zo te zien gaat het bij getronics nog precies zoals het ging toen ik het zinkende schip, geforceerd, verlaten heb...
Ik vind dat het er sterk afhangt op welke afdeling je werkt. Ik heb opzicht niets te klagen. Goede beoordeling kans op promotie. Kan studies volgen. Alleen de bonus viel tegen dit jaar dit komt omdat een project aan het begin.van het jaar slecht is.afgehandeld. natuurlijk kan het beter maar je maakt het zelf.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Zijn er ook nog mensen met ervaringen bij newtel essence een divisie van Getronics?
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Is newtel een divisie van Getronics dan?
Ik was in de veronderstelling dat het een op zich staande dochteronderneming was van KPN.
Ik was in de veronderstelling dat het een op zich staande dochteronderneming was van KPN.
Volgens het onderstaande artikel valt het formeel nu onder Getronics maar opereert zelfstandigDomino schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:17:
Is newtel een divisie van Getronics dan?
http://www.topemployers.n...DEPnIfxooc0%3d&tabid=2387
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
KPN en vakbond bereiken akkoord cao 2010
[ Voor 34% gewijzigd door PcDealer op 08-05-2010 10:01 ]
Verwijderd
Juist, Getronics Consulting is nu het "flexteam"
QuikSoft schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:01:
[...]
Flexteam wordt opgeheven in huidig concept is mij heden door management vertelt.
;-)
Mooie onderhandelingen weer

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
welke onderhandelingen ?
Dat maakt het wel heel simpel, geen salarisverhoging, geen POP....word een lekker relaxed jaartje zo.
Dat maakt het wel heel simpel, geen salarisverhoging, geen POP....word een lekker relaxed jaartje zo.
7up, hier nog een ;-)
[ Voor 4% gewijzigd door Yanze op 17-05-2010 05:05 ]
Ik heb gehoord dat alle fieldservice engineers TomTom Work in de auto krijgen ?
Is dat zo en zijn er hier engineers die ervaringen van dat TomTom Work willen delen (als zij dat al hebben natuurlijk).
Ik vind het nogal een aanslag op je prive leven als je je auto gebruikt ten tijden dat je niet werkt (weekend of vakantie's bijvoorbeeld), want uit zetten kan niet (het link kastje staat continu aan volgens mij), dus je bent ten allen tijden te volgen, ook als je je TomTom niet eens aan hebt.
Is dat zo en zijn er hier engineers die ervaringen van dat TomTom Work willen delen (als zij dat al hebben natuurlijk).
Ik vind het nogal een aanslag op je prive leven als je je auto gebruikt ten tijden dat je niet werkt (weekend of vakantie's bijvoorbeeld), want uit zetten kan niet (het link kastje staat continu aan volgens mij), dus je bent ten allen tijden te volgen, ook als je je TomTom niet eens aan hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door MarElo op 29-05-2010 17:19 ]
Ligt er wel aan of je je auto van de zaak ook prive gebruikt.MarElo schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:18:
Dat zegt hij toch?PcDealer schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 20:22:
[...]
Ligt er wel aan of je je auto van de zaak ook prive gebruikt.
Het is op zich inderdaad een inbreuk op je prive leven, omdat je wandel en handel wordt geregistreeerd. Het is echter de vraag of Getronics ook iets met deze "privédata" zal doen. Als je een smartphone hebt, met Google Maps, beschikt ook Google over die data (en ook die van de tijd dat je niet in je auto zit). Ik zou er persoonlijk meer voor voelen om dergelijke info aan Getronics af te staan, dan aan Google (als ik ze dan toch moet afstaan).Ik vind het nogal een aanslag op je prive leven als je je auto gebruikt ten tijden dat je niet werkt (weekend of vakantie's bijvoorbeeld)
Dan moet ie zijn auto niet privé gebruiken.
Getronics heeft als werkgever heeft een directe invloed op het leven van haar werknemers, google niet. Laat mij maar lekker opgaan in de massa bij Google, als ik dan toch mag kiezen.bartgabriels schreef op zondag 30 mei 2010 @ 10:17:
Het is op zich inderdaad een inbreuk op je prive leven, omdat je wandel en handel wordt geregistreeerd. Het is echter de vraag of Getronics ook iets met deze "privédata" zal doen. Als je een smartphone hebt, met Google Maps, beschikt ook Google over die data (en ook die van de tijd dat je niet in je auto zit). Ik zou er persoonlijk meer voor voelen om dergelijke info aan Getronics af te staan, dan aan Google (als ik ze dan toch moet afstaan).
Getronics kennende zullen ze uiteraard iets met de gegevens gaan doen, als was het maar km registratie van wat jij privé rijd. Omdat later natuurlijk (deels) terug te vorderen omdat je teveel km's privé rijd.
edit nvm
[ Voor 95% gewijzigd door De_Bastaard op 10-06-2010 18:59 ]
GefeliciteerdDe_Bastaard schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:10:
Ik begin de 21e bij Getronics, als service desk analist (helpdesk 1). het is mijn eerste baan en hoop dat ik binnen redelijke termijn mezelf kan bewijzen, en hopelijk bij proces management of iets in die richting aan de slag kan
Bij KPN kan alleen KPN Security die gegevens uitlezen (en dat gebeurd alleen wanneer er sprake is van misbruik of een andere reden) en wordt verder alleen gebruikt voor het inplannen van engineers die in de buurt zijn van een volgende locatie. Was nogal wat om te doen een tijd geleden.MarElo schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:18:
Ik heb gehoord dat alle fieldservice engineers TomTom Work in de auto krijgen ?
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Gut, doet de KPN security dan ook de logistiek en planning?
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
De weg die WMS aan het bewandelen is is niet de ideale weg. Dan bedoel ik dat de engineer universeler ingezet moet worden en meer regionaal. De engineer zal dan met klanten te maken krijgen waar toegang beperkt is en hij de weg amper weet als ook met meer apparaten te maken gaat krijgen die niet in zijn kennisgebied zit.
Maar om die inzetbaarheid krijgen we allemaal tomtom go en moet je dan maar je alu-hoedje op het dashnpard leggen......
Maar om die inzetbaarheid krijgen we allemaal tomtom go en moet je dan maar je alu-hoedje op het dashnpard leggen......
Verwijderd
Heeft iemand enig idee wat er vandaag om 09:00 bij GDC besproken gaat worden? Verplichte presentatie voor iedereen.
Nee, maar je zult het nu zelf ook wel weten intussen
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Je wilt het niet delen?
Jeremy Clarkson
Er gaan 130 man uit. Gegadigden worden vanavond op de hoogte gesteld.....
Dat zijn er best veel. De zoveelste reorganisatie.
[ Voor 27% gewijzigd door DeeJee op 17-06-2010 11:26 ]
Money for nothin' and your chicks for free
Verwijderd
Jawel hoor, maar sommige collega's wisten het nog niet.
Leek me niet netjes dat ze het hier eerst lazen.
Leek me niet netjes dat ze het hier eerst lazen.
