[Showcase] Backstage chillen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Een beetje backstage hangen voor een concert, dat sfeertje probeer ik hiermee uit te beelden.
't is trouwens onderdeel van een boek wat ik heb gemaakt over deze band. een serie die ongeveer 15 concerten beslaat, veel livefoto's, maar ook veel onderweg en backstage. De hele serie is ongeveer 180 foto's dacht ik.

1
Afbeeldingslocatie: http://www.roenkutten.com/temp/obstemp/obs1.jpg
2
Afbeeldingslocatie: http://www.roenkutten.com/temp/obstemp/obs2.jpg
3
Afbeeldingslocatie: http://www.roenkutten.com/temp/obstemp/obs3.jpg
4
Afbeeldingslocatie: http://www.roenkutten.com/temp/obstemp/obs4.jpg
5
Afbeeldingslocatie: http://www.roenkutten.com/temp/obstemp/obs5.jpg
6
Afbeeldingslocatie: http://www.roenkutten.com/temp/obstemp/obs6.jpg
7
Afbeeldingslocatie: http://www.roenkutten.com/temp/obstemp/obs7.jpg
8
Afbeeldingslocatie: http://www.roenkutten.com/temp/obstemp/obs8.jpg
9
Afbeeldingslocatie: http://www.roenkutten.com/temp/obstemp/obs9.jpg
10
Afbeeldingslocatie: http://www.roenkutten.com/temp/obstemp/obs10.jpg
11
Afbeeldingslocatie: http://www.roenkutten.com/temp/obstemp/obs11.jpg

Voor de geinteresseerden, gemaakt met m'n 5d en 35mm op f/2.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ja lekker spul dit. Via msn liet je al wat zien, maar het komt zo veel meer tot zijn recht in een serie.
Zit een hele emmer vol sfeer in, nice :).
Vooral 3 en 8 vind ik heerlijk weg kijken

[ Voor 3% gewijzigd door Nomad op 07-01-2009 20:13 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:18

samo

yo/wassup

Ik vind het zelf eigenlijk nog niet echt verhalend. Meer een bijeenkomst van mensen met een muziekinstrument, ik mis toch wel het doel, een gevoel van voor of na. Verhalend kan het dus sterker volgens mij. Ik mis denk ik vooral een context.

[ Voor 7% gewijzigd door samo op 07-01-2009 20:24 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@ samo, ik denk dat je daarvoor het boek moet zien.

Lekkere platen. De zwart-witconversie doet me een beetje aan oude Ilford films denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
7 is gaaf, die blik!

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:42

Sharky

Skamn Dippy!

Ik heb ze sterker van je gezien. 1 en 5 zijn imho de sterkste maar de rest heeft voor mij niet een speciale uitstraling ofzo. Sowieso vind ik mensen die in de camera kijken bij dit soort foto's geen pluspunt.
Kortom leuke serie maar de tranen springen me niet in de ogen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 13:35
#1: Wat onhandig schuin vind ik. Vind de zittende persoon er niet echt uit springen. Tikje saai zo.
#2: Leuk moment. Jammer dat de muur onder het schilderij zo licht is en de ogen van de persoon zo in de schaduw.
#3: Spannend, mooie korrel, hand erg mooi in beweging. Zo ontzettend jammer van die lamp ofzo.
#4: Leuk moment ook hier. Halve oor van de rechterpersoon vind ik wat storend.
#5: Wellicht de beste van de serie. Heel misschien een 10 pixels van de top afhalen. Mooie lijnen, goed portret.
#6: Persoon in het midden mooi gepakt. Schuin irriteert me, net als de 2 stukken mensen links en rechts.
#7: leuk die zichtlijn naar de tatoeage.
#8: Teveel afleiding in de voorgrond.
#9: Heel apart, de rookwolk geeft het een bijna fisheye effect mee.
#10: En weer schuin. Gekke kop en de halve kop op de voorgrond maken dit voor mij bijna een typische hyves foto van technisch veel betere kwaliteit.
#11: Mooi blik op de persoon maar ook hier, waarom niet closer gecropt?

De zwart/wit conversie is geslaagd, verder heb ik, zoals je kan zien nogal wat kritiek. #5 steekt er voor mij met kop en schouders bovenuit. #2 was nog mooier geweest als die lamp er niet in zat.

Kun je wat uitleggen over hoe je de boel belicht hebt en je zwart/wit conversie?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ga met Nomad mee dat het als serie sterk is met een hoop sfeer.
Soms vind ik ze als single niet zo sterk. Beetje slordig soms (uitsnedes, zaken storend in beeld) al geeft dat rommelige ook wel weer sfeer.

Ruizige vind ik wel fijn evenals de z-w.
5, 6, 10 en 11 voor mij omdat je daar echt karakter pakt. 4, 8 en 9 vind ik wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Lees, zoals altijd, nu pas de andere reactie's. Zie dat jullie een stuk enthousiaster zijn. Wellicht smaakkwestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Fotoinhoudelijk zal ik ze niet beoordelen (dit soort foto's is niet echt mijn straatje) maar ik moet zeggen dat ik vanuit mijn werk als technicus de foto's wel ontzettend herkenbaar vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
samo schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:15:
Ik vind het zelf eigenlijk nog niet echt verhalend. Meer een bijeenkomst van mensen met een muziekinstrument, ik mis toch wel het doel, een gevoel van voor of na. Verhalend kan het dus sterker volgens mij. Ik mis denk ik vooral een context.
Ben ik met je eens ja. Het vertelt totaal geen verhaal met een begin en eind, ik vind het ook moeilijk om een verhaaltje te 'construeren' uit iets waar niet zo veel gebeurt.
Wat het hopelijk wel vertelt: touren is altijd pieken en dalen. De pieken zijn bijv. het optreden en de ongein die altijd wordt uitgehaald. De dalen: het eindeloze wachten, hangen, jezelf bezig houden enz. Dat laatste, daar gaan deze foto's over. Ik begrijp heel goed dat dit niet het meest aantrekkelijke onderwerp is, misschien is't helemaal geen goed onderwerp. Waarschijnlijk komt 't als geheel in m'n boekje wel wat beter tot z'n recht... (hopelijk :P ) daarin is dit 1 kant van het hele verhaal.
Sharky schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:35:
Sowieso vind ik mensen die in de camera kijken bij dit soort foto's geen pluspunt.
Terechte opmerking. Zelf vind ik dit ook niet altijd gepast hoor, maar misschien dat het volgende het kan uitleggen: Omdat ik zelf zo ongeveer crewlid van deze band ben heb ik ook zo gefotografeerd, de fotograaf is in dit geval geen onzichtbare toeschouwer maar een deelnemer. Bij de livefoto's zitten bijvoorbeeld ook wat foto's waar het onderwerp rechtstreeks in de lens kijkt. Of het een goede keuze is om 't op deze manier te vertellen ben ik nog niet helemaal uit... maar 't is iig een bewuste keuze mbt de selectie geweest :)
Wijnands schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:23:Kun je wat uitleggen over hoe je de boel belicht hebt en je zwart/wit conversie?
Leuk om je opmerkingen te lezen. Vooral over de compositie, omdat ik de laatste tijd helemaal niet meer zo let op (bewegings-on)scherpte of ruis enz, maar juist wel heel bewust de composities kies. Om bijvoorbeeld je oog het beeld in te leiden, dynamiek te tonen, diepte te geven of context toe te voegen. Ik moet wel toegeven dat ik daarbij meer let op zaken als licht en de kijkrichting dan dat ik let op de randen van 't beeld. 4 is wat dat betreft inderdaad een beetje jammer. Anderzijds, bijvoorbeeld foto #6, draait om die kerel in 't midden. Die 2 halve gasten heb ik er niet helemaal op gezet want daar zijn ze in dit beeld niet belangrijk genoeg voor, knip ik ze weg dan zit hij alleen aan de tafel... en dat was nou juist niet waar deze foto om draait. Hij zit lekker een jointje te roken en trekt zich niks aan van de anderen aan de tafel.
Grappig om te zien dat iedereen daar toch heel anders naar kijkt en op andere dingen let. :)

Belichting is ongeveer het volgende: lens op f/2.0, iso op 1600~3200, spotmeting, Av en dan met de belichtingscompensatie + als je een licht onderwerp hebt of - als je een donker onderwerp hebt.
Verder het middelste autofocuspunt (die is wèl heel goed bij de 5d ;) ) en op RAW schieten.

Ik heb in lightroom wat meer contrast toegevoegd, met dodge en burn schaduwen en licht wat dikker aangezet. Vervolgens in photoshop met alien skin exposure 2 (geweldig pakket!) korrel en contrast toegevoegd. Ik geloof dat dit de tri-x 400 preset is. De ruis/korrel komt dus daar vandaan, m'n 5d is nog redelijk clean op dit formaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Ik vind dat in de camera kijken juist mooi, het betrekt je erbij. Nu heb ik ook meer beelden van koens werk gezeien, en kan ik 't vrij goed plaatsen. Maar in de camera kijken is een plus.. bijna altijd :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:18

samo

yo/wassup

abrakadaver schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:03:
[...]

Ben ik met je eens ja. Het vertelt totaal geen verhaal met een begin en eind, ik vind het ook moeilijk om een verhaaltje te 'construeren' uit iets waar niet zo veel gebeurt.
Wat het hopelijk wel vertelt: touren is altijd pieken en dalen. De pieken zijn bijv. het optreden en de ongein die altijd wordt uitgehaald. De dalen: het eindeloze wachten, hangen, jezelf bezig houden enz. Dat laatste, daar gaan deze foto's over. Ik begrijp heel goed dat dit niet het meest aantrekkelijke onderwerp is, misschien is't helemaal geen goed onderwerp. Waarschijnlijk komt 't als geheel in m'n boekje wel wat beter tot z'n recht... (hopelijk :P ) daarin is dit 1 kant van het hele verhaal.
Dat snap ik, en dat heb ik ook ervaren toen ik zelf een serie maakte over een bandje. In deze serie laat je eigenlijk vooral het dal zien. Maar dat herken ik niet omdat ik de piek niet ken. Ik vermoed dan ook dat in de context dit een mooie serie is.
Terechte opmerking. Zelf vind ik dit ook niet altijd gepast hoor, maar misschien dat het volgende het kan uitleggen: Omdat ik zelf zo ongeveer crewlid van deze band ben heb ik ook zo gefotografeerd, de fotograaf is in dit geval geen onzichtbare toeschouwer maar een deelnemer. Bij de livefoto's zitten bijvoorbeeld ook wat foto's waar het onderwerp rechtstreeks in de lens kijkt. Of het een goede keuze is om 't op deze manier te vertellen ben ik nog niet helemaal uit... maar 't is iig een bewuste keuze mbt de selectie geweest :)
Ik vind het oogcontact dat ik heb met de geportretteerde iets dat het persoonlijk maakt. Meer betrokken. Dat stoort mij niet zo. De fotograaf hoeft van mij niet altijd afstandelijk, onzichtbaar of helemaal los van de gebeurtenis te staan.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke band is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Ik vind zelf 7 echt geweldig.. je vraagt je gewoon af wat die linkse gast denkt..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Toch ook weer 's naar alien skin kijken. Dit is de mooiste Tri-x emulatie die ik in tijden heb gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Een johnny cash-coverband: the orange blossom special.
Wijnands schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:00:
Toch ook weer 's naar alien skin kijken. Dit is de mooiste Tri-x emulatie die ik in tijden heb gezien
Inderdaad, doet best veel voor je foto's.
Je zou eventueel ook kunnen kijken naar silver efex van nik... die schijnt ook goed te zijn en iets goedkoper: http://www.niksoftware.com/silverefexpro
alien skin doet dan wel veel meer film-soorten. Ook kodachrome of portra nc bijv. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Foto 5 en 9 vind ik de mooiste. Bij beide heb je het moment te pakken en de blikken op beide foto's zeggen genoeg. Het rookgordijn op de achtergrond bij #9 en de blik van de rechterpersoon op #5 is de reden waarom ik beide foto's eruit vind steken. Bij de andere foto's heb ik niet een dusdanig iets wat me aanspreekt. Zwart-wit doet deze foto's wel goed, omdat het dient ter nagedachtenis aan de tijd waarin de band actief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Wijnands schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:00:
Je kan ook gewoon in tri-x schieten ;)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gevalletje zwart/wit _O_ Komt de sfeer erg ten goede, nette serie gozer!
Pagina: 1