Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 155.226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang wachten ook mijn pakket binnen gehad. Zoals ik eerder aangaf wilde ik nog mijn statistieken posten. Download inmiddels met 1,8 MB

DSL Line Status:
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc dd ee ef ef ff ff fe ee dc b9 74
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 24 db
tone 32- 63: 22 57 99 aa bb bb cc cc bc cc bb bb bb bc dd dd
tone 64- 95: cd dd dd dc cc cc cc cc cb bc cb cb cc bc cb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bc bc cc cc cc dc cb bb
tone 128-159: bc cc bc cc cc cc cc cc cc cc cc bc cb cc bb cb
tone 160-191: bb bb bb cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb bb bb bb bb bb bb bb b2 bb bb bb bb bb bb
tone 256-287: 5b cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc bc cc cc
tone 288-319: cc cc cc cc cc cb aa bc cc bb bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 352-383: bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba bb ba aa aa aa aa
tone 384-415: 9a aa 99 aa aa aa aa 9a 99 99 aa a9 99 a9 99 99
tone 416-447: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 448-479: 99 99 99 99 99 98 58 88 98 88 87 77 77 77 77 77
tone 480-511: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 75 65 54

==============================================

DSL Up 18255 kbps / 1117 kbps

==============================================

Deze snelheden bevallen mij prima voor 19,95 per maand... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 23:19

jurma

simply connecting...

Zo eindelijk, mijn status is veranderd naar nummer 3. Moet dus nog twee weken wachten voordat ik mijn modem krijg, daarna nog @home opzeggen. Het begint al op te schieten :)

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:25
Dat zyxel modem is echt een verschrikkelijk klote apparaat. Het kan niet omgaan highspeed downloads, het heeft allemaal settings die je niet kan gebruiken omdat de cpu/ram dat gewoon niet aankan, en worst of all heeft het modem nog eens een reboot nodig eens in de zoveel dagen.

Dat laatste zal ik even uitleggen. De pings lopen na verloop van tijd steeds verder op(begint bij 6-7, eindigt met timeouts) en gaan niet meer naar beneden,tezei je reboot. Wat heb je nou als zo'n pruts modem? Als ik het geweten had dan had ik zelf een ander modem gekocht, had me 70 euro gescheeld.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb Tiscali T12 om laten zetten naar Telfort internet 20Mbp/s zonder Vast Bellen.

Iemand enig idee hoeveel tijd hierover heen kan gaan, of wanneer ik weet dat het omgezet is? Ik wil namelijk KPN op gaan zeggen.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:14:
Ik heb Tiscali T12 om laten zetten naar Telfort internet 20Mbp/s zonder Vast Bellen.

Iemand enig idee hoeveel tijd hierover heen kan gaan, of wanneer ik weet dat het omgezet is? Ik wil namelijk KPN op gaan zeggen.
Het duurde bij mij ongeveer 10 dagen. 22 januari omzetting ingevoerd op de site, 2 februari de omzetting gerealiseerd. In de mail na het invoeren van de wijziging stelde dat het circa 3 weken zou duren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

tja ik baal er eigenlijk ook wel van dat de modem geen eigendom is. Ik had vorige week al aan willen vragen maar het email adres wat ik wil was niet beschikbaar maar als ik er een mail naar stuurde kreeg ik unknown user. Dus ik de helpdesk gemaild, geen antwoord dus en vandaag maar aangemeld met een ander mail adres.....net een dag te laat dus.

nou vraag ik me dus af...is die € 70,-- borg ? of ben ik die gewoon kwijt ook als ik hem weer in zou leveren ??? dat is me eigenlijk niet duidelijk geworden

[ Voor 18% gewijzigd door Ray op 12-02-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tismij schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:04:
Je had ook gewoon Telfort aan kunnen vragen met een fatsoenlijke termijn heb ik ook gedaan, ruim op tijd om een maand tevoren op te zeggen.
Ik heb het in september aangevraagd met ingangsdatum 31 januari. Lijkt mij ruim genoeg?

Op 31 januari schrijft xs4all mij een brief dat telfort per 30 januari bij mij actief is en dat zij het abonnement beeindigd hebben. Waarom moet ik dan nog voor een hele maand betalen terwijl xs4all mij geen diensten meer levert? In de brief staat ook niks over een maand opzegtermijn, er staat letterlijk: "bevstigt u de overstap niet binnen 30 dagen, dan zal de facturering voor de dienst adsl niet per 30 januari 2008 worden stopgezet, maar automatisch worden omgezet naar een pack". En daar baal ik van.

Als ik geen opzegging had gedaan via die website, dan had ik maar 10 euro moeten betalen voor de pack voor 1 maand en nu moet ik notebene 40 euro betalen omdat ik zo stom ben naar die site te gaan zoals ze in de brief vragen. Nu is mijn abonnement niet per 30 januari stopgezet, maar per begin maart.

Maar ach, ik betaal gewoon... zo ga je met klanten om 8)7
Zal je zien dat ik straks ook nog een boete van kpn krijg omdat telfort het niet tijdig heeft aangegeven zoals mensen op een pagina terug in dit topic...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huibert_d
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 18:08
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:55:
Ik zou vanaf gister telfort internet hebben.
Maar dit heb ik niet, want het dsl lampje van mijn modem brandde niet. Dus ik bellen met Telfort en hij ging checken of alles goed was.
De lijn was goed volgens hem en ik moest mijn IS/RA punt open schroeven en hem vertellen hoeveel aderen ik in dat punt had.
Nou heb ik 1 rode en n blauwe en dat was volgens hem niet goed, Telfort geeft het signaal anders door en KPN moest dit in de wijkcentrale gaan aanpassen.
Hij zou het aan KPN doorgeven en deze zouden dit in de centrale goed maken. Hij wist niet hoe lang dit zou duren, heeft iemand dit ook gehad en heeft iemand een idee hoe lang dit duurt???

alvast bedankt
Ik moest de rode op de plaats van de oranje monteren en de blauwe op de witte, handeltje dicht schroeven stekker erin en werken.
Vond het trouwens wel een vreemd verhaal, maar hee het werkt!

DSL Up 19719 kbps / 1128 kbps

de CPU utilisation is wel gruwelijk 95% bij full download ook na een firmware upgrade, qua snelheid een stukje minder dan UPC(helemaal na de upgrade van vorige week) maar wel tegen een derde van de prijs.
Het bestellen en leveren was ook behoorlijk snel een weekje of 3 alles bij elkaar.

Ik ben dik tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:31:
nou vraag ik me dus af...is die € 70,-- borg ? of ben ik die gewoon kwijt ook als ik hem weer in zou leveren ??? dat is me eigenlijk niet duidelijk geworden
Nee geen borg. Het is een huurmodem waarvoor je €70,-- vooraf betaald. Dus geld foetsie en aan het einde van de contractperiode de oude meuk weer inleveren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:39:
[...]

