[iPod touch] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 83.312 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

http://m.ebuddy.com/
werkt ook prima, bij Meebo vind ik ook erg goed trouwens. Heb geen probleem met cp's laden.

heeft iemand trouwens ervaring met Koss (the Sparkplug) in-ear headphones?

[ Voor 27% gewijzigd door Pretorian_ op 11-02-2008 22:00 ]

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chopper_Rob schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:07:
[...]

Mr. Koentjuh, moet je deze link even proberen. Had hetzelfde probleem en uiteindelijk op de discussie boards van apple deze link gevonden.
http://phobos.apple.com/W...are?id=271872604&s=143441
Oke, tot zover bedankt, ik heb op de knop kunnen klikken om de software te kopen, alleen nu volg ik de handelingen die ik moet uitvoeren volgens itunes en vervolgens gebeurt er niets. Kan dit ook nog te maken hebben met het feit dat ik via click&buy betaal? Het bedrag is er daar namelijk nog niet afgeschreven. Want ik heb al meerdere keren gelezen dat je voor de update iets van 150mb aan data moet downloaden en dat is bij mij nog niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:53:
Ik heb de CX300 en het hiss geluid is te horen.
Dat is dus wel kut... ik ga het zelf morgen testen bij een iPod Touch 16GB van een collega met mijn eigen CX300. Ben benieuwd.

Van welke week is jouw iPod Touch?
If you have a look at your serial number, it will look some thing like 9X7WWM....... at the WW you will get two numbers, that is yours iPod manufacturing week.

Mine is 9X740M..... that is week 40 !.
Komende uit: Hiss on a week 45 iPod Touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Want ik heb al meerdere keren gelezen dat je voor de update iets van 150mb aan data moet downloaden en dat is bij mij nog niet gebeurt.
Als je 1.1.3. versie hebt geinstalleerd heb je de update ook binnen, door te betalen moet het zo zijn dat Itunes de update voor de apps, `unlockt` zeg maar.

Lukt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:00
Pfff, ben ik de enige bij wie Safari om de zoveel minuten crasht? Echt zo irritant.. Voordat ik de upgrade naar 1.1.3 uitvoerde (en de 5 apps kocht) gebeurde het echt maar heel af en toe, maar nu hoef ik maar 2 minuutjes te internetten voor Safari uit zichzelf weer dichtgaat. 8)7 Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? Ik heb een 16GB /A versie met dus 1.1.3 erop en die vijf extra applications.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pretorian_ schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:32:
http://m.ebuddy.com/
werkt ook prima, bij Meebo vind ik ook erg goed trouwens. Heb geen probleem met cp's laden.
Maar zijn zulke sites wel te vertrouwen? Ik wacht toch liever op échte support tools van Google zelf. Je kunt maar beter niet overal op zulke sites je username en password dumpen... je geeft je hele google accounts bloot aan zo een niet-te-betrouwen site namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

hahaha, sorry hoor. Maar ebuddy is de grootste webmessenger service ter wereld. Meebo is de 2e. Ik heb wel eens met die mensen gepraat op beurzen, maak je maar geen zorgen want het is een prima bedrijf. hebben ook al jaren in allerlei magazines gestaan. Niet meteen oordelen.....
oh ja, hier kun je de company info vinden: http://www.ebuddy.com/about.php)

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pretorian_ schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:36:
hahaha, sorry hoor. Maar ebuddy is de grootste webmessenger service ter wereld. Meebo is de 2e. Ik heb wel eens met die mensen gepraat op beurzen, maak je maar geen zorgen want het is een prima bedrijf. hebben ook al jaren in allerlei magazines gestaan. Niet meteen oordelen.....
oh ja, hier kun je de company info vinden: http://www.ebuddy.com/about.php)
komt helemaal goed dan! :) ik vertrouw gewoon niet onmiddellijk van dit soort services... maar ok, deze lijkt wel ok, ja. Indien hun eigen veiligheid natuurlijk goed genoeg is opdat niemand anders hun service kraakt en aan de haal gaat met tig combinaties van usernames en passwords. Ravage alom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
Edit: Verkeerde topic :)

[ Voor 86% gewijzigd door Saeverix op 11-02-2008 23:15 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:35:
[...]

Oke, tot zover bedankt, ik heb op de knop kunnen klikken om de software te kopen, alleen nu volg ik de handelingen die ik moet uitvoeren volgens itunes en vervolgens gebeurt er niets. Kan dit ook nog te maken hebben met het feit dat ik via click&buy betaal? Het bedrag is er daar namelijk nog niet afgeschreven. Want ik heb al meerdere keren gelezen dat je voor de update iets van 150mb aan data moet downloaden en dat is bij mij nog niet gebeurt.
Zoals roronl hierboven al aangaf hoeven de applicaties alleen nog maar te worden unlocked, dus die 150 MB hoef je niet nog een keer te downloaden.

Je kan bij je iTunes Store instellingen zien of de applicatie al is gekocht.

Is dit nog niet het geval controleer dan even of je one-click download aan hebt staan of via de winkelwagen. Ik heb al meerdere keren gelezen dat de one-click niet altijd goed werkt. (iTunes eigenschappen)

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:57

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Na wat gedoe ben ik er samen met ScottB achter gekomen, dat het voor mij (ScottB kon het helaas niet reproduceren) mogelijk is om mijn touch te scrobblen met de Last.fm client.

Ik doe dit als volgt:
  • Ik heb een aantal nummers geluisterd met mijn iPod touch
  • Ik connect mijn oude iPod Video 5.5G aan mijn computer, in diskmode, zonder geluisterde tracks
  • Ik laat iTunes zijn gang gaan en als die er mee klaar is verwijder ik de iPod 5.5G van de computer, en haal daarna de kabel lost
  • Ik sluit vervolgens de iPod Touch met geluisterde tracks aan
  • iTunes synchroniseert, en na een kleine seconde komt de Last.fm client omhoog met daarop de geluisterde tracks
Let vooral op dat ik persoonlijk nooit van de Last.fm client te horen kreeg dat de iPod Video 5.5G die ik aan de computer hing geen beluisterde tracks bevatte. ScottB zegt dat hij dit wel kreeg, ik weet niet in hoeverre dit van belang is maar ik vermeld het toch.

Ik vraag me dus af wie dit allemaal kan reproduceren, als je het zou kunnen testen zou dat zeer handig zijn.

EDIT:

In dit verhaal is gebruik gemaakt van de volgende twee iPods:

iPod Touch 16GB (Nieuw, met de januari updates)
iPod Video 5.5G 30GB

Natuurlijk zou het ook leuk zijn als je bijvoorbeeld een 8GB iPod touch had en een Nano 1G om even te testen, om uit te vinden in hoeverre (en of) deze 'bug' uit te buiten valt voor mensen die graag willen scrobblen.

EDIT2:

Een soort van crosspost van mij op het Last.fm forum. Daar is het misschien mogelijk om eventuele reacties van devs te krijgen, bovendien is er een kans dat ook daar mensen zijn die dit uit kunnen testen.

[ Voor 40% gewijzigd door Patriot op 12-02-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriot schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 00:11:
Na wat gedoe ben ik er samen met ScottB achter gekomen, dat het voor mij (ScottB kon het helaas niet reproduceren) mogelijk is om mijn touch te scrobblen met de Last.fm client.

Ik vraag me dus af wie dit allemaal kan reproduceren, als je het zou kunnen testen zou dat zeer handig zijn.
Ik kan voorlopig nog niets testen, maar is het gewoon niet handiger om hem te jailbreaken en vervolgens MobileScrobbler te installeren? Die app lijkt me echt zwaar te ownen!

En wie weet is het over een tijdje zelfs niet eens meer nodig om te jailbreaken als de officiële SDK beschikbaar wordt gesteld. Wat ik me wel afvraag is, of er dan ook gratis apps kunnen gemaakt worden? Of moet alles via iTunes gekocht worden? Dat is me nog niet echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb met mijn iPod uit week 39 met Shure SE210-K geen last van een hiss.

Ik heb overigens alleen maar platen op 320kbps of hoger op mn iPod staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Moejo schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:53:
[...]
Ik weet niet of het de beste oplossing is, maar je zou in iTunes bij volumeaanpassing alle nummers op +100% kunnen zetten. Dat scheelt in ieder geval al een heel stuk. :)
Hmmm, lijkt me een beetje een dirty oplossing. Weet niet of zo'n extra bewerkingsslag de nummers echt ten goede komt. Weet iemand misschien een andere oplossing om het output volume te verhogen, want maximaal volume lijkt iets te vervormen en is nog steeds aan de zachte kant (aangesloten op de line-in van mijn auto).

Ze zouden eigenlijk een line-out optie in één van de menu's moeten stoppen die gewoon een steady en luid genoeg signaal over de uitgang gooit.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:52:
[...]

Ik kan voorlopig nog niets testen, maar is het gewoon niet handiger om hem te jailbreaken en vervolgens MobileScrobbler te installeren? Die app lijkt me echt zwaar te ownen!

En wie weet is het over een tijdje zelfs niet eens meer nodig om te jailbreaken als de officiële SDK beschikbaar wordt gesteld. Wat ik me wel afvraag is, of er dan ook gratis apps kunnen gemaakt worden? Of moet alles via iTunes gekocht worden? Dat is me nog niet echt duidelijk.
Als het goed is, gaan de apps tussen de €0,- en de €6,- kosten. Ik dacht het ergens gelezen te hebben, maar kan even geen bronnetje meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 20:57

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Het lijkt allemaal een beetje een tijdelijke bug te zijn geweest. Ik krijg nu (net als ScottB eerder ook kreeg) ook telkens als ik mijn 5G aansluit een waarschuwing dat er geen nieuwe tracks te scrobblen zijn. Het werkt bovendien ook meteen niet meer. Toch jammer.

En om nog even te reageren op het jailbreaken e.d.: Dat wil ik niet, dan wacht ik wel even tot die programmatjes beschikbaar komen (desnoods tegen een vergoeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik heb het nu vandaag ook getest op een iPod Touch 16GB van Week 48 en ik kan dit nu, jammer genoeg, ook bevestigen.

Als de volume slider niet volledig op nul staat en de iPod staat op pauze dan hoor je idd een lichte ruis / white noise. Eenmaal je muziek aan het spelen bent valt het eigenlijk niet meer op, tenzij misschien een beetje tijdens hele rustige passages in bepaalde muziek.

Echt dramatisch is het gelukkig niet. Maar het was natuurlijk beter geweest zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriot schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:09:
Het lijkt allemaal een beetje een tijdelijke bug te zijn geweest. Ik krijg nu (net als ScottB eerder ook kreeg) ook telkens als ik mijn 5G aansluit een waarschuwing dat er geen nieuwe tracks te scrobblen zijn. Het werkt bovendien ook meteen niet meer. Toch jammer.

En om nog even te reageren op het jailbreaken e.d.: Dat wil ik niet, dan wacht ik wel even tot die programmatjes beschikbaar komen (desnoods tegen een vergoeding).
Ik neem aan dat het team van Last.FM sowieso wel een soortgelijke app als MobileScrobbler zal ontwikkelen met de komende SDK. Of hij al dan niet gratis ter beschikking gaat gesteld worden is de vraag natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus zelfs al maak je de applicaties zelf met de SDK, dan moeten ze nog betaald worden of begrijp ik het nu verkeerd?

Trouwens, wie er nog een iPod touch wil kopen; alleen deze week zijn bij Dixons nog de audio inruilweken, en sinds gisteravond is er van de nieuwe versie van de touch 20 euro van af gegaan.
APPLE MA623ZD/B Touch 8 GB € 259,00
APPLE MA627ZD/B Touch 16 GB € 349,00

Exclusief inruilvoordeel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:13:
Dus zelfs al maak je de applicaties zelf met de SDK, dan moeten ze nog betaald worden of begrijp ik het nu verkeerd?
Dat is nog niet zeker, waarschijnlijk gaat het op het Apple event in de laatste week van deze maand allemaal duidelijk worden :) Ben ook erg benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Is het trouwens mogelijk de iPod over the air te syncen met iTunes=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:13:

Trouwens, wie er nog een iPod touch wil kopen; alleen deze week zijn bij Dixons nog de audio inruilweken, en sinds gisteravond is er van de nieuwe versie van de touch 20 euro van af gegaan.
APPLE MA623ZD/B Touch 8 GB € 259,00
APPLE MA627ZD/B Touch 16 GB € 349,00

Exclusief inruilvoordeel dan.
jammer, heb zelf voor de oude 1,5 week geleden ook 349 betaald ;(

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
Na enkele weken maar weer eens gekeken of er al een koptelefoon met afstandsbediening beschikbaar is. Helaas nog steeds niet. :( Ik begrijp het niet, breng er 1 uit, zijn zat mensen die dat willen kopen. Ik moet nu op de fiets dat ding uit me zak toveren, unlocken en dan zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
Kaap schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:21:
Na enkele weken maar weer eens gekeken of er al een koptelefoon met afstandsbediening beschikbaar is. Helaas nog steeds niet. :( Ik begrijp het niet, breng er 1 uit, zijn zat mensen die dat willen kopen. Ik moet nu op de fiets dat ding uit me zak toveren, unlocken en dan zappen.
even los van dat het inderdaad irritant is dat er geen ab is, je kan wel als je ipod touch locked is 2x op de home button drukken, dan komen je music controls (volume, pauzeren nummer vooruit achteruit).

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Laten we inderdaad hopen dat er snel een headphones met ab komt, dan maken ze mij in ieder geval er g blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

--Christiaan-- schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:34:
Is het trouwens mogelijk de iPod over the air te syncen met iTunes=
Nee, het moet via de usb-kabel...

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
nowell schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:57:
Laten we inderdaad hopen dat er snel een headphones met ab komt, dan maken ze mij in ieder geval er g blij.
Mij ook :) er zijn wel een paar die het kunnen maar of het echt werkt... who knows...

ebay links:
http://cgi.ebay.com/Remot...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.com/FM-Ra...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.com/Earph...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 30% gewijzigd door Pixeldude op 12-02-2008 17:30 . Reden: nog een linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1009
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 09:47
nowell schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:57:
is dit niks dan? is alleen een beetje aan de prijzige kant http://store.apple.com/Ap...s&nplm=TK906&mco=1B2822CD

Vanaf hier gaan we verder. MyFocus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
80 eurie is inderdaad aan de prijzige kant ook al is hij dan draadloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
Voor de mensen die een afstandsbedieninkje zoeken voor de Touch: http://www.gear4blueye.com/uk/index.php Works like a charm, gebruik hem zelf nu ook al een aantal maanden en ben zeer tevreden. :)

edit: is gewoon verkrijgbaar bij o.a. de MM.

[ Voor 10% gewijzigd door Moejo op 12-02-2008 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 23:37
Ron!n schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:49:
[...]

even los van dat het inderdaad irritant is dat er geen ab is, je kan wel als je ipod touch locked is 2x op de home button drukken, dan komen je music controls (volume, pauzeren nummer vooruit achteruit).
maar dan nog is het irritant dat er geen afstandsbediening is.

edit ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetcentre.com/news/images/gear4-blue-eye.jpg

Wat kost die bij de MM? (wel een grote connector, de touch word wel erg lang zo. Wel kicke ding trouwens)

70 euro bij:
http://www.kadoshop.nu/sh...accesoires/gear4-blue-eye

De monster is ook een handig ding. Scheelt weer draden... en ziet er robuuster uit.

Afbeeldingslocatie: http://nl.gizmodo.com/wp-content/uploads/10.10.06-iezclick.jpg

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/uk/Images/TK906_screen1.jpg

Handig ook met handschoenen (zeker in dit kikkerlandje :P)

[ Voor 27% gewijzigd door musiqman op 12-02-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:37:
[...]
Ik neem aan dat het team van Last.FM sowieso wel een soortgelijke app als MobileScrobbler zal ontwikkelen met de komende SDK. Of hij al dan niet gratis ter beschikking gaat gesteld worden is de vraag natuurlijk.
Het team van Last.FM programmeert zelf maar weinig, iSproggler en MobileScrobbler zijn beiden door third party gemaakt, dus de kans dat ze 't zelf zullen doen lijkt me nihil, kan wel dat iemand 't alsnog zal fixen, maar ik ga zelf toch gewoon voor de Jailbreak; geen problemen, sowieso gratis en vrijheid O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leftblank schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:10:
[...]
Het team van Last.FM programmeert zelf maar weinig, iSproggler en MobileScrobbler zijn beiden door third party gemaakt, dus de kans dat ze 't zelf zullen doen lijkt me nihil, kan wel dat iemand 't alsnog zal fixen, maar ik ga zelf toch gewoon voor de Jailbreak; geen problemen, sowieso gratis en vrijheid O-).
Hmm ja, daar heb je wel gelijk in, idd. Waarschijnlijk zal ik ook wel voor de jailbreak gaan, wanti k heb zo een voorgevoel dat ondanks de komende SDK het toch een gelimiteerd (en wsl ook duur) boeltje gaat worden... nu alleen nog een iPod Touch 32GB scoren zodra ik wat nieuws heb over mijn iPod 160GB die ik heb teruggestuurd voor herstel/refund! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Interessant digg artiekel
http://www.digg.com/apple...ion_iPhone_out_of_the_box

Directe link
http://www.engadget.com/2...out-of-the-box-including/

Een stukje software dat het mogelijk moet maken om elke versie te jailbreaken...
Geen idee of het ook werkt. Ik ben momenteel weer terug op de normale 1.1.3 + iPhone apps maar het scheelt een hoop geklus als je 1.1.3 versie gekocht hebt en deze wilt jailbreaken.

--
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:20:
[...]

Hmm ja, daar heb je wel gelijk in, idd. Waarschijnlijk zal ik ook wel voor de jailbreak gaan, wanti k heb zo een voorgevoel dat ondanks de komende SDK het toch een gelimiteerd (en wsl ook duur) boeltje gaat worden... nu alleen nog een iPod Touch 32GB scoren zodra ik wat nieuws heb over mijn iPod 160GB die ik heb teruggestuurd voor herstel/refund! :)
Mobile scrobber werkt echt ideaal, dit was ook de reden waarom ik mn touch gejailbreakt heb omdat de software van lasf.fm de touch / iphone nog niet kan "zien"
maar vooral de nieuwe 1.4 versie is erg sexy :)

linky > http://dev.c99.org/MobileScrobbler/

[ Voor 42% gewijzigd door Pixeldude op 12-02-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
musiqman schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:40:
[...]

maar dan nog is het irritant dat er geen afstandsbediening is.

edit ;)

[afbeelding]

Wat kost die bij de MM? (wel een grote connector, de touch word wel erg lang zo. Wel kicke ding trouwens)

70 euro bij:
http://www.kadoshop.nu/sh...accesoires/gear4-blue-eye
Ik heb hem daar voor 49,99 gehaald, goeie deal lijkt me dus. Helaas krijg je op het beeldscherm van de Touch geen informatie te zien zoals naar welke radiozender je luistert, of je 10 laatst gebelde nummers, maar daar zal hopelijk binnenkort wel een firmware-update voor komen (vanuit Gear4). Ik kan hem je in ieder geval voor de rest wel aanraden, hij doet gewoon wat ie moet doen en dat is voor mij genoeg. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even tussendoor, het is gelukt met de software update. Dat het niet op m'n ipod terecht kwam had te maken met het feit dat ik muziek en video beheer op handmatig had staan. Na uitschakelen werd de update geunlocked. Enige nadeel was dat ik een groot deel van m'n muziek opnieuw toe moest voegen/taggen, maar dat moet je er maar voor over hebben :P

Oja, en morgen krijg ik als het goed is mijn Pocketparty V2 binnen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Heb ook geen idee of er al iets over op dit forum staat, heb er eerlijk gezegt (nog) niet op gezocht.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Civic519 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:49:
Interessant digg artiekel
http://www.digg.com/apple...ion_iPhone_out_of_the_box

Directe link
http://www.engadget.com/2...out-of-the-box-including/

Een stukje software dat het mogelijk moet maken om elke versie te jailbreaken...
Van de iPhone dan toch... als ze nu eens zoiets zouden maken voor de iPod Touch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

volgens mij staat er in de comments dat het werkt met een touch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Moejo schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:30:
[...]

Ik heb hem daar voor 49,99 gehaald, goeie deal lijkt me dus. Helaas krijg je op het beeldscherm van de Touch geen informatie te zien zoals naar welke radiozender je luistert, of je 10 laatst gebelde nummers, maar daar zal hopelijk binnenkort wel een firmware-update voor komen (vanuit Gear4). Ik kan hem je in ieder geval voor de rest wel aanraden, hij doet gewoon wat ie moet doen en dat is voor mij genoeg. :D
Je hoopt op een firmware-update, maar hebben de makers het daar ook over gehad ? Als dat zo is koop ik hem direct namelijk :) Als jij het hoopt, maar er waarschijnlijk niet komt, tja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pretorian_ schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:57:
volgens mij staat er in de comments dat het werkt met een touch....
De comments zijn helaas tegenstrijdig.. maar als iemand zegt dat het voor hem heeft gewerkt.. dan neem ik aan dat het ook effectief werkt ja.. met uiteraard enkel het jailbreak argument te gebruiken, zonder unlock en activate dus :)

PS: niet onbelangrijk: ZiPhone: Has it bricked your iPod Touch?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Irritant probleem sinds vanmiddag: iedere keer als ik de iPod (1.1.3 JB met laatste iTunes op 10.5.2) verbindt krijg ik dat irritante scherm van de software upgrade. Welke knop ik ook indruk (No Thanks, Remind me later, Go to software upgrade), hij gaat slechts naar de iTunes store. Als je dan onder 'devices' op de iPod touch klikt staat er een scherm over de software upgrade met alleen een OK knop (die je weer naar de store brengt). Ik kan dus niet door de music/video's browsen op die op de iPod staan. Overigens kan ik wel nieuwe muziek slepen naar de iPod die hij er dan op kopieert. Maar ik wil ook muziek van de iPod verwijderen!

Edit: niet gezien dat hier al een topic over liep. De workaround (wat een structurele oplossing is het niet) van msr911NL aldaar werkt overigens bij mij.
quote: msr911NL
Heb het zelfde nu sinds 10.5.2 maar dit kan je omzeilen door als die naar de itunes store connect bovenaan op het Xje te drukken en dan zie je wel weer alles en kan je syncen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
ScottB schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:59:
[...]

Je hoopt op een firmware-update, maar hebben de makers het daar ook over gehad ? Als dat zo is koop ik hem direct namelijk :) Als jij het hoopt, maar er waarschijnlijk niet komt, tja :+
Haha, daar zou je idd niet zoveel mee opschieten nee.. :P Maar ik had al een mailtje richting Gear4 gestuurd nadat ik hem gekocht had met de vraag of het scherm v/d Touch ooit nog ondersteund zou worden en ik kreeg toen als antwoord terug dat dat op dit moment nog niet kon, omdat de iPod Touch een ''zeer complex'' scherm had, maar dat eraan gewerkt werd en dat ik de site het beste in de gaten kon houden voor een firmware-update. Ze bleven wel vaag over wanneer dat dan zou kunnen zijn, maar goed, als ze zeggen dat ze eraan werken, dan neem ik aan dat de update er op een gegeven moment vanzelf wel komt. :)

Moet eerlijk zeggen dat het me trouwens niet zo heel uitmaakt of er nou een update komt of niet, ook zonder scherm werkt het ding namelijk prima, maar ja, alle info op dat schermpje terugzien kan idd wel wat handiger zijn. Als je nog twijfels hebt raad ik je aan om zelf ook even een mailtje te sturen, dan weten we ook meteen hoe het er nu voor staat (de mijne heb ik een maand of twee geleden gestuurd)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik ben mogelijk van plan mijn Touch te verkopen. Niks is zeker! Maar ik vroeg me af, is de software gewoon terug te resetten naar 1.1.3? Aangezien ik momenteel een gejailbreakte 1.1.3 heb en de koper dat mogelijk niet wilt. Kan ik dan gewoon de Touch resetten en de ''originele'' 1.1.3 erop zetten?

En de garantie vervalt toch ook niet bij een jailbreak?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las Vegas schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:03:
Ik ben mogelijk van plan mijn Touch te verkopen. Niks is zeker! Maar ik vroeg me af, is de software gewoon terug te resetten naar 1.1.3? Aangezien ik momenteel een gejailbreakte 1.1.3 heb en de koper dat mogelijk niet wilt. Kan ik dan gewoon de Touch resetten en de ''originele'' 1.1.3 erop zetten?

En de garantie vervalt toch ook niet bij een jailbreak?
1) waarom doe je hem weg? te veel last? of persoonlijke redenen?
2) je kan normaal gezien een standaard factory firmware reset uitvoeren, dan heb je terug de legale 1.1.3
3) ik denk dat indien je 2) uitvoert er niks verandert inzake garantie hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Hierbij nogmaals het verzoek of iemand een topic wil openen over het jailbreaken van de iPod touch en/of iPhone, waarbij de startpost duidelijke instructies bevat over het jailbreaken (how-to). Neem wel eerst even contact op met modje, zodat er geen dubbel werk verricht wordt ;).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:01:
[mbr]Hierbij nogmaals het verzoek of iemand een topic wil openen over het jailbreaken van de iPod touch en/of iPhone, waarbij de startpost duidelijke instructies bevat over het jailbreaken (how-to). Neem wel eerst even contact op met modje, zodat er geen dubbel werk verricht wordt ;).[/]
De alombekende en tevens vrij omslachtige maar zeer correcte manier om een iPod Touch te jailbreaken is in geuren en kleuren beschreven op het volgende blog: http://www.ipodtouchblog.nl/how-to/

Meer info dan dat heb je écht niet nodig. En het is zelfs volledig nederlandstalig! :)

Wat wel gloednieuw is, is een zeer snelle en automatische manier om een iPhone (en nu blijkbaar ook een iPod Touch) te jailbreaken via ZiPhone ( http://zibree.blogspot.com/ ). Van deze tool is inmiddels 2.0 uitgebracht en een usercomment op dat blog is als volgt:
I can confirm on my side.

Brand new Ipod touch with 1.1.3 OOTB (never jailbreaked or downgraded to 1.1.1 or 1.1.2),Itunes 7.6, under Windows XP.
Took less than 2 minutes to be jailbreaked.

All works fine: Wifi, Installer...

thanks zibri
Alhoewel er ook meldingen zijn van gebruikers met errors via ZiPhone. Bijvoorbeeld
BSD root: md0, major 2, minor 0

iPod Touch OOB 1.1.3 ... I've tried every combination I can think of to get this to work. Any fix?
Persoonlijk zou ik dus voorlopig de voorkeur geven aan de methodes beschreven op http://www.ipodtouchblog.nl/how-to/ totdat ZiPhone een volledig stabiele versie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:31:
[...]

1) waarom doe je hem weg? te veel last? of persoonlijke redenen?
2) je kan normaal gezien een standaard factory firmware reset uitvoeren, dan heb je terug de legale 1.1.3
3) ik denk dat indien je 2) uitvoert er niks verandert inzake garantie hoor
Thanks voor antwoord. En ik begin al terug te krabbelen hoor! Kan nu schaken op m'n Touch en dat is zo vet dat ik 'm toch maar ga houden waarschijnlijk :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Volg dit topic eigenlijk niet zo.. Heb zelf 'n Zune van 30GB en de enige keren dat ik 'n iPod Touch zie is als een vriend z'n 8GB versie toevallig bij zich heeft. Desalniettemin vind ik het zeker een slick apparaatje, alleen 8GB deed het echt niet voor mij... Met 16GB zou ik nog kunnen 'leven', maar zou het wel erg jammer vinden om terug te gaan naar de helft van de capaciteit die ik nu heb...
Ik kijk net even op Dixons.nl en zie tot m'n grote verbazing dat er al 'n 32GB iPod Touch uit is... Dat had ik even gemist :) Wat nu m'n conclusie is van m'n gebazel: Goede stap Apple.. 32GB en > is _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Ik heb een uitgebreide collectie, en mn 8 is nog niet vol dus...

;)

Ik vond die 20 gb van mn classic eigenlijk al te veel... op een gegeven moment krijg je een overkill aan muziek (en ja dat zeg ik als muzikant :P)

Ennuh voor je 10 laats gebelde nrs heb je een connectie tussen je remote, touch en phone nodig en die krijg je niet alleen door bluetooth, dus denk niet dat dat er ooit van gaat komen.

Alleen voor radio zenders zou ik een schermpje nuttig vinden.

Het enige irritante aan de touch is de itunes interface (indelig van albu en numemr gegevens voornamelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musiqman schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:32:
Ik heb een uitgebreide collectie, en mn 8 is nog niet vol dus...

;)

Ik vond die 20 gb van mn classic eigenlijk al te veel... op een gegeven moment krijg je een overkill aan muziek (en ja dat zeg ik als muzikant :P)
Het punt is niet dat je alles tegelijk gaat luisteren uiteraard, MAAR dat je de mogelijkheid hebt om veel verschillende soorten muziek erop te zetten, zodat je altijd wel iets kunt luisteren waar je op dat moment zin in hebt... zeker als je een uitgebreide muzikale smaak hebt dan kan zelfs 30GB tegenvallen. Ik had namelijk 85GB aan muziek op mijn iPod Classic 160GB... dus als ik dan een touch koop van 32GB zal ik me toch zwaar moeten aanpassen... dat is wel jammer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Als ik iets anders wil, klap ik mn macbook open (die 80% van de tijd paraat in de buurt is) en gooi ik iets anders op mn itunes libary. En mijn smaak is breed en uitgebreid, can ashure you that ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 19:05
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:10:
[...]

De alombekende en tevens vrij omslachtige maar zeer correcte manier om een iPod Touch te jailbreaken is in geuren en kleuren beschreven op het volgende blog: http://www.ipodtouchblog.nl/how-to/

Meer info dan dat heb je écht niet nodig. En het is zelfs volledig nederlandstalig! :)

Wat wel gloednieuw is, is een zeer snelle en automatische manier om een iPhone (en nu blijkbaar ook een iPod Touch) te jailbreaken via ZiPhone ( http://zibree.blogspot.com/ ). Van deze tool is inmiddels 2.0 uitgebracht en een usercomment op dat blog is als volgt:

[...]

Alhoewel er ook meldingen zijn van gebruikers met errors via ZiPhone. Bijvoorbeeld
[...]

Persoonlijk zou ik dus voorlopig de voorkeur geven aan de methodes beschreven op http://www.ipodtouchblog.nl/how-to/ totdat ZiPhone een volledig stabiele versie heeft.
Nou ZiPhone heeft mijn iPod Touch super snel gejailbreaked..
Versie iPod nu: 1.1.3
Versie iTunes: 7.5
Weeknummer iPod Touch: 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:24
Oke, tijd voor een update van de TVSite!

Eerst excuses voor het uit de lucht zijn voor een groot gedeelte van de avond, XS4ALL had een storing in Rotterdam 8)7

De grootste aanpassing bestaat nu uit het feit dat je zelf kunt aangeven welke kanalen je wilt zien in je overzicht. Je hoeft dan niet meer de kanalen op te halen die je toch niet interessant vind. Dit maakt het makkelijk om het aanbod aan kanalen uit te breidden zonder de lijst voor iedereen ontzettend lang te maken. Kies voor de instellingen de link onderaan de pagina.

Ik heb dus ook gelijk de volgende zenders toegevoegd en extra zenders kunnen eenvoudig aangevraagd worden via de mail. Nu dus ook beschikbaar: Cartoon Network, MTV, TMF, National Geographic, Animal Planet, Eurosport, BBC World, CNN.

Veel plezier met http://tv.richard5.net

PS de instellingen worden bewaard m.b.v cookies in je browser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SFRtje schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:02:
[...]

Nou ZiPhone heeft mijn iPod Touch super snel gejailbreaked..
Versie iPod nu: 1.1.3
Versie iTunes: 7.5
Weeknummer iPod Touch: 38
Gelijk een aantal belangrijke vragen dan:
1) werkt Youtube nog?
2) werkt Mail nog?
3) werkt Maps + locate me functie nog?

Her en der lees je namelijk mensen die sinds ze via ZiPhone hun toestel gejailbreakt hebben, problemen hebben met die apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

richard-5 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:07:
Oke, tijd voor een update van de TVSite!

Eerst excuses voor het uit de lucht zijn voor een groot gedeelte van de avond, XS4ALL had een storing in Rotterdam 8)7

De grootste aanpassing bestaat nu uit het feit dat je zelf kunt aangeven welke kanalen je wilt zien in je overzicht. Je hoeft dan niet meer de kanalen op te halen die je toch niet interessant vind. Dit maakt het makkelijk om het aanbod aan kanalen uit te breidden zonder de lijst voor iedereen ontzettend lang te maken. Kies voor de instellingen de link onderaan de pagina.

Ik heb dus ook gelijk de volgende zenders toegevoegd en extra zenders kunnen eenvoudig aangevraagd worden via de mail. Nu dus ook beschikbaar: Cartoon Network, MTV, TMF, National Geographic, Animal Planet, Eurosport, BBC World, CNN.

Veel plezier met http://tv.richard5.net

PS de instellingen worden bewaard m.b.v cookies in je browser!
thanx, super! Er is trouwens 'concurrentie'. check dit maar eens:http://iphone.savvy.nl/tvgids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:24
Pretorian_ schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:35:
[...]

thanx, super! Er is trouwens 'concurrentie'. check dit maar eens:http://iphone.savvy.nl/tvgids
Er is er zelfs nog een: http://www.mrmovie.nl/m/, concurrentie is goed! Dat houd iedereen scherp en blijft iedereen ontwikkelen om beter te worden. Dat kan alleen maar beter zijn voor de gebruikers.

Dit wordt zeker niet mijn laatste update en zijn nog meer plannen maar ik doe het feature voor feature en probeer zo snel mogelijk nieuwe dingen te releasen. Ideeen ter verbetering zijn welkom via de mail!

• Moejo
musiqman schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:32:
Ennuh voor je 10 laats gebelde nrs heb je een connectie tussen je remote, touch en phone nodig en die krijg je niet alleen door bluetooth, dus denk niet dat dat er ooit van gaat komen.

Alleen voor radio zenders zou ik een schermpje nuttig vinden.
Waarom zou je de 10 laatst gebelde nummers niet via bluetooth op je schermpje kunnen krijgen denk je? Dat is wel degelijk mogelijk, bij alle iPods zelfs, behalve de Touch, omdat die dus een heel ander scherm heeft. Het pairen via bluetooth met je telefoon gaat ontzettend makkelijk, en ik kan ook gewoon telefoontjes aannemen met de BluEye, maar zoals ik al zei is het gewoon jammer dat de info (nog) niet op het scherm te zien is.

• SFRtje
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:10:
[...]

Gelijk een aantal belangrijke vragen dan:
1) werkt Youtube nog?
2) werkt Mail nog?
3) werkt Maps + locate me functie nog?

Her en der lees je namelijk mensen die sinds ze via ZiPhone hun toestel gejailbreakt hebben, problemen hebben met die apps.
Eh nou, mijn iPod start nu niet meer op... Gisteravond na het ZiPhone-en en wat apps installeren, wilde ik m aansluiten op mn pc en vanaf dat moment krijg ik niks anders te zien dan het Apple logo..

Niet doen dus, dat ZiPhone!!!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
SFRtje schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:05:
[...]

Eh nou, mijn iPod start nu niet meer op... Gisteravond na het ZiPhone-en en wat apps installeren, wilde ik m aansluiten op mn pc en vanaf dat moment krijg ik niks anders te zien dan het Apple logo..

Niet doen dus, dat ZiPhone!!!
fijn had op andere fora dit prog ook gezien gerunt en wat gebeurd er.. natuurlijk.. krijg na de reboot alleen een apple logo te zien..

heb all de ziphone -v -b geprobeerd maar hij kan geen i-pod vinden.. iemand een idee hoe ik dit nu weer goed krijg..

* AjDuLion zucht waarom moest ik nou weer zonodig jailbraiken...

edit : na ff gewacht te hebben gebeurd er nog steeds niets en zit hij nog vrolijk op het apple logo hoe groot is de kans dat als ik vanavond naar mediamarkt ga met de bon en de touch dat ze hem vervangen/laten repareren en gaan ze zien dat ik een poging heb gedaan tot een jailbraik of niet ?

[ Voor 17% gewijzigd door AjDuLion op 14-02-2008 10:42 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 18:13
Ik wil een iPod Touch kopen. Ik ben alleen tot de ontdekking gekomen dat er een A en een B versie is. Wat is exact het verschil?

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• SFRtje
Op pagina 26 staat n link in een post van Freddy-E waarmee je je mislukte JB via ZiPhone weer levend kan maken. Het is heel makkelijk en binnen een minuut gebeurd! Maar je moet de link ff zelf zoeken want je kan niet copy/paste doen op de touch ;)

[ Voor 6% gewijzigd door SFRtje op 14-02-2008 10:54 ]

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Froggle schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:49:
Ik wil een iPod Touch kopen. Ik ben alleen tot de ontdekking gekomen dat er een A en een B versie is. Wat is exact het verschil?
Versie B heeft de januari upgrade (Mail, Stocks, Google Maps, Notes en Weer). Versie A heeft deze niet.

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
gevonden via slaap toets + home ingedrukt houden wachten tot hij reset daarna de slaap toets loslaten en de home toets ingedrukt houden kwam hij in de i-tunes restore terecht..

* AjDuLion heeft nu maar gewoon op herstellen gedrukt in i-tunes en gaat weer terug naar zn legale i-touch :P

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Verwijderd

SFRtje schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:50:
Op pagina 26 staat n link in een post van Freddy-E waarmee je je mislukte JB via ZiPhone weer levend kan maken. Het is heel makkelijk en binnen een minuut gebeurd! Maar je moet de link ff zelf zoeken want je kan niet copy/paste doen op de touch ;)
Ik ben nog steeds aan het overwegen om een iPod Touch 32GB te kopen over een paar weekjes, en ter voorbereiding hou ik een google notebook bij met handige gerelateerde informatie. Je kan de notebook hier bekijken. Bij Tips & Tricks had ik inderdaad ook een link staan naar ZiPhone: Has it bricked your iPod Touch?

Deze notebook wordt nog steeds bijgewerkt als ik nieuwe en handige informatie vind. Het belangrijkste moet nog komen, een fatsoenlijke guide om de iPod Touch 32GB variant te jailbreaken. En dan best nog wachten tot de SDK uitkomt, want die zal waarchijnlijk gepaard gaan met een nieuwe firmware 1.1.4 en dan zullen ze (oficial dev-team of Zibree) die ook wel jailbreaken... afwachten kortom op een native 1.1.3/1.1.4 jailbreak over een paar weekjes.

Ik heb op mijn google notebook ook een sectie Cases. Na veel opzoekwerk en user-reviews gelezen te hebben denk ik dat ik zou gaan voor de Agent 18 + Power Support Anti-Glare film set. Ik lees quasi alleen maar positiefs over die combinatie.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 11:59 ]

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:03
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:10:
Het belangrijkste moet nog komen, een fatsoenlijke guide om de iPod Touch 32GB variant te jailbreaken.
Wat is er anders aan dan de 8 of 16GB, jailbreaken blijft toch hetzelfde met de 32GB?

Verwijderd

Resinman schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:18:
[...]
Wat is er anders aan dan de 8 of 16GB, jailbreaken blijft toch hetzelfde met de 32GB?
Dat zou ik ook denken, maar toch lees je tegenstrijdige berichten op internet. En er zijn nog maar heel weinig posts van personen die de 32GB hebben gejailbreakt met alle applicaties werkend. Het grote punt is dat er veel te veel verschillende 1.1.3 methodes zijn, met elk de nodige gebreken... de ZiPhone 2.0 methode schijnt al een stap in de goede richting te zijn.

Maar schijnbaar houdt het official dev team hun stand-alone 1.1.3 native jailbreak bij tot de SDK door Apple gereleased is, zodat Apple geen eventuele lekken zou kunnen dichten. zie ook: http://touchpodium.com/20...-released-works-on-touch/

dit is ook wel een leuke faq: http://www.ipodtouchfans.com/forums/showthread.php?t=38179

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 12:27 ]

• Froggle
Eswip schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:59:
[...]

Versie B heeft de januari upgrade (Mail, Stocks, Google Maps, Notes en Weer). Versie A heeft deze niet.
Geen hardware upgrade ofzo dan? Beetje doelloos anders, om voor een update een hele nieuwe versie op de markt te brengen. :?

Verwijderd

Froggle schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:15:
[...]

Geen hardware upgrade ofzo dan? Beetje doelloos anders, om voor een update een hele nieuwe versie op de markt te brengen. :?
De hardware upgrade is de 32GB ipv 8/16 ;) Maar het verschil in de versies kan ik nog wel snappen. De A versies hebben niet de extra apps en de A versie is ook goedkoper.

Er zijn heus mensen die de apps niet willen en die hebben dan voor een mindere prijs de iPod Touch. Lijkt me toch zeker niet doelloos, he. :)

Verwijderd

bij deze ook een 'gelukkige' eigenaar van een ipod touch (16 gb), maar god wat is Itunes een draak van een programma. Vreselijk. Ik had gehoopt dat er na enkele jaren wel verbetering in zou zitten, maar dat valt flink tegen. Het ergste is nog dat ik niet zomaar bestanden kan verwijderen zonder dat de itunes library daardoor in de war raakt (moet ik weer een script downloaden om de verwijderde mp3's uit de library te krijgen). Verder kan ik niet on the fly tags editen etc. Blijkbaar is het niet eens mogelijk om zelf je mappen te kiezen die aan de library worden toegevoegd? Hmmzzz...

Oh well, muziek staat er op. Voorloopig kan ik het even met rust laten :P

• Froggle
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:38:
bij deze ook een 'gelukkige' eigenaar van een ipod touch (16 gb), maar god wat is Itunes een draak van een programma. Vreselijk. Ik had gehoopt dat er na enkele jaren wel verbetering in zou zitten, maar dat valt flink tegen. Het ergste is nog dat ik niet zomaar bestanden kan verwijderen zonder dat de itunes library daardoor in de war raakt (moet ik weer een script downloaden om de verwijderde mp3's uit de library te krijgen). Verder kan ik niet on the fly tags editen etc. Blijkbaar is het niet eens mogelijk om zelf je mappen te kiezen die aan de library worden toegevoegd? Hmmzzz...

Ik ben inmiddels al gewend aan iTunes. En ik heb nog niet eens een iPod of iets dergelijks. :P
Volgende week kan ik hem als het goed is halen. :)

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:29
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:38:

Of je gebruikt ALT + Delete en de muziek gaat ook gewoon uit je Bibliotheek.

Verwijderd

Ik weet nooit wat mensen voor problemen met iTunes hebben, persoonlijk vind ik het heerlijk werken, maar dat is vooral te danken aan mijn vrij beperkte muziek collectie. Verder vind ik het handig dat ik niet twee programma's hoef te openen als ik muziek wil luisteren en mijn iPod wil syncen, en video's kijken doe ik vrijwel altijd via mijn iPod, of WMP, en niet via iTunes, dus dat probleem heb ik ook niet.

Nou ja, ieder zijn ding

• musiqman
het nadeel van itunes bijv.

Ik heb mijn muziek op mn mac ingedeeld alsvolgt.

Ik heb in de map documenten een map mymusic zitten. Daar zit per artiest een map in met daarin losse nummers of album van die artiest (artiesten met maar 1 nummer gaan naar de diverse map in my music)

ieder nummer heeft een naam (of een opvolg nummer in een album)

Zodra ik een nummer in Itunes laad, krijg het nummer zn oorspronkelijke tag als naam. Wat er dan gebeurt bij bijv. een nummer dat van een verzamel cd komt, het automatisch in de lijst met artiesten op naam van da verzamelalbum komt te staan. En zo zijn er nog legio voorbeelden van namen die Itunes aanpast en zo een warboel van de Itunes library maakt (terwijl in de map My Music, alles netjes staat geordend op artiest)

Dat is de enigste reden dat Itunes kl*te werkt voor mij.

Wel grappig is dat er automatisch (ik hoef er dus niks voor te doen) een map limewire komt in Itunes en daar alle gedownloade nr's in komen te staan.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 11:06
musiqman schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:55:
het nadeel van itunes bijv.

Ik heb mijn muziek op mn mac ingedeeld alsvolgt.

Ik heb in de map documenten een map mymusic zitten. Daar zit per artiest een map in met daarin losse nummers of album van die artiest (artiesten met maar 1 nummer gaan naar de diverse map in my music)

ieder nummer heeft een naam (of een opvolg nummer in een album)

Zodra ik een nummer in Itunes laad, krijg het nummer zn oorspronkelijke tag als naam. Wat er dan gebeurt bij bijv. een nummer dat van een verzamel cd komt, het automatisch in de lijst met artiesten op naam van da verzamelalbum komt te staan. En zo zijn er nog legio voorbeelden van namen die Itunes aanpast en zo een warboel van de Itunes library maakt (terwijl in de map My Music, alles netjes staat geordend op artiest)

Dat is de enigste reden dat Itunes kl*te werkt voor mij.

Wel grappig is dat er automatisch (ik hoef er dus niks voor te doen) een map limewire komt in Itunes en daar alle gedownloade nr's in komen te staan.
Je kan in iTunes heel eenvoudig volgende settings afzetten :

"Keep iTunes folder organised" en "Copy files to iTunes music folder when adding to library" afzetten en dan heb je van die drogredenen hierboven geen last meer.

Ik kan me blauw ergeren aan het hele mapjes verhaal. Het is toch absoluut niet belangrijk in welke map je bestanden staan of hoe ze daarin heten - zolang ze maar afspelen, synchroniseren en weggemieterd kunnen worden.

This space intentionally left blank.

• musiqman
Ook dan heb je nog steeds e maken met mijn verhaal.

Het is namelijk voor mij niet belangijk welke map ze staan. WEL welke NAAM ze krijgen. Ik heb al veel moeite gedaan om alle nummers een naam te geven (als deze niet juist was) ik wil dit dan niet nog een keer hoeven te doen. Simpel

Dat jou dat niet intresseerd is jou zorg ;)

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
weet iemand hoe je een iPod Touch 1.1.3 (zo gekocht niet gejailbreakt)
kan jailbreaken op een goede manier?

Verwijderd

Gemini NL schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:28:
weet iemand hoe je een iPod Touch 1.1.3 (zo gekocht niet gejailbreakt)
kan jailbreaken op een goede manier?
Anders negeer je al mijn posts op de laatste 3 pagina's.. heb zelfs een link geplaatst naar mijn google notebook.. met meer informatie zelfs dan hetgeen je nu vraagt. Wie zoekt, die vindt? :)

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
ja dat zie ik allemaal wel, maar ik zie ook al dat commentaar en dat er nog niet echt een goede manier is,
maar ik wil het wel in een keer goed doen:P

EDIT:
Ik heb een poging gedaan om te downgraden van 1.113 naar 1.1.1, maar nu moet ik em herstelle en dan krijg ik unown error, iemand een ideetje?

EDIT2:
iTunes 7.5 gedownload ipv 7.6 en nou kan ik em wel restore:D

[ Voor 43% gewijzigd door Gemini NL op 14-02-2008 22:25 ]

• SFRtje
Gemini NL schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:44:
ja dat zie ik allemaal wel, maar ik zie ook al dat commentaar en dat er nog niet echt een goede manier is,

EDIT:
Ik heb een poging gedaan om te downgraden van 1.113 naar 1.1.1, maar nu moet ik em herstelle en dan krijg ik unown error, iemand een ideetje?

EDIT2:
iTunes 7.5 gedownload ipv 7.6 en nou kan ik em wel restore:D
Ik snap dat idee van dat het bij iTunes 7.5 wel werkt en bij iTunes 7.6 niet werkt, niet helemaal.. Ligt het gewoon niet eraan dat als je 7.6 hebt, de nieuwste versie voor je Touch 1.1.3 is, die gevonden wordt en bij 7.5 dit juist 1.1.2 is, hetgeen wat je wilt bereiken? Als dit waar is dan moet men toch gewoon via 7.6 ook kunnen restoren naar 1.1.2 dmv shift + restore ingedrukt te houden en vervolgens het 1.1.2_restore bestand op te zoeken (zoals gebeurd bij 1.1.1)?

Het is misschien wel een onnodige vraag, omdat je makkelijk even 7.5 installeert, maar ik vroeg het me even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zit er in 7.6 gewoon een stukje software wat je probeert te verhinderen te downgraden vanaf 1.1.3. Volgens mij heb ik mijn iPoT geupgrade naar 1.1.3 met 7.5, om hem later weer te downgraden voor het jailbreak proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ziphone.org/

Inmiddels versie 2.2... komt nog helemaal goed denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 08:27:
Inmiddels versie 2.2... komt nog helemaal goed denk ik zo :)
Het grootste nadeel is dat deze methode specifiek voor de iPhone geschreven is, maar ook blijkt te werken voor de Touch. Ik wacht toch liever op een versie die specifiek voor een Touch geschreven is. En die dan ook door tig users eerst getest werd vooraleer ik hem zelf in dienst neem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Laatst online: 20:11
ik ben sinds gister ook trotse eigenaar van een itouch :D, alleen dat itunes, ik wil een account zo dat ik albumgegevens kan ophalen, maar ik kan bij account aanmaken alleen kiezen uit visa, mastercard, en zo'n groen ding, maar ik heb geen creditcard :(, zal ik maar gewoon me telefoonnummer invullen? ik ben toch niet van plan daar dingen te gaan kopen. alleen mag dat natuurlijk eigenlijk niet. Is er geen manier zodat je dat niet in hoeft te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
LeVortex schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:28:
ik ben sinds gister ook trotse eigenaar van een itouch :D, alleen dat itunes, ik wil een account zo dat ik albumgegevens kan ophalen, maar ik kan bij account aanmaken alleen kiezen uit visa, mastercard, en zo'n groen ding, maar ik heb geen creditcard :(, zal ik maar gewoon me telefoonnummer invullen? ik ben toch niet van plan daar dingen te gaan kopen. alleen mag dat natuurlijk eigenlijk niet. Is er geen manier zodat je dat niet in hoeft te vullen?
Dat zal niet gaan lukken, je kunt wel gewoon je bankrekeningnummer gebruiken, hoe staat uitgelegd in de TS van het iTunes topic:
Om album-art te downloaden moet je een account hebben bij de iTunes-store, maar om me te registreren moet ik een creditcardnummer opgeven? Wordt er geld afgeschreven?

Nee, er wordt niks van je rekening afgeschreven. Er wordt € 0,01 bijgeschreven om je account-gegevens te controleren.
Als je even goed kijkt zal je ook bij een van de knopjes "Click&Buy" zien staan. Mocht je geen creditcard hebben maar toch muziek willen kopen of album-art op willen halen, ga dan voor die optie. Bij Click&Buy kun je aan account aan maken wat gelinkt is aan je bankrekening, alle aankopen van iTunes worden dan automatisch afgeschreven. Ter verificatie krijg je ook €0,01 op je rekening gestort met als betalingskenmerk een code, deze code moet je weer bij je Click&Buy account invoeren zodat je account niet verloopt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Hoedje schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:47:
[...]

Dat zal niet gaan lukken, je kunt wel gewoon je bankrekeningnummer gebruiken, hoe staat uitgelegd in de TS van het iTunes topic:

[...]
dat staat er dus niet, dat click en buy tekentje, ik snap alleen niet waarom niet, want net stond die er wel bij, eerst stonden er 4 of 5, en nu nog maar 3, ik ga wel ff knutselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen Visa hebben is zo 1940... echt serieus... bij ons bij de Argenta bank krijg je zelfs gratis een Visa kaart. Alle rekeningen zijn volledig gratis daar... moet in NL toch ook wel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:16:
[...]
Geen Visa hebben is zo 1940... echt serieus... bij ons bij de Argenta bank krijg je zelfs gratis een Visa kaart. Alle rekeningen zijn volledig gratis daar... moet in NL toch ook wel zijn?
offtopic:
Niet iedereen kan een CC aanvragen. Ligt ook weer aan je inkomen enz enz enz. Daarnaast kost het ook nog eens geld bij de meeste banken enz ijn de meeste mensen gewoon bang dat ze zij zich niet in kunnen houden met dat krediet. Waarom denk je dat er zoveel mensen zijn met schulden, in o.a de UK en USA? 10 CC's hebben met allemaal een schuld erop.....
Zoals hierboven al vermeld; Gewoon je bankrekeningnummer invullen en oppassen dat je niks koopt :P (als je dat niet wilt ;) ) Heb ik ook gedaan alvorens ik mijn CC kreeg. (die ik ook moest hebben, maar het duurde ff ;) )

[ Voor 36% gewijzigd door Notna op 15-02-2008 10:50 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:48:
[...]
offtopic:
Niet iedereen kan een CC aanvragen. Ligt ook weer aan je inkomen enz enz enz. Daarnaast kost het ook nog eens geld bij de meeste banken enz ijn de meeste mensen gewoon bang dat ze zij zich niet in kunnen houden met dat krediet. Waarom denk je dat er zoveel mensen zijn met schulden, in o.a de UK en USA? 10 CC's hebben met allemaal een schuld erop.....
offtopic:
Dan zijn ze in België wat relaxter daaromtrent denk ik. Ik had namelijk al een credit card zonder dat ik vast werk had. Vroeger, als student zijnde, met een beetje vakantiegeld (zonder vast inkomen kortom) was blijkbaar al geen probleem. Je wordt natuurlijk wel gescreend of je te vertrouwen bent natuurlijk en eventueel ook een screening van je ouders. Ik zou dus toch maar eens bij je bank horen of je niet een visa kan scoren. Dan heb je het gemakkelijk met iTunes en zoveel andere zaken ook! ;-) Verleiding++;

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb weer een uitgebreide jailbreak 1.1.3 gids gevonden: http://dermapthera.wordpr...ri-iphone-and-ipod-touch/ die gebruikt maakt van ZiPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:37:
[...]

Heb weer een uitgebreide jailbreak 1.1.3 gids gevonden: http://dermapthera.wordpr...ri-iphone-and-ipod-touch/ die gebruikt maakt van ZiPhone.
Helaas werkt deze niet op de 16GB & 32GB Touch.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The CarNagE Man schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:23:
[...]

Helaas werkt deze niet op de 16GB & 32GB Touch.. :(
Ja en nee. Bij de ene wel, bij de andere niet. Zoals ook te lezen op het forum heeft het te maken met het aantal ssd chips in je iPod. Met twee van zulke chips ga je inderdaad problemen krijgen. Maar er zijn ook andere users die wel hebben kunnen jailbreaken...

De vraag is hoe je weet hoeveel van zulke chips je hebt?! En beter zou iedereen wat geld donaten aan Zibree zodat hij zelf een iPod Touch kan kopen om te experimenteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:16:
[...]
no offense maar volgens mij moet je voor een visa toch echt 18 zijn, en ik geloof niet dat ik dat ben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:06:
[...]
Ja en nee. Bij de ene wel, bij de andere niet. Zoals ook te lezen op het forum heeft het te maken met het aantal ssd chips in je iPod. Met twee van zulke chips ga je inderdaad problemen krijgen. Maar er zijn ook andere users die wel hebben kunnen jailbreaken...

De vraag is hoe je weet hoeveel van zulke chips je hebt?! En beter zou iedereen wat geld donaten aan Zibree zodat hij zelf een iPod Touch kan kopen om te experimenteren. :)
Nou ze zeggen dat de meeste 16gb's meerdere chips heeft.. dus die gaan meestal niet werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:03:
[...]

Dan zijn ze in België wat relaxter daaromtrent denk ik. Ik had namelijk al een credit card zonder dat ik vast werk had. Vroeger, als student zijnde, met een beetje vakantiegeld (zonder vast inkomen kortom) was blijkbaar al geen probleem. Je wordt natuurlijk wel gescreend of je te vertrouwen bent natuurlijk en eventueel ook een screening van je ouders. Ik zou dus toch maar eens bij je bank horen of je niet een visa kan scoren. Dan heb je het gemakkelijk met iTunes en zoveel andere zaken ook! ;-) Verleiding++;
Eindelijk een com in de buurt om te reageren.

Ik vind dit bijna spam voor alle krediet bedrijven.

BAH

Hoe komen mensen in de schulden... zo dus. NOOIT een credit card aanschaffen. Ik heb het ook altijd zonder gekunt en beschik over diverse leuke dingen in huis.

En het is al een paar keer gezegd. Via Ideal werkt het net zo makkelijk (alleen bestaat hier ook de verleiding om veel te kopen zonder blokkade, met een hoge rekening nadien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musiqman schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:21:
[...]
Hoe komen mensen in de schulden... zo dus. NOOIT een credit card aanschaffen. Ik heb het ook altijd zonder gekunt en beschik over diverse leuke dingen in huis.
offtopic:
Ik heb die van mij al jaren in gebruik en als je wat verstand hebt dan kom je er niet mee in de problemen. Ik gebruik die van mij voornamelijk om e-sales te doen op bijvoorbeeld ebay (via paypal of google checkout) en om online muziek te kopen van webshops zoals www.warpmart.com

Maar genoeg over dit probleem. Is er al iemand die nu een iPod Touch 32GB heeft kunnen jailbreaken op een manier zodat ook nog alle apps werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Mijn 8GB versie Jailbreakt op het moment :*) (naar 1.1.3)

Toch niet :9
Waarschijnlijk vond hij mijn geinstallde apps niet liev..

nja, terug naar 1.1.1 en dan fresh jailbreak naar 1.1.3 :)

[ Voor 66% gewijzigd door MexxT op 15-02-2008 17:54 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
MexxT schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:10:
Mijn 8GB versie Jailbreakt op het moment :*) (naar 1.1.3)

Toch niet :9
Waarschijnlijk vond hij mijn geinstallde apps niet liev..

nja, terug naar 1.1.1 en dan fresh jailbreak naar 1.1.3 :)
Via welke manier werkte hij toch niet en via welke manier toch weer wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
SFRtje schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:56:
[...]

Via welke manier werkte hij toch niet en via welke manier toch weer wel?
Het jailbreaken vanaf een gejailbreakte 1.1.2 ging gewoon prima. Deze guide gebruikt: http://ipod.isquare.nl/20...ailbreak-113-applicaties/

alleen bij het installen van de apps ging het mis :>

Zit nu weer op 1.1.1 en ga het ff opnieuw doen :)

[ Voor 6% gewijzigd door MexxT op 15-02-2008 18:00 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Shit, nou zit ik in de knoop..

Heb terug geflashed naar 1.1.1, deze gejailbreakt en moet nu oktoprep installeren.

Ik kan deze bij installer nergens vinden :S
het mapje Tweaks 1.1.1 en Tweaks 1.1.2 missen ook allebij..

iemand die mij even alle sources kan doorgeven? :D
ik denk dat het namelijk daar aan ligt. volgensmij mis ik er een aantal.

veel dank alvast!

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is zou hij bij deze source moeten staan:
conceitedsoftware.com/iphone

En, als je alle sources wil hebben, dan zou ik voor deze gaan:
http://ihacks.us/index.xml

Ik denk dat hij hier wel bij zit ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 19:17 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.