Das best snel na de aankondiging.... Geen wonder dat de OR zo wilde hameren op het behoud op de oude ontslagformule.DeeJee schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:24:
Er gaan 130 man uit. Gegadigden worden vanavond op de hoogte gesteld.....
Jeremy Clarkson
Je snapt ook wel hoe de sfeer op dit moment op de verschillende afdelingen is.
Niemand weet of ze tot de 130 behoren of niet.
Niemand weet of ze tot de 130 behoren of niet.
Money for nothin' and your chicks for free
Het verhaal zoals het gebracht is is genuanceerder dan 'er gaan 130 man uit'
Er vervallen 130 functies (waarvan een aantal ingevuld zijn mbv detachering) en voor de mensen in vaste dienst wordt binnen het bedrijf een andere functie gezocht.
In tegenstelling tot vorig jaar zomer worden er vanavond dus geen mensen aangezegd maar krijgen ze 'slechts' te horen dat hun functie vervalt.
Ontslag komt pas in beeld als mensen na een aantal maanden niet intern geplaatst kunnen worden.
Er vervallen 130 functies (waarvan een aantal ingevuld zijn mbv detachering) en voor de mensen in vaste dienst wordt binnen het bedrijf een andere functie gezocht.
In tegenstelling tot vorig jaar zomer worden er vanavond dus geen mensen aangezegd maar krijgen ze 'slechts' te horen dat hun functie vervalt.
Ontslag komt pas in beeld als mensen na een aantal maanden niet intern geplaatst kunnen worden.
Zo was het bij WMS dacht ik ook, uiteindelijk zijn er veel mensen verdwenen.
Jeremy Clarkson
Heb begrepen dat iedereen uit de getroffen afdelingen/units met functie TSS1 junior of lager eruit liggen. OS Amsterdam in ieder geval 3 personen bevestigd, OS Apeldoorn iedereen op 3 man na eruit. Connectivity Apeldoorn 5 eruit, DBA team minimaal 1.
Eruit = in voorfase, om het even te nuanceren
Eruit = in voorfase, om het even te nuanceren

Hmm ben vorige week bij getronics begonnen met het idee om door te groeien binnen het bedrijf, hoor ik nu van iemand die bij de kwartaalmeeting is geweest dat er daar verteld is dat dat in deze periode behoorlijk lastig is
Verwijderd
Ik heb een vraagje over de Young professional functie bij Getronics. Opzich spreekt de functie me erg aan, alleen ik begreep van iemand anders dat de salarissen als WO-starter bij Getronics in vergelijking met andere traineeshipsalarissen ver achterblijven. Kan iemand me een indicatie geven van het startsalaris? Als het nu enkele procentjes was ok, maar het schijnt te gaan om 20% en dat vind ik nogal fors. De meeste traineeships bieden zo'n 2500-2600 euro, dus dat zou uitkomen op rond de 2100. Klopt dat?
2500/2600 klinkt mij persoonlijk vrij fors voor een YP / traineeship. Ik hoor en zie vaker salarissen van rond de 2200/2300/2400 voorbij komen.Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 19:44:
Ik heb een vraagje over de Young professional functie bij Getronics. Opzich spreekt de functie me erg aan, alleen ik begreep van iemand anders dat de salarissen als WO-starter bij Getronics in vergelijking met andere traineeshipsalarissen ver achterblijven. Kan iemand me een indicatie geven van het startsalaris? Als het nu enkele procentjes was ok, maar het schijnt te gaan om 20% en dat vind ik nogal fors. De meeste traineeships bieden zo'n 2500-2600 euro, dus dat zou uitkomen op rond de 2100. Klopt dat?
Waarom zou iemand met een goede opleiding en toekomstperspectief voor onzekerheid kiezen en bij Getronics gaan werken. Het salaris dat ver achter blijft is 1 ding, maar die continu durende reorganisaties pleit ook niet voor een goede basis.
In de weer aantrekkende (ICT) markt moet er voldoende leuk werk te vinden zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door GAEvakYD op 10-07-2010 07:55 ]
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Is het bij Getronics echt zo erg dan? Het salaris wat ik krijg als starter is volgens mij evenveel als ik bij andere organisaties krijg. Over doorgroeien hebben ze mij verteld dat er genoeg mogelijkheden voor me waren, maar dat dat wel pakweg een jaar zou duren (GAEvakYD schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 07:53:
[...]
2500/2600 klinkt mij persoonlijk vrij fors voor een YP / traineeship. Ik hoor en zie vaker salarissen van rond de 2200/2300/2400 voorbij komen.
Waarom zou iemand met een goede opleiding en toekomstperspectief voor onzekerheid kiezen en bij Getronics gaan werken. Het salaris dat ver achter blijft is 1 ding, maar die continu durende reorganisaties pleit ook niet voor een goede basis.
In de weer aantrekkende (ICT) markt moet er voldoende leuk werk te vinden zijn.
De_Bastaard schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:41:
Hmm ben vorige week bij getronics begonnen met het idee om door te groeien binnen het bedrijf, hoor ik nu van iemand die bij de kwartaalmeeting is geweest dat er daar verteld is dat dat in deze periode behoorlijk lastig is
Ik weet niet wat je onder doorgroeien verstaat, maar ik versta daar vooral groei in van persoonlijke kwaliteiten en groei binnen een functie. Financieel doorgroeien hoort daarbij. Op langere termijn hoort daar ook een nieuwe functie of functieschaal bij.De_Bastaard schreef op zondag 11 juli 2010 @ 12:40:
[...]
Is het bij Getronics echt zo erg dan? Het salaris wat ik krijg als starter is volgens mij evenveel als ik bij andere organisaties krijg. Over doorgroeien hebben ze mij verteld dat er genoeg mogelijkheden voor me waren, maar dat dat wel pakweg een jaar zou duren ().
Het is m.i. geen goed uitgangspunt om over doorgroeien te praten in combinatie met een beperkte horizon van een jaar. Dan heb je het meer over ordinaire salarisgroei (wat ook prima is natuurlijk)
Hallo, het eerste jaar zul je je gewoon moeten bewijzen. Werk doen wat je opgedragen wordt, komen met suggesties en verbeteringen, etc. Althans als ik je baas zou zijn. Het eerste jaar komen met stappen maken en salaris gaat er bij mij niet in zonder bijzondere omstandigheden.De_Bastaard schreef op zondag 11 juli 2010 @ 12:40:
[...]
Is het bij Getronics echt zo erg dan? Het salaris wat ik krijg als starter is volgens mij evenveel als ik bij andere organisaties krijg. Over doorgroeien hebben ze mij verteld dat er genoeg mogelijkheden voor me waren, maar dat dat wel pakweg een jaar zou duren ().
Getronics is volgens mij niet eens zó verkeerd ... alleen komen er ooit mensen binnen met 't idee dat ze bij de VW/Audi dealer d'r contract mogen/kunnen ondertekenen zoals dat in de (late) jaren '90 kon.
Ik heb er nú 4 reörganisaties mee gemaakt in de tijd dat ik er werk (sinds Januarie 2008) terwijl ik vanuit een externe partij geöutsourced werd en wat ik zie is eigenlijk alleen maar een gunstige ontwikkeling..
