong 2500 meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Y3LLoW schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:00:
Daar ben ik dan weer. Mijn internet van telfort is geleverd op het nieuwe adres maar dan wel op het 2e aderpaar schijnbaar...

Nu zou ik dus de oranje plus witte kabel moeten aansluiten ipv de rode en blauwe. Echter hier snap ik dus niks van... Ik heb zo'n stopcontact isra punt, hier zitten dus vier aansluitpuntjes in voor de stekker. Zou iemand mij een goede uitleg kunnen geven wat te doen?

Want onderaan zitten ook nog een groene plus zwarte kabel...
EDIT: Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/4867/isra3vc7.th.gif

Zo ziet het eruit, zou iemand mij kunnnen helpen?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 20:51
Ik heb nu sinds enige tijd telefonie en internet van Telfort. Meestal werkt dit goed en met internet heb ik eigenlijk nooit problemen. Alleen de telefoonverbinding valt af en toe uit. De helpdesk heeft ons verteld dat de internetverbinding wel eens even weg kan vallen. De modem maakt dan automatisch opnieuw verbinding, maar de telefoonverbinding wordt dan niet automatisch opnieuw gestart. Het vreemde is dat dit ook gebeurt op dagen dat ik zelf zit te internetten en tegelijkertijd telefoneer. Even later blijkt de telefoonverbinding dan niet meer actief te zijn terwijl ik al die tijd gewoon het internet op kon.
Op zich is dit probleem eenvoudig op te lossen door de modem opnieuw op te starten, maar het vervelende is dat we niet gelijk merken dat de telefoonverbinding inactief is geworden en dus, zonder dat we het weten, lange tijd niet bereikbaar zijn.

Heeft iemand hier vergelijkbare ervaringen? En weet iemand wat de oorzaak en evt. de oplossing is voor dit probleem? Overigens is de modem die wij gebruiken een Zyxel P-2602R-D1A

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Y3LLoW schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:34:
[...]

EDIT: [afbeelding]

gebruik je ook een vaste telefoonlijn ? zo niet blauw en rood losmaken, op die plek orange en wit aansluiten en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258633 schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:29:
ik zit op de 2.75 Mbps, volgens de test moet ik minstens op 12 zitten... waar kan dit allemaal aan liggen? (afstand tot centrale is ong 2500 meter).
Dat is wel erg laag. Post eens je waarden? (Maintenance -> Diagnostic -> DSL Line -> DSL Line status)?

Heb je verder je modem dicht bij het aansluitpunt staan, of met een (lang) telefoonkabeltje?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 112231 op 13-04-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112231 schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:48:
[...]

Dat is wel erg laag. Post eens je waarden? (Maintenance -> Diagnostic -> DSL Line -> DSL Line status)?

Heb je verder je modem dicht bij het aansluitpunt staan, of met een (lang) telefoonkabeltje?
DSL Up 3443 kbps / 644 kbps
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 29 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 56 db

die waarden?

verder zit alles dicht op elkaar aangesloten, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen, alleen is der wel een stukje met 2 dunne draadjes,(de kabel naar "lijn" van de spliter hoort dit?) heb daar verder geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 12:06

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Y3LLoW schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:34:
[...]

EDIT: [afbeelding]

Dat is niet je ISRA punt! Zal nog ergens anders in je huis moeten zitten. Meterkast of anders een aansluitdoos in de woonkamer waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-08-2022
Anoniem: 258633 schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:57:
[...]

die waarden?

verder zit alles dicht op elkaar aangesloten, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen, alleen is der wel een stukje met 2 dunne draadjes,(de kabel naar "lijn" van de spliter hoort dit?) heb daar verder geen verstand van.
Volgens de attenuation downstream zit je op 4 kilometer van de wijk-telefooncentrale verwijderd.
Volgens deze grafiek klopt de in de modem gemeten downloadsnelheid aardig.
ADSL2plus is op langere afstand veel gevoeliger dan ADSL1, verliest dan in verhouding meer signaal.
http://www.speedtest.nl/adsl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

gjs schreef op zondag 13 april 2008 @ 09:46:
[...]

Het ip adres is dynamisch en is gekoppeld aan een mac adres, dus als je ander modem gebruikt dan krijg je zeker ook een ander ip adres.

Hoe het zit met behoud van ip adres na een modem reset zou ik ook wel willen weten.
Nou dat kan ik je haarfijn vertellen:
In mijn geval blijft het IP nummer na een modem reset hetzelfde. Meerdere malen uitgeprobeerd.
Het lijkt dus op een vast dynamisch ip nummer. :P

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181164

jurma schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:39:
Ik heb nu een Linksys SPA 3000. Mij is het nu een beetje onduidelijk waar ik sip/tel.telefoniedienst.nl moet ik vullen. Op google dan krijg ik mensen met tiscali (wat hetzelfde is in principe), maar daar krijg ik als antwoord het werkt. Daar heb ik niets aan ;).

Iemand hier ervaring mee?
Dat is vrij simpel. Stuur me maar een mailtje met je telnr, (of emailadres) dan bel/mail ik wel terug.
(Ik heb een Spa3102 en heb hetzelfde gedaan): fokke@webmaas.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pieter.txt schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:03:
Ik heb nu sinds enige tijd telefonie en internet van Telfort. Meestal werkt dit goed en met internet heb ik eigenlijk nooit problemen. Alleen de telefoonverbinding valt af en toe uit. De helpdesk heeft ons verteld dat de internetverbinding wel eens even weg kan vallen. De modem maakt dan automatisch opnieuw verbinding, maar de telefoonverbinding wordt dan niet automatisch opnieuw gestart. Het vreemde is dat dit ook gebeurt op dagen dat ik zelf zit te internetten en tegelijkertijd telefoneer. Even later blijkt de telefoonverbinding dan niet meer actief te zijn terwijl ik al die tijd gewoon het internet op kon.
Op zich is dit probleem eenvoudig op te lossen door de modem opnieuw op te starten, maar het vervelende is dat we niet gelijk merken dat de telefoonverbinding inactief is geworden en dus, zonder dat we het weten, lange tijd niet bereikbaar zijn.

Heeft iemand hier vergelijkbare ervaringen? En weet iemand wat de oorzaak en evt. de oplossing is voor dit probleem? Overigens is de modem die wij gebruiken een Zyxel P-2602R-D1A
Gebeurt min of meer geregeld!.
Moet je blijkbaar mee leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258633 schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:57:
[...]

die waarden?

Belangrijk uit deze waarden is de attenuation (demping). Hoe meer demping, hoe slechter de kwaliteit van het signaal is. Bij jou is het signaal 56dB verzwakt op het moment dat het bij jou aankomt.

De ideale demping in een telefoonlijn is 13,81dB per km. De vuistregel die je voor de afstand kan nemen is (demping in dB / 13,81). Zoals beuker123 al aangeeft komt jouw demping overeen met een afstand van ongeveer 4km.

Het kan dus zijn dat je 4km van de centrale zit. In dat geval is er weinig wat je kunt doen. Het maximum aan downloadsnelheid dat je dan kan verwachten is tussen de 3 en 4 Mbit/s.

Als je het idee hebt dat 4km wel erg lang is, zou het ook kunnen betekenen dat je lijn niet helemaal goed is. Ik zou echter niet weten wat voor proces je in gang zou kunnen zetten om dat te laten doormeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
In juni loopt m'n internet abbo bij Casema af en wil ik eindelijk eens overstappen want ik betaal €47,50 per maand en dat mag wel wat minder. Die ,gemiddeld 1150KByte, snelheid heb ik niet echt nodig. Rond de 700KByte is al voldoende voor mij maar een stap terug bij casema is meer dan 50% langzamer en nog steeds duurder dan Telfort.

Ik heb nu geen telefoon abbo bij KPN maar ik heb wel een tel aansluiting zitten. Kabel zit nog gemonteerd op de 4 pin plug aansluiting.

Hoe weet ik of deze aansluiting goed is om zo'n Telfort Internet bij te nemen?
Kan het zijn dat dit er zit maar ik toch geen aansluiting heb?

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hmm, heel misschien willen we hier binnenkort overstappen van @Home Soms naar Telfort 20 Mbit/s.

Als ik echter de snelheidstest op Telfort uitvoer dan weet deze test mij te melden dat er bij ons ongeveer een snelheid mogelijk is die rond de 8 Mbit/s ligt. Ik vind dit vreemd, aangezien we hier hemelsbreed 213 meter van de centrale afwonen. Normaliter mag dat dus nooit zo'n daling gaan geven.

