* Jorrit Zwaait terug naar alle ProMod collega's
en natuurlijk ook naar de Powermod's
Danku voor het vertrouwen
en het hartelijke welkom

Danku voor het vertrouwen

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
/me Meld!arne schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:37:
Zijn er nu ook nog mensen in dit topic die geen promod zijn?!
☻/
/▌
/ \
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
When you only live once, try not to die?
Nou. Het mag misschien een negatieve uitlating zijn en matig onderbouwd.. dat betekent niet dat het trollerig cq. flamerig is. Niet alle negatieve uitlatingen zijn meteen trolls/flames.. net als ononderbouwde positieve opmerkingen niet direct verkapte reclame is. Imo is het een onschuldig stukje tekst, en vind ik het gezeur over de spelling weliswaar irritant, maar niet genoeg om de reactie naar -1 te schoppen. Ik kan me echter de -1 wel voorstellen, maar van mij krijgt ie een 0.arne schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:29:
Welk eerste deel compenseerd dan?
Het gedeelte over een korte review? Het gedeelte met de ononderbouwde rant richting logitech dat hij geen fatsoenlijke toetsaanslag zou hebben? Of het zeuren over de prijs welke toch voor iedereen bekend is wanneer hij er over na denkt een dergelijk toetsenbord te halen?
Ikke!arne schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:37:
Zijn er nu ook nog mensen in dit topic die geen promod zijn?!
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
[ Voor 25% gewijzigd door Kixtart op 10-04-2008 15:16 ]
☻/
/▌
/ \
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 21:48 ]
Verwijderd
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 21:58 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Dirk op 10-04-2008 21:58 ]
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Jorrit op 10-04-2008 22:03 ]
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 11-04-2008 11:15 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Als reactie op die post: Verwijderd in 'nieuws: Turkije blokkeert Google Groups'k1n8fisher schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:09:
Van de volgende ontgaat mij de meerwaarde:
bbr in 'nieuws: Turkije blokkeert Google Groups'
zelfs een 0 lijkt mij veel maar +1 hiervoor?
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2008 11:23 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2008 11:25 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Virussen? Scan ze hier!
Daar heb je een punt idd.k1n8fisher schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:27:
Misschien had peter beter inhoudelijk erop in kunnen gaan ipv dit commentaar wat helemaal niets toevoegt aan de discussie.
Uhm, hij is Nederlands. Hij is dus zeker niet lui om Nederlands te tikken, hij heeft extra moeite gedaan om Engels te tikken. Waarschijnlijk om het voor bbr begrijpbaar te houden (hoewel bbr voldoende Nederlands lijkt te kennen, dus overbodig idd)wildhagen schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:32:
En ik sluit me daar bij aan. Als je te lui bent om Nederlands te tikken, ben ik te lui om iets anders dan een -1 te geven, zeker als de reply dan ook nog eens helemaal niets toevoegt.
[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2008 11:38 ]
[ Voor 20% gewijzigd door BarthezZ op 11-04-2008 15:15 ]
[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2008 15:56 ]
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 08:46 ]
Virussen? Scan ze hier!
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
☻/
/▌
/ \
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Maar waarom vind je deze reactie offtopic?Behulpzame antwoorden op vragen, aanvullingen op het artikel en geslaagde grappen kunnen een +1 waard zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Kixtart op 12-04-2008 16:00 ]
☻/
/▌
/ \
Inderdaad. Een grap kan, afhankelijk van hoe flauw of hoe goed hij is alles tussen -1 en +1 krijgen (+2 is wel te hoog, als het alleen een grap is).Zwerver schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:54:
Ah, dus tegenwoordig mogen grappige offtopics wel een +1 krijgen. Duidelijk.
Virussen? Scan ze hier!
Omdat het geen enkele aanvulling geeft en eigenlijk alleen maar een verkapte flame naar de persoon is... ik vind het wat dat betreft ook niet echt grappig te noemen maar goed..Kixtart schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:57:
Grappige posts mogen best op +1 als je ze leuk vindt:
[...]
Maar waarom vind je deze reactie offtopic?
Edit:
.Plans hoeven gewoonlijk ook niet zo streng gemod te worden vergeleken met nieuws. Sommige -1's op dit moment heb ik ook een 0 gegeven.
Virussen? Scan ze hier!
en imho doet ie dat op een flamerige manier. Anyway, duidelijk uitgelegd waarom jullie het niet met me eens zijn, so be itwildhagen schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:13:
Flame? Ik kan geen enkele manier bedenken waarop dit als flame uit te leggen zou zijn. Hij toont alleen aan, door een van de eisen uit de vacature te quoten, dat degene op wie hij reageert niet geschikt is voor de functie, omdat hij onnauwkeurig werkt (dezelfde vraag was al geruime tijd daarvoor gesteld en beantwoord).
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Kixtart op 12-04-2008 19:19 ]
☻/
/▌
/ \
[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 12-04-2008 19:20 ]
Virussen? Scan ze hier!
Zoals Kixtart en wildhagen al zeiden: laat gewoon staan wat er staat en de post kan beoordeeld worden op wat ie is. De bedoeling van modereren is om de FP (en andere pages) leesbaar te houden. Als iemand zijn post edit omdat hij heeft gezien dat het een dubbelpost is en er staat dan alleen maar iets niet constructiefs in die post kunnen wij als moderators niets anders dan dit uit het zicht te zetten teneinde de leesbaarheid te bevorderen! Waarvan is dit geval dus akte door hem op -1 te plaatsen.Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:15:
Ras in 'nieuws: Casema gaat zwartkijkers aanpakken'
Abusievelijke dubbelpost, dit gebeurt vaker, wordt altijd negatief gemod, hij zegt het er toch netjes bij, vergissen is menselijk en geen sociaal ongwenst gedrag natuurlijk. 0 imho
Verwijderd
en wie weet is hij tot inkeer gekomenwildhagen schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:20:
Wie weet stond er eerst iets heel anders en minder vriendelijks...
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Virussen? Scan ze hier!
Het gaat niet om het onbegrip zelf maar om de flame achtige reacties die hier door worden veroorzaakt zoals:Dirk schreef op maandag 14 april 2008 @ 08:49:
Onbegrip is nooit een aanleiding om een reactie ongewenst te verklaren, het niet lezen van een artikel wel, maar dat is hier niet aan de hand. Meerwaarde heeft deze reactie niet, maar ongewenst is hij zeker ook niet. Dit is gewoon een gebruikerservaring van iemand die het gewoon simpelweg probeert te installeren en daarbij tegen problemen oploopt en die hier post. Of zijn ervaring daarbij wordt bepaald door het programma zelf of de omgeveing waarin hij het probeert te installeren is niet relevant.
Met het feit dat het een begruikerservaring is, zou je het zelfs een +1 kunnen geven, maar daar vind ik hem niet bijzonder genoeg voor, dus gewoon een 0 van mij.
De hierboven aangegeven zaken maken de post imho wel -1. Ik zie geen enkele reden waarom een post als deze een +1 zou verdienen. De bold gemaakte stukken zijn imho ongewenst wat de post -1 maakt in mijn ogen.Zonder dit werkt het pruttelproduct niet.
En er staat ook geen uninstall in het menu meegeleverd.
Weer iets wat niet te gebruiken is.
[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 14-04-2008 09:31 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Cloud op 14-04-2008 10:31 ]
Er zijn meerdere "standaard" reacties die soms tot regelmatig anders of zelfs fout worden gemod. Er zitten verschillen in variaties op posts. Enige leidraad hierin is voor de casual modder misschien best goed.Dirk schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:11:
Ach zo moeilijk is het niet toch? Zolang het over de software gaat is het ontopic en zolang het geen ononderbouwde flame is kun het positief modereren. Alleen als je al te veel reactes van hetzelfde krijgt kan je op -1 overgaan, maar dat is bij gewone nieuwsberichten ook zo.
Op die manier hoef je de -1 bijna nooit te hanteren. Feit blijft dat de zaken waarop geflamed is niet noodzakelijk aan het product liggen. Aan de reactie zelf kun je ook zien dat de gebruiker überhaupt de melding die Vista geeft niet begrijpt. Welke argumenten worden in jouw ogen aangedragen die de flames rechtvaardigen dan?En over de reactie zelf: 'pruttelproduct' vind ik geen geen flame met de argumenten die erbij gegeven zijn, of dat nou aan vista ligt of aan de software zelf. Met onderbouwing is (bijna) elke rant op wat dan ook te accepteren. Dus hier ook. Hij is niet aan het vloeken of wat dan ook, dus dit kan best door de beugel.
Ik ben hier intern al mee bezig (niet alleen voor meuk, maar alle afwijkende categorieën). Omdat het toch wel vaker een beetje twijfelachtig is (ook bijvoorbeeld reacties bij redactieblogs). Heb in samenwerking met de rest van de crew al het e.e.a. opgesteld. Waarschijnlijk open ik daar zelf deze week nog een topic over hier in /TMF.Bor de Wollef schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:03:
Misschien is het een idee om binnenkort eens een topic te openen (wil ik wel doen) over het modden van meuk gezien daar soms toch net even anders gemod mag worden en er vooral bij meuk vaak terugkomende zaken zijn (zoals mirrors en "ik gebruik een ander pakket" meldingen). Als ik vanavond tijd heb maak ik wel een topic. Mogelijk hebben non power en pro mods iets aan een soort richtlijn voor dergelijke threads.
Hier ben ik het toch echt niet mee eens. Hij stelt dat het installatie programma hem vraagt, UAC uit te schakelen. Dit is wat anders dan de gebruikelijke UAC meldingen tijdens een installatie (waar hij ongetwijfeld wel aan gewend is). UAC uitschakelen voor de installatie en correcte werking van een programma, vind ik wel degelijk relevante informatie.Bor de Wollef schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:26:
Aan de reactie zelf kun je ook zien dat de gebruiker überhaupt de melding die Vista geeft niet begrijpt.
[ Voor 30% gewijzigd door Cloud op 14-04-2008 11:30 ]
☻/
/▌
/ \
Prima. Ik zal de post afwachten en aanvullen indien gewenst.wolkje schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:26:
[...]
Ik ben hier intern al mee bezig (niet alleen voor meuk, maar alle afwijkende categorieën). Omdat het toch wel vaker een beetje twijfelachtig is (ook bijvoorbeeld reacties bij redactieblogs). Heb in samenwerking met de rest van de crew al het e.e.a. opgesteld. Waarschijnlijk open ik daar zelf deze week nog een topic over hier in /TMF.Dan kan de rest ook even kijken wat ze ervan vinden.
Maar toch bedankt
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 14-04-2008 12:26 ]
Hopelijk worden we nu niet gespamdwolkje schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:26:
Fixed min of meer. Hele zooi getrashed + waarschuwing gezet. Ik hoop dat ze er nu mee kappen
☻/
/▌
/ \
Nulletje inderdaad. Daar staat de post ook op nu.RoD schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:27:
Jeuj
Verwijderd in 'nieuws: Harmonix verdedigt hogere Europese prijs Rock Band'
Is imo niet meer dan een 0. Standaardrekensommetje die altijd gemaakt wordt, en het voegt niks toe. Verder is dit al een aantal keer gezegd.
[ Voor 28% gewijzigd door Dirk op 14-04-2008 21:59 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq