Het kleine-mismoderatietopic deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.379 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:03
* Jorrit Zwaait terug naar alle ProMod collega's :w en natuurlijk ook naar de Powermod's :w

Danku voor het vertrouwen :) en het hartelijke welkom *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 22:23
arne schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:37:
Zijn er nu ook nog mensen in dit topic die geen promod zijn?! :p
/me Meld!

De nieuwe ProMod's, gefeliciteerd met jullie nieuwe verantwoordelijkheden. Vooral DirkW en J.J.K. reageerde (haast) meer dan de gemiddelde Pmod (en daarnaast met goede onderbouwingen), daarom lijkt het mij een zeer verdiende status.

Ontopic, Old Swartly in 'productreview: Logitech diNovo Media Desktop 2.0 review door robbierzz'
Is een reactie bij een productreview, volgens mij is het ooit wel eens naar voren gekomen dat je daar wat minder streng mag modden. Heb hem toch een -1 gegeven, aangezien ik het geneuzel over een grammaticaalfoutje ongewenst gedrag vind. Door er ook nog 4 smilies aan te besteden, trekt het nog extra aandacht ook, waardoor de rest van zijn post eigenlijk wegvalt. (en het is helemaal lullig als je gaat zeuren over spelling/grammatica terwijl je zelf een spellingsfout maakt, Nederlands hoort natuurlijk met een hoofdletter).
Nu staat deze reactie naar mijn menig wel goed, maar het gaat mij even om mijn beredenering om hier een -1 voor te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Ik heb toch een 0 gekozen, omdat ik het net geen -1 vind. Hij klaagt wel over 'welke', maar vind het stukje erboven net genoeg om dit te compenseren.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Dankje Niels :)

Ontopic: De toon van die reactie is echt zeer irritant, zit de aankoop van de poster af te kraken en zijn spelling. -1 lijkt me zeker het juiste niveau voor deze reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb em ook op 0 staan, om dezelfde reden. Het is geen briljante reactie, maar een -1 is te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Als ie wat minder smilies had gebruikt had ie van mij nog een 0 gekregen, maar die jank smilies verpesten het voor mij. Een -1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
* EDIT meld zich ook al geen promod zijnde :P
Heb er een -1 aan gegeven om dezelfde reden als wat J.J.K zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Welk eerste deel compenseerd dan?

Het gedeelte over een korte review? Het gedeelte met de ononderbouwde rant richting logitech dat hij geen fatsoenlijke toetsaanslag zou hebben? Of het zeuren over de prijs welke toch voor iedereen bekend is wanneer hij er over na denkt een dergelijk toetsenbord te halen?

Ik vind de rest van de reactie zeker niet genoeg om het gezeur over spelling te compenseren. Er staat niks nieuws in de hele reactie waar ik als eventueel toekomstig koper ook maar iets aan zou hebben.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

arne schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:29:
Welk eerste deel compenseerd dan?

Het gedeelte over een korte review? Het gedeelte met de ononderbouwde rant richting logitech dat hij geen fatsoenlijke toetsaanslag zou hebben? Of het zeuren over de prijs welke toch voor iedereen bekend is wanneer hij er over na denkt een dergelijk toetsenbord te halen?
Nou. Het mag misschien een negatieve uitlating zijn en matig onderbouwd.. dat betekent niet dat het trollerig cq. flamerig is. Niet alle negatieve uitlatingen zijn meteen trolls/flames.. net als ononderbouwde positieve opmerkingen niet direct verkapte reclame is. Imo is het een onschuldig stukje tekst, en vind ik het gezeur over de spelling weliswaar irritant, maar niet genoeg om de reactie naar -1 te schoppen. Ik kan me echter de -1 wel voorstellen, maar van mij krijgt ie een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik weet ook wel dat niet alle negatieve, eventueel zelfs vervelende, uitlatingen -1 waard zijn. Die had ik er normaal gesproken ook zeker niet voor gegeven. Wanneer hij echter daar bovenop zijn halve post spendeert aan klagen over spelling met irritante smilies, een portie generalisatie en dergelijke is het totaal voor mij echter een duidelijke -1.

het negatieve betoogje -> 0
lichtelijk op de man -> 0, met twijvel
onnodige generalisatie van bezoekers -> -1
spellingsgezeur op klein grammaticaal puntje -> -1
smilies alsof iemand zonet Nederland tot een faillisement heeft verklaard met één woordje -> -1

-3/5 = -0.6 -> -1 (voor mij dan)

Een beetje wiskunde kan geen kwaad af en toe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
* fondacio is ook geen ProMod en komt toch regelmatig in dit topic. :)

En ik vond het ook een -1. Overigens een relatief nieuwe gebruiker, die misschien nog niet helemaal begrijpt welke toon hier gepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
En meteen loopt te zeuren dat tweakers niet kunnen spellen, lijkt me zeer netjes inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

arne schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:37:

Zijn er nu ook nog mensen in dit topic die geen promod zijn?! :p
Ikke! :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
offtopic:
en toen hadden we al 3 mensen die het perspectief lichtelijk miste :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

offtopic:
(Semi)lurkers tellen niet :+

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Verwijderd in 'nieuws: Universal begint rechtszaak om doorverkoop cd's'
Eigenlijk vind ik het een 0 en heb het gevoel dat het vooral door die typfout komt.

edit:
Misschien is deze link handiger voor de context:
nieuws: Universal begint rechtszaak om doorverkoop cd's

[ Voor 25% gewijzigd door Kixtart op 10-04-2008 15:16 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
joah, wel lichtelijk nutteloos, maar redelijk onschuldig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Onschuldig ja, een 0 past beter hierbij.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Opera Mini maakt sprong naar Android-platform

Waarom zoveel negatief gemod, het gaat toch gewoon over het onderwerp?

Niet dat ik mezelf probeer te redden ofzo, maar ik zeg toch gewoon iets wat op die reactie aansluit?

Ja de eerste niet, okee, daar ben ik het mee eens. Maar de andere 2 zijn toch gewoon ontopic, of niet?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik neem aan dat je het over je eigen reactie hebt? Zo niet gaarne even nader specificeren waar je het over hebt. In ieder geval, jouw reactie is een korte nietzeggende oneliner, waarna je vervolgt met een aantal zinnen moderatiegeklaag. Dat is vrij ongewenst. Gecombineerd met een zeer geringe inhoud in je post, maakt dat een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Verwijderd in 'nieuws: Opera Mini maakt sprong naar Android-platform' Had op 0 gekund zonder moderatiegeklaag, nu is het een -1.
Verwijderd in 'nieuws: Opera Mini maakt sprong naar Android-platform' Offtopic en voegt weinig toe, plus vage zin => -1
Verwijderd in 'nieuws: Opera Mini maakt sprong naar Android-platform' Was ook een 0 wmb, je begrijpt hem weliswaar niet goed maar het is wel toegevoede waarde, maar met die tekst die er nu staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nu aangepast. Zo beter?
Ik ben hier ook maar nieuw en ik denk, ik post even wat op die reactie.
In het vervolg zal ik even bronnen erbij vermelde.

Maar hij zegt toch ook:
Ik wil het niet kopen.
Dan zeg ik: dat hoeft ook niet want het is gratis.
Is dat offtopic?

Verwijderd in 'nieuws: Opera Mini maakt sprong naar Android-platform' Had op 0 gekund zonder moderatiegeklaag, nu is het een -1.

@J.J.K moderatiegeklaag kwam pas achteraf.

Mijn excuses, 3 over 'het is gratis' was inderdaad niet goed. Sorry :)

Maar ik probeer alleen maar te helpen, reacties te geven, zoals over dat het gerenderd word op de servers van opera, het plaatje zocht ik net op.

Sorry als ik zo reageer.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het is ook positief, ik liep er net ook tegenop en heb ze net ook in #tmf neergegooit, ze komen snel genoeg positief. Al zou het wel prettig wezen als je ook het laatste beetje over de moderatie eruit haalde.

En onjuist is overigens geen reden voor -1, zo vreemd is jou reactie nou ook nog niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Dirk op 10-04-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel, ik heb het wel erg vaak, ook als ik een nieuwe topic open, dan heb ik niet genoeg research gedaan, terwijl het gewoon alles is wat erover te vinden is, ik het in het juiste forum post en dan toch word ie gesloten. Maarja. Ik zal niet meer zo klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Je kan beter wat langer wachten, misschien liep er net een zeur voorbij die je reactie op -1 zette, als je dan even wacht komen er meer mods langs die de score weer omhoog kunnen zetten. Ga je klagen over de moderatie, dan knallen zij hem ook allemaal op -1. Het modereren wordt gedaan door veel gebruikers, dus je kan niet zomaar aanwijzen waarom verschillende posts op die score komen. Geduld en anders direct hier gaan klagen ipv in de reacties is het devies.
Als je precies wil weten hoe het zit: reviews: Tweakers.net moderatie faq

[ Voor 11% gewijzigd door Jorrit op 10-04-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ok, sorry daarvoor dan.
Nouja, nu is alles toch weer opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zo ziet het er inderdaad een stuk beter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Hier weer eentje die aan het compensatiemodden is geslagen:
Verwijderd in 'nieuws: 'AMD gaat in mei RV770-gpu introduceren' '
Deze reactie is gewoon niets waard boven -1. Dat ie een stukje on topic eraan toe heeft geveogd is imo alleen maar om zijn post nog het idee van nuttig mee te geven. Er echter +2 voor geven is zwaar fout en kan geen foutje zijn! Kan iemand van de Powermods daar even naar kijken?

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Van de volgende ontgaat mij de meerwaarde:
bbr in 'nieuws: Turkije blokkeert Google Groups'
zelfs een 0 lijkt mij veel maar +1 hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het is -1, allebei. Maar daar krijgen we zo ook wel op :P En aan die compensatiemodders kunnen de powermods prima iets doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@ bbr in 'nieuws: Turkije blokkeert Google Groups'
Beetje offtopic geleuter inderdaad. -1 past veel beter, 0 zou eventueel kunnen. De +1 was door een enkeling gegeven en dat lijkt gewoon een misklik te zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 11-04-2008 11:15 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

k1n8fisher schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:09:
Van de volgende ontgaat mij de meerwaarde:
bbr in 'nieuws: Turkije blokkeert Google Groups'
zelfs een 0 lijkt mij veel maar +1 hiervoor?
Als reactie op die post: Verwijderd in 'nieuws: Turkije blokkeert Google Groups'
Heeft nu een -1. Terwijl hij toch wel een goed punt aanhaalt. Ik kan ook geen punt in de originele post ontdekken (hij somt wat dingen op, en hij zegt hoe je er omheen kunt met een proxy). Ik vind het een kritische reactie die best mag kunnen. Alleen struikel ik nog een beetje over het feit dat het in het Engels is geschreven, maar om het daar nou op af te rekenen... Voorlopig hou ik het op een 0, tenzij iemand mij kan overtuigen :).

.edit: aan de moderaties te zien ben ik de enige die die mening is toegedaan... :P

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2008 11:23 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het gaat erover of ie wel of niet goed schrijft.... Sorry hoor, maar zo'n discussie hoef ik niet op de fp (en op het forum ook niet overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

:?
Daar gaat het helemaal niet om. bbr schrijft een post. Iemand reageert daarop dat de spelling incorrect is. bbr zegt daarop dat zijn punt blijft staan. petervdkerk zegt dat hij het punt er niet in kan ontdekken (en is een beetje een verkapte vraag om uitleg van de post). Wat heeft dat te maken met de schrijfwijze :?

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2008 11:25 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Misschien had peter beter inhoudelijk erop in kunnen gaan ipv dit commentaar wat helemaal niets toevoegt aan de discussie. Daardoor is -1 heel goed te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dan had hij dat duidelijker moeten doen want dat had ik er nog niet in gelezen. Bovendien heb ik sowieso al geen zin in engels op de fp, zeker hier is het totaal overbodig. Ik heb hem dus gemodereerd als 'doorgaand op spellingsgezeur'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En ik sluit me daar bij aan. Als je te lui bent om Nederlands te tikken, ben ik te lui om iets anders dan een -1 te geven, zeker als de reply dan ook nog eens helemaal niets toevoegt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

k1n8fisher schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:27:
Misschien had peter beter inhoudelijk erop in kunnen gaan ipv dit commentaar wat helemaal niets toevoegt aan de discussie.
Daar heb je een punt idd.
wildhagen schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:32:
En ik sluit me daar bij aan. Als je te lui bent om Nederlands te tikken, ben ik te lui om iets anders dan een -1 te geven, zeker als de reply dan ook nog eens helemaal niets toevoegt.
Uhm, hij is Nederlands. Hij is dus zeker niet lui om Nederlands te tikken, hij heeft extra moeite gedaan om Engels te tikken. Waarschijnlijk om het voor bbr begrijpbaar te houden (hoewel bbr voldoende Nederlands lijkt te kennen, dus overbodig idd) ;)

[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Misschien dat zijn punt (van het niet hebben van een punt) niet persé ongewenst, maar de manier waarop, namelijk in het engels als reactie op een reactie op een post die alleen klaagt over spelfouten, zie ik er niet meer dan een -1 in. Wanneer hij het in het nederlands als directe reply op de post had gedaan had ik nog over een 0 willen nadenken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ok daar kan ik inkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

fevenhuis in 'nieuws: Turkije blokkeert Google Groups'

Ik vind het persoonlijk een -1... Hij verwijst naar "gebakkelij in de kamer" maar geeft verder geen enkele informatie

edit1:
Niemand_Anders in 'nieuws: Turkije blokkeert Google Groups'
Ik zou het op +2 kunnen beoordelen of zit ik hier fout?

[ Voor 20% gewijzigd door BarthezZ op 11-04-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zou je kunnen doen. Maar hij zegt in feite hetzelfde als ik in de post erboven, maar dan in meer woorden (hoewel hij mijn post wellicht net gemist kan hebben, hij postte 13 minuten na de mijne). Ik vind het iig een ruime +1 :). Een +2 is wellicht niet geheel onterecht, maar in mijn ogen is 't het net niet.

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind die eerste nog wel redelijk onschuldig. Mag imo op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
RubenK in 'nieuws: Torrenttracker Demonoid maakt doorstart onder nieuwe leiding'

Kinderachtige manier om geen links naar torrentsites neer te zetten maar ze toch te noemen. Bovendien ook niet geheel ontopic m.b.t. het nieuwsbericht. 15x 0 lijkt me dan ook onterecht en ik heb -1 gegeven, vooralsnog als enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is niet erg zinnig, maar ongewenst vind ik wel een beetje zwaar. Ik houd het op een nulletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik ben het eigenlijk wel eens met RoD. Niet echt iets wat wat mij betreft op een -1 moet staan.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corn in 'nieuws: Metal Gear Online-bèta vanaf 17 april in Europa'

Fipo? Grap? Wat het ook is, het is naar mijn mening geen +1, krijgt van mij dus ook gewoon een 0 hoewel ik een -1 ook nog wel verdedigbaar zou vinden. Heeft zelfs een +2...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Meer dan een 0 is het idd sowieso niet, ik heb een nulletje gegeven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wouter Tinus in 'plan: Tweakers.net zoekt data-entry medewerkers voor de Pricewatch'

WTF? Wat doet die zo hoog? Het is op zijn hoogst neutraal, maar zeker niet meerwaarde?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Blijkbaar vonden veel mensen die reactie zo grappig dat ze een +1 hebben geven, verder valt er weinig aan te doen, meer dan 48 uur oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik had wat eerder een +1 gegeven. Timmo komt indirect informeren naar de baan, maar die precieze vraag is al gesteld 16 uur eerder. De reactie van Wouter Tinus (crew) dat diegene nauwkeurig moet kunnen werken vind ik wel erg grappig. Alleen de +2's vind ik eigenlijk teveel, maarja.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Staat op +1, lijkt mij prima.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Ah, dus tegenwoordig mogen grappige offtopics wel een +1 krijgen. Duidelijk.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Grappige posts mogen best op +1 als je ze leuk vindt:
Behulpzame antwoorden op vragen, aanvullingen op het artikel en geslaagde grappen kunnen een +1 waard zijn.
Maar waarom vind je deze reactie offtopic?

Edit:
.Plans hoeven gewoonlijk ook niet zo streng gemod te worden vergeleken met nieuws. Sommige -1's op dit moment heb ik ook een 0 gegeven.

[ Voor 25% gewijzigd door Kixtart op 12-04-2008 16:00 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zwerver schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:54:
Ah, dus tegenwoordig mogen grappige offtopics wel een +1 krijgen. Duidelijk.
Inderdaad. Een grap kan, afhankelijk van hoe flauw of hoe goed hij is alles tussen -1 en +1 krijgen (+2 is wel te hoog, als het alleen een grap is).

Deze kan imho best op +1 vind ik (heb ik ook gegeven), hoewel een 0 ook te verdedigen geweest zou zijn. Een +2 is uiteraard wel weer wat te hoog.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Kixtart schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:57:
Grappige posts mogen best op +1 als je ze leuk vindt:

[...]

Maar waarom vind je deze reactie offtopic?

Edit:
.Plans hoeven gewoonlijk ook niet zo streng gemod te worden vergeleken met nieuws. Sommige -1's op dit moment heb ik ook een 0 gegeven.
Omdat het geen enkele aanvulling geeft en eigenlijk alleen maar een verkapte flame naar de persoon is... ik vind het wat dat betreft ook niet echt grappig te noemen maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Flame? Ik kan geen enkele manier bedenken waarop dit als flame uit te leggen zou zijn. Hij toont alleen aan, door een van de eisen uit de vacature te quoten, dat degene op wie hij reageert niet geschikt is voor de functie, omdat hij onnauwkeurig werkt (dezelfde vraag was al geruime tijd daarvoor gesteld en beantwoord).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:13:
Flame? Ik kan geen enkele manier bedenken waarop dit als flame uit te leggen zou zijn. Hij toont alleen aan, door een van de eisen uit de vacature te quoten, dat degene op wie hij reageert niet geschikt is voor de functie, omdat hij onnauwkeurig werkt (dezelfde vraag was al geruime tijd daarvoor gesteld en beantwoord).
en imho doet ie dat op een flamerige manier. Anyway, duidelijk uitgelegd waarom jullie het niet met me eens zijn, so be it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Als ik het een flamerige manier vond had ik ook zeker geen +1 gekozen dus ik snap wel waarom je hem hier heb gemeld. Het is altijd nuttig om de meningen van andere te horen bij het modereren dus iig bedankt voor het melden ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ras in 'nieuws: Casema gaat zwartkijkers aanpakken'
Abusievelijke dubbelpost, dit gebeurt vaker, wordt altijd negatief gemod, hij zegt het er toch netjes bij, vergissen is menselijk en geen sociaal ongwenst gedrag natuurlijk. 0 imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Vergissen is menselijk en vaak ben ik nog coulant, maar als iemand hun hele reactie weg wijzigen vind ik een -1 meer dan genoeg. Misschien stond er nog een hele scheldpartij/flame bij, zonder dat we het weten(al lijkt me het niet waarschijnlijk bij deze). Ze moeten zoiets gewoon laten staan, maar nu is het onzin om deze reactie in het zicht te laten staan, want er staat toch niks.

[ Voor 10% gewijzigd door Kixtart op 12-04-2008 19:19 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, als er maar één woord of één streepje/puntje (wat je ook vaak ziet) staat kan ik daar toch echt niet meer dan een -1 van maken. Fijn dat je dubbelpost, maar doe dat middels een extra edit, en haal niet alles weg. Wie weet stond er eerst iets heel anders en minder vriendelijks...

edit: hmm, Kixtart tikte wat sneller :P

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 12-04-2008 19:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:15:
Ras in 'nieuws: Casema gaat zwartkijkers aanpakken'
Abusievelijke dubbelpost, dit gebeurt vaker, wordt altijd negatief gemod, hij zegt het er toch netjes bij, vergissen is menselijk en geen sociaal ongwenst gedrag natuurlijk. 0 imho
Zoals Kixtart en wildhagen al zeiden: laat gewoon staan wat er staat en de post kan beoordeeld worden op wat ie is. De bedoeling van modereren is om de FP (en andere pages) leesbaar te houden. Als iemand zijn post edit omdat hij heeft gezien dat het een dubbelpost is en er staat dan alleen maar iets niet constructiefs in die post kunnen wij als moderators niets anders dan dit uit het zicht te zetten teneinde de leesbaarheid te bevorderen! Waarvan is dit geval dus akte door hem op -1 te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:20:
Wie weet stond er eerst iets heel anders en minder vriendelijks...
en wie weet is hij tot inkeer gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Dan nog is het voor de gemiddelde lezer compleet niet interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd in 'nieuws: Amerikanen gaan wegwerpmobieltje naar Europa brengen'
Geen +1 imo. Beetje loos geblaat wat niets meer is dan een 0.

Vind ik een beetje een goedkope +1. Maar hij hoef niet persé op 0, imo.

Een hoop geblaat, weinig inhoud. Nulletje imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Drie nullen, geen van allen vind ik bijzonder genoeg voor een +1, ook die 2e niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Laatst online: 22:09
Mee eens, alle drie een 0 lijkt me goed. (daar staan ze nu ook op ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik geef die nullen aan de posts van RoD. Geen van allen echt goede posts of echte toevoegingen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Als de volgende -1 oplevert:
Amanoo in 'nieuws: Britse medici bezorgd over zelfmoordsites'
Dan hoort deze reactie daarop dat ook te krijgen:
lennartbee in 'nieuws: Britse medici bezorgd over zelfmoordsites'
Geeft alleen maar de link van datgene wat de eerste al zegt.
Dan vind ik de eerste eerlijk gezegd nog sneller een 0 omdat deze toch al aangeeft dat alles te vinden is op het internet terwijl de tweede alleen maar de ondersteunende link geeft.
Dan vind ik meerwaarde daaraan geven compleet mismodden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Beiden zijn imho -1's. De eerste wegens een beetje een FiPo-achtige reactie, en het is een open deur die zo gigantisch ver openstaat dat het niet meer normaal is.

De tweede is volstrekt offtopic, voegt ook niks toe, en is alleen een copy/paste van een link, zonder verdere eigen bijdragen.

Daarom dus voor beiden een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Eensch :) Voegt allemaal niet zoveel toe, en alleen een link vind ik erg matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
-1 lijkt me niet meer dan logisch idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
agree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Eens met beiden.
Die laatste kwam denk ik op +1 door de laatste opmerking, de het spel duurder is dan de console, maar dat is een open deur. Staat mooi op 0 nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dit is imho geen nul: commentaar op de applicatie omdat de gebruiker de werking van certificaten (en hoe vista hier mee om gaat) niet begrijpt:

kikkervis in 'meuk: Hmonitor 4.4.1.1'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Onbegrip is nooit een aanleiding om een reactie ongewenst te verklaren, het niet lezen van een artikel wel, maar dat is hier niet aan de hand. Meerwaarde heeft deze reactie niet, maar ongewenst is hij zeker ook niet. Dit is gewoon een gebruikerservaring van iemand die het gewoon simpelweg probeert te installeren en daarbij tegen problemen oploopt en die hier post. Of zijn ervaring daarbij wordt bepaald door het programma zelf of de omgeveing waarin hij het probeert te installeren is niet relevant.
Met het feit dat het een begruikerservaring is, zou je het zelfs een +1 kunnen geven, maar daar vind ik hem niet bijzonder genoeg voor, dus gewoon een 0 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dirk schreef op maandag 14 april 2008 @ 08:49:
Onbegrip is nooit een aanleiding om een reactie ongewenst te verklaren, het niet lezen van een artikel wel, maar dat is hier niet aan de hand. Meerwaarde heeft deze reactie niet, maar ongewenst is hij zeker ook niet. Dit is gewoon een gebruikerservaring van iemand die het gewoon simpelweg probeert te installeren en daarbij tegen problemen oploopt en die hier post. Of zijn ervaring daarbij wordt bepaald door het programma zelf of de omgeveing waarin hij het probeert te installeren is niet relevant.
Met het feit dat het een begruikerservaring is, zou je het zelfs een +1 kunnen geven, maar daar vind ik hem niet bijzonder genoeg voor, dus gewoon een 0 van mij.
Het gaat niet om het onbegrip zelf maar om de flame achtige reacties die hier door worden veroorzaakt zoals:
Zonder dit werkt het pruttelproduct niet.

En er staat ook geen uninstall in het menu meegeleverd.

Weer iets wat niet te gebruiken is.
De hierboven aangegeven zaken maken de post imho wel -1. Ik zie geen enkele reden waarom een post als deze een +1 zou verdienen. De bold gemaakte stukken zijn imho ongewenst wat de post -1 maakt in mijn ogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 14-04-2008 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Helmaal met je eens Bor. Van mij dus 5x -1 gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het bij nader inzien idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mwa ik twijfel over die reactie.

Dit komt vooral omdat het een reactie op een meukpost is. Meestal kunnen meukposts wel wat minder streng gemodereerd worden. Zijn ervaringen zijn wel interessant voor de rest van de lezers, het voegt wel wat toe. De toon waarop is misschien wat minder netjes, maar ik heb wel veel erger gezien. Hij geeft op z'n minst nog aan waarom hij er zo over denkt. Als hij met die kreten aan kwam zetten zonder de ervaring erbij kreeg hij van mij zo ook een -1. :)
De reactie is wel degelijk interessant voor andere geïnteresseerden in de meuk. Plus, er komen vast geen honderd reacties op dus die ene reactie meer of minder die men hoeft te lezen doet er ook niet toe.

Ik geef toe dat het een twijfelgevalletje is, maar liever zie ik deze reactie op 0.

[ Voor 22% gewijzigd door Cloud op 14-04-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

In hoeverre kun je van een nuttige ervaring spreken die bv echt een +1 waard is? Voor zover ik het begrijp werkt de applicatie namelijk wel wanneer je er voor kiest het certificaat te vertrouwen. Ik zelf vind het geflame zwaarder wegen dan nuttige informatie (eigenschap van vista die nou toch eens bekend zou moeten zijn) in de post. Ik blijf bij de -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik begrijp jouw standpunt ook wel. Echter zegt de reactie wel wat over de betrouwbaarheid van de software. Een softwarebakker die zijn eigen software ondertekend en daarbij ook nog eens vraagt of ik UAC geheel uit wil schakelen (dat is echt niet nodig), komt mij echt niet betrouwbaar over. Sterker nog, deze reactie gelezen hebbende, zal ik de software niet eens installeren.

Maar goed, laten we het houden op een twijfelgeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik weet het ook niet. Blijkbaar is het softwarepakket niet echt jofel in die zin dat het moeilijk doet qua installeren en uit de vervolgreactie blijkt dat verwijderen ook lastig is.
Slechte software kan men altijd afkraken. Ik ga het niet belonen maar geef gewoon een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Misschien is het een idee om binnenkort eens een topic te openen (wil ik wel doen) over het modden van meuk gezien daar soms toch net even anders gemod mag worden en er vooral bij meuk vaak terugkomende zaken zijn (zoals mirrors en "ik gebruik een ander pakket" meldingen). Als ik vanavond tijd heb maak ik wel een topic. Mogelijk hebben non power en pro mods iets aan een soort richtlijn voor dergelijke threads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ach zo moeilijk is het niet toch? Zolang het over de software gaat is het ontopic en zolang het geen ononderbouwde flame is kun het positief modereren. Alleen als je al te veel reactes van hetzelfde krijgt kan je op -1 overgaan, maar dat is bij gewone nieuwsberichten ook zo.

En over de reactie zelf: 'pruttelproduct' vind ik geen geen flame met de argumenten die erbij gegeven zijn, of dat nou aan vista ligt of aan de software zelf. Met onderbouwing is (bijna) elke rant op wat dan ook te accepteren. Dus hier ook. Hij is niet aan het vloeken of wat dan ook, dus dit kan best door de beugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dirk schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:11:
Ach zo moeilijk is het niet toch? Zolang het over de software gaat is het ontopic en zolang het geen ononderbouwde flame is kun het positief modereren. Alleen als je al te veel reactes van hetzelfde krijgt kan je op -1 overgaan, maar dat is bij gewone nieuwsberichten ook zo.
Er zijn meerdere "standaard" reacties die soms tot regelmatig anders of zelfs fout worden gemod. Er zitten verschillen in variaties op posts. Enige leidraad hierin is voor de casual modder misschien best goed.
En over de reactie zelf: 'pruttelproduct' vind ik geen geen flame met de argumenten die erbij gegeven zijn, of dat nou aan vista ligt of aan de software zelf. Met onderbouwing is (bijna) elke rant op wat dan ook te accepteren. Dus hier ook. Hij is niet aan het vloeken of wat dan ook, dus dit kan best door de beugel.
Op die manier hoef je de -1 bijna nooit te hanteren. Feit blijft dat de zaken waarop geflamed is niet noodzakelijk aan het product liggen. Aan de reactie zelf kun je ook zien dat de gebruiker überhaupt de melding die Vista geeft niet begrijpt. Welke argumenten worden in jouw ogen aangedragen die de flames rechtvaardigen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bor de Wollef schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:03:
Misschien is het een idee om binnenkort eens een topic te openen (wil ik wel doen) over het modden van meuk gezien daar soms toch net even anders gemod mag worden en er vooral bij meuk vaak terugkomende zaken zijn (zoals mirrors en "ik gebruik een ander pakket" meldingen). Als ik vanavond tijd heb maak ik wel een topic. Mogelijk hebben non power en pro mods iets aan een soort richtlijn voor dergelijke threads.
Ik ben hier intern al mee bezig (niet alleen voor meuk, maar alle afwijkende categorieën). Omdat het toch wel vaker een beetje twijfelachtig is (ook bijvoorbeeld reacties bij redactieblogs). Heb in samenwerking met de rest van de crew al het e.e.a. opgesteld. Waarschijnlijk open ik daar zelf deze week nog een topic over hier in /TMF. :) Dan kan de rest ook even kijken wat ze ervan vinden.

Maar toch bedankt ;)
Bor de Wollef schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:26:
Aan de reactie zelf kun je ook zien dat de gebruiker überhaupt de melding die Vista geeft niet begrijpt.
Hier ben ik het toch echt niet mee eens. Hij stelt dat het installatie programma hem vraagt, UAC uit te schakelen. Dit is wat anders dan de gebruikelijke UAC meldingen tijdens een installatie (waar hij ongetwijfeld wel aan gewend is). UAC uitschakelen voor de installatie en correcte werking van een programma, vind ik wel degelijk relevante informatie.

Dat dus gecombineerd met een slechte signing van het certificaat, doet mij ook geloven dat het product niet geheel betrouwbaar is. In elk geval, ik zou nooit UAC op mijn systeem uitschakelen omdat een third party stuk software wat ik niet ken, daarom vraagt.

[ Voor 30% gewijzigd door Cloud op 14-04-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
offtopic:
Je bent te snel wolkje of ik ben te langzaam :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wolkje schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:26:
[...]

Ik ben hier intern al mee bezig (niet alleen voor meuk, maar alle afwijkende categorieën). Omdat het toch wel vaker een beetje twijfelachtig is (ook bijvoorbeeld reacties bij redactieblogs). Heb in samenwerking met de rest van de crew al het e.e.a. opgesteld. Waarschijnlijk open ik daar zelf deze week nog een topic over hier in /TMF. :) Dan kan de rest ook even kijken wat ze ervan vinden.

Maar toch bedankt ;)
Prima. Ik zal de post afwachten en aanvullen indien gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij kan nieuws: Demonoid is weer online nog wel wat moderatiehulp gebruiken. Wat een puinhoop!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Net een hele hoop op -1 gezet. Wellicht is het handig dat een PowerMod er nog eens naar kijkt, gezien het feit dat het een beetje op een invite-uitwisseldraadje begint te lijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Fixed min of meer. Hele zooi getrashed + waarschuwing gezet. Ik hoop dat ze er nu mee kappen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 14-04-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jeuj :)

Verwijderd in 'nieuws: Harmonix verdedigt hogere Europese prijs Rock Band'
Is imo niet meer dan een 0. Standaardrekensommetje die altijd gemaakt wordt, en het voegt niks toe. Verder is dit al een aantal keer gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
wolkje schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:26:
Fixed min of meer. Hele zooi getrashed + waarschuwing gezet. Ik hoop dat ze er nu mee kappen :)
Hopelijk worden we nu niet gespamd :)
(waren er maar 9 :+ )

@RoD, eens.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RoD schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:27:
Jeuj :)

Verwijderd in 'nieuws: Harmonix verdedigt hogere Europese prijs Rock Band'
Is imo niet meer dan een 0. Standaardrekensommetje die altijd gemaakt wordt, en het voegt niks toe. Verder is dit al een aantal keer gezegd.
Nulletje inderdaad. Daar staat de post ook op nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

9 maar? Ik mis toch echt 15 reacties als ik kijk naar het rechtsboven opgegeven aantal reacties (62) en het aantal reacties dat vanaf niveau -1 te zien is... (47) :P
Maar goed je zult wel wat parents hebben opgeruimt waarbij de childs zijn meegegaan :)

Alleen van Swelson in 'nieuws: Demonoid is weer online' verbaasd het me eigenlijk dat ie nog op -1 staat. Wat hij aanbied is gewoon illegaal op t.net. Ook bij een artikel als dit.

[ Voor 28% gewijzigd door Dirk op 14-04-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Nu staat hij mij sowieso niet bekend om erg "onderbouwde" reacties, maar dat terzijde.

Ik vind het niet dusdanig illegaal om het meteen een -2 te geven, hoger dan -1 is echter pure mismod! (en nee, niet persé erg genoeg voor een ontneming van rechten ofzo, maar wel een mismod)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.