Of komt dat door het stukje wat in de TS staat.
Dat KPN dus onderscheid maakt in twee typen wijkcentrales (die van ADSL1 en ADSL2+), waardoor we dus automatisch op 8 Mbit/s worden gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Waar woon je dan? Welke stad/dorp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Hmmz, volgens de postcodetest heb ik twee centrales binnen de kilometer (die daarna is ruim 3 km), maar toch is mijn attinuation 25 dB.
In die grafiek heb ik ook de waarden voor ~2 km, hoewel er dus geen centrale op die 2 km is.

Edit: Ook via die 'oude' database uit de TS krijgt ik "De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 782 meter.".
Er lijkt dus echt iets mis te zijn.

Kan ik hieruit concluderen dat mijn lijn slecht is? :?
Misschien moet ik maar eens een lijnmeting aanvragen anders :)

[ Voor 20% gewijzigd door SH4D3H op 13-04-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hurricane schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:05:
Waar woon je dan? Welke stad/dorp?
Ik? Tubbergen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225698

Hey dudes,

Weet iemand hoe ik mijn lijn nog beter kan afstellen? Volgens mijn berkening is de (kabel) afstand z'on 2,43 KM. Kan iemand mijn een toel doen uitrijken waar ik mee aan de slag kan? Ik wil graag tools hebben van de deze firma's
  • NETGEAR
  • SIEMENS (SX762)
  • THOMSON (SPEEDTOUCH)
Ik heb sinds kort de Siemens SX762 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

SH4D3H schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:08:
Hmmz, volgens de postcodetest heb ik twee centrales binnen de kilometer (die daarna is ruim 3 km), maar toch is mijn attinuation 25 dB.
In die grafiek heb ik ook de waarden voor ~2 km, hoewel er dus geen centrale op die 2 km is.

Edit: Ook via die 'oude' database uit de TS krijgt ik "De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 782 meter.".
Er lijkt dus echt iets mis te zijn.

Kan ik hieruit concluderen dat mijn lijn slecht is? :?
Misschien moet ik maar eens een lijnmeting aanvragen anders :)
volgens de database is mijn lijn ook minder dan een kilometer lang terwijl het toch echt meer dan anderhalve kilometer is. enige wat ik kan concluderen is dat die postcode databases allemaal voor geen moer kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226221

Postcode databases rekenen hemelsbreed. Daar geen enkele kabel 'hemelsbreed' van de centrale naar een wonig loopt, kan dit afwijken van de werkelijke kabellengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Hier een link naar google maps met de locatie van de centrale in Tubbergen:
http://maps.google.nl/map....006492,0.014505&t=h&z=16

[ Voor 3% gewijzigd door Hurricane op 14-04-2008 00:52 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boh gek! Internet lag er even 10sec uit, blijkbaar heeft Telfort 'm geupgradet :) Nu zit ik op:

DSL Up 11982 kbps / 1066 kbps

Nice nice. Morgen dan maar even m'n modem verplaatsen; als ik 'm direct aan het isra-punt hang heb ik 2dB minder demping. Hopelijk pers ik er nog een Mbitje uit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Anoniem: 179986 schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:33:
[...]
volgens de database is mijn lijn ook minder dan een kilometer lang terwijl het toch echt meer dan anderhalve kilometer is.
Hoe weet je dat?
enige wat ik kan concluderen is dat die postcode databases allemaal voor geen moer kloppen.
Dus de werkelijke kabel die hemelsbreed 800mtr zou zijn hebben ze 1200mtr omgelegd? :+
Ook snugger dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:55
SH4D3H schreef op maandag 14 april 2008 @ 07:35:
Dus de werkelijke kabel die hemelsbreed 800mtr zou zijn hebben ze 1200mtr omgelegd? :+
Ook snugger dan...
Die kabels zijn aangelegd voordat ADSL bestond. Ze liggen meestal onder de voetpaden langs straaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik heb een Telfort 20mbit abo. Volgens hun postcode check kan ik op maximaal 17mbit rekenen. Ik zit volgens bbned op 1628meter van de centrale. En krijg dus slechts 11mbit binnen........(Up wel gewoon 1mbit btw)
Ik heb het modem (speedtouch 780) al versch. malen opnieuw aangesloten om hem evt. opnieuw te laten intrainen, mocht niet baten. Ook andere modems (Zyxel 2602 basismodem); nooit meer dan 11mbit.
Telfort (helpdesk) zelf ziet ook dat er maximaal 12 naartoe gaat.......en kan hier niets aan doen, 'zeggen ze'................

