Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
Verwijderd
Oke, tot zover bedankt, ik heb op de knop kunnen klikken om de software te kopen, alleen nu volg ik de handelingen die ik moet uitvoeren volgens itunes en vervolgens gebeurt er niets. Kan dit ook nog te maken hebben met het feit dat ik via click&buy betaal? Het bedrag is er daar namelijk nog niet afgeschreven. Want ik heb al meerdere keren gelezen dat je voor de update iets van 150mb aan data moet downloaden en dat is bij mij nog niet gebeurt.Chopper_Rob schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:07:
[...]
Mr. Koentjuh, moet je deze link even proberen. Had hetzelfde probleem en uiteindelijk op de discussie boards van apple deze link gevonden.
http://phobos.apple.com/W...are?id=271872604&s=143441
Verwijderd
Dat is dus wel kut... ik ga het zelf morgen testen bij een iPod Touch 16GB van een collega met mijn eigen CX300. Ben benieuwd.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:53:
Ik heb de CX300 en het hiss geluid is te horen.
Van welke week is jouw iPod Touch?
Komende uit: Hiss on a week 45 iPod TouchIf you have a look at your serial number, it will look some thing like 9X7WWM....... at the WW you will get two numbers, that is yours iPod manufacturing week.
Mine is 9X740M..... that is week 40 !.
Als je 1.1.3. versie hebt geinstalleerd heb je de update ook binnen, door te betalen moet het zo zijn dat Itunes de update voor de apps, `unlockt` zeg maar.Want ik heb al meerdere keren gelezen dat je voor de update iets van 150mb aan data moet downloaden en dat is bij mij nog niet gebeurt.
Lukt dat?

Verwijderd
Maar zijn zulke sites wel te vertrouwen? Ik wacht toch liever op échte support tools van Google zelf. Je kunt maar beter niet overal op zulke sites je username en password dumpen... je geeft je hele google accounts bloot aan zo een niet-te-betrouwen site namelijk.Pretorian_ schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:32:
http://m.ebuddy.com/
werkt ook prima, bij Meebo vind ik ook erg goed trouwens. Heb geen probleem met cp's laden.
oh ja, hier kun je de company info vinden: http://www.ebuddy.com/about.php)
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
Verwijderd
komt helemaal goed dan!Pretorian_ schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:36:
hahaha, sorry hoor. Maar ebuddy is de grootste webmessenger service ter wereld. Meebo is de 2e. Ik heb wel eens met die mensen gepraat op beurzen, maak je maar geen zorgen want het is een prima bedrijf. hebben ook al jaren in allerlei magazines gestaan. Niet meteen oordelen.....
oh ja, hier kun je de company info vinden: http://www.ebuddy.com/about.php)
[ Voor 86% gewijzigd door Saeverix op 11-02-2008 23:15 ]
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Zoals roronl hierboven al aangaf hoeven de applicaties alleen nog maar te worden unlocked, dus die 150 MB hoef je niet nog een keer te downloaden.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:35:
[...]
Oke, tot zover bedankt, ik heb op de knop kunnen klikken om de software te kopen, alleen nu volg ik de handelingen die ik moet uitvoeren volgens itunes en vervolgens gebeurt er niets. Kan dit ook nog te maken hebben met het feit dat ik via click&buy betaal? Het bedrag is er daar namelijk nog niet afgeschreven. Want ik heb al meerdere keren gelezen dat je voor de update iets van 150mb aan data moet downloaden en dat is bij mij nog niet gebeurt.
Je kan bij je iTunes Store instellingen zien of de applicatie al is gekocht.
Is dit nog niet het geval controleer dan even of je one-click download aan hebt staan of via de winkelwagen. Ik heb al meerdere keren gelezen dat de one-click niet altijd goed werkt. (iTunes eigenschappen)
Ik doe dit als volgt:
- Ik heb een aantal nummers geluisterd met mijn iPod touch
- Ik connect mijn oude iPod Video 5.5G aan mijn computer, in diskmode, zonder geluisterde tracks
- Ik laat iTunes zijn gang gaan en als die er mee klaar is verwijder ik de iPod 5.5G van de computer, en haal daarna de kabel lost
- Ik sluit vervolgens de iPod Touch met geluisterde tracks aan
- iTunes synchroniseert, en na een kleine seconde komt de Last.fm client omhoog met daarop de geluisterde tracks
Ik vraag me dus af wie dit allemaal kan reproduceren, als je het zou kunnen testen zou dat zeer handig zijn.
EDIT:
In dit verhaal is gebruik gemaakt van de volgende twee iPods:
iPod Touch 16GB (Nieuw, met de januari updates)
iPod Video 5.5G 30GB
Natuurlijk zou het ook leuk zijn als je bijvoorbeeld een 8GB iPod touch had en een Nano 1G om even te testen, om uit te vinden in hoeverre (en of) deze 'bug' uit te buiten valt voor mensen die graag willen scrobblen.
EDIT2:
Een soort van crosspost van mij op het Last.fm forum. Daar is het misschien mogelijk om eventuele reacties van devs te krijgen, bovendien is er een kans dat ook daar mensen zijn die dit uit kunnen testen.
[ Voor 40% gewijzigd door Patriot op 12-02-2008 00:35 ]
Verwijderd
Ik kan voorlopig nog niets testen, maar is het gewoon niet handiger om hem te jailbreaken en vervolgens MobileScrobbler te installeren? Die app lijkt me echt zwaar te ownen!Patriot schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 00:11:
Na wat gedoe ben ik er samen met ScottB achter gekomen, dat het voor mij (ScottB kon het helaas niet reproduceren) mogelijk is om mijn touch te scrobblen met de Last.fm client.
Ik vraag me dus af wie dit allemaal kan reproduceren, als je het zou kunnen testen zou dat zeer handig zijn.
En wie weet is het over een tijdje zelfs niet eens meer nodig om te jailbreaken als de officiële SDK beschikbaar wordt gesteld. Wat ik me wel afvraag is, of er dan ook gratis apps kunnen gemaakt worden? Of moet alles via iTunes gekocht worden? Dat is me nog niet echt duidelijk.
Verwijderd
Ik heb met mijn iPod uit week 39 met Shure SE210-K geen last van een hiss.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:53:
[...]
Ik heb overigens alleen maar platen op 320kbps of hoger op mn iPod staan.
Hmmm, lijkt me een beetje een dirty oplossing. Weet niet of zo'n extra bewerkingsslag de nummers echt ten goede komt. Weet iemand misschien een andere oplossing om het output volume te verhogen, want maximaal volume lijkt iets te vervormen en is nog steeds aan de zachte kant (aangesloten op de line-in van mijn auto).Moejo schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:53:
[...]
Ik weet niet of het de beste oplossing is, maar je zou in iTunes bij volumeaanpassing alle nummers op +100% kunnen zetten. Dat scheelt in ieder geval al een heel stuk.
Ze zouden eigenlijk een line-out optie in één van de menu's moeten stoppen die gewoon een steady en luid genoeg signaal over de uitgang gooit.
Metal up your ass
Verwijderd
Als het goed is, gaan de apps tussen de €0,- en de €6,- kosten. Ik dacht het ergens gelezen te hebben, maar kan even geen bronnetje meer vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:52:
[...]
Ik kan voorlopig nog niets testen, maar is het gewoon niet handiger om hem te jailbreaken en vervolgens MobileScrobbler te installeren? Die app lijkt me echt zwaar te ownen!
En wie weet is het over een tijdje zelfs niet eens meer nodig om te jailbreaken als de officiële SDK beschikbaar wordt gesteld. Wat ik me wel afvraag is, of er dan ook gratis apps kunnen gemaakt worden? Of moet alles via iTunes gekocht worden? Dat is me nog niet echt duidelijk.
En om nog even te reageren op het jailbreaken e.d.: Dat wil ik niet, dan wacht ik wel even tot die programmatjes beschikbaar komen (desnoods tegen een vergoeding).
Verwijderd
Ik heb het nu vandaag ook getest op een iPod Touch 16GB van Week 48 en ik kan dit nu, jammer genoeg, ook bevestigen.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:53:
[...]
Als de volume slider niet volledig op nul staat en de iPod staat op pauze dan hoor je idd een lichte ruis / white noise. Eenmaal je muziek aan het spelen bent valt het eigenlijk niet meer op, tenzij misschien een beetje tijdens hele rustige passages in bepaalde muziek.
Echt dramatisch is het gelukkig niet. Maar het was natuurlijk beter geweest zonder.
Verwijderd
Ik neem aan dat het team van Last.FM sowieso wel een soortgelijke app als MobileScrobbler zal ontwikkelen met de komende SDK. Of hij al dan niet gratis ter beschikking gaat gesteld worden is de vraag natuurlijk.Patriot schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:09:
Het lijkt allemaal een beetje een tijdelijke bug te zijn geweest. Ik krijg nu (net als ScottB eerder ook kreeg) ook telkens als ik mijn 5G aansluit een waarschuwing dat er geen nieuwe tracks te scrobblen zijn. Het werkt bovendien ook meteen niet meer. Toch jammer.
En om nog even te reageren op het jailbreaken e.d.: Dat wil ik niet, dan wacht ik wel even tot die programmatjes beschikbaar komen (desnoods tegen een vergoeding).
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 14:38 ]
Verwijderd
Trouwens, wie er nog een iPod touch wil kopen; alleen deze week zijn bij Dixons nog de audio inruilweken, en sinds gisteravond is er van de nieuwe versie van de touch 20 euro van af gegaan.
APPLE MA623ZD/B Touch 8 GB € 259,00
APPLE MA627ZD/B Touch 16 GB € 349,00
Exclusief inruilvoordeel dan.
Dat is nog niet zeker, waarschijnlijk gaat het op het Apple event in de laatste week van deze maand allemaal duidelijk wordenVerwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:13:
Dus zelfs al maak je de applicaties zelf met de SDK, dan moeten ze nog betaald worden of begrijp ik het nu verkeerd?
jammer, heb zelf voor de oude 1,5 week geleden ook 349 betaaldVerwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:13:
Dus zelfs al maak je de applicaties zelf met de SDK, dan moeten ze nog betaald worden of begrijp ik het nu verkeerd?
Trouwens, wie er nog een iPod touch wil kopen; alleen deze week zijn bij Dixons nog de audio inruilweken, en sinds gisteravond is er van de nieuwe versie van de touch 20 euro van af gegaan.
APPLE MA623ZD/B Touch 8 GB € 259,00
APPLE MA627ZD/B Touch 16 GB € 349,00
Exclusief inruilvoordeel dan.
What's in the case?
even los van dat het inderdaad irritant is dat er geen ab is, je kan wel als je ipod touch locked is 2x op de home button drukken, dan komen je music controls (volume, pauzeren nummer vooruit achteruit).Kaap schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:21:
Na enkele weken maar weer eens gekeken of er al een koptelefoon met afstandsbediening beschikbaar is. Helaas nog steeds niet.Ik begrijp het niet, breng er 1 uit, zijn zat mensen die dat willen kopen. Ik moet nu op de fiets dat ding uit me zak toveren, unlocken en dan zappen.
What's in the case?
Nee, het moet via de usb-kabel...--Christiaan-- schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:34:
Is het trouwens mogelijk de iPod over the air te syncen met iTunes=
Mij ooknowell schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:57:
Laten we inderdaad hopen dat er snel een headphones met ab komt, dan maken ze mij in ieder geval er g blij.
ebay links:
http://cgi.ebay.com/Remot...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.com/FM-Ra...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.com/Earph...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
[ Voor 30% gewijzigd door Pixeldude op 12-02-2008 17:30 . Reden: nog een linkje ]
is dit niks dan? is alleen een beetje aan de prijzige kant http://store.apple.com/Ap...s&nplm=TK906&mco=1B2822CDnowell schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:57:
Laten we inderdaad hopen dat er snel een headphones met ab komt, dan maken ze mij in ieder geval er g blij.
Vanaf hier gaan we verder. MyFocus.nl
80 eurie is inderdaad aan de prijzige kant ook al is hij dan draadloos...Gamer1009 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:52:
[...]
is dit niks dan? is alleen een beetje aan de prijzige kant http://store.apple.com/Ap...s&nplm=TK906&mco=1B2822CD
edit: is gewoon verkrijgbaar bij o.a. de MM.
[ Voor 10% gewijzigd door Moejo op 12-02-2008 18:14 ]
maar dan nog is het irritant dat er geen afstandsbediening is.Ron!n schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:49:
[...]
even los van dat het inderdaad irritant is dat er geen ab is, je kan wel als je ipod touch locked is 2x op de home button drukken, dan komen je music controls (volume, pauzeren nummer vooruit achteruit).
edit

Wat kost die bij de MM? (wel een grote connector, de touch word wel erg lang zo. Wel kicke ding trouwens)
70 euro bij:
http://www.kadoshop.nu/sh...accesoires/gear4-blue-eye
De monster is ook een handig ding. Scheelt weer draden... en ziet er robuuster uit.

Handig ook met handschoenen (zeker in dit kikkerlandje
[ Voor 27% gewijzigd door musiqman op 12-02-2008 18:45 ]
Het team van Last.FM programmeert zelf maar weinig, iSproggler en MobileScrobbler zijn beiden door third party gemaakt, dus de kans dat ze 't zelf zullen doen lijkt me nihil, kan wel dat iemand 't alsnog zal fixen, maar ik ga zelf toch gewoon voor de Jailbreak; geen problemen, sowieso gratis en vrijheidVerwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:37:
[...]
Ik neem aan dat het team van Last.FM sowieso wel een soortgelijke app als MobileScrobbler zal ontwikkelen met de komende SDK. Of hij al dan niet gratis ter beschikking gaat gesteld worden is de vraag natuurlijk.

Verwijderd
Hmm ja, daar heb je wel gelijk in, idd. Waarschijnlijk zal ik ook wel voor de jailbreak gaan, wanti k heb zo een voorgevoel dat ondanks de komende SDK het toch een gelimiteerd (en wsl ook duur) boeltje gaat worden... nu alleen nog een iPod Touch 32GB scoren zodra ik wat nieuws heb over mijn iPod 160GB die ik heb teruggestuurd voor herstel/refund!Leftblank schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:10:
[...]
Het team van Last.FM programmeert zelf maar weinig, iSproggler en MobileScrobbler zijn beiden door third party gemaakt, dus de kans dat ze 't zelf zullen doen lijkt me nihil, kan wel dat iemand 't alsnog zal fixen, maar ik ga zelf toch gewoon voor de Jailbreak; geen problemen, sowieso gratis en vrijheid.
http://www.digg.com/apple...ion_iPhone_out_of_the_box
Directe link
http://www.engadget.com/2...out-of-the-box-including/
Een stukje software dat het mogelijk moet maken om elke versie te jailbreaken...
Geen idee of het ook werkt. Ik ben momenteel weer terug op de normale 1.1.3 + iPhone apps maar het scheelt een hoop geklus als je 1.1.3 versie gekocht hebt en deze wilt jailbreaken.
--
Mobile scrobber werkt echt ideaal, dit was ook de reden waarom ik mn touch gejailbreakt heb omdat de software van lasf.fm de touch / iphone nog niet kan "zien"Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:20:
[...]
Hmm ja, daar heb je wel gelijk in, idd. Waarschijnlijk zal ik ook wel voor de jailbreak gaan, wanti k heb zo een voorgevoel dat ondanks de komende SDK het toch een gelimiteerd (en wsl ook duur) boeltje gaat worden... nu alleen nog een iPod Touch 32GB scoren zodra ik wat nieuws heb over mijn iPod 160GB die ik heb teruggestuurd voor herstel/refund!
maar vooral de nieuwe 1.4 versie is erg sexy
linky > http://dev.c99.org/MobileScrobbler/
[ Voor 42% gewijzigd door Pixeldude op 12-02-2008 19:55 ]
Ik heb hem daar voor 49,99 gehaald, goeie deal lijkt me dus. Helaas krijg je op het beeldscherm van de Touch geen informatie te zien zoals naar welke radiozender je luistert, of je 10 laatst gebelde nummers, maar daar zal hopelijk binnenkort wel een firmware-update voor komen (vanuit Gear4). Ik kan hem je in ieder geval voor de rest wel aanraden, hij doet gewoon wat ie moet doen en dat is voor mij genoeg.musiqman schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:40:
[...]
maar dan nog is het irritant dat er geen afstandsbediening is.
edit
[afbeelding]
Wat kost die bij de MM? (wel een grote connector, de touch word wel erg lang zo. Wel kicke ding trouwens)
70 euro bij:
http://www.kadoshop.nu/sh...accesoires/gear4-blue-eye
Verwijderd
Oja, en morgen krijg ik als het goed is mijn Pocketparty V2 binnen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Heb ook geen idee of er al iets over op dit forum staat, heb er eerlijk gezegt (nog) niet op gezocht.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 21:42 ]
Verwijderd
Van de iPhone dan toch... als ze nu eens zoiets zouden maken voor de iPod Touch...Civic519 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:49:
Interessant digg artiekel
http://www.digg.com/apple...ion_iPhone_out_of_the_box
Directe link
http://www.engadget.com/2...out-of-the-box-including/
Een stukje software dat het mogelijk moet maken om elke versie te jailbreaken...
Je hoopt op een firmware-update, maar hebben de makers het daar ook over gehad ? Als dat zo is koop ik hem direct namelijkMoejo schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:30:
[...]
Ik heb hem daar voor 49,99 gehaald, goeie deal lijkt me dus. Helaas krijg je op het beeldscherm van de Touch geen informatie te zien zoals naar welke radiozender je luistert, of je 10 laatst gebelde nummers, maar daar zal hopelijk binnenkort wel een firmware-update voor komen (vanuit Gear4). Ik kan hem je in ieder geval voor de rest wel aanraden, hij doet gewoon wat ie moet doen en dat is voor mij genoeg.
Verwijderd
De comments zijn helaas tegenstrijdig.. maar als iemand zegt dat het voor hem heeft gewerkt.. dan neem ik aan dat het ook effectief werkt ja.. met uiteraard enkel het jailbreak argument te gebruiken, zonder unlock en activate dusPretorian_ schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:57:
volgens mij staat er in de comments dat het werkt met een touch....
PS: niet onbelangrijk: ZiPhone: Has it bricked your iPod Touch?
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 23:06 ]
Verwijderd
Edit: niet gezien dat hier al een topic over liep. De workaround (wat een structurele oplossing is het niet) van msr911NL aldaar werkt overigens bij mij.
quote: msr911NLHeb het zelfde nu sinds 10.5.2 maar dit kan je omzeilen door als die naar de itunes store connect bovenaan op het Xje te drukken en dan zie je wel weer alles en kan je syncen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 00:52 ]
Haha, daar zou je idd niet zoveel mee opschieten nee..ScottB schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:59:
[...]
Je hoopt op een firmware-update, maar hebben de makers het daar ook over gehad ? Als dat zo is koop ik hem direct namelijkAls jij het hoopt, maar er waarschijnlijk niet komt, tja
Moet eerlijk zeggen dat het me trouwens niet zo heel uitmaakt of er nou een update komt of niet, ook zonder scherm werkt het ding namelijk prima, maar ja, alle info op dat schermpje terugzien kan idd wel wat handiger zijn. Als je nog twijfels hebt raad ik je aan om zelf ook even een mailtje te sturen, dan weten we ook meteen hoe het er nu voor staat (de mijne heb ik een maand of twee geleden gestuurd)..
En de garantie vervalt toch ook niet bij een jailbreak?
Tesla M3LR '21
Verwijderd
1) waarom doe je hem weg? te veel last? of persoonlijke redenen?Las Vegas schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:03:
Ik ben mogelijk van plan mijn Touch te verkopen. Niks is zeker! Maar ik vroeg me af, is de software gewoon terug te resetten naar 1.1.3? Aangezien ik momenteel een gejailbreakte 1.1.3 heb en de koper dat mogelijk niet wilt. Kan ik dan gewoon de Touch resetten en de ''originele'' 1.1.3 erop zetten?
En de garantie vervalt toch ook niet bij een jailbreak?
2) je kan normaal gezien een standaard factory firmware reset uitvoeren, dan heb je terug de legale 1.1.3
3) ik denk dat indien je 2) uitvoert er niks verandert inzake garantie hoor
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
De alombekende en tevens vrij omslachtige maar zeer correcte manier om een iPod Touch te jailbreaken is in geuren en kleuren beschreven op het volgende blog: http://www.ipodtouchblog.nl/how-to/Hoedje schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:01:
[mbr]Hierbij nogmaals het verzoek of iemand een topic wil openen over het jailbreaken van de iPod touch en/of iPhone, waarbij de startpost duidelijke instructies bevat over het jailbreaken (how-to). Neem wel eerst even contact op met modje, zodat er geen dubbel werk verricht wordt.[/]
Meer info dan dat heb je écht niet nodig. En het is zelfs volledig nederlandstalig!
Wat wel gloednieuw is, is een zeer snelle en automatische manier om een iPhone (en nu blijkbaar ook een iPod Touch) te jailbreaken via ZiPhone ( http://zibree.blogspot.com/ ). Van deze tool is inmiddels 2.0 uitgebracht en een usercomment op dat blog is als volgt:
Alhoewel er ook meldingen zijn van gebruikers met errors via ZiPhone. BijvoorbeeldI can confirm on my side.
Brand new Ipod touch with 1.1.3 OOTB (never jailbreaked or downgraded to 1.1.1 or 1.1.2),Itunes 7.6, under Windows XP.
Took less than 2 minutes to be jailbreaked.
All works fine: Wifi, Installer...
thanks zibri
Persoonlijk zou ik dus voorlopig de voorkeur geven aan de methodes beschreven op http://www.ipodtouchblog.nl/how-to/ totdat ZiPhone een volledig stabiele versie heeft.BSD root: md0, major 2, minor 0
iPod Touch OOB 1.1.3 ... I've tried every combination I can think of to get this to work. Any fix?
Thanks voor antwoord. En ik begin al terug te krabbelen hoor! Kan nu schaken op m'n Touch en dat is zo vet dat ik 'm toch maar ga houden waarschijnlijkVerwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:31:
[...]
1) waarom doe je hem weg? te veel last? of persoonlijke redenen?
2) je kan normaal gezien een standaard factory firmware reset uitvoeren, dan heb je terug de legale 1.1.3
3) ik denk dat indien je 2) uitvoert er niks verandert inzake garantie hoor
Tesla M3LR '21
Ik kijk net even op Dixons.nl en zie tot m'n grote verbazing dat er al 'n 32GB iPod Touch uit is... Dat had ik even gemist
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik vond die 20 gb van mn classic eigenlijk al te veel... op een gegeven moment krijg je een overkill aan muziek (en ja dat zeg ik als muzikant
Ennuh voor je 10 laats gebelde nrs heb je een connectie tussen je remote, touch en phone nodig en die krijg je niet alleen door bluetooth, dus denk niet dat dat er ooit van gaat komen.
Alleen voor radio zenders zou ik een schermpje nuttig vinden.
Het enige irritante aan de touch is de itunes interface (indelig van albu en numemr gegevens voornamelijk)
Verwijderd
Het punt is niet dat je alles tegelijk gaat luisteren uiteraard, MAAR dat je de mogelijkheid hebt om veel verschillende soorten muziek erop te zetten, zodat je altijd wel iets kunt luisteren waar je op dat moment zin in hebt... zeker als je een uitgebreide muzikale smaak hebt dan kan zelfs 30GB tegenvallen. Ik had namelijk 85GB aan muziek op mijn iPod Classic 160GB... dus als ik dan een touch koop van 32GB zal ik me toch zwaar moeten aanpassen... dat is wel jammer natuurlijk.musiqman schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:32:
Ik heb een uitgebreide collectie, en mn 8 is nog niet vol dus...
![]()
Ik vond die 20 gb van mn classic eigenlijk al te veel... op een gegeven moment krijg je een overkill aan muziek (en ja dat zeg ik als muzikant)
Nou ZiPhone heeft mijn iPod Touch super snel gejailbreaked..Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:10:
[...]
De alombekende en tevens vrij omslachtige maar zeer correcte manier om een iPod Touch te jailbreaken is in geuren en kleuren beschreven op het volgende blog: http://www.ipodtouchblog.nl/how-to/
Meer info dan dat heb je écht niet nodig. En het is zelfs volledig nederlandstalig!
Wat wel gloednieuw is, is een zeer snelle en automatische manier om een iPhone (en nu blijkbaar ook een iPod Touch) te jailbreaken via ZiPhone ( http://zibree.blogspot.com/ ). Van deze tool is inmiddels 2.0 uitgebracht en een usercomment op dat blog is als volgt:
[...]
Alhoewel er ook meldingen zijn van gebruikers met errors via ZiPhone. Bijvoorbeeld
[...]
Persoonlijk zou ik dus voorlopig de voorkeur geven aan de methodes beschreven op http://www.ipodtouchblog.nl/how-to/ totdat ZiPhone een volledig stabiele versie heeft.
Versie iPod nu: 1.1.3
Versie iTunes: 7.5
Weeknummer iPod Touch: 38
Eerst excuses voor het uit de lucht zijn voor een groot gedeelte van de avond, XS4ALL had een storing in Rotterdam

De grootste aanpassing bestaat nu uit het feit dat je zelf kunt aangeven welke kanalen je wilt zien in je overzicht. Je hoeft dan niet meer de kanalen op te halen die je toch niet interessant vind. Dit maakt het makkelijk om het aanbod aan kanalen uit te breidden zonder de lijst voor iedereen ontzettend lang te maken. Kies voor de instellingen de link onderaan de pagina.
Ik heb dus ook gelijk de volgende zenders toegevoegd en extra zenders kunnen eenvoudig aangevraagd worden via de mail. Nu dus ook beschikbaar: Cartoon Network, MTV, TMF, National Geographic, Animal Planet, Eurosport, BBC World, CNN.
Veel plezier met http://tv.richard5.net
PS de instellingen worden bewaard m.b.v cookies in je browser!
Verwijderd
Gelijk een aantal belangrijke vragen dan:SFRtje schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:02:
[...]
Nou ZiPhone heeft mijn iPod Touch super snel gejailbreaked..
Versie iPod nu: 1.1.3
Versie iTunes: 7.5
Weeknummer iPod Touch: 38
1) werkt Youtube nog?
2) werkt Mail nog?
3) werkt Maps + locate me functie nog?
Her en der lees je namelijk mensen die sinds ze via ZiPhone hun toestel gejailbreakt hebben, problemen hebben met die apps.
thanx, super! Er is trouwens 'concurrentie'. check dit maar eens:http://iphone.savvy.nl/tvgidsrichard-5 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:07:
Oke, tijd voor een update van de TVSite!
Eerst excuses voor het uit de lucht zijn voor een groot gedeelte van de avond, XS4ALL had een storing in Rotterdam![]()
De grootste aanpassing bestaat nu uit het feit dat je zelf kunt aangeven welke kanalen je wilt zien in je overzicht. Je hoeft dan niet meer de kanalen op te halen die je toch niet interessant vind. Dit maakt het makkelijk om het aanbod aan kanalen uit te breidden zonder de lijst voor iedereen ontzettend lang te maken. Kies voor de instellingen de link onderaan de pagina.
Ik heb dus ook gelijk de volgende zenders toegevoegd en extra zenders kunnen eenvoudig aangevraagd worden via de mail. Nu dus ook beschikbaar: Cartoon Network, MTV, TMF, National Geographic, Animal Planet, Eurosport, BBC World, CNN.
Veel plezier met http://tv.richard5.net
PS de instellingen worden bewaard m.b.v cookies in je browser!
Er is er zelfs nog een: http://www.mrmovie.nl/m/, concurrentie is goed! Dat houd iedereen scherp en blijft iedereen ontwikkelen om beter te worden. Dat kan alleen maar beter zijn voor de gebruikers.Pretorian_ schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:35:
[...]
thanx, super! Er is trouwens 'concurrentie'. check dit maar eens:http://iphone.savvy.nl/tvgids
Dit wordt zeker niet mijn laatste update en zijn nog meer plannen maar ik doe het feature voor feature en probeer zo snel mogelijk nieuwe dingen te releasen. Ideeen ter verbetering zijn welkom via de mail!
Waarom zou je de 10 laatst gebelde nummers niet via bluetooth op je schermpje kunnen krijgen denk je? Dat is wel degelijk mogelijk, bij alle iPods zelfs, behalve de Touch, omdat die dus een heel ander scherm heeft. Het pairen via bluetooth met je telefoon gaat ontzettend makkelijk, en ik kan ook gewoon telefoontjes aannemen met de BluEye, maar zoals ik al zei is het gewoon jammer dat de info (nog) niet op het scherm te zien is.musiqman schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:32:
Ennuh voor je 10 laats gebelde nrs heb je een connectie tussen je remote, touch en phone nodig en die krijg je niet alleen door bluetooth, dus denk niet dat dat er ooit van gaat komen.
Alleen voor radio zenders zou ik een schermpje nuttig vinden.
Eh nou, mijn iPod start nu niet meer op... Gisteravond na het ZiPhone-en en wat apps installeren, wilde ik m aansluiten op mn pc en vanaf dat moment krijg ik niks anders te zien dan het Apple logo..Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:10:
[...]
Gelijk een aantal belangrijke vragen dan:
1) werkt Youtube nog?
2) werkt Mail nog?
3) werkt Maps + locate me functie nog?
Her en der lees je namelijk mensen die sinds ze via ZiPhone hun toestel gejailbreakt hebben, problemen hebben met die apps.
Niet doen dus, dat ZiPhone!!!
fijn had op andere fora dit prog ook gezien gerunt en wat gebeurd er.. natuurlijk.. krijg na de reboot alleen een apple logo te zien..SFRtje schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:05:
[...]
Eh nou, mijn iPod start nu niet meer op... Gisteravond na het ZiPhone-en en wat apps installeren, wilde ik m aansluiten op mn pc en vanaf dat moment krijg ik niks anders te zien dan het Apple logo..
Niet doen dus, dat ZiPhone!!!
heb all de ziphone -v -b geprobeerd maar hij kan geen i-pod vinden.. iemand een idee hoe ik dit nu weer goed krijg..
* AjDuLion zucht waarom moest ik nou weer zonodig jailbraiken...
edit : na ff gewacht te hebben gebeurd er nog steeds niets en zit hij nog vrolijk op het apple logo hoe groot is de kans dat als ik vanavond naar mediamarkt ga met de bon en de touch dat ze hem vervangen/laten repareren en gaan ze zien dat ik een poging heb gedaan tot een jailbraik of niet ?
[ Voor 17% gewijzigd door AjDuLion op 14-02-2008 10:42 ]
[ Voor 6% gewijzigd door SFRtje op 14-02-2008 10:54 ]
Versie B heeft de januari upgrade (Mail, Stocks, Google Maps, Notes en Weer). Versie A heeft deze niet.Froggle schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:49:
Ik wil een iPod Touch kopen. Ik ben alleen tot de ontdekking gekomen dat er een A en een B versie is. Wat is exact het verschil?
* AjDuLion heeft nu maar gewoon op herstellen gedrukt in i-tunes en gaat weer terug naar zn legale i-touch
Verwijderd
Ik ben nog steeds aan het overwegen om een iPod Touch 32GB te kopen over een paar weekjes, en ter voorbereiding hou ik een google notebook bij met handige gerelateerde informatie. Je kan de notebook hier bekijken. Bij Tips & Tricks had ik inderdaad ook een link staan naar ZiPhone: Has it bricked your iPod Touch?SFRtje schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:50:
Op pagina 26 staat n link in een post van Freddy-E waarmee je je mislukte JB via ZiPhone weer levend kan maken. Het is heel makkelijk en binnen een minuut gebeurd! Maar je moet de link ff zelf zoeken want je kan niet copy/paste doen op de touch
Deze notebook wordt nog steeds bijgewerkt als ik nieuwe en handige informatie vind. Het belangrijkste moet nog komen, een fatsoenlijke guide om de iPod Touch 32GB variant te jailbreaken. En dan best nog wachten tot de SDK uitkomt, want die zal waarchijnlijk gepaard gaan met een nieuwe firmware 1.1.4 en dan zullen ze (oficial dev-team of Zibree) die ook wel jailbreaken... afwachten kortom op een native 1.1.3/1.1.4 jailbreak over een paar weekjes.
Ik heb op mijn google notebook ook een sectie Cases. Na veel opzoekwerk en user-reviews gelezen te hebben denk ik dat ik zou gaan voor de Agent 18 + Power Support Anti-Glare film set. Ik lees quasi alleen maar positiefs over die combinatie.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 11:59 ]
Wat is er anders aan dan de 8 of 16GB, jailbreaken blijft toch hetzelfde met de 32GB?Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:10:
Het belangrijkste moet nog komen, een fatsoenlijke guide om de iPod Touch 32GB variant te jailbreaken.
Verwijderd
Dat zou ik ook denken, maar toch lees je tegenstrijdige berichten op internet. En er zijn nog maar heel weinig posts van personen die de 32GB hebben gejailbreakt met alle applicaties werkend. Het grote punt is dat er veel te veel verschillende 1.1.3 methodes zijn, met elk de nodige gebreken... de ZiPhone 2.0 methode schijnt al een stap in de goede richting te zijn.Resinman schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:18:
[...]
Wat is er anders aan dan de 8 of 16GB, jailbreaken blijft toch hetzelfde met de 32GB?
Maar schijnbaar houdt het official dev team hun stand-alone 1.1.3 native jailbreak bij tot de SDK door Apple gereleased is, zodat Apple geen eventuele lekken zou kunnen dichten. zie ook: http://touchpodium.com/20...-released-works-on-touch/
dit is ook wel een leuke faq: http://www.ipodtouchfans.com/forums/showthread.php?t=38179
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 12:27 ]
Geen hardware upgrade ofzo dan? Beetje doelloos anders, om voor een update een hele nieuwe versie op de markt te brengen.Eswip schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:59:
[...]
Versie B heeft de januari upgrade (Mail, Stocks, Google Maps, Notes en Weer). Versie A heeft deze niet.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Verwijderd
De hardware upgrade is de 32GB ipv 8/16Froggle schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:15:
[...]
Geen hardware upgrade ofzo dan? Beetje doelloos anders, om voor een update een hele nieuwe versie op de markt te brengen.
Er zijn heus mensen die de apps niet willen en die hebben dan voor een mindere prijs de iPod Touch. Lijkt me toch zeker niet doelloos, he.
Verwijderd
Oh well, muziek staat er op. Voorloopig kan ik het even met rust laten
Ik ben inmiddels al gewend aan iTunes. En ik heb nog niet eens een iPod of iets dergelijks.Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:38:
bij deze ook een 'gelukkige' eigenaar van een ipod touch (16 gb), maar god wat is Itunes een draak van een programma. Vreselijk. Ik had gehoopt dat er na enkele jaren wel verbetering in zou zitten, maar dat valt flink tegen. Het ergste is nog dat ik niet zomaar bestanden kan verwijderen zonder dat de itunes library daardoor in de war raakt (moet ik weer een script downloaden om de verwijderde mp3's uit de library te krijgen). Verder kan ik niet on the fly tags editen etc. Blijkbaar is het niet eens mogelijk om zelf je mappen te kiezen die aan de library worden toegevoegd? Hmmzzz...
Volgende week kan ik hem als het goed is halen.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Of je gebruikt ALT + Delete en de muziek gaat ook gewoon uit je Bibliotheek.Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:38:
bij deze ook een 'gelukkige' eigenaar van een ipod touch (16 gb), maar god wat is Itunes een draak van een programma. Vreselijk. Ik had gehoopt dat er na enkele jaren wel verbetering in zou zitten, maar dat valt flink tegen. Het ergste is nog dat ik niet zomaar bestanden kan verwijderen zonder dat de itunes library daardoor in de war raakt (moet ik weer een script downloaden om de verwijderde mp3's uit de library te krijgen). Verder kan ik niet on the fly tags editen etc. Blijkbaar is het niet eens mogelijk om zelf je mappen te kiezen die aan de library worden toegevoegd? Hmmzzz...
Verwijderd
Nou ja, ieder zijn ding
Ik heb mijn muziek op mn mac ingedeeld alsvolgt.
Ik heb in de map documenten een map mymusic zitten. Daar zit per artiest een map in met daarin losse nummers of album van die artiest (artiesten met maar 1 nummer gaan naar de diverse map in my music)
ieder nummer heeft een naam (of een opvolg nummer in een album)
Zodra ik een nummer in Itunes laad, krijg het nummer zn oorspronkelijke tag als naam. Wat er dan gebeurt bij bijv. een nummer dat van een verzamel cd komt, het automatisch in de lijst met artiesten op naam van da verzamelalbum komt te staan. En zo zijn er nog legio voorbeelden van namen die Itunes aanpast en zo een warboel van de Itunes library maakt (terwijl in de map My Music, alles netjes staat geordend op artiest)
Dat is de enigste reden dat Itunes kl*te werkt voor mij.
Wel grappig is dat er automatisch (ik hoef er dus niks voor te doen) een map limewire komt in Itunes en daar alle gedownloade nr's in komen te staan.
Je kan in iTunes heel eenvoudig volgende settings afzetten :musiqman schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:55:
het nadeel van itunes bijv.
Ik heb mijn muziek op mn mac ingedeeld alsvolgt.
Ik heb in de map documenten een map mymusic zitten. Daar zit per artiest een map in met daarin losse nummers of album van die artiest (artiesten met maar 1 nummer gaan naar de diverse map in my music)
ieder nummer heeft een naam (of een opvolg nummer in een album)
Zodra ik een nummer in Itunes laad, krijg het nummer zn oorspronkelijke tag als naam. Wat er dan gebeurt bij bijv. een nummer dat van een verzamel cd komt, het automatisch in de lijst met artiesten op naam van da verzamelalbum komt te staan. En zo zijn er nog legio voorbeelden van namen die Itunes aanpast en zo een warboel van de Itunes library maakt (terwijl in de map My Music, alles netjes staat geordend op artiest)
Dat is de enigste reden dat Itunes kl*te werkt voor mij.
Wel grappig is dat er automatisch (ik hoef er dus niks voor te doen) een map limewire komt in Itunes en daar alle gedownloade nr's in komen te staan.
"Keep iTunes folder organised" en "Copy files to iTunes music folder when adding to library" afzetten en dan heb je van die drogredenen hierboven geen last meer.
Ik kan me blauw ergeren aan het hele mapjes verhaal. Het is toch absoluut niet belangrijk in welke map je bestanden staan of hoe ze daarin heten - zolang ze maar afspelen, synchroniseren en weggemieterd kunnen worden.
This space intentionally left blank.
Het is namelijk voor mij niet belangijk welke map ze staan. WEL welke NAAM ze krijgen. Ik heb al veel moeite gedaan om alle nummers een naam te geven (als deze niet juist was) ik wil dit dan niet nog een keer hoeven te doen. Simpel
Dat jou dat niet intresseerd is jou zorg
kan jailbreaken op een goede manier?
Verwijderd
Anders negeer je al mijn posts op de laatste 3 pagina's.. heb zelfs een link geplaatst naar mijn google notebook.. met meer informatie zelfs dan hetgeen je nu vraagt. Wie zoekt, die vindt?Gemini NL schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:28:
weet iemand hoe je een iPod Touch 1.1.3 (zo gekocht niet gejailbreakt)
kan jailbreaken op een goede manier?
maar ik wil het wel in een keer goed doen:P
EDIT:
Ik heb een poging gedaan om te downgraden van 1.113 naar 1.1.1, maar nu moet ik em herstelle en dan krijg ik unown error, iemand een ideetje?
EDIT2:
iTunes 7.5 gedownload ipv 7.6 en nou kan ik em wel restore:D
[ Voor 43% gewijzigd door Gemini NL op 14-02-2008 22:25 ]
Ik snap dat idee van dat het bij iTunes 7.5 wel werkt en bij iTunes 7.6 niet werkt, niet helemaal.. Ligt het gewoon niet eraan dat als je 7.6 hebt, de nieuwste versie voor je Touch 1.1.3 is, die gevonden wordt en bij 7.5 dit juist 1.1.2 is, hetgeen wat je wilt bereiken? Als dit waar is dan moet men toch gewoon via 7.6 ook kunnen restoren naar 1.1.2 dmv shift + restore ingedrukt te houden en vervolgens het 1.1.2_restore bestand op te zoeken (zoals gebeurd bij 1.1.1)?Gemini NL schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:44:
ja dat zie ik allemaal wel, maar ik zie ook al dat commentaar en dat er nog niet echt een goede manier is,
EDIT:
Ik heb een poging gedaan om te downgraden van 1.113 naar 1.1.1, maar nu moet ik em herstelle en dan krijg ik unown error, iemand een ideetje?
EDIT2:
iTunes 7.5 gedownload ipv 7.6 en nou kan ik em wel restore:D
Het is misschien wel een onnodige vraag, omdat je makkelijk even 7.5 installeert, maar ik vroeg het me even af.
Verwijderd
Verwijderd
http://www.ziphone.org/Gemini NL schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:44:
ja dat zie ik allemaal wel, maar ik zie ook al dat commentaar en dat er nog niet echt een goede manier is,
Inmiddels versie 2.2... komt nog helemaal goed denk ik zo
Verwijderd
Het grootste nadeel is dat deze methode specifiek voor de iPhone geschreven is, maar ook blijkt te werken voor de Touch. Ik wacht toch liever op een versie die specifiek voor een Touch geschreven is. En die dan ook door tig users eerst getest werd vooraleer ik hem zelf in dienst neem.Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 08:27:
Inmiddels versie 2.2... komt nog helemaal goed denk ik zo
Dat zal niet gaan lukken, je kunt wel gewoon je bankrekeningnummer gebruiken, hoe staat uitgelegd in de TS van het iTunes topic:LeVortex schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:28:
ik ben sinds gister ook trotse eigenaar van een itouch, alleen dat itunes, ik wil een account zo dat ik albumgegevens kan ophalen, maar ik kan bij account aanmaken alleen kiezen uit visa, mastercard, en zo'n groen ding, maar ik heb geen creditcard
, zal ik maar gewoon me telefoonnummer invullen? ik ben toch niet van plan daar dingen te gaan kopen. alleen mag dat natuurlijk eigenlijk niet. Is er geen manier zodat je dat niet in hoeft te vullen?
Om album-art te downloaden moet je een account hebben bij de iTunes-store, maar om me te registreren moet ik een creditcardnummer opgeven? Wordt er geld afgeschreven?
Nee, er wordt niks van je rekening afgeschreven. Er wordt € 0,01 bijgeschreven om je account-gegevens te controleren.
Als je even goed kijkt zal je ook bij een van de knopjes "Click&Buy" zien staan. Mocht je geen creditcard hebben maar toch muziek willen kopen of album-art op willen halen, ga dan voor die optie. Bij Click&Buy kun je aan account aan maken wat gelinkt is aan je bankrekening, alle aankopen van iTunes worden dan automatisch afgeschreven. Ter verificatie krijg je ook €0,01 op je rekening gestort met als betalingskenmerk een code, deze code moet je weer bij je Click&Buy account invoeren zodat je account niet verloopt.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
dat staat er dus niet, dat click en buy tekentje, ik snap alleen niet waarom niet, want net stond die er wel bij, eerst stonden er 4 of 5, en nu nog maar 3, ik ga wel ff knutselenHoedje schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:47:
[...]
Dat zal niet gaan lukken, je kunt wel gewoon je bankrekeningnummer gebruiken, hoe staat uitgelegd in de TS van het iTunes topic:
[...]
Verwijderd
Geen Visa hebben is zo 1940... echt serieus... bij ons bij de Argenta bank krijg je zelfs gratis een Visa kaart. Alle rekeningen zijn volledig gratis daar... moet in NL toch ook wel zijn?LeVortex schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:28:
ik ben sinds gister ook trotse eigenaar van een itouch, alleen dat itunes, ik wil een account zo dat ik albumgegevens kan ophalen, maar ik kan bij account aanmaken alleen kiezen uit visa, mastercard, en zo'n groen ding, maar ik heb geen creditcard
, zal ik maar gewoon me telefoonnummer invullen? ik ben toch niet van plan daar dingen te gaan kopen. alleen mag dat natuurlijk eigenlijk niet. Is er geen manier zodat je dat niet in hoeft te vullen?
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:16:
[...]
Geen Visa hebben is zo 1940... echt serieus... bij ons bij de Argenta bank krijg je zelfs gratis een Visa kaart. Alle rekeningen zijn volledig gratis daar... moet in NL toch ook wel zijn?
Niet iedereen kan een CC aanvragen. Ligt ook weer aan je inkomen enz enz enz. Daarnaast kost het ook nog eens geld bij de meeste banken enz ijn de meeste mensen gewoon bang dat ze zij zich niet in kunnen houden met dat krediet. Waarom denk je dat er zoveel mensen zijn met schulden, in o.a de UK en USA? 10 CC's hebben met allemaal een schuld erop.....
Zoals hierboven al vermeld; Gewoon je bankrekeningnummer invullen en oppassen dat je niks kooptLeVortex schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:28:
[ Voor 36% gewijzigd door Notna op 15-02-2008 10:50 ]
Verwijderd
Notna schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:48:
[...]
offtopic:
Niet iedereen kan een CC aanvragen. Ligt ook weer aan je inkomen enz enz enz. Daarnaast kost het ook nog eens geld bij de meeste banken enz ijn de meeste mensen gewoon bang dat ze zij zich niet in kunnen houden met dat krediet. Waarom denk je dat er zoveel mensen zijn met schulden, in o.a de UK en USA? 10 CC's hebben met allemaal een schuld erop.....
Dan zijn ze in België wat relaxter daaromtrent denk ik. Ik had namelijk al een credit card zonder dat ik vast werk had. Vroeger, als student zijnde, met een beetje vakantiegeld (zonder vast inkomen kortom) was blijkbaar al geen probleem. Je wordt natuurlijk wel gescreend of je te vertrouwen bent natuurlijk en eventueel ook een screening van je ouders. Ik zou dus toch maar eens bij je bank horen of je niet een visa kan scoren. Dan heb je het gemakkelijk met iTunes en zoveel andere zaken ook! ;-) Verleiding++;
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 16:54 ]
Verwijderd
Heb weer een uitgebreide jailbreak 1.1.3 gids gevonden: http://dermapthera.wordpr...ri-iphone-and-ipod-touch/ die gebruikt maakt van ZiPhone.Gemini NL schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:44:
Helaas werkt deze niet op de 16GB & 32GB Touch..Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:37:
[...]
Heb weer een uitgebreide jailbreak 1.1.3 gids gevonden: http://dermapthera.wordpr...ri-iphone-and-ipod-touch/ die gebruikt maakt van ZiPhone.
Verwijderd
Ja en nee. Bij de ene wel, bij de andere niet. Zoals ook te lezen op het forum heeft het te maken met het aantal ssd chips in je iPod. Met twee van zulke chips ga je inderdaad problemen krijgen. Maar er zijn ook andere users die wel hebben kunnen jailbreaken...The CarNagE Man schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:23:
[...]
Helaas werkt deze niet op de 16GB & 32GB Touch..
De vraag is hoe je weet hoeveel van zulke chips je hebt?! En beter zou iedereen wat geld donaten aan Zibree zodat hij zelf een iPod Touch kan kopen om te experimenteren.
no offense maar volgens mij moet je voor een visa toch echt 18 zijn, en ik geloof niet dat ik dat ben,Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:16:
[...]
Geen Visa hebben is zo 1940... echt serieus... bij ons bij de Argenta bank krijg je zelfs gratis een Visa kaart. Alle rekeningen zijn volledig gratis daar... moet in NL toch ook wel zijn?
Nou ze zeggen dat de meeste 16gb's meerdere chips heeft.. dus die gaan meestal niet werken..Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:06:
[...]
Ja en nee. Bij de ene wel, bij de andere niet. Zoals ook te lezen op het forum heeft het te maken met het aantal ssd chips in je iPod. Met twee van zulke chips ga je inderdaad problemen krijgen. Maar er zijn ook andere users die wel hebben kunnen jailbreaken...
De vraag is hoe je weet hoeveel van zulke chips je hebt?! En beter zou iedereen wat geld donaten aan Zibree zodat hij zelf een iPod Touch kan kopen om te experimenteren.
Eindelijk een com in de buurt om te reageren.Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:03:
[...]
Dan zijn ze in België wat relaxter daaromtrent denk ik. Ik had namelijk al een credit card zonder dat ik vast werk had. Vroeger, als student zijnde, met een beetje vakantiegeld (zonder vast inkomen kortom) was blijkbaar al geen probleem. Je wordt natuurlijk wel gescreend of je te vertrouwen bent natuurlijk en eventueel ook een screening van je ouders. Ik zou dus toch maar eens bij je bank horen of je niet een visa kan scoren. Dan heb je het gemakkelijk met iTunes en zoveel andere zaken ook! ;-) Verleiding++;
Ik vind dit bijna spam voor alle krediet bedrijven.
BAH
Hoe komen mensen in de schulden... zo dus. NOOIT een credit card aanschaffen. Ik heb het ook altijd zonder gekunt en beschik over diverse leuke dingen in huis.
En het is al een paar keer gezegd. Via Ideal werkt het net zo makkelijk (alleen bestaat hier ook de verleiding om veel te kopen zonder blokkade, met een hoge rekening nadien)
Verwijderd
musiqman schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:21:
[...]
Hoe komen mensen in de schulden... zo dus. NOOIT een credit card aanschaffen. Ik heb het ook altijd zonder gekunt en beschik over diverse leuke dingen in huis.
Ik heb die van mij al jaren in gebruik en als je wat verstand hebt dan kom je er niet mee in de problemen. Ik gebruik die van mij voornamelijk om e-sales te doen op bijvoorbeeld ebay (via paypal of google checkout) en om online muziek te kopen van webshops zoals www.warpmart.com
Maar genoeg over dit probleem. Is er al iemand die nu een iPod Touch 32GB heeft kunnen jailbreaken op een manier zodat ook nog alle apps werken?
Toch niet
Waarschijnlijk vond hij mijn geinstallde apps niet liev..
nja, terug naar 1.1.1 en dan fresh jailbreak naar 1.1.3
[ Voor 66% gewijzigd door MexxT op 15-02-2008 17:54 ]
Audi S3
Via welke manier werkte hij toch niet en via welke manier toch weer wel?MexxT schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:10:
Mijn 8GB versie Jailbreakt op het moment(naar 1.1.3)
Toch niet
Waarschijnlijk vond hij mijn geinstallde apps niet liev..
nja, terug naar 1.1.1 en dan fresh jailbreak naar 1.1.3
Het jailbreaken vanaf een gejailbreakte 1.1.2 ging gewoon prima. Deze guide gebruikt: http://ipod.isquare.nl/20...ailbreak-113-applicaties/SFRtje schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:56:
[...]
Via welke manier werkte hij toch niet en via welke manier toch weer wel?
alleen bij het installen van de apps ging het mis
Zit nu weer op 1.1.1 en ga het ff opnieuw doen
[ Voor 6% gewijzigd door MexxT op 15-02-2008 18:00 ]
Audi S3
Heb terug geflashed naar 1.1.1, deze gejailbreakt en moet nu oktoprep installeren.
Ik kan deze bij installer nergens vinden
het mapje Tweaks 1.1.1 en Tweaks 1.1.2 missen ook allebij..
iemand die mij even alle sources kan doorgeven?
ik denk dat het namelijk daar aan ligt. volgensmij mis ik er een aantal.
veel dank alvast!
Audi S3
Verwijderd
conceitedsoftware.com/iphone
En, als je alle sources wil hebben, dan zou ik voor deze gaan:
http://ihacks.us/index.xml
Ik denk dat hij hier wel bij zit
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 19:17 ]
Dit topic is gesloten.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.