Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:02

DDX

DDX schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:51:
Ik heb een probleempje met m'n se530's, de rubbertjes over de kabels bij de oordopjes is aan beide kanten losgelaten.
Begon aan een kant en 2 weken later had andere kant er last van.

Weet iemand hoe die rubbertjes vastzitten, ik heb geprobeerd ze terug te klemmen maar dat lukt niet echt.
Ook maar eens contact opnemen met shure, ze zijn nu zo'n 1,5 jaar oud.
Opgestuurd naar shure en netjes vervangen door nieuwe set.
Nieuwe se530's gehad, helaas hadden ze die nog op voorraad, was wel leuk geweest om de se535's te krijgen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:09
Nu de tijd weer aangebroken is om de trein in te stappen en te moeten studeren in mediatheken kon ik het niet meer verdragen om zonder goede in ears door het leven te gaan.. Vorige setjes SE2C's verloren in Istanbul, en het setje daarvoor was helemaal op bij verschillende stukken van de kabel.
Oftewel, de optie om bij de SE215's de kabel eraf te halen is een groot pluspunt. Hierdoor heb ik mijn vorige twee setjes niet meer kunnen gebruiken na een gebruikstijd van +- 1,5 jaar..

Ik verwacht ze van Amazon.co.uk a.s. woensdag/donderdag binnen.
Voor mij is zijn de shure doppen het genot, en tsja, derde setje en ik verwacht er weer veel van.

heeft iemand zjin Se215's ingespeeld met ruis of is dat bij deze niet echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasXCI
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 13:21

ThomasXCI

Mine!

Hoe zit het met de grootte van de jackplug op de Shure SE215? Gezien deze foto lijkt het me vrij groot en als ik dat vergelijk met mijn huidige sony oordopjes kan dat nog wel eens zeer krap worden met mijn iphone incl soft case.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/b/b5/b5bea929_215plug.JPG
Jack plug van de shure

Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/5627/phototk.jpg
Jack plug van mijn huidige oordopjes

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Laat ik je is uit de brand helpen
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1350256/plug%20%282%29.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1350256/plug%20%281%29.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1350256/plug%20%283%29.JPG

Ter vergelijking, ingeplugd op een Zune :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasXCI
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 13:21

ThomasXCI

Mine!

Tomino schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:26:
Laat ik je is uit de brand helpen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ter vergelijking, ingeplugd op een Zune :)
Ok duidelijk, dat zou voor mij dan betekenen dat ik het hoesje van mij iPhone 4 moet verbouwen. Anders gaat het niet passen. Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-07 14:09
Ik heb nu ruim een maand de SE425-CL. Hierbij deel ik kort mijn ervaringen. Ik ben geen audiofiel, maar luister graag naar muziek en hecht waarde aan goede isolatie. Mijn UE MetroFi 220 hadden een kabelbreuk opgelopen, dus ik zocht dopjes met vervangbare kabels en de best mogelijke isolatie. De SE-535 was mij toch een stap te duur(dan zou ik liever de stap naar custom IEM maken ipv universal fit).

Vergeleken met mijn oude sony MDR 71 en UE klonken ze in het begin erg plat, de UE klonken ook wat vlakker vergeleken de sony. Maar deze heeft eigenlijk een overaanwezige ongecontroleerde bass. Echter na wat inspelen klinken ze al een stuk beter.

Geluid
Deze heeft in tegenstelling tot de 535, slechts 2 speakers ipv 3 individuele speakers. Toch moet ik zeggen dat voor mij de range en de helderheid een hele beleving is ten opzichte van de UE en de sony. Ik hoor opnieuw nieuwe tonen en de instrumenten en nuances zijn nog duidelijker te horen. De dopjes zijn hierdoor wel erg gevoelig en ruis van een apparaat wordt heel snel opgepikt.

Draagcomfort
Het is redelijk essentieel de kabel achter het oor langs te dragen. Indien je dit niet gewend bent is dit zeker even wennen, ook is het wat lastiger om vlug je dopjes even in en uit te doen. Echter voor de lange periodes(dan laat ik de kabel ook achterlangs over mijn rug lopen) is de draagcomfort uitsteken en vergeet ik soms dat ik dopjes in heb, echt een verbetering tegenover kabels die constant trekken en bungelen aan je oren.

Isolatie
De standaard zwarte foampjes werken naar mijn ervaring beter dan de comply foampjes die ik bij mijn ultimate ears hadden. Hierdoor en mede door de gevoeligheid heb ik de volume nu een stuk lager staan, echter valt de ruis daardoor wel extra op. Ik heb de triple flanges ook geprobeerd maar die gaan bij mij toch wel heel diep de oor, dat het onprettig wordt.

Accesoires
Er zit een scala aan oordopjes(silliconen dpojes, foampjes(drie maten), gele foampjes en triple flanges), een cleaning tool, standaard jack adapters en een soort van opbergtasje die iets te groot is om handig mee te nemen in de jas/zak. Al met al de standaard accesoires die je minimaal mag verwachten bij dopjes van dit scale. Graag had ik nog een ruisonderdrukking/volume regeling adapter gezien. Ook kan ik geen goede kabels vinden met een microfoon.

Prijs
Ik heb hem zelf voor 240,- gekocht, de normale prijs ligt rond 280,-. Toevallig kwam ik hem tegen bij een webshop(RJShop) staat voor deze aanbiedingsprijs en hem in voorraad had, want ik wil het dan eenmaal ook ZSM :P. Het is nog steeds een behoorlijke prijs voor dopjes en ik kan niet oordelen of de meerprijs te rechtvaardigen valt tegenover de single driver 315 en 215.

Bouw/uiterlijk
De kabel en dopjes voelen stevig en duurzaam aan. De verbinding van de kabels met de dopjes klikken in elkaar en zitten echt goed stevig vast. Ook de foampjes zitten goed vast(soms te vast). Ik heb nog geen een keer gehad dat er iets los is geraakt. Ik vind ze zelf erg strak en door het transparante plastic zien ze er ook nog redelijk professioneel uit.

Conclusie
Naar mijn mening zijn het erg prettige dopjes met een erg aangenaam natuurlijk geluid. Voor iemand die een volle bass zoekt zijn deze dopjes niet aan te raden. Ook iemand die heel vaak zijn dopjes in en uit doet zijn deze dopjes ook niet aan te raden.

link naar pricewatch:
pricewatch unsorted: Shure SE425-CL Oordopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:11
Leuke review! Thanks!

Ik heb nog steeds een gloednieuw paar E2C's van een samenkopen inkoopactie van jaren terug. 1 keer tijdens de vakantie gebruikt; heerlijk maar helaas was er toen een exotisch beestje dat de sleeves opvrat. Sindsdien even met de grote wax sleeves rondgelopen; rottig draagcomfort; nooit meer gedragen. Kon geen replacement sleeves vinden, en raakte teveel gehecht aan het geluid van de Sennheiser 505.

Nu wil ik ze weer gebruiken; zijn de sleeves zo goed als nergens meer te verkrijgen. Shure is overgestapt op nieuwe sleeves met kleinere openingen; waardoor ik ze niet meer kan gebruiken.

Leveranciers kennen het model niet eens meer en ik zit er dus nu mee. Ik ga deze dus misschien maar weggeven (aan iemand met grote oren, want ik heb nog wel een lading met L size sleeves liggen :)).

De nieuwe die ik overweeg is de 425 en de 315. Als je de review hierboven lees twijfel ik of dit het geld waard is. Ik ben geen audiofiel. Ik heb de shures zodat ik in het vliegtuig van goed geluid kan genieten. Ik stapte over op de 505's omdat ik telkens pijn in mijn oren kreeg van die wax sleeves (die dus te groot waren).

Heeft iemand ervaringen met de 315? Was de E2C zoveel minder goed dan deze nieuwe range aan oordoppen? Ik vond het geluid van de E2C namelijk al prima :). Misschien correspondeert deze zelfs met de nieuwe SE215?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Lijkt me stug dat die sleeves niet meer te vinden zijn eigenlijk.
Heb je de shure importeur al gecontact ? (www.shure.nl)

En anders ebay bijvoorbeeld:
http://www.ebay.com/itm/S...ain_0&hash=item2a15776c48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-07 14:42

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Als je toch geen audiofiel bent waarom ga je niet liever voor de minder heftig geprijsde 215? Heeft de zelfde afwerking als de grotere broertjes.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
ik heb echt nog een hele zwik van die foamies liggen. Zakje vol. Contact mij maar voor meer info als je besluit er echt wat mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Iemand tip waar je in Nederland de kabel van de SE530 kan vervangen ?
Via google genoeg usa bedrijven te vinden die het doen, maar bij voorkeur laat ik het wat dichterbij fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Waar heb je kabelbreuk? Mijn jackplug aansluiting was gaar en die heeft oom-lief met een soldeerbout opgelapt met een nieuwe jack. Weet niet of het bij jou zo eenvoudig is?
Pagina: 1 2 3 Laatste