Ervaring werken bij Getronics PinkRoccade Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 30.096 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 11:56
Inmiddels is er een recenter topic: Ervaring werken bij Getronics PinkRoccade [Deel II]

Binnenkort kan ik gaan afstuderen bij Getronics PinkRoccade.
En aangezien een aantal andere grote ICT dienstverleners al een eigen ervaringen topic hebben,
leek een topic voor Getronics PinkRoccade ook wel op zijn plaats.

Uit de reacties op GOT heb ik al begrepen dat er erg wisselend over Getronics PinkRoccade wordt gedacht. Maar ik ben benieuwt naar meer ervaringen.

Ik heb de volgende ervaringen al gevonden:
Sinds de fusie is de tevredenheid erg achteruit gegaan:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/24608421

Ook veel mensen zijn opgestapt:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/24608259

Echter als ik de onderstaande grafiek zie komt Getronics PinkRoccade er nog niet heel erg slecht van af:
Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/5292/klanttevredenheidnovember2005k.jpg
Geplaatst door dyna18 in Ervaringen bij ICT dienstverleners
Uit 'Onderzoek Vendor Performance 2005' van Morgan Chambers

[ Voor 5% gewijzigd door SmartDoDo op 13-02-2008 17:40 ]

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Weet niet precies wat reletting is maar heeft volgens mij te maken met outsourcing (kan het mis hebben) dus het heeft volgens mij niks te maken of het leuk is om voor bepaalde organisatie te werken.

maar een aantal vrienden van mij werken nu bij getronics. ze hebben daar naar hun zin. het enigste min puntje is dat ze te weinig betaald krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:28
Bij welk onderdeel zou je aan de slag gaan???

(en daarnaast: zelf alles ervaren en proeven en dan je beslissing nemen!)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
Ik heb binnekort een gesprek over een afstudeer opdracht bij:
Microsoft Application Services
Sector Public

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Is dat application building zeg maar? Daar kan ik verder niets over zeggen, zit in een andere club (Managed Infra). Het grootste nadeel van G-PR vind ik dat het zo'n gruwelijk groot bedrijf is, het komt allemaal erg onpersoonlijk over, je bent duidelijk een nummer voor de hogere echelons. Betaling is voor sommige takken inderdaad niet je van het, maar daar klaag ikzelf niet over.

Op zich ben ik niet (meer) zo ontevreden. Ik heb anderhalf jaar gedwongen drie tot vier uur per dag moeten reizen naar m'n werk, omdat onze afdeling vanuit het zuiden naar Eindhoven verhuisd was. Je kunt dan tot je blauw ziet argumenten aanvoeren waarom dat niet handig is, maar er wordt gewoon overheen geveegd. Daar hebben ze van een afdeling van 10 man er vier mee weggejaagd (peanuts op zo'n organisatie natuurlijk, maar toch). Er wordt (veel) te weinig naar 't menselijke en (veel) te veel naar 't zakelijke aspect gekeken, vind ik. En er is erg veel verschil tussen de onderlinge divisies, qua mogelijkheden/voorwaarden. De een moet van Sittard naar Eindhoven en krijgt geen lease-auto, zijn collega van een andere afdeling moet dezelfde afstand maken en krijgt wel een lease-auto.

Ik denk dat als je op de juiste afdeling terecht komt, bij leuke collega's, je een goede werkgever hebt aan G-PR. Maar je hebt gewoon de nadelen van een grote organisatie boven je hangen.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 21:42
Ik werk nu bijna een halfjaar bij deze organisatie. Ik zit bij een andere club Sector Industy- ISPS - Noord Nederland, en dan in Microsoft .NET hoek. De club (Noord Nederland) waar ik zit is een vormalig PinkRoccade aangelegenheid. Zoals je al kunt lezen, specifiek richt dit onderdeel zich op klanten in Noord Nederland, zoals Groningen, Drenthe en Friesland.

Men probeert zoveel mogelijk naar de vestiging te slepen, samen onwikkelen in je eigen team in je eigen omgeving is beter voor jezelf ook beter het bedrijf, omdat er kan kennis/ervaring worden gedeeld.

Dat was voorij een van de hoofdredenen om daar heen te gaan. Ik had absoluut geen zin om dag in dag uit door Nederland te zitten in je eentje. Het enige "nadeel" wat ik tot nu toe wel heb ondervonden is dat er best wel veel verschil zit tussen de diversie clubs, divisies, busisness units, business lines, hoe je het ook wilt noemen. Dus wat hierboven mij ook al staat.

Persoonlijk heb ik het er erg naar mijn zin en ben ik blij dat ik bij een goede (en kleine) groep mensen ben gekomen. Goed in zowel kwa nivo van de collega's als ik dagelijkse omgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 13:03
Ze geven wel lekkere taarten weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk nu bijna 10 jaar bij Getronics (Pink Roccade). In het begin was het nog wel leuk, maar sinds de overnames van Wang en recent PinkRoccade gaat het heel erg hard achteruit met het bedrijf. Medewerkers zijn geen mensen meer maar nummers. Heeft het bedrijf te kampen met een beetje tegenslag, worden de mensen met of zonder vast contract zonder pardoes op straat gezet. Dit heb ik reeds meerder keren meegemaakt (ben zelf de dans min of meer ontsprongen en dus mazzel gehad) dat bepaalde mensen 's morgens nietsvermoedend op hun werk kwamen en tegen 12:00 op straat stonden!!! "Uw functie is komen te vervallen..." werd er dan gezegd, terwijl de volgende dag gewoon iemand anders het werk overnam... Ik heb altijd goede beoordelings en functioneringsgesprekken gehad en dan eindelijk na jaren te zeuren en steeds maar uit te sloven ben ik dan toch in functie verhoogd.... maar helaas, Getronics komt ineens met het geweldige idee om de functiebenamingen om te gooien... al met al komt het erop neer dat ik straks inhoudelijk het zelfde doe en ook het zelfde (slechte) salaris krijg terwijl het een hogere functie zou zijn dan wat ik nu heb. Het bedrijf past de "ogen dichtsmeer praktijken" techniek dan ook regelmatig toe.
Dat heeft mij doen besluiten om weg te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
welke afdeling werkte je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er na 6 jaar weg gegaan, zoals elk bedrijf zijn er positieve en negatieve punten, voor mij was positief dat er veel ruimte was voor ontwikkeling(cursussen, examens e.d.) en je de mogelijkheid krijgt erg interresante ervaringen op te doen doordat vele grote bedrijven klant zijn. Negatief was dat je inderdaad een nummer bent en het salaris erg laag is. Verder ben je te afhankelijk van je manager, er zijn geen objectieve beoordelingen. Voor schoolverlaters is Getronics erg interesant, mischien is het salaris niet zo hoog maar je kunt er veel leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:03
Ik werk inmiddels ook 6 jaar voor GPR.
Het heeft zn ups en downs gehad.

Momenteel ben ik best tevreden, zowel qua salaris, project en arbeidsvoorwaarden.
Tuurlijk is het gras bij de buurman altijd groener, maar dat blijft zo.

GPR biedt voldoende mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Cursussen, trainingen etc. Dit gaat wel ten koste van het salaris, want dat ligt marktconform toch een beetje laag.
Als starter kan ik je aanraden hier zeker te beginnen, doe dan cursussen en ervaring op en kijk na een paar jaar weer verder.

Houd rekening met de volgende dingen:
- zorg voor je eigen projecten en wacht niet af op je manager
- Cursussen/certificaten tellen vaak zwaarder op beoordelingen dan je werk (best vreemd)
- Genoeg kansen, maar je moet ze zelf aangrijpen
- Het is een inmens groot bedrijf, het "club"-gevoel creeer je zelf op de werkvloer met je collega's
- Prima sec. arbeidsvoorwaarden, primaire kunnen wat beter.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk zelf nu ruim een jaar bij Getronics (Pinkroccade).
Ben werkzaam als Test Developer in de sector public - professional services (detacheringstak)

Ik kan niet anders zeggen dat het bedrijf mij goed bevalt.
Kansen voor ontwikkeling zijn er maar die zal je zelf moeten aanpakken.
Doe je niks dan krijg je niks!

