Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Domino schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:04:
Uiteraard staat GTN hier juridisch in haar gelijk. Contract voor bepaalde tijd heeft een vastgestelde einddatum, punt. Aan de andere kant: het is wel zeer gebruikelijk dat de werkgever (GTN) tijdig de werknemer op de hoogte stelt van het voorgenomen besluit om de overeenkomst niet voort te zetten.

Op sociaal vlak slaan ze hier wederom de plank helemaal mis, zoals het de afgelopen jaren steeds gaat bij GTN.
Hoe moeten ze je informeren willen ze het goed doen?

Je hebt via het HR portal (SAP/ESS) te alle tijden toegang tot jouw eigen (contract) gegevens.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
wimmel_1 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 01:52:
[...]Hoe moeten ze je informeren willen ze het goed doen?

Je hebt via het HR portal (SAP/ESS) te alle tijden toegang tot jouw eigen (contract) gegevens.....
Niet informeren wanneer je tijdelijke contract afloopt...

Informeren over het besluit dat het niet voorgezet gaat worden, bijtijds. Bij een fatsoenlijk bedrijf word dit enkele weken voor het verstrijken van de datum al medegedeeld. Op die manier heb je in ieder geval nog tijd om naar iets anders uit te zien.

Dit is niet de eerste keer dat zo een contract beëindigd word bij Getronics. En zeer waarschijnlijk ook niet de laatste maal, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendigsjiek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-06 12:54
Wat een triest bedrijf is dit! PAPI-I , Problem Solving C en PAPI-N goed afgesloten, IQ indicatie zoals het hoort HBO. Voorheen MBO 3 en 4 goed afgesloten met ervaring op de servicedesk en andere succesvolle stages! Laatste opleiding HBO Information Management, zeer goed aangeschreven!

Sollicitatie gesprek goed verlopen, skill test naar verwachting uitstekend! Aangegeven dat ik een harde werker ben, voldoende ambitie heb om carrière te maken en het bedrijfsbeleid boven mezelf prijs.

Echter had ik een scenario vraag niet beantwoord zoals ze het graag zouden willen zien.
Scenario: Directeur van de een grote klant van Getronics (ING) heeft privé problemen met zijn computer, zou je hem helpen? Bij mijn vorige werkgever stond alles in het teken van klanten tevreden houden. Hierbij antwoorden ik dus als dit probleem in een paar minuten opgelost kan worden ja! Het is tenslotte de directeur van een grote klant en bepalend voor de band tussen beide bedrijven. Echter zag het recruitment team van Getronics dit als een "nee". We houden een strikte regelgeving aan en kunnen ons zulke dingen niet veroorloven buiten het SLA. Zijn we nog menselijk ofzo?

Gevolg dat ik met deze vraag afgewezen ben op nota bene een instapfunctie. Met vermelding dat ik niet pas in een strikte omgeving. Naar mijn inzien kun je zulke vragen niet van tevoren inschatten. Je weet immers niet wat de regelgeving is van een dergelijke ICT-dienstverlener. Sommige bedrijven leggen zich juist toe op klanten tevreden houden! Deze beslissing vind ik dan ook niet gegrond en zeer onredelijk!

Laat ik ook nog spreken over de afhandeling van mijn sollicitatieprocedure! Men had al eerder met mij contact gehad per email (logischerwijs) en dan vertypt men zich in mijn e-mailadres. Gevolg dat ik geen invite krijg voor een gesprek. Dit heb ik terug moeten communiceren op de dag van de sollicitatie. Vervolgens ontvang in de invite, staat de opgegeven tijd verkeerd vermeld! Alweer teruggekoppeld dat het niet het afgesproken tijdstip is! Gaan ze ook zo slordig met hun klanten om?

Daarbuiten nemen ze wel mensen aan die weinig tot geen enkele ervaring hebben in de ICT sector en een HBO'er die aan alle eisen voldoet wijzen ze af op één enkele vraag en misschien teveel ambitie.

Dit was mijn eerste echte sollicitatie met vervolgstappen.

Succes Getronics en ga vooral zo door! Zonder KPN waren jullie allang failliet geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Goed he?
Op Getranet mag je dagelijks lezen dat ze druk bezig zijn klantvriendelijker te worden en tegelijk wordt je zwaar gestrafd als je klantvriendelijk wilt zijn. En gek vinden dat het personeel het allemaal niet meer snapt.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Er zal ook wel meer achterzitten dan alleen een afwijzing op deze ene vraag vermoed ik. Misschien is dat niet helemaal duidelijk verwoord in de afwijzing zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendigsjiek
Dat is meestal het geval, helaas was de verwoording niet meer dan het bovenstaande, erg slap! Ze zoeken gewoon een reden waardoor ze mij kunnen afwijzen.
Helaas voor hun hadden ze geen grondige reden, omdat ik aan alle eisen voldeed en het gesprek goed verlopen is. De enige echte reden die ik kan bedenken, zou misschien zijn "teveel ambitie" voor die specifieke functie. Waardoor ze misschien de indicatie krijgen dat ik er enkel blijf voor mijn certificaten te behalen en dan snel switch naar een andere baan. Maar dan had ik dat graag van ze willen vernemen :P
Deze gedachtegang had mijn werkcoach ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
je hebt ook gevraagd naar een concrete reden van afwijzing? Als je voor zover jij het kan beoordelen, aan alle eisen voldoet, zal er toch iets moeten zijn geweest waardoor je bent afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Notehoutelade schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:22:
je hebt ook gevraagd naar een concrete reden van afwijzing? Als je voor zover jij het kan beoordelen, aan alle eisen voldoet, zal er toch iets moeten zijn geweest waardoor je bent afgewezen.
Hoeven er geen reden voor te hebben, laat staan dat ze verplicht zijn jou deze te vertellen. Als ze een "onderbuik" gevoel hadden of gewoon geen zin hadden in hem kunnen ze hem met elk rot smoesje afwijzen. Te ambitieus, te duur, past niet in het team, blablabla.

Het enige waar ze je niet op mogen afwijzen is omdat je een "minderheid" bent, maar zelfs dan zijn er legio smoesjes te verzinnen.

Overigens kan het ook zijn dat er niet echt een vacature is/was, ik heb het geregeld gezien bij mijn vriendin (werkt in jeugdzorg) dat ze op een vacature reageert, op een gesprek wordt uitgenodigd en dat slechts blijkt dat men gewoon namen/gezichten zoekt voor in hun databank (er wordt dan tijdens het gesprek geen woord gesproken over de betreffende functie), dit gebeurde bij zowel "normale" bedrijven als uitzendbedrijven (die zetten op de site meerdere vacatures, neem je contact op dan is er "ineens" geen werk in die sector). Zou me niet verbazen als dit soort jongens het zelfde kunstje doen. Een hele tijd gooien ze hele groepen mensen eruit moeten gooien en men is nu druk aan het werven :S

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

.Gertjan. schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 07:18:
[...]

