Wat voor verbinding heb je gekozen in de Draytek setup?Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:21:
Mijn snelheid valt helaas wat tegen. Heb nu een vigor 2800VG adsl2/2+ modem/router ertussen hangen.
Verwijderd
MPoAAtRi schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:22:
[...]
Wat voor verbinding heb je gekozen in de Draytek setup?
- channel 2
- 1483 bridged ip LLC
- vpi 0
- vci 34
- modulation G.DMT
default mac en obtain ip
KPN kan je niet aansluiten in de telefooncentrale als de wijze waarop je je huisnummer opgeeft niet correspondeert met hun Kanvas database. Dit staat los van het GBA en het kadaster.slaay schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:14:
Kreeg na 1 minuut wachten al iemand aan de lijn
KPN had de order afgewezen omdat ik mijn adres bijz huisnummer 36-2 gebruikt had.
Dit nummer is officieel niet bekend bij gemeente en kadaster etc. en dan annuleert KPN de aanvraag.
Dus nieuwe aanvraag moeten doen met het huisnummer zonder die toevoeging en dan zou het wel goedkomen.
Ja, ik!Thijs_O schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:29:
[...]
Dus:
- Ik sluit voor 20E/maand een internetabo bij telfort af (en zeg niks tegen KPN), KPN zit de portering vervolgens als opzegging en IPB wordt beëindigd (nummer weg?)
of
- Ik neem via BudgetPhone m'n oude nummer over, wederom ziet KPN de portering als opzegging IPB, maar ik heb geen internet.
Het feit is dat de laatste optie me wel de kans geeft om m'n nummer te behouden en *daarna* internet bij Telfort af te sluiten maar dan wordt de lijn hier eerst kaal, om dan weer door Telfort in gebruik genomen te worden en daar gaat gewoon veel tijd over heen, en het is hier absoluut niet praktisch (voor werk danwel persoonlijk gemak) om langer dan 1-3 dagen zonder internet te zitten.
Iemand anders die hier 'n oplossing voor heeft?
Ervan uitgaande dat jouw IPB abonnement nu per maand opzegbaar is zou je Telfort zonder telefonie ook kunnen aanvragen op het - hopelijk aanwezige - 2e aderpaar. Dit doe je door bij de aanvraag te kiezen voor de optie dat je nog geen ADSL hebt. Lukt dat, vraag dan na oplevering Telfort telefonie aan en porteer je IPB nummer waardoor dit abonnement beëindigd wordt door KPN.
Kijk eens op welke snelheid je Draytek de verbinding opbouwt. Volgens mij doet de ZyXEL dat veel beter op verbindingen van Telfort, vooral als je op het Tiscali ADSL netwerk bent aangesloten presteert een Draytek een heel stuk minder op dezelfde lijn.Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:21:
Mijn snelheid valt helaas wat tegen. Heb nu een vigor 2800VG adsl2/2+ modem/router ertussen hangen.
[afbeelding]
Heb tcpoptimizer al gedraaid, maar die wist het ook niet echt te versnellen. De snelheidstest van telfort geeft echter wel aan dat het 20Mbit is. maar dat betreft natuurlijk een indicatie.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
thnx, zal een poging wagen zodra mijn pakket binnen is, maar kan je in die ZyXEL ook lan-to-lan verbindingen maken en wireless vlans?bjck schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:58:
[...]
Kijk eens op welke snelheid je Draytek de verbinding opbouwt. Volgens mij doet de ZyXEL dat veel beter op verbindingen van Telfort, vooral als je op het Tiscali ADSL netwerk bent aangesloten presteert een Draytek een heel stuk minder op dezelfde lijn.
Hoe kan ik zien op welke snelheid de draytek de verbinding opbouwt?

Kan je met bovenstaand iets?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 21:27 ]
Held!musicfreak schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:51:
[...]
Ja, ik!![]()
Ervan uitgaande dat jouw IPB abonnement nu per maand opzegbaar is zou je Telfort zonder telefonie ook kunnen aanvragen op het - hopelijk aanwezige - 2e aderpaar. Dit doe je door bij de aanvraag te kiezen voor de optie dat je nog geen ADSL hebt. Lukt dat, vraag dan na oplevering Telfort telefonie aan en porteer je IPB nummer waardoor dit abonnement beëindigd wordt door KPN.
Tweede aderpaar zou hier als 't goed is aanwezig moeten zijn, morgen bij daglicht even nakijken. Punt is alleen dat ik op 5 februari al een 30E/pm abo heb afgesloten. De Telfort helpdesk wist me net te melden dat ik, binnen de annuleringsperiode (van 7 werkdagen), dit over kan zetten naar internet-only a 20 euro per maand (schriftelijk that is). Maar de kans lijkt me klein dat ik alsnog kan kiezen voor een tweede aderpaar? Die wijziging lijkt me wel danig groot dat ik dan opnieuw een abo moet afsluiten?
@ Pegasus: (vooral
Ik heb net even de KPN heldesk gepraat en voorgelegd: "Is het mogelijk om van de twee IPB telefoonnumers (wij hebben er twee) een over te laten nemen door een VoIP Provider zonder dat het gehele IPB abo wordt opgezegd?" Antwoord: Nee, dat kan (om technische redenen) niet.
Dus om IPB op te splitsen in internet via Telfort en telefonie via BudgetPhone (met je oude nummer) blijft dan als enige optie over:
- Telfort op 2e aderpaar bestellen, daarna nummer laten porteren door BudgetPhone waardoor IPB op 1e aderpaar beëindigd wordt.
(Er werd nog iets geopperd over een extra tel. abonnement op je 2e lijn maar de exacte uitwerking hiervan is me onduidelijk en volgens mij is het prijstechnisch ook niet interessant.)
Ohja, ik vroeg tijdens m'n gesprek met Telfort nog hoe 't zat met de huur- en koopmodems: mevrouw aan de lijn zei dat ze me met absolute zekerheid kon zeggen dat Telfort geen huurmodems uit gaat lenen na vandaag of überhaupt op de korte termijn. Geen idee in hoeverre zo'n helpdeskmedewerker op de hoogte is natuurlijk, maar toch.
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Helaas kan je dat niet zelf nakijken. Dat je bij je ISRA punt een 2e paar ziet zitten wil niet zeggen dat deze ook doorloopt tot in de centrale. Heb je nu aangegeven dat je geen ADSL hebt? Dan kan je het telefonie gedeelte cancelen. Heb je wel aangegeven dat je ADSL hebt dan zou ik de hele order annuleren, anders is de kans dat het misgaat wel heel groot.Thijs_O schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:03:
Tweede aderpaar zou hier als 't goed is aanwezig moeten zijn, morgen bij daglicht even nakijken. Punt is alleen dat ik op 5 februari al een 30E/pm abo heb afgesloten. De Telfort helpdesk wist me net te melden dat ik, binnen de annuleringsperiode (van 7 werkdagen), dit over kan zetten naar internet-only a 20 euro per maand (schriftelijk that is). Maar de kans lijkt me klein dat ik alsnog kan kiezen voor een tweede aderpaar? Die wijziging lijkt me wel danig groot dat ik dan opnieuw een abo moet afsluiten?
Is deze site, voor een 25-euro Bol.com bon bij internet + bellen al bekend?
Tja, ik heb het ook niet van Telfort zelf, maar van iemand van zo'n vergelijkingssite.Thijs_O schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:03:
[...]
Ohja, ik vroeg tijdens m'n gesprek met Telfort nog hoe 't zat met de huur- en koopmodems: mevrouw aan de lijn zei dat ze me met absolute zekerheid kon zeggen dat Telfort geen huurmodems uit gaat lenen na vandaag of überhaupt op de korte termijn. Geen idee in hoeverre zo'n helpdeskmedewerker op de hoogte is natuurlijk, maar toch.
En deze persoon had geen enkel belang om dit aan mij te vertellen: Ik had immers het formulier al ingevuld.
Maar goed, als het klopt, dan wordt het binnenkort wel bekend. Lijkt me tenminste.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Ik heb bij modulation: ADSL2+ (G.992.5)Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:32:
[...]
MPoA
- channel 2
- 1483 bridged ip LLC
- vpi 0
- vci 34
- modulation G.DMT
default mac en obtain ip
Misschien eens proberen.
Even gegoogled: http://www.vocal.com/data_sheets/full/gdmt.pdf
Ok, heb mijn modem binnen, maar om nu te zeggen dat ik echt happy ben...
Mijn lijn is 28 januari opgeleverd, maar toen had ik nog geen modem. Ik heb toen mijn oude Speedtouch gekoppeld en die trainde perfect in op 8000/1024, strakker kan gewoon niet. Reden: moden is geschikt voor ADSL (niet voor 2+ dus) en/of mijn centrale is niet geupgrade naar ADSL2+.
Dus mijn hoop op een hogere intrainingswaarde bleef. Tot vandaag.....
Wat blijkt, de centrale is wel degelijk ADSL2+ en de verbinding dus ook, maar wat schept mijn verbazing...de nieuwe modem traint zelfs lager in dan mijn oude....ok ok, het gaat hier om enkele kbpsjes, maar toch....

Mijn gegevens zijn:
niet echt. Iemand enig idee hoe dit kan?
Eerlijk is eerlijk, de speedtest op de telfort site vertelde me al dat ik max 8mbit kon halen, maar ik wil graag de technische reden erachter weten, want alle ingredienten zijn er om er een hogere intrainingswaarde uit te halen...toch?
Mijn lijn is 28 januari opgeleverd, maar toen had ik nog geen modem. Ik heb toen mijn oude Speedtouch gekoppeld en die trainde perfect in op 8000/1024, strakker kan gewoon niet. Reden: moden is geschikt voor ADSL (niet voor 2+ dus) en/of mijn centrale is niet geupgrade naar ADSL2+.
Wat blijkt, de centrale is wel degelijk ADSL2+ en de verbinding dus ook, maar wat schept mijn verbazing...de nieuwe modem traint zelfs lager in dan mijn oude....ok ok, het gaat hier om enkele kbpsjes, maar toch....

Mijn gegevens zijn:
Modem gehangen aan ISRA punt, waardes blijven hetzelfde. Volgens de waardes zit ik op 1,9km koperdraad naar de centrale toe. Modem en centrale zijn ADSL2+, dus waarom train ik dan zo laag in? Het is een complete nieuwbouw wijk waar we zitten, dus om nu te zeggen dat de kabel al doorgerot zijnnoise margin upstream: 10 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 12 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 89 ab cc cd dd dc dd dc dc ba a9 97
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 26 db
tone 32- 63: 08 9a aa bb bb bc cc cc cc bc cc cc cc cc cc cc
tone 64- 95: cc cc cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb aa ab bb ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 128-159: aa aa aa aa a9 99 9a 99 99 99 aa 99 99 29 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 99
tone 192-223: 99 99 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 224-255: 88 88 88 88 88 78 88 88 88 88 78 77 77 77 77 65
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Eerlijk is eerlijk, de speedtest op de telfort site vertelde me al dat ik max 8mbit kon halen, maar ik wil graag de technische reden erachter weten, want alle ingredienten zijn er om er een hogere intrainingswaarde uit te halen...toch?
Waaruit trek je de conclusie dat je centrale ADSL2+ is?Yzord schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:24:
Ok, heb mijn modem binnen, maar om nu te zeggen dat ik echt happy ben...
Jup, je zit op een ADSL1 centrale. Daar zitten wel een aantal ADSL2+ kaarten in die op een ADSL2 profiel met een maximale snelheid van 8 mbit functioneren, dit draait namelijk vaak veel stabieler.Yzord schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:24:
Modem gehangen aan ISRA punt, waardes blijven hetzelfde. Volgens de waardes zit ik op 1,9km koperdraad naar de centrale toe. Modem en centrale zijn ADSL2+, dus waarom train ik dan zo laag in? Het is een complete nieuwbouw wijk waar we zitten, dus om nu te zeggen dat de kabel al doorgerot zijnniet echt. Iemand enig idee hoe dit kan?
Als de telfort site maximaal 8 mbit zegt weet je al genoeg. ADSL1 centrale.Yzord schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:24:
Omdat de verbinding ADSL2 is namelijk...en dat kan niet met een ADSL centraletrolleystad schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:39:
[...]
Waaruit trek je de conclusie dat je centrale ADSL2+ is?
En idd, dat +je moet je even weghalen lol. Dan nog zou 12mbit haalbaar moeten zijn toch? Uiteraard niet als ze de kaarten gecapped hebben. Vreemde is dat zo'n adslsite zo'n lijst heeft staan waarin mijn woonplaats als geupgrade gekenmerkt wordt....
[ Voor 31% gewijzigd door Yzord op 08-02-2008 23:48 ]
ik heb 2x een mailtje (tickernr) gestuurd, de 1ste keer had ik na 15 dagen reactie de 2de keer na 11 dagen, is dit wel normaal? hebben anderen deze late reacties ook gekregen?
Aangegeven dat ik nu al IPB heb (plan was om naadloos over te gaan van IPB naar Telfort Internet+Telefonie). De helpdesk zei dat ik wel een brief kon sturen om d'r Internet-only van te maken, wat ik dan ook van plan ben. Want ik gok dat het inderdaad een rommeltje wordt als ik nu ineens aangeef geen ADSL te hebben.musicfreak schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:45:
[...]
Helaas kan je dat niet zelf nakijken. Dat je bij je ISRA punt een 2e paar ziet zitten wil niet zeggen dat deze ook doorloopt tot in de centrale. Heb je nu aangegeven dat je geen ADSL hebt? Dan kan je het telefonie gedeelte cancelen. Heb je wel aangegeven dat je ADSL hebt dan zou ik de hele order annuleren, anders is de kans dat het misgaat wel heel groot.
Daarnaast is het doen van de moeite (tweede aderpaar, etc.) en het bijkomende risico dat het nu ineens huurmodems worden (komt mij slecht uit ivm zelf willen instellen VoIP-settings e.d.) m.i. niet de moeite waard voor 't behouden van dit telefoonnummer. Dan liever een nieuw nummer met de zekerheid dat ik op de gewenste datum van IPB naar Telfort wordt geporteerd en vanaf dan in m'n Telfort modem zelf SIP's kan instellen. Stabiliteit is hier namelijk wel enigzins een hoge prioriteit.
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Waarom zou je de aders moeten wisselen?Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:42:
Helpdesk gebeld, die beweren dat, wanneer je overstapt van Orange, je in het ISRA-punt de rode en blauwe aders moet verwisselen met de witte en oranje.
Dit heb ik gedaan (modem uit stopcontact, opnieuw opstarten, etc), maar dit heeft niet geholpen.
Heb je telfort aangevraagd op een ander aderpaar??
Zonee, dan hoef je niets om te wisselen.
Je foto is overigens niet al te duidelijk. Wat zijn al die kabels, wat hangt er aan die rj11?
Waarom heb je 2 telefoonlijnen aan je "isra" hangen? Je moet het modem voor alle andere aftakkingen gebruiken. Ik snap weinig van je foto.
En ja, ik zet isra tussen aanhalingtekens. Waar is de hoofdlijn van de kpn?
Lijkt me niet dat kpn dit ooit zo opgeleverd heeft.
[ Voor 13% gewijzigd door job op 09-02-2008 01:36 ]
Verwijderd
18-01-2008 mail gestuurd.thefxr schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 00:36:
ik heb 2x een mailtje (tickernr) gestuurd, de 1ste keer had ik na 15 dagen reactie de 2de keer na 11 dagen, is dit wel normaal? hebben anderen deze late reacties ook gekregen?
31-01-2008 automatisch bericht gehad dat
31-01-2008 Meteen een mail terug gestuurd en ik wacht tot heden dus op mijn "voorrang behandeling".Wij kunnen ons voorstellen dat u inmiddels via een andere weg antwoord hebt gekregen op uw vraag, of dat het probleem inmiddels is verholpen.
Indien dit echter niet het geval is verzoeken wij u vriendelijk om uw vraag, middels het contact formulier, opnieuw te stellen. Uiteraard wordt uw vraag dan met voorrang behandeld en voorzien wij u zo spoedig mogelijk alsnog van een passend antwoord.
Ik vermoed dat ze per mail slecht of niet bereikbaar zijn helaas.
Verwijderd
Dat scheeld inderdaad een hoopAtRi schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:58:
[...]
Ik heb bij modulation: ADSL2+ (G.992.5)
Misschien eens proberen.
Even gegoogled: http://www.vocal.com/data_sheets/full/gdmt.pdf

Bedankt!
Als je bij aanvraag aangegeven hebt dat het om een overname gaat (Huidige verbinding > ADSL > van een andere aanbieder) valt het DSL signaal van je huidige aanbieder weg, en (meestal) met een downtime van max 5 mins moet het signaal van de nieuwe aanbieder erop staan. Als het niet zo is moet je de helpdesk bellen en aangeven dat het om een overname gaat (en of dit ook zo in het systeem staat) en het laten onderzoeken.job schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 01:33:
[...]
Waarom zou je de aders moeten wisselen?
Je foto is overigens niet al te duidelijk. Wat zijn al die kabels, wat hangt er aan die rj11?
Waarom heb je 2 telefoonlijnen aan je "isra" hangen? Je moet het modem voor alle andere aftakkingen gebruiken. Ik snap weinig van je foto.
En ja, ik zet isra tussen aanhalingtekens. Waar is de hoofdlijn van de kpn?
Lijkt me niet dat kpn dit ooit zo opgeleverd heeft.
En het lijkt me idd ook niet het ISRA van KPN, maar een eigen contactdoosje.
Wat zijn je waardes nu in het modem?Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 08:20:
[...]
Dat scheeld inderdaad een hoop![]()
[afbeelding]
Bedankt!
[ Voor 13% gewijzigd door Superseb op 09-02-2008 08:27 ]
Verwijderd
Zie hier:[b]Superseb schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 08:25
Wat zijn je waardes nu in het modem?

Echt een stuk hoger.
Ik krijg vandaag ook mijn pakket binnen, zal het dan nog eens met het zyxel modem proberen en waardes posten.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 08:38 ]
jep, zelfs het eenvoudig laten wijzigen van bankrekeningnummer duurde 2 weken.thefxr schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 00:36:
Verwijderd
Gisteren nog snel voor mijn broer een telfort abonnement afgesloten om hem een koopmodem te geven. Hij heeft net een huis gekocht en gaat er pas op zijn vroegst in mei in wonen. Nu kon ik bij mijn opgave aan telfort een ingangsdatum aangeven, maar die is uit het formulier verdwenen? Als nu over een paar weken internet opgeleverd is in zijn huis, kan ik het dan een paar maanden later pas activeren en dan beginnen met betalen of werkt dat zo niet?
Ik begin wel wat te twijfelen over dat huurmodem verhaal. Waarom kan je op www.telfort.nl nog gewoon een koopmodem krijgen als er vanaf vandaag een huurmodem aangeboden zou worden?
Ik begin wel wat te twijfelen over dat huurmodem verhaal. Waarom kan je op www.telfort.nl nog gewoon een koopmodem krijgen als er vanaf vandaag een huurmodem aangeboden zou worden?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je in je sip settings iets kon of moest veranderen vwb je compressie, maar weet niet meer waar.
Iets van G.729 of G.711????
Ben van T6 naar 20Mb gegaan van Tisc naar Telf dus. Zyxel traint in op 16500 kbps.
Is dus wel ff hoger dan T6. Iemand die dit zo kan oplepelen????
Ben van T6 naar 20Mb gegaan van Tisc naar Telf dus. Zyxel traint in op 16500 kbps.
Ok mooi, mijn abbo wordt binnenkort gewijzigd, mijn "loop att" is 20 (heb ook een draytek), dus zal dan ook wel ongeveer op deze waardes uitkomen (iets lager).Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 08:33:
[...]
Zie hier: [afbeelding]
Echt een stuk hoger.
Ik krijg vandaag ook mijn pakket binnen, zal het dan nog eens met het zyxel modem proberen en waardes posten.
Verwijderd
Inderdaad de helpdesk via mail is knudde,had op 22-1 een mailtje gestuurd en op 8-2 antwoord gekregen.thefxr schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 00:36:
Nu ben ik overgegaan van T6 Tiscali naar T20 Telfort dat ik op 24-1 had aangevraagd en op 6-2 een bevestigingsmail gehad dat ik op 24-1 al ben overgezet naar T20,ik heb echter geen enkele kb snelheidswinst(modem meerdere malen gereset).
Dus 7-2 maar weer een mailtje gestuurd als de overzetting wel goed is gegaan en waarom de snelheidscheck van Telfort 13Mbit aangeeft terwijl mijn modem intraind op T6(Upstream Speed: 1062 kbps Downstream Speed: 5867 kbps ) .
Ik zit wel zo'n 3,2km van de centrale(attenuation downstream: 43 db) maar dat weet Telfort ook dus vind het een beetje raar waarom de snelheidscheck elke keer 13Mbit aangeeft.
Nu dus maar weer wachten wanneer ze reageren op m'n mail van 7-2 want bellen doe ik niet,daar had ik al een slechte ervaring mee bij Tiscali,moest m'n verhaal 4 keer vertellen omdat ik steeds naar een andere medewerker werdt doorverbonden die het probleem wel zou oplossen(gesprek duurde totaal zo'n 50min).
Verwijderd
Lijkt mij sterk als het zo zou werken. Aangevraagd en opgeleverd == betalen lijkt me. Is redelijk toch?Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 10:01:
Als nu over een paar weken internet opgeleverd is in zijn huis, kan ik het dan een paar maanden later pas activeren en dan beginnen met betalen of werkt dat zo niet?
Dat werkt zo niet, ze gaan nu bij je broer z.s.m. internet opleveren, en ook factureren. Reken op een week of vier. Alleen bij een overstap qua aanbieder vragen ze om een datum.Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 10:01:
Gisteren nog snel voor mijn broer een telfort abonnement afgesloten om hem een koopmodem te geven. Hij heeft net een huis gekocht en gaat er pas op zijn vroegst in mei in wonen. Nu kon ik bij mijn opgave aan telfort een ingangsdatum aangeven, maar die is uit het formulier verdwenen? Als nu over een paar weken internet opgeleverd is in zijn huis, kan ik het dan een paar maanden later pas activeren en dan beginnen met betalen of werkt dat zo niet?
@ snoeki
Je kunt als het goed is een wensdatum tot 3 maanden later opgeven, net als bij mobiele telefonie contracten van Telfort, dus de wensdatum had gewoon ergens in Mei 2008 kunnen zijn.
Je kunt als het goed is een wensdatum tot 3 maanden later opgeven, net als bij mobiele telefonie contracten van Telfort, dus de wensdatum had gewoon ergens in Mei 2008 kunnen zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door DeliciousBrown® op 09-02-2008 11:19 ]
Na lang wikken en wegen heb ik ook maar besloten om Telfort internet aan te vragen. Op dit moment heb ik Orange ADSL maar daar ben ik niet tevreden over omdat ze de beloofde snelheidsverhoging nog steeds niet uitvoeren.
Dus heb ik telfort aangevraagd op het 2de aderpaar (en dus aangegeven tijdens het bestellen dat ik niks had, geen telefoon en geen internet)
Nu alleen maar hopen dat die aderpaar wel kan worden aangesloten
Alleen heb ik nu nog een paar vraagjes over mijn ISRA punt.
Het enigste wat ik kan vinden is dit punt in de woonkamer:

En zo ziet het er uit als ik het kapje er afhaal

(Klik voor vergroting!)
Mijn vraag is dan ook, is dit nou mijn ISRA punt of zit er ergens anders nog iets. Ik heb natuurlijk gekeken in de meterkast maar kan niets vinden. De kabel die nu is aangelosten is van Orange ADSL, het 2de aderpaar (wit & oranje) zit volgens mij boven aan op iets aangesloten? Kan ik deze gewoon gebruiken? Alvast bedankt!
Dus heb ik telfort aangevraagd op het 2de aderpaar (en dus aangegeven tijdens het bestellen dat ik niks had, geen telefoon en geen internet)
Nu alleen maar hopen dat die aderpaar wel kan worden aangesloten

(Klik voor vergroting!)
Mijn vraag is dan ook, is dit nou mijn ISRA punt of zit er ergens anders nog iets. Ik heb natuurlijk gekeken in de meterkast maar kan niets vinden. De kabel die nu is aangelosten is van Orange ADSL, het 2de aderpaar (wit & oranje) zit volgens mij boven aan op iets aangesloten? Kan ik deze gewoon gebruiken? Alvast bedankt!
Sinds 1-2 ook internet (bellen werkte 5 werkdagen later pas) van Telfort. Eerst dus maar internet geinstalleerd, alles werkte perfect en modem trainde op 14000 kbps in (downloads via torrent ed. kreeg ik ook via deze snelheid binnen! Zit 1 km vd centrale). 5 werkdagen later de telefoon geinstalleerd, werkte ook meteen. Echter traint mijn modem nu nog maar in @ 6352 kbps / 594 kbps (downloaden gaat ook op deze snelheid), iemand enig idee hoe dit kan? Heb trouwens de ZyXEL 2602HW.
Dit is idd je ISRA punt. Tweede aderpaar zie je inderdaad boven aangesloten (oranje-wit).Prolution schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:03:
[afbeelding]
[afbeelding]
(Klik voor vergroting!)
VoIP > SIP > Advanced Setup per SIP in te stellen volgens mij.scofield schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 10:11:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je in je sip settings iets kon of moest veranderen vwb je compressie, maar weet niet meer waar.
[ Voor 30% gewijzigd door Superseb op 09-02-2008 12:31 ]

[ Voor 99% gewijzigd door Superseb op 09-02-2008 12:32 . Reden: zucht. dubbel ]
Verwijderd
Dan weet ik al meteen dat ADSL niets voor mij is.
Ik zit dan wel met de dure kabelaar @home waarbij ik ook basisbellen heb en opzich mag ik niet klagen. Altijd volle snelheid en bellen voor 35 euro per maand, dat gaat nog wel voor 4000/1000 kbps.
ADSL zou volgens dat metertje hier 3000kbps aankunnen en mijn huis is uit 1971, dus de telefoonbedrading zal wel behoorlijk oud zijn, dus nog lager. Nee, dankje, anders was het zeker een optie.
Bedankt voor dat metertje, is het nu duidelijk.
Bar bar bar
Ik zie hier een klein succes opbloeien van UMTS internet met een modem voor je laptop. Nog strakke limieten, maar fijn in de vakantie om GoT even bij te blijven
Gaan we niet langzaam naar geheel draadloos? Dat is ook nog eens stukke veiliger "huh!" denk je nu, maar doordat de PC niet meer in contact staat met andere apparatuur (modem-kabel-CAI) is het probleem van de rondlus ook opgelost
. Ik ben wel eens een modem verloren door bliksem en dat was op 4 juni 2003, dat weet ik nog. De fik stond erin
Mijn PC mankeerde niets, pffew (dit is dus zuiver mazzel).
Ik zit dan wel met de dure kabelaar @home waarbij ik ook basisbellen heb en opzich mag ik niet klagen. Altijd volle snelheid en bellen voor 35 euro per maand, dat gaat nog wel voor 4000/1000 kbps.
ADSL zou volgens dat metertje hier 3000kbps aankunnen en mijn huis is uit 1971, dus de telefoonbedrading zal wel behoorlijk oud zijn, dus nog lager. Nee, dankje, anders was het zeker een optie.
Bedankt voor dat metertje, is het nu duidelijk.
Bar bar bar
Ik zie hier een klein succes opbloeien van UMTS internet met een modem voor je laptop. Nog strakke limieten, maar fijn in de vakantie om GoT even bij te blijven
Gaan we niet langzaam naar geheel draadloos? Dat is ook nog eens stukke veiliger "huh!" denk je nu, maar doordat de PC niet meer in contact staat met andere apparatuur (modem-kabel-CAI) is het probleem van de rondlus ook opgelost

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 12:52 ]
Hmm, nu verbaas ik mij wel ergens over.
In november heb ik mijn modem ontvangen (13 november) van mijn 1e aanvraag (van de 3). Ik kreeg een multi-pc modem omdat er op dat moment geen singles meer waren. Ok, mooi toch
de 30 euro namen zij voor hun rekenening.
Nadat de 1e aanmelding was afgeketst en de 2e ook, en nadat nu dus eindelijk het abo is ingegaan, krijg ik tot mijn verbazing een single pc- modem thuis. Foutje van Telfort dus?....LOL
Heb geen enkele brief gehad van ze om de modem terug te sturen.
Iemand modempje kopen?
In november heb ik mijn modem ontvangen (13 november) van mijn 1e aanvraag (van de 3). Ik kreeg een multi-pc modem omdat er op dat moment geen singles meer waren. Ok, mooi toch
Nadat de 1e aanmelding was afgeketst en de 2e ook, en nadat nu dus eindelijk het abo is ingegaan, krijg ik tot mijn verbazing een single pc- modem thuis. Foutje van Telfort dus?....LOL
Heb geen enkele brief gehad van ze om de modem terug te sturen.
Iemand modempje kopen?
Verwijderd
Dat kan toch niet? Dat lijkt mij wel heel laag?Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:41:
ADSL zou volgens dat metertje hier 3000kbps aankunnen
Woon je heel afgelegen of in een klein dorpje dat je zo'n lage snelheid krijgt?
jazeker, heel redelijk. Mijn broer kan de lijn alleen pas activeren als hij er een pc heeft staan en dat duurt nog een paar maand. Ik begreep van de helpdesk dat je na activering pas gaat betalen. Ach, we zullen zien. Maakt ook niet zoveel uit, meer nieuwsgierigheid.Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:00:
[...]
Lijkt mij sterk als het zo zou werken. Aangevraagd en opgeleverd == betalen lijkt me. Is redelijk toch?
Maar hoe zit het nu met die huurmodems? Ik zie niks op de site staan en kan als dat niet gebeurd ook de aanvraag voor mijn broer annuleren en het over een paar maand aanvragen. Komen er nu huurmodems of niet?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 13:54 ]
Ja maar welke waarde zet je daar nou neer met hogere intrainwaardes als voorheen.VoIP > SIP > Advanced Setup per SIP in te stellen volgens mij.
Ik heb nu HetNet Surfen + Bellen. Ik heb hiervoor een Siemens Speedtouch (met ingebouwde router), is het mogenlijk om die hiervoor te houden ? Dus het modem van Telfort niet te gebruiken? Want ik ben niet van plan 60 euro extra te betalen voor 4 poorten en WIFI wanneer ik het al heb.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:51:
[...]
Dat kan toch niet? Dat lijkt mij wel heel laag?
Woon je heel afgelegen of in een klein dorpje dat je zo'n lage snelheid krijgt?
[...]
jazeker, heel redelijk. Mijn broer kan de lijn alleen pas activeren als hij er een pc heeft staan en dat duurt nog een paar maand. Ik begreep van de helpdesk dat je na activering pas gaat betalen. Ach, we zullen zien. Maakt ook niet zoveel uit, meer nieuwsgierigheid.
Maar hoe zit het nu met die huurmodems? Ik zie niks op de site staan en kan als dat niet gebeurd ook de aanvraag voor mijn broer annuleren en het over een paar maand aanvragen. Komen er nu huurmodems of niet?
Bron:U ontvangt het basismodem gratis in bruikleen bij een nieuw abonnement. Voor een multi-pc modem betaalt u eenmalig een bedrag van € 30,-. De kosten voor een uitgebreid draadloos modem bedragen eenmalig € 70,-. In alle gevallen blijft Telfort eigenaar van het modem. Bij het ontbinden van de overeenkomst zal u verzocht worden het modem retour te sturen aan Telfort.
http://adslwinkel.nl/defa...tion=Compare&groupid=3221
Maar op telfort.nl is hier niks over te vinden, niet op de site en niet in de Algemene Voorwaarden.
Dich bis echt unne foëzen haas
Wellicht interessant voor nieuwkomers bij Telfort:
Stap 1:
23-1 aanvraag telfort Internet 20mbit
24-1 contract via email ontvangen
25-1 contract via post ontvangen
Stap 2:
04-2 Verwerken van de abonnementsaanvraag
Stap 3:
04-2 Bevestiging stap 3 (Werkzaamheden in de telefooncentrale)
stap 4:
09-2 Technische oplevering van het abonnement (modem ontvangen)
Houdt dit nu al in dat wanneer ik het modem aansluit mijn internet gaat werken?
//edit:
Hierbij bevestigen wij dat uw Telfort internetabonnement, bij ons bekend onder het ordernummer xxxxxxxx, zal worden geactiveerd in de week van 18 februari 2008.
Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan per reguliere post een bevestiging met de relevante details.
Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice
Stap 1:
Stap 2:
Stap 3:
stap 4:
//edit:
Hierbij bevestigen wij dat uw Telfort internetabonnement, bij ons bekend onder het ordernummer xxxxxxxx, zal worden geactiveerd in de week van 18 februari 2008.
Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan per reguliere post een bevestiging met de relevante details.
Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice
[ Voor 26% gewijzigd door markweb4871 op 09-02-2008 19:31 ]
Verwijderd
Nee, niet altijd.markweb4871 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:07:
Stap 1:
Stap 2:
Stap 3:
stap 4:
Heb afgelopen woensdag ook mijn modem en de brief gehad, maar nog steeds niks nada noppes uit m`n modempje
Maar in de week van 15 Feb. moet ik online zijn volgens de brief en de mail die ik heb gekregen
Bij internet plus bellen heb je de modem in bruikleen.XaeroNL schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:21:
Ik heb nu HetNet Surfen + Bellen. Ik heb hiervoor een Siemens Speedtouch (met ingebouwde router), is het mogelijk om die hiervoor te houden ? Dus het modem van Telfort niet te gebruiken? Want ik ben niet van plan 60 euro extra te betalen voor 4 poorten en WIFI wanneer ik het al heb.
Dus die moet eigenlijk terug.
Verwijderd
Het modem wat je nu hebt is of een Alcatel SpeedTouch (zwart) of een Siemens ExperiaBox (grijze), Siemens SpeedTouch bestaat niet. KPN/HetNet noemt ze trouwens beide ExperiaBox. Die moet je waarschijnlijk inleveren als je abonnement bij HetNet afgelopen is; en die kun je dus niet houden. Overigens kun je wel gewoon het gratis modem van Telfort kiezen en er een eigen Wireless Access Point of Wireless router bijkopen. Waarschijnlijk is dit goedkoper. Die ExperiaBox van KPN is trouwens niet volledig instelbaar (bijv. je VoIP instellingen) waardoor je problemen zou kunnen ondervinden bij Telfort. Het internet gedeelte zal wel goed gaan, maar mocht je die grijze Siemens ExperiaBox hebben, dan zit je ook nog met het gelimiteerde UDP poorten verhaal. Je mag dus, als je het mij vraagt, blij zijn dat je van die ExperiaBox af bent.XaeroNL schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:21:
Ik heb nu HetNet Surfen + Bellen. Ik heb hiervoor een Siemens Speedtouch (met ingebouwde router), is het mogenlijk om die hiervoor te houden ? Dus het modem van Telfort niet te gebruiken? Want ik ben niet van plan 60 euro extra te betalen voor 4 poorten en WIFI wanneer ik het al heb.
Verwijderd
De kans is groot dat ze dat ding niet terug gaan vragen. Wat moeten ze ook met die 2e hands meuk. Aan nieuwe abonnees geven? Die willen een nieuwe en niet eentje waar mogelijk bij een ander door de muizen aan geknaagd is.XaeroNL schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:21:
Ik heb net mijn pakket ontvangen, brief nog niet. Maar het werkt hier al wel, dwz. DSL lamp brandt en kom op activeringspagina. Ik activeer nog maar niet, weet namelijk niet wanneer hebt abonnement echt ingaat, bij voorkeur pas 1 maart omdat ik nog internet heb... Blijft onduidelijk,volgens KS is het de datum die in de brief staat (ben benieuwd)Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:11:
[...]
Nee, niet altijd.
Heb afgelopen woensdag ook mijn modem en de brief gehad, maar nog steeds niks nada noppes uit m`n modempje![]()
Maar in de week van 15 Feb. moet ik online zijn volgens de brief en de mail die ik heb gekregen
Haha, ik zou het maar doen, er wordt tegenwoordig streng op gelet. En ze vragen gewoon 150 euro voor een niet teruggekregen EBVerwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:50:
[...]
De kans is groot dat ze dat ding niet terug gaan vragen. Wat moeten ze ook met die 2e hands meuk. Aan nieuwe abonnees geven? Die willen een nieuwe en niet eentje waar mogelijk bij een ander door de muizen aan geknaagd is.
Ehm dit verhoogt of verlaagt je intrainwaarden niet hoor.scofield schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:11:
[...]
Ja maar welke waarde zet je daar nou neer met hogere intrainwaardes als voorheen.
Verwijderd
Je kan hem zeker gebruiken. Hier in het noorden (Friesland) krijg ik een lagere downloadsnelheid (mis echt 1 MB/sec !!), dus ik gebruik hem nu in bridge mode als een soort switch zeg maar en heb hem dus aangesloten op de basis telfort modem. Op pagina 1 of 2 van dit topic (deel 6 waar je nu inzit) heb ik een korte handleiding neergezet hoe je dit kan opzetten.XaeroNL schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:21:
Voor mijn broer heb ik net een 2e hands speedtoch ontvangen met de post, helemaal nieuw en inclusief verzenden 30 euro. Marktplaats staat vol met 2e hands (en vaak ook ongebruikte) speedtouch modempjes.
Mijn speedtouch is trouwens van het merk Thomson en niet van Siemens?
Verwijderd
Zijn er hier ook mensen die werken met de anti spam en anti virus software van Telfort en wat daarover kunnen zeggen?
Ik vind het zelf wat duur. Je moet het product namelijk per mailbox!!! aanschaffen. Aangezien ik al 4 mailboxen heb aangemaakt (mijzelf, mijn vrouw, mijn zoon en een account voor nieuwsbrieven en dergelijke) ben ik dan al 4 x het maandbedrag kwijt.
Ze hebben ook een totaal pakket voor 3,95 euro in de maand met virusscanner e.d. erbij. Wellicht iets voor mij, maar ik kan nergens op www.telfort.nl terugvinden welke software je hiervoor krijgt? Weet iemand dit?
Ik vind het zelf wat duur. Je moet het product namelijk per mailbox!!! aanschaffen. Aangezien ik al 4 mailboxen heb aangemaakt (mijzelf, mijn vrouw, mijn zoon en een account voor nieuwsbrieven en dergelijke) ben ik dan al 4 x het maandbedrag kwijt.
Ze hebben ook een totaal pakket voor 3,95 euro in de maand met virusscanner e.d. erbij. Wellicht iets voor mij, maar ik kan nergens op www.telfort.nl terugvinden welke software je hiervoor krijgt? Weet iemand dit?
Verwijderd
Volgens mij krijg je geen aparte software maar wordt e.e.a. op de mailserver "geregeld".
Ik heb het zelf niet genomen. Ik ben niet zo bang voor een enkel virusje. Meestal verdwijnen die toch al vanzelf in de stofzuiger als ik het huis kuis.
Ik heb het zelf niet genomen. Ik ben niet zo bang voor een enkel virusje. Meestal verdwijnen die toch al vanzelf in de stofzuiger als ik het huis kuis.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 17:10 ]
Ik zat bij Tiscali met een 6MB verbinding, gezien de prijs en snelheid heb ik via hun website ingelog en aangevraagd om over te stappen op 20MB. Dat was alleen vorige week en ik heb niet eens een bevestigingsmail gekregen oid. Wachten ze daar ook een week mee of is het gewoon niet goed gegaan?
Wat zijn de ervaringen met overstappen vanaf een Tiscali abbo naar Telfort?
Wat zijn de ervaringen met overstappen vanaf een Tiscali abbo naar Telfort?
Wat ze er mee moeten weet ik ook niet, maar ik ben overgegaan van Planet naar Telfort en binnen een week nadat ik over was een brief dat het modem terug moest naar Leidschendam.Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:50:
[...]
De kans is groot dat ze dat ding niet terug gaan vragen. Wat moeten ze ook met die 2e hands meuk. Aan nieuwe abonnees geven? Die willen een nieuwe en niet eentje waar mogelijk bij een ander door de muizen aan geknaagd is.
Het modem is eigendom van KPN en je krijgt de eindafrekening als het modem terug is.
Dus ik zou er maar op rekenen dat het modem terug moet.
Verwijderd
Zouden ze die dingen naar Afrika of een ander arm land sturen als een soort ontwikkelingshulp?
Nee, maar het zou met die waardes je kwaliteit van je telefonie verbeteren.Superseb schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:26:
[...]
Ehm dit verhoogt of verlaagt je intrainwaarden niet hoor.
[ Voor 5% gewijzigd door scofield op 09-02-2008 17:43 ]
In de doos die ik gisteren ontving met mijn modem erin zat een brief dat de modem voor mij was. Hoef je dus niet in te leveren. Ook had ik een gratis modem besteld, maar kreeg een multipc geval...
G.711.A is de beste kwaliteit, 64kbps. Ik zou die kiezen, dat ga je aan de rest van je internet verkeer echt niet merken. Is minder dan 1% van je bandbreedte.scofield schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:42:
[...]
Nee, maar het zou met die waardes je kwaliteit van je telefonie verbeteren.
Het is een softwarepakket dat je op je PC moet installeren. Per email krijg je een downloadlink en een registratiecode. Heb het bij een vriendin op haar Pentium III met 310 Mb intern geheugen geïnstalleerd, maar daar was het pakket te zwaar voor. Het is van een bekende anti-virus fabrikant, weet alleen zo 123 niet meer van welke.Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:48:
Zijn er hier ook mensen die werken met de anti spam en anti virus software van Telfort en wat daarover kunnen zeggen?
<knip>
Verwijderd
ik heb nu bij mijn telfort een draadloos modem besteld, die kost 70 euro, maar 2de hands kan je ze nieuw krijgen voor een leuk prijsje.. Maar kan ik dat wel voip enzo instellen? krijg je ook gegevens daarvan thuis?
Drie keer raden waar die 2e hands modems vandaan komen...Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:08:
ik heb nu bij mijn telfort een draadloos modem besteld, die kost 70 euro, maar 2de hands kan je ze nieuw krijgen voor een leuk prijsje.. Maar kan ik dat wel voip enzo instellen? krijg je ook gegevens daarvan thuis?
Heb ook 'geluk' gehad en een multi-PC versie gekregen i.p.v. een single-PC. Ben nu een heel erg blije klant van Telfort. Alles is relatief snel verlopen zonder problemen (behalve dan het aansluitschema, ik had weer eens een excoot, maar voor een beetje technisch iemand geen probleem).
Snelheids testen gedaan op speedtest.net en vrijwel continue (een week) ruim 13 MBit/sec. Nu kan ik sneller films downloaden en branden als ze bekijken, dus ruim voldoende voor mij voorlopig.
Speedtest met server Amsterdam (ongeveer 50 miles):
Download: 13579 kb/s
Upload: 880 kb/s
Ping: 15 ms
Stabiliteit van de snelheid leek in eerste instantie een probleem. Na draaien van TCPoptimiser was dat probleempje ook als vanzelf uit de wereld.
Ik heb 2 keer de helpdesk gebeld i.v.m. administratieve vragen. Beide keren direct een medewerker aan de lijn met adequaat antwoord (na het kleine minuutje gepriegel met de auto).
Al-met-al ben ik zeer blij dat ik ben overgegaan van het te dure @Home.
Snelheids testen gedaan op speedtest.net en vrijwel continue (een week) ruim 13 MBit/sec. Nu kan ik sneller films downloaden en branden als ze bekijken, dus ruim voldoende voor mij voorlopig.
Speedtest met server Amsterdam (ongeveer 50 miles):
Download: 13579 kb/s
Upload: 880 kb/s
Ping: 15 ms
Stabiliteit van de snelheid leek in eerste instantie een probleem. Na draaien van TCPoptimiser was dat probleempje ook als vanzelf uit de wereld.
Ik heb 2 keer de helpdesk gebeld i.v.m. administratieve vragen. Beide keren direct een medewerker aan de lijn met adequaat antwoord (na het kleine minuutje gepriegel met de auto).
Al-met-al ben ik zeer blij dat ik ben overgegaan van het te dure @Home.
LPEspecial
Verwijderd
Daar hoop ik ook op. Ik kom van xs4all vandaan en die had echt een perfecte spam filter. Ik kreeg echt 0,0 spam binnen en alle spam kwam op een aparte account die ik af en toe controleerde.Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:07:
Volgens mij krijg je geen aparte software maar wordt e.e.a. op de mailserver "geregeld".
Maar heeft Telfort dezelfde spamfilters als xs4all of iets vergelijkbaars? Dat kan ik nergens terugvinden.
Ook vind ik het wat vreemd dat je voor elke mailbox moet betalen, maar dat los ik wel op door wat rules in te stellen in outlook hier als ik het ga nemen. Ik kan het natuurlijk ook gratis doen door een pakketje te downloaden en hier te installeren, maar de controle op de mailserver bevalt mij beter omdat ik dan geen extra software hier hoef te installeren.
Nortonmusicfreak schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:49:
[...]
Het is een softwarepakket dat je op je PC moet installeren. Per email krijg je een downloadlink en ene registratiecode. Heb het bij een vriendin op haar Pentium III met 310 Mb intern geheugen geïnstalleerd, maar daar was het pakket te zwaar voor. Het is van een bekende anti-virus fabrikant, weet alleen zo 123 niet meer van welke.
Althans, dat was het al tijden bij Tiscali. Dus dat zal wel hetzelfde zijn gebleven. (mijn collega had het pakket via tiscali)
Ik zou er lekker vanaf blijven. Er zijn genoeg betere produkten in de markt. (de gratis-antivirus-produkten vind ik persoonlijk stukken beter dan de traagmakers van Norton)
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Verwijderd
Je kunt je Telfort mail laten ophalen door gmail door dat in de instellingen van gmail in te vullen. Via gmail wordt je mail gefilterd met Gmail's perfecte spamfilter. Beter kun je je bijna niet wensen (ja ok, een spamvrije wereld jaVerwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:02:
[...]
Maar heeft Telfort dezelfde spamfilters als xs4all of iets vergelijkbaars? Dat kan ik nergens terugvinden.
pigsbutt schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:07:
Als je alleen voor de antispam gaat dan is het controle op de server, ga je voor het totaalpakket dan is het een softwarepakket, waarschijnlijk van Norton.Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:02:
Daar hoop ik ook op.
Weet iemand trouwens voor hoe lang je een contract afsluit bij deze veiligheidsopties?
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar die is wat in de lawine van posts verdwenen, dus nog eens.
Ik ben over van Tiscali naar Telfort en heb een stabiele verbinding (jawel, met linksys apparatuur).
Volgens de Telfort site kan naar mijn huisadres ca. 13mb komen, ik krijg 12. Ingetraint op 12004 of zo; overigens kan dat de dag daarna (het spul gaat 's nachts uit) wel 11,9 zijn of zo, maar blijft rond die waarde. Download geeft 1,23mbps.
Alleen: ik heb een downstream att. van 36 (zou met de afstand ongeveer kloppen) en een upstream van 7.5. Altijd.
Nu lees ik dat de verhouding tussen die twee ongeveer 2:1 moet zijn. Dat is het dus duidelijk niet. In de meterkast is het wel wat rommelig; dat zou beter kunnen. Maar mijn vraag is: wat win ik daar nog mee? Zou met betere kabels de upstream dan naar ca. 14-18 moeten of zo? En wat scheelt dat dan voor mij? Als dat niet te veel uitmaakt dan laat ik het mooi zoals het is aangezien ik tot dusver dik tevreden ben over de snelheid....
Ik ben over van Tiscali naar Telfort en heb een stabiele verbinding (jawel, met linksys apparatuur).
Volgens de Telfort site kan naar mijn huisadres ca. 13mb komen, ik krijg 12. Ingetraint op 12004 of zo; overigens kan dat de dag daarna (het spul gaat 's nachts uit) wel 11,9 zijn of zo, maar blijft rond die waarde. Download geeft 1,23mbps.
Alleen: ik heb een downstream att. van 36 (zou met de afstand ongeveer kloppen) en een upstream van 7.5. Altijd.
Nu lees ik dat de verhouding tussen die twee ongeveer 2:1 moet zijn. Dat is het dus duidelijk niet. In de meterkast is het wel wat rommelig; dat zou beter kunnen. Maar mijn vraag is: wat win ik daar nog mee? Zou met betere kabels de upstream dan naar ca. 14-18 moeten of zo? En wat scheelt dat dan voor mij? Als dat niet te veel uitmaakt dan laat ik het mooi zoals het is aangezien ik tot dusver dik tevreden ben over de snelheid....
Als je van tiscali naar telfort overstapt behoud je dan wel je tiscali mail adres?
Op de site van telfort kan ik niet direct iets terug vinden...Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:16:
[...]
krijg je in een brief thuis.
Openingspost klopt niet geheel, Telfort zegt inmiddels bij een aantal ADSL providers zelf het abonnement op als je overstapt (o.a. bij XS4all). Dit hebben ze in iedergeval bij mij gedaan.
Zegt Telfort mijn huidige internetabonnement voor me op?
Nee, helaas mag Telfort jouw huidige internetabonnement niet voor je opzeggen en ben je daar dus zelf verantwoordelijk voor. Om je te helpen heeft Telfort alvast een opzegbrief voor je opgesteld. Deze opzegbrief kun je downloaden aan het einde van het bestelproces van een Telfort internetabonnement. Je hoeft deze brief alleen nog te ondertekenen en op te sturen naar je huidige internetaanbieder.
[ Voor 33% gewijzigd door Liquid op 10-02-2008 09:45 ]
jaDracula schreef op zondag 10 februari 2008 @ 09:21:
Als je van tiscali naar telfort overstapt behoud je dan wel je tiscali mail adres?
Ik ben inmiddels een week of 2 over van Tiscali naar Telfort en ik heb ook nog gewoon mijn Tiscali mailadressen. Wat ik wel een nadeel vindt bij Telfort is dat de mogelijkheden om je email adressen te beheren zo beperkt zijn. Bij Tiscali kreeg je op een wegpagina nog keurig je mailadressen en aliassen te zien, bij Telfort kun je wel nieuwe adressen en aliassen aanmaken maar een overzicht is in geen velden of wegen te bekennen. Moet je hiervoor speciaal contact gaan opnemen met de helpdesk van Telfort of zo?
Verwijderd
Moet je dat contract nog terugsturen voordat ze het proces in gang gaan zetten? Dus contract ontvangen, terugsturen en vervolgens gaat de wachttijd van 7 dagen in werking?markweb4871 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:07:
Stap 1:
Stap 2:
Nee.Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 10:51:
[...]
Moet je dat contract nog terugsturen voordat ze het proces in gang gaan zetten? Dus contract ontvangen, terugsturen en vervolgens gaat de wachttijd van 7 dagen in werking?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Het modem waar jij over hebt is in bruikleen gegeven en blijft eigendom van kpn (ze hebben er ook hun logo op laten zetten), je hebt er overigens ook niks aan omdat kpn er custommade firmware met beperkte instel mogelijkheden in het menu in heeft gezet waardoor hij niet meer geschikt is voor welke andere verbinding dan ook. Er is ook helaas geen normale firmware meer in terug te zetten. De zilver grijze siemens is overigens een waardeloos ding. De zwarte speedtouch 780 is wel goed.XaeroNL schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:21:
Verwijderd
Das duidelijke taal. Terug dan met die meuk en bestel een ZyXEL 2602 HW die overigens niet 60 maar 70 euro extra kost t.o.v. het basismodem.SaanBitch schreef op zondag 10 februari 2008 @ 11:27:
[...]
Het modem waar jij over hebt is in bruikleen gegeven en blijft eigendom van kpn (ze hebben er ook hun logo op laten zetten), je hebt er overigens ook niks aan omdat kpn er custommade firmware met beperkte instel mogelijkheden in het menu in heeft gezet waardoor hij niet meer geschikt is voor welke andere verbinding dan ook. Er is ook helaas geen normale firmware meer in terug te zetten. De zilver grijze siemens is overigens een waardeloos ding. De zwarte speedtouch 780 is wel goed.
Ik heb er zelf ook een en die staat nu al twee weken tevreden te snorren op mijn nachtkastje. Nooit spijt gehad van deze investering. I.t.t. vele andere maar dit ter zijde.
Verwijderd
"Nee" als in "je hoeft niets terug te sturen en de 7 dagen gaan in na de dag van aanvraag"?
Nee.Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:34:
[...]
"Nee" als in "je hoeft niets terug te sturen en de 7 dagen gaan in na de dag van aanvraag"?
Je hoeft niet terug te sturen en 7 dagen gaan in na bevestiging van je order
Dit is een beetje typisch geregeld bij Telfort.Sgimi schreef op zondag 10 februari 2008 @ 10:06:
Ik ben inmiddels een week of 2 over van Tiscali naar Telfort en ik heb ook nog gewoon mijn Tiscali mailadressen. Wat ik wel een nadeel vindt bij Telfort is dat de mogelijkheden om je email adressen te beheren zo beperkt zijn. Bij Tiscali kreeg je op een wegpagina nog keurig je mailadressen en aliassen te zien, bij Telfort kun je wel nieuwe adressen en aliassen aanmaken maar een overzicht is in geen velden of wegen te bekennen. Moet je hiervoor speciaal contact gaan opnemen met de helpdesk van Telfort of zo?
Ga naar Mijn Telfort, onderdeel E-mail en ten slotte naar
Mailalias verwijderen
Na het inloggen krijg je een overzicht getoond van alle mailaliassen, gegroepeerd per e-mailbox.
Uiteraard hoef je niet iets te verwijderen en kan je terugkeren.
Dus bij Telfort krijg je bij de keuze verwijderen uiteindelijk het gewenste overzicht te zien.
Ik heb gisteren het modem ontvangen (aanvraag op 17-1). Vandaag aangesloten, alle lampjes knipperden. Activatiepagina, geactiveerd, maar nu werkt het niet. Telfort gebeld, en er is een storing met het activeren. Dus waarschijnlijk werkt het morgen. hoop ik.
Verwijderd
Na een tijdje twijfelen ook hier Telfort aangevraagd op 10-01-2008. Op 08-02-2008 is het pakket geleverd. Direct alles aangesloten en de volgende resultaten :
Down : 15882 kbps
Up : 1103 kbps
Tevens besteld met het Basis modem en uiteindelijk het Multi PC modem geleverd gekregen, in een begeleidende brief werd aangegeven dat de Multi PC modem zonder extra kosten is geleverd en mijn eigendom is.
De verbinding is zeer stabiel. Ben nu een tevreden Telfort gebruiker die blij is bij @HOME weg te zijn.
Down : 15882 kbps
Up : 1103 kbps
Tevens besteld met het Basis modem en uiteindelijk het Multi PC modem geleverd gekregen, in een begeleidende brief werd aangegeven dat de Multi PC modem zonder extra kosten is geleverd en mijn eigendom is.
De verbinding is zeer stabiel. Ben nu een tevreden Telfort gebruiker die blij is bij @HOME weg te zijn.
Het zou weer moeten werken, volgens de helpdeskPadvinder schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:26:
Ik heb gisteren het modem ontvangen (aanvraag op 17-1). Vandaag aangesloten, alle lampjes knipperden. Activatiepagina, geactiveerd, maar nu werkt het niet. Telfort gebeld, en er is een storing met het activeren. Dus waarschijnlijk werkt het morgen. hoop ik.
Iemand enig idee waar je bij telfort je homepage kan activeren, als ik via de tiscali site ga wordt ik doorgestuurd naar telfort maar kan het niet vinden

Klinkt logischbeuker123 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 13:52:
[...]
Dit is een beetje typisch geregeld bij Telfort.
Ga naar Mijn Telfort, onderdeel E-mail en ten slotte naar
Mailalias verwijderen
Na het inloggen krijg je een overzicht getoond van alle mailaliassen, gegroepeerd per e-mailbox.
Uiteraard hoef je niet iets te verwijderen en kan je terugkeren.
Dus bij Telfort krijg je bij de keuze verwijderen uiteindelijk het gewenste overzicht te zien.
Thanks!
InderdaadDav0s schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:47:
[...]
Het zou weer moeten werken, volgens de helpdesk
1252.4 KByte/sec op speedtest.nl
en ben nu een film aan het downloaden van Stage6 met ongeveer 1500 KB/s
Voorheen (Casema kabel) haalde ik nog geen 200 KB/s voor hetzelfde bedrag per maand.
* Padvinder is blij
Ga jij eens heel snel de startpost lezen, dan zal ik doen alsof je deze vraag niet gepost hebt.Dracula schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:21:
Iemand enig idee waar je bij telfort je homepage kan activeren, als ik via de tiscali site ga wordt ik doorgestuurd naar telfort maar kan het niet vinden
Ik heb op 17-01 een overstap van Tiscali T4 naar Telfort 20Mb aangevraagd. Tot op heden nog niets van Telfort vernomen.
Echter, ik zit zeer ver bij de centrale vandaan, ongeveer 3.45 kilometer. Met het T4 lijntje trok hij ongeveer 480kb/s. Maar ik verwacht niet veel verbetering (volgens de Telfort postcodecheck zou ik maar 100kb/s kunnen halen
).
Echter heb ik ruim 12 meter CAT5 kabel zitten tussen het inkomende punt en het modem, zou het veel uitmaken om het modem te verplaatsen?
Echter, ik zit zeer ver bij de centrale vandaan, ongeveer 3.45 kilometer. Met het T4 lijntje trok hij ongeveer 480kb/s. Maar ik verwacht niet veel verbetering (volgens de Telfort postcodecheck zou ik maar 100kb/s kunnen halen
Echter heb ik ruim 12 meter CAT5 kabel zitten tussen het inkomende punt en het modem, zou het veel uitmaken om het modem te verplaatsen?
Sinds vandaag 10-2 valt mijn internet om de minuut uit, telkens gaat de DSL line weer detecten of is helemaal down. Telefoneren lukt alleen wanneer er geen enkele LAN-kabel is aangesloten. Helpdesk gebeld (met mobiel :#$%$##@) en zij gaven aan dat er inderdaad sprake was van een instabiele verbinding, en dat ik maar even af moest wachten (dwz alles even zonder splitter aansluiten en gewoon wachten? right...)
Ter info:
DSL Up 14583 kbps / 1011 kbps (verschilt tussen 15000 en 11000 per keer, er wordt serieus om de minuut geconnect/gedeconnect .. DSL/INTERNET lampjes vallen uit dan weer aan dan weer knipperen)
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 09 ab cc dd ee ee ef fe ee ed dc b9 74
noise margin downstream: 7 db
attenuation downstream: 29 db
tone 32- 63: 20 25 67 78 99 9a ab bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bc bc cc bc bc bb bc bc bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb aa aa aa aa aa a9 aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa ab ab bb ba ba
tone 224-255: aa aa aa aa aa 9a aa ab aa ab aa aa 2b bb bb b9
tone 256-287: 2a bb cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 288-319: cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa aa a9
tone 320-351: 98 63 36 88 99 9a aa a9 9a aa aa aa aa aa aa aa
tone 352-383: aa aa aa aa aa aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 384-415: 99 89 98 86 57 88 88 88 88 99 89 99 98 88 88 88
tone 416-447: 88 88 88 88 88 88 88 77 87 77 77 77 77 77 76 53
tone 448-479: 25 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 65 55 55 55 55
tone 480-511: 55 55 55 55 55 45 55 55 54 44 44 42 23 44 44 24
Ter info:
DSL Up 14583 kbps / 1011 kbps (verschilt tussen 15000 en 11000 per keer, er wordt serieus om de minuut geconnect/gedeconnect .. DSL/INTERNET lampjes vallen uit dan weer aan dan weer knipperen)
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 09 ab cc dd ee ee ef fe ee ed dc b9 74
noise margin downstream: 7 db
attenuation downstream: 29 db
tone 32- 63: 20 25 67 78 99 9a ab bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bc bc cc bc bc bb bc bc bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb aa aa aa aa aa a9 aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa ab ab bb ba ba
tone 224-255: aa aa aa aa aa 9a aa ab aa ab aa aa 2b bb bb b9
tone 256-287: 2a bb cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 288-319: cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa aa a9
tone 320-351: 98 63 36 88 99 9a aa a9 9a aa aa aa aa aa aa aa
tone 352-383: aa aa aa aa aa aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 384-415: 99 89 98 86 57 88 88 88 88 99 89 99 98 88 88 88
tone 416-447: 88 88 88 88 88 88 88 77 87 77 77 77 77 77 76 53
tone 448-479: 25 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 65 55 55 55 55
tone 480-511: 55 55 55 55 55 45 55 55 54 44 44 42 23 44 44 24
Verwijderd
Ik heb in januari telfort adsl aangevraagd, met als wensdatum 14 februari.
Ik sta nu ondertussen een tijdje (week ofzo) in stap 4, en telfort heeft 14 februari als datum van overgang bevestigd.
Ik heb alleen nog geen modem of brief met gegevens ontvangen.
Moet ik mij zorgen gaan maken?
Ik sta nu ondertussen een tijdje (week ofzo) in stap 4, en telfort heeft 14 februari als datum van overgang bevestigd.
Ik heb ook begin januari Telfort aangevraagd met als wensdatum 14 februari. IK heb per 23-1 brief gehad met logingegevens en modem en bevestiging van overstap datum op 14-2.
Ik zou toch even contact met de Helpdesk opnemen waarom er je nog geen modem hebt.
Succes
Ik zou toch even contact met de Helpdesk opnemen waarom er je nog geen modem hebt.
Succes
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:48:
Ik heb in januari telfort adsl aangevraagd, met als wensdatum 14 februari.
http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg
Verwijderd
ik vrees dat dat ding niet het ISRA-punt is. Na wat verder zoeken vond ik onderstaand kastje met 'PTT' erop:job schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 01:33:
[...]
Waarom zou je de aders moeten wisselen?

Het enige wat ik niet snap is dat er een gele en rode draad aanzitten
Is dit nu het 'echte' ISRA-punt? En kloppen de draden?
Verwijderd
Als iets er uit ziet als een ISRA-punt neem dan maar aan dat het dat ook is, De PTT haalt daar geen grapjes mee uit.Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:02:
En wat de kleur van de draden betreft: de elektronen die over de draad marcheren hebben geen weet van de kleur draad waarop zij zich bevinden. In Timboektoe bijvoorbeeld hebben de draden die uit het ISRA-punt komen heel andere kleuren dan bij ons en toch gaat het daaro ook goed (meestal).
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 19:25 ]
Ja, dit is je ISRA punt, en blijkbaar zit 'ie nu op het tweede aderpaar afgemonteerd.
En qua kleuren, tja, dat maakt op zich voor de technische werking niet uit, zolang aan de andere kant van de kabel ook maar dezelfde kleuren gebruikt worden.
En qua kleuren, tja, dat maakt op zich voor de technische werking niet uit, zolang aan de andere kant van de kabel ook maar dezelfde kleuren gebruikt worden.
Ik zou hier als ik jou was ook direct het modem of de splitter gaan aansluiten, zo krijg je een goeie vervinding. Gewoon ff de draadjes die er nu inzitten losdraaien (bij 2a en 2b) en andere aansluiten.Volkert schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:33:
Ja, dit is je ISRA punt, en blijkbaar zit 'ie nu op het tweede aderpaar afgemonteerd.
Heb al aardig wat posts geleden, maar geen die in de buurt komt van mijn situatie.
Ik heb dus een telefoonlijn (kpn-abonnement), geen ADSL of internet. Nu heb ik Telfort aangevraagd, alles heel mooi binnengekregen (ben zelfs al gefactureerd), heb Telfort ook gebeld, ben geheel aangesloten, zoals in de brief stond.
Maar, ik krijg maar geen connectie. Heb een oud huis, waar niet alles even duidelijk is met kabels e.d.
Uit de meterkast komen 4 draden: blauw en rood (gaan nu direct naar telefoon, wat werkt), en geel en wit, die nergens naar toe gaan. Ik ben alleen vergeten wat ik ingevuld heb bij het aanvragen van Telfort: wel of geen kpn-telefoon-lijn (dom, ik weet het).
Maar, als ik geel en wit direct in de splitter doe, dan de modem eraan hang, krijg ik geen DSL of Internet-lampje brandende. Idem voor blauw en rood in de splitter.
Als ik geel en wit aansluit op een WCD, krijg ik geen telefoonlijn. Rood en blauw wel.
Zou het kunnen zijn dat in de ISRA-punt geel en wit niet aangesloten is, waardoor ik nu geen ADSL-connectie heb? Ik kan ook niet zien hoeveel draadjes uit de ISRA komen, omdat de kabel afgesloten is met de omhulsel van plastic.
Of iemand anders een idee?
Ik heb dus een telefoonlijn (kpn-abonnement), geen ADSL of internet. Nu heb ik Telfort aangevraagd, alles heel mooi binnengekregen (ben zelfs al gefactureerd), heb Telfort ook gebeld, ben geheel aangesloten, zoals in de brief stond.
Maar, ik krijg maar geen connectie. Heb een oud huis, waar niet alles even duidelijk is met kabels e.d.
Uit de meterkast komen 4 draden: blauw en rood (gaan nu direct naar telefoon, wat werkt), en geel en wit, die nergens naar toe gaan. Ik ben alleen vergeten wat ik ingevuld heb bij het aanvragen van Telfort: wel of geen kpn-telefoon-lijn (dom, ik weet het).
Maar, als ik geel en wit direct in de splitter doe, dan de modem eraan hang, krijg ik geen DSL of Internet-lampje brandende. Idem voor blauw en rood in de splitter.
Als ik geel en wit aansluit op een WCD, krijg ik geen telefoonlijn. Rood en blauw wel.
Zou het kunnen zijn dat in de ISRA-punt geel en wit niet aangesloten is, waardoor ik nu geen ADSL-connectie heb? Ik kan ook niet zien hoeveel draadjes uit de ISRA komen, omdat de kabel afgesloten is met de omhulsel van plastic.
Verwijderd
Als ik jou was zou ik allereerst de helpdesk van Telfort bellen, en dan vervolgens met de medewerker die je dan aan de lijn hebt de benodigde dingen testen. Mocht het dan nog niet gaan werken dan zal er misschien iets in de wijkcentrale niet goed zijn, waarvoor Telfort een monteur aan het werk moet zetten.dEUSdude schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:40:
Heb al aardig wat posts geleden, maar geen die in de buurt komt van mijn situatie.
Dat is indd je ISRA.Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:02:
[...]
ik vrees dat dat ding niet het ISRA-punt is. Na wat verder zoeken vond ik onderstaand kastje met 'PTT' erop:
[afbeelding]
Het enige wat ik niet snap is dat er een gele en rode draad aanzitten(dus geen rode en blauwe ofzo). Ik kan het onderliggende kapje er ook niet afhalen - maar dat mag volgens de tekst op het kapje ook niet.
Wat de bekabeling betreft. Als je dat kleine kapje bovenaan los haalt, dan zie je wel de juiste kleuren. Dus rood, blauw, oranje en wit. Wat jij ziet is "binnengeleiding" en dus geen officieel KPN bekabeling wat de grond in gaat. In dat geval zie je de volgende combinaties "Rood/Geel en Blauw/Groen".
Grote kapje niet breken!!! Dat gaat je grof veel geld kosten als er een storing is en een KPN monteur ziet dat de zegel gebroken is. Tis hetzelfde als in de meterkast. Daar mag je ook niet rommelen.
[ Voor 20% gewijzigd door vr6-only op 13-02-2008 12:16 ]
It ain't stupid if it works!
Bull,vr6-only schreef op maandag 11 februari 2008 @ 02:35:
[...]
Dat is indd je ISRA.
Wat ik raar vind is het volgende, jouw aansluiting zit op 2A en 2B. Dat moet of zijn "1A en 2A of 1B en 2B". Dit kan een kruising zijn. Bijvoorbeeld 1B is kapot, dus pakken ze 1A, maar 2A is kapot, dus pakken ze 2B. Dan heb je een kruising te pakken....Niet erg of zo.
Je hebt nu gewoon een telefoonlijn aangesloten op het 2de aderpaar (2a+2b).
Binnenlijn(ro/bl/ge/gr) is waarschijnlijk een platte witte telefoonkabel (van Gamma/Formido/etc.. bv) met als binnendraad een bundeltje "garen" ipv een harde koperen kern, klopt dit?
Zo ja, doe dan vooral de splitter op deze plek (is icm VOIP zo storingsgevoelig als de pest). Het liefst zou ik dan de platte kabel vervangen voor een off. ronde PTT kabel (of nog beter een UTP Cat5).
Just frame, wheels and engine
Ja dat dacht ik ook, maar een verhuizing doorgeven via internet kan dus niet!Superseb schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:57:
[...]
Waarom moeilijk als het makkelijk kan?
[...]
Dit is bevestigd toen ik daar naar vroeg tijdens het telefoongesprek.

Het moet dus echt schriftelijk (via post of fax)
[ Voor 7% gewijzigd door ManiacScum op 11-02-2008 10:05 ]
Verwijderd
Die draadjes zitten in een platte witte telefoonkabel met RJ11 (zo'n smalle telefoonaansluiting, iets smaller als een UTP-stekker). Binnendraad is inderdaad een bosje dunne koperdraadjes.hdpaddy schreef op maandag 11 februari 2008 @ 04:57:
[...]
Bull,
Je hebt nu gewoon een telefoonlijn aangesloten op het 2de aderpaar (2a+2b).
Binnenlijn(ro/bl/ge/gr) is waarschijnlijk een platte witte telefoonkabel (van Gamma/Formido/etc.. bv) met als binnendraad een bundeltje "garen" ipv een harde koperen kern, klopt dit?
Zo ja, doe dan vooral de splitter op deze plek (is icm VOIP zo storingsgevoelig als de pest). Het liefst zou ik dan de platte kabel vervangen voor een off. ronde PTT kabel (of nog beter een UTP Cat5).
Ik heb die RJ11 rechtstreeks in de DSL-ingang van de ZyXEL router gestopt en daarna gekeken of ik DSL-signaal kreeg (uiteraard wel eerst uitegezet, RJ11 aangesloten en dan pas aan).
Ik heb ze ook aangesloten op 1A/1B geprobeerd, en ook de groene + blauwe ader aangesloten op 1A/B en 2A/B. Alles zonder resultaat.
Waar moeten de rode en gele ader eigenlijk op de RJ11-stekker zitten? Dus welke plek: A, B C of D?

Verwijderd
Op de binnenste. Dus B en C. In welke volgorde maakt niet uit.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:16:
Waar moeten de rode en gele ader eigenlijk op de RJ11-stekker zitten? Dus welke plek: A, B C of D?
Dank je. Heb net inderdaad gelijk maar gebeld. Goede helpdesker aan de lijn gehad. Even wat tests gedaan. Maar er wordt nu een intern onderzoek gepleegd. 5 tot 10 werkdagen, dat is dan wel weer jammer, maar goed. We zullen dus maar zien.Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:54:
[...]
Als ik jou was zou ik allereerst de helpdesk van Telfort bellen, en dan vervolgens met de medewerker die je dan aan de lijn hebt de benodigde dingen testen. Mocht het dan nog niet gaan werken dan zal er misschien iets in de wijkcentrale niet goed zijn, waarvoor Telfort een monteur aan het werk moet zetten.
Dit topic is gesloten.