Laat zien dat je wíl werken en wordt beloond ... freewheelen moet je thuis doen.
Ik heb er nú 4 reörganisaties mee gemaakt in de tijd dat ik er werk (sinds Januarie 2008) terwijl ik vanuit een externe partij geöutsourced werd en wat ik zie is eigenlijk alleen maar een gunstige ontwikkeling..
Laat zien dat je wíl werken en wordt beloond ... freewheelen moet je thuis doen.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Nou... Dat heb ik gemerkt de laatste periodewimmel_1 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 18:43:
Laat zien dat je wíl werken en wordt beloond

Jeremy Clarkson
Vechten tegen de bierkaai noemen ze dat...
Alleen als je al kijkt naar de beoordelingen, managers lieten de meeste op een 3 uitkomen ofwel de nul-lijn. Maar 5% mocht een 5 krijgen...
Groeien binnen je functie is bij ons niet echt mogelijk, daarom willen ze heel graag dat je je gaat richten op andere zaken waarvan je bij de meeste weer kunt zien dat offboarden best wel makkelijk is, waarom zou je dan nog naar dergelijke functies uitkijken?
Alleen als je al kijkt naar de beoordelingen, managers lieten de meeste op een 3 uitkomen ofwel de nul-lijn. Maar 5% mocht een 5 krijgen...
Groeien binnen je functie is bij ons niet echt mogelijk, daarom willen ze heel graag dat je je gaat richten op andere zaken waarvan je bij de meeste weer kunt zien dat offboarden best wel makkelijk is, waarom zou je dan nog naar dergelijke functies uitkijken?
Zegt al genoeg.. dus om het half jaar een reorganisatiewimmel_1 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 18:43:
Ik heb er nú 4 reörganisaties mee gemaakt in de tijd dat ik er werk (sinds Januarie 2008)

leuk joh, wordt je afdeling straks naar boedapest verhuist...
blij toe dat ik voor iets meer als 2 jaartjes werken 12 maanden oprotpremie kreeg
blij toe dat ik voor iets meer als 2 jaartjes werken 12 maanden oprotpremie kreeg
Tjonge, als ik de berichten zo lees hier....is het nog steeds niet over met de onzekerheden binnen GPR?
Ik ben in 2000 bij getronics begonnen, en in januari 2006 eruit gestapt. De overname van Wang gaf heel erg veel scheve beloningen, die na jaren nog steeds niet gerepareerd waren. Toen PR erbij kwam was de maat vol voor mij, in die 5 jaar was mijn loon zo achtergebleven, dat ik zelfs zonder HBO papiertje ergens anders meer kon verdienen. Die standaard Astra was ik ook meer dan beu, al neem ik aan dat dat nu toch niet meer zo zal zijn...
Nu werk ik naar volle tevredenheid bij een groot ICT bedrijf waar het al jaren rustig is, zelfs de crisis zijn we zonder ontslagrondes of salarisingrepen doorgekomen. Het bedrijf is echter kleiner dan Getronics, zodoende is er meer betrokkenheid. Die betrokkenheid miste ik bij Getronics. Het kon niemand een bal schelen wat er met de rest van het bedrijf gebeurde, als de centen maar binnenkwamen aan het einde van de maand.
Om een voorbeeld te noemen:
Toen ik mijn laatste astra in moest leveren, moest ik naar Amsterdam komen. Niet dat ze die wagen door een goedkope stagair of zo lieten halen, nee dat moest ik zelf doen. Jammer van die 5 facturabele uren bij de klant, zou je denken. Niet bij Getronics.
Mijn nieuwe bedrijf zorgde er echter keurig voor dat mijn nieuwe auto afgeleverd werd, jawel voor het kantoor van Getronics. Zodat ik de volgende ochtend tenminste zonder gedoe op mijn werk kon komen, en ik geen trein hoefde te pakken van het getronics kantoor.
Dat soort "meedenken" en een medewerker niet lastig willen vallen met zaken die een andere persoon sneller en effectiever kan doen (denk aan allerlei administratieve rompslomp, die bij Getronics erg veel tijd kostte) is bij veel bedrijven veel beter geregeld. Na mijn overstap dacht ik meteen: Dat had ik jaren eerder moeten doen.
Ik heb bewust mijn werkgever niet genoemd, omdat ik geen sluikreclame wil maken.
Ik denk overigens dat er best wel onderdelen zijn bij GPR waar het wel goed toeven is, en het er anders aan toe gaat. Ik heb het met mijn loopbaan bij GPR in elk geval niet zo getroffen...
Ik ben in 2000 bij getronics begonnen, en in januari 2006 eruit gestapt. De overname van Wang gaf heel erg veel scheve beloningen, die na jaren nog steeds niet gerepareerd waren. Toen PR erbij kwam was de maat vol voor mij, in die 5 jaar was mijn loon zo achtergebleven, dat ik zelfs zonder HBO papiertje ergens anders meer kon verdienen. Die standaard Astra was ik ook meer dan beu, al neem ik aan dat dat nu toch niet meer zo zal zijn...
Nu werk ik naar volle tevredenheid bij een groot ICT bedrijf waar het al jaren rustig is, zelfs de crisis zijn we zonder ontslagrondes of salarisingrepen doorgekomen. Het bedrijf is echter kleiner dan Getronics, zodoende is er meer betrokkenheid. Die betrokkenheid miste ik bij Getronics. Het kon niemand een bal schelen wat er met de rest van het bedrijf gebeurde, als de centen maar binnenkwamen aan het einde van de maand.
Om een voorbeeld te noemen:
Toen ik mijn laatste astra in moest leveren, moest ik naar Amsterdam komen. Niet dat ze die wagen door een goedkope stagair of zo lieten halen, nee dat moest ik zelf doen. Jammer van die 5 facturabele uren bij de klant, zou je denken. Niet bij Getronics.
Mijn nieuwe bedrijf zorgde er echter keurig voor dat mijn nieuwe auto afgeleverd werd, jawel voor het kantoor van Getronics. Zodat ik de volgende ochtend tenminste zonder gedoe op mijn werk kon komen, en ik geen trein hoefde te pakken van het getronics kantoor.
Dat soort "meedenken" en een medewerker niet lastig willen vallen met zaken die een andere persoon sneller en effectiever kan doen (denk aan allerlei administratieve rompslomp, die bij Getronics erg veel tijd kostte) is bij veel bedrijven veel beter geregeld. Na mijn overstap dacht ik meteen: Dat had ik jaren eerder moeten doen.
Ik heb bewust mijn werkgever niet genoemd, omdat ik geen sluikreclame wil maken.
Ik denk overigens dat er best wel onderdelen zijn bij GPR waar het wel goed toeven is, en het er anders aan toe gaat. Ik heb het met mijn loopbaan bij GPR in elk geval niet zo getroffen...
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Jeremy Clarkson
Helaas, die grote ICT bedrijven zitten niet bij mij in de buurt
Volgens mij zit zelfs Getronics Consulting een flink stuk bij mij vandaan (ik dacht ergens in brabant ofzo?)
Volgens mij zit zelfs Getronics Consulting een flink stuk bij mij vandaan (ik dacht ergens in brabant ofzo?)
Het startsalaris van een YP ligt om en nabij de EUR 2100 bruto. Maar binnen een jaar kan je al snel omhoog schieten, afhankelijk van je eigen prestaties.
Verwijderd
Voor zover ik weet zit het op €2300 voor een WO'erbj.mars schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 07:35:
Het startsalaris van een YP ligt om en nabij de EUR 2100 bruto. Maar binnen een jaar kan je al snel omhoog schieten, afhankelijk van je eigen prestaties.
Ik weet niet of Beun de H. HBO of WO'er is? Overigens komen er momenteel alleen maar WO'ers binnen toch via het YP programma? Althans tijdje geleden nog wel
Ik mag/moet nu voor mijn functie een twee weken mee kijken en zelf het werk doen op de locatie in Eindhoven. Moet zeggen, best 'n mooi gebouw en ook goed te bereiken het 's morgens
Die vernieuwing van de A2 was echt een vooruitgang!
Wel de juiste afslag pakken zodat je ook op de binnenring komt (N2) en niet 13 km verder moet rijden voor je weer een kans hebt om het deze keer goed te doen, om vervolgens weer de verkeerde te pakken.De_Bastaard schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:44:
Ik mag/moet nu voor mijn functie een twee weken mee kijken en zelf het werk doen op de locatie in Eindhoven. Moet zeggen, best 'n mooi gebouw en ook goed te bereiken het 's morgensDie vernieuwing van de A2 was echt een vooruitgang!
Yeah, really happened bij vrouw van collega
Nee, HBO-ers komen ook binnen. Men moet alleen een test afleggen voordat iemand wordt aangenomen als YP-er. Dit geldt trouwens voor WO en HBO.Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:21:
[...]
Voor zover ik weet zit het op €2300 voor een WO'er
Ik weet niet of Beun de H. HBO of WO'er is? Overigens komen er momenteel alleen maar WO'ers binnen toch via het YP programma? Althans tijdje geleden nog wel
Voor de toekomstige Megane rijders (waaronder ik):
YouTube: Fifth Gear change a light bulb
YouTube: Fifth Gear change a light bulb
Blij da'k een Volkswagen in bestelling heb staan 
Maar is overigens het oude model Megane (tót 2009) .... bij het huidige model hebben ze daar gelukkig wat beter over na gedacht

Maar is overigens het oude model Megane (tót 2009) .... bij het huidige model hebben ze daar gelukkig wat beter over na gedacht
en sinds woensdag ben ik aangenomen bij Getronics \o/ Komende maandag mag ik beginnen. Zat een beetje ineen spagaat doordat ik nog 2 examens moet halen voor mijn hbo is afgerond, maar recruiter dacht fijn mee, dus het voelt allemaal goed. In ieder geval benieuwd wat het maandag allemaal gaat worden op mijn eerste werkdag bij ze.
Minpuntje / rare is wel dat ik mijn opleiding wel pas over 3 maanden ga krijgen. Beetje vreemd dat ik eerst 3 maanden aan de slag ga, dan te horen krijg hoe ik het eigenlijk moet doen, om dan al zowat te zijn aangekomen bij evaluatietoestanden
Ik begin in ieder geval op de servicedesk, 1st line support. Wel wat onder mijn niveau, maar het zorgt er ook voor dat ik de ruimte heb om mijn opleiding af te maken en nog een cursus waar ik in mijn eigen tijd mee bezig was al.
Minpuntje / rare is wel dat ik mijn opleiding wel pas over 3 maanden ga krijgen. Beetje vreemd dat ik eerst 3 maanden aan de slag ga, dan te horen krijg hoe ik het eigenlijk moet doen, om dan al zowat te zijn aangekomen bij evaluatietoestanden
Ik begin in ieder geval op de servicedesk, 1st line support. Wel wat onder mijn niveau, maar het zorgt er ook voor dat ik de ruimte heb om mijn opleiding af te maken en nog een cursus waar ik in mijn eigen tijd mee bezig was al.
[ Voor 16% gewijzigd door polthemol op 24-09-2010 11:24 . Reden: -aanvulling- ]
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
rijks waterstaat geloof ik
Ah, Beek dus
Jeremy Clarkson
jups, kan lekker werken aan mijn fietsconditie dus
Ah nice, zit zelf tegenwoordig in Sittard in het media groep limburg gebouw. Voor Philips/DAF/NXP.
Helaas wat tegenvallende informatie gekregen over doorgroeimogelijkheden binnen Getronics
Helaas wat tegenvallende informatie gekregen over doorgroeimogelijkheden binnen Getronics

Is er voldoende, je moet er alleen zelf achteraan gaan. Men wil dat je zelf initiatief neemt
Jeremy Clarkson
idd, zo kreeg ik het ook wel te ghoren bij de intake. Ze wezen me wel naar een deel zaken binnen getronics die aansloten bij mijn eigen toekomstbeeld of die interessant waren ivm mijn opleiding, maar voor de rest sop je je het maar lekker zelf op (en terecht ook).Arno schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:06:
Is er voldoende, je moet er alleen zelf achteraan gaan. Men wil dat je zelf initiatief neemt
@bastaard: mwah sittard was me iets liever geweest, ivm fietsafstand
Naja, gisteren even een nieuw degelijk fietsje gescoord bij de lokale fietsenkloot, morgen voor de eerste keer dan gaan. Sportypal aan op de telefoon, dan maak je er maar gewoon een sport van om zo snel mogelijk daar te komen >)
Bij m'n sollicitatie vertelde me dat ik zo'n 15 maanden op mijn huidige functie zou moeten zitten om door te kunnen groeien, dacht zelf dat dat wel mee zou vallen omdat ik nu werk doe waar ik eigenlijk niet voor gestudeerd heb, en het behoorlijk onder mijn niveau is. Helaas is het écht niet mogelijk om eerder van functie te switchen, dat heb ik al gemerkt bij een collega die in een zelfde situatie zit.
Er is niemand die je tegen zal houden om op een interne vacature te solliciteren
Jeremy Clarkson
Nee dat klopt inderdaad, alleen heb ik bij een directe collega van me (die samen met mij is gestart) gemerkt tot op welke hoogte men zich ermee bemoeide om hem maar niet van functie te laten wisselen. Ik zal hier verder maar geen informatie van op GoT knallen, maar erg hoopvol is de hele situatie niet.
Kijk, ik zou ook verwachten van mijn collega's en mijzelf dat er een bepaalde tijd moet zijn om zich te bewijzen. Dan lijkt mij 15-18 maanden zeker een mooie tijd. Je maakt toch zelf wel uit of je intern solliciteerd of niet na zo'n periode, en anders extern. Maar ook externen zullen wellicht denken dat iemand die elke jaar of 1,5 jaar van werkgever verwisseld (beweer niet dat dit het geval is nu) weinig trouw is.De_Bastaard schreef op zondag 26 september 2010 @ 23:38:
Nee dat klopt inderdaad, alleen heb ik bij een directe collega van me (die samen met mij is gestart) gemerkt tot op welke hoogte men zich ermee bemoeide om hem maar niet van functie te laten wisselen. Ik zal hier verder maar geen informatie van op GoT knallen, maar erg hoopvol is de hele situatie niet.
[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 27-09-2010 09:54 ]
Van een kant kan ik die termijn helemaal begrijpen, van de andere kant niet. Als ik naar mijn huidige afdeling kijk zitten we hier met een flinke groep mensen die imho te geskilled zijn voor dit werk en meer in hun mars hebben (opleidingen, ervaring) maar omdat er op dat moment geen ander werk is dit nu eenmaal moeten doen. Niet iedereen is geschikt voor dit soort werk, en niet iedereen wilt hier zijn carriere (van) maken en zien dit als tussenstop. Als je dan wilt doorgroeien na enkele maanden (omdat je die andere baan veel beter ligt en dit precies in jouw straatje valt) en dit wordt tegengehouden door het top management vind ik dat persoonlijk een beetje raar.
Als je door wilt groeien van junior consultant naar een manager ofzo vindt ik het volkomen begrijpelijk dat je zoiets gewoon lange tijd moet doen om ervaring op te doen etc.
Als je door wilt groeien van junior consultant naar een manager ofzo vindt ik het volkomen begrijpelijk dat je zoiets gewoon lange tijd moet doen om ervaring op te doen etc.
[ Voor 11% gewijzigd door De_Bastaard op 27-09-2010 10:31 ]
Ben ik het niet mee eens..... Er zijn zoveel takken binnen Getronics (en KPN) dat je niet eens weet waarop je kunt gaan focussen. Naast dat worden onze werkzaamheden (hardware engineer) steeds simpeler/minder tot bijna met uitroeien gedreigd en er lijkt op een redelijk niveau in die richting niets meer intern te vinden zijn.Arno schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:06:
Ik niet, als ze geen personeel hebben om anders de afdeling te bemannen... Laat ik de recruitingskills of het imago van het bedrijf even buiten beschouwing.De_Bastaard schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:30:
Als je dan wilt doorgroeien na enkele maanden (omdat je die andere baan veel beter ligt en dit precies in jouw straatje valt) en dit wordt tegengehouden door het top management vind ik dat persoonlijk een beetje raar.
[...]
GTN heeft een constant personeelstekort, met name in het onderdeel Servicedesk. Hierdoor is dit onderdeel een dood spoor voor de werknemers. Het is volstrekt niet mogelijk om er weg te komen, anders dan door simpelweg ontslag te nemen. De doorgroeimogelijkheden zijn 0.PcDealer schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:25:
[...]
Ik niet, als ze geen personeel hebben om anders de afdeling te bemannen... Laat ik de recruitingskills of het imago van het bedrijf even buiten beschouwing.
Vandaag heb ik mogen merken hoe erg het gesteld is. De klant waar ik voor werk wil mij graag overnemen, aangezien hun contract per november beëindigd is. GTN weigert mijn uitwerktermijn te verkorten, waardoor ik pas vanaf januari uit dienst kan. Dit betekent feitelijk voor mij dat ik een interessantere functie met meer toekomstperspectief en een significant hoger salaris aan mij voorbij zie gaan omdat GTN mij liever nog een week of 4 telefonisch fabriekswerk laat doen.
Hoewel ik me ervan bewust ben dat ik juridisch geen poot om op te staan heb, vind ik het wel tekenend voor de mentaliteit die binnen dit bedrijf heerst. Namelijk een mentaliteit waarin het individu niet bestaat, maar slechts één van de vele FTE's is.
Ticking away, the moments that make up a dull day
kan je niet met je vakantie dagen de rest van het verlof afkopen.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Had ik al naar gekeken. 2 maanden uitwerktermijn per de 1e van de maand, ik heb nog drie weken vakantie. Gaat'm dus niet worden.racoon schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:58:
kan je niet met je vakantie dagen de rest van het verlof afkopen.
ik ken diverse ex werknemers die gereageerd hebben op de vacture medewerker service desk, om dan vervolgens te horen van HR dat ex werknemers niet welkom zijn.Wormaap schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:41:
[...]
GTN heeft een constant personeelstekort, met name in het onderdeel Servicedesk.
niet echt slim om deze mensen buiten te houden als je geen mensen kunt vinden.
zou het mes niet aan 2 kanten snijden hier? mogelijk sluiten de ex- werknemers niet aan op het profiel of zijn ze op een minder prettige wijze bij het bedrijf vertrokken?junk01 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:16:
[...]
ik ken diverse ex werknemers die gereageerd hebben op de vacture medewerker service desk, om dan vervolgens te horen van HR dat ex werknemers niet welkom zijn.
niet echt slim om deze mensen buiten te houden als je geen mensen kunt vinden.
Er worden momenteel mensen aangenomen die (vrijwel) zonder training aan de lijn gegooid worden. Ik denk niet dat het profiel nog veel uitmaakt.Notehoutelade schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:47:
[...]
zou het mes niet aan 2 kanten snijden hier? mogelijk sluiten de ex- werknemers niet aan op het profiel of zijn ze op een minder prettige wijze bij het bedrijf vertrokken?
Als je ziet op welke manier ik krampachtig vastgehouden word, vind ik het erg vreemd dat ex-werknemers niet welkom zouden zijn. Dit zal overigens de laatste plaats zijn waar ik nog zou willen werken als ik straks weg ben, dus ik vind het ook vreemd dat mensen het nog proberen
[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 20-10-2010 11:22 ]
Check dit eens: http://www.intermediair.n...is-mijn-opzegtermijn.htmlWormaap schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:05:
[...]
Had ik al naar gekeken. 2 maanden uitwerktermijn per de 1e van de maand, ik heb nog drie weken vakantie. Gaat'm dus niet worden.
Helaas is de opzegtermijn hier geregeld in de CAO. Maar wel bedankt voor het meedenken

Damn, daar ga je danWormaap schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:34:
[...]
Helaas is de opzegtermijn hier geregeld in de CAO. Maar wel bedankt voor het meedenken
ik denk dat je hier een lijn moet trekken tussen mensen, die na hun gedwongen vertrek een hekel aan het bedrijf gekregen hebben en dus zeker niet opnieuw voor getronics willen werken en je hebt mensen die gemotiveerd zijn en willen werken, om welke reden dan ook.Notehoutelade schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:47:
[...]
zou het mes niet aan 2 kanten snijden hier? mogelijk sluiten de ex- werknemers niet aan op het profiel of zijn ze op een minder prettige wijze bij het bedrijf vertrokken?
dan over het profiel, de ontslagen mensen hebben al aan het profiel voldaan, anders werden ze niet aangenomen.
maar nu laat getronics, deze mensen buiten staan, terwijl je hier wel praat over mensen die ervaring hebben.
en wat heb je als klant liever aan de lijn, een beginneling, die niet veel weet, de call doorzet naar iemand anders, wat dan weer tijd en geld kost en voor de klant, ergenis omdat deze niet kan werken of iemand die al ervaring heeft en die het meerendeel van de calls zelf kan oplossen en daarmee tijd, geld en voor de klant ergenis bespaard?
als je als een bedrijf als getronics, klanten wilt behouden, en daarmee ook werk en inkomsten, dan zou ik voor het laatste kiezen.
maar wie ben ik.
wat mij betreft is er nog een derde categorie, de mensen die zijn vertrokken/ontslagen/geen contractverlenging omdat ze niet 'goed genoeg' waren, elders niets konden vinden en na een x periode weer bij getronics solliciteren. Er zal vast een reden zijn, zeker in een tijd dat er blijkbaar mensen nodig zijn, wijs je niet zonder reden iemand af. maar het blijft speculeren hier want je weet niet onder welke categorie deze mensen vallen..junk01 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:08:
[...]
ik denk dat je hier een lijn moet trekken tussen mensen, die na hun gedwongen vertrek een hekel aan het bedrijf gekregen hebben en dus zeker niet opnieuw voor getronics willen werken en je hebt mensen die gemotiveerd zijn en willen werken, om welke reden dan ook.
dan over het profiel, de ontslagen mensen hebben al aan het profiel voldaan, anders werden ze niet aangenomen.
maar nu laat getronics, deze mensen buiten staan, terwijl je hier wel praat over mensen die ervaring hebben.
en wat heb je als klant liever aan de lijn, een beginneling, die niet veel weet, de call doorzet naar iemand anders, wat dan weer tijd en geld kost en voor de klant, ergenis omdat deze niet kan werken of iemand die al ervaring heeft en die het meerendeel van de calls zelf kan oplossen en daarmee tijd, geld en voor de klant ergenis bespaard?
als je als een bedrijf als getronics, klanten wilt behouden, en daarmee ook werk en inkomsten, dan zou ik voor het laatste kiezen.
maar wie ben ik.
En dan toch niet geschikt worden geacht ondanks dat ze wel zijn aangenomen. Of niet in de "cultuur" van het bedrijf passen cq geen blad voor de mond nemen en ja-knikkers zijn.junk01 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:08:
[...]
Verwijderd
Van de week was ik 2½ jaar in dienst en moest mijn vaste contract krijgen. 2 uur van tevoren kwam een teamleader aan; "je contract wordt niet verlengd". Daar sta je dan 2 uur later zonder baan.
Ook al werkte ik maar 16 uur in de week(service desk), ik werkte op de diensten dat niemand wilde. Avonden an zaterdagen. Sta maar eens mooi iedere zaterdag om 6 uur(en 7 uur beginnen) naast je bed, ik deed het wel.
Heb alseerst 2 jaar fulltime gewerkt en binnen die tijd ook voor ander werk proberen te zoeken, helaas in het begin van 'de crisis'. Geen ander werk kunnen vinden.
Dan probeer je om intern bij Getronics iets te regelen en/of een opleiding via Getronics te volgen(Hbo ICT).
Van tevoren kauw je alles voor en kom je met een document aan waarin alles staat beschreven door het desbetreffende instituut. Mevrouw van HR komt binnengelopen, geeft je een hand en zegt: "op het moment wordt niks bekostigd voor een opleiding en niemand komt hogerop". Binnen 5 minuten is dat gesprek dan afgelopen waar je weken naartoe hebt gewerkt(alles in m'n eigen tijd geregeld).
Na een blessure heb ik een 1 à 2 weken thuis gezeten en toen besloten om een Hbo opleiding te gaan volgen(voltijd). Ook dit wou Getronics niet bekostigen terwijl er van tevoren ook werd gezegd: "ja dan kunnen wij subsidie voor jou krijgen en krijg jij dit om de opleiding te bekostigen". Nooit een centje gezien.
Getronics had blijkbaar lucht van dit hele opleiding gebeuren gekregen en nog geen 6 maanden later was er ineens een duaal traject op de desbetreffende opleiding in samenwerking met de Hogeschool Zuyd...
Wil je voltijd in duaal laten omzetten? Sorry gaat niet, je ligt al te ver voor. Staak je opleiding maar en ga maar weer 40 uur werken totdat de mensen die het traject gaan volgen zich op jouw niveau bevinden(dikke neus natuurlijk).
Nu was het voor Getronics een doorn in het oog dat ik maar 16 uur per week werkte en blijkbaar teveel moeite voor roostermakers om diensten om te zetten(want die moeten zo weinig mogelijk hebben te doen).
Dus besloten ze afgelopen week dat mijn contract niet werd verlengd. Daar sta je dan nog op dezelfde dag zonder werk. Nu woon ik nog thuis is dit nog niet zo erg. Maar ik zou maar een eigen woning hebben gehad. Erg professioneel van een professioneel bedrijf? Totaal niet!
In ieder geval ik heb wel tot aan MCSA behaald bij Getronics. Iedereen die zou beginnen bij Getronics raad ik maar 1 ding aan. Bij je binnenkomst meteen beginnen met certificaten halen tot aan MCSE en z.s.m. ander werk vinden. 40 uurtjes calltaken was al niks voor mij en ga dit in de toekomst niet nog eens doen.
Ook al werkte ik maar 16 uur in de week(service desk), ik werkte op de diensten dat niemand wilde. Avonden an zaterdagen. Sta maar eens mooi iedere zaterdag om 6 uur(en 7 uur beginnen) naast je bed, ik deed het wel.
Heb alseerst 2 jaar fulltime gewerkt en binnen die tijd ook voor ander werk proberen te zoeken, helaas in het begin van 'de crisis'. Geen ander werk kunnen vinden.
Dan probeer je om intern bij Getronics iets te regelen en/of een opleiding via Getronics te volgen(Hbo ICT).
Van tevoren kauw je alles voor en kom je met een document aan waarin alles staat beschreven door het desbetreffende instituut. Mevrouw van HR komt binnengelopen, geeft je een hand en zegt: "op het moment wordt niks bekostigd voor een opleiding en niemand komt hogerop". Binnen 5 minuten is dat gesprek dan afgelopen waar je weken naartoe hebt gewerkt(alles in m'n eigen tijd geregeld).
Na een blessure heb ik een 1 à 2 weken thuis gezeten en toen besloten om een Hbo opleiding te gaan volgen(voltijd). Ook dit wou Getronics niet bekostigen terwijl er van tevoren ook werd gezegd: "ja dan kunnen wij subsidie voor jou krijgen en krijg jij dit om de opleiding te bekostigen". Nooit een centje gezien.
Getronics had blijkbaar lucht van dit hele opleiding gebeuren gekregen en nog geen 6 maanden later was er ineens een duaal traject op de desbetreffende opleiding in samenwerking met de Hogeschool Zuyd...
Wil je voltijd in duaal laten omzetten? Sorry gaat niet, je ligt al te ver voor. Staak je opleiding maar en ga maar weer 40 uur werken totdat de mensen die het traject gaan volgen zich op jouw niveau bevinden(dikke neus natuurlijk).
Nu was het voor Getronics een doorn in het oog dat ik maar 16 uur per week werkte en blijkbaar teveel moeite voor roostermakers om diensten om te zetten(want die moeten zo weinig mogelijk hebben te doen).
Dus besloten ze afgelopen week dat mijn contract niet werd verlengd. Daar sta je dan nog op dezelfde dag zonder werk. Nu woon ik nog thuis is dit nog niet zo erg. Maar ik zou maar een eigen woning hebben gehad. Erg professioneel van een professioneel bedrijf? Totaal niet!
In ieder geval ik heb wel tot aan MCSA behaald bij Getronics. Iedereen die zou beginnen bij Getronics raad ik maar 1 ding aan. Bij je binnenkomst meteen beginnen met certificaten halen tot aan MCSE en z.s.m. ander werk vinden. 40 uurtjes calltaken was al niks voor mij en ga dit in de toekomst niet nog eens doen.
Rot voor je sjaakadelic, niemand verdient het om zo behandeld te worden.Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:52:
Heel verhaal..
Maar het toont maar weer eens aan dat er nog niets veranderd is binnen GTN. Ben er inmiddels al weer bijna drie jaar weg, en ben nog steeds heel blij met mijn besluit.
Het is inderdaad heel triest en tegelijk wel typisch Getronics maar wil toch wel wat opmerkingen maken.
Om je een idee te geven zaten hier al maanden een paar in de stress eigenlijk al wetend dat het zou ophouden voor ze.
Aan de andere kant was het al een ruime tijd bekend dat er geen contracten verlengt of naar vast omgezet zouden worden, je had dit al eerder aan kunnen zien komen......Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:52:
Van de week was ik 2½ jaar in dienst en moest mijn vaste contract krijgen. 2 uur van tevoren kwam een teamleader aan; "je contract wordt niet verlengd". Daar sta je dan 2 uur later zonder baan.
Om je een idee te geven zaten hier al maanden een paar in de stress eigenlijk al wetend dat het zou ophouden voor ze.
Tijdelijke contracten en koophuizen is altijd een risico, ik denk niet dat je de werkgever hiervoor kwalijk kan nemen tenzij er duidelijke afspraken waren voor een vast contract maar vandaag de dag zijn veel bedrijven daar niet happig op.Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:52:
Daar sta je dan nog op dezelfde dag zonder werk. Nu woon ik nog thuis is dit nog niet zo erg. Maar ik zou maar een eigen woning hebben gehad. Erg professioneel van een professioneel bedrijf? Totaal niet!
@sjaakadelic,
2 uur voor het einde van je contract ontslagen?
als ik het goed heb, is er een opzegtermijn van 1 maand,( wel afhankelijk wat er in de cao geregeld is en anders geld er wettelijke opzegtermijn van 1 maand).
daar zou je werk van kunnen maken.
als ik het goed heb, is er een opzegtermijn van 1 maand,( wel afhankelijk wat er in de cao geregeld is en anders geld er wettelijke opzegtermijn van 1 maand).
Nee dat staat er niet.junk01 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:18:
@sjaakadelic,
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Een tijdelijk contract loopt gewoon af. Dat is wat tijdelijk betekend.junk01 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:18:
@sjaakadelic,
Opzegtermijn is absoluut geen factor hier.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
weet je dat zeker?
bij uitzend krachten ligt dat inderdaad anders, maar ik neem aan dat Sjaakadelic een tijdelijk contract heeft bij GNT en niet via een uitzend bureau werkt.
http://www.rijksoverheid....zeggen-tijdelijk-contract
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2657
bij uitzend krachten ligt dat inderdaad anders, maar ik neem aan dat Sjaakadelic een tijdelijk contract heeft bij GNT en niet via een uitzend bureau werkt.
http://www.rijksoverheid....zeggen-tijdelijk-contract
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2657
dit staat er toch: Van de week was ik 2½ jaar in dienst en moest mijn vaste contract krijgen. 2 uur van tevoren kwam een teamleader aan; "je contract wordt niet verlengd". Daar sta je dan 2 uur later zonder baan.
[ Voor 32% gewijzigd door junk01 op 25-11-2010 13:11 ]
Het is precies andersom. Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd wordt beeindigt zodra de tijd verstreken is tenzij er een opzegtermijn is overeengekomen. (zie Artikel 7:667 BW lid 1 en 2)junk01 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:18:
[ Voor 3% gewijzigd door BurningSheep op 25-11-2010 13:33 ]
En als je (als werknemer) het bepaalde tijd contract eerder wilt verbreken, heb je wel te maken met een uitwerkperiode e.d. Het houdt hoe dan ook op zodra de einddatum gehaald is. Tenzij inderdaad anders afgeproken.
Artikel 7:667 BW lid 1 en 2.
Lid 1 Een arbeidsovereenkomst eindigt van rechtswege, wanneer de tijd is verstreken bij overeenkomst, bij de wet of door het gebruik aangegeven.
Lid 2 Voorafgaande opzegging is in dat geval nodig:
a.indien zulks bij schriftelijk aangegane overeenkomst is bepaald;
b.indien volgens de wet of het gebruik opzegging behoort plaats te vinden en daarvan niet, waar zulks geoorloofd is, bij schriftelijk aangegane overeenkomst is afgeweken.
en dan staat er in lid 4:
lid4. Indien een voor onbepaalde tijd aangegane arbeidsovereenkomst, die anders dan door rechtsgeldige opzegging of door ontbinding door de rechter is geëindigd, éénmaal of meermalen is voortgezet door een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met tussenpozen van niet meer dan drie maanden, is in afwijking van lid 1 voor de beëindiging van die laatste arbeidsovereenkomst voorafgaande opzegging nodig. De termijn van opzegging wordt berekend vanaf het tijdstip van totstandkoming van de arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
lid 5: Van een voortgezette arbeidsovereenkomst als bedoeld in lid 4 is eveneens sprake indien eenzelfde werknemer achtereenvolgens in dienst is geweest bij verschillende werkgevers die redelijkerwijze geacht moeten worden ten aanzien van de verrichte arbeid elkanders opvolger te zijn.
ik heb mijn detacherings contract even op na gekeken, en daar staat duidelijk in dat bij ontslag door de werkgever, er een wettelijk opzegtermijn geldt van 1 maand. het ontslag dient dus 1 maand van te voren aangekondigt te worden aan zowel de werknemer, als aan het detacheering bureau. de enigste uitzondering is bij ontslag op staande voet of in de proeftijd. dit termijn is bij mij ook door GNT nagekomen.
het lijkt verstandig om de GNT contract eens door te nemen om te kijken wat daar betreffende het opzeg termijn , geschreven staat.
Lid 1 Een arbeidsovereenkomst eindigt van rechtswege, wanneer de tijd is verstreken bij overeenkomst, bij de wet of door het gebruik aangegeven.
Lid 2 Voorafgaande opzegging is in dat geval nodig:
a.indien zulks bij schriftelijk aangegane overeenkomst is bepaald;
b.indien volgens de wet of het gebruik opzegging behoort plaats te vinden en daarvan niet, waar zulks geoorloofd is, bij schriftelijk aangegane overeenkomst is afgeweken.
en dan staat er in lid 4:
lid4. Indien een voor onbepaalde tijd aangegane arbeidsovereenkomst, die anders dan door rechtsgeldige opzegging of door ontbinding door de rechter is geëindigd, éénmaal of meermalen is voortgezet door een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met tussenpozen van niet meer dan drie maanden, is in afwijking van lid 1 voor de beëindiging van die laatste arbeidsovereenkomst voorafgaande opzegging nodig. De termijn van opzegging wordt berekend vanaf het tijdstip van totstandkoming van de arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
lid 5: Van een voortgezette arbeidsovereenkomst als bedoeld in lid 4 is eveneens sprake indien eenzelfde werknemer achtereenvolgens in dienst is geweest bij verschillende werkgevers die redelijkerwijze geacht moeten worden ten aanzien van de verrichte arbeid elkanders opvolger te zijn.
ik heb mijn detacherings contract even op na gekeken, en daar staat duidelijk in dat bij ontslag door de werkgever, er een wettelijk opzegtermijn geldt van 1 maand. het ontslag dient dus 1 maand van te voren aangekondigt te worden aan zowel de werknemer, als aan het detacheering bureau. de enigste uitzondering is bij ontslag op staande voet of in de proeftijd. dit termijn is bij mij ook door GNT nagekomen.
het lijkt verstandig om de GNT contract eens door te nemen om te kijken wat daar betreffende het opzeg termijn , geschreven staat.
volgens mij verloopt een tijdelijk contract gewoon, een opzegtermijn is niet van toepassing. Dat is toch alleen bij tussentijds opzeggen?
Speel het spel eens andersom ..... Als JIJ als contractant onder een abo (van een willekeurige toko) uit wil is de einddaatum óók heilig.
zoals ik het verhaal van Sjaakadelic gelezen heb, was er geen directe aanleiding (slecht presteren ect.) om hem te ontslaan. volgens zijn verhaal hadden ze afgelopen week pas besloten dat zijn contract niet werd verlengd en dat word hem pas verteld 2 uurtjes voor dat de laatste werkdag van zijn huidige contract verloopt.Notehoutelade schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:04:
volgens mij verloopt een tijdelijk contract gewoon, een opzegtermijn is niet van toepassing. Dat is toch alleen bij tussentijds opzeggen?
je hebt gelijk als je zegt dat een contract voor bepaalde tijd verloopt op de eind datum. maar de werkgever kan altijd besluiten om het contract te verlengen of om het contract te beindigen en dus niet verder te gaan met de werknemer. dit dient de werkgever wel kenbaar te maken met in acht neming van het wettelijke opzegtermijn zodat een werknemer zich kan voorbereiden op een uitkering of alvast iets meer tijd heeft om te solliciteren naar ander werk.
dit is in principe niet anders dan als een werknemer zegt dat hij/zij ontslagt neemt, ook hier is er een opzegtermijn, zodat de werkgever maatregelen kan treffen tegen het wegvallen van een ontslagnemende werknemer.
iets dat Wimmel_1 en de_bastaard ook al aanhalen.
bij het aanvragen van een ww uitkering zal bijna altijd gevraagd worden naar de laatste 4 sollicitaties die jij als aanvrager verricht hebt, omdat zij er namelijk vanuit gaan dat je een maand van tevoren te horen hebt gekregen dat een contract niet verlengt word. zo ging het bij mij toen ik de laatste keer een ww uitkering aanvroeg. er word zelfs van de aanvrager geeist dat hij/zij, vanaf het moment dat hij/zij weet dat je ontslagen word, ook gelijk begint met solliciteren naar ander werk.
hoe wil je nu beginnen met solliciteren als je 2 uurtjes van te voren pas te horen krijgt dat je ontslagen bent? je gaat er op dat moment vanuit dat het contract verlengt word. er is je tenslote niks verteld dat je ontslagen zult worden.
[ Voor 10% gewijzigd door junk01 op 25-11-2010 21:12 ]
@junk01
Beetje vreemd om het steeds maar te hebben over het ontslaan van iemand als het om een contract voor bepaalde tijd gaat wat afloopt.
Een contract voor bepaalde tijd is precies wat het zegt, voor bepaalde tijd dus staat er een einddatum vast en is er daarna in principe geen werk meer.
http://www.arbeidsrechter.nl/h/h344.htm
Voor wat betreft voorbereiden op ander werk, theoretisch kan je dat al zodra je getekend hebt voor een contract voor bepaalde tijd aangezien je op dat moment al weet wanneer het afgelopen is danwel kan zijn.
Vraag me overigens af of er nooit een gesprek is geweest met een teamleader oid over het aflopen van het contract en wat er daarna staat te gebeuren.
PS
De links die je aanhaalt hebben het voornamelijk over bijzondere omstandigheden, over ontslag en over opzeggen bij een overeenkomst voor onbepaalde tijd.
Deze lijken allemaal niet van toepassing hier, het gaat zo te zien om een contract voor bepaalde tijd en die bepaalde tijd is gewoon voorbij hoe lullig het ook is.
Beetje vreemd om het steeds maar te hebben over het ontslaan van iemand als het om een contract voor bepaalde tijd gaat wat afloopt.
Een contract voor bepaalde tijd is precies wat het zegt, voor bepaalde tijd dus staat er een einddatum vast en is er daarna in principe geen werk meer.
http://www.arbeidsrechter.nl/h/h344.htm
Bovenstaande staat uiteraard volledig los van het feit dat het absoluut niet netjes is en vreselijk lullig om dat niet (ruim) vantevoren te melden.Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd kan van rechtswege eindigen. Dat wil zeggen dat de overeenkomst simpelweg eindigt door het laten verstrijken van de tijd waarvoor de overeenkomst is aangegaan.
Voor wat betreft voorbereiden op ander werk, theoretisch kan je dat al zodra je getekend hebt voor een contract voor bepaalde tijd aangezien je op dat moment al weet wanneer het afgelopen is danwel kan zijn.
Vraag me overigens af of er nooit een gesprek is geweest met een teamleader oid over het aflopen van het contract en wat er daarna staat te gebeuren.
PS
De links die je aanhaalt hebben het voornamelijk over bijzondere omstandigheden, over ontslag en over opzeggen bij een overeenkomst voor onbepaalde tijd.
Deze lijken allemaal niet van toepassing hier, het gaat zo te zien om een contract voor bepaalde tijd en die bepaalde tijd is gewoon voorbij hoe lullig het ook is.
[ Voor 14% gewijzigd door ninjazx9r98 op 25-11-2010 22:10 . Reden: Aanvulling ]
Uiteraard staat GTN hier juridisch in haar gelijk. Contract voor bepaalde tijd heeft een vastgestelde einddatum, punt. Aan de andere kant: het is wel zeer gebruikelijk dat de werkgever (GTN) tijdig de werknemer op de hoogte stelt van het voorgenomen besluit om de overeenkomst niet voort te zetten.
Op sociaal vlak slaan ze hier wederom de plank helemaal mis, zoals het de afgelopen jaren steeds gaat bij GTN.
Op sociaal vlak slaan ze hier wederom de plank helemaal mis, zoals het de afgelopen jaren steeds gaat bij GTN.