Moet ik me hier gewoon bij neerleggen of zijn er nog mogelijkheden?

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 14-04-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:30
kaajee schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:14:
Ik heb een Telfort 20mbit abo. Volgens hun postcode check kan ik op maximaal 17mbit rekenen. Ik zit volgens bbned op 1628meter van de centrale. En krijg dus slechts 11mbit binnen........(Up wel gewoon 1mbit btw)
Ik heb het modem (speedtouch 780) al versch. malen opnieuw aangesloten om hem evt. opnieuw te laten intrainen, mocht niet baten. Ook andere modems (Zyxel 2602 basismodem); nooit meer dan 11mbit.
Telfort (helpdesk) zelf ziet ook dat er maximaal 12 naartoe gaat.......en kan hier niets aan doen, 'zeggen ze'................

Moet ik me hier gewoon bij neerleggen of zijn er nog mogelijkheden?
Is er wel ADSL2+ beschikbaar in jouw woonplaats? ADSL2+ gaat namelijk tot 24Mbit en ADSL2 maar tot 12Mbit. Op bbned kan je dat nagaan.

[ Voor 3% gewijzigd door n1ck op 14-04-2008 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251198

Ray schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:54:
nou maar even een update dan.

vewachte opleverdatum was dus 1/4 maar helaas niets. Bellen bellen etc en 30 euro lichter. Toen op 9/4 wist een dame mij te vertellen dat het 10/4 zou worden. Weer niets helaas. Dus op 11/4 weer gebeld en toen gebeurde het wonder :) ik kreeg zowaar iemand aan de telefoon die mij wist te vertellen dat er inderdaad problemen waren geweest met een paar opleveringen waaronder die van mij. Op dat moment knalde mijn vpn eruit en hoopvol liep ik naar de meterkast. Jawel xs4all lag eruit.

Tja daarna alleen nog maar lof (ontdanks de slechte start dan) Zyxel eraan, activatie pagina open en gaaaaaaaaannn

Modem traint in op 200002 / 1031 en ik haal op usenet constant 2000 kbs terwijl ik dan ook nog gewoon kan internetten zonder vertragingen.

Met de mailservers ben ik nog niet zo heel tevreden tov xs4all maar goed daar zal een stukje prijsverschil een oorzaak van zijn.

Al met al tot op heden een stabiele verbinden. De overstap was in 5 minuten geregeld (met 10 dagen vertraging dan) alleen jammer dat ik niet even tussendoor een kennisgeving kreeg van de vertraging.

nu alleen nog van xs4all afkomen .....
Wat een snelheid, Glasvezel? ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
n1ck schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:20:
[...]

Is er wel ADSL2+ beschikbaar in jouw woonplaats? ADSL2+ gaat namelijk tot 24Mbit en ADSL2 maar tot 12Mbit. Op bbned kan je dat nagaan.
Jep! Beschikbaar:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Ledn-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1628 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Dit zegt helaas niks, is een BBned check. Even in het modem kijken, zie ook de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Superseb schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:32:
[...]

Dit zegt helaas niks, is een BBned check. Even in het modem kijken, zie ook de TS.
G.992.5 annex B. (ADSL2+ dus)
Vergat te zeggen dat het dus over ISDN is, ok mag dus ietsje lager zijn.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 05:23

Blindfold

Donde estan los conejos?

Alpha-sphere schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:39:
In juni loopt m'n internet abbo bij Casema af en wil ik eindelijk eens overstappen want ik betaal €47,50 per maand en dat mag wel wat minder. Die ,gemiddeld 1150KByte, snelheid heb ik niet echt nodig. Rond de 700KByte is al voldoende voor mij maar een stap terug bij casema is meer dan 50% langzamer en nog steeds duurder dan Telfort.

Ik heb nu geen telefoon abbo bij KPN maar ik heb wel een tel aansluiting zitten. Kabel zit nog gemonteerd op de 4 pin plug aansluiting.

