Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu de gewone rubberen sleeves. Ik durf het risico niet lopen op een breuk van een oortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
weet iemand ook waar je de sleeves per setje van 2(dus links en rechts) kan bestellen.

standaard zitten bij de se210 al aantal sleeves bij en vind alleen de zwarte foam's lekker zitten maar zou graag nog een aantal andere willen proberen zoals oranje foam's en de gele..

ooit zijn ze bij een IA/SK actie voorbij gekomen..
tijdens de laatste heb ik juist de dopjes besteld maar nog geen sleeves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb na 3 weken een nieuwe SE210 set gekregen van de Nederlandse distributeur, Vivanco.

Op de dag af dat de set 2 weken bij hen was, heb ik gebeld voor een statusupdate. 2 weken leek me wel een redelijke termijn. Ik kreeg te horen dat de persoon die de Shure garantie afhandelde net terug was van vakantie (en als hij 6 maanden gaat overwinteren, moeten mensen dan 6 maanden wachten?), en dat de set zo snel mogelijk gerepareerd of vervangen zou worden. Het zou waarschijnlijk een vervanging worden, omdat reparatie op het eerste gezicht niet mogelijk was. Ik zou waarschijnlijk een set in huis hebben binnen 2-3 werkdagen. (Verleden dinsdag.)

Woensdag was er nog niets, dus heb ik gisteren (donderdag), op de kop af 3 weken na verzending, weer gebeld. Status: "Nog niet in behandeling". Toen heb ik op een aardige manier gezegd dat ik dat niet erg leuk vond en dat het probleem na 3 weken toch wel opgepakt had mogen zijn, zeker met de toezeggingen van vorige week. Men zou er spoed achter zetten.

Vandaag had ik een nieuwe SE210 thuis liggen. Dat is wel met spoed, ja. Er zijn een paar dingen veranderd.

- De blister is vervangen door een normaal te openen doos. Een gewone schaar is genoeg, een kettingzaag en hakbijl is niet meer nodig.
- De kabel van de oordopjes voelt anders aan. Hij blijft ook beter in vorm na het over het oor leggen.
- De foam sleeves gaan er veel makkelijker op en af. Ze zitten niet meer muurvast maar zijn nu eenvoudig te vervangen. Ik zet er over een tijdje eens een setje van de versie op die ik hiervoor had (via idealsound, op eBay). Dan kan ik zien of de verandering aan de sleeves of de oordopjes ligt.

Het geluid is goed; gelijk met mijn vorige set.

Al met al is het dus goed gekomen met de garantieafhandeling al heb ik er wel een beetje onder moeten schoppen. Ach ja; dat is tegenwoordig nodig bij elk bedrijf, schijnt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Over het verwijderen van de zwarte foam sleeves:

Ik heb het geprobeerd op de hiervoor beschreven manier, met vingertoppen erachter, maar geen beweging in te krijgen. Misschien had ik verkeerd begrepen wat er staat.

De oplossing voor mij was deze: het puntje (de kant die in je oor gaat) tussen duim en wijsvinger vastknijpen en dan voorzichtig eraf draaien. Je moet niet teveel pakken, want dan knijp je de sleeve vast op het klankbuisje, maar ook niet te weinig, want dan trek je de sleeve kapot.

De sleeves worden vervormd als je erin knijpt, maar ze herstellen zich snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik meen mij te herinneren dat er in de handleiding van shure staat dat je moet draaien en absoluut niet trekken. Bij mijn Westone's staat dat iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Je moet bij de Shures ook draaien, en niet in de sleeve knijpen. Bij mijn vorige set gingen de sleeves er ook lastig vanaf, maar bij de nieuwe SE210 die ik heb gekregen gaat het verbazend makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
De sleeves moeten ook wel strak zitten. Je wilt namelijk ook niet hebben dat je de dopjes uit je oor haalt en dat de sleeves daar blijven zitten ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Er is echter wel een verschil tussen "een beetje strak zitten" en "bijna vastgelijmd zijn". Soms zijn de foams van Shure bijna onverwijderbaar als je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Katsunami schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 18:06:
Er is echter wel een verschil tussen "een beetje strak zitten" en "bijna vastgelijmd zijn". Soms zijn de foams van Shure bijna onverwijderbaar als je pech hebt.
Op mijn e4c zaten standaard de grijze middelgrote sleeves. Voor zover ik weet worden ze nooit standaard met foams geleverd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Xander2000 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:54:
[...]

Op mijn e4c zaten standaard de grijze middelgrote sleeves. Voor zover ik weet worden ze nooit standaard met foams geleverd? :?
Hoe bedoel je dat? Bedoel je dat ze erbij zitten of bedoel je dat ze uit de verpakking op de nozzle zitten? Bij de E4C zaten bijv. ook gele foamies. Maar nu heeft Shure nieuwe foamies: zwarte Comply foamies :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Hoedje schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:39:
[...]

Hoe bedoel je dat? Bedoel je dat ze erbij zitten of bedoel je dat ze uit de verpakking op de nozzle zitten? Bij de E4C zaten bijv. ook gele foamies. Maar nu heeft Shure nieuwe foamies: zwarte Comply foamies :).
Ik bedoel dat ze geleverd werden met de grijze sleeves op de nozzles. En de foams er los bij zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Op mijn SE210 zaten de zwarte foamies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Bij mijn 2 sets zaten elke keer de zwarte middelgrote foamies erop :)

Ik heb overigens van iemand een kledingclip van een hoofdtelefoon gekregen die hij niet gebruikt. Dat is best prettig om het gewicht van de best dikke kabel en de vrij zware connectieplug te dragen, zodat dat niet aan je oordopjes trekt.

Waar kun je clipjes zoals deze kopen? Ik heb maar één winkel gevonden, in België... edit: overigens, het lijkt alsof er een trend gaande is dat alles wat ook maar enigszins handig is, plotseling "fout" of "jaren 60" wordt genoemd... ik weet niet of dat voor een kledingclip ook geldt, maar indien wel: I don't care, so don't bitch about it :P

[ Voor 24% gewijzigd door Katsunami op 30-05-2008 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

De SE530 zijn betaalbaar geworden door de dollarkoers, namelijk 180 euro incl. shipping (Ebay).
Dit zouden wel eens mijn nieuwe dopjes kunnen worden (na Shure E3, MylarOnes, Atrio M5's)

Het nadeel van de E3's vond ik de opzetdopjes die niet zo comfortabel zijn. Ook wil ik liever geen schuimpjes gebruiken. Zijn de dopjes van de SE530 comfortabeler??
En zijn ze goed 'normaal' te dragen (dus niet over the ear)? Bij de E3's viel dit ook wat tegen.

