[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 29 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 49.207 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
rickyy schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:26:
[...]

Ik denk dat ik weet wat je hoord. Dat zijn volgens mij de condensatoren van de kaart. Had dit ook met m'n oude 6800XT, die piepte echt hard. Met 3dmark03 was het heel erg, het is vooral erg met hoge frames. Of niet?
Jups, het lijkt wel alsof de frequentie evenredig met het aantal frames gaat.. überzwaar en 30fps maakt geen geluid, heel licht en 999 wel lijkt het :P

ATiTool lijkt alleen de struikelen over deze kaart. Da's balen, want nu moet ik alles zelf uitzoeken qua arti's :/

Aan de ene kant is het gemakkelijk je limiet vinden, aan de andere kant is het vreeemd :P

M'n core zal toppen richting 775MHz, Shader zal niet boven de 1900 uitkomen gok ik (heb ik op 1825 gefixed omdat hij niet verder mee omhoog wilde met de core), en geheugen heb ik nog niet aangeraakt...
MaDLiVe schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:03:
Ben momenteel ook aan het kijken naar een 9600GT maar dat heel hard piepen wat de laatste posters zeggen te horen zou ik eigelijk willen voorkomen. Ik heb namelijk een erg stil systeem en ben daar ook best fan van :P Maar het ligt dus niet aan de koeling van de 9600?
Nee, ik heb een passieve :+

Maar idle hoor je hem echt niet, dus wat dat betreft voldoet 'ie voor mij al. Vooral tijdens 2D en met de monitor uit moet het niet te horen zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door TheZeroorez op 07-03-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

justifire

Shut up and squat !!

Dat het dan maar snel zomer mag worden !
(reactie op Apoca)

[ Voor 30% gewijzigd door justifire op 07-03-2008 20:36 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53

Apoca

Array Technology Industry

Ja het is gewoon een beetje triest, maar goed als ATi niks op de markt brengt hoezo zou nV dan dat dan wel doen he. Het is gewoon wachten op de 7 serie van ATi en wat deze gaat brengen. En tot die tijd hoeven we echt niet te verwachten dat de snelheid flink omhoog zal gaan. Al moet ik zeggen, de 9800GTX ziet der niet echt slecht uit. En ik neem ook aan dat je met wat leuke tweaks der een leuke kaart van kunt maken op OC gebied.

Maar goed, we kunnen zeuren wat we willen het is gewoon wachten op de GT200 als je een next-gen nV chip wilt :)

[ Voor 35% gewijzigd door Apoca op 07-03-2008 21:49 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

Ik denk dat die nieuwe GTX misschien blaast als een gek. :9

Die kaart heeft niet voor niets 2 6 pins stroomaansluitingen. Ook is ie een stuk langer? Waarom vraag je je dan af? Als de 9600GT met 64 shaders al zó snel is, zou deze GTX wel een keer zo snel kunnen zijn met zijn 128 shaders. Ook hebben ze de kaart niet eens zo heel hoog geklokt, wat erop zou kunnen duiden dat de kaart NU al retesnel is.

Ben best benieuwd. :) Ik denk dat ie echt wel meer dan 14k gaat halen in 06. Maar goed, dat gevoel heb ik. Kan het mis hebben... En het kan tegenvallen.

Hoe snel ie ook is, ik schaf toch pas weer kaarten aan als er echte next gen shit te koop is.

[ Voor 31% gewijzigd door Format-C op 07-03-2008 22:40 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:47
RappieRappie schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 22:31:
Ik denk dat die nieuwe GTX misschien blaast als een gek. :9

Die kaart heeft niet voor niets 2 6 pins stroomaansluitingen. Ook is ie een stuk langer? Waarom vraag je je dan af? Als de 9600GT met 64 shaders al zó snel is, zou deze GTX wel een keer zo snel kunnen zijn met zijn 128 shaders. Ook hebben ze de kaart niet eens zo heel hoog geklokt, wat erop zou kunnen duiden dat de kaart NU al retesnel is.
Waarschijnlijk is de kaart beter over te klokken, of misschien vereist de kaart op deze hoge snelheden juist een stabiele voltage sectie. Waar je niet van mag uit gaan is dat deze kaart heel anders gaat worden dan een 8800GT op dezelfde snelheden. Hij maakt immers gebruik van dezelfde chip (G92), en niet de G94 chip van de 9600GT, die inderdaad per klok sneller is dan de G92.
Kortom; hij gaat tegen vallen.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 19:56

Booth

¯¯¯¯¯¯

Ff een klein vraagje tussendoor; ik heb een 8800GTS. Ik wil TV-out regelen naar mijn (verouderde) TV, geen HD ofzo maar gewoon beeld & geluid. Is zo'n VI/VO adapter verplicht om eraan te hangen? Heb overal gezocht maar kon geen antwoord vinden. Er staat namelijk in het boekje dat hij 9 pinnetjes heeft, en een normale S-Video kabel kan daar niet op is mij verteld (ofzo :o ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Heer Hertog schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 01:52:
[...]

Waarschijnlijk is de kaart beter over te klokken, of misschien vereist de kaart op deze hoge snelheden juist een stabiele voltage sectie. Waar je niet van mag uit gaan is dat deze kaart heel anders gaat worden dan een 8800GT op dezelfde snelheden. Hij maakt immers gebruik van dezelfde chip (G92), en niet de G94 chip van de 9600GT, die inderdaad per klok sneller is dan de G92.
Kortom; hij gaat tegen vallen.
Daar heb je gelijk aan... G92 idd... My bad. :/

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
TheZeroorez schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:11:
[...]

Jups, het lijkt wel alsof de frequentie evenredig met het aantal frames gaat.. überzwaar en 30fps maakt geen geluid, heel licht en 999 wel lijkt het :P

ATiTool lijkt alleen de struikelen over deze kaart. Da's balen, want nu moet ik alles zelf uitzoeken qua arti's :/

Aan de ene kant is het gemakkelijk je limiet vinden, aan de andere kant is het vreeemd :P

M'n core zal toppen richting 775MHz, Shader zal niet boven de 1900 uitkomen gok ik (heb ik op 1825 gefixed omdat hij niet verder mee omhoog wilde met de core), en geheugen heb ik nog niet aangeraakt...
[...]

Nee, ik heb een passieve :+

Maar idle hoor je hem echt niet, dus wat dat betreft voldoet 'ie voor mij al. Vooral tijdens 2D en met de monitor uit moet het niet te horen zijn.
Ja, dan ken ik 't probleem :p. Het viel me van m'n 6800XT het laatste jaar pas op, daarvoor dacht ik het niet te hebben, dat gepiep. Miss moet je toch een nieuwe kaart vragen ( ik weet niet in welke winkel je 'm gekocht hebt) Want volgens mij hebben niet alle kaarten dat gepiep, ik kan het fout hebben hoor ;) . Don't blame me als ik 't fout heb. Miss weten de mede tweakers wat te doen? :)

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
rickyy schreef op zondag 09 maart 2008 @ 09:20:
[...]

Ja, dan ken ik 't probleem :p. Het viel me van m'n 6800XT het laatste jaar pas op, daarvoor dacht ik het niet te hebben, dat gepiep. Miss moet je toch een nieuwe kaart vragen ( ik weet niet in welke winkel je 'm gekocht hebt) Want volgens mij hebben niet alle kaarten dat gepiep, ik kan het fout hebben hoor ;) . Don't blame me als ik 't fout heb. Miss weten de mede tweakers wat te doen? :)
Het omruilen zou dan alleen werken als ik een totaal ander merk/kaart zou nemen, want wanneer de kaart geluid maakt op de manier van die van mij is dat gewoon omdat de componenten niet goed (genoeg) zijn, en op de volgende kaart die je dan eventueel krijgt zitten dezelfde componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

nVidia 9800GTX pre-test

http://www.unihw.com/html/24/n-124.html

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TheZeroorez schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:23:
Omdat ik nog geen review gebakken heb: 9600GT (Sparkle) piept onder zware load. Niet erg hard, en ook geen extreem hoge frequentie, maar hij piept wel. Als je dus 3DMark draait zonder geluid, in een behoorlijk stil systeem.. Hoor je wat :P
Hebben meer mensen hier last van? Ik neig toch wel naar die passief gekoelde Sparkle :) Anders zal het

pricewatch: XFX PV-T94P-YDF4

die wel worden denk ik. Als het maar stil is, 2xDVI en een TV-aansluiting heeft :)

[ Voor 14% gewijzigd door neographikal op 09-03-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-05 11:51
neographikal schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:48:
[...]

Hebben meer mensen hier last van? Ik neig toch wel naar die passief gekoelde Sparkle :) Anders zal het

pricewatch: XFX PV-T94P-YDF4

die wel worden denk ik. Als het maar stil is, 2xDVI en een TV-aansluiting heeft :)
Wat is er mis met pricewatch: Xpertvision GeForce 9600GT ?

Ik denk erover om bovenstaande ^ te kopen, alleen ondersteunen de GF9600 pci-express 2.0. Nou weet ik dat ze in theorie backwards-compatible moet zijn, maar zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een 9600GT op pci-express 1.1?

[ Voor 4% gewijzigd door ChessSpider op 09-03-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Hier in een GA-965P-DS3 van GigaByte (i965P chipset, dus PCI-e 1) doet 'ie het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Koeler is nogal klein tov de rest van de boards, ben bang voor het geluidsniveau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Resultaten zien er wel goed uit.
Met een voltmod en degelijke waterkoeling denk ik dat de 1000mhz wel te halen is.

Toch maar ff 3 maandjes wachten nog :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

9800 GTS

128SP (1750MHz)
800/2000MHz
256-bit
2GB

Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/719/20080309cdd6d64312d3579nh0.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Apoca op 10-03-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-05 21:29
9800GTS: 2GB
9800GTX: 512MB

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:15
Zal wel een speciale editie zijn zoals er HD3870's zijn met 1GB (toch?).

Maar wat is het verschil nu tussen de 9800GTS en 8800GTS, want de 9800GTX werd slechts een iets hoger geclockte 8800GTS toch? 9800GTS == 8800GTS? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
* neographikal is er bijna uit: XFX GF9600GT of de MSI. Belangrijkste eis: stilte in de tent :P Ik had eerst de Sparkle coolpipe passieve kaart op het oog, maar de PCB daarvan schijnt te piepen 8)7 Qua prijs maakt het geen donder uit, vraag is eerder hoe (automatisch?) ik de fansnelheid naar beneden kan krijgen en of dit automatisch gebeurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

neographikal schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:14:
* neographikal is er bijna uit: XFX GF9600GT of de MSI. Belangrijkste eis: stilte in de tent :P Ik had eerst de Sparkle coolpipe passieve kaart op het oog, maar de PCB daarvan schijnt te piepen 8)7 Qua prijs maakt het geen donder uit, vraag is eerder hoe (automatisch?) ik de fansnelheid naar beneden kan krijgen en of dit automatisch gebeurt. :)
Die MSI is -zeer- waarschijnlijk stiller door het gebruiken van een 'schoepenfan' a la 7900GTX fan. Zijn zeer goede fans qua luchtverplaatsing / geluidsproductie verhouding. Net zoals de 8800GTS/GTX/Ultra kaarten (alle series).

Voor zover ik kan zien op dat XFX plaatje is dat de reference koeler en die maakt net als de 8800GS toch best wel wat geluid. Een stuk meer dan een 8800GTS512 bijvoorbeeld ... Wil je echt stiller dan is een VF900 @ 5/7V nog wat stiller, maar niet enorm veel koeler. Succes met de keuze :) !

[ Voor 8% gewijzigd door Cassius op 10-03-2008 12:51 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Thanks! Hoeveel moeite is het trouwens om het toerental aan te passen, of wordt dat automatisch gedaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102124

_/-\o_
hopen dat dit waar is
eindelijk crysis in full glory en klaar voor mafia 2, Far cry 2, Alan wake, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

neographikal schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:52:
Thanks! Hoeveel moeite is het trouwens om het toerental aan te passen, of wordt dat automatisch gedaan? :)
Je moet btw wel die v127 hebben he, die v801 is namelijk weer gewoon de stock variant. Lees hier voor meer info: http://global.msi.com.tw/...func=newsdesc&news_no=583
Ook wel zo prettig dat die v127 dus een dual-slot cooler heeft en de warmte dus uit je kast gaat - dikke bonus :) .

Ik heb zelf geen 9600, wel een 8800 en 8600 ... Mijn 8800 reageert op de temperatuur en past daarop automatisch zijn fan aan. Idle is hij lekker stil en tijdens flinke load is het een zachte lage swoosh; iig niet irritant.

Mijn 8600 deed helemaal niet aan aanpassen :/ (XFX vanilla) en gaf een veel hogere schreeuwerige toon die ook standaard in idle een stuk harder was. Deze heb ik vervangen voor een Zalman VF700-AlCu (goedkoopste en makkelijkste). Kaart is veel stiller op lage spanning stekker en blijft ook nog een 9 graden koeler onder load. Aanrader voor iets meer dan 20 euro als je van stilte houdt :) .

[ Voor 22% gewijzigd door Cassius op 10-03-2008 13:00 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Thanks voor de tips, ik heb 4Launch even gemaild welke variant zij leveren van deze kaart. Zometeen de boel eens aanpassen en bestellen daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
Het is een beetje jammer dat de meeste webshops er niet duidelijk in zijn welke 9600GT ze aanbieden van MSI. Er zitten wel essentiele verschillen tussen beide versies. De ene dual slot, de andere single slot, de ene stiller én koeler dan de ander. Zijn wel verschillen waar je bij je aankoop rekening mee wilt houden lijkt me.

edit @ Frostu:
Ik zou eens wat reviews opzoeken van die kaart. De meeste reviews zeggen dat hij iets meer lawaai maakt dan een gemiddelde kaart, maar dat het niet storend is. Persoonlijk heb ik toch liever de MSI custom cooler.

Off-topic: neographikal, kan je mij laten weten wat voor reactie je krijgt van 4Launch? Ik heb laatst empc gemaild, maar die konden geen antwoord geven, omdat ze nog geen 9600GT van MSI binnen hadden gekregen.

[ Voor 17% gewijzigd door Depep op 10-03-2008 13:47 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik ga denk ik ook voor een 9600 GT, weet alleen nog niet welke precies. De XFX 9600 GT XXX lijkt me wel wat, is standaard hoger geclockt wat mij weer risico scheelt op garantieverlies. Denken jullie dat die koeler echt veel lawaai maakt of niet? Anders neig ik toch naar de MSI 9600 GT met die stillere/betere koeler. Bij m'n vorige kaart kreeg ik, zoals te verwachten was, geen garantie toen m'n overgeclockte 6800 GS (met Zalman) artifacts begon te tonen..

Off-topic: Neographikal post het anders maar, ben ook wel benieuwd :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Btw, mijn collega's hadden de volgende 'cyclus' theorie van nVidia - zette me aan het denken eigenlijk.

Ze veronderstellen dat nVidia een bedrijf is dat winst wil maken en veel moet hebben van een goede naam. Daarbij weten ze dat je kan teren op een naam voor een beperkt hoeveelheid tijd en dat mensen dan toch nog je nieuwe spullen kopen ook al zijn ze niet veel sneller maar wel relatief veel duurder. Hun stelling is dat de nVidia even-kaarten (met uitzondering van de eerste Geforce) de powerkaarten zijn en de oneven kaarten de melkkaarten (niet veel ontwikkelingskosten, weinig prestatiewinst over vorige generatie, toch wel een evengrote prijsjump als andere generaties en dus meer winst). Ze stellen zelfs dat dit terug te zien is in financiële boekjaren van nVidia. Ik maakte eens een lijstje:
  • Geforce1 (dit was de uitzondering op hun theorie omdat hier nVidia de naam mee moest zetten)
  • Geforce2 - Ijzersterke kaart, zeker de Ti en Ultra kaarten
  • Geforce3 - Geen enorme verbetering over de 2 serie, de Ti500 had wel veel rauwe power
  • Geforce4 - Een van de meeste succesvolle series denk ik, Ti4200/Ti4400 waren supergoede prijs/performance beesten.
  • Geforce5 - Die FX serie hoef ik niets meer over te zeggen
  • Geforce6 - Het was makkelijk om er een verbetering overheen te gooien, maar ze deden het heel dik. 6800Ultra was echt een powerhouse en de 6600GT zat ik superveel value bakken.
  • Geforce7 - De 7600GS was echt tereurstellend als mid-range, ook de 7800 serie. Een snelle 7900 revisie lostte het wel enigzins op.
  • Geforce8 - Volledig nieuwe architectuur en veel power, 8800 kaarten worden alom als innovatief en succes gezien.
  • Geforce9 - Goede midrage 9600 lijkt het, maar zou de top dan toch weer teleurstellen?
Het is verder niet enorm wetenschappelijk onderbouwd, maar ik zag wel iets in de uitmelk redenering als je echt beseft dat het nVidia altijd draait om winst en marge, niet om de beste te zijn.

Verder snap ik niet hoe sommige marketing jongens daar denken. Met de 7800 deden ze het goed, kaart was niet helemaal super dus kwam er een nieuwe core, die noemen ze netjes een 7900 - duidelijk :) . Komt er een 8800 met een nieuwe core die ook flink sneller is, noemen ze hem ... 8800 - duidelijk |:( ...

Noem ze gewoon 8900GT en 8900GTS, had echt zo veel duidelijkheid opgeleverd. Ook is dit gewoon dom want je concurreert met je eigen product dat je niet genoeg in prijs laat zakken. Ze hadden ook de oude cores in prijs moeten laten zakken zodat mensen gewoon echt een duidelijke koopkeus hebben aan een linie van kaarten en niet deze gelijkgeprijsde zut. Bijvoorbeeld:
  1. 8800GTS320 - €180
  2. 8900GT512 - €210
  3. 8800GTS640 - €240
  4. 8900GTS512 - €270
Zou ook nogal enorm helpen in de winkel zeg, kanonnen wat is het lastig uitleggen dat een kaart met 512MB toch echt sneller is als die kaart met 640MB, ja echt meneer, nee echt, ECHT waar 8)7 !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:51

rapture

Zelfs daar netwerken?

Anders bekijken zijn de "melkkaarten" doorontwikkeld van een bestaande serie. bv Met GeForce 8 series zaten ze een nieuwe architectuur te bestuderen. Men kwam tot conclusie dat geheugenbandbreedte en maximale framerate niet belangrijk is. Want niemand wilt bv CS 1.6 @ 400 fps zien, wat de gebruiker wel wilt zijn pixels die met bv 4 verschillende textures ingekleurd zijn. Liever mooie 100 fps, dan 400 lelijke fps. Om die reden wist men met GeForce 8800 GT een GTX te benaderen en met de GeForce 9600 GT werkt men verder op dezelfde principe.

GeForce 9600 GT kan wat minder snel pixels inkleuren, maar kan wel even snel pixels outputten. Zo kan je bij hoge resolutie en low graphics even veel fps halen, als de GeForce 8800 GT. Een spel moet voor mij met stabiele en voldoende hoge framerate kunnen draaien, de eye-candy is bijzaak, dus een game moet at my command direct reageren.

GeForce 5 was ook nieuwe architectuur (met de meest gekke specs, 128 bit kleuren???), maar de prestaties in praktijk trok op niet veel. Een onbewezen GPU die geflopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Anoniem: 102124 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:52:
[...]

_/-\o_
hopen dat dit waar is
eindelijk crysis in full glory en klaar voor mafia 2, Far cry 2, Alan wake, ...
Grappig, waren dit niet de spellen die de 8800 serie promoten :P
Op de doos van mijn gtx staat zelfs een screenshot van crysis, schijnbaar hebben ze een dia uit de show gehaald :D
Reminds me of Doom 3 en Geforce 3, dit spel was ook pas redelijk te spelen op de 7800 serie.
Nou ja, nog 3 maandjes tanden op mekaar en dan zullen we het weten.

[ Voor 6% gewijzigd door justifire op 10-03-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
# Geforce2 - Ijzersterke kaart, zeker de Ti en Ultra kaarten
# Geforce3 - Geen enorme verbetering over de 2 serie, de Ti500 had wel veel rauwe power
Neen? * XWB roept pixel en vertex shaders ;)
je echt beseft dat het nVidia altijd draait om winst en marge, niet om de beste te zijn.
Een architectuur waar je 4 jaar aan gewerkt hebt ga je na 1 - 1,5 jaar niet uitfaseren. In mijn ogen meer dan logisch om het nogmaals te gebruiken. Verder is het ook meer dan logisch om als bedrijf zoveel mogelijk winst te maken.
Noem ze gewoon 8900GT en 8900GTS, had echt zo veel duidelijkheid opgeleverd. Ook is dit gewoon dom want je concurreert met je eigen product dat je niet genoeg in prijs laat zakken. Ze hadden ook de oude cores in prijs moeten laten zakken zodat mensen gewoon echt een duidelijke koopkeus hebben aan een linie van kaarten en niet deze gelijkgeprijsde zut. Bijvoorbeeld:

1. 8800GTS320 - €180
2. 8900GT512 - €210
3. 8800GTS640 - €240
4. 8900GTS512 - €270
Deze discussie hadden we al 1000 maal. De 8800GTS 320/640 gingen direct EOL na de 8800GT introductie. Wat nog verkocht werd was resterende stock. Ze concurreren dus niet met eigen producten. Na de 8800GTS 512MB gingen ook de GTX en Ultra EOL. En nu de 9 serie er aan komt, gaat de hele 8 line-up EOL.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Daar is het jammergenoeg allemaal op gebaseerd, mensen kopen laptops van 2600 euro terwijl er niks geweldigs in zit, alleen een heel mooi helder scherm, gewoon om te showen en erbij te horen. Zij weten niet wat erin zit, wel zien ze alle accentueringen staan die vaak niet relevant zijn voor een goede prijs prestatie zoals hoeveelheid geheugen zoals Cassius zegt. Leg dat maar eens uit, vooral wanneer de motivatie van kopen gewoon patseren is. ;)

En nVida speelt op dat volk gewoon heel slim in, naam/image is most imnportant.
Mensen hebben hun vooroordelen al vaak klaar liggen, 'nee ik zal nooit ATi nemen', waarom...tja nVidia is beter, ga toch benchmarks lezen en zelf testen dwaas.. :) En dan nemen ze toch de verkeerde kaart van nVidia...das toch geweldig, schapenvolk kun alles wijs maken...oh wacht...en gaan ze dan poker online spelen...breekt me klomp.

Achteraf wel slim van nVidia, ik vind het geen mooie zaak, beetje met namen liggen gochelen om een kaart uit naam beter te laten verkopen, ik bedoel sinds de 6600GT serie heeft iedereen het over hun midrange kaarten, bla, what nbout X1950pro..,bye nVidia.

GF8800GTX is op dit moment trouwens best een geil kaartje voor 300 euro

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 10-03-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Hacku schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:26:
[...]
Neen? * Cassius roept pixel en vertex shaders ;)
[...]
Een architectuur waar je 4 jaar aan gewerkt hebt ga je na 1 - 1,5 jaar niet uitfaseren. In mijn ogen meer dan logisch om het nogmaals te gebruiken. Verder is het ook meer dan logisch om als bedrijf zoveel mogelijk winst te maken.
[...]
Deze discussie hadden we al 1000 maal. De 8800GTS 320/640 gingen direct EOL na de 8800GT introductie. Wat nog verkocht werd was resterende stock. Ze concurreren dus niet met eigen producten. Na de 8800GTS 512MB gingen ook de GTX en Ultra EOL. En nu de 9 serie er aan komt, gaat de hele 8 line-up EOL.
Ik weet dat de shaders om de hoek kwamen kijken, maar de Ti200 en vanille kaarten waren in sommige spellen maar 20% sneller als hun counterparts :) . Verder zeg ik dus -niet- dat dit slecht is, ik begrijp ook wel dat je een goed ontwikkeld product niet na een enkele cycle dumpt. Ik vraag me alleen af of we op een spoor zitten met die cycle nummers (even oneven); puur uit interesse en discussie.

Maar dat is het probleem, je doet alsof het compleet logisch is wat nVidia doet en ik begrijp dat je de 'discussie' al 100 keer gevoerd hebt, maar resterende stock is er ALTIJD. De 7800 ging ook EOL, maar toch heette de nieuwe kaart 7900 zodat klanten hem in de winkel wel zouden kunnen onderscheiden. Wij krijgen zelfs nog evenveel G80 als G92 binnen in zo'n beetje de grootste computerwinkel in Nederland - dus ik vind damn well dat nVidia de kaarten gewoon 8900 had moeten noemen aangezien deze namen niet gereserveerd waren voor de oplvolgende serie en het eerlijke onderscheiding biedt ("de 8900 zijn sneller mevrouw, inderdaad").

Btw, volgens mij was het al ergens genoemd, maar wat was de roddel voor de opvolger naam van de 9xxx serie? Gingen ze nu ook naar Xnogwat of hebben ze andere ideëen?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan het ook zijn, ze gaan dadelijk op een andere naamsoort over net zoals ATi heeft gedaan na de X serie. Ik denk niet dat nVidia haar serie ook zo gaat noemen. Het lijkt erop dat ze mss de laatste G80-achtige cores nog even op GF9x00 naam willen gooien voordat ze met een complete nieuwe core en serie komen.

Wel grappig om weer van voren af aan te beginnen, cpu's zitten ook al op 9xxx getal namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Ik heb een 9600GT genomen, terwijl de verkoper me een 8800GT aanraadde. Nou nou wat een kaart hoor, voor 160 euro een score 10380 in 3dmark06. (Niets overgeklokt of getweaked) Spellen draaien soepel, dat is wel ff wennen voor mij.

Ik weet dat dit geen topkaartje is, maar voor die prijs heb je al een nogal aardige kaart.

Edit: Wat een verademing is de configuratiescherm van Nvidia, heb jaren een Ati kaartje gehad met die flut CCC. Voor mij geen ati meer, puur om die kut CCC (en de bijhorende installatieproblemen).

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 11-03-2008 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 19:37
Anoniem: 237909 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:54:

Edit: Wat een verademing is de configuratiescherm van Nvidia, heb jaren een Ati kaartje gehad met die flut CCC. Voor mij geen ati meer, puur om die kut CCC (en de bijhorende installatieproblemen).
Kleine off topic note: als je ooit weer voor ATI gaat, ATI tray tools gebruiken...CCC nergens voor nodig en werkt beter dan nvidia control panel wat betreft dual monitor en fan speed regeling etc.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anathema schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:34:
[...]

Kleine off topic note: als je ooit weer voor ATI gaat, ATI tray tools gebruiken...CCC nergens voor nodig en werkt beter dan nvidia control panel wat betreft dual monitor en fan speed regeling etc.
Ik ken tray tools niet denk ik, wel CP en CCC. Maar CP had geen theatermodus en CCC wel. Wat ik bedoel met theatermodus is dat als er al een filmpje op mijn computerscherm afspeelt, dan al niet in taakbalk, er op de tv fullscreen dezelfde film te zien is en ik dus door kan gaan met computeren en mijn vriendin een film kan kijken op tv. Had tray tools deze optie ook?

CCC had bij mijn weten ook geen optie voor regeling van fan? Misschien was het een beperking van mijn inmiddels verouderde 9700pro.

Is er ook zoiets voor de nvidia, alternatieve drivers? Voor ati had je ati catalyst, Tray Tools, Control Panel, Omega Catalyst maar voor Nvidia heb je alleen forceware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 19:37
Anoniem: 237909 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:05:
[...]

Ik ken tray tools niet denk ik, wel CP en CCC. Maar CP had geen theatermodus en CCC wel. Wat ik bedoel met theatermodus is dat als er al een filmpje op mijn computerscherm afspeelt, dan al niet in taakbalk, er op de tv fullscreen dezelfde film te zien is en ik dus door kan gaan met computeren en mijn vriendin een film kan kijken op tv. Had tray tools deze optie ook?

CCC had bij mijn weten ook geen optie voor regeling van fan? Misschien was het een beperking van mijn inmiddels verouderde 9700pro.

Is er ook zoiets voor de nvidia, alternatieve drivers? Voor ati had je ati catalyst, Tray Tools, Control Panel, Omega Catalyst maar voor Nvidia heb je alleen forceware?
Voor nvidia heb je rivatuner om dingen in te stellen zoals fanspeed op basis van core temperatuur. Maar dat werkt vrij omslachtig.. Bij ATI tray tools is dit veel makkelijker in te stellen (en ccc inderdaad helemaal niet). Theater mode werkt ook met Ati tray tools, maar bij nvidia control panel kan dat naar mijn weten niet. Alleen beide monitoren full screen werkt dan.
Maar goed, terug naar nvidia nieuws...helaas heb ik dat niet ;)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:46

XanderDrake

Build the future!

Niet alleen dat, de 9800GTS is *duidelijk* sneller geclockt.

Dusseuh 9800GTS > 9800GTX :? 8)7

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Iemand al eens naar Nvidia gemaild met de vraag waarom men daar gekozen heeft voor een 9xxx serie i.p.v een logischere voortzetting van de 8xxx serie? Gewoon om te weten wat hun logica hierachter is, als ze uberhaupt daarop willen antwoorden.

Voor het OC'en van Nvidia graka's is nTune ook een goede optie.

[ Voor 3% gewijzigd door hosee op 11-03-2008 12:23 ]

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
XanderDrake schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:00:
[...]

Oja? Voor zover ik weet is de GTX hoger geklokt hoor :P

Die 2GB geheugen trouwens.. Mij maak je niet wijs dat dat standaard is, het zal wel weer zo'n maffe fabrikant zijn, op diezelfde manier heb je een 8800GT met 1 GB en een 9600GT met 2 GB, beide compleet nutteloos.
hosee schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:22:
Voor het OC'en van Nvidia graka's is nTune ook een goede optie.
Als je daar genoegen mee neemt wel. RivaTuner kan gewoon veel meer en is een 'iets' kleinere download. Waar zit de fout dan?

[ Voor 22% gewijzigd door TheZeroorez op 11-03-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

TheZeroorez schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:03:
Oja? Voor zover ik weet is de GTX hoger geklokt hoor :P
Van de vorige pagina:
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/719/20080309cdd6d64312d3579nh0.jpg

Vergelijk die clocks maar met de 675/1688/1100 clocks van de GTX :P

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als de GTS op 800Mhz loopt, dan zal de GTX mits hij idd als betere kaart word uitgebracht best wel eens hoog geklocked worden. Wie zegt dat de GX2 niet een simpele afleidingsmanoevre is, gebasseerd op de oude GX2 ( weinig research kosten ).
Er zijn best al hoge speeds op de G92 bereikt. De GTX kan de 55nm versie worden. Ik denk dat ze naar hoge clockspeeds streven. Ook geruchten over nog te lage yields spreken in dat voordeel.

Dus reken maar uit een 8800GTS op 650Mhz, 9800GTS op 800Mhz, 9800GTX op ???(?)Mhz. :)
Mss komt er nog zelfs een Ultra.

edit:
G92-350, was de 420 niet al de 55nm variant?

Xander, GTX loopt op 575Mhz core

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 11-03-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
XanderDrake schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:00:
[...]

Je weet niet eens of de kaart factory oc'd is,, Of dat de screenshot maker hem overclocked heeft, of dat het een foute uitlezing is.

Beetje raar om meteen te roepen dat de GTS boven de GTX staat, en dat die dan meteen standaard zo hoog geclocked word :p

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ja de 8800GTX ja, we hebben het over de 9800GTX schattebout O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Pff, dus een 9800 GX2 gaat meer kosten dan 2 8800 GT kaarten bij elkaar?Dit gaat echt nergens meer over, ik hoop dat die fantasieprijzen van nVidia in de eerste weken na de release snel omlaag zullen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Toch lichtelijk afgeschrikt door de waarschuwing bij het maken van deze post, probeer ik het toch..

Ik heb 4 jaar geleden een computer gekocht, net nadat ik 'em had gekocht bleek dat NVidia toch veel beter was in OpenGL dan de ATI kaart die ik had aangeschaft.
Nu vroeg ik me af of dat verschil er bij de laatste generatie videokaarten nog steeds is?
Ik ben namelijk aan het nadenken over een nieuw systeem en speel erg graag een aantal OpenGL spellen waarbij ik natuurlijk wil dat ze er zo mooi mogelijk uit zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Bart© op 12-03-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
neographikal schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:05:
Thanks voor de tips, ik heb 4Launch even gemaild welke variant zij leveren van deze kaart. Zometeen de boel eens aanpassen en bestellen daar :)
Wat ik heb begrepen is dat het voor 99% zeker is dat we de zwarte versie geleverd krijgen.
Mijn advies is dan ook om eigenlijk al te switchen van dit product.
Ik laat ze het gewoon proberen, hopelijk is het alsnog de rode :) Anders moet ik even gaan bedenken wat ik ermee wil. Ik weet niet hoeveel lawaai de normale koeler produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Bart_NL schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:51:
Toch lichtelijk afgeschrikt door de waarschuwing bij het maken van deze post, probeer ik het toch..

Ik heb 4 jaar geleden een computer gekocht, net nadat ik 'em had gekocht bleek dat NVidia toch veel beter was in OpenGL dan de ATI kaart die ik had aangeschaft.
Nu vroeg ik me af of dat verschil er bij de laatste generatie videokaarten nog steeds is?
Ik ben namelijk aan het nadenken over een nieuw systeem en speel erg graag een aantal OpenGL spellen waarbij ik natuurlijk wil dat ze er zo mooi mogelijk uit zien.
Als dat specifiek wilt weten, kan ik je aanraden om te kijken naar reviews waarin games zoals Doom 3, Quake 4 en ET: Quake Wars worden gebruikt als benchmarks. Die zijn allemaal OpenGL based. Vroeger waren ook de games van Call of Duty OpenGL, maar ik weet niet of deeltje 4 ook op die codering is gebasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bart, kijkeens op x-bit labs, anandtech, kijk even in de startpost van GPU topics en je vindt genoeg sites. Toms hardware kan wel handig zijn voor een globaal plaatje, maar hierbij moet je denken hoe globaler, des te onnauwkeuriger, bijvoorbeeld de gebruikte drivers zijn vaak ouder, ook zijn de testsystemen naar mijn idee nooit indentiek.

Xander, Je weet nog geen officiele clockspeeds, net zoals hier gezegd wordt, kan het vanalles zijn, mss is het een GTX uitgelezen als GTS, mss verkeerde uitlezing in het algemeen, mss een OC, etc.
Als een 9800GTX op 650Mhz loopt, dan is dat hetzelfde als waneer Bush zou zeggen dat hij met de huidige oorlogsvoering en instelling stabiliteit in het Midden-Oosten zal brengen en nog even een termijntje er achter aan gooit...dach het nie he... ;)
Een G80 128SP op 650Mhz met een 384-bit mem interface en 768MB geheugen tegen een G92 128SP @ 650Mhz met een 256-bit interface en 512MB geheugen. Tja...na dit verhaal hou ik me analyse toch voor me, lijikt me wel duidelijk.

Die GTX gaat echt wel lekker presteren, ik schat de 9800GTS ongeveer op 8800 Ultra performance, en de GTX iets van 20-30% sneller., GX2 weer 20% sneller optimaal
Altijd kijken wat de concurrent op het moment doet, inleven dus, X2 doet rond 14.000 15.000 3DM06's, dus..? een GTX gaat dat ook halen...klaar. Single gpu beats 2 gpu's on one "plank", zou mijn plan zijn, ook nVidia's plan lijkt me

Dan nog iets, de GX2 met cores op 600Mhz, terwijl een oudere GTS al op 650Mhz loopt, er zijn toch vele betere yields ondertussen lijkt me? ;)
nVidia is weer een mooi spelletje aan het spelen en sommige doen er mooi aan mee ;)
Krijgen jullie dalijk wel weer mooie kaartjes.
Geruchten over de nieuwe kaartjes van ATi beloven ook weer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
XanderDrake schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 18:04:
[...]

Van de vorige pagina:
[afbeelding]

Vergelijk die clocks maar met de 675/1688/1100 clocks van de GTX :P
Lekker betrouwbaar shotje ook.. Imo is wikipedia dan even (als niet: meer, want er staan bronvermeldingen bij) betrouwbaar, en die zegt wat anders (wat logischer is ook): Wikipedia: GeForce 9 Series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

TheZeroorez schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:04:
Lekker betrouwbaar shotje ook.. Imo is wikipedia dan even (als niet: meer, want er staan bronvermeldingen bij) betrouwbaar, en die zegt wat anders (wat logischer is ook): Wikipedia: GeForce 9 Series
Goed, als we wikipedia beschouwen als even betrouwbaar op dit moment, dan heb ik dit te zeggen:
Ze melden ons in dat artikel dat de 9800GTS langzamer is geclockt dan de huidige 8800GTS512.

Dus, drie opties:
  • nVidia is de weg kwijt en lanceert kaarten die slechter presteren dan vorige generaties (op basis van dezelfde core en hogere clocks)
  • Wikipedia heeft het fout en de 9800 serie is hoger geclockt dan hun meldingen
  • nVidia heeft iets gedaan met de G92 waardoor die meer kan rekenen per clock, en kan het zich veroorloven om de cores lager te clocken.
Dit allemaal weten we binnen 1 week :) Dan is de release van de 9800GTX officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Wikipedia zal ongetwijfeld achter lopen en weleens fout zijn, dat Chinees/Japans screenshotje echter, zegt echt tien keer minder dan dat artikel + de bron. Het enige dat ik erop kan zien zijn de naam en snelheden, samen met heel veel JPEG-blur. Dat kun je zo via het BIOS of met Gimp fixen.

Even wachten inderdaad :P

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 12-03-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 28-05 21:02
Een mooi kado'tje voor de komende kerstdagen zou ik zo zeggen! >:) Voorlopig voldoet mijn GTS G92 nog prima!

Overigens heb ik 3 of 4 maanden geleden in een post al gezegd dat Nvidia waarschijnlijk de chipnamen in overeenstemming wil krijgen met de Geforce namen. Dus de G9x serie = Geforce 9 en dan later dit jaar de GT200 (G100) als Geforce 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90936

Weet iemand toevallig bij welke fabrikanten de garantie niet vervalt als je een andere koeler erop zet? Ik wil straks namelijk mijn 8800 GT passief gaan koelen, maar wil liever niet dat de garantie vervalt. Ik had ergens gelezen dat XFX en EVGA gewoon garantie verstrekken bij vervanging van de koeler, maar zijn er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Bij EVGA mocht het wel zover ik wist :? Dacht dat dat de enige was die garantie bood na het vervangen van de koeler of na overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 13:43
Volgens mij ook alleen maar EVGA (ook een inruilprogramma binnen 3 maanden de zogenaamde stepup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Al kun je de koeler gewoon netjes terugzetten, en van een software-overclock merken ze ook niets als je alles netjes terugzet. Bij Asus gewoon RMA gekregen iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Zowel XFX als EVGA supporten het niet, maar raden het je ook niet af. Om maar letterlijk mailtjes van ze te vertalen :+

Oftewel: Zolang ze niet zien dat jij de boel gecrushed hebt omdat je gigantisch liep te prutsen met je koeler monteren zullen ze niet moeilijk doen, van EVGA weet ik dat ze nooit moeilijk zijn XFX is daar wat minder in.

Als je nog een 8800GT moet kopen trouwens, waarom niet een kopen die standaard al passief is?
Software-overkloks hoef je niet terug te zetten, die zijn softwarematig geklokt, en werken dus alleen op jouw PC met jouw drivers ;)

Maar please, maak geen misbruik van die dingen. Als er iets lame is is het zelf de boel vern*uken en dan gaan RMA'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nou, ik had het tot 2 maal toe met een 7900GT waarbij ik de fan al vervangen had. En daarbij was ik zeker dat het aan de kaart lag, dus vind ik het rechtvaardig om hem RMA te sturen na het terugzetten van de originele koeling. Op de website van Asus staat trouwens dat je garantie vervalt bij het veranderen van dingen zoals de koeling, maar naast dat ze dat niet echt kunnen controleren zullen ze daar niet echt een punt van maken omdat ze geen klanten willen verliezen (neem ik aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik zei toch ook maak geen misbruik ervan, ik zei niet dat je geen garantie meer moest claimen ;)

Ze kunnen het trouwens prima controleren hoor, de koelprut die eronder zit is echt wel anders dan die machinaal aangebrachte lijm die zij gebruiken, en waarschijnlijk zitten de schroeven niet meer op dezelfde slag vast. Er kan ook 'n zegeltje tussen zitten. En klanten verliezen.. Dacht je echt dat Asus ook maar íets geeft om een simpele klant als jij? Nee, echt niet. De groep 'tweakers die koelers vervang' is sowieso al klein voor Asus, maar een enkele klant als jij vinden ze al helemaal grappig :P

Ik denk eerder dat ze je kaart gewoon vervangen hebben omdat ze niet alles 100% nauwkeurig controleren, en als ze dat doen en zien dat het inderdaad niet aan de andere koeler ligt het toch altijd duurder is om iemand jou 10 mails te laten sturen en je kaart terug te sturen, dan een nieuwe te vergoeden of hem te repareren ;) Bovendien vraag ik me af of die kaart ooit verder gekomen is dan de leverancier, en als dat zo is, verder dan een of ander reparatiecentrum in Duitsland, maar da's offtopic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Wat is/zijn op dit moment de stilste 9600GT?
Ik zie nu allemeaal topics over fluitende nvidiakaarten en fans die niet langzamer dan 100% willen draaien. Ik heb de pc namelijk in de woonkamer en dan is stilte wel erg prettig. Aangezien het een barebone is kan ik er niet even geen Accelero S1 opzetten. ;)

Btw het moet waarschijnlijk toch een enkelslotskaart worden dus liefst met grote fan. Is er een "veilige" keuze mogelijk? Was al even bij mijn dealer voorde asus maar dei had dus ineens een hele dikke koelring waardoor het meteen 2 slots werd, toch maar niet genomen dus :+

Ik zit nu zelf aan een 3d club versie te denken van de 9600gt daar heb ik nog niks negatiefs over gehoord.

[ Voor 8% gewijzigd door ErikRo op 13-03-2008 00:12 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 11:18
Ik heb momenteel de XFX 9600GT en van dat fluiten heb ik nog niks gehoord?!? De fan draait alleen 100% met het opstarten van de pc. Daarna gaat het terug naar lager (geen idee hoeveel). Dit is in principe niet hoorbaar bij mijn pc.

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
ErikRo schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:44:
Wat is/zijn op dit moment de stilste 9600GT?
Sparkle cool-pipe versie.

Afbeeldingslocatie: http://www.sparkle.com.tw/images/products/9600_F_passive%20copy2.jpg

http://www.sparkle.com.tw...tail.asp?id=70&sub_id=177

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:40

HugoBoss1985

Xenotech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Laatst online: 30-05 21:56
Tegenvallende performance in Crysis met AA aan. Niet dat dat niet te verwachten was, maar goed. Wachten op de GT200. (L)

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90661

gevalletje bomen en bos hier.
Ik speel crysis met 2x6600GT, maar in het nvidia-panel geeft ie aan dat singleGPU recommended is.
Het spel hangt ook regelmatig tijdens multiplay.
VGA-charts bekeken en besloten om een andere videokaart te kopen.

XFX 9600GT XXX 512 MB Shader Clock: 1790 MHz, Memory Clock: 2.0 GHz,Clock rate:700 MHz , dat zou em worden, voor 166 euro. Kan je toch weer even redelijk vooruit, toch?
Nu een aanbieding bij 4Launch:
XFX 8800GT 512MB Shader Clock: ??? MHz, Memory Clock: 1.8 GHz,Clock rate:600 MHz
Deze kost nu 189 euro

Door dat gedoe met al die kaarten uit de 8800 reeks (GT, GTS, XXX, ULTRA, 256, 360, 512) zie ik dus alleen die getalletjes
Vraag is dus nu waar kan je voorlopig mee vooruit?
Wat is de beste met het oog op gamen?
Wat is de beste keus, als ik er later nog 1 bij wil zetten?
XFX is toch geen gooi-en-smijt-merk?
Bomen en bos, dus.

Overige specs staan in sig.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 90661 op 13-03-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90661 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:01:
gevalletje bomen en bos hier.
Ik speel crysis met 2x6600GT, maar in het nvidia-panel geeft ie aan dat singleGPU recommended is.
Het spel hangt ook regelmatig tijdens multiplay.
VGA-charts bekeken en besloten om een andere videokaart te kopen.

XFX 9600GT XXX 512 MB Shader Clock: 1790 MHz, Memory Clock: 2.0 GHz,Clock rate:700 MHz , dat zou em worden, voor 166 euro. Kan je toch weer even redelijk vooruit, toch?
Nu een aanbieding bij 4Launch:
XFX 8800GT 512MB Shader Clock: ??? MHz, Memory Clock: 1.8 GHz,Clock rate:600 MHz
Deze kost nu 189 euro

Door dat gedoe met al die kaarten uit de 8800 reeks (GT, GTS, XXX, ULTRA, 256, 360, 512) zie ik dus alleen die getalletjes
Vraag is dus nu waar kan je voorlopig mee vooruit?
Wat is de beste met het oog op gamen?
Wat is de beste keus, als ik er later nog 1 bij wil zetten?
XFX is toch geen gooi-en-smijt-merk?
Bomen en bos, dus.

Overige specs staan in sig.
9600gt is de goedkoopste beste keuze. Je kan ook voor de duurdere broertje gaan voor die paar procent meer spelprestatie.

Ik haal met 9600gt 10380 3dmark06. Niet slecht voor 160 euro he? Alle spellen zijn vloeiend en erg mooie graphics.

lees ff dit door. Vooral de 1e hit is erg interessant. http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 13-03-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Zeker met dat systeem zou ik een 9600gt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:43:
Zeker met dat systeem zou ik een 9600gt nemen.
Waarom dan precies. :+ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Laatst online: 15-01 11:24
Een nieuws & discussie topic is niet echt een plek om te vragen welke kaart je moet nemen. Sterker nog, tweakers is daar niet de plek voor, aangezien er verwacht wordt dat een tweaker dit zelf kan bepalen. Neem eens een kijkje in **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?.

De waarschuwing onderaan staat er niet voor niets. Het gebeurt te vaak dat er hier off-topic gepost wordt en de modjes houden dit topic dan ook in de gaten...

edit @ hieronder:
Het is niet echt meer "nieuws", maar goed. De 8800 serie is inderdaad een beetje vreemde serie, omdat er 2 kaarten tussen zitten met een G92 core. Dit zijn de 8800GT en de 8800GTS 512MB. Deze twee wijken qua performance dan ook af van wat je zou verwachten. Er zijn geruchten dat nVidia dit zo gedaan heeft omdat ze een antwoord moesten hebben op de 38** kaarten van ATi, maar dat is niet bevestigd.

De 8800GTS 512MB presteert significant beter dan de versies met 320 of 640MB, aangezien de laatste 2 een G80 core hebben. De eerst genoemde presteert nagenoeg gelijkwaardig aan een 8800GTX, alleen voor een lagere prijs. De 8800GT presteert iets minder dan de GTS 512MB, maar weer beter dan de 320MB en 640MB versies.

Dit is inderdaad vrij verwarrend en ik kan me voorstellen dat er verkopers tussen zijn die dit niet weten. Het is dus verstandig om niet op het advies van de verkoper af te gaan, maar zelf onderzoek te doen naar benchmarks, reviews etc. Dit is eigenlijk niets nieuws, aangezien de klant en de verkoper over het algemeen andere belangen hebben.

[ Voor 51% gewijzigd door Depep op 13-03-2008 13:18 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

On-Topic dan:
Zien jullie in de 8800-reeks door de bomen het bos nog?
Ik las een stukje terug dat het voor een verkoper moeilijk uit te leggen is dat de ene videokaart met meer geheugen slechter draait dan één met minder geheugen.
Voor hetzelfde geld heb je een verkoper die dat niet weet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 90661 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:02:
On-Topic dan:
Zien jullie in de 8800-reeks door de bomen het bos nog?
Hehe. Daar kan ik een simpel antwoord op geven: Ja.

De G80's zijn niet meer intressant, tenzij je ze voor bodem- of executieprijzen kan krijgen.
De 8800GT heeft hoge waarde/prestaties verhouding en kost minder dan 200€
De 8800GTS G92 is het premium model met meer shaders, hogere clocks en een betere/stillere koeler.

Wat is hier nou moeilijk aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Officiele GF9800GTX slides:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3023/2330578724_2373683884_o.png

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3059/2329753747_634460f011_o.png

- GF9800GTX
Core: G92
Core speed: 675Mhz
Shader speed: 1688Mhz
Memory speed: 1100Mhz GDDR3
Prijs: $299 - $349

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=248441

Voor de verandering geen Radeons in de performance slides.... terwijl ze de 9800GTX recht tegenover de HD3870 X2 positioneren... :+

[ Voor 18% gewijzigd door CJ op 13-03-2008 13:59 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

CJ schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:57:
- GF9800GTX
Core: G92
Core speed: 675Mhz
Shader speed: 1688Mhz
Memory speed: 1100Mhz GDDR3
Prijs: $299 - $349

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=248441
Aha, en nu komt de aap uit de mouw.
Idd een G92, zonder veel gedoe, en ook ongeveer dezelfde prijs :)
Niet heel nuttig maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Dat het een G92 was, was al heel erg lang bekend. Ik heb het hier ook al vaak gepost:

G92-950 = workstation G92
G92-890 = workstation G92
G92-850 = workstation G92

G92-750 = mobile G92
G92-650 = mobile G92
G92-600 = mobile G92

G92-450 = GF9800GX2
G92-420 = GF9800GTX
G92-400 = GF8800GTS 512
G92-350 = GF9800GTS (?)
G92-300 = GF8800GT
G92-250 = GF9800GT (?)
G92-240 = GF9800GS (?)
G92-200 = GF8800GS

De G92 dekt dus een complete lading... en straks wordt deze vervangen door de G92B (de 55nm versie van de G92), terwijl de GT200 de GF9800GX2 gaat vervangen in de high-end.

De 9800GTS die je zag op 800Mhz is een overklokte GTS. Deze draait namelijk standaard op 600Mhz. Een 8800GTS is dus standaard sneller dan een 9800GTS.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Zeer aparte keuzes, zeer apart. De verschillen zijn zo verschrikkelijk miniem dat behalve een raar monsterding als een GX2 kaart wat leven in de huidige brouwerij brengt :) . Het is niet veel soeps, we zullen het moeten hebben van de GT200 en ATi's nieuwe paardje.

Misschien is het waar en gaan AMD en nVidia gewoon het grote geld achterna - precies zoals de interviews van thesource al aangaven. PC glijdt langzaam af en integrated solutions met software rendering gaan lijden tot een strijd van CPU + parallele power toevoeging versus GPU + random code power toevoeging. De 9600GT is daar een duidelijk voorbeeld van, zet een prijsknaller neer en verkoop daar bergen van; de top is toch voor de consoles :p .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

GeForce 9800 GX2 review

Potje zout misschien der bij pakken, maar ziet der toch best geloofwaardig uit. Al is wel alles beta drivers...

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=248403

http://www.pconline.com.c...reviews/0803/1241871.html

@__Thijs__ sorry kerel zie het nu pas dat je het ook had gepost B)

[ Voor 12% gewijzigd door Apoca op 13-03-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
http://bbs.unihw.com/attachment.php?aid=3166

Tog nette score voor de 9800GTX met 1 GPU. Ruim 17000

Bron: http://www.unihw.com/html/36/n-136.html

[ Voor 23% gewijzigd door rickyy op 13-03-2008 18:55 ]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Netjes, maar niet vreemd als je kijkt naar de specs....

De CPU loopt op 4050Mhz en dat boost de score van 3DM06 enorm. Daarnaast is de GTX flink overgeklokt. De core loopt 225Mhz hoger dan normaal (900 vs 675), de shaders draaien 562Mhz sneller dan default (2225Mhz vs 1688Mhz) en het geheugen draait op 1269Mhz ipv 1100Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Met een dikke overclock :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Nou blijkbaar is die Sparkle helemaal niet zo stil.

Warmte- en geluidsproductie:
Over de warmte kan ik kort zijn: Uiteraard heb je wat airflow nodig - of een simpel fannetje -, maar de temperaturen zijn goed. Idle kan ik de kaart zonder geluid van een fan op 40 graden houden, stressed komt hier ongeveer 12 graden bij (naast een hete northbridge in beide gevallen). Met een fan op de heatsink daalt dit tot respectievelijk 38 en 44 graden celcius, de heatsink doet zijn werk dus prima.
Wat de geluidsproductie betreft zou je een dikke prima verwachten op een passieve kaart. Echter.. Dat is niet het geval. Ikzelf geef er niet heel veel om, maar wanneer je een 3D-applicatie start die enigzinds van de GPU gebruik maakt begint de kaart te piepen, of beter: een condensator op de kaart doet dit. Ookal blijft de load 100%, de pieptoon gaat in frequentie evenredig omhoog met het aantal frames dat de kaart per seconde weergeeft, een oude benchmark (zoals 3DMark03) enkele malen draaien kan dus nog meer irritatie opwekken dan het normaal al doet. Bij het normale desktopwerk is het geluid niet te horen, en met wat geluid aan is het ook tijdens het gamen nauwelijks waar te nemen. De gemiddelde koptelefoon filtert de pieptoon helemaal, dus wanneer je (op watvoor manier dan ook) games speelt met geluid zul je weinig last hebben van de pieptoon. Qua intensiteit is de pieptoon lager dan het geluid dat in idle van een standaard nVidia-koeler komt, dus wat dat betreft heeft de passieve kaart met pieptoon nog steeds een voordeel tegenover een ander type kaart met een plastic koelertje. Let op: Elke 9600GT schijnt last te hebben van deze pieptoon.

-----------------

Misschien toch maar op zoek naar een 8800GT

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254773

Voor iedereen die zich afvraagt waarom er geen chronologische volgorde lijkt te zitten in de Forceware drivers die nVidia lanceert:

De versienummers van de drivers slaan niet persé op de driverrevisie. Sommige reeksen van versienummers zijn gereserveerd voor bepaalde projecten of leveranciers. Een volgend versienummer binnen die reeks betekent natuurlijk wel een driverupdate. Dit is de lijst die bekend is:

174.xx Dit is de eerste reeks bedoeld voor drivers die Hybrid SLI GPU's ondersteunen.
173.xx Onbekend waar deze reeks voor bedoeld is, bestaat uit zowel desktop GPU en mobile GPU georienteerde drivers.
171.xx Reeks alleen bedoeld voor desktop GPU's
169.xx Desktop GPU reeks, speciaal bedoeld voor de nieuwe G9X GPU's met ondersteuning voor SLI. Drivers lijken geoptimaliseerd te zijn voor gamen (en dus niet voor professioneel gebruik, denk aan Quadro's)
167.xx Gereserveerd voor OEM support voor mobile GPU's. Deze reeks is verstuurd naar OEM's om nieuwe GPU's te ondersteunen.

Oude driver-reeksen:
163.xx Gereserveerd voor optimalisaties voor games, deze reeks is nu overgenomen door de 169 reeks.
162.xx Gereserveerd voor OEM support voor mobile GPU's, nu overgenomen door de 167 reeks.
160.xx Notebook OEM drivers
158.xx Deskop drivers, nu overgenomen door 169 reeks
156.xx Notebook OEM drivers, nu overgenomen door de 16x reeks, voornamelijk oude drivers en dus vooral interessant voor mensen met een GPU ouder dan de 8X00 series van GPU's.

101.xx Notebook OEM Drivers, verouderd, eerste reeks bedoeld voor OEM support met Vista compatibiliteit.
100.xx Gereserveerd voor desktop GPU's en Microsoft builds voor Beta releases van Vista.

97.xx Tot voor kort gebruikt door Micrsoft als WHQL driver-reeks, dit zijn de drivers die je vond als je in Vista de Windows Update functionaliteit gebruikte.

Kortom, een hoger versienummer betekent dus niet altijd een nieuwere driver. Controleer daarom altijd de datum van de build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
ErikRo schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:36:
[...]

Nou blijkbaar is die Sparkle helemaal niet zo stil.

Warmte- en geluidsproductie:
Over de warmte kan ik kort zijn: Uiteraard heb je wat airflow nodig - of een simpel fannetje -, maar de temperaturen zijn goed. Idle kan ik de kaart zonder geluid van een fan op 40 graden houden, stressed komt hier ongeveer 12 graden bij (naast een hete northbridge in beide gevallen). Met een fan op de heatsink daalt dit tot respectievelijk 38 en 44 graden celcius, de heatsink doet zijn werk dus prima.
Wat de geluidsproductie betreft zou je een dikke prima verwachten op een passieve kaart. Echter.. Dat is niet het geval. Ikzelf geef er niet heel veel om, maar wanneer je een 3D-applicatie start die enigzinds van de GPU gebruik maakt begint de kaart te piepen, of beter: een condensator op de kaart doet dit. Ookal blijft de load 100%, de pieptoon gaat in frequentie evenredig omhoog met het aantal frames dat de kaart per seconde weergeeft, een oude benchmark (zoals 3DMark03) enkele malen draaien kan dus nog meer irritatie opwekken dan het normaal al doet. Bij het normale desktopwerk is het geluid niet te horen, en met wat geluid aan is het ook tijdens het gamen nauwelijks waar te nemen. De gemiddelde koptelefoon filtert de pieptoon helemaal, dus wanneer je (op watvoor manier dan ook) games speelt met geluid zul je weinig last hebben van de pieptoon. Qua intensiteit is de pieptoon lager dan het geluid dat in idle van een standaard nVidia-koeler komt, dus wat dat betreft heeft de passieve kaart met pieptoon nog steeds een voordeel tegenover een ander type kaart met een plastic koelertje. Let op: Elke 9600GT schijnt last te hebben van deze pieptoon.

-----------------

Misschien toch maar op zoek naar een 8800GT
..Bovendien is 'ie niet single-slot.

8800GT's doen hetzelfde hoorde ik trouwens, net als die ATi krengen van laatst. Van de 9600GT weet ik in ieder geval dat het echt alleen bij FPS-games, 3DMark of ATiTool heel erg hoorbaar is, en tijdens desktopwerk (zoals ik al schreef) niet. Als het 'in de woonkamer' dus is om het tijdens idle stil zijn, zijn al die kaarten daarom dus nog steeds niet verkeerd.
Anoniem: 254773 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:05:
174.xx Dit is de eerste reeks bedoeld voor drivers die Hybrid SLI GPU's ondersteunen.
Apart.. Dé 9600GT-driver (voor XP32 iig) is 174.16....

[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 13-03-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
neographikal schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:01:
Ik laat ze het gewoon proberen, hopelijk is het alsnog de rode :) Anders moet ik even gaan bedenken wat ik ermee wil. Ik weet niet hoeveel lawaai de normale koeler produceert.
Gisteren toch verzonden, zonder dat ze contact opnamen. Geen bericht is goed bericht zullen we maar denken en ik krijg dan hopelijk de rode variant, hoewel ik aan m'n water aanvoel dat ik vanmiddag weer bij het postkantoor sta eigenlijk :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-05 19:07
Markicks schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:16:
Tegenvallende performance in Crysis met AA aan. Niet dat dat niet te verwachten was, maar goed. Wachten op de GT200. (L)
Er staat niet voor niets 'reviewed and still buggy'. Als je de link volgt onder de tabel die __thijs__ liet zien staat het volgende vermeld:
There is two things you should keep in mind:

1. They have to enable SLI via Forceware control panel manually to utilize two G92 cores.

2. The card didn’t work on X48 mainboard. Yes they can use it on the board but if 3D application starts users will only see a crash notice.

We don’t know both issues are the Driver bugs or hardware problems.
Ik zou de 9800GX2 nog niet afschrijven dus... Nog een paar weekjes wachten op goede drivers I'd say.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Laatst online: 30-05 21:56
Ze hebben die post weer offline gehaald! Waarom zouden ze dat doen? :?

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03:12
Markicks schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:59:
[...]

Ze hebben die post weer offline gehaald! Waarom zouden ze dat doen? :?
Lijkt me typisch gevalletje NDA violation ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Ik overweeg om 2x een 9600gt voor sli te kopen.
Nu kan ik eventueel met mijn pa een ruil maken voor een 680i bordje.

Weet iemand hoeveel prestatie verschil er is met een enkele kaart en sli op een pci-e 1 bordje t.o.v. een pci-e 2.0 bord met pci-e 2.0 videokaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:53
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:06:

Weet iemand hoeveel prestatie verschil er is met een enkele kaart en sli op een pci-e 1 bordje t.o.v. een pci-e 2.0 bord met pci-e 2.0 videokaarten?
Niets!

PCI-e 1.0 16x wordt nog niet eens volgetrokken door de huidige kaarten (X2 varianten daargelaten), laat staan een pci-e 2.0 slot.
Enige verschil tussen pci-e 1.0 vs. pci-e 2.0 is het vermogen wat kan worden geleverd en de bandbreedte die bij beide standaarden dus nog niet volledig wordt benut.

p.s. je kan ook ff googlen naar sli tests tussen 650i/750i (beide alleen 8x in SLI) en 680i/780i (16x SLI) bordjes, dan zie je dat er niet tot nauwelijks verschil optreedt tussen de 8x en 16x bordjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Gurneyhck op 14-03-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

HugoBoss1985 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:06:

Hou er wel rekening mee dat je Quad dan misschien maar tot 3GHz wil klokken. Dit is een "bekend" 680i probleem. Ook zou ik liever voor 2 MSI 8800GT OC kaarten gaan. Die kosten maar 167 eurie en zijn net ff wat sneller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

RappieRappie schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:32:
[...]

Hou er wel rekening mee dat je Quad dan misschien maar tot 3GHz wil klokken. Dit is een "bekend" 680i probleem. Ook zou ik liever voor 2 MSI 8800GT OC kaarten gaan. Die kosten maar 167 eurie en zijn net ff wat sneller. :)
Ik had daar al rekening mee gehouden, heb het hele EVGA 680i en Q6600 verhaal ook mee mogen maken.
Met de P5N32E SLI PLUS schijnt het met de nieuwe biossen opgelost te zijn.
Hier en daar zie ik op forums ook een Q6600 @ 3,6 op zo'n Asus 680i in de Sig's van mensen.

Dat hele ruilen met mijn pa laat ik maar zitten, ik had net besloten een 780i bord te gaan kopen.
Dan weet ik zeker dat alles op volledig vermogen werkt. :P

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen tussen 2x 8800gt sli en 2x 9600gt sli en ik was toch bij de 9600gt sli uitgekomen.
8800gt sli is inderdaad sneller, maar de 9600 gt OC kaartjes komen goed in de buurt en hebben weer hun voordelen.
De prijs is goed, het stroomverbruik ook en de kaarten die ik op het oog heb, hebben aftermarket koeling en zijn dus koeler en stiller dan een stock 9600gt/8800gt.

Bewuste webshop waar de 8800gt zo goedkoop is, heeft ook een vage garantieomschrijving.

Het zou mij ook niets verbazen als de 9600gt (SLI) nog een performanceboost krijgt met nieuwe drivers.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 14-03-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-05 12:40
Hi,

Ik zit met de volgende vragen:

Ik heb al enkele geruchten gelezen over de volledige nieuwe generatie van grafische kaarten van nVidia die op het 45nm-procédé gemaakt zullen worden.

Weet iemand wat de codenaam is voor deze serie?
En zullen er, buiten betere performance uiteraard, nog andere voordelen aan zijn? Ik dacht aan een vermindering van warmte en een kleiner formaat. Maar zouden er nog andere voordelen kunnen zijn volgens jullie?

En wanneer denken jullie dat deze kaart uit zou kunnen komen? Persoonlijk denk ik eind 2008 - begin 2009.

[Ik ben namelijk van plan om mijn nVidia 8800 GTX te behouden tot deze geheel nieuwe serie uitkomt. Ik zou namelijk dolgraag Crysis vloeiend met AA aan kunnen gamen, maar heb geen zin om zo'n grote, lompe, hete kaart als de nVidia 9800GX2 te kopen ;) ]

Dank bij voorbaat,
Asgaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ehm... nVidia is bezig met 55nm voor flaptops, desktop nog onbekend. Hoe kom je bij 45nm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jejking schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:40:
Ehm... nVidia is bezig met 55nm voor flaptops, desktop nog onbekend. Hoe kom je bij 45nm?
Hij is in de war met Intel cpu's. Die zijn wel 45nm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Deze is alweer een tijdje vol heren :)

[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 30

[ Voor 20% gewijzigd door Ultraman op 18-03-2008 10:15 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Misschien klinkt het kinderachtig, maar het blijkt iedere keer weer nodig:

- geen gezeur over voorraad/levertijden. Zodra je het post is dergelijke info al verouderd en dus nutteloos. Niet posten dus. Gebruik IRC voor real-time only spul.
- geen slowchat. Leuk voor je als je iets gaat kopen, maar dat is offtopic
- geen basic vraagjes, dit is een topic om te discussieren over nieuws. Is het geen eigen topic waard, dan is het zeker ook geen post hier waard.
- hou het on-topic, behulpzaam en vriendelijk. Op de man spelen wordt niet getolereerd.