Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 155.217 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Niemand gemerkt dat de effectieve doorvoersnelheid van de DSL lijnen verhoogd is?

Ik heb sinds vandaag 700kbit meer effectieve throughput over de lijn dan voorheen!

Voorheen:
linesync: 19975kbit
effectief: 1,91MB/s

Nu:
linesync: 20541kbit
effectief: 2.05MB/s

Toppert!... die netwerk upgrades bij Tiscali 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Chutney op 07-02-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:53
Sinds ik met telfort bel (vanaf 1 december) gaat af en toe de telefoon waarbij geen telefoonnummer van de beller wordt meegestuurd.
Als ik dan opneem is er 'niemand aan de andere kant'.
Ook in de SIP modemlog is niets terug te vinden van een inbelpoging.

Het heeft er dus alle schijn van, dat het modem dit 'doet' en er geen sprake is van werkelijk gebeld worden.

Komt dit iemand bekend voor en hoe dit veroorzaakt zou kunnen worden?

Verder overigens 100% tevreden met zowel internet als telefonie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
job schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:23:
[...]
Kijk even of je de boel wel goed aansluit.
Je moet vanuit je israpunt namelijk maar 2 aders gebruiken.
Ik weet dat je maar 2 hoeft te gebruiken :)
Maar aangezien ik verder geen tel. aansluiting heb en ook niet in mijn huis aanwezig is moest ik sowieso direkt op het isra punt aansluiten, die oude met die lasdop.
En daar komen er 4 aders binnen in een soort olieachtig vet papier met emaille om de koperdraadjes :+
Ik heb ze alle 4 maar kaal geschraapt omdat er geen kleuren meer te zien zijn op de vet papiertjes.

En met een multimeter meet ik nu elke dag even of er al signaal op staat....
Ik zal wel moeten wachten tot uiterlijk zaterdagmiddag dan, zondag werkt de KPN niet. :P
En dan gelijk bellen als ie het nog niet doet.....

Ik vindt wel dat ze dan niet moeten mailen dat mijn abbo geactiveerd is, das pure misleiding |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:03
Lekkere Loempia schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:29:
[...]

Hmm, oke. Ik heb een ronde kabel van een halve meter, die twee jaar Orange perfect heeft doorstaan. ISRA in de tijd 2x gecheckt door KPN. Denk dat het aan de kant van Telfort moet ligggen, maar die helpdesk is uiteraard weer zo druk. Moet het maar even bij hun proberen :'(
Had je bij Orange ook 20 mbit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Chutney schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:39:
Niemand gemerkt dat de effectieve doorvoersnelheid van de DSL lijnen verhoogd is?

Ik heb sinds vandaag 700kbit meer effectieve throughput over de lijn dan voorheen!

Voorheen:

Nu:

Ze hebben de centrale wat dichter bij je huis gezet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-09 22:01

Voorheen:

Nu:

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Mijn taakbeheer is ook van 16,90 % naar 17,55 % gegaan (100%=100Mbit) bij volle download, terwijl m'n modem zelfs 200kbit lager is ingetrained (nu 19796) Maar dat moet door een herstart verholpen kunnen worden normaliter.

Overigens gaan HetNet en Planet verdwijnen bij KPN en ik heb zo'n idee dat de HetNet klanten wellicht ook naar Telfort komen, omdat het redelijk dezelfde doelgroep betreft. Telfort is van KPN en KPN wil alleen met de merknamen KPN en Telfort verder las ik ergens. Alleen vraag ik me af of hun snelheden dan ook mee gaan 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door dinkelover op 07-02-2008 18:01 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:52:
[...]

Heerlijk. Er moet (nog) meer humor in de posts komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Eindelijk is het zover!
Sinds 2004 zit ik bij planet Internet en na een hoop getouwtrek of ik nou kon opzeggen of niet is het rond, vanaf 10-03-2008 zal ik ook bij Telfort zitten, waar ik dus erg blij om bent!

Hopen dat alles goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
LazyMe schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:02:
Ik zit hier met een probleem, Ik heb telefonie van telfort maar ik kan niet gebeld worden door geheime nummers. Kent iemand dit probleem?? Of kun je dit instellen bij instellingen Vast bellen? ik kan nog niet inloggen op de telfortsite voor Vast bellen

en ik haal deze snelheid 8)7
[afbeelding]
Dan heb je waarschijnlijk een Profoon of Ranex ramptoestel. Even in de modem de callerid dinges op FSK zetten en het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvdW schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:39:
[...]

Ik weet dat je maar 2 hoeft te gebruiken :)
Maar aangezien ik verder geen tel. aansluiting heb en ook niet in mijn huis aanwezig is moest ik sowieso direkt op het isra punt aansluiten, die oude met die lasdop.
En daar komen er 4 aders binnen in een soort olieachtig vet papier met emaille om de koperdraadjes :+
Ik heb ze alle 4 maar kaal geschraapt omdat er geen kleuren meer te zien zijn op de vet papiertjes.

En met een multimeter meet ik nu elke dag even of er al signaal op staat....
En wát meet je dan met je multimeter?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
En ik ben ook online! Super waardes om mee in te trainen:

Downstream Rate: 19699 Kbps
Upstream Rate: 1031 Kbps

Nog geen modem e.d gekregen, maar dat komt vanzelf wel.
Even een speedtest gedaan: 2.0 MB/S :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-08 22:55
Ik krijg me telfort verbinding niet aangesloten ;(

er brand de hele tijd geen lampje bij mijn modem bij dsl.
De modem met mijn pc verbinden geeft geen enkele probleem. Alles geeftie goed aan, alleen geen internet verbinding.

Ik heb in het begin KPN en UPC Chello. Toen belde UPC mij ~4jaar geleden dat ik goedkoper kon bellen via UPC. Ik hoefde niets te doen en alles zou geregeld worden. Ik heb toen telefonie en internet via UPC.

Telfort gaf bij mij aan dat ik geen splitter nodig heb, dat mijn, lijn gewoon geschikt was. Deze werd ook niet naar mij gestuurd. Ik weet alleen niet goed wat hij bedoelt: ik heb geen IS/RA punt (denk ik), ik sluit mijn telefoon stekker gewoon in een soort stopcontact in de muur.

Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/6697/dsc00307lt4.th.jpg
(deze moet met je hoofd naar rechts gedraaid bekeken worden, natuurlijk)

Zoals je ziet heb ik er twee. Eentje blijkbaar gemaakt door de UPC monteur vroeger. Het doosje gaat ook niet via de muur maar via dat grote kast van UPC.

Ik denk dat mijn "IS/RA" punt dus boven ligt, naast die grote kast. Maar ik heb alles geprobeerd, dat verbonden, modem reset, geen signaal. Ook mijn werkende telefoonlijn uitgetrokken en geprobeerd, wat natuurlijk niet werkt, want dat is telefonie via kabel.
Ik heb alle stappen gevolgd in de handleiding:
Bepaal uw aansluiting > derde optie: een IS/RA-punt met hoodstopcontact als enige aansluitpunt > aangesloten met telefoonstekker zonder splitter met de modem.

Ik heb ook in me meterkast gekeken, voor als ik toch een soort andere IS/RA punt heb. Maar het enige dat me is opgevallen is dit:
Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/2779/dsc00309tq1.th.jpg
En dit ziet er in mijn ogen niet als een bruikbaar punt, voor mij niet althans...

Wie heeft een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 18:21:
@quiqziz, het gaat om ADSL lite via ORange, betaal dus ook voor netwerk KPN, word de lijn dan niet gesloopt? dat ik maand zonder internet zit? volgens telfort word zoals ik al zei 5mrt aangesloten dus dan maar paar dagen down
Heb je eerst Orange opgezegt en daarna Telfort aangevraagd? Zo ja, dan bestaat er inderdaad de kans dat jee een aantal weken zonder ADSL zit. Heb je bij de Telfort-aanvraag wel aangegeven dat je nu ook ADSL hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Wobcat schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:41:
In het kort, half december telfort aangevraagd met als ingangsdatum 01-02, alles perfect verlopen. Nog wel steeds toegang tot m'n xs4all mail/webspace, maar die heb ik ruim (6 wkn) vantevoren opgezegd, wordt dus denk ik straks storneren....
Je behoud nog een maand o.i.d. toegang tot de mail van xs4all, dat had ik ook bij mijn overstap naar CompuServe een jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Pieter.txt schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:28:
Ik heb ook een aanvraag lopen om mijn huidige Tele2 (met ADSL van KPN) internetverbinding over te zetten naar Telfort. De opleverdatum is 13 februari (zit al enige tijd in stap 4). Nu kreeg ik vandaag een brief van KPN dat zij opdracht hebben gekregen tot opheffing van de ADSL-aansluiting per 29 februari.

Natuurlijk gelijk gebeld met KPN. Die konden inderdaad zien staan dat er een aanvraag stond tot opheffing van de aansluiting. Van enige activiteit van Telfort konden ze niets zien. Ik kreeg dan ook het advies om met Telfort te bellen. Zo gezegd, zo gedaan. Bij Telfort kreeg ik echter de mededeling dat ik me geen zorgen hoef te maken. Zij leveren op 13 februari de ADSL verbinding op en KPN kan dan ook helemaal niets afsluiten.

Al met al een vreemd verhaal. Maar moet ik me nu zorgen maken of zal het allemaal wel goed komen?
Je moet je geen zorgen maken, met het opheffen wordt niet de sloop van de lijn bedoeld maar het opheffen van de ADSL verbinding van Tele2 die via KPN loopt. Dat is eerder aan orde geweest in één van de 6 topics maar ik kon het zo 123 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:40:
Daarnaast heb je dyndns, en omdat het modem dyndns (en diverse varianten daarvan) ondersteund hoef je zelfs geen programmaatje op je webserver te draaien om dyndns up-to-date te houden..
Weet je ook hoe je dit op de ZyXEL in moet stellen? Heb het ook al op het Tiscali forum gevraagd maar daar kwam geen reactie op. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Ik zal mijn ervaringen met Telfort ook even delen hier. Ik heb in oktober Telfort internet aangevraagd. Ik heb daarna een nieuw huis gekregen en heb Telfort hier 3 a 4 weken voor de opleverdatum (het internet was nog niet opgeleverd, dit zou 7 dec gebeuren) doorgegeven dat ik deze oplevering wilde uitstellen en naar een ander adres wilde zetten. Hierop heb ik een reactie gehad dat de melding was doorgestuurd naar de juiste afdeling. Ik heb daar verder niet meer achterna gezeten. Toen kreeg ik toch het modem opgestuurd en werd mijn lijn alsnog opgeleverd. Hierna heb ik wederom een verhuisbericht doorgegeven. (rond 7 december dus)
Tot op heden ben ik nog aan het wachten op mijn internet. Ik zit nu al bijna 2 maanden zonder internet na mijn verhuizing. Ik vroeg me af of anderen ook deze ervaring hebben met Telfort. Erg gelukkig word ik hier niet van, weet iemand waarom dit zo lang kan duren? Ik krijg nu de laatste paar telefoontjes ook telkens te horen dat de status op ASAP staat maar er gebeurd weinig.

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 21:22

job

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:04:
[...]

Inderdaad.
En wat denk je dan te moeten meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
chunyu schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:12:
Ik krijg me telfort verbinding niet aangesloten ;(

er brand de hele tijd geen lampje bij mijn modem bij dsl.
De modem met mijn pc verbinden geeft geen enkele probleem. Alles geeftie goed aan, alleen geen internet verbinding.

Ik heb in het begin KPN en UPC Chello. Toen belde UPC mij ~4jaar geleden dat ik goedkoper kon bellen via UPC. Ik hoefde niets te doen en alles zou geregeld worden. Ik heb toen telefonie en internet via UPC.

Telfort gaf bij mij aan dat ik geen splitter nodig heb, dat mijn, lijn gewoon geschikt was. Deze werd ook niet naar mij gestuurd. Ik weet alleen niet goed wat hij bedoelt: ik heb geen IS/RA punt (denk ik), ik sluit mijn telefoon stekker gewoon in een soort stopcontact in de muur.

[afbeelding]
(deze moet met je hoofd naar rechts gedraaid bekeken worden, natuurlijk)

Zoals je ziet heb ik er twee. Eentje blijkbaar gemaakt door de UPC monteur vroeger. Het doosje gaat ook niet via de muur maar via dat grote kast van UPC.

Ik denk dat mijn "IS/RA" punt dus boven ligt, naast die grote kast. Maar ik heb alles geprobeerd, dat verbonden, modem reset, geen signaal. Ook mijn werkende telefoonlijn uitgetrokken en geprobeerd, wat natuurlijk niet werkt, want dat is telefonie via kabel.
Ik heb alle stappen gevolgd in de handleiding:
Bepaal uw aansluiting > derde optie: een IS/RA-punt met hoodstopcontact als enige aansluitpunt > aangesloten met telefoonstekker zonder splitter met de modem.

Ik heb ook in me meterkast gekeken, voor als ik toch een soort andere IS/RA punt heb. Maar het enige dat me is opgevallen is dit:
[afbeelding]
En dit ziet er in mijn ogen niet als een bruikbaar punt, voor mij niet althans...

Wie heeft een idee?
Plaatje nummer twee is de ISRA van KPN. Het eerste van UPC moet je vooral met rust laten. Je moet blijkbaar even de contactdoos fixen, om de ISRA operationeel te maken. Ik weet niet meer precies welke kleur adders op welke positie binnen die contactdoos moet. Je kan gratis ff KPN storingsnummer bellen, om dat even te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:29
graziemille schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:13:
Sinds ik met telfort bel (vanaf 1 december) gaat af en toe de telefoon waarbij geen telefoonnummer van de beller wordt meegestuurd.

Het heeft er dus alle schijn van, dat het modem dit 'doet' en er geen sprake is van werkelijk gebeld worden.

bij de orange livebox(nu in het bezit)heb je dit ook wel eens.na diverse malen een helpdesk ervoor gebeld te hebben.(hij ging zelfs 's nachts af) is er geen oplossing voor gevonden.
het meeste wat ik toen hoorde van de helpdesk was: waarschijnlijk mensen die de lijn hacken 8)7 |:( 8)7

verder ook op internet nooit een oplossing kunnen vinden.
je schiet er weinig mee op,maar dit is beter dan geen reactie.toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Marzman schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:52:
[...]

Nee zoals ik eeder al zei.. een DSLAM firmware upgrade heeft hier voor gezorgd! Leuk is dat, als het trager wordt gaat men "mekkeren", maar wanneer het ongemerkt sneller wordt valt dat niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Lurge schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:41:
Ik zal mijn ervaringen met Telfort ook even delen hier. Ik heb in oktober Telfort internet aangevraagd. Ik heb daarna een nieuw huis gekregen en heb Telfort hier 3 a 4 weken voor de opleverdatum (het internet was nog niet opgeleverd, dit zou 7 dec gebeuren) doorgegeven dat ik deze oplevering wilde uitstellen en naar een ander adres wilde zetten. Hierop heb ik een reactie gehad dat de melding was doorgestuurd naar de juiste afdeling. Ik heb daar verder niet meer achterna gezeten. Toen kreeg ik toch het modem opgestuurd en werd mijn lijn alsnog opgeleverd. Hierna heb ik wederom een verhuisbericht doorgegeven. (rond 7 december dus)
Tot op heden ben ik nog aan het wachten op mijn internet. Ik zit nu al bijna 2 maanden zonder internet na mijn verhuizing. Ik vroeg me af of anderen ook deze ervaring hebben met Telfort. Erg gelukkig word ik hier niet van, weet iemand waarom dit zo lang kan duren? Ik krijg nu de laatste paar telefoontjes ook telkens te horen dat de status op ASAP staat maar er gebeurd weinig.
Als je een ander adres doorgeeft, dan ziet het systeem dat waarschjinlijk als een verhuizing. Maar omdat geen lijn op het eerst opgegeven adres lag, valt er niks te verhuizen = vastloper. Dan moeten ze het handmatig doen en dat kost vaak tijd. Een aanrader: blijf op de hoogte. Dit soort zaken laten ze anders liggen, als je ze niet steeds even een push geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:48
trolleystad schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:00:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk een Profoon of Ranex ramptoestel. Even in de modem de callerid dinges op FSK zetten en het is opgelost.
Ik dacht er nog aan maar goed SUPER BEDANKT _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
ozziestroker1 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:58:
[...]

het meeste wat ik toen hoorde van de helpdesk was: waarschijnlijk mensen die de lijn hacken 8)7 |:( 8)7
Die medewerker was blijkbaar een expert *O* :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Lekkere Loempia schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:29:
[...]

Hmm, oke. Ik heb een ronde kabel van een halve meter, die twee jaar Orange perfect heeft doorstaan. ISRA in de tijd 2x gecheckt door KPN. Denk dat het aan de kant van Telfort moet ligggen, maar die helpdesk is uiteraard weer zo druk. Moet het maar even bij hun proberen :'(
Heb inmiddels contact gehad met Telfort. 10 minuten wachten, maar opzich goed geholpen. Ben wel tot de volgende conclusie gekomen: Linksys/Cisco Gateways kunnen blijkbaar moeilijk omgaan met het Telfort netwerk. Ik formuleer het maar even breed, omdat de meeste van die dingen op deze bridge mode hetzelfde gedragen op papier. De Zyxel werkt stabiel op de WAN, mijn Linksys valt af en toe weg. Ga nog wat dingen proberen uit te vogelen, kijken of ik er met Linksys/Telfort eruit kan komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Lekkere Loempia op 07-02-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
  • Laatst online: 23-08 22:55
Lekkere Loempia schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:58:
[...]

Plaatje nummer twee is de ISRA van KPN. Het eerste van UPC moet je vooral met rust laten. Je moet blijkbaar even de contactdoos fixen, om de ISRA operationeel te maken. Ik weet niet meer precies welke kleur adders op welke positie binnen die contactdoos moet. Je kan gratis ff KPN storingsnummer bellen, om dat even te vragen.
Hm...dus ik moet met kniptang/soldeerbout in de meterkast gaan om iets te gaan verbinden? Hier staat in de handleiding niet veel erover, alleen icm splitter die ik niet heb gekregen, en dit nog niet eens goed uitgelegd.

Die contactdoos in de meterkast is verbonden met de wandcontact naast me modem:
zie plaatje:
http://img260.imageshack.us/my.php?image=dsc00307lt4.jpg
De onderste wandcontactdoosje is van UPC, daar moet ik van afblijven toch?
Die ernaast moet ik hebben als het goed is. Wat moet ik met die wandcontactdoos doen?

P.s Ik weet niet of image2, (dus deze: Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/2779/dsc00309tq1.th.jpg) dus van de meterkast wel een IS/Ra punt is. Want ik heb gehoord dat als je in een appartement woont, best veel kans heb dat je dat punt niet heb. Ik woon dus in een flat

[ Voor 20% gewijzigd door chunyu op 07-02-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Heb je nog een analoge lijn bij KPN (of ISDN)? Dit soort grappen kunnen veroorzaakt worden door spanningspieken in het ADSL netwerk. Als je geen KPN lijn hebt: splitter wegtrappen en alles rechtsreeks op je ISRA zetten.

Andere optie: je word lastig gevallen door een callcenter :)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:25

Totaalgeflipt

De enige echte

Iemand die een smsje naar je probeert te versturen.
Kan ongeveer hetzelfde veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:23
Bij mij hield vandaag mijn webruimte ermee op, na overstap Tiscali - Telfort...
Biedt Telfort geen webruimte???

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doerak553
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09-2024
Foamy schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:43:
[...]

Heb je nog een analoge lijn bij KPN (of ISDN)? Dit soort grappen kunnen veroorzaakt worden door spanningspieken in het ADSL netwerk. Als je geen KPN lijn hebt: splitter wegtrappen en alles rechtsreeks op je ISRA zetten.

Toen ik IPB had van Planet was het bij mij ook geregeld raak.
Nu ik bij Telfort zit geen last meer.
Volgens mij waren het automatische nummer-dialers.
Als je binnen 3 x nadat de telefoon ging opnam, hoorde je aan de andere kant niets.
Na 3 x overgaan, hield het op.

Gewoon spooktelefoontjes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Veneficus schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:06:
Nope.. Telfort doet niet aan webspace, dat staat ook gewoon op de website. Nou ja het staat er niet, dus je kunt er ook niet van op aan dat het er wel is ;)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 21:22

job

Veneficus schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:06:
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Chutney schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:12:
[...]

Nope.. Telfort doet niet aan webspace, dat staat ook gewoon op de website. Nou ja het staat er niet, dus je kunt er ook niet van op aan dat het er wel is ;)..
Het staat duidelijk in de openings post van de topic....

• 5 mailboxen
• 25 e-mailadressen
• Webmail functionaliteit
• 50 MB mailboxruimte

Er is geen homepage ruimte.

GEEN doorbelasting vaste lijn

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Badtothebone schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:21:
[...]

Het staat duidelijk in de openings post van de topic....
Ach, wie leest dat nog, staat er toch voor de sier? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Laatst online: 15:29
Foamy schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:43:
[...]

helaas hier geen splitter maar nog steeds last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
Lekkere Loempia schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:11:
[...]

Heb inmiddels contact gehad met Telfort. 10 minuten wachten, maar opzich goed geholpen. Ben wel tot de volgende conclusie gekomen: Linksys/Cisco Gateways kunnen blijkbaar moeilijk omgaan met het Telfort netwerk. Ik formuleer het maar even breed, omdat de meeste van die dingen op deze bridge mode hetzelfde gedragen op papier. De Zyxel werkt stabiel op de WAN, mijn Linksys valt af en toe weg. Ga nog wat dingen proberen uit te vogelen, kijken of ik er met Linksys/Telfort eruit kan komen.
Wellicht ten overvloede : misschien niet op de NL-site, maar elders bij Linksys, staat misschien nog nieuwere firmware voor je gateway en lost dat het probleem op.
Kijk ook eens op dit forum; een wereld aan info :

http://www.linksysinfo.org/forums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:04:
[...]

Gelijkspanning, kijken of de lijn/signaal aanwezig is ;)
job schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:51:
[...]

Inderdaad.
En wat denk je dan te moeten meten.
Ik denk zodat ik weet dat er aan de andere kant iets gedaan is, aansluiten dus...ik heb nu nl geen spanning/signaal.

Bij een ISDN signaal zou er rond de ± 96V = op moeten staan, analoog rond de ± 48V =
Maarrrrrr ik heb even niet opgelet O+
Dat ADSl signaal kan je niet meten. dat is slechts een paar volt en ziet eruit als 'ruis'. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 16:37

Osxy

Holy crap on a cracker

Voorheen:

Nu:

Zelfde linesync hier (15mbit) maar van 1400KB/sec naar 1550KB/sec gegaan _/-\o_

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 19:18
Finally!! Na 3,5 week zonder internet, eindelijk Internet van Telfort. Nog nooit zoveel problemen gehad bij het overstappen van ISP. Die Migratie van KPN naar KPN crap-verhaal die ze je aansmeren... :(
maar na 12 weken eindelijk online.

Volgens snelheidstest kon ik theorethish 19Mb halen, maar mijn modem traint in op 16559kbps. Ziets had ik eigenlijk wel verwacht.

Wanneer ik een speedtest uitvoer (100MB download bij bbend) kom ik op ca 12410kbs
Vind dit best wel veel verschil...of is dit normaal ?!?
Intrainwaardes van het modem (duurde ff voordat ik die had gevonden, LOL):
Zyxel P-2602H-D1A, laatste Firmware 3.4

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 10 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 ab bc cd dd dd dd dc dc bb aa 98
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 24 db

Ik had ergens gelezen hoe je de werkelijke waarde van je afstand kon berekenen door downstream te delen door 13.6. Maar eh, welke downstream?

Hoe kan ik, afgezien van het feit om de kabels in te korten (zijn al vrij kort) en vlakbij het ISRA-piunt te installeren (dichterbij wil bijna niet), het modem hoger laten intrainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Rare jongens hoor, daar bij Telfort. Ik heb vooralsnog geen klachten over de verbinding. De facturatie daarentegen blijft apart. Ze hebben gisteren geld voor maart afgeschreven..in de eerste week van februari 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LWaS schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:55:
Rare jongens hoor, daar bij Telfort. Ik heb vooralsnog geen klachten over de verbinding. De facturatie daarentegen blijft apart. Ze hebben gisteren geld voor maart afgeschreven..in de eerste week van februari 8)7 :+
Daar is over nagedacht. 20 of 30 euro over heel veel klantjes is een flinke som geld die elke maand weer gratis ter beschikking staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 08:13
Quiqziz schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 18:07:
Hebben hier nog meer mensen trouwens last van langzame DNS af en toe bij telfort?
Duurt even voordat de browser het adres heeft gevonden, en als hij hem dan eenmaal heeft laadt de pagina razendsnel..
Hier het zelfde voor al met site in America, s'avonds is het erger dan overdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:19
[b][message=29570223,noline]XenoMorpH schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:15

Ik had ergens gelezen hoe je de werkelijke waarde van je afstand kon berekenen door downstream te delen door 13.6. Maar eh, welke downstream?
24 / 13,6 = 1,75 km

[ Voor 23% gewijzigd door scofield op 07-02-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:33
XenoMorpH schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:15:
Finally!! Na 3,5 week zonder internet, eindelijk Internet van Telfort. Nog nooit zoveel problemen gehad bij het overstappen van ISP. Die Migratie van KPN naar KPN crap-verhaal die ze je aansmeren... :(
maar na 12 weken eindelijk online.

Volgens snelheidstest kon ik theorethish 19Mb halen, maar mijn modem traint in op 16559kbps. Ziets had ik eigenlijk wel verwacht.

Wanneer ik een speedtest uitvoer (100MB download bij bbend) kom ik op ca 12410kbs
Vind dit best wel veel verschil...of is dit normaal ?!?
Intrainwaardes van het modem (duurde ff voordat ik die had gevonden, LOL):
Zyxel P-2602H-D1A, laatste Firmware 3.4

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 10 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 ab bc cd dd dd dd dc dc bb aa 98
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db

Hoe kan ik, afgezien van het feit om de kabels in te korten (zijn al vrij kort) en vlakbij het ISRA-piunt te installeren (dichterbij wil bijna niet), het modem hoger laten intrainen?
Je downstream att moet je delen door 13,6 dus bij jou wordt dat dan 24/13,6=1765 meter koperdraad tussen jou en de centrale.

Verder kan je eigenlijk behalve de kabels zo kort mogelijk houden niks doen om hoger te laten intrainen, je bent ook afhankelijk van zaken als koperkwaliteit e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anyone? :)
Aangezien Telfort mijn twee e-mails, verzonden via hun site, niet beantwoordt: ik ga begin mei verhuizen naar een nieuwe appartement. De huidige bewoners hebben nu KPN telefonie en al dan niet ADSL. Kan ik, uiteraard in overleg met de huidige bewoners, Telfort aanvragen en aangeven dat ik nu geen KPN/ADSL heb? Komt deze dan automatisch op het tweede aderpaar, zonder dat de huidige bewoners hier problemen van ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
hvgsel schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:37:
[...]

Wellicht ten overvloede : misschien niet op de NL-site, maar elders bij Linksys, staat misschien nog nieuwere firmware voor je gateway en lost dat het probleem op.
Kijk ook eens op dit forum; een wereld aan info :

http://www.linksysinfo.org/forums
Ik draai de nieuwste firmware. Bij de vorige provider liep het daarmee vlekkeloos. Hier gaat het mis. Een vast ip instellen, aanpassen van DSL modulatie en rest bieden geen soelaas :'( . Begint er steeds meer op te lijken, dat er toch iets niet goed gaat met de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Mits er in de woning een tweede aderpaar aanwezig is, zou die constructie inderdaad moeten werken. Zolang je maar aangeeft dat je helemaal niks hebt liggen....

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foamy schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:53:
[...]

Mits er in de woning een tweede aderpaar aanwezig is, zou die constructie inderdaad moeten werken. Zolang je maar aangeeft dat je helemaal niks hebt liggen....
Het is een woning uit 2003, ik neem aan dat toen alles al standaard met twee aderparen kwam? Hoe kan ik dit eventueel checken in de meterkast; simpelweg kijken of er 4 draadjes in het ISRA-punt uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ja lekker, als je daar nog niet woont. Zullen de huidige bewoners blij mee zijn als jij of Telfort een foutje maakt. Het lijkt me ook sterk dat je adsl mag aanvragen voor een woning die nog door andere mensen wordt bewoond.

Of wilde je het in overleg doen? Dan wordt het een ander verhaal ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 08-02-2008 00:07 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 00:07:
[...]

Ja lekker, als je daar nog niet woont. Zullen de huidige bewoners blij mee zijn als jij of Telfort een foutje maakt. Het lijkt me ook sterk dat je adsl mag aanvragen voor een woning die nog door andere mensen wordt bewoond.

Of wilde je het in overleg doen? Dan wordt het een ander verhaal ;)
Aangezien Telfort mijn twee e-mails, verzonden via hun site, niet beantwoordt: ik ga begin mei verhuizen naar een nieuwe appartement. De huidige bewoners hebben nu KPN telefonie en al dan niet ADSL. Kan ik, uiteraard in overleg met de huidige bewoners, Telfort aanvragen en aangeven dat ik nu geen KPN/ADSL heb? Komt deze dan automatisch op het tweede aderpaar, zonder dat de huidige bewoners hier problemen van ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Laatst online: 15:08
SaanBitch schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:17:
[...]

Hier het zelfde voor al met site in America, s'avonds is het erger dan overdag
wat helpt is open dns in te stellen, dan gaat het wel als een speer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
Lekkere Loempia schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:50:
[...]

Ik draai de nieuwste firmware. Bij de vorige provider liep het daarmee vlekkeloos. Hier gaat het mis. Een vast ip instellen, aanpassen van DSL modulatie en rest bieden geen soelaas :'( . Begint er steeds meer op te lijken, dat er toch iets niet goed gaat met de hardware.
Ik neem aan dat je bij Orange geen ADSL2+ had, maar ADSL of ADSL2.
Als je deze link bekijkt (10 pag.) :
http://www.linksysinfo.org/forums/showthread.php?t=52789
dan zul je zien dat het een allang bestaand probleem is met de WAG200G, specifiek met ADSL2+ en dan dus ook met Telfort. Ook de laatste firmware 1.01.06 heeft het probleem; terug naar v1.00.09 helpt je van het probleem af, als het goed is en dan maar wachten op de echte oplossing (?) >:) .
Sukses..

[ Voor 3% gewijzigd door hvgsel op 08-02-2008 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:06
Ik zit momenteel met een klein dilemma. Op het moment hebben we hier IPB van KPN. Een paar dagen terug meldde ik hier nog een Telfort abo van 30 euro p/m (dus inet+telefonie) afgesloten te hebben, maar nu (binnen de annuleringstermijn) twijfel ik. Ik overweeg om in plaats hiervan enkel het internetabo van Telfort te nemen (a 20 euro p/m) en voor telefonie uit te wijken naar twee VoIP-providers: Budgetphone voor 't inkomende verkeer (aka SIP1) en 'n VoIPBuster-kloontje voor 't uitgaande verkeer (aka SIP2). Mijn vragen zijn als volgt:

- Levert Telfort bij het Internet-only abo precies hetzelfde modem? En vooral: werken de twee phone poorten gewoon voor 't bovenstaande doel?

- Kan ik in 't modem instellen dat voor zowel telefoonpoort1 als telefoonpoort2, Budgetphone gebruikt wordt voor het inkomende verkeer en de VoIPbusterkloon voor 't uitgaande verkeer?

Waar ik bang voor ben is dat wanneer ik de Telefonie-dienst van Telfort niet afsluit, het 'phone'-gedeelte van het modem ook niet te gebruiken is. Hopelijk kan iemand duidelijkheid geven?

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 00:02:
Het is een woning uit 2003, ik neem aan dat toen alles al standaard met twee aderparen kwam? Hoe kan ik dit eventueel checken in de meterkast; simpelweg kijken of er 4 draadjes in het ISRA-punt uitkomen?
Dit kan je niet van tevoren checken, want ook al komen er vier draadjes het ISRA uit, dan nog kan het zo zijn dat twee hiervan niet verbonden zijn met de wijkcentrale. Het enigste wat je kan doen is dus aanvragen en aangeven dat je nu geen ADSL hebt, dan probeert Telfort het vanzelf op het 2e paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Thijs_O schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 04:09:
- Levert Telfort bij het Internet-only abo precies hetzelfde modem?
Ja, ze leveren hetzelfde modem.
Waar ik bang voor ben is dat wanneer ik de Telefonie-dienst van Telfort niet afsluit, het 'phone'-gedeelte van het modem ook niet te gebruiken is.
Hier hoef je niet bang voor te zijn.

Op de rest van je vragen weet ik het antwoord niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik baal het meest van de helpdesk op dit moment. Als ik telefonisch contact opneem op de tijden dat ik kan bellen krijg ik over het algemeen de melding dat het verstandiger om op een later tijdstip terug te bellen of ik vind zelf de wachttijd te lang.

Via de mail krijg je al helemaal geen reactie. Eerst had ik een bericht gestuurd, komt daar 1.5 week later een automatische reply op terug dat ze er vanuit gaan dat het probleem opgelost is en de call/ticket wordt gesloten. Als het probleem zich nog steeds voordoet moet ik het maar opnieuw melden. Op mijn nieuwe melding van afgelopen maandag heb ik tot op heden nog niets gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Quiqziz schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:29:
[...]

Je downstream att moet je delen door 13,6 dus bij jou wordt dat dan 24/13,6=1765 meter koperdraad tussen jou en de centrale.

Verder kan je eigenlijk behalve de kabels zo kort mogelijk houden niks doen om hoger te laten intrainen, je bent ook afhankelijk van zaken als koperkwaliteit e.d.
Ok, dank, nu weet ik welke ik dus moet delen.
De 16559 kbps die mijn modem aangeeft, is de snelheid die mijn modem behaald door dat de afstand van 1765 meter is neem ik aan? Of is dit de snelheid die hij verwacht te halen en dus die hij krijgt van Telfort. Want als dat zo is, dan boren ze mij dus 4 Mbit door de neus.
Aan de lengte van de afstand kan ik dus weinig aan doen, maar volgens dit schema: http://www.zyxelsupport.nl/a006.html#langzaam zou ik dus bijna 17500kbs kunnen halen. Ik weet dat er verschillende factoren zijn, maar dat ik bijna 5Mbit lager ligt vind ik best veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Lekkere Loempia schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:11:
[...]

Nou daar heb ik toch wat vraagtekens bij. Ik heb in het verleden bij Tiscali erg vaak problemen gehad in het begin. Had ik zo'n USB Sagem modem (drama ding). Telkens de lijn wegvallen. Daarna een linksys gekocht, WAG en WAGUSB en dat draaide als een trein. Als er dan eens geen verbinding was, belde ik de helpdesk om enkel te vragen of er werkzaamheden bij mij in de buurt waren, of storingen bekend. Werd eerst gevraagd wat voor modem ik had (wat niks met mijn vraag te maken had). Als ik dan het toverwoord linksys riep, klapte alles dicht "dat modem ondersteunen wij niet en werkt erg slecht met ons systeem". Jaja. Bleek dan achteraf in ALLE gevallen dat het toch in storing was geweest.
Het ding hangt nu ook bij mij op het Telfort abo braaf te snorren en geen moment dat de lijn eruit ligt.

De helpdesk heeft gewoon opdracht (en dat is ook wel begrijpelijk) alleen door henzelf geleverd spul te ondersteunen. Om dan direct de schuld aan andere apparatuur te geven vind ik wat te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
XenoMorpH schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 07:40:
[...]

Ok, dank, nu weet ik welke ik dus moet delen.
De 16559 kbps die mijn modem aangeeft, is de snelheid die mijn modem behaald door dat de afstand van 1765 meter is neem ik aan? Of is dit de snelheid die hij verwacht te halen en dus die hij krijgt van Telfort. Want als dat zo is, dan boren ze mij dus 4 Mbit door de neus.
Er word je niks door de neus geboord. Het abbonement geld als volgt: Internet tot 20 mbit.
Blijkbaar zit je door de afstand idd niet op 20 mbit.
Aan de lengte van de afstand kan ik dus weinig aan doen, maar volgens dit schema: http://www.zyxelsupport.nl/a006.html#langzaam zou ik dus bijna 17500kbs kunnen halen. Ik weet dat er verschillende factoren zijn, maar dat ik bijna 5Mbit lager ligt vind ik best veel...
Dat is allemaal theorie, praktijk is gewoon anders. Op theorie haal je perfekte verbindingen, in de praktijk haal je dat bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
XenoMorpH schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 07:40:
[...]
Je zeurt :)

Als je op die afstand nog die snelheid haalt, mag je je handjes dichtknijpen.

En ik denk dat het overgrote deel van de "tot 20 Mbit" abonnees die snelheid ook niet eens haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Volkert schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:34:
[...]

Je zeurt :)

Als je op die afstand nog die snelheid haalt, mag je je handjes dichtknijpen.

En ik denk dat het overgrote deel van de "tot 20 Mbit" abonnees die snelheid ook niet eens haalt.
Wat is de defenitie van zeuren...dit iig niet. Ik snap best dat er staat: tot 20Mbit. En dat was mijn vraag ook helemaal niet. Dat mijn modem intraint op 16Mbit snap ik ook, dat komt door de afstand van de centrale naar mijn huis. Dat het dus in de praktijk anders ligt snap ik ook: koper kwaliteit en lengte hebben beide invloed op je snelheid.
Maar mijn vraag was: Omdat mijn modem dus al lager intrant: 16Mbit, hoe kan het dan dat er dan NOG een vertraging op zit. D.w.z: 12Mbit ipv de al lager getrainde snelheid 16Mbit.
Is dus de 16Mbit de snelheid die ik toegewezen krijg van de Centrale, of is dat de snelheid die mijn modem behaalt...

Simpel rekensommetje: Mijn modem nu (snelheid ingesteld in de centrale): 16Mbit, maar door koperdraad en afstand: 12Mbit. = dus 4 Mbit minder (begrijpelijk)
Wat als de snelheid verkeerd is ingesteld en dus eigenlijk 20Mbit is, dan zou ik dus op: 20-4 = 16 Mbit kunnen komen door invloed van de afstand en het koperdraad.
M.a.w.: bestaat er een kans dat er iets niet goed staat in de centrale...

Of als er meerdere mensen zijn die op ca 1700m wonen en die dezelfde snelheid halen...ja, dan geloof ik wel dat deze snelheid nu eenmaal bij deze afstand hoort.

[ Voor 5% gewijzigd door XenoMorpH op 08-02-2008 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de verbinding die telfort levert een PPPoA of een PPPoE verbinding?

Ik ben namelijk op zoek naar een verbinding welke te bridgen is. Dat lukt namelijk niet met een PPPoA verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
XenoMorpH schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:55:
[...]

Wat is de defenitie van zeuren...
zeu·ren (onovergankelijk werkwoord; zeurde, heeft gezeurd; zeurder)
1 langdurig op vervelende toon of lastige wijze over iets spreken, veelal om zich te beklagen of om een verlangen te uiten

Anyway, bij je koperkabellengte is 16 Mbit/s meer dan redelijk, dus je hebt geen enkele reden om daarover te klagen.

Verder is de "connectsnelheid" altijd en bij iedereen een bruto snelheid, waar nog 16% overhead van af gaat.

Netto zit je dan dus op 13,5 Mbit/s = 1650 kByte/s als je gaat downloaden met newsleecher of het 32 of 100 MByte testbestand op http://speedtest.bbned.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46
Waarmee test je de snelheid?
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:02:
Is de verbinding die telfort levert een PPPoA of een PPPoE verbinding?

Ik ben namelijk op zoek naar een verbinding welke te bridgen is. Dat lukt namelijk niet met een PPPoA verbinding.
RFC1483 verbinding, deze is te bridgen. Ook met het standaard modem.

[ Voor 61% gewijzigd door Superseb op 08-02-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46
Dubbel :X

[ Voor 93% gewijzigd door Superseb op 08-02-2008 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:52
Ik zit momenteel met een klein dilemma. Op het moment hebben we hier IPB van KPN. Een paar dagen terug meldde ik hier nog een Telfort abo van 30 euro p/m (dus inet+telefonie) afgesloten te hebben, maar nu (binnen de annuleringstermijn) twijfel ik. Ik overweeg om in plaats hiervan enkel het internetabo van Telfort te nemen (a 20 euro p/m) en voor telefonie uit te wijken naar twee VoIP-providers: Budgetphone voor 't inkomende verkeer (aka SIP1) en 'n VoIPBuster-kloontje voor 't uitgaande verkeer (aka SIP2). Mijn vragen zijn als volgt:

- Levert Telfort bij het Internet-only abo precies hetzelfde modem? En vooral: werken de twee phone poorten gewoon voor 't bovenstaande doel?

- Kan ik in 't modem instellen dat voor zowel telefoonpoort1 als telefoonpoort2, Budgetphone gebruikt wordt voor het inkomende verkeer en de VoIPbusterkloon voor 't uitgaande verkeer?

Waar ik bang voor ben is dat wanneer ik de Telefonie-dienst van Telfort niet afsluit, het 'phone'-gedeelte van het modem ook niet te gebruiken is. Hopelijk kan iemand duidelijkheid geven?
Ik zit met de zelfde overweging. Maar heb je al bedacht hoe je huidige nummer te porteren? Nu heb je beiden bij één partij en dat moet worden gesplitst naat twee partijen. Zelf zit ik er aan te denken om een tweede nummer aan te vragen en dan mijn huidige nummer te porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:04

KroeT

[...]

Erg jammer dat die helpdesk zo slecht te bereiken is (30 cent per minuut is best veel geld als je niemand aan de lijn krijgt), want ik wilde ze eigenlijk vragen hoe het kan dat mijn abonnement wel is omgezet van T12 naar 20Mbit, terwijl er aan de snelheid niets veranderd is. Het modem traint nog steeds in op 13191, terwijl mijn att. downstream 28db is. Ik zou dus, als het goed is, zo'n 2 km van de centrale moeten zitten, waardoor ik weliswaar geen 20Mbit zou kunnen halen, maar toch wel iets meer dan hiervoor. Ik begrijp dat het geen garantie is, die 20Mbit, en de enige reden dat ik me afvraag of er wel iets is gebeurt is het feit dat die 13191 exact gelijk is aan de snelheid waarmee het modem tijdens mijn lange T12 periode intrainde.

Maar goed, jullie kunnen ook niet in de administratie van Telfort kijken. :)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Laatst online: 23:06

het phone gedeelte werkt gewoon,heb ook hier ook een internet only abbo.
sip1 voor budgetphone/sip2 voipbuster ,je mikt een telefoon in de aansluiting van de zyxcel en bellen maar.

geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
XenoMorpH schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:55:
[...]

Wat is de defenitie van zeuren...dit iig niet. Ik snap best dat er staat: tot 20Mbit. En dat was mijn vraag ook helemaal niet. Dat mijn modem intraint op 16Mbit snap ik ook, dat komt door de afstand van de centrale naar mijn huis. Dat het dus in de praktijk anders ligt snap ik ook: koper kwaliteit en lengte hebben beide invloed op je snelheid.
Maar mijn vraag was: Omdat mijn modem dus al lager intrant: 16Mbit, hoe kan het dan dat er dan NOG een vertraging op zit. D.w.z: 12Mbit ipv de al lager getrainde snelheid 16Mbit.
Is dus de 16Mbit de snelheid die ik toegewezen krijg van de Centrale, of is dat de snelheid die mijn modem behaalt...

Simpel rekensommetje: Mijn modem nu (snelheid ingesteld in de centrale): 16Mbit, maar door koperdraad en afstand: 12Mbit. = dus 4 Mbit minder (begrijpelijk)
Wat als de snelheid verkeerd is ingesteld en dus eigenlijk 20Mbit is, dan zou ik dus op: 20-4 = 16 Mbit kunnen komen door invloed van de afstand en het koperdraad.
M.a.w.: bestaat er een kans dat er iets niet goed staat in de centrale...
Nee, dat is de simpele overhead die al TIG keer is besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23
Hallo,

Zijn er ook mensen die een FRITZ!Box Fon WLAN 7170 gebruiken in combinatie met het Telfort 20Mbit abonnement?

Heb gisteren een 20Mbit lijn aangevraagd en vraag me af of de FRITZ!Box Fon WLAN 7170 goed werkt in combinatie met deze lijn/provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Waarschijnlijk is deze vraag al eens gesteld maar ik kan het antwoord maar niet vinden:

Ik heb op dit moment kabel internet met telefonie. Hierdoor wordt de telefoonlijn van ons niet gebruikt en is deze ook niet actief.
Nu wil ik op die lijn ADSL aanvragen zonder telefoon enzo. Is dit mogelijk met Telfort? Of moet ik die lijn weer actief maken samen met een nummer erop en dus ook een KPN telabbo afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Laatst online: 23:06
The CarNagE Man schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:28:
Waarschijnlijk is deze vraag al eens gesteld maar ik kan het antwoord maar niet vinden:
startpost

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6

[ Voor 29% gewijzigd door jejeh op 08-02-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23
The CarNagE Man schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:28:

Ik heb op dit moment kabel internet met telefonie. Hierdoor wordt de telefoonlijn van ons niet gebruikt en is deze ook niet actief.
Nu wil ik op die lijn ADSL aanvragen zonder telefoon enzo. Is dit mogelijk met Telfort? Of moet ik die lijn weer actief maken samen met een nummer erop en dus ook een KPN telabbo afsluiten?
Je hebt geen KPN lijn nodig om Telfort Internet aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Volkert schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:19:
[...]

zeu·ren (onovergankelijk werkwoord; zeurde, heeft gezeurd; zeurder)
1 langdurig op vervelende toon of lastige wijze over iets spreken, veelal om zich te beklagen of om een verlangen te uiten

Anyway, bij je koperkabellengte is 16 Mbit/s meer dan redelijk, dus je hebt geen enkele reden om daarover te klagen.

Verder is de "connectsnelheid" altijd en bij iedereen een bruto snelheid, waar nog 16% overhead van af gaat.

Netto zit je dan dus op 13,5 Mbit/s = 1650 kByte/s als je gaat downloaden met newsleecher of het 32 of 100 MByte testbestand op http://speedtest.bbned.nl
Dank Volkert
Kijk, en dat is het antwoord wat ik graag wilde weten, na een tig aantal posts te hebben gelezen en het form al te hebben door gespit.

@JohnStaakke
Mag misschien wel TIG x zijn gepost, maar je denkt toch niet dat iemand 6 delen a 78 pagina's en 10posts bijlangs gaat lezen om een dergelijk antwoord te krijgen?!? Ik volg deze topic al bijna sinds mijn alle eerste post in deze topic, heb al heel wat gelezen, maar kan niet 1,2,3 zeggen.."owja, dat had ik op die pagina in dat deel gelezen"... :/

Misschien is een topic/uitleg en sticky over hoe de snelheden worden bepaald een goed idee d:)b
En als die er al dan wel is....dan heb ik daarover gelezen en dan daarbij mijn excuses.
@Superseb
http://speedtest.bbned.nl/ (dat wist ik dan nog wel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
XenoMorpH schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:54:
[...]

@JohnStaakke
Mag misschien wel TIG x zijn gepost, maar je denkt toch niet dat iemand 6 delen a 78 pagina's en 10posts bijlangs gaat lezen om een dergelijk antwoord te krijgen?!? Ik volg deze topic al bijna sinds mijn alle eerste post in deze topic, heb al heel wat gelezen, maar kan niet 1,2,3 zeggen.."owja, dat had ik op die pagina in dat deel gelezen"... :/
En rechtsbovenin het veld 'Zoeken' gebruiken was niet in je opgekomen?
Snoes in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6"

Magoed, hopelijk kan je nu dit issue laten rusten.

[ Voor 5% gewijzigd door JohnStaakke op 08-02-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:06
pegagus schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:36:
[...]

Ik zit met de zelfde overweging. Maar heb je al bedacht hoe je huidige nummer te porteren? Nu heb je beiden bij één partij en dat moet worden gesplitst naat twee partijen. Zelf zit ik er aan te denken om een tweede nummer aan te vragen en dan mijn huidige nummer te porteren.
Een tweede nummer met een KPN BelBudget abonnement ofzo? Zit je dan niet met het probleem pas na 'n jaar over te kunnen stappen?

Ik zou zelf inderdaad ook het liefste dat kunnen splitsen, maar gok dat 't gewoon niet kan. Want IPB is één abo, dus als het om wat voor reden gecancelled wordt dan is 't einde verhaal voor 't héle abonnement. Dus:
- Ik sluit voor 20E/maand een internetabo bij telfort af (en zeg niks tegen KPN), KPN zit de portering vervolgens als opzegging en IPB wordt beëindigd (nummer weg?)
of
- Ik neem via BudgetPhone m'n oude nummer over, wederom ziet KPN de portering als opzegging IPB, maar ik heb geen internet.

Het feit is dat de laatste optie me wel de kans geeft om m'n nummer te behouden en *daarna* internet bij Telfort af te sluiten maar dan wordt de lijn hier eerst kaal, om dan weer door Telfort in gebruik genomen te worden en daar gaat gewoon veel tijd over heen, en het is hier absoluut niet praktisch (voor werk danwel persoonlijk gemak) om langer dan 1-3 dagen zonder internet te zitten.

Iemand anders die hier 'n oplossing voor heeft? Ik ben ook bang trouwens dat je bij dit soort situaties van de muur naar het kastje en andersom wordt gestuurd, als d'r ergens iets fout gaat, omdat zowel Telfort, KPN als Budgetphone 'n fout nooit aan zichzelf zullen wijten.

Enige oplossing die dan over zou blijven is een tweede telefoonnummer gebruiken (op 't 2e aderpaar?) of over te gaan op een nieuw nummer. Ik ben bang dat alleen 't laatste kan.

Ohja, de rest nog bedankt voor de snelle en hulpzame antwoorden. ;)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Lekkere Loempia schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:10:
Lag er net ook uit. Heb ook in de aovnd soms last van een klapperende lijn. Vooral met mijn Linksys WAG200G. Erg vreemd, had ik bij Orange nooit last van. Staat er iets niet goed?
[afbeelding]
[afbeelding]
(De downstream bandbreedte komt doordat ik zo'n 2,7km van de centrale zit)
Ik heb met dezelfde linksys ook een groot verschil: upstream att van 7,5 en downstream van 36. Mijn verbinding is echter rotsvast en ik zit op ca 1.23mbps download; ingetraint op 12001 en volgens telfort kan ik op mijn adres 13000 halen.

Ik heb dus niets te klagen, maar wat zou ik met verbeteren van de verbindingen in de meterkast winnen? Dat is redelijk rommelig; vorige bewoner heeft er wat lekkers van gemaakt. Nogmaals: geen perf. drops of disconnects, dus als er weinig tot niets te winnen is blijf ik er met de handen af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Zover ik weet nog niet gemeld (anders mijn excuses...):

Ik heb vanmorgen het inschrijfformulier op adslwinkel.nl ingevuld en (wellicht) gelukkig voor mij kreeg ik een mail terug dat mijn gegevens maar half zijn aangekomen.
Maar dan het interessante:

Na vandaag levert Telfort geen koopmodems meer, maar huurmodems. Dit levert dus een besparing op van 30 euro, als ik het goed begrijp (wanneer ik kies voor multi-pc-modem).

Heeft iemand meer informatie?

Ik zal ook aan adslwinkel om meer info vragen. Als ik meer weet, dan meld ik het.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
ff over de basismodem:
heeft telfort maar een model/merk of zijn er verschillen qua snelheid?
maw: oude troep?
welke gebruikt telfort op moment dan?
heb er niks over kunnen vinden...
is het beter de multimodem te pakken, ondanks aanwezige prima router?
btw, wlan wil ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
JohnStaakke schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:14:
[...]

En rechtsbovenin het veld 'Zoeken' gebruiken was niet in je opgekomen?
Snoes in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6"

Magoed, hopelijk kan je nu dit issue laten rusten.
Offtopic:
Natuurlijk wel, ben niet nieuw op fora's ofzo...Search functie is heilig _/-\o_ . En nee, ik kon niet mijn gewenste antwoord vinden bij het gebruiken ervan. En ook die post bevredigd ook niet mijn vraag.

Ontopic:
Anyway, connectie is wel vrij stabiel en heb nog geen disconnecties gehad, hopelijk wordt de telefoon snel geactiveerd, kan ik eindelijk weer goedkoper bellen ipv de GSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 08:13
Julius schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 00:59:
[...]
wat helpt is open dns in te stellen, dan gaat het wel als een speer...
hoe wat waar, in me modem of in windows??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:52
Thijs_O schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:29:
[...]

Een tweede nummer met een KPN BelBudget abonnement ofzo? Zit je dan niet met het probleem pas na 'n jaar over te kunnen stappen?

Ik zou zelf inderdaad ook het liefste dat kunnen splitsen, maar gok dat 't gewoon niet kan. Want IPB is één abo, dus als het om wat voor reden gecancelled wordt dan is 't einde verhaal voor 't héle abonnement. Dus:
- Ik sluit voor 20E/maand een internetabo bij telfort af (en zeg niks tegen KPN), KPN zit de portering vervolgens als opzegging en IPB wordt beëindigd (nummer weg?)
of
- Ik neem via BudgetPhone m'n oude nummer over, wederom ziet KPN de portering als opzegging IPB, maar ik heb geen internet.

Het feit is dat de laatste optie me wel de kans geeft om m'n nummer te behouden en *daarna* internet bij Telfort af te sluiten maar dan wordt de lijn hier eerst kaal, om dan weer door Telfort in gebruik genomen te worden en daar gaat gewoon veel tijd over heen, en het is hier absoluut niet praktisch (voor werk danwel persoonlijk gemak) om langer dan 1-3 dagen zonder internet te zitten.

Iemand anders die hier 'n oplossing voor heeft? Ik ben ook bang trouwens dat je bij dit soort situaties van de muur naar het kastje en andersom wordt gestuurd, als d'r ergens iets fout gaat, omdat zowel Telfort, KPN als Budgetphone 'n fout nooit aan zichzelf zullen wijten.

Enige oplossing die dan over zou blijven is een tweede telefoonnummer gebruiken (op 't 2e aderpaar?) of over te gaan op een nieuw nummer. Ik ben bang dat alleen 't laatste kan.

Ohja, de rest nog bedankt voor de snelle en hulpzame antwoorden. ;)
Mijn idee is dat als je een tweede nummer aanvraagt bij KPN (binnen IPB), je dan je eerste nummer kunt porteren, zonder dat KPN het idee krijgt dat het hele IPB wordt opgezegd.

Ik ga de vraag eens stellen bij KPN, kijken wat er uit komt.

Andere optie zou zijn eerst geheel over naar Telfort, met nummerbehoud, en dan na een jaar het nummer over naar Budget Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Quacka schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:01:
Zover ik weet nog niet gemeld (anders mijn excuses...):

Ik heb vanmorgen het inschrijfformulier op adslwinkel.nl ingevuld en (wellicht) gelukkig voor mij kreeg ik een mail terug dat mijn gegevens maar half zijn aangekomen.
Maar dan het interessante:

Na vandaag levert Telfort geen koopmodems meer, maar huurmodems. Dit levert dus een besparing op van 30 euro, als ik het goed begrijp (wanneer ik kies voor multi-pc-modem).

Heeft iemand meer informatie?

Ik zal ook aan adslwinkel om meer info vragen. Als ik meer weet, dan meld ik het.
Oja: zouden jullie ook voor het huurmodem kiezen, of is het verstandiger om voor een koopmodem te kiezen?
Die 30 euro maakt ook verder weinig uit...

voordeel huur: Gaat modem kapot, dan krijg je een nieuwe. En je hoeft er niet voor te betalen.
nadeel huur: Je mag officieel minder in het modem rommelen (met instellingen en dergelijke), dan wanneer het je eigendom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Quacka schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:38:
[...]

nadeel huur: Je mag officieel minder in het modem rommelen (met instellingen en dergelijke), dan wanneer het je eigendom is.
Dat hoeft niet zo te zijn, maar dat kan wel en komt voor inderdaad.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Meer info:

De prijs van de modems blijft gelijk, dus wil je een multi-pc modem dan kost dit nog steeds 30 euro. Alleen moet je dan je modem aan het eind van je contract terug sturen.
Dus wil je nog een modem in je bezit krijgen van 30 euro (of gratis bij het basismodem), dan kan je maar beter vandaag bestellen. Vanaf morgen is het een huurmodem, waar je alsnog voor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 20:47

slaay

Natuurbeleven.com

Hmm... vaag.. kijk zojuist op de orderstatus van Telfort. Ben ik van stap 3 teruggegaan naar stap 1.. :?

Maar eens proberen te bellen wat daar de reden van is..

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:15:
Hmm... vaag.. kijk zojuist op de orderstatus van Telfort. Ben ik van stap 3 teruggegaan naar stap 1.. :?

Maar eens proberen te bellen wat daar de reden van is..
Betekent waarschijnlijk dat telfort er voor jou niet inzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 20:47

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:29:
[...]

Betekent waarschijnlijk dat telfort er voor jou niet inzit
Kreeg na 1 minuut wachten al iemand aan de lijn ;)
KPN had de order afgewezen omdat ik mijn adres bijz huisnummer 36-2 gebruikt had.
Dit nummer is officieel niet bekend bij gemeente en kadaster etc. en dan annuleert KPN de aanvraag.
Dus nieuwe aanvraag moeten doen met het huisnummer zonder die toevoeging en dan zou het wel goedkomen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 5 februari ben ik overgestapt van Orange Family naar Telfort.
Zyxel-modem rechtstreeks aangesloten op het ISRA-punt, vervolgens zet ik het modem aan.
Power en LAN-lampjes gaan knipperen (ik heb het modem met LAN), vervolgens alleen het Power lampje nog. Na 2 minuten brandt het Powerlampje onafgebroken.
Het DSL/Internet lampje knippert dus niet 1x.

Helpdesk gebeld, die beweren dat, wanneer je overstapt van Orange, je in het ISRA-punt de rode en blauwe aders moet verwisselen met de witte en oranje.
Dit heb ik gedaan (modem uit stopcontact, opnieuw opstarten, etc), maar dit heeft niet geholpen.

Iemand die me kan vertellen of ik het goed aangesloten heb? Zie onderstaande foto:

Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08065/isra227.jpg

rood uit de analoge lijn zit dus doorverbonden met rood, blauw met blauw.
Bij de RJ-stekker zitten rood en blauw schuin tegenover elkaar.

rood is dus vervangen geweest door wit, blauw door oranje (dus vanaf de bovenkant).

help :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-09 22:01
Quacka schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:38:
[...]

Oja: zouden jullie ook voor het huurmodem kiezen, of is het verstandiger om voor een koopmodem te kiezen?
Die 30 euro maakt ook verder weinig uit...

voordeel huur: Gaat modem kapot, dan krijg je een nieuwe. En je hoeft er niet voor te betalen.
Huurmodems? Mmz, zoals Bjck al aangaf, hoeft niet maar denk het wel. Huurmodems hebben ze vermoedelijk eigen firmware ingegooid die ze dan vanuit hun kant langzamerhand kunnen gaan dicht-timmeren door updates enz. Je koopmodem mogen ze (officieel) niet aan lopen prutsen en kunnen ze als het goed is ook niet updaten. Ik zou dus altijd voor een koopmodem gaan heb je zoveel mogelijk in eigen hand.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:42
Ik heb ook een Playstation 3 en een ZyXEL P-2602HW-D1A (Wireless) op Telfort Internet. Nu geeft de Playstation altijd UPnP niet beschikbaar aan en NAT-type 3 aan, en heel af en toe UPnP beschikbaar en NAT-type 2. Maar als ik de Playstation 3 aan het staan (en Mediaserver ook aangevinkt), dan ziet mijn PC de Playstation 3 niet (ook niet als onbekend apparaat), ook andersom vindt de Playstation 3 de PC niet.

Ze hangen beide in hetzelfde subnet. Bij de optie UPnP: Active the Universal Plug and Play (UPnP) Feature aangevinkt en Allow users to make configuration changes through UPnP aangevinkt.

De verbinding is Wireless, de ontvangsterkte van de Playstation 3 is 70%.

In Windows Media Player heb ik media delen ingeschakeld, maar hij vindt niets. Ook heb ik het een particulier netwerk gemaakt, anders kan je geen media delen.

Als ik de Playstation 3 een vast IP (inclusief subnet, gateway primary DNS en secondary DNS) geef, dan kan ik hem wel pingen (alle paketten komen aan) met de PC.

Playstation 3 met UTP aangesloten nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand enig idee? Er is toch wel iemand met dezelfde router en een Playstation 3?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ musicfreak:

wiebjuh schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 18:21:
@quiqziz, het gaat om ADSL lite via ORange, betaal dus ook voor netwerk KPN, word de lijn dan niet gesloopt? dat ik maand zonder internet zit? volgens telfort word zoals ik al zei 5mrt aangesloten dus dan maar paar dagen down

Heb je eerst Orange opgezegt en daarna Telfort aangevraagd? Zo ja, dan bestaat er inderdaad de kans dat jee een aantal weken zonder ADSL zit. Heb je bij de Telfort-aanvraag wel aangegeven dat je nu ook ADSL hebt?

Ik heb bij telfort inderdaad aangegeven dat ik momenteel adsl heb. in de brief die ik vandaag heb gekregen staat dat hij 5maart word opgeleverd, zoals ik eerder al zei.!
Maar ik vind de postcodecheck wat vreem: ik heb nu 3mbit, maar volgens de postcodecheck van hun haal ik maar 1.5mbit?? kijk hier voor mijn plaatje: Afbeeldingslocatie: http://i147.photobucket.com/albums/r313/knol4/naamloos-1.jpg diverse andere checks, ook van kpn adsl geeft aan dat ik nu maar tot 1.5mbit kan halen?! de andere huisnummers kunnen wel 4 of 6mbit krijgen! (nr6) terwijl wij zelfs nog iets dichter bij de centrale zitten! hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotch
  • Laatst online: 19-04 18:16
Ik heb ongeveer een maand geleden Telfort aangevraagd. Duurde allemaal iets langer dan ik gehoopt had maar vandaag werd de lijn opgelevert en ontving ik het modem. Even vlug aangesloten en ik haal zo'n 1,9 MB/sec (300 meter van wijkcentrale). Ben dus heel erg in m'n nopjes. :9

Ik heb alleen nog een probleempje met uTorrent. Ik heb een port geforward en de check geeft aan dat ie open is, alleen het icoontje onderaan uTorrent van Incoming Connections wordt maar geen groen vinkje (tenzij ik de firewall in de router uitzet). Iemand die weet hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Sinds gisteravond ook aangesloten !
Kan eindelijk @Home de deur uit.....

Volgens Telfort is mijn maximale snelheid: 7,5 megabit.
In werkelijkheid haal ik zo'n 850 kilobyte/sec. dus zo'n 6.64 megabit d:)b
De attenuation downstream is 36 db, dus de afstand ± 2,6 km.
Dus ik denk dat de kopekwaliteit nog wel goed is na 35 jaar :+

Alleen is mijn telefooncentrale nog wel ingesteld op ADSL2 :/
Vandaar dat mijn modem ook intraint op:
7996 kbps download en 1023 kbps upload

Dus wie weet kan het ooit nog beter worden :z

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/232447108.png

[ Voor 8% gewijzigd door JvdW op 09-02-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
JvdW schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:08:
Alleen is mijn telefooncentrale nog wel ingesteld op ADSL2 :/
Vandaar dat mijn modem ook intraint op:
7996 kbps download en 1023 kbps upload
Dus wie weet kan het ooit nog beter worden :z
Da's dus precies goed.

ADSL2 profielen zijn iets stabieler dan ADSL2+ profielen en in jouw geval zie je dat 'ie de 7999/8000 grens net niet haalt, dus overschakelen naar ADSL2+ (waardoor de toontjes 256 en hoger gebruikt worden) zal niet of nauwelijks snelheidswinst opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
dinkelover schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:05:
[...]
Huurmodems? Mmz, zoals Bjck al aangaf, hoeft niet maar denk het wel. Huurmodems hebben ze vermoedelijk eigen firmware ingegooid die ze dan vanuit hun kant langzamerhand kunnen gaan dicht-timmeren door updates enz. Je koopmodem mogen ze (officieel) niet aan lopen prutsen en kunnen ze als het goed is ook niet updaten. Ik zou dus altijd voor een koopmodem gaan heb je zoveel mogelijk in eigen hand.
heb ik dus ook gedaan. Ik ben blij dat ik niet nog een paar weken heb gewacht met aanvragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
Een zoveelste vraag:
ik bel via voipbuster uit over mijn Telfort ADSL verbinding, modem zyxel multi pc.
Nu is het zo dat ik af en toe stroringen heb waardoor ik de andere kant niet hoor, zelfs niet het overgaan, de telefoon gaat echter wel over. Deze storing is soms een paar uur, soms korter, de modem aan en uit helpt af en toe maar niet altijd. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? De andere kant hoort mij wel. (als ik iets zeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:37:
Maar ik vind de postcodecheck wat vreem: ik heb nu 3mbit, maar volgens de postcodecheck van hun haal ik maar 1.5mbit?? kijk hier voor mijn plaatje: [afbeelding] diverse andere checks, ook van kpn adsl geeft aan dat ik nu maar tot 1.5mbit kan halen?! de andere huisnummers kunnen wel 4 of 6mbit krijgen! (nr6) terwijl wij zelfs nog iets dichter bij de centrale zitten! hoe kan dat?
Het blijft allemaal theorie en domme tabelletjes die erbij gehaald worden. In de praktijk zullen je buren toch wel ongeveer dezelfde snelheden halen als jij.

Ben overigens wel benieuwd wat je nu gaat halen.

En heb je eigenlijk wel eens kabel overwogen, want ADSL lijkt toch wel in een "kritische" zone te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn snelheid valt helaas wat tegen. Heb nu een vigor 2800VG adsl2/2+ modem/router ertussen hangen.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/232055780.png

Heb tcpoptimizer al gedraaid, maar die wist het ook niet echt te versnellen. De snelheidstest van telfort geeft echter wel aan dat het 20Mbit is. maar dat betreft natuurlijk een indicatie.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik eindelijk Telfort 20Mbit Internet en bellen. Het Installatie pakket was na 6 uur avond binnen. ZyXEL P-2602R-D1A basis modem aangesloten achter de Linksys WRT300N. Niet in Lan als Access Point maar in WAN als gewoon router aangesloten. Internet verbinding en telefonie werkt perfect na activatie.

Dit is mijn snelheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/232083052.png

in modem status staat.
downstream 16151 kbps / upstream 1151 kbps

Ben zeer tevreden met telfort internet/bellen. :P
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.