Ervaring werken bij Getronics PinkRoccade Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 30.151 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om alle vaagheden even uit de wereld te helpen :

Als YP krijg je bij GPR min 1800 max 2000 euro p/maand bruto. Dit is afhankelijk van de sector waar je aangenomen wordt (finance/industry/public etc) deze hebben verschillende CAO afspraken vandaar deze verschillen. raar maar waar. Ook ADV dagen liggen verschillend. 26 vakantie dagen.

2 maanden proeftijd, daarna contract onbepaalde tijd. Gelijk nieuwe huurauto als je begint.

Contractueel is vastgelegd dat je de eerste 2 jaar 150 euro bruto per half jaar omhoog gaat in salaris.

Leasebedrag is 661 p/m incl brandstofpas, auto uitzoeken na 2 maanden.
laptop van de zaak
gsm van de zaak

YP traject is zeer uitgebreid waar je veel kennis opdoet, 1e maand voor iedereen algemeen, 2e maand specifiek voor de functie waar je voor aangenomen wordt.

GPR is net als CAP/Sogeti/Atos een grote organisatie. Dat betekent dat je veel zelf moet regelen en achter dingen aan moet gaan. Doe je dit niet dan gebeurt er ook niks.

Het is een organisatie waar veel mogelijkheden liggen en waar je veel kunt leren. Het is groot en massaal maar als je je eigen netwerkje opbouwt kan het ook heel gezellig zijn. Zoals ik al schreef en zoveel mensen hebben geschreven : Het ligt aan jezelf !

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricHuyn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-01 12:05
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:17:

Als YP krijg je bij GPR min 1800 max 2000 euro p/maand bruto. Dit is afhankelijk van de sector waar je aangenomen wordt (finance/industry/public etc) deze hebben verschillende CAO afspraken vandaar deze verschillen. raar maar waar. Ook ADV dagen liggen verschillend. 26 vakantie dagen.

2 maanden proeftijd, daarna contract onbepaalde tijd. Gelijk nieuwe huurauto als je begint.

Contractueel is vastgelegd dat je de eerste 2 jaar 150 euro bruto per half jaar omhoog gaat in salaris.

laptop van de zaak
gsm van de zaak

Updat: Contract is verander naar de "standaard", alleen geen laptop maar daar kan ik mee leven :)
YP traject is zeer uitgebreid waar je veel kennis opdoet, 1e maand voor iedereen algemeen, 2e maand specifiek voor de functie waar je voor aangenomen wordt.

GPR is net als CAP/Sogeti/Atos een grote organisatie. Dat betekent dat je veel zelf moet regelen en achter dingen aan moet gaan. Doe je dit niet dan gebeurt er ook niks.

Het is een organisatie waar veel mogelijkheden liggen en waar je veel kunt leren. Het is groot en massaal maar als je je eigen netwerkje opbouwt kan het ook heel gezellig zijn. Zoals ik al schreef en zoveel mensen hebben geschreven : Het ligt aan jezelf !
Ik heb inderdaad alles zo als bovengeschreven aangeboden gekregen, alleen van de laptop en de gsm weet ik nog niet maar dat zal wel, maar het is wel eerst een 1 jaar contract en dan pas onbepaalde tijd :? , zal dat toch maar even navragen dan...

[ Voor 3% gewijzigd door EricHuyn op 22-11-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:19
EricHuyn schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:43:
[...]
Ik heb inderdaad alles zo als bovengeschreven aangeboden gekregen, alleen van de laptop en de gsm weet ik nog niet maar dat zal wel, maar het is wel eerst een 1 jaar contract en dan pas onbepaalde tijd :? , zal dat toch maar even navragen dan...
GSM krijg je sowieso wel. Standaard Nokia met Vodafone abonnementje :) Heb ej wel nodig als je in Bilthoven midden in de bossen bereik wilt hebben ;) Zal herkenbaar zijn voor velen haha...

Daarnaast geldt een laptop alleen als je hem echt gaat gebruiken.. afhankelijk van je functie dus!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 12:48

ijzer7

FORE!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:17:

ADV? bij GPN? Is een commercieel bedrijf. Ik ken geen Pinkers met ADV.
Dus 600 verhoging de eerste 2 jaar?! Dat is meer dan de normale medewerkers. Ik ga opnieuw beginnen! ;)
laptop van de zaak
gsm van de zaak
Laptop klopt niet helemaal; met goede reden soms wel, maar dat is eerder uitzondering. Je zult het middels een business case moeten onderbouwen
Niet helemaal waar. De eerste maand is vaak in een zgn. "klasje" waarin je basis principes van IT leert, intro in ITIL etc. De eerste "klus" loopt bijna altijd uit tot een kwartaal/half jaar in de meeste gevallen, maar dat is niet zo heel gek voor een YP'r met weinig/geen ervaring.
Zoals ik al schreef en zoveel mensen hebben geschreven : Het ligt aan jezelf !
Zie boven.

[ Voor 3% gewijzigd door ijzer7 op 22-11-2006 21:01 ]

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

ijzer7 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:55:
De eerste "klus" loopt bijna altijd uit tot een kwartaal/half jaar in de meeste gevallen, maar dat is niet zo heel gek voor een YP'r met weinig/geen ervaring.
Als je eenmaal "ingewerkt" bent, hoe lang duurt een gemiddeld project dan?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 20:46
Hillie schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:54:
[...]

Er is geen gemiddelde.

De een schuift aan op een klus wat wel een aantal jaar kan duren. Een ander doet eerst allerlei opdrachten (intern en/of extern) van een paar weken tot maanden. Daar is geen pijl op te trekken.
Mijn eerste klus was 2 weken, maar daarna op een andere klus gezeten van een halfjaar.

Ik zit zelf bij Industry, maar voor mensen die geen vastcontract hebben (bijvoorbeeld iemand met een 1-jarig contract) krijgen niet per definitie een huurauto. Ik weet dat "onze" it-ers in opleiding dat niet hebben, maar wel een laptop en GSM krijgen. Ze zitten voor het overgroote deel dan dat eerste jaar op de standplaats. Daarnaast als ze eenmaal een vastcontract hebben zitten ze wel direct een schaa l of wat hoger, die ervoor zorgt dat je ook kwa lease een schaal omhoog gaat. Dan geen 660, maar 719.

Net zoals met de andere detacheerders kan het best verschillen per onderdeel/unit/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
[...]

Bij Managed Infrastructure heb je ADV dagen.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:46

avotar

P0werd by Black Coffee

Frieda schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:05:
[...]

Bij Managed Infrastructure heb je ADV dagen.
Uiteindelijk is het Rekencentrum van de Overheid (het oude Roccade) een grote peiler van PinkRoccade. Daarin hadden veel mensen nog een hoop ambtelijke rechten.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Laptop kan je krijgen als je een mobiele functie hebt of op een vaste werkplek geen originele Getronics computers staan.

600 euro salarisgroei vanaf +/- 1900 euro in 2 jaar tijd zie ik ook wel zitten. Ik zou met 6 jaar dienst en een hogere leeftijd dan een gemiddelde YP toch wel meer moeten hebben en dat heb ik niet.
Binnen Getronics is er een nieuw breed CAO waar in mijn geval dergelijke verhogingen uitgesloten zijn en ik nog heel wat jaartjes moet slijten voordat ik op die mogelijke 2500 euro kom.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• ijzer7

ijzer7

FORE!!!

Hillie schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:54:
[...]

Varieert van een maand tot jaren.

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Ja, ik realiseer me dat mijn vraagstelling niet al te handig was. Wat binnen de ene tak als project gezien wordt (ik denk aan een migratie die een maand in beslag neemt ofzo), is dat in de andere totaal niet (denk aan een ontwikkelproject van een jaar of meer).

Verwijderd

Ikzelf werk inmiddels ook al een tijd bij GPR en het bevalt mij nog steeds:

Historie:

Gesjeesde student TU Delft
06-2002 begonnen bij Call2
1,5 jaar Helpdeskmedewerker + werkplekbeheer
1 jaar System engineer
1 jaar Teamleider

01-2006 naar IPS&C overgestapt (Oude PinkRoccade ITM)
6 maanden jr. projectleider (800 werkplekken gemigreerd)
Tot heden jr. Competence Manager

Al met al leuke stappen in mijn mening, maar met 1 grote aantekening. IPS&C richt zich op een HBO / WO populatie. Daarbij kan je zelfstandigheid, initiatief en ontwikkeling verwachten van de medewerker zelf. Kortom, als je wat wilt bereiken moet je het zelf doen.

GPR zal je begeleiden met je ontwikkeling, studies, cursussen betalen e.d., maar je moet er zelf mee komen. Dat is de truuk. Dan groeit je salaris en auto net zo hard mee.

Ik ben het eens met de meeste mensen hier: Als afgestudeerde is GPR erg interessant omdat ze je in korte tijd helemaal volproppen met kennis en je salaris ook nog eens mooi mee groeit. Het Young Professional traject dus. Goed initiatief.

Over GPR algemeen: Ik heb iets met ex-PinkRoccade. Ik heb vrij weinig met Getronics. Met name de cultuurverschillen zijn groot, samen met de stijl van management. Daar kan je moeilijk over doen, of het gewoon accepteren en verder gaan. IPS&C is een leuk onderdeel, er is veel mogelijk. Lachen collega's, mooie feesten en een onnoemelijk lelijk pand in Zoetermeer.

De arbeidsvoorwaarden (salaris met name) zijn onder de marktnorm. Maar je krijgt er veel voor in de plaats, opleidingen zijn ook niet goedkoop. Dat is voor ervarener mensen niet echt interessant meer, maar voor starters prima.

PS1: Ook MI heeft per 1-1-2007 geen ADV dagen meer. Wordt bevroren in een soort pot. Check de nieuwe CAO.

PS2: De leasenorm wordt gegeven vanuit je functie, je mag max 30% over de norm heen als je waarde hecht aan een grote auto. Functiewijzigingen hebben geen invloed op je auto, je moet hem gewoon op rijden, tenzij je kan regelen dat een collega je auto over neemt. Ikzelf heb een volgepropte 206 en die bevalt mij prima. Kost niks extra en alle luxe erin, climate control, leer, JBL audio, 110 PK-tjes..

Mocht je meer willen weten, mail me maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 14:55 ]

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 13:53
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:52:

(...)

Mocht je meer willen weten, mail me maar.
Maar jij hebt dan ook je bekkie bij je en bent een natuurtalent om met de juiste mensen te borrelen, zonder slijmerig over te komen (zo van ik kom met je borrelen omdat er iets te halen valt). Ok, ok en je bent competent O-) offtopic : En staat die schuur van je nou NOG niet !? :+

Verwijderd

MMMMMM schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:24:
[...]

Maar jij hebt dan ook je bekkie bij je en bent een natuurtalent om met de juiste mensen te borrelen, zonder slijmerig over te komen (zo van ik kom met je borrelen omdat er iets te halen valt). Ok, ok en je bent competent O-) offtopic : En staat die schuur van je nou NOG niet !? :+
Nee, mijn schuur staat nog niet :( Bouwproject van 15 maanden en ze kunnen pas 2 weken van tevoren zeggen of het ding wel of niet opgeleverd wordt. Als ik dat bij mijn klanten doe schieten ze me dood.

PS: Slijmjurk

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 16:04 ]

• MMMMMM
je weet wel beter ... :O

Als die hut klaar is hoor ik het wel, neem ik het bier mee ! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzer7

ijzer7

FORE!!!

Historie:

Gesjeesde student TU Delft
06-2002 begonnen bij Call2
1,5 jaar Helpdeskmedewerker + werkplekbeheer
1 jaar System engineer
1 jaar Teamleider

01-2006 naar IPS&C overgestapt (Oude PinkRoccade ITM)
6 maanden jr. projectleider (800 werkplekken gemigreerd)
Tot heden jr. Competence Manager

(...)

Mocht je meer willen weten, mail me maar
Aan het werven en spaarpuntjes opbouwen voor mooie TomTom? Of gewoon bezig met promotie naar Medior Competence Manager? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijzer7 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:44:
[...]

Aan het werven en spaarpuntjes opbouwen voor mooie TomTom? Of gewoon bezig met promotie naar Medior Competence Manager? ;)
Bij GPR krijg je bij het aanbrengen van een nieuwe medewerker zo'n 1500 euro ..., dus geen lullige spaarpunten voor een TomTom, maar meteen een bedrag twv 5 TomTom's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(...)

PS1: Ook MI heeft per 1-1-2007 geen ADV dagen meer. Wordt bevroren in een soort pot. Check de nieuwe CAO.
(...)
Bij indiensttreding voor 1-1-2007 krijg je 10 ADV dagen bij een full-time job. Bij het indiensttreden na 1-1-2007 krijg je deze 10 ADV dagen niet. Ook geen compensatie hiervoor.
Na 1-1-2007 worden bij huidige medewerkers de 10 ADV en/of ouwelullen dagen omgezet in surplus dagen (dus alles boven de 208 uur, die er staan voor de vakantiedagen).
Indien huidige werknemers na 1-1-2007 van functie (/werkmaatschappij) veranderen, dan worden de surplus-dagen door GPR afgekocht. Het is dan mogelijk om weer dagen te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Dus 600 verhoging de eerste 2 jaar?! Dat is meer dan de normale medewerkers. Ik ga opnieuw beginnen! ;)

[...]

Laptop klopt niet helemaal; met goede reden soms wel, maar dat is eerder uitzondering. Je zult het middels een business case moeten onderbouwen

[...]

Niet helemaal waar. De eerste maand is vaak in een zgn. "klasje" waarin je basis principes van IT leert, intro in ITIL etc. De eerste "klus" loopt bijna altijd uit tot een kwartaal/half jaar in de meeste gevallen, maar dat is niet zo heel gek voor een YP'r met weinig/geen ervaring.

[...]

Zie boven.
Ik weet niet of jij bij GPR werkt, en zo ja waar dan, maar misschien moet jet het =3web eens gaan doorspitten! Verschillende sectoren hebben adv dagen, alle YP krijgen standaard een laptop en het YP traject is wel degelijk 2 maanden, waarvan de laatste maand specifiek voor je functie is, in mijn geval Business Intelligence + je krijgt een tooltraining van een week extra erbij naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 11:41
[...]

[...]
Business case? Ik stuurde een mail met daarin het verzoek mij van een laptop te voorzien omdat ik bij opdrachtgever geen werkplek heb.
3 weken later had ik een laptop. Niks business case, ik had het gewoon nodig omdat ik anders simpelweg niet kon werken. :X

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zosas schreef op maandag 27 november 2006 @ 08:16:
[...]
Niks business case, ik had het gewoon nodig omdat ik anders simpelweg niet kon werken. :X
Is ook een business case.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricHuyn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-01 12:05
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 07:35:
[...]

Ik weet niet of jij bij GPR werkt, en zo ja waar dan, maar misschien moet jet het =3web eens gaan doorspitten! Verschillende sectoren hebben adv dagen, alle YP krijgen standaard een laptop en het YP traject is wel degelijk 2 maanden, waarvan de laatste maand specifiek voor je functie is, in mijn geval Business Intelligence + je krijgt een tooltraining van een week extra erbij naar keuze.
Nou ik begin per januari als YP bij IPS&C maar ik krijg schijnbaar dus geen laptop, niet dat me dat veel uitmaakt als ik m niet nodig heb.

@EDD0:

Das mooi om te horen dat het gezellig is bij IPS&C, hopelijk krijg ik dan ook de pink way of life :+ ik kreeg iig welkom bij pink te horen :P. Het gebouw gaat gelukkig weg zeggen ze en na het welkomstwoord kreeg ik ook meteen de "feestdata" als extra info :D

Niet dat dit allemaal zo gek belangrijk is, maar leuk is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzer7

ijzer7

FORE!!!

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 07:35:
[...]

Ik ken geen "Pinkers" met adv. Misschien wel bij oude Roccade. Laptop; zie thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
ijzer7 schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:50:
[...]

Ik ken geen "Pinkers" met adv. Misschien wel bij oude Roccade. Laptop; zie thread.
Er was wel een bepaalde overgangsregeling, waardoor er bijv. tussen kon vallen: ik heb een PinkRoccade contract met ADV, en deze dagen worden volgend jaar wss. overgezet in salaris (zie CAO).

Functie Application Consultant (YPP) binnen Healthcare (nu):

- Startsalaris: ~2050
- Loonsverhoging: gedurende 2 jaar, ieder half jaar 150 bruto. Voorwaarden o.a. 2 cursussen behaald per jaar binnen YPP programma: ITIL, BISL, Prince2, ASL, Masterclass)
- Auto: (bij ons) ja, na 2 maanden standaard opleidingstraject, sinds vorige week: categorie 1 (661,-)
- GSM: ja
- Laptop: ja, niks voorwaarden.
- 2 maanden proeftijd, daarna contract onbepaalde tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door StarWolfer op 28-11-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarWolf schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:11:
Er was wel een bepaalde overgangsregeling, waardoor er bijv. tussen kon vallen: ik heb een PinkRoccade contract met ADV, en deze dagen worden volgend jaar wss. overgezet in salaris (zie CAO).
Je hebt nu een PinkRoccade contract met ADV. Vanaf 1-1-2007 is dit een Getronics contract met surplus dagen (alle uren boven de 208 verlofuren worden aangemerkt als surplus dagen/uren). Wanneer je na 1-1-2007 van functie of deeltijdfactor verandert, dan worden de surplus dagen omgezet naar een financiele vergoeding die bij je bruto salaris opgeteld wordt.
Op het moment zijn ze ook nog aan het bekijken of promotie / demotie ook de verplichting schept om de surplus dagen in te leveren voor geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort ga ik op (informatief) gesprek bij iemand van Competence Centre Business Intelligence in de sector Industry van GPR. Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog voordelig en extragratis bij werving: een waarschuwing voor GoT. Bij herhaling om te ruilen tegen een ban.

[ Voor 73% gewijzigd door Rukapul op 07-12-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Laatst online: 11-09 19:12
Nu nog voordelig en extragratis bij werving: een waarschuwing voor GoT. Bij herhaling om te ruilen tegen een ban.

[ Voor 71% gewijzigd door Rukapul op 07-12-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:52

Arno

PF5A

Jullie zitten duidelijk te azen op die inbrengbonus of niet :+

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Laatst online: 11-09 19:12
Niet serieuze reacties zijn hier niet gewenst.

[ Voor 84% gewijzigd door Rukapul op 11-12-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 19:46:
[...]

Bij indiensttreding voor 1-1-2007 krijg je 10 ADV dagen bij een full-time job. Bij het indiensttreden na 1-1-2007 krijg je deze 10 ADV dagen niet. Ook geen compensatie hiervoor.
Na 1-1-2007 worden bij huidige medewerkers de 10 ADV en/of ouwelullen dagen omgezet in surplus dagen (dus alles boven de 208 uur, die er staan voor de vakantiedagen).
Indien huidige werknemers na 1-1-2007 van functie (/werkmaatschappij) veranderen, dan worden de surplus-dagen door GPR afgekocht. Het is dan mogelijk om weer dagen te kopen.
heb je enig idee hoe het zit bij medewerkers die tijdens de IBO-regeling zijn overgestapt van werkmaatschappij (juni 2006)? ik zie hier mijn ADV-dagen namelijk down the drain verdwijnen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frieda schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:12:
[...]

heb je enig idee hoe het zit bij medewerkers die tijdens de IBO-regeling zijn overgestapt van werkmaatschappij (juni 2006)? ik zie hier mijn ADV-dagen namelijk down the drain verdwijnen.........
Ze "verdwijnen" niet, maar worden wel bevroren. Vanaf 1-1-2007 krijg je dus geen nieuwe ADV dagen meer. Diegene die je hebt opgebouwd bewaar je. Wat je ermee doet moet je met je leidinggevende afspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:10:
[...]

Ze "verdwijnen" niet, maar worden wel bevroren. Vanaf 1-1-2007 krijg je dus geen nieuwe ADV dagen meer. Diegene die je hebt opgebouwd bewaar je. Wat je ermee doet moet je met je leidinggevende afspreken.
tnx! :) kan ik dat ergens officieel teruglezen? op =3 web oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga hoogstwaarschijnlijk in februari beginnen met traject om sapconsultant fi/co te worden.
Opleiding onder andere 6 weken in India (waarschijnlijk)
Startsalaris 2350 / leasebedrag weet ik nog niet.

Zijn er starters of werkenden bij GPR die iets weten van opleidingen binnen GPR en hoe de begeleiding is in tijdwens praktijkopdrachten die bij de klant worden uitgevoerd tijdens opleidingstraject?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nogmaals: per 1/1/2007 krijgen alle uren boven de 208 verlofuren de benaming surplus-uren/dagen. Je ADV dagen/oude lulledagen, die boven je 208 uren komen, zijn dus surplusdagen. Deze kan je als verlof opnemen.
Bij veranderen van deeltijdfactor / werkmaatschappij NA 1/1/2007 worden je surplusdagen/uren omgezet in een financiele vergoeding, die je maandelijks bij je loon er bij krijgt.

Het doel van deze acties is om alle verschillen tussen de werkmaatschappijen te laten verdwijnen. Sommige werkmaatschappijen hebben ADV andere niet.

Je hoeft je dus niet zorgen te maken over je ADV. Je bent immers voor 1/1/2007 overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Nou, door de IBO-regeling heb ik geen nieuw contract gekregen en officieel word ik nog verloond via MI. Maar ik schrijf alleen uren voor IPS&C, mijn MI timesheet kan ik niet eens meer in. Ik kan dus nu geen ADV-dagen opnemen, want IPS&C doet niet aan ADV, die code mis ik dus in de timesheet.

De personeelsafdeling van de ene werkmaatschappij wijst naar de ander en omgekeerd en ondertussen schiet ik er dus niks mee op.. vandaar mijn vraag of ik het ergens na kan lezen.. niemand schijnt het te weten iig en inmiddels weet ik ook niet meer bij wie ik het vragen moet! Dus alle hints en tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Ik heb met veel plezier voor Getronics gewerkt en ga per 01/01/2007 naar een andere werkgever voor eerst in 9jr. Hopenlijk wordt het daar ook weer leuk in ieder geval uitdagend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
mutsje schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:43:
Ik heb met veel plezier voor Getronics gewerkt en ga per 01/01/2007 naar een andere werkgever voor eerst in 9jr. Hopenlijk wordt het daar ook weer leuk in ieder geval uitdagend :)
Curious :) Wil je ook vrijgeven waar naar toe? En waarom uiteraard?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frieda schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:16:
Nou, door de IBO-regeling heb ik geen nieuw contract gekregen en officieel word ik nog verloond via MI. Maar ik schrijf alleen uren voor IPS&C, mijn MI timesheet kan ik niet eens meer in. Ik kan dus nu geen ADV-dagen opnemen, want IPS&C doet niet aan ADV, die code mis ik dus in de timesheet.

De personeelsafdeling van de ene werkmaatschappij wijst naar de ander en omgekeerd en ondertussen schiet ik er dus niks mee op.. vandaar mijn vraag of ik het ergens na kan lezen.. niemand schijnt het te weten iig en inmiddels weet ik ook niet meer bij wie ik het vragen moet! Dus alle hints en tips zijn welkom :)
Jouw ADV komen nooit zo maar te vervallen. Bij het intrekken van je ADV behoor je altijd een financiele compensatie te krijgen.
Ga eens naar je people manager, die kan het je natuurlijk helemaal exact vertellen hoe jou situatie nu in elkaar steekt.

Meer info over surplus, zie Principe Accoord CAO 2006 & 2007 Getronics PinkRoccade, blz 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Griffin2k schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:36:
[...]

Curious :) Wil je ook vrijgeven waar naar toe? En waarom uiteraard?
Ik ga naar Yacht omdat ik daar gewoon meer ga verdienen. Na 9jr weinig loonsverhoging gehad te hebben en de verschillen te zien op lopen vond ik het wel welletjes. Ook is men naar mijn mening de draad op hoger management niveau een beetje kwijt wat betreft people management bij GetPink. Ook nieuw huis en kleine opkomst deed de drempel erg laag maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
mutsje schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:19:
[...]

Ik ga naar Yacht omdat ik daar gewoon meer ga verdienen. Na 9jr weinig loonsverhoging gehad te hebben en de verschillen te zien op lopen vond ik het wel welletjes. Ook is men naar mijn mening de draad op hoger management niveau een beetje kwijt wat betreft people management bij GetPink. Ook nieuw huis en kleine opkomst deed de drempel erg laag maken :)
Ok :) duidelijk! En ik ben het wel enigzins met je eens hoor! Vind persoonlijk dat people management bij een hoop bedrijven wel een boost kan krijgen :( (Niet alleen IT maar ook andere takken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:17:
[...]

Voor 719 kan je heus wel wat leasen hoor. Zo niet dan leg je zelf iets meer bij.

Ik rij momenteel in een Seat Leon TDI.
Je hebt wel een merkenbeleid:
Audi, BMW, Volvo (allen te duur voor de normale medewerker)
Ford, Opel, Renault, Peugeot, Seat en Volkswagen.

Een paar voorbeeld berekening:

Seat Leon 1.9 TDI (77kw) - 23.750 - 759 p/m incl. brandstof
Golf V 1.9TDi 77kW Trendline (6-versn.) - 25.610 - 756 p/m incl. brandstof

Nu heb je een leasbedrag van 719 euro met uit mijn hoofd een eigen bijdrage van 45 euro. Alles wat je over de 719 gaat moet je bijleggen.
Bovengenoemde Leon kost je dan 759 - 719: 40 euro + standaard 45 euro = 85 euro per maand.

Overigens is dit dan weer aftrekbaar voor de fiscus.

Kortom: je kan best wat leuks rijden hoor.

ps benzine buitenland wordt ook vergoed!
En dan zit je nog met een bijtelling die je ook moet betalen bij een lease....of zie ik dat verkeerd? Nog een keer bijna 200 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:53:
[...]

En dan zit je nog met een bijtelling die je ook moet betalen bij een lease....of zie ik dat verkeerd? Nog een keer bijna 200 euro...
Als je meer dan 500 KM prive rijdt dan moet je inderdaad 22% bijtelling betalen van de aankoopprijs van de auto. De bijtelling verschilt dus per auto. Ik rij zelf een Renault Clio en de bijtelling ervan is zo'n €264. Dat zal bij een duurdere auto al gauw hoger liggen.

Bijtelling is als volgt berekend:
14400 nieuwwaarde van de Clio.
22% van 14400 = €3168 bijtelling per jaar.
3168/12 = €264 per maand. (zonder eigen bijdrage)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
FrankGuthrie schreef op zondag 17 december 2006 @ 17:40:
[...]

Als je meer dan 500 KM prive rijdt dan moet je inderdaad 22% bijtelling betalen van de aankoopprijs van de auto. De bijtelling verschilt dus per auto. Ik rij zelf een Renault Clio en de bijtelling ervan is zo'n €264. Dat zal bij een duurdere auto al gauw hoger liggen.

Bijtelling is als volgt berekend:
14400 nieuwwaarde van de Clio.
22% van 14400 = €3168 bijtelling per jaar.
3168/12 = €264 per maand. (zonder eigen bijdrage)
Laten we niet vergeten te zeggen dat het 264 bruto via je loon verrekend wordt ;)
Dus het is niet die 264 + eigen bijdrage netto...
Het is het netto bedrag van die bruto 264 en dat plus je eigen bijdrage volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:53:
[...]

Tja, gratis rijden is helaas niet het geval.... maar een nieuwe auto rij je niet voor dit geld :)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Griffin2k schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:34:
[...]

Laten we niet vergeten te zeggen dat het 264 bruto via je loon verrekend wordt ;)
Dus het is niet die 264 + eigen bijdrage netto...
Het is het netto bedrag van die bruto 264 en dat plus je eigen bijdrage volgens mij...
Dat dacht ik ook idd. Die 22% wordt op je brutoloon gezet en daar betaal je dus belasting over.
Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
rb338 schreef op maandag 18 december 2006 @ 09:59:
Dat dacht ik ook idd. Die 22% wordt op je brutoloon gezet en daar betaal je dus belasting over.
Toch?
Klopt ja... Komt bruto bij je loon erbij en dan betaal je er de belasting over :)
Ik vind het heerlijk om lease te rijden... ach en bij GetPink is het misschien neit fantastisch, maar er is altijd wel iets te klagen!

Ik rijd lekker mijn bakkie voor weinig geld en ben zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:41
weet toevallig iemand van jullie wat een chefmonteur 3 bij GIS behoord te verdienen?

Stel voor je bent in dienst sinds 11 jaar bij GIS zoals mij dus.
Wat kan ik dan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Laatst online: 15:44

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Wat is een Chef Monteur 3 dan limboconnect? Als je functieindeling neerkomt op Technician III, dan wordt je ingedeeld in schaal 6, ben je een senior functionaris kun je in schaal 7 komen.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• rb338
Ik ben tijdens mijn afstudeerstage bij Getronics (ben ik nu mee bezig) gevraagd om te komen werken. Een sollicitatiegesprek en positieve reactie verder moest ik natuurlijk een assessment gaan doen bij een psycholoog. Daar kwam een zeer positief resultaat uit, met als gevolg dat de psycholoog gaat adviseren om me in een 'high potential' traject te zetten.

Mijn vraag is nu, heeft iemand enig idee wat dit inhoudt? Het zou handig zijn als ik alvast wat weet voordat ik het gesprek in ga :)

• Griffin2k
rb338 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:02:
Ik ben tijdens mijn afstudeerstage bij Getronics (ben ik nu mee bezig) gevraagd om te komen werken. Een sollicitatiegesprek en positieve reactie verder moest ik natuurlijk een assessment gaan doen bij een psycholoog. Daar kwam een zeer positief resultaat uit, met als gevolg dat de psycholoog gaat adviseren om me in een 'high potential' traject te zetten.

Mijn vraag is nu, heeft iemand enig idee wat dit inhoudt? Het zou handig zijn als ik alvast wat weet voordat ik het gesprek in ga :)
Ik weet niet zeker wat het is.. maar volgens mij heb ik ooit eens gehoord dat het om het volgende gaat:

- Op hoger niveau startprojecten draaien
- Meer prestatie gericht
- Specifiekere (management) trainingen
- Beter en sneller inzetbaar maken in een kortere tijd (dan de standaard Younf Professionals / starters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

om je in ieder geval een tip te geven mocht je bij getronics willen gaan werken. Praat je met een hoog loon naar binnen want hierna ga je slechts procentueel omhoog en dat zijn geen hoge getallen helaas. Nu de bonden een betere vinger aan de pols hebben is het wel iets beter geworden bij getronics maar er is ook heel veel verwijderd.. na 12 1/2 jr in dienst kreeg je maandsalaris dit is geschrapt met de nieuwe cao. Ook ouwe lullen dagen zijn volgens mij geschrapt en standby regelingen zijn ook niet helemaal lekker.. ofwel veel werk voor weinig geld. Dit is ook een van de vele redenen dat veel mensen waaronder ik opstappen bij getronics. Maar zoals al gemeld bij elke werkgever is er iets te klagen en goed zal het nooit zijn... of je moet al freelancer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarWolf schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:11:
[...]

Functie Application Consultant (YPP) binnen Healthcare (nu):

- Startsalaris: ~2050
- Loonsverhoging: gedurende 2 jaar, ieder half jaar 150 bruto. Voorwaarden o.a. 2 cursussen behaald per jaar binnen YPP programma: ITIL, BISL, Prince2, ASL, Masterclass)
- Auto: (bij ons) ja, na 2 maanden standaard opleidingstraject, sinds vorige week: categorie 1 (661,-)
- GSM: ja
- Laptop: ja, niks voorwaarden.
- 2 maanden proeftijd, daarna contract onbepaalde tijd.
Deze functie ga ik waarschijnlijk ook doen. Ik zie andere salarisbedragen voorbij komen die lager zijn dan de door jou genoemde 2050, heb je hier voor moeten onderhandelen of is het standaard en vast?
Tevens moet ik verhuizen als het doorgaat, zou er daar een tegemoetkoming in zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik ben via een recruiter benaderd om te solliciteren als YP bij Getronics Infrastructures en heb een aantal vragen.

Ik ben sinds een jaar werkzaam bij een ander detcheringsbedrijf en ben prince2 gecertificeerd. Heeft dit nog invloed op de arbeidsvoorwaarden of is dit standaard en onafhankelijk van ervaring en achtergrond?

Ik ben namelijk best geinteresseerd omdat de functie iets breder is dan wat ik nu doe, maar als dit betekent dat ik 300 euro naar beneden ga in salaris (ik verdien nu 2200 euro) wordt het een stuk minder interssant.

Iemand ervaring met een soort gelijke situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zarath28 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:55:
Ik ben via een recruiter benaderd om te solliciteren als YP bij Getronics Infrastructures en heb een aantal vragen.

Ik ben sinds een jaar werkzaam bij een ander detcheringsbedrijf en ben prince2 gecertificeerd. Heeft dit nog invloed op de arbeidsvoorwaarden of is dit standaard en onafhankelijk van ervaring en achtergrond?

Ik ben namelijk best geinteresseerd omdat de functie iets breder is dan wat ik nu doe, maar als dit betekent dat ik 300 euro naar beneden ga in salaris (ik verdien nu 2200 euro) wordt het een stuk minder interssant.

Als je een beetje aandringt dan kun je denk ik wel +2000 euro vangen per maand, zeker als je al een jaartje ervaring hebt. Dan kunnen ze je toch wat eenvoudiger plaatsen als die gasten die recht van school komen.
En Prince2, tja, even een boekje lezen en meerkeuze examen doen toch? Weet zo snel niet wat voor meerwaarde dat heeft eigenlijk.

Wat zijn overigens je huidige arbeidsvoorwaarden naast die 2200 p/m? Ik doel op auto, gsm, bonus, pensioen(!), etc...die zaken zijn bij een groot bedrijf meestal wel goed geregeld enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:26

Prince2 heeft nauwelijks of geen invloed op je salaris. Ik ga er nu even vanuit dat je de eerste module bedoelt en niet allerlei vervolgcursussen. Ervaring heeft daarentegen wel invloed, maar aan de andere kant is een jaar niet zo heel erg veel natuurlijk.

Het hangt er dus vanaf hoe graag men jou wil hebben en hoe goed je zelf babbelen kunt. Mijn inschatting is dat je toch wel iets salaris zal moeten inleveren. Of dat opweegt tegen de voordelen die een grote(re) werkgever bieden kan, is een afweging die alleen jezelf maken kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
Prince2 foundation heb ik inderdaad (4 keer 2 uurtjes cursus en het boek heb ik bijna niet aangeraakt), de projecten waaraan ik werk en heb gewerkt waren/zijn bovendien volgens prince2.

Ik zit nu ook bij een groot concern en de secundaire voorwaarden zullen niet zoveel verschillen denk ik. Auto, telefoon en bonus zijn nu redelijk gelijk aan de bedragen die ik tegenkom in dit topic. Verder ben ik het hele jaar in opdracht geweest met redelijk intensieve projecten dus in dat jaar heb ik goede ervaring opgedaan.

Ik zat zelf eigenlijk een beetje te denken/hopen op een startsalaris tussen de 2000-2100 en een redelijk vooruitzicht op een verhoging in het eerste half jaar en jaar. Als dat gaat lukken dan vind ik de leukere werkzaamheden opwegen tegen het mindere salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Tip voor in je achterhoofd. Getronics probeerd qua loon alles uit de onderste kan te halen. Wat betekend de afkorting YP??
Ik zou gewoon op je huidige loon of meer inzetten en anders bij een ander bedrijf gaan kijken, er zijn genoeg werkgevers die je meer willen bieden. Getronics staat wel leuk op je CV natuurlijk maar er zijn genoeg werkgevers die bereid zijn meer te betalen en je ook goede arbeidsvoorwaarden en uitdagingen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
mutsje schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:28:
Tip voor in je achterhoofd. Getronics probeerd qua loon alles uit de onderste kan te halen. Wat betekend de afkorting YP??
Ik zou gewoon op je huidige loon of meer inzetten en anders bij een ander bedrijf gaan kijken, er zijn genoeg werkgevers die je meer willen bieden. Getronics staat wel leuk op je CV natuurlijk maar er zijn genoeg werkgevers die bereid zijn meer te betalen en je ook goede arbeidsvoorwaarden en uitdagingen aanbieden.
YP betekent Young Professional. Het zijn starters die na een jaar doorgroeien naar ICT Professional.

Ik zou eigenlijk ook wel eens wat anders willen maar hoe kun je dat het beste aanpakken? Bij solliciteren op advertenties ben ik een van de velen, en op Monsterboard krijg je wel reakties maar niet de reakties die ik graag wil. Geruime tijd geleden alweer had ik eens mijn cv daar neergezet en daarbij aangegeven dat ik in een bepaald gebied wilde werken. De reakties, een stuk of 5, kwamen allemaal van bedrijven die daar buiten lagen. :'( Tot aan Engeland aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Voor een Young Professional is Getronics een goede leerschool. Je kan erg in het bedrijf groeien mits je een niet al te hoog loon accepteerd. Hierna heb je wel een goed bedrijf op je CV staan in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind alleen dat getronics idiote salarissen hanteert voor hun young pro's.
je wordt op een hoog niveau ingezet maar verdienen bijna niks.. dat is echt zulke dikke winst dat ik het ze niet geheel gun :)

kun je bijna nog beter bij www.call2.nl gaan solliciteren.

das de helpdeskdetacherings-dochter van Pink
Met eigen cao, ook geen geweldig salaris maar wel een studieregeling met als enige verplichting om het examen te halen, loonsverhoging na bepaalde gehaalde examens en standaard (bij 1 uur reistijd) een leaseauto.
en ondanks dat ze daar stevig hebben afgebouwd qua regelingen.. is het nog steeds veel beter dan bij getronics.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

je adv wordt "surplus dagen"

tenzij je een nieuw contract krijgt.. dan gaan ze het omrekenen in geld :)

Je moet zelf je dagen bijhouden.. dus ook gewoon goed melden dat het ADV betreft.
Zodat ze achteraf niet kunnen zeggen dat jij het niet gemeld hebt.
HR houdt het namelijk zelf niet bij.. dat gebeurd op de afdeling.
en dus.. heb je er zelf een grote hand in.

en als je zoals ik regelmatig van lokatie wisselt.. dan is het helemaal "makkelijk"
Jammer genoeg is het mijn eer te na om de boel hier te flessen.. maar het is gewoon TE simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
* Oesie heeft het volgende aanbod als Young Professional

- 1900 bruto/maand
- 26 vakantiedagen
- 8% vakantietoeslag
- bonusregeling gebaseerd op percentage declarabele uren :?
- betaalde opleidingen die in het MCM programma vallen
- tankpas (shell), tanken in NL
- 10.000 km prive rijden
- tel van de zaak (ook voor prive, mits binnen de perken :?)

Nu vind ik het aanbod een beetje magertjes... volgende week zit ik nog Capgemini voor wat testen. Maar valt er aan bovenstaand lijstje nog wat extra's te halen. Bijvoorbeeld meer vrije prive KM?

Ik heb een HBO Informatica gestudeerd met nu 7maanden werkervaring op een helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:52

ralfbosz

xm create bosz -c

Oesie schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:26:

Hoe meer je bij de klant zit (en je dus geld opleverd), hoe beter je bonus is. Ook van toepassing op je ziektedagen, hoe minder ziek je bent hoe meer geld je krijgt...

Zelf heb ik niet zo'n regeleling, krijg gewoon mijn geld hoe vaak ik ook ziek ben (wat ik zelden ben). Dit is vaak van toepassing van mensen die gedetacheerd worden...
- 10.000 km prive rijden
In buitenland kun je (bij ons tenminste ;)) declareren, en ik heb geen idee hoe ze die 10.000 km bijhouden want ik hoef niks te noteren kwa kilometers (behalve de km stand tijdens het tanken). Vorig jaar aardig wat buitenlandse kilometers gemaakt (waaronder zelfs wat voor het werk).
Ik heb ooit iets gelezen van een 1:10 relatie. Dus veel met collega's bellen, kun je privé meer bellen...

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
Oesie schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:26:

- 1900 bruto/maand
- 26 vakantiedagen
- 8% vakantietoeslag
- betaalde opleidingen die in het MCM programma vallen
- 10.000 km prive rijden

Nu vind ik het aanbod een beetje magertjes... volgende week zit ik nog Capgemini voor wat testen. Maar valt er aan bovenstaand lijstje nog wat extra's te halen. Bijvoorbeeld meer vrije prive KM?

Ik heb een HBO Informatica gestudeerd met nu 7maanden werkervaring op een helpdesk.
Bij Cap ga je een soort gelijk aanbod krijgen, of ze moeten de startsalarissen opgeschroefd hebben de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
zarath28 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:47:
[...]

Bij Cap ga je een soort gelijk aanbod krijgen, of ze moeten de startsalarissen opgeschroefd hebben de laatste tijd.
Niet alleen bij Cap :) Maar ook bij LogicaCMG en vast nog meer bedrijven...

Wat voor salaris verwacht jij dan Zarath28? :) Ben ik wel benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
Griffin2k schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:55:
[...]

Niet alleen bij Cap :) Maar ook bij LogicaCMG en vast nog meer bedrijven...

Wat voor salaris verwacht jij dan Zarath28? :) Ben ik wel benieuwd naar!
ik bedoelde juist dat hij bij Cap hetzelfde aangeboden gaat krijgen, volgens mij ontlopen de salarissen en voorwaarden voor YP's elkaar niet veel als het om de grote IT-bedrijven in Nederland gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17
bij Cap bla bla bla mail me maar bla bla bla *knip* dit is dus niet de bedoeling. Zo kun je elke draad wel vervuilen met een lofzang op je eigen werkgever gevolgd door een 'mail mij'. Dit is een forum en van reacties worden ontopic bijdragen aan de discussie verwacht.

[ Voor 60% gewijzigd door Rukapul op 12-01-2007 14:50 ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

vroegah.... kreeg je bij getnics een tankpas en mocht je ook in het buitenland declareren... dat is nu zeker veranderd :) ze worden steeds strenger daar. Maar Getnics is wel goede op je CV zoals ik gemeld heb qua werk dan he.... van de aanwezigheidspremie daar moet je niet teveel verwachten maar als je een starter bent heb je sowieso niet veel te verwachten imho... je begint pas en een bedrijf moet veel in je investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
mutsje schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:05:
vroegah.... kreeg je bij getnics een tankpas en mocht je ook in het buitenland declareren... dat is nu zeker veranderd :) ze worden steeds strenger daar. Maar Getnics is wel goede op je CV zoals ik gemeld heb qua werk dan he.... van de aanwezigheidspremie daar moet je niet teveel verwachten maar als je een starter bent heb je sowieso niet veel te verwachten imho... je begint pas en een bedrijf moet veel in je investeren.
Benzinekosten voor het buitenland kan je gewoon declareren (althans wel bij mijn unit).
Je bonus (oftwel aanwezigheidspremie) heb je natuurlijk niet zelf helemaal in de hand. Als je in een kalenderjaar een periode zonder project zit (wat dus vaak gebeurt) dan wordt je bonus met de dag minder. Zit je daarentegen een volledig jaar op project, ga je op vakantie, nog een cursus en misschien paar daagjes ziek, dan haal je toch nog wel een redelijke bonus binnen hoor. (ongeveer maandsalaris bruto).