Salaris is niet slecht te noemen.
Leasebedragen zij OK

Daarnaast zijn zaken als personeelsverenigingen goed geregeld

Ik ben op dit moment binnen de sector public gedetacheerd bij een oud Pinkroccade tak en hieruit ervaar ik hele andere verhalen. Deze kan ik zelf NIET bevestigen.

Al met al zal het je eigen keus moeten wezen. Weeg af wat voor jou positieve en negatieve
punten zijn. En onthoudt dat het gras altijd groener is bij de buren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bokkie11 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:46:
[...]

welke afdeling werkte je ?
Je kan beter vragen waar ik NIET heb gezeten... Ik heb in de binnendienst/buitendienst gezeten, ben gedetacheerd geweest bij verschillende multinationals. Ik zet mijn kennislijst niet online anders weten ze precies wie ik ben... 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 17:32

antimute

Developer

Meldt zich;
Met het 7de jaar bezig bij G-PR. Meteen on-site bij een groot aardolie bedrijf en zit er nog steeds. Afdeling Site Services, ben begonnen als binnen/buitendienst engineer en inmiddels verantwoordelijk voor SLA's binnen europa. Ga binnenkort beginnen als applicatie beheerder. Ik heb (nog) goede secundaire arbeidsvoorwaarden, maar de primaire arbeidsvoorwaarden zijn slecht(lees: onderbetaald).
Sfeer is uitstekend en heb weinig te maken met de organisatie aangezien ik on-site zit.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment werk ik bij Getronics Pinkroccade.
Ik was er al werkzaam voor de fusie.
Kan je wel vertellen dat ik meer in mijn sas ben met het "pinkroccade" deel dan met het "getronics" deel.

Wat betreft de Pinkroccade "cultuur" kan ik prositief zijn. Die is open en los, en tot nu toe vind ik het een fijne werkgever, waar zeker mogelijkheden zijn om door te groeien.
Wat betreft CAO vind ik de komst van Getronics minder positief, echter kan ik ook niet ontkennen dat het duidelijke voordelen heeft voor Pinkroccade op de markt. Mijn CAO in nog steeds die van Pinkroccade, maar als nieuwe werknemen krijg je een Getronics CAO.

Getronics Pinkroccade heeft een mooi systeem voor klanten. wil je verder met Citrix, dan moet je ook zeker eens komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:49
Ik overweeg te gaan werken bij een voormalig Pinkroccade onderdeel dat valt onder de Business Unit Managed Infrastructure, ik ben dus zeer benieuwd naar ervaringen en meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
Ik heb een gesprek achter de rug.
Nu wachten op de afstudeer overeenkomst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
Zo afstuderen is inmiddels achter de rug en treed binnenkort in dienst :D

Wat ik tot nu toe heb ervaren is dat het een degelijk bedrijf is en qua arbieds voorwaarden alles ook wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn je arbeidsvoorwaarden als ik vragen mag? En wat is je functie?

Hebben ze nou andere regelingen als je als afstudeerder, van GPR, in dienst komt?

Ik kon er ook gaan werken en zou 1900 bruto krijgen (werd me verteld dat elke young prof dat zou krijgen).

Ben erg benieuwd

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 08:54:
Salaris is niet slecht te noemen.
Leasebedragen zij OK
Wat voor leasebedrag wordt er gegeven bij Getronics PinkRoccade?

• bokkie11
Ik hoef niet mee te doen aan Young professionals maar kom gelijk als jr. ontwerper aan de bak, en dan verdien je gelijk heel wat meer.

Hoewel ik 1900,; wel veel vind voor young professional, in de CAO staat 1500,-

Lease verschilt per functie maar 661,- is het laagste (incl brandstof, voor 4 jaar 35.000 km p/j).

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:12
Over welk opleidingsniveau hebben we het hier? 1900 is voor HBO nog te doen, maar voor universitair ruim te laag. Als die 1500 ook maar ergens genoemd staat behalve voor een MBO functie dan zullen er velen schuddend van het lachen het pand verlaten nadat gehoord te hebben.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:11
Kan iemand me trouwens uitleggen wat het woord 'reletting' betekend in die grafiek? Heb er nog nooit van gehoord.

• Sybr_E-N
dyna18 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:55:
[...]

Wat voor leasebedrag wordt er gegeven bij Getronics PinkRoccade?
ff kwoot uit AO topic
Sybr_E-N schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:05:
[...]

Bij GetronicsPinkroccade heb je 9 merken om precies te zijn (Audi, BMW, Renault, Opel, Ford, Seat, Peugot, Volvo, Volkswagen). Ook is de lease sinds 1 augustus op de schop gegaan. Nu kun je zelfs als Junior een degelijke auto leasen zoals een Peug 307, Seat Leon, Golf. Zit je tenminste niet opgescheept met een Corsa 1.1 waarmee je door heel Nederland moet reizen.
Voor een Young Prof, zit je in de laagste categorie (661 euro). Ga je daarna omhoog kom je uit bij 720 dan 770 en 830 inclusief brandstof. Meeste managers zit in een hele andere groep :)

• bokkie11
Rukapul schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:35:
Over welk opleidingsniveau hebben we het hier? 1900 is voor HBO nog te doen, maar voor universitair ruim te laag. Als die 1500 ook maar ergens genoemd staat behalve voor een MBO functie dan zullen er velen schuddend van het lachen het pand verlaten nadat gehoord te hebben.
Ik zie in de functie schaal Young Professional HBO staan voor +/- 1500,-
dit is dan wel een tijdelijk loon en je krijgt een veel opleidingen

Verwijderd

bokkie11 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:17:
Ik hoef niet mee te doen aan Young professionals maar kom gelijk als jr. ontwerper aan de bak, en dan verdien je gelijk heel wat meer.

Hoewel ik 1900,; wel veel vind voor young professional, in de CAO staat 1500,-

Lease verschilt per functie maar 661,- is het laagste (incl brandstof, voor 4 jaar 35.000 km p/j).
Wat je zegt klopt niet helemaal. Ik kon als young prof infrastucture beginnen (pink afdeling).

Zou ook 1900 bruto krijgen (is iets van 1780, maar omdat 13e maand weg is, is het 1900 geworden, gelijk geworden met wat getronics heeft zegmaar). Lease auto is voor een starter 667 uit mijn hoofd en idd inc brandstof.

Opzich denk ik dat het voor je ontwikkeling wel goed zou zijn in een young prof te gaan. In het 1e jaar moet je delen van prince2, ITIL & mcsa halen.

• Patrickvs
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02-2022
Als young prof heb je een startsalaris van 1750 bruto. Vervolgens ga je de eerste twee jaar per half jaar met 125 omhoog. En inderdaad zoals al eerder werd gezegd, leasebedrag van 661.

Ga ik een beetje van het onderwerp af, maar ben toch benieuwd. Wat voor auto kiest de Getronics werknemer voor bedrag van 719? Een golf, leon gaat wel heel moeilijk worden vrees ik, een leuke peugeot 207 is voor dat bedrag wel te doen.

Zijn er hier Young Professionals aanwezig? Hoe ervaren jullie de start van jullie carriere? Heb je iets aan de opleidingen in het begin?

• dyna18
  • Laatst online: 30-07 21:44
m3gA schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:40:
Kan iemand me trouwens uitleggen wat het woord 'reletting' betekend in die grafiek? Heb er nog nooit van gehoord.
Reletting is het opnieuw gunnen van een nieuwe opdracht aan de zelfde partij.
Soort verlenging van de opdracht / nieuwe opdracht zeg maar.

Het grafiekje gaat over klanttevredenheid uitgezet tegen % van opnieuw gegunde opdrachten. Gaat dus niet echt over werknemer tevredenheid, maar meer over de prestaties van het bedrijf in de markt (al heeft dat vaak wel veel met kwaliteit / tevredenheid van de medewerkers te maken).

• Frieda
  • Niet online
-P@tRiCk- schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:23:
Als young prof heb je een startsalaris van 1750 bruto. Vervolgens ga je de eerste twee jaar per half jaar met 125 omhoog. En inderdaad zoals al eerder werd gezegd, leasebedrag van 661.

Ga ik een beetje van het onderwerp af, maar ben toch benieuwd. Wat voor auto kiest de Getronics werknemer voor bedrag van 719? Een golf, leon gaat wel heel moeilijk worden vrees ik, een leuke peugeot 207 is voor dat bedrag wel te doen.
De truc is om een kleine auto op te leuken met extra's, zodat je toch relaxed kunt rijden. Overigens, het geld dat je overhoudt en niet aan je auto besteedt krijg je weer uitgekeerd, of kun je in een ander werkgerelateerd spaarpotje stoppen.
Zelf rijd ik een poolauto, hoef ik tenminste geen eigen bijdrage te betalen. mijn poolauto (renault clio diesel) had 9 km gereden toen ik hem kreeg, ook nog lekker airco erin, dus ik ben dik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-07 14:58

avotar

P0werd by Black Coffee

meldt...

Heb 5 jaar lang voor TAS / PinkRoccade / Getronics gewerkt, hoewel ik wel moet bekennen dat ik net voor de functie ben weggegaan.

Ik vond het gezelllig, maar een aantal zaken begonnen me steeds meer te storen.
Het salaris bleef ver achter (bleek toen ik bij mijn nieuwe bedrijf netto 25% meer ging verdienen) en ik stond al 3 jaar stil.
De opdrachten concentreerden zich in de randstad of het noorden.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
weet er iemand wat je voor 719,- kunt lease van auto bij GPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij GPR krijg je ook een winstdeling en een productiviteitsbonus. Kan iemand mij misschien vertellen wat dit precies inhoud ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 14:36

DancePlaza

ninja

bokkie11 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:01:
weet er iemand wat je voor 719,- kunt lease van auto bij GPR
wat voor afstudeer mogelijk is er daar bij GPR? ik ga over een half jaartje afstuderen maar misschien is dat wel intressesant

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
de productiviteitsbonus is volgens mij een soort prestatie bonus, als uitstekend scoord in je beoordelingen krijg je 15% van je bruto salaris.

Voor afstudeer mogelijkheden is er veel mogelijk bij mij hebben ze gekeken naar mijn interesses en hun aanbod van projecten. Je kunt langs gaan op de carierre beurs en je gegevens achter laten (of via de site), dan krijg je vanzelf een mail met de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
maar geen ervaringen wat je voor 719 kan leasen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
Die productiviteits-bonus is volgens mij afhankelijk van het aantal dagen dat je billable bent geweest.
Als je bijvoorbeeld héél 2006 billable bent geweest krijg je op het eind van het jaar ongeveer een maandsalaris. Tenminste, dat is wat ik er van begreep, we zullen het het eind van het jaar wel zien (heb maar 2 weken 'stil' gezeten)

Verder ben ik al 8 jaar redelijk goed te spreken over Getronics, ik wil er voorlopig nog steeds niet weg :)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
bokkie11 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:37:
maar geen ervaringen wat je voor 719 kan leasen ?
Voor 719 kan je heus wel wat leasen hoor. Zo niet dan leg je zelf iets meer bij.

Ik rij momenteel in een Seat Leon TDI.
Je hebt wel een merkenbeleid:
Audi, BMW, Volvo (allen te duur voor de normale medewerker)
Ford, Opel, Renault, Peugeot, Seat en Volkswagen.

Een paar voorbeeld berekening:

Seat Leon 1.9 TDI (77kw) - 23.750 - 759 p/m incl. brandstof
Golf V 1.9TDi 77kW Trendline (6-versn.) - 25.610 - 756 p/m incl. brandstof

Nu heb je een leasbedrag van 719 euro met uit mijn hoofd een eigen bijdrage van 45 euro. Alles wat je over de 719 gaat moet je bijleggen.
Bovengenoemde Leon kost je dan 759 - 719: 40 euro + standaard 45 euro = 85 euro per maand.

Overigens is dit dan weer aftrekbaar voor de fiscus.

Kortom: je kan best wat leuks rijden hoor.

ps benzine buitenland wordt ook vergoed!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:17:
[...]

Voor 719 kan je heus wel wat leasen hoor. Zo niet dan leg je zelf iets meer bij.

Ik rij momenteel in een Seat Leon TDI.
Je hebt wel een merkenbeleid:
Audi, BMW, Volvo (allen te duur voor de normale medewerker)
Ford, Opel, Renault, Peugeot, Seat en Volkswagen.

Een paar voorbeeld berekening:

Seat Leon 1.9 TDI (77kw) - 23.750 - 759 p/m incl. brandstof
Golf V 1.9TDi 77kW Trendline (6-versn.) - 25.610 - 756 p/m incl. brandstof

Nu heb je een leasbedrag van 719 euro met uit mijn hoofd een eigen bijdrage van 45 euro. Alles wat je over de 719 gaat moet je bijleggen.
Bovengenoemde Leon kost je dan 759 - 719: 40 euro + standaard 45 euro = 85 euro per maand.

Overigens is dit dan weer aftrekbaar voor de fiscus.

Kortom: je kan best wat leuks rijden hoor.

ps benzine buitenland wordt ook vergoed!
Weet niet waar jij die prijzen vandaan haalt? www.directlease.nl zeker?

GPR heeft een deal met ING carlease, reken maar dat bij grote afname (wat zo is natuurlijk) je van die prijs +/- 5% kan aftrekken. En dan komt een Leon of Golf al een stuk dichterbij zonder extra eigen bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:30:
[...]

Weet niet waar jij die prijzen vandaan haalt? www.directlease.nl zeker?

GPR heeft een deal met ING carlease, reken maar dat bij grote afname (wat zo is natuurlijk) je van die prijs +/- 5% kan aftrekken. En dan komt een Leon of Golf al een stuk dichterbij zonder extra eigen bijdrage.
Ik werk bij GPR, dus drie keer raden waar deze prijzen vandaan komen. :O

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:55:
[...]

Ik werk bij GPR, dus drie keer raden waar deze prijzen vandaan komen. :O
Goh, das toeval, ik werk er ook. Benieuwd waar jij die prijzen vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:12:
[...]

Goh, das toeval, ik werk er ook. Benieuwd waar jij die prijzen vandaan haalt.
www.ingcarleaseonline.com

inloggen met je credentials van ing carlease en dan naar berekenen auto's. :P

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 11:41

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Misschien interessant voor de buitenstaander: Wat doe je als zgn. "Young Professional" en aan wat voor opleidingsniveau moet ik dan denken?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
van onze site:
anoniem
Young Professional Infrastructure

Als ICT marktleider in Nederland en een wereldwijde speler met 27.000 medewerkers in 30 landen, zijn wij bij uitstek in de gelegenheid toekomstige medewerkers een speelveld te bieden met ongekende mogelijkheden. Of je nu een Internationaal Carrière Traject zoekt, of Intelligent Creatief Teamwork; wij kunnen je die baan bieden die jij zoekt in ICT en daarmee invulling geven aan de betekenis die het werken in ICT voor jou heeft.

Praktijkverhaal van anoniem, Young Professional Infrastructure

Daar sta je dan, het fel begeerde papiertje is binnen en het moment om je te begeven op de arbeidsmarkt is nu ook voor jou aangebroken. Binnen no-time ontwikkel je een gezonde verslaving voor vacaturesites, heb je het met je vrienden enkel nog over je voortreffelijke competenties en als je vriendin om geld verlegen zit geef je haar een marktconform bedrag.

