Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 76.646 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
NRGetic schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 09:02:
Ik heb onlangs een PS3 gekocht. Nu heb ik een aantal games geleend om 's te kijken wat de PS3 zoal kan.

Bij het spelen van Assassin's Creed valt het me op dat er nogal wat screen tearing optreedt.

Is het de PS3 die te kort schiet en is AC gewoonweg te 'zwaar' (of is de PS te 'licht' tis maar hoe je het bekijkt)? Is het mijn LCD tv die niet kan tippen aan de game (Philips full HD) of is het een combinatie van beide?
Ubisoft zijn prutsers. Eerst bleeft de PS3 versie hangen op random momenten, dat is opgelost met een patch, maar de tearing is echt niet leuk meer. En het is niet echt nodig, want andere games, CoD4 bv, wijzen uit dat de PS3 het allemaal best kan, wat dus impliceert dat de programmeurs van Ubisoft die de PS3 engine gemaakt hebben niet echt hebben gekeken op de website van Insomniac bv of het sony developer network waar libraries en code snippets op staan om dingen echt snel te doen. Maar goed, AC is sowieso een saai spel.
Ik weet dat het ook met vsync te maken heeft. In verschilende fora zegt de een dat het aan de PS3 ligt en in de andere ligt het aan het LCD scherm.

Maar mijn vraag is dus eigenlijk: wat is screen tearing precies en wanneer treedt het op?
Om voor eens en voor altijd het tearing/framedrop gezeik de nek op te draaien, hier een beknopte uitleg:

Tearing is vrij simpel uit te leggen. Ieder beeldscherm heeft een verversingsfrequentie. Bij TV's met een beeldbuis is dat 50hz, bij TFT monitoren en lcd/plasmas is dat 60hz. Dit houdt dus in dat er 50 of 60 keer per seconde een nieuw beeld getekend wordt op het scherm.

Laten we even aannemen dat je een LCD tv hebt AC aan het spelen bent. Als AC goed was geprogrammeerd dan had het 60 frames per seconde (fps) gehaald, dus het zou 60 keer per seconde een nieuw beeld aan de TV kunnen doorgeven en de TV zou iedere verversing een nieuw beeld kunnen tonen. Je snapt, veel games halen 60fps niet. Dus wat doen ze? Ze geven 30 fps door. Dit geeft de game meer lucht, want ze hebben nu 2 keer zoveel tijd om een frame te tekenen. De TV zal dus iedere 2 verversingen een nieuw beeld tekenen. Dit zie je als kijker accuut, want het is net iets minder vloeiend, maar nog steeds niet schokkerig.

Hoe tekent een gfx card of console nu een frame? Dit wordt gedaan in een framebuffer. Een framebuffer is veelal 2-ledig: een deel is klaar en wordt getoond op de monitor/tv (dus een frame wat doorgegeven is aan de tv/monitor) en het andere deel daarin wordt op dit moment getekend door de engine/renderer van het spel. Wanneer een frame klaar is, dan swapt de game de buffers om en het net getekende frame wordt dan doorgegeven aan de output en het deel dat daarvoor het beeld in zich had wordt gecleared en daarin wordt dan het nieuwe frame getekend.

Je snapt, als dit swappen in-sync loopt met de beeldverversing van de TV, dan zie je perfect smooth beeld. De output van de console of gfxcard leest de buffer waarin het frame staat dat getoond moet worden sequentieel, beeldlijn voor beeldlijn. Hoe rap de hardware ook is, dit kost tijd. Op zich is dit niet erg, als de TV achterloopt op het lezen van de buffer, dan heb je er geen last van. Normaliter is dat het geval, want de buffer wordt omgeswapped in de 'vertical blank'. Dit is de periode dat de electronenbeam wordt teruggesweaped van onder naar boven op de TV. Op LCD schermen heb je geen electronenbeam, maar ook die moeten de data lezen uit de output van de console/gfx card, en doen dat ook gewoon sequentieel, van boven naar beneden.

Stel, de game is niet bij machte om 30fps te halen, zoals bij AC veelvuldig gebeurt. Je hebt dan 2 mogelijkeden:
1) je krijgt framedrops
2) je krijgt tearing.

Framedrops krijg je als de bufferswapping van de framebuffer delen gelockt is op de Vertical Blank (VBL) van de tv/monitor. Bij 60hz, 30fps, dan kost een frame 0.0333..seconden. Stel, de game doet er 0.04 seconden over om een frame te tekenen. Dan is hij nog aan het tekenen wanneer de buffers geswapped moeten worden. De swap wordt dan NIET gedaan. Dit houdt dan in dat je niet 2 beeldverversingen naar hetzelfde frame zit te kijken maar 3. Er is dan een frame 'gedropped'. Framedrops zijn nadelig want de interne engine weet niets van rendering af, die maakt gewoon op 30fps of 60fps nieuwe frames aan (data om te renderen). De renderer kan het echter niet bijbenen en de engine moet dan compenseren. Dit is erg lastig, want hoeveel moet hij compenseren? Als hij dat niet doet raakt de buffer van frames om te renderen vol. Je ziet dat sommige games dan gewoon maar meer frames weggooien in de buffer, wat resulteert in nog meer choppy-ness.

Tearing krijg je wanneer de bufferswapping NIET is gelocked aan de VBL. De monitor/TV is op 1/3e van het beeld met tekenen en omdat de renderer klaar is met tekenen van het volgende frame worden de buffers geswapped. Als het beeld dan sterk verschilt (bv 20 pixels naar links verschoven is), dan zie je een breuk in het beeld: waar de monitor was met tekenen verspringt het beeld want de rest van het beeld is het volgende frame, het frame waar de tv/monitor mee had moeten beginnen BOVENAAN het beeld, echter de engine was te traag.

Wat engines moeten doen, en wat ze niet allemaal doen, is dat wanneer een frame te lang kost, de engine moet terugschalen naar minder polies of minder depth. Dit levert dan wellicht iets mindere kwaliteit op, maar wel dat de volgende frames niet tearen/droppen.

Het is ook zo dat een game OF tearing heeft OF framedrops, maar niet allebei.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

_/-\o_ voor je uitleg!

Erg duidelijk verhaal! Geen vragen meer aan deze kant iig :P

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Ongelooflijk...

+100 inzichtsvol.

(dank voor de erg overzichtelijke uitleg, nu weet ik tenminste ook het hoe en waarom. En dan hoop ik idd dat er veel minder onterecht 'rondgestrooid' rond met deze termen. IJdele hoop denk ik ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Anoniem: 14124 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:49:- zodra je een enemy vanuit een verborgen positie dood schiet, weten al zijn partners meteen exact waar je zit.
- pistoolschoten kunnen enorme afstanden afleggen
- je kunt alleen dekking zoeken, maar niet bukken, of kruipen
- de puzzels zijn geestdodend eenvoudig
- veel eentonige actie, zeker de eerste aantal levels
-Hopen voor jou dat Nate in deel2 een geluidsdemper voor z'n pistool heeft zodat vijanden niet kunnen horen waar de schoten vandaan komen ;)
-Waarom zou je willen kruipen? En als je je controller even niet aanraakt dan bukt ie vanzelf ;)
-Ze hebben de nadruk meer op de actie gelegd. Van mij mogen er ook wat extra puzzels in, wie weet in deel2.
-Geen last van gehad eigenlijk. Ligt ook aan je eigen speelstijl natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71987

Anoniem: 237237 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:28:
[...]

Inderdaad geen douanekosten (ik niet in ieder geval). Zat netjes in een doosje met bubbelfolie verpakt, en daar lag dit in:

[afbeelding]
ik heb ook net mn witte binnen van yesasia.

Geen extra kosten. Op doosje wordt gezet: TOY $10
Maar ja altijd afwachten of ze het geloven bij de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-04 18:48
Gman schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:25:
[...]

Bij Yesasia.com ook?
Mijnes is 30e verstuurd.

.
ah... die van mij ook. 25e besteld en de 30e verzonden. Ben benieuwd wie er eerst is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-04 21:53
harley schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:34:
Weet iemand of DMC wel 1080P ondersteund ? heb net full HD 42" tv besteld :P
Nee, alleen 720p @ 60fps.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197857

Phusebox schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:29:
grr als iemand mij nou wil vertellen hoe en of de rumble werkt met F1:CE kan ik ook zo'n ding bestellen???
Mijn ds3 is onderweg en ik heb F1:CE, dus even geduld nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Zo net mijn 320GB HDD in mijn PS3 gestopt. Damn easy kan echt een kleuter nog doen. Backup terug gezet in 2 minuten en nu mijn games weer installeren. Plus al mijn muziek en films erop zetten uiteraard >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Trouwens je kunt nu direct via PSN GT5 Prologue downloaden dmv. een europese credit card. Vanaf 1 feb. staat nml. de chinese versie op de Hong Kong store waar je gewoon gebruik kunt maken van een non japanse CC.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
Furfoot schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:22:
Trouwens je kunt nu direct via PSN GT5 Prologue downloaden dmv. een europese credit card. Vanaf 1 feb. staat nml. de chinese versie op de Hong Kong store waar je gewoon gebruik kunt maken van een non japanse CC.
Hmm, interresant. Enig idee wat de taal is van die Hong Kong versie? :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237237

De store is Engelstalig, zou de game ook engelstalig zijn? :)
Arx, als jij het nou even gaat proberen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Er staat chinees, dus ga ik ervanuit dat deze chinees is. Vaak komt er eerst de chinese versie op de PSN HK en vervolgens een update voor de engelse. Net zoals bij Pixeljunk Monsters. De installatie staat nu op 80%, kan niet wachten!

[ Voor 4% gewijzigd door Furfoot op 02-02-2008 16:01 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-04 20:25
Jammer, Volgens mij zijn er nog steeds geen echt full hd games of wel ?
vandeweek nog maar eens de DMC demo spelen. Klopt het dat je hem iedere keer maar 10 minuten kunt spelen ?
Kom je er net in kapt ie er weer mee. zo krijg je niet echt een goed beeld van het spelverloop.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

harley schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:35:
[...]

Dat heb je mis, ninja gaiden sigma is 1080p

http://images.eurogamer.n...den_1080p_001.bmp.jpg.jpg

Die ga je dus lekker níet embedden hier, met 1920 breedte :o

[ Voor 10% gewijzigd door TheZeroorez op 02-02-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
harley schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:35:
[...]

Deze heb ik zelf: GT5 Prologue, GT:HD, Ninja Gaiden Sigma, Pixeljunk:Monsters, Calling all Cars. Allemaal getest op een Sony 40W3000 met 1080p.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 23:40
Furfoot schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:30:
[...]

Deze heb ik zelf: GT5 Prologue, GT:HD, Ninja Gaiden Sigma, Pixeljunk:Monsters, Calling all Cars. Allemaal getest op een Sony 40W3000 met 1080p.
Super Stardust HD is ook 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Anoniem: 197857 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:40:
[...]

Dat heb je mis, ninja gaiden sigma is 1080p

[afbeelding]
en dat wil je bewijzen met een 1920*1080 screenshot ofzo? Dat een screenshot niet interlaced zal zijn is vrij logisch :p (en scalen is ook nog altijd dagelijkse kost)
Het is ook zo dat een game OF tearing heeft OF framedrops, maar niet allebei.
Onzin, beiden kunnen perfect samen voorkomen. Wanneer een game onder de 30 fps (of 60, maar dat is hier niet relevant) komt loopt je beeldverversing niet langer syncroon met de refreshrate van je scherm: gevolg is dat je tearing krijgt EN een merkbaar verlies in framerate (aka, framedrops)

[ Voor 33% gewijzigd door boe2 op 02-02-2008 17:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220404

Vind de demo van Devil May Cry 4 tegenvallen. De 'monsters' doen amper iets, je kan gewoon 30 seconden wachten naast een 'monster' voor hij je aanvalt. De sfeer en omgeving vielen ook tegen, zon- en daglicht in een gotisch/horrorachtig spel? Het is leuk dat ze eindelijk die effecten kunnen creëren, maar doe het dan in de gepaste setting en niet in Devil May Cry. (Bespeurde dat lichtverschijnsel ook in de nieuwe Final Fantasy game.)

De texturen en het ontwerp van het level waren ook bedroevend, erg blokkerig en eendimensionaal. De sneeuwstorm zag er niet uit en schuine lijnen in het ontwerp van een rotsblok, pillaar of gebouw zijn schijnbaar te moeilijk om recht te krijgen. Je moet echt afstand nemen van het televisiescherm om Devil May Cry mooi te kunnen noemen.

Misschien ligt het aan de demo of lagen mijn verwachtigingen te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boeboe schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:39:
[...]

en dat wil je bewijzen met een 1920*1080 screenshot ofzo? Dat een screenshot niet interlaced zal zijn is vrij logisch :p (en scalen is ook nog altijd dagelijkse kost)
Google het dan als je mij niet gelooft :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 197857 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:27:
[...]

Google het dan als je mij niet gelooft :s
Dat is zijn punt niet.
Hij bedoelt dat het screenshot ook niet alles zegt, en dus overbodig is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Ik heb een samsung syncmaster 215TW die HDCP compliant is.
- PS3 met component kabel aangesloten op deze monitor en dat geeft een beeld t/m 1080i.
- Vandaag een HDMI naar DVI-d kabel gekocht, aangesloten op de monitor echter krijg ik geen beeld als ik de monitor op 'digital' zet,

Zie ik hier iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Anoniem: 220404 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:19:
Vind de demo van Devil May Cry 4 tegenvallen. De 'monsters' doen amper iets, je kan gewoon 30 seconden wachten naast een 'monster' voor hij je aanvalt. De sfeer en omgeving vielen ook tegen, zon- en daglicht in een gotisch/horrorachtig spel? Het is leuk dat ze eindelijk die effecten kunnen creëren, maar doe het dan in de gepaste setting en niet in Devil May Cry. (Bespeurde dat lichtverschijnsel ook in de nieuwe Final Fantasy game.)

De texturen en het ontwerp van het level waren ook bedroevend, erg blokkerig en eendimensionaal. De sneeuwstorm zag er niet uit en schuine lijnen in het ontwerp van een rotsblok, pillaar of gebouw zijn schijnbaar te moeilijk om recht te krijgen. Je moet echt afstand nemen van het televisiescherm om Devil May Cry mooi te kunnen noemen.

Misschien ligt het aan de demo of lagen mijn verwachtigingen te hoog.
Je verwachtingen lagen niet te hoog, maar verkeerd. Ik vond de omgevingen fraai gemaakt, het voelde precies aan zoals een DMC-game zou moeten zijn. Enig kritiekpunt vond ik de wisselende camerastandpunten. Het is irritant als wanneer je een trap oprent opeens het camerastandpunt verandert waardoor je een andere kant uitgaat dan gewenst.

Ik was in ieder geval positief gestemd en heb het spel bij de drie drukke mannen besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
OCTheEagle schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:39:
Ik heb een samsung syncmaster 215TW die HDCP compliant is.
- PS3 met component kabel aangesloten op deze monitor en dat geeft een beeld t/m 1080i.
- Vandaag een HDMI naar DVI-d kabel gekocht, aangesloten op de monitor echter krijg ik geen beeld als ik de monitor op 'digital' zet,

Zie ik hier iets over het hoofd?
PS3 resetten door bij het opstarten de powerknop ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zamorano schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:31:
[...]

Dat is zijn punt niet.
Hij bedoelt dat het screenshot ook niet alles zegt, en dus overbodig is. ;)
Ah zo. Tjah een screenshot bewijst niet veel, maar met de info kan je zelf googlen als er meer bewijs nodig is.

Maar zoals andere zeiden zijn er meer echte 1080p games en zullen er hopelijk nog vele volgen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

ymmv schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:40:Je verwachtingen lagen niet te hoog, maar verkeerd.
Ik dacht het en jij zei het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

Gisteren Flow gekocht uit de store.

Ik vind het wel geinig dat dingetje te bewegen met de sixaxis, maar ik snap niet echt de bedoeling van het spel. Kan iemand het uitleggen?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220404

ymmv schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:40:
[...]

Je verwachtingen lagen niet te hoog, maar verkeerd. Ik vond de omgevingen fraai gemaakt, het voelde precies aan zoals een DMC-game zou moeten zijn. Enig kritiekpunt vond ik de wisselende camerastandpunten. Het is irritant als wanneer je een trap oprent opeens het camerastandpunt verandert waardoor je een andere kant uitgaat dan gewenst.

Ik was in ieder geval positief gestemd en heb het spel bij de drie drukke mannen besteld.
En dat blauwe 'shimmer/fading' effect wanneer er een nieuw gedeelte van een level wordt geladen? Zag er erg kitscherig en slordig uit, net zoals het arcade-achtige intro scherm. Die sneeuwstorm blijft lelijk trouwens, ongeacht de afstand van het beeldscherm.

Misschien is het verhaal wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
ymmv schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:42:
[...]

PS3 resetten door bij het opstarten de powerknop ingedrukt te houden.
Gedaan, echter zonder resultaat. Het beeld blijft zwart, monitor geeft wel aan dattie beeld ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:04
Vanmiddag was ik in de stad en daar zag ik iets heel aparts, in de vitrine stond een PS3 met onder de USB poorten (hoeveel USB poorten kon in niet zien) een chroom randje, ik zelf heb nu anderhalve week me PS3 binnen, en heb een zwart (glimmende rand) daar. Nu stond er een prijskaartje bij van een 40GB.

Nu vraag ik me af, is mijn 40 GB gerefurbished (deze kwam uit de doos met een kleine beschadigingen op dat randje, daarom viel het me ook op)? Of verkoopt deze winkel een 60 GB PS3 voor een 40 GB prijs?

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 02-02-2008 19:37 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-04 20:25
Jumpman schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:36:
Vanmiddag was ik in de stad en daar zag ik iets heel aparts, in de vitrine stond een PS3 met onder de USB poorten (hoeveel USB poorten kon in niet zien) een chroom randje, ik zelf heb nu anderhalve week me PS3 binnen, en heb een zwart (glimmende rand) daar. Nu stond er een prijskaartje bij van een 40GB.

Nu vraag ik me af, is mijn 40 GB gerefurbished (deze kwam uit de doos met een kleine beschadigingen op dat randje, daarom viel het me ook op)? Of verkoopt deze winkel een 60 GB PS3 voor een 40 GB prijs?
Of optie 3 er staat gewoon een 60gb model in de vitrine omdat ze die toch al hebben afgeschreven en hebben alleen de 40Gb te koop.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-04 18:44
Jaja 24 uur later,

Het waren dus de Hoofdletters die het verknoeide.

Wohoo ik kan stardust spelen :). Thnx voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188710

Anoniem: 251090 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:42:
heeft er trouwens al iemand iets van dat nieuwe pakket vernomen?
Dat playstation3 pakket met 2 controllers, Uncharted en Ratched and Clank?
Dit gerucht is gedeeltelijk waar. Kwam vandaag op mijn werk (Intertoys) en zag in het systeem een 40 GB PS3 pakket staan met Rachet and Clank en Fifa 08. Of er 2 Controllers bij dit pakket zitten is mij nog niet duidelijk maar daar ga ik wel vanuit. Het pakket krijgt overigens een prijs van 499 euro. Dit schept wat meer duidelijkheid in de geruchten omtrent het nieuwe PS3 Pack O-) . Wanneer dit pakket verkrijgbaar is weet ik trouwens niet maar ik verwacht binnen een week of 2.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 188710 op 02-02-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Anoniem: 237237 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:50:
De store is Engelstalig, zou de game ook engelstalig zijn? :)
Arx, als jij het nou even gaat proberen.... ;)
Ik twijvel. :) Hong Kong is bilinguale stad, Engels en Chinees. :Y

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 13:00
Jumpman schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:36:

Was het niet een dummy?

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Boeboe schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:39:
Onzin, beiden kunnen perfect samen voorkomen. Wanneer een game onder de 30 fps (of 60, maar dat is hier niet relevant) komt loopt je beeldverversing niet langer syncroon met de refreshrate van je scherm: gevolg is dat je tearing krijgt EN een merkbaar verlies in framerate (aka, framedrops)
Ik doelde meer op het feit dat je bij locked swapping je altijd frames dropt, en bij tearing alleen wanneer het echt meer dan 2x de frame render tijd kost om een frame te renderen. Games die de renderer niet locken op de vbl doen dat meestal omdat ze bijna altijd rond 30fps lopen maar af en toe net iets langzamer zijn. Dan heb je niet echt framedrops, maar alleen tearing. Framedrops krijg je dan wanneer er echt veel meer tijd nodig is. tearing zorgt niet voor een merkbaar verlies in framerate, je ziet nl. wel het frame dat gerenderd moest worden, alleen niet volledig.

Maar... die discussie is academic, bij een game als AC of uncharted heb je tearing maar niet echt framedrops. Bij een game als oblivion wel (en geen tearing)
--------------
Ik las een review van IGN au over DMC 4. Vooral die camera schijnt niet fijn te zijn: dus dat je een kamer uitrent en dan doordat de camera wisselt, je pardoes de kamer terug in rent. Nadeeltje: de kamer wordt weer gelocked en je moet weer de bad-asses verslaan in die kamer...

De review was wel geschreven door iemand die zelfs een zwart wit versie in 320x200 van DMC4 nog een 9 had gegeven zo lovend was hij over de franchise. Ik wacht het even af, want na de triestheid die DMC3 (niet de SE versie) heet hoef ik even geen DMC game die intens moeilijk is en tergend een verhaal probeert te vertellen waarbij je 1001 keer dezelfde kamer door moet.

[ Voor 29% gewijzigd door EfBe op 02-02-2008 21:26 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simcon
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:13
Whoohoo heb the eye of judgement binnen :)
Heeft even geduurt maar ja voor 60,- voor dat spel heb ik wel even geduld.

Nu ff door die tutorials heen worstelen, jammer dak morgen moet werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:04
harley schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:51:
[...]

Of optie 3 er staat gewoon een 60gb model in de vitrine omdat ze die toch al hebben afgeschreven en hebben alleen de 40Gb te koop.
Ik weet uit ervaring dat deze winkel ook showmodellen verkoopt.
De machine stond aan, dus geen dummy.

Vraag is, welke PS3 heeft een chorme rand onder de USB poorten. Mijn 40GB i.i.g. niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Jumpman op 02-02-2008 21:43 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Nu online
Ik heb een 60GB met een zilvere rand onder de USB poorten, die loopt wel over de hele breedte van die rand dus ook naast de USB poorten door.

Ik zie ook op internet wat foto's van 60GB modellen die een zwarte rand hebben maar geen id of dit EU versies zijn oid (en of het wel een 60GB is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Anoniem: 197857 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:54:
[...]

Ah zo. Tjah een screenshot bewijst niet veel, maar met de info kan je zelf googlen als er meer bewijs nodig is.

Maar zoals andere zeiden zijn er meer echte 1080p games en zullen er hopelijk nog vele volgen :>
Je kan googlen wat je wilt, maar NGS draait native op 1280x720 en SS HD op 1280x1080. Dat het daarna geupscaled wordt naar 1920x1080 draagt niet echt bij aan het detail.

Een (launch) game die wel native in 1080p draait is bijvoorbeeld Ridge Racer 7.

bron: http://forum.beyond3d.com...p?p=1052413&postcount=197
luxzenburcht schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:04:
Jaja 24 uur later,

Het waren dus de Hoofdletters die het verknoeide.

Wohoo ik kan stardust spelen :). Thnx voor de tips.
You're welcome :)
Frank J. schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:51:
-knip-
Ik zie ook op internet wat foto's van 60GB modellen die een zwarte rand hebben maar geen id of dit EU versies zijn oid (en of het wel een 60GB is).
Was dat niet het 20GB model (die zonder wi-fi etc)?

[ Voor 14% gewijzigd door DCFreak op 02-02-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DCFreak schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:54:
[...]

Je kan googlen wat je wilt, maar NGS draait native op 1280x720 en SS HD op 1280x1080. Dat het daarna geupscaled wordt naar 1920x1080 draagt niet echt bij aan het detail.

Een (launch) game die wel native in 1080p draait is bijvoorbeeld Ridge Racer 7.

bron: http://forum.beyond3d.com...p?p=1052413&postcount=197
Hmm, tjah...

Bij googlen kwam ik veel tegen die zeiden dat het wel echt 1080p is:
"Ninja Gaiden Sigma has new bosses, improved enemies, and glorious 1080p graphics." (gamepro)

"From a technical aspect, Ninja Gaiden Sigma looks about as sharp as we figure games can get. Every texture in the game has been reworked for the PlayStation 3, and a number of other effects have been added to spice things up, like self-shadowing and so forth. Some creatures now shine with ooze, while others emit clouds of something as they scurry about the battlefield. Tecmo said that it has just recently managed to implement full 1080p support into the game, and at a full 60fps to boot. Yes, this is one slick-looking title." ( March 22, 2007 ign) ( http://ps3.ign.com/articles/775/775292p1.html )

"Basically if you’ve got a PS3 in the room, for the love of god turn it on and start downloading Ninja Gaiden Sigma and enjoy the 1080p / 60fps goodness." 1P Start

Maar omdat jij dat aandroeg heb ik gezocht naar een team ninja response:

"Well, this game is going to support 720p, and that is because we have determined that this is optimal resolution to get the best quality images out of the PS3." (15/01/2007 http://www.totalvideogame..._For_PS3_11143_6224_0.htm )

Dev zegt dus 720p in januari, Publisher 1080p in maart.

