Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:
  • 155.226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:16:
Waar moeten de rode en gele ader eigenlijk op de RJ11-stekker zitten? Dus welke plek: A, B C of D?

[afbeelding]
De aders die je nodig hebt zijn de 2 binnenste (B&C) dus.
Of die rood of blauw of geel or groen zijn maakt niet uit.
De kleuren die nu aan B&C hangen sluit je dus aan op 2A & 2B.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 11-02-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pigsbutt & job: thanks, ga het controleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort over van Tiscali T4 naar Telfort 20MB, echter na installatie zie ik in de web interface dat de Zyxel modem intraint op minder dan 6MB. Ik gebruik de korte kabeltjes van Telfort zoals aangegeven. Vanuit mijn IS/RA punt loopt eerst een lijntje naar een wandcontactdoos. Daarin zit een telefoonstekker, waarin onderin een miniplugstekker zit van het korte Telfort kabeltje dat op zijn beurt weer in de splitter uitkomt. Telfort heeft de lijn nagemeten en die komt zelf ook niet op meer dan 6MB downstream tot aan de modem.

Kan het zijn dat deze wandcontactdoos mijn snelheid belemmerd? Ik denk eraan om de splitter direct op het IS/RA punt aan te sluiten maar weet niet zeker of dit verbetering gaat brengen (snij liever niet zomaar een kabel door..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:05

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:27:
Ik ben sinds kort over van Tiscali T4 naar Telfort 20MB, echter na installatie zie ik in de web interface dat de Zyxel modem intraint op minder dan 6MB. Ik gebruik de korte kabeltjes van Telfort zoals aangegeven. Vanuit mijn IS/RA punt loopt eerst een lijntje naar een wandcontactdoos. Daarin zit een telefoonstekker, waarin onderin een miniplugstekker zit van het korte Telfort kabeltje dat op zijn beurt weer in de splitter uitkomt. Telfort heeft de lijn nagemeten en die komt zelf ook niet op meer dan 6MB downstream tot aan de modem.

Kan het zijn dat deze wandcontactdoos mijn snelheid belemmerd? Ik denk eraan om de splitter direct op het IS/RA punt aan te sluiten maar weet niet zeker of dit verbetering gaat brengen (snij liever niet zomaar een kabel door..).
Het advies is altijd, zo dicht mogelijk op ISRA punt. Daarmee sluit je uit dat je zelf door aansluitingen of kabels storing veroorzaakt en dus je eigen snelheid omlaag haalt.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:27:
De grootste snelheidsbelemmeraar is altijd de afstand tot de centrale. Hoe groot is die bij jou?
Verder kun je brakke kabels/connectors binnenshuis uitsluiten door je modem provisorisch rechtstreeks op je ISRA aan te sluiten. Daarvoor hoef je niets door te snijden, losmaken van draadjes aan gebruikerskant ISRA is voldoende.

Onderzoekt alles en behoudt het goede.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad officieel dat de gratis modems huurmodems zijn geworden:

Oude pagina:
Supersnel internet tot 20 Mb
Vast laag maandbedrag
Gratis basismodem t.w.v. € 69,-

Nieuwe pagina:
Vast laag maandbedrag
Gratis gebruik basismodem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:16
Over een maand of 4 a 5 ga ik verhuizen. Op dit moment heb ik nog internetplusbellen van kpn, maar daar wil ik van af. Ik heb begrepen dat overstappen van kpn naar telfort automatisch gaat als je telfort gewoon aanvraagt, dus dat is al mooi.

Nu zit ik alleen met het volgende: zou het handiger zijn om voor de verhuizing alvast op m'n huidige adres aan te vragen zodat de overstap eenvoudig zou moeten gaan en dan daarna de verhuizing aanvragen, of op het nieuwe adres telfort aanvragen per verhuisdatum en ipb zelf opzeggen?

Heeft iemand ervaring met de procedures die hier bij horen? Alleen al door de ellende die ik met ipb heb gehad zou ik bijna voorstander van het eerste worden, maar als het bij telfort (ook gewoon kpn) net zo'n zootje is qua administratie, is het tweede misschien praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
Nu inmiddels ook Telfort geïnstalleerd, werkt op zich allemaal prima. Jammer dat ik volgens de check 20 mbit zou moeten kunnen halen terwijl er maar 12 mbit gehaald wordt. Dichtbij ISRA punt aangesloten dus weet niet hoe ik het nog zou kunnen versnellen.

Wat wel jammer is is dat mijn router (die met @home altijd goed werkte) nu wat kuren krijgt. Elke ochtend is hij de verbinding kwijt en moet ik in de router even de commando's release en renew geven. Het betreft de Linksys WRT54GS, mijn computer(s) zijn via bekabeling aangesloten. Het is dus niet alleen de draadloze verbinding die wegvalt. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:04
IntToStr schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:52:
Over een maand of 4 a 5 ga ik verhuizen. Op dit moment heb ik nog internetplusbellen van kpn, maar daar wil ik van af. Ik heb begrepen dat overstappen van kpn naar telfort automatisch gaat als je telfort gewoon aanvraagt, dus dat is al mooi.

Nu zit ik alleen met het volgende: zou het handiger zijn om voor de verhuizing alvast op m'n huidige adres aan te vragen zodat de overstap eenvoudig zou moeten gaan en dan daarna de verhuizing aanvragen, of op het nieuwe adres telfort aanvragen per verhuisdatum en ipb zelf opzeggen?

Heeft iemand ervaring met de procedures die hier bij horen? Alleen al door de ellende die ik met ipb heb gehad zou ik bijna voorstander van het eerste worden, maar als het bij telfort (ook gewoon kpn) net zo'n zootje is qua administratie, is het tweede misschien praktischer.
Het meest verstandig is hier om op je nieuwe adres Telfort aan te vragen en je oude 'op je oude adres' verbinding opzeggen.
Als je namelijk Telfort aanvraagt voordat je verhuist en je administratief nog niet helemaal klaar op het moment dat je de verhuizing in gang wilt zetten loopt het helemaal mis en kan het zomaar gebeuren dat je maanden zonder internet zit. Ik heb op een internet helpdesk gewerkt en niet alleen bij kpn is het een zooitje;-)
Migratie + verhuizing = maanden geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Lexus! schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:19:
Nu inmiddels ook Telfort geïnstalleerd, werkt op zich allemaal prima. Jammer dat ik volgens de check 20 mbit zou moeten kunnen halen terwijl er maar 12 mbit gehaald wordt. Dichtbij ISRA punt aangesloten dus weet niet hoe ik het nog zou kunnen versnellen.

Wat wel jammer is is dat mijn router (die met @home altijd goed werkte) nu wat kuren krijgt. Elke ochtend is hij de verbinding kwijt en moet ik in de router even de commando's release en renew geven. Het betreft de Linksys WRT54GS, mijn computer(s) zijn via bekabeling aangesloten. Het is dus niet alleen de draadloze verbinding die wegvalt. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Als je wat vertelt over je wijze van aansluiten (als router of als accesspoint - zie startpost) en instellingen LAN en WAN, kan er misschien geholpen worden.

[ Voor 4% gewijzigd door hvgsel op 11-02-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:52:

Nieuwe pagina:
Vast laag maandbedrag
Op zich wel slim, een subtiel detail veranderen waardoor ze zelf eigenaar blijven van de modems.

Ik zag ook dat er al veel mensen hun (basis)modem van Telfort op Marktplaats aanboden, omdat ze gewoon hun "oude" modem bleven gebruiken.

Verder is het natuurlijk zo dat als je 30 of 70 Euro hebt bijbetaald voor dat duurdere modem, dat je dan minder gemakkelijk opstapt na een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020

Oude pagina:
Vast laag maandbedrag

Nieuwe pagina:
Vast laag maandbedrag
Mooi: heb ik geen onzin verkondigd :)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pigsbutt, volgens Telfort was de afstand tot de centrale 2400m. Ik ga inderdaad maar eens proberen om de draad tussen het ISRA punt en de wandcontactdoos aan de kant van laatstgenoemde los te halen, en deze rechtstreeks op de splitter aan te sluiten. Hopelijk geeft dat verbetering. In ieder geval bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
hvgsel schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:18:
[...]

Als je wat vertelt over je wijze van aansluiten (als router of als accesspoint - zie startpost) en instellingen LAN en WAN, kan er misschien geholpen worden.
Hij staat gewoon ingesteld als router en krijgt van telfort een dynamisch ip. Alles staat dus in feite op automatisch, zoals ook in de handleiding voor een computer vermeld staat. De router verdeeld op zijn beurt weer als DHCP server de IP's aan mijn pc's in het netwerk.

Nu ik alles nog eens teruglees betekend dit eigenlijk dat ik 2 routers in gebruik heb. Dit verklaard misschien ook waarom ik "ineens" geen msnmessenger en AVG setup kan downloaden terwijl dat bij anderen wel lukt. Wellicht dat deze downloads net wat meer vragen dan standaard en geeft mijn routersetup een probleem. Verder dacht ik dat het als accesspoint instellen van mijn router alleen te maken had met draadloos netwerk. Zoals ik in mijn post omschreef heb ik alles op 1 laptop na met bekabeling aangesloten. Overigens geeft deze laptop uiteraard hetzelfde probleem, het is pas opgelost na een renew op de linksys router.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in december mijn Telfort Internet via adslwinkel.nl besteld en zij hadden de volgende aanbieding:

Exclusieve aanbieding: Win een LCD TV: onder alle aanmeldingen van dit pakket via deze website verloten we deze maand 5 extra Samsung LCD TV's t.w.v. € 999,-

Ondertussen was ik wel benieuwd of ik toevallig gewonnen had, maar op die site van het bonusprogramma staat per maand steeds maar 1 winnaar. Ik heb dus gemaild met de klantenservice en gevraagd hoe dit zit, maar daar geven ze als antwoord dat er 1 winnaar per maand is en als ik doorvraag hoe dat dan zit met die Telfort aanbieding blijft het stil.

Iemand hier die er iets van weet.

(Deze aanbieding geldt trouwens nog steeds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Ik heb zowel alle pagina's over telfort internet doorgelezen maar geen antwoord gevonden op mijn vraag. Ik zal even mijn situatie geven.

-2de week van december telfort internet aangevraagd
-begin januari modem binnen gekregen
-22 januari zou mijn verbinding actief gemaakt worden en 21 januari zou er een monteur langskomen om de lijn door te meten.
-21 januari is de monteur(KPN) langs geweest en deze heeft geconstateerd dat er geen IS/RA punt aanwezig is in mijn woning. Volgens KPN zou deze er echter wel moeten liggen. Tot op heden nog niet gevonden.

De kpn monteur heeft toen wat belletjes gepleegd en ik zou binnen enkele dagen worden terug gebeld, zodat KPN een nieuwe lijn vanaf buiten naar binnen zou gaan leggen.
Een week later nog steeds geen gehoor gehad van KPN en zelf maar de monteur gebeld. HIj zou er voor mij weer achteraan gaan om het te regelen.
Naar weer een week niks te hebben gehoord ik KPN zelf maar weer gebeld en KPN heeft mij doorverwezen naar Telfort.
De medewerker van Telfort heeft toen (5 februari) een service request aangevraagd en ik zou binnen 5 tot 10 werkdagen terug worden gebeld om een afspraak te maken.

Vrijdag 8 februari krijg ik een e-mail van Telfort dat mijn internetverbinding is geactiveerd (Gefeliciteerd met uw verbinding...dit terwijl er nog geen lijn ligt). Ik direct telfort gebeld om te vragen waarom mijn verbinding nu ineens is geactiveerd terwijl er nog een lijn moet worden gelegd. De medewerker wist niet echt wat te doen en heeft mij verteld dat ik maar gewoon moet wachten en de rekeningen moet gaan betalen. Als mijn lijn dan werkt kan ik het geld wat ik teveel heb betaald terug gaan halen. (beetje rare gang van zaken maar oke prima)

Vanochtend werd ik gebeld door KPN om een afspraak voor morgen te maken. Die afspraak heb ik gemaakt. Vanmiddag word ik weer door KPN gebeld met de vraag of er nu iemand thuis is, om de lijn door te gaan meten. Waarop ik het verhaal heb uitgelegt dat er nog helemaal geen lijn ligt om door te meten. De meneer van KPN wist mij toen te vertellen dat waneer er inderdaad geen IS/RA punt aanwezig is in mijn huis, ik zelf voor de kosten op ga draaien om dit opnieuw aan te leggen(omdat of de vorige bewoners deze lijn hebben weg gesloopt, of dit tijdens de verbouwing is gebeurd).

Morgen komt alsnog een KPN monteur om te gaan zoeken naar het IS/RA punt (wat er volgens KPN gewoon moet liggen). Mocht dit niet het geval zijn dan gaat het ongeveer 350 euro kosten (voor mij) om alsnog een IS/RA punt aan te leggen.

Oke nou lang verhaal maar mijn vraag is: Mocht er inderdaad geen IS/RA punt aanwezig zijn, kan ik dan alsnog mijn telfort abbonement annuleren of ben ik verplicht deze kosten te gaan betalen?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Je vraagt internet van Telfort aan, deze stellen niet dat er een telefoonlijnaansluiting moet zijn, staat nergens dat je aan moet geven dat er een daadwerkelijk een aansluiting is.
Op zich mocht je die 350 euro kosten moeten gaan maken, dan is het niet meer dan redelijk dat je dit als voorstel krijgt en indien je dit afwijst je aanvraag telfort ook ongedaan gemaakt wordt.
Accepteer je het voorstel van KPN, dan lijkt het me meer dan logisch dat je pas hoeft te betalen vanaf de dag dat je daadwerkelijk van de dienst gebruik kunt gaan maken.

Wel erg slordig van Telfort, om je zogenaamd een dienst te leveren, terwijl dat niet eens mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Ik sta al vier weken in orderstatus fase 4. !4 februari is de aansluitdatum, maar ik heb nog steeds geen modem ontvangen. In dit topic lees ik regelmatig dat mensen het enkele dagen na de bevestigingsbrief het modem thuis gestuurd krijgen.
Zijn hier meer mensen die vlak voordat ze aangesloten worden het modem pas thuis gestuurd krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:18:
Wel erg slordig van Telfort, om je zogenaamd een dienst te leveren, terwijl dat niet eens mogelijk is.
Hoezo? Er gaat een kabel uit de telefooncentrale, waarin Telfort e.d. alles geregeld hebben, richting het ISRA-punt van de klant. Dat de klant hier vervolgens niets op aansluit is toch niet Telforts probleem? Ik snap ook wel dat dat niet kan worden aangesloten omdat het ISRA-punt "zoek" is, maar dat is niet de verantwoordelijkheid van Telfort lijkt me. Volgens mij is het duidelijk dat ADSL via de telefoonlijn gaat, en je dus een telefoonlijn nodig hebt.

Neemt overigens niet weg dat het netjes zou zijn als "iemand" (Telfort? KPN?) ergens in tegemoet zou komen, al was het maar voor de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hakuin schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:46:
Ik sta al vier weken in orderstatus fase 4. !4 februari is de aansluitdatum, maar ik heb nog steeds geen modem ontvangen. In dit topic lees ik regelmatig dat mensen het enkele dagen na de bevestigingsbrief het modem thuis gestuurd krijgen.
Zijn hier meer mensen die vlak voordat ze aangesloten worden het modem pas thuis gestuurd krijgen?
ik kreeg het modem ook pas de zaterdag voor de week dat het zou worden opgeleverd.
was op 18 januari en 21 januari zou internet opgeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:46:
[...]

Hoezo? Er gaat een kabel uit de telefooncentrale, waarin Telfort e.d. alles geregeld hebben, richting het ISRA-punt van de klant. Dat de klant hier vervolgens niets op aansluit is toch niet Telforts probleem? Ik snap ook wel dat dat niet kan worden aangesloten omdat het ISRA-punt "zoek" is, maar dat is niet de verantwoordelijkheid van Telfort lijkt me. Volgens mij is het duidelijk dat ADSL via de telefoonlijn gaat, en je dus een telefoonlijn nodig hebt.
Opzicht vind ik het ook niet zo vreemd, alleen wel wanneer ik heb aangegeven dat de lijn niet in orde is. Dan is het toch logisch dat ze mijn internet niet activeren? ( en de KPN monteur heeft geconstateerd dat er geen IS/RA punt aanwezig is, niet ik )
Ook is het vreemd (vind ik) dat het 2 dagen nadat ik heb gebeld gebeurd. Terwijl de originele datum van activatie op 22 januari moest plaats vinden.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
Lexus! schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:51:
[...]

Hij staat gewoon ingesteld als router en krijgt van telfort een dynamisch ip. Alles staat dus in feite op automatisch, zoals ook in de handleiding voor een computer vermeld staat. De router verdeeld op zijn beurt weer als DHCP server de IP's aan mijn pc's in het netwerk.

Nu ik alles nog eens teruglees betekend dit eigenlijk dat ik 2 routers in gebruik heb. Dit verklaard misschien ook waarom ik "ineens" geen msnmessenger en AVG setup kan downloaden terwijl dat bij anderen wel lukt. Wellicht dat deze downloads net wat meer vragen dan standaard en geeft mijn routersetup een probleem. Verder dacht ik dat het als accesspoint instellen van mijn router alleen te maken had met draadloos netwerk. Zoals ik in mijn post omschreef heb ik alles op 1 laptop na met bekabeling aangesloten. Overigens geeft deze laptop uiteraard hetzelfde probleem, het is pas opgelost na een renew op de linksys router.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is?
Nu heb je dus twee machientjes die IP adressen uitdelen aan je netwerk. En de Linksys vraagt op zijn beurt ook nog eens een eigen IP. Da's niet zo handig.

Twee mogelijkheden:
1. De Linksys er tussen uit gooien en je PC's rechtstreeks aan de zyxel router.
2. DHCP server en Firewall op je Linksys uitzetten. In je Linksys de Zyxel als gateway instellen.
De Linksys gaat op die manier als simpel accesspoint fungeren.

Geef de Linksys ook een vast LAN IP adress. Bijvoorbeeld Zyxel = 192.168.1.1, Linksys = 192.168.1.2, IP range voor je PC's instellen vanaf 192.168.1.10

In beide gevallen zorgt dan de Zyxel voor de IP adressen in je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michaelg schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:13:

Opzicht vind ik het ook niet zo vreemd, alleen wel wanneer ik heb aangegeven dat de lijn niet in orde is. Dan is het toch logisch dat ze mijn internet niet activeren? ( en de KPN monteur heeft geconstateerd dat er geen IS/RA punt aanwezig is, niet ik )
Ook is het vreemd (vind ik) dat het 2 dagen nadat ik heb gebeld gebeurd. Terwijl de originele datum van activatie op 22 januari moest plaats vinden.
Ja, dat ben ik met je eens. Het getuigt op z'n minst iig niet van servicegerichtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjbenning schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:00:
Ik heb ook begin januari Telfort aangevraagd met als wensdatum 14 februari. IK heb per 23-1 brief gehad met logingegevens en modem en bevestiging van overstap datum op 14-2.

Ik zou toch even contact met de Helpdesk opnemen waarom er je nog geen modem hebt.

Succes

[...]
Hmm... nou toch maar es proberen dan... ben benieuwd hoe dat gaat gezien de ervaringen met de helpdesk hier.

iig bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:51
AtRi schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:32:
[...]

G.711.A is de beste kwaliteit, 64kbps. Ik zou die kiezen, dat ga je aan de rest van je internet verkeer echt niet merken. Is minder dan 1% van je bandbreedte.
Ik kan in m'n zyxel kiezen voor 4 opties, de eerste 2 zal wel iets zijn van eerst 1e proberen>anders 2e keus of zoiets????
G729>G711 of G711>G729 of G711 of G729

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scofield schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:29:
[...]

Ik kan in m'n zyxel kiezen voor 4 opties, de eerste 2 zal wel iets zijn van eerst 1e proberen>anders 2e keus of zoiets????
G729>G711 of G711>G729 of G711 of G729
Yep, een preferentierangorde heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:51
Moet ik nog voorkeur hebben voor een instelling?????
Met tegenwoordig 16500 kbps down en 1110 up???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

RC2

Resistance is futile

mooie boel, wilde graag naar telfort zodra mijn internetcontract afliep maar moeten we extra gaan betalen als we een uitgebreider modem in bruikleen willen?
Zo'n actie vind ik echt zo "wij willen geen nieuwe klanten". Of je koopt een uitgebreider modem of je krijgt een modem in bruikleen lijkt me een betere manier.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Weet iemand hoe ik mijn telefoonnummer onzichtbaar kan instellen voor de ontvanger, wanneer er vanaf een bepaalde Phone aansluiting wordt gebeld (bijvoorbeeld vanaf Phone 2)? Toevallig dat iemand dit weet?

[ Voor 13% gewijzigd door robertpNL op 11-02-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Hallo mensen,

Sinds 1 week tevreden gebruiker van telfort.
Ik haal een nette snelheid van 1,8 MB/s opzich niets mis mee zou je zeggen.
Nu krijg ik het idee dat telfort met een capaciteits probleem zit.
Mijn snelheid daalt dramatisch s,avonds.
Op dit moment haal ik max maar 750 KB/s 8)7
Als ik overdag een download aanzet is er niets aan de hand.
Hebben er meer mensen last van dit fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb daar geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
  • Laatst online: 19:37
Ik heb een vraag,

Ik had vorige week Telfort 20MB besteld en zit op fase 1 ,vorige aanvraag was geweigerd omdat mijn lijn namelijk bezet was,dus heb ik bij deze aanvraag aangegeven dat ik reeds als een bestaande internet hebt,zal het deze keer goed komen?

En krijg ik die modem ook in bruikleen ik had vorige week besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
robertpNL schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:29:
Weet iemand hoe ik mijn telefoonnummer onzichtbaar kan instellen voor de ontvanger, wanneer er vanaf een bepaalde Phone aansluiting wordt gebeld (bijvoorbeeld vanaf Phone 2)? Toevallig dat iemand dit weet?
Je kunt wel via ww.telfort.nl bij instellingen voor vast bellen je nummerweergave aan en uit zetten. Specifiek voor phone 1 of 2 weet ik zo een twee drie niet.

groet Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Er is heel veel discussie over de te behalen snelheid van ADSL2+.
De werkelijke kabellengte is bepalend voor de lijndemping (att. downstream).
Toch zie je dat er grote verschillen zijn tussen resultaten bij ongeveer gelijke
kabellengte.
Naar mijn mening speelt ook SNR (signaal/ruis verhouding) downstream een grotere
rol dan de kabellengte.
Vanzelfsprekend wordt bij grote kabellengte de ook de SNR kleiner zeker
als er veel "lassen en/of verdelers" tussen zitten.

Ik ben benieuwd naar reacties van echte deskundigen.

Groet, Bill. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masimo schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:24:
Nu heb je dus twee machientjes die IP adressen uitdelen aan je netwerk. En de Linksys vraagt op zijn beurt ook nog eens een eigen IP. Da's niet zo handig.

Twee mogelijkheden:
2. DHCP server en Firewall op je Linksys uitzetten. In je Linksys de Zyxel als gateway instellen.
Ik heb het hier iets anders:

ptt doos ---> zyxel met firewall uit ---> speedtouch met dhcp uit en firewall aan ---> pc's

Nu vraag ik mij eigenlijk af of ik uberhaupt wel een firewall nodig heb in deze constructie? Ik heb de firewall verder niet ingesteld omdat ik toch niet een server draai of programma's waarvoor ik poorten moet openzetten.

Het leek mij handig om de zyxel niet te veel te belasten met de firewall en deze het internetverkeer te laten regelen en de speedtouch alleen de firewall te laten doen.

Bij een 100% downloadsnelheid krijg ik nu rond de 52% processorbelasting op de zyxel modem. De belasting van de speedtouch kan ik niet inzien volgens mij, dus ik kan lastig beoordelen of deze constructie de meest ideale is. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

certefied schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:40:
Hallo mensen,

Sinds 1 week tevreden gebruiker van telfort.
Ik haal een nette snelheid van 1,8 MB/s opzich niets mis mee zou je zeggen.
Nu krijg ik het idee dat telfort met een capaciteits probleem zit.
Mijn snelheid daalt dramatisch s,avonds.
Op dit moment haal ik max maar 750 KB/s 8)7
Als ik overdag een download aanzet is er niets aan de hand.
Hebben er meer mensen last van dit fenomeen.
Welke trainingswaarden geeft je modem aan? Als deze gelijk blijven dan is het grote kans op te weinig capaciteit, mochten deze trainingswaarden 's avonds lager zijn, dan het is het kwestie van overspraak en grote kans dat er meer mensen hun lijntje actief hebben waardoor je meer overspraak krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Zasa schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:47:
Ik heb een vraag,

Ik had vorige week Telfort 20MB besteld en zit op fase 1 ,vorige aanvraag was geweigerd omdat mijn lijn namelijk bezet was,dus heb ik bij deze aanvraag aangegeven dat ik reeds als een bestaande internet hebt,zal het deze keer goed komen?

Antwoord op vraag 1) Zou best kunnen dat het deze keer goed komt, aan de andere hand zou het ook weer geweigerd kunnen worden. (het klopt, mijn antwoord is net zo vaag als jouw vraag)

Antwoord op vraag 2) Bel de helpdesk maar eens zou ik zeggen.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

robertpNL schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:29:
In de zyxel kun je bij SIP1 en SIP2 apart de send caller id aan of uitzetten. Geen idee of het ook daadwerkelijk werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:13
LWaS schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:20:
[...]

In de zyxel kun je bij SIP1 en SIP2 apart de send caller id aan of uitzetten. Geen idee of het ook daadwerkelijk werkt ;)
Send Caller ID is een soort identificatie bij de server, als je deze uitvinkt kan je helemaal niet meer uitbellen. Nummerweergave kan je uitzetten via Instellingen voor vast bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Zasa schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:47:
Ik heb een vraag,

Die wijziging van koop naar huurmodem is pas deze week ingegaan. Dus je krijgt gewoon een koopmodem. Je bent immers vorige week de overeenkomst aangegaan tegen de toen geldende voorwaarden en specificaties zoals vermeld op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:12:
[...]

Ik heb het hier iets anders:

ptt doos ---> zyxel met firewall uit ---> speedtouch met dhcp uit en firewall aan ---> pc's

Nu vraag ik mij eigenlijk af of ik uberhaupt wel een firewall nodig heb in deze constructie? Ik heb de firewall verder niet ingesteld omdat ik toch niet een server draai of programma's waarvoor ik poorten moet openzetten.

Het leek mij handig om de zyxel niet te veel te belasten met de firewall en deze het internetverkeer te laten regelen en de speedtouch alleen de firewall te laten doen.

Bij een 100% downloadsnelheid krijg ik nu rond de 52% processorbelasting op de zyxel modem. De belasting van de speedtouch kan ik niet inzien volgens mij, dus ik kan lastig beoordelen of deze constructie de meest ideale is. Iemand tips?
Is, denk ik, een experimentje waard. Gewoon effe de firewall op je Zyxel aan en uit op je Speedtouch.
Beste resultaat heeft de voorkeur, toch? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Superseb schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:34:
[...]

Send Caller ID is een soort identificatie bij de server, als je deze uitvinkt kan je helemaal niet meer uitbellen. Nummerweergave kan je uitzetten via Instellingen voor vast bellen.
Oke, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Masimo schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:24:
[...]

Twee mogelijkheden:

Geef de Linksys ook een vast LAN IP adress. Bijvoorbeeld Zyxel = 192.168.1.1, Linksys = 192.168.1.2, IP range voor je PC's instellen vanaf 192.168.1.10

In beide gevallen zorgt dan de Zyxel voor de IP adressen in je netwerk.
Oh, nog vergeten:
Het UTP kabeltje vanuit je Zyxel moet je in een reguliere LAN poort van de Linksys pluggen. NIET in de WAN (Internet) poort.
In de configuratie van de Linksys: Set-up --> Advanced routing, Operating Mode: kies Router

Check ook nog even deze link

[ Voor 12% gewijzigd door Masimo op 11-02-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masimo schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:07:
[...]

Oh, nog vergeten. Het UTP kabeltje vanuit je Zyxel moet je in een reguliere LAN poort van de Linksys pluggen. NIET in de WAN poort.
Moet niet, alleen als je wilt als accesspoint instellen. Ik zelf heb het in WAN van Linksys router aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:18:
[...]

Moet niet, alleen als je wilt als accesspoint instellen. Ik zelf heb het in WAN van Linksys router aangesloten.
Je hebt gelijk, maar dan moet ie volgens mij wel in de Router mode staan. Dan wordt de WAN poort gezien als normale LAN poort (WAN to LAN bridging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Masimo schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:24:
[...]

