Ik hoor al dat het per divisie en per afdeling anders is.
Ik werk er momenteel 13 jaar en ach, het heeft zijn ups en zijn downs. Wat me opvalt is dat met name in het oude Getronics veel staat of valt met je manager, heb je een goede band met hem/haar, is dat prima. Heb je dat niet, dan wordt het lastiger.
Maar dat was bij consulting ook zo, hetzij in mindere mate. Voordat men bij ieder nieuw project na 3 maanden een andere manager kreeg toegewezen.
Mijn hele afdeling van Getronics werd ondergebracht in de pink organisatie na de fusie en dat was wennen voor me en voor alle getronics mensen. Het niveau tussen pink en getronics was namelijk aanwezig, qua loon, kennis en opleidingen. De ex pinkers zitten allemaal op de borrel en de ex-getronics mensen zaten al thuis voordat de eerste fles wijn openging
Wat voor mij wennen was, is dat ik daar gekleed in spijkerbroek en t-shirt stond tussen de mensen strak in pak, compleet met roze shirt en bijpassende das. Gezellig, absoluut, maar ik heb meer woorden geleerd dat ik ooit zou vermoeden. Termen als vorkjes prikken, croq monsieur en hockeycoach waren nog opgenomen in mijn vocubalaire
Ik heb dus vele afdelingen gezien denk ik zo, waaronder WMS en Consulting. Consulting beviel me prima en de vrijheid was immens, zeker nadat je uit een getronics omgeving komt.
Ik mag niet klagen, ik zit prima en de werkzaamheden bevallen mij goed. Mijn manager is straight to the point en ik weet wat ik eraan heb. De sfeer is prima en het team bestaat uit veel gezellige mensen.
Ik denk dat het overal hetzelfde is, je hebt de mogelijkheid, maar je zult er zelf wat van moeten maken.
Je wordt niet bij je handje genomen om eens wat te gaan doen, maar je zult zelf het initiatief moeten nemen.
Persoonlijk ken ik Beek helemaal niet, alleen een paar mensen die er werken, en kan daar niet over oordelen. Als ik de bovenstaande verhalen zo lees, ben ik alleen maar blij dat ik niet werk bij Beek
Kort resumerend, ik ben een blije medewerker, ieder bedrijf heeft zo zijn puntjes denk ik, en de grootste van Getronics is de ellenlange communicatie die er nodig is om een ding geregeld te krijgen, vooral met accounts, en toegang is dat het geval.
Have fun, en aan de mensen wiens contract niet verlengd werd, succes!
I have the body of a god, shame it's a buddha......