Anyway kwam ook nog een forum tegen:
"They may have said that but the game seems to disagree with that statement. I've tried it in 720p and 1080p and it runs exactly the same in both modes..only the graphics are tighter in 1080p." ( http://boardsus.playstati...=by_date_ascending&page=1 )

En nu dezelfde developer weer:
"He went on to explain that Sigma uses self-shading techniques and other advanced graphical effects in full 1080p resolution and still manages to maintain a solid 60 frames per second which, he claims, no other game in the current generation has managed. "That includes games on Xbox 360," Hayashi adds." (13-Jun-2007 http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=165888 )

"the game supports 1080p displays, and its models and textures have been upgraded to match that resolution." (16 June, 2007 http://eurogamer.se/article.php?article_id=77792 interview met Yosuke Hayashi)

Team Ninja's Yosuke Hayashi is producer en director voor Ninja Gaiden Sigma btw.

Nouja, ik heb de game besteld dus ik zie het zelf wel als ie binnen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 197857 op 02-02-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Laatst online: 28-01 12:45
Anoniem: 71987 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:57:
[...]

Die demo stelt echt helemaal niets voor.
1 race met een auto of 20, maar ok ik kan begrijpenb dat je het toch wilt proberen

Je moet dan de GT5 demo package downloaden en een ps3proxy app installeren op je pc.
Dan in dat programma de file die wordt gedownload voor Folding omleiden naar je gt5 demo file.
Dan in je PS3 instellen dat je via proxy gaat (ip pc) en dan op je PS3 Folding downlaoden en dan download ie een 600 mb groot bestand dat GT5demo is.
Installeren 1x rijden en weer verwijderen.

Ik weet niet of ik allle linkjes nog heb, want dit werkt alleen nog maar voor de gt5demo en niet meer voor andere games. (volgens mij)
elke keer als die bij 99 procent is dan geeft die een error, al 3 keer achter elkaar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
De Planet Earth Blu-ray box set is overigens weer op voorraad bij Play.com. :)

Meteen maar even bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Anoniem: 197857 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:42:
[...]
-knip-

En nu dezelfde developer weer:
"He went on to explain that Sigma uses self-shading techniques and other advanced graphical effects in full 1080p resolution and still manages to maintain a solid 60 frames per second which, he claims, no other game in the current generation has managed. "That includes games on Xbox 360," Hayashi adds." (13-Jun-2007 http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=165888 )

"the game supports 1080p displays, and its models and textures have been upgraded to match that resolution." (16 June, 2007 http://eurogamer.se/article.php?article_id=77792 interview met Yosuke Hayashi)

Team Ninja's Yosuke Hayashi is producer en director voor Ninja Gaiden Sigma btw.

Nouja, ik heb de game besteld dus ik zie het zelf wel als ie binnen is.
Je hebt een hoop zoekwerk verricht, dus ik wilde wel even reageren :)

Ondanks wat game sites, developers en publishers zeggen heeft die persoon op dat forum waar ik naar linkte een methode bedacht om het uiteindelijke resultaat wat op het scherm komt objectief te beoordelen.

De theorie is als volgt; neem een scherm met 1:1 pixelmapping en zoek daar een diagonale lijn waarvan de hoek kleiner is dan 45 graden. Als de rendering (native) resolutie nu gelijk is aan de display (tv) resolutie, zal er in die lijn nooit een verticale sprong plaatsvinden van meer dan 1 pixel.

Als er in die lijn wel sprongen van meer dan 1 pixel hoog plaatsvinden, bepaal dan de hoogte (aantal verticale pixels) hiertussen en je hebt de verticale verhouding tussen de native en display resolutie. Aangezien de verhouding tussen verticaal en horizontaal ook vast ligt, kan je simpel de oorspronkelijke resolutie uitrekenen.

Ondanks dat dit verhaal moeilijk onderuit te halen is, zou een developer in theorie na het rescalen nog wat postprocessing kunnen toepassen natuurlijk. Overigens ziet NGS er prima uit naar mijn idee, alleen met snelle bewegingen zie je minimale tearing.
Tweak15KW schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:45:
[...]

elke keer als die bij 99 procent is dan geeft die een error, al 3 keer achter elkaar. :(
Download hem naar je pc, en laat je PS3 hem via de proxy server daar vandaan "downloaden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:07
Zamorano schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:04:

Die heb ik bij Amazon.co.uk gekocht. Zelfde prijs volgens mij.
Mooie beelden, maar moet wel zeggen dat er enkele scenes zijn met veel minder goeie kwaliteit. Waarschijnlijk opgenomen met slechtere camera's ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:38
Zamorano schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:04:

Jammer dat je niet in ponden kan bestellen 39.99 pond is 53 euro.
En als je de set in euro`s besteld dan kost deze ineens 62 euro :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Kimo schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:58:
[...]

Jammer dat je niet in ponden kan bestellen 39.99 pond is 53 euro.
En als je de set in euro`s besteld dan kost deze ineens 62 euro :X
Dat komt omdat bezorgen binnen de UK goedkoper is. :)
Opzich is 9 euro verzendkosten nog best redelijk, zeker omdat de artikelen over het algemeen al goedkoop zijn.

Wat betreft enkele scenes die blijkbaar in SD kwaliteit zijn geschoten, das bekend en staat ook vermeld op de cover schijnt het. Is ook eigenlijk niet zo gek natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Arx schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:18:
[...]

Ik twijvel. :) Hong Kong is bilinguale stad, Engels en Chinees. :Y
Jammer, het staat gewoon op de Playstation pagina dat die versie in traditioneel Chinees is.

http://asia.playstation.com/eng_hk/index.php?q=node/1312

Wordt het toch nog wachten tot april... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

EfBe schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:21:
[...]
...
--------------
Ik las een review van IGN au over DMC 4. Vooral die camera schijnt niet fijn te zijn: dus dat je een kamer uitrent en dan doordat de camera wisselt, je pardoes de kamer terug in rent. Nadeeltje: de kamer wordt weer gelocked en je moet weer de bad-asses verslaan in die kamer...

De review was wel geschreven door iemand die zelfs een zwart wit versie in 320x200 van DMC4 nog een 9 had gegeven zo lovend was hij over de franchise. Ik wacht het even af, want na de triestheid die DMC3 (niet de SE versie) heet hoef ik even geen DMC game die intens moeilijk is en tergend een verhaal probeert te vertellen waarbij je 1001 keer dezelfde kamer door moet.
Tipje wacht gewoon even todat meer sites een review hebben gedaan. Een website zoals http://www.metacritic.com en http://www.gamestats.com kan je dan precies laten zijn wat het gemiddelde is.

Uiteindelijk is de waarde van een game niet een nummer maar of JIJ een game leuk vindt!

[ Voor 25% gewijzigd door swampy op 03-02-2008 00:27 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

dennis585 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 09:46:
wanneer komt HOME eigenlijk voor de ps 3?
Voorjaar 2008, dus uiterlijk eind mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Nu online
F1 Championship rumble
Lijst met DualShock 3 compatible games

FORMULA ONE CHAMPIONSHIP EDITION (*1) Sony Computer Entertainment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:38
Anoniem: 178057 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 02:31:
[...]

Voorjaar 2008, dus uiterlijk eind mei.
Ik zou er niet gek van staan te kijken als het eventueel uitgesteld word naar volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Er is wel een software-update voor nodig. Volgens mij is die er nog niet geweest. In dat geval is het wachten tot de DS3 officieel in de VS en Europa wordt uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeepXJ89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-03-2020
Even voor de duidelijkheid, mijn 60gb heeft wel dat chromen randje onder de usb-poorten lopen. Ik zag in de winkel nog een andere 60gb (sjeauwmodel) en die had een mat zilver (rvs?) randje.
Kennelijk waren ze bij sony niet zeker wat nou mooier was dus verkochten ze beide.
Aan het uiterlijk kun je dus niet de verschillende typen onderscheiden, behalve qua poorten.

[ Voor 14% gewijzigd door JeepXJ89 op 03-02-2008 11:41 ]

PS3 80gb met 320gb, PSN tag: Papegaaienflats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:40
Toch er maar aan toegegeven en Burnout besteld... volgende week moet ie er zijn.. ik heb er zin in! Online challenges iemand? 8 player challenges FTW :P

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Kimo schreef op zondag 03 februari 2008 @ 10:49:
[...]

Ik zou er niet gek van staan te kijken als het eventueel uitgesteld word naar volgend jaar.
Tijdens de GDC '08 zullen we ongetwijvelt meer te horen krijgen. Deze conference is van 18-22 februari. Ik ben weer erg benieuwd wat de verassingen zullen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Enig idee wanneer de DS3 controllers in nederland verkrijgbaar zijn? Iedereen importeert ze nu wel, maar ik wacht liever totdat ze hier beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 14:38
philotra schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:35:
Enig idee wanneer de DS3 controllers in nederland verkrijgbaar zijn? Iedereen importeert ze nu wel, maar ik wacht liever totdat ze hier beschikbaar zijn.
lente 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2024
[oud nieuws]
Misschien als erg oud nieuws maar wisten jullie dat je bij de game Super Stardust HD ook een custom soundtrack kan selecteren? m.a.w. gewoon je eigen muziek erachter froppen. Het custom soundtrack gebeuren (volgens vele een van de grote voordelen van de 360) is dus al een tijdje beschikbaar voor developers op de PS3. Men moet dus zelf beslissen of ze het willen implementeren.
[/oud nieuws]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

[...]
--------------

In Japan is DMC4 170.000 keer verkocht op de eerste dag. 140k voor de PS3 en 30k voor de 360, dus het zal vast een grote groep aanspreken. Ik snap hier na het spelen van de demo ook niet zoveel van.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Simcon schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:23:
Whoohoo heb the eye of judgement binnen :)
Heeft even geduurt maar ja voor 60,- voor dat spel heb ik wel even geduld.

Nu ff door die tutorials heen worstelen, jammer dak morgen moet werken :(
Ik heb m ook sinds gisteren :)
Vince22 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:15:
Toch er maar aan toegegeven en Burnout besteld... volgende week moet ie er zijn.. ik heb er zin in! Online challenges iemand? 8 player challenges FTW :P
Ik speel m online vaak met bekenden en het leuke vind ik dat je dan via de headset tegen elkaar kunt praten en ondertussen een beetje door te stad heen kunt rijden en samen challenges en races kunt doen. Voor je het weet ben je dan echt uren kwijt met die game.
Ik ben trouwens al door 350 van de 400 hekken heen gereden.

[ Voor 46% gewijzigd door SToRM666 op 03-02-2008 13:25 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244919

Gister mijn DS3 binnen gekregen en tot op heden ben ik er erg blij mee. Ding voelt door extra gewicht en stevigere behuizing veel beter aan als de sixaxis. Tot op heden alleen Pixel Junk Monsters en Burnout er mee gespeeld. Vooral bij Burnout vind ik het een hele waardevolle toevoeging (al werkt het bij PJM ook goed als dat gouden beeld aan komt stuiteren :) ) als je een lantaarnpaal van de weg af rost, en wanneer je over treinrails rijdt.

Vanmiddag RFoM, Uncharted en Motorstorm nog maar even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251188

hey
ik ben pas nieuw hier, ik ben van plan om een ps3 te gaan kopen
het probleem is nu dat we hier nog een gewone breedbeeld tv hebben (dus geen lcd of plasma) en nu vroeg ik me af of het beter is om een speciale scart kabel te kopen voor de ps3 of is dat converter blokje samen met de standaardkabel wat bij de ps3 zit voldoende om toch degelijke kwaliteit te hebben?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237759

Vince22 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:15:
Heb je al toegevoegd :) Heb ondertussen al 30 uur in de game zitten en flink wat leuke auto's unlocked (vrijdag nog de Watson 25 V16 _/-\o_ ) en ik wil wat meer online gaan doen nu (tot nu toe vooral offline bezig geweest), dus kom maar op met die challenges!
Anoniem: 244919 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:22:
Gister mijn DS3 binnen gekregen en tot op heden ben ik er erg blij mee. Ding voelt door extra gewicht en stevigere behuizing veel beter aan als de sixaxis. Tot op heden alleen Pixel Junk Monsters en Burnout er mee gespeeld. Vooral bij Burnout vind ik het een hele waardevolle toevoeging (al werkt het bij PJM ook goed als dat gouden beeld aan komt stuiteren :) ) als je een lantaarnpaal van de weg af rost, en wanneer je over treinrails rijdt.
Aargh, nu wil ik 'm ook! Heb gisteren de postbode gemist en had een briefje dat ze dinsdag pas weer terugkomen :| Maar goed, dan nog maar tot die tijd verder carnavallen :+

Alaaaaaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140372

iemand ervaring met het G25 stuurtje van logitech?

http://www.logitech.com/i...on_3/devices/131&cl=nl,nl

Nu GT5 snel dichterbij komt is zo'n schatje toch wel interessant :)

kijk deze link
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=100844

om te zien dat de koppeling goed supported is, dus niet alleen voor schakelen maar je kan er dus echt mee spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Anoniem: 251188 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:39:
hey
ik ben pas nieuw hier, ik ben van plan om een ps3 te gaan kopen
het probleem is nu dat we hier nog een gewone breedbeeld tv hebben (dus geen lcd of plasma) en nu vroeg ik me af of het beter is om een speciale scart kabel te kopen voor de ps3 of is dat converter blokje samen met de standaardkabel wat bij de ps3 zit voldoende om toch degelijke kwaliteit te hebben?

thx
De meegeleverde kabel met SCART-blok levert een composiet signaal op en da's het slechtste wat er is. Op een gewone breedbeeld-tv moet je altijd SCART-RGB gebruiken, de beeldkwaliteit daarvan is zichtbaar beter. Beste oplossing: koop een PS2-SCART-RGB-kabel met een video-switch (want anders kijk je DVDs/Blu-Rays met een groen beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 140372 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:16:

kijk deze link

om te zien dat de koppeling goed supported is, dus niet alleen voor schakelen maar je kan er dus echt mee spelen
Tja, er is niet veel slechts te zeggen over de G25.

De pedalen, en met name de shifter vind ik wat speelgoed-achtig voor het serieuse sim-werk, maar voor casual racen achter de console met GT is het prima. Bovendien heb je niet veel andere keuze.

Maar voor die prijs is het een geweldig product. Als je een stuurtje zoekt en je hebt nog geen DFP, is het een no-brainer IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Anoniem: 140372 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:16:

kijk deze link

Dat filmpje met de BMW M3 is veel leuker:
http://www.youtube.com/watch?v=r0ZewSGB3n8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2015
G25 is great! Alles werkt met GT5(P), ook de clutch (wel per race ff een knopje indrukken maar het werkt iig).

Verder is er de Fanatec Porsche wheel die ook werkt met GT5(P).

Hier een review van iemand die ook een G25 heeft:

tex5 in "Het Playstation 3 ervaringen topic - Dee..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51543

Ik vond dat juist wel leuk, dat het zo ontzettend moeielijk was... en van wat ik gehoord heb is deze DMC helemaal niet moeielijk... wat jammer is in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Laatst online: 21-04 19:02
Dat Fanatec Porsche lijkt me wel wat. Vraag me alleen af of het het waard is, want is zon 100 euro meer dan de g25 geloof ik. Wat ik vaker heb gezien in dat soort filmpjes is die "race stoel" waar ze alles op vast maken wat kost zo iets? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
kRyPtO schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:36:
Dat Fanatec Porsche lijkt me wel wat. Vraag me alleen af of het het waard is, want is zon 100 euro meer dan de g25 geloof ik. Wat ik vaker heb gezien in dat soort filmpjes is die "race stoel" waar ze alles op vast maken wat kost zo iets? :D
Ze beginnen bij 350 euro:

http://www.playseat.nl/index.php?group&nav=46/250

Zijn probably nog goedkopere te vinden maar dit zijn wel de meest gebruikte geloof ik.

De Playseat Evolution zie ik vaak langskomen in het GT forum:

http://www.playseat.nl/index.php?product&nav=46/250/91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

kRyPtO schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:36:
Ik ben zelf helemaal niet zo'n race-simulatie fanaat, maar als ik dit stuur zie met force feedback (en rumble?) dan begint er ook iets te kriebelen. Krijg dan echt zin om een complete setup te bouwen, die natuurlijk na een paar weken gruwelijk in de weg staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
tex5 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:42:
[...]

Ze beginnen bij 350 euro:

http://www.playseat.nl/index.php?group&nav=46/250

Zijn probably nog goedkopere te vinden maar dit zijn wel de meest gebruikte geloof ik.

De Playseat Evolution zie ik vaak langskomen in het GT forum:

http://www.playseat.nl/index.php?product&nav=46/250/91
Ik vind zo'n Playseat helemaal niet comfortabel voor langere sessies. Gammel, slecht af te stellen, en zo'n rare stang in het midden. Maar ik ben dan ook vrij veeleisend wat dit soort dingen betreft. Een goede zelfbouw cockpit is steviger, comfortabeler en robuster. En waarschijnlijk zelfs goedkoper.

Zelf heb ik een Nixim Polecat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeepXJ89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-03-2020
Ik begrijp niet waarom ze daar van die klote race stoelen in doen,
A: Je hebt de steun niet nodig, je hangt toch niet in de bochten (hoop ik 8)7).
B: Het zit helemaal niet lekker, hout/plastic+laagje schuim+bekleding en krap.
C: Het ding kost zo'n €300-400! kom op een beetje handige dude heeft zoiets béter in elkaar voor €150 max!
Geeft mij maar een lekkere Volvo of Mercedes stoel, haal je van de sloop en is elektrisch verstelbaar.

Ga eens weg met je flame :/
Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/3935/12cg4.jpg
Deze is dan wel weer best vet maar eigelijk wel een beetje over the top realistisch/professioneel
http://forum.racesimcentr...entid=451149&d=1199935221
Resize :|

[ Voor 44% gewijzigd door TheZeroorez op 03-02-2008 17:52 ]

PS3 80gb met 320gb, PSN tag: Papegaaienflats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb een aantal G25-specifieke postings afgesplitst naar [PC][Racesim] Logitech G25. Let op dat dit topic over de PS3 gaat en wat klein gerelateerde vragen daarover, voor Racesim-hardware kun je hier terecht en voor de G25 in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 13:46

FeaR

In GoT we trust

DarthDavy schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:24:
Gisteren Flow gekocht uit de store.

Ik vind het wel geinig dat dingetje te bewegen met de sixaxis, maar ik snap niet echt de bedoeling van het spel. Kan iemand het uitleggen?
Wellicht aan de late kant, maar zag zo snel dat niemand nog uitleg had gegeven.

Bedoeling van Flow is eigenlijk het overleven in wereld waar je in rond zwemt. Om in game termen te blijven bestaat de wereld uit meerdere levels welke onder elkaar liggen (als een flat). Je beweegt je character dus met de SixAxis. Alle witte voorwerpen die je ziet kan je eten en hoe meer je er eet hoe groter/breder jouw character wordt. In de bovenste levels kan je niets anders doen dan alles opeten en groter worden. Zodra je vindt dat je klaar bent op een bepaald niveau zoek je een witte circel met daarin een rood puntje. Als je daarover heen zwemt/deze op eet ga je een niveau naar beneden. Op dat niveau eet je weer alles op en zoek je weer naar het rode circeltje en zo ga je verder en verder. Om terug naar boven te gaan moet je trouwens een blauw circeltje opeten. Na een x aantal niveaus komen er andere wezens bij je en kan je zelf kiezen of je deze aanvalt (hoe dat moet verschilt per wezen). Als je goed aanvalt valt het beestje uiteindelijk uit elkaar en kan je deze weer opeten. Als je helemaal naar het onderste niveau bent gezakt zal je weer een rode circel zien, maar dan in een iets andere vorm. Als je deze opeet schiet je helemaal terug naar boven en heb je het level uitgespeeld en beschik je over een nieuwe character.

Bovenstaande kan je een keer of vijf doen, want dan heb je alle characters wel vrijgespeeld. Elke character heeft een eigen snelheid en speciale "aanval" (eerste wezen krijgt een korte burst als je op een button drukt, maar het vierde character kan verlammende schokken geven).

De game stelt niet veel voor en als je steeds op de rode circel af schiet en zo snel beneden wil komen ben je binnen 5 minuten door een level heen. En ben je dus binnen een half uur klaar met de game. Het gaat er meer om om te zien hoe je wezen groeit en anders wordt naarmate je meer eet...

Hopelijk is dit een beetje duidelijk zo...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:12
Weet iemand al of en wanneer er dance games beschikbaar komen voor de ps3? Ik kan er nog niks over vinden maar misschien zit hier iemand die me er iets over kan vertellen. I

k twijfel een beetje tussen de 360 en de ps3. De ps3 heeft als voordeel dat er een blu-ray speler inzit en dat deze dvd's mooi upscaled . Maar dat is eigenlijk niet de reden waarom ik een console koop, dat doe ik om spellen te spelen en daar zijn er op dit moment meer van de 360 en die spreken me op dit moment meer aan. Mijn gevoel zegt me een ps3 te kopen maar mijn vrouw vraagt me zijn er ook dance spellen want dat vind ze leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Games als ddr kan je eerder op de ps3 verwachten, dus dan is de keuze makkelijk :) Momenteel zijn er nog geen dans-games, maar dat komt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 17-04 15:30
Zo, ook maar even Burnout besteld bij 3busymen. Is afgelopen vrijdag verstuurd dus zal deze week ergens binnen komen.
Ik heb op het moment erg veel plezier aan het online spelen van CoD4 met die perks, levels etc. :)
Verder kijk ik erg uit naar GTA! Dat wordt volgens mij ook wel wijs.

Ik las in dit topic dat het aansluiten op scart via de standaard kabels op je standaard niet TV niet de beste optie is maar daarvoor een dedicated PS3-SCART kabel te kopen. Ik koop pas over 2 maanden een full HD tv, is het de aankoop van zo'n kabel waard in de tussen tijd?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Voor het geld hoef je het niet te laten.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
iceme schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:48:
Weet iemand al of en wanneer er dance games beschikbaar komen voor de ps3? Ik kan er nog niks over vinden maar misschien zit hier iemand die me er iets over kan vertellen. I

k twijfel een beetje tussen de 360 en de ps3. De ps3 heeft als voordeel dat er een blu-ray speler inzit en dat deze dvd's mooi upscaled . Maar dat is eigenlijk niet de reden waarom ik een console koop, dat doe ik om spellen te spelen en daar zijn er op dit moment meer van de 360 en die spreken me op dit moment meer aan. Mijn gevoel zegt me een ps3 te kopen maar mijn vrouw vraagt me zijn er ook dance spellen want dat vind ze leuk.
Als je in dit topic vraagt welke console je moet kopen verwijzen we je natuurlijk naar de Super Nintendo... W0000T!!!!

Verder adviseer ik je een 60 gig PS3 te zoeken met BC waarmee je dus alle dance games die op de PS2 verkrigbaar zijn kunt spelen. Daarbij heeft de 360 idd een breder aanbod aan spellen (deze zijn wel allemaal meer dan een half jaar oud, want vanaf een half jaar geleden zijn de meeste games mulitplatform verschenen). Doe jezelf een plezier en zet op een rijtje welke games je allemaal wilt spelen, nu en in de toekomst... dan kom je vanzelf bij een keuze uit... of koop ze alletwee en dan zit je nooit verlegen bij het uitkomen van een absolute (doch platfom exclusive) topgame... AMEN

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

FeaR1986 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:35:
[...]

Wellicht aan de late kant, maar zag zo snel dat niemand nog uitleg had gegeven.

Bedoeling van Flow is eigenlijk het overleven in wereld waar je in rond zwemt. Om in game termen te blijven bestaat de wereld uit meerdere levels welke onder elkaar liggen (als een flat). Je beweegt je character dus met de SixAxis. Alle witte voorwerpen die je ziet kan je eten en hoe meer je er eet hoe groter/breder jouw character wordt. In de bovenste levels kan je niets anders doen dan alles opeten en groter worden. Zodra je vindt dat je klaar bent op een bepaald niveau zoek je een witte circel met daarin een rood puntje. Als je daarover heen zwemt/deze op eet ga je een niveau naar beneden. Op dat niveau eet je weer alles op en zoek je weer naar het rode circeltje en zo ga je verder en verder. Om terug naar boven te gaan moet je trouwens een blauw circeltje opeten. Na een x aantal niveaus komen er andere wezens bij je en kan je zelf kiezen of je deze aanvalt (hoe dat moet verschilt per wezen). Als je goed aanvalt valt het beestje uiteindelijk uit elkaar en kan je deze weer opeten. Als je helemaal naar het onderste niveau bent gezakt zal je weer een rode circel zien, maar dan in een iets andere vorm. Als je deze opeet schiet je helemaal terug naar boven en heb je het level uitgespeeld en beschik je over een nieuwe character.

Bovenstaande kan je een keer of vijf doen, want dan heb je alle characters wel vrijgespeeld. Elke character heeft een eigen snelheid en speciale "aanval" (eerste wezen krijgt een korte burst als je op een button drukt, maar het vierde character kan verlammende schokken geven).

De game stelt niet veel voor en als je steeds op de rode circel af schiet en zo snel beneden wil komen ben je binnen 5 minuten door een level heen. En ben je dus binnen een half uur klaar met de game. Het gaat er meer om om te zien hoe je wezen groeit en anders wordt naarmate je meer eet...

Hopelijk is dit een beetje duidelijk zo...
Perfect hoor en zeker niet te laat. Bedankt, maar ik had de spelmechanismes eigenlijk vanzelf wel al door. Ik zocht meer naar het nut van het spel. Maar dat is er dus niet. Maakt niet uit. Leuk spelletje om tussendoor even te spelen tussen een sessie Guitar Hero III door. Ook leuk om aan mensen de mogelijkheden van de sixaxis te laten zien.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
condemned 2: Bloodshot

video

Ziet er absurd vet uit. Het is footage van de 360 versie dus de PS3 versie zal er wel veel kutter uitzien door luie developers en lastige programmatuur... Desalnietemin lijkt me dit een erg fijne horror-shooter die, als het spel uiteindelijk goed wordt, zeker een weg naar mijn collectie zal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Ze zijn er nog niet, maar komen er ongetwijfeld aan. Vanaf nu heeft de 360 behalve de bestaande games library geen voordeel boven de PS3. Ik kocht deze trouwens ook vooral voor het gamen, maar heb ondertussen mijn home cinema omgeruild voor een versterker en losse speakerset. Nu is de PS3 gewoon mijn mediamachine. En ja, ik game er ook met veel plezier op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93534

Heeft hier iemand ervaingen met de Piranha hdmi p634 schakelaar ?

Ik heb er één sinds zaterdag, maar krijg geen beeld van mijn ps3 naar de televisie. Mijn andere hdmi apparaten worden wel doorgestuurd naar de tv. De ps3 rechtstreeks op de tv geeft ook beeld.
Ik heb de console op alle drie de ingangen aangesloten , maar .. nada.

Op de verpakking van die schakelaar staat de ps3 ook vermeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Heeft er iemand hier net als mij nog steeds problemen met online komen in Call of Duty 4?

Bij selecteren van het "online" menu loopt men PS3 soms vast en als ie dat niet doet dan kom ik geen room in. Ik kan join party doen en dan vult de lobby zich snel met mensen. Nadat de game dan start gaat ie laden en als dat klaar is blijft ie hangen op: "sychronizing game settings" na een tijdje val je terug naar je online scherm met de melding dat de host de server heeft gedisconnect... Zware Baggerzooi! Ik heb het spel nu al een tijdje en vermaakte me prima met de singelplayer (echt te vet) maar ik wil ook wel eens genieten van het online gebeuren want daar hoor ik veel te veel goede berichten over.

Ik kan zien dat er bijna 1,3 miljoen mensen in de ranglijst staan dus er zijn zat mensen die wel online kunnen. Is Activision nou al eens klaar met een update of is dit probleem te wijten aan het PSN? Wie heeft hetzelfde probleem en wil delen in mijn leed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
swopdark schreef op zondag 03 februari 2008 @ 22:00:
Heeft er iemand hier net als mij nog steeds problemen met online komen in Call of Duty 4?

Bij selecteren van het "online" menu loopt men PS3 soms vast en als ie dat niet doet dan kom ik geen room in. Ik kan join party doen en dan vult de lobby zich snel met mensen. Nadat de game dan start gaat ie laden en als dat klaar is blijft ie hangen op: "sychronizing game settings" na een tijdje val je terug naar je online scherm met de melding dat de host de server heeft gedisconnect... Zware Baggerzooi! Ik heb het spel nu al een tijdje en vermaakte me prima met de singelplayer (echt te vet) maar ik wil ook wel eens genieten van het online gebeuren want daar hoor ik veel te veel goede berichten over.

Ik kan zien dat er bijna 1,3 miljoen mensen in de ranglijst staan dus er zijn zat mensen die wel online kunnen. Is Activision nou al eens klaar met een update of is dit probleem te wijten aan het PSN? Wie heeft hetzelfde probleem en wil delen in mijn leed?
Net nog paar potjes COD4-EU zonder problemen. Misschien je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StWesleyT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-04 07:21
ik deel het zelfde probleem... of nou ja, ik heb ook wel redelijk problemen qua verbindingen met CoD4.
soms zit ik uren lang op een "enemy" te knallen en t duurt dan echt een stuk of 15 (RAKE) kogels voor er een 10+-je komt. en dan alsnog aan het eind 3 streepjes verbinding (van de 4)...
dus ik ben daar dan niet echt tevreden over. maar WEL als de verbinding goed is uiteraard. dat maakt het gelukkig weer goed.
maar jouw probleem heb ik niet vaak EXACT zoals jij het omschrijft gehad.

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dan kan je best voor een PS2 gaan eigenlijk. Op de next gen-consoles is er zo goed als niets uit, op Dance Dance Revolution: Universe op de xbox360 na, die hier ook in Europa te verkrijgen is.

PS3 om PS2 ddr games te spelen is zowiso een dikke njet: de software-emulatie van Europese PS3 consoles heeft dikke timingproblemen met muziekgames, dus dan moet je al op zoek gaan naar een Japanse PS3 van de allereerste generatie ;)

[ Voor 10% gewijzigd door boe2 op 03-02-2008 23:39 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:56
CoD4 heb ik een beetje afgeschreven. Speel het alleen nog als er veel vrienden online zijn, maar anders neem ik de moeite niet. Ben zo afgeknapt op het online gebeuren.. unable to connect to host, connection interrupted, host ended game, parties die zomaar eindigen, ben er zo zat van.
Als je eenmaal speelt is het top hoor, maar voordat je een room gevonden hebt en daadwerkelijk kan spelen ben je zo drie, vier pogingen verder.
En die patch laat ook al twee maand op zich wachten, in december was die er al, maar het is inmiddels februari. Het wordt tijd dat er wat goede alternatieven op de markt komen, ik kijk persoonlijk vooral uit naar Socom Confrontation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv

Wat iemand al zei: op dit komen alle multi-platform games ook op de PS3 uit dus de gamesbibliotheek van de PS3 en 360 gaan grotendeels gelijk lopen. Het verschil van de PS3 is de betere hardware (blu-ray, wifi), de makkelijke uitbreidbaarheid en accesoires (verwisselbare harde schijf, blue-tooth, usb-apparaten), grotere betrouwbaarheid, gratis online gaming en de voor de PS3 exclusieve games zoals Metal Gear Solid, Final Fantasy, Gran Turismo, Killzone, Resistance, etc tegenover Halo Wars, Alan Wake, etc op de Xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ymmv schreef op maandag 04 februari 2008 @ 00:13:
[...]
Het verschil van de PS3 is de betere hardware (blu-ray, wifi), de makkelijke uitbreidbaarheid en accesoires (verwisselbare harde schijf, blue-tooth, usb-apparaten), grotere betrouwbaarheid, gratis online gaming en de voor de PS3 exclusieve games zoals Metal Gear Solid, Final Fantasy, Gran Turismo, Killzone, Resistance, etc tegenover Halo Wars, Alan Wake, etc op de Xbox 360.
deze extreem eenzijdige rant toont dus exact waarom je geen "welke console moet ik kopen?"-vraag moet stellen in een 360 of ps3 topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Faith and a .45

Een soort western shooter die zo te zien wel potentie heeft, al zal het gehele filmpje wel pre-rendered zijn. Helaas schijnt hij pas te komen in 2009 - 2010. Maar nu kan iig niemand zeggen dat hij/zij niet op de hoogte was :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3cRw86ONOCU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:10

S2S

Boeboe schreef op maandag 04 februari 2008 @ 00:27:
[...]

deze extreem eenzijdige rant toont dus exact waarom je geen "welke console moet ik kopen?"-vraag moet stellen in een 360 of ps3 topic ;)
Yup ;)

mijn gamercard ---> http://live.xbox.com/member/s1nsane; PSN: s1nsane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Boeboe schreef op maandag 04 februari 2008 @ 00:27:
[...]

In de 360-topic had ik anders precies hetzelfde gezegd hoor. ;)

Ik heb alletwee de consoles maar ik zou op dit moment de PS3 aanraden omdat je meer waar voor je geld krijgt. De 360 is een heel dure console in het gebruik omdat je er veel moet bijkopen wat je bij de PS3 er gratis bijkrijgt. Het is Microsofts beleid om aan alles op de 360 te willen verdienen. Daarom staan ze het niet toe dat je willekeurige harde schijven en USB-webcams kunt gebruiken maar de officiele versies van MS moet kopen, daarom kun je niet je eigen themes maken, daarom kost homebrew via XNA op de 360 jaarlijks 100 euro (terwijl het op de PC gratis is), daarom zie je overal advertenties in de dashboard terwijl de hele XMB er niet eentje heeft. Zelfs de controller-oplader moet je nog erbij kopen. De PS3 is echt een veel completer, beter apparaat voor die 50 euro extra tov de 360. (En die PS3 is ook nog 'ns veel stiller. Mijn hemel, wat kan een 360 toch lawaai maken als de ventilator en DVD-speler op volle toeren draaien!)

Dat wil niet zeggen dat de 360 een groot, naar kutding is dat je niemand zou kunnen aanraden. De softwarebibliotheek is prima in orde. Er zijn een aantal fantastische exclusieve games zoals Bioshock, Mass Effect, Gears of War, Dead Rising, Ace Combat 6 en zelfs JRPGs zoals Lost Odyssey, Blue Dragon en Eternal Sonata. Als je alleen kijkt naar de huidige games heeft de 360 een voorsprong, maar als je kijkt naar 2008 en verder, maakt dat voordeel steeds minder uit omdat de multiplatform games ook allemaal op de PS3 uitkomen en de de PS3 net zo veel eigen exclusieve games krijgt of gaat krijgen.

De belangrijkste reden om voor een 360 te kiezen zal voor een boel mensen gaan neerkomen op de vraag of ze al veel vrienden met een Xbox en dus Xbox Live hebben. Als je hele vriendenclub Call of Duty 4 elke avond op Xbox Live met elkaar speelt, is het minder leuk om de PS3-versie tegen onbekenden te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:07
Alle voordelen die hier boven genoemd worden maken de PS3 idd een stuk completer en goedkoper. Echter koop je de console in de meeste gevallen om te gamen, en zolang de programmeurs falen met de PS3, en veel mooiere games uitbrengen op de 360, is de 360 een betere "game" machine.
Ik heb echter wel alle vertrouwen er in dat dat gaat veranderen, maar er zal nog wel wat tijd over heen gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Kijk, ik heb zelf nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik een playstation-man en playstation-gamer ben.

Echter, wat je zegt over de games is zeker waar. En ik zou bijna zelfs de xbox een reële kans willen geven wat betreft een aanschaf. Ik WIL de xbox een kans geven, je hebt geen idee. Maar ik kan mij gewoon NIET verzoeken met hun productbeleid.

Ik gebruik windows en al wat je wil, maar met de xbox gaan ze me niet overtuigen. Akkoord, de PS3 heeft onmiskenbaar de mindere library. (waarbij de weinige toppers qua kwaliteit wel boven de meerdere toppers van de 360 uitsteken) En de echte ps3 toppers blijven maar oneindig op zich laten wachten. Het lijkt soms echt niet vooruit te gaan.

Maar het schofterige beleid van ms om echt op elke accessoire grof geld te willen scheppen schiet bij mij in het verkeerde keelgat. Maak dan de xbox duurder met een prijs die de echte prijs reflecteert, ipv een boel functionaliteit als add-on te verkopen waardoor de echte prijs verdoezeld wordt.

Het is: mensen binnenhalen in jouw kamp, en dan vasthouden door dik te laten betalen voor proprietary zut. Het meest frapante is wel de wireless adapter. 8)7 Zelfs psp's, ds'en en weet ik veel beschikken over wifi. Waarom moet die wifi adapter dan in hemelsnaam zo duur zijn? Wees eerlijk met de prijs, en ik zou het overwegen. Voor die 50 euro meer krijg je standaard wifi, standaard HD speler, voeding IN de ps3 (!!), controllers met accu (simpelweg op te laden via een standaard usb). Standaard headsets te gebruiken, standaard harde schijf mogelijk. Te gebruiken als standalone mediaplayer met externe schijven (ipv nog eens een pc te moeten hebben aanstaan), enz...

Ik vind de xbox zelfs mooi op zijn manier, de designfilosofie is duidelijk, enz... Maar goed. No go.

Daarbij komt nog de absoluut CRAPPY kwaliteit van de 2007 xbox units, dat houd je niet voor mogelijk. Dat ding lijkt gerushed, niet geplaytest. De PS3 overleeft in extreme omstandigheden, en doet dat nog eens op een stille manier ook.

Maak live goedkoper, en integreer iets meer hardware in het ding, en het wordt voor mij een serieus alternatief.

Wat ik dan nog niet begrijp is dat op een goed geinformeerd forum als GoT en tweakers.net nog steeds continu geschreeuwd wordt hoe duur de ps3 wel niet is en hoe goedkoop de xbox is. Zijn die blind of zo? Met de beste wil van de wereld kan je dat niet beweren. 5 jaar live alleen al (5 jaar levensduur van de console) kost je nog eens een extra 360. Een extra 360 die je waarschijnlijk er nog eens bovenop moet kopen omdat de vorige overleden is. Zelfs a 500 euro was de ps3 by far nog 'the better deal'.

Anyway, back on topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Anoniem: 71987 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:16:
[...]

ik heb ook net mn witte binnen van yesasia.

Geen extra kosten. Op doosje wordt gezet: TOY $10
Maar ja altijd afwachten of ze het geloven bij de douane.
Hoe lang heeft dit geduurd van bestellen tot leveren?? Ik heb er ook 1tje bij JaAzie besteld... Was afgelopen donderdag ofzo... Hoop 'm aankomend weekend wel te hebben!!!!

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:10
ymmv schreef op maandag 04 februari 2008 @ 08:36:
[...]

In de 360-topic had ik anders precies hetzelfde gezegd hoor. ;)

Ik heb alletwee de consoles maar ik zou op dit moment de PS3 aanraden omdat je meer waar voor je geld krijgt. De 360 is een heel dure console in het gebruik omdat je er veel moet bijkopen wat je bij de PS3 er gratis bijkrijgt. Het is Microsofts beleid om aan alles op de 360 te willen verdienen. Daarom staan ze het niet toe dat je willekeurige harde schijven en USB-webcams kunt gebruiken maar de officiele versies van MS moet kopen, daarom kun je niet je eigen themes maken, daarom kost homebrew via XNA op de 360 jaarlijks 100 euro (terwijl het op de PC gratis is), daarom zie je overal advertenties in de dashboard terwijl de hele XMB er niet eentje heeft. Zelfs de controller-oplader moet je nog erbij kopen. De PS3 is echt een veel completer, beter apparaat voor die 50 euro extra tov de 360. (En die PS3 is ook nog 'ns veel stiller. Mijn hemel, wat kan een 360 toch lawaai maken als de ventilator en DVD-speler op volle toeren draaien!)

Dat wil niet zeggen dat de 360 een groot, naar kutding is dat je niemand zou kunnen aanraden. De softwarebibliotheek is prima in orde. Er zijn een aantal fantastische exclusieve games zoals Bioshock, Mass Effect, Gears of War, Dead Rising, Ace Combat 6 en zelfs JRPGs zoals Lost Odyssey, Blue Dragon en Eternal Sonata. Als je alleen kijkt naar de huidige games heeft de 360 een voorsprong, maar als je kijkt naar 2008 en verder, maakt dat voordeel steeds minder uit omdat de multiplatform games ook allemaal op de PS3 uitkomen en de de PS3 net zo veel eigen exclusieve games krijgt of gaat krijgen.

De belangrijkste reden om voor een 360 te kiezen zal voor een boel mensen gaan neerkomen op de vraag of ze al veel vrienden met een Xbox en dus Xbox Live hebben. Als je hele vriendenclub Call of Duty 4 elke avond op Xbox Live met elkaar speelt, is het minder leuk om de PS3-versie tegen onbekenden te spelen.
tja ik kan het weinig beter zeggen denk ik. Ik zou zelf de games laten meewegen, op het moment wint voor mij de xbox360 daar gewoon mee. Over een jaar, misschien 2 liggen de zaken weer anders, dan moet je gewoon kiezen welke exclusives je het meest aanspreken. De betrouwbaarheid van een xbox360 is nu een stuk groter geworden, maar ligt nog steeds ver onder de ps3 qua betrouwbaarheid. Een ander nadeel van de ps3 op dit moment is denk ik wel de slechte ports van ubisoft, een flink aantal toppers geeft gewoon problemen en dat is erg vervelend. Ik zou gewoon sowieso in je achterhoofd houden dat je de andere console koopt zodra hij wat goedkoper is of als je het geld er voor hebt. Dan heb je best of both worlds (alhoewel waarschijnlijk niet genoeg tijd om alle games uit te spelen).

Overigens snap ik wel wat alvi zegt met de dure extra's. Voor mij maakt het echter geen drol uit, een camera vind ik nonsense, wifi heb ik niet nodig (ga liever voor betrouwbaar ethernet en had de kabel al liggen), de hdd vind ik groot genoeg. Ik heb dus alleen maar extra geld uitgegeven aan controllers, en volgens mij hebben die dezelfde prijs als bij een ps3. (en natuurlijk live, maar ik vind dat service wel wat waard mag zijn. Bij de ps3 betaal je per game een 10tje extra, dan zit je in een jaar ook al wel snel aan die 60 euro voor online service). Al die geld vergelijkingen schiet je toch weinig mee op. Natuurlijk is de ps3 veel completer, maar als je het toch niet gebruikt of gaat gebruiken schiet je er weinig mee op. Blu ray is natuurlijk een fantastische deal erbij, maar er zijn zat mensen die zelfs daar marginaal gebruik van maken of zullen maken. Die dingen zijn zo duur en het is nog maar de vraag of men klaar is voor een nieuw format. En als men daar eenmaal klaar voor is, zie je toch veel mensen een 'normale' speler erbij kopen, was bij de ps2 en xbox niet anders.

[ Voor 16% gewijzigd door DarkShadow op 04-02-2008 11:02 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic. Paypal- en flamemeuk worden niet meer getolereerd. Zie ook hier.