Hoeven er geen reden voor te hebben, laat staan dat ze verplicht zijn jou deze te vertellen. Als ze een "onderbuik" gevoel hadden of gewoon geen zin hadden in hem kunnen ze hem met elk rot smoesje afwijzen. Te ambitieus, te duur, past niet in het team, blablabla.
Je kan er wel naar vragen en kijken wat ze doen. Meteen cc naar de grote chef of zo.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Er worden gewoon op dit moment geen nieuwe mensen aangenomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendigsjiek
@Pcdealer Ik had er nog over nagedacht, maar je schiet er toch nooit wat mee op!

@ Memphis Dan zat ik misschien in het laatste traject van de sollicitanten. Ik had begrepen dat ze niet zo kort geleden nog 150 mensen nodig hadden voor die functie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

PcDealer schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:11:
[...]

Je kan er wel naar vragen en kijken wat ze doen. Meteen cc naar de grote chef of zo.
Dan bestaat er alsnog de kans dat men niet reageert en gewoon wacht tot je stopt met vragen.

Je mag op zich wel "blij" zijn dat je überhaupt een reactie/afwijzing krijgt, er zijn ook bedrijven die helemaal niets meer van zich laten horen, pas na hele lange tijd of pas wanneer je er achter aan belt met het verhaal komen dat er een geschiktere kandidaat is gekozen (en geloof me dat gebeurt ook bij de wat grotere "professionele" bedrijven, heb het gelukkig in de ICT zelf nog niet meegemaakt, maar in sectoren waar je verwacht dat de menselijke factor belangrijk is, zoals de (jeugd)zorg zijn er diverse bedrijven die echt absurd met de sollicitanten om gaan).

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 23:34
Hendigsjiek schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:19:
Wat een triest bedrijf is dit! PAPI-I , Problem Solving C en PAPI-N goed afgesloten, IQ indicatie zoals het hoort HBO. Voorheen MBO 3 en 4 goed afgesloten met ervaring op de servicedesk en andere succesvolle stages! Laatste opleiding HBO Information Management, zeer goed aangeschreven!

Sollicitatie gesprek goed verlopen, skill test naar verwachting uitstekend! Aangegeven dat ik een harde werker ben, voldoende ambitie heb om carrière te maken en het bedrijfsbeleid boven mezelf prijs.

Echter had ik een scenario vraag niet beantwoord zoals ze het graag zouden willen zien.
Scenario: Directeur van de een grote klant van Getronics (ING) heeft privé problemen met zijn computer, zou je hem helpen? Bij mijn vorige werkgever stond alles in het teken van klanten tevreden houden. Hierbij antwoorden ik dus als dit probleem in een paar minuten opgelost kan worden ja! Het is tenslotte de directeur van een grote klant en bepalend voor de band tussen beide bedrijven. Echter zag het recruitment team van Getronics dit als een "nee". We houden een strikte regelgeving aan en kunnen ons zulke dingen niet veroorloven buiten het SLA. Zijn we nog menselijk ofzo?

Gevolg dat ik met deze vraag afgewezen ben op nota bene een instapfunctie. Met vermelding dat ik niet pas in een strikte omgeving. Naar mijn inzien kun je zulke vragen niet van tevoren inschatten. Je weet immers niet wat de regelgeving is van een dergelijke ICT-dienstverlener. Sommige bedrijven leggen zich juist toe op klanten tevreden houden! Deze beslissing vind ik dan ook niet gegrond en zeer onredelijk!

Laat ik ook nog spreken over de afhandeling van mijn sollicitatieprocedure! Men had al eerder met mij contact gehad per email (logischerwijs) en dan vertypt men zich in mijn e-mailadres. Gevolg dat ik geen invite krijg voor een gesprek. Dit heb ik terug moeten communiceren op de dag van de sollicitatie. Vervolgens ontvang in de invite, staat de opgegeven tijd verkeerd vermeld! Alweer teruggekoppeld dat het niet het afgesproken tijdstip is! Gaan ze ook zo slordig met hun klanten om?

Daarbuiten nemen ze wel mensen aan die weinig tot geen enkele ervaring hebben in de ICT sector en een HBO'er die aan alle eisen voldoet wijzen ze af op één enkele vraag en misschien teveel ambitie.

Dit was mijn eerste echte sollicitatie met vervolgstappen.

Succes Getronics en ga vooral zo door! Zonder KPN waren jullie allang failliet geweest!
haha oud klasgenootje van me :p Maar inderdaad, dat is wel de manier waarop het werkt. Op de ING desk is het behoorlijk druk, en dan ga je niet mensen helpen met hun prive computer. Als de tijd het toelaat zou je het kunnen doen onder 'best effort', maar je moet niet vergeten dat die grote ING bazen de SLA's verzinnen waar je je aan moet houden. Je mag dan gerust zo'n verzoek van ze afwijzen....

Overigens wel jammer dat je niet bent aangenomen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendigsjiek
Het was gewoon spijkers op laag water zoeken. :P. Waar mijn antwoord juist impliceert dat ik een behulpzaam persoon ben. Net alsof ik hun regels niet zou opvolgen haha. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hendigsjiek schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:12:
Het was gewoon spijkers op laag water zoeken. :P. Waar mijn antwoord juist impliceert dat ik een behulpzaam persoon ben. Net alsof ik hun regels niet zou opvolgen haha. :X
Na het zien van de klaagzang in tweede Getronicservaringstopic, hoef je echt niet te treuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Hendigsjiek schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:12:
Het was gewoon spijkers op laag water zoeken. :P.
Jep... Ik ontwijk dergelijke vragen dan ook altijd, want ze stellen ze meestal niet voor niets (dat blijkt wel weer). Gewoon in de trant van "afhankelijk of dat binnen de policy van het bedrijf past" of iets in die geest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuikSoft
  • Laatst online: 16-04-2023
wimmel_1 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 01:52:
[...]

Hoe moeten ze je informeren willen ze het goed doen?

Hoe je ze dan moeten informeren vraag je ?

Je lijn manager moet godverdomme op dat moment zijn werk doen en het fatsoen nemen om bijv. 4 weken van te voren even een gesprek met je te plannen over wel of geen verlenging van je contract.
Hij hoort dit dan uit fatsoen en goed werkgeversschap op dat moment al helder te hebben als je contract wel of niet verlengt wordt.

I Think i gonne be Sick!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuikSoft
Hendigsjiek schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:19:
Echter zag het recruitment team van Getronics dit als een "nee".
Nee natuurlijk niet, je moet nou onderstroom genereren en niet de klant tevreden houden.
Je had de directeur, natuurlijk ook naar sales kunnen verwijzen voor een sla en een onderhouds contract (FRW of course) op zijn privé pc.

Hahahaahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:39
Ik heb laatst gesolliciteerd naar een functie bij Getronics Beek via een recruiter. Mijn startsalaris zou 1600 euro bruto fulltime zijn 8)7 Dan zou ik 40% moeten inleveren, ik heb me hiervoor bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuikSoft
zx9r_mario schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:19:
Ik heb laatst gesolliciteerd naar een functie bij Getronics Beek via een recruiter. Mijn startsalaris zou 1600 euro bruto fulltime zijn 8)7 Dan zou ik 40% moeten inleveren, ik heb me hiervoor bedankt.
Gelijk heb je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen iedereen,

Ik zag een interessant YP programma op de website van Getronics en heb hierop gesolliciteerd. Daarnaast zag ik nogal wat berichtgeving met negatieve (onder)toon over Getronics op dit forum.

Zijn er mensen die recent als YP gestart zijn?
Is er voldoende uitdaging?
Hoe is de werksfeer?
Hoe zijn de verdiensten voor een WO'er? (bruto p/mnd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:16:
Goedemorgen iedereen,

Ik zag een interessant YP programma op de website van Getronics en heb hierop gesolliciteerd. Daarnaast zag ik nogal wat berichtgeving met negatieve (onder)toon over Getronics op dit forum.

Zijn er mensen die recent als YP gestart zijn?
Is er voldoende uitdaging?
Hoe is de werksfeer?
Hoe zijn de verdiensten voor een WO'er? (bruto p/mnd)
Ik zou zeggen lees het topic eens door en bedenk goed of je wel bij dit bedrijf wil werken.
De verhalen spreken wat mij betreft boekdelen.

Uitdaging is er nauwelijks, niet toen ik er nog zat en zo aan de reacties te zien nog steeds niet.
Werk sfeer is heel persoonlijk. Ik had erg fijne collega's, en da's prima voor de sfeer, maar het verloop is ontzettend hoog. Niet in de laatste plaats door alle reorganisaties.

Verdiensten durf ik weinig concreets over te vertellen. Wat ik er wel over kan opmerken: Getronics is nooit een erg goed betalende werkgever geweest. Loonsverhogingen zijn er nauwelijks, en ook via de persoonlijke weg (dmv targets halen bijvoorbeeld) is het allemaal erg summier. Iets wat trouwens bij (bijna) alle grote ICT dienst verleners voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Domino schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:10:
[...]

Ik zou zeggen lees het topic eens door en bedenk goed of je wel bij dit bedrijf wil werken.
De verhalen spreken wat mij betreft boekdelen.

Uitdaging is er nauwelijks, niet toen ik er nog zat en zo aan de reacties te zien nog steeds niet.
Werk sfeer is heel persoonlijk. Ik had erg fijne collega's, en da's prima voor de sfeer, maar het verloop is ontzettend hoog. Niet in de laatste plaats door alle reorganisaties.

Verdiensten durf ik weinig concreets over te vertellen. Wat ik er wel over kan opmerken: Getronics is nooit een erg goed betalende werkgever geweest. Loonsverhogingen zijn er nauwelijks, en ook via de persoonlijke weg (dmv targets halen bijvoorbeeld) is het allemaal erg summier. Iets wat trouwens bij (bijna) alle grote ICT dienst verleners voorkomt.
Aan de andere kant werken er behoorlijk wat mensen bij Getronics, als het allemaal slecht zou zijn valt de boel natuurlijk om. Daarnaast zijn mensen sneller geneigd te klagen dan complimenten te geven. Dus je leest veel sneller negatieve dingen dan positieve. Ook is de mens over het algemeen beter in het onthouden van negatieve zaken dan positieve zaken waardoor sneller een negatief beeld blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:14

polthemol

Moderator General Chat
.Gertjan. schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:00:
[...]

Aan de andere kant werken er behoorlijk wat mensen bij Getronics, als het allemaal slecht zou zijn valt de boel natuurlijk om. Daarnaast zijn mensen sneller geneigd te klagen dan complimenten te geven. Dus je leest veel sneller negatieve dingen dan positieve. Ook is de mens over het algemeen beter in het onthouden van negatieve zaken dan positieve zaken waardoor sneller een negatief beeld blijft hangen.
psies. Is allemaal sterk afhankelijk gewoon van in welk team je zit en dus voor welke klant je werkt. Ik ga momenteel met plezier naar mijn werk toe daar, zit in een leuk team, werk voor een leuke klant.

Salaris is misschien niet zo geweldig in vergelijking met andere it-functies, maar je moet denk ik ook goed beseffen dat het echt geen rocket science is waar je mee bezig bent daar ;)

@dendrees: het kan goed zijn dat het totale pakket aan antwoorden hun niet beviel. Hoe je iets zegt speelt mee, voor welke klant ze je aan het interviewen zijn (bij ING ga je niets aan die laptop doen, bij Enexis ga je best effort leveren, vooral voor de directeur ;) ), enz. enz. Ze zijn atm weer serieus veel mensen aan het zoeken wat ik in ieder geval meekrijg, maar er worden er genoeg afgewezen ook gewoon omdat ze niet passen in wat ze voor ogen hebben.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addsz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-01 21:14
Zijn er mensen hier service center analyst bij Getronics in Maastricht Airport?
Hoe afwisselend is het werk daar? Ik loop momenteel door een sollicitatieprocedure voor starters. Ben benieuwd hoe het daar is. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:15
Ik werk in maastricht-airport als service desk analyst II ondertussen.
Zoals hierboven al beschreven staat ligt het er net aan in welk team je terecht komt.
Vaak ligt de verwachting van veel mensen ook erg hoog. Het is natuurlijk een servicedesk en hoofdzakelijk wordt er gebelt/gemailt.

Qua doorgroeimogelijkheden kan ik je enkel de raad geven om zelf initiatief te nemen. Ik begin zelf binnekort met een ICT duaaltraject en heb mijn MCSA al behaald. Woensdag heb ik mijn 2de examen van MCSE. Op korte termijn wil ik dan nog de upgrade naar 2008 gaan doen.

Op zich vind ik het bij Getronics niet zo slecht, ik zie het als een goede starters job.

[ Voor 7% gewijzigd door ddkiller0900 op 20-01-2011 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kwam gisteren @ Comstor nieuwjaarsborrel twee mensen van Getronics (ex KPN) tegen die erg tevreden waren, maar nog wel onder de oude arbeidsvoorwaarden werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addsz
@ddkiller0900

Hoe lang werkt je er al? Werk je altijd on premises of ook wel eens bij de klant?

Ook ik heb op de duaal mogelijkheid gesolliciteerd. Ben benieuwd wat er uit het gesprek komt.
Waarom heb je niet meteen de MCITP cursussen gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 13:29

Arno

PF5A

Zucht, gaan we weer :(

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grappige mail om de dag mee te beginnen .... NOT :(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Vertel, vertel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
De enige mail die ik vanmorgend heb gekregen, was dat mijn postvak IN weer vol zit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Voortbordurend op de strategie die we vorig jaar in gang gezet hebben, gaan we WMS anders organiseren. Dit heeft gevolgen voor het aantal arbeidsplaatsen bij Custom en Remote, zowel op technisch-inhoudelijk, als coördinerend en managementgebied. De medewerkers die hiermee te maken krijgen worden vanavond (24 januari) tussen 19.00 en 20.30 uur gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
lekker begin van de week zo ja :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe groot Custom en Remote samen zijn en hoeveel mensen er een belletje gaan krijgen ?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Hoeveel mensen is niet bekend, de communicatie is enorm beroerd...

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Is de communicatie wel eens anders geweest dan Arno?
In de tijd dat wij nog in Den Bosch en Eindhoven zaten wist ook niemand van iets (althans, zo was altijd beweerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik weet wel wat mensen die gebeld zijn vanavond, allemaal met dezelfde functie als ik dus....

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Mijn WMS-collega waar ik dagelijks samen het beheer mee doe bij klant X is vanavond ook gebeld ... *damn* ... ik zou niet weten wat ik zonder hem zou moeten, hij is echt een toppertje :?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Wij zijn dus 16 van de 20 gebeld. Had ik nu die toegezegde promotie maar gekregen, dan had ik vannacht wat beter geslapen :/

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

16 van de 20 eruit of 16 van de 20 tot nu toe gebeld?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Gebeld, dus een onzekere periode voor de boeg.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Arno schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:34:
Gebeld, dus een onzekere periode voor de boeg.
Veel sterkte toegewenst :(

Wij zoeken nog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Roep maar niet te hard, zijn er zat beschikbaar denk ik binnenkort....

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Getronics zorgt dat het nieuwe werken, werkt
:X

Sterkte dus.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 16-09 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Heb gehoord dat het om zo'n 275 mensen gaat.
Allemaal functie schaal 8 of lager. Omdat alles naar India gaat.
Het is hier een droevige sfeer

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junk01
  • Laatst online: 16-06-2014
veel sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bullshit, schaal 8 of lager. Darkside moet eerst maar eens beter zijn papierwerk doen. Er zijn mensen in de voorfase geplaatst tussen schaal 6 en schaal 12. Dus dat het allemaal 8 of lager is ? Gelul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Dat krijg je als je zo ontransparant je shit communiceert :/

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:03:
bullshit, schaal 8 of lager. Darkside moet eerst maar eens beter zijn papierwerk doen. Er zijn mensen in de voorfase geplaatst tussen schaal 6 en schaal 12. Dus dat het allemaal 8 of lager is ? Gelul.
Zijn ze allemaal zo flex bij Getronics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 16-09 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Ik werk ook alleen maar met de middelen die ik hoor.
Ik val niet onder WMS maar zit wel vlak bij de afdeling.
En de mensen hier vertellen mij dat alles met schaal 9 of hoger niet gebeld is.
Het is iig behoorlijk onduidelijk hier wat precies de selectie criteria is/was.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De selectiecriteria staan in de adviesaanvraag inclusief functies en salarisbanden, en die zijn door de OR in een mail verspreid naar alle betrokkenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
Ik werk er al van 1 april 2009, dus bijna 2 jaar.
Verder heb ik zo snel mogelijk mijn doelstellingen proberen te behalen. Niet iedereen heeft namelijk de intentie om bijvoorbeeld MCDST en MCSA te volgen. Ik ben niet met MCITP begonnen omdat die certificaten zowiezo verlopen. MCSA en MCSE die ik aan het volgen ben blijven geldig. Daarna ga ik uiteraard de upgrade naar 2008 volgen.

Deze middag heb ik examen van 70-294 :)

Ik denk dat de duaal opleiding wel interessant wordt. Het is alleen veel papierwerk voor mij omdat ik in België woon en in Nederland werk. Maar alles komt in orde.
Addsz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:35:
@ddkiller0900

Hoe lang werkt je er al? Werk je altijd on premises of ook wel eens bij de klant?

Ook ik heb op de duaal mogelijkheid gesolliciteerd. Ben benieuwd wat er uit het gesprek komt.
Waarom heb je niet meteen de MCITP cursussen gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addsz
@ddkiller0900:
Nou is toch super.
Binnekort kom ik jullie versterken :) Moet je daar je eigen POP maken qua opleidingen? Of moet je blijven vragen?

Ben benieuwd hoe het daar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimshw1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05-2023
Uit het persbericht jaarcijfers KPN/Getronics; "Verplaatsing van een deel van Getronics datacenteractiviteiten naar India, heeft er voor gezorgd dat de kwaliteit van de dienstverlening aantoonbaar is verbeterd." Dit slaat dus op de ronde bij GDC in oktober. Dit voelt als natrappen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Yup

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

pimshw1 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:28:
Uit het persbericht jaarcijfers KPN/Getronics; "Verplaatsing van een deel van Getronics datacenteractiviteiten naar India, heeft er voor gezorgd dat de kwaliteit van de dienstverlening aantoonbaar is verbeterd." Dit slaat dus op de ronde bij GDC in oktober.
Welke kwaliteit van welk (deel van de) dienstverlenging? Zal vermoedelijk gaan om de responsetijd op incidenten en niet de kwaliteit van de reactie of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 09:17
De indieers zijn een ster in het afsluiten van de calls met de melding: Duplicate call.
vandaar de goede cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimshw1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05-2023
Het ging mij er om dat zo'n spreadsheetfundamentalist die dit opschrijft niet nadenkt over wat zo'n zin betekent voor iemand die na tig jaar hard werken onvoldoende pensioen heeft opgebouwd en geen ander werk meer kan vinden omdat het een "ouwe lul" is.
Dat we allemaal alleen maar last hebben van die gasten en ze niet weten wat ze doen komt pas boven drijven als de klanten echt gaan klagen over de prestaties van deze overigen aardige jongens.
Men is er bijvoorbeeld nog niet achter dat ze nooit nee zeggen, omdat dat nou eenmaal in hun cultuur onbeleefd is. En zo kan ik er nog wel een paar bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombola
  • Laatst online: 09-09 17:16
Weet iemand ook al wélke Sunty E-reader het wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Vendrom schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:30:
De indieers zijn een ster in het afsluiten van de calls met de melding: Duplicate call.
vandaar de goede cijfers.
Als de call maar binnen de SLA gesloten is..... zien wij ook dagelijks. De klant belt wel weer en beginnen ze met een nieuwe call zal de gedachte wel zijn, zeker als ze per call betaalt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
memphis schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:07:
[...]

Als de call maar binnen de SLA gesloten is..... zien wij ook dagelijks. De klant belt wel weer en beginnen ze met een nieuwe call zal de gedachte wel zijn, zeker als ze per call betaalt worden.
+1

Overigens heb ik gisteren mijn ontslag ingediend, erg jammer van die 2 maanden uitwerktijd 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

tombola schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:10:
Weet iemand ook al wélke Sunty E-reader het wordt?
??

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombola
  • Laatst online: 09-09 17:16
Nieuwjaarsgeschenk voor Consulting, op twitter al gelezen dat het een Sunty is, maar welke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

De_Bastaard schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:35:
[...]

Overigens heb ik gisteren mijn ontslag ingediend, erg jammer van die 2 maanden uitwerktijd 8)7.
Staat dat in je contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addsz
Staat inderdaad in de CAO. Heb hem deze week toevallig gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Laatst online: 09:47
Addsz schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:43:
Staat inderdaad in de CAO. Heb hem deze week toevallig gelezen.
In de CAO staat ook dat de opzeg 2 maanden is voor de werkgever.
Maar in de wet staat dat de opzegtermijn één maand is, tenzij er in de CAO van wordt afgeweken maar dan moet de opzegtermijn voor de werkgever minimaal het dubbele zijn. Wordt daar niet aan voldaan dan gelden de wettelijke voorwaarden, dus één maand.

Sowieso is er nog geen CAO voor 2011, dus doe er je voordeel mee als je zin hebt de discussie aan te gaan.

http://www.salaris-inform...ontslag-door-de-werkgever

[ Voor 11% gewijzigd door PROnline op 02-02-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
PROnline schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:01:
[...]

Maar in de wet staat dat de opzegtermijn één maand is, tenzij er in de CAO van wordt afgeweken maar dan moet de opzegtermijn voor de werkgever minimaal het dubbele zijn. Wordt daar niet aan voldaan dan gelden de wettelijke voorwaarden, dus één maand.

Sowieso is er nog geen CAO voor 2011, dus doe er je voordeel mee als je zin hebt de discussie aan te gaan.

http://www.salaris-inform...ontslag-door-de-werkgever
Is dat zo? Ik heb het namelijk nog nagevraagd bij de Jurofoon, en de CAO is geldend als daarna wordt verwezen vanuit het contract.

Dat wat in de CAO staat niet klopt, zou kunnen ... daar heb ik geen kaas van gegeten. Ik neem echter aan, dat een dergelijke CAO best veel aandacht heeft gekregen van bedrijfsjuristen en dat wat er staat ook klopt.

Natuurlijk moet je niets aannemen (the mother of all fuck-ups), maar als ik een goede kans maak om deze 2 maanden te verkorten naar 1 maand, hoor ik dat natuurlijk graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
De_Bastaard schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:06:
[...]

Is dat zo? Ik heb het namelijk nog nagevraagd bij de Jurofoon, en de CAO is geldend als daarna wordt verwezen vanuit het contract.

Dat wat in de CAO staat niet klopt, zou kunnen ... daar heb ik geen kaas van gegeten. Ik neem echter aan, dat een dergelijke CAO best veel aandacht heeft gekregen van bedrijfsjuristen en dat wat er staat ook klopt.

Natuurlijk moet je niets aannemen (the mother of all fuck-ups), maar als ik een goede kans maak om deze 2 maanden te verkorten naar 1 maand, hoor ik dat natuurlijk graag.
CAO zijn ze nog met de bonden aan het bespreken en de oude CAO is officieel 31-12-2010 afgelopen, maar wil je de energie in die discussie stoppen. Afhankelijk van je manager is in een goed gesprek ook wel tot één maand te komen tenzij je op een afdeling met flinke onderbezetting zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

PROnline schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:16:
[...]

CAO zijn ze nog met de bonden aan het bespreken en de oude CAO is officieel 31-12-2010 afgelopen, maar wil je de energie in die discussie stoppen. Afhankelijk van je manager is in een goed gesprek ook wel tot één maand te komen tenzij je op een afdeling met flinke onderbezetting zit.
CAO is toch geldig zolang er geen nieuwe is afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
PROnline schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:01:
Maar in de wet staat dat de opzegtermijn één maand is, tenzij er in de CAO van wordt afgeweken maar dan moet de opzegtermijn voor de werkgever minimaal het dubbele zijn.
Fout. De opzegtermijnverdubbelregel geldt voor afwijkende afspraken buiten een CAO; binnen een CAO kan wel worden afgesproken dat een opzegtermijn voor werknemer en werkgever gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik werk op de servicedesk, en helaas laten ze me echt niet eerder gaan. Volgens de HR servicedesk is het wel mogelijk (een week zou zelfs kunnen, zolang je manager er maar mee akkoord gaat), maar dat gaat bij mij niet door. Mijn manager gunt het me van harte, maar krijgt niet binnen een maand al een vervanger voor mij, en laat me om die reden niet eerder vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen mijn 2e gesprek bij BUIT. Iemand ervaringen met deze BU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als kandidaat collega ben ik benieuwd naar het assessment programma van Getronics.

Middels heb ik begrepen dat het zinloos is om cijferreeksen te oefenen. Figurenreeksen zijn wel onderdeel. Wie kan mij aanvullen om goed voorbereid een kans te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
Ik zou me niet voorbereiden. Het is nergens voor nodig om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
De_Bastaard schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 00:04:
Ik werk op de servicedesk, en helaas laten ze me echt niet eerder gaan. Volgens de HR servicedesk is het wel mogelijk (een week zou zelfs kunnen, zolang je manager er maar mee akkoord gaat), maar dat gaat bij mij niet door. Mijn manager gunt het me van harte, maar krijgt niet binnen een maand al een vervanger voor mij, en laat me om die reden niet eerder vertrekken.
Ik weet niet waar je zit, maar in Amsterdam zit +/- 20 man servicedesk in de flexforce voor herplaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zit in Sittard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet eens in Beek?

Rommelt hier aardig zo en logisch ook, alles binnen WMS houd de gemoederen goed bezig en zelf van Consulting maar ook daar merken we er veel van. Scheelt mogelijk wel per klant waar je zit dus ik spreek even vanuit mijn ervaring en collega's hier.
Sterkte allen voor wie het spannende tijden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:08

Wish

ingwell

De_Bastaard schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 00:04:
Mwoaw, ik zou nog eens verder vragen bij de Jurofoon. Ze mogen je alleen niet houden aan de wettelijke opzegtermijn in het geval van zwaarwegend bedrijfsbelang. Nou wil ik jouw werkzaamheden en inzet niet bagatelliseren, maar stort Gertronics in als jij er een maand niet bent?
Laat de manager dat dan maar eens aantonen (bij de rechter)....

-edit-
Kan het zwaarwegend bedrijfsbelang even niet terugvinden, blijf nog even zoeken, maar lees ook dit soort dingen even door:
http://www.ontslagdossier...ereenkomst/opzegtermijnen
http://www.intermediair.n...c/13148/opzegtermijn.html
http://www.gripopontslag....telijke-opzegtermijn.html

-dubbeledit-
zwaarwegend bedrijfsbelang is zo te lezen alleen in het voordeel van de werkgever in geval van bijvoorbeeld ontslag op staande voet.
Ik zou je manager vragen aan welke clausule in de CAO hij refereert als hij je de wettelijke opzegtermijn ontzegt.

[ Voor 27% gewijzigd door Wish op 14-02-2011 14:52 . Reden: edit en dubbeledit ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 11:45
Zouden huidige / ex wernemers van Getronics consulting voor mij kunnen beantwoorden.

- Hoe is de werk sfeer binnen Getronics,
- Hoe is de klantaanzien tenopzichte van Getronics,
- Zijn er groei / doorgroei mogelijkheden,
- Hoe zit het met de collegialiteit,

Zelf heb ik een aanbod gekregen van Getronics Consulting, specifiek op netwerk gebied. Ik wil graag een goed beeld krijgen van deze organisatie, aangezien ik ook een aanbieding heb gekregen van Logica en dus een goede keuze wil maken. Zelf ben ik netwerk minded routers, switches, firewalls en wireless ben nog groeiende.

Binnen dit forum lees ik alleen slechte reacties over Getronics, na wat ik begrepen heb is dit een ander concern als Getronics Consulting. Echter de berichten binnen dit forum baren mij enige zorgen, daarom hoop ik dat jullie een duidelijker beeld kunnen schetsen. Daarbij heeft iedere grote organisatie problemen, het is makkelijker om negatief te uiten dan positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kokkel schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 02:25:
Zouden huidige / ex wernemers van Getronics consulting voor mij kunnen beantwoorden.

- Hoe is de werk sfeer binnen Getronics,
- Hoe is de klantaanzien tenopzichte van Getronics,
- Zijn er groei / doorgroei mogelijkheden,
- Hoe zit het met de collegialiteit,

Zelf heb ik een aanbod gekregen van Getronics Consulting, specifiek op netwerk gebied. Ik wil graag een goed beeld krijgen van deze organisatie, aangezien ik ook een aanbieding heb gekregen van Logica en dus een goede keuze wil maken. Zelf ben ik netwerk minded routers, switches, firewalls en wireless ben nog groeiende.

Binnen dit forum lees ik alleen slechte reacties over Getronics, na wat ik begrepen heb is dit een ander concern als Getronics Consulting. Echter de berichten binnen dit forum baren mij enige zorgen, daarom hoop ik dat jullie een duidelijker beeld kunnen schetsen. Daarbij heeft iedere grote organisatie problemen, het is makkelijker om negatief te uiten dan positief.
Getronics Consulting is inderdaad een apart bedrijfsonderdeel met een eigen historie en cultuur. Waar Getronics momenteel aan het offshoren is, is Consulting weer volop zoek naar nieuwe medewerkers met minstens HBO niveau.

De sfeer binnen Consulting is informeel en juist heel collegiaal. Het hangt ervan af op welk niveau je start, maar zeker als young professional zijn die prima. Consulting wordt vaak afgekort tot Getronics. Veel klanten hebben het wel door en vragen nog steeds of je uit de roze (Consulting heette vroeger Pink Elephant) of blauwe (Getronics) hoek komt. Vergelijk het maar met Atos Origin en Atos Consulting.

Persoonlijk ken ik Logica niet goed. De CMG-ers zijn daar inmiddels wel weg, en Logica is volgens mij hard op weg om een soort van Imtech te worden. Daar is op zich niets mis mee hoor, maar als consultant is dat niet de meest logische plek.

Succes met je keuze.

Oh en die andere vraag over de e-reader (nieuwjaarskado Consulting) het gerucht gaat dat het deze is: http://www.sunty.cc/en/products_detail.asp?id=136

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:55
Heeft iemand eigenlijk een idee hoe het nu eigenlijk zit bij getronics, wordt je eerst:

Field Service Representative II jr
dan
Field Service Representative II Qualified
en dan
Field Service Representative II sr ?

Of is het
Field Service Representative II jr
dan
Field Service Representative II sr
en dan
Field Service Representative II Qualified ?

En, welke functie zit net weer een schaal hoger? Ik zit te zoeken, maar zie nergens een overzichtje van de stappen die je binnen dit deel (WMS) van GTN kunt maken, misschien weet iemand hier het zo te vertellen?

¯\_(ツ)_/¯

• Arno

Arno

PF5A

Jr, Q, Sr is de volgorde. Per type is een hogere schaal van toepassing.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens kan het ook zo zijn dat je jarenlang blijft steken in de jr.-schaal waar je in binnen komt en dus geen promotie of schaalverhogingen krijgt. Bezint eer gij begint !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Wish schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:33:
[...]

Mwoaw, ik zou nog eens verder vragen bij de Jurofoon. Ze mogen je alleen niet houden aan de wettelijke opzegtermijn in het geval van zwaarwegend bedrijfsbelang. Nou wil ik jouw werkzaamheden en inzet niet bagatelliseren, maar stort Gertronics in als jij er een maand niet bent?
Laat de manager dat dan maar eens aantonen (bij de rechter)....

-edit-
Kan het zwaarwegend bedrijfsbelang even niet terugvinden, blijf nog even zoeken, maar lees ook dit soort dingen even door:
http://www.ontslagdossier...ereenkomst/opzegtermijnen
http://www.intermediair.n...c/13148/opzegtermijn.html
http://www.gripopontslag....telijke-opzegtermijn.html

-dubbeledit-
zwaarwegend bedrijfsbelang is zo te lezen alleen in het voordeel van de werkgever in geval van bijvoorbeeld ontslag op staande voet.
Ik zou je manager vragen aan welke clausule in de CAO hij refereert als hij je de wettelijke opzegtermijn ontzegt.
Er staat in Artikel 6.4:

"- De opzegtermijn voor de medewerker bedraagt 2 maanden ongeacht de duur van de arbeidsovereenkomst;".

Ik zal mij zeker eens verdiepen in de links die jij hier boven gaf, misschien kan ik daar mijn voordeel mee halen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Voor het jaar 2011 zullen er ook nog wel de nodige mensen vertrekken.

http://www.computable.nl/...-medewerkers-in-2010.html

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needforspeed
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 22:20
Ik wil dan toch even reageren op de vragen hoe de sfeer is binnen de getronics omgeving in Beek.

Het gehalte van "vriendjespolitiek" is ZEER hoog. Kun je de teamleider goed, dan zit je binnen de kortste keren leukere extra taken uit te voeren.

Binnen de afdeling waar ik werkte was dat eigenlijk bij 95% een doorn in het oog. Ikzelf heb moeten ondervinden wat er gebeurt als 2 teams van verschillende afdelingen bij elkaar komen, en je kunt het met de "vriendjes" van de nieuwe teamleider niet goed vinden.

Ontslag... en toen ik tijdens dat gesprek naar de rede gevraagd heb kwam er niets fatsoenlijks uit, de grote man van de afdeling heb ik destijds aangesproken en die zei letterlijk: de teamleiders zullen toch wel een goede rede hebben?

"Ben je niet snel genoeg?" nee .... ik ben 1 van de, zoniet DE snelste van de afdeling (kon hij zo controleren)
"Is je kwaliteit dan niet goed?" nee ... ik zit constant tegen de 100% gesprekskwaliteit (kon hij zo controleren)
"ben je dan veel ziek?" nee.... 4 dagen op 2jaar ben ik ziek geweest.(kon hij zo controleren)

verder was de sfeer met me directe collega's gewoon heel fijn. tis nu 3 maanden geleden sinds me ontslag, maar de manier waarop dit allemaal gegaan is vreet nog iedere dag aan me. het werk ligt tenslotte niet voor het oprapen. :(

Op dit moment is deze afdeling nog steeds onderbezet, en is de werkdruk extreem hoog tenopzichte van andere afdelingen. Volgens mijn ex collega's was het letterlijk "onverantwoord" om mij te ontslaan. Zo zie je maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
ben je echt ontslagen, of verliep je (tijdelijke) contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needforspeed
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 22:20
tijdelijk contract niet verlengd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Eerste contract of zat de onbepaalde tijd er aan te komen? Nu net is er nog een colelga van me vertrokken, zijn contract loopt af op 22 maart maar hij is al naar huis gegaan. Onbepaalde tijd zat er ook aan te komen dus mocht ie moven.

Ze zullen voor het werk dat 'wij' doen op de ISD gewoon liever mensen aannemen met tijdelijke contracten dan dat ze mensen een onbepaalde tijd contract gaan geven. Het werk licht in Limburg inderdaad niet voor het oprapen, en mensen voor dit werk zijn er altijd wel te vinden. Van een kant logisch maar van de andere kant behoorlijk zuur voor mensen waarvan het contract zal moeten worden aangepast naar onbepaalde tijd.

Moet zelf nog maar 2 á 3 weken, zucht .. het aftellen is begonnen :P

[ Voor 40% gewijzigd door De_Bastaard op 14-03-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 16:52
Gewerkt in beek

Merkte al op dag 1 dat er veel kontelikkers zijn bij de team leaders.

Kon zonder introductie/training naast iemand 4 dagen gaan zitten en dan zelf aan de lijn :S
Gewoon lol! Geen enkele login deed het dus ik kon geen K U T doen, maar ik moest wel de telefoon opnemen lol lol lol gewoon na 2 weken kreeg ik me logins en uiteraard werkte ze niet :P

Ik werd daarna heel erg ziek, en toen kreeg ik een ontslag brief aangetekend thuis, reden ik had me niet vaak genoeg gemeld haha belachelijk gewoon. Met 40,5 koorts ga ik 2 keer per dag bellen zeker hoe het gaat :p

Dus wil je er werken moet je goed kontelikken dan kom je er wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Cyclonic schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:25:

Ik werd daarna heel erg ziek, en toen kreeg ik een ontslag brief aangetekend thuis, reden ik had me niet vaak genoeg gemeld haha belachelijk gewoon. Met 40,5 koorts ga ik 2 keer per dag bellen zeker hoe het gaat :p
Dat heb je uiteraard aangevochten door de ontslagaanzegging nietig te verklaren? Of liep je contract toch al af?

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 18-03-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyclonic schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:25:
Gewerkt in beek

Merkte al op dag 1 dat er veel kontelikkers zijn bij de team leaders.
needforspeed schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:07:
Ik wil dan toch even reageren op de vragen hoe de sfeer is binnen de getronics omgeving in Beek.

Het gehalte van "vriendjespolitiek" is ZEER hoog. Kun je de teamleider goed, dan zit je binnen de kortste keren leukere extra taken uit te voeren.

Binnen de afdeling waar ik werkte was dat eigenlijk bij 95% een doorn in het oog. Ikzelf heb moeten ondervinden wat er gebeurt als 2 teams van verschillende afdelingen bij elkaar komen, en je kunt het met de "vriendjes" van de nieuwe teamleider niet goed vinden.

Ontslag... en toen ik tijdens dat gesprek naar de rede gevraagd heb kwam er niets fatsoenlijks uit, de grote man van de afdeling heb ik destijds aangesproken en die zei letterlijk: de teamleiders zullen toch wel een goede rede hebben?

"Ben je niet snel genoeg?" nee .... ik ben 1 van de, zoniet DE snelste van de afdeling (kon hij zo controleren)
"Is je kwaliteit dan niet goed?" nee ... ik zit constant tegen de 100% gesprekskwaliteit (kon hij zo controleren)
"ben je dan veel ziek?" nee.... 4 dagen op 2jaar ben ik ziek geweest.(kon hij zo controleren)

verder was de sfeer met me directe collega's gewoon heel fijn. tis nu 3 maanden geleden sinds me ontslag, maar de manier waarop dit allemaal gegaan is vreet nog iedere dag aan me. het werk ligt tenslotte niet voor het oprapen. :(

Op dit moment is deze afdeling nog steeds onderbezet, en is de werkdruk extreem hoog tenopzichte van andere afdelingen. Volgens mijn ex collega's was het letterlijk "onverantwoord" om mij te ontslaan. Zo zie je maar...
In de tijd dat ik bij Getronics heb gewerkt was vriendjespolitiek zeer hoog. Aangezien ik zelf zo totaal niet ben kan ik van zulke mensen walgen.

Bij Philips had je zulke mensen zitten en als jij de teamleider niet beviel, werd je binnen no-time overgeplaatst naar een ander team(bij mij gebeurd). Ik heb zelfs iemand zien vertrekken omdat hij een sigaret zat te rollen achter zijn bureau, voor tijdens pauzetijd op te roken, terwijl er totaal niemand belde. Ik deed gewoon goed m'n werk, nooit te laat en behaalde de cijfers gewoon. Maar dan krijg je de opmerking: "Het is tijd om een nieuwe uitdaging aan te nemen"
Ik: "En als ik bij Philips wil blijven?"
Hij: "Dan word je gedwongen" (No joke, zo werd het echt gezegd).

Daarna kom je bij ING NL en aangezien dit traject net was gestart was het 'kontenlikken' geblazen.
De mensen die er al 2/3 maanden zaten om Amsterdam toentertijd te helpen vanuit Beek kregen wat ruimte om te ademen en de nieuwkomers konden er keihard tegenaan.
Zo zie je dan steeds meer mensen proberen om maatjes te worden met verscheidene teamleiders.
Ga je lunchen? Ik ga mee! Ga je roken? Ik ga mee! Enz enz.
En juist die mensen kregen de leuke 'rollen'(ik-hoef-niks-te-doen) toegekend (aangezien het geen functies zijn, want je krijgt niks méér betaald).
Heb je iemand nodig tijdens werktijd onder lunchpauze? Sorry, maar alle 'belangrijke' mensen zijn met elkaar lunchen, te druk met vuisten in elkaars reet te steken. :P

En een paar maanden voordat je contract niet wordt verlengd kom je op de teamshare foto's tegen van een "teamuitje"(paintball). Helaas was dit niet voor het hele team. Dan vraag je erna, maar wordt de vraag ontweken en krijg je het antwoord; alleen voor de 'belangrijkere personen' uit het team, onder het motto; teambuilding.

Bij Getronics krijg je inderdaad het meeste gedaan met kontenlikken. Of je moet wel erg veel skills hebben om op te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe staat werken bij de service desk eigenlijk op je CV? Is het een goede baan om werkervaring op te doen?
Ik ben aan het overwegen om er voor te solliciteren. Ben WO opgeleid en heb goede verhalen gehoord. Maar ik twijfel nog of dit wel een goede keuze is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zie je PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 15:14
Ik hoor al dat het per divisie en per afdeling anders is.

Ik werk er momenteel 13 jaar en ach, het heeft zijn ups en zijn downs. Wat me opvalt is dat met name in het oude Getronics veel staat of valt met je manager, heb je een goede band met hem/haar, is dat prima. Heb je dat niet, dan wordt het lastiger.

Maar dat was bij consulting ook zo, hetzij in mindere mate. Voordat men bij ieder nieuw project na 3 maanden een andere manager kreeg toegewezen.
Mijn hele afdeling van Getronics werd ondergebracht in de pink organisatie na de fusie en dat was wennen voor me en voor alle getronics mensen. Het niveau tussen pink en getronics was namelijk aanwezig, qua loon, kennis en opleidingen. De ex pinkers zitten allemaal op de borrel en de ex-getronics mensen zaten al thuis voordat de eerste fles wijn openging ;)

Wat voor mij wennen was, is dat ik daar gekleed in spijkerbroek en t-shirt stond tussen de mensen strak in pak, compleet met roze shirt en bijpassende das. Gezellig, absoluut, maar ik heb meer woorden geleerd dat ik ooit zou vermoeden. Termen als vorkjes prikken, croq monsieur en hockeycoach waren nog opgenomen in mijn vocubalaire 8)

Ik heb dus vele afdelingen gezien denk ik zo, waaronder WMS en Consulting. Consulting beviel me prima en de vrijheid was immens, zeker nadat je uit een getronics omgeving komt.

Ik mag niet klagen, ik zit prima en de werkzaamheden bevallen mij goed. Mijn manager is straight to the point en ik weet wat ik eraan heb. De sfeer is prima en het team bestaat uit veel gezellige mensen.

Ik denk dat het overal hetzelfde is, je hebt de mogelijkheid, maar je zult er zelf wat van moeten maken.
Je wordt niet bij je handje genomen om eens wat te gaan doen, maar je zult zelf het initiatief moeten nemen.

Persoonlijk ken ik Beek helemaal niet, alleen een paar mensen die er werken, en kan daar niet over oordelen. Als ik de bovenstaande verhalen zo lees, ben ik alleen maar blij dat ik niet werk bij Beek ;)

Kort resumerend, ik ben een blije medewerker, ieder bedrijf heeft zo zijn puntjes denk ik, en de grootste van Getronics is de ellenlange communicatie die er nodig is om een ding geregeld te krijgen, vooral met accounts, en toegang is dat het geval.

Have fun, en aan de mensen wiens contract niet verlengd werd, succes!
_/-\o_

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De avonturen van Bert.

Het is 2008. Bert komt van het HBO. Bert zoek werkt. Getronics biedt Bert een leuke, uitdagende baan met veel afwisseling, vollop doorgroeimogelijkheden en een uitstekend salaris. Bert gaat bij Getronics werken.

Het is 2009. Bert doet al een jaar lang elke dag hetzelfde werk. Voor hetzelfde salaris. Bert vraagt zijn baas waarom hij niet verder komt in het bedrijf. Het is een slechte tijd. Maar niemand verplicht jou om hier te werken!, zegt zijn baas. Er zijn genoeg mensen die jou werk willen doen. Bert knikt, en gaat weer verder. Arme Bert.

Het is 2010. Bert doet nog steeds elke dag hetzelfde werk. Veel collega's zijn al weggegaan. Bert heeft ook nieuwe collega's gekregen. Eentje werkte voorheen aan de lopende band. Een ander had nooit eerder werk vanwege zijn lichte handicap. Bert vraagt hen welke diploma's ze hebben. Ze kijken hem vragen aan.

Het is nog steeds 2010. Bert werkt veel en veel harder dan zijn collega's en toch verdienen zij evenveel. Baas zegt dat zijn collega's nou eenmaal niet beter kunnen. Bert is wel een beetje verbaasd.

Het is 2011. Bert mag meewerken aan een project. Leuk, promotie denkt Bert. Hij krijgt echter niet meer centjes. Dit vind Bert wel vreemd, maar hij is al blij dat hij even wat anders kan doen.

Het is medio 2011. Het project is gestopt omdat de klant niet blij was. Getronics had gelogen en nu is de klant weg. Bert is weer terug naast zijn oude collega's.

Het is 2020. Bert is op vakantie van de bonus die hij kreeg van zijn nieuwe baas. Getronics bestaat niet meer, alle klanten gingen weg. Bert lacht in zijn vuistje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
njah als bert verwacht dat hij zomaar een promotie krijgt dan zit je gewoon fout bij getronics. Het wordt overal duidelijk vermeld dat je er zelf achteraan moet gaan als je iets wil. Dat je op project gaat en niets meer krijgt en daarover verbaast bent ook nog, laat slechts zien dat bert zich niet geinformeerd heeft van te voren.

Beetje ranten om niets imo, want uiteindelijk heeft je baas gewoon gelijk: als het je niet aanstaat er zijn andere bazen ook nog. Naja het zal ook wel komen omdat er in de meeste topics nogal erg kritisch gekeken wordt naar de werkgever vermoed ik. Kan me echter niet vinden in de meeste zaken hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Het verhaal van Bert is vermakelijk.. overtrokken maar erg vermakelijk.
En toch zit het niet ver van de waarheid af, veel (ex)werknemers herkennen het.

Nu wil ik best geloven dat er mensen zijn die (min of meer) tevreden zijn over Getronics als werkgever, het overgrote deel is gewoonweg ontevreden. Ik ben er inmiddels al een aantal jaar niet meer werkzaam, maar heb er nog steeds contacten. De verhalen die ik hoor bewijzen dat er in alle jaren nog niets veranderd is.
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste