Gebruikt er hier iemand een .Mac mailaccount op zijn / haar iPhone? Ik krijg het maar niet werkend op de mijne, om de een of andere vage reden blijft hij om mijn wachtwoord vragen terwijl ik die allang ingevoerd heb.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Same here, de laatste versie (1.5) werkt perfect samen met 1.1.3.Saeverix schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:57:
Voor de mensen met problemen op 1.1.3 met betrekking tot Nummerherkenning. Bij mij is het opgelost.
Voeg in installer de source: "http://ifoneguide.nl/113" toe.
Installeer daarna de Nummerherkenning patch die je kunt vinden onder iFoneguide Apps (of iets in die geest, hij valt wel op)
Telefoon even echt uitzetten en weer aan. Probleem was voor mij opgelost.
Ik gebruik het ook. Ik heb deze gesynct met m'n mail en het werkte meteen.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:41:
Gebruikt er hier iemand een .Mac mailaccount op zijn / haar iPhone? Ik krijg het maar niet werkend op de mijne, om de een of andere vage reden blijft hij om mijn wachtwoord vragen terwijl ik die allang ingevoerd heb.
Verwijderd
Verwijderd
Hoe heb je dat precies gedaan als ik vragen mag? Wil dat uiteraard graag proberen, maar wel zonder dat m'n iPhone automatisch geupdate wordt of wat dan ook. Gewoon via iTunes ofzo?LoeiOrdinair schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:48:
[...]
Ik gebruik het ook. Ik heb deze gesynct met m'n mail en het werkte meteen.
Weet ff zo snel niet hoe dat tabje heet, het is de tab waar ook agenda en contacts in staat. Onderaan kan je je mailboxen selecteren. Dan druk je op sync en het werkt. Heel simpel eigenlijk.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:44:
[...]
Hoe heb je dat precies gedaan als ik vragen mag? Wil dat uiteraard graag proberen, maar wel zonder dat m'n iPhone automatisch geupdate wordt of wat dan ook. Gewoon via iTunes ofzo?
PhD i.o.
Verwijderd
EDGE == GPRS bij de iPhone, dus als EDGE niet werkt is er ook geen GPRS. Als ik me niet vergis
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 20:30 ]
PhD i.o.
Verwijderd
...net gedaan, ging perfect, alleen mijn .Mac mailaccount werkt nog steeds niet. Ik krijg steeds de volgende melding:LoeiOrdinair schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:15:
[...]
Weet ff zo snel niet hoe dat tabje heet, het is de tab waar ook agenda en contacts in staat. Onderaan kan je je mailboxen selecteren. Dan druk je op sync en het werkt. Heel simpel eigenlijk.
Je zou iToggle kunnen proberen. Hiermee kan je EDGE/GPRS uitschakelen.Maximus schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:32:
Maar op moment dat ik niet connected ben aan een WLan hotspot en ik druk op Mail dan zie ik bij Settings > Usage > EDGE Network Data toch echt "received" 400kb staan.
Hoe kan ik voorkomen dat de iPhone op dit dure gebeuren gaat. Ik heb helaas nog niet de mogelijkheid om een mobiel internetabbonnement af te sluiten.
PhD i.o.
Verwijderd
Die doet ook niets anders dan bij uitzetten de EDGE-gegevens wissen en bij aanzetten weer terugzetten afaik.LoeiOrdinair schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:50:
Je zou iToggle kunnen proberen. Hiermee kan je EDGE/GPRS uitschakelen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 22:45 ]
Verwijderd
Iemand al een idee hierrond?Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:50:
M'n broer heeft een OTB 1.1.3, en heeft die volledig werkend gekregen. Enkel kan hij niet syncen met iPhoto. Dacht dat dit hier al ergens was voorbij gekomen, maar kan het blijkbaar niet terug vinden...
Note: iToggle werkt niet met 1.1.3. Probeer BossPrefs anders.LoeiOrdinair schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:50:
[...]
Je zou iToggle kunnen proberen. Hiermee kan je EDGE/GPRS uitschakelen.
ServicesJasper schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:36:
[...]
Note: iToggle werkt niet met 1.1.3. Probeer BossPrefs anders.
I served in a company of heroes.
Verwijderd
Daar moet dan de landcode nog voor.Maciek schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:59:
Kan je in het buitenland bellen naar 06huppeldepup?
Is het mogelijk om 2 nummers in contacts te zetten 1x met 06 en de andere met +316.Maciek schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:59:
[...]
Servicesvia de installer te "krijgen"
Mijn Orange abbo is vandaag omgezet naar T-Mobile. Werd daarnet gebeld en nummer herkenning was niet goed. Ik heb al mijn nummers met +31 in mijn telefoon staan. Werd nu gebeld door een 06 dus even kijken hoe ik nu alles in moet stellen.
Nummerherkenning ff installeren. Dan werkt het goedMaciek schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:59:
[...]
Servicesvia de installer te "krijgen"
Mijn Orange abbo is vandaag omgezet naar T-Mobile. Werd daarnet gebeld en nummer herkenning was niet goed. Ik heb al mijn nummers met +31 in mijn telefoon staan. Werd nu gebeld door een 06 dus even kijken hoe ik nu alles in moet stellen.
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Verwijderd
Precies, zowel in Nederland als daarbuiten.Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:45:
als je alles al +316 erin zet, en je krijgt een telefoon. dan moet het gelijk goed gaan.
Je bent een heldJasper schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:36:
[...]
Note: iToggle werkt niet met 1.1.3. Probeer BossPrefs anders.
PhD i.o.
Feel the rhythm, live the music
Verwijderd
1: Via Sources in de Installer kun je Edit (linksboven) en dan Add (rechtsboven) doen.ShivanDragon schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:17:
Hallo, paar vraagjes. Heb nog maar m'n iPhone - ziphone gehackte 1.1.3 OOB met 4.6 bootloader - nog maar enkele dagen:
- Installer: Heeft er iemand weet van een applicatie waarmee je uit een lijst sources kan selecteren/toevoegen in de installer?
- Safari: hoe open ik bewust een link in een nieuw venster?
- Batterij: m'n batterij usage verdwijnt altijd in de helft van m'n batterij cyclus, is dit een gekend probleem voor de 1.1.3 firmware?
- iTunes: syncen is zonder gevaar? Auto update optie uitgeschakeld natuurlijk...
Bedankt alvast,
Zoek even op tabulate of bookmarklets van Big Boss.ShivanDragon schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:17:
- Safari: hoe open ik bewust een link in een nieuw venster?
Verwijderd
Ja, ook als +31......... gaat het mis. Ze zijn inderdaad uitgegaan van de Amerikaanse nummerformaten. De iPhone snapt dus niet dat 06........ hetzelfde kan zijn als 316......... bijvoorbeeld. Je hebt er zonder fix altijd last van, in welk formaat je je nummers ook opslaat volgens mij. Daarnaast is niet in het internationale formaat opslaan voor de meesten geen optie uiteraard. Je wilt ook over de grens simpel kunnen bellen.Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:22:
Ik snap het probleem met die nummerherkennig eigenlijk niet. Kan iemand me uitleggen wat het probleem precies is? Heb je dit alleen als je je nummers opslaat als 06xxxx.. of ook als +316xxxxx.. ?
Komt dat omdat in Amerika de nummers anders worden weergegeven? Als xxx/xxx/xxx ?
Hoe kan het nou dat ik er geen last van heb? Is het omdat ik een Uk versie heb?!Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 09:41:
[...]
Ja, ook als +31......... gaat het mis. Ze zijn inderdaad uitgegaan van de Amerikaanse nummerformaten. De iPhone snapt dus niet dat 06........ hetzelfde kan zijn als 316......... bijvoorbeeld. Je hebt er zonder fix altijd last van, in welk formaat je je nummers ook opslaat volgens mij. Daarnaast is niet in het internationale formaat opslaan voor de meesten geen optie uiteraard. Je wilt ook over de grens simpel kunnen bellen.
Verwijderd
Geen idee, maar volgens mij is de firmware wereldwijd hetzelfde. Bij mij ging het ook heel vaak wel goed. Volgens mij heeft het ook te maken met de manier waarop het nummer wordt meegestuurd door de telco.Ibix schreef op zondag 24 februari 2008 @ 10:21:
Hoe kan het nou dat ik er geen last van heb? Is het omdat ik een Uk versie heb?!
Verwijderd
Het is ook afhankelijk van bij welke provider je zit. Ik zit bij T-Mobile, en als andere T-Mobile abonnees mij belden werkte het perfect (+316...) zonder fix, maar van andere netwerken (KPN o.a.) kreeg ik het 06...-formaat door. SMS'jes gingen wel altijd goed.Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 10:47:
Het is geen hardwareprobleem, dus het lijkt me interessanter om te weten of de UK phones van iTunes dezelfde update krijgen als de VS iPhone'sLijkt me wel namelijk, en dan ligt het dus niet aan de hard- en software dat het bij de een wel werkt en bij de andere niet.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
UK iPhone is identiek aan US iPhone qua hardware en via iTunes krijgen ze beide dezelfde firmware.Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 10:47:
Het is geen hardwareprobleem, dus het lijkt me interessanter om te weten of de UK phones van iTunes dezelfde update krijgen als de VS iPhone'sLijkt me wel namelijk, en dan ligt het dus niet aan de hard- en software dat het bij de een wel werkt en bij de andere niet.
Verwijderd
Dat kan hier:Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:44:
Vriend van me heeft zijn iPhone laten vallen, en het scherm (glas) is kapot. Kent er iemand een plaats in België of Nederland waar je dit kan laten repareren?
Oei Oei was ik net op tijd vannochtend met een restore naar 113..... vraag me af af dat nu nog kan....Armo schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:31:
[afbeelding]
Ben benieuwd ! Denk alleen ondersteuning voor SDK...
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Dat kan altijd. Je kunt namelijk ook handmatig een firmware bij Apple downloaden bij Apple en openen in iTunesSpyro_the_Dragon schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:38:
[...]
Oei Oei was ik net op tijd vannochtend met een restore naar 113..... vraag me af af dat nu nog kan....
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
waar kan ik deze firmware downloaden dan bij apple want ik heb gezocht maar ik heb het nergens kunnen vinden.Hoedje schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:40:
[...]
Dat kan altijd. Je kunt namelijk ook handmatig een firmware bij Apple downloaden bij Apple en openen in iTunes
[ Voor 12% gewijzigd door Maximus op 26-02-2008 19:51 ]
PhD i.o.
Ben ook benieuwd idd. Zou iig nog geen Flash-support in zitten...Armo schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:31:
[afbeelding]
Ben benieuwd ! Denk alleen ondersteuning voor SDK...
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dat is zeker een mooie feature. Gek dat je daar nu pas achter komt want zelfs bij de introductie vorig jaar liet Steve Jobs dat zienzonoskar schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:36:
Ik werd net door een leuke feature verrast. Misschien is het wel erg banaal hoor, maar op een website stond een telefoonnummer en dit leek een hyperlink. Als je daar dan op 'klikt' belt de iPhone dit nummer. Erg makkelijkNu zal wel blijken dat elke mobile phone dit kan, maar ik vond het wel het vermelden waard.
[ Voor 6% gewijzigd door Armo op 27-02-2008 01:09 ]
Waar kan ik die precies vinden? Handig om ergens te hebben staan voor de zekerheid.Hoedje schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:40:
[...]
Dat kan altijd. Je kunt namelijk ook handmatig een firmware bij Apple downloaden bij Apple en openen in iTunes
Yep Fixsupport kan dat.Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:44:
Vriend van me heeft zijn iPhone laten vallen, en het scherm (glas) is kapot. Kent er iemand een plaats in België of Nederland waar je dit kan laten repareren?
Ik heb niets te melden.
Verwijderd
Misschien een stomme vraag, wat kan je met kapotte scherm doen?joeltje schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:27:
[...]
Yep Fixsupport kan dat.
Mag ik het kapotte scherm hebben?
PSN: Sluuz
[ Voor 42% gewijzigd door Muthas op 27-02-2008 13:02 ]
ik bedoelde alleen te vragen of het zo is dat wanneer je een nieuwe firmware kan jailbreaken, je terug kan naar een oudere firmware...Niet specifiek gericht op 1.1.4 dus. Ik weet ook dat er in mei alweer een nieuwere is...Muthas schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:58:
Het heeft geen zin om hier over te na te denken als je in mei pas dat ding gaat halen. Hoogstwaarschijnlijk is er dan alweer een nieuwe firmware en 1.1.4 is dan al echt wel gehackt.
Edit: Om dan toch een beetje inhoudelijk te antwoorden. Als je je iPhone nu zelf update naar 1.1.4 kan je weer downgraden. Je zet je iPhone in DFU mode en laad met iTunes firmware 1.1.3 erin. Of dat ook met een 1.1.4 OTB gaat lukken is natuurlijk nog onbekend
Dat is niet per definitie mogelijk omdat ook bijvoorbeeld de baseband en de bootloader veranderen welke niet middels een firmware te wijzigen zijn. (Tenminste, ik dacht dat het zo zat).Sluuz schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:21:
[...]
ik bedoelde alleen te vragen of het zo is dat wanneer je een nieuwe firmware kan jailbreaken, je terug kan naar een oudere firmware...Niet specifiek gericht op 1.1.4 dus. Ik weet ook dat er in mei alweer een nieuwere is...
Verwijderd
Dat ligt aan je abonnement. Het Pocket Internet Totaal abo van T-Mobile heeft een maximumsnelheid die gelijk is aan de GPRS-snelheid. Daar schiet je met 3G dus helemaal niets mee op.Blanco88 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:43:
Zal er eigenlijk veel verschil in snelheid zitten van het internet met de versie die er nu is en de 3G versie die.. wie weet wanneer uit zal gaan komen?
ok bedankt.Muthas schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:35:
Klopt helemaal. 1.1.3 had een nieuwere baseband dan 1.1.2, daarom was 1.1.3 niet zo even snel gehackt. 1.1.4 heeft dezelfde baseband als 1.1.3 dus dat gaat veel sneller
Muthas schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:35:
Klopt helemaal. 1.1.3 had een nieuwere baseband dan 1.1.2, daarom was 1.1.3 niet zo even snel gehackt. 1.1.4 heeft dezelfde baseband als 1.1.3 dus dat gaat veel sneller
Jullie reacties kan ik dus niet uitstaan. Jullie roepen het zo zelfverzekerd dat iedereen het straks gaat geloven. De bootloader zal nooit via iTunes geupdate worden -> té riskant voor Apple, en niet nodig in de computerwereld, zolang ie het doet (hij is gehacked, maar dat geeft nog steeds geen reden om de bootloader per update via iTunes te updaten).MrAcid schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:23:
[...]
Dat is niet per definitie mogelijk omdat ook bijvoorbeeld de baseband en de bootloader veranderen welke niet middels een firmware te wijzigen zijn. (Tenminste, ik dacht dat het zo zat).
Verwijderd
Ik vind het SMSuh juist geweldig.Nielsvr schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:01:
Vandaag mijn 16GB versie binnen gekregen. Works like a charm. Omdat ik nog geen data abbo heb, heb ik wel gelijk GPRS/EDGE uitgeschakeld met BossPrefs om niet onverwacht een leuke rekening binnen te krijgen. Hij werkt erg fijn, alleen vind ik het sms overzicht nog wel een beetje on overzichtelijk... wellicht wennen maar toch.
Verwijderd
Kan allemaal en wordt uitvoerig besproken in de forums en FAQ van iphoneclub.nl Daar vind je ook de links om de 1.1.3 FW te downloaden.Sluuz schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:21:
[...]
ik bedoelde alleen te vragen of het zo is dat wanneer je een nieuwe firmware kan jailbreaken, je terug kan naar een oudere firmware...Niet specifiek gericht op 1.1.4 dus. Ik weet ook dat er in mei alweer een nieuwere is...
Verwijderd
Ik ook, maar is er inmiddels al een fix om ze in de goede volgorde te krijgen op 1.1.3? Tijd automatisch of manueel instellen heeft geen effect hier.
Verwijderd
doe eens via iTunes updaten en dan met ZiPhone hem weer aan de praat krijgen..Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:34:
[...]
Ik ook, maar is er inmiddels al een fix om ze in de goede volgorde te krijgen op 1.1.3? Tijd automatisch of manueel instellen heeft geen effect hier.
Verwijderd
NopeVerwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:00:
[...]
doe eens via iTunes updaten en dan met ZiPhone hem weer aan de praat krijgen..
(maak wel eerst een mooi backupje)
Dan werkt hij wss weer helemaal top!
Bron: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=120675If you're waiting for a jailbreak tool for the iPhone 1.1.4 firmware (and you aren't eager to hang around for the promised update to Ziphone), iNdependence 1.4 beta 5 might be for you. The latest version of the tool is built to work with the new iPhone firmware without difficulty.
iNdependence is billed as the "easy-to-use interface for jailbreak, activation, SSH installation, and ringtone/wallpaper/application installation on your iPhone." With the new beta, the SIM unlocking (gunlock) capability is rolled in. Full changelog is here.