Hoe weet ik of deze aansluiting goed is om zo'n Telfort Internet bij te nemen?
Kan het zijn dat dit er zit maar ik toch geen aansluiting heb?
Je gaat precies dezelfde route volgen als ik heb gedaan. Je kunt gewoon internet aanvragen bij Telfort en bi je aanvraag melden dat je op dit moment geen lijn hebt.
In het ergste geval krijg je dezelfde ellende als ik (dat je DSL lampje niet brandt na oplevering volgens Telfort) en dan stuurt Telfort na 10 dagen een KPN monteur aan die alles voor je fixt.

Je zult alleen moeten kijken wanneer je Casema afloopt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Ik heb Telfort voor mijn buurman aangevraagd. Alles gaat goed, modem is inmiddels binnen en hij heeft al internet. Maar dat klopt niet. Ik heb namelijk een mail gehad dat het de 25e april pas gaat werken.

Nu kreeg hij bij aanmelden ook een andere naam van een klant te zien (bij het activeren). Hij heeft op de knop geklikt dat het niet klopt, op een pagina zijn ordernummer e.d. ingevoerd en is vervolgens gaan bellen met Telfort en na 30 minuten vertelden de helpdeskmedewerkers dat hij een brief moest sturen?

Maar die brief sturen is toch niet nodig? Ik neem aan dat ze de nieuwe gegevens die hij bij het activeren heeft aangepast nog verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112231 schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:07:
[...]

Belangrijk uit deze waarden is de attenuation (demping). Hoe meer demping, hoe slechter de kwaliteit van het signaal is. Bij jou is het signaal 56dB verzwakt op het moment dat het bij jou aankomt.

De ideale demping in een telefoonlijn is 13,81dB per km. De vuistregel die je voor de afstand kan nemen is (demping in dB / 13,81). Zoals beuker123 al aangeeft komt jouw demping overeen met een afstand van ongeveer 4km.

Het kan dus zijn dat je 4km van de centrale zit. In dat geval is er weinig wat je kunt doen. Het maximum aan downloadsnelheid dat je dan kan verwachten is tussen de 3 en 4 Mbit/s.

Als je het idee hebt dat 4km wel erg lang is, zou het ook kunnen betekenen dat je lijn niet helemaal goed is. Ik zou echter niet weten wat voor proces je in gang zou kunnen zetten om dat te laten doormeten..
4km is inderdaad wel erg lang, weet iemand anders wel hoe het zit met de lijn laten doormeten? kun je dat meteen laten doen als je de helpdesk belt, of gaan ze je eerst heel lang nutteloze oplosingen geven? en doen ze dat vanaf afstand of moet er dan iemand bij je thuis komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248548

Anoniem: 32279 schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:15:
Maar die brief sturen is toch niet nodig? Ik neem aan dat ze de nieuwe gegevens die hij bij het activeren heeft aangepast nog verwerken?
Tuurlijk niet joh. Gewoon afwachten waar het naar toe loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-03 17:57
Als ik bij BLZ 31 ben en de adapter kabel, ethernet kabel en WCD kabel erin zitten krijg ik het rode lampje bij internet???
Wat doe ik fout?
HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij BLZ 31 word ik altijd heel moe en val in slaap. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan
Anoniem: 248548 schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:28:
Bij BLZ 31 word ik altijd heel moe en val in slaap. :z
Hoezo?
Heeft iedereen dat probleem?
Ik bedoel natuurlijk bladzijde 31 uit de internethandleiding, maar kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over welk modem heb je het? Weet je zeker dat je adsl aansluiting al actief is. heb je het modem al een keer uit/aan gezet? Kortom je zult toch echt meer inlichtingen moeten geven over wat je hebt gedaan voordat wij kunnen weten wat er misschien fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jumpski schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:02:
[...]