Je carriere? dat heb je grotendeels zelf in de hand. Zit je stil in een hoekje, doe je je werk, maar profilieer je je zelf niet; dan veranderd er ook niet veel. Laat je horen en laat je zien, dan maak je snel grote stappen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zosas schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:50:

Je carriere? dat heb je grotendeels zelf in de hand. Zit je stil in een hoekje, doe je je werk, maar profilieer je je zelf niet; dan veranderd er ook niet veel. Laat je horen en laat je zien, dan maak je snel grote stappen.
Sorry maar dit is niet overal. Ik heb genoeg mensen gezien die meer wilden maar niet kregen van hun managers. Als je de verkeerde manager (of kostenplaats) treft is je toekomst wat moeilijker.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Zosas schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:50:
[...]
Oftwel doe niets, maar praat met iedereen die wat te zeggen heeft daar en maak carriere? Lijkt niet veel veranderd daar, mensen die hard werken maar niet opvallen vliegen eruit, maar mensen die maar 50% werken, maar met een vlotte babbel maken snel carriere.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:02:
[...]
Oftwel doe niets, maar praat met iedereen die wat te zeggen heeft daar en maak carriere? Lijkt niet veel veranderd daar, mensen die hard werken maar niet opvallen vliegen eruit, maar mensen die maar 50% werken, maar met een vlotte babbel maken snel carriere.
Zo gaat het toch overal? Als je daar niet tegen kunt moet je lekker boekhouder worden ofzo, hoef je niet op te vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:02:
[...]
Je maakt zelf de conclusie dat deze mensen maar 50% werken en een vlotte babbel hebben.
Het gaat om dat je je goed weet te profileren, dit staat los van je babbel. Oftewel: als je goed en hard werkt, laat dat dan ook zien. Schaam je niet dat je best goed presteert.

Je carriere heb je grotendeels zelf in de hand.
Als je een bout project krijgt aangewezen, weiger deze dan en ga gerust de discussie aan.
Als je cursus wil doen, vraag dit dan aan; er is volgens mij budget voor (iedere medewerker), kreeg je NEE als antwoord, laat het daar dan niet bij!

Vaak is het zo dat als mensen nee te horen krijgen ze verdere confrontatie vermijden. Ga gewoon de dialoog aan met je leidinggevende als je het er niet mee eens bent. Misschien wordt je dan gezien als lastig, maargoed, als het je toch niet bevalt dan is het slechts een kwestie van tijd voordat je zelf besluit te vertrekken.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

ik heb geen rijbewijs, is consultancy werk nog wel practisch voor mij?
Ik wil wel graag een rijbewijs halen maar ik heb er totaal niet de pieken voor (ben momenteel financieel bankroet), zoiets kost toch al snel 1500 euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier toevallig hoe het precies zit met de studieschuld overeenkomst binnen GPR ?

Als je als YP begint krijg je (o.a) een opleiding van 2 maanden, waar je een studieschuld overeenkomst voor tekend.

Weet iemand hier hoe die precies in elkaar zit? Over welk bedrag gaat dit, Hoe lang moet je blijven werken, hoe neemt de waarde af? etc etc.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:42:
Hallo mensen,

ik heb geen rijbewijs, is consultancy werk nog wel practisch voor mij?
Ik wil wel graag een rijbewijs halen maar ik heb er totaal niet de pieken voor (ben momenteel financieel bankroet), zoiets kost toch al snel 1500 euri.
Ik zit dan wel bij de concurent, maar toch even een reply :P Enkele van mijn collega's hebben ook geen rijbewijs (of zijn gek op de NS ...) en gaan ook gewoon met het OV naar hun klus. Dat werkt natuurlijk alleen als je al redelijk centraal woont en je klus ook op een fatsoenlijk bereikbare plek krijgt. Of misschien kan je wat regelen kwa hotel, ook een optie natuurlijk. Mits je niet verwacht als je ergens "buitenaf" woont dat je een klus om de hoek krijgt hoeft het rijbewijs geen belemmering te zijn.
Rijbewijs is natuurlijk wel een absolute aanrader.

[ Voor 10% gewijzigd door Speedy op 17-01-2007 14:51 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:31:
Weet iemand hier toevallig hoe het precies zit met de studieschuld overeenkomst binnen GPR ?

Als je als YP begint krijg je (o.a) een opleiding van 2 maanden, waar je een studieschuld overeenkomst voor tekend.

Weet iemand hier hoe die precies in elkaar zit? Over welk bedrag gaat dit, Hoe lang moet je blijven werken, hoe neemt de waarde af? etc etc.

Bvd
De opleidingskosten worden in 36 maanden afgeschreven. Wanneer je binnen deze 36 maanden op eigen initiatief uit dienst treedt dan zullen de resterende termijnen met de laatste salarisbetaling worden verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:02:
[...]

De opleidingskosten worden in 36 maanden afgeschreven. Wanneer je binnen deze 36 maanden op eigen initiatief uit dienst treedt dan zullen de resterende termijnen met de laatste salarisbetaling worden verrekend.
3 jaar dus, dat is nog best wel lang ! En van welk bedrag gaan ze uit dan ? Ik heb bedragen gehoord van 20.000 eurootjes, wat ik rijkelijk veel vind voor 2 maandjes .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:08:
3 jaar dus, dat is nog best wel lang ! En van welk bedrag gaan ze uit dan ? Ik heb bedragen gehoord van 20.000 eurootjes, wat ik rijkelijk veel vind voor 2 maandjes .......
Vind je? Ik heb zo her en der cursussen gevolgd die enkele duizenden euro's kosten voor een dag of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006

avotar

P0werd by Black Coffee

[...]

dan heb je het over 500 euro per dag.. klopt ongeveer wel hoor..
ga uit van interne docenten die ongeveer 80 euro per uur kosten.. dan zit je al ruim boven dat bedrag..

en 3 jaar is een normale termijn voor een masterclass. Kijk naar de investering die een bedrijf doet.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik vind het terecht hoor. Want het bedrijf investeert in je en willen dat terug verdienen. En niet dat je direct na een opleiding het bedrijf verlaat. Overigens is dat geen beperking om toch iets anders te kunnen zoeken, want een ander bedrijf wil de opleidingskosten waarschijnlijk wel gewoon overnemen.

Maar het is dus 3 jaar en de kosten hangt af van jou kennis e.d. En 20.000 euro schrik ik niet van. Dat betaal je soms al voor 1 cursus (van enkele weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Dat valt erg mee. In 2000 kostte een dag basistraining 695 gulden, toen nog. Verder zijn dacht ik de eerste twee maanden tevens de proeftijd, dus je kunt altijd op de laatste dag van je opleiding toedeloe zeggen zonder opzegtermijn, en zonder een cent te betalen. Omgekeerd kan het bedrijf ook van jou afscheid nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door grun93 op 18-01-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
het is 2 jaar bij mij

en de helft wordt als schuld gerekend: 20.000,- / 2 = 10.000,-

en na een jaar is het nog 5.000,-

dat het bij mij zo hoog is, is omdat ik ook naar india ga voor 4,5 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dhhdante schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:34:
het is 2 jaar bij mij

Zeker voor de Microsoft cursus (MCAD / MCSD oid). Sommige gaan zelfs 6 weken naar India.
Het schijnt dat deze cursussen in India goedkoper zijn. Dus kosten voor de opleiding, hotel, eten, eventuele niet facturable uren na terugkomst vanwege ziekte/jetlag oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heb zelf ook voor PR gewerkt. (ITM in Zoetermeer)

Ik werd aangenomen als consultant maar moest vervolgens 3 jaar lang beheerd doen op de Citrix farm van de ABN AMRO.

Na 4 maanden heb ik ontlsag genomen.

Je word er als een nummer behandeld.
Komen hun afspraken niet na
Salaris is slecht (begon op 2450,-)
Lease categorie is slecht
Geen laptop
0 draaien voor prive nummers op je gsm is ook Iritant. ;)

Alle voordelen, opleiding, telefoon, auto, krijg je ook altijd wel bij andere bedrijven die vervolgens meer salaris betalen. Even slim jobhoppen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen_Tielen schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:26:
Heb zelf ook voor PR gewerkt. (ITM in Zoetermeer)

Ik werd aangenomen als consultant maar moest vervolgens 3 jaar lang beheerd doen op de Citrix farm van de ABN AMRO.

Na 4 maanden heb ik ontlsag genomen.

Je word er als een nummer behandeld.
Komen hun afspraken niet na
Salaris is slecht (begon op 2450,-)
Lease categorie is slecht
Geen laptop

Alle voordelen, opleiding, telefoon, auto, krijg je ook altijd wel bij andere bedrijven die vervolgens meer salaris betalen. Even slim jobhoppen.
Ik snap je argumenten, maaaarrrrrrr:

1. Al 2 jaar heten we IPS&C, ITM is lang geleden.
2. Nummer???? Juist ITM / IPS&C heeft deze reputatie niet. Voor de rest van de organisatie kan ik niet spreken, maar herken ik het wel.
3. Als je na 4 maanden uit dienst gaat had je kennelijk uberhaupt niet de motivatie om even met je CM te praten over een mogelijk andere klus.
4. Salaris slecht: eens. Al is het tegenwoordig met de krappe arbeidsmarkt wel sterk verbeterd.
5. Lease slecht: Mwa.. het is maar wat je ervoor over hebt. Een MCSE niveau beheerder/specialist kan in een BMW 3 rijden, maar dan betaal je wel fors bij.
6. Geen laptop... Nou en.... Als je deze vanuit je functie nodig hebt krijg je er 1.

Al met al lees ik je verhaal, maar ik betwijfel of je een gefundeerd oordeel kan geven, gebaseerd op minimaal 2 jaar oude ervaring en bovendien 4 maanden diensttijd. Je hebt GPR ook niet echt de kans gegeven in mijn mening.

Zeiken op een organisatie is makkelijk, maar dat kan over elk bedrijf wel. Meer verdienen? Tuurlijk, het gras is altijd groener. Mooiere auto? Tuurlijk... Groeimogelijkheden... bieden ze allemaal. Bij CAP klagen ze, bij GPR klagen ze, bij Ordina... maakt niet uit.

Keuze voor een baas/job is ook een gevoelskwestie. Het gewoon naar je zin hebben is voor mij bijvoorbeeld belangrijk. En kansen creeer je zelf, dan komen de centjes en de laptop en de auto ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Absoluut ben ik het met je eens.
Het is idd iets meer dan 2 jaar geleden.

Ik zal het iets verder uitleggen.

Ik kwam er werken met als functie citrix consultant.
Vervolgens word ik bij de ABN AMRO geplaats en moet er beheer doen.
Na een tijd vraag ik een gesprek aan met me CM en die verteld mij vrolijk dat ik dit de aankomende jaren moet doen en daarna pas het werk waarvoor ik aangenomen ben.

Mijn leeftijd toen was 25 en (zo kwam het over iig) aan de daarvan wilde ze mij dat werk niet laten doen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen_Tielen schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:51:
Absoluut ben ik het met je eens.
Het is idd iets meer dan 2 jaar geleden.

Ik zal het iets verder uitleggen.

Ik kwam er werken met als functie citrix consultant.
Vervolgens word ik bij de ABN AMRO geplaats en moet er beheer doen.
Na een tijd vraag ik een gesprek aan met me CM en die verteld mij vrolijk dat ik dit de aankomende jaren moet doen en daarna pas het werk waarvoor ik aangenomen ben.

Mijn leeftijd toen was 25 en (zo kwam het over iig) aan de daarvan wilde ze mij dat werk niet laten doen.
Ja.. dat is inderdaad een slecht verhaal..Jammer dat je deze ervaring zo hebt. GPR is zo kwaad niet als baas :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Sinds de overname van Pink is het voor mij (ex-RES, nu IPS&C) echt 100% beter geworden,
ik wil voorlopig nog niet weg, laat mij nog maar lekker groeien! ;)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
gaat er nog iemand hier naar het feest van IPS&C zaterdag??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Bling Bling 8) Heb wel kaarten, maar twijfel om te gaan. Heb het een beetje druk. En echt bling bling heb ik niet :*)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yepz, ik ga naar het feest. Kids mee. Goed geregeld allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Mijn vriendin is voor de tweede keer zwanger en voelt zich veel misselijk ... dus ik vrees van niet.

Wel jammer, Pink schijnt nogal leuke feestjes te kunnen organiseren begreep ik?! :/

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Top feesten!!!

Zeker komen hoor! Ik ga zeker weten heen!

artiesten: DJ La Ona & The Funky Flavours, PinkNoise, CB Milton
hoofdact: DJ Laidback Luke.

:*) BLING BLING :*)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dhhdante schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:34:
het is 2 jaar bij mij

Dat klinkt al een heel stuk beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Ik kan me inmiddels ook lid van de GPR club noemen :)
Op 1 februari gaat mijn contract in en zal ik beginnen als YP-HBO bij Solution Delivery. Er zijn verschillende trajecten mogelijk, zoals app. colsultant, project leader en adviseur. Manager heeft aangegeven mij richting adviseur te zien gaan en van daaruit verder groeien.

Startsalaris is niet schokkend, 2000 bruto voor een 23-jarige met 0 praktijkervaring is redelijk. Eventueel doorgroeikans naar YP-WO vanwege het resultaat van mijn assessment, mocht ik dat resultaat bewezen hebben over een half jaar ;) Verder schijnt er een laptop en mobiel besteld te zijn en is de leasemogelijkheid best interessant. Loonsverhoging van 150 per halfjaar (afh. van resultaten) is ook aanwezig, zoals voor alle YP's. Salarisgroei ligt dus vooral aan mezelf en mijn functioneren.

Over de studieschuld heb ik nog niets gehoord maar dat verwacht ik binnen een week wel te horen.

Nu alleen maandag nog even afstuderen :D
Update: Geslaagd met een 9 :+

[ Voor 6% gewijzigd door rb338 op 29-01-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
2000 voor 23 jaar zonder ervaring is zeker niet slecht ! Succes met je project "eventjes" van maandag :) Ook zal zaterdag aantreden btw, kunnen we geen Tweakershoek plannen ? Ik ben die gast met al die glimmers om, ow en de enige die een VIP kaart heeft toegestuurd gekregen hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
Jeroen_Tielen schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:26:

hahahaha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
Nu alleen maandag nog even afstuderen :D
Update: Geslaagd met een 9 :+
Gefeliciteerd !
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.