[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 01-06-2008 13:00 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Mooooody schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:30:
De SE530 zijn betaalbaar geworden door de dollarkoers, namelijk 180 euro incl. shipping (Ebay).
Dit zouden wel eens mijn nieuwe dopjes kunnen worden (na Shure E3, MylarOnes, Atrio M5's)
Weet je wel zeker dat dit echte Shures zjin? Er wordt meer dan een beetje namaak op eBay aangeboden. Zelf heb ik eens voor een kennis een polarisatiefilter besteld omdat hij het goedkoop wilde hebben, maar ik ben nog steeds niet ervan overtuigt dat het inderdaad dat specifieke filter is. (De mijne is steviger gebouwd en heeft betere coatings; en komt uit Nederland.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Mooooody schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:30:

Het nadeel van de E3's vond ik de opzetdopjes die niet zo comfortabel zijn. Ook wil ik liever geen schuimpjes gebruiken. Zijn de dopjes van de SE530 comfortabeler??
En zijn ze goed 'normaal' te dragen (dus niet over the ear)? Bij de E3's viel dit ook wat tegen.
Je zou sleeves van Westone misschien erop kunnen zetten. Die passen iig op de e3, e4, e5. Ik weet niet of de se5xx andere nozzles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Katsunami schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:18:
[...]

Weet je wel zeker dat dit echte Shures zjin? Er wordt meer dan een beetje namaak op eBay aangeboden. Zelf heb ik eens voor een kennis een polarisatiefilter besteld omdat hij het goedkoop wilde hebben, maar ik ben nog steeds niet ervan overtuigt dat het inderdaad dat specifieke filter is. (De mijne is steviger gebouwd en heeft betere coatings; en komt uit Nederland.)
http://cgi.ebay.com/SHURE...3A12&_trksid=p3286.c0.m14
Ik neem aan dat dat een echte is.

Anders hier nog een goedkope van een betrouwbare dealer: http://cgi.ebay.com/SHURE...3A12&_trksid=p3286.c0.m14

[ Voor 15% gewijzigd door Mooody op 01-06-2008 17:06 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Die had ik ook al gevonden. De eerste dealer die je noemt is nog pas maar 2 weken actief, de tweede dealer levert niet eens naar Nederland; zelfs helemaal niet naar de EEG :P Voor 200 euro zou ik ook nog wel over willen stappen op een SE530 set... ondanks dat mijn SE210 pas net 5 maanden oud is :P

[ Voor 26% gewijzigd door Katsunami op 01-06-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:38
drfruit schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:21:
Op mijn SE210 zaten de zwarte foamies.
Klopt, hier ook en nog steeds de fijnste vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ABI heeft een review geproduceerd van de SE530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Vandaag hebben mijn Sony MDR-E85 dopjes ook de geest gegeven.. Er komt nog maar geluid vanuit 1 kant.

Ben vandaag een beetje op onderzoek uitgegaan en dankzij dit topic heb ik de SE210 besteld in Engeland voor minder dan 100,-. Een kijken of het een verbetering is in vergelijking met de (toch al niet slechte) Sony's.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik ben toch weer overstag gegaan en heb, nadat mij E3's defect waren en ik in de tussentijd ep-630 had, toch weer gekozen voor een setje e210's (e3's nieuwe stijl). Ik moet wel zeggen dat ik lang getwijfeld heb tussen q-jays, Denon 551's en deze. Vreemd genoeg heeft toch onder andere de hoop op duurzaamheid (de Q-jays zijn wel erg klein en lijken kwetsbaar) de doorslag gegeven. Ten opzichte van de Denon gaf het feit dat ik nu 5 verschillende typen opzetstukjes heb de doorslag. Met alle opzetstukjes die ik nog van mijn e3 had, heb ik nu een immens arsenaal:

- gele foamies; gebruik ik eigenlijk nooit
- Zwarte foamies; wel geprobeerd, maar ik heb het idee dat ik de large nodig heb om ze een beetje goed klem te laten zitten. Zitten wel comfortabel daarna, maar ik twijfel of het foam niet soms het geluid afsluit
- triflanges; ben ik een fan van vanwege de goede isolatie, maar nu ik twee paar heb ga ik er ws. toch een omtoveren in een biflange om uit te proberen, want soms krijg ik er kriebel van in mijn oren
- grijze ultrasoftflex; geven wel een erg goede seal, ze ploppen echt uit je oren als je ze eruit haalt :) Nadeel is dat de doppen (ik draag ze niet over m'n oren) minder stevig zitten en dus bij bewegen wat wiebelen
- witte/doorzichtige softflex; wordt tegenwoordig niet meer meegeleverd, maar ben ik ook enthousiast over deze. Ze zitten lekker stevig en passen bij mij goed in mijn oren.

het kriebelt soms nog een beetje om nog betere doppen te kopen. Aan de andere kant: met wat EQ instellen (is m.i. wel nodig bij de e210's) krijg ik toch wel een erg lekker geluid voorgeschoteld en geld kan altijd beter besteed worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Rudedadude op 06-08-2008 20:32 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:51
Lawtje schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:52:uit het rechter oordopje komt zachter geluid
Dit probleem heb ik inmiddels ook. Links is het geluid nog gewoon goed, rechts lijkt er een soort waas overheen te zitten en is het een stuk zachter.
Garantie was maar 2 jaar meen ik he? Ze zijn bijna 3 jaar oud.

Is dit eenvoudig te verhelpen? Ik las iets over reparatie via http://www.tmaudio.nl/ doet dit geen afbreuk aan de kwaliteit van het geluid enz?

Volgende vraag.. Stiekem wil ik eigenlijk wel op maat gemaakte doppen. Nu heb ik al op maat gemaakte doppen van Exinore voor de dance-feesten waar ik heen ga, die dempen het geluid 15db en zijn op maat gemaakt bij Schoonenberg. Iemand een idee of het toevallig mogelijk is die afdruk te gebruiken om Shure doppen op maat te laten maken? (en zo wat geld te besparen omdat er niet opnieuw opgemeten hoeft r worden)

[ Voor 60% gewijzigd door Stefangrp op 20-08-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 21:47
Na jaren dopjes gebruik ben ik op een punt beland waarop ik ernstig aan het twijfelen ben of ik zo nog wel naar mijn muziek wil luisteren.

De afgelopen 3/4 jaren heb ik gebruik gemaakt van Shure dopjes. Eerst de E2c en daarna de E500PTH. Dat laatste was slecht gemaakt wat betreft de afwerking. De kabeltjes zijn bij mij 2 keer gescheurd, uiteindelijk heb ik er een SE530 voor in de plaats gekregen maar ik twijfel of ik deze nog wil gaan gebruiken.

Ik heb maar een ad geplaatst bij Vraag en Aanbod voor mensen die nog steeds in dopjes geloven. Als ik een leuk bod krijg, wil ik het evt van de hand doen. Dus als iemand aan zat te denken om een setje te gaan halen..

Een andere reden voor mij om af te zien van de dopjes is het sociale aspect er van. Je raakt geisoleerd en bent minder in staat om rekening te houden met je directe omgeving. Ook ben ik een keer bijna aangereden door een ambulance terwijl het licht op groen stond. Moest goed kijken I know.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ga je dan nu sociaal met boxjes over straat lopen? :P
Ik bedoel: het is natuurlijk een eigen keuze waar en wanneer je hoe muziek wilt luisteren, maar als ik in mijn eentje onderweg ben (OV) blijf ik dopjes heerlijk vinden. Ik moet zeggen dat ik ze ook niet op de fiets, laat staan in de auto gebruik. Of ga je overstappen richting een headphone?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
Hoedje schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:39:
[...]

comply is een merk, gewoon shure black foams :P
of olives zoals ze ook worden genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:40

mrsar

waar een sar is,is een wodka

nwnc schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 14:06:

Een andere reden voor mij om af te zien van de dopjes is het sociale aspect er van. Je raakt geisoleerd en bent minder in staat om rekening te houden met je directe omgeving. Ook ben ik een keer bijna aangereden door een ambulance terwijl het licht op groen stond. Moest goed kijken I know.
ik vind ze nog steeds fijn,lekker klein,en goed geluid :)

over het "sociale aspect"
ik ben heel erg gewend dat als ik over straat loop/fiets/whatever,ik maar 1 dopje inheb,zodat ik alles om me heen nog kan horen :),pas als ik bv in trein of bus zit gaat de andere ook in.
dus dat ligt redelijk aan jezelf ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 21:47
Het komt maar zelden voor dat ik in het OV rustig met mijn dopjes kan luisteren. Soms vind ik het zelfs asociaal. Iedereen zit maar lekker afgezonderd in hun eigen wereldje.. :) Het zit me niet lekker meer.

Sowieso is de trek in muziek bij me minder geworden. Overal er naar kunnen luisteren heeft er voor gezorgd dat ik er juist minder naar luister. Denk dat ik het luisteren naar muziek buitenshuis gewoon afschaf :P De enige keren dat ik mijn dopjes zou missen, is als er jochies zijn die het nodig vinden dat anderen moeten meegenieten van hun muziek :(

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Een maand geleden zijn mijn E4C's via mp3shop.nl opgestuurd omdat het linkerdopje kapot was. Het geluid was zachter en de aanhechting van de kabel was losgeraakt.

Weet iemand hoe lang zo'n afhandeling kan duren? En worden ze meestal vervangen of gerepareerd?
Bij vervanging kan ik waarschijnlijk SE310 verwachten, zijn die vergelijkbaar?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Om op dat laatste te reageren: de e310's zijn in de nieuwe lijn de opvolgers van de e4c's, dus die zullen wat betreft de geluidskwaliteit redelijk vergelijkbaar zijn. Mijn e210's hebben ook hetzelfde geluidsprofiel als indertijd mijn e3's hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Vandaag kreeg ik een pakketje van mp4shop: m'n E4C's zijn vervangen door gloednieuwe SCL4's :)
Echt super geregeld!
Ik heb ze al even uitgeprobeerd en ze klinken nu al goed. Beter dan de iPod-oordopjes die ik in de tussentijd heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Alleen vandaag de Shure SE-110 voor €50,- bij iBood, niet echt goedkooper maar wel bij een Nederlandse Aanbieder.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
zo spectaculair is de SE-110 niet heb ik gelezen.
maar wel leuk voor de "noobs" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik had idd ook liever de SE210 gezien maar helaas. Ik dacht ik meld het toch maar even voor de geinteresseerde, je zou balen als je er later alsnog achter komt.

Maja op HandHeldAudio.co.uk staat hij ook voor ongeveer €53,- (dit is wel excl. verzendkosten).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een setje E3's gekocht via Marktplaats, en ben nu erg benieuwd naar de zwarte Comply sleeves. Heeft iemand toevallig nog een setje over, of weet iemand een plek waar ik ze goedkoop kan kopen?
Bij eBay kan je ze (medium) kopen, maar daar is het gelijk 5 paar voor E 20,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:29:
Ik heb net een setje E3's gekocht via Marktplaats, en ben nu erg benieuwd naar de zwarte Comply sleeves. Heeft iemand toevallig nog een setje over, of weet iemand een plek waar ik ze goedkoop kan kopen?
ze zijn duur ;)
begin er niet aan, voor je weet kan je niet meer zonder en bestel je om de paar maanden die dingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, ik heb best wat over voor kwaliteit, hoor! Die Shure E3 voor E 50,- ; mooi prijsje vind ik wel!
Misschien heeft iemand nog wel zo'n setje Comply liggen, dan hoef ik er niet gelijk 5 te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dan zou ik het even in de V&A proberen. Dit topic is alleen om de de producten van Shure te bespreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
6 maanden vers geluid(verse dopjes dan) kost al 40 euro :P
je kan anders ook voor Shure black foams kijken, kwestie van persoonlijke voorkeur maar zo extreem verschillend zijn ze niet
Comply veranderd van kleur, maar is zachter
olives blijven zwart, maar zijn minder zacht :P

[ Voor 20% gewijzigd door andyy op 27-01-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:36
Enkele dagen geleden kwam ik er dus achter dat de isolatie van de draad van mijn Shure E2C's op 2 plekjes is doorgescheurd/gebroken :(
Het is op de plek waar het draad achter de oor gekruld zit....
Ookal is het jammer, de dopjes worden al ruim 2 jaar dagelijks gebruikt dus dit soort slijtage valt te verwachten. Wellicht ga ik proberen om een dun krimpkousje over de breuk te zetten, zodat de koperdraad alsnog geïsoleerd wordt.
Zover ik weet was het bij de E2C niet mogelijk om er een geheel nieuwe draad op te laten zetten? De garantie is ook verlopen, dus daar zijn ook weinig mogelijkheden in.
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/637/img8372.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Hoe ga jij een krimpkous plaatsen? Kabel doorknippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05-2013
thumblex. schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:48:
Enkele dagen geleden kwam ik er dus achter dat de isolatie van de draad van mijn Shure E2C's op 2 plekjes is doorgescheurd/gebroken :(
Ookal is het jammer, de dopjes worden al ruim 2 jaar dagelijks gebruikt dus dit soort slijtage valt te verwachten. Wellicht ga ik proberen om een dun krimpkousje over de breuk te zetten, zodat de koperdraad alsnog geïsoleerd wordt.
Zover ik weet was het bij de E2C niet mogelijk om er een geheel nieuwe draad op te laten zetten? De garantie is ook verlopen, dus daar zijn ook weinig mogelijkheden in.
[afbeelding]
Een bekend probleem bij de e2. Bij mij gebeurde het na een jaar, bij jouw hebben ze het geld dus echt wel opgebracht. Een reden (iig voor mij) om over te stappen naar de e4's. Die hebben een dunnere en flexibelere kabel waarbij dit minder snel voorkomt, en het zit nog lekkerder ook. Nu is het afwachten wanneer deze e4's kapot gaan, want ik ben wel benieuwd naar die nieuwe SE series :+ met die grijze foamies ipv die gele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:29:
zwarte comply's bestaan niet.
alleen grijs

-edit-
spuit 11, ik heb het al eens gezegd :P
Pantalaimon|A schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:47:
[...]

Een bekend probleem bij de e2. Bij mij gebeurde het na een jaar, bij jouw hebben ze het geld dus echt wel opgebracht. Een reden (iig voor mij) om over te stappen naar de e4's. Die hebben een dunnere en flexibelere kabel waarbij dit minder snel voorkomt, en het zit nog lekkerder ook. Nu is het afwachten wanneer deze e4's kapot gaan, want ik ben wel benieuwd naar die nieuwe SE series :+ met die grijze foamies ipv die gele.
die zijn ook zwart die foam tips :P

[ Voor 41% gewijzigd door andyy op 16-03-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Mijn rechter E3 is overleden :( Als ik m'n eBaygeschiedenis doorkijk, denk ik dat ik ze sinds begin 2006 heb. Op zich niet slecht dus.
De rechterdop speelt superzacht. Zojuist heb ik de driver ontdaan van oorsmeer, maar dat heeft niet geholpen. Onder het motto 'hij is toch al stuk' met een omgeboven nietje over de driver en de rand eromheen geschraapt, maar ook dat mocht niet baten.

Tijd voor nieuwe dus! Nu zit ik alleen met 1 vraag. De E3 ligt lekker vlak in je oorschelp:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/K5dGcU8Hf8k3wDpEqhX6o63A/full.jpg

Liggen de nieuwe doppen niet veel meer buiten je oorschelp? Ik hang nogal vaak half te slapen in de trein, en dan is't wel zo fijn als je niet op je doppen hoeft te letten :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Zoals hier wat boven, die van mij zijn ook kapot. eerst nét boven de jackplug.. Dat was dan nog wel te maken.
Echter, nu nét onder mijn linkerdopje waar de draad eringaat. Dat valt dus niet meer te maken helaas.

Pff, nu opzoek naar een alternatief, denoods iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Hmm, ik ben eigenlijk van plan binnenkort de SE530's aan te schaffen en na wat artikelen en forums te lezen heb ik gemerkt dat er inderdaad wat problemen zijn met de degelijkheid van de kabels, ook bij de E500 en SE530.
Klopt het echter dat Shure daar ook achter is gekomen en dat het met de 'huidige stock' verholpen is? (zoiets dacht ik gelezen te hebben, maar ik kan het niet terug vinden)

Ik zal nog even door blijven zoeken, maar het lijkt me wel lullig, en uiteraard, niet de bedoeling, om zulke dure IEM's aan te schaffen, en net na de garantie periode erachter komen dat de boel dood is.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:54

Q

Au Contraire Mon Capitan!

thumblex. schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:48:

[afbeelding]
Ik heb op deze wijze al paar e2c's versleten. Laat ik het zo zeggen: het tweede paar a 85 euro is alweer aan vervanging toe.

Ik dacht omdat ik meer bas wilde en gezien deze ervaringen er goed aan te doen om die Moda Vibes te kopen. Man o man wat viel dat geluid tegen. Bas veel te wollig. Midden en hoog afwezig. Gegokt en dus verloren.

Dure hobby.

Zouden de e3's of de opvolger daarvan, een keuze zijn die: meer bas geeft en duurzamer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:38:
[...]

Zouden de e3's of de opvolger daarvan, een keuze zijn die: meer bas geeft en duurzamer is?
De E3's geven zeker niet al te veel bas- ik spreek uit ervaring. ;) De enige Shures die voldoende bas geven - althans voor de basliefhebbers - zijn de SE530's. Een goedkoper alternatief voor deze zijn imo de Sennheiser IE8. Bij deze kun je zelf de bas handmatig regelen. Ze zijn wel een stuk groter dan de Shures en zitten minder diep in de oren. Ze hebben wel als voordeel dat de kabel vervangbaar is. Het lijkt me de moeite om deze piste eens van naderbij te onderzoeken.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
[...]

Ik heb op deze wijze al paar e2c's versleten. Laat ik het zo zeggen: het tweede paar a 85 euro is alweer aan vervanging toe.

Ik dacht omdat ik meer bas wilde en gezien deze ervaringen er goed aan te doen om die Moda Vibes te kopen. Man o man wat viel dat geluid tegen. Bas veel te wollig. Midden en hoog afwezig. Gegokt en dus verloren.

Dure hobby.

kijk eens in de Phonak topics op head-fi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik ben in het bezit van de shure se-310 earphones en ben er zeer tevreden mee.
Veel hoog, sprankelend, helder en strak.
En het laag wordt erg mooi weergeven, voor sommigen misschien een beetje weinig laag, maar voor mijn voldoet het zeker!
Ik heb alleen wel last van een erg stugge kabel rond mijn oor.
Ik heb al ergens gelezen dat dat kan komen door je huidoliën.
Hebben jullie ervaring met dit probleem?
En wat kan ik doen? Op sturen naar Shure? ( vivanco nederland)
Wat lijkt jullie het beste?
Want het is best jammer voor een product van €250. En het is soms best irritant.

Ook heb ik zitten kijken naar de shure se530's.
Ze zijn een stuk duurder, maar op bijvoorbeeld handheldaudio zijn de nog geen €250!
Nu is hierbij mijn vraag, hoe zit het dan met je garantie?
Vervalt ie dan omdat je hem in een ander land hebt aangeschaft?
Of doen ze daar niet moeilijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

[...]

Dure hobby.

Als jij meer bas wilt hebben dan verander je toch je equalizer settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:04:
Ook heb ik zitten kijken naar de shure se530's.
Ze zijn een stuk duurder, maar op bijvoorbeeld handheldaudio zijn de nog geen €250!
Nu is hierbij mijn vraag, hoe zit het dan met je garantie?
Vervalt ie dan omdat je hem in een ander land hebt aangeschaft?
Of doen ze daar niet moeilijk over?
Dit is op de site te vinden en ook de volledige voorwaarden:
Under the consumer laws of the UK your contract of sale is with Hand Held Audio and not the product's manufacturer. It is actually very rare for us to be unable to resolve any issues that may arise under this contract to the satisfaction of both parties. It is therefore not necessary for you to involve product manufacturers in such issues because we are their appointed agents to deal with it.

Ofwel je krijgt garantie onder de regels zoals die in de UK gelden, maar in het bijzonder levert HHA levert zelf 1 jaar garantie en hoef je de leverancier niet te benaderen. Uiteraard zullen de kosten voor het retourneren van het product hoger uitvallen.
Gezien de prijs is het absoluut interessant om bij HHA of andere shops in de UK te bestellen en is het imho het risico zeker waard. Verder heeft HHA een uitgebreid assortiment foam tips.
De SE530 is een prima hoofdtelefoon en ook de PTH (Push To Hear) is best handig. Persoonlijk lijkt mij de nieuwe Westone 3 ook wel interessant, hoewel dat natuurlijk niet helemaal gepast is in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 07:12

Denko

|{ing Øf ßlitz

Vandaag weer eindelijk een setje Shure's besteld, Na lang E3c's gebruikt te hebben (1.5 jaar lang) ze 1 dag uitgeleend te hebben aan me ma raakt die ze gelijk kwijt natuurlijk met me shuffle :P

maarja, tijdje ep630 gebruikt, die na een paar maanden defect, geen zin om garantie e.d. te claimen.

maarja, nu komen die 210's volgende week binnen (85€) dus ik laat wel weer horen hoe goed ze zijn ;)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 07:12

Denko

|{ing Øf ßlitz

nu een tijdje alweer met de 210's rondgelopen, echt heerlijk weer. Helaas is een vriendin langsgeweest met een setje 530's :( 3x raden waar ik nu voor aan het shoppen ben :P

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:36
gisteren de SE210 besteld op amazon.co.uk voor 36.98 pond, (42 euro).
ze waren in de aanbieding van 75 pound naar 35 :) dus dat is super relax.
maar las toevallig vanochtend een review van ultimate ears in de spits, daarin werd vermeld dat ze met een ipod niet optimaal werken maar met een normale versterker wel. is dat ook zo met de SE210? wil ze voornamelijk gebruiken voor mijn ipod.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Jeetje, das wel een héle mooie deal.

Ik was Súper tevreden met mijn Se210.. alleen heb ik 1x kabel breuk gehad bij de jack, en nu bij het oortje..
Zoek dus wel andere in ears.. Volgens mij kan ik niks vergelijkbaars vinden voor 42 euro shures..

Linkje van die aanbieding?

[ Voor 6% gewijzigd door Tomino op 12-05-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:36
damn had het verkeerd gezien op amazon, was 42 voor de SE102 en niet voor de SE210 :(.
heb nu maar gecanceld en de SE210 besteld voor 72-75 euro. is als nog 15 euro goedkoper als in de pricewatch.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi

ik heb nu Shure SE530 maar hoe krijg je de sleeves er af zit nu zwart er op maar die zitten muur vast en ben bang dat te hard aan trek dat ik oordropje kapot maak

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Heb je Google al eens geprobeerd. De eerste hit geeft mij dit resultaat: http://www.head-fi.org/fo...leeves-wont-budge-387535/. Dat kun jij ook vinden ;)

Verder het verzoek om een beetje te letten op spelling en interpunctie. Je post is vrij lastig te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05-2013
Hallo Tweakers!

Ik heb nu inmiddels een E2 en 2 E4C's versleten. Nu heeft mijn laatste E4 de geest gegeven na iets van 3 jaar trouwe dienst. Het nadeel van zulke dopjes is dat 'gewone'(>75euro) dopjes niet meer voldoen.
De Shure-lijn heeft nu allemaal nieuwe namen. Ik wou eigenlijk de SE420 gaan kopen maar die is toch wel een stuk duurder dan de E4 destijds.
De twijfels slaan dus een beetje toe. Zal ik misschien maar voor een goedkoper model gaan?(SE210/310) Het feit dat ik weer ga studeren helpt ook bij de keuze voor een goedkoper model.
Nu vraag ik mij dus af welke dopjes bij mijn muziekvoorkeuren passen. Ik luister voornamelijk metal, rock, folk en reggae.

Dus, kan iemand mij helpen bij het maken van een keuze ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Je kunt ook SCL4's nemen, dat zijn exact dezelfde Shures als de E4c. Ik had mijn E4c's binnen de garantietermijn laten opsturen vanwege een defect en kreeg als vervanging een setje SCL4, die hopelijk nog lang meegaan.
De nieuwe modellen vind ik er allemaal wat lomp uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb pas de se210 maar vind het geluid na anderhalve week inspelen nog steeds niet goed, het hoog is matig en instrumenten als een saxofoon klinken regelmatig schel.

Het laag is wel redelijk.
Al met al zijn deze dopjes minder dan m'n vorige E2C. Ik snap dan ook niet waarom deze bijna 2x zo duur zijn.
Met name het hoog is echt onder de maat, deze dopjes klinken wat dat betreft als 10 euro dopjes!

Ik gebruik een iAudio X5L, daar ligt het niet aan.
Vette (en dure) tegenvaller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, het heeft even geduurd (ik moest eerst een creditcard aanvragen ervoor) maar ik heb zojuist SE420-K-EFS besteld ... via amazon zijn ze even duur als een in nederland bestelde SE310.

Ben benieuwd, ik heb altijd met veel plezier naar m'n e2c geluisterd (i.c.m. een iRiver H320) ... maar die kreeg een halfjaar geleden draadbreuk ... dus ben benieuwd hoe het gaat klinken, nu er opeens twee drivers in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-08 17:19
Sponz schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:39:
Ik heb pas de se210 maar vind het geluid na anderhalve week inspelen nog steeds niet goed, het hoog is matig en instrumenten als een saxofoon klinken regelmatig schel.

Het laag is wel redelijk.
Al met al zijn deze dopjes minder dan m'n vorige E2C. Ik snap dan ook niet waarom deze bijna 2x zo duur zijn.
Met name het hoog is echt onder de maat, deze dopjes klinken wat dat betreft als 10 euro dopjes!

Ik gebruik een iAudio X5L, daar ligt het niet aan.
Vette (en dure) tegenvaller!
Waarschijnlijk gaat het inspelen niks aan het geluid van je SE210's veranderen, "Balanced Armatures" spelen namelijk niet in. Ik heb de SE210 ook gehoord, en naar mijn mening klinken ze gewoon slecht. Er is bijna geen hoog en het laag loopt ook niet ver door. Eerlijk gezegd begrijp ik al die positieve reviews ook niet 8)7 Maar goed, dat ligt misschien aan mij.

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 07:16
Ik had skullcandy full metal jacket oordopjes, maar die waren kapot gegaan na 11 maanden, kabelbreuk bij de jack, dus ik had ze terug gebracht naar mp3shop, ze zijn toen opgestuurt, gister kreeg ik een mailtje dat ik voor het aankoopbedrag andere oortjes kan uitkiezen (skullcandy's verkopen ze niet meer), dus dat is een goede service,

**** OFF TOPIC****
Er werd verteld dat het ongeveer 4 weken ging duren het opsturen, en ik geen zin had om met die brakke ipod oordopjes te lopen, ik was toevallig bij computerland, moest een muisje omruilen, informeerde ik daar naar sennheiser oordopjes, ze verkochten daar de cx500 voor 25 euri!! dus voor iedereen die mooie reserve oordopjes wilt!)
**** OFF TOPIC

ben voor de sure se210's gegaan, hoewel hierboven iemand totaal niet tevreden is met de oortjes, heb ik in dit topic toch een paar goede reacties erover gelezen. lijkt me een mooie opstap van die skullcandy's.

zal mijn ervaringen van de week even posten.

• Tomino
Se210's, voor mij echt de ideale dingen geweest.
Meer dan een jaar bijna dagelijks gebruikt, 1x kabelbreuk bij jack kunnen fixen, maar toen bij een dopje en toen was de pret over.

• vdkleijn
**** OFF TOPIC

ben voor de sure se210's gegaan, hoewel hierboven iemand totaal niet tevreden is met de oortjes, heb ik in dit topic toch een paar goede reacties erover gelezen. lijkt me een mooie opstap van die skullcandy's.

zal mijn ervaringen van de week even posten.
Ik zeg niet dat het extreem slecht is, ik ben alleen van mening dat je voor de ruim 100 euro die je zo'n beetje betaald gewoon meer waar voor je geld zou moeten krijgen. Misschien een oneerlijke vergelijking maar mijn Westone 3's klinken wel naar het geld wat je ervoor betaald. :) Ik hoop dat je veel plezier beleefd aan je aankoop ;) (De shure's isoleren wel veel meer dan de Westone 3's, valt me eigenlijk wel tegen)

• Tomino
IMHO echt een oneerlijke vergelijking maar ik snap je punt.
Fact is, voor 100 euro of iets minder krijg je gwoon prima geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-08 17:53
Ik heb net mijn Shure's binnengekregen en ze even uitgeprobeerd. Het geluid is zo veel realistischer dan ik gewend ben van mijn Sony´s. Hoe stom ook, ik vind het gewoon storend. Hoor elk kuchje or whtvr van de artiest.
Iemand enig idee of dit bij alle SE210's zo is? Ik ga ze weer te koop zetten denk ik, back to Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:08

Crusader

Arc Nature

VerbalForce schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:13:
Ik heb net mijn Shure's binnengekregen en ze even uitgeprobeerd. Het geluid is zo veel realistischer dan ik gewend ben van mijn Sony´s. Hoe stom ook, ik vind het gewoon storend. Hoor elk kuchje or whtvr van de artiest.
Iemand enig idee of dit bij alle SE210's zo is? Ik ga ze weer te koop zetten denk ik, back to Sony.
Wait.. what? Da's ook zonde, ik heb die SE210's ook maar vind ze helemaal geweldig, juist omdat je zoveel detail hoort. Maar het zal wel een persoonlijke kwestie zijn :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Dopjes weer wegdoen omdat ze te goed zijn? Origineel...
Ik zou nog even wachten, misschien ga je het straks missen. Het hoort er namelijk wel bij, anders hadden ze het er in de studio wel uitgefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Als je ze kwijt wilt roep maar, neem ik ze van je over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-08 17:53
Haha ja ik weet dat het raar is maar ik stoor me er echt aan. Tomino, ik zal je even een berichtje sturen.

Haha nouja, ik weet niet hoe je hier iemand een bericht stuurt. Kan nergens een PM-knop of iets vinden. Tomino, kan jij mij een berichtje sturen?

[ Voor 41% gewijzigd door iasix op 05-09-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

VerbalForce schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:45:
Haha ja ik weet dat het raar is maar ik stoor me er echt aan. Tomino, ik zal je even een berichtje sturen.

Haha nouja, ik weet niet hoe je hier iemand een bericht stuurt. Kan nergens een PM-knop of iets vinden. Tomino, kan jij mij een berichtje sturen?
Veel favoriete nummers van voor mijn Shure/Westone tijdperk zijn mijn favoriete nummers niet meer sinds de Shure/Westones. Helaas, maar het is zo.

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Heb zo'n jaar of 4 de shure e5's gehad.Heb ook draadbreuk gehad en heb hier toen zelf nieuwe kabels aangesoldeerd(uurtje of 4 werk...)
Deze (microfoon)kabel werd echter erg stug en zat niet lekker meer.(Kabels hebben veel te lijden van zweet)
Heb toen na veel lezen op Head-fi de Head-Direct RE0 gekocht.
Supergeluid dat de e5 overtreft!.Dat durf ik al na 2 dagen inspelen al te zeggen!Ze kosten een fractie van de E5/SE530.
($99+$10 opsturen)Kabels hebben ook een nylon sleeve,hopelijk blijven die langer heel.
Voor mij geen shures meer.Kabels blijven gewoon brak bij die dingen.
Als je toch voor BA(balanced armatures) wil gaan,kies dan UE,die hebben kabels die je kunt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-07 16:41

Flip

^^

Kon niet precies vinden waar ik met mijn vraag terecht kon,maar deze lijkt de meest logische (dus een schopje omhoog)

In juli 2007 heb ik E4G's aangeschaft, welke in juni 2008 heb laten repareren (kabelbreuk). Hiervoor heb ik toentertijd een nieuw product voor gekregen. Het is nu zo dat deze oordopjes nu weer kapot zijn gegaan.
De desbetreffende zaak waar ik deze oordopjes heb aangeschaft, zegt nu dat de garantietermijn is verlopen op deze oordopjes. Dit, terwijl het mij logisch lijkt dat bij een nieuw paar oordopjes er een nieuwe garantietermijn ingaat?
Volgens de zaak is dit bij Shure niet het geval. Weten jullie hier meer van? garantiezaken mbt shure?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je hebt garantie op het product dat je gekocht hebt. Als je van je garantie gebruik maakt betekend dat niet dat je garantieperiode weer gereset wordt. Je zou Shure eens kunnen mailen.

Ik heb exact hetzelfde met mijn E3c's. Deze waren na een paar maanden kapot, nieuwe gekregen en daarvan produceert nu weer een oortje alleen een erg laag volume tov de ander. Ik heb geen contact gehad met Shure maar het oortje open gemaakt om te kijken of er wat te repareren was. Het volume is nu iets beter maar nog steeds niet acceptabel.

Dit probleem heb ik op het internet vrij vaak gehoord, een reden voor mij om als vervanger naar Ultimate Ears over te stappen, als het goed is ontvang ik zeer binnenkort een setje Super.FI 5 Pro's.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Vandaag de Shure SE530PTH besteld op ebay.com voor 239 euro. Ik wilde eerste voor de Westone 3 gaan, aangezien ik nu de Westone UM2 heb. Uiteindelijk toch voor Shure gekozen, maar qua comfort zullen ze waarschijnlijk niet kunnen tippen aan de Westone 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Ondertussen doe ik al vrij lang met de foams van mijn UM2's. De meegeleverde foams heb ik ondertussen allen verbruikt. De foams zijn inderdaad te reinigen, maar na 2 keer blijven ze gelig en gaat het 'memory' deel hard achteruit.

De zwarte plastic tips van de shures zijn mij altijd goed bevallen, aangezien deze lang in een goede staat blijven. Helaas geven ze niet hetzelfde comfort als de Westone foams, die kwa comfort en sealing imho het beste blijven.

Heeft iemand tips voor tips? Het valt mij op dat de 'compatible' tips niets in prijs schelen en enkel vaker per paar verkocht worden. De rode en blauwe tips op de bay zien er leuk uit, maar $17 voor 6 tips vind ik veeel te veel geld.

[ Voor 7% gewijzigd door Oyster op 10-06-2010 14:40 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

misschien een beetje laat, maar je kan kijken naar comply foam tips, ik gebruik ze op mijn UE super.fi 5 en ik vindt ze geweldig

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik ben toevallig gister weer even op zoek geweest. Maar de comply's zijn ook erg duur.

Iemand toevallig nog de medium zwarte of witte shure sleeves liggen?

• Tomino
Ik heb een heel zakje vol. Als je een picca hebt met hoe ze eruit zien heb ik wellicht iets voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik heb ook nog een driedubbele lading van mijn voormalige E3's en mijn huidige E210's en een aantal extra sleeves die ik indertijd kreeg bij mijn e3's. Dan gaat het om de 'harde' witte en de silicone grijs-zwarte, van de zwarte foamies heb ik geen reserve...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Het gaat om deze, met als voorkeur de zwarte. Nog steeds spijt van dat ik ze heb weggegeven toen ik mijn Westone's kreeg. De harde en zachte siliconen inderdaad.

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/9627/shurek.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Oyster op 17-09-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Ik zit op dit moment met n dilema, de hond heeft mijn oude(net 3 mnd oud) klipsch s2 op gegeten ..... geen grap.

Nu ben ik opzoek naar nieuwe dopjes en ik heb een aantal keuzes :

shure e210
shure scl2
shure scl3
klipsh s4
sleek audio sa1
westone um1
westone 1

mijn max is 150,-

Ik heb ook gekeken naar de etymotic, ultimate ears, jays, phonak, bose,agk en denon maar daar bevallen me toch sommige dingen niet aan. Na veel lezen kom je ook achter sommmige probs (draag gemak, kabel breuken en nog wat)

Ik ben opzoek naar oordopjes die niet storend zijn, ook niet na 4 uur lang gedragen te hebben. Ik heb niet echt een idee hoe groot mijn oren zijn maar de klipsch s2 pasten niet lekker en waren dus ook oncomfortabel wanneer ik deze een tijd in had.

