Nee, gewoon casual. Als je manager bent draag je meestal wel een pak trouwens. En als je bij de klant zit, pas je je daaraan aan.Z:RoW23 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:48:
Hoe zit het eigenlijk met de bedrijfscultuur binnen GPR? Is het net als bij LCMG zo dat iedereen pakken draagt?
Waar haal jij deze wijsheid vandaan?Z:RoW23 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:48:
Is het net als bij LCMG zo dat iedereen pakken draagt?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Niet om Wagenaar in het gelijk te stellen, maar de bonussen worden uitgekeerd op basis van bepaalde afspraken. Blijkbaar was er geen afspraak gemaakt over de waarde van het bedrijfMatango schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:52:
Blijft het nog steeds schandalig dat Wagenaar een oprotpremie krijgt. Volgens mij zijn de meeste bonussen toch prestatieafhankelijk, en presteren is het enige wat wagenaar totaal niet heeft gedaan. Ik heb zelden een topmanager zo ontzettend aan zien klooien. Zelfs zonder boekhoudschandaal heeft hij de waarde van het bedrijf in twee jaar tijd extreem doen kelderen, ver beneden de werkelijke waarde.
(vgl. Numico: 10 x zoveel waard geworden, 90 miljoen bonus
Pakkencultuur: normaal. Afhankelijk van je werkzaamheden en klant. Bepaalde rollen schrijven nu eenmaal een pak voor.
GPR is daar niet anders in dan andere bedrijven. Maar het oude credo CMG blauw past bij jou hebben we nooit gehad.
Misschien bij andere business units:) Hier zitten we met drie LCMG'ers en 0 pakken;)Z:RoW23 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:48:
Hoe zit het eigenlijk met de bedrijfscultuur binnen GPR? Is het net als bij LCMG zo dat iedereen pakken draagt?
volgens mij ligt het er ook aan hoe de LCMG-er zich profileert-- ik zat een keer op een supportklus in de nachtdienst en zelfs tussen 23:00 en 07:00 droeg mijn LCMG-collega een pak naar kantoor terwijl sommigen van het bedrijf zelf er in trainingsbroek en trui zaten.. tja
Verwijderd
ik denk dat er een nieuw topic geopend moet worden, aangezien kpn 89,5% van de aandelen heeft.. Werken bij KPN dus
trust me... dan heeft ie dat helemaal zelf verzonnen dat het nodig is..Frieda schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:15:
volgens mij ligt het er ook aan hoe de LCMG-er zich profileert-- ik zat een keer op een supportklus in de nachtdienst en zelfs tussen 23:00 en 07:00 droeg mijn LCMG-collega een pak naar kantoor terwijl sommigen van het bedrijf zelf er in trainingsbroek en trui zaten.. tja
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Klaas claimt voor de zoveelste keer dattie het bedrijf van de ondergang gered heeft via interne mail.....
Verwijderd
klees em niet eens meer...Louike1980 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:48:
Klaas claimt voor de zoveelste keer dattie het bedrijf van de ondergang gered heeft via interne mail.....
Tja, interne spam, het is weer eens wat anders ;-)
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"
Verwijderd
Enige ervaringen bij APS&C, Unit Financial Market ?
ps: categorie 2 leaseauto's , waar moet je hier nou aan denken ?
ps: categorie 2 leaseauto's , waar moet je hier nou aan denken ?
719 inc brandstof ex btw
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Ik bedoelde meer aan wat voor auto's moet je denken bij dat budget ?Arno schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 02:48:
719 inc brandstof ex btw
Een Astra 1300 met bijbetaling

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
GPR is niet het bedrijf waar je moet willen werken als het om auto's gaat.
Ik denk wel dat het nog minder wordt, ook bij de concurrentie.
Ik denk wel dat het nog minder wordt, ook bij de concurrentie.
Even over dat pakkencultuur. Ik was donderdag op de VMWare partnerday en juist de mensen van GPR kwamen daar als een van de weinige met een spijkerbroek...
Dat denk ik niet. Bij GPR moet de Autodesk gewoon winst draaien, net als iedere andere BU. Bij andere bedrijven kun je voor hetzelfde maandbedrag een auto uitzoeken die ongeveer 4K-5K duurder is (afhankelijk van merk/type, hoe couranter hoe groter verschil). Nadeel is wel dat de bijtelling ook hoger uitvalt bij andere bedrijven.blue eyes schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:29:
GPR is niet het bedrijf waar je moet willen werken als het om auto's gaat. Ik denk wel dat het nog minder wordt, ook bij de concurrentie.
Als het goed is wel ja, ben benieuwd wat er allemaal in de mail langs komt deze weekVerwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:58:
Vanaf morgen officieel KPN toch?
Echt treurig. Wanneer je er vandoor bent nog even toegeven dat je niet geschikt was en in één zin ook nog noemen dat al die beloningen wel terecht warenWagenaar (Getronics) keert niet terug aan top
AMSTERDAM - Bestuursvoorzitter Klaas Wagenaar van automatiseerder Getronics ziet zichzelf niet terugkeren als bestuursvoorzitter van een grote onderneming.
"Ik wil dit nooit meer", aldus de topman in een interview met dagblad De Telegraaf. Maandag is de laatste dag dat Wagenaar aan het roer staat van Getronics.
Wagenaar geeft toe dat Getronics de afgelopen jaren niet handig heeft gecommuniceerd met de buitenwacht. "We hebben zitten te klooien." Desondanks vindt hij dat de vertrekpremie van 2,4 miljoen euro die hij krijgt terecht is.
Topsport
De vertrekkende topman heeft naar eigen zeggen nooit de ambitie gehad om bestuursvoorzitter te worden. "De afgelopen jaren heb ik topsport bedreven zonder goede training." De komende tijd gaat hij zijn eigen 'slapende' eenmans BV Wagenaar Networks afstoffen.
Bron: Nu.nl
http://www.nu.nl/news/128...t_niet_terug_aan_top.html

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Tja, zal er niet van wakker liggen dat hij niet terug komt

Jeremy Clarkson
Ik denk ook dat hij creatief is geciteerd, ik zie geen reden waarom je als persoon jezelf zo naar beneden zou halen in de media?Motrax schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:26:
[...]
Echt treurig. Wanneer je er vandoor bent nog even toegeven dat je niet geschikt was en in één zin ook nog noemen dat al die beloningen wel terecht warenOf hij is creatief geciteerd, of er is echt iets goed mis geweest...
Geef hem eens ongelijk.
Hij steekt wel lekker 2.4M in z'n zak en waarschijnlijk stopt hij dat in z'n eigen b.v.tje.
Hij steekt wel lekker 2.4M in z'n zak en waarschijnlijk stopt hij dat in z'n eigen b.v.tje.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
De citatie zal inderdaad wel creatief zijn door de citaten zo bij mekaar te plaatsen, maar ik neem wel aan dat hij dat allemaal echt wel gezegd heeft (misschien in iets andere context).
Toch moet ik zeggen dat zulke zaken moeten lezen toch een wrang gevoel geeft. Nuja, een nieuw management , op naar mooiere tijden !
Toch moet ik zeggen dat zulke zaken moeten lezen toch een wrang gevoel geeft. Nuja, een nieuw management , op naar mooiere tijden !
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"
Dat zeg ik dus ookgrun93 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:58:
[...]
Dat denk ik niet. Bij GPR moet de Autodesk gewoon winst draaien, net als iedere andere BU. Bij andere bedrijven kun je voor hetzelfde maandbedrag een auto uitzoeken die ongeveer 4K-5K duurder is (afhankelijk van merk/type, hoe couranter hoe groter verschil). Nadeel is wel dat de bijtelling ook hoger uitvalt bij andere bedrijven.
=======
Maar benieuwd wat KPN ons gaat brengen..... Ik heb over KPN een positiever gevoel dan ik indertijd door PR werd overgenomen en toen ik door Getronics werd overgenomen (ben oud - tasser).
Let wel, dit is mijn gevoel. Kan het niet staven met bewijs, etc.
ik ben zo blij dat ik toen ben weggegaan.blue eyes schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:44:
[...]
Dat zeg ik dus ook. We zijn het er dus over eens dat lease bij GPR duur is. Bij anderen goedkoper / een dikkere wagen voor hetzelfde geld / dezelfde wagen voor minder kan leasen.
=======
Maar benieuwd wat KPN ons gaat brengen..... Ik heb over KPN een positiever gevoel dan ik indertijd door PR werd overgenomen en toen ik door Getronics werd overgenomen (ben oud - tasser).
Let wel, dit is mijn gevoel. Kan het niet staven met bewijs, etc.
Ik zat me dat toevallig van het weekend te bedenken.. dat zou dan de 3e overname zijn op 7 jaar tijd...
Het leuke is dat PR destijds TAS overnam mede omdat TAS ontzettend goed zat binnen KPN waar ongeveer 40% van alle medewerkers op de een of andere manier bij betrokken was...
Het is een omweg.. maareh.. het is ze gelukt..
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Niet alleen op je telefoon, ook al in je mailbox... Gelukkig zijn we 1 bedrijf maar wel met 2 namen.Frieda schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:06:
zojuist een voicemail-- KPN spam van Ad dat hij 1000 nieuwe collega's heeft?? wat is dat joh?

Vond dat wel een sympatiek gebaar.Frieda schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:06:
zojuist een voicemail-- KPN spam van Ad dat hij 1000 nieuwe collega's heeft?? wat is dat joh?
Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Kennismaking. En volgens mij zei hij duizenden, doelend op Getronics.Frieda schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:06:
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Zojuist gehoord dat technisch persooneel ADSL van KPN (20mbit) thuis krijgt en gratis bellen etc
Uit betrouwbare bron?Tylen schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:21:
Zojuist gehoord dat technisch persooneel ADSL van KPN (20mbit) thuis krijgt en gratis bellen etc
Ik zit al jaren te wachten tot ze de centrale hier upgraden naar 20mbit, maar dat ging dus niet gebeuren.
En nu ben ik KPN'er en dan krijg ik het wel? Ben benieuwd
Nou, dat is voor mij wel een reden om KPN adsl te gaan gebruiken
Jeremy Clarkson
KPN-Getronics-Pinroccade lijkt mij 3 namenBig_Tower schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:11:
[...]
Niet alleen op je telefoon, ook al in je mailbox... Gelukkig zijn we 1 bedrijf maar wel met 2 namen.

Gewoon ff in de lunch je collega's vragenYanze schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:10:
Ik zit al jaren te wachten tot ze de centrale hier upgraden naar 20mbit, maar dat ging dus niet gebeuren.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Bron?Tylen schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:21:
Een GPRrer....
Vraag mij af of het KPN verhaal in Nederland meer voelbaar gaat zijn dan in Belgie...
ik vond het wel bizar gisteren, vooral ook omdat ik doordat hij op mijn voicemail terecht kwam kennelijk het eerste deel van het bericht gemist heb-- mijn voicemail begon met: "ik wilde graag even wat van mij laten horen.." toen dacht ik WTF, wie is dat nou weer?? dus vandaar dat het wat gek overkwam gisterenFrankGuthrie schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:57:
[...]
Kennismaking. En volgens mij zei hij duizenden, doelend op Getronics.
Fijn, geen salaris vandaag

Jeremy Clarkson
Verwijderd
Wel ff nuanceren dat het door een storing bij Raet komt (waar half Nederland zit). Voordat je zo een gerucht kweekt dat GPR niet aan de salarissen kan voldoen deze maand
Hoe ze het regelen zal me worst wezen, de rekeningen moeten betaald worden
Jeremy Clarkson
Ze hadden die 2.4 miljoen bonus van Wagenaar en nog wat afkoopsommen over moeten maken
Aad is net op de fiets gesprongen en persoonlijk bij de banken het salaris aan het rondbrengen las ik in de mail
oogjes open, snaveltjes dicht
Op zich wel grappig, eerst dat mooie KPN deuntje... We worden gelijk geindoctrineerdFrieda schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:06:
"Find what you love and let it kill you"
Als ik zo kijk wel, DirectLease is zelfs wat duurder. Plus dat je bij GPR ook benzine in het buitenland kan declareren.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:23:
Zijn de lease-prijzen die Getronics hanteert (kwa prijs) vergelijkbaar met DirectLease?
Verwijderd
Ik zit met mijn auto op DL op 816. Bij GPR betaal ik er 875 voor..Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:23:
Zijn de lease-prijzen die Getronics hanteert (kwa prijs) vergelijkbaar met DirectLease?
Dan heb je fikse bijnbetaling

Jeremy Clarkson
Verwijderd
eigen bijdrage gaat weer van de bijtelling af. Het is veel, maar al met al valt het relatief mee.
Tel bij DL maar 10% bij hoor
Jeremy Clarkson
Was jij niet kortgeleden bij GPR begonnen als YP? Hoe kun je dan je eigen auto uitzoeken, en ook nog zo'n dure?Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:50:
Ik zit met mijn auto op DL op 816. Bij GPR betaal ik er 875 voor..
Verwijderd
Je mag 30% extra leasen bovenop je eigen lease-bedrag.
EDIT: Zijn alle hier (pdf) vermelde auto's op Gas ook de enige die ING aanbiedt? Lijkt mij erg weinig, voor de starter alleen een Seat en een Opel.
EDIT: Zijn alle hier (pdf) vermelde auto's op Gas ook de enige die ING aanbiedt? Lijkt mij erg weinig, voor de starter alleen een Seat en een Opel.
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 21:52 ]
Dat klopt, maar dat was eigenlijk mijn punt niet. De YP'ers die ik ken hebben niks te kiezen, die moeten het gewoon doen met de auto die ze van hogerhand in de maag gesplitst wordt. Tegenwoordig schijnt dat een Clio op benzine te zijn, ook al wonen ze >100 km van de werkplek.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 10:17:
Je mag 30% extra leasen bovenop je eigen lease-bedrag.
Daarnaast had PinkRoccade de merkwaardige gewoonte om met niet een, maar twee contracten voor dezelfde auto te werken. Het eerste contract was tussen PR en Ing Carlease en dat was gebaseerd op een leasetermijn van 3 jaar. Het tweede contract was tussen PR en de werknemer, maar dat had een looptijd van 4 jaar... voor de werknemer was een auto daardoor vrijwel altijd duurder dan strikt noodzakelijk was.
Bij mij scheelt het dus niet zoveel, misschien omdat mijn auto van Leaseplan vandaan komt?
Dat is niet meer zo. Dat was de PR regeling, we hebben nu de GPR leaseregeling: 48 / 35k. We kunnen nu daadwerkelijk kiezen op basis van 48 mnd ipv 36 mnd.grun93 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:05:
[...]
Daarnaast had PinkRoccade de merkwaardige gewoonte om met niet een, maar twee contracten voor dezelfde auto te werken. Het eerste contract was tussen PR en Ing Carlease en dat was gebaseerd op een leasetermijn van 3 jaar. Het tweede contract was tussen PR en de werknemer, maar dat had een looptijd van 4 jaar... voor de werknemer was een auto daardoor vrijwel altijd duurder dan strikt noodzakelijk was.
Verwijderd
Ben even nieuwsgierig of je nogsteeds voor Getronics Noord (Assen neem ik aan dan) werkt. Heb een contract aangeboden gekregen voor de .NET afdeling en ik ben even nieuwsgierig naar je ervaringen daar. Over de reisafstanden, waar ze veel werk intern hebben (of veel in denthe of meer in groningen stad). Zit erover te denken om er opin te gaan, maar twijfel nog een beetje ivm potentiele reistijden. Want ze zeggen wel ' we proberen een maximale reistijd van een uur te regelen', maar garanderen kunnen ze het nooit. Dus is het misschien wel handig te weten waar Getronics Noord(Assen) de meeste mensen gestationeerd heeft. Dus als je hier iets over kunt vertellen...graag!!Sybr_E-N schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:39:
Ik werk nu bijna een halfjaar bij deze organisatie. Ik zit bij een andere club Sector Industy- ISPS - Noord Nederland, en dan in Microsoft .NET hoek. De club (Noord Nederland) waar ik zit is een vormalig PinkRoccade aangelegenheid. Zoals je al kunt lezen, specifiek richt dit onderdeel zich op klanten in Noord Nederland, zoals Groningen, Drenthe en Friesland.
Men probeert zoveel mogelijk naar de vestiging te slepen, samen onwikkelen in je eigen team in je eigen omgeving is beter voor jezelf ook beter het bedrijf, omdat er kan kennis/ervaring worden gedeeld.
Dat was voorij een van de hoofdredenen om daar heen te gaan. Ik had absoluut geen zin om dag in dag uit door Nederland te zitten in je eentje. Het enige "nadeel" wat ik tot nu toe wel heb ondervonden is dat er best wel veel verschil zit tussen de diversie clubs, divisies, busisness units, business lines, hoe je het ook wilt noemen. Dus wat hierboven mij ook al staat.
Persoonlijk heb ik het er erg naar mijn zin en ben ik blij dat ik bij een goede (en kleine) groep mensen ben gekomen. Goed in zowel kwa nivo van de collega's als ik dagelijkse omgang.
En als je er niet meer zit, ben ik heel benieuwd waarom je er niet meer zit.....:-)
Ja ik werk nog steeds voor GPR Noord Nederland. Ik zit daar nu al 2 jaar, nog steeds tevreden. Tot nu toe nog meer 2 weken van de 2 jaar in het westen vertoeft in een hotel, dus voor mij is de werkgelegenheid die GPR mij biedt goed.
Wel is het zo dat bijna alle .Netters zijn gedetacheerd, er zijn op dit weinig interne klussen (die in Assen worden uitgevoerd). Kwa reizen, ga er maar vanuit de je moet reizen. Momenteel moet ik van noord-oost friesland naar hoogeveen, is iets meer dan een uur enkele reis. Maar voor de klus vind ik het wel waard. Het hangt er ook vanaf ik welke uithoek je woont
Sinds ik ben begonnen zijn wel steeds meer collega's voorzien van een klus meer in de buurt. Inmiddels zit (tot zo ver ik dat kan overzien) iedereen wel in het noorden. Heel veel zitten in Groningen. Maar ook Leeuwarden, Hoogeveen, Meppel en Zwolle komen voor.
(Als je nog wat specifiekere dingen wilt weten kun je ook via dit forum DM (Direct Messages) gebruiken. Moet misschien nog wel aanzetten via MyReact -> Voorkeuren )
Wel is het zo dat bijna alle .Netters zijn gedetacheerd, er zijn op dit weinig interne klussen (die in Assen worden uitgevoerd). Kwa reizen, ga er maar vanuit de je moet reizen. Momenteel moet ik van noord-oost friesland naar hoogeveen, is iets meer dan een uur enkele reis. Maar voor de klus vind ik het wel waard. Het hangt er ook vanaf ik welke uithoek je woont
Sinds ik ben begonnen zijn wel steeds meer collega's voorzien van een klus meer in de buurt. Inmiddels zit (tot zo ver ik dat kan overzien) iedereen wel in het noorden. Heel veel zitten in Groningen. Maar ook Leeuwarden, Hoogeveen, Meppel en Zwolle komen voor.
(Als je nog wat specifiekere dingen wilt weten kun je ook via dit forum DM (Direct Messages) gebruiken. Moet misschien nog wel aanzetten via MyReact -> Voorkeuren )
Garantie's kunnen ze idd niet geven natuurlijk, maar mijn ervaring is dat ze wel degelijk hiermee rekening houden. Af en toe zul je echter wat verder weg moeten werken, maar in dat geval is er vaak wel iets te regelen, een hotel of 4x9 uur werken oid. Als de klant daar tenminste aan mee wil werken, als die niet wil houdt het op. In de meeste gevallen zul je echter niet langer dan een uur hoeven te reizen (enkele reis).Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:14:
Want ze zeggen wel ' we proberen een maximale reistijd van een uur te regelen', maar garanderen kunnen ze het nooit. Dus is het misschien wel handig te weten waar Getronics Noord(Assen) de meeste mensen gestationeerd heeft.
Vandaag oriënterend gesprek gehad bij Getronics Pinkroccade voor een afstudeeropdracht (handboek creëren). Tijdens het gesprek werd al even gesproken over de stagevergoeding en de reiskosten vergoeding.
Voor stagevergoedingen zou Getronics standaard bedragen gebruiken. Zijn er hier studenten die stage hebben gelopen bij getronics en mij kunnen zeggen wat de stagevergoeding voor een hbo student is?
Voor stagevergoedingen zou Getronics standaard bedragen gebruiken. Zijn er hier studenten die stage hebben gelopen bij getronics en mij kunnen zeggen wat de stagevergoeding voor een hbo student is?
Verwijderd
400 per maandSpurlie schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:28:
Vandaag oriënterend gesprek gehad bij Getronics Pinkroccade voor een afstudeeropdracht (handboek creëren). Tijdens het gesprek werd al even gesproken over de stagevergoeding en de reiskosten vergoeding.
Verwijderd
Dat was voor de fusie... nu gewoon 4 jaar looptijd!grun93 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:05:
[...]
Verwijderd
Beste iedereen,
Omdat deze topic een beetje outdated is dacht ik een beetje nieuw leven in te blazen
Heeft iemand ervaring in het recent solliciteren bij GPR, hoe het bedrijf is, bedrijfscultuur en wat je kunt vragen?
Ik ben fresh afgestudeerd aan de HBO Informatica met MBO werkevaring en HBO afstudeerstage (in Java). Ook qua lease-auto's zie ik hier dingen die mij niet zinnen
Ik ga waarschijnlijk voor een YP traject en heb begin maart een gesprek voor Java developer YP.
* Kan ik 2400/2500 (bruto) vragen? Heb namelijk gehoord(en gelezen) dat je hoog moet inzetten op je start salaris!
* Secundaire voorwaarden? Hoe zijn deze nadat Getronics is overgenomen?
* Bedrijfscultuur? Is het formeel? Informeel? Pakken cultuur?
* Welk lease budget zou ik hebben? Ik denk wel dat ik veel ga rijden aangezien ik in het zuiden van het land woon, maar leuk rijden is ook iets, dus een Clio 1.2 benzine is niet iets waar ik op hoop(met alle respect voor mensen die er een rijden:)). Eerder een Astra diesel?
Ik ben trouwens 25 jaar mocht dat enig relevantie hebben.
Ik hoop dat (at least) op een aantal vragen een antwoord kan worden gegeven.
Omdat deze topic een beetje outdated is dacht ik een beetje nieuw leven in te blazen
Heeft iemand ervaring in het recent solliciteren bij GPR, hoe het bedrijf is, bedrijfscultuur en wat je kunt vragen?
Ik ben fresh afgestudeerd aan de HBO Informatica met MBO werkevaring en HBO afstudeerstage (in Java). Ook qua lease-auto's zie ik hier dingen die mij niet zinnen
Ik ga waarschijnlijk voor een YP traject en heb begin maart een gesprek voor Java developer YP.
* Kan ik 2400/2500 (bruto) vragen? Heb namelijk gehoord(en gelezen) dat je hoog moet inzetten op je start salaris!
* Secundaire voorwaarden? Hoe zijn deze nadat Getronics is overgenomen?
* Bedrijfscultuur? Is het formeel? Informeel? Pakken cultuur?
* Welk lease budget zou ik hebben? Ik denk wel dat ik veel ga rijden aangezien ik in het zuiden van het land woon, maar leuk rijden is ook iets, dus een Clio 1.2 benzine is niet iets waar ik op hoop(met alle respect voor mensen die er een rijden:)). Eerder een Astra diesel?
Ik ben trouwens 25 jaar mocht dat enig relevantie hebben.
Ik hoop dat (at least) op een aantal vragen een antwoord kan worden gegeven.
Tuurlijk kun je dat vragen, maar weinig kans dat ze dat zullen geven. Ik denk dat je met een afgeronde HBO opleiding rond de 2000 zult krijgen als YP. Dit is volgens mij ook redelijk marktconform.Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:18:
Beste iedereen,
Bij Getronics zelf is het informeel. Het hangt natuurlijk ook af van waar je gedetacheerd wordt: je past je aan aan de klant. Ik heb in mijn 2 jaar bij GPR alleen bij mijn sollicatie gesprekken een pak met stropdas aan gehad...* Bedrijfscultuur? Is het formeel? Informeel? Pakken cultuur?
De lease voorwaarden zijn inderdaad niet briljant, maar een astra diesel kun je denk ik wel uit je hoofd zetten (niet alleen vanwege de voorwaarden bij GPR, maar ook rekening houdend met bijtelling van 25% en je startsalaris* Welk lease budget zou ik hebben? Ik denk wel dat ik veel ga rijden aangezien ik in het zuiden van het land woon, maar leuk rijden is ook iets, dus een Clio 1.2 benzine is niet iets waar ik op hoop(met alle respect voor mensen die er een rijden:)). Eerder een Astra diesel?
GPR is absoluut GEEN pakkenbedrijf, tenzij je management of sales doet. Een leasebak op benzine gaat in principe niet gebeuren, bijna alles is op diesel. Verder heb je waarschijnlijk 719e budget full operational.
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Aha Veel duidelijker dus!
@ Asphyxion: 2000 euro is wel beetje weinig vindt je niet? Netto is dat tegen de 1200/1300
Nou dan proberen we het op 2300 en geen stap lager mentaliteit
Kijken of er iets uit kan rollen. Anders heb ik nog zat andere mogelijkheden waar ik WEL die minimale 2300 kan krijgen. Enig reden voor mij om voor GPR te kiezen zou zijn is omdat dat een ideaal start bedrijf zou zijn (so i've been told).
Die lease punt:
En dat zijn wel twee verschillende bedragen. 659 en 719. 675 van maken dan maar?
Ik wil liever geen Corsa of een 207 omdat ik (dit is een hele stomme reden maar wel waar) ik moeilijk kan wennen in een kleine auto
Is het mogelijk om een groter "iets" af te dingen?
Lol dus de nieuw gekocht pak kan ook aan de kapstok blijven hangen
@ Asphyxion: 2000 euro is wel beetje weinig vindt je niet? Netto is dat tegen de 1200/1300
Nou dan proberen we het op 2300 en geen stap lager mentaliteit
Die lease punt:
En dat zijn wel twee verschillende bedragen. 659 en 719. 675 van maken dan maar?
Ik wil liever geen Corsa of een 207 omdat ik (dit is een hele stomme reden maar wel waar) ik moeilijk kan wennen in een kleine auto
Lol dus de nieuw gekocht pak kan ook aan de kapstok blijven hangen
Nee, vind ik niet. 2000 is ongeveer markt conform. Zie bv deze post voor een andere YP bij GPR. Je stijgt wel vrij snel dus...Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:27:
@ Asphyxion: 2000 euro is wel beetje weinig vindt je niet?
Zie ook diezelfde post voor je lease budget. Ik weet niet in welke schaal je terecht komt maar het is of 659,- of 719,-, er is niets tussenin.
Zoals gezegd: je zou op een klus terecht kunnen komen waar je elke dag in pak moet komen (of een keer voor een intake gesprek). Maar als je bij GPR zelf zit heb je je pak niet nodig...Lol dus de nieuw gekocht pak kan ook aan de kapstok blijven hangen
[ Voor 19% gewijzigd door Asphyxion op 26-01-2008 21:40 ]
Er zijn 4 niveau 's. 1 t/m 4. Een YP zal in niveau 1 binnekomen. En als jet net van het HBO komt is zonder werkervaring is 2000 gewoon marktconform.Asphyxion schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:38:
[...]
Nee, vind ik niet. 2000 is ongeveer markt conform. Zie bv deze post voor een andere YP bij GPR. Je stijgt wel vrij snel dus...
Zie ook diezelfde post voor je lease budget. Ik weet niet in welke schaal je terecht komt maar het is of 659,- of 719,-, er is niets tussenin.
[...]
Zoals gezegd: je zou op een klus terecht kunnen komen waar je elke dag in pak moet komen (of een keer voor een intake gesprek). Maar als je bij GPR zelf zit heb je je pak niet nodig...
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Nou ja ik heb wel (off the record) ervaring.. 
Ok.. Maar nog steeds gaan we blufpoker spelen door 2300 te eisen
In het ergste geval krijg je een nee te horen right 
Hmmm dat is niet heel erg veel voor een lease auto dan denk ik. Maar die post wel gelezen (Dank voor het zoeken btw!) en ik denk ook dat als je echt elke 6 maanden 150 E extra krijgt dat je dan wel een stijging kunt maken.
@ Frank Guthrie:
Welke merk zou in aanmerking komen voor level 1 dan?
Denk niet dat ik me helemaal vastpin op een auto.. Is neit zo. Soort Werk is veel belangrijker voor me. Evenals het sfeer in het bedrijf zelf.
Ok.. Maar nog steeds gaan we blufpoker spelen door 2300 te eisen
Hmmm dat is niet heel erg veel voor een lease auto dan denk ik. Maar die post wel gelezen (Dank voor het zoeken btw!) en ik denk ook dat als je echt elke 6 maanden 150 E extra krijgt dat je dan wel een stijging kunt maken.
@ Frank Guthrie:
Denk niet dat ik me helemaal vastpin op een auto.. Is neit zo. Soort Werk is veel belangrijker voor me. Evenals het sfeer in het bedrijf zelf.
Dat bedrag klopt wel, maar dat is voor zover ik weet alleen na het eerste jaar, als je geen YP meer bent. Als YP heb je weinig te kiezen en krijg je gewoon een auto in de maag gesplitst. Ik dacht dat het een Clio op benzine is.Arno schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:16:
Een leasebak op benzine gaat in principe niet gebeuren, bijna alles is op diesel. Verder heb je waarschijnlijk 719e budget full operational.
Dat alles op diesel rijdt is niet mijn ervaring. Zelf had ik ook een Astra op benzine.
Opel Corsa, Renault Clio, Peugot 207, Seat Ibiza. Deze vallen in het budget van 667. Maar je mag er een bepaalde percentage overheen gaan.Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:52:
@ Frank Guthrie:
Ik zit in level 2 =>719, maar ik mag tot 935 leasen. Moet dan wel dik bij betalen waar ik niet zoveel zin in heb.
Op dit moment rij ik rond in een pool auto omdat ik nog een keuze moet maken. Pool auto rijden heeft ook als voordeel dat de eigen bijdrage €23 in plaats van €46. Maar de echte reden dat ik nog geen auto wil uitkiezen is het feit dat ik niet weet of ik lang blijf bij GPR blijf. Andere bedrijven betalen beter voor mensen met kennis. Ik zit zelf bij IPS&C met een verloop van 30% per jaar. Heb geen zin om een mooie auto uit te kiezen waar ik boete over moet betalen als ik weg wil.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Boete betalen over je auto hoef je nooit, tenzij je over je budget zit (boven de 661/719).
@klink mocht je de lease niet zin zitten, kan je het laten uitbetalen = 400+ netto
en met de salarisverhogingen zit je over 2 jaar op 2600 bruto.
@klink mocht je de lease niet zin zitten, kan je het laten uitbetalen = 400+ netto
Dat bedoelde ik ook.Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:27:
Boete betalen over je auto hoef je nooit, tenzij je over je budget zit (boven de 661/719).
Russian Blue Neji
Kate Bush
Dit topic is inmiddels meer dan een jaar oud. In ICT-(werkgevers)-land is iedereen erbij gebaat een zo accuraat en actueel mogelijk overzicht te hebben. Eerst door honderden reacties heen moeten ploegen hoort daar niet bij. Het is dan ook de wens om een nieuw deel aan te maken in deze topicreeks 
Uiterlijk zondag 16 februari gaat dit topic dicht om plaats te maken voor deel 2. Het zou mooi zijn als iemand voor die tijd een nieuw topic zou willen openen met een startpost met relevante info, een link naar dit topic, etc.
Uiterlijk zondag 16 februari gaat dit topic dicht om plaats te maken voor deel 2. Het zou mooi zijn als iemand voor die tijd een nieuw topic zou willen openen met een startpost met relevante info, een link naar dit topic, etc.
Zondag 16 feb zal nog wel ff op zich laten wachten 
Gaat die nu zaterdag of zondag dicht?
Gaat die nu zaterdag of zondag dicht?
Jeremy Clarkson
kan dicht en hiero verder
Ervaring werken bij Getronics PinkRoccade [Deel II]
Ervaring werken bij Getronics PinkRoccade [Deel II]
M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12
Dit topic is gesloten.