Althans zo ging het bij mij toen ik in 2005 afstudeerde aan het Instituut voor Informatie- en Communicatietechnologie van de Hanzehogeschool. Om eerlijk te zijn wist ik nog helemaal niet wat ik precies wilde gaan doen en door de overdaad aan vacatures werd het vinden van een passende baan er zeker niet makkelijker op gemaakt. Totdat ik de vacature voor “Young Professional Infrastructure” bij Getronics PinkRoccade tegenkwam. Een vacature die mij meteen aansprak door de uitgebreide trainingsmogelijkheden, het werken aan verschillende projecten en de gezelligheid van het starten in een groep met andere “Young Professionals”. Ik stuurde mijn C.V. met motivatie op en na een korte, maar intensieve sollicitatieprocedure kon ik mij met trots “Young Professional” van Getronics PinkRoccade noemen.

Zoals verwacht begon ik in een gezellige groep van zeven “Young Professionals” met het volgen van verschillende trainingen en werkte ik als teamleider voor een migratie opdracht bij het Ministerie van VROM. Inmiddels heb ik de basistrainingen (ITIL, Prince2 en MCSA) van het “Young Professionals”-traject afgerond en ben ik begonnen met het volgen van trainingen in de richting van projectmanagement. Daarnaast ben ik momenteel werkzaam als “Project Management Officer” bij de ABN Amro, een functie die uitstekend aansluit bij mijn ambitie om verder te gaan op het gebied van projectmanagement.

Met de andere “Young Professionals” is inmiddels een hechte band ontstaan en wordt er ook naast het werk regelmatig afgesproken. Daarnaast zijn voor mij de informele sfeer tussen collega’s onderling, de leuke projecten waaraan ik deelneem, de doorgroeimogelijkheden en de vele activiteiten en feesten die vanuit het bedrijf worden georganiseerd de bevestiging dat ik met Getronics PinkRoccade de juiste keuze heb gemaakt als bedrijf om voor te werken.
Eigenlijk "ruik" je als young professional een beetje aan meerder facetten en kies je vanzelf een richting waarin je jezelf meer wilt verdiepen. Je wordt gedetacheerd bij veschillende klanten in verschillende rollen. Ik werk inmiddels ruim 6 jaar bij GPR. Veel verschillende bedrijven gezien zoals bijvoorbeeld ING, KLM, UWV etc. etc. Telkens in een andere hoedanigheid. GPR stimuleert je ontwikkeling door het aanbieden van cursussen en opleidingen. Zoals nu bijvoorbeeld gaat er een club medewerkers voor een periode naar India om hun MCSA(E) te doen. Alles betaald door de baas :) Zelf heb ik niet de voorkeur voor de technische kant en zoek het meer op in projectmanagement.

GPR is zo groot dat je werkelijk alle kanten op kan.

[ Voor 0% gewijzigd door Rukapul op 22-02-2010 23:09 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
1 tip: als je nieuw bij GPR binnenkomt, zorg dan dat je direct al hoog inzet op je salaris. Doorgroeien met de huidige schalen is gemakkelijk, maar pakt niet zo gunstig uit aangezien je 75% van het verschilbedrag tussen de schalen erbij krijgt. In mijn geval scheelde 2 schalen promotie maken 100 euro bruto en daar schiet ik dus geen r*k mee op.

(maar dat hebben jullie niet van mij ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 08:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Frieda schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 02:19:
1 tip: als je nieuw bij GPR binnenkomt, zorg dan dat je direct al hoog inzet op je salaris. Doorgroeien met de huidige schalen is gemakkelijk, maar pakt niet zo gunstig uit aangezien je 75% van het verschilbedrag tussen de schalen erbij krijgt. In mijn geval scheelde 2 schalen promotie maken 100 euro bruto en daar schiet ik dus geen r*k mee op.

(maar dat hebben jullie niet van mij ;))
Maar je top is en stuk hoger.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe/of is vastgelegt wanneer je leasebedrag naar de volgende schaal gaat?

Bv gebeurt dit bij een bepaald salaris of pas bij een hogere functie, en als je een schaal omhoog gaat mag je vast geen andere auto leasen, dus zou het misschien wel aantrekkelijk kunnen zijn om gelijk al een wat duurdere auto te leasen. Dan zit je bv een jaartje wat krap maar de andere 3 jaren kan je met gemak een leuke auto rijden.... ?

Dat 1e leasebedrag van GPR van 661 kan je geen fuck van leasen, ja een clio of polo. Als je (ik) nu een Golf wilt zit je daar al ruim overheen. Vandaar dus mijn vraag, zou het niet erg vinden om 'even' wat krapper te zitten en dat ik daar daarna profijt van heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
Lease is gekoppeld aan functie, niet je salarisschaal. Zou je ook terug moeten kunnen vinden (ergens) in de Mobiliteitsregeling. Mijn HR-manager heeft mij afgelopen donderdag nog gezegt dat het gekoppeld is aan je functie.

Maar volgens mij wordt je leasebedrag wel vastgezet op het moment dat je echt gaat leasen. Dus als je erg ruim overheen gaat, zul je de komende jaren dat ook zelf moeten gaan betalen. Het wordt later niet gecompenseerd ofzo.

[ Voor 93% gewijzigd door Sybr_E-N op 07-10-2006 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricHuyn
  • Laatst online: 09-01 12:05
Klein vraagje, ik wilde gaan solliciteren op de functie YP infrastructure maar waar is zeg maar het kantoor van die afdeling?

Bij de vacature staat randstad, dat is mij te ver weg, maar ik meende uit dit topic te kunnen halen dat ze in Eindhoven zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Er zit van alles overal en nergens, ik zou het echt niet weten. Ik zou zeggen, bel ze even op, staat vast wel een contactpersoon in die vacature! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sybr_E-N schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:22:
Lease is gekoppeld aan functie, niet je salarisschaal. Zou je ook terug moeten kunnen vinden (ergens) in de Mobiliteitsregeling. Mijn HR-manager heeft mij afgelopen donderdag nog gezegt dat het gekoppeld is aan je functie.

Maar volgens mij wordt je leasebedrag wel vastgezet op het moment dat je echt gaat leasen. Dus als je erg ruim overheen gaat, zul je de komende jaren dat ook zelf moeten gaan betalen. Het wordt later niet gecompenseerd ofzo.
Dus als ik het goed begrijp zeg je hier dat je leasebedrag vaststaat voor 4 jaar, ook al ga je in functie omhoog? Dat is best raar toch, je gaat een functie omhoog dan gaat je leasebedrag toch mee, niet pas als je van je huidige leasecontract af bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 10:28:
[...]

Dus als ik het goed begrijp zeg je hier dat je leasebedrag vaststaat voor 4 jaar, ook al ga je in functie omhoog? Dat is best raar toch, je gaat een functie omhoog dan gaat je leasebedrag toch mee, niet pas als je van je huidige leasecontract af bent?
Sybr_E-N schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:22:

Lease is gekoppeld aan functie...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Hmmmm..... interessant gegeven dat leasebedrag aangezien ze iedere engineer in een Opel en dan met name een Meriva 1.3 diesel willen proppen. Ik heb nog net op tijd een Astra Hatchback weten te regelen.
Dus ja, ik zit ook bij die toko, ondertussen al 6 jaar.

Momenteel zit ik bij Field maar was voorheen On-site en zit momenteel ook bij de grote aardolie maatschappij.
Salaris kan beter, 2nd arbeidsvoorwaarden heb ik niet meer (alles afgenomen) en voor de echte hardware knutselaars bestaat er geen toekomst meer aangezien het bedrijf meer alleen met software wilt werken.
Te declareren (parkeer) onkosten schiet ik niet meer voor omdat ze vaak niet tijdig terug betalen en je wel zelf daardoor financieel in een dip kan raken.

Maar ach, ik heb wat vrijheid en een vast inkomen met een beetje hobby en daar doe je het voor.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricHuyn
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:44:
[...]
Wat je zegt klopt niet helemaal. Ik kon als young prof infrastucture beginnen (pink afdeling).

Zou ook 1900 bruto krijgen (is iets van 1780, maar omdat 13e maand weg is, is het 1900 geworden, gelijk geworden met wat getronics heeft zegmaar). Lease auto is voor een starter 667 uit mijn hoofd en idd inc brandstof.

Opzich denk ik dat het voor je ontwikkeling wel goed zou zijn in een young prof te gaan. In het 1e jaar moet je delen van prince2, ITIL & mcsa halen.
Waar is zegmaar het kantoor van de infrastructure afdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07 23:49
Voor 667 (leasebedrag van mij) kan je best wat krijgen.. ben zowiezo al blij dat ik een wagen kan leasen.. die golfjes zie je overal al :S

Heb zelf een Seat Ibiza Sport (100pk) en dat is voor mij perfect hoor :)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 20-07 13:59

mindcre8r

Tradepedia

heb wel projecten gedaan voor gpr maar het is toch echt mijn ding niet, en ook die verschillen die je idd hoort over wel niet lease auto en dan nog de inmense verschillen in de tarieven..

GPR is best dom bezig vaak.
zo huren ze mensen in van andere bedrijven omdat de tarieven die ze zelf vragen te hoog zijn om ze op die job te zetten (budget) goed nou koste ik voor die opdracht 78eurie het uur en had een gpr medewerker 105 uur tarief moeten kosten...

dat het goedkoper is technisch gezien snap ik maar dit is toch een vestzak broekzak verhaal?

Neej doe mij maar het bedrijf waar ik nu voor werk, zelfde mogelijkheden maar je bent een persoon en geen nummer, 1e half jaar geen lease mits overgenomen en dan gewoon een lease auto.
(er is bij ons ook ver verschil in lease bedrag maar wij leasen dus voor 650 ex brandstof max.)

ow we zoeken ook nog mensen ;) voor msi script buisness :D

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 20-07 13:59

mindcre8r

Tradepedia

Sinclair schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:36:
Hmmmm..... interessant gegeven dat leasebedrag aangezien ze iedere engineer in een Opel en dan met name een Meriva 1.3 diesel willen proppen. Ik heb nog net op tijd een Astra Hatchback weten te regelen.
Dus ja, ik zit ook bij die toko, ondertussen al 6 jaar.

Momenteel zit ik bij Field maar was voorheen On-site en zit momenteel ook bij de grote aardolie maatschappij.
Salaris kan beter, 2nd arbeidsvoorwaarden heb ik niet meer (alles afgenomen) en voor de echte hardware knutselaars bestaat er geen toekomst meer aangezien het bedrijf meer alleen met software wilt werken.
Te declareren (parkeer) onkosten schiet ik niet meer voor omdat ze vaak niet tijdig terug betalen en je wel zelf daardoor financieel in een dip kan raken.

Maar ach, ik heb wat vrijheid en een vast inkomen met een beetje hobby en daar doe je het voor.
heb jij een donkere menneer als manager?? of gehad.. iets met koeblal oid?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Nuke schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 02:11:
Klein vraagje, ik wilde gaan solliciteren op de functie YP infrastructure maar waar is zeg maar het kantoor van die afdeling?

Bij de vacature staat randstad, dat is mij te ver weg, maar ik meende uit dit topic te kunnen halen dat ze in Eindhoven zitten?
Ik weet niet precies hoe je dit bedoelt, maar de vacatures zijn niet gebonden aan een specifiek kantoor.
Wat ze hier bedoelen is dat je klussen/projecten kunt gaan krijgen die zich in de randstad plaatsvinden. Dus rondom Rotterdam, Amsterdam, Utrecht etc.
Op die manier ;)

Op deze functie heb ik zelf ook gesolliciteerd, en dan is het hoogst waarschijnlijk zo dat je op gesprek kan/mag komen in Zoetermeer ;)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Zosas schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:16:
van onze site:

[...]

Eigenlijk "ruik" je als young professional een beetje aan meerder facetten en kies je vanzelf een richting waarin je jezelf meer wilt verdiepen. Je wordt gedetacheerd bij veschillende klanten in verschillende rollen. Ik werk inmiddels ruim 6 jaar bij GPR. Veel verschillende bedrijven gezien zoals bijvoorbeeld ING, KLM, UWV etc. etc. Telkens in een andere hoedanigheid. GPR stimuleert je ontwikkeling door het aanbieden van cursussen en opleidingen. Zoals nu bijvoorbeeld gaat er een club medewerkers voor een periode naar India om hun MCSA(E) te doen. Alles betaald door de baas :) Zelf heb ik niet de voorkeur voor de technische kant en zoek het meer op in projectmanagement.

GPR is zo groot dat je werkelijk alle kanten op kan.
anomiem OMG O-)

No comment haha ;)

Nee, effe serieus. Er is bij GPR echt veel mogelijk ZOLANG je je mondje er ook een beetje bij hebt en laat weten hoe je presteert op je klus, certificaten etc.

Ben zelf ook YP. Heb mijn basis ITIL, PRINCE2, 2 MSCA certificaten... :)
Nu verder met de andere MCSA certificaten (Nog 2 dus)!

Ben daarnaast ook bezig met verdere ITIL en IPMA certificering 8)

Werk nu als Incident Coordinator op een internationale servicedesk en ga binnenkort een nieuwe klus doen. Gaat waarschijnlijk meer richting een managende functie.

Tip: Doe je mond open, laat weten hoe het met je gaat en op welke punten je ontevreden bent! Vooral in deze tijden ben je veel waard als je goed werk doet, DUS heb je ook wel wat te eisen! >:)

[ Voor 0% gewijzigd door Rukapul op 23-02-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

mindcre8r schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:30:
[...]

heb jij een donkere menneer als manager?? of gehad.. iets met koeblal oid?
Nope, ik heb een vrij oude man als manager die zich niet druk maakt omdat zijn pensioen eraan zit te komen.

Probleem bij Getronics is dat managers je kunnen vertellen dat er zoveel richtingen binnen Getronics te vinden zijn maar wanneer wanneer je echt verder/anders wilt er geen manager is die buiten zijn straatje kijkt. POP-gesprekken zijn dan ook geheel nietszeggend te noemen als er niemand is die je wilt helpen als het buiten hun eigen straatje valt.

Maar ach, ICT bedrijven komen en gaan in de markt en Getronics blijft overleven ondanks de zeer inefficiënte werkwijze die ze bij Field er op na houden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
memphis schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:44:
[...]
Maar ach, ICT bedrijven komen en gaan in de markt en Getronics blijft overleven ondanks de zeer inefficiënte werkwijze die ze bij Field er op na houden.
Ja en dat vind ik nou zo mooi! Goede dingen, slechte dingen, tegenslagen, overnames etc etc etc.
Het gaat zeker niet altijd even makkelijk maar toch zijn ze er nog wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzer7
  • Laatst online: 04-01 12:48

ijzer7

FORE!!!

meldt zich:

Ruim 6 jaar werkzaam voor Pink/GPN.
Aanvankelijk een erg gezellige sfeer. Vrijuit, maar ook een " we gaan er met zijn allen voor"-sfeer. De laatste jaren zie ik echter behoorlijke achteruitgang. Salarissen bleven 5 jaar stil staan, tenzij je je manager goed kon bespelen (club-der-bruine-armen). De sfeer is de afgelopen jaren zakelijker geworden, je bent nu meer een nummer. De overname door Getronics heeft zeker niet bijgedragen aan verbeterde omstandigheden/salarisniveau.