As always, you jailbreak or unlock your device at your own risk.
hehe gefeliciteerd
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Verwijderd
Hier niet, zowel handmatig als automatisch levert dezelfde ellende op.Kaspers schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:46:
Dat was vrij makkelijk onder 1.1.3 te fixen hoor, gewoon de tijd automatisch laten instellen en klaar..
PhD i.o.
[ Voor 21% gewijzigd door DaannO op 28-02-2008 16:46 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Bambu Lab P1S Combo
Bambu Lab P1S Combo
Dat is bizar, heb je daar een bronnetje van?Hoedje schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:46:
Yup en het meest opmerkelijke is dat de tariefplannen geen onbeperkt dataverkeer hebben en dat er geen visuele voicemail wordt aangeboden.
[ Voor 29% gewijzigd door LtMarx op 28-02-2008 21:00 ]
bron?DaannO schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:35:
Overigens is er meer nieuws over de Nederlandse iPhone. Morgen meer
Ik zou het doen!
Vind je het erg dat je me ietwat nieuwsgierig maakt? Graag wat meer info aub...DaannO schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:35:
En jij weet dat, omdat....???DaannO schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:35:
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 10:55 ]
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Wat een ordinaire spam. Beetje mysterieus lopen doen om vervolgens een nieuwsbericht op die website van je te plaatsen die 0,0 na te trekken is...DaannO schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:28:
Morgen kom ik met het nieuwsbericht. Overigens noemen we geen bron bij naam, dat lijkt me duidelijk. Maar zoals gewoonlijk zal de helft daar juist over vallen
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:54:
hallo,
Ik heb de kans om de iPhone uit de USA te halen...werkt deze hier inderdaad ook als ik m daar vandaan haal? Werkt ie dan goed, zijn de updates in Nederland ook al te vinden?
Ik hoor het graag, het heeft een beetje spoed.
Ik ben het er mee eens dat het raar is dat die update er nog niet in zit dan als hij zal uitkomen. Ik wil ook niet zeggen dat het echt zo is echter beroepen wij ons gewoon op de bron, niet meer niet minder. Overigens blind vanuit gaan dat de firmware ruim van te voren aan geeft in welke landen hij uit zal komen lijkt me ook niet verstandig, Apple is wel slimmer dan dat denk ikHoedje schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:58:
Sorry Daanno, maar ik schaar dit gerucht onder alle andere geruchten die we tot nu toe, sinds het verschijnen van de iPhone, hebben gehoord over de release in Nederland: onzin. Ik vraag me echt sterk af of het gerucht klopt. Dan ga ik niet in op de bron, maar gewoon gezond verstand. Er komt gemiddeld eens per twee maanden een nieuwe firmware uit. Een nieuwe firmware hoeven we dus niet voor half/eind april te verwachten.
In de huidige 1.1.4 firmware zijn twee carriers in twee landen toegevoegd. Dit is O2 in Ierland en T-Mobile in Oostenrijk. Dat is o.a. hier te vinden: http://www.macnn.com/articles/08/02/27/iphone.114..ireland/. Dat is interessant, omdat inmiddels duidelijk is dat half maart de telefoon in Ierland uitkomt. De kans is groot dat Oostenrijk snel zal volgen. Dit wordt versterkt door de COO van Apple, die heeft gezegd dat ze de iPhone snel in meer landen beschikbaar willen maken om het hacken tegen te gaan. In alle landen waar de iPhone tot nu toe uit is, of snel gaat uitkomen, hebben de carriers die de iPhone aanbieden een groot EDGE netwerk. In Nederland is dat niet het geval, daarom verwacht ik pas bij een 3G iPhone een release in NL. Ik denk niet dat Apple voor de zomer met een 3G variant zal komen.
Daarom geloof ik niet dat de iPhone in maart in NL op de markt gebracht zal worden.
Maar het lijkt dus wel zo te zijn dat er bepaalde informatie in de firmware aanwezig moet zijn om de iPhone voor een land geschikt te maken. Als er nu net een nieuwe firmware is, met daarin ondersteuning voor een aantal landen, waarvan een land de launch in maart heeft, en andere landen waarschijnlijk later, dan is het gewoon heel onlogisch om te stellen dat de iPhone hier in NL in maart is. Apple gaat echt niet denken van: 'Oh, de release in NL willen we geheim houden, dus over 3 weken stoppen we die bundel informatie pas in de firmware.' Sowieso is het hele EDGE gebeuren ook gewoon een goed argument om de iPhone nog niet hier te releasen.DaannO schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:07:
[...]
Ik ben het er mee eens dat het raar is dat die update er nog niet in zit dan als hij zal uitkomen. Ik wil ook niet zeggen dat het echt zo is echter beroepen wij ons gewoon op de bron, niet meer niet minder. Overigens blind vanuit gaan dat de firmware ruim van te voren aan geeft in welke landen hij uit zal komen lijkt me ook niet verstandig, Apple is wel slimmer dan dat denk ik
True, echter gaat Apple denk ik ook niet het komende jaar ervoor zorgen dat bij elke firmware update bekend is in welk land hij binnenkort gaat komen. Dat lijkt mij erg apartMuthas schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:12:
[...]
Maar het lijkt dus wel zo te zijn dat er bepaalde informatie in de firmware aanwezig moet zijn om de iPhone voor een land geschikt te maken. Als er nu net een nieuwe firmware is, met daarin ondersteuning voor een aantal landen, waarvan een land de launch in maart heeft, en andere landen waarschijnlijk later, dan is het gewoon heel onlogisch om te stellen dat de iPhone hier in NL in maart is. Apple gaat echt niet denken van: 'Oh, de release in NL willen we geheim houden, dus over 3 weken stoppen we die bundel informatie pas in de firmware.' Sowieso is het hele EDGE gebeuren ook gewoon een goed argument om de iPhone nog niet hier te releasen.
Aantal goede argumenten, maar dat firmware argument geloof ik zo langzamerhand niet helemaal meer. Toen de iPhone net uitkwam waren er ook al vodafone dingen te vinden in de firmware. Daar hebben we ook nooit meer wat van gehoord. Behalve dan dat we achteraf hebben begrepen dat vodafone een serieuze kandidaat was toendertijd.Hoedje schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:58:
Sorry Daanno, maar ik schaar dit gerucht onder alle andere geruchten die we tot nu toe, sinds het verschijnen van de iPhone, hebben gehoord over de release in Nederland: onzin. Ik vraag me echt sterk af of het gerucht klopt. Dan ga ik niet in op de bron, maar gewoon gezond verstand. Er komt gemiddeld eens per twee maanden een nieuwe firmware uit. Een nieuwe firmware hoeven we dus niet voor half/eind april te verwachten.
In de huidige 1.1.4 firmware zijn twee carriers in twee landen toegevoegd. Dit is O2 in Ierland en T-Mobile in Oostenrijk. Dat is o.a. hier te vinden: http://www.macnn.com/articles/08/02/27/iphone.114..ireland/. Dat is interessant, omdat inmiddels duidelijk is dat half maart de telefoon in Ierland uitkomt. De kans is groot dat Oostenrijk snel zal volgen. Dit wordt versterkt door de COO van Apple, die heeft gezegd dat ze de iPhone snel in meer landen beschikbaar willen maken om het hacken tegen te gaan. In alle landen waar de iPhone tot nu toe uit is, of snel gaat uitkomen, hebben de carriers die de iPhone aanbieden een groot EDGE netwerk. In Nederland is dat niet het geval, daarom verwacht ik pas bij een 3G iPhone een release in NL. Ik denk niet dat Apple voor de zomer met een 3G variant zal komen.
Daarom geloof ik niet dat de iPhone in maart in NL op de markt gebracht zal worden.
Het punt is dat niet alle firmwares meteen gekraakt zijn. Maar de informatie stond/staat er natuurlijk wel in. Er moet immers ondersteuning voor een bepaalde carrier worden toegevoegd.DaannO schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:15:
[...]
True, echter gaat Apple denk ik ook niet het komende jaar ervoor zorgen dat bij elke firmware update bekend is in welk land hij binnenkort gaat komen. Dat lijkt mij erg apart
Dat is waar, maar andersom nog niet. De iPhone is nog nergens gelanceerd zonder dat er ondersteuning in de firmware te vinden was voor de desbetreffende carrierLt. Marx schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:21:
[...]
Aantal goede argumenten, maar dat firmware argument geloof ik zo langzamerhand niet helemaal meer. Toen de iPhone net uitkwam waren er ook al vodafone dingen te vinden in de firmware. Daar hebben we ook nooit meer wat van gehoord. Behalve dan dat we achteraf hebben begrepen dat vodafone een serieuze kandidaat was toendertijd.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq