Het kleine-mismoderatietopic deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.379 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03:51
@hierboven, eens, moeten de Powermods maar beslissen wat met de reactie te doen.

? ? in 'nieuws: Veroorzakers kabelbreuken Midden-Oosten opgespoord' Pure speculatie op deze manier zeker niet meer dan een 0 imho.
TheekAzzaBreek in 'nieuws: Veroorzakers kabelbreuken Midden-Oosten opgespoord' Vrij dubbel, verder weinig nieuwe inzichten kan wel op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij is het geven van een invite om je te kunnen registreren bij een bepaalde site niet illegaal. Dat het ongewenst is op de FP, is een ander verhaal.

@hierboven: eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Die eerste is niet op -2 gezet omdat er in principe niks mis mee is (wel ongewenst), maar later werd het opeens een invite-uitwisselpagina en deze zijn toen wel verwijderd, omdat mensen toch wel moeten weten dat het niet gewenst is bij nieuwsartikelen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

ManiacsHouse in 'nieuws: Brits advies aan kabinet: vervang ov-chip'
Eindelijk gratis openbaar vervoer... _/-\o_
Een one-liner die verder niet echt nuttige informatie bevat. De +1 moderaties die deze reactie krijgt lijken me dus onterecht.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Wmb -1/0, maar zo te zien vinden een paar het erg grappig. Heeft van mij een 0 gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 15-04-2008 11:23 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Een +1 voor grappig kan prima. Een mismod is het dan ook niet. Zelf vind ik hem nog wel grappig genoeg voor een 0, maar dat is dan weer mijn waardering.

[ Voor 13% gewijzigd door Arne op 15-04-2008 11:48 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hij's niet echt storend. Maatwerk en dus een 0 voldoet IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

GekkePrutser in 'nieuws: Tekorten dreigen bij GTA IV-release '
Leuk, maar wel volledig offtopic. Nulletje lijkt me beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Offtopic? Het geeft toch een werkend alternatief voor nieuws dat een probleem behelst? Dan weten andere users wat voor oplossingen de industrie kent voor dit soort problemen. Een +1 kan IMO geen kwaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Opzich biedt die reactie wel informatie, maar de relevantie vind ik niet echt hoog. Het artikel gaat over het hoe en wat van de tekorten bij het spel GTA IV. Dan een verhaal houden over hoe Steam het doet met downloads (die hier niet aan de orde zijn) vind ik geen meerwaarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Deze reactie in dit nieuwsartikel: Dell introduceert nieuwe Vostro-notebooks, is momenteel gemod naar een Must-read +2. Dat is ook wel een beetje overdreven, lijkt me. Wat vinden jullie?

[ Voor 10% gewijzigd door Regeneration op 15-04-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een 0 is echt het hoogste wat die reactie zou mogen ontvangen, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

7x +2??? Tijd voor een onderzoekje naar de mismodders...

Een 0 is het absolute maximum van die reactie ja...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ben benieuwd hoelang je wanneer je voor dat soort posts een +2 geeft je je modrechten behoud...

[ Voor 37% gewijzigd door Arne op 15-04-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Staat ie al :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij is er iemand die een beetje het rechte moderatiepad kwijt is in deze newspost.

Zowat de helft van de reacties heeft -1's gehad, ook van reacties die dat helemaal niet zijn (voorbeelden: hier, hier, hier, hier om er een paar, maar niet allemaal te noemen).

Geen van alleen hoogdravend, maar ik denk dat genoemde posts gewoon op de 0 thuis zouden horen. Sommige -1's zijn overigens weer wel verdedigbaar.

Is dit een en dezelfde persoon met eventueel een verleden? Het klinkt namelijk als een gevalletje meningmodden, want alle genoemde posts komen op dezelfde mening neer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

In ieder geval staan deze reacties weer solide op 0, maar idd valt het wel op.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-09 19:49

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Hmmm, we hebben een (onbedoeld) illegaaltje gescoord... Hij bedoelt TM Nations(freeware), en linkt naar TM United (payware), en staat nog op 1 ook.

Vermoedelijk een misser van me... Confirmation?

[ Voor 11% gewijzigd door FreezeXJ op 16-04-2008 11:40 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Fixed.

Ondanks het feit dat het mogelijk een misser is, is de site waarop de .torrent staat al genoeg reden. :)

[ Voor 90% gewijzigd door Cloud op 16-04-2008 11:46 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Deze flame:
Verwijderd in 'nieuws: IBM wil dit najaar van start met 32nm-productie'
staat toch op 0? graag nog wat hulp om deze op -1 te krijgen. Er heeft zelfs iemand +1 voor gegeven!
ik weet wel dat waar hij op reageert niet zo'n geweldige reactie is maar zo daarop reageren....!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Laatst online: 22:09
Hij staat nu flink vast op -1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Een paar reacties onder nieuws: Pandora moet het opensource-antwoord op de Nintendo DS worden die ik niet meer mag modden omdat ik dus al gereageerd heb:

ajmwegman in ...: domme opmerking en bovendien onjuist. De -1 waar ie nu op staat zou je kunnen overwegen, ik vind het zelf eigenlijk gewoon een 0
wizzkizz in ...: een reactie daar weer op, vind ik ook een 0.
teh_twisted in ...: waar, maar compleet niet relevant. En al was dat wel zo dan nog vind ik het te summier voor een +1. Ook een 0 dus.

Trouwens, geef je mening in [FP] Linkjes naar specifieke reacties in de draad ;)

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 17-04-2008 01:31 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

.oisyn schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:01:
Een paar reacties onder nieuws: Pandora moet het opensource-antwoord op de Nintendo DS worden die ik niet meer mag modden omdat ik dus al gereageerd heb:

ajmwegman in ...: domme opmerking en bovendien onjuist. De -1 waar ie nu op staat zou je kunnen overwegen, ik vind het zelf eigenlijk gewoon een 0
wizzkizz in ...: een reactie daar weer op, vind ik ook een 0.
teh_twisted in ...: waar, maar compleet niet relevant. En al was dat wel zo dan nog vind ik het te summier voor een +1. Ook een 0 dus.
Eens en volgens bovenstaande aanwijzing gemod.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

3x een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een +2 voor deze reactie :N Verwijderd in 'nieuws: Cisco luidt IPv6-alarmbel: adressen over drie jaar op' Gezeur op de verkeerde plek, IPv6 alarmbel is the place to be, -1 dus maar.