Zelf heb ik na 6 maanden in de loopgraven te hebben eindelijk een salarisverhoging uit het vuur kunnen slepen, en nu ligt mijn salarisniveau op een redelijk niveau. Maar niet meer dan dat. Los van het geld is er ook weinig contact met "kantoor". Eens in de 1-2 maanden spreek je je manager, die komt dan met een L*Lverhaaltje dat alles zo goed en mooi is. Terwijl ik weet dat veel collega's, diegene die nog niet weg zijn, uitermate ontevreden zijn.

pluspunten:
- Goed startpunt voor Young Professionals
- redelijk goede leaseregeling

minpunten:
- kille, zakelijke sfeer
- salaris is laag
- geen waardering / weinig interactie
- je bent een nummer; weinig persoonlijke aandacht

Mede door de correctie in salaris zit ik er nog wel een jaar. Ook omdat ik met een leertraject bezig ben. Bovendien went het ook wel. Ach, en om eerlijk te zijn zit ik niet om verandering te springen :/

Geen aanrader.

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring was nogal telleurstellend.
Ik ben in de sollicitatieprocedure beland en heb een tweetal gesprekken gehad over een aanstelling.
In het voor-laatste gesprek werden de details besproken en de verantwoordelijke was enthousiast over de aanstelling.
Ik zou nog teruggebeld worden om het laatste en definitieve gesprek te voeren.
Die is er nooit gekomen, om zeer onduidelijke redenen.
Heb zelf nog 2x naar de verantwoordelijke gebeld maar kreeg slechts vaagheid te horen, ben zelf concreet geweest in mijn vragen om het hoe en waarom, maar het enige wat ik te horen kreeg was dat we binnenkort het afrondingsgesprek zouden voeren.
Nooit meer iets van gehoord.
Gelukkig verder gegaan en heb nu een fantastische baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-07 12:34
ik ga in januari beginnen als YP.net en in februari ga ik een maand naar india. ik heb helemaal geen intensieve sollicitatieprocedure gehad, ik hoefde zelfs haast niets te vertellen over mezelf :/

salarissen zijn wat gestegen denk ik, want ik krijg 2000,- en idd 661,- om te leasen. en elk half jaar krijg ik er 150,- bij de eerste 2 jaar.

ik ben benieuwd wat ik daarvoor kan leasen, want ik kom uit den helder en dan zal ik denk ik wel 70.000km per jaar rijden. ik zat eigenlijk te hopen op een opel astra, maar ik denk dat ik dan een hoop zal moeten bijleggen ;( ik zal wel na 2,5 jaar ongeveer weer een nieuwe auto krijgen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dhhdante schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:36:
ik ga in januari beginnen als YP.net en in februari ga ik een maand naar india. ik heb helemaal geen intensieve sollicitatieprocedure gehad, ik hoefde zelfs haast niets te vertellen over mezelf :/

salarissen zijn wat gestegen denk ik, want ik krijg 2000,- en idd 661,- om te leasen. en elk half jaar krijg ik er 150,- bij de eerste 2 jaar.

ik ben benieuwd wat ik daarvoor kan leasen, want ik kom uit den helder en dan zal ik denk ik wel 70.000km per jaar rijden. ik zat eigenlijk te hopen op een opel astra, maar ik denk dat ik dan een hoop zal moeten bijleggen ;( ik zal wel na 2,5 jaar ongeveer weer een nieuwe auto krijgen dan...
Astra? Denk eerder een Corsa 1.3 diesel ofzo :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
ja, dat zit er wel eerder in ja ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat jij 70.000 p/jaar rijd zegt niks over je leasepakket. Het leasepakket is voor iedereen het zelfde. Dus 48 maanden/ 35.000 km. Astra zit er heus wel in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
hoe moet ik het dan bekijken? want als ik op directlease kijk voor een richprijs, gaat de leaseprijs omhoog omdat de auto sneller wordt afgeschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
ik heb even voor je gekeken met 661 red je net geen astra :(
met een klein beetje bij lappen heb je de:

Astra 1.3CDTi DPF Essentia (672,-)

Qua richtprijs kun je bij directlease ook gewoon 35.000 en 48 maand op geven.
Qua prijs is wel redelijk gelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door bokkie11 op 26-10-2006 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
ik weet dat ik de looptijd kan veranderen op directlease. maar dat is het hem nou toch juist?

ik denk namelijk dat ik de looptijd moet veranderen naar zo'n 2,5 jaar met 70.000km per jaar. hierdoor wordt de leaseprijs veel hoger.

of zie ik dit verkeerd en moet ik kijken naar een leaseprijs met een looptijd van 4 jaar met 35.000km per jaar en dat GPR dan de rest van de brandstof en afschrijving betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
Waarom denk je dat je 70.000 per jaar rijd.
Kan toch gebeuren dat je een heel jaar toevallig dichtbij huis zit..

zoals ik heb begrepen is 35.000 een gemiddelde van de medewerkers en hebben ze daar contracten voor afgeloten. De een rijd wat meer en de ander wat minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zit het inderdaad. GPR sluit contracten af voor al haar werknemers. Dat zijn standaard contracten van 48 maanden en 35000 km. Hoeveel jij rijd heeft daar niks mee te maken, je krijgt gewoon dit leasecontract. Hoe dat verder geregeld wordt, omdat je zoveel rijdt, weet ik niet. Waarschijnlijk niks, je auto zit gewoon snel aan zn max kilometers en kan je weer een andere uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
ik woon in den helder, dus ik zal denk ik wel rond de 60/70 k zitten met prive km's

ik hoop dat jullie gelijk hebben :)

ik dacht dat er in het leasebedrag een brandstofvoorschot zit, wat te laag zal zijn voor mij met de voorwaarden 35k / 48m zodat ik dan steeds achteraf zal moeten bijbetalen.

maar als dit niet zo is, dan is dat een aardige meevaller voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
ik heb even gebeld en jullie hebben gelijk :D

de norm is 35.000 km/j en 48 maanden, de rest is voor rekening van GPR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou bijna denken dat IT'ers enkel over auto's praten, in zowat alle topics hier gaat het de hele dag over lease-auto's :?
Ben ik dan de enige die geen auto wil?
Dan liever een hoger salaris, of meer vrije tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:35:
Je zou bijna denken dat IT'ers enkel over auto's praten, in zowat alle topics hier gaat het de hele dag over lease-auto's :?
Je slaat de spijker op zijn kop!

Zat net ook te denken: Waarom gaat het hier bijna enkel om die autos? Als je ergens gaat werken, omdat ze zo'n goede lease mogelijkheden hebben, dan ben je niet echt goed bezig lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:35:
Er zijn hier teveel verse MBO/HBO'ers die zich allemaal geil staren op een leasekoekblikje (want ja, kom op zeg, je wilt toch nog niet dood gevonden worden in een 1.3 Astra??). Ik heb ook geen auto, maar wel een fatsoenlijk salaris wat gewoon fatsoenlijk door blijft groeien. En een bult vrije dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
ik denk dat jullie vekeerde conclusies trekken.

ik kan niet voor de rest spreken, maar ik heb natuurlijk niet voor GPR gekozen vanwege de mobiliteitsregeling. (die was zelfs elders beter)

en dat er veel vragen over zijn bijvoorbeeld, is omdat er dan het een en ander niet geheel duidelijk is. ik maak nu voor het eerst kennis met het leasen van een auto en ik heb hier iig veel over kunnen lezen.

en dat van een "liever een hoger salaris" is per persoon anders. ik ben bijvoorbeeld met leasen veel voordeliger uit, omdat ik er ook een brandstofpas bij krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:56:
[...]

Je slaat de spijker op zijn kop!

Zat net ook te denken: Waarom gaat het hier bijna enkel om die autos? Als je ergens gaat werken, omdat ze zo'n goede lease mogelijkheden hebben, dan ben je niet echt goed bezig lijkt me zo.
... Dan had ie niet voor GPR gekozen ;)

Ik denk juist dat iedereen het er juist online met elkaar over heeft te maken heeft met het feit dat het maar een bijzaak is. Immers, op feestjes hoor je toch nooit wat anders dan auto's. Het blijft gewoon een intressant onderwerp. daarom is er ook een apart topic voor gestart...

edit:
veel slecht nederlands ik kan typen... typo's dus

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:27:
[...]

... Dan had ie niet voor GPR gekozen ;)

Ik denk juist dat iedereen het er juist online met elkaar over heeft te maken heeft met het feit dat het maar een bijzaak is. Immers, op feestjes hoor je toch nooit wat anders dan auto's. Het blijft gewoon een intressant onderwerp. daarom is er ook een apart topic voor gestart...

edit:
veel slecht nederlands ik kan typen... typo's dus
Niet alleen dat maar ik vind imho een leaseauto zo ontzettend handig. Geen kijken naar, je betaald vaste bedragen en het is voor mij vele malen goedkoper dan een eigen auto.
Ik rij best wat prive en zakelijk samen, als ik een eigen auto zou hebben en dan ook nog eens benzine en verzekeringen zou moeten betalen... Nee dankje ik wil niet meer terug voorlopig.

Vooral als starter met een relatief laag salaris vind ik een kleine maar leuke leaseauto erg voordelig.
Vergeet niet dat je voor een leuk bedrag per maand (bij mij 200 euro) een nieuwe auto rijdt, met tankpas, allrisk en verder helemaal geen kosten! :)

Op het moment dat ik zelf een stuk meer ga verdienen dan word het misschien weer leuker om zelf een auto te nemen en dus meer salaris te krijgen... alleen al omdat ik het leuk vind om aan auto's te sleutelen en te tunen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Dat zijn gezonde(re) geluiden, die misschien ondergesneeuwd raken in het leasegeleuter, wat soms nog belangrijker lijkt dan de zak geld die je op het eind van de maand krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Hillie schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:02:
Dat zijn gezonde(re) geluiden, die misschien ondergesneeuwd raken in het leasegeleuter, wat soms nog belangrijker lijkt dan de zak geld die je op het eind van de maand krijgt.
:)

Ach... mensen realiseren zich soms niet dat het de gloriejaren niet meer zijn binnen de IT. ;)
Ik ben heel tevreden met mijn Seatje :) Ik heb geen dikke golf of pasat nodig... ik krijg zo ook genoeg bekijks O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 06:26

eisbaer

Zie signature

Voor een starter is GPR nog wel een interessant bedrijf denk ik alhoewel het wel erg groot is. Ik praat nu over de sector public. Als je wat ervaring hebt opgedaan moet je goed op je heen kijken hoe de salarissen liggen want die liggen bij GPR nou eenmaal niet erg hoog. Het is al eerder geschreven, je bent inderdaad een nummer. Vandaag ben je nodig, morgen niet meer. Je zult dus continue in de gaten moeten houden dat je door de werkdruk niet alleen maar bezig bent met productiedraaien maar dat je ook je opleidingen en marktwaarde goed in de gaten houdt.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comecme
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 16:38
Hmmm....

Ik ben door GPR uitgenodigd voor een oriënterend gesprek n.a.v. het plaatsen van mijn CV op monsterboard. Heb dat gesprek inmiddels ook gehad en wacht nu of ik wordt uitgenodigd voor een 2e gesprek.

Ik ben geen starter, werk inmiddels zo'n 12 jaar in de IT.

Ik vraag me na het lezen van dit topic wel af of het verstandig zou zijn om met GPR in zee te gaan (mochten ze me daadwerkelijk willen hebben en indien we er uit komen qua salaris).

Ik ben op zoek naar werk in het Noorden van het land (Friesland) omdat m'n vriendin daar woont en ik met 'r wil gaan samenwonen. Ben dus absoluut niet ontevreden met m'n huidige baan of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
comecme schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:14:
Hmmm....

Ik ben door GPR uitgenodigd voor een oriënterend gesprek n.a.v. het plaatsen van mijn CV op monsterboard. Heb dat gesprek inmiddels ook gehad en wacht nu of ik wordt uitgenodigd voor een 2e gesprek.

Ik vraag me na het lezen van dit topic wel af of het verstandig zou zijn om met GPR in zee te gaan (mochten ze me daadwerkelijk willen hebben en indien we er uit komen qua salaris).

Ik ben op zoek naar werk in het Noorden van het land (Friesland) omdat m'n vriendin daar woont en ik met 'r wil gaan samenwonen. Ben dus absoluut niet ontevreden met m'n huidige baan of zo.
Tja praten kan altijd.... zegt men.

Ik kan gaan praten met Sogeti en Yacht (zit nu bij GPR).
Ik heb het prima naar mn zin en zie geen reden om weg te gaan; dus "praten kan altijd" denk ik nog even over na.

ps; genoeg werk in het Noorden hoor!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-07 14:58

avotar

P0werd by Black Coffee

Hmmm....

waarom niet praten.. praten kan altijd.
ik heb nog van geen ict bedrijf gehoord dat in het noorden z'n zaakjes goed in orde heeft.

persoonlijk, maar goed, ik heb er 6 jaar gewerkt en ben elders veel tevredener, zou ik het niet doen als je neit ontevreden bent bij je huidige baan.

na de tas - pink fusie is het hard naar beneden gegaan, en ik hoor nergens dat het beter is sinds gtn erbij gekomen is.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzer7

ijzer7

FORE!!!

Hmmm....

Ik zou duidelijk vragen hoe het zit met klussen in het noorden des lands. Als zij zeggen dat het geen probleem is, dat daar voldoende aanbod is zou ik dit ook vast laten leggen. Desnoods in een intentieverklaring. Ook over (maximale) reistijden bij GPR zou ik goed doorvragen. zoals overal, en zeker hier, kun je dat soort afspraken niet meer maken wanneer je binnen bent. Dus stel het scherp, om onduidelijkheden in de toekomst te voorkomen.

Ben ook erg benieuwd of het salarisaanbod is wat je ervan verwacht. Horizontale instromers hebben meestal een redelijke deal, maar, en ik herhaal mezelf, qua salarisvoorwaarden is GPR gewoon niet goed.

Sogetti heb ik al gechecked; ik denk dat ik daar ook een nummer zou worden. Ik ga over een paar maanden ook praten met Yacht.

[ Voor 10% gewijzigd door ijzer7 op 11-11-2006 11:36 ]

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:32
GPR kan een goede leerschool zijn. Maar de techneuten bij GPR zijn gewoon nummers. Ook ik heb 5 jaar stil mogen staan met mijn salaris. En elk jaar mogen horen, vergeleken met de rest verdien je genoeg. Alsof ik die vijf jaar geen kennis heb opgedaan. Maar goed, ik blijf er bij, GPR daar kun je veel leren. Alleen de bedrijfscultuur en de omgang vielen mij erg tegen. In totaal zie ik het als 3 verloren jaren en dat deed pijn. Er zijn collegae die wel tevreden zijn. Het hangt er natuurlijk ook erg van af wat je voor GPR gaat doen. Nog zo iets wat dus duidelijk niet klopt. Ik ga er verder geen woorden aan vuil maken.

Ik ben nu een uiterst tevreden Sogeti medewerker. Ik vind het gewoon belachelijk hoe groot het verschil in omgang is.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricHuyn
dhhdante schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:36:

Ligt denk ik ook aan de afdeling, wat ik hoorde over YP infrastructure is 1900pm, 150 erbij per half jaar(zover ik begrepen heb maar 2x) en per behaald certificaat een "bonus"(weet ook nog niet wat dat inhoud). Owja 1 jaar contract daarna eventueel voor onbepaalde tijd. Wat lease betreft dat 1e jaar schijnbaar een pool of huurauto geen lease voor deze jongen :( de eerstkomende tijd (als ik er zou gaan werken).

Is er iemand die nu echt gestart is als YP infra die daar misschien iets meer over kan zeggen?

Wat de procedure betreft, ik ben toch iets meer dan een uur "ondervraagd" :P, vond het af en toe wel heel globale vragen waar ik niet zomaar ff snel een goed antwoord voor had.

[ Voor 14% gewijzigd door EricHuyn op 14-11-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EricHuyn schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:31:
[...]
Wat lease betreft dat 1e jaar schijnbaar een pool of huurauto geen lease voor deze jongen :( de eerstkomende tijd (als ik er zou gaan werken).
Je doet het niet voor de auto. En het is nogal logisch dat ze je niet meteen een leaseato geven. Ze willen weten wat voor vlees ze in de kuip hebben.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricHuyn
Ik stiekem een beetje wel ;) maar ff serieus waar het mij meer om gaat dat je bijna een jaar "expandable", bij cap en sogetie is dat volgens mij maar een paar maanden als ik me niet vergis iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EricHuyn schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:59:
Ik stiekem een beetje wel ;) maar ff serieus waar het mij meer om gaat dat je bijna een jaar "expandable", bij cap en sogetie is dat volgens mij maar een paar maanden als ik me niet vergis iig.
6 maanden is een beetje het standaard. Het kan zelfs nog korter. Er is ook altijd onderhandelingsruimte. Een vriend van mij heeft meteen een vast contract gekregen met 2 maanden proef bij GPR.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• EricHuyn
FrankGuthrie schreef op woensdag 15 november 2006 @ 13:48:
[...]

6 maanden is een beetje het standaard. Het kan zelfs nog korter. Er is ook altijd onderhandelingsruimte. Een vriend van mij heeft meteen een vast contract gekregen met 2 maanden proef bij GPR.
Enig idee wat die als startsalaris krijgt en bij welke afdeling/functie? Vind het een beetje raar dat de ene YP 2000 bruto pm krijgt en de ander 1900, heeft die er dan iets bijgepraat of is er gewoon verschil...

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EricHuyn schreef op donderdag 16 november 2006 @ 01:11:
[...]

Enig idee wat die als startsalaris krijgt en bij welke afdeling/functie? Vind het een beetje raar dat de ene YP 2000 bruto pm krijgt en de ander 1900, heeft die er dan iets bijgepraat of is er gewoon verschil...
Waarom is dat raar? De een heeft al wat langer ervaring in de ICT. Dan is het niet anders dan normaal dat je meer krijgt ookal doe je het YP traject. GPR heeft hem aangesproken om er te komen werken en dan is er meer ruimte om te onderhandelelen. Sommige mensen zijn daar gewoon niet goed in. Als je al een vaste baan hebt en een bedrijf wilt hebben dan ga je natuurlijk niet voor een halfjaar contract. En dat heeft ie onderhandeld.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• EricHuyn
Achso, ik had niet begrepen dat hij al eerdere werkervaring had en een vast contract ergens elders. Dacht dat het een starter was, vandaar het misverstand.

• Griffin2k
Standaard is 1900 als YP bij GPR ja...

Na half jaar in principe 150 erbij ja...
Je moet gewoon je mondje er bij hebben :)

Ik had mijn eerste 150 al eerder dan half jaar... en daarna heb ik standaard afspraak over halfjaar 200 erbij zonder nu nog rekening te houden met andere functies.

Dus andere functie (die binnen 2 maanden komt betekend hoger tarief dus bij de klant) betekend meer geld voor mij :) (Je moet je mond durven open te doen, vooral omdat de markt weer in trek is)

Een voorwaarde wel natuurlijk: je kan wel een grote mond hebben maar je moet je wel bewijzen... wat ik zelf ervaar niet 100% inzetten maar 200%! e moet wel uitblinken, maar dat ligt ook aan jezelf... (Uit ervaring weet ik dus nu wel dat ik VEEL meer kan eisen en kan bereiken dan anderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Griffin2k schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:59:
Standaard is 1900 als YP bij GPR ja...

Na half jaar in principe 150 erbij ja...
Je moet gewoon je mondje er bij hebben :)

Ik had mijn eerste 150 al eerder dan half jaar... en daarna heb ik standaard afspraak over halfjaar 200 erbij zonder nu nog rekening te houden met andere functies.

Dus andere functie (die binnen 2 maanden komt betekend hoger tarief dus bij de klant) betekend meer geld voor mij :) (Je moet je mond durven open te doen, vooral omdat de markt weer in trek is)

Een voorwaarde wel natuurlijk: je kan wel een grote mond hebben maar je moet je wel bewijzen... wat ik zelf ervaar niet 100% inzetten maar 200%! e moet wel uitblinken, maar dat ligt ook aan jezelf... (Uit ervaring weet ik dus nu wel dat ik VEEL meer kan eisen en kan bereiken dan anderen)
Kijk jij hebt het begrepen _/-\o_ . Dit is ook mijn filosofie. Keihard werken en jezelf bewijzen, dan kan je onderhandelen. Niet terughoudend zijn zoals sommige. Je kan dan redelijk snel stijgen qua salaris. Het is wat je er zelf van maakt.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzer7

ijzer7

FORE!!!

FrankGuthrie schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:32:
[...]

Waarom is dat raar? De een heeft al wat langer ervaring in de ICT. Dan is het niet anders dan normaal dat je meer krijgt ookal doe je het YP traject. GPR heeft hem aangesproken om er te komen werken en dan is er meer ruimte om te onderhandelelen. Sommige mensen zijn daar gewoon niet goed in. Als je al een vaste baan hebt en een bedrijf wilt hebben dan ga je natuurlijk niet voor een halfjaar contract. En dat heeft ie onderhandeld.
Ik heb wel vreemder zaken bij GPR meegemaakt. Bovenstaande gebeurt wel degelijk. Het zou niet uit mogen maken of je een grotere mond hebt dan de ander; de een is outspoken, en de ander een muurbloempje (en daartussen ligt de range). Het mag niet zo zijn dat een "brutale" meer krijgt, terwijl een ander net zo goed, of misschien beter functioneert en toch een minder salaris krijgt.
En, ja, ik ben een van de "brutalen" (binnen de marges natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

ijzer7 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:38:
[...]

Ik heb wel vreemder zaken bij GPR meegemaakt. Bovenstaande gebeurt wel degelijk. Het zou niet uit mogen maken of je een grotere mond hebt dan de ander; de een is outspoken, en de ander een muurbloempje (en daartussen ligt de range). Het mag niet zo zijn dat een "brutale" meer krijgt, terwijl een ander net zo goed, of misschien beter functioneert en toch een minder salaris krijgt.
En, ja, ik ben een van de "brutalen" (binnen de marges natuurlijk).
Het zou niet zo mogen zijn, maar als je je mond niet opentrekt dan krijg je ook niks. Gewoon je mond open trekken, het leven is niet eerlijk. GPR en alle andere bedrijven gaan je echt niet een flinke salarisverhoging aanbieden als je het verdient maar er niet om vraagt. Soms moet je gewoon om dingen vragen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzer7

ijzer7

FORE!!!

FrankGuthrie schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:53:
[...]

Het zou niet zo mogen zijn, maar als je je mond niet opentrekt dan krijg je ook niks. Gewoon je mond open trekken, het leven is niet eerlijk. GPR en alle andere bedrijven gaan je echt niet een flinke salarisverhoging aanbieden als je het verdient maar er niet om vraagt. Soms moet je gewoon om dingen vragen.
Dat betekent volgens jou dus ook dat diegene die niet assertief genoeg zijn, en dat zijn er genoeg, er toch vaker bekaaid afkomen. Zég dan gewoon dat ik gelijk heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

ijzer7 schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:44:
[...]

Dat betekent volgens jou dus ook dat diegene die niet assertief genoeg zijn, en dat zijn er genoeg, er toch vaker bekaaid afkomen. Zég dan gewoon dat ik gelijk heb :P
Je hebt gelijk ;)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.