Je hebt gelijk, maar dan moet ie volgens mij wel in de Router mode staan. Dan wordt de WAN poort gezien als normale LAN poort (WAN to LAN bridging)
Of je hebt gewoon twee routers achter elkaar. Voor het meeste wireless gebruik is dat niet zo boeiend.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in ZyXEL in Security > Firewall > General

WAN to LAN permit
LAN to WAN permit

verder heb ik in Linksys static IP ingesteld. Router mode optie heb ik niet in WRT300N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:41:
Ik heb in ZyXEL in Security > Firewall > General

WAN to LAN permit
LAN to WAN permit

verder heb ik in Linksys static IP ingesteld. Router mode optie heb ik niet in WRT300N.
Dat zijn je firewall instellingen en hebben betrekking op welk verkeer de firewall regelt.
Het ging volgens mij om een WRT54GS. Daar zit die router mode optie wel in.
De WAN poort gebruik je normaal gesproken alleen als je een eenvoudig modem gebruikt zonder router/DHCP funktie. De router neemt dan de DHCP funktie op zich. Daarnaast neemt ie ook de DNS servers over uit je modem. Daarnaast heb je dan de mogelijkheid om je via je router aan te melden bij je provider i.p.v. je PC. Maar dat heb je bij Telfort niet nodig. Bij kabelinternet vaak wel. Ik had dat wel ooit nodig toen ik nog bij @Home zat (i.c.m. een motorola modem).
Als je volgens mij (weet ik niet zeker) WAN to LAN bridging gebruikt, fungeert je WAN poort als 5e LAN poort.

[ Voor 9% gewijzigd door Masimo op 11-02-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
gyedema schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:44:
[...]

Ik heb met dezelfde linksys ook een groot verschil: upstream att van 7,5 en downstream van 36. Mijn verbinding is echter rotsvast en ik zit op ca 1.23mbps download; ingetraint op 12001 en volgens telfort kan ik op mijn adres 13000 halen.

Ik heb dus niets te klagen, maar wat zou ik met verbeteren van de verbindingen in de meterkast winnen? Dat is redelijk rommelig; vorige bewoner heeft er wat lekkers van gemaakt. Nogmaals: geen perf. drops of disconnects, dus als er weinig tot niets te winnen is blijf ik er met de handen af...
Welke firmware versie heb jij op jouw WAG200G staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 15:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

*erg domme fout*

[ Voor 93% gewijzigd door DNA_Saint op 12-02-2008 01:24 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
slaay schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:09:
[...]

Welke trainingswaarden geeft je modem aan? Als deze gelijk blijven dan is het grote kans op te weinig capaciteit, mochten deze trainingswaarden 's avonds lager zijn, dan het is het kwestie van overspraak en grote kans dat er meer mensen hun lijntje actief hebben waardoor je meer overspraak krijgt.
de trainings waarden zijn hetzelfde als altijd.
dus het duid toch op een capaciteits probleem.
Nu download ik weer met 1,8MB/s :P
Moet ik nu contact opnemen met telfort..?
Of heeft dit geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
certefied schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 06:09:
[...]
de trainings waarden zijn hetzelfde als altijd.
dus het duid toch op een capaciteits probleem.
Nu download ik weer met 1,8MB/s :P
Moet ik nu contact opnemen met telfort..?
Of heeft dit geen nut.
De grote vraag is WAARMEE haal je een lagere downloadsnelheid?

Als het met een payserver is, dan ligt het waarschijnlijk daar aan en heeft het helemaal niets met Telfort te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 21:21
kunnen enkele tweakers misschien even hun pings vermelden naar:

google.com
microsoft.com
en misschien nog wat andere adresjes.

ben namelijk benieuwd hoe de pings zijn ivm gamen. hiermee kan ik een idee krijgen van ongeveer hoe de pings zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze topicreeks staat werkelijk vol met diverse ping tests en discussies over hoe goed of slecht Telfort is voor games. Pings zitten rond de 25 ms als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

Na bevestiging dat ik in fase 4 zit bij Telfort wilde ik mijn Orange abo op gaan zeggen vandaag.
Tot mijn verbazing zag ik net echter 2 mailtjes binnenkomen met "opzegging van uw Orange ADSL Extra abonnement¨.

Schijnbaar zegt Telfort dus toch mijn Orange abonnement op en hoef ik dit zelf niet te doen.
Voor de zekerheid zal ik alsnog de opzegging printen en versturen maar misschien nuttig om te weten voor sommigen hier dat het in principe niet eens hoeft.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tismij schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:48:Schijnbaar zegt Telfort dus toch mijn Orange abonnement op en hoef ik dit zelf niet te doen.
Voor de zekerheid zal ik alsnog de opzegging printen en versturen maar misschien nuttig om te weten voor sommigen hier dat het in principe niet eens hoeft.
Was in mijn geval ook zo - Telfort heeft ook voor mij het Orange (Family) abonnement opgezegd.
Ik heb er zelf even achteraan gebeld voor de zekerheid, maar het was allemaal in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21
Overgestapt van Alice naar Telfort aangezien ik 'ppp' problemen had voor meer dan een maand. Geen problemen ondervonden, ook niet bij de overstap van m'n telefoon (behalve natuurlijk dat ik even geen telefonie had omdat ik naar een ander modem ging en het kost een aantal dagen voor telfort om over te stappen).

Ik moest wel even zelf Alice opzeggen, maar goed, da's voor elkaar.

[ Voor 10% gewijzigd door reddevil op 12-02-2008 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Laatst online: 13-09 21:21
Wellicht dat het eerder voorbij gekomen is hier, maar ik kon het zo gauw ff niet vinden.

Vorige week mijn slotnota van de KPN gehad. Daarop stond een post van plm. 20 euro 'Diversen'.
Bij navraag blijkt het om een boete te gaan dat Telfort zich niet aan de opzegtermijn heeft gehouden bij opzeggen van de vast lijn.
Meer mensen hier last van en valt er wat aan te doen?

code:
1
2
3
Kosten n.a.v. opzegtermijn 18,88
Vergoeding vervroegde opzegging apparatuur 3,50
Totaal diversen 22,38

[ Voor 13% gewijzigd door consono_md110 op 12-02-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren weer eens in de meterkast bezig geweest vanwege snelheidsproblemen. Kort samengevat: gemiddeld traint mijn Zyxel in op <6000/1000. Upstream dus prima, maar downstream wel erg mager. De situatie is nu als volgt: rode en blauwe draad van grijze kabel uit ISRA punt is nu direct aangesloten op de splitter. Hier zit verder niets tussen. Vanuit de splitter loopt het korte witte Telfort kabeltje naar mijn modem. En de waarden lees ik uit via de meegeleverde gele netwerkkabel op 2 verschillende laptops.

Korter kan ik de afstand tussen modem en ISRA punt niet maken. Ook geen antivirus op de pc, firewall uitgeschakeld en TCPoptimizer gedraaid. Jullie raden het al; geen verbetering. Mijn gevoel zegt me dat er ergens iets niet goed zit buiten mijn bereik, en dat ik hiervoor Telfort moet aanspreken. Maar voor ik dat ga doen; kan iemand mij vertellen of er in mijn modem 1 of meer instellingen verkeerd kunnen zijn wat de ingetrainde downstream waarde tot een kwart halveert?

Alle suggesties zijn welkom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:45:
downstream waarde tot een kwart halveert?
Sorry, ik heb geen inhoudelijk reactie maar ik heb dubbel gelegen om dit zinsdeel :D Waarvoor dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

consono_md110 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:40:
Wellicht dat het eerder voorbij gekomen is hier, maar ik kon het zo gauw ff niet vinden.

Vorige week mijn slotnota van de KPN gehad. Daarop stond een post van plm. 20 euro 'Diversen'.
Bij navraag blijkt het om een boete te gaan dat Telfort zich niet aan de opzegtermijn heeft gehouden bij opzeggen van de vast lijn.
Dat is lullig! Telfort dient dit natuurlijk voor haar rekening te nemen lijkt mij? Echter ben ik bang dat je pakweg 15 euro aan helpdeskkosten kwijt bent voordat ze hiermee akkoord gaan en veel schiet je er dus niet mee op...

Wel vreemd dat kpn haar dochteronderneming telfort boetes gaat uitdelen die de klant moet betalen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

consono_md110 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:40:

Meer mensen hier last van en valt er wat aan te doen?

code:
1
2
3
Kosten n.a.v. opzegtermijn 18,88
Vergoeding vervroegde opzegging apparatuur 3,50
Totaal diversen 22,38
Is dit niet gewoon omdat je je vaste lijn minder dan een jaar had ?
KPN hanteert een jaarcontract voor het 1e jaar dus als je voor die tijd opzegt dan moet je nog steeds het 1e jaar afbetalen.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 00:46
Die boete wordt opgelegd omdat Telfort KPN niet een maand van tevoren heeft geïnformeerd dat ze je lijn overnemen. Hierdoor wordt niet aan de opzegtermijn van een maand gehouden die KPN hanteert. Telfort had KPN eerder moeten inlichten, deze kosten moet je verhalen op Telfort. Zij waren te laat, zij moeten opdraaien voor deze kosten. Even een kopie van de rekening opsturen naar Telfort en iets waaruit blijkt dat jij Telfort wel de kans heb gegeven om KPN op tijd in te lichten, kopie Telfort aanvraag ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
tismij schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:48:
[...]

KPN hanteert een jaarcontract voor het 1e jaar dus als je voor die tijd opzegt dan moet je nog steeds het 1e jaar afbetalen.
Nee, ik had mijn lijn al ruim 10 jaar. Ook het laatste jaar geen wijzigingen gehad in het contract.
Ik kan me zo voorstellen dat KPN een opzegtermijn van 1 maand in acht neemt. Waarschijnlijk houdt Telfort zich daar niet aan, waardoor de eindgebruiker de boete mag betalen. Zoiets is er aan de hand denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Johny_B schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:08:
Die boete wordt opgelegd omdat Telfort KPN niet een maand van tevoren heeft geïnformeerd dat ze je lijn overnemen. Hierdoor wordt niet aan de opzegtermijn van een maand gehouden die KPN hanteert. Telfort had KPN eerder moeten inlichten, deze kosten moet je verhalen op Telfort. Zij waren te laat, zij moeten opdraaien voor deze kosten. Even een kopie van de rekening opsturen naar Telfort en iets waaruit blijkt dat jij Telfort wel de kans heb gegeven om KPN op tijd in te lichten, kopie Telfort aanvraag ofzo.
Ik heb hierover contact gehad met Telfort. Ik moest maar contact opnemen met KPN, want die hadden ook de nota gestuurd. Waarom had ik nou een dergelijke reactie verwacht? :X
Tja, en KPN geeft inderdaad de schuld aan Telfort....hoezo, kastje muur? 8)7

Het terugkrijgen van deze kosten lijkt me een lastig verhaal worden denk ik overigens.... Bij de aanvraag een 'wensdatum' ingevuld die drie weken verder lag, dus kon er nooit aan die maand opzegtermijn worden voldaan.
Ben wel van mening dat deze 'bijkomstigheid' aangegeven mag worden op het moment dat je de wensdatum invult...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 00:46
Jah dat verandert de zaak. Als jij een wensdatum 3 weken verder geeft, dan wordt de order ivm bedenktijd op zijn vroegst twee weken van tevoren aan KPN doorgegeven. Om dit soort dingen te vermijden moet je zelf ook even rekening houden dat er een maand opzegtermijn is. Als de wensdatum dus vroeger is dan 5 weken in de toekomst, dan krijg je een dergelijke boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johny_B schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:22:
Als de wensdatum dus vroeger is dan 5 weken in de toekomst, dan krijg je een dergelijke boete.
Dan zou het heel netjes zijn van Telfort om dat even te melden op de site nadat je je wensdatum hebt ingevuld. Ik kan me voorstellen dat je daar niet aan denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 11:05

Oude pagina:
Vast laag maandbedrag

Nieuwe pagina:
Vast laag maandbedrag
Heb zondag de bestelling geplaatst voor Telfort internet. Toen stond er idd nog gratis basismodem en zo staat het ook in m'n overeenkomst. Ik hoop dat ik de modem nog krijg ipv hem in bruikleen krijgen. Dan zit je ook weer met terugsturen als je de overeenkomst beëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:36:
[...]

Dan zou het heel netjes zijn van Telfort om dat even te melden op de site nadat je je wensdatum hebt ingevuld. Ik kan me voorstellen dat je daar niet aan denkt.
Is eigenlijk heel erg logisch, als je overstapt van een andere ADSL provider moet je ook rekening houden met je opzegtermijn.

[ Voor 10% gewijzigd door tismij op 12-02-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:01
Voor iedereen die met een Fritz!box DSL modem van Telfort gebruik wil maken: na lang zoeken vond ik op het net een bericht van de avm helpdesk dat de door Tiscali gebruikte ENET encapsulation niet door Fritzbox ondersteund wordt.....

Overigens wel vreemd want ik lees hier dat ENET encaps zou moeten corresponderen met routed bridge encapsulation, wat wél een optie is in de fritz!box firmware...

[ Voor 40% gewijzigd door dingo35 op 12-02-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz iemand enig idee of het normaal is dat ik mijn pakket nog niet binnen heb aangezien ik volgende week wordt overgezet van IPB naar telfort??
Of moet ik toch maar eens gaan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
Bij mij was het 8 feb mailbericht van overzetten "in de week van 11 feb", en zat er dezelfde dag een bezorgbericht van het modem etc. in de bus. En de 11e meteen al signaal op het aderpaar.

Dus ik zou nog even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:23

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Lekkere Loempia schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:30:
[...]

Welke firmware versie heb jij op jouw WAG200G staan?
De laatste van december vorig jaar; uit mijn hoofd 1.01.06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
dingo35 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:06:
Voor iedereen die met een Fritz!box DSL modem van Telfort gebruik wil maken: na lang zoeken vond ik op het net een bericht van de avm helpdesk dat de door Tiscali gebruikte ENET encapsulation niet door Fritzbox ondersteund wordt.....

Overigens wel vreemd want ik lees hier dat ENET encaps zou moeten corresponderen met routed bridge encapsulation, wat wél een optie is in de fritz!box firmware...
De mogelijkheid om te routeren en toch RFC1483Bridge als encapsulatie te gebruiken kan wel, maar heet anders. De Routed bridge mode klinkt wel als hetzelfde wat ZyXEL ENET ENCAP noemt :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:22:
Hmmz iemand enig idee of het normaal is dat ik mijn pakket nog niet binnen heb aangezien ik volgende week wordt overgezet van IPB naar telfort??
Of moet ik toch maar eens gaan bellen?
Ik word donderdag aangesloten en heb tot op heden niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hakuin schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:25:
[...]

Ik word donderdag aangesloten en heb tot op heden niets ontvangen.
Ik heb ook nog niets ontvangen en word de 14e overgezet. Moet nog steeds naar de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:53
tismij schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:48:
[...]

Ik had ook zo'n zelfde 'boete' gekregen.
Maar als je je toch aan de maand opzegtermijn had gehouden, had je volgens mij ook een maand langer abonnementsgeld aan de KPN moeten betalen, hetgeen ook bijna 20 euro bedraagt.
Dus lijkt het me een beetje lood om oud ijzer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Laatst online: 15-09 06:44
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:30:
[...]