Edit: lier in 'nieuws: Cisco luidt IPv6-alarmbel: adressen over drie jaar op' De flame halverwege verpest de toch al matige reactie, -1 dus.

[ Voor 19% gewijzigd door Dirk op 17-04-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Die eerste vind ik nog wel net een 0. Op deze manier vind ik het niet zo heel erg.
Die 2e staat al aardig op -1 :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

XWB in 'nieuws: Telenet geeft bij klachten hogere datalimiet'
Moet dit op +1? De reactie biedt meerwaarde, maar dit lijkt mij nogal naar misbruik neigen? -1 vind ik wat zwaar, maar een nul lijkt mij hier beter.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 17-04-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Leuk voor gebruikers van Telenet, maar ik vind het ook geen meerwaarde nee.

En deze ook niet :)
DoubleDot in 'nieuws: Telenet geeft bij klachten hogere datalimiet'

[ Voor 37% gewijzigd door Kixtart op 17-04-2008 22:54 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik weet niet, maar als je deze reactie een 0 geeft heb je volgens mij het modsysteem ook nog niet helemaal begrepen. Een klassiek schoolvoorbeeld van een -1: is alleen moderatiegezeik (en ook nog op de verkeerde plek), en heeft werkelijk geen enkele relevantie met het onderwerp van de newspost.

Voor de reactie op deze reactie geld overigens hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 18-04-2008 18:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Naast dat je, je mag afvragen wie het op 0 modereert vraag ik me vooral af waarom sommige mensen het moderatiesysteem zo slecht kunnen verdragen maar dat nooit tegen ons komen zeggen. Zo moeilijk is het toch ook niet weer te snappen, zeker met al die admin-edit's de laatste tijd, zelfs voor een non-FAQlezer is ondertussen al wel duidelijk dat moderatieklachten niet op de FP horen. In dat opzicht is het inderdaad ook erg vreemd dat die reacties als neutraal beoordeelt worden, het is gewoon een letterlijk voorbeeld uit de FAQ, sterker nog, het heeft zelfs een eigen subkopje in de FAQ. Mensen die dergelijke reacties op neutraal zetten hebben dus overduidelijk de Mod-FAQ niet (goed) gelezen.
Klachten over moderaties

Het is niet gewenst dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van de moderaties. Dergelijke discussies kunnen gevoerd worden in het Tweakers.net Moddereter Forum. Reacties waarin enkel geklaagd worden over de moderatie van een reactie dienen met een -1 beoordeeld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Noem mij raar, maar deze post zet ik op +2. Waarom? Omdat het een lijst bevat van allemaal dingen die bij Vista schijnbaar niet goed zijn. Ontopic nieuws is dat Ballmer zegt dat Vista nog niet af is, dus zo'n lijst is informatief.

Gelijkwaardig daaraan is dit een troll en deze krijgt een 0 voor de moeite. Waarom? Omdat hij begint te zeiken over dat iets een 'typische macgebruiker' is terwijl de voorgaande post (de +2) iets over OSX meldde. Voorts een hoop gereutel die niet relevant is en als afsluiter dat Vista perfect is.... terwijl ontopic nieuws nog steeds een Ballmer zegt dat Vista nog niet helemaal af was....
Ik vraag mij wel eens af of fanboy's het niet al te makkelijk maken. Je kan altijd je productje ophemelen maar wanneer de serieuze klappen vallen optimistisch blijven is IMHO weinig genuanceerd.

En dat je Vista gerust ook wel positief kan benaderen blijkt uit deze en deze replies. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Delerium op 18-04-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ecteinascidin schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:01:
Noem mij raar, maar deze post zet ik op +2. Waarom? Omdat het een lijst bevat van allemaal dingen die bij Vista schijnbaar niet goed zijn. Ontopic nieuws is dat Ballmer zegt dat Vista nog niet af is, dus zo'n lijst is informatief.
Ruim de helft van die lijst is zo'n beetje een persoonlijke mening, over uiterlijk enzo, geen feiten. Ik vind de post daarom te licht voor een +2, maar een +1 is het zeker wel.
Gelijkwaardig daaraan is dit een troll en deze krijgt een 0 voor de moeite. Waarom?
Mwah, -1 is verdedigbaar, maar ik vind hem ook weer niet zo heel erg zwaar, ik ga denk ik voor de 0. Beetje twijfelgeval imho.
En dat je Vista gerust ook wel positief kan benaderen blijkt uit deze en deze replies. :)
Beiden idd prima replies die ik allebei op +2 gezet heb.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Dat topic heeft inderdaad een paar hele goede replies, meeste is het gebruikelijke geneuzel in de ruimte of gerant omdat MS de producent is.
MMaster23 in 'nieuws: Ballmer: Vista is nog niet klaar' mag wel op 0 denk ik, de titel is verschrikkelijk tendentieus, wat ook weer een hoop trashreplies heeft veroorzaakt, denkt de redactie daar niet over na? Veel mensen reageren terwijl ze alleen de titel gelezen hebben.
Verwijderd in 'nieuws: Ballmer: Vista is nog niet klaar' Onjuistheid is geen reden voor -1, maar deze reactie maakt het wel heel bont. Ik twijfel nog over de moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 22-09 22:23
J.J.K. schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:25:
Verwijderd in 'nieuws: Ballmer: Vista is nog niet klaar' Onjuistheid is geen reden voor -1, maar deze reactie maakt het wel heel bont. Ik twijfel nog over de moderatie.
Als er onjuistheden in een reactie staan is er de mogelijkheid om hier op te reageren met een beargumentatie waarom het niet juist is. Op zo'n moment is het ontopic en kunnen minder kundige mensen om dit gebied er wat van leren. Daarom vind ik het gewoon een onschuldige 0.