Nee geen borg. Het is een huurmodem waarvoor je €70,-- vooraf betaald. Dus geld foetsie en aan het einde van de contractperiode de oude meuk weer inleveren.
mm das eigenlijk helemaal niet grappig. Dacht ik eindelijk een goed alternatief te vinden voor mijn xs4all gaan ze de voorwaarden veranderen :( (en verdorie als ik van het weekend dus op verzenden had gedrukt had ik hem nog wel in eigendom.....)

aan de andere kant wat is zo'n modem nog waard na een jaar ? maar wie heeft er na een jaar nog de verpakking etc, als je niet alles in kan leveren moet je nog een keer 49 euro betalen. eigenlijk kan ik ent zo goed direct er eentje aanschaffen lijkt het dan of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:14:

Ik heb via de site van Telfort een tijdje terug 3 Tiscali abonnementen om laten zetten naar Telfort 20mb.

aanvraag 20-01
activatie 31-01
bevestigingsmail 01-02

Twee abonnementen hadden Telefonie Totaal en hebben beide nummers behouden
Een abonnement had Telefonie Basis

Je geeft aan dat je KPN op wil zeggen. Pas hier mee op. Met het "telefonie basis abonnement" ben ik hier momenteel ook mee bezig. KPN kon mij niet de garantie geven dat het ADSL signaal van Telfort in takt bleef als ik mijn contract beeindigde.

Ik heb ervoor gekozen om mijn KPN nummer te laten porteren naar Telfort. Telfort zorgt er dan voor dat het KPN contract wordt beeindigd. Hier heb ik meer vertrouwen in.

Mijn huidige VOIP nummer laat ik naar budgetphone porteren zodat ik de beschikking over beide nummers heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ray schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:47:
[...]

mm das eigenlijk helemaal niet grappig. Dacht ik eindelijk een goed alternatief te vinden voor mijn xs4all gaan ze de voorwaarden veranderen :( (en verdorie als ik van het weekend dus op verzenden had gedrukt had ik hem nog wel in eigendom.....)

aan de andere kant wat is zo'n modem nog waard na een jaar ? maar wie heeft er na een jaar nog de verpakking etc, als je niet alles in kan leveren moet je nog een keer 49 euro betalen. eigenlijk kan ik ent zo goed direct er eentje aanschaffen lijkt het dan of ?
Vind het ook een beetje irritante aktie van Telfort. Denk dat ik gewoon het gratis basismodem neem, het in de verpakking laat voor noodgevallen en mijn huidige Speedtouch 780 wireless probeer aan te sluiten. Dat zou ook moeten werken volgens de Startpost...... :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 21:21
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:44:
Deze topicreeks staat werkelijk vol met diverse ping tests en discussies over hoe goed of slecht Telfort is voor games. Pings zitten rond de 25 ms als ik het me goed herinner.
bedankt.

die pings zijn eigenlijk nog best goed moet ik zeggen dan.

op mn orange zat ik altijd met pings van 150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:04
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:26:
[...]

Het duurde bij mij ongeveer 10 dagen. 22 januari omzetting ingevoerd op de site, 2 februari de omzetting gerealiseerd. In de mail na het invoeren van de wijziging stelde dat het circa 3 weken zou duren.
Was bij mij ook zo ongeveer een dat 10 a 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 00:08
Het is mij bij het bestellen niet opgevallen dat de modem in bruikleen is (Dit was in december 2007) Maar nu zie ik op de website dat het modem dus in bruikleen is, dit stond destijds nergens.
Daarom ga ik ervanuit dat het niet van toepassing is op mensen die voor een bepaalde datum besteld hebben ?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 19:18
@Puch-Maxi
Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6"

[ Voor 6% gewijzigd door XenoMorpH op 13-02-2008 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
gyedema schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:38:
[...]

De laatste van december vorig jaar; uit mijn hoofd 1.01.06
Hmm.. vreemd. Ik heb dezelfde firmware gehad en ging het niet zo goed mee. Ik heb nu van Linksys een nieuwere gehad: 1.01.06(2). Werkt al een stuk beter, maar heel af en toe zit er nog een onderbreking in. Terwijl de Zyxel toch steeds stabiel blijft. Blijft toch erg lastig. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:23

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Lekkere Loempia schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 07:41:
[...]

Hmm.. vreemd. Ik heb dezelfde firmware gehad en ging het niet zo goed mee. Ik heb nu van Linksys een nieuwere gehad: 1.01.06(2). Werkt al een stuk beter, maar heel af en toe zit er nog een onderbreking in. Terwijl de Zyxel toch steeds stabiel blijft. Blijft toch erg lastig. :'(
Wat voor onderbreking krijg je dan? Maw: wat is er merkbaar? Ik ben toch met grote regelmaat (zeg: iedere avond) aan het BF2'en en dat gaat helemaal goed anders was ik allang aan de slag gegaan, want als er IETS goed moet gaan, dan is het BF2 (ok, of UT3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Niet handig dat het modem nu in bruikleen is. Het basismodem is mischien een idee, maar als je dan zelf een modem moet kopen dat gelijkwaardig is aan het draadloosmodem ben je toch al snel veel duurder uit ?
Ik heb nu een Versatel modem, dus daar is niks mee te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Laatst online: 09:43
Mijn bestelling is nog in status 3, nu kwam ik gister in het huis (vanwege verbouwing, ik woon ergens anders) en nu brande het DSL lampje en knipperde het internet lampje. Volgens mij betekend dat "Hello World!" :p

Ik heb inderdaad nog geen installatiepakket ontvangen, heb wel al een modem geinstalleerd van een maat van me, pakket dus eigenlijk niet nodig?

Zie ook DaTiezl in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5"

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Lekkere Loempia schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 07:41:
[...]

Kun je mij anders die nieuwere versie mailen? Als dat lukt zal ik em ook eens testen.
Adres is gerben apestaartje yedema punt nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
Ik heb inmiddels mijn eigen linksys router ertussenuit gehaald, beide pc's staan nu via een switch op het modem aangesloten. Werkt prima.

Maar, het modem geeft aan een verbinding te hebben van 17Kb/s (acceptabel, telfort site geeft 20Mb/s aan) terwijl ik bij downloads en speedtest "maar" 10Kb/s of er zelfs nog iets onder haal. TCP Optimizer had ook geen resultaat.

Natuurlijk is dit een mooie snelheid voor het bedrag per maand, maar wellicht dat iemand een oplossing weet om toch de ingetrainde snelheid te halen. Dan is het toch het proberen waard. Ik heb al aardig wat gezocht over dit, maar kan nergens een passende oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyraon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ik neem aan dat je 17 MB/s en 10 MB/s bedoelt? Voor 17 KB/s kun je beter met de bytes naar de centrale fietsen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
Ik neem aan dat jij 17 Mb/s en 10 Mb/s bedoeld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21
FritsYpeij schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:47:
Hij bedoelt het wel, maar wil het niet bedoelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:31

vr6-only

Blub Blub

hdpaddy schreef op maandag 11 februari 2008 @ 04:57:
[...]

Bull,
Je hebt nu gewoon een telefoonlijn aangesloten op het 2de aderpaar (2a+2b).
Binnenlijn(ro/bl/ge/gr) is waarschijnlijk een platte witte telefoonkabel (van Gamma/Formido/etc.. bv) met als binnendraad een bundeltje "garen" ipv een harde koperen kern, klopt dit?
Zo ja, doe dan vooral de splitter op deze plek (is icm VOIP zo storingsgevoelig als de pest). Het liefst zou ik dan de platte kabel vervangen voor een off. ronde PTT kabel (of nog beter een UTP Cat5).
Als je beter had gekeken, dan zag je dat het een ronde kabel betreft met getwiste draden.
Veel gebruikte kabel door monteurs van KPN.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike4y
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 13:02
Mijn ervaring tot nu toe:
2e week november aangevraagd op een tweede lijn om zodoende van ISDN af te komen.
eind november spullen binnen en aangesloten. Gekozen voor het standaard modem
4 dagen voor datum oplevering (6 december) werkte alles al.
Op 5 december KPN man langs en die maakt dus een fout in de straatkast (vanaf dat moment geen verbinding meer )
Klacht bij Telfort ingediend maar toch 5 tot 10 werkdagen meegekregen als wachttijd. Na 5 dagen nogmaals gebeld met Telfort want ook de telefoon was ondertussen over. We waren niet meer bereikbaar. Helpdesk begreep het probleem wel en maakte er een opdracht van de hoogste prio van.
Volgende dag al teruggebeld door KPN die een afspraak wilde maken voor een lijnmeting. Situatie uitgelegd en verteld dat er warschijnlijk een fout in de wijkkast was gemaakt en dat alles gewerkt had. Hij zou in de middag terugbellen (gebeurde helaas niet). Toen bedacht ik mij in het weekend dat
zijn nummer zichtbaar was in mijn mobiel dus ik denk die bel ik maandag als eerste. Echter voordat ik maandag kon bellen werd ik al door hem gebeld en bood hij zijn excuses aan dat er niet was teruggebeld. Afspraak gemaakt voor de middag. Monteur (andere) komt in de middag langs. Meet bij het ISRA punt en gaat vervolgens naar de straatkast (en komt binnen drie minuten terug) en maakte een aantal niet zulke nette opmerkingen over de collega maar ik was het er wel mee eens.
Sindsdien perfecte verbinding met bijna nooit performance verlies.
Modem gegevens zijn:

16500 kbps down en 1150 kbps up

output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc de ee ee ff ff fe ee ee ed cb 97
attenuation downstream: 30 db
tone 32- 63: 42 57 99 bb bb bb bb bb bb cb cc dc dd dd dd dd
tone 64- 95: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 96-127: dd dd dd dd dd dd dd dd dd cd dd dc dc cc cc bc
tone 128-159: cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb ba bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb bb bb bb ab bb bb bb bb bb bb b2 bb bb b9
tone 256-287: 29 bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: ba 98 8a aa ab aa bb ba 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 352-383: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 87 99 99 88 89 88 87
tone 384-415: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 416-447: 77 77 77 77 77 77 67 77 76 77 76 77 65 66 65 55
tone 448-479: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 44 44 44 44 44
tone 480-511: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 43 43 43 32 22 22

ik had zelf de afstand al uitgerekend via google earth en kwam op 2,3 km
Dus dat klopt wel (30/13,6 =2,21 km).
Heb het basismodem (op 30 cm van het ISRA punt) met daarachter (op de eerste verdieping) een WRT54GC als accesspoint en switch. Ik haal op alle PC's de maximale download (ook draadloos)
(overdrachtsnelheid 1,65 MB/sec, bij download van een 100 MB file)
Verder tevreden met Hitnews als usenetdienst (retentie kan nog wat beter)

Conclusie :
Blij met de overstap (van XS4ALL adsl lite naar Telfort).
Maandlasten +/- 40 euro minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
pingkiller schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:59:
Dat zyxel modem is echt een verschrikkelijk klote apparaat. Het kan niet omgaan highspeed downloads, het heeft allemaal settings die je niet kan gebruiken omdat de cpu/ram dat gewoon niet aankan, en worst of all heeft het modem nog eens een reboot nodig eens in de zoveel dagen.

Dat laatste zal ik even uitleggen. De pings lopen na verloop van tijd steeds verder op(begint bij 6-7, eindigt met timeouts) en gaan niet meer naar beneden,tezei je reboot. Wat heb je nou als zo'n pruts modem? Als ik het geweten had dan had ik zelf een ander modem gekocht, had me 70 euro gescheeld.
Ik weet het niet hoor, maar ik gebruik de ZyXEL 2602R welke NAT doet in mijn netwerk. Dit gaat perfect, zowel p2p als highspeed downloads.

zie:
Afbeeldingslocatie: http://jagesar.tweakdsl.nl/dsl/hs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
FritsYpeij schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:47:
Thyraon schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:41:
Ik neem aan dat je 17 MB/s en 10 MB/s bedoelt? Voor 17 KB/s kun je beter met de bytes naar de centrale fietsen ;).
Inderdaad, dat bedoel ik. Aangezien jullie toch al een vermoeden hadden dàt ik dat bedoelde was ik meer geholpen met een oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik wil ook mijn Speedtouch 780i WL blijven gebruiken. Ik dacht dat het een fluitje van een cent zou zijn met de configuratie wizard voor speedtouch 780 en 780i die ik van http://www.speedtouch.nl/drivers.html#780 heb gedownload. Echter ik kom er niet uit, al bij het eerste keuze scherm heb ik geen idee wat ik moet kiezen. Iemand suggesties waar ik hier documentatie over kan vinden?

[edit]VPI/VCI 0/34 LLC
RFC1483

lees ik net. Dat ga ik zo eerst maar eens proberen als ik thuis ben. Verdere tips blijven natuurlijk welkom! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Dirkson op 13-02-2008 15:31 . Reden: mogelijk oplossing zelf gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Laatst online: 27-03 13:04
Weet niet of ik dit hier al kan posten maar ik snap het even niet, ik heb een speedlinq internet abbonement (dat nu tegenwoordig telfort is). Ik probeer op de newsgroup te komen met NewsLeecher maar moet me authoriseren? Is de newsserver al gerenamed naar telfort ofzo?

Log:
13-2-2008 15:29:14 Received authentication request: "news.speedlinq.nl". NewsLeecher will try to (re)connect and authenticate.
13-2-2008 15:29:14 * Server response: 480 Authentication Required.

13-2-2008 15:29:14 Received authentication request: "newslinq.speedlinq.nl". NewsLeecher will try to (re)connect and authenticate.
13-2-2008 15:29:14 * Server response: 480 Authentication Required.
Dit staat op de speedlinq telfort site:
Maak je gebruik van de betaalde newsserver van speedlinq vul dan newslinq.speedlinq.nl in. Maak je gebruik van de gratis newsserver vul dan news.speedlinq.nl in.

Heb je een gratis Speedlinq News Service abonnement dan hoef je geen gebruikersgegevens in te vullen. Heb je een betaald Speedlinq News Server abonnement dan dien je ook je News Service gebruikersgegevens in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Goedendag
Ik kom over van Tiscali T5 + bellen
Na veel gelezen (En geleerd) te hebben hier heb ik een vraag voor de experts.
Dit zijn mijn modem gegevens:
Zyxel 2602H-D1A
Intrainwaardes: 9362kbps/1077kbps
Laatste firmware
ADSL2PLUS
ISRA-50 cm-modem niks ertussen.
Afstand naar centrale is 2700 meter
Download is maximaal 1.00 Mb/s

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 16 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc dd ed ed dd de ed ed dd cc ca 96
attenuation downstream: 37 db

Is dit het maximum wat ik kan halen?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Chutney schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:48:
[...]

Ik weet het niet hoor, maar ik gebruik de ZyXEL 2602R welke NAT doet in mijn netwerk. Dit gaat perfect, zowel p2p als highspeed downloads.

zie:
[afbeelding]
Mooi graphje, waar meet je dit mee? Of is dat standaard in de zyxels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:05

slaay

Natuurbeleven.com

gyedema schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:03:
[...]

Mooi graphje, waar meet je dit mee? Of is dat standaard in de zyxels?
Zo te zien een graphje van een Usenetprogramma. Heeft dus niks te maken met de belasting van de CPU/RAM van het modem.
Gaat waarschijnlijk alleen om de snelheid ;)

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:47:
[...]

Ik heb via de site van Telfort een tijdje terug 3 Tiscali abonnementen om laten zetten naar Telfort 20mb.

aanvraag 20-01
activatie 31-01
bevestigingsmail 01-02

Twee abonnementen hadden Telefonie Totaal en hebben beide nummers behouden
Een abonnement had Telefonie Basis

Je geeft aan dat je KPN op wil zeggen. Pas hier mee op. Met het "telefonie basis abonnement" ben ik hier momenteel ook mee bezig. KPN kon mij niet de garantie geven dat het ADSL signaal van Telfort in takt bleef als ik mijn contract beeindigde.

Ik heb ervoor gekozen om mijn KPN nummer te laten porteren naar Telfort. Telfort zorgt er dan voor dat het KPN contract wordt beeindigd. Hier heb ik meer vertrouwen in.

Mijn huidige VOIP nummer laat ik naar budgetphone porteren zodat ik de beschikking over beide nummers heb.
Dat KPN dat aangeeft kan ik begrijpen, maar ik wil geen vaste telefonie meer! Die lijn zou gewoon intact moeten blijven. Op hoop van zegen dan maar!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huibert_d schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:26:
[...]

Ik moest de rode op de plaats van de oranje monteren en de blauwe op de witte, handeltje dicht schroeven stekker erin en werken.
Vond het trouwens wel een vreemd verhaal, maar hee het werkt!
Hoe wist je waar de oranje en de witte zaten want die heb ik niet. Er zijn 5 plaatsen waar die draadjes inzitten en op de 2deplaats zit de rode en de 4de plaats zit de blauwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:21:
[...]

Zo te zien een graphje van een Usenetprogramma. Heeft dus niks te maken met de belasting van de CPU/RAM van het modem.
NewsLeecher, maar idd wel illustratief voor het feit dat de Zyxel de snelheid aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
DaTiezl schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:24:
Mijn bestelling is nog in status 3, nu kwam ik gister in het huis (vanwege verbouwing, ik woon ergens anders) en nu brande het DSL lampje en knipperde het internet lampje. Volgens mij betekend dat "Hello World!" :p

Ik heb inderdaad nog geen installatiepakket ontvangen, heb wel al een modem geinstalleerd van een maat van me, pakket dus eigenlijk niet nodig?

Zie ook DaTiezl in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5"
Ik sta al vier weken in status 4. Morgen word ik aangesloten, maar tot op heden heb ik niets ontvangen. Ik hoop dat ze mij aansluiten, want dan heb ik in ieder geval internet via mijn oude modem.
Op e-mailtjes krijg je geen antwoord bij telfort.
Je bericht geeft mij enige hoop dat ze mij aansluiten. Hebben meer mensen de ervaring dat ze ondanks dat ze geen modem hebben ontvangen, toch zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klump4u schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:44:
Goedendag
Zyxel 2602H-D1A
Laatste firmware
ADSL2PLUS

Dit lijkt een beetje op mijn situatie, alleen mijn intrainwaardes liggen nog lager (5595kbps/1007kbps). Ook 50cm tussen ISRA punt en modem, niks tussen. Kan dit komen door een foutje in een aansluiting buiten het huis? Ik hoop dat anderen hier ervaring mee hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
slaay schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:21:
[...]

Owh dat heeft wel degelijk te maken met de CPU/RAM van het modem.

Hoe hoger de doorvoer via WAN, des te harder de CPU van de ZyXEL werkt. Zoals te zien is gaat er met gemak 2,07MB/s door heen zonder enig probleem. De belasting kan de ZyXEL dus wel aan.

Andere sources gaan net zo hard, FTP/HTTP enz...

Linesync is trouwens 20548 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:49

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Goedendag
Zyxel 2602H-D1A
Laatste firmware
ADSL2PLUS

Hier een plaatje met de standaard waardes. Hier schommelt de werkelijke waarde vaak omheen. Een erg grote afwijking is dus niet goed. Jij zit dus op 2700m en dat zou volgens de tabel zo'n 10-11mbit zijn.
Afbeeldingslocatie: http://adsl.yesyes.info/pics/adsl_speeds.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouders willen naast hun "zakelijke" Het Net aansluiting telfort om lekker te kunnen blazen ;)

Nu is dit hun ISRA ....

Links in me hand heb ik het aansluitdoosje waar nu IPB van Het Net op staat er werkt ;)... dat zijn een zwarte en blanke draad.
Mijn vraag wat is het 2de aderpaar?? je ziet rechts nog Wit met blank en nog een grijze ..wie heb enig id??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:34:
Mijn ouders willen naast hun "zakelijke" Het Net aansluiting telfort om lekker te kunnen blazen ;)

Nu is dit hun ISRA ....

Links in me hand heb ik het aansluitdoosje waar nu IPB van Het Net op staat er werkt ;)... dat zijn een zwarte en blanke draad.
Mijn vraag wat is het 2de aderpaar?? je ziet rechts nog Wit met blank en nog een grijze ..wie heb enig id??
De gekleurde zijn extra, oude draadomroep aansluiting.

De zwart+transparant (twisted) is aderpaar 1, de wit+transparant (twisted) is aderpaar 2. Alleen weet je niet of die ook echt is aangesloten of niet verder komt dan onder het trotior natuurlijk. Kan best zijn dat er alleen tot in je huis zoveel aders zijn en tot de centrale er maar 1 aderpaar verbonden (ingelast) is.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ok en hoe kom ik erachter of die 2de ingelast is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:49:
hmm ok en hoe kom ik erachter of die 2de ingelast is???
Proberen aan te vragen alsof je niets hebt, geen KPN telefonie en geen ADSL. Wordt het afgewezen is hij er niet, wordt je aangesloten is hij er wel. Andere manieren zijn er niet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

denk erover telfort te nemen, volgens de meter op hun site kom ik tot 7,5 mb. Dat valt me dus erg tegen

Is het te verwachten dat dit in de toekomst zal verbeteren, of is dit juist de minst gunstige omstandigheid, en is te verwachten dat ik in praktijk een hogere snelheid zal hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:22:
[...]

Proberen aan te vragen alsof je niets hebt, geen KPN telefonie en geen ADSL. Wordt het afgewezen is hij er niet, wordt je aangesloten is hij er wel. Andere manieren zijn er niet.
Ok thnx dan ga ik het erop wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
greatgonzo schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:24:
denk erover telfort te nemen, volgens de meter op hun site kom ik tot 7,5 mb. Dat valt me dus erg tegen

Is het te verwachten dat dit in de toekomst zal verbeteren, of is dit juist de minst gunstige omstandigheid, en is te verwachten dat ik in praktijk een hogere snelheid zal hebben?
Meestal is de praktijksnelheid lager dan de theoretische snelheid (die domweg gebaseerd is op de afstand tussen 2 postcodes, geen rekening houdend met het feit dat de fysieke kabel wel eens in een soort U-bocht kan lopen)

Het is niet te verwachten dat dit voorlopig verbetert, er wordt niet meer in ADSL geinvesteerd.

Meer dan hopen dat ze in 2010-2012 glasvezel gaan aanleggen kun je eigenlijk niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35

Ja, is prima zo met die demping. Niet meer aankomen verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volkert schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:52:
[...]

Meestal is de praktijksnelheid lager dan de theoretische snelheid (die domweg gebaseerd is op de afstand tussen 2 postcodes, geen rekening houdend met het feit dat de fysieke kabel wel eens in een soort U-bocht kan lopen)

Het is niet te verwachten dat dit voorlopig verbetert, er wordt niet meer in ADSL geinvesteerd.

Meer dan hopen dat ze in 2010-2012 glasvezel gaan aanleggen kun je eigenlijk niet doen.
Niet in adsl, maar wel in dsl. KPN is bezig het netwerk aan te passen voor vdsl en ook BBNed is hier mee aan het testen. Glasvezel doen ze ook allebei, maar glasvezel zijn nu nog meestal lostaande projecten van verschillende eigenaren die verschillende providers gebruiken op de verschillende netwerken. Misschien dat het uiteindelijk wel door een partij opgekocht gaat worden (net als bij de televisie coax netwerken), maar op dit moment is het te versnippert om je alleen op glasvezel te focussen als je landelijk je diensten wilt kunnen aanbieden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Volkert schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:54:
[...]

Ja, is prima zo met die demping. Niet meer aankomen verder :)
Bedankt voor antwoord, waaruit blijkt dat demping maximaal is?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag thuisgekomen... weer een verassing: Ik ben over!
Zonder problemen, een dag eerder dan gepland.

Modem traint nu in op 17490 kbps / 1031 kbps.
Vanaf het ISRA punt maakt de lijn wat vreemde bochten om vanuit de woonkamer in de hal terecht te komen. Als ik zin heb verleg ik dat nog wel een keer (kan nog een stuk korter), maar voorlopig ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Even een simpel vraagje, ik wil Telfort internet aanvragen zonder telefonie. Een standaard modem is voldoende voor mij. Heb zelf nog een Netgear router die ik wil behouden welke de routing moet doen. Wil hier zelf nog een losse Gigabit switch opzetten voor het verkeer tussen mijn 2 fileservers vandaar.

Kan ik de DHCP uitzetten in het Zyxel modem en de routing dus door de Netgear laten doen (i.c.m. Wifi)? Het feit dat ik telefonie verlies is geen ramp.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wieringer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-04 16:33
Hier ook overgegaan van Hetnet naar Telfort.

Aangevraagd op 16 januari, vandaag, 13 februari alles werkt!
Ik heb een maximale download van 8 Mb, zit helaas niet op ADSL2+.

Maar ach, ten opzichte van Hetnet surfen en bellen toch 2 keer zo snel én goedkoper.
Ben tot nu toe zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Volgens mij hebben ze zo langzamerhand de kinderziekten eruit;

De pings worden beter, en de downloadsnelheid hoger :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/234105569.png

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:56
RRX schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:40:
Volgens mij hebben ze zo langzamerhand de kinderziekten eruit;

De pings worden beter, en de downloadsnelheid hoger :)
Was al vanaf dag 1 in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:04
wieringer schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:23:

Maar ach, ten opzichte van Hetnet surfen en bellen toch 2 keer zo snel én goedkoper.
Wat voor een modem gebruik je?? Kan namelijk ook zijn dat je een adsl1 modem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vandaag mijn telfort pakket binnen gekregen
had eerst een basismodem later heb ik dat gewijzigd in een wireles modem. { en dit ruim voor 11 Feb }
koeriersdienst leverde het pakketje af , toe ik de doos opende zat er een multi pc modem erin met een brief :

Geachte abonee,

Bij Uw aanmeling voor Telfort internet heeft u het gratis basismodem ter waarde van € 69,- besteld.
Door onvoorziende omstadigheden is het momenteel niet mogelijk deze uit televeren.
Gelukkig levert dit voordeel voor u op!
Om onodige vertraging in de op levering van uw internetaansluiting te verkomen. krijgt u namelijk van Telfort het multi-pc modem ter waarde van € 99,- gratis.
Wij nemen dus de meerlostenvan dit modem voor onze rekening.
Het multi-pc modem heeft dezelfde functionaliteiten als het basismodem, alleen kunt u er vier computers op aansluiten inplaats van een.
Dit kan in de toekomst wellicht nog handig zijn voor u !
Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee een goede alternatief bieden.

Met vriendelijke groeten,
Telfort

PS. Het multi-pc modem blijft uw eigendom en hoeft later niet alsnog omgruild te worden voor het basismodem.

Nou wou ik graag Wi-Fi voor mijn pda en mijn toekomstige laptop.!
Moet ik die multi modem in ruilen ,en tegen betaling van 70€ gaan voor die draadloos ZyXEL modem
of ... gewoon een goed /koop wireles router kopen en er achter hangen

moet 2 Pc,s via vaste draad en 1 pda en 1 laptop via Wi-Fi eraan

graag jullie advies en tips over eventueel wireles router & welke ik het best kan kopen in combinatie met ZyXEL modem

Alvast bedankt !!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:52:
heb vandaag mijn telfort pakket binnen gekregen
had eerst een basismodem later heb ik dat gewijzigd in een wireles modem. { en dit ruim voor 11 Feb }
koeriersdienst leverde het pakketje af , toe ik de doos opende zat er een multi pc modem erin met een brief :

PS. Het multi-pc modem blijft uw eigendom en hoeft later niet alsnog omgruild te worden voor het basismodem.

Nou wou ik graag Wi-Fi voor mijn pda en mijn toekomstige laptop.!
Moet ik die multi modem in ruilen ,en tegen betaling van 70€ gaan voor die draadloos ZyXEL modem
of ... gewoon een goed /koop wireles router kopen en er achter hangen

moet 2 Pc,s via vaste draad en 1 pda en 1 laptop via Wi-Fi eraan

graag jullie advies en tips over eventueel wireles router & welke ik het best kan kopen in combinatie met ZyXEL modem

Alvast bedankt !!
a. Let op je eerste rekening; ik had het andersom (wireless besteld, later naar basismodem omgezet), maar heb wireless berekend gekregen.
b. Ik zou voor een losse router gaan; electriciteitskosten extra zijn te verwaarlozen en je bent flexibeler.
c. ik ben niet zo'n voorstander van linksys, zeker niet de laatste tijd. Goed G-routertje is de SMC WBR14G2 (solo ong. € 40,-; met stick ong.€ 50,-); zelf heb een N-Router D-Link DIR-635 die uitstekend bevalt en sneller is, maar wel veel duurder is (solo € 75,- met stick ong. € 110,-).

Het zijn een paar van mijn persoonlijke voorkeuren; op zo'n vraag zul je veel verschillende reacties krijgen. Je kunt ook eens op kieskeurig.nl kijken, aangezien hier weinig aan router beoordeling wordt gedaan.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Het ligt natuurlijk ook een beetje aan je eigen kennis en kunde wat routers betreft. Wil je 't snel&simpel, gaat dan voor een modem/router met alles erin en dan het liefst van Telfort zelf, dan krijg je er nog support op. Wil je super flexibel zijn dan kan je een mooi kastje van bijvoordeeld D-link (hier ben ik ook fan van) kopen. Iets meer instelwerk, maar je kan ook meer en hebt geen gehannes met de administratie van Telfort.

• mike4y
hvgsel schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:30:
[...]
c. ik ben niet zo'n voorstander van linksys, zeker niet de laatste tijd. Goed G-routertje is de SMC WBR14G2 (solo ong. € 40,-; met stick ong.€ 50,-); zelf heb een N-Router D-Link DIR-635 die uitstekend bevalt en sneller is, maar wel veel duurder is (solo € 75,- met stick ong. € 110,-).
Heb zelf gekozen voor het basismodem met daarachter een wrt54gc (van linksys)
Ik ben dik tevreden (lees ook mijn post van gisteren)
instellen van de linksys is eenvoudig en ik haal ook draadloos de maximale snelheid.
als je een beetje zoekt heb je het modem al voor 25 euro.

verder heeft deze link mij erg geholpen:

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Als je draadloos wilt streamen dan moet je niet voor 54g kiezen maar voor de nieuwste standaard

[ Voor 5% gewijzigd door mike4y op 14-02-2008 10:35 ]

• Chutney
Tekn0z schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:12:
Even een simpel vraagje, ik wil Telfort internet aanvragen zonder telefonie. Een standaard modem is voldoende voor mij. Heb zelf nog een Netgear router die ik wil behouden welke de routing moet doen. Wil hier zelf nog een losse Gigabit switch opzetten voor het verkeer tussen mijn 2 fileservers vandaar.

Kan ik de DHCP uitzetten in het Zyxel modem en de routing dus door de Netgear laten doen (i.c.m. Wifi)? Het feit dat ik telefonie verlies is geen ramp.
Als je up als download gelijk tijdig maximaal wilt behalen dan zou ik de ZyXEL NAT laten doen. En je Gbit swtich koppelen aan de ZyXEL (de hele netgear er tussen uit).

Ik heb hier ook een Linksys WRT54-GL en dat gaat prima zou je zeggen, maar ik merk dat terwijl ik maximaal upload dat downloaden gewoon nog rap gaat met de ZyXEL, bij de WRT stort de download snelheid in wanneer ik maximaal upload.

Je moet dit zelf ervaren natuurlijk, maar sindsdien routeert de ZyXEL weer fijn _/-\o_

• wieringer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-04 16:33
SaanBitch schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:51:
[...]

Wat voor een modem gebruik je?? Kan namelijk ook zijn dat je een adsl1 modem gebruikt.
Multi-pc modem van Telfort, dus de wijkcentrale is géén ADSL2+.

• Sicko
  • Laatst online: 14-06-2024
Onlangs is speedlinq ook onderdeel geworden van telfort, ik heb al sinds november 2005 een speedlinq 8mbit abbo op het bbned netwerk, ik wil nu graag ook over naar de 20mbit van telfort. Moet ik dit via de normale procedure aanvragen, of is er een aparte stap voor speedlinq klanten?

• Lexus!
  • Niet online
Lexus! schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:07:
Ik heb inmiddels mijn eigen linksys router ertussenuit gehaald, beide pc's staan nu via een switch op het modem aangesloten. Werkt prima.

Maar, het modem geeft aan een verbinding te hebben van 17Kb/s (acceptabel, telfort site geeft 20Mb/s aan) terwijl ik bij downloads en speedtest "maar" 10Kb/s of er zelfs nog iets onder haal. TCP Optimizer had ook geen resultaat.

Natuurlijk is dit een mooie snelheid voor het bedrag per maand, maar wellicht dat iemand een oplossing weet om toch de ingetrainde snelheid te halen. Dan is het toch het proberen waard. Ik heb al aardig wat gezocht over dit, maar kan nergens een passende oplossing vinden.
Heeft iemand nog een tip voor me om bovenstaand "probleem" op te lossen?

• Sicko
  • Laatst online: 14-06-2024
Lexus! schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:00:
[...]

Heeft iemand nog een tip voor me om bovenstaand "probleem" op te lossen?
Ook al geprobeerd om een pc rechtstreeks aan het modem te connecten?

[ Voor 8% gewijzigd door Sicko op 14-02-2008 08:07 ]

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Vanaf 11 februari 2008 worden de modems van Telfort internet in bruikleen gegeven bij onze klanten. Dit houdt in dat u de gebruiker bent van het door u uitgekozen modem, maar dat Telfort internet de eigenaar blijft.
Voor u heeft dit als voordeel dat u verzekerd bent van gratis vervanging bij eventuele defecten, zolang uw contract loopt.

U kunt kiezen uit drie type modems. Voor de uitgebreidere modems wordt echter een eenmalige bijdrage gevraagd. Het Basismodem kunt u gratis gebruiken. Voor het Multi-PC modem betaalt u eenmalig € 30,- en voor het Draadloze modem eenmalig € 70,-.

U kunt het modem tot het einde van uw contract bij Telfort internet gebruiken. Bij beëindiging van uw contract dient u het modem weer retour te sturen. De instructies hiervoor ontvangt u wanneer u uw contract beëindigt.

U kunt het modem bestellen tijdens de aanmelding voor Telfort internet.
Bron: http://klantenservice.int...ministratieve-vragen.aspx

Daarnaast staat er stukje verderop dat deze regel in is gegaan vanaf 11 februari, dus ontvang je na 11 februari een modem dan zou het in bruikleen zijn. Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik ben op 8 februari een contract aangegaan met de toen geldende voorwaarden en specificaties op de site.

Verwijderd

slaay schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:37:
[...]

Daarnaast staat er stukje verderop dat deze regel in is gegaan vanaf 11 februari, dus ontvang je na 11 februari een modem dan zou het in bruikleen zijn. Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik ben op 8 februari een contract aangegaan met de toen geldende voorwaarden en specificaties op de site.
8 februari aangevraagt is geen 11 februari dus jij bent gewoon eigenaar... als je vanaf de 11de aanvraagt dan is ie in bruikleen daarvoor ben je gewoon eigenaar van het modem..

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

I know, maar check dit eens:
http://klantenservice.int...sche-vragen.aspx#faq10341
Modem ontvangen na 11 februari..in bruikleen.

http://klantenservice.int...sche-vragen.aspx#faq10342
Modem ontvangen voor 11 februari...eigendom klant.

Het wordt dus goed opletten als je contract bent aangegaan voor 11 februari en je modem na 11 februari ontvangen hebt, dat het modem je eigendom is en niet zoals Telfort "stiekem" doet geloven dat het in bruikleen is.

• tismij
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

slaay schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:50:

Het wordt dus goed opletten als je contract bent aangegaan voor 11 februari en je modem na 11 februari ontvangen hebt, dat het modem je eigendom is en niet zoals Telfort "stiekem" doet geloven dat het in bruikleen is.
ik heb mijn bestelling geplaatst op 28-1 en mijn pakket 12-2 ontvangen mijn bestelde modem is mijn eigendom en GEEN bruikleen modem.
Pas bij bestelling na 11 feb. wordt het een bruikleen modem daarvoor besteld is eigendom.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:01

Foamy

Fulltime prutser

Iemand enig idee hoelang de mailproblemen bij telfort nog duren? Kan momenteel niks van de pop afhalen, zelfs niet meer inloggen via telnet :(

Bij telfort zelf hebben ze inmiddels een bandje op de lijn staan dat er problemen zijn, en een wachtrij van meer als 10 minuten....

blub

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Chutney schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 07:21:
[...]

Als je up als download gelijk tijdig maximaal wilt behalen dan zou ik de ZyXEL NAT laten doen. En je Gbit swtich koppelen aan de ZyXEL (de hele netgear er tussen uit).

Ik heb hier ook een Linksys WRT54-GL en dat gaat prima zou je zeggen, maar ik merk dat terwijl ik maximaal upload dat downloaden gewoon nog rap gaat met de ZyXEL, bij de WRT stort de download snelheid in wanneer ik maximaal upload.

Je moet dit zelf ervaren natuurlijk, maar sindsdien routeert de ZyXEL weer fijn _/-\o_
Gaat mij puur om de download snelheid vanaf nieuwsgroepen. Ik zal weinig tot niets uppen. Heb geen thuisserver draaien en upload niets naar binaries. Dan moet het toch geen punt zijn?

..::System Specs::..

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

slaay schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:37:
[...]

Dat is wel erg lullig, ik heb dan een abbo voor 11-02 en en ook 70 euro betaald voor wireless modem, maar ben eigenaar, wel een goedkope manier van Telfort om geld te vangen én modem terug te krijgen na afloop contract.

Elect a clown, expect a circus.

• Soyuz
  • Laatst online: 07-09 14:33
Volgens mij heb ik de laagste intrain-waardes van het hele topic... :/ }:O
Upstream Speed: 832 kbps
Downstream Speed: 5280 kbps

Verwijderd

StyleWarz schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:09:
Volgens mij heb ik de laagste intrain-waardes van het hele topic... :/ }:O

[...]
Misschien ook de grootste afstand tot de centrale... 8)

• Bull
  • Laatst online: 18:53
wieringer schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:23:

Same here, maar alles beter dan Planet Internet van €52 per maand *O*

Ik kom jammergenoeg niet in men modem :? Er mag zeker geen switch tussen zitten of zou dat niets moeten uitmaken?

Het was toch dit nummer? 192.168.1.1

[ Voor 13% gewijzigd door Bull op 14-02-2008 10:49 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• jejeh
  • Laatst online: 11:35
192.168.1.254

• tismij
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

Bull schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:44:
[...]

Same here, maar alles beter dan Planet Internet van €52 per maand *O*

Ik kom jammergenoeg niet in men modem :? Er mag zeker geen switch tussen zitten of zou dat niets moeten uitmaken?

Even kijken wat je gateway/DHCP server is, dat is nl. je modem (windows commando "ipconfig" en linuxcommando "ifconfig").
Een switch zou niets uit moeten maken.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

• Bull
Lol, in de handleiding staat dat andere nummer. Bedankt maat _/-\o_

ADSL2 staat er bij mij in het modem, maar hij traint in op 7996 kbps / 1023 kbps

[ Voor 16% gewijzigd door Bull op 14-02-2008 11:20 ]

• huibert_d
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 18:08
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:51:
[...]

Hoe wist je waar de oranje en de witte zaten want die heb ik niet. Er zijn 5 plaatsen waar die draadjes inzitten en op de 2deplaats zit de rode en de 4de plaats zit de blauwe.
Inmiddels heb ik het israpunt weer gesloten en ik zit op mijn werk dus kan het niet nakijken. Bij mij was het zo dat de rode en de blauwe los zaten en de oranje en witte waren aangesloten die heb ik dus omgezet dus rood en blauw vast en oranje en wit los.

Kijk nog eens goed, mischien dat de 2 extra kleuren los zitten in je muur(ik noem maar wat hoor).

Het gaat dus niet om het omwisselen van 2 kleuren maar meer het omwisselen van een paar.

• EraZor
  • Laatst online: 11:33

EraZor

Don't mention the war

OK ff een vraagje. Ik wil overstappen van mijn huidige abonnement (tele2/versatel/zonnet family (dus incl bellen)) naar Telfort. Allemaal prima: eea aangevraagd via de site, maar nu een vraagje: mijn twele2 abonnement is per gisteren afgelopen (en is dus automatisch met een maand verlengd (gaat steeds per maand na het einde van het 2 jarige contract)).

Ik heb voor TRelfort als gewenste datum 1 april ingegeven (ruim 6 weken) en d eopzegbrief voor tele2 gedownload. Met die opzegbrief (van de telfort site) kan je dus je internet & telefoneiabbonnement opzeggen, maar welke datum geef ik nou aan als 'opzegdatum'?

Dit meldt de brief
Via deze weg deel ik u mede dat ik Telfort de opdracht heb gegeven om mijn ADSL-verbinding over te nemen per 01-04-2008. Om die reden beëindig ik hierbij mijn ADSL- en telefonie (voip) abonnement tegen het einde van de abonnementsperiode.
maar "tegen het einde van de abbonnementsperiode" is wel heel vaag toch? En nog wat: moet ik 'm idd pas bij stap 4 versturen?

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 11:05
slaay schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:50:

Ik heb op zondag 10 februari :P aangevraagd maar in de overeenkomst en bevestigingsbrief staat gratis modem dus ik ga er vanuit dat ik die ook geleverd krijgt ipv zo bruikleen apparaat.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Bull schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:58:
[...]

Lol, in de handleiding staat dat andere nummer. Bedankt maat _/-\o_

ADSL2 staat er bij mij in het modem, maar hij traint in op 7996 kbps / 1023 kbps
Is een teken dat je op een ADSL centrale bent aangesloten. Dus geen ADSL2+ voor jou (en mij ).

• Bull
Yzord schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:40:
[...]

Is een teken dat je op een ADSL centrale bent aangesloten. Dus geen ADSL2+ voor jou (en mij ).
Nope, maar ik dacht dat er gewoon ADSL kwam te staan.

LOL, haal hier zomaar ff 2634.5 KByte/sec met Speedtest.nl terwijl er ADSL 2 in het modem staat aangegeven.

Er stond ook een keer 5713.1 KByte/sec!! 8)7

Lang heeft de pret niet mogen duren want ik haal nu nog maar 850 KB/sec |:( Wel vreemd dat ik even een tijdje de volle 20mb haalde. Misschien dat de monteur aan het prusten was :P

edit: heb de "fout" al gevonden. Wanneer Kaspersky actief is dan haal ik een test resultaat van 2500KB/sec en staat Kaspersky uit dan haal ik 850KB/sec op speedtest. Vage shit 8)7

Waardes zijn wel goed :)

noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 4 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 9a bb bb cc cd dd dd dd cc bb 99
noise margin downstream: 18 db
attenuation downstream: 10 db
tone 32- 63: 08 9a ab bb bc cc cc cc cc cc cc cc cc cc bb bb
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa
tone 96-127: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 128-159: aa aa aa aa 99 99 99 99 99 99 99 92 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 89 99 98 98 88
tone 192-223: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 224-255: 88 88 88 88 89 89 89 88 88 88 98 99 99 98 99 99
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

[ Voor 83% gewijzigd door Bull op 14-02-2008 12:27 ]

Verwijderd

EraZor schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:29:
En nog wat: moet ik 'm idd pas bij stap 4 versturen?
Kan eerder met het risico dat je een week of 3 zonder internet zit. Als Tele2 namelijk de lijn sloopt voordat telfort de overstap heeft doorgegeven moet telfort opnieuw de aanvraag doen (is het namelijk geen overstap meer).

Iedereen zal je adviseren tot stap 4 te wachten of je moet het risico durven nemen.

Verwijderd

HansH schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:34:
Ik heb op zondag 10 februari :P aangevraagd maar in de overeenkomst en bevestigingsbrief staat gratis modem dus ik ga er vanuit dat ik die ook geleverd krijgt ipv zo bruikleen apparaat.
Inderdaad!

Hier ook. Vreemde pagina van die helpdesk. Ik heb de brieven hier ook en daarin staat het duidelijk. Hier ook zondag 10 feb aangevraagd en lijkt mij een duidelijke zaak.

Verwijderd

Al 11 dagen geleden aangevraagd of ze me konden overzetten van een 6mb Tiscali lijn naar een 20mb Telfort lijn maar sindsdien niks meer gehoord. Duurt ook lang!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik vraag het voor de zekerheid hier nog maar even. Vandaag ben ik van stap 3 naar 4 gegaan. Op 1 april ga ik over van Orange naar Telfort :) Kan ik nu met 99 procent zekerheid opzeggen en een telco-telco migratie aanvragen of zijn er mensen waarbij ineens toch nog vreemde dingen gebeurden nadat ze in stap 4 zaten ;) ? Bij voorbaat dank.

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:23

Dav0s

Hr?

Foamy schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:36:
Iemand enig idee hoelang de mailproblemen bij telfort nog duren? Kan momenteel niks van de pop afhalen, zelfs niet meer inloggen via telnet :(

Bij telfort zelf hebben ze inmiddels een bandje op de lijn staan dat er problemen zijn, en een wachtrij van meer als 10 minuten....
Komt het wel binnen op de webmail? Anders op de webmail even de lijst met geblokkeerde adressen helemaal leeggooien. Wil wel eens helpen...

Verwijderd

objectief2 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:21:
Ik vraag het voor de zekerheid hier nog maar even. Vandaag ben ik van stap 3 naar 4 gegaan. Op 1 april ga ik over van Orange naar Telfort :) Kan ik nu met 99 procent zekerheid opzeggen en een telco-telco migratie aanvragen of zijn er mensen waarbij ineens toch nog vreemde dingen gebeurden nadat ze in stap 4 zaten ;) ? Bij voorbaat dank.
Ja vanaf nu kan er weinig fout gaan dus ik zou gewoon opzeggen nu.. suc6

• Chadi
  • Laatst online: 16-07 19:12
Nou voor de tweede keer een aanvraag die geweigerd is.

Ik heb geen telefoonnummer ik heb geen ADSL abonnement maar ik heb wel internet. Ik denk de wens van elke tweaker :D Maar ik wil gewoon een abbo afsluiten maar het kan niet :D

Verwijderd

Chadi schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:57:
Nou voor de tweede keer een aanvraag die geweigerd is.

Ik heb geen telefoonnummer ik heb geen ADSL abonnement maar ik heb wel internet. Ik denk de wens van elke tweaker :D Maar ik wil gewoon een abbo afsluiten maar het kan niet :D
Mischien nog een oude lijn actief... woon je pas op je adres??

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Ondanks dat ik geen modem heb ontvangen, ben ik toch aangesloten :)
Ik haal een snelheid van 1,3mb/sec, dat is niet zo hoog daar ik ruim 1 km van de centrale woon.

Zou iemand mij wat meer over mijn waardes kunnen vertellen. Ik heb hele goede bekabeling in huis, alleen de bekabeling onder de grond van de KPN is niet al te best hier in Schiedam.

output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 6 db

attenuation downstream: 15 db

Verder ben ik wel tevreden tot nu toe, ondanks ik de snelheid wat hoger had ingeschat.

• DeTjuk
  • Laatst online: 14-09 20:33
Geniaal, sinds gister aangesloten. Officieel pas in de week van 20 februari, maar gister ging er een DSL lampje branden :) Kan nu geen info posten, maar dik tevreden. Telefoon werkt alleen nog niet, maar dat schijnt standaard later te gaan werken, geloof ik...

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:56
ok,

23 januari besteld, 13 februari modem binnnen en 10 minuten later werken!

Tot zover m'n complimenten voor Telfort....

Enige jammere zijn de snelheden, 6300Kb down / 870 Kb up, woon geloof ik iets te ver van de centrale af. Maar voor dat geldt vindt ik het wel best, betaalde voorheen €50,- bij UPC voor 8Mb down / 1Mb up.

• EraZor
  • Laatst online: 11:33

EraZor

Don't mention the war

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:06:
[...]

Kan eerder met het risico dat je een week of 3 zonder internet zit. Als Tele2 namelijk de lijn sloopt voordat telfort de overstap heeft doorgegeven moet telfort opnieuw de aanvraag doen (is het namelijk geen overstap meer).

Iedereen zal je adviseren tot stap 4 te wachten of je moet het risico durven nemen.
OK snap ik ja, maar wat geef ik dan bij de opzegbrief als einddatum in? 1 april? Omdat dan mijn telfort ingaat? of eerder? Bovendien zal die stap 4 dan actief moeten worden vóór 1 maaret, aangezien ik een maand opzegtermijn heb toch? Of maak ik ergens een denkfout?

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:38
Iemand eenig idee waar je je telfort homepage kan activeren? kan het niet vinden op de telfort site, alleen maar dat het bestaat maar verder niet |:(

Die site van tiscali was een stuk helderder wat dat betreft.

• Soyuz
  • Laatst online: 07-09 14:33
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:35:
[...]

Misschien ook de grootste afstand tot de centrale... 8)
Mijn afstand tot de centrale is inderdaad relatief groot:
attenuation downstream: 46.5 db
Dat komt neer op ongeveer 3420 meter. Toch had ik wel iets meer verwacht van mijn verbinding, tot nu toe daalt de snelheid alleen nog maar, zit nu aan de 5216 downstream ;( Vindt ik toch wel schofterig voor een slechts 5 jaar oude woonwijk in de randstad.

• mike4y
Dracula schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:09:
Iemand eenig idee waar je je telfort homepage kan activeren? kan het niet vinden op de telfort site, alleen maar dat het bestaat maar verder niet |:(

in de TS!! staat:

Er is geen homepage ruimte en er zijn ook geen binaire nieuwsgroepen.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dracula schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:09:

Ik heb het idee dat telfort helemaal geen homepage biedt.....

Elect a clown, expect a circus.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.