Ik heb ook nog niets ontvangen en word de 14e overgezet. Moet nog steeds naar de helpdesk bellen.
Het wordt nog druk donderdag, ik ga ook over op valentijnsdag.
Wel heb heb ik alles al bijna drie weken in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowmiss schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:57:
[...]

Het wordt nog druk donderdag, ik ga ook over op valentijnsdag.
Wel heb heb ik alles al bijna drie weken in huis.
Hm, hopen dat alles goed gaat dan donderdag als het zo druk word.
Wanneer had jij de aanvraag ingediend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:53
Ik ga donderdag ook over ;)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mijn collega gaat morgen over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 09-09 15:17
Ik ben echt super blij met mijn verbinding, super stabiel, Internet en Telefonie werken perfekt, meerdere pcs werkt ook perfekt met mijn Linksys achter de single-pc-modem, haal 2.02mb/s, kortom, na maanden Orange ellende kan het niet op !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

HansH schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:40:
[...]

Heb zondag de bestelling geplaatst voor Telfort internet. Toen stond er idd nog gratis basismodem en zo staat het ook in m'n overeenkomst. Ik hoop dat ik de modem nog krijg ipv hem in bruikleen krijgen. Dan zit je ook weer met terugsturen als je de overeenkomst beëindigd.
Als dat nog op de site stond krijg je inderdaad een koopmodem, zo is mij verteld. De helpdesk wist overigens ook te vertellen dat het voordeel van leenmodems is, dat als ze buiten de garantie kapot gaan Telfort ze alsnog kosteloos vervangt. Bij koopmodems moet er gewoon voor betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devvert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 14:20
Lekker, deze ochtend stond ik ineens op "5. Administratieve oplevering van het abonnement" en nu probeer ik het nog even om te zien water ook al weer bij stond en nu sta ik terug op "3. Werkzaamheden in de telefooncentrale". Eind deze week zit ik vier weken te wachten.
Ik vind 4 weken al lang voor het regelen van Internet, maar als zo'n tool dan ook nog de suggestie geeft dat het eindelijk klaar is en dan een paar uur later niet meer, dat is dat toch wel behoorlijk vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik tijdens de overname van Tiscali naar Telfort over een Telefonie Basis beschikte (1x KPN Bulbudget en 1x Tiscali VOIP) in plaats van Telefonie Totaal (2x VOIP) Is alleen mijn VOIP nummer naar Telfort geporteerd.

Nu wil ik van mijn KPN Belbudget abonnement af en met het nummer wat aan dit KPN abonnement gekoppeld is gaan bellen via Telfort VOIP. Deze portering heb ik reeds aangevraagd via de website van Telfort.

Omdat je bij Telfort maar één VOIP nummer mag hebben verlies ik hiermee helaas mijn bestaande VOIP nummer.

Zou het mogelijk zijn om dit VOIP nummer te laten porteren naar bijvoorbeeld Budgetphone Prepaid om op die manier beide nummers te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:47

Snoes

marcel

JohnStaakke schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:51:
Ik ben echt super blij met mijn verbinding, super stabiel, Internet en Telefonie werken perfekt, meerdere pcs werkt ook perfekt met mijn Linksys achter de single-pc-modem, haal 2.02mb/s, kortom, na maanden Orange ellende kan het niet op !!
Dan zit je dus op circa 18 Mb. Niet slecht. Ik heb nog geen testen uitgevoerd op mijn inmiddels een week oude aansluiting. Na komend weekend ga ik daar een keer mee aan de gang. (Ik verwacht ergens tussen de 1.5 en 1.8 uit te komen.)

Ik zit nog te wachten op de overgang van mijn telefoon. 8 feb was de oplevering. Ik ging ervan uit dat de tel gelijk mee zou gaan, omdat ik geen vaste kpnlijn had en ook geen voip, en dat ik daarom niet voor de 3 dagen extra oplevertijd in aanmerking zou komen. Blijkbaar toch wel. Dan zou de tel morgen over moeten gaan, ervan uit gaande dat ze 3 werkdagen bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een aso's bij xs4all...

kom ik net thuis, heb ik een rekening van xs4all op de mat liggen. Na gebeld te hebben met sales afdeling blijkt dat ik deze gewoon moet betalen. Reden: telfort heeft het abonnement op xs4all opgezegd op 31 januari en ik heb een maand opzegtermijn...

Sinds 30 januari heb ik echter helemaal geen xs4all verbinding meer omdat toen telfort hem overgenomen heeft. De opzegging was door Telfort gedaan, volgens xs4all pas op de 31e januari.

Dit klopt toch niet? Beide bedrijven zijn van kpn en nu moet ik dus 40 euro aan xs4all en 20 euro aan telfort betalen? De mevrouw van de helpdesk vond het allemaal logisch, tja meneer.... 30 dagen opzegtermijn 8)7

xs4all, ik kom er niet meer terug. Wat is dit nu voor service? En kpn vult lekker zijn zakken zo.

Hoe kan ik nu controleren op welke datum telfort de opzegging heeft gedaan? En waarom word ik nu de dupe van het te laat melden van de overstap door Telfort? In de openingspost hier staat dat je in stap 4 de opzeggingsbrief moet opsturen, maar ik zat de 30e janari nog in stap 3 omdat er een vinkje verkeerd stond bij Telfort en daardoor heb ik nooit zelf opgezegd. Maar de 31e vertelde xs4all mij dat dat helemaal niet hoeft omdat Telfort dat al voor mij gedaan had. En is dit wel rechtsgeldig? Ik heb namelijk geen verbinding meer van xs4all, maar betaal er wel voor deze maand?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
ok ik zit dus met het volgende probleem:
wij gaan over naar telfort internet, wat ik zag op de modem is dat er ook een router functie op zit.
is het ok mogelijk om een router daar achter te plaatsen, omdat de eigenlijke router die we nu gebruiken op zolder ligt. moet ik dan de router op zolder als acces piont instellen, of de modem router weet zelf zo gauw geen oplossing hoe of wat. de router die op zolder ligt is een d link 524?(duitse firmware)

[ Voor 7% gewijzigd door remcio op 12-02-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:16:
Wat een aso's bij xs4all...

kom ik net thuis, heb ik een rekening van xs4all op de mat liggen. Na gebeld te hebben met sales afdeling blijkt dat ik deze gewoon moet betalen. Reden: telfort heeft het abonnement op xs4all opgezegd op 31 januari en ik heb een maand opzegtermijn...

Sinds 30 januari heb ik echter helemaal geen xs4all verbinding meer omdat toen telfort hem overgenomen heeft. De opzegging was door Telfort gedaan, volgens xs4all pas op de 31e januari.

Dit klopt toch niet? Beide bedrijven zijn van kpn en nu moet ik dus 40 euro aan xs4all en 20 euro aan telfort betalen? De mevrouw van de helpdesk vond het allemaal logisch, tja meneer.... 30 dagen opzegtermijn 8)7

xs4all, ik kom er niet meer terug. Wat is dit nu voor service? En kpn vult lekker zijn zakken zo.

Hoe kan ik nu controleren op welke datum telfort de opzegging heeft gedaan? En waarom word ik nu de dupe van het te laat melden van de overstap door Telfort? In de openingspost hier staat dat je in stap 4 de opzeggingsbrief moet opsturen, maar ik zat de 30e janari nog in stap 3 omdat er een vinkje verkeerd stond bij Telfort en daardoor heb ik nooit zelf opgezegd. Maar de 31e vertelde xs4all mij dat dat helemaal niet hoeft omdat Telfort dat al voor mij gedaan had. En is dit wel rechtsgeldig? Ik heb namelijk geen verbinding meer van xs4all, maar betaal er wel voor deze maand?
Natuurlijk is dit rechtsgeldig, een maand opzegtermijn is een maand opzegtermijn ook al maak je er geen gebruik meer van.
Je had ook gewoon Telfort aan kunnen vragen met een fatsoenlijke termijn heb ik ook gedaan, ruim op tijd om een maand tevoren op te zeggen.
Overigens betekend een maand opzegtermijn ook dat 5 januari opzeggen net zo nuttig is als 31 januari, geld altijd voor een hele kalendermaand, is bij iedereen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

remcio schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:44:
wij gaan over naar telfort internet, wat ik zag op de modem is dat er ook een router functie op zit.
is het ok mogelijk om een router daar achter te plaatsen, omdat de eigenlijke router die we nu gebruiken op zolder ligt. moet ik dan de router op zolder als acces piont instellen, of de modem router weet zelf zo gauw geen oplossing hoe of wat. de router die op zolder ligt is een d link 524?(duitse firmware)
gewoon de bestaande als access point instellen en de Zyxel alles laten routeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike4y
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 13:02
remcio schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:44:
Zie ook:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou vanaf gister telfort internet hebben.
Maar dit heb ik niet, want het dsl lampje van mijn modem brandde niet. Dus ik bellen met Telfort en hij ging checken of alles goed was.
De lijn was goed volgens hem en ik moest mijn IS/RA punt open schroeven en hem vertellen hoeveel aderen ik in dat punt had.
Nou heb ik 1 rode en n blauwe en dat was volgens hem niet goed, Telfort geeft het signaal anders door en KPN moest dit in de wijkcentrale gaan aanpassen.
Hij zou het aan KPN doorgeven en deze zouden dit in de centrale goed maken. Hij wist niet hoe lang dit zou duren, heeft iemand dit ook gehad en heeft iemand een idee hoe lang dit duurt???

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:52:
Zou het mogelijk zijn om dit VOIP nummer te laten porteren naar bijvoorbeeld Budgetphone Prepaid om op die manier beide nummers te behouden?
Volgens mij is dat goed mogelijk. Ik heb indertijd mijn gehele ISDN bundel naar Budgetphone laten porteren, en dan kun je vervolgens met alle "losse" nummers doen wat je wilt....

Groot voordeel is dat de helpdesk bij Budgetphone je hiermee prima helpt, heb een fors probleem met KPN via hen snel, simpel en goedkoop op kunnen lossen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:23

Dav0s

Hr?

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:55:
Ik zou vanaf gister telfort internet hebben.
Maar dit heb ik niet, want het dsl lampje van mijn modem brandde niet. Dus ik bellen met Telfort en hij ging checken of alles goed was.
De lijn was goed volgens hem en ik moest mijn IS/RA punt open schroeven en hem vertellen hoeveel aderen ik in dat punt had.
Nou heb ik 1 rode en n blauwe en dat was volgens hem niet goed, Telfort geeft het signaal anders door en KPN moest dit in de wijkcentrale gaan aanpassen.
Hij zou het aan KPN doorgeven en deze zouden dit in de centrale goed maken. Hij wist niet hoe lang dit zou duren, heeft iemand dit ook gehad en heeft iemand een idee hoe lang dit duurt???

alvast bedankt
Waarschijnlijk hebben ze een technisch onderzoek gestart. Indicatie die ze geven is iets van 5-10 werkdagen dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

mmm net ook de bestelling gedaan. Nu blijkt inderdaad dat sinds zeer kort de modem bruikleen is. Nu is dat niet zo'n probleem want dan mogen hun zorgen dat hij het ook na een jaar blijft doen :) overigens is de restwaarde in het contract bepaald op € 49,-- mocht ik hem niet terugsturen (de wireless variant)

heb 1 april aangehouden omdat momenteel de levertijd wel 6 weken kan zijn. Dus mooi alle tijd om mijn huidige aanbieder op te zeggen (xs4all)

Is het nu verstandig dat per 1/4 te doen of een dag eerder of maakt dat niet uit ivm overlapping ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo. een goede vriend heeft telfort aangevraagd met basis modem (alleen internet). In zijn brief stond dat naar hun verwachting 8 februari de lijn gereed zou zijn voor telfort internet. Maar op geen aderpaar krijg ik adsl signaal. Op de blauw/rood en of orange/wit) Als ik kijk naar zijn order zijn ze nog met stap 4 bezig (technische afhandeling) maar hij heeft al bijnal een week z,n installatie pakket in huis dus die 7 dagen zijn bijna voorbij. Per wanneer gaan dan nu de 7 dagen opzeg/annulering in?

(is overgens zonder vaste kpn tel abbo).

Hij wil, mocht het fout lopen, tijdig kunnen annuleren.

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Laatst online: 15-09 06:44
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:04:
[...]

Hm, hopen dat alles goed gaat dan donderdag als het zo druk word.
Wanneer had jij de aanvraag ingediend?
Reeds op 6 januari, ruim de tijd genomen...hopelijk kom ik nu ook geen xtra rekening meer tegen, waarover in de afgelopen posten sprake is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ray schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:09:
mmm net ook de bestelling gedaan. Nu blijkt inderdaad dat sinds zeer kort de modem bruikleen is. Nu is dat niet zo'n probleem want dan mogen hun zorgen dat hij het ook na een jaar blijft doen :) overigens is de restwaarde in het contract bepaald op € 49,-- mocht ik hem niet terugsturen (de wireless variant)
Als ik het goed begrijp betaalde je voorheen EUR 70 extra en werd de modem je eigendom en nu betaal je EUR 70 om dat ding in bruikleen te hebben....... 8)7 :?

Erg matig. Kan ik mss beter Alice nemen, ook bruikleenmodem maar daar kun je tenminste maandelijks opzeggen.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond thuis gekomen van mijn stage zag ik daar op de tafel.... een doos met Telfort in large friendly letters... Hoezee!
Na het openen van de doos zag ik... een multi pc modem ipv. een single pc modem... Hoezee!

Gelukkig had ik nog niet gebeld met Telfort, scheelt weer een bakje ellende.

Nou vraag ik me alleen af, is dit modem nu mijn eigendom of in bruikleen?
Ik las op de telfort site dat vanaf 11 februari de modems in bruikleen worden gegeven, maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat omdat ik de aanvraag en het contract al veel eerder had, ik wel eigenaar ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:27:
Vanavond thuis gekomen van mijn stage zag ik daar op de tafel.... een doos met Telfort in large friendly letters... Hoezee!
Na het openen van de doos zag ik... een multi pc modem ipv. een single pc modem... Hoezee!

Gelukkig had ik nog niet gebeld met Telfort, scheelt weer een bakje ellende.

Nou vraag ik me alleen af, is dit modem nu mijn eigendom of in bruikleen?
Ik las op de telfort site dat vanaf 11 februari de modems in bruikleen worden gegeven, maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat omdat ik de aanvraag en het contract al veel eerder had, ik wel eigenaar ben?
staat in je contract, in dit geval dus eigendom want pas bij contracten na 11 feb. staat hier bruikleen en daarvoor staat er eigendom :)

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.