FicoF in 'nieuws: Ballmer: Vista is nog niet klaar' reageert op deze reactie. Ik vind zijn vraag terecht en daarom een 0 i.p.v. de stevige -1 waar hij nu op staat. (Weet alleen niet of zijn post wel een -1 waard was voor zijn edit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Geen idee wat er stond, maar idd kun je hem nu wel een 0 geven die vraag is behoorlijk relevant.

Overigens heb ik ook beide reacties van JJK een 0 gegevens, om dezelfde redenen als Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
De vraag is wmb te simpel voor de 0, simpelweg teruglezen in het artikel is voldoende om te lezen wat er terzijde geschoven wordt, dat de parent onduidelijk is ben ik het met jullie eens. De reactie is mijns inziens ongewenst omdat het een luie reactie is, je kan ook even teruglezen. Daarnaast geeft de reactie geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
mstam in 'nieuws: Ballmer: Vista is nog niet klaar'
vgroenewold in 'nieuws: Ballmer: Vista is nog niet klaar'
mstam in 'nieuws: Ballmer: Vista is nog niet klaar'
vgroenewold in 'nieuws: Ballmer: Vista is nog niet klaar'
Ze zijn het lekker eens met elkaar, misschien dat iemand ze kan wijzen op het bestaan van het prachtige /16?
Zowiezo blinken bij dit bericht de reacties van bovengenoemde users niet uit in kwaliteit, vooral vgroenewold maakt het vrij bont met op de man spelen en moderatieklagen: 1 2 3 4 en 2 bovengenoemde reacties.

Verder een erg grappige draad, veel ervaringen-posts op 0 gezet ook als ze al 4 dubbel waren :) Enkele zeer goede reacties en een aantal goede reacties in de draad laten zien dat ook bij MS-nieuws een hoog niveau kan worden behaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die eerste mag imo nog op -1 gezet worden. De rest staat goed. Verder is het wel opmerkelijk hoe sommige mensen (niet per se bovenstaande geval) hun flames goed weten te praten en hoe het moderatiesysteem altijd de schuld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het is altijd de ander die fout is, basisregel #1 van het menselijk redeneren, alles kan worden goedgepraat, zolang het maar jouw eigen acties zijn.

En die eerste van mstam kan imo nog wel op 0, er zitten geen ernstige rants in, dat hij windows vista bagger noemt vind ik geen -1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het een -1 omdat hij Vista bagger noemt (ononderbouwde flame) en er verder niet of nauwelijks inhoud is. Dan wordt het voor mij afgerond een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 22:12

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik vind de post van mstam ook geen -1 waard, het is op geen enkele manier te beschouwen als onderbouwde mening, maar ik zie er geen opzettelijk provocerende of aanvallende reactie in.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

The Bad Seed schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 05:16:
Ik vind de post van mstam ook geen -1 waard, het is op geen enkele manier te beschouwen als onderbouwde mening, maar ik zie er geen opzettelijk provocerende of aanvallende reactie in.
Termen als "xx is bagger" zonder onderbouwing is gewoonweg een troll -> -1.

En let wel, als het een mening was had een 0 nog gekund. Maar hij poneert het als een feit en niet als mening, en dan wens ik wel enige onderbouwing.

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 19-04-2008 07:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

-1's uitgedeeld, flames, gewhine over de modding en ga maar door. Straks de hele thread maar eens doorlopen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Weer lekker bezig inderdaad... Het klagen over mods is kennelijk weer in ofzo, in verschillende topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Deze vind ik eigenlijk geen -1 waard (ook al heeft hij het artikel niet goed gelezen)
Armageddon_2k in 'nieuws: Ministerie van Justitie geeft groen licht aan Segway'

Neutraal (0) imo:
Mentox in 'nieuws: Paypal wil browsers zonder phishing-filter weren'
Verwijderd in 'nieuws: Paypal wil browsers zonder phishing-filter weren'

[ Voor 33% gewijzigd door Kixtart op 19-04-2008 12:15 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Eens met bovenstaande :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Deze:
Verwijderd in 'nieuws: Kwartaalcijfers Nokia stellen teleur'
Is ook een troll: "dat takketoestel" klinkt mij niet echt als vriendelijk in de oren.
Als je dan ook nog eens bekijkt dat er 11x een +1 voor wordt gegeven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het niet zo heel erg, maar die reactie is wel vrij onzinnig/offtopic. Ik twijfel nog een beetje. Een +1 is het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een nul, een beetje relativeren kan nog wel, al is dit niet zo heel netjes idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Ah, het moderator forum. :) Meestal doe ik het toch heel goed hoor (zie mijn profiel), excuses voor mijn gezeur over het modden, maar heel soms wordt ik er gewoon een beetje moe van. Er zitten op dat topic ongeveer een stuk of 5 goede posts (ja, ook die over de goede aspecten van Vista), maar als je nu eens goed kijkt naar de verschillende reacties en desbetreffence mods, dan valt het toch wel erg op dat elke kritische reactie meteen bij 0 of anders -1 zit, dat is toch tendentieus? Wat mij stoort aan het mod-systeem is dat men ervan uitgaat dat totale democratie op deze manier werkt. Niet dus, ik zie graag een goed mod-systeem waarbij wordt gekeken of de reacties aan de regels voldoen, niet of men het met de reactie eens is of niet en die tendens zie ik gewoon teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Nee, het probleem is dat veel van de kritische reacties niet onderbouwd, dan wel zwaar offtopic zijn. Wanneer iemand begint te schelden/ zeuren, of op een andere manier gewoon niet constructief bijdraagt, wordt hij gewoon op -1 geparkeerd. Kom maar eens met reacties waar jij van vindt dat ze meer waard zijn dan de huidige score. Houdt er daarbij ook nog rekening mee dat het geen dubbelposts mogen zijn, want die zijn er zat in dat draadje. Ik heb namelijk het idee dat er vrij netjes wordt gemod daar en wanneer jij dat niet vindt, dan heb ik graag een concrete discussie met concrete voorbeelden.

Verder, op persoonlijke titel, raad ik je aan niet al te veel meer in windows-nieuwsartikelen te reageren. jij ergert je daar gewoon omdat je teveel bent gefocust op apple. Dat valt dus ook op in apple draadjes, want daar reageer je wel netjes en worden je reacties wel gewaardeerd. Let op, dit is puur op persoonlijke titel. En als liefhebber van linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kritisch posten mag altijd en is absoluut niet ongewenst. Het gaat er wel om hoe je die kritiek uit.

Je kunt zeggen: "Vista is bagger", dat is een flame. Je kunt ook zeggen "Vista is niet goed, want [argument]". En dan is het een prima post.
Modereren gebeurt overigens niet op basis van eens/oneens, maar puur op inhoud. Modden op basis van mening is gewoon mismodden. Natuurlijk komt dat wel eens voor, maar daarom is er ook dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het achterliggende idee van het modsysteem is niet persé een pure democratie. Al helemaal niet wanneer het over meningen gaan. Er zijn regels aan de hand waarvan gemodereerd word, deze zijn netjes beschreven in de modfaq. Daar is ook in te vinden dat er verschillende wegingen voor verschillende groepen moderators zijn. De ProMods en PowerMods hebben een weging, als in het aantal keren dat een gegeven moderatie meetelt, van 5x, de "experts" van 2x en de beginde mods van 1x. De laatste reactie op een moderatie die ik me van jou uit kan herinner was trouwens op een volgens de faq keurig nette -1.

edit: en eens met bovenstaande natuurlijk (typ is niet zo snel :p)

[ Voor 5% gewijzigd door Arne op 19-04-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is inderdaad niet democratisch, want dan zou het gebaseerd zijn op mening. En dat willen we nou liever niet. Want dan worden de MS-fanboys naar beneden gemod door de Apple-fanboys, en andersom. Daarom dus de Moderatie FAQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Nee, vroeger was het juist niet democratisch. Voor het mod-systeem werd ingevoerd had je gewoon een paar onpartijdige moderators die de zaken in de gaten hielden. Dat is zo ongeveer op ieder ander forum het geval en dat werkt juist uitstekend. Iedereen mag op Tweakers modden, dus krijg je tendentieus gemod... ik ben ook moderator geweest en probeerde heel serieus te kijken naar de regels. Echter, zeker bij topics als Windows vs een ander systeem werd vaak verkeerd gemod, tsja en dan probeerde ik een juiste mod toe te passen, val ik meteen buiten de boot. Want zeg nu zelf, als er reeds 20 mensen iets op -1 hebben gezet, zetten jullie het dan nog op 0 als dit wellicht terechter was? Ik verwacht het eigenlijk niet, want dan zou je geen promod status meer behouden.

Overigens ben ik geen pro-Apple op pro-Windows gebruiker, ik probeer slechts kritisch te zijn naar wat ik gebruik. Ook op Apple heb ik voldoende kritiek gehad en ben ik zo nu en dan positief over Microsoft... dat heeft verder toch niets te maken met een focus hebben op het een of het ander. In dit topic ging ik vanuit irritatie op het gemod (in het begin) mijn boekje te buiten, doe ik zo ongeveer nooit. Dat ik dan niet meer hoef te reageren op deze topics...maakt mijn democratie standpunt wellicht wat duidelijker? ;) Nee, ik snap wel je punt wel hoor, waar het op neer komt is dat ik vind dat jullie pro-mods, laten we zeggen een stuk of 10, voortaan het alleenrecht krijgen op het modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

vgroenewold schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:53:
Nee, vroeger was het juist niet democratisch. Voor het mod-systeem werd ingevoerd had je gewoon een paar onpartijdige moderators die de zaken in de gaten hielden. Dat is zo ongeveer op ieder ander forum het geval en dat werkt juist uitstekend. Iedereen mag op Tweakers modden, dus krijg je tendentieus gemod... ik ben ook moderator geweest en probeerde heel serieus te kijken naar de regels. Echter, zeker bij topics als Windows vs een ander systeem werd vaak verkeerd gemod, tsja en dan probeerde ik een juiste mod toe te passen, val ik meteen buiten de boot. Want zeg nu zelf, als er reeds 20 mensen iets op -1 hebben gezet, zetten jullie het dan nog op 0 als dit wellicht terechter was? Ik verwacht het eigenlijk niet, want dan zou je geen promod status meer behouden.
ProMods hebben geen last van de ModBot :) In ieder geval, als je onterecht uitgesloten wordt van moderatie zal botoo ongetwijfeld je modmogelijkheden wel weer aan willen zetten. Papegaaimodden is in ieder geval niet gewenst.
Overigens ben ik geen pro-Apple op pro-Windows gebruiker, ik probeer slechts kritisch te zijn naar wat ik gebruik. Ook op Apple heb ik voldoende kritiek gehad en ben ik zo nu en dan positief over Microsoft... dat heeft verder toch niets te maken met een focus hebben op het een of het ander. In dit topic ging ik vanuit irritatie op het gemod (in het begin) mijn boekje te buiten, doe ik zo ongeveer nooit. Dat ik dan niet meer hoef te reageren op deze topics...maakt mijn democratie standpunt wellicht wat duidelijker? ;) Nee, ik snap wel je punt wel hoor, waar het op neer komt is dat ik vind dat jullie pro-mods, laten we zeggen een stuk of 10, voortaan het alleenrecht krijgen op het modden.
Nouja, dat vind ik wel wat overdreven. Persoonlijk vind ik dat er over het algemeen wel goed gemod wordt. Maar zou je anders eens voorbeelden kunnen geven van reacties die naar jouw mening verkeerd gemod staan? Dat schept wat duidelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Hoe kan je die status dan weer activeren? Ik zie sinds tijden al geen optie meer. En schaapjes-modden, daar ontkom je toch bijna niet aan...als je dus geen promod bent that is?

Voorbeelden, ik zal ze eens gaan zoeken en zal ze zeker posten in topics waar ik dit terecht vindt. Heb echter nu even iets beters te doen, zoals mijn foto's bewerken. ;)

[ Voor 63% gewijzigd door vgroenewold op 19-04-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
vgroenewold schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:53:
Als je vindt dat bepaalde reacties verkeerd staan kan je dat beter hier melden, dan kunnen we het bediscusseren en de moderatie aanpassen. Je zegt dat er veel verkeerd staat, kan je daar voorbeelden van geven? Anders blijft deze discussie een beetje loos. Verder, verdiep je eens in het systeem via de moderatie FAQ daar staat precies hoe het zit met Actieve mods, Expert mods, ProMods en PowerMods. Als je modereert volgens de modFAQ heb je als het goed is geen last van de ModBot, dat had ik niet althans. Daarnaast, ik heb in de bewuste draad (bijna) alle reacties gemod en maar bij enkele reacties week ik af van de uiteindelijke score.
Het is juist een voordeel dat veel mensen mogen modereren, zo worden de meeste reacties gemod. Daarnaast is het via de ModBot mogelijk gebruikers die zich niet aan de FAQ houden uit te schakelen, Powermods doen dit ook nog eens handmatig, mensen die op hun mening modereren worden zodoende vrij snel uitgeschakeld.
EDIT:
Hoe kan je die status dan weer activeren? Ik zie sinds tijden al geen optie meer. En schaapjes-modden, daar ontkom je toch bijna niet aan...als je dus geen promod bent that is?
De Mod-FAQ:
Als zijn moderaties meer dan 0,7 punten van het gemiddelde afwijken wordt hij een maand lang op inactief gezet. Iemand die een maand lang geen moderaties heeft gedaan wordt ook op inactief gezet, maar kan zijn modrechten direct weer heractiveren. Boven de reacties verschijnt een melding over heractivitatie van je moderatie-mogelijkheden.
EDIT2: Als je modrechten door een PowerMod zijn uitgezet of je het niet eens bent met het uitzetten van de moderatie door de ModBot kan je hier terecht.

[ Voor 12% gewijzigd door Jorrit op 19-04-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

vgroenewold schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:14:
Als je gewoon volgens de ModFAQ mod en vooral niet selectief mod (dwz, alleen reacties modden die naar jouw mening niet goed staan) dan is de kans heel klein dat je door de ModBot uitgesloten wordt. Ik mod volledig naar eigen inzicht en heb slechts een afwijking van ongeveer 0,10-0,15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... In de praktijk lijkt het er meer op dat je afwijking schaalt met het aantal moderaties wat je doet.

Ik stond ook al tijden op afwijking 0,2 De laatste maand was ik verschrikkelijk druk, en hoewel ik nog wel tweakers bezocht heb, was dat minuten werk, en heb ik daardoor nauwelijks gemodereerd.. En vanzelf krijg je dan de situatie dat je hoofdzakelijk afwijkende moderaties probeert te corrigeren, en dan schiet het gemiddelde omhoog. Binnen de kortste keren zat ik op 0,38

Wanneer je heel veel modereert, komen ook alle simpele moderaties waar iedereen het met elkaar eens is erbij, en dan daalt het gemiddelde snel... Opzichzelf is dat geen papagaai modden, maar in de praktijk komt het er wel op neer... Wat dat betreft denk ik dat de Modbot hier toch enigzins op aangepast moet worden.

Om even terug te komen op vgroenewold's klacht... Tja, in dit soort threads krijg je vaak fanboy moderaties. Dat is nooit 100% te voorkomen. In dit geval echter, werd het oeverloze Vista gebash i.h.a. snel naar beneden gemodereerd. Dat is dus juist heel erg netjes. Alle Vista topics trekken ook altijd Apple evangelisten aan, die het topic moeten vervuilen, en die zijn ook snel en effectief weggefilterd.

Hoewel er gegarandeerd nog wat posts niet perfect zullen staan, zijn me weinig structurele problemen opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:32:
Hmmm... In de praktijk lijkt het er meer op dat je afwijking schaalt met het aantal moderaties wat je doet.

Ik stond ook al tijden op afwijking 0,2 De laatste maand was ik verschrikkelijk druk, en hoewel ik nog wel tweakers bezocht heb, was dat minuten werk, en heb ik daardoor nauwelijks gemodereerd.. En vanzelf krijg je dan de situatie dat je hoofdzakelijk afwijkende moderaties probeert te corrigeren, en dan schiet het gemiddelde omhoog. Binnen de kortste keren zat ik op 0,38

Wanneer je heel veel modereert, komen ook alle simpele moderaties waar iedereen het met elkaar eens is erbij, en dan daalt het gemiddelde snel... Opzichzelf is dat geen papagaai modden, maar in de praktijk komt het er wel op neer... Wat dat betreft denk ik dat de Modbot hier toch enigzins op aangepast moet worden.
Opzich is het jammer dat het zo moet ja. Maar de ModBot kan natuurlijk niet kijken naar hoe terecht een afwijking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het is inderdaad wel jammer... aan de andere kant zou je met beide afwijkingen nog goed zitten, de marges zijn redelijk ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Nou, AhBdv. Dat is eigenlijk precies wat ik probeerde aan te geven, dit viel mij dus ook toendertijd op en zeker ook in sommige topics, waarbij dan de tendens van deze manier van modereren zichtbaar wordt. Dat is ook het probleem van een systeem als deze, het is nog te ingewikkeld eigenlijk om hier met een bot aan de slag te kunnen... vind ik... of de bot moet inderdaad nog uitgebreidt worden op precies dit punt, juist om papegaai-modden te voorkomen aangezien dat dus gebeurt wanneer je niet super-fanatiek bezig bent (zoals ik).

Maar goed, verbetering is altijd nodig en ik hoop dat de bot-programmeur dit punt serieus neemt. Het is overigens wel zo dat op den duur topics iets beter gemiddeld worden qua modden, duurt alleen wel een paar dagen.