Is het wel mogelijk door onderstaand apparaat van Linksys toe te voegen aan het netwerk?
http://www.komplett.nl/k/...view=detailed#ProductTabs

Krijg je van Telfort je SIP gegevens toegestuurd, zodat je alles zelf in kunt stellen?
Ja dat is naar mijn mening geen enkel probleem. Ik heb het Zyxel modem/router op 1e plaats en daarachter nog 2 linksys ata's: Spa3102 en PAP2T.
Loopt gesmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan
Anoniem: 248548 schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:39:
Over welk modem heb je het? Weet je zeker dat je adsl aansluiting al actief is. heb je het modem al een keer uit/aan gezet? Kortom je zult toch echt meer inlichtingen moeten geven over wat je hebt gedaan voordat wij kunnen weten wat er misschien fout is.
Het draadloze modem.
KPN SLIM werkt nog...
Zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Als je KPN Slim nog werkt, en je hebt een telco-telco migratie aangevraagd gaat het nieuwe modem natuurlijk nog niet werken.... Nog even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even een vraagje: ik heb nu Planet Internet + Bellen. Ik vind het bij Planet handig dat ik m'n mail automatisch kan Forwarden naar een ander email-adres. Ik stuur m'n mail standaard door naar m'n Gmail - heb ik alles gelijk gebackupped.

Kan dit bij Telfort ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Zowel forward als copy forward kan in de Telfort webmail ingesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan
Superseb schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:56:
Als je KPN Slim nog werkt, en je hebt een telco-telco migratie aangevraagd gaat het nieuwe modem natuurlijk nog niet werken.... Nog even wachten dus.
KPN had gebeld en zij dat ze bericht van Telfort zouden ontvangen als het werkte en dat ze het dan zouden afsluiten maar dat werkt natuurlijk niet...vaag...

BTW: wat was ook alweer het nummer van KPN om direct op te zeggen?

[ Voor 7% gewijzigd door Nathan op 14-04-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik word opeens weer heel moe. :z

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 248548 op 14-04-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Laatst online: 28-09-2021
NL betekent niet lezen,niet luisteren en zeker niets opzoeken.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:45
Weet iemand uit te leggen hoe dynamisch dit IP adres is wat je krijgt, ik heb het nu ruim een maand en al paar keer ander modem geprobeerd paar keer lange tijd uit gestaan maar nog steeds geniet ik van het IP adres dat ik kreeg bij oplevering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
MiK schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:17:
Weet iemand uit te leggen hoe dynamisch dit IP adres is wat je krijgt, ik heb het nu ruim een maand en al paar keer ander modem geprobeerd paar keer lange tijd uit gestaan maar nog steeds geniet ik van het IP adres dat ik kreeg bij oplevering
Als je een ander modem geprobeerd hebt en hetzelfde IP terug krijgt staat je modem als bridge waarschijnlijk. Dan heeft wisselen 0,0 zin omdat je nogsteeds met het mac-adres van je netwerk kaart (of die van je router er achter) communiceert.

Als je die aanpast (of netwerk kaart vervangt) krijg je een andere toegewezen. Of je moet echt heel lang je IP niet opvragen (op vakantie gaan en uitzetten) en dan heb je kans een andere te krijgen, hoeft nog niet perse zelfs.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegnagun939
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 23:04
Mijn telfort internet abonnement is vanaf vandaag geactiveert. Tot nu toe werkt het uitstekend, downloaden gaat ongeveer met 2MB/ps... werkt ook perfect in combinatie met de linksys wrt54g met uitgeschakelde dhcp. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:48
Ik heb Telfort aangevraagd op een nieuwe lijn (2e aderpaar) en sta nu op stap 3.. is dat een garantie dat het daadwerkelijk aangesloten kan worden?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Hurricane schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:59:
[...]

Dat is niet je ISRA punt! Zal nog ergens anders in je huis moeten zitten. Meterkast of anders een aansluitdoos in de woonkamer waarschijnlijk.
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb zon langwerpig kastje met 5 schroefjes op een rij.

Nu zou ik dus zo'n kleine internetkabel moeten strippen en dan het rode lijntje onder schroefje 1a en he tblauwe lijntje onder schroefje 1b moeten doen. En dan zou het internet moeten werken?

Alleen hoe krijg ik die verrekte draadjes onder die schroefjes? Vanaf de zijkant?

EDIT: Ik heb van de rode en blauwe kabel ook een paar centimeter van het rood en blauw weggeschraapt zodat je he tkoper ziet. Dit blote koper moet toch onder de schroefjes komen?

[ Voor 12% gewijzigd door Y3LLoW op 14-04-2008 16:26 ]

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:45
Hmmmm apart.

