• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:01
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/Dop/shurebanner.JPG

Shure is een bekende naam in oordopjes land. Ze lopen al geruime tijd mee. De nieuwste Shure in-ear oordopjes zijn te vinden in de SE lijn. Die bestaat uit 5 verschillende modellen (verschillende kleuren en uitrustingen niet meegeteld): de SE110, SE210, SE310, SE420 en SE530. Het zijn alle in-ear oordopjes en ze hebben tot wel 3 drivers.

Menig tweaker heeft dan ook één of misschien wel meerdere modellen oordopjes van Shure in bezit. De productnamen in dit topic zullen echter toch onbekend voorkomen. Dat is niet zo gek, op de CES van 2007 heeft Shure een geheel nieuwe productlijn voorgesteld. Hiermee zijn de Shure E2, E3, E4 en E500 in februari 2007 dan ook in een klap vervangen. Toch is het niet helemaal nieuw. De Shure SE530 is gewoon de 'oude' Shure E500.

Modellen SE-serie:

Afbeeldingslocatie: http://www.shure.com/stellent/groups/public/@gms_gmi_web_us_pa/documents/web_resource/site_img_pa_se110_m.jpgShure SE110

Dit zijn de goedkoopste oordopjes uit de line-up. Ze benadrukken lichtelijk de lage tonen. Verder zijn ze groter dan hun broertjes met 1 driver, de SE210 en SE310. De concurrentie is groot in deze prijsklasse (+/- 75 euro). Standaard worden flex sleeves (S, M en L) en de nieuwe Comply-style foams (S, M en L) meegeleverd. Tot slot zit er in de verpakking een verlengsnoer en een zacht hoesje.

Shure SE210

De SE210 is een grote verbetering t.o.v. de SE110. Ze zijn meer gebalanceerd en zijn in alle aspecten (bass, threble, middentonen en soundstage) beter dan de SE110. Verder zijn ze kleiner als de SE110, maar nog steeds groter dan de oude E3 en E4. Tot slot is de uitrusting wat uitgebreider. Zo zitten er naast de black foams (S, M en L) en de flex sleeves (S, M en L) ook nog een set tri-flanges in de verpakking. Ook is het bijgeleverd hoesje mooier qua kwaliteit en steviger.
Afbeeldingslocatie: http://www.shure.com/stellent/groups/public/@gms_gmi_web_us_pa/documents/web_resource/site_img_pa_se210_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.shure.com/stellent/groups/public/@gms_gmi_web_us_pa/documents/web_resource/site_img_pa_se310_m.jpg
Shure SE310

Deze lijken sterk op de SE210. Ze gebruiken dezelfde driver, maar volgens Shure is door aanpassingen aan de behuizing en de 'tuning' van de driver de bassweergave beter. Uit reviews blijkt het verschil echter miniem te zijn. De uitrusting is verder identiek aan die van de SE210.

Shure SE420

Dit is zowel in prijs als qua prestatie een stap omhoog t.o.v. de Shure SE210 en SE310 modellen. Dit komt voornamelijk, omdat deze in-ear oordopjes beschikken over twee drivers. Hierdoor is het (makkelijker) mogelijk om breder deel van het geluidsspectrum weer te geven: zowel de lage als de hoge tonen klinken beter. De verpakking bevat dezelfde opbergcase als de SE530 (meer langwerpig) en een volumeregelaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.shure.com/stellent/groups/public/@gms_gmi_web_us_pa/documents/web_resource/site_img_pa_se420_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.shure.com/stellent/groups/public/@gms_gmi_web_us_pa/documents/web_resource/site_img_pa_se530_m.jpgShure SE530

Dit model is identiek aan de voorganger de E500. Of zoals Shure het zo mooi noemt, dit model overbrugt het gat tussen de oude E-serie en de nieuwe SE-serie. Dit is (en was) het top-of-the-line model van Shure. Het zijn één van de weinige triple driver oordopjes. Daarbij bieden ze ook een aantrekkelijk prijs/prestatie verhouding. Ze zijn prima te gebruiken zonder portable amp en dat is voor high-end oordopjes best opmerkelijk te noemen. Vooral het bass-bereik en de soundstage zijn voor in-ear oordopjes ongeëvenaard. De Shure SE530 komt net als de SE420 met de premium fit-kit en nog een extra 25 cm lange kabel.

Modulariteit SE-serie:

Het grote voordeel van de Shure SE serie is modulariteit. Alle oordopjes bevatten korte snoeren en ze worden daarom geleverd met een verlengsnoer. Daartussen kan gemakkelijk een ander apparaat worden toegevoegd en ook de lengte van het snoer kan zo gemakkelijk aangepast worden. Shure heeft op dit moment twee uitbereidingen:

PTH Adapter

PTH is een van de modulaire uitbereidingen voor de Shure SE-serie. PTH staat voor Push To Hear. Het is apparaat met een microfoon, door op de knop te drukken kun je daarmee het omgevingsgeluid horen. Daardoor hoef je niet je oordopjes uit te doen om even snel een gesprek te voeren of iets anders te horen.
Afbeeldingslocatie: http://www.shure.com/stellent/groups/public/@gms_gmi_web_us_pa/documents/web_resource/site_img_us_pa_pth_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.shure.com/stellent/groups/public/@gms_gmi_web_us_pa/documents/web_resource/site_img_pa_mpa_m.jpgMusic Phone Adapter

De naam zegt het al. Het maakt van je oordopjes een stereo telefoon headset. Deze adapter bevat een knop om gesprekken op te nemen en te beeindigen en natuurlijk een ingebouwde microfoon. Vooralsnog zijn er twee uitvoeringen: voor de Palm Treo lijn en de Apple iPhone/Motorola RAZR V3i

Gebruiken:

Voor de meeste mensen is het een hele investering. Alhoewel de Shure dopjes er al zijn vanaf 75 euro, zijn ze sowieso duurder dan de “normale” oordopjes. En dan is ook nog eens lastiger om ze goed te gebruiken. Maar lukt het, dan heb je fantastisch geluid. Het magische woord is seal.

Seal houdt in dat je oordopjes zo in je oor zitten, dat ze optimaal geluid weergeven omdat ze je gehoorgang goed afsluiten. Het geluid wordt tinnig (bassloos) als je geen goede seal hebt. Een goede seal bereiken bestaat eigenlijk uit 2 stappen, de eerste stap is het kiezen van een goed opzetstukje, de volgende stap is om het de dopjes zo goed mogelijk in te doen.

Stap 1: De sleeves

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/OD/Shuresoft.jpg

De opzetstukjes zijn er in veel soorten. Bij de semi in-ears, o.a. de Sharp, Sony en Panasonics, worden meestal 3 maten van een zachte rubber of siliconen sleeves meegeleverd. Deze zijn comfortabel, geven gebalanceerd geluid. Nadeel is dat ze niet zo goed blijven zitten, sommige mensen hebben last dat ze uit het oor kruipen. Dit kun je voorkomen door wat foam in de sleeve te doen (meer info. Daardoor zitten ze steviger in de gehoorgang. Een andere oplossing is om ze te bevochtigen voor het indoen, waardoor ze makkelijker een betere seal vormen, en ze dus beter blijven zitten.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/OD/Shurehardclear.jpg

Dan heeft Shure ook nog een variant hierop. Dat zijn de doorzichtige sleeves. Deze zijn hard. Het voordeel is dat ze daardoor beter blijven zitten, het nadeel is dat het heel oncomfortabel is om ze gedurende langere tijd in te houden.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/OD/Shuretriple.jpg

De bi en triple flange sleeves zijn ook min of meer afgeleid van de zachte sleeves. Ze zijn heel flexibel. Het principe werkt heel simpel. Je kan het zien als twee of drie sleeves die achter elkaar zitten, en dat levert een betere seal op. Hij blijf ook veel beter zitten, omdat er ineens op meerdere punten weerstand zit. Over het comfort zijn de meningen verdeeld, omdat ze verder in je oor gaan, kan het oncomfortabel zitten. Etymotics en Super.fi leveren allebei bi flanges. Een tri flange is heel eenvoudig te modden naar een bi flange door de voorste of achterste flange af te knippen. De bi flanges gaan niet zo ver in je oor en combineren daarom (in theorie) de voordelen van single en triple flanges. Over het algemeen wordt met deze sleeves de treble versterkt.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/OD/foamorange.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/OD/foamyellow.jpg

Tot slot zijn er de foamies. Vrijwel iedereen is positief over foamies. Ze zijn er in veel verschillende kleuren en maten, je kunt ze zelf zelfs maken. Het grote voordeel is dat je met deze opzetstukjes veruit het makkelijkst een goede seal krijgt. Ze vormen zich namelijk naar je gehoorgang. Je duwt ze eerst inelkaar en bij het uitzetten in de gehoorgang vormen ze zich ernaar. Ze geven het geluid goed door, ze worden geroemd om de goede bassweergave, wat ook te maken zal hebben met de seal en ze onderdrukken de hele hoge treble. Nadeel, ze gaan maar beperkt mee. Je kunt dit verlengen door ze te wassen in een sok (ja gewoon in de wasmachine) en ze dan meteen (!) te drogen met een föhn. Ze worden dan niet als nieuw, maar ze kunnen weer even mee. Hierbij moet ik even de nieuwe zwarte Comply foamies van Shure te noemen. Ze leveren heel goed geluid en zitten bovendien zeer comfortabel. Ze zijn een grote verbetering t.o.v. de gele foamies. Ze worden standaard meegeleverd bij alle SE-modellen.

Het stukje waar je de sleeves opzet (nozzle) verschilt per fabrikant en meestal ook nog per type dopje, daarom is het dus zaak om goed op te letten voordat je de sleeves koopt. Daarnaast is het natuurlijk wel leuk om eens andere sleeves uit te proberen. Let er daarnaast op, dat de foam sleeves totaal niet elastisch zijn (het past of niet)!

Stap 2: Indoen

De tweede stap is het indoen. Verwacht niet dat het in één keer goed gaat. Je zult je verbazen, maar zelfs als je veel luistert zal het je waarschijnlijk een maand kosten voordat je het helemaal goed onder de knie hebt. Dus geduld is een schone zaak.

Eerst over het indoen, het verschilt per oordopje hoever ze in je oor moeten. De EP630’s en EX71’s moeten er helemaal niet ver in. De Super.fi’s gaan ook niet echt ver. De Shures moeten al een stukje verder in je gehoorgang en vooral de Etymotics gaan diep. Houdt er rekening mee dat de gehoorgang na een tijdje omhoog loopt. Daarnaast zit je trommelvlies vrij ver weg, dus je hoeft niet snel bang te zijn dat je ze er te ver in doet. Klik hier als je meer wilt weten over het oor.

Indoen van de soft en clear sleeves en de bi en tri flanges gaat op dezelfde wijze. Zorg dat de sleeve goed op het dopje zit. Niets is zo vervelend als later de sleeve eruit te moeten pulken. Doe één dopje per keer! Bevochtig de sleeve een beetje. Bij foamies moet je ze eerst even zachtjes tussen je vingers “plat” draaien. Daarna stop je ze in je oor en is het belangrijk ze even vast te houden, zodat ze goed blijven zitten.

Stel dat je je rechter dopje wilt indoen. Ga dan met je linkerarm/hand achter het hoofd langs. Pak je rechteroor vast bij het achterste bovenste puntje en trek het zachtjes naar achteren. Hierdoor zorg je dat de gehoorgang recht komt te liggen. Stop dan met je rechterhand voorzichtig het dopje in je oor, eerst recht en dan iets naar boven wijzend. Dit is veruit de beste techniek. Maar het zegt nog weinig over hoever het dopje je oor in moet. Kijk daarvoor naar de aanwijzingen van de fabrikant, zoals Etymotic ER4 (pdf) ER6 (pdf), Shure, Ultimate Ears (pdf).

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/OD/er6-er20-insert.gif

Doe ze ook weer voorzichtig uit. Je kunt dit doen door ze zachtjes heen en weer te draaien en ze langzaam uit je oor te halen.

Tot slot

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Mocht je nog iets te vragen hebben, dan kan dat in het topic. Ik wil ook nog even wat waarschuwingen geven:

Schoonmaken – voorkom oorinfecties, door je sleeves regelmatig goed schoon te maken. Ga ook niet je nieuwe oordopjes even aan al je vrienden laten horen, dat is niet hygiënisch.

Oorwas – het kan best zijn dat je gedurende korte tijd wat meer oorwas aanmaakt als gevolg van je nieuwe dopjes. Dat is een volkomen natuurlijke reactie. Ga dit niet weghalen, het beschermt je gehoor namelijk voor infecties etc. Pas wel op, als het gedurende langere tijd aanhoudt, kun je een oorwaspropje krijgen. Dit is keihard en zorgt voor (tijdelijk) gehoorverlies. Dit moet verwijderd worden door een arts, denk je dat je ergens last van hebt, ga dan ook op tijd naar een arts.

Verder geniet, maar met mate. Het is zonde om gehoorverlies op te lopen doordat je oordopjes te hard staan.

Mini-FAQ:

Wat voor sleeves passen op de SE-serie :? Zit er nog verschil tussen de verschillende modellen :?
De sleeves zijn uitwisselbaar tussen alle SE en vrijwel alle E modellen oordopjes van Shure. Alleen de E2 heeft een afwijkende maat sleeves en foams nodig. Van de volgende modellen zijn de sleeves en foamies uitwisselbaar: Etymotic ER4 / Shure E1 / Shure E3 / Shure E4 / Shure E5 / Shure E500 / Shure SE110 / Shure SE210 / Shure SE310 / Shure SE420 / Shure SE530.

Nu heb ik high-end oordopjes, en nu klinkt m'n muziek slechter i.p.v. beter :?
Een beter dopje kan het geluid alleen beter weergeven, (helaas) niet beter maken. Zorg daarom, helemaal bij het gebruik van high-end dopjes, voor een goede bron. Bij CD, Radio of Cassette(?) is dat niet zo'n probleem, dat is altijd het zelfde. Sinds de opkomst van de MP3 speler is dit echter veranderd. De kwaliteit van een MP3 heb je namelijk zelf in de hand. Bij het gebruik van oordopjes zal je al snel het verschil horen tussen een MP3@128kbps en één met een bitrate van 192kbps. Het geluid wordt directer op je trommelvlies geprojecteerd en er worden vaak meer omgevingsgeluiden afgeschermd. Helemaal dopjes van een hogere kwaliteit laten je duidelijke verschillen horen. Hier zal je dus rekening mee moeten (gaan) houden bij het rippen van je CD's. Ik gebruik bijvoorbeeld minimaal LAME met -V2 --vbr-new (voorheen --alt-preset standard) of OGG Vorbis -q5.
Wil je echter 100% zeker zijn dat je niets van de muziek mist, dan kan je geen of een lossless compressie overwegen. In het geval van de laatste wordt het bestand tot de helft kleiner zonder dat er informatie verloren gaat; er kan altijd weer het orgineel van gemaakt worden. Bekende lossless formaten zijn FLAC en Monkey's Audio (APE).

Ook high-end dopjes gaan goed samen met MP3(-spelers). Zolang de gebruikte compressie maar niet te hoog is. Doordat de dopjes meer detail weergegeven, hoor je namelijk eerder verschil.
Ook de speler is in dit geval van invloed. Niet iedere speler heeft een even goed uitgangssignaal.

Links:

Shure
Shure

Topics
Wat zijn goede oordopjes?
Wat zijn goede oordopjes? Deel 2
Wat zijn goede oordopjes? Deel 3
Wat zijn goede oordopjes? Deel 4
Wat zijn goede oordopjes? Deel 5
Wat zijn goede oordopjes? Deel 6
Wat zijn goede oordopjes? Deel 7
Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Informatie (algemeen)
Head-Fi Forums - Engelstalig forum over voornamelijk koptelefoons. Voor de echte audiofiel.
HeadRoom - Veel informatie en kooptips over koptelefoons.
Hydrogenaudio - Audio gerelateerd forum. Ook hier komen dopjes aan bod.

Suggesties en opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom, neem dan even contact op via DM of e-mail. Je kunt natuurlijk ook in het topic posten :)

[ Voor 106% gewijzigd door Hoedje op 24-09-2008 21:10 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:18

Rudedadude

Maybe we were born to run

Een van mijn Shure E3 dopjes is overleden :( Ik moet nu het geluid behoorlijk hard zetten om nog zachtjes iets te horen. Dat is uiteraard geen optie, want dan ben ik aan mijn andere oor binnen een seconde doof. Ik ben helaas wat slordig geweest en heb mijn doppen een paar maanden voorin mijn laptoptas laten zitten en blijkbaar is die teveel in de verdrukking gekomen.

als men tips heeft om er misschien nog wat aan te redden (ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat het een draadbreuk is) dan lees ik het graag. Garantie is geen optie meer: meer dan 2 jaar oud en uit de VS.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191688

Rudedadude schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:58:
Een van mijn Shure E3 dopjes is overleden :( Ik moet nu het geluid behoorlijk hard zetten om nog zachtjes iets te horen. Dat is uiteraard geen optie, want dan ben ik aan mijn andere oor binnen een seconde doof. Ik ben helaas wat slordig geweest en heb mijn doppen een paar maanden voorin mijn laptoptas laten zitten en blijkbaar is die teveel in de verdrukking gekomen.

als men tips heeft om er misschien nog wat aan te redden (ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat het een draadbreuk is) dan lees ik het graag. Garantie is geen optie meer: meer dan 2 jaar oud en uit de VS.
Ik heb hetzelfde meegemaakt en wel reeds na acht maanden. Ruimschoots binnen de garantietermijn dus en alles werd uiteraard netjes geregeld. Als de twee jaar nog niet te lang overschreden zijn zou ik toch even contact opnemen met Shure. Ze zijn over het algemeen zeer genereus en je hebt toch niets te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

Hmm, dat stukje van die foamies is wel interessant, ook eens proberen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Zie deze post - http://gathering.tweakers...message/29441666#29441666

De Shure SE110 gebruikt balanced armatures. Inspelen heeft geen effect. (zie ook de website van Shure).

[1] is dat nou waar of niet waar? Dus wel of niet inspelen van een paar SE110's...
[2] waar staat dat dan op de Shure-site? Ik kan het niet vinden, zelfs niet in de knowledge base...
Zie twee posts hieronder!

[ Voor 6% gewijzigd door hbokh op 24-02-2008 11:43 . Reden: Antwoorden gevonden ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Nette topicstart! Ik heb zelf de E2C's die me super bevallen! Voor heen heb ik 3 sets apple in-ear oordopjes gehad, die zijn afkomstig uit de Sennheiser fabriek en ze verkopen ze ook onder eigen naam. Het probleem met deze dopjes is dat ze oorsmeerophoping achter het gaas vormen waardoor de dopjes met de maand slechter worden en het op een gegeven moment niet meer doen.

De prijs was iets wat mij nog tegen hield, heb ze uiteindelijk voor 90 euro gekocht en ik wil nooit meer een ander merk dan Shure!

Wat ik nog wel mis in de topicstart is dat deze oordopjes moeten inspelen. Dat klinkt vreemd, maar elke speaker heeft dat en deze oordopjes zijn van een dergelijke kwaliteit dat je dit zeker waarneemt. Naarmate je de oordopjes vaker aan hebt gehad spelen de luidsprekertjes in en wordt de kwaliteit van het geluid beter. Schrik dus niet als je gloednieuwe peperdure Shure oordopjes nog niet klinken zoals verwacht. Speel ze een weekje elke dag in en het geluid wordt een ervaring. O+

@hbokh: ik ben het net aan het schrijven terwijl jij ernaar vroeg! Grappig. Het is dus waar, ik heb het althans met mijn e2c's ervaren. Net als bij goede luidsprekers van de betere fabrikanten. (B&W, Infinity, etc.)

[ Voor 9% gewijzigd door eerdepeer op 23-02-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hoe krijg je eigenlijk oorsmeer dat in de driver terechtkomt er weer uit zonder dat je het gaas van de driver beschadigt? Het is me wel gelukt met de cleaning tool (de achterkant van een dikke naald werkt overigens ook), maar ik zie er wel een beetje tegenop om dit vaak te moeten herhalen. Wax Guards kosten iets van 10 euro, maar dat vind ik eigenlijk véél te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Eindelijk iets gevonden over "inspelen / burn in" van Shure's:

Shure earphones do not require a break-in period.

Zie Shure Knowledge Base: http://tinyurl.com/2peetj

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Zijn er overigens ook mensen die de foamies met shampoo wassen, zodat ze "sponzig" worden in plaats van "schuimig"? Origineel zijn ze indrukbaar en gaan ze langzaam uit elkaar. Als je ze wast met warm water en shampoo, dan worden ze dus "sponzig"; ze gaan direct terug naar hun originele vorm. Ik vind dat prettiger; je hoeft dan ook de foeamies niet op te rollen als je ze in je oren stopt. Het inbrengen vind ik zo prettiger, in het draagcomfort is (voor mij) hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Zijn die sleeves (voornamelijk soft flex voor E3/4/5) nog ergens voor een normale prijs te verkrijgen of zit er niets anders op dan rond de 20 euro te betalen voor een paar stukjes siliconen rubber? Ik heb ook niet erg veel online shops kunnen vinden die ze verkopen, moet ik zeggen. :S

PS: Misschien dat de black foam sleeves ook in de openingspost kunnen worden toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145819

Ik heb de Shure SE530PTH en de E4C. Mijn SE530 speelde na drie maanden of ongeveer 10 uur gebruik nog maar uit één oortje. Ik heb deze bij Expansys gekocht. Ik ben nu al twee maanden aan wachten op mijn hersteld toestel. Ik was blij dat ik de Shure E4C nog had zodat ik deze nog kon gebruiken. Maar wat bleek, deze had hetzelfde defect. Hij speelde ook nog maar uit één oortje of 50 uur gebruik. De hoofdtelefoon is meer dan twee jaar oud dus achter mijn garantie kon ik fluiten. Sorry maar ik vind het echt niet kunnen dat zulke dure toestellen het zomaar begeven. Ik vind dat Shure hier zijn verantwoordelijkheid moet nemen en onder ogen zien dat het hier een constructiefout betreft. Ik heb ivia nternet nog verschillende gevallen zoals de mijne opgezocht en het blijkt veel voor te komen. Als er mensen zijn met dezelfde fout wil u dan zo vriendelijk zijn om dat hier eventueel te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Je hebt de E4C lánger dan 2 jaar, en hem toch maar 50 uur gebruikt? Dat is 25 uur per jaar, oftewel 2 uur per maand.... dat is aardig weinig gebruik voor een artikel van een dergelijke prijs. Bedoel je niet 500 uur, minimaal? De SE530 heb je net zo'n dikke 3 uur per maand gebruikt... ook verwaarloosbaar dus. Jouw gebruik per maand evenaar ik gemakkelijk PER DAG.

Ik heb mijn Shures (SE210) nu 2 maanden, en ik gebruik ze (minstens) 20 dagen per maand 2-3 uur per dag in het OV, dus ik zit nu al op 80-120 uur minimaal, waarschijnlijk langer.

Ik gebruik mijn oordopjes dus zo'n 50 uur per maand, dus na 2 jaar zullen ze (minstens) 1200 uur gespeeld hebben. Nog niet superlang voor een zo duur product, maar over 2 jaar zie ik wel weer verder :)

[ Voor 10% gewijzigd door Katsunami op 18-03-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191688

Anoniem: 145819 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:37:
Ik heb de Shure SE530PTH en de E4C. Mijn SE530 speelde na drie maanden of ongeveer 10 uur gebruik nog maar uit één oortje. Ik heb deze bij Expansys gekocht. Ik ben nu al twee maanden aan wachten op mijn hersteld toestel. Ik was blij dat ik de Shure E4C nog had zodat ik deze nog kon gebruiken. Maar wat bleek, deze had hetzelfde defect. Hij speelde ook nog maar uit één oortje of 50 uur gebruik. De hoofdtelefoon is meer dan twee jaar oud dus achter mijn garantie kon ik fluiten. Sorry maar ik vind het echt niet kunnen dat zulke dure toestellen het zomaar begeven. Ik vind dat Shure hier zijn verantwoordelijkheid moet nemen en onder ogen zien dat het hier een constructiefout betreft. Ik heb ivia nternet nog verschillende gevallen zoals de mijne opgezocht en het blijkt veel voor te komen. Als er mensen zijn met dezelfde fout wil u dan zo vriendelijk zijn om dat hier eventueel te melden?
Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn Shure E3 na negen maanden intensief gebruik. Drie weken later had ik wel een nagelnieuw exemplaar. De service van Shure is echt wel goed, hoor. Ik zou rechtstreeks contact opnemen met Shure en de kans lijkt me zeer groot dat je een nieuw paar zult krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:18

Rudedadude

Maybe we were born to run

Mijn defecte shures betreft hetzelfde: uit een oortje komt nog maar heeeel zacht geluid. Misschien moet ik ook rechtstreeks contact opnemen met Shure. Wel opvallend dat bij mij dus na een periode optrad: ik heb niet bewust meegemaakt dat ze kapot gingen oid. De ervaringen hierboven lijken hier ook op te wijzen...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb contact opgenomen met Shure en de service van Shure België is echt wel schitterend. Ze gaan me helpen het probleem op te lossen met de E4C. Nu nog juist blijven wachten op de SE530 die nog steeds bij Expansys is na twee maanden wachten op mijn herstelling. Dit is de eerste maal dat ik via internet iets gekocht heb en het is mij al direct dubbel en dik tegengeslagen. In het vervolg koop ik toch liever bij een handelaar.
Schitterend gedaan vind ik dit topic over Shure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja Katsunami ik gebruik deze in-ears erg weinig, maar als ik muziek beluister tijdens mijn wandelingen wil ik het goed hebben. Ik ben deze in-ears ook gaan gebruiken tijdens het lopen, maar telkens ik begon te zweten gaf de Shure het op langs één kant. Een dag later speelde die terug gewoon langs beide kanten, heel straf vind ik. Dus tijdens het lopen en fitness gebruik ik een goedkoop exemplaar van Philips (tien euro). Vogens mij kunnen de Shures erg slecht tegen zweet. natuurlijk erg spijtig dat ik de Shures niet durf te gebruiken tijdens het sporten (beschadiging door zweet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Anoniem: 145819 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:10:
Ik heb contact opgenomen met Shure en de service van Shure België is echt wel schitterend. Ze gaan me helpen het probleem op te lossen met de E4C. Nu nog juist blijven wachten op de SE530 die nog steeds bij Expansys is na twee maanden wachten op mijn herstelling. Dit is de eerste maal dat ik via internet iets gekocht heb en het is mij al direct dubbel en dik tegengeslagen. In het vervolg koop ik toch liever bij een handelaar.
Schitterend gedaan vind ik dit topic over Shure.
Hetgeen je nu meemaakt, namelijk 2 maanden moeten wachten, dat zal je zeker ook via een handelaar kunnen gebeuren. Ik weet het eigenlijk wel zeker. Ik had Expansys allang op hun donder gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu hebben ze me beloofd van een nieuwe SE530PTH op te sturen. Normaal binnen veertien dagen zou ik hem moeten hebben. Dit wel na aangetekend schrijven, heel veel mailtjes en telefoneren. Ik hoop dat deze SE530 het blijft doen. Ik denk dat je momenteel geen mooier geluid uit een in-ear kunt krijgen maar duurzaamheid is ook erg belangrijk. Ik ga er zeker en vast terug mee sporten. Het blijft wel afwachten wat de inwerking van zweet gaat bewerkstelligen.
Op de racefiets is het gebruik van de SE530 schitterend te noemen. Ik heb wel een goede niet te opvallende achteruitkijkspiegel op mijn racefiets gemonteerd. Een onmisbaar accessoire een achteruitkijkspiegel want je hoort werkelijk niets van het verkeer. Ik gebruik hem tijdens het fietsen wel in erg rustige fietsomgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:04
Zo even gebookmarked! Mijn SE210's zijn onderweg uit Engeland en ik had ze eigenlijk vandaag verwacht, maar aangezien ik vandaag (gewoon) heb moeten werken weet ik niet of ze zijn geweest. Gisteren waren ze in ieder geval al bij Royal Mail Nederland.

De topicstart is erg duidelijk! Ik heb het laatste 'oordopjestopic' ook doorgelezen en ik vind het altijd wel leuk om ervaringen e.d. uit te wisselen.

Ik heb de SE210's getest bij de MM in Eindhoven. Daar hebben ze een testkit met alle versies van SE110 tot SE530. Ik heb (heel wijs misschien :+ ) alleen de SE210's getest. De SE110's spraken me op de een of andere manier niet aan. De 210 klonk erg helder op mijn Ipod Nano 2gb. Vooral Alicia Keys kwam erg goed uit de verf! Erg heldere vocals, warme bas en goede scherpe hoge tonen. Kan niet meer wachten om de verpakking waar zoveel over wordt gezegd met de grootste schaar te lijf te gaan! >:)

In de toekomst wordt de Nano vervangen door of een Iphone of een Ipod Touch met meer capaciteit, maar dan zullen de Shures het niet minder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

Toch na lange tijd nog maar eens vragen. Ik heb zelf ergens Shure EC2's liggen maar bij mij werkt het gewoon niet. De doppen blijven met geen mogelijkheid en met geen enkele sleeve in mijn oor zitten. Nu was mijn vraag of hier meer mensen last van hadden en hoe ze dit opgelost hebben.

Ik heb toen ooit eens gekeken voor de bi en triple flange sleeves voor de EC2 maar die waren er toen niet geloof ik. Zijn deze er tegenwoordig wel standaard voor de SE110 ? Dan zou dit het overwegen (en proberen) waard zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een prima koop die SE210. Ik heb hem gisteren gehoord bij de invoerder en vergeleken met de SE310. Ik vond de SE210 echt schitterend klinken en erg gedetailleerd zeker voor die prijs. Het prijsverschil met de SE310 vind ik te groot en eigenlijk hoorde ik praktisch geen verschil. Als je echt een hoorbare verbetering wil dan moet je voor de SE530 gaan. Wel duur, zeker als de SE530 na de garantieperiode moest stuk gaan. Het zijn erg gevoelige dingen die inears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Vandaag mijn SE210's gekregen! Natuurlijk meteen uit de verpakking gehaald en lekker wat muziek geluisterd. Wat me vooral opvalt is dat de vocals enorm helder zijn. Even enkele nummers van het laatste album van Alicia Keys geluisterd. Echt enorm goed!
Verder was het natuurlijk ook 'sleevepastijd'. De kleine faoms zijn echt te klein. De dopjes bleven niet al te best zitten en er was geen bas te verkennen. De medium sleeves deden hun werk goed. De large denk ik nog net iets beter. Ik heb op de een of andere manier een enorm vervelend rechteroor voor oordopjes. Ik heb al ongeveer 5 paar versleten / geprobeerd en in mijn rechteroor blijft niets zitten. Nu met de SE210's is daar verandering in gekomen. Zowel met medium als large foam sleeves blijven ze zitten! Al merk ik wel dat links beter zit dan rechts. Een manier waarop ik dit testte is door zachtjes op de doppen zelf te tikken. Links gaf en hardere en doffere 'knal' dan rechts, maar die klonk ook al lekker dof. Oftewel de foamsleeves sluiten echt goed af! Ik kon ook lekker mijn vriendin niet meer verstaan met het volume van mijn ipod op ongeveer 15 -20%.

Ik vond de SE210 in de winkel al goed klinken, maar nu ik ze in huis heb ben ik alleen nog maar enthousiaster. Morgen lekker sporten en kijken hoe dat gaat.

//edit: Nou net terug van sporten en ze bevallen erg goed! Ik ben er wel achter dat ik 'dure' oren heb. In mijn linkeroor passen de Large foam sleeves perfect en rechts is dit medium... So far voor 10 euro 5 paar sleeves van ebay. Verder vielen de doppen niet uit tijdens het sporten. Lopen, roeien het maakt niet uit, ze blijven zitten.

Toen ik de doppen eenmaal uitdeed. Man dat was vaag. Dan hoor je de 'herrie' pas waar je normaal in zit te sporten :+ . Geruis en al die apparaatgeluiden met daarbij op de achtergrond slechte muziek. Maar voor mij tijdens de conditietraining niets van dat, lekker de doppen in :)

[ Voor 19% gewijzigd door m4yall op 22-03-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een enorm voordeel is dat je muziek kunt afspelen zonder dat deze luid moet staan. Dus minder of geen gehoorbeschadiging. Ook op een zacht niveau klinken de inears nog erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-07 22:24
Weet iemand of je de lange helft van je Shures kan extra bijkopen?
Ben heel erg blij met mn shures enzo maar er zit ergens (vermoed ik) een kabelbreuk in het lange uiteinde, fijnste natuurlijk als ik gewoon ff een nieuwe kabel kan kopen ipv gehannes over garantie/nieuwe doppen kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Relis schreef op zondag 23 maart 2008 @ 12:28:
Weet iemand of je de lange helft van je Shures kan extra bijkopen?
Ben heel erg blij met mn shures enzo maar er zit ergens (vermoed ik) een kabelbreuk in het lange uiteinde, fijnste natuurlijk als ik gewoon ff een nieuwe kabel kan kopen ipv gehannes over garantie/nieuwe doppen kopen
Volgens mij kan dat. Shure is modulair en je kan verschillende dingen bijkopen en volgens mij is de verlengkabel ook wel los te krijgen.

Na even rond te hebben gekeken op ebay heb ik em niet kunne vinden. Misschien is het een idee om de amazon sites even te checken. Heb ik nu even geen tijd meer voor.. paasfeest :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:27
Ik zit nu al een aantal maanden met de shure se110 doppen opgescheept :P. Ik ben er niet blij mee, maar blijf ze toch gebruiken aangezien ik er 110 (he, toevallig) euro voor heb betaald. Ze klinken nu ook weer niet heel verkeerd, maar ik mis toch gigantisch veel sprankelende hoge tonen als ik deze doppen vergelijk met mijn kef cresta 2 speakers. Ik lees overal dat de se210 stukken beter zijn op dat front, maar ik geloof niet dat er voor 50 euro zoveel verschil in kan zitten. De v moda vibe's vind ik ook bagger. Bij deze komen de hoge tonen meer naar voren, maar klinken de midden tonen (lees vocals) weer veel slechter. Maarja, zo blijf je ook bezig.

Ik was eigenlijk opzoek naar een audio winkel waar je deze doppen kan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
SOEDARKMASTER schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:47:Ik lees overal dat de se210 stukken beter zijn op dat front, maar ik geloof niet dat er voor 50 euro zoveel verschil in kan zitten.
Vergeet niet dat er een andere driver in de SE210 oordopjes zit. Dat kan zeker veel uitmaken. Mijn SE210's klinken in elk geval erg goed. Ik heb Mijn ZEN standaard staan (equalizer uit). Als ik de SE210 omwissel met de Sennheiser CX300 die hier liggen, dan zijn de CX300's.... brak. Ik kan die wel "goed" krijgen met de equalizer, maar in de buurt van de SE210's krijg ik ze niet. De Shures krijg ik ook niet beter met de equalizer. Ik kan wel de bass iets boosten of de hoge tonen iets versterken, maar het eerste is niet nodig (de combinatie heeft genoeg bass van zichzelf), en het tweede vind ik niet prettig luisteren.

Of de SE110's zijn een stuk minder dan de SE210's, of je hebt een gaar exemplaar. Dat kan ik niet beoordelen want ik heb de SE110 nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
SOEDARKMASTER schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:47:
Ik zit nu al een aantal maanden met de shure se110 doppen opgescheept :P. Ik ben er niet blij mee, maar blijf ze toch gebruiken aangezien ik er 110 (he, toevallig) euro voor heb betaald. Ze klinken nu ook weer niet heel verkeerd, maar ik mis toch gigantisch veel sprankelende hoge tonen als ik deze doppen vergelijk met mijn kef cresta 2 speakers. Ik lees overal dat de se210 stukken beter zijn op dat front, maar ik geloof niet dat er voor 50 euro zoveel verschil in kan zitten. De v moda vibe's vind ik ook bagger. Bij deze komen de hoge tonen meer naar voren, maar klinken de midden tonen (lees vocals) weer veel slechter. Maarja, zo blijf je ook bezig.

Ik was eigenlijk opzoek naar een audio winkel waar je deze doppen kan beluisteren.
Misschien je 110 doppen verkopen met de ongebruikte tips en voor ongeveer 105 euro de SE210's bestellen bij Hand Held Audio in de UK?

Ikzelf heb dat gedaan en ben erg te spreken over de SE210. Vocals zijn erg helder en ook de sprankelende hoge tonen zitten erin. DE V Moda Vibe was ik zelf ook niet over te spreken, deze klonken vooral veel zwaarder waar de Shures veel helderder klinken. De SE110 heb ik niet beluisterd omdat ik die toch niet wou hebben vanwege de grootte en de 'instapdriver'. Ik blijf ook graag bezig met betere audio ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 13:49
Mijn Shure E3c's zijn inmiddels ook overleden,

uit het rechter oordopje komt zachter geluid, ik kan met mn pc volume balans meer naar rechts instellen, maar er blijken ook gewoon tonen weg te vallen. Ik al van alles geprobeerd om hem weer tot leven te wekken, maar tevergeefs. Aankoopsbewijs heb ik niet meer, garantie is ook allang verlopen. Dus ik heb me er bij neergeleg en besloten dat ik nieuwe ga kopen.

Zijn de Shure SE210's een beetje gelijkwaardig aan de E3c's? en hoe zit het met de pasvorm van de SE's? passen ze bij iedereen?

Is er een (buitenlandse)shop aan te raden die de Shure's op het moment voordelig aanbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Lawtje schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:52:

uit het rechter oordopje komt zachter geluid, ik kan met mn pc volume balans meer naar rechts instellen, maar er blijken ook gewoon tonen weg te vallen. Ik al van alles geprobeerd om hem weer tot leven te wekken, maar tevergeefs. Aankoopsbewijs heb ik niet meer, garantie is ook allang verlopen. Dus ik heb me er bij neergeleg en besloten dat ik nieuwe ga kopen.

Zijn de Shure SE210's een beetje gelijkwaardig aan de E3c's? en hoe zit het met de pasvorm van de SE's? passen ze bij iedereen?

Is er een (buitenlandse)shop aan te raden die de Shure's op het moment voordelig aanbied?
Volgens mij is er zelfs overal beweert dat de SE210's gelijk zijn aan de E3c's.. Daarnaast qua pasvorm; je krijgt alle soorten en maten. De foam sleeves moeten praktisch iedereen passen want die plet je, doe je in je oor en ze vormen zich naar je oorkanaal. Ideaal dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Lawtje schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:52:

Waarschijnlijk is je filter verstopt. Dat heb ik ook al twee keer gehad met mijn E3c's en dat is gewoon op te lossen hoor :)

De eerste keer heb ik ze bij tmaudio.nl laten repareren (nieuwe filters erin), dat kostte iets van drie tientjes :)

De tweede keer was ik in Frankrijk en had ik geen vervangende dus wilde ik ze wat sneller weer aan de praat hebben; toen heb ik dat voorste stukje eraf gedraaid en de filter met wodka gereinigd, dat ging ook goed, alleen heb ik wel dat voorste stukje beschadigd met die actie, waardoor die nu vastgelijmd zit :+ met secondelijm, waardoor een volgende reparatie lastig kan gaan worden :P

Maargoed, je hoeft je dopjes dus niet op te geven met dit probleem; de kans is redelijk aanwezig dat ze tegen een redelijk tarief op te lappen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 02-07 13:49
m4yall schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:37:
[...]

Volgens mij is er zelfs overal beweert dat de SE210's gelijk zijn aan de E3c's.. Daarnaast qua pasvorm; je krijgt alle soorten en maten. De foam sleeves moeten praktisch iedereen passen want die plet je, doe je in je oor en ze vormen zich naar je oorkanaal. Ideaal dus!
Ah danke, van die foam sleeves snap ik, dat zijn ook mij favoriete sleeves, heb ik nog een paar pakjes van liggen :) Maar de vorm van de behuizing die er aan vast zit ziet er bij de SE-serie zo klungelig uit. Zo dik/groot.
eamelink schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:50:
[...]

Waarschijnlijk is je filter verstopt. Dat heb ik ook al twee keer gehad met mijn E3c's en dat is gewoon op te lossen hoor :)

De eerste keer heb ik ze bij tmaudio.nl laten repareren (nieuwe filters erin), dat kostte iets van drie tientjes :)

De tweede keer was ik in Frankrijk en had ik geen vervangende dus wilde ik ze wat sneller weer aan de praat hebben; toen heb ik dat voorste stukje eraf gedraaid en de filter met wodka gereinigd, dat ging ook goed, alleen heb ik wel dat voorste stukje beschadigd met die actie, waardoor die nu vastgelijmd zit :+ met secondelijm, waardoor een volgende reparatie lastig kan gaan worden :P

Maargoed, je hoeft je dopjes dus niet op te geven met dit probleem; de kans is redelijk aanwezig dat ze tegen een redelijk tarief op te lappen zijn :)
Goed nieuws :D, maar hoe draai je dat voorste stukje er af :X als het niet lukt zal ik even tmaudio contacteren :)

[ Voor 45% gewijzigd door lawtshjj op 27-03-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag nog maar eens contact opgenmomen met de internetwinkel EXPANSYS om te vragen wanneer dat ik mijn Shure SE530 PTH terugkrijg. Deze was defect gegaan na een maand of vier en misschien 10 uur gebruik. Ik heb deze hoofdtelefoon teruggezonden op datum van 27 januari. Tot op de dag van vandaag weet Expansys nog steeds van niets. Hoofdtelefoon is van de aardbol verdwenen. Ongeloofelijk maar waar, ze gaan mijn defecte hoofdtelefoon terug opsturen naar mij thuis. Ze weten alleen nog niet wanneer. Ik ben echt boos op deze internetwinkel. Het ergste is, ik mis mijn Shure SE530. Toch twijfel ik of dat ik toestel nog terug zou kopen. Ik vind dat voor dat geld de duurzaamheid toch veel beter zou moeten zijn. Je vindt op internet wel allerhande testen over het schitterende geluid maar nergens vindt je testen over de duurzaamheid en slijtage. Zweet tijdens het sporten laat deze toestellen erg vlug verslijten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-07 14:09
IK wilde nog even opmerken dat de oude lijn van Shure (E2, E3, E4 etc) nog steeds leverbaar is nu de nieuwe SE lijn is geintroduceerd. Deze porducten vallen nu alleen onder Personal Monitor Systems en zijn hernoemd naar SCL2, SCL3 etc. Ik heb zelf via Ebay de SCL4 (=E4g) gekocht voor €130,- incl invoertax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Volgens de Shure site zijn die nieuwe, zwarte foamies niet compatible met de E2C. Heeft iemand al geprobeerd hoe dat in de praktijk is? En zijn ze zoveel beter dan de oude oranje foamies?

Ik moet nog steeds een keer op zoek naar een winkel waar ik die foamies kan kopen want die ik erbij kreeg zijn niet al te best meer. Ben al eens bij een gehoorzaak langsgeweest maar die snapten niet waar ik het over had :+.
Katsunami schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:29:
Zijn er overigens ook mensen die de foamies met shampoo wassen, zodat ze "sponzig" worden in plaats van "schuimig"? Origineel zijn ze indrukbaar en gaan ze langzaam uit elkaar. Als je ze wast met warm water en shampoo, dan worden ze dus "sponzig"; ze gaan direct terug naar hun originele vorm. Ik vind dat prettiger; je hoeft dan ook de foeamies niet op te rollen als je ze in je oren stopt. Het inbrengen vind ik zo prettiger, in het draagcomfort is (voor mij) hoger.
Na een aantal wasbeurten zijn die van mij nu zo, maar ik heb toch het idee dat de seal een stuk minder is. Maar goed als ik eens een keer nieuwe heb kan ik het eens beter vergelijken.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-06 15:35

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Katsunami schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:11:
[...]

Vergeet niet dat er een andere driver in de SE210 oordopjes zit. Dat kan zeker veel uitmaken. Mijn SE210's klinken in elk geval erg goed. Ik heb Mijn ZEN standaard staan (equalizer uit). Als ik de SE210 omwissel met de Sennheiser CX300 die hier liggen, dan zijn de CX300's.... brak. Ik kan die wel "goed" krijgen met de equalizer, maar in de buurt van de SE210's krijg ik ze niet. De Shures krijg ik ook niet beter met de equalizer. Ik kan wel de bass iets boosten of de hoge tonen iets versterken, maar het eerste is niet nodig (de combinatie heeft genoeg bass van zichzelf), en het tweede vind ik niet prettig luisteren.

Of de SE110's zijn een stuk minder dan de SE210's, of je hebt een gaar exemplaar. Dat kan ik niet beoordelen want ik heb de SE110 nooit gehoord.
Mag ik vragen om welke specifieke redenen het dan wel nodig is om te equalizen als je met een CX300 setje luistert naar je Zen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De Shure SE210 geeft een neutrale bass zonder versterking. Toen ik een Cowon iAudio D2 had, die ook neutraal was, had ik dus te weinig bass naar mijn gevoel. Ik heb toen de iAudio iets opgekrikt in bassweergave.

De Zen heeft echter een kleine bassbump van zichzelf, als de equalizer uit staat. Deze bass bump is voor mij voldoende om een mooie strakke bass te geven met de SE210.

De CX300 hebben zelf echter een aardige bassbump. De CX300 op een niet-geëqualizerde (:P) iAudio D2 klinkt dus voor mij goed, maar als je de bassbump van de ZEN met die van de CX300 combineert, houd je niks anders dan bass meer over. Daarom moet (voor mij) de bass wat teruggedraaid worden als ik de CX300 op de ZEN gebruik. Dat heb ik echter al weken niet meer gedaan; die dopjes liggen hier nu als reserve :)

De optie Bassboost van de ZEN is gewoon erg lelijk. Die versterkt niet de bass, maar drukt de midden- en hoge tonen. Die optie staat hier permanent uit. edit: Als je wil, kun je de Zen overigens neutraal krijgen door de equalizer aan te zetten, en alle schuifjes op 0 te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Katsunami op 31-03-2008 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-07 13:55
Ik heb nu ook al een behoorlijke tijd 1 jaar precies trouwens :9

En me moeder had mijn oordopjes gewassen :+ In de wasmachine wel te verstaan,
Gelukkig doen ze het nog :D Perfect zelfs :D Dus dat is op kwaliteit of geluk :P
Dus shure e3c zeker aan te raden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jij raadt de Shure E3C zeker aan omdat ze een trip in de wasmachine overleefd hebben? Dat is leuk, maar mij lijkt de geluidskwaliteit belangrijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

SOEDARKMASTER schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:47:
Ik zit nu al een aantal maanden met de shure se110 doppen opgescheept :P. Ik ben er niet blij mee, maar blijf ze toch gebruiken aangezien ik er 110 (he, toevallig) euro voor heb betaald. Ze klinken nu ook weer niet heel verkeerd, maar ik mis toch gigantisch veel sprankelende hoge tonen
Ik herken het probleem. Daarom heb ik op mijn iPod's de equalizer (maar) op "more treble" gezet. Dat vind ik persoonlijk vooralsnog voldoende om het €50,- prijsverschil met de 210's goed te praten...

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 191688 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:33:
[...]

Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn Shure E3 na negen maanden intensief gebruik. Drie weken later had ik wel een nagelnieuw exemplaar. De service van Shure is echt wel goed, hoor. Ik zou rechtstreeks contact opnemen met Shure en de kans lijkt me zeer groot dat je een nieuw paar zult krijgen.
Van mijn E4c is nu het linker dopje stuk, het geluid komt er alleen af en toe goed doorheen. Ze zijn ruim een jaar oud (dus nog garantie) en gekocht bij mp3shop.nl. Als ik naar de Shure site ga, zie ik dat de garantieafhandeling via de winkel van aanschaf verloopt. Kan ik toch rechtstreeks met Shure contact opnemen, en hoe verloopt de afhandeling in dat geval?

Een nieuw paar lijkt me echt super, daar zou ik zelfs nog geld voor over hebben, gezien de E4c niet meer wordt verkocht en de nieuwe modellen allemaal zwarte bedrading hebben.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Voor garantieafhandeling moet je wettelijk gezien gewoon naar de winkel toe waar je ze gekocht heb. Dat is ook logisch, want je doet zaken met de winkel en niet met Shure. Je kan het natuurlijk gewoon proberen.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kort vraagje dan. De SE210 passen daar die fang sleeves op ? En is het met die fang sleeves gegarandeerd dat mijn oor de sleeves(+doppen) er niet uitwerkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Bedoel je daarmee de triple flange sleeves?

Die passen op de SE210 ja. Ze worden er zelfs bij geleverd. Als je die uit je oor krijgt zonder eraan te moeten trekken dan heb je rare oren. Die sleeves hebben een zo'n enorm oppervlak dat die zeker moeten blijven zitten. Ze gaan ook het diepst van allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Katsunami schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:39:
Bedoel je daarmee de triple flange sleeves?

Die passen op de SE210 ja. Ze worden er zelfs bij geleverd. Als je die uit je oor krijgt zonder eraan te moeten trekken dan heb je rare oren. Die sleeves hebben een zo'n enorm oppervlak dat die zeker moeten blijven zitten. Ze gaan ook het diepst van allemaal.
De andere sleeves (ik heb ooit de ec2 gehad) die werkte mijn oor allemaal naar buiten, was er letterlijk geen 1 die bleef zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Als je deze eruit krijgt zonder de sleeves aan te raken dan heb je rare oren :P

Afbeeldingslocatie: http://2mix.co.uk/shop2mix/images/Triple_Flange_Sleeves_D1.jpg

Dat zijn de triple flanges; die gaan het diepst van allemaal en hebben de grootste oppervlakte. Ze pikken echter ook het meeste oorsmeer op, en ze sluiten niet het beste af. (Dat laatste gaat het beste met de zwarte foamies.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Katsunami schreef op donderdag 03 april 2008 @ 08:37:
Als je deze eruit krijgt zonder de sleeves aan te raken dan heb je rare oren :P

[afbeelding]

Dat zijn de triple flanges; die gaan het diepst van allemaal en hebben de grootste oppervlakte. Ze pikken echter ook het meeste oorsmeer op, en ze sluiten niet het beste af. (Dat laatste gaat het beste met de zwarte foamies.)
Volgens mij zijn er sowieso weinig mensen bij wie geen een van de andere sleeves passen. Het is ook echt niet zo dat ze niet passen bij me. Maar mijn oren (de ene erger dan de andere) duwt/werkt de dop naar buiten.

Op een stage laatst kreeg ik echter van die el-cheapo gehoorbeschermers in de vorm van zon fang sleeve en dit bleef wel in mijn oor zitten. Tis alleen wel duur om de gok zomaar te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Een andere tip is om de sleeves een klein beetje nat (eigenlijk vochtig) te maken voordat je ze inbrengt dan blijven ze ook beter zitten. Daarnaast vraag ik me af hoe je ze draagt, draag je ze met het draadje over je oor, of gewon recht naar beneden hangend. De eerst manier is namelijk wel superieur, dan trekt het draadje ook niet aan 't oordopje.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07-2023
Kleinvraagje, zijn er mensen die ervaringen hebben met de Shure E2C en/of de Shure SE110? Ik zal 1 van de 2 kopen.v Prijzen zijn even duur. Ik weet dat de SE110 de "nieuwere" versie is van de E2C, maar is er ook echt een verschil tussen de 2. De Se110 is op voorraad en de E2C niet.

Zal ik wachten op de E2C of zeggen jullie van, neem die SE110 maar, want er is geen verschil??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoedje schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:39:
Een andere tip is om de sleeves een klein beetje nat (eigenlijk vochtig) te maken voordat je ze inbrengt dan blijven ze ook beter zitten. Daarnaast vraag ik me af hoe je ze draagt, draag je ze met het draadje over je oor, of gewon recht naar beneden hangend. De eerst manier is namelijk wel superieur, dan trekt het draadje ook niet aan 't oordopje.
Met het draadje rond mijn oor heen. Er is ook totaal niets wat aan het dopje trekt ofzo. Het is echt mijn oor die ze naar buiten duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
@Apocalyptus: Ik heb zelf de E2C's en die bevallen me zeer goed. Ik kwam van de EX71's van Sony af en dat was wel een heerlijke 'wat heb ik allemaal nog meer gemist!?!'-ervaring, terwijl die dopjes al zeker niet slecht waren. Doet me ook wel weer uitzien naar het moment dat ik het budget heb voor nog beter spul :P.

Alleen heb ik geen ervaring met de SE110's dus daar kan ik weer weinig zinnigs over zeggen. Als ik het zo lees echter zie ik vrij veel negatieve woorden over de SE110's (in dit topic lees ik in ieder geval weinig positiefs) en dat heb ik van de E2C's eigenlijk nooit gelezen.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
@punksmurf

Ik zag dat het gewoon een nieuwere versie is, maar dat ook ik op het internet veel negatieve reacties zie over de SE110 en niet over de E2C.

Ik ga gewoon wachten op de E2C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hoedje schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:39:
Daarnaast vraag ik me af hoe je ze draagt, draag je ze met het draadje over je oor, of gewon recht naar beneden hangend. De eerst manier is namelijk wel superieur, dan trekt het draadje ook niet aan 't oordopje.
Nou, superieur.... ik heb het geprobeerd, maar de draad springt bij de minste beweging achter mijn oor uit. Tevens is het dragen over het oor niet zo prettig als je een brildrager bent. Dan is er niet echt genoeg plaats achter je oor voor de poot van de bril én de draad van de oordopjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Als je brildrager bent, dan is het waarschijnlijk een ander verhaal :P. Maar over het algemeen is het superieur. Het draad trekt niet aan het dopje, waardoor niet door de minste of geringste beweging je je seal verliest. Daarnaast heb je geen last van de draadgeluiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Ik heb een bril, maar totaal een last daarvan. Draadje achter je oor is de beste uitvinding sinds brownies...

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Vreemd; heb ik dan een rare vorm oren ofzo?

Ik draag mijn kabel noodgedwongen op de "klassieke" manier voorlangs. Als ik de kabel achter mijn oor doe, dan hoef ik ook maar ietsje met het hoofd te bewegen, en hij wipt erachter uit. (Nee, ik heb geen flaporen.)

Er zijn ook oordopjes, heb ik gelezen, met verwisselbare kabel en een ijzerdraadje in het bovenste stuk van de kabel. Dat is dan wel weer mooi :) Jammer dat Shure dat niet heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 05-04-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Misschien kan je er een stukje ijzerdraad rond wikkelen? Evt wat krimpkous erover (moet je wel het snoer verder naar beneden doorknippen wat wel zonde is).

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ja, ik ga effe de kabels van mijn, voor mijn doen veel te dure SE210 doorknippen :D

Jij bent zeker de leukste thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Ik zou het ook zo gauw niet doen hoor. Maar je kan toch eerst een draadje errond wikkelen en dan eens proberen of dat zit. En isolatietape ipv krimpkous kan natuurlijk ook.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik zal 's kijken; isolatietape ligt hier, en als ik het me goed herinner, heb ik ook nog zwarte ijzerdraad van 0.2mm ofzo :) Ik verwacht echter dat het niet veel gaat worden; het schiet me net te binnen dat het opbergen in de tas wel gaar gaat worden als de draad zo gebogen blijft staan :P

[ Voor 40% gewijzigd door Katsunami op 07-04-2008 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Katsunami schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:22:
Ik zal 's kijken; isolatietape ligt hier, en als ik het me goed herinner, heb ik ook nog zwarte ijzerdraad van 0.2mm ofzo :) Ik verwacht echter dat het niet veel gaat worden; het schiet me net te binnen dat het opbergen in de tas wel gaar gaat worden als de draad zo gebogen blijft staan :P
Klein veertje uit een balpen werkt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Dat vormt zich toch niet naar je oor lijkt me?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Punksmurf schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:04:
Dat vormt zich toch niet naar je oor lijkt me?
Sommige pennen hebben een heel dun, maar echter wel vormbaar penveertje om de vulling zitten. Het is het proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 22:22
Misschien weet iemand:
Als ik Shure oordopjes vanuit een webshop Engeland bestel (hifiheadphones.co.uk of handheldaudio.co.uk) hoef ik toch geen BTW en invoerrechten te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
miranon schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:34:
Misschien weet iemand:
Als ik Shure oordopjes vanuit een webshop Engeland bestel (hifiheadphones.co.uk of handheldaudio.co.uk) hoef ik toch geen BTW en invoerrechten te betalen?
Nope! Heb het zelf ook Shure's (SE210) besteld bij handheldaudio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Anoniem: 61797 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:31:
[...]

Sommige pennen hebben een heel dun, maar echter wel vormbaar penveertje om de vulling zitten. Het is het proberen waard :)
True enough :).

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
Nadat ik mezelf de vraag had gesteld of ik de SE110 of the E2C moest kopen, is het uiteindelijk toch nog de E2c geworden. Het was wel een lastige zoektocht. Ben bij een aantal winkels geweest die nog wel adverteren dat ze de E2C verkopen, maar elke keer krijg je de melding dat ze niet meer te leveren zijn, niet meer gemaakt worden en dat de SE110 de opvolger is.

Na lang zoeken, kwam ik toch nog bij een nederlandse website terecht die ze voor 73 euro verkoopt en op voorraad had liggen. Er kwam nog voor 5.60 aan verzend kosten bij.
Had gisterochtend het geld overgemaakt en kreeg 19:30 diezelfde dag een mail waarbij ik de melding kreeg dat ze verstuurd waren plus de barcode zodat ik het pakketje kon "volgen" via de TNT track&trace website. Vanmiddag om 14:00 stond de courier al voor de deur.

Voor een prijs van 78.60 ben ik toch zeer tevreden, vooral als je ziet dat deze oordoppen in de winkel vaak nog 89 of 99 kosten. Internet is zeker goedkoper, maar 73 vond ik wel een heel mooi prijsje.
Ik kan nu al zeggen dat het geluid over het algemeen beter is als mijn Bose in-ear oordoppen.Geluid klink veel helderder en ze zitten ook erg lekker. Ik krijg de oordoppen wel goed langs mijn oor. Wat mij wel opvalt is dat bose wat meer gericht is op de wat lagere tonen en de bas vind ik dan ook iets beter op dit moment. Oordoppen zijn natuurlijk nog maar een paar uren oud en zullen vast nog wel wat beter worden na het "inspelen".
Kan nog niet echt een keuze maken welke opzetstukjes het beste zijn. Tot nu toe vind ik de gewone zwarte opzetstukjes het lekkerst zitten en ik krijg met deze opzetstukjes ook het beste geluid. Ik moet nog wel het een en ander uitproberen.

Voor de rest ben ik echt super tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
Anoniem: 145819 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:37:
Ik heb de Shure SE530PTH en de E4C. Mijn SE530 speelde na drie maanden of ongeveer 10 uur gebruik nog maar uit één oortje. Ik heb deze bij Expansys gekocht.
Ik kan de Shures bij de expansys webshop (NL, BE, UK, FR) niet vinden. Wanneer heb je hem daar gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de Shure SE 530 gekocht eind augustus 2007 voor 450 euro. Toen stonden ze nog wel op hun site. Ondertussen heb ik nog steeds niets ontvangen. Ook geen reactie op aantgetekend schrijven! Ellendig. Die kerel aan de telefoon blijft maar zeggen dat hij nog in Amerika is. Volgens de leverancier in België kan dit niet. Wat een winkel zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:23
Anoniem: 145819 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:48:
Ik heb de Shure SE 530 gekocht eind augustus 2007 voor 450 euro. Toen stonden ze nog wel op hun site. Ondertussen heb ik nog steeds niets ontvangen. Ook geen reactie op aantgetekend schrijven! Ellendig. Die kerel aan de telefoon blijft maar zeggen dat hij nog in Amerika is. Volgens de leverancier in België kan dit niet. Wat een winkel zeg!
Dan cancel je de order en bestel je ergens anders?

Hebben anderen hier ook dat je de E500/SE530 (Ik heb het oude model) te ver in je oren stopt, waardoor ze slechter klinken en minder goed zitten?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
coptician schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:32:
Dan cancel je de order en bestel je ergens anders?
Als ik het me goed herinner, probeert hij garantie te claimen vanwege een defect.
Hebben anderen hier ook dat je de E500/SE530 (Ik heb het oude model) te ver in je oren stopt, waardoor ze slechter klinken en minder goed zitten?
Dat is ook bij mijn SE210 zo. Als ik niet oplet en de dopjes te ver in mijn oor stopt, zodat de foamie met de rand in de gehoorgang terechtkomt, dan is dat ronduit pijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Katsunami schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:05:
[...]
Dat is ook bij mijn SE210 zo. Als ik niet oplet en de dopjes te ver in mijn oor stopt, zodat de foamie met de rand in de gehoorgang terechtkomt, dan is dat ronduit pijnlijk.
Bij de foamies kan ik me dat nog voorstellen, maar bij andere opzetstukjes gebruik je dan toch echt de verkeerde maat. Alhoewel de triple flanges soms wel erg diep lijken te gaan of ver uitsteken (daarom worden ze ook gemod tot bi-flanges).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
Is er een groot verschil tussen SE420 en SE530 qua geluid? Zijn de SE530 de extra 80-90 euro waard?

Ik heb ook op head-fi gelezen dat de SE530 te veel bass heeft waardoor de hoge tonen minder aanwezig zijn, en dus de SE420 in dat opzicht beter is (qua weergave van hoge tonen).
Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hoedje schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:25:
Bij de foamies kan ik me dat nog voorstellen, maar bij andere opzetstukjes gebruik je dan toch echt de verkeerde maat. Alhoewel de triple flanges soms wel erg diep lijken te gaan of ver uitsteken (daarom worden ze ook gemod tot bi-flanges).
Ik gebruik alleen maar de middenmaat foamies :) De andere sleeves geven naar mijn mening niet de isolatie die ik wens te behalen. Een grotere maat foamies past niet, een kleinere isoleert niet goed. Het zit ondertussen allemaal perfect, maar ik moet wel opletten, zoals ik zei, dat ik de foamie niet voorbij de rand in de gehoorgang steek. Dat is vrij pijnlijk omdat de rand van de foamie dan vanaf de binnenkant nogal "snijdend" tegen je gehoorgang drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05-2013
In de startpost las ik over het wassen van de foamsleeves.

Ik wil daarbij even opmerken dat er, bijvoorbeeld via ebay, makkelijk en goedkoop nieuwe foamsleeves aan te schaffen zijn. Voor 15 euro heb je al 10 paar.
Vergelijk maar eens wat foam sleeve's die je gewassen hebt enzo. Ze zijn wel bruikbaar, maar meer ook niet. De afdichting ed verminderd gewoon veels te veel. Vroegah deed ik dat ook, maar toen ik nieuwe had, wou ik dat ik dat eerder had gedaan.

Maarja, Nederlanders he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Pantalaimon|A schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:51:
In de startpost las ik over het wassen van de foamsleeves.

Ik wil daarbij even opmerken dat er, bijvoorbeeld via ebay, makkelijk en goedkoop nieuwe foamsleeves aan te schaffen zijn. Voor 15 euro heb je al 10 paar.
Vergelijk maar eens wat foam sleeve's die je gewassen hebt enzo. Ze zijn wel bruikbaar, maar meer ook niet. De afdichting ed verminderd gewoon veels te veel. Vroegah deed ik dat ook, maar toen ik nieuwe had, wou ik dat ik dat eerder had gedaan.

Maarja, Nederlanders he ;)
Heb je ook een link naar een ebaystore met foamsleeves voor de SE210. Ik heb namelijk wel trek in 10 paar medium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Zoek eens op de dealer iDealSound. Die verkoopt sleeves voor de SE210, maar dat zijn geen 10 paar. Even uit mijn hoofd; 5 paar voor 9 euro inclusief verzendkosten. (Ik heb daar ook een set vandaan :))

Ik was mijn sleeves overigens ook niet meer. Als ze nu vies worden, dan maak ik ze schoon met een vochtig brillendoekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05-2013
m4yall schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:52:
[...]

Heb je ook een link naar een ebaystore met foamsleeves voor de SE210. Ik heb namelijk wel trek in 10 paar medium :)
De SE210 is toch de hippe opvolger van de E2? Zoek gewoon op 'E2 foam sleeve' oid. Ik weet zeker dat je dat kan en iets vindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Pantalaimon|A schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:08:
[...]

De SE210 is toch de hippe opvolger van de E2? Zoek gewoon op 'E2 foam sleeve' oid. Ik weet zeker dat je dat kan en iets vindt :P
Nee juist niet. De opvolger van de E3. De E2's hebben aparte foam tips die niet universeel zijn. De E3 foam sleeves passen wel. Ik heb ze gevonden. 14 dollar thuis op de deurmat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Volgens mij is de E2-serie de enige die niet compatible is met de nieuwe zwarte sleeves.

edit: En dat klopt dus inderdaad.
NOT compatible with E2c, E2g, i2c, i2c-t or QuietSpot models.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Heeft iemand al eens geprobeerd in hoeverre dat stiekem wel past? Die zwarte schijnen nogal goed te zijn maar ik heb dus de E2C's. Een vriend van me heeft ook zulk een soort foams van, ik meen, Korg dopjes en die zijn eigenlijk wat te klein maar met wat moeite doen zitten ze goed vast en klinken ze ook erg goed. Misschien kan zoiets ook wel met die nieuwe zwarte foamies?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik denk niet dat het gaat passen... Juist foams zijn absoluut niet flexibel, vanwege het harde plastic buisje wat erin zit, wat zorgt dat ze goed blijven zitten op de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Het stukje waar je de foamies opzet zijn bij de andere dopjes dan een flink stuk kleiner? Die van de E2C zijn 5.05mm; de dopjes hebben een binnenmaat van 4.8mm ongeveer.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb of beter had de SE530 gedurende vier maanden. Tot hij enorm vlug defect ging. Ik had hem eind augustus gekocht bij Expansys België voor 450 euro. Met de regelmaat van een klok viel het geluid de oortjes uit. Soms links en dan weer rechts. Na een tijd, een nacht laten rusten speelde hij weer terug. Ik kon hem niet binnenbrengen bij Expansys omdat er zogezegd niets aan scheelde als hij bij hun terecht kwam. Tot één oortje het helemaal begaf. Eén kant speelde nog maar erg stil. Ik heb deze inear dus erg weinig gebruikt. Ik vond het storend dat tijdens mijn fietstochten het geluid wegviel. Ik denk dat ik hem misschien een tiental uurtjes heb gebruikt. Ik gebruikte dus gewoon mijn oude E4C verder (heel tevreden over trouwens). Half januari heb dus mijn perperdure SE530PTH terug verzonden naar Expansys om mijn garantie te kunnen krijgen. Ondertussen is het 19 maart. Ik heb momenteel al drie aangetekende zendingen verzonden naar Expansys om alstublieft mijn inear terug te krijgen. Ook heb ik al tientallen mails verzonden. Ik heb slechts op drie mails een antwoord gekregen. Het antwoord was: “hij is nog in Amerika”. Ook heb ik al gemakkelijk een twintigtal telefoontjes naar Expansys gedaan. Ik krijg telkens maar één antwoord, “nauw … hij is nog in Amerika”. Zelfs mijn defect toestel terug naar mij thuis opsturen lukt hun niet, want hij is bij Shure in Amerika. Van zulke handelspraktijken word ik dus knettergek. Ondertussen heb ik al voor meer dan € 25 aangetekende zendingen verzonden.
Wel vond ik het geluid van de SE530 schitterend. Ik speel vooral klassieke muziek. Hij geeft een heel mooi diep natuurlijk en warm laag zodat deze mij wel minder vermoeide dan mijn E4C. Toch zou ik hem zeker niet meer terug kopen. Ik heb zopas voor mijn zoon in deze winkel de SE210 gekocht voor € 102. Ik vind de SE210 zijn geld meer dan dubbel en dik waard. Ook zijn inears erg gevoelige dingen, zeker als je ze gebruikt tijdens het joggen, fietsen enz. Ik denk dat je door het zweet erg vlug beschadigingen krijgt. Als de SE210 na twee jaar defect is dan ben je “maar” € 102 kwijt. Persoonlijk vind ik dat als je €500 uitgeeft voor een inear deze toch gerust een jaartje of vijf moet kunnen meegaan en gerust wat zweet van het sporten moeten kunnen verdragen. Daar koop je toch een inear voor denk ik. Anders kun je veel beter een hoofdtelefoon met gewone oorschelpen kopen.
http://www.handheldaudio....2.gif&root_name=Earpieces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Je gaat me toch niet vertellen dat je na een dergelijke ervaring die SE210 WEER bij Expansys hebt gekocht hè? De standaard prijs is 150 euro. Dat heb ik ook betaald in de Apple shop. (De enige die ze op het moment van bestellen in voorraad had.)

(Ik hoop dat Apple in het geval van problemen wel fatsoenlijke service verleent.)

Of heb je ze gehaald bij Handheld Audio (wat ik wel verwacht :P)?

[ Voor 16% gewijzigd door Katsunami op 19-04-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uiteraard bij handheldaudio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hmz. De bouw van de SE210 is voor de 150 euro die de set kost, niet geweldig.

Hoewel beide oordopjes geweldig klinken, en beide oordopjes nog werken, is er iets mis met de behuizing van het rechter dopje. De behuizing bestaat voor een deel uit plastic, en voor een deel uit rubber; dat is het fexibele deel waar de kabel uit komt. Ik heb net gezien dat dit rubberen gedeelte bij de rechter behuizing los aan het gaan is. Die van het linker dopje zit wel nog gewoon vast.

Eigenlijk vind ik dit best een beetje teleurstellend voor een set oordopjes van deze prijs die uitsluitend in het OV zijn gebruikt, en dan pas twee maanden. Is er eigenlijk een manier om contact op te nemen met Shure Nederland en het direct met hen af te handelen, of is de via de Apple Store (waar de dopjes gekocht zijn) beter? (De blisterverpakking heb ik uiteraard niet meer. Die heb ik ongeveer moeten vernietigen om de dopjes eruit te krijgen.)

Gelukkig heb ik mijn CX300 bewaard. Hoewel die niet in de buurt komen, kunnen ze wellicht wel nog even dienst doen als invallers.

Apple zegt zelf in de webwinkel:
Ondersteuning voor niet-Apple producten

Voor niet-Apple Producten geldt dat alle ondersteuningsverzoeken en aanspraken op garantie het best rechtstreeks bij de fabrikant kunnen worden ingediend...
Dat houdt dus in dat ik mijn Shures naar Amerika moet gaan sturen ofzo? Eigenlijk een beetje absurd. Ik weet niet eens hoe ik contact kan opnemen met Shure, vanuit Nederland. edit: Volgens de Shure website moet ik op "Shure Global" klikken voor ondersteuning buiten de USA. De distributeur in Nederland is Vivanco. Apple zegt dat ik contact op moet nemen met de fabrikant, de fabrikant zegt dat ik onder "Shure Global" moet kijken voor support, waar ik weer een 3de bedrijf vind... ik ga Vivanco maar eens bellen dan, al heb ik het gevoel dat die me terugsturen naar Apple.

Dit gaat nog leuk worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Katsunami op 22-04-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij mag Apple dit niet eens doen. Jij hebt een product van hen gekocht, dus zijn zij je verplicht te helpen als er iets misgaat met je gekochte producten.

Als je hier trouwens verder over door wil gaan raad ik je aan een topic te starten in het Shopping Forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:50:
Volgens mij mag Apple dit niet eens doen. Jij hebt een product van hen gekocht, dus zijn zij je verplicht te helpen als er iets misgaat met je gekochte producten.
Dat dacht ik ook al. Ik ga eerst eens contact opnemen met de Apple Store. Voor de rest ga ik ervan uit dat ik binnenkort mijn SE210 voor een maand kwijt ben ofzo. Ik ga wel rondbellen. (De CX300 is ook al kapot geweest en vervangen, en ik doe er niets anders mee dan erheen luisteren :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
RoD schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:50:

Als je hier trouwens verder over door wil gaan raad ik je aan een topic te starten in het Shopping Forum :)
Daarom zeggen ze ook het "best". Immers als je het via de Apple Store doet zit er weer een extra schakel tussen. Maar als je niet gemakkelijk direct garantie kun claimen bij Shure, dan kun je het beste even contact opnemen met de Apple Store, wat Katsunami dus ook gaat doen :) .
Katsunami schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:12:
[...]
(De CX300 is ook al kapot geweest en vervangen, en ik doe er niets anders mee dan erheen luisteren :X)
Het is bijna inherent aan oordopjes, omdat er gewoon relatief grote krachten op in werken. Het draadje blijft eens ergens achter haken, je rolt ze een keertje onzorgvuldig op etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik heb gewoon geprobeerd via de Shure weg, omdat ik op verscheidene plekken gelezen heb dat de service goed was, en omdat ik, zoals Hoedje zegt, verwacht dat Apple ook gewoon contact met Shure opneemt. Een extra schakel, en dus extra kans op vertraging en fouten.

Dus, toen ben ik maar naar http://www.shure.com/ gegaan. Daar wordt gezegd dat je op "Shure Global" moet klikken. Op de pagina voor Nederland staat Vivanco BV als distributeur voor de earphones. Daar heb ik dus heen gebeld.

Ik werd te woord gestaan door een aardige mevrouw die me vertelde dat de SE210 in hun assortiment zat, zodat zij de garantie kunnen afhandelen. Ik moet de oordopjes opsturen, samen met een kopie van mijn aankoopbon en een defectomschrijving. Ze zouden het bekijken, en als het niet gerepareerd kon worden, zou ik een nieuwe set krijgen. Als dat goed gaat (als in: geen gezeur en een reparatie/vervanging binnen een redelijke termijn), dan kan ik zeggen dat Shure en hun distributeur Vivanco het goed op orde hebben :)

Hoedje: het probleem zit niet in de kabel. Het rubber dat de kabel vanuit de behuizing naar beneden geleidt, heeft simpelweg losgelaten van de behuizing bij het rechter dopje. Het oordopje zelf werkt nog gewoon naar behoren. (Overigens, het waren niet de CX300 die kapot gingen, maar de Philips SGH8500 die ik ervoor had. Het linker dopje was na 3 weken dood.)

Ik ga het morgen opsturen en dan zie ik wel verder met de afhandeling van Shure / Vivanco. Op het moment heb ik er wel goede hoop op. (Cordi: Expansys is knettergek als ze die dopjes naar Shure in Amerika hebben gestuurd. Die winkel had gewoon op de website van Shure moeten kijken om bij Vivanco uit te komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
Weet misschien iemand waar men in Nederland goedkoop een full-custom sleeve can maken voor de Shure/andere in-ear oordopjes? (zie foto)
Ik heb een bedrijf gevonden, maar de prijs is te duur - 150 euro, terwijl men dat in de VS voor minder dan 50$ kan maken.
Afbeeldingslocatie: http://keep4u.ru/imgs/s/080427/04/04c8e177773d835165.jpg
Afbeeldingslocatie: http://keep4u.ru/imgs/s/080427/89/89ada7987ef34226c9.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door miranon op 27-04-2008 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247932

Hallo allemaal,
Overal op de website van Shure staan de oordoppen met het draadje over de oren gedragen. Ik zelf heb veel liever dat het draadje gewoon naar beneden hangt. De site vemeldt dat dat ook mogelijk is, maar verder wordt er geen aandacht aan besteed.

Mijn vraag is nou of het voor de geluidskwaliteit (sterkte van de bass ect) veel uitmaakt op welke manier je de doppen draagt?

Groet Queet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Mocht dit nog niet bekend zijn. De foams van de UM2 die beter bestand zijn tegen oorsmeer kunnen ook op de e3c,e4c,e5c gebruikt worden. Deze zijn zelfs te wassen.

Afbeeldingslocatie: http://www.wickeddigital.com.au/images/T/comply.jpg
Anoniem: 247932 schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:46:
Hallo allemaal,
Overal op de website van Shure staan de oordoppen met het draadje over de oren gedragen. Ik zelf heb veel liever dat het draadje gewoon naar beneden hangt. De site vemeldt dat dat ook mogelijk is, maar verder wordt er geen aandacht aan besteed.

Mijn vraag is nou of het voor de geluidskwaliteit (sterkte van de bass ect) veel uitmaakt op welke manier je de doppen draagt?

Groet Queet
Nee dat maakt niet uit.
miranon schreef op zondag 27 april 2008 @ 02:24:
Weet misschien iemand waar men in Nederland goedkoop een full-custom sleeve can maken voor de Shure/andere in-ear oordopjes? (zie foto)
Ik heb een bedrijf gevonden, maar de prijs is te duur - 150 euro, terwijl men dat in de VS voor minder dan 50$ kan maken.
Ik vraag me af of dat niet heel simpel zelf te maken is met een stuk klei n je oren. Even een mal maken en ingieten met siliconen. :D

[ Voor 90% gewijzigd door Oyster op 27-04-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Anoniem: 247932 schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:46:
Hallo allemaal,

Groet Queet
Ik heb beiden geprobeerd, maar besloten om de oordopjes "gewoon" naar beneden te dragen, omdat over de oren niet prettig zit in combinatie met mijn bril.

Zelf heb ik geen verschil in geluidskwaliteit gehoord, maar je hebt wel sneller last van microphonics: geluidjes die via de draad worden doorgegeven, zoals schuren langs de kleding. Als je de oordopjes over je oren draagt, is dat minder, omdat het geluid van buitenaf door die manier van dragen gedempt wordt voordat het via de kabel in je oordopjes terechtkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 14:16
Ik heb zelf een paar e2C's, maar ben bang dat dit niet zo lang meer gaat duren. :'( De isolatie van de draadjes is erg stug en is zomaar opeens gescheurd in het boogje wat rond je oor gaat. Het koperdraad is nu dus open en bloot.
Balen, want ik ben wel erg tevreden over het geluid!
Iemand anders dit ook al eens gehad?

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Katsunami schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:27:
[...]
Zelf heb ik geen verschil in geluidskwaliteit gehoord, maar je hebt wel sneller last van microphonics: geluidjes die via de draad worden doorgegeven, zoals schuren langs de kleding. Als je de oordopjes over je oren draagt, is dat minder, omdat het geluid van buitenaf door die manier van dragen gedempt wordt voordat het via de kabel in je oordopjes terechtkomt.
Een ander voordeel van het draadje om je oor doen is dat het draadje niet trekt aan het dopje. Dus over het algemeen blijven ze wat beter zitten. Dat is wel belangrijk, want als je de seal verliest, dan zijn de lage tonen ook voor een groot gedeelte weg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na drie maanden, ja u hoort het goed, in herstelling bij Expansys heb ik eindelijk mijn SE530PTH terug. Het heeft me wel meer dan 25 euro aan aangetekende zendingen gekost om alstublieft mijn hoofdtelefoon terug te krijgen. Het is een nieuw exemplaar. Nu heb ik weeral het volgende probleem. Van één oortje kan ik onmogelijk de sleeves verwisselen. Dit zit werkelijk muurvast. Er zit niets anders op dan de foam in stukken te snijden om deze te verwijderen. Nu begin ik het toch stilletjes aan beu te worden. Dit zijn inears van zo maar eventjes bijna 500 euro. De geluidskwaliteit is erg goed maar toch hou ik mijn hart vast als ik de SE530 terug ga gebruiken bij het lopen. Zweet is niet zijn beste vriend. Mijn vorige SE530 gaf er al de brui aan na 10 uur gebruik. Zijn er nog mensen met dit probleem die de sleeves niet kunnen verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
[b][message=30037646,noline]zijn er nog mensen met dit probleem die de sleeves niet kunnen verwisselen.
Alleen de shure olive-sleevs die er standaard op zitten zijn moelijk te verwijderen. Andere gaan heel makkelijk. Probeer gewoon wat steviger te trekken, maar niet draaien!!!
Snijden denk ik gaat niet helpen want er zit een plastic midden in de olive-sleeves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De foam sleeves zijn lastig te verwijderen. De truuk is om je duim- en wijsvingertoppen "achter" de sleeve te haken (of beter nog, je nagels achter het plastic buisje te zetten) en ze er zo vanaf te trekken. Je mag absoluut -niet- in de sleeve knijpen in een poging eraan te draaien, want dat lukt niet. Zo krij je ze er niet vanaf. (Ik kan het weten. Ik heb ook een van de foams gesloopt tijdens het eerste uitproberen met de Fit Kit.)
Pagina: 1 2 3 Laatste