Na wat research kwam ik er achter dat de scl2 wat kleiner zijn dan de se210 welke weer kleiner zijn dan de scl3. Dus qua draag comfort zou de scl2 misschien beter zijn voor mij, echter de klipsch s4 en beide westone's zouden kleiner zijn maar dat heb ik nergens voor 100% zeker kunnen zien.
De westone's zouden volgens velen het ultime zijn in draagcomfort maar iets slechter in de lage tonen.

De sleek audio sa1 lijken me leuk ivm het customizen maar ik denk niet dat ze lekker zitten aangezien ze nogal groot en hard zijn.

Van de klipsch s4 lees ik dat ze erg goed zijn, helemaal gezien de prijs.

Heeft iemand hier misschien ervaring met 2 of meer dopjes op de lijst ? Of kan iemand mij vertellen hoe ze zijn om te dragen wanneer je ze echt uren in hebt, of heeft hier ook iemand t kleine oren probleem.

De doppen zullen hoofdzakelijk gedragen worden met het luisteren naar films,series (beide in hd, geen krakende xvids) muziek mp3 en flac. Ze zullen aangesloten worden op mn macbook,mediacenter en ipod shuffle (evt ook nog n android phone). Als laatste moeten ze ook dienen als vervanging van mijn sennheiser 595 die helaas kapot gegaan is na ongeveer 6-7 jaar.

Dit is niet bedoeld als een wat moet ik kopen maar om meer informatie te vinden en evt een vergelijking van iemand die 2 of meer van deze dopjes kent.Op de grote fora qua audio zijn minder dingen te vinden over mijn selectie en al helemaal weinig over de comfort kwestie. Zowieso word het vaak vergeleken of alternatieven gepost die hier niet te krijgen zijn.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 21:16
LyP0 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:40:
Ik zit op dit moment met n dilema, de hond heeft mijn oude(net 3 mnd oud) klipsch s2 op gegeten ..... geen grap.

Nu ben ik opzoek naar nieuwe dopjes [...]

Ik ben opzoek naar oordopjes die niet storend zijn, ook niet na 4 uur lang gedragen te hebben [...]

De doppen zullen hoofdzakelijk gedragen worden met het luisteren naar films,series (beide in hd, geen krakende xvids) muziek mp3 en flac. Ze zullen aangesloten worden op mn macbook,mediacenter en ipod shuffle (evt ook nog n android phone). Als laatste moeten ze ook dienen als vervanging van mijn sennheiser 595 die helaas kapot gegaan is na ongeveer 6-7 jaar.
Qua draagcomfort vind ik persoonlijk oordopjes met een a-symmetrisch draad heel fijn, gezien het feit dat je ze makkelijk kan laten "hangen" als je onderweg bent zonder daarbij het gevoel te hebben dat ze uit je oren worden getrokken.

Wat betreft oordopjes als vervanging voor een sennheiser 595:
Ik gebruik zelf de 580 koptelefoon dagelijks en moet er niet aan denken deze te vervangen voor oordopjes (hoe comfortabel deze ook zijn), en dat komt voornamelijk vanwege het feit dat de open koptelefoon m.i. minder belastend is voor je oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Oyster schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:19:
Het gaat om deze, met als voorkeur de zwarte. Nog steeds spijt van dat ik ze heb weggegeven toen ik mijn Westone's kreeg. De harde en zachte siliconen inderdaad.

[afbeelding]
Zijn ze nog nodig? Ik heb nog twee volledige setjes, een van m'n E4C's en een van de SCL4's die ik ter vervanging heb gekregen via de garantie. Zelf gebruik ik alleen olive foams.

Zijn er trouwens ook mensen die de triflangles gebruiken? Ik kan me niet voorstellen dat die lekker zitten en bovendien dat ze schoon blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@Lypo

Heb je wel eens de Head-Direct RE0 dopjes overwogen? Ze kosten tegenwoordig nog zo'n 80 dollar, dus een stuk goedkoper dan toen ze werden gereviewed.
Zelf ben ik jarenlang op zoek geweest naar goede dopjes en ik heb o.a. nog Shure E310, Senheisser CXL400 en Etymotic Research 6i liggen, maar sinds ik de RE0's in huis heb (zowat een jaar, schat ik), voel ik geen behoefte meer om nog iets anders te proberen.
Ze zitten ook prima, ik luister vaak uren en val er soms mee in slaap zonder last te hebben. Ook met de degelijkheid zit het dus wel goed.
Onlangs nog een modificatie ontdekt (stukje schuimrubber eruit) waardoor ze nog iets helderder klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
@LyP0
Je zou ook voor de Klipsch X5 kunnen gaan, die kosten 135 euro en zijn weer compacter en beter dan de S2 die je dus al eerder had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Die klipsch x5 heb ik ook gezien maar die vorm zat bij de s2 niet lekker, tevens zijn ze niet veel kleiner zo te zien dus daarom staat die niet in mijn lijstje. De S4 mag dan technisch iets slechter zijn misschien maar de (pas)vorm lijk me een stuk beter.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:36

3DDude

I void warranty's

Heren,

Ik ben ook op zoek naar nieuwe oordopjes omdat mijn linker ear monitor van mijn Superfi 5 Pro's is gebroken.
Nou krijg ik van hifiheadphones (.co.uk) een credit van approx 140 á 145 pond bij hun, om nieuwe uit te zoeken: het is uiteraard mogelijk om wat bij te leggen ( dat wil ik doen tot max 200) dus voor mij nog 60 pond.
Wat raden jullie aan ? ik ben aan het kijken naar Weststone UM-2's maar ook naar Shure dopjes.

Alvast bedankt.

Overigens luister ik vooral: rock, punk - alternative rock, heel soms wat hardcore / hardstyle. Ik hoor wel graag wat detail in het geluid terug komen :P, mijn Ipod nano 4 is de bron van mijn geluid: maar kan ook wellicht in de nabije toekomst worden vervangen omdat hij een beetje raar aan het doen is soms.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Canaria schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:32:
[...]
Zijn er trouwens ook mensen die de triflangles gebruiken? Ik kan me niet voorstellen dat die lekker zitten en bovendien dat ze schoon blijven.
Ik heb ze in het verleden eens met de e3c en e4c geprobeerd, maar ze bevielen mij absoluut niet. Mijn gehoorgang is niet zodanig lang dat ik ze er comfortabel in gestopt krijg. Bij een enigszins comfortabele diepte staken de monitors een heel eind uit zodat ze snel uitvielen. Ik kan mezelf ook niet voorstellen dat het bij iemand lekker zit. Een monitor die buiten de oorschelp valt kan gewoon niet lekker dragen.

Een oplossing is om er een flange af te knippen. Maar daar zag ik het nut niet echt van in. Dan kan je net zo goed de anderen siliconen gebruiken, die imho meer grip geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 01:11
Ik verwacht morgen de Shure SE535 binnen te krijgen. Na wat luister sessies zal ik uiteraard een verslagje hiervan geven.

Hoewel er qua drivers niets is veranderd t.o.v. de SE530 schijnt het qua comfort nog iets verbeterd te zijn en zijn er kleine dingen aangepast, minder roll off's in het laag en hoog waar sommige mensen voorheen weleens een beetje kritiek op hadden. Ook de soundstage schijnt iets beter geworden te zijn.

Grootste pluspunt is wel de degelijkheid. Een veel duurzamere kabel wat een zwak punt van de 530s was. Ook de mogelijkheid om de kabel los te koppelen en te vervangen is geïntroduceerd. Allemaal punten waardoor de prijs meer gerechtvaardig is. Je geeft geen 400 euro uit voor iets wat na een paar maanden stuk kan gaan uiteraard.

Ik ben erg benieuwd naar het nieuwe Shure top line product.

Ik heb nog even getwijfeld tussen de Triple.Fi 10, Westone 3 en Earsonic SM3.
Keuze voor de Shure uiteindelijk op basis van veel reviews en gebruikerservaring gekozen.
Al speelde levering ook een rol. Wilde ze op korte termijn hebben ivm aanstaande vakantie en de Earsonic is lastig verkrijgbaar, dus duurde te lang en schijnt qua comfort niet super te zijn. Triple.Fi is schaars beschikbaar en wordt eind oktober volgens de winkelier vervangen voor een nieuwe product line / versie. Ook kreeg ik de indruk dat ze iets meer uitstaken, waardoor liggen op je hoofd iets minder relaxed is. Dus comfort speelde ook hier wel een rol in.

De Westone kwam min of meer op dezelfde prijs uit (indien in NL besteld) en schijnt iets warmer en iets meer bass gericht te klinken als de Shure's. Ik denk dat Shure mij het beste ligt. Iets neutraler en een gebalanceerd geluid en de lovende verhalen over het comfort wat bij de SE535 nog weer iets beter geworden is, gaf voor mij de doorslag, al schijnen de Westones ook goed te zijn qua comfort. Het schijnt dat de oortjes van de Westone iets groter tov de SE535s zijn en dus iets meer kans op irritatie of niet lekker passend.

[ Voor 42% gewijzigd door xs4me op 07-10-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Canaria schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:32:
[...]

Zijn ze nog nodig? Ik heb nog twee volledige setjes, een van m'n E4C's en een van de SCL4's die ik ter vervanging heb gekregen via de garantie. Zelf gebruik ik alleen olive foams.

Misschien heb ik binnenkort wel een hele hoop dopjes over. Net bij het draaiend eraf halen van mijn olive foams het halve buisje van mijn rechter oordopje afgescheurd :/ Nu dus aan een kant geen beschermend filtertje meer in dat buisje, gelukkig blijven de sleeves nog wel zitten op het gedeelte van het buisje wat is overgebleven. Als deze Shures het binnenkort toch begeven dan gaat het in de toekomst geen Shure meer worden voor mij, want dat wordt dan het tweede setje wat na iets van 2 jaar gebruik sneuvelt...

Hoe dan ook, de witte heb ik toch niet dubbel, de zwarte siliconen wel 3,5 dubbel (ik heb in totaal 7 medium zwarte siliconen sleeves)

Overigens ben ik altijd fans geweest van de triflanges: het beste neutrale geluid en de hele goede isolatie. Het eerste paar wat ik had heb ik moeten weggooien, die waren helemaal vergaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Ik heb eindelijk mijn nieuwe dopjes binnen. Het zijn toch de westone um1 geworden. Heb de shure uitgeprobeerd maar die zaten niet lekker, veel te groot.
Ben wel tevreden over de um1 alleen mocht het van mij nog iets kleiner, wanneer ik op mijn oor lig zit t niet erg comfortabel.

Helaas zit er bij de dopjes alleen van die foam dingen, vind k niet echt lekker werken. Moet zeggen dat ze heerlijk isoleren maar na een tijdje gaan ze irriteren.
Ben er achter gekomen dat de siliconen van klipsch ook werken maar daarvan had ik niet meer de juiste maat. Nu heb ik nog een setje partyplugs van alpine liggen voor met festivals mee te nemen, ik dacht probeer eens.....verrekt, ze passen.
Heb dus nu deze gecombineerd met deze.

Voor mensen die geintresseerd zijn, er loopt een inkoopactie op dit moment. klik

Ik garandeer niet dat het met elke dopjes werk maar hier functioneert het wel, zit heerlijk en isoleert net ze goed als die foam dingen.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Hoe bevallen je Um1's nu na een tijdje gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Nieuwe buds:
http://www.engadget.com/2...or-djs-and-studios-alike/
Se215 voor 99 Dollar, ziet er leuk uit nu ik nét mijn Se210's verloren heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:43
Tomino schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:18:
Nieuwe buds:
http://www.engadget.com/2...or-djs-and-studios-alike/
Se215 voor 99 Dollar, ziet er leuk uit nu ik nét mijn Se210's verloren heb..
Ziet er goed uit. Vooral de prijs. De SE210 zaten toch altijd rond de 170 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:45

DDX

Ik heb een probleempje met m'n se530's, de rubbertjes over de kabels bij de oordopjes is aan beide kanten losgelaten.
Begon aan een kant en 2 weken later had andere kant er last van.

Weet iemand hoe die rubbertjes vastzitten, ik heb geprobeerd ze terug te klemmen maar dat lukt niet echt.
Ook maar eens contact opnemen met shure, ze zijn nu zo'n 1,5 jaar oud.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik heb sinds kort de SE215 oordopjes aangeschaft en ik vind het een aanrader.
Ze kinken een beetje laid back. Volle sound stage, maar het hoog is niet bijzonder scherp. Mid tonen ten overvloede, erg veel bas. Ik heb nog geen oortelefoon gehad met zoveel bas voorheen. Hoge tonen hebben helaas een beetje een doffe ondertoon. Maar dat is misschien omdat ik kwa speakers metal dome tweeters gewend ben. Het hoog klinkt een beetje ver op de achtergrond, met name merkbaar als je veel verschillende tonen door elkaar hoort.

Lijkt of ik negatief ben maar eigenlijk niet, het klinkt heel relaxt, eigenlijk als een gesloten koptelefoon: echt een hele volle klank. Genoeg details te horen ook, met heel weinig ruis.
Als een analytische oordop moet je het niet zien.
Hij zit bovendien als gegoten, afneembare kabels, zien er goed uit en degelijk. Echt een aanrader wat mij betreft!

Ervaringen voorheen met:
Sennheiser CX300 (nauwelijks mid tonen, vrij dof, hoog was ook niet echt om naar huis te schrijven, basweergave gemiddeld en bouw was niet echt degelijk).
Crossroads X3i (Snel stuk, lekkere bas weergave, wat kleinere soundstage als de Shure maar, vond hem wel wat beter kwa hoge tonen dan de Shure).
Apple in ears (laatste type met 2 drivers, super veel details, sprankelend hoog maar amper bas, veels te anaytsich wat mij betreft en deze had al vrij snel een draadbreuk).

[ Voor 31% gewijzigd door duncanvdlinden op 23-08-2011 22:19 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste