[iPod touch] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 83.310 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:03
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:00:
Werkt dat trucje met die plaatsbepaling in Nederland, op een iPod Touch? Op de iPhone werkt het mbv het GSM signaal en Wifi punten van het bedrijf Skyhook.
Wellicht is dit iets voor je: http://www.navizon.com/
Djerique schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:40:
• Zullen we een gezamelijke inkoopactie beginnen voor iPod Touch toestellen te importeren naar NL? (het scheelt namelijk ENORM in de prijs)
Wat zou volgens jou dan de prijs worden na verzendkosten en invoerbelasting? :)

[ Voor 34% gewijzigd door Resinman op 06-02-2008 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:26

mjl

Ugh

Djerique schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:40:
Een aantal vragen:
  1. Is het mogelijk om Winamp op je Ipod Touch te zetten?
  2. Is er al wat gedaan met de makkelijke beschadiging van de achterkant?
  3. Zullen we een gezamelijke inkoopactie beginnen voor iPod Touch toestellen te importeren naar NL? (het scheelt namelijk ENORM in de prijs)
Ga je gang, maar dan op samenkopen.net ;)

Vaak valt het nog best tegen, de US prijzen zijn ex BTW en invoerrechten dus reken er +6 +20% bij! Met een ipod van 499$ kom je dan op ~450 euro uit, amper de moeite ...

Ik koop in ieder geval geen ipods meer. Zoals ze omgaan met hun "early adaptors" en extra geld gaan vragen voor funcities die gewoon bij een gratis firmware update horen vind ik niet netjes...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
8-Track schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:49:
Het is heel creepy. Ik woon en werk in Amsterdam en de plaatsbepaling is heel nauwkeurig. Je klikt alleen op het 'locate me' icoon en tot op een paar meter nauwkeurig wordt een cirkel geplaatst met je locatie. Op Schiphol werkt het bij de gates niet meer, want daar kan Skyhook niet met zijn auto's komen. :)
Denk dat het ook afhankelijk is van waar je zit in Amsterdam, ik werk ook in Amsterdam, vlakbij het Vondelpark, en dat locaten is mij echt nog niet gelukt :{ (zelfs niet in de tram vanaf sloterdijk)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zojuist een touch gekocht en meteen de software update erbij gekocht via cc van me vader (ze hadden de B-versie niet in de winkel), maar als ik em wil installeren zegt ie dat mijn computer niet gemachtigd is, maar dat klopt niet want dat heb ik net ingesteld... (is mijn eigen laptop, dus ik ben ingelogd als hoofdgebruiker van deze computer, dus daar kan et ook niet aan liggen...)

iemand een oplossing, want die apps wil ik wel hebben natuurlijk! heb er voor betaald!:O

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Als het een .exe is kan je erop rechtermuisklikken>uitvoeren als administrator.
Dan ff admin pass ingeven en dan zou het moeten lukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pap3rclip schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:33:
Als het een .exe is kan je erop rechtermuisklikken>uitvoeren als administrator.
Dan ff admin pass ingeven en dan zou het moeten lukken....
dat is et nou juist, het is geen exe, hij moet via iTunes geinstalleerd worden maar hij zegt dat ik niet gemachtigd ben... en dat ben ik dus wel.. hoe kan dat? bugje in iTunes misschien?

edit: laat maar om de een of andere mysterieuze reden is het nu wel gelukt! iig bedankt voor de moeite Pap3rclip ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
Vraagje: kan je Google Maps ook gebruiken zonder WiFi? Anders kan je het dus niet gebruiken als 'niet-realtime-gps' op de fiets ofzo?
Misschien een beetje onduidelijk maarja ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
GRrr heb ik net afgelopen weekend voor 277e een 16GB versie meegenomen uit Hong Kong lees ik hier dat ze een 32GB versie hebben. D'oh!

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
277€? Normaal gezien zou het daar toch 299$ moeten kosten = 200€?
Mijn fout, de 16GB versie natuurlijk >:).

[ Voor 39% gewijzigd door Pap3rclip op 06-02-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pap3rclip schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:30:
Vraagje: kan je Google Maps ook gebruiken zonder WiFi? Anders kan je het dus niet gebruiken als 'niet-realtime-gps' op de fiets ofzo?
Nee je hebt echt WiFi nodig. Je kan van te voren wel je route uitstippelen. Dan hou je wel een routebeschrijving, plaatjes weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pap3rclip schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:30:
Zonder WiFi geen verbinding dus ophalen van de kaart en evt. plaatsbepalen op basis van hotspots is uiteraard niet mogelijk. Je kan wel gewoon 'offline' in Maps rondscrollen en dat toont hij wat hij nog in z'n geheugen heeft staan. Je kan thuis ook een route plannen en die volgen terwijl je geen verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
Oke en dat offline rondscrollen, staat alles in het geheugen wat je ooit gedownload hebt met WiFi?

Nog een vraagje ;) Hoe groot is een dvd omgezet voor op de iPod met goede kwaliteit eigenlijk?

[ Voor 33% gewijzigd door Pap3rclip op 06-02-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 14-06 16:12
Pap3rclip schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:00:
Oke en dat offline rondscrollen, staat alles in het geheugen wat je ooit gedownload hebt met WiFi?

Nog een vraagje ;) Hoe groot is een dvd omgezet voor op de iPod met goede kwaliteit eigenlijk?
je kan via iTunes films "huren" ofzo voor je touch en ik dacht dat ik 1.37 GB had zien staan...

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 18:14
Pap3rclip schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:00:

Jup alles wat je in maps hebt bekeken en dus opgehaald is van het internet, slaat je ipod automatisch op. Zo kun je dus wel degelijk offline een route plannen alleen moet je dan wel de route die je gaat rijden alvast thuis een keer afspelen zodat de plaatjes in je geheugen staan.

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
Oké bedankt.
Ik wil nu in iTunes alle albumillustraties ophalen voor coverflow maar hier heb ik blijkbaar een iTunes Store account voor nodig... Hoe kan ik een iTunes Store account aanmaken ZONDER creditcard? ClickAndBuy wil ook niet zonder creditcard :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 18:14
Pap3rclip schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:20:
Oké bedankt.
Ik wil nu in iTunes alle albumillustraties ophalen voor coverflow maar hier heb ik blijkbaar een iTunes Store account voor nodig... Hoe kan ik een iTunes Store account aanmaken ZONDER creditcard? ClickAndBuy wil ook niet zonder creditcard :(.
Dit kan wel zonder creditcard. Clickanbuy kan je namelijk gewoon met een bank of giro rekening betalen

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
In België alleen maar met credit card :(.
Zou ik hem op Nederland zetten en gewoon rekeningnr. verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05 14:31
Dat gaat niet werken, volgens mij moet je een cent betalen om het account te activeren

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
Oke ik heb nu een rekeningnummer verzonnen...
Nu bij de laatste stap moet ik een telefoonnr. beginnend op +31 (NL dus :() ingeven, daar sturen ze een sms naar en daar staat een code in die ik moet ingeven.
Iemand vrijwilliger? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Chopper_Rob schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:27:
Dat gaat niet werken, volgens mij moet je een cent betalen om het account te activeren
cent betalen?

ik kreeg een cent bijgeschreven ? :P

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Even een vraagje, als je hem in Amerika koopt, heb je dan geen problemen met de stroomadapter etc? Of stel ik nu een domme vraag :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zeker geen domme vraag hoor! De touch en iPhone hebben voor zover ik weet echter een adapter waarvan je de kop kunt wijzigen. Deze kun je dan gewoon bij een NL Apple store halen, zal nooit duur zijn. (Iemand een idee?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:25:
Even een vraagje, als je hem in Amerika koopt, heb je dan geen problemen met de stroomadapter etc? Of stel ik nu een domme vraag :)
Travel kit kopen of ebay' en voor een adapterblokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

De touch heeft geen adapter, die sluit je gewoon aan op je USB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
R4NCOR schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 00:22:
De touch heeft geen adapter, die sluit je gewoon aan op je USB ;)
LOL, Iz didn't know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ja dat is echt bagger als je op vakantie gaat :/
Gelukkig heb ik nog de lader van mijn 4G Ipod

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 23:26

mjl

Ugh

KappeNou schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:02:
Ja dat is echt bagger als je op vakantie gaat :/
Gelukkig heb ik nog de lader van mijn 4G Ipod
Als je echt apple spul hiervoor wil ben je meteen een boel geld kwijt:

Apple USB power adapter: 29 euro
Apple Internationale reisstekker set: 39 euro

Mocht je naar de US gaan zou ik die dus in de apple store aldaar halen (wel beide sets, anders heb je er thuis weer niks aan...).

Als alternatief zijn er ook van Belkin e.d. USB laders te koop met opzetstukken voor het buitenland (bijv. op de apple store site de "Griffin PowerDuo Travel (autolader + stroomadapter)" voor 49,95 euro), of neem een goedkope USB lader en haal een adaptersetje bij de gamma.

[ Voor 7% gewijzigd door mjl op 07-02-2008 09:16 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
mjl schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:12:
[...]

Als je echt apple spul hiervoor wil ben je meteen een boel geld kwijt:

Apple USB power adapter: 29 euro
Apple Internationale reisstekker set: 39 euro

Mocht je naar de US gaan zou ik die dus in de apple store aldaar halen (wel beide sets, anders heb je er thuis weer niks aan...).

Als alternatief zijn er ook van Belkin e.d. USB laders te koop met opzetstukken voor het buitenland (bijv. op de apple store site de "Griffin PowerDuo Travel (autolader + stroomadapter)" voor 49,95 euro), of neem een goedkope USB lader en haal een adaptersetje bij de gamma.
of je neemt gewoon je laptop mee heb je altijd een usb poort :+

zonder gekkigheid er zijn zoveel opties koop een usb stekker die werken voor in de auto hetzelfde verhaal..

ga je naar apple spul dan ben je goudgeld kwijt (maarja dat ben je met je touch ook dus dat beetje extra >:) )

zelf heb ik een av kabel gekocht en daar zat een oplader bij met een us/eu blokje erbij en deze past ook gewoon op de bijgeleverde usb kabel van de touch kosten 50€ en daar krijg je dan een rgb/audio l+r + usb stekker bij

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of het (überhaupt) mogelijk is dat Apple de iPod Touch kan en/of wil upgraden naar 32 GB? Heb namelijk nu 16 en ben ontzettend blij ermee, maar voel al een gebrek aan ruimte aankomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Die is toch net aangekondigd, en al te koop op de store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:21:
Iemand enig idee of het (überhaupt) mogelijk is dat Apple de iPod Touch kan en/of wil upgraden naar 32 GB? Heb namelijk nu 16 en ben ontzettend blij ermee, maar voel al een gebrek aan ruimte aankomen....
hij is vanaf nu te bestellen op de site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij wil geen nieuwe maar zijn huidige upgraden, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Heb nog niet gehoord dat dat mogelijk zou zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoo, die 32GB ipod Touch, maakt het wel erg verleidelijk om er eentje aan te schaffen.
16GB vond ik namelijk net wat te weinig, aangezien ik m'n iPod Video 80GB gewend ben.
Ik heb net uitgerekend, dat als iemand 'm in de VS voor me koopt het 144 euro scheelt :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:19:
Hij wil geen nieuwe maar zijn huidige upgraden, lijkt me.
Correct! Een upgrade zou geweldig zijn, maar weet niet eens of dat theoretisch mogelijk is. Ook niet bijvoorbeeld mbv jailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
De enige manier om te 'upgraden' is je huidige Touch verkopen en een 32GB versie kopen :) Je kan niet gewoon wat extra geheugen in die iPod prikken en Apple kan ook niet op een magische manier de hoeveelheid geheugen verdubbelen. Enige manier waarop Apple dat kan doen is door de belangrijkste printplaat in de Touch te vervangen en dat is iets dat ze niet voor je gaan doen :)

Je kan denk ik beter gewoon blij zijn met je 16GB Touch en over een tijd een 64GB iPhone kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
mjl schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:31:
Vaak valt het nog best tegen, de US prijzen zijn ex BTW en invoerrechten dus reken er +6 +20% bij! Met een ipod van 499$ kom je dan op ~450 euro uit, amper de moeite ...

Ik koop in ieder geval geen ipods meer. Zoals ze omgaan met hun "early adaptors" en extra geld gaan vragen voor funcities die gewoon bij een gratis firmware update horen vind ik niet netjes...
USA misschien niet, maar Hong Kong is dus wel interessant volgens de onderstaande:
Evilernie933 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:52:
GRrr heb ik net afgelopen weekend voor 277e een 16GB versie meegenomen uit Hong Kong lees ik hier dat ze een 32GB versie hebben. D'oh!

edit:

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:29:
Zoo, die 32GB ipod Touch, maakt het wel erg verleidelijk om er eentje aan te schaffen.
16GB vond ik namelijk net wat te weinig, aangezien ik m'n iPod Video 80GB gewend ben.
Ik heb net uitgerekend, dat als iemand 'm in de VS voor me koopt het 144 euro scheelt :):)
USA dus ook goedkoop als nog.

[ Voor 21% gewijzigd door Djerique op 07-02-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:11:
[...]
USA misschien niet, maar Hong Kong is dus wel interessant volgens de onderstaande:

[...]

edit:

[...]

USA dus ook goedkoop als nog.
Ja, als je zelf in Hong Kong of in de VS bent en hem mee kunt nemen wel. Ga je m via eBay oid kopen, dan moet je invoerrechten + BTW betalen, en dan is het niet echt de moeite meer.

En ja: er is een kans dat je dat niet hoeft te betalen, maar bijv. een lagere waarde op het pakje laten zetten is gewoon frauderen dus dat is ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Ik heb er geen verstand van, maar het lijkt me niet dat een lagere waarde op het pakje laten zetten fraude is. Je mag toch neem ik aan op het pakje zetten wat je wilt, of gaat het om een speciale 'bon' waarop staat wat de waarde van dat pakje is en wat ook echt bedoeld is voor de douane ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
Hallo allemaal,
ik wil een iPod Touch kopen,
maar ik vraag me af, kan je er legaal spelletjes op zetten?
zoals ps2/3 spellen ofzo met een emulator?
moet je em daarvoor jailbreaken?
kan je op internet naar dingen als www.dumpert.nl (site met filmpjes) of iets als spele.nl(site met spelletjes:L), word dat ondersteund(werkt volgens mij allebei met flash.

en verder nog persoonlijke opmerkingen over de touch?

Mvg,
Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Flash wordt nog niet ondersteund, maar waarschijnlijk wel als het Software Development Kit uitkomt. Ditzelfde geldt voor spelletjes, hoewel ik je wel kan zeggen dat PS2/3-spellen vrijwel zeker niet op de iPod komen aangezien er copyright zit op die spellen. Door te jailbreaken kan dit wel inderdaad, althans, PS1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ps1 ok, maar denk je echt dat de touch even krachtig is als de ps2 / ps3 :P!!
De iPod Touch is niet gemaakt voor games en zelfs dan zou het nog niet mogelijk zijn... Kijk naar de Nintendo DS en Sony PSP, deze komen ook niet verder dan N64 / PS1 niveau. Deze aparaten zijn er toch voor gemaakt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
ScottB schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:55:
Door te jailbreaken kan dit wel inderdaad, althans, PS1.
idd, ps3 games op een ipod? huhu :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
ja het gaat me meer om het idee van dat soort spelle dan echt het niveau;)
maar een Tony Hawk (was al op ps1) zou dus kunnen?

En met jailbreak kan dat dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
weet iemand of je bij Dixons de nieuwe of oude versie koopt?
en hoe je precies moet upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde, maar ik snap eerlijk gezegd niet wat het probleem is (NOFI). Ik merk nog geen verschil in mijn iPod, in mijn iTunes of met de 'iphone' apps die op mijn iPod staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 14-09 12:05
als mn ipod binnenkomt met de iphone apps voorgeinstalleerd, en ik jailbreak hem en ik wil hem later toch weer herstellen naar een officiele firmware, krijg ik dan die iphone apps bij het herstellen terug of moet ik ze dan opnieuw kopen?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Gemini NL schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:25:
Geen idee, waarschijnlijk weet de verkoper dat ook niet eens athands die van mij wist dat niet...
updaten gaat gewoon via itunes kan niet missen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
okee als dat zo makkelijk is maakt het niet uit:)
thanx voor het snelle antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:07:
[...]

Heb precies het zelfde, heb jij trouwens JB gedaan? Want ik denk dat het bij mij daar aan ligt.
Same here, ik had hem net terug gezet van 1.1.3 JB naar een restore 1.1.3 vanwegen wat vast lopen van programma's. Maar heb daarna wel gewoon de iphone software kunnen installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:07:
[...]

Heb precies het zelfde, heb jij trouwens JB gedaan? Want ik denk dat het bij mij daar aan ligt.
Ik heb dit ook, maar geen JB gedaan. Apple wil gewoon graag dat we kopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Ik heb vandaag ook een ipod touch gekocht. Nieuw in de doos. Ik heb er echter geen bon bij. Weet iemand hoe het nu zit met garantie? heb je de bon daarbij nodig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Masterrikkie schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 00:22:
Ik heb vandaag ook een ipod touch gekocht. Nieuw in de doos. Ik heb er echter geen bon bij. Weet iemand hoe het nu zit met garantie? heb je de bon daarbij nodig??
Lees de garantievoorwaarden eens door ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemini NL schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:25:
Bij Dixons heb je 2 8GB en 2 16GB versies. De duurdere is de nieuwste versie. Je kunt het ook zien aan het productnummer, als het eindigt op /A is het de eerste versie, eindigt het op /B is het de nieuwe versie en is die dus inclusief de nieuwste applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Masterrikkie schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 00:22:
In principe heb je gewoon garantie zonder bon op basis van het serienummer. Je hoeft ook geen bon of kopie daarvan te overhandigen bij een garantieaanvraag. Maar toch kan een bon handig zijn, bijv. om te bewijzen wanneer je de iPod hebt gekocht en dus wanneer de garantie begon te lopen :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Garantie heb je in principe van de winkel waar je de iPod gekocht hebt en die kunnen idd vragen om een aankoopbewijs (bon), dat doen ze meestal ook. Voor Apple zelf maakt het idd niet uit of je een bon hebt, die kijken alleen naar het serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
bartvb schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:57:
Garantie heb je in principe van de winkel waar je de iPod gekocht hebt en die kunnen idd vragen om een aankoopbewijs (bon), dat doen ze meestal ook. Voor Apple zelf maakt het idd niet uit of je een bon hebt, die kijken alleen naar het serienummer.
je hoeft niet altijd een bon te hebben. een afschrift is ook voldoende.
tenminste naar mijn eigen ervaring.

echter heb ik gisteren een dooie pixel gevonden tenminste dat denk ik. hij is en blijft altijd wit. het is niet heel irritant. maarja je weet toch dat die er zit ;).

is het mogelijk om daar garantie op te krijgen, heb de touch nu in principe vanaf eind november ongeveer. Hij is verder nog super glad paar gebruikers krasjes achterop maar ja wie heeft dat niet die geen beschermhoes heeft :P.

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04 14:57
Ik heb sinds deze week een nieuwe auto met line-in (mini-jack) waarop ik mijn iPod Touch via een male-male kabeltje heb aangesloten. Naast de gebruikelijke manier om het volume van de radio te regelen kan je ook het geluidsniveau van de line-in regelen. Deze heb ik op 5 (maximaal) gezet.
Toen ik mijn iPod vervolgens wat af liet spelen leek het niet te werken, tot ik ontdekte dat ik m'n iPod op z'n aller aller hardst moet zetten. Dan nog is het geluid veel zachter dan de radio of een cd. Is hiervoor iets op de iPod in te stellen? Ik vond wel geluidsbeperking... maar daar wordt het alleen maar zachter van. :)

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag verkoopt de Dixons ook de 32GB iPod touch (voor € 459). Het serienummer eindigd hier echter op /A, zou dit betekenen dat Apple zo dom is om zelf een nieuw product nog met een oude firmware te verkopen ??

Zelf wil ik geen 32GB... Ik ga voor € 90 minder mooi voor de 16GB versie!!

Wat wel vreemd is:
Van 8GB naar 16GB kost € 90 meer (voor 8GB geheugen betaal je dus 90 euro)
Van 16 GB naar 32 GB kost je ook 90 euro meer (hier betaal je dus voor 16GB 90 euro)

oftewel je wordt door Apple weer eens flink afgezet! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:00
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:44:

Wat wel vreemd is:
Van 16 GB naar 32 GB kost je ook 90 euro meer (hier betaal je dus voor 16GB 90 euro)

Of niet. :P Ze hadden de upgrade van 16 naar 32 ook 180 euro kunnen laten kosten, al betwijfel ik sterk of ze er dan net zoveel zouden verkopen... Maar goed, als je het zo bekijkt betaal je bij de iPod Classic 'maar' 100 euro meer voor 80GB meer. Dat zou dan betekenen dat je voor 8GB meer maar een tientje zou moeten betalen? ;)

I know, I know, harde schijf & flash is niet hetzelfde, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:00
JaymzHetfield schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:57:
Ik heb sinds deze week een nieuwe auto met line-in (mini-jack) waarop ik mijn iPod Touch via een male-male kabeltje heb aangesloten. Naast de gebruikelijke manier om het volume van de radio te regelen kan je ook het geluidsniveau van de line-in regelen. Deze heb ik op 5 (maximaal) gezet.
Toen ik mijn iPod vervolgens wat af liet spelen leek het niet te werken, tot ik ontdekte dat ik m'n iPod op z'n aller aller hardst moet zetten. Dan nog is het geluid veel zachter dan de radio of een cd. Is hiervoor iets op de iPod in te stellen? Ik vond wel geluidsbeperking... maar daar wordt het alleen maar zachter van. :)
Ik weet niet of het de beste oplossing is, maar je zou in iTunes bij volumeaanpassing alle nummers op +100% kunnen zetten. Dat scheelt in ieder geval al een heel stuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=29573938,noline]
Wat wel vreemd is:

Zo gaat het nou ook met hardeschijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Is al bekend wanneer de SDK uitkomt? Ik meende ergens gelezen te hebben dat het in februari zou zijn, maar ik heb er al een tijdje niets meer over gehoord.

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:26
FrostXL schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:02:
Is al bekend wanneer de SDK uitkomt? Ik meende ergens gelezen te hebben dat het in februari zou zijn, maar ik heb er al een tijdje niets meer over gehoord.
Eind februari.
Gerucht gaat dat er een Apple Event voor komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Hulde voor die internet Tvgids voor je Touch! :)
Maar hoe vloeiend gaat dat bij jullie? Bij mij valt dat erg tegen, mr t zou kunnen dat ik er gewoon teveel van verwacht.
Gaat het net zo vloeiend als de menu's op de Touch zelf of is dat gewoon niet mogelijk via internet?

Ah okay, dan verwachte ik er teveel van. Maar het maakt je fantastische site er niet minder op! :)

[ Voor 15% gewijzigd door RnB op 09-02-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:24
Reef_91 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 00:14:
Hulde voor die internet Tvgids voor je Touch! :)
Maar hoe vloeiend gaat dat bij jullie? Bij mij valt dat erg tegen, mr t zou kunnen dat ik er gewoon teveel van verwacht.
Gaat het net zo vloeiend als de menu's op de Touch zelf of is dat gewoon niet mogelijk via internet?
Het vloeiend laten lopen van de animaties zal in de browser voorlopig niet beter kunnen. De performance van javascript op de touch of iPhone is maar een fractie van wat je normaal op de computer mag verwachten. De enigste manier om dit echt op te lossen is een applicatie schrijven met de SDK. Of er komt een update in 1.1.4 waar dit beter is geregeld ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richard-5 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 00:34:
[...]

Het vloeiend laten lopen van de animaties zal in de browser voorlopig niet beter kunnen. De performance van javascript op de touch of iPhone is maar een fractie van wat je normaal op de computer mag verwachten. De enigste manier om dit echt op te lossen is een applicatie schrijven met de SDK. Of er komt een update in 1.1.4 waar dit beter is geregeld ???
Zou er niet vanuit gaan. Het blijft toch in grote mate beperkt door de processorcapaciteit van de iPod touch lijkt me.

Overigens wel een erg mooie site die je hebt gemaakt, ziet er mooi uit. :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb t al een keer gevraagd maar denk dat iedereen het gemist heeft ofzo :P

Ik vroeg me af of het mogelijk is om een zoekfunctie voor muziek te instaleren. Op de eerste letter zoeken werkt bij mij niet echt :P

Dus is er iemand die dit weet. Ik heb trouwens mijn ipod gejailbreaked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1009
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 09:47
heey, misschien wel een leuk artikeltje voor de wikipedia verslaafde onder ons;) : http://nl.gizmodo.com/2008/02/09/wikipedia_meenemen.html (ik kan het zelf niet uit proberen omdat ik "nog geen" touch heb... ik weet ook nog niet of hij gaat komen,,, ben nog aan het twijfelen

Vanaf hier gaan we verder. MyFocus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een vervangede ipod gekregen maar ben er nog niet helemaal tevreden mee. Als ik heel goed kijk zie ik namelijk heel veel witte puntjes op t scherm. Het lijkt me eerder stof te zijn dan luie/dode pixels. Jammer genoeg kan ik donderdag pas weer naar de winkel dus hoop dat ik dan wel gelijk een nieuwe mee krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:03
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 01:37:
Als ik heel goed kijk zie ik namelijk heel veel witte puntjes op t scherm. Het lijkt me eerder stof te zijn dan luie/dode pixels.
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn eerste Touch. Een soort wit stukje stof onder de glasplaat. Heb dan ook een nieuwe gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
Hallo allemaal,
Ik kan bij mijn vader niet op internet met mijn touch omdat ik het wachtwoord niet weet, hoe kan ik daar achter komen? M'n laptop zit wel gewoon op het netwerk, ingesteld toen we nog het ww nog wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemini NL schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:38:
Hallo allemaal,
Ik kan bij mijn vader niet op internet met mijn touch omdat ik het wachtwoord niet weet, hoe kan ik daar achter komen? M'n laptop zit wel gewoon op het netwerk, ingesteld toen we nog het ww nog wisten.
AP naar fabrieksinstellingen terug brengen en alles opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
wat is het merk en type van de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Hallo allemaal,
ga met die laptop naar de standaard gateway en check de router instellingen. Vaak kun je het de WEP/WPA/WPA2 key (wachtwoord) daar gewoon als plaintekst vinden.
En anders: terug naar fabrieksinstellingen.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
thanx jongens, tis gelukt:)
het lukte me om half 6, en om kwart voor 6 moest ik weer naar mijn moeder -_-'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
  • Laatst online: 29-01 08:52
Ik ben ook een gelukkig ipod touh eigenaar. Nu ben ik dus een echte itunes hater.. Welk alternatief programma gebruiken jullie voor je touch? De Winamp iPod Plugin 3.03 krijg ik dus niet werkend.. winamp herkent de ipod dus helemaal niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
een echte itunes hater?? Waarom?

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Een iPod touch werkt alleen (nog) maar met iTunes, er zijn (nog) geen alternatieven zoals YamiPod, AnaPod of Ephpod. Reden is het gesloten bestandssysteem, daardoor kan geen enkel ander programma de iPod benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Wat vind je zo erg aan iTunes? (OK ik ben geen super itunes fan, maar zo erg is het nou ook weer niet toch?)

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mocht er iemand nog wat wall papers enz zoeken kijk us bij
zedge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Wohoo! Zaterdag een Ipod Touch 8GB gekocht!

Wat ik wel raar vind is dat het schijnbaar erg moeilijk is om de touch op een andere manier dan via itunes te benaderen.
Is het echt zo ingewikkeld? (touch = mijn eerste apple product, dus ik heb nul verstand van apple)

Ander vraagje:

Ik probeer verbinding te maken met een wifi netwerk waarvan de key (het wachtwoord) automatisch wordt uitgegeven als je met usercode + wachtwoord authenticeerd. Maar nu vraagt m'n ipod als eerste om die key....

Betekent dat dat ik nu gewoon weg niet van dat wifi netwerk gebruik kan maken?

[ Voor 36% gewijzigd door nowell op 11-02-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs mijn iPod Classic 160GB teruggestuurd naar Apple voor 'repair' met een bijhorende beklagbrief. Ik eis namelijk een refund omdat het toestel echt te wensen overlaat en zeer ondergeschikt is aan mijn vorige 5.5G iPod 80GB.

Bij gevolg wens ik over te stappen naar een flash model ipv hdd. De iPod Touch 32GB lijkt me een prima model. Maar ik heb uiteraard eerst veel user reviews en bemerkingen zitten nalezen op http://discussions.apple.com/ en ik kom tot de vervelende conclusie dat er massa's rapporteringen zijn super slechte geluidskwaliteit op de iPod Touch (slechte bass, schelle treble, distortion, en het ergste van alles misschien nog wel de constante hiss, vergelijkbaar met een oude cassettespeler zonder dolby noise-reduction) indien je iets anders gebruikt dan de stock headphones (die sowieso erg crappy zijn).

Ik gebruik kortom ook fatsoenlijke headphones en ik verwacht dan ook van een toestel van 460 euro dat er een fatsoenlijke audio chip in zit?! Blijkbaar niet...

Zijn er mensen die hier wat meer persoonlijke ervaringen over kwijt kunnen? En liefst mensen die geen el-cheapo headphones gebruiken natuurlijk. En als er mensen zijn die reeds een 32GB zo in gebruik hebben, dan hoor ik graag hun ervaringen... want het is en blijft toch primair om een iPod te gebruiken voor muziek te luisteren en met belabberde kwaliteit is dat toch echt zwaar klote.

Heb een soortgelijke post gemaakt in http://discussions.apple....threadID=1385124&tstart=0

Ik ben alvast benieuwd naar jullie reacties.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik gebruik een setje Sharp MD-33, en de geluidskwaliteit is voortreffelijk. Het schiet natuurlijk niet op als die klagers allemaal brak gecodeerde mp3tjes gaan zitten luisteren. Plus ik ben erg benieuwd naar welke oordopjes ze dan wel niet gebruikt hebben.

De stock headphones vond ik juist drama, te schel, geen bass en een midrange die nogal 1 grote frequentiesoep was. Snel weer in het doosje gedaan dus en vervangen door een setje fatsoenlijke dopjes.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:22:
Ik gebruik een setje Sharp MD-33, en de geluidskwaliteit is voortreffelijk. Het schiet natuurlijk niet op als die klagers allemaal brak gecodeerde mp3tjes gaan zitten luisteren. Plus ik ben erg benieuwd naar welke oordopjes ze dan wel niet gebruikt hebben.

De stock headphones vond ik juist drama, te schel, geen bass en een midrange die nogal 1 grote frequentiesoep was. Snel weer in het doosje gedaan dus en vervangen door een setje fatsoenlijke dopjes.
Ik heb thuis verschillende setjes liggen. Shure E2C, Sennheiser CX300 en Etymotic 6ri. De reacties te lezen op de fora van apple gaan vaak over mensen met verstand van zeker die zelfs nog duurdere headphones in gebruik hadden in combinatie met 320kbps mp3 en velen hadden ook getest met apple lossless. En dat beangstigt me wel.

In veel reviews wordt ook gesproken van de superbrakke audiokwaliteit. Het uitgebreide review (pagina6) op ilounge.com lijkt me ook een zeer goede referentie: http://www.ilounge.com/in...le-ipod-touch-8gb-16gb/P5

Het doet gewoon pijn om te lezen dat het fundamentele aspect van de iPod op zo een mooi toestel zo ondermaats is.

(Ikzelf heb quasi al mijn muziek op lame v0 (alt preset extreme) geëncodeerd met momenteel de sennheiser cx300 in gebruik) (de geluidskwaliteit op mijn ipod classic 160GB met deze mp3s en headphones was zeker aangenaam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Tja het is maar wat je ervan verwacht.. op m'n Sharps klinkt het allemaal prima, maar als ik m'n Beyer Dynamic DT770Pro eraan hang dan hoor ik idd wel de gebreken, maar dat ligt ook voor een groot deel aan mp3 en de encoding daarvan zelf (Sinds ik die Beyer Dynamic heb bijv. subiet alle mp3's lager dan 192 en zelfs sommige 192 kbit mp3tjes weggedonderd).

Als je superhi-fi wil dan moet je imho geen ipod kopen, maar het is onzin om te beweren dat er 'dramatisch' geluid uit komt. Ik stoor me er persoonlijk iig niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik ben benieuwd wat je niet goed vind aan de iPod classic. Je zult namelijk wel moeten realiseren dat de geluidskwaliteit van dat apparaat gewoon net iets beter is dan de touch. Daarbij is het ook weer heel belangrijk of je een grote koptelefoon gebruikt of juist heel gevoelige in-ear oordopjes (zoals van Shure, Etymotic etc.).

De geluidskwaliteit van de touch is prima, ook via de koptelefoon aansluiting. Ik heb een grote Philips koptelefoon die het geweldig doet met de iPod touch. Ook m'n KSC35 doet het prima (clip-ons). Helaas heeft de iPod touch wel last van hele lichte white noise. Dat wordt (alleen) duidelijk met hele gevoelige in-ear oordopjes, die zijn namelijk gevoelig genoeg om dat te kunnen weergeven. Dat is dan wel hinderlijk. De iPod nano en classic doen het wat dat betreft gewoon beter.

Als je echter echt gaat voor de geluidskwaliteit, dan zul je via de line-out (evt. in combinatie met portable amp) moeten luisteren (dus via de dock connector). Die is nog beter (cleaner) dan de iPod 5G en dat was al één van de beste :).

Edit: overigens vind ik persoonlijk Head-Fi een van de beste fora om ervaringen over de iPod en oordopjes te vinden.

Edit 2: Het grootste probleem van iLounge met de iPod touch is vooral dat de geluidskwaliteit niet is verbeterd t.o.v. vorige modellen en dat het duurste iPod is en toch de classic betere geluidskwaliteit heeft. Daar hebben ze ook wel een punt. Maar vooral dit volgende stukje kan ik mij goed in vinden. De geluidskwaliteit is vergelijkbaar met de iPod 5G (afgezien van iets meer hiss over de koptelefoon aansluiting):
The good news in all of this is that average users will almost certainly never notice iPod touch’s hiss, as it’s only detectible with good earphones, and touch’s sound is almost identical to the nearly unobjectionable 5G. That said, we’d advise serious listeners to consider iPod classic a smarter choice, not just because of its cleaner sound, but also because it’s less expensive and offers far more storage capacity to take advantage of good earphones.

[ Voor 33% gewijzigd door Hoedje op 11-02-2008 12:50 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:39:
Tja het is maar wat je ervan verwacht.. op m'n Sharps klinkt het allemaal prima, maar als ik m'n Beyer Dynamic DT770Pro eraan hang dan hoor ik idd wel de gebreken, maar dat ligt ook voor een groot deel aan mp3 en de encoding daarvan zelf (Sinds ik die Beyer Dynamic heb bijv. subiet alle mp3's lager dan 192 en zelfs sommige 192 kbit mp3tjes weggedonderd).

Als je superhi-fi wil dan moet je imho geen ipod kopen, maar het is onzin om te beweren dat er 'dramatisch' geluid uit komt. Ik stoor me er persoonlijk iig niet aan :)
Alles is sowieso subjectief en niet iedereens gehoor is natuurlijk even goed/slecht. Maar als je meerdere meldingen op verschillende bronnen leest over de geluidskwaliteit dan begin je jezelf toch vragen te stellen natuurlijk.

Welke iPod Touch heb jij? En welke firmware? Datum van aankoop?

En een iPod koop je idd niet louter voor de geluidskwaliteit. Al de rest van het innovatieve compenseert namelijk heel wat, maar het is en blijft toch zeker een muziekspeler als basis. En ook leuk is de opkomende SDK waardoor je mss niet meer moet jailbreaken om leuke 3rd party apps erop te krijgen.

Ik denk dat ik morgen hier op het werk maar eens de iPod Touch van een collega ga testen met mijn Sennheiser CX300's en eens horen of de hiss echt hoorbaar is met verschillende stijlen van muziek en verschillende soorten van mp3kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik heb de 16 gig versie, in oktober gekocht toen het ding net 3 dagen uit was ofzo :)

Inmiddels draait er 1.1.3 op, met de nieuwe 5 apps (ja, geen zin meer in dat gedoe van jailbreaken, dus gewoon betaald).

Al denk ik dat nieuwe firmware weinig uitmaakt mbt. de geluidskwaliteit, die is toch voor het grootste gedeelte afhankelijk van de gebruikte hardwarecomponenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:01:
Ik heb de 16 gig versie, in oktober gekocht toen het ding net 3 dagen uit was ofzo :)

Inmiddels draait er 1.1.3 op, met de nieuwe 5 apps (ja, geen zin meer in dat gedoe van jailbreaken, dus gewoon betaald).

Al denk ik dat nieuwe firmware weinig uitmaakt mbt. de geluidskwaliteit, die is toch voor het grootste gedeelte afhankelijk van de gebruikte hardwarecomponenten.
Ik hoop ook dat jailbreaken volledig redundant wordt zodra de SDK beschikbaar wordt gesteld voor developers. Dan kan je gewoon legaal extra zooi installeren. Eentje die ik graag zou hebben is bijvoorbeeld MobileScrobbler in combinatie met Last.FM

En idd aan de hardware-chip is weinig te veranderen, tenzij ze natuurlijk de 32GB van nu leveren met andere hardware chips. Lijkt me sterk.

Wat ze wel kunnen is de firmware aanpassen op gebied van de EQ. Door de input gain en dergelijke te veranderen opdat er geen distortion meer zou zijn en misschien de lichte white noise utifilteren ofzo? Of de reden opsporen van deze white noise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:42:
Ik ben benieuwd wat je niet goed vind aan de iPod classic. Je zult namelijk wel moeten realiseren dat de geluidskwaliteit van dat apparaat gewoon net iets beter is dan de touch. Daarbij is het ook weer heel belangrijk of je een grote koptelefoon gebruikt of juist heel gevoelige in-ear oordopjes (zoals van Shure, Etymotic etc.).
De problemen die ik had met mijn iPod Classic 160GB heb ik netjes beschreven op discussions.apple.com in het engels:
http://discussions.apple....messageID=6522153#6522153
http://discussions.apple....messageID=6545269#6545269

Val niet achterover van de problematiek! :-)

Ik gebruik momenteel dus de Sennheiser CX300. Middelmatig qua prijs, maar geven me een erg mooi geluid op bijvoorbeeld mijn iPod 5.5G 80GB en mijn ex-iPod Classic 160GB en bijvoorbeeld op een macbook aangesloten. Dus aan de koptelefoontjes ligt het alvast niet.

Ik heb ook Shure E2C en Etymotic E6ri. Maar beide gebruik ik niet meer. Ik hoop dus dat de Sennheiser CX300 niet gevoelig genoeg is om de white noise te ervaren. :-/
De geluidskwaliteit van de touch is prima, ook via de koptelefoon aansluiting. Ik heb een grote Philips koptelefoon die het geweldig doet met de iPod touch. Ook m'n KSC35 doet het prima (clip-ons). Helaas heeft de iPod touch wel last van hele lichte white noise. Dat wordt (alleen) duidelijk met hele gevoelige in-ear oordopjes, die zijn namelijk gevoelig genoeg om dat te kunnen weergeven. Dat is dan wel hinderlijk. De iPod nano en classic doen het wat dat betreft gewoon beter.
Die white noise/hiss... ik vraag me eigenlijk af wat de oorzaak hiervan is? Louter de hardware-chip of ook firmware issues? Ik hoop voornamelijk firmware... ofwel moeten ze in toekomstige ipod touches de hardware een nieuwe revisie geven...
Als je echter echt gaat voor de geluidskwaliteit, dan zul je via de line-out (evt. in combinatie met portable amp) moeten luisteren (dus via de dock connector). Die is nog beter (cleaner) dan de iPod 5G en dat was al één van de beste :).
Hier ben ik wel blij mee om te horen. Mijn iPod wordt heel vaak in de auto gebruikt in combinatie met mijn Pioneer - P4900IB via de datakabel/dock connector dus. Dus ben blij dat deze beter is; heb je daar ook een source voor? Voor deze uitspraak te bevestigen?
Edit: overigens vind ik persoonlijk Head-Fi een van de beste fora om ervaringen over de iPod en oordopjes te vinden.

Edit 2: Het grootste probleem van iLounge met de iPod touch is vooral dat de geluidskwaliteit niet is verbeterd t.o.v. vorige modellen en dat het duurste iPod is en toch de classic betere geluidskwaliteit heeft. Daar hebben ze ook wel een punt. Maar vooral dit volgende stukje kan ik mij goed in vinden. De geluidskwaliteit is vergelijkbaar met de iPod 5G (afgezien van iets meer hiss over de koptelefoon aansluiting):
Head-fi moet ik dan zeker ook eens gaan doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Laatst online: 13-09 23:37
Afbeeldingslocatie: http://pic20.picturetrail.com/VOL1281/4353153/9184002/244934938.jpg

Mijn dopjes voor de touch. Eigenlijk mijn werkdoppen voor gigs, maar ze geven een erg fijn geluid, zowel in het laag, midden als hoog. En met goede en minder kwalitatief goede mp3's.

kost trouwens wel wat , tussen de top shure's en de otoplastieken in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets heel anders maar ik heb een vraag waar ik na veel gezoek niet uit kan komen. Ik heb ook op dit forum gezocht, maar of het staat er niet, of ik lees er helemaal over heen.

Ik wil namelijk de nieuwe applicaties op mijn touch installeren, ook al kost me dat 18 euro. Alleen het probleem is dat het niet werkt. Als ik in de i-tunes store op het icoontje van de upgrade klik krijg ik een overzichtje met wat er allemaal nieuw is en wat je allemaal moet doen om het erop te krijgen. Alleen ik kan onderaan alleen maar op OK drukken en dat brengt me terug naar het beginscherm van de store. Ik kan er niet achterkomen wat ik nu fout doe en hoe ik de applicaties op mijn touch kan installeren. Ik heb firmware versie 1.1.3 en ook de nieuwste i-tunes.

Iemand ideeën over wat er mis is? bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:24:
Ik gebruik momenteel dus de Sennheiser CX300. Middelmatig qua prijs, maar geven me een erg mooi geluid op bijvoorbeeld mijn iPod 5.5G 80GB en mijn ex-iPod Classic 160GB en bijvoorbeeld op een macbook aangesloten. Dus aan de koptelefoontjes ligt het alvast niet.

Ik heb ook Shure E2C en Etymotic E6ri. Maar beide gebruik ik niet meer. Ik hoop dus dat de Sennheiser CX300 niet gevoelig genoeg is om de white noise te ervaren. :-/
Ik denk (weet bijna zeker) dat je er geen last van zal hebben met de CX300 :).
Hier ben ik wel blij mee om te horen. Mijn iPod wordt heel vaak in de auto gebruikt in combinatie met mijn Pioneer - P4900IB via de datakabel/dock connector dus. Dus ben blij dat deze beter is; heb je daar ook een source voor? Voor deze uitspraak te bevestigen?
Dat is gewoon een kwestie van veel head-fi lezen ;). Daar wordt er heel veel over gepost. Helaas wordt er nog maar weinig gemeten en met mooie grafiekjes aangetoond. Vroeger kon je bijv op http://phonephile.blogspot.com/ goede informatie vinden. Die blogger was een belangrijke gebruiker op head-fi. Maar ja, intresses veranderen en zo zie je dat hij in 2006 eigenlijk al nauwelijks meer aandacht aan z'n blog heeft besteed. Er staan overigens wel hele mooie vergelijkingen op van de iPod 5G en een hoop van de techniek daaruit is hergebruikt in de iPhone en de iPod touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05 14:31
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:28:
Even iets heel anders maar ik heb een vraag waar ik na veel gezoek niet uit kan komen. Ik heb ook op dit forum gezocht, maar of het staat er niet, of ik lees er helemaal over heen.

Ik wil namelijk de nieuwe applicaties op mijn touch installeren, ook al kost me dat 18 euro. Alleen het probleem is dat het niet werkt. Als ik in de i-tunes store op het icoontje van de upgrade klik krijg ik een overzichtje met wat er allemaal nieuw is en wat je allemaal moet doen om het erop te krijgen. Alleen ik kan onderaan alleen maar op OK drukken en dat brengt me terug naar het beginscherm van de store. Ik kan er niet achterkomen wat ik nu fout doe en hoe ik de applicaties op mijn touch kan installeren. Ik heb firmware versie 1.1.3 en ook de nieuwste i-tunes.

Iemand ideeën over wat er mis is? bvd
Mr. Koentjuh, moet je deze link even proberen. Had hetzelfde probleem en uiteindelijk op de discussie boards van apple deze link gevonden.
http://phobos.apple.com/W...are?id=271872604&s=143441

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
heey,
ik wil graag msnen op m'n touch maar als ik bijv. meebo probeer laad die maar 2 contactpersonen terwijl ik er 300 nogwat heb.
Weet iemand een site waar ik wel gewoon kan msnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoppeA
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:59
Bij meebo moet je altijd even wachten, volgens mij laat meebo eerst de geblokkeerde contactpersonen zien, en daarna, na een aantal seconden komt de rest van de mensen erbij. Je moet dus gewoon even geduld hebben.
Als dit niet werkt kun je nog BeeJive proberen. ( http://iphone.beejive.com/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:04:
[...]

Ik denk (weet bijna zeker) dat je er geen last van zal hebben met de CX300 :).
Ik heb de CX300 en het hiss geluid is te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
Fireburn,
ik heb een kwartier staan wachte en ik had er nog steeds maar 2.
de eerste die kwam was wel een geblokkeerde ja xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
met BeeJive kom ik er niet in:S
ik weet tog zeker dat ik 1 van de 100 keer wel het goede wachtwoord heb ingetypt.
iemand nog suggesties?

EDIT:Laat maar. nu doetie het ineens wel:P

[ Voor 14% gewijzigd door Gemini NL op 11-02-2008 21:09 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.