"Vista topics trekken Apple evangelisten aan"

Klopt, die zitten er dus in elk "kamp" om vervolgend slecht onderbouwd commentaar te geven. Echter valt het mij toch ook op hoeveel redelijke vergelijkingen tussen systemen, in een Vista topic vaak veel lager worden gemodereerd, dan bijvoorbeeld in een Apple of Linux topic. Oftewel, verschillende onderwerpen, daar reageert specifiek een gedeelte (namelijk de Apple/linux/Vista liefhebbers) van de tweakers op. Zelfde geldt wanneer er een topic over straling langskomt, dan zie ik plots alleen maar de mensen die hier weer gepassioneerd hun punt proberen te maken...en modden...terwijl ik deze mensen anders nooit zie. Oftewel, een meer algemeen punt weer, een moderatie-systeem als deze zou eigenlijk pas echt goed werken, wanneer er een vaste groep aan mensen bij alles modereert (liefst alle Tweakers), een groep met een spreiding op allerlei gebieden en opvattingen. Want valt jullie dat ook niet op dan? Als ik (voorbeeld) bij zo'n topic over straling roep "Weer zoiemand die bang is voor straling, zucht..." gevolgd door onderbouwing, dan sta ik binnen no-time op must-read/meerwaarde, terwijl dit volgens de regels in die eerste zin al voldoende reden staat om op 0 of -1 te komen.

Kom ik zo over? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGoC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 11:50

TGoC

FP fan

Ik vind de volgende post een 0 hoogstens een 1 waard (ik heb een 0 gegeven):
Verwijderd in 'nieuws: Geplande ddos-aanval op CNN afgeblazen'

Het bevat immers deels feitelijke onjuistheden. Daarnaast vind ik maar een kubus reactie. Het "niet om de hoek" kijken effect.

Als er dan een +2 gegeven voor moet worden dan vind ik de post van Tubbie ( Verwijderd in 'nieuws: Geplande ddos-aanval op CNN afgeblazen' ) eerder een +2 waard.

Als alles fout gaat: Reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Of feiten in reacties precies kloppen lijkt mij geen reden de mod naar beneden te zetten, dit wordt dan namelijk in de reacties meteen goed gezet. En wellicht dat de modder zelf het ook bij het verkeerde eind heeft. Zoals ik die reactie zie, vind ik het juist een nette en prima door de beugel kunnend verhaal, correct of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

vgroenewold schreef op zondag 20 april 2008 @ 15:18:
Of feiten in reacties precies kloppen lijkt mij geen reden de mod naar beneden te zetten, dit wordt dan namelijk in de reacties meteen goed gezet.
Ehm... inhoudelijk onjuiste reacties kunnen wel degelijk een lagere score tot gevolg hebben, zie de FAQ. Het is echter géén reden om een -1 uit te delen, een 0 is het laagste (tenzij er uiteraard trolls, flames etc instaan).

Ik heb beide reacties overigens een +1 gegeven. De tweede vind ik net even te licht voor een +2.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 20-04-2008 15:25 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Ok,dat bedoelde ik ja, het is niet meteen een -1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
vgroenewold schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:00:
[...]
"Vista topics trekken Apple evangelisten aan"

Klopt, die zitten er dus in elk "kamp" om vervolgend slecht onderbouwd commentaar te geven. Echter valt het mij toch ook op hoeveel redelijke vergelijkingen tussen systemen, in een Vista topic vaak veel lager worden gemodereerd, dan bijvoorbeeld in een Apple of Linux topic. Oftewel, verschillende onderwerpen, daar reageert specifiek een gedeelte (namelijk de Apple/linux/Vista liefhebbers) van de tweakers op. Zelfde geldt wanneer er een topic over straling langskomt, dan zie ik plots alleen maar de mensen die hier weer gepassioneerd hun punt proberen te maken...en modden...terwijl ik deze mensen anders nooit zie. Oftewel, een meer algemeen punt weer, een moderatie-systeem als deze zou eigenlijk pas echt goed werken, wanneer er een vaste groep aan mensen bij alles modereert (liefst alle Tweakers), een groep met een spreiding op allerlei gebieden en opvattingen. Want valt jullie dat ook niet op dan? Als ik (voorbeeld) bij zo'n topic over straling roep "Weer zoiemand die bang is voor straling, zucht..." gevolgd door onderbouwing, dan sta ik binnen no-time op must-read/meerwaarde, terwijl dit volgens de regels in die eerste zin al voldoende reden staat om op 0 of -1 te komen.

Kom ik zo over? ;)
Het gaat er voor mij meestal om of het artikel ook maar iets met een vergelijking in besturingssystemen te maken heeft. Vaak wordt die vergelijking bij linux / apple wel gemaakt, waar hij bij een nieuw iets van microsoft compleet offtopic is. Ik moet je alleen wel gelijk geven dat er nogal wat fanboy moderaties waren, of dit nog steeds zo is waag ik te betwijfelen. In het begin zullen ze er nog wel zijn, maar de promods (voor zover ik daar beeld van heb :p) weten al wel redelijk wat de risico-artikelen zijn en zullen die meestal na verloop van tijd wel weer redelijk recht trekken.

Een vaste groep mods vinden die stuk voor stuk alle berichten modereren wens ik je heel veel succes mee, want dat is volgens mij een aardige fulltime baan dan. In een ideale wereld zou het misschien wel de beste oplossing zijn, maar de back to earth zaken als tijd en geld schijnen altijd weer roet in het eten te gooien.
"Weer zoiemand die bang is voor straling, zucht..." gevolgd door onderbouwing
Wanneer het een goede standhoudende verklaring is, bij voorkeur met wat bronnetjes enzo, zal ik er geen -1 voor geven. De eerste zin is dan niet netjes en die zou ik liever niet zien, maar daarvoor een compleet betoog een -1 geven? nee! Aan de andere kant kan je de +2 ook wel vergeten wanneer het aan mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGoC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 11:50

TGoC

FP fan

Een +2 Mustread moet na mijn mening voldoen aan:
* Correct taalgebruik
* Feitelijke juistheid
* Bronverwijzing
* Volledig on-topic zijn.

Een goede post met onwaarheden blijft bij mij een 0. Indien er een rectificatie plaatsvind door de gebruiker zelf of een andere gebruiker mag hij naar mijn mening omhoog naar een 1 mits het mensen niet de illusie wekt juist te zijn of verbeterd is.

Voor een +1 is naar mijn mening Correct (genoeg) taalgebruik een must en moet het aan een bronverwijzing voldoen mits het na mijn inschatting onjuist is. Dit geldt natuurlijk niet voor meningen/stellingen dergelijke.

Trolls staan daar los van die gooi ik gewoon pertinent naar -1, ongeacht het bericht. Trollen doe je maar op een forum, niet op de T.net frontpage.

Als alles fout gaat: Reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Theoretisch heeft taalgebruik geen enkele invloed op de waarde. Zolang het goed leesbaar / volgbaar is, mogen er best wat spel / typ / grammatica-fouten in zitten. Zelfs voor een +2!

Zolang er geen welles/nietes discussie ontstaan hoeft een bronvermelding ook niet altijd voor een +1 imho.

Wanneer je probeert aan te geven waarom je eerder aangehaalde post geen +2 is: Ik heb geen idee of het waar is, om die reden waag ik mij nog maar even niet aan een moderatie.

edit: na even lezen heb ik er een +1 van gemaakt. Hij vertelt niet complete onzin, maar zit er enigsinds naast. Tja, niet genoeg voor lager dan een +1 imho.

[ Voor 14% gewijzigd door Arne op 20-04-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een +1 of zelfs +2 voor deze reactie, vinden jullie dat niet wat te hoog?

Een 0 lijkt me het absolute maximum (heb ik hem gegeven), en een -1 is ook niet onverdedigbaar.

Voor deze reactie geld imho hetzelfde...

[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 20-04-2008 17:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die eerste is zo zinloos, die geef ik een -1, die tweede is ook niet veel, maar geef ik een 0, waar die nu ook effectief op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 22-09 22:23
wildhagen schreef op zondag 20 april 2008 @ 17:57:
Een +1 of zelfs +2 voor deze reactie, vinden jullie dat niet wat te hoog?

Een 0 lijkt me het absolute maximum (heb ik hem gegeven), en een -1 is ook niet onverdedigbaar.

Voor deze reactie geld imho hetzelfde...
Beide een 0 gegeven.

Zijn 2 quotes van wikipedia voldoende voor een +1? Ga er toch van uit dat de meeste tweakers het verschil tussen dos en ddos wel weten en anders kunnen ze het makkelijk zelf opzoeken. Heb het een 0 gegeven.

QinX in 'nieuws: Geplande ddos-aanval op CNN afgeblazen', ik zien niet wat er zo speciaal aan deze post is, en zeker niet voor 7 x +2. Heb deze ook een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

--Niels-- schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:59:
Zijn 2 quotes van wikipedia voldoende voor een +1? Ga er toch van uit dat de meeste tweakers het verschil tussen dos en ddos wel weten en anders kunnen ze het makkelijk zelf opzoeken. Heb het een 0 gegeven.

QinX in 'nieuws: Geplande ddos-aanval op CNN afgeblazen', ik zien niet wat er zo speciaal aan deze post is, en zeker niet voor 7 x +2. Heb deze ook een 0 gegeven.
Beide een 0 gegeven. Al is de eerste misschien wat twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

[...]

Beide een 0 gegeven.

Die tweede is idd zeker niet meer dan 0 waard. +2 hiervoor is dan ook gewoon mismodden. Die eerste valt over te discussiëren.
Is het letterlijk cut and paste werk dan is 0 misschien wel voldoende.
Is het met behulp van wiki in eigen woorden omschreven dan is een +1 zeker op zijn plaats.
Als je verder kijkt naar het belang van de post in het gehele topic kan je misschien alsnog voor +1 gaan al zou het cut and paste werk zijn.

@ vgroenewold:
Je had het erover dat je modafwijking soms te groot werd: als je dus eerder hier langs was gekomen had dat misschien voorkomen kunnen worden. Nu is het misschien wel lullig achteraf maar gelukkig heb je dit forum gevonden. Als je dan gewoon goed je best doet en probeert jezelf in te houden met verkeerde reacties te geven op de FP dan kan je vanzelf ook promotie maken naar de status van Promod. Mensen die positief opvallen door hun goede posts en een goede moderatiegeschiedenis hebben de kans om Promod te worden. Zo hebben we pas nog oisin, JJK en DirkW mogen opnemen in het team Promods.
Ik denk wel dat jouw commentaar wat betreft de modbot best goede punten aanhaalt. Misschien moet er wel een aanpassing komen dat als er een bepaald percentage Pro of Powermods een bepaalde moderatie hebben gegeven dat deze wordt gebruikt als toetssteen ipv de moderaties van de expert-mods. Dat zou voor sommigen, die de FAQ goed volgen, de afwijking wellicht kleiner doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Beide een 0 gegeven.

Wel erg simplistisch. En bovendien, als je het niet weet, kom je het wel te weten met een simpele Google search. Leuk dat hij het hier neerplempt, maar het voegt imo niks toe. Nul dus, inderdaad.
Voegt ook niks toe. Ook een 0 imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ook twee keer een 0 gegeven.

Soldaatje in 'nieuws: Geplande ddos-aanval op CNN afgeblazen' vind ik eigenlijk ook niet zo bijzonder, net zo min als Yippie in 'nieuws: Geplande ddos-aanval op CNN afgeblazen'
nog 2x 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
K1nfisher: Bedankt, je voorstel wat de promods betreft lijken mij zeer goed, een soort vangnet zeg maar.

Ja ach, die posts bij het Vista topic waren verkeerd, als je m'n karma-profiel bekijkt kan je zien dat ik het juist zeer goed bedoel normaal gesproken (ik krijg toch meestal +1 of +2 en niet dat mij dat nu zo interesseert, maar het is in deze discussie ook van belang denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Hier:
t_captain in 'nieuws: EU akkoord over antiterreurregels internet'
+2 voor geven? Persoonlijk vind ik het meer -1 wegens verbeteren/schoolmeestergedrag maar misschien ben ik te streng. Iedereen weet wel dat de Duitsers en Nederlandse vrijheidsstrijders niet met de eerste wereldoorlog samengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ooit was het door een fout(je) zo dat wanneer een powermod een moderatie deed deze als leidraad werd genomen. Voor mij persoonlijk gaf dat nogal een discussie omdat ik het met een moderatie toen niet eens was, maar misschien dat het toch nog niet zo'n heel slecht idee is. De score zou dan echter pas moeten omslaan bij een stuk of 5 pro/powermod moderaties imho.

@k1n8fisher: -1 van mijn kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

-1 idd, als je niet meer hebt te melden dan dat de ander wat fout zegt, zonder dat dat van zijn verhaal serieus wat af doet, is het voor mij niet meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod in 'meuk: Comodo Firewall Pro 3.0.22.349'
5x +`1? nulletje lijkt mij genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt en niet zijn eerste
edit: ik keek verkeerd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

In zijn recente reacties valt het idd mee, maar hij wordt hier vaker gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Laatst online: 22:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een -1 voor deze reactie??? 0rbit in 'nieuws: 'AMD stort zich op multicore-race'' Dat je het niet met een +2 eens bent kan ik mee inkomen, al heb ik die wel gegeven, maar die -1 is een grove mismod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op maandag 21 april 2008 @ 01:32:
Een -1 voor deze reactie??? 0rbit in 'nieuws: 'AMD stort zich op multicore-race'' Dat je het niet met een +2 eens bent kan ik mee inkomen, al heb ik die wel gegeven, maar die -1 is een grove mismod.
alhoewel ik de argumentatiestructuur een tikje onlogisch vind, +2 gegeven. -1 is een mismod idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ook een +2 van mij.
Nu we het toch over die draad hebben, wat vinden jullie van .oisyn in 'nieuws: 'AMD stort zich op multicore-race''? Het is een reactie die als ik 'm zo zou zien een +1 zou geven (geen dikke +1, maar een +1 nontheless), gelijk aan de reacties die eronder staan. Maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld, graag jullie (onderbouwde) mening :) (niet dat ik mijn reactie omhoog gemod wil hebben -ik kan prima leven met een 0 ;) -, maar om inzicht te krijgen in waarom het evt. een 0 zou moeten zijn)

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 21-04-2008 02:46 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op maandag 21 april 2008 @ 02:15:
. Maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld
dat ben je zeker ;) Ik zal morgen mijn licht er over laten schijnen. Je hoort van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind die reactie best bijdragen. Mag wmb op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik had hem in eerste instantie een 0 gegeven omdat het een bekend en tot nog toe constant terugkomend iets is, maar op zich draagt het idd wel goed bij, dus ik heb er een +1 van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 23-09 16:51

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Wat is hier mis mee?

mOrPhie in 'nieuws: C1000 controleert leeftijd bij twijfel via webcam'

Ik bedoel het doodserieus. Wellicht wat cynisch en zeker geen +1 hoor, maar wat maakt dat deze naar beneden is gemod?

[ Voor 3% gewijzigd door mOrPhie op 21-04-2008 09:50 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

@ .oysin: +1 is heel goed verdedigbaar voor jouw post. Ik kan me 0 ook wel voorstellen maar ik ben zelf voor +1 gegaan.

@ morphie: Niet onaardig, zeker geen +1 of hoger maar eerder is het ook al dor iemand anders aangehaald dus dubbelpost en dat maakt het wel een -1!

[ Voor 18% gewijzigd door TheCapK op 21-04-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Waarom moet onderstaande op -1 eigenljik? Het is dan wel een melding over een foutje, maar niet vervelend typo-geklaag. Wanneer iemand een inhoudelijk foutje maakt vindt ik het alleen maar goed dat mensen het verbeteren en in dit geval is het wel kort, maar dat maakt wmb nog geen -1. Als ik ergens een reactie zou maken waar een of andere conclusie staat gebaseerd op dat De Pers de oudste gratis dagkrant is dan is het alleen maar handig dat iemand aan geeft dat De Pers pas op 23 januari 2007 uitgegeven werd en andere ouder zijn (beetje vaag voorbeeld ;) )

t_captain in 'nieuws: EU akkoord over antiterreurregels internet'

edit
Lijkt me ook meer een 0 dan een -1:
boiert in 'nieuws: EU akkoord over antiterreurregels internet'

[ Voor 7% gewijzigd door Kixtart op 21-04-2008 10:37 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

De eerste heb ik verder naar boven al aangehaald en de tweede is een dubbelpost. Eerder haalt iemand dat ook al aan samen met een wat verder onderbouwde post! Vandaar tweemaal -1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
k1n8fisher schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:46:
De eerste heb ik verder naar boven al aangehaald en de tweede is een dubbelpost. Eerder haalt iemand dat ook al aan samen met een wat verder onderbouwde post! Vandaar tweemaal -1!
Niet gezien :) Maar ik vind zoiets toch een 0, maar ik snap nu wel de -1's

En dubbelpost had ik ook nog niet in de gaten, maar het is 7 minuten later en hij heeft er een linkje bij zitten te zoeken. Misschien was hij wel gewoon wat sloom. Zelf twijfel ik nog een beetje, want het lijkt niet echt bewust dubbelpost te zijn.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

k1n8fisher schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:11:
@ morphie: Niet onaardig, zeker geen +1 of hoger maar eerder is het ook al dor iemand anders aangehaald dus dubbelpost en dat maakt het wel een -1!
Ik vind het geen "echte" dubbelpost. Mag wmb wel onder de noemer "onschuldig" vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.