[Verzamel] Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste
Acties:
  • 275.241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Ik vind de hoeveelheid aan lege ruimte wel erg groot... En hij is volgens mij verre van scherp, eerlijk gezegd vind ik 'm niet erg showcase-waardig.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43
Jammer dat ze het beeld uitkijkt ipv inkijkt. Verder vind ik de grote, lege ruimte wel ruig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
Ik vind hem wel leuk zo, het is nu net zo of ze tegen een hoge muur opkijkt, dat ze vast zit in de frame. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nedra schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:57:
[...]

Nou moe dat lijkt wel mijn foto :P (is hier ook al een keertje langs geweest volgens mij)

[afbeelding]
Ik had jou ook gevraagd hoe je die hebt gemaakt. :) Hoe bevalt je 17-50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met ruis op ISO1600? Op 1600 vind ik mijn 30d namelijk iets te veel ruis geven voor een goede plaat. Op dit formaat is het niet te zien iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:23:
[...]

Ik had jou ook gevraagd hoe je die hebt gemaakt. :) Hoe bevalt je 17-50?
haha 8)7 ik heb nu pas door dat jij dat bent. In ieder geval nice job! Die 17-50 bevalt heerlijk, mis m'n 17-85 voor geen moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
@janvb: zelfs op klein formaat is hij mij al te onscherp. Door het grafische karakter van deze plaat doet dat, wat mij betreft, behoorlijk afbreuk aan de plaat.

Ben er ook nog niet over uit of de keuze voor de persoon aan de rechterkant wel een goed idee is. Juist vanwege die enorme leegte (die ik overigens wel mooi vind) is haar kijkrichting van belang. Nu doet de de linkerruimte veel minder mee. Maar het maakt de plaat op deze manier wel weer spannender. Moeilijk.

[ Voor 8% gewijzigd door wisselwerking op 12-11-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Kijkrichting is juist het sterke punt van deze foto van janvb wat mij betreft.
Ik vind het dan ook een geslaagde plaat, nice jan :).

Of hij onscherp is weet ik niet, kan ook compressie zijn, misschien kan jan het wat verbeteren?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 19:55
ik vind hem ook zo juist goed, niet lager gecropt, juist door de kijkrichting. als ik hem groot bekijk is die idd onscherp, maar als dat weg zou zijn was hij zeker heel geslaagd, nu is hij mooi voor "in het klein" imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 11:38

RBH

Die aqua foto op de vorige pagina vind ik echt schitterend zeg!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3142/3025104472_f9190a1af8.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vorigen, bedankt voor de commentaren :)

Leuk om te lezen hoe de meningen wat betreft de kijkrichting verschillen.
Fire69 slaat zowat volledig de nagel op de kop wat betreft mijn keuze voor deze compositie. Een beeld van een persoon in leegte, opgesloten in de compositie van de foto, die knal tegen de kader opkijkt. Weg met het technische regeltje van kijkruimte in de kijkrichting... (voor deze foto dan toch)

De foto is bij valavond genomen op 1/25 en de scherpte is inderdaad niet optimaal, wat erg jammer is... Ik kijk even of lightroom->jpg->photoshop->flickr hier ook niet iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
RBH schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:54:
Die aqua foto op de vorige pagina vind ik echt schitterend zeg!

[afbeelding]
Ik vind, met name de linker, wel heeeeel groen. Vind 'm verder ook niet zo showcasewaardig.

@ janvb,
Prachtige grafische plaat. Zou goed staan in een modern kantoor oid. Ik vind het overigens ook juist leuk dat de dame aan de rechterkant staat. Juist omdat je oog gewend is om van links naar rechts te gaan, moet je even 'zoeken' waar het onderwerp is.

@ redhero,
Vind deze ook niet echt showcasewaardig. Eerder een snapshot. 'T is gewoon een 'simpel' trucje die je gebruikt met pannen, waarschijnlijk een gele highlight toning toegevoegd en wat vignetting in Lightroom. Compositie vind ik ook niks... Sorry maar je kan beter :)

[ Voor 11% gewijzigd door sOid op 12-11-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
janvb. Mooie erg mooie plaat inderdaad, dat ie iets onscherp is doet er niet zoveel aan af. Groot afdrukken en ophangen in een kamer met jan des bouvrie interieur ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De volgende foto vind ik zelf een goede compositie hebben. Echter de scherpte naar het uiteinde van de steiger is niet zo goed.

Afbeeldingslocatie: http://home.telfort.nl/sp554040/misc/baikal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 29-08 08:14

djkooij

voorheen Facemodder

@lockedfor: Je eigen kritiek is ook wat ik zie. Had het mooier gevonden als het omgedraaid was, dus het einde van de steiger scherp en het begin onscherp. De aandacht van de kijker word dan vanzelf naar het centrum van het beeld geleid.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

djkooij schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:49:
@lockedfor: Je eigen kritiek is ook wat ik zie. Had het mooier gevonden als het omgedraaid was, dus het einde van de steiger scherp en het begin onscherp. De aandacht van de kijker word dan vanzelf naar het centrum van het beeld geleid.
Ik vind dat je gelijk hebt inderdaad. Maar ik moet eigenlijk eerlijk zeggen dat ik de foto wel echt mooi vind, de scherpte viel me wel op, maar stoorde mij totaal niet. het heeft ook iets aparts vind ik.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:24:
De volgende foto vind ik zelf een goede compositie hebben. Echter de scherpte naar het uiteinde van de steiger is niet zo goed.

[afbeelding]
Vind 't wel wat hebben dat het einde net niet scherp is, anders is het zo standaard... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:29:
[...]

Hoe zit het met ruis op ISO1600? Op 1600 vind ik mijn 30d namelijk iets te veel ruis geven voor een goede plaat. Op dit formaat is het niet te zien iig.
De ruis vind ik persoonlijk wel meevallen, vooral indien goed belicht. Wat me echter meer stoort is het verlies van scherpte en detail op hogere ISOs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:24:
Heb ik juist andersom.
Scherpte boeit me niet zo hier en het z-w brengt de structuren toch wel naar boven. Wel had ik graag meer ruimte bovenin gezien voor een wat wijdser gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks for the comments!

Dat scherpte punt vind ik nog steeds een beetje opvallend, maar dat komt ook omdat ik hem zelf geschoten heb.

Een breder beeld was ook wel leuk geweest ja, stom dat ik daar niet over nagedacht had. Ach ja, volgende keer gewoon staand en liggend schieten. Niet dat ik weer snel naar centraal Rusland ga... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[knip]

[ Voor 97% gewijzigd door Nomad op 28-11-2008 14:46 . Reden: helaas werkt dat niet zo op got :). ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:33:
Ik vond het niet waard om een nieuw topic aan te maken voor mijn testcase, vandaar dat ik hier een solo linkje plaats naar mijn flickr. Bespaart iedereen weer een heel topic. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ben vorig weekend naar honden races in Dublin geweest. Erg mooie ervaring. Wat gaan die beesten hard zeg!

http://www.flickr.com/pho...n/sets/72157609780219273/
Het is hier toch wel gebruikelijk om een testcase aan te maken met je foto's hoor. Kijkt veel prettiger. Staat ook een beetje lui zo: waarom zouden wij naar je foto's gaan kijken als jij niet de moeite neemt ze in een topic te zetten?

Overigens zit je nu ook in solo showcasefoto's te posten, lijkt me niet echt de goede plek ;)

Kortom: maak er gewoon ff een testcase van: krijg je waarschijnlijk meer reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd erg lui :)

Hier dan 1 foto van een andere set.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3154/3053079163_bd93897a1f.jpg?v=0

De rest van de set is hier te vinden :
http://www.flickr.com/pho...n/sets/72157609869072620/

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK11195
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-09-2021
Deze foto is genomen op een kiezelstrand met een nikon D50 met 18-200VR lens. Bij de bewerking heb ik wat gespeeld met de curves, contrast verhoogd, saturation verlaagd en scherper gemaakt. Ook een beetje glow effect toegevoegd en de bovenkant van de foto in het zwart laten verdwijnen. Het onderwerp is misschien een beetje saai, maar vooral door de DOF en de bewerking vind ik hem erg mooi geworden.
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2napwnc.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Nomad op 28-11-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK11195
  • Laatst online: 01-09-2021
Hier overigens nog een link naar een grotere versie:
http://lh5.ggpht.com/_xzS...vehDz18/DSC_8429c1200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
[foto staat nu op de juiste plek.]
[edit]
Oh ja, helemaal vergeten te zeggen, ik vind hem wel geslaagd :)

[ Voor 83% gewijzigd door Nomad op 28-11-2008 10:30 . Reden: thanks for uploading :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
Eindelijk de foto te zien :P
Leuk idee en staat er goed op, I like ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

PK11195 schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:18:
Deze foto is genomen op een kiezelstrand met een nikon D50 met 18-200VR lens. Bij de bewerking heb ik wat gespeeld met de curves, contrast verhoogd, saturation verlaagd en scherper gemaakt. Ook een beetje glow effect toegevoegd en de bovenkant van de foto in het zwart laten verdwijnen. Het onderwerp is misschien een beetje saai, maar vooral door de DOF en de bewerking vind ik hem erg mooi geworden.
[afbeelding]
Het blijkt dat de foto best mooi is, maar de volgende keer zelf ergens de foto neerzetten: Picasa vindt hotlinken naar de plaatjes niet lief. Je kan trouwens wel linken naar het album, of een plaatje uit het album, met de URL in de adresbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

And the winner is...

[knip]

[ Voor 54% gewijzigd door Nomad op 28-11-2008 15:04 . Reden: sorry, voldoet niet aan het niveau dat bij showcase hoort. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Ik vind hem niet zo goed eeerik.
Het tegenlicht vind ik veel te overheersend en je onderwerp te ver weg en te onduidelijk. De voorgrond trekt ook erg de aandacht zo al vind ik de cameraman en de mensen rechts wel weer wat toevoegen (maar dus te prominent in beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Inderdaad. Doordat de mensen op de voorgrond mooi contrastrijk zijn, en de winnaar compleet wordt weggedrukt door de bouwlamp, valt de winnaar weg.

edit:
@hieronder: dat werd tijd :P

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 28-11-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

heb hier even wat schoon gemaakt.
Foto van PK11195 staat nu in zijn eigen post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frappant dat een foto die blijkbaar niet aan de smaak van de Tweaker-modjes voldoet wel in een blad van een grote vliegmaatschappij wordt geplaatst :)
Maar goed, ieder z'n ding, standaardfoto's worden blijkbaar meer gewaardeerd hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@eeerik: dat zegt natuurlijk helemaal niks. Ik zie in heel veel bladen foto's die in mijn ogen geen showcase foto zouden zijn. Dat iets geplaatst wordt wil niks zeggen over de kwaliteit (al zou je dat wel verwachten)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou van showcase-foto's juist iets bijzonders verwachten, een onverwachte invalshoek of een bepaalde manier van het vastleggen van sfeer, of vernieuwend compositiegebruik. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat iedereen maar standaard 13-in-een-dozijn plaatjes maakt? Daar word ik in ieder geval niet heel gelukkig van hoor :) Niets ten nadele van veel andere hier geplaatste foto's, want af en toe zitten er zeker sterke foto's tussen, maar het is jammer dat een foto bij een evenement volgens de verwachting van sommigen een 'onderwerp' moet hebben.

Er wordt IMO teveel vastgehouden aan een bepaalde verwachting bij een omgeving. Je moet juist proberen een foto als losstaand werk te zien, waarop veel of juist weinig dingen kunnen gebeuren maar waarop niet noodzakelijk een herkenbaar onderwerp centraal moet staan.

Een foto moet boeiend zijn, en moet langer dan 3 seconden interessant blijven. Je moet juist geprikkeld worden om verder te kijken dan je neus lang is, en jezelf afvragen wat het beeld sterker maakt, spannend maakt, waar de contrasten liggen. Een foto waar mensen op staan hoeft niet per se over mensen te gaan, en er hoeft niet per se één persoon een onderwerp te zijn. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:06:
Frappant dat een foto die blijkbaar niet aan de smaak van de Tweaker-modjes voldoet wel in een blad van een grote vliegmaatschappij wordt geplaatst :)
Maar goed, ieder z'n ding, standaardfoto's worden blijkbaar meer gewaardeerd hier ;)
Wat mij betreft was het opbouwende kritiek, ik heb wel slechtere foto's in showcase gezien. IMHO had hij niet weg gehoeven. Jouw verhaal dat foto's niet standaard hoeven te zijn ben ik 100% met je eens: een foto kan ook een kunstwerk zijn. Maar bij jouw foto vond ik dat nou niet echt het geval.

offtopic:
* MBV moet eens een mooie minimalistische foto schieten voor 30x30 in canvas aan de muur. Die foto's van de Alpen hangen er al veel te lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@eeerik: Ik ben het zeker met jouw verhaal eens hoor. Maar als ik dan naar de door jou geposte plaat kijk, dan heb ik het idee dat jouw foto niet met jouw verhaal/insteek strookt. Het heeft IMHO niet dat beetje extra of een verrassende invalshoek enz. enz.

Maar gelukkig is fotografie nogal smaakgebonden en is mijn mening is ook slechts mijn mening. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Waarom is hij in zijn geheel weg gehaald? Kan er ergens een linkie van gemaakt worden? Dan weten meer mensen waar het over gaat

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:17:
Ik zou van showcase-foto's juist iets bijzonders verwachten, een onverwachte invalshoek of een bepaalde manier van het vastleggen van sfeer, of vernieuwend compositiegebruik.
Ga ik wel in mee maar wat vond je zelf dan zo bijzonder aan die foto?
Er wordt IMO teveel vastgehouden aan een bepaalde verwachting bij een omgeving. Je moet juist proberen een foto als losstaand werk te zien, waarop veel of juist weinig dingen kunnen gebeuren maar waarop niet noodzakelijk een herkenbaar onderwerp centraal moet staan.
Dat ik spreek van een onderwerp is natuurlijk niet zo gek met de titel die je hem geeft en de inhoud van de foto zelf. Het moment van winnen leek mij daardoor het onderwerp. Ik kan er natuurlijk naast zitten maar dat was mijn interpretatie van jouw foto. Als je wat anders had bedoeld vraag ik me af wat dan jouw boodschap wel was.
Een foto moet boeiend zijn, en moet langer dan 3 seconden interessant blijven. Je moet juist geprikkeld worden om verder te kijken dan je neus lang is, en jezelf afvragen wat het beeld sterker maakt, spannend maakt, waar de contrasten liggen.
Helemaal mee eens maar imo ontbrak dat nu juist. Misschien had ik wat minder technische argumenten kunnen gebruiken maar met 'niet spannend' voeg je ook zo weinig toe.

Overigens is mijn commentaar niet als flame bedoeld en had hij van mij ook best mogen blijven staan . Als ik door je foto's kijk ben je prima in staat showcase waardige foto's af te leveren. Ik ben oprecht benieuwd waarom jij dit zo'n sterke foto vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Laatst online: 22:57

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

voor de nieuwsgierigen staat ie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Persoonlijk vind ik het ook niks. Ik zie een cameraman en iemand klappen, maar op dusdanige wijze dat het mij meer stoort dan dat ik het een toevoeging vind op de foto. Daarbij vind ik die spotlight ook echt niet mooi, maar juist zeer storend, inclusief de stralen die zich vanuit daar nog over de foto verspreiden.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
sorry, verkeerde topic :$

[ Voor 95% gewijzigd door Amrit op 30-11-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
Amrit: je foto staat in het verkeerde topic. Als je dit soort vragen hebt, dan kun je dat het beste doen in het testcase topic. Ik zou in ieder geval meer inzoomen, zodat je niet zoveel nietszeggende klinkers op de voorgrond hebt en je de sfeer beter in beeld krijgt. Ook de wijnflessen worden dan duidelijker zichtbaar, iets wat mij wel zou kunnen bekoren. Als je meer inzoomt, heb je ook minder licht in beeld. Je kunt in lightroom nog wat aanpassen, zodat je balans tussen over en onderbelichting wat beter kunt maken. Een HDR was ook nog een mogelijkheid geweest, mits er niet al teveel mensen bewegen.

Edit: ahum, heel mijn bericht voor niets... :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Universal Creations op 30-11-2008 11:07 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
universal creations schreef op zondag 30 november 2008 @ 11:06:
Amrit: je foto staat in het verkeerde topic. Als je dit soort vragen hebt, dan kun je dat het beste doen in het testcase topic. Ik zou in ieder geval meer inzoomen, zodat je niet zoveel nietszeggende klinkers op de voorgrond hebt en je de sfeer beter in beeld krijgt. Ook de wijnflessen worden dan duidelijker zichtbaar, iets wat mij wel zou kunnen bekoren. Als je meer inzoomt, heb je ook minder licht in beeld. Je kunt in lightroom nog wat aanpassen, zodat je balans tussen over en onderbelichting wat beter kunt maken. Een HDR was ook nog een mogelijkheid geweest, mits er niet al teveel mensen bewegen.

Edit: ahum, heel mijn bericht voor niets... :'(
Thnx mate, ik neem de tips welzeker mee! Ik heb de post in het juiste topic gezet: Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een stilleven van de sneeuw van vorige week:

Afbeeldingslocatie: http://www.pwiv.nl/GOT/SSHOWCASE/IMG_5885_e0_e0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 12:44
Ik krijg de indruk dat de foto een beetje onderbelicht is. De witbalans lijkt me ook iets te blauw.
Leuk voor een kerstkaart in ieder geval.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik vind 'm eigenlijk niet zo showcase-waardig. De compositie vind ik niet echt spannend (ik zou persoonlijk een beetje erom heen hebben gedraaid, een stapje naar links denk ik). Daarnaast is 'ie nogal onderbelicht en lijkt je witbalans er naast te zitten (je sneeuw is flink blauw-grijzig).

/edit: te laat :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
De Hef:

Afbeeldingslocatie: http://www.lessmeister.speedxs.nl/photography/tnet/hef-620px.jpg

Wat groter @ dART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
vandijk schreef op zondag 30 november 2008 @ 12:08:
Ik krijg de indruk dat de foto een beetje onderbelicht is. De witbalans lijkt me ook iets te blauw.
Leuk voor een kerstkaart in ieder geval.
Inderdaad. Als je sneeuw fotografeert moet je meestal 1 1/2 tot 2 stops overbelichten. Dit komt omdat de camera denkt dat het 18% grijs moet worden en daarom wordt sneeuw onderbelicht als je het niet handmatig doet.

Vind 'm verder ook niet zo boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in 1 woord: HEFTIG :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Ja, vette plaat!

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Heftig, die hef? Niks mis mee hoor, maar wat is er "extra" aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Toff schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 02:41:
Heftig, die hef? Niks mis mee hoor, maar wat is er "extra" aan?
Misschien bedoelen ze die van danny?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Die vind ik niet zo heftig hoor.. Beetje een snapje..

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:396;hsize:630;vsize:630

[ Voor 17% gewijzigd door simon op 05-12-2008 09:30 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Laatst online: 22:57

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

simon schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:30:

[afbeelding]
nice, echt zo'n oud gevoel, komt deze van de zelfde ontwikkelaar als de schommel foto? deze zie ik zo 1,2,3 namelijk geen mishandeld negatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ja, zelfde idd. Gewoon Spui, zat prolly aan de binnenkant van 't kokertje waarin ik ze kreeg.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
simon schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:30:

[afbeelding]
Hmm, lijkt inderdaad een beetje een snapje en ik vind 'm ook wat aan de paarse kant, is dat bewust gedaan?
Ow, en ik heb niet zoveel met vignettering. Heel soms wordt het wel goed gebruikt, maar verder zou de foto vanzelf je oog naar het onderwerp moeten trekken zonder dat soort trucjes. Verder wel een leuke plaat, maar naar mijn bescheiden mening niet heel bijzonder. Ik heb veel fraaiere van je gezien eerlijk gezegd.
Dat het een snapje is vind ik overigens totaal niet storend, begrijp me niet verkeerd. De meeste foto's die hier voorbijkomen zijn snapshots. Ik ga er zomaar vanuit dat er geen complete winkelstraten in scene worden gezet en complex worden belicht namelijk en dat ben je in feite niets meer of minder aan het doen dan snapshots aan het maken natuurlijk. Het enige verschil met toeristenkiekjes zijn de gekozen perspectieven en de bewerking die we erop loslaten.

Afbeeldingslocatie: http://www.fok.nl/danny/dec08/zioncar.jpg
Bigger @ Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
alleen heb ik hier dus 0 bewerking op los gelaten hé.. en staan er geen mensen op jouw foto's ;)

ik vind deze niet echt showcasewaardig hoor Danny. Je contrasten zijn erg vlak, ik onderin is toch overbelicht, en het onderwerp is niet echt narratief..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
simon schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:17:
alleen heb ik hier dus 0 bewerking op los gelaten hé..
ah, dan istie vast analoog geschoten? Vind ik 'm eigenlijk nog steeds te paars hoor, en vignettering is nog steeds niet mijn ding, maar hij stijgt in waardering omdat hij onbewerkt is. Een gelukte onbewerkte snapshot is altijd lastiger dan een bewerkte :)
en staan er geen mensen op jouw foto's ;)
Ik heb foto's zat waar wel mensen op staan, maar wist niet dat dat een vereiste was. Ik zal de OP nog eens lezen dan en in de volgende wat mensen zetten :o

Contrasten zijn natuurlijk een persoonlijke voorkeur. Ik zeg ik hou d'r van ;) In je flickr staat trouwens heel wat fraais _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@Simon: hij is mij te snapperig en te afstandelijk. Jij kan veel beter dan dit.
@Danny: ik ben het met Simon eens. Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat het onderwerp in de foto is. Als het de auto is dan zou ik er dichter op gaan staan en de deur dicht doen. Lager standpunt was waarschijnlijk ook mooier geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Ook al gepost hier, maar vind 'm zelf erg goed gelukt:

[crossposten doen we niet aan]

[ Voor 36% gewijzigd door Nomad op 07-12-2008 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 00:32

Vuvuzela

My spire is forming

Ik ben het woord even kwijt :') maar ik vind het niet erg charmant..

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Cameltoe? ;)
Nah, nog net niet vind ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 00:32

Vuvuzela

My spire is forming

Fire69 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:24:
Cameltoe? ;)
Nah, nog net niet vind ik. :)
Flateus zocht ik :D
Maar dr kruis, oksel en haren voor dr gezicht vind ik niet lekker. Ik wil deze foto niet aan mijn muur. Of uberhaupt uitprinten. Qua partyfotografie heeft het wel actie en past hij in een serie :)
imho.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 12:44
Misschien een beetje cliche:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3015/3090263976_ee647d187b.jpg

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
misschien cliche, maar wel fraai uitgevoerd imo.

Afbeeldingslocatie: http://www.fok.nl/danny/dec08/DSC_0409fok.jpg
Groter @ Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:17
Tja.. duidelijk aandacht aan de afwerking besteed maar.... ik vind 'm nogal saai.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Niet echt een showcase plaat imho Danny, mist weer beetje onderwerp. Leuk voor terug kijken op je reis, maar als showcase plaat. Ennuh, drop die rouwrand. Doet je foto geen eer aan :p

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
Ik kan me wel vinden in wat Simon zegt, Danny.

Vorige week 's avonds was er nog wat sneeuw gevallen en toen ben ik nog even de uiterwaarden van de Rijn ingelopen...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3284/3089770713_ba1fa0fd0f.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excusé, ik was even vergeten dat het niveau qua fotografie hier niet al te hoog is. Ik zal geen te moeilijke platen meer posten :)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Danny: in tegenstelling tot de anderen vind ik hem misschien nog wel net showcase-waardig. Ik snap alleen niet waarom die horizontale rand van de vleugel nou net niet horizontaal staat.

@WhiskeyPhreak: ik vind het jammer dat die randen van ramen+deur zo dicht tegen de rand van de foto aanliggen. Dat hekje+licht zorgt wel voor mooie lijnen in de foto.

@NiZNO: waarom vind je dit zelf een showcase-plaat? Rare compositie, schots&scheef, cliche-bewerking die niet veel toevoegt en weinig interessant onderwerp.sorry voor de botheid maar dit is wel het SHOWcase topic dus dan vraag je er een beetje om...

edit:
@NiZNO: nou komop zeg, niet zo flauw! Je hebt alleen nog mijn commentaar gelezen, waarin ik me zelfs nog excuseer voor mijn botheid, en nu al zo kinderachtig en verongelijkt reageren :( Misschien moesten de experts die jou foto wel zouden "snappen" nog komen met en is hun commentaar vele malen positiever, ik heb gewoon mijn mening gegeven. Tevens vind ik het nogal een zwaktebod om direct te zeggen dat het niveau hier laag is en dat mensen jouw foto niet zouden "snappen" omdat hij zo moelijk is. Er zitten een aantal (bijna)professionele fotografen op GoT en tevens een aantal mensen die de foto-academie doen dus dit slaat simpelweg nergens op. disclaimer: ik val zelf niet binnen deze categorie maar neem het op voor diegene die dat wel doen

Als je hier een foto post krijg je reacties en de meeste mensen op GoT zijn volwassen genoeg om eerlijk en open naar elkaar te zijn en dat ook van elkaar te accepteren. Ongeveer alle foto's die ik ooit op GoT hebt gepost zijn "afgekraakt" maar daar heb ik wel altijd veel van geleerd. Als je fotos in het SHOWcase-topic plaatst weet je gewoon dat ze heel erg goed moeten zijn om niet een berg kritiek te krijgen, daarom doe ik dat dus zelf ook nooit (meer) ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:55:
Excusé, ik was even vergeten dat het niveau qua fotografie hier niet al te hoog is. Ik zal geen te moeilijke platen meer posten :)
(heb je foto even bekeken die je gepost had)
Consequentie van iets posten is dat je commentaar krijgt.
Jou foto is inderdaad mager voor dit topic, zoals Skin aangeeft.
Dat je zelf er zo onvolwassen op reageert betuigt des te meer van wat gebrek aan haar op je borst.
Op Got vallen we elkaar niet aan, maar geven we constructief commentaar en accepteren we dat commentaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Nomad op 10-12-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Als je hem had laten staan, had ik gezegd dat ik het idee best grappig vond. Leuke testcase iig. Ik had o.a. een andere auto willen gebruiken met spannendere koplampen, geen golfje 3. Verder weet ik het niet meer, daar zou ik nog even over nadenken. Maar ja, dat heeft nu erg weinig zin meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:55:
[knip]

[ Voor 17% gewijzigd door Nomad op 10-12-2008 11:10 . Reden: geen toegevoegde waarde voor dit topic, sorry ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Laatst online: 22-01 12:51
[knip]

[ Voor 94% gewijzigd door Nomad op 10-12-2008 11:11 . Reden: dit is solo showcase, niets toevoegende opmerkingen mogen in de huiskamer. ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

[knip]

[ Voor 79% gewijzigd door Nomad op 10-12-2008 11:11 . Reden: ook voor jou geldt, het is geen huiskamer. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Even wat geknipt in de posts. Dat wat NiZNO doet niet leuk is zijn we het allemaal over eens. Maar laten we dan niet zelf ook onnodig posten.

Dit is solo showcase topic, plaatjes kijken dus en daar op reageren...back to business boys :)

Verwijderd

Sapperdeflap, wat een emoties! Ik had het anders kunnen formuleren, maar daar heb ik op het moment niet voor gekozen zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Eentje van mij dan. Deze moet je echt even klikken, op 600pixels blijft er niet veel van over. Hoop dat de symboliek voor jullie werkt.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3071/3102360408_6cd504f496.jpg?v=0

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:05

YellowCube

Wait...what?

best een fraaie plaat, alleen vind ik 'm toch wel aan de donkere kant. Dat komt o.a. door de nogal grote donkere ruimte aan de onderkant. Welllicht dat je daar nog wat mee kan doen.
Ook zou ik graag zien dat de arbeider linksboven er wat duidelijker uitspringt (wat meer kleur in z'n pak en helm bijv.)

@Simon: wel een lekker snapje als ik eerlijk moet zijn. Simon stijl en staat als een huis.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

@C4M1: Met ^^, ik vind het qua compositie en uitsnede een zeer geslaagde foto, alleen iets te donker inderdaad. Absoluut wel een showcase foto.

Nog een analoog shot van mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.gerjopolinder.nl/got/marlboro.jpg

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Ik vind je korrel en z-w wel fijn maar inhoudelijk vind ik hem wat minder.
Voornamelijk je OOF achtergrond objecten voegen weinig toe en zijn wat storend. Verder vind ik een pakje peuken en een drankje ook niet heel spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het eens met djengizz. De structuur en "kleur" is geslaagd maar de foto an sich is niet bepaald spannend of origineel te noemen. Je werpt er even een blik op en dat is het dan. Er is niet iets om je aandacht op vestigen of je blik wat langer vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

beginner fotograaf, dus verwacht niet heel veel goeds (A)
De vaagheid komt trouwens door het hek, moest door 2 hekken heen schieten om dat beest op de foto te krijgen O_o

Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/4146/24328712866if5go1.th.jpg%5D

[ Voor 42% gewijzigd door Zuurstok op 16-12-2008 08:08 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Tja, door die vaagheid zou ik hem niet aan de muur hangen, dus in mijn ogen geen showcase. Meer iets voor het (huis)dieren topic, of het testcase-topic.

Ik denk trouwens dat je met wat fotoshoppen de vaagheid minder kan laten opvallen, maar dat zal erg moeilijk worden. Tussen zijn neus en zijn ogen zit een onscherp stuk, dat krijg je niet zomaar weg. Grijsheid zal wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

Ghenzi schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:04:
beginner fotograaf, dus verwacht niet heel veel goeds (A)
De vaagheid komt trouwens door het hek, moest door 2 hekken heen schieten om dat beest op de foto te krijgen O_o

[afbeelding]
netjes! Iets te krap genomen misschien en pls pls pls resize 'm naar 600px. Nu wordt hij gerescaled en dat doet de foto geen goed.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

Sharky schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:13:
[...]

netjes! Iets te krap genomen misschien en pls pls pls resize 'm naar 600px. Nu wordt hij gerescaled en dat doet de foto geen goed.
Bij deze.

Ik krijg het alleen niet meer voor elkaar om de daadwerkelijke foto neer te zetten. Dus heb maar een linkje geplaatst ;)
Net zo goed toch ?

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zo bedoel je? ;)
Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/4146/24328712866if5go1.jpg
Ghenzi! (c)

Echt jammer van het hek, anders was het een super-foto geweest!

[ Voor 36% gewijzigd door Fire69 op 16-12-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

Fire69 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 08:55:
Zo bedoel je? ;)
[afbeelding]
Ghenzi! (c)

Echt jammer van het hek, anders was het een super-foto geweest!
Nu wordt hij nog steeds gerescaled door het forum. Dat is juist wat de foto minder mooi maakt.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Bij mij niet hoor. Volgens mij is 640 tegenwoordig de maximum breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dan heb jij een ander forum dan wij, want de breedte is nog steeds maximaal 600px ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Sharky schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:29:
[...]

Nu wordt hij nog steeds gerescaled door het forum. Dat is juist wat de foto minder mooi maakt.
Da's inderdaad zo, maar daar moet Ghenzi maar voor zorgen. Ik toonde hem gewoon hoe hij hem hier goed gepost moest krijgen :)
Ik vind het wazige hek trouwens storender dan de rescale. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 16-12-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Als ik een screenshot doe dan zie ik toch echt 640 breed. Wellicht gebruiken jullie de oude skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als ik de foto gewoon origineel post, pastte hij perfect in de layout.
Maar toch geeft de 'Check Images'-knop dat hij te breed is en resized hem naar 600.
Volgens mij gebruik ik gewoon de nieuwe skin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Laatst online: 06-09 10:21
offtopic:
volgens mij hangt het er van af of je resize aan hebt staan in je voorkeuren

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Image resize uitschakelen staat bij mij gewoon uit... Maar goed, dit begint wel heel erg offtopic te worden. Voor mij zit het iig goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Er wordt een beetje grijs aan de zijkant overgehouden zodat plaatjes niet precies met de rand van het forum uitlijnen, het forum staat dus wel 640px in de breedte toe, maar dat is niet mooi, dus het 'echte' limiet is nog steeds 600px.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Hahn schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:56:
Er wordt een beetje grijs aan de zijkant overgehouden zodat plaatjes niet precies met de rand van het forum uitlijnen, het forum staat dus wel 640px in de breedte toe, maar dat is niet mooi, dus het 'echte' limiet is nog steeds 600px.
waar? Bij mij past het prima: stukje screenshot
[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Hahn schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:56:
De nieuwe layout is naar 640 breed gegaan volgens mij :).
Dat is wat mij ook is verteld toendertijd door Zeef.

gaan we nu weer ontopic mensen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 16-12-2008 17:12 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste

Let op:
Het is hier geen testcase
Het doel is om hier foto's te plaatsen van goeie technische, originele en creatieve kwaliteit. Twijfel je er zelf al over, post hem dan niet: het publiek is nog kritischer dan jij ;)
Onderbouw kritiek op andermans foto. Dat geldt óók voor positieve kritiek!
Eén foto per post! Dus ook niet binnen een kort tijdsbestek meerdere posts achter elkaar.
Houd rekening met de breedte van het forum, maximaal 800px! Eventueel linken naar een grotere versie.

Foto weg? Dan is hij waarschijnlijk verplaatst naar Solo testcasefoto's - om van te leren of verwijderd omdat 'ie breder dan 800px was.