Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Je foto heeft een leuke compositie.
Toch, als ik deze auto zie, denk ik niet aan een somber strand: eerder aan een strak blauwe lucht met een warme sfeer. De combinatie van onderwerp en nabewerking vind ik dus niet echt gepast.
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Ben er zelf erg tevreden mee, met name door het simplistische en de pure toeval van de foto.
Edit\ Juiste versie online gezet.
[ Voor 41% gewijzigd door Banjy op 26-12-2008 00:28 ]
hoe heb je die middelste vlam zo om een hoekje gekregen?
Snapshot van drie kaarsjes met een weinig spannende compositie...
Op mijn beeldscherm is de achtergrond compleet zwart. Is er bij jou nog wat van de achtergrond te zien? De middelste vlam is inderdaad plaatselijke wind; de hele foto is gewoon echt stom toevalAmplified schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 11:38:
mooie uitvoering, zou zelf alleen wel ervoor zorgen dat de achtergrond echt zwart is.
hoe heb je die middelste vlam zo om een hoekje gekregen?plaatselijke wind?
@djengizz Prima toch, daarom verschillen smaken en ik kan het mij bij deze foto prima voorstellen.
Hieronder trouwens nog een foto van gisteren. Uiteraard zoals te zien wel wat meer bewerkt en vond zwart/wit best leuk staan bij deze foto, kan alleen niet echt helemaal plaatsen waarom. --> besloten deze te plaatsen in het algemene testcase topic.
[ Voor 25% gewijzigd door Banjy op 26-12-2008 12:16 ]

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
nou het is wel egaal, maar ik zie een beetje een oranje waas op de achtergrond (komt waarschijnlijk door de vlam) daar waar ik hem graag zwart had gedaanBanjy schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 12:13:
[...]
Op mijn beeldscherm is de achtergrond compleet zwart. Is er bij jou nog wat van de achtergrond te zien? De middelste vlam is inderdaad plaatselijke wind; de hele foto is gewoon echt stom toeval
En die vind ik dan net wel weer lekker
Gruwelijk gejatte Icoon!
Ik waag me ook maar eens aan een foto. Heb ik een tijdje terug genomen op een klein industrieterreintje:

1000 pixels versie op Flickr.
[ Voor 20% gewijzigd door Jasper op 13-01-2009 07:44 ]
Zijn die stoelen nu opgehangen of is het een montage?
Dit shot is gemaakt uit 4 verschillende shots. De stoelen zijn in de lucht gegooid en 'dood' geflitst
Ik geloof dat ik die foto al eens ergens heb zien langskomen? In iedergeval ik vind de nabewerking (kleuren) wel lekker, maar de compositie doet mij niet zoveel. Ik had hem denk ik mooier gevonden als je iets meer rechts had meegenomen waardoor de vrachtwagen er meer op staat en als onderwerp kan dienen.
@ Jasper
Onwerkelijk in de meest positieve zin van het woord! Echt waar; heerlijk. Hoe heb je dit nou precies geflitst? Met een externe flitser? Want de schaduw loopt richting de camera, dus er is een lichtbron voor jou gebruikt. Ik hoor het graag
Ik lees, via Flickr, dat het een psychiatrisch ziekenhuis in bloemendaal is? Zou je mij misschien het adres willen mailen? Ik vind Urbex series altijd onwijs fascinerend en zou mij er zelf ook graag eens aan wagen... Zou dit een geschikte locatie zijn, het is voor mij namelijk best dichtbij...
Edit\ Ook nog maar een foto van mij, van afgelopen week:

[ Voor 27% gewijzigd door Banjy op 04-01-2009 20:46 ]
Hehe, cool! Het resultaat is echt heel vet gewordenJasper schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:41:
Een wat urban experiment van vandaag. Gemaakt met behulp van Zoefff zijn flits skills
[afbeelding]
1000 pixels versie op Flickr.
Jasper is gaan staan en heeft de stoelen gegooid. Ik heb met een externe flitser met de hand de objecten ingeflitst@ Jasper
Onwerkelijk in de meest positieve zin van het woord! Echt waar; heerlijk. Hoe heb je dit nou precies geflitst? Met een externe flitser? Want de schaduw loopt richting de camera, dus er is een lichtbron voor jou gebruikt. Ik hoor het graag
Verwijderd
Dit is wel een stijl waar ik van hou, doet een beetje aan als magie. Mooie lichtval, silhouet en de stoelen die daar gegooid worden. Mooi afwijkend shot.
@Banjy
Ook niets mis mee, wel iets minder spannend dan de voorgaande maar best een aardige plaat, kleurverloop is leuk, paaltje vult de blauwe lucht op waar de duinen aflopen.
Gisteren in Amsterdam

Ahhh! Ik dacht al dat er een externe flitser bij was, duidelijk danZoefff schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:55:
[...]
Hehe, cool! Het resultaat is echt heel vet geworden
[...]
Jasper is gaan staan en heeft de stoelen gegooid. Ik heb met een externe flitser met de hand de objecten ingeflitst
qua compositie vind ik het wel tof dat de bodem lekker gevuld wordt door de duiven.
Hier staat tekst
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Er is precies achter mij geflitst, dus die komen daar vandaanCaptain N schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:50:
En die stralen die van achter de persoon komen?
Verwijderd
mooie foto, erg leuk gedaan! Misschien nog iets meer dodge&burn?
@Banjy:
Komt lekker rustig over en daarom fijn om naar te kijken, ik zou nog iets spelen met het blauw. misschien iets minder blauw.
@Beathoven:
Ik vind de foto wel wat hebben door al dat grijs, jpg compressie lijkt inderdaad te veel. Verder zit er aan de linker kant nog net een streepje van iets (mens ofzo). Dat stoort een beetje.
Hier een van mij

Groot: http://farm4.static.flick...59883724_75f26ba504_b.jpg
Ik zie (ook op flikker) te weinig details om de persoon als onderwerp te kunnen beschouwen en de omgeving lijkt nogal onscherp c.q. biedt mij geen details die mijn belangstelling wekken. Vlees noch vis, deze foto dus eigenlijk, als je het mij vraagt. Kies voor de persoon, met daarachter een wijds landschap, of kies voor het landschap, met daarin (imo liefst in de verte, op de horizon) een verdwaald persoon, dan gaat het misschien ergens over.
Let op: Bovenstaande tekst representateert mijn mening. Die geef ik omdat JIJ erom vraagt in de hoop dat JIJ er iets aan hebt. Al klinkt het misschien negatief, het is positief, opbouwend, bedoeld.
Nee hoor, licht niet aan jou. Tenzij je bedoelt dat je te weinig showcase foto's plaatstJ3roen schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 01:45:
Ligt het aan mij, of is het testcase niveau de laatste tijd hoger dan het showcase topic?
Ik vind 'm wel mooi, de enorme diepte helpt goed om 't gevoel bij deze foto te versterken. Heb je al eens geprobeerd om 'm links-rechts te spiegelen? Dan kijkt ze van links naar rechts, iets wat in onze cultuur wat prettiger kijkt (dan kijkt ze in de richting van de toekomst ipv naar links, het verleden). Dat je zelf veel hoger staat vind ik ook wel apart, voegt wel wat toe.
Kleuren vind ik wel goed voor de sfeer, hoewel misschien wat te overdreven.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Banjy: Doet me helaas niks, beetje blauwig
Beathoven: Opzich ok shot, helaas stoort de onscherpte en overbelichting van het gezicht van het meisje me, met een groot diafragma, wat lager standpunt en een goede belichting had ik het een erg leuke foto gevonden, nu helaas net niet.
musicsoul: Erg mooi beeld, maar ik vind de nabewerking (cross? er hangt een blauw groenige zweem overheen) niet helemaal ok. ik had de persoon ook nog wat meer rechts in de hoek gezet. Of inderdaad links zoals abrakadaver opmerkt.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Sluit ik mij volledig bij aan! Heerlijk! Normaal ben ik ook niet zo van fish-eye maar hier komt het prachtig tot zijn recht!samo schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:30:
Erg mooie plaat -DG-. Kijkt heerlijk weg, lekkere lijnen. Zowel rust als actie. En die zon links is ook erg fijn.
Of de mensen in FG zijn kritischer dan voorheen, of ze plaatsen te snel in showcase en zijn niet kritisch genoeg.J3roen schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 01:45:
Ligt het aan mij, of is het testcase niveau de laatste tijd hoger dan het showcase topic?
Er komen hier niet zo heel veel platen meer langs met de
Die laatste 2 platen vind ik wel weer heel erg mooi.
[ Voor 5% gewijzigd door Ethirty op 12-01-2009 13:44 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
-DG-: Dat is dus wel een showcase, geweldig!
Lekker! Jammer dat je geen kortere DOF hebt kunnen realiseren, maar verder erg mooi moment en fijne kleurtjes. Ik krijg er meteen weer zin in, nog een paar weken
@Exigence: Gedurft... sfeervol. Ik persoonlijk had de dame geprobeerd iets meer links in het frame te krijgen. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat perse beter zou zijn.
@musicsoul: Sorry, dit werkt niet voor mij. Ik hou va ndesolate landschappen maar de kleuren spreken me niet aan.
Na overleg met Zoefff hierbij mijn eerste showcase pic. Ik reed 't erf af van de boer waar ik altijd aardappelen haal en zag dit in de mist. In kleur was 'ie wel aardig maar ik had recent de showcase "backstage chillen" gezien en had inspiratie om 's monochroom te proberen.

Deze moet je, vind ik, eigenlijk groter zien.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ik vind de compositie van je foto prima, lekker minimalistisch, hou ik wel van. Echter blijft het wel zo dat het een redelijke bak ruis is, en er niet echt lekker duidelijke details te zien zijn. Was de boom crispier geweest, dan had dat de foto veel beter gemaakt.
Hier staat tekst
Ik hou hier ook wel van. Mooi subtiel nog net die bomenrij in de achtergrond zichtbaar in combinatie met de tele compressie.
De ruis twijfel ik over. Klinkt misschien een beetje raar maar ik vind het type ruis niet heel erg mooi. Lijkt een soort NR effect overheen gegaan te zijn en doet wat digitaal aan. De plaat zelf mag best ruis hebben en ik denk dat het voor print een stuk minder uitmaakt maar op zo'n ragscherpe monitor zie ik liever iets wat meer op korrel lijkt.
Tenslotte mag de border van mij ook weg.
Sterker nog, ik vind dat geen enkel webformaat recht doet aan dit soort platen.Deze moet je, vind ik, eigenlijk groter zien.

Waarschijnlijk maak ik nog wel een case aan (misschien wel 2 ook) want er ziten foto's bij, echt ongelooflijk mooi maar dat komt waarschijnlijk meer door het prachtige land zelf dan door de fotograaf.
@ exigence: doet me niet zo veel, ik mis een context denk ik enzo. waarschijnlijk ligt het aan mij want ik hou niet van portretten op deze manier
@ -DG-: Super echt heel cool, ook technisch wel lastig denk ik met de zon in de camera. De mense recht had ik eraf gehaald
@ Wijnands: mooi voor aan de muur, komt idd niet echt tot recht op mijn schermpje
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
met welke cam gemaakt? ik vind namelijk dat je horizon in het midden een beetje barreldistortion vertoont....
Voor de rest kan ik me wel goed voorstellen hoe het zou zijn in nieuwzeeland. Dus de sfeer komt zeer zeker over! het water ziet er echt bijna onwerkelijk mooi uit! De kleuren kon je iets minder verzadigd doen....