Ik heb 2 modems geprobeerd dat modem wat je erbij krijgt en een Fritz 7050 allebij in router mode,, al 4x verwisselt maar nog steeds zelfde IP.

Trouwens wel een telefoontje naar telfort gedaan, 2x gebeld en 2x direct bij de technische dienst.

Mijn verbinding knalt er ongeveer 5x per dag uit, en dan komt ie terug op 3 mbit dan weer 9 mbit dan weer 5 en dan weer 2 ook bij standaardmodem.

We zien wel waar we einidigen
bjck schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:42:
[...]

Als je een ander modem geprobeerd hebt en hetzelfde IP terug krijgt staat je modem als bridge waarschijnlijk. Dan heeft wisselen 0,0 zin omdat je nogsteeds met het mac-adres van je netwerk kaart (of die van je router er achter) communiceert.

Als je die aanpast (of netwerk kaart vervangt) krijg je een andere toegewezen. Of je moet echt heel lang je IP niet opvragen (op vakantie gaan en uitzetten) en dan heb je kans een andere te krijgen, hoeft nog niet perse zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Laat maar :P

Werkt tot nu toe goed hier.. Snelheden van 12/1Mbit, met 29dB attenuation.
Word trouwens op 12004 kbps ingetrained.. jammer dat het dus geen Adsl2+ centrale maar een Adsl2 is..

[ Voor 118% gewijzigd door BlizzarD op 14-04-2008 21:31 ]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiesoft
  • Laatst online: 14-04-2008
Snowmiss schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:25:
[...]

Ik heb ditzelfde probleem gehad. Zowel KPN als Telfort konden er niets aan doen (je nummer zit in een spoolbestand wat nog geupdate moet worden). Maar uiteindelijk na 10 dgn was het vanzelf opgelost. Hoe is het nu bij jou?
Maandag 14 april was het probleem vanzelf opgelost. Het heeft wel al met al 14 dagen geduurd. Uiteindelijk lijkt het inderdaad een synchronisatie of zo iets probleem te zijn. Dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Duurt het een tijdje voordat je een extra aangemaakte emailbox kunt binnenhalen via Outlook? Het lukt prima via de webmail, maar outlook geeft telkens fouten dat de verbinding is onderbroken.

Edit: Ja dus, werkt nu

[ Voor 6% gewijzigd door BlizzarD op 14-04-2008 20:09 ]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 19:34
Ik heb eens op de site van Telfort gekeken en ook nog eens gebeld, kan iemand mij vertellen of het hele verhaal klopt?
Voor een tweetal bedrijven, was ik op zoek naar een goedkope, maar snelle verbinding (de verbinding is niet van bedrijfsbelang, is alleen om met het hele gezin op te kunnen internetten).
Momenteel hebben deze mensen nog ADSl van fibernet/fiberworld, maar omdat deze failliet waren, zal hun verbinding niet lang blijven bestaan.
Ook hebben ze beiden een alarm, welke op dezelfde lijn zit als hun ADSL verbinding.
Bij de ene is het echt een zooi, de modem ligt helemaal achterin ergens, met ik weet niet hoeveel kabel tussen het ISRA punt en waar het modem echt ligt.
hier zijn ook nog eens alle telefoon verbinding opgeklikt door middel van zo'n stekker die je op elkaar kunt klikken. De modem stoppen ze er in als ze willen internetten, alarm gaat er dan af, omdat dit niet werkt met elkaar (logisch als je het ook zo op elkaar gefrot ziet).

Maar omdat het mij gewoon het beste lijkt om met een schone lei te beginnen, en omdat hun internet van allebei toch niet goed werkt, wilde ik er dus een lijn langs maken.

Orange gebeld, die zeiden dat dit niet kon.
Toen Telfort gebeld, die zeiden toen dat dit gratis was en dat er dan een monteur komt die het tweede aderpaar gaat aansluiten, maar klopt dit verhaal nou wel?
Ook zeiden ze dat het niks extra kost, omdat Telfort van KPN is en Orange niet.

[ Voor 3% gewijzigd door eX0duS op 14-04-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Oke mijn telfort internet werkt dan toch :D
Na heel wat gepruts met verscheidene kabels.

Ik download zo'n 100mb testbestand met 1.80 mb/s . Is dat snel? Ik vind het in ieder geval retesnel!

Geen flauwekulletjes

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.