Ik ben benieuwd wat je niet goed vind aan de iPod classic. Je zult namelijk wel moeten realiseren dat de geluidskwaliteit van dat apparaat gewoon net iets beter is dan de touch. Daarbij is het ook weer heel belangrijk of je een grote koptelefoon gebruikt of juist heel gevoelige in-ear oordopjes (zoals van Shure, Etymotic etc.).
De geluidskwaliteit van de touch is prima, ook via de koptelefoon aansluiting. Ik heb een grote Philips koptelefoon die het geweldig doet met de iPod touch. Ook m'n KSC35 doet het prima (clip-ons). Helaas heeft de iPod touch wel last van hele lichte white noise. Dat wordt (alleen) duidelijk met hele gevoelige in-ear oordopjes, die zijn namelijk gevoelig genoeg om dat te kunnen weergeven. Dat is dan wel hinderlijk. De iPod nano en classic doen het wat dat betreft gewoon beter.
Als je echter echt gaat voor de geluidskwaliteit, dan zul je via de line-out (evt. in combinatie met portable amp) moeten luisteren (dus via de dock connector). Die is nog beter (cleaner) dan de iPod 5G en dat was al één van de beste

.
Edit: overigens vind ik persoonlijk
Head-Fi een van de beste fora om ervaringen over de iPod en oordopjes te vinden.
Edit 2: Het grootste probleem van iLounge met de iPod touch is vooral dat de geluidskwaliteit niet is verbeterd t.o.v. vorige modellen en dat het duurste iPod is en toch de classic betere geluidskwaliteit heeft. Daar hebben ze ook wel een punt. Maar vooral dit volgende stukje kan ik mij goed in vinden. De geluidskwaliteit is vergelijkbaar met de iPod 5G (afgezien van iets meer hiss over de koptelefoon aansluiting):
The good news in all of this is that average users will almost certainly never notice iPod touch’s hiss, as it’s only detectible with good earphones, and touch’s sound is almost identical to the nearly unobjectionable 5G. That said, we’d advise serious listeners to consider iPod classic a smarter choice, not just because of its cleaner sound, but also because it’s less expensive and offers far more storage capacity to take advantage of good earphones.
[
Voor 33% gewijzigd door
Hoedje op 11-02-2008 12:50
]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."