[ Voor 16% gewijzigd door Deathchant op 16-01-2009 12:08 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Ik kan haast niet wachten tot de mijne binnenkomt
Mooie plaat!
Helaas is hier op mijn werk de resolutie 1200*1024, anders werd het mijn achtergrond.
Doet me gelijk weer denken aan de eenmalige wintersport van een paar jaar terug
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Nope, geen HDR. Wel wat gespeeld met instellingen, curves, etc. Vooral aan de lucht is wel wat gesleuteld. Het komt wel wat onnatuurlijk over ben ik met je eens, maar dat maakt het wel lekker fel, goed vakantiegevoel. Tenminste, zo komt het bij mij over.Deathchant schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:51:
Redhero....dit is HDR neem ik aan. Mooie plaat, maar de luminance in de kleuren komt wat onnatuurlijk over (waarschijnlijk iets teveel contrast).
Prachtig! Inderdaad wel veel contrast maar vind het zeker lekker in deze foto! Beetje surrealistisch zo. Een prachtig landschap in een spel/film of iets dergelijks!Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:20:
@Wijnands: Ik vind het idee erg goed, uitvoering wat minder. De kwaliteit laat wat de wensen over. Jammer want zo'n foto, simpel maar heel doeltreffend, kan erg mooi zijn.
@Mobyrick: Nice, mooie kleurtjes en compositie is ook heel aardig.
Foto van afgelopen zomer. Kleinwalsertal, Oostenrijk.
[afbeelding]
Doet het voor mij niet. Op dit scherm zie ik overgangen tussen de verschillende tinten blauw, je hebt dus te weinig kleuren in de lucht opgeblazen tot te veel. Ook de halo's om de wolken en bomen heen doen het voor mij niet.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:20:
@Wijnands: Ik vind het idee erg goed, uitvoering wat minder. De kwaliteit laat wat de wensen over. Jammer want zo'n foto, simpel maar heel doeltreffend, kan erg mooi zijn.
@Mobyrick: Nice, mooie kleurtjes en compositie is ook heel aardig.
Foto van afgelopen zomer. Kleinwalsertal, Oostenrijk.
[afbeelding]
Heb je misschien een versie zonder 'HDR'-achtige technieken? Gewoon contrast gemaximaliseerd* (plus evt. een klein beetje fill light/highlight-shadows/...) en verder niet?
*) Ik trek zelf altijd het contrast zover omhoog dat zwart net als onderbelicht wordt aangemerkt, geen idee hoe je dat anders zou moeten noemen dan contrast maximaliseren
Verwijderd
Nu begon ik zelf ook even te twijfelen en heb hem even bekeken op de gekalibreerde Eizo in de kamer hiernaast. Overgangen in verschillende tinten blauw zie ik daar in ieder geval niet of minimaal en halo's zijn ook erg lichtjes aanwezig.MBV schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 22:26:
[...]
Doet het voor mij niet. Op dit scherm zie ik overgangen tussen de verschillende tinten blauw, je hebt dus te weinig kleuren in de lucht opgeblazen tot te veel. Ook de halo's om de wolken en bomen heen doen het voor mij niet.
Heb je misschien een versie zonder 'HDR'-achtige technieken? Gewoon contrast gemaximaliseerd* (plus evt. een klein beetje fill light/highlight-shadows/...) en verder niet?
*) Ik trek zelf altijd het contrast zover omhoog dat zwart net als onderbelicht wordt aangemerkt, geen idee hoe je dat anders zou moeten noemen dan contrast maximaliseren
Ik heb sowieso het contrast wat verhoogd, kleurtjes eigenlijk niets aan gedaan. Lucht vooral donkerder gemaakt met de burntool en wat naaldbomen lichter gemaakt met de dodgetool. Heel klein beetje fill light als ik het zo onthouden heb.
Ik moet het toch met MVB eens zijn hoor Jens. Met name de lichte randen rondom de bomen en zelfs om de wolken vallen, zelfs op klein formaat, ook mij op - en zeker niet minimaal. Als je de lucht wat ophaalt, kan je de bewerking beter door laten lopen tot in de bomen etc, is mijn ervaring.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 22:39:
[...]
Nu begon ik zelf ook even te twijfelen en heb hem even bekeken op de gekalibreerde Eizo in de kamer hiernaast. Overgangen in verschillende tinten blauw zie ik daar in ieder geval niet of minimaal en halo's zijn ook erg lichtjes aanwezig.
Verder is je foto op het eerste gezicht wel aardig - lekker zomers, maar daar houdt het ook op. Er zijn geen spannende lijnen of details, die mijn aandacht langer kunnen vasthouden.
Met ^^.Toff schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:09:
[...]
Ik moet het toch met MVB eens zijn hoor Jens. Met name de lichte randen rondom de bomen en zelfs om de wolken vallen, zelfs op klein formaat, ook mij op - en zeker niet minimaal. Als je de lucht wat ophaalt, kan je de bewerking beter door laten lopen tot in de bomen etc, is mijn ervaring.
Verder is je foto op het eerste gezicht wel aardig - lekker zomers, maar daar houdt het ook op. Er zijn geen spannende lijnen of details, die mijn aandacht langer kunnen vasthouden.
edit: vooral de stroken van de burntool kan ik duidelijk zien... de halo's ook maar daar kan ik me vaak minder aan storen.
[ Voor 9% gewijzigd door sOid op 16-01-2009 23:25 ]
|>
Overgangen tussen de tinten blauw zijn hier heel duidelijk zichtbaar, maar dat kan aan een goedkoop 19" TN-panel van Philips liggen. Ik zie een duidelijke rand links van de meest linkse wolken, en naar boven nog 4 (inclusief dithering, dus kan goed aan het panel liggen).Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 22:39:
[...]
Nu begon ik zelf ook even te twijfelen en heb hem even bekeken op de gekalibreerde Eizo in de kamer hiernaast. Overgangen in verschillende tinten blauw zie ik daar in ieder geval niet of minimaal en halo's zijn ook erg lichtjes aanwezig.
Ik heb sowieso het contrast wat verhoogd, kleurtjes eigenlijk niets aan gedaan. Lucht vooral donkerder gemaakt met de burntool en wat naaldbomen lichter gemaakt met de dodgetool. Heel klein beetje fill light als ik het zo onthouden heb.
De overgang van de bomen naar de lucht, de bergen naar de lucht, en van de wolken naar het blauw, komt erg onnatuurlijk over. Ook heb je duidelijk aan de bovenkant het blauw meer donker gemaakt dan bij de horizon, wat niet klopt met de zon rechts-boven je. Ik ga er nu maar niet meer naar kijken, dadelijk zie ik nog meer
Verwijderd
@Toff: Inderdaad geen lijnen of sterke details deze keer.
@Soid: Die ''stroken'' zie ik dan weer niet.
@Simon: Geen idee welke Eizo het is (is ook niet van mij). Ik heb ook niet gezegd dat ie helemaal geloofwaardig overkomt (de foto dan), zit een duidelijk verschil met het origineel.
Edit: Even kijken bij het origineel? Daarna genoeg gepraat, next!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 23:45 ]
edit: origineel nu gezien en nu is het helemaal duidelijk dat het te slordig is bewerkt
[ Voor 27% gewijzigd door wisselwerking op 16-01-2009 23:50 ]
Dude, tis toch showcase?sOid schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:16:
Genoeg gelult. Hier een foto(heb 'm iets te donker gemaakt zie ik net maar ach.)
[afbeelding]
Eentje van mij, na een lange tijd...

Klik voor groot
Heb je gelijk in maar had geen zin om 'm weer van flickr af te halen en vervolgens weer te uploaden. Zo veel verschil zou er toch niet in zittenHenk schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 21:53:
[...]
Dude, tis toch showcase?Juist dat beetje lichter kan in een plaat een hoop schelen, imho moet het die finishing touch zijn die een plaat maakt dat hij hier geshowed mag worden
Bijzondere omgeving, waar is het?
En toch is het imho de moeite om dat te doen... Showcase zou je eigenlijk geen kritiek op mogen krijgen, behalve datgeen wat je 100% bewust gedaan hebtsOid schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 23:46:
[...]
Heb je gelijk in maar had geen zin om 'm weer van flickr af te halen en vervolgens weer te uploaden. Zo veel verschil zou er toch niet in zitten
TexelBijzondere omgeving, waar is het?
Mongolie
|>
Maar daar kunnen we lang of kort over discussieren, we weten nu niet of het wel helemaal de bedoeling wassimon schreef op zondag 18 januari 2009 @ 00:29:
Ik vind dat donkere juist mooi. Anders wordt ie saai, nu is ie dreigend.
Jouw plaat Henk, ik vind 'm te krap, voor mij zit de horizon teveel centraal. Het is wel een sterk vervreemdend beeld, enige waar je imho op moet letten in je nabewerking is de clarity,
|>
Hij helt voor mijn gevoel een beetje naar rechts en persoonlijk had ik hem nog wat cleaner geshopped. Mono en reflectie doet het goed en de appartementen lijken wel iets industrieel.
@Henk: Scene is wel mooi (is het nou een benzinestation?). Ga verder mee met Simon, je lucht wordt nu wat raar.
Sja dat is wel het doel van dit topic idd maar de praktijk blijkt vaak toch anders te werken. Zelfs als je zelf het gevoel hebt dat er niets beter aan kan, zijn er altijd nog mensen die daar anders over denkenHenk schreef op zondag 18 januari 2009 @ 00:00:
[...]
En toch is het imho de moeite om dat te doen... Showcase zou je eigenlijk geen kritiek op mogen krijgen, behalve datgeen wat je 100% bewust gedaan hebt
Thanks. Ik bedoelde het lichter maken ook met name voor de gebouwen, dan knallen die er iets meer uit.simon schreef op zondag 18 januari 2009 @ 00:29:
Ik vind dat donkere juist mooi. Anders wordt ie saai, nu is ie dreigend.
Dreigend was absoluut de bedoelingHenk schreef op zondag 18 januari 2009 @ 00:31:
[...]
Maar daar kunnen we lang of kort over discussieren, we weten nu niet of het wel helemaal de bedoeling was
Thanks. Lightroom zegt dat hij recht is, denk dat het een beetje vertekening van de lens is (17mm). Verder doe ik uit principe nauwelijks aan dingen wegclonendjengizz schreef op zondag 18 januari 2009 @ 10:00:
Mooie plaat sOid.
Hij helt voor mijn gevoel een beetje naar rechts en persoonlijk had ik hem nog wat cleaner geshopped. Mono en reflectie doet het goed en de appartementen lijken wel iets industrieel.
Ook bedanktVerwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 10:38:
@sOid: mooie foto heb je daar! Ik moet zeggen dat ik de kleuren eigenlijk zelfs goed vind, en je hebt een mooie compositie
[ Voor 0% gewijzigd door sOid op 18-01-2009 11:38 . Reden: kromme zin gemaakt, was net wakker... ]

Molenviergang Aarlanderveen vorige week woensdag. Lucht donkerder gemaakt voor extra impact.
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Leuke foto! Ik houd wel van die dreiging. Hoe heb je lucht donkerder gemaakt? Want kwam laatst ook tegen dat mensen hem 'burnen' met een brush, of iets dergelijks? Zelf ben ik altijd meer van een gradient filter eroverheen leggen, maar dan krijg je vaak last met dit soort objecten. Oftewel care to shareShark.Bait schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:05:
[afbeelding]
Molenviergang Aarlanderveen vorige week woensdag. Lucht donkerder gemaakt voor extra impact.
Gewoon burnen ja. Voordeel daarvan t.o.v. gradient is dat je er meer controle over hebt. Bij mijn foto (op de vorige pagina) heb ik wel een gradient gebruikt omdat er geen vreemd gevormde objecten staan.Banjy schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:24:
[...]
Leuke foto! Ik houd wel van die dreiging. Hoe heb je lucht donkerder gemaakt? Want kwam laatst ook tegen dat mensen hem 'burnen' met een brush, of iets dergelijks? Zelf ben ik altijd meer van een gradient filter eroverheen leggen, maar dan krijg je vaak last met dit soort objecten. Oftewel care to share?
Ja precies, dat vermoede ik al. Binnenkort eens mee aan de gang gaan dan, vind het vaak wel erg mooi staan zo een donkere lucht!sOid schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:31:
[...]
Gewoon burnen ja. Voordeel daarvan t.o.v. gradient is dat je er meer controle over hebt. Bij mijn foto (op de vorige pagina) heb ik wel een gradient gebruikt omdat er geen vreemd gevormde objecten staan.
[ Voor 9% gewijzigd door Shark.Bait op 18-01-2009 14:11 ]
Verwijderd
Ik zie vaak foto's waarbij alle sfeer verdwenen is door HDR puur als gimmick toe te passen, zo glad en gemaakt lijkt het. Maar hier is het subtiel gedaan, met een mooi eindresultaat als gevolgShark.Bait schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:11:
Het is eigenlijk een HDR foto. Ik heb uit dezelfde RAW een correct belichte foto gehaald en 1 die ik erg donker gemaakt heb. Donkere foto als nieuwe laag in correct belichte gezet.Toen heb ik de donkere laag nog donkerder gemaakt, de molen en landschap uitgeknipt en die donkere laag overlay van gemaakt.
Potver, je hebt gelijk! *gil* *paniek* *stiekem aan gaat passen*Toff schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:56:
@ Shark.Bait: Het lijkt of je horizon wat scheef staat.
Ik heb net in PS de horizon recht gezet, maar dan staat de molen zichtbaar scheef. Ik ga nog een keer daar een kijkje nemen en zien hoe dat het precies zit met de molen en de horizon, ik heb een functie knop van mijn D700 geprogrammeerd met de kunstmatige horizon, maar ik gebruik hem nog niet consequent, dus ik weet niet of ik die hier ook gebruikt heb....
Dank je, dat vind ik de mooiste PS effecten, waar je het niet doorhebt (net als in films special effects die je niet door hebt als je de film ziet-die bewonder ik het meest)Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:04:
[...]
Ik zie vaak foto's waarbij alle sfeer verdwenen is door HDR puur als gimmick toe te passen, zo glad en gemaakt lijkt het. Maar hier is het subtiel gedaan, met een mooi eindresultaat als gevolg
[ Voor 73% gewijzigd door Shark.Bait op 19-01-2009 19:57 ]
Verwijderd

Flickr
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 21:08 ]
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Verwijderd
Royv... hele vette foto!Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:04:
Onlangs in het test-case topic geplaatst, hier een nieuwe versie; omgezet naar zwart-wit en een iets andere uitsnede. Naar mijn mening maakt dat de foto een hoop beter.
[afbeelding]
Flickr
Lekker luchtje.
@royv
Heel mooi!!!
Dit weekend met dit kunnen spelen
2x plezier aan gehad

[ Voor 5% gewijzigd door Rikske_007 op 20-01-2009 18:41 ]
Hier staat tekst

@riske_007: gave belichting, maar die achtergrond vind ik storend.
Hey Sjaak, thx voor de comment. Deze foto was als test gedaan en het vuil is echter gewoon water.Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:45:
Kweet niet, ik heb gemengde gevoelens Rikske_007. Shop het vuil op de achterbumper even weg. Kost je letterlijk een minuutje. Je highlight op de linkerflank is nèt te veel, en de kont van de auto vind ik nèt te donker. Maar het blijft een vette plaat (en auto). Ik ben overigens wel benieuwd naar deze auto met een andere achtergrond. Die past hier niet echt thuis imho.
Maar spijtig genoeg zijn mijn shop talenten nog niet zo goed.
Volgende keer zal de wagen grondig gewassen worden voordat we beginnen.
Heb al een andere locatie gevonden voor de volgende keer.
@ Shark.Bait. Ook mooi, typisch nederlands. Luchten vind ik erg moeilijk om goed te krijgen af en toe maar jij hebt een fraai staaltje laten zien. Ik moet toch echt eens leren om te werken met photoshop.
@Royv: geweldig standpunt, mooie nabewerking
@ Rikske_007: nee deze doet me niet zo veel. Veel cases van auto's de laatste tijd en die vind ik beter uitgevoerd dan dit exemplaar

Nog een foto uit Nieuw Zeeland van een zogenaamde kerstboom (omdat hij bloeit rond kerst). Vergeet vooral niet om hem groter te bekijken hier
[ Voor 17% gewijzigd door Deathchant op 22-01-2009 13:37 ]
Mooie foto!
Verwijderd
@Ritske_007: Lekker scherp, goede toning. Wat ik alleen persoonlijk beter zou vinden is dat het object van meerdere kanten belicht werd. Er zit namelijk veel vorm in, maar de hightlight ligt eigenlijk alleen op het rechthoekige vlak.
@Mobyrick: wallpaper waardig idd
linkje
[ Voor 13% gewijzigd door Nomad op 24-01-2009 22:56 . Reden: ik zie er helaas geen showcase materiaal in. ]
Edit: Mijn vriendin zegt net dat het van die vogeldingen zijn om ze te voeren, ik weet het nog niet want ik zie niets waar ze door kunnen eten maar ik hoor het graag
[ Voor 21% gewijzigd door Moby op 24-01-2009 18:12 ]
Het zijn netjes met daarin een bol vet, waarin zaadjes zitten. Zowel het vet als de zaadjes zijn lekkernijen voor vogeltjes in de winter. Als het goed is, gaan meesjes etc. aan het netje hangen en pikken ze met hun snaveltjes door de gaatjes heen van het voedsel.Mobyrick schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:30:
Edit: Mijn vriendin zegt net dat het van die vogeldingen zijn om ze te voeren, ik weet het nog niet want ik zie niets waar ze door kunnen eten maar ik hoor het graag
@ Beathoven: Kwa foto, tjsa, ik heb zelf ook dit soort dingen in de tuin hangen, maar zonder vogeltje erop zie ik er geen foto in. Deze setting geeft mij ook niet meteen het showcasegevoel eerlijkgezegd. Dan zie ik eigenlijk liever je theeservies in het testcasetopic: Verwijderd in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ..."
Aangezien je regelmatig hier foto's van goede kwaliteit laat zien hier, twijfel ik enigzins aan mijzelf. Kijk ik ergens overheen?
Het is hier geen testcase
Het doel is om hier foto's te plaatsen van goeie technische, originele en creatieve kwaliteit. Twijfel je er zelf al over, post hem dan niet: het publiek is nog kritischer dan jij
Onderbouw kritiek op andermans foto. Dat geldt óók voor positieve kritiek!
Eén foto per post! Dus ook niet binnen een kort tijdsbestek meerdere posts achter elkaar.
Houd rekening met de breedte van het forum, maximaal 800px! Eventueel linken naar een grotere versie.
Foto weg? Dan is hij waarschijnlijk verplaatst naar Solo testcasefoto's - om van te leren of verwijderd omdat 'ie breder dan 800px was.