Nou, AhBdv. Dat is eigenlijk precies wat ik probeerde aan te geven, dit viel mij dus ook toendertijd op en zeker ook in sommige topics, waarbij dan de tendens van deze manier van modereren zichtbaar wordt. Dat is ook het probleem van een systeem als deze, het is nog te ingewikkeld eigenlijk om hier met een bot aan de slag te kunnen... vind ik... of de bot moet inderdaad nog uitgebreidt worden op precies dit punt, juist om papegaai-modden te voorkomen aangezien dat dus gebeurt wanneer je niet super-fanatiek bezig bent (zoals ik).
Maar goed, verbetering is altijd nodig en ik hoop dat de bot-programmeur dit punt serieus neemt. Het is overigens wel zo dat op den duur topics iets beter gemiddeld worden qua modden, duurt alleen wel een paar dagen.
"Vista topics trekken Apple evangelisten aan"
Klopt, die zitten er dus in elk "kamp" om vervolgend slecht onderbouwd commentaar te geven. Echter valt het mij toch ook op hoeveel redelijke vergelijkingen tussen systemen, in een Vista topic vaak veel lager worden gemodereerd, dan bijvoorbeeld in een Apple of Linux topic. Oftewel, verschillende onderwerpen, daar reageert specifiek een gedeelte (namelijk de Apple/linux/Vista liefhebbers) van de tweakers op. Zelfde geldt wanneer er een topic over straling langskomt, dan zie ik plots alleen maar de mensen die hier weer gepassioneerd hun punt proberen te maken...en modden...terwijl ik deze mensen anders nooit zie. Oftewel, een meer algemeen punt weer, een moderatie-systeem als deze zou eigenlijk pas echt goed werken, wanneer er een vaste groep aan mensen bij alles modereert (liefst alle Tweakers), een groep met een spreiding op allerlei gebieden en opvattingen. Want valt jullie dat ook niet op dan? Als ik (voorbeeld) bij zo'n topic over straling roep "Weer zoiemand die bang is voor straling, zucht..." gevolgd door onderbouwing, dan sta ik binnen no-time op must-read/meerwaarde, terwijl dit volgens de regels in die eerste zin al voldoende reden staat om op 0 of -1 